Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 27 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:06
Heeft iemand hier Unfair gebackt op Kickstarter? Heb een potje kunnen spelen en ik moet zeggen, hij is weer erg leuk! Funding al op 200% dus tegen de tijd dat het klaar is denk ik dat alle stretch goals wel bereikt zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
Ja, ik heb 'm gebackt. Het lijkt me een leuk spel, maar ik vind de Kickstarter nog een beetje saai. De stretch goals zijn veelal een soort van promo kaartjes voor latere uitbreidingen. Ik heb vooral gebackt omdat ik verwacht dat de beschikbaarheid in Europa slecht zal zijn als het spel uit komt.

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Ik heb hem in ieder geval even op de reminder gegooid :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
Game of Energy loopt ook binnen een week af. Zelf nog niet gespeeld maar wel in m'n handen gehad, het bord is gigantisch en wel heel indrukwekkend. Hoor veel goede dingen van mensen die hem gespeeld hebben maar hij is nog niet gefund dus gaat erom hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:23
Heeft er iemand tips voor spellen die met twee spelers goed te doen zijn maar ook met 3-4 spelers nog leuk blijven? Ik heb 40 euro aan bonnen voor Moenen en Mariken in Nijmegen liggen die branden in mijn achterzak. Mijn vrouw houdt niet van spellen met een oorlogs- of vechtthema.

Ik heb wat zitten browsen en ik zag Castles of Burgundy vrij hoog staan op BGG, iemand daar ervaring mee?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Spellen die me te binnen schieten (maar wel wat zwaarder zijn);

- Mij lijkt Amerigo met zowel 2 als 4 erg gaaf. Nog nooit op tafel gekomen helaas, wel in de collectie, :(, maar hij schaalt erg goed mee lees ik overal.

- Ook CoB is een echte aanrader wat mij betreft. Hoewel je met 4 spelers wel echt gefocust bent op je eigen gebied en minder met elkaar bezig bent.

- Agricola en Le Havre moeten ook met 2 en 4 leuk zijn. Ook nog nooit op tafel gekomen (ook in de collectie) :(.

[ Voor 7% gewijzigd door StealthyPeanut op 24-08-2016 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:58:
Heeft er iemand tips voor spellen die met twee spelers goed te doen zijn maar ook met 3-4 spelers nog leuk blijven? Ik heb 40 euro aan bonnen voor Moenen en Mariken in Nijmegen liggen die branden in mijn achterzak. Mijn vrouw houdt niet van spellen met een oorlogs- of vechtthema.

Ik heb wat zitten browsen en ik zag Castles of Burgundy vrij hoog staan op BGG, iemand daar ervaring mee?
Recent aangeschaft en al veel gedaan met 2 en met 3/4 is Potion Explosion.
Leuk thema en ook nog leuk voor kinderen en minder fanatieke bordspelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:54
Brugge, hierbij heb je een hand kaarten welke allemaal verschillende opties hebben die je kan gebruiken, favoriet hier thuis, Istanbul, een worker placement, de alchemist als je van deductie houdt, echter is deze wel wat complexer dan de instap spellen, Skye, Viticulture (misschien wat lastig te vinden), Caverna, potion explosion of een coop spel zoals pandemie, verboden eiland/vergeten stad, flash point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 11:03
Eeeeen daar is de volgende Kickstarter: Herbaceous! 2016 lijkt voor mij wel het jaar van het lichtere kaartspel te worden :) . Ook logisch, met het drukke werkschema van mijn vrouw is dat soort spellen ideaal om toch nog even een spel op tafel te krijgen.

Gisteren ben ik ook voor 't eerst door de Spiel preview van BGG gegaan. Tot nu toe zijn er weinig titels die ik zeker gezien wil hebben, maar m'n watchlist zit toch al op 25 titels. De belangrijkste zijn Oceanos en de nieuwe uitbreiding voor Orléans.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
StealthyPeanut schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:59:
[...]

Omdat je bij Memoir '44 een waargebeurd scenario naspeelt, heb je altijd 1 zijde die in het nadeel is. Je hebt meestal een aanvallende en een verdedigende partij en daardoor heb je een verrassingselement of een partij met meer troepen.

Er wordt dan ook aangeraden om 2 potjes achter elkaar te spelen; 1 met Allies en 1 met Axis. Wie dan de meeste Victory Points heeft die wint. Dit zorgt er ook voor dat je in het tweede potje er anders en met voorkennis in gaat. Dit zorgt voor erg interessante situaties.

Dat gezegd hebbende, kan ik het me voorstellen dat het geen spel is wat je snel met je vriendin of vrouw speelt. Het (zware) thema is toch meer iets wat mannen interesseert.
Ik heb Memoir '44 al een paar jaar, ook de Pacific expansion, maar helaas speel ik het om exact deze reden vrijwel nooit. Erg jammer, het is een ontzettend goed spel.
StealthyPeanut schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:10:
Spellen die me te binnen schieten (maar wel wat zwaarder zijn);

- Mij lijkt Amerigo met zowel 2 als 4 erg gaaf. Nog nooit op tafel gekomen helaas, wel in de collectie, :(, maar hij schaalt erg goed mee lees ik overal.

- Ook CoB is een echte aanrader wat mij betreft. Hoewel je met 4 spelers wel echt gefocust bent op je eigen gebied en minder met elkaar bezig bent.

- Agricola en Le Havre moeten ook met 2 en 4 leuk zijn. Ook nog nooit op tafel gekomen (ook in de collectie) :(.
Agricola heb ik op de iPad maar ik kwam er niet echt in, dus die sla ik voorlopig maar over. Het was wat teveel micromanagement had ik het idee. Diskwalificeer ik dan nog andere spellen die daar op lijken?

Amerigo zal ik eens bekijken.
Exocet schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:11:
[...]

Recent aangeschaft en al veel gedaan met 2 en met 3/4 is Potion Explosion.
Leuk thema en ook nog leuk voor kinderen en minder fanatieke bordspelers.
Klinkt wel leuk, vanaf welke leeftijd is dit te spelen? Ik heb een nichtje van zes dat binnenkort een weekend komt logeren om spelletjes te doen dus ik ben ook wel op zoek naar spelletjes die voor haar en voor ons leuk zijn.
MADG0BLIN schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:12:
Brugge, hierbij heb je een hand kaarten welke allemaal verschillende opties hebben die je kan gebruiken, favoriet hier thuis, Istanbul, een worker placement, de alchemist als je van deductie houdt, echter is deze wel wat complexer dan de instap spellen, Skye, Viticulture (misschien wat lastig te vinden), Caverna, potion explosion of een coop spel zoals pandemie, verboden eiland/vergeten stad, flash point.
Ook dank voor deze opties. Pandemic heb ik ook op de iPad en moet ik nog eens een tweede kans geven, al denk ik niet dat dit thema aan zal slaan bij mijn dame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Dr. Strangelove schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:37:

[...]

Agricola heb ik op de iPad maar ik kwam er niet echt in, dus die sla ik voorlopig maar over. Het was wat teveel micromanagement had ik het idee. Diskwalificeer ik dan nog andere spellen die daar op lijken?

Amerigo zal ik eens bekijken.
Agricola is inderdaad een spel wat je moet liggen.

Amerigo, CoB en Le Havre zijn wel totaal andere games. Ik zou zeggen; check the Rahdo films eens :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:52
Wellicht interessant: Galaxy Trucker is nu in de aanbieding op zowel Android als IOS. Is nu nog maar $1.

Android link:
https://play.google.com/s...games.galaxytrucker&hl=nl

IOS link:
https://itunes.apple.com/...-trucker/id904013027?mt=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 21:54
Ook maar de titels die op mijn play/watch/buy list staan voor Essen maar eens doorgenomen en in een geeklist gezet. https://www.boardgamegeek...sen-spiel-2016-games-list
Hij is nu al te groot eigenlijk. :P

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
GielFox schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 05:00:
Heeft iemand hier Unfair gebackt op Kickstarter? Heb een potje kunnen spelen en ik moet zeggen, hij is weer erg leuk! Funding al op 200% dus tegen de tijd dat het klaar is denk ik dat alle stretch goals wel bereikt zullen zijn.
Stop hier eens mee... nu heb ik weer $59 uitgegeven :x
Ik keek ernaar en het leek me leuk, maar niet voor 5 spelers. Toen wat verder doorgelezen en bleek toch enigszins voor 5 spelers, en de 2 player variant leek me leuk, dus ook maar gebacked.

• HellPunk
MADG0BLIN schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:12:
Ook maar de titels die op mijn play/watch/buy list staan voor Essen maar eens doorgenomen en in een geeklist gezet. https://www.boardgamegeek...sen-spiel-2016-games-list
Hij is nu al te groot eigenlijk. :P
Interessante lijst, hier en daar wat overeenkomsten met de mijne en tegelijk ook heel grote verschillen :) .

TTR Rails and Sails ga ik ooit wel kopen, maar niet op Spiel. Days of Wonder hanteert daar de gewone prijzen, alleen als je bundels koopt heb je misschien wat voordeel. Op een nieuwe TTR kan ik wel een paar maanden wachten ;) .

Binnenkort maar eens een paar pre-orders bekijken. Kingdomino lijkt me wel wat en ook de nieuwe uitbreiding van Orléans. Verder zie ik het ter plekke wel.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• Yakumos
SndBastard schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:19:
[...]

Stop hier eens mee... nu heb ik weer $59 uitgegeven :x
Ik keek ernaar en het leek me leuk, maar niet voor 5 spelers. Toen wat verder doorgelezen en bleek toch enigszins voor 5 spelers, en de 2 player variant leek me leuk, dus ook maar gebacked.
Ben bang dat ik wel meer ga posten nu ik dit topic heb gevonden. >:)

:$ Werk sinds kort bij een BG manufacturer dus er komt dagelijks heel wat voorbij op m'n bureau..
HellPunk schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:46:
[...]

...Kingdomino lijkt me wel wat en ook de nieuwe uitbreiding van Orléans. Verder zie ik het ter plekke wel.
Kingdomino is heel leuk! Verwacht geen enorme diepgang ofzo maar gewoon leuk voor een kort potje tussendoor. Speelbaar vanaf 2 maar naar mijn mening wordt het pas echt leuk als je met 3 of 4 mensen speelt: dan wordt het een stuk moeilijker en uitdagender namelijk.

[ Voor 31% gewijzigd door Yakumos op 25-08-2016 09:05 ]

• HellPunk
[b]GielFox schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:02:
[...]
Kingdomino is heel leuk! Verwacht geen enorme diepgang ofzo maar gewoon leuk voor een kort potje tussendoor. Speelbaar vanaf 2 maar naar mijn mening wordt het pas echt leuk als je met 3 of 4 mensen speelt: dan wordt het een stuk moeilijker en uitdagender namelijk.
Ik heb het als één van de kandidaten als spel-voor-met-de-kinderen, naast Animals On Board en Slide Blast. Ik wilde eerst Dr. Eureka nog oppikken, dat vonden ze vorig jaar heel leuk, maar we zijn toch nooit echt fan geweest van spellen met een timer :)

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:17
HellPunk schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:53:
[...]

Kijk 'ns naar Alhambra, dat is ook een tegellegspel maar net een stapje complexer dan Carcassonne.

LfW is een goed spel als je de juiste spelers hebt. Je kan niet zomaar even een potje doen, iedereen moet er met zijn volle aandacht bij zijn en iedereen moet aan bod kunnen komen. Anders loop je al snel het risico dat één of twee spelers de boel overnemen en de rest er voor spek en bonen bij zit.

Thuis speel ik het eigenlijk alleen nog maar tegen mijn vrouw, maar één speler als detective is eigenlijk te weinig omdat die erg veel info moet verwerken. Dat geeft Jack dan weer de tijd om rustig zijn volgende stap te plannen. Voor de rest is het een geweldig spel, als de spelers aan mekaar gewaagd zijn is het superspannend.
Zal eens naar Alhambra kijken.

LfW lijkt mij vooral leuk maar heb mede spelers die vaak op bezoek zijn al gehoord dat ze er niet zo gecharmeerd zijn van het idee.

Nu blijkt dat de meeste een competitief element, strijden tegen elkaar, en elkaar dwars zitten het leukste vinden. Iets wat bij Catan kan, Risk idem, en met Carcassonne iets minder, al kan je uiteraard je eigen plan trekken.

Dus stel we zoeken iets in die sfeer, wat zijn hierin nog aanraders?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• Yakumos
HellPunk schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:27:
[...]

Ik heb het als één van de kandidaten als spel-voor-met-de-kinderen, naast Animals On Board en Slide Blast. Ik wilde eerst Dr. Eureka nog oppikken, dat vonden ze vorig jaar heel leuk, maar we zijn toch nooit echt fan geweest van spellen met een timer :)
Ja naar mijn mening is Kingdomino meer geschikt voor alle leeftijden, terwijl Dr. Eureka toch meer voor alleen kinderen is (ook enigszins vanwege het thema). Moet daarbij zeggen dat Dr. Eureka wel heel goed ontvangen is en heel goed verkoopt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ApaPWKB.jpg
;)

• HellPunk
GielFox schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:56:
[...]
Ja naar mijn mening is Kingdomino meer geschikt voor alle leeftijden, terwijl Dr. Eureka toch meer voor alleen kinderen is (ook enigszins vanwege het thema). Moet daarbij zeggen dat Dr. Eureka wel heel goed ontvangen is en heel goed verkoopt.

[afbeelding]
;)
Ziet er inderdaad goed uit :). We hebben Dr. Eureka vorig jaar in Essen gespeeld. Het was inderdaad heel leuk, maar de ervaring leert ons dat spellen met een timer vaak frustrerend worden - ik denk dat Ubongo zo 'n beetje de enige uitzondering is.

Een spel dat geschikt is voor alle leeftijden is alleen maar een extra voordeel. We vinden het niet erg om een keertje Bunny Hop te spelen, maar dan mag er wel een 'volwassener' spel achteraan dat kinderen ook leuk vinden :) .
Wicked-Game schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:46:
[...]
Nu blijkt dat de meeste een competitief element, strijden tegen elkaar, en elkaar dwars zitten het leukste vinden. Iets wat bij Catan kan, Risk idem, en met Carcassonne iets minder, al kan je uiteraard je eigen plan trekken.

Dus stel we zoeken iets in die sfeer, wat zijn hierin nog aanraders?
Daar heb ik niet meteen een antwoord op, wij zijn meer van de leven-en-laten-leven euro's O-) . El Grande ligt wel in dezelfde lijn als Risk. Misschien is Deus ook nog wel wat, al is de geluksfactor daar wel redelijk hoog.

• Bigm1990
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-04 10:28
Wat een leuk topic is dit! Ik ben altijd al fan geweest van spelletjes. Ik en mijn vrouw hebben echter wel moeite om grotere spellen te vinden om te spelen die leuk zijn met zijn tweetjes. Ik vind Carcassonne persoonlijk niet zo leuk. Wij spelen wel take 5 met zijn tweeën, dat is wel leuk, maar met 4 wel iets spannender.

Dit topic eens doorgespeurd naar een spel dat ik kon kopen voor de verjaardag van mijn vrouw en aangezien ze niet echt houdt van elkaar hard te bestrijden in een spel voor een coopspel geopteerd. Vandaag forbidden Island gekocht. Ben heel benieuwd naar het spel. Jullie horen het wel als ik het gespeeld heb. :)

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Pandemic is ook zeker een aanrader :)

• Bigm1990
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-04 10:28
Bedankt! Als forbidden Island bevalt staat die zeker op het lijstje!

• HellPunk
Forbidden Island is best leuk. Je zou ook eens naar Patchwork kunnen kijken.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:18
Hadden er nou nog meer mensen meegedaan aan de BGG Benelux Math Trade? Ik zag dat MADG0BLIN zijn Besserwizzer mag gaan inruilen voor een 7 Wonders: Duel :)
* Wormaap mag Mall of Horror op de post gaan gooien. Één keer gespeeld, en ik vond er niks aan :+ Ik krijg er Age of Steam met een 1- & 2-player expansion map voor terug. En dat lijkt een spel te zijn dat helemaal in mijn straatje ligt. Ontworpen door Martin Wallace, de designer van Brass, wat één van mijn favoriete spellen is :) Een redelijk zware economische Euro die mijn vriendin hopelijk ook leuk gaat vinden :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Wormaap schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 22:18:
Hadden er nou nog meer mensen meegedaan aan de BGG Benelux Math Trade? Ik zag dat MADG0BLIN zijn Besserwizzer mag gaan inruilen voor een 7 Wonders: Duel :)
Ik heb een pakketje met o.a. Get Nuts en het Catan-kaartspel ingeruild tegen Shear Panic. Het was voor mij meer een opruimactie, want financieel haal ik 't er niet uit. De cuteness-factor van die schapen maakt wel veel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Couldn't resist!! 3 nieuwe games binnen/onderweg;

Concordia (stond al erg lang op mijn lijstje en nu voor een mooie prijs gevonden! BGG Overall #47)
Afbeeldingslocatie: https://cf.geekdo-images.com/images/pic1821505_lg.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cf.geekdo-images.com/images/pic1825370_lg.jpg

D-Day at Omaha Beach (mijn eerste echte solitaire game! Overall bekend als één van de, dan wel de beste, solitaire game. Erg zeldzaam, niet meer te krijgen en met toeval tegenaan gelopen! BGG War #5)
Afbeeldingslocatie: https://cf.geekdo-images.com/images/pic2323486_lg.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cf.geekdo-images.com/images/pic2488986_lg.jpg

En het kind in me kon deze niet weerstaan en het is niet echt een bordspel, maar who cares.....;
Pitchcar (het origineel is uit 1996 en eigenlijk amper meer te krijgen; toch 2 basissets + 1 expansion gevonden! BGG OVerall #327)
Afbeeldingslocatie: https://cf.geekdo-images.com/images/pic2759781_lg.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cf.geekdo-images.com/images/pic2759388_lg.jpg

Mijn weekend kan al niet meer stuk :). Nu wederom tijd vinden om te gaan spelen; Pitchcar is erg eenvoudig en iedereen vindt dat wel leuk. D-Day is een game die ik alleen kan spelen dus dat komt ook wel goed :).

[ Voor 50% gewijzigd door StealthyPeanut op 26-08-2016 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Nice! Hoeveel games heb je wel niet gekocht dit jaar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Concordia is echt heel erg tof. Bij mij persoonlijk is dat echt een van de favorieten die mee doet in het lijstje top 5 favoriete spellen in dat genre (samen met bijv. Caverna, Terra Mystica, Istanbul en Euphoria) - hoewel genre hier heel breed gekozen is :)

De andere twee ken ik niet echt, maar die trekken me ook wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
psychoclown schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:16:
Nice! Hoeveel games heb je wel niet gekocht dit jaar? :P
Na een simpele BGG-check zit ik dit jaar (sinds december 2015) op 34 stuks gekocht O-) . Maar ik had dan ook nog gewoon 0 bordspellen :+ .
SndBastard schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:37:
Concordia is echt heel erg tof. Bij mij persoonlijk is dat echt een van de favorieten die mee doet in het lijstje top 5 favoriete spellen in dat genre (samen met bijv. Caverna, Terra Mystica, Istanbul en Euphoria) - hoewel genre hier heel breed gekozen is :)

De andere twee ken ik niet echt, maar die trekken me ook wat minder.
Ik ben er ook heel erg benieuwd naar. Alles wat ik er tot nu toe van gezien en gelezen heb; TOP!

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 26-08-2016 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Van Pitch Car hebben we een demo gespeeld op Zomerspel, was inderdaad best wel leuk. Ik heb 't echter nog nooit in een winkel zien staan.

Dit weekend twee potjes TTR Pennsylvania gespeeld (waarvan eentje gewonnen ;) ). Dit vinden we best wel een leuke map. De nadruk ligt hier op het verzamelen van de juiste aandelen, het onderdeel routes bouwen is hier eerder relaxed omdat je minder kans hebt om buitengesloten te worden.

Ook nog een spelletje Butterfly Garden gespeeld. Het verliep, waarschijnlijk vanwege de hitte en de effecten van de voorafgaande gin-tonic >:) , wat moeizaam, maar we proberen het vrijdag gewoon opnieuw :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ook dit weekend weer tijd gehad voor wat spellen;

Vrijdagavond met 3 personen Biblios gespeeld. Totaal 4 potjes en het blijft een erg leuk spel vind ik. Was bij iedereen ook een topper trouwens.

Gisteren naar de F1 voor het eerste Pitchcar op tafel gekregen. Begonnen met 2 potjes met 4 personen en toen nog 2 potjes met 5 personen. Leuk concept en nog best lastig om het goed te doen. Het hangt wel een beetje van de spelers af of het een succes is. Het kan best droog overkomen, maar zodra iedereen het een beetje onder de knie krijgt en de spanning stijgt, komt het spel pas echt tot z'n recht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakMDS
Wij zijn zaterdag weer aan de bak gegaan.
Eerst een vlug potje Manhattan Project: Chain Reaction voor het eten. Dat was pas onze derde maar nu begint het chainen bij iedereen los te komen. Blijft geinig.

Vervolgens na het eten een 5 speler pot Keyflower. Deze keer de strategie over een andere boeg dan voorheen, en voor goedkoop tegels die niemand anders wilde gegaan; behalve de 6-transport en 2 upgrades.
Het liep allemaal erg soepel, ik was in staat alle boten te kopen en won uiteindelijk met 15 punten verschil van de nummer twee.

Daarna hadden we nog energie voor een Concordia, die bij iedereen absurd veel beter ging. Ik zat nu met punten ruim over de 110 (weet niet meer precies), waar ik in de vorige pot op 76 bleef steken, maar de winnaar zat op 146, omdat we allemaal hadden gemist dat hij 6 kaarten had die hem punten voor kolonisten had. Mooi resultaat in een pot die iedereen goed deed.

Daarna ondanks de warmte binnen toch nog maar een Istanbul gedaan, maar de energie zat er wel bij de meeste doorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Concordia ziet er leuk uit, helemaal mijn thema. Waarschijnlijk wel een spel voor minimaal 4 spelers?

Van het weekend eindelijk Vorsten van Catan uit de kast gevist, dat had ik maanden geleden voor een paar euro bij het Kruidvat gekocht. Is eigenlijk gewoon Catan het kaartspel met 3 expansions erbij, dus wel value for money. Het basisspel is een beetje suf vond ik, dus we gaan snel de expansions erbij pakken en kijken of dat het interessanter maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Hier weinig gespeeld dit weekend. Alleen mijn eerste potje Pax Porfiriana. Volgens mij was het een grote fout om deze als eerste potje solo te gaan spelen. Ik ben halverwege maar gestopt omdat ik me bepaald niet aan het vermaken was :+
Maargoed, een clunky eerste potje van een spel met een lichtelijk lompe solovariant is niet representatief. Dus binnenkort maar eens met mijn vriendin proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-09 08:14
Hier ook wat spelletjes.

Begonnen met pandemie met drie man (niet de legacy, basisversie). Ik had er al veel van gehoord maar nu dus eindelijk kunnen spelen. Gestrand op 1 beurt van winnen :( Ik vond hem wel heel leuk.

Dan nog Memoir 44 gespeeld met twee. Deze vind ik ook geweldig eigenlijk, die ga ik me ook aanschaffen waarschijnlijk. Ook hier mooi gewonnen.

En dan op de rommelmarkt nog No thanks gevonden in nieuwstaat voor 2.5€, dus dat was een leuke meevaller. Er stond ook nog een gebruikte 7 wonders doos maar die leek gebruikt te zijn als voetbal of zoiets en ik kreeg het niet over mijn hart om zo'n doos in mijn collectie te zetten. Oke er bestaat zoiets als shelfwear, maar dit was echt te erg. En als de buitenkant al zo'n rommel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Dr. Strangelove schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 09:54:
Concordia ziet er leuk uit, helemaal mijn thema. Waarschijnlijk wel een spel voor minimaal 4 spelers?
Totaal niet, het bord heeft twee kanten en daarmee schaalt het redelijk goed voor verschillende aantallen spelers.
Eén kant is het hele Romeinse rijk met 12 provinciën die je voor 4 - 5 spelers gebruikt (3 kan ook) en de andere kant is alleen Italië die je voor 2-3 spelers gebruikt. Volgens BGG kan dat ook met 4 spelers, maar dat lijkt me wat krap. Eigenlijk hebben we alleen 5 spelers gedaan aan de grote kant, en een oefenpotje met 2 spelers aan de Italië kant.

Twee kanten gebruiken is wel iets wat meer spellen zouden moeten doen eigenlijk...

[ Voor 32% gewijzigd door TweakMDS op 29-08-2016 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag Memoir '44 gespeeld in klundert.
Was weer een succes!

Zaterdagnacht een potje Battlestar Galactica.
Blijft ook een goede game, alleen wat meer miniaturen zou vet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Lointje schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:37:
waarschijnlijk. Ook hier mooi gewonnen.

En dan op de rommelmarkt nog No thanks gevonden in nieuwstaat voor 2.5€, dus dat was een leuke meevaller. Er stond ook nog een gebruikte 7 wonders doos maar die leek gebruikt te zijn als voetbal of zoiets en ik kreeg het niet over mijn hart om zo'n doos in mijn collectie te zetten. Oke er bestaat zoiets als shelfwear, maar dit was echt te erg. En als de buitenkant al zo'n rommel is...
Memoir is leuk, al kan de random factor zwaar frusterend zijn :)

Even mocht je nog ooit voor de keuze staan.
De buitenkant zegt soms niets over de binnenkant.
Ik sleep elke week een aantal spellen mee naar de spellenclub. meestal word er daar 0 of 1 van gespeeld.
Dus extern zien ze er veel erger uit dan intern :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
heuveltje schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:25:
[...]

Toch vind ik dat heel erg meevallen na 8 potjes gespeeld te hebben. Het ligt heel vaak ook aan de speler zelf en het vooruit kijken dat hij geen kaart meer kan spelen. (uitzonderingen daargelaten, maar na 8 potjes is er best wat over te zeggen).

En als je dan een flank niet kunt bereiken, vind ik het een mooi soort Fog of War bewerkstelligen. De communicatie met die bepaalde flanken kan door allerlei factoren niet mogelijk zijn of dat je met 3 tanks gewoon compleet mist en de counterattack wel een tank uitschakelt. Zeker in de totale chaos die de WWII met zich mee bracht, is het soms gewoon niet eerlijk en moet je soms wat geluk hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 29-08-2016 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik vind het ook wel wat realistisch hebben. Als je met de Duitsers speelt (meestal de onderliggende partij) dan is vaak de enige optie om 'Ardenner-Offensive' style te spelen, m.a.w. agressief op een bepaalde plek en hopen dat de kaarten blijven komen. Als Allied-speler kan je vaak wat meer contingency-based spelen, dus langzaam en methodisch vooruit, en altijd een kaart in de hand houden voor noodgevallen. Als je dat met de Duitsers doet ben je sowieso toast omdat je numeriek in het nadeel bent.

[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Strangelove op 29-08-2016 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
SndBastard schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 12:10:
[...]

Totaal niet, het bord heeft twee kanten en daarmee schaalt het redelijk goed voor verschillende aantallen spelers.
Eén kant is het hele Romeinse rijk met 12 provinciën die je voor 4 - 5 spelers gebruikt (3 kan ook) en de andere kant is alleen Italië die je voor 2-3 spelers gebruikt. Volgens BGG kan dat ook met 4 spelers, maar dat lijkt me wat krap. Eigenlijk hebben we alleen 5 spelers gedaan aan de grote kant, en een oefenpotje met 2 spelers aan de Italië kant.

Twee kanten gebruiken is wel iets wat meer spellen zouden moeten doen eigenlijk...
Net binnen en ik heb geluk gehad: voor €37 inclusief verzendkosten het basisspel en extra uitbreiding namelijk https://boardgamegeek.com...cordia-britannia-germania

Mooi! 4 mappen en dus hopelijk nog langer speelplezier :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Waar heb je het gekocht voor dat geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Marktplaats :>.

Ik koop eigenlijk geen enkele game meer nieuw. Grootste deel van mijn collectie is nog wel nieuw gekocht en uitzonderingen daargelaten, maar ik haal heel veel games gewoon via marktplaats. Met bepaalde zoekfilters echt ideaal en vaak in erg goede staat (want te moeilijk of complex).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Helder, ik heb onlangs de originele versie van Ra gekocht voor een goede prijs :) Ik zag de heruitgave liggen bij mijn spellenwinkel in Groningen voor 72 euro... ouch.

Heb je een tip om op marktplaats al die winkels er tussenuit te filteren? Dat is overal op die site echt een timewaster geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:02

Christiano007

Ich bin der champion

Dr. Strangelove schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 20:45:
Helder, ik heb onlangs de originele versie van Ra gekocht voor een goede prijs :) Ik zag de heruitgave liggen bij mijn spellenwinkel in Groningen voor 72 euro... ouch.

Heb je een tip om op marktplaats al die winkels er tussenuit te filteren? Dat is overal op die site echt een timewaster geworden.
Je hebt een plugin om die zooi te filteren :)

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Net gevonden en geïnstalleerd, Marktplaats is fun again :P
Wormaap schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 10:09:
Hier weinig gespeeld dit weekend. Alleen mijn eerste potje Pax Porfiriana. Volgens mij was het een grote fout om deze als eerste potje solo te gaan spelen. Ik ben halverwege maar gestopt omdat ik me bepaald niet aan het vermaken was :+
Maargoed, een clunky eerste potje van een spel met een lichtelijk lompe solovariant is niet representatief. Dus binnenkort maar eens met mijn vriendin proberen :)
Ik ga er maar eens naar op zoek :)

[ Voor 84% gewijzigd door Dr. Strangelove op 29-08-2016 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:30:
[...]

Toch vind ik dat heel erg meevallen na 8 potjes gespeeld te hebben. Het ligt heel vaak ook aan de speler zelf en het vooruit kijken dat hij geen kaart meer kan spelen. (uitzonderingen daargelaten, maar na 8 potjes is er best wat over te zeggen).

En als je dan een flank niet kunt bereiken, vind ik het een mooi soort Fog of War bewerkstelligen. De communicatie met die bepaalde flanken kan door allerlei factoren niet mogelijk zijn of dat je met 3 tanks gewoon compleet mist en de counterattack wel een tank uitschakelt. Zeker in de totale chaos die de WWII met zich mee bracht, is het soms gewoon niet eerlijk en moet je soms wat geluk hebben.
Het helpt wel als je meerdere uitbreiding hebt en een Overlord speelt.
Vrijdagavond met 4 tegen 4 gespeeld.
2 borden tegen elkaar.
2 flanken word als het ware 1 flank.
Dat houd in dat je 3 flanken houd.
Op iedere flank zit een speler.

Memoir 44

Per team dus 3 spelers die aan het bord zitten.
De 4e speler van het team is de generaal en krijgt de kaarten.
Hij bepaalt wie welke kaarten krijgt, je kunt maximaal 3 kaarten spelen per beurt.
Als je voor een flank geen kaart speelt (omdat je hem niet hebt bv) dan mag die speler een dobbelsteen rollen.
Daarmee kan hij of zij toch de mogelijkheid krijgen om een unit te spelen.
Soldaatje is infantrie unit, tank is tankunit... maar granaat is een kill en een vlag is daadwerkelijk een unit terug trekken.

Dit zorgt voor een hele interactieve game, erggg leuk!

Shadows of Brimstone

Vanavond ook mijn Shadows of Brimstone uitbreiding gepunched en miniatuurtjes gelijmd.
Het past niet meer in mijn koffer dus moet op zoek naar een andere oplossing :/

Tweedehands spellen koop ik eigenlijk niet, probeer mijn lokale spellenspeciaalzaak zoveel mogelijk te helpen.
Maar als iemand nog Tiny Epic Kingdoms second edition wilt die heb ik in de aanbieding :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2016 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 21:23:
[...]

Het helpt wel als je meerdere uitbreiding hebt en een Overlord speelt.
Vrijdagavond met 4 tegen 4 gespeeld.
2 borden tegen elkaar.
2 flanken word als het ware 1 flank.
Dat houd in dat je 3 flanken houd.
Op iedere flank zit een speler.

[afbeelding]

Per team dus 3 spelers die aan het bord zitten.
De 4e speler van het team is de generaal en krijgt de kaarten.
Hij bepaalt wie welke kaarten krijgt, je kunt maximaal 3 kaarten spelen per beurt.
Als je voor een flank geen kaart speelt (omdat je hem niet hebt bv) dan mag die speler een dobbelsteen rollen.
Daarmee kan hij of zij toch de mogelijkheid krijgen om een unit te spelen.
Soldaatje is infantrie unit, tank is tankunit... maar granaat is een kill en een vlag is daadwerkelijk een unit terug trekken.

Dit zorgt voor een hele interactieve game, erggg leuk!
Lijkt me wel gaaf voor de ervaring, maar mijn voorkeur heeft voor deze game wel echt 1vs1 denk ik. Anders kan het best een dooie boel worden op een bepaalde flank.
[afbeelding]

Vanavond ook mijn Shadows of Brimstone uitbreiding gepunched en miniatuurtjes gelijmd.
Het past niet meer in mijn koffer dus moet op zoek naar een andere oplossing :/
Wat vind je van deze game? Begin dit jaar op een Bordspellenmeet gespeeld en hoewel de mini's supervet waren, had ik heel erg veel ramdomness en dicefest problemen na een paar uur spelen. Ik zal ook niet snel nog een keer aanschuiven eigenijk bij deze game denk ik.
Tweedehands spellen koop ik eigenlijk niet, probeer mijn lokale spellenspeciaalzaak zoveel mogelijk te helpen.
Maar als iemand nog Tiny Epic Kingdoms second edition wilt die heb ik in de aanbieding :P
Zo heb ik in Breda ook heel veel games bij een speciaalzaak gekocht. Maar op een gegeven moment gaat er zoveel geld uit, terwijl het ook 2ehands in prima staat vaak te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 22:27:
Lijkt me wel gaaf voor de ervaring, maar mijn voorkeur heeft voor deze game wel echt 1vs1 denk ik. Anders kan het best een dooie boel worden op een bepaalde flank.
Valt mee maar hangt wel af van je kaarten en de generaal natuurlijk.
Ook de missie speelt hier in mee.
Vind wel dat het spel hier het best tot zijn recht komt.
Wat vind je van deze game? Begin dit jaar op een Bordspellenmeet gespeeld en hoewel de mini's supervet waren, had ik heel erg veel ramdomness en dicefest problemen na een paar uur spelen. Ik zal ook niet snel nog een keer aanschuiven eigenijk bij deze game denk ik.
Ik vind de game zalig... maar dit is geen spel wat je in een winkel moet spelen.
Dit moet je thuis met vrienden spelen die zich over willen geven aan de sfeer van de game.
In dit spel zit zoveel dat je dit minimaal een uur of 4 moet hebben gespeeld.
Je karakter levelt... ieder een eigen tech tree.
Na een missie in de mijnen kom je terug in town en kun je gokken en upgrades kopen.

Maar de eerste missies zijn ook een beetje simpel.
Als je naar other worlds gaat komt er ook iets nieuws bij.

Het opzetten is wel een kriem, daarom moet je ook langere tijd reserveren.
Zo heb ik in Breda ook heel veel games bij een speciaalzaak gekocht. Maar op een gegeven moment gaat er zoveel geld uit, terwijl het ook 2ehands in prima staat vaak te krijgen is.
Daar heb je een punt, het kost goed geld.
Ik kom altijd in Dordrecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 23:10:
[...]

Ik vind de game zalig... maar dit is geen spel wat je in een winkel moet spelen.
Dit moet je thuis met vrienden spelen die zich over willen geven aan de sfeer van de game.
In dit spel zit zoveel dat je dit minimaal een uur of 4 moet hebben gespeeld.
Je karakter levelt... ieder een eigen tech tree.
Na een missie in de mijnen kom je terug in town en kun je gokken en upgrades kopen.

Maar de eerste missies zijn ook een beetje simpel.
Als je naar other worlds gaat komt er ook iets nieuws bij.

Het opzetten is wel een kriem, daarom moet je ook langere tijd reserveren.
Weet ik en dat hebben we ook gedaan :). Ik heb het op een meet gespeeld met vrienden bij iemand thuis. Begonnen rond 12 uur en waren rond 20 uur gestopt. Best wel een goede indruk gekregen met missies, upgrades, gokken, tech tree etc.

Best een vermakelijke game, maar de randomness in de mijnen (welke tegel of "plague" komt er nu) en het dice-gehalte bij vechten was mij iets teveel van het goede. Verder ademt de game echt heel veel sfeer uit, en zijn de mini's erg gaaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
StealthyPeanut schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 22:27:
Als ik in m'n FLGS kom koop ik meestal wel een spel, maar aangezien het er altijd drukbevolkt is met CCG-adepten en andere studenten heb ik niet de indruk dat ze mijn klandizie nodig hebben om te overleven :) . Ze hebben er wel een aantrekkelijk rek met aanbiedingen, daar staan vaak leuke titels aan de helft van de prijs.

Vroeger kocht ik veel bij Amazon, tegenwoordig ga ik meestal zoeken bij Belgische OLGS'en zoals Adriaensen en Spelgezel. Dan steun ik toch nog de kleine ondernemer :) .

Maar goed, het blijft wel een hobby waar veel geld in kan gaan zitten - maar dat geldt volgens mij wel voor alles als je je er eenmaal serieus mee gaat bezig houden :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Vanavond onder het genot van een Whiskey, komen Dark Moon en The Manhattan Project op tafel. Erg veel zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
psychoclown schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:09:
Vanavond onder het genot van een Whiskey, komen Dark Moon en The Manhattan Project op tafel. Erg veel zin in!
Vanavond onder het genot van een Whiskey, komen Fresco en Concordia op tafel. Erg veel zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-09 08:14
heuveltje schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:25:
[...]

Even mocht je nog ooit voor de keuze staan.
De buitenkant zegt soms niets over de binnenkant.
Ik sleep elke week een aantal spellen mee naar de spellenclub. meestal word er daar 0 of 1 van gespeeld.
Dus extern zien ze er veel erger uit dan intern :)
Dat weet ik, daarom dat ik ook lang heb staan twijfelen :) Maar deze doos zag er echt wel rampzalig uit. Die doos hing nog amper aan elkaar. Zelfs als je die wekelijks meesleurt ziet die er zo niet uit. Dan heb je wat afgeschaafde randen, niet alsof de doos ook dienst deed als trampoline :D En gezien er dan ook kindjes van 5-9 jaar aan de verkoopkant stonden heb ik het toch maar gelaten. Misschien een domme zet maar te veel twijfel.
7 Wonders is ook maar max 5 jaar oud. Ik heb thuis spellen van 1992 en dergelijke die er beter uitzien en die we toen honderden keer gespeeld hebben als kind. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
StealthyPeanut schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:17:
[...]

Vanavond onder het genot van een Whiskey, komen Fresco en Concordia op tafel. Erg veel zin in!
Tijd dat het weer herfst wordt, met dit weer heb ik echt geen zin in whiskey :| . Ik heb nochtans een paar flessen staan die ik erg graag wil proeven. Om het semi-ontopic te houden: welke whiskey vinden jullie het best bij een bordspel passen? :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Haha, die vraag zou ik niet kunnen beantwoorden, is maar net wat je lekker vindt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Normaal gesproken heb ik Glenfiddich 15y staan of een Glengrant.

Nu toevallig nog wat Jack Daniels over en die gaat er eerst aan. Een bourbon, ik weet het, maar nog steeds lekker zacht en prima voor tijdens een bordspel :). Kortere afdronk dan een single malt, maar dat vind ik niet erg in de zomer :9 .

Als we vanavond buiten zitten met dit weer, dan komen er lekkere Affligem's op tafel trouwens.

[ Voor 15% gewijzigd door StealthyPeanut op 30-08-2016 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:14
Morgenavond waarschijnlijk weer eens een spellenavond met (oud) collega's.
1 nieuwe aanwinst die zeker op tafel gaat komen is Steampunk Rally. Ik heb al een solo testpotje gedaan (zelf 2 karakters besturen) en het ziet er als dikke fun uit. Het is een echte machine-building racegame (resource A wordt B wordt C wordt movement/shields/etc). Kwam wat traag op gang, maar hoe verder je komt in het spel, hoe uitgebreider je machine wordt en hoe meer opties je hebt. Meeste beurten bewoog ik 1 tot 3 stapjes, maar de laatste beurt wist ik er maar liefst 14 stappen uit te persen. Op BGG heb ik al gezien dat de kaart die ik daarvoor gebruikt heb waarschijnlijk generfed gaat worden :p

Zijn er hier spelers met ervaring met Steampunk Rally of weten mensen vergelijkbare machine-building games? Dit is echt een spel in mijn straatje :D Ik heb wel een vergelijkbaar spel gespeeld, maar kom niet meer op de naam. Iets in de richting van Industrialization maar dat levert op BGG geen hits op helaas.

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Laatst online: 20:19
BSTNjitRam schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:39:
Morgenavond waarschijnlijk weer eens een spellenavond met (oud) collega's.
1 nieuwe aanwinst die zeker op tafel gaat komen is Steampunk Rally. Ik heb al een solo testpotje gedaan (zelf 2 karakters besturen) en het ziet er als dikke fun uit. Het is een echte machine-building racegame (resource A wordt B wordt C wordt movement/shields/etc). Kwam wat traag op gang, maar hoe verder je komt in het spel, hoe uitgebreider je machine wordt en hoe meer opties je hebt. Meeste beurten bewoog ik 1 tot 3 stapjes, maar de laatste beurt wist ik er maar liefst 14 stappen uit te persen. Op BGG heb ik al gezien dat de kaart die ik daarvoor gebruikt heb waarschijnlijk generfed gaat worden :p

Zijn er hier spelers met ervaring met Steampunk Rally of weten mensen vergelijkbare machine-building games? Dit is echt een spel in mijn straatje :D Ik heb wel een vergelijkbaar spel gespeeld, maar kom niet meer op de naam. Iets in de richting van Industrialization maar dat levert op BGG geen hits op helaas.
Klinkt goed dit spel staat ook op mijn wishlist laat even weten hoe het gegaan is! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Wel, ik denk dat we een kandidaat hebben voor 'beste gimmick' op Spiel 2016: The Perfumer, een spel met geurkaarten. Benieuwd hoe lang dat interessant blijft :+ (voor migrainepatiënten als ik überhaupt niet >:) ). Ik heb wel de indruk dat het wat gimmicks betreft minder is dan vorig jaar - toen waren er wel erg veel 'vernieuwende' concepten.
psychoclown schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:12:
Haha, die vraag zou ik niet kunnen beantwoorden, is maar net wat je lekker vindt ;)
StealthyPeanut schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:14:
Normaal gesproken heb ik Glenfiddich 15y staan of een Glengrant. Nu toevallig nog wat Jack Daniels over en die gaat er eerst aan.
Ik heb lang de wat zoetere single malts gedronken - Cardhu is nog altijd mijn favoriet. De laatste tijd ben ik ook wat andere dingen aan het proberen, met name de Jura's zijn daarbij erg in de smaak gevallen. Vorig jaar met kerst heb ik een Bruichladdich gekregen, daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Toevallig neemt de vriend die The Manhattan Project meeneemt ook een Bruichladdich mee.
Ik zal je laten weten wat ik van beide vond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb de knoop doorgehakt, 40 euro aan bonnen van de spellenwinkel gaat op aan Concordia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Spread the love for Concordia! Heeft iemand de Salsa uitbreiding?
Ziet er tof uit, maar bij spellen die zo soepel en gestroomlijnd zijn zoals Concordia, RftG, Istanbul etc. ben ik altijd bang dat een uitbreiding het spel uit balans brengt. Zo is bij ons de lol ook een beetje uit Stenen Tijdperk gegaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Gisteren The Manhattan Project voor het eerst gespeeld en dat was gelijk een topper. Duidelijke mechaniek, tactisch, eenvoudig uit te leggen en vlot te spelen. Na een marginale achterstand zonder een duidelijke bedreiging te vormen in 2 beurten 10 bommen gemaakt ondanks verwoede pogingen van anderen om mij te stoppen :D

Daarna een stroef potje Dark Moon gespeeld. Stroef omdat de laatste keer spelen een paar maanden terug was en ik nu net pas zelf in bezit ben van het spel. Desondanks was de rest (speelden met 5) erg enthousiast en het enthousiasme nam toe naarmate iedereen tactisch meer mogelijkheden begon te zien na elke beurt. :)Na deze spelronde weet ik in ieder geval wel hoe ik het spel de volgende keer ga uitleggen.

Daarnaast genoten van een Aberlour, Glenmorange, Bruichladdich en Lavulin ;)

• TweakMDS
Van wat ik ervan heb gezien is The Manhattan Project ook gewoon een topper. Enige kritiek die ik erop heb gehoord is dat het vliegtuigen mechanisme soms een beetje onnodig voelt. Ik ben heel benieuwd naar de "opvolger" Energy Empire. Daar is het oorlogs-element helemaal uit, maar gaat het om produceren van energie met zo min mogelijk afval. De eerste berichten daarover zijn heel positief. Denk dat het nog een paar maandjes gaat duren voor de Kickstarter binnen komt.

Verder ben ik al een hele tijd aan het speuren naar fijn muntgeld, en attendeerde mijn Indiase collega me erop dat hun Indiaase rupees best clean en simpel zijn. Ze hebben munten van 1, 2, 5 en 10, de munten zien er heel clean uit, de oxideren niet en het formaat is ideaal.
Ik heb setje nu op mijn bureau liggen (ze had ze toevallig bij) en denk dat ik binnenkort maar eens een bestelling ga plaatsen bij collega's die regelmatig naar India gaan.

Wat denken jullie van 30 x 1, 20 x 2, 20 x 5 en 20 x 10? Dat komt uit op 370 rupees wat grofweg 5 euro is. Volgens mij zou ik ze daarmee voor zo'n beetje alle spellen kunnen gebruiken.
Enige is dat Puerto Rico 46 x 1 heeft, maar ik heb niet echt een reden kunnen bedenken waarom dat zo is.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

The Manhattan project is gaaf, het jammere is alleen dat als je in het begin investeert in wat bommenwerpers, dat je het daarmee je tegenstander zo moeilijk kan maken dat je niet meer kan winnen.
Maar als je elkaar daar een beetje mee ontziet en je meer richt op zelf punten halen is het best een gaaf spel.

De uitbreiding ( second stage ) heb ik klaar liggen, alleen nog steeds niet gespeeld.

• BSTNjitRam
Mvdbeld schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:55:
[...]

Klinkt goed dit spel staat ook op mijn wishlist laat even weten hoe het gegaan is! :9
Gisteren begonnen met een potje Hanabi. Eerst keer voor iedereen en het was te merken. Iedereen leek wel aan dementie te lijden. Hints die nog geen 30 seconde geleden gegeven waren, werden prompt vergeten. Het is dan ook enorm lastig om je eigen hints te onthouden en ondertussen ook nog te onthouden welke hints de medespelers hebben gehad en daarop een goede vervolghint te geven. Verder werd er in dit potje veel aan meta-gaming gedaan :P De volgende keer gaan we streng zijn op meta-gaming. Het spel is me wel enorm meegevallen, ik had hem niet zo leuk verwacht :D

Daarna was de 4e speler ook op komen dagen en konden we met Steampunk Rally aan de slag. Regels uitgelegd en gaan met die banaan. De eerste rondes verliepen zoals verwacht wat stroef. Iedereen had kleine machines en wist niet goed wat te doen maar ze kwamen wel nog vooruit. We hebben de beurten in het begin ook om de beurt gedaan om op te kunnen letten wat er allemaal gebeurt. Nadeel daarvan is dat het wel een stuk langer duurt.

Na enkele rondes zat iedereen wel goed in het spel en gingen we meer over op hybride beurten, iedereen was een beetje solitaire bezig zijn eigen machine af aan het laten gaan. Veel beter voor de gebruikte tijd, want het kunnen enorm complexe machines worden waarbij je heel veel mogelijkheden hebt. Nadeel daarvan is wel dat iedereen een beetje voor zich bezig is en er weinig speler interactie is.

Verder zijn we er ook achter gekomen dat bepaalde kaarten wel heel sterk zijn. Er loopt op BGG ook al een topic over mogelijke houserules en zelfs officiële errata. 1 van die kaarten (Catalytic Reactor) zorgde er voor dat ik in de allerlaatste ronde nog een achterstand van 12 motion kon goedmaken en daarmee gelijk kon eindigen met de speler die als eerste over de finishlijn kwam. Officieel zelfs gewonnen omdat mijn machine de meeste onderdelen had (ondanks dat er de laatste ronde zo'n 8 onderdelen af gevallen zijn :P).

Al met al is het spel bij iedereen enorm in de smaak gevallen en kan ik niet wachten op een volgende sessie :D 8)

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Maar zondag weer een goede reminder waarom het zo geweldig is om boardgames te spelen.

Zo veel tijd kwijt geweest met verhuizen en verkopen etc. Heel gedoe een huis kopen/verkopen) Maar nu kan ik wel mijn eigen spelen kamer inrichten en vrouw lief heeft geen last meer van alle rond slingerende dozen. En dan kan ze eindelijk ook makkelijk haar games snel pakken/spelen.

Dus eindelijk weer een dag spelen spelen. First up was:

Orleans
Blijf een geweldige game (waarschijnlijk niet na veel plays maar kom meestal toch niet verder dan 4-6 keer spelen totaal) speelt lekker weg ziet er goed uit en werkt gewoon. Aanrader moest alleen even wennen deze versie was zonder de extra TMG blig dus tja miste ik een keer een paar tokens maar goed lekker spel.

King of Tokyo
Heerlijke nobrainer was er helaas snel uit had nog niet eerder met 6 gespeeld maar goed mocht de pret niet drukken. Gewoon lekker dice chucking en trash talk en monster in en uit tokyo gooien.

En toen eindelijk
Scythe gespeeld hij stond al even op de plank (3 weekjes) maar eindelijk kunnen spelen wat een geniale game is dat zeg. Speelt super vlot weinig down time heel vel manieren om te kunnen winnen alleen had ik het gevoel dat de game nog een ronde of 2 langer kon het was opeens over en dat was jammer maar misschien ook wel goed omdat het anders de lang door zou lopen en je dan last krijg dat iemand een enorme voorsprong neemt.

Daarna als afsluiter Quantum gespeeld
het had een scifi theme maar was aardig abstract maar toch een goede game (hou meer van thematische games) maar speelde verrassend leuk elke lekker dwars zitten dobbelen het werkte erg goed zeker voor wat op het eerste gezicht niet veel leek.

Vanavond maar eens mijn game room afmaken en ruimer maken moet nog wat in elkaar zetten en dan al mijn games maar eens netjes ordenen dat het logisch wordt en dan kunnen we hem waarschijnlijk vrijdag voor het eerst gaan gebruiken om te spelen want onze mini keuken tafel thuis past niet veel op.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

MeZZiN schreef op donderdag 01 september 2016 @ 16:29:
King of Tokyo
Heerlijke nobrainer was er helaas snel uit had nog niet eerder met 8 gespeeld maar goed mocht de pret niet drukken. Gewoon lekker dice chucking en trash talk en monster in en uit tokyo gooien.
Hoe speel jij KoT met 8 man dan?

Verwijderd

Gisterenavond Mystic Vale gespeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HN5qU9cU5kG86ehv51Dk9Man/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QI9jMT5oZu4q5Axoli6nans5/thumb.jpg

Normaliter niet zo van de deckbuilding games maar deze is wel erg leuk!
Doorzichte kaarten net als bij Gloom en het spel word geleverd met sleeves.
Je hebt een deck met kaarten die gesleeved zijn en je stop je upgrade (doorzichte kaarten) in de sleeves waarmee je je kaarten sterker maakt.
Je deck word dus niet groter maar dikker :D

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2016 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Over Mystic Vale had ik al goed dingen gehoord was hem even weer vergeten maar hij komt op de lijst al is het alleen al omdat het een unieke manier van spelen is.
psychoclown schreef op donderdag 01 september 2016 @ 17:44:
[...]

Hoe speel jij KoT met 8 man dan?
Sorry was 6 bedacht ik me nu oeps ... zucht lekker bezig.

[ Voor 27% gewijzigd door MeZZiN op 02-09-2016 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Gisteren The Manhattan Project met Second Stage gespeeld. Voorlopig alleen even met H-bommen erbij. En dat geeft een leuke wending aan het spel. Daardoor wel keihard gewonnen in een 2 spelerpotje. Volgende keer eens proberen met meer spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Hier vanavond met mijn vriendin ons eerste potje Age of Steam gespeeld, die ik bij de recente BGG math trade heb gekregen. Na Brass onze tweede Martin Wallace game :) Ik heb de Schotland map ook geprint, omdat de basismap van het spel niet echt werkt voor twee spelers, en de bijgeleverde uitbreiding wat anders speelt dan het basisspel. Net als Brass een spel dat uit het regelboek ingewikkelder lijkt dan het is. Uiteindelijk valt het allemaal wel mee met de regelcomplexiteit. Met de daadwerkelijke keuzes die te maken zijn dan weer niet, het spel nodigt ontzettend uit om goed na te denken voordat je je beurt speelt. Daarnaast probeert het spel zelf constant je kont te schoppen doordat je altijd te weinig geld hebt, en je inkomsten bv. achteruit gaan op het eind van de beurt als je te veel hebt :+
Uiteindelijk met 68 tegen -15 punten van m'n vriendin gewonnen, maar volgende keer maakt ze me vast af. Eerste potjes zijn meestal voor mij, maar in Brass heb ik de laatste twee keer ook al van haar verloren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Gisteravond een potje Touché gedaan en nu net nog een potje Carcassonne. Die laatste al een hele tijd niet meer gedaan maar in 1 minuut mijn vriendin uitgelegd en gelijk enthousiast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
En wat hebben jullie nog gespeeld dit weekend? Hier in ieder geval te weinig :+ Na vrijdagavond Age of Steam alleen gisteren nog een potje Vast: The Crystal Caverns. De vorige keer speelden we Dragon tegen Goblins, gisteren Thief tegen Cave. Het unieke van Vast is dat alle rollen een volledig eigen regelset, win condition en speelmethode hebben. Waar je bij andere spellen vaak wel wat afwijkende player powers hebt, gaat dit spel dus veel verder. Het potje was prima leuk, tot het punt waar ik bijna won. Toen kon ik in één zet alle kans van mijn vriendin vernietigen en was het alleen nog maar uitspelen van mijn bijna zekere overwinning. Ik kan niet wachten om deze met meer spelers te doen. Dan komt de interactie van de rollen waarschijnlijk pas echt goed uit de verf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Twee van ons vast groepje van vijf waren niet in de gelegenheid om mee te doen, maar we hebben toch met vier personen kunnen spelen. Zaterdag eerst twee potjes La Granja (ons go-to spel als we met 4-en zijn) - en twee keer een totaal verschillende strategie geprobeerd:
De eerste keer vooral gefocused op in de laatste beurt alle ambachtsgebouwen af te maken. Voor kenners van het spel; ik had één en ander zo voorbereid dat ik in de laatste beurt 11 transport had, wat bizar veel is. Alles kwam ook uit, maar omdat ik er zo op had voorbereid andere punten laten liggen en toch maar derde plaats met een score van 69 - de nummers één en twee hadden 70 en 71 :D

Tweede potje helemaal 180 graden om en vooral marktkarren afgeleverd en in de laatste beurt twee ambachtsgebouwen afgemaakt; daarmee kwam ik precies weer op 69 punten maar nu tweede en de winnaar die 78 punten had. Nu heb ik het voor mijn gevoel toch twee keer goed gespeeld, maar mijn medespelers zijn gewoon erg goed en hadden ook iets meer geluk met de kaarten.

Daarna nog een pot Concordia, nu eens met 4 spelers en toch maar de Italië kant gedaan. Erg fijne pot en heel veel "coole moves" geprobeert zoals mijn laatste drie kolonisten in één keer maken en uiteindelijk het spel beëindigen door zes huizen in één keer te bouwen. Uiteindelijk bij de telling bleek het ook een relatieve monsterscore van 143, maar toch af moeten leggen tegen een nieuw record van 163...

Wel erg veel plezier in gehad. Volgende week wellicht weer Scythe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2016 @ 20:41:
Gisterenavond Mystic Vale gespeeld.

[afbeelding] [afbeelding]

Normaliter niet zo van de deckbuilding games maar deze is wel erg leuk!
Doorzichte kaarten net als bij Gloom en het spel word geleverd met sleeves.
Je hebt een deck met kaarten die gesleeved zijn en je stop je upgrade (doorzichte kaarten) in de sleeves waarmee je je kaarten sterker maakt.
Je deck word dus niet groter maar dikker :D
He dat ziet er leuk uit.
Vanavond eens even meer in verdiepen :)
TERW_DAN schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:28:
The Manhattan project is gaaf, het jammere is alleen dat als je in het begin investeert in wat bommenwerpers, dat je het daarmee je tegenstander zo moeilijk kan maken dat je niet meer kan winnen.
Maar als je elkaar daar een beetje mee ontziet en je meer richt op zelf punten halen is het best een gaaf spel.

De uitbreiding ( second stage ) heb ik klaar liggen, alleen nog steeds niet gespeeld.
Klinkt alsof je ervaring hebt :P
Grootste probleem is dat meestal iedereen voor de punten gaat, en alleen ter verdediging vechters bouwt. En dan valt dat inderdaad 1 keer iemand aan and that's it.

Ik heb ooit 1 potje gehad waarin iedereen vol op de vechters/bombers tour ging, en dan word het een heel ander spel ;P Dan word het meer een last man standing verhaal :P

Maar idd ik ben ook benieuwd naar de opvolger. want ik vind vooral het workerplacement gedeelte van het spel echt briljant !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Bij de uitbreiding zit ook een kaartje dat je over het bord heen kan leggen, zodat je ipv 2 aanvalsplekken er 1 of 3 hebt. Dus op die manier zou je het spel ook nog kunnen veranderen (hoewel je 1 goed bombardement je daar niet mee kan afwenden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Gisteren weer een succesvolle spellendag gehad.
Gestart met Hanabi waarbij het voor iedereen behalve mij nieuw was, dus de nodige startproblemen. Het hielp ook niet dat 1 van de speelsters steeds riep " geef mij een hint of ik ga random kaarten spelen/afleggen" (beetje gechargeerd, maar daar kwam het wel op neer). Uiteindelijk toch een nieuw record kunnen neerzetten van 19 geplaatste kaarten.

Daarna Alhambra gespeeld met 2 uitbreidingen (diamanten en de Gunst van de Vizier). Dit spel heeft bij mij een beetje afgedaan, maar het was een verzoekje van de aanwezige dames dus toch maar meegenomen. Uiteindelijk won de speler die bij de 1e puntenronde exact 0 punten had verdiend. (Technisch gezien had hij 0.667 punten, maar er wordt afgerond naar beneden :P

Kakkerlakkensalade was de pallete cleanser. Zoals altijd weer hilariteit ten top en 1 speler wist meer dan de helft van de kaarten te verzamelen. Echt alles wat hij riep was fout :P 1 van de dames wist het spel te winnen toen ik nog maar 1 kaart op handen had :p

Daarna mijn nieuwe favoriet gespeeld: Steampunk Rally. De dames hadden er aardig wat problemen mee dus die hebben we maar geholpen. Na een paar rondes had nog maar 1 van de dames problemen, de ander ging het aardig af. Een andere speler wist een enorme machine te bouwen, maar had maar 1 part dat voor motion kon zorgen en die kon hij steeds elke beurt niet activeren. Resultaat, hij stond met heel veel hitte, stoom, kabaal etc op volle toeren te draaien zonder de startlijn te verlaten :P In de laatste ronde wist ik dmv de Catalyc Reactor dusdanig veel dice te genereren dat ik exact met 1 plek voorsprong wist te finishen. Vervolgens verloor ik 6 van mijn 7 onderdelen dus al exploderend kwam ik over de finishlijn. Gelukkig bleef mijn cockpit wel intact waardoor ik toch de overwinning kon vieren ;)

De avond afgesloten met een real life versie van Sushi-Go (Lees: gaan eten in de sushi-tent :) )

Topdag weer, en volgende week staat de volgende spellendag alweer gepland :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Vrijdag weer eens lekker relaxed kunnen spelen - de kinderen waren door de start van het nieuwe schooljaar zo uitgeput dat ze vroeg naar bed moesten en meteen ook in slaap vielen >:) . We waren met z'n drieën: mijn vrouw, mijn moeder en dus ikzelf.

Eerst begonnen met Through the Desert. Ik leek op een overwinning af te stevenen, maar met een paar goeie laatste zetten wist mevrouw HellPunk nog twee gebieden af te maken en de punten voor langste groene karavaan van mij af te snoepen. Eindscore 68 - 64 - 61.

Daarna was het de beurt aan Let Them Eat Shrimp. Dit is het soort spel dat mijn vrouw niet ligt, dus ik dacht de overwinning weer in het vizier te hebben. Helaas had mijn moeder goed door dat garnalen verzamelen een erg goede strategie is en dus ging ik weer de boot in - scores 21 - 19 - 15.

Dan nog een potje Butterfly Garden. Hier kwam ik er niet aan te pas, ik slaagde erin constant de verkeerde kaarten te spelen. De andere twee maakten het wel spannend: mijn vrouw haalde met een bonuskaart genoeg punten om te winnen, maar mijn moeder ging er met de laatste slag nog net twee punten over, eindstand 49 - 47 - 37.

Op zaterdag heb ik ook nog mijn nieuwe aanwinst van de Benelux Math Trade opgehaald, Shear Panic. Het eerste oefenpotje daarvan was alvast positief!

Steampunk Rally lijkt me ook een leuke, alleen denk ik dat het iets teveel vooruitplannen is voor de spellengroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Zit weer te denken om een Gameboard dag/avond op te zetten. Vorige keren was erg leuk, en aangezien de collectie uitgebreid is bij ons lijkt het me wel leuk om dit weer te doen!

Overigens zal dit dan wel voorlopig de laatste keer van ons zijn, aangezien we bezig zijn om in het begin van volgend jaar een huisje te kopen wordt dat toch wat lastiger :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Doen had ik ook ben met de verhuizing en kopen etc zo lang bezig geweest dat een game night lang op zich laten wachten dus nu het nog kan gewoon doen. Zorg dat je een aantal games altijd beschikbaar houdt zodat je wel kan spelen in de druk tijd het helpt een hoop als je iets afleiding heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Was er een poosje niet iemand die Shadow of the Rift wilde kopen? Summoner heeft 'um eindelijk binnen. http://summoner.nl/productinfo.php?product_id=45491 Ik heb mijn exemplaar al gekocht vanuit Finland :p.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Een vraagje ivm met koopkriebels: is het aan te raden eerst bekend te zijn met Pandemic voor het spelen van Pandemic Legacy?

Mijn spellengroepje heeft pandemic nooit gespeeld, mij lijkt legacy wel tof (interactie, niet te diep). Maar ik zit nu ook weer niet te wachten op het aanschaffen van 2 spellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
pasajo schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:36:
Een vraagje ivm met koopkriebels: is het aan te raden eerst bekend te zijn met Pandemic voor het spelen van Pandemic Legacy?

Mijn spellengroepje heeft pandemic nooit gespeeld, mij lijkt legacy wel tof (interactie, niet te diep). Maar ik zit nu ook weer niet te wachten op het aanschaffen van 2 spellen..
Het is wel aan te raden om eerst even een potje "vanilla" Pandemic te doen zodat iedereen weet hoe de basis werkt.
Met de Legacy versie is dit overigens prima te doen als eerste potje (dus niets verscheuren tijdens/na de game). Je hoeft dus niet beide versies aan te schaffen ;)

Note: Nadat je eenmaal bent begonnen aan "Legacy" is het niet meer mogelijk om een "vanilla" potje te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
pasajo schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:36:

Gewoon een paar potjes starten met de game en dan pas te beginnen met de legacy of even de app spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Meh, gisteravond voor de tweede keer op rij Keyflower verloren van mijn vriendin :+
Stiekem ben ik natuurlijk blij dat ze in zo goed als alle spellen een meer dan prima win rate heeft. Maar ik moet potjandorie natuurlijk wel de gaming alpha in huis blijven. Waarom hang ik anders op al die fora? :P

En ik had op de BGG Market Place Tinners' Trail gekocht. Maar de verkoper reageert niet. Nu heb ik ook nog geen geld overgemaakt, dus het valt allemaal wel mee. Maar ik wil het spel, nondeju! Na Brass en Age of Steam ben ik wel een beetje Martin Wallace fanboy geworden. Dus de 'lichte, snelle' Wallace wil ik ook hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Van het weekend Concordia gekregen, maar helaas ontbraken de gele huisjes... Erg slordig. Maar even met Moenen en Mariken bellen over hoe we dat recht gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 16:53:
Van het weekend Concordia gekregen, maar helaas ontbraken de gele huisjes... Erg slordig. Maar even met Moenen en Mariken bellen over hoe we dat recht gaan zetten.
Bij de meeste uitgevers is dat een kwestie van even mailen of bellen en nieuwe onderdelen toegestuurd krijgen :) Klantenservice is doorgaans best prima in het BG-wereldje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
Bedankt voor de reacties mbt Pandemic (legacy).
Is legacy wel ontspannen te spelen zonder veel tijd te verliezen wegens het nalezen van de regels? Ik heb een hekel aan dergelijk dode momenten..

Ter illustratie;
Speelgroepje is elke week dezelfde groep van 4 personen, we spelen voor de gezelligheid en niets zwaarders tot nu toe dan Stone age en Istanbul (wegens de korte aandachtsspanne van de vrouwen bij het uitleggen van regels, haha best irritant). Spellen langer dan 1,5-2 uur vallen ook minder goed.

Coops zijn beperkt gebleven tot Flash Point, waar wij flink moeite hebben om te winnen.

Ik heb het gevoel dat legacy een stuk pittiger is dan de normale variant, Helaas zijn de video reviews naast uiterst positief ook nogal karig inhoudelijk wegens de spoilers. Moeilijk om een goed beeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
pasajo schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 23:10:
Bedankt voor de reacties mbt Pandemic (legacy).
Is legacy wel ontspannen te spelen zonder veel tijd te verliezen wegens het nalezen van de regels? Ik heb een hekel aan dergelijk dode momenten..
Dat is voornamelijk een kwestie van een goede voorbereiding.
Neem van te voren even de tijd om wat playthroughs van Pandemic "vanilla" te kijken en lees de handleiding enkele keren door.

Daarnaast denk ik dat het juist voor een game als Pandemic wel meevalt met de dode momenten. Ook als iemand niet aan de beurt is kan hij alsnog de volgende stappen in zijn hoofd gaan plannen of meedenken met de speler die aan de beurt is, je moet namelijk samen de overwinning zien te behalen (vandaar de term 'co-op' ;) )
Bij Pandemic zegt een speler niet snel "Ik ga nu dit doen, punt", maar wordt het meer een "Jongens, ik wil dit gaan doen, is dat een handige zet of zijn er nog andere suggesties?".
Aangezien jullie wel Flashpoint spelen verwacht ik dat die game ook zo gespeeld wordt?

[ Voor 4% gewijzigd door Flapperbol op 07-09-2016 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Zelf heb ik Pandemic: Legacy niet gespeeld. Maar omdat ik ook geen interesse heb om hem te spelen heb ik wel de reviews met spoilers bekeken. En het lijkt erop dat het spel juist makkelijker is dan de gewone Pandemic, waarschijnlijk om niet teveel mensen een 'we hebben alles verloren boehoe' ervaring te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
Flash Point spelen we inderdaad door te overleggen. (Maar komt wel zeer weinig op tafel, we rouleren graag uit een voorraad van +- 30 speelbare titels).

Coop is helaas wel gevoelig voor Alpha spelers, flash point heeft dat meer dan Legendary Marvel voor mijn gevoel.
Ook al is dat alphagedrag niet echt aan de hand, zodra iemand het idee krijgt gestuurd te worden irriteert dat snel.

Ik ga eens rustig een rondje doen langs de spellenwinkels in Utrecht, en haal wel wat mijn gevoel op dat moment aangeeft :)

Ik heb nu al een paar keer enthousiast wat gekocht wat mij zelf het leukst lijkt, maar vervolgens komt dat vrijwel nooit op tafel (mysterium, Small world). Beter iets kiezen wat we allemaal met plezier kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Gisteren weer een leuke avond gehad. Een vriend kwam voor een 2p sessie en ik wilde al heel lang Castles of Burgundy op tafel krijgen. Eindelijk kunnen genieten van deze game en wat een geweldige ervaring.

In totaal zijn we 2½ uur bezig geweest. Hier zat wat uitleg bij, maar ook vaak opzoeken van de science en building tegels. Als je dit eenmaal hebt gezien, dan zijn de symbolen op de tegels en op je bord goed genoeg. Hoe langer het spel duurt, des te meer ga je combo's maken. Op een gegeven moment stond ik met 121-63 achter, maar ik had nog veel velden te completeren en combo's in het verschiet. Uiteindelijk met 153-141 gewonnen. Op het einde maakte ik nog een combo met kippen wat me 7 en 11 punten opleverde :D.

Overal wordt het een solitaire-game genoemd, maar je bent de hele tijd bezig met de beste tegels weg te pakken die bij jou passen, maar die ook interessant zijn voor de tegenstander. Je houdt ook in gaten wat je tegenstander nodig gaat hebben en probeert dit te blokken. Zeker naar gelang het spel tegen het einde loopt, probeert iedereen velden af te krijgen en dit kan je echt prima blokken.

JA, zeker een blijvertje voor mij/ons!

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 07-09-2016 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Dit weekend alleen 2 potjes Metropolis gespeeld met mijn vriendin. Dat spel had ik nog niet eerder gespeeld maar ik hoorde er wel goede verhalen over. Het spel is lekker vlot en simpel en speelt daarom ook lekker weg. Weliswaar heb je enig geluk nodig en kun je in de laatste beurt ineens overtroffen worden als de ander een goede toevoeging in handen krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
StealthyPeanut schreef op woensdag 07 september 2016 @ 10:09:
Gisteren weer een leuke avond gehad. Een vriend kwam voor een 2p sessie en ik wilde al heel lang Castles of Burgundy op tafel krijgen. Eindelijk kunnen genieten van deze game en wat een geweldige ervaring.
Wij spelen CoB niet meer zo vaak, maar het is altijd wel een plezier als het weer op tafel komt. Het spel heeft de juiste balans tussen toegankelijkheid en complexiteit voor mijn spellengroep, iets dat je van pakweg Bora Bora niet kan zeggen. Ik hoop ooit nog een exemplaar van Trajan vast te kunnen krijgen, dat lijkt me ook wel een interessant spel.

Macao vind ik zelf in principe nog de leukste Feld, maar dat moet je echt een paar keer gespeeld hebben om dat windroosmechanisme goed te kunnen benutten. Dan nog lijkt het spel altijd een beurt of twee te kort te zijn: tegen de tijd dat je engine goed op gang komt moet je alles inzetten op het verschepen van je goederen en komt de rest van het spel niet meer aan bod.

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 08:52

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik vind het nog wel aan de prijs als ik eerlijk ben maar de Thornwatch kickstarter is er toch wel 1 waar ik over aan het twijfelen ben.
Fervent RPG speler maar mag ook graag boardgames spelen dus ik denk dat dit een leuke aanvulling is.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Saffie_time schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:46:
Ik vind het nog wel aan de prijs als ik eerlijk ben maar de Thornwatch kickstarter is er toch wel 1 waar ik over aan het twijfelen ben.
Fervent RPG speler maar mag ook graag boardgames spelen dus ik denk dat dit een leuke aanvulling is.
Ziet er interessant uit, maar prijzig.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• Wormaap
Gezien ik verder helemaal niets heb met de achtergrond (Penny Arcade), ga ik die fijn links laten liggen :)

Wel zojuist even Tiny Epic Galaxies: Beyond the Black gebackt. De originele TEG vind ik best leuk, maar ik vind dat er wat te weinig te doen is. Dus wat dat betreft zou de expansion hem wel leuker moeten maken :)

Pagina: 1 ... 27 ... 159 Laatste