Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 26 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:58
Wormaap schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:43:
Ah, duidelijk :) Er zijn eigenlijk twee denkwijzen qua adviezen voor mensen die (relatief) nieuw zijn in het bordspellengebeuren.
De ene helft van de mensen raadt aan om relatief eenvoudig te beginnen met spellen als Ticket to Ride, King of Tokyo, Carcassonne, Kingdom Builder, Sushi Go enzovoorts. De zogenoemde 'gateway games'. Dat zijn vaak érg goede, ontzettend leuke spellen, die niet ontzettend complex zijn en waarbij vaak de focus ligt op één of twee game mechanics. Ticket to Ride heeft bijvoorbeeld 'set collection' en 'route building' als hoofdmechanismen.

De andere groep mensen roept dat gateway games aanraden een belediging is voor het intellect van de gamer, en dat je gewoon moet beginnen met whatever je leuk vindt. Dat is de kant die ik zelf wat meer aanhang, al is dat ook voor een deel gedreven door het feit dat ik al jaren D&D, Warhammer en Magic: The Gathering had gespeeld voordat ik met boardgames begon. Allemaal spellen met grote, complexe regelsets, dus een bordspelletje maakt me niet bang :+
Dat gezegd hebbende: als je bekend bent met bepaalde concepten, wordt het natuurlijk wel makkelijker om een nieuw spel te leren. Als een spel tien verschillende mechanismen gebruikt, dan is het natuurlijk makkelijker te begrijpen als je ze alle tien al eens in een ander spel hebt gezien.

Een grote misconceptie daarbij is dat gateway games niet leuk zouden zijn, of dat complexere spellen beter zijn. Dat is net zo'n onzin als denken dat Ed Sheeran niet meer leuk is als je Miles Davis waardeert, of met een bak popcorn naar de nieuwste Transformers explosieflick ineens saai is als je City of God hebt gezien.
In mijn studentenjaren veel warhammer gespeeld, incl quests etc die soms wel weken konden duren. Maar dit kan ik mijn vriendin niet aan doen, die heb ik dat wel eens uitgelegd maar die haakte al heel snel af :+

De games die je op hebt genoemd zijn precies spot on wat we zoeken, ook wat betreft het spelen met mijn zwager. Dus daar ga ik mij sowieso in verdiepen. En carcassonne is in iedergeval de eerste die erbij gaat komen. Ticket to Ride is zeker nog een goede kanshebber om aangeschaft te gaan worden.

Qua andere game, en meer in het detective genre viel mij Letters van Whitechappel op. Die lijkt mij uit eigen interesse (dat dan weer wel) wel erg leuk.
ViNcE schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:43:
[...]

- Ticket to Ride Europe, Catan, Stone Age zijn een beetje de gebruikelijke gateway games.
- Pandemic, Flashpoint en Forbidden Island zijn zo'n beetje de beginner coop games.
- Love Letter, No Thanks, 6 Nimmt zijn bekende fillers.
- Castles of Burgundy, Suburbia, Jaipur en Patchwork zijn populaire 2-player games

Maar er zijn nog zoooo veeel games. Ik denk dat de volgende vragen belangrijk zijn (en mogelijk heb je die al beantwoord hoor):
- hoe lang mag een spelletje duren?
- Met hoeveel spelers (mag een range zijn)?
- Hoe vriendelijk of confronterend mag het zijn?
- Coop of tegen elkaar?
- Thema (Geen sf dus)?
- Hoe complex mag het zijn (dit is moeilijk te beantwoorden als je nog niet zoveel spellen hebt)?

Gisteren heb ik trouwens voor het eerst Sherlock Holmes gespeeld. Dat was ook erg leuk. Je krijgt elke beurt wat clues en dan moet je de stad door en zelf proberen uit te vinden wat er is gebeurd. We hadden al snel door wie de moordernaar was, maar we gingen te lang door met zoeken wat het motief was (en daarna probeerden we nog bewijs te vinden, maar dat was niet nodig).
Thanks voor de tips!

Met vrienden:
- hoe lang mag een spelletje duren: max. 3 uur
- Met hoeveel spelers (mag een range zijn)?: 2 t/m (6/8)
- Hoe vriendelijk of confronterend mag het zijn?: Mag best confronterend zijn :D
- Coop of tegen elkaar?: Coop lijkt mij ook wel leuk, geen ervaring mee
- Thema (Geen sf dus)? Geen SF ala Star Wars oid
- Hoe complex mag het zijn (dit is moeilijk te beantwoorden als je nog niet zoveel spellen hebt)? Niet te complex vanwege zwager :D

Met vriendin:
- hoe lang mag een spelletje duren: max. 1,5/2 uur
- Met hoeveel spelers (mag een range zijn)?: 2 tot meer...
- Hoe vriendelijk of confronterend mag het zijn?: Mag best confronterend zijn :D
- Coop of tegen elkaar?: tegen elkaar
- Thema (Geen sf dus)? Geen SF ala Star Wars oid
- Hoe complex mag het zijn (dit is moeilijk te beantwoorden als je nog niet zoveel spellen hebt)? Mag complex zijn, beetje je hersens kraken kan geen kwaad :D

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Welkom!

Het kan ook echt heel nuttig zijn om 2 type spellen te overwegen: goede 2 speler en goede 3+ speler spellen.

2p: Carcassonne The Castle, patchwork, Lost Cities, Castles of Burgundy

3/4/5p: TTR, Kingdom Builder, Fresco, Stenen Tijdperk, Biblios, Tobago

6p+: Formula D, Tsuro

Fillers: Love letters, Sushi Go

Deze spellen heb ik in mijn ervaring erg snel uitgelegd aan mijn medespelers, maar bevatten toch genoeg diepte om boeiend te blijven.

Mijn medespelers lagen qua interesse ver uit elkaar; ouders, broer, schoonfamilie, vrienden zonder en met Boardgame-achtergrond.

Ik raad Rahdo op YouTube ook echt aan om video's van te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
Morgen eens Scythe op tafel gooien voor het eerst. Ben benieuwd, na play throughs te hebben bekeken denk ik eigenlijk dat het een eenmalig iets wordt. Nogal saaie droge gameplay met weinig diepgang.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:38
Gisteravond/vannacht Descent 2nd met de app gespeeld. Hoewel we al langer spelen, zijn we opnieuw begonnen. Eerst enkel de basisdoos toegevoegd. Dit speelt echt geweldig. Hier gaan we verder mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02:31
Op hoop van zegen vandaag in een opwelling TTR gekocht :) was aan het winkelen in amersfoort en maar een boardspel zaak binnen gestapt.

Hopelijk is het ook nog te doen voor 2 spelers

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 20:11
Welke heb je gekocht? Nordic countries, India/Zwitserland zijn het leukst met twee vanwege de kleinere kaart. Dat wil niet zeggen dat de rest niet leuk is overigens, maar je zit elkaar dan minder dwars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Laatst online: 31-08 18:44
Vanavond gaat hier sowieso ook Scythe op tafel, die is vandaag eindelijk binnen gekomen, en in tegenstelling tot Phusebox ben ik wel wat enthousiaster :D
Verder denk ik dat Manhattan Project: Chain Reaction aan bod komt, en misschien Concordia ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Laatst online: 02:31
MADG0BLIN schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 15:33:
Welke heb je gekocht? Nordic countries, India/Zwitserland zijn het leukst met twee vanwege de kleinere kaart. Dat wil niet zeggen dat de rest niet leuk is overigens, maar je zit elkaar dan minder dwars.
Heb nu de amerikaanse? (Normale/orginele) versie. De verkoper vond dit juist leuker omdat hier de map juist niet zo klein is. We zullen zien

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SndBastard schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 16:39:
Vanavond gaat hier sowieso ook Scythe op tafel, die is vandaag eindelijk binnen gekomen, en in tegenstelling tot Phusebox ben ik wel wat enthousiaster :D
Verder denk ik dat Manhattan Project: Chain Reaction aan bod komt, en misschien Concordia ook nog.
3 spellen? Hoe red je dat in godsnaam? Denk dat wij met een eerste poy Scythe wel 4 uur zoet zijn. De meeste spellen van dat kaliber duren bij ons ca 4 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Met hoeveel spelers ga je spelen? Met twee nieuwe spelers en een die het kende en het uitlegde waren we ongeveer twee en een half uur kwijt met Scythe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Vanavond ga ik met mijn vriendin en een vriend Mansion of Madness 2E spelen :) ben benieuwd. Heb gister even een oefenrondje gedaan met de app enzo, maar vond het erg leuk!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Laatst online: 16-09 11:03
Zo, wij vertrekken morgen op vakantie, dus ik zal even geen posts meer doen. We nemen wel Jaipur, Morels en Best Treehouse Ever mee, maar de ervaring leert dat meegenomen spellen zelden op tafel komen - we zijn meestal te gaar van whatever we door de dag gedaan hebben :+ .

Gisteren op de valreep nog wel Through the Desert binnengekregen, maar die zal dus ook moeten wachten tot we terug zijn. De zeepjeskamelen zijn wel net zo cute als op de foto ;) .

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
MrVegeta schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 18:22:
Vanavond ga ik met mijn vriendin en een vriend Mansion of Madness 2E spelen :) ben benieuwd. Heb gister even een oefenrondje gedaan met de app enzo, maar vond het erg leuk!
Gister gekocht op Castlefest. Vanochtend voor het festival een potje gespeeld. Straks weer. Combat regels zijn wat verwarrend, maar de rest werkt heerlijk vind ik.

Voor mij: Alles uit de eerste editie wat irritant is is weg of verbeterd. En de toevoegingen (zoals de app) maken het echt awesome.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MADG0BLIN schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 18:13:
Met hoeveel spelers ga je spelen? Met twee nieuwe spelers en een die het kende en het uitlegde waren we ongeveer twee en een half uur kwijt met Scythe.
4, en voor iedereen Is het nieuw en ik heb alleen een how to play en stuk play through gezien.

Om een indicatie te geven een pot Game of Thrones duurt bij ons 5u, Terra Mystica 3.5u, Hoogspanning 3u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:11
Vandaag weer eens een lekker lange game day gehad. Met mijn vriendin en een vriend, 3-player dus :)

Begonnen met Keyflower. Voor het eerst met meer dan twee mensen gespeeld :) Het spel verandert daar wel best van, maar het wordt zeker niet minder leuk! Ik had niet door dat mijn vriendin ontzettend veel meeples had verzameld, dus toen ze daar na de winter ineens een punt of dertig voor binnenharkte (de winter tile die per groepje van drie meeps punten geeft) waren die vriend en ik allebei verrast, en won mijn vriendin.

Hierna een potje Norsaga. Dit is een KS-game die ik vorig jaar binnen heb gekregen. We hebben de intro game gespeeld. Een beetje zoutloos, maar dat krijg je als de kaarten met specialere effecten er niet in zitten. Ik had'm in november al eens een keer met alle regels gespeeld, maar dat was met twee. Dus ik ben er nog niet uit wat ik ervan vind :)

Daarna een pot Chicago Express. Ik ben groot fan van dit spel, maar mijn vriendin vond er de eerste (en tot vandaag enige) keer dat ze het speelde he-le-maal niks aan. Ik had toen op voorhand een beetje overdreven over het rekenwerk enzo, dus ik had'm al bijna ongespeeld verkocht. Gelukkig wilde ze'm nog een tweede kans geven met drie spelers (2p is ook écht niet waar je dit spel voor moet kopen...) en had ze deze keer wel plezier :) Het zal niet snel haar favoriet worden, maar can't have it all. Deze heb ik gewonnen, maar met minder verschil dan ik halverwege het potje dacht :o

Na een paar potjes Win, Lose or Banana (hier ga ik verder niet op in :+) hebben we nog een spelletje El Gaucho gedaan. Dit vind ik vooral gewoon een geinig snel spelletje. Door een beetje AP van een speler werd'ie wat langer. Uiteindelijk tweede geworden.

Vooral heel blij dat we eindelijk weer eens Chicago Express hebben gespeeld. Ik vind dat echt een waanzinnig gaaf spel, maar door het droge thema is het een beetje lastig op tafel te krijgen. Tel daarbij op dat het met twee niet geweldig is, en er is helemáál weinig kans om'm te spelen.

Fotootje erbij van endgame, gewoon voor de leuk :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MQJCf79.jpg

En, in het kader van 'je was laatst jarig!' kreeg ik nog een cadeautje van die vriend :)

[ Voor 4% gewijzigd door Wormaap op 07-08-2016 01:33 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Phusebox schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 18:10:
[...]

3 spellen? Hoe red je dat in godsnaam? Denk dat wij met een eerste poy Scythe wel 4 uur zoet zijn. De meeste spellen van dat kaliber duren bij ons ca 4 uur.
We beginnen rond 17:00, eten ondertussen wat en gaan door tot 2:30 ofzo. Overigens is Manhattan er niet van gekomen, maar wel twee extra potjes Cthulhu Realms.
Scythe viel wel goed in de groep overigens, gaat zeker wat vaker langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Of dan ga je Scythe alvast klaarzetten en plakt je bord met lijmresten aan elkaar en breken de clips doormidden om de twee delen tegen elkaar te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

corset schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 21:49:
[...]

Gister gekocht op Castlefest. Vanochtend voor het festival een potje gespeeld. Straks weer. Combat regels zijn wat verwarrend, maar de rest werkt heerlijk vind ik.

Voor mij: Alles uit de eerste editie wat irritant is is weg of verbeterd. En de toevoegingen (zoals de app) maken het echt awesome.
Wat vindt je verwarrend aan de combat regels? In jouw beurt mag je een aanval doen. In de app selecteer je het monster dat je wilt aanvallen, dan met wat voor wapen. Daar komt dan een test uit, lees het resultaat en tik dat bij het monster linksboven op en ga daarna terug naar het spel :).

Wat ik verwarrend vind is dat er geen horror checks zijn wanneer je voor het eerst in een kamer komt waar een monster is en of de horror check voor beide spelers hetzelfde zijn wanneer er dus een horror check is met meerdere personen in dezelfde kamer.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Phusebox schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 06:45:
Of dan ga je Scythe alvast klaarzetten en plakt je bord met lijmresten aan elkaar en breken de clips doormidden om de twee delen tegen elkaar te houden...
Dat klinkt best belabberd :X Als Stonemaier z'n reputatie eer aandoet verwacht ik wel dat dat netjes opgelost wordt als je een mailtje stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
MrVegeta schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 11:29:
[...]

Wat vindt je verwarrend aan de combat regels? In jouw beurt mag je een aanval doen. In de app selecteer je het monster dat je wilt aanvallen, dan met wat voor wapen. Daar komt dan een test uit, lees het resultaat en tik dat bij het monster linksboven op en ga daarna terug naar het spel :).

Wat ik verwarrend vind is dat er geen horror checks zijn wanneer je voor het eerst in een kamer komt waar een monster is en of de horror check voor beide spelers hetzelfde zijn wanneer er dus een horror check is met meerdere personen in dezelfde kamer.
Als je de eerste editie gewend bent is de combat totaal anders. Dus het is even wennen.

Horror check is eigen horror check voor een speler. Niet dezelfde check voor alle spelers in range.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Afgelopen dagen drie keer Istanbul met uitbreiding gespeeld. Vond hem altijd al leuk, maar de uitbreiding maakt hem zeker beter. Lag inmiddels al weer ruim een jaar ongespeeld op de plank, maar blij dat ik hem heb meegenomen op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Zo onze pot Scythe zit erop. Ca. 4 uur over gedaan incl uitleg. Het is wel een leuk spel als je een meer light game wil spelen zonder te zwaar over tactiek na te denken. Flow zit er best ok in maar onze kritiekpunten waren het feit dat de balance niet helemaal goed is en er weinig interactie plaatsvind.

Wat ik wel leuk vond was om mijn mechs naar tactische posities te verplaatsen en dan vragen hoeveel waarde (in eurodollars) de tegenspeler hechtte aan zijn resources op die tegel.

Uiteindelijk met 97/62/57/52 gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Phusebox schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 17:48:
Zo onze pot Scythe zit erop. Ca. 4 uur over gedaan incl uitleg. Het is wel een leuk spel als je een meer light game wil spelen zonder te zwaar over tactiek na te denken. Flow zit er best ok in maar onze kritiekpunten waren het feit dat de balance niet helemaal goed is en er weinig interactie plaatsvind.

Wat ik wel leuk vond was om mijn mechs naar tactische posities te verplaatsen en dan vragen hoeveel waarde (in eurodollars) de tegenspeler hechtte aan zijn resources op die tegel.

Uiteindelijk met 97/62/57/52 gewonnen.
Dus je bord was in ieder geval nog speelbaar?
* Wormaap zou Scythe best willen proberen. Van de ene kant is mijn impulsieve reactie op de hele hype dat het wel overhyped zal zijn. Van de andere kant is het natuurlijk onwaarschijnlijk dat een spel amper twee weken na z'n release op nummer 26 op BGG terecht komt zonder op z'n minst íets goeds te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wormaap schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 22:07:
[...]

Dus je bord was in ieder geval nog speelbaar?
* Wormaap zou Scythe best willen proberen. Van de ene kant is mijn impulsieve reactie op de hele hype dat het wel overhyped zal zijn. Van de andere kant is het natuurlijk onwaarschijnlijk dat een spel amper twee weken na z'n release op nummer 26 op BGG terecht komt zonder op z'n minst íets goeds te hebben.
We hebben de achterkant met grotere hexes en board extension gespeeld. De normale kant is hier en daar beschadigd waar de print eraf is door de lijm die ertussen zat.

Het is een amusant spel, maar ik mis met name de interactie tussen spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:26
Gisteren voor het eerste de uitbreiding van Legenden van Andor, het Sterrenschild gespeeld. Wat een spannend potje was dat! Helaas net verloren, maar wel erg van genoten. Volgens mij een goede uitbreiding met veel verschillende combinaties van opdrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:21
Knielen schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 08:12:
Gisteren voor het eerste de uitbreiding van Legenden van Andor, het Sterrenschild gespeeld. Wat een spannend potje was dat! Helaas net verloren, maar wel erg van genoten. Volgens mij een goede uitbreiding met veel verschillende combinaties van opdrachten.
Cool! Heb het sterrenschild en de uitbreiding naar het Noorden nog in de folie liggen, moet eerst nog een keer legende 5 van de basegame halen van mijzelf.

Heb nu ook de 2-speler variant besteld, volgens mij een compleet andere game maar vast ook wel leuk.

De 3de grote uitbreiding staat ook al gepland voor eind dit jaar: https://boardgamegeek.com...andor-die-letzte-hoffnung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Even een korte samenvatting van spellen die ik gezien/geprobeerd heb op Castlefest:

Potion Explosion -> Ziet er awesome uit. Niet kunnen proberen
Mysterium -> Hoorde ik alleen maar positieve verhalen over
Odin's Ravens -> Schijnt leuk te zijn
Sushi Go -> Geprobeerd, pas leuk vanaf 4+ spelers
Rattus -> Geprobeerd, erg saai. Weinig echt leuke acties uit te halen.
Mansions of Madness 2nd edition -> Blijft awesome na elk potje te hebben verloren
Boss Monster -> Leuke art, doodsaaie gameplay

Volgende beursplannen:

Spellenspektakel
Archeon Midwinter Fair

:D

[ Voor 7% gewijzigd door corset op 08-08-2016 10:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Hij is er, hij is er, hij is er: de SPIEL geeklist 2016.

En ik kom er net pas achter dat de No-shipping Essen auction ook al online staat.

[ Voor 42% gewijzigd door ViNcE op 09-08-2016 12:46 ]

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 13:08
Wormaap schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 23:56:

En, in het kader van 'je was laatst jarig!' kreeg ik nog een cadeautje van die vriend :)

[video]
Hoe vind je deze machine?

En zijn er andere mensen die wellicht een aanrader hebben?
Ik kan zelf totaal niet schudden en z'n apparaatje lijkt me eigenlijk wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Tricto schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:07:
[...]

Hoe vind je deze machine?

En zijn er andere mensen die wellicht een aanrader hebben?
Ik kan zelf totaal niet schudden en z'n apparaatje lijkt me eigenlijk wel wat.
Tot dusver bevalt'ie prima. Ik heb nog niet uitgebreid getest hoe willekeurig het nou écht wordt, en je stapel een paar keer door het apparaat halen blijft natuurlijk nodig. Maar voor zover doet'ie het prima met normale kaarten en met de minikaartjes van Merchants & Marauders. Gesleevde kaarten moet ik nog proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adminappelgebak
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-07 16:45
corset schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:58:
Even een korte samenvatting van spellen die ik gezien/geprobeerd heb op Castlefest:

Potion Explosion -> Ziet er awesome uit. Niet kunnen proberen
Mysterium -> Hoorde ik alleen maar positieve verhalen over
Odin's Ravens -> Schijnt leuk te zijn
Sushi Go -> Geprobeerd, pas leuk vanaf 4+ spelers
Rattus -> Geprobeerd, erg saai. Weinig echt leuke acties uit te halen.
Mansions of Madness 2nd edition -> Blijft awesome na elk potje te hebben verloren
Boss Monster -> Leuke art, doodsaaie gameplay

Volgende beursplannen:

Spellenspektakel
Archeon Midwinter Fair

:D
Potion explosion en Mysterium zijn beide erg leuke spellen, dat kan ik uit ervaring vertellen. Echter zou ik wel van Mysterium de Poolse editie halen, die vind ik er persoonlijk toch wel wat beter uit zijn m.b.t. de kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
Wormaap schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:30:
[...]

Tot dusver bevalt'ie prima. Ik heb nog niet uitgebreid getest hoe willekeurig het nou écht wordt, en je stapel een paar keer door het apparaat halen blijft natuurlijk nodig. Maar voor zover doet'ie het prima met normale kaarten en met de minikaartjes van Merchants & Marauders. Gesleevde kaarten moet ik nog proberen :)
Oke, denk dat ik er ook zo 1 ga halen. Ik had er ooit eens op batterijen maar volgens mij gingen die kaarten enorm hard door dat apparaat heen. Door het handmatig te doen hoop ik dat het met iets meer beleid kan.

De kaarten waarvoor ik het (eventueel) zal gaan gebruiken;

Imperial Settlers
Machi Koro + Haven
Uno
Normale kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Tricto schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:35:
[...]

Oke, denk dat ik er ook zo 1 ga halen. Ik had er ooit eens op batterijen maar volgens mij gingen die kaarten enorm hard door dat apparaat heen. Door het handmatig te doen hoop ik dat het met iets meer beleid kan.

De kaarten waarvoor ik het (eventueel) zal gaan gebruiken;

Imperial Settlers
Machi Koro + Haven
Uno
Normale kaarten
Machi Koro <3

Is Imperial Settlers leuk trouwens? Ben bang dat het met 2 spelers nogal snel saai is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
corset schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:51:
[...]

Machi Koro <3

Is Imperial Settlers leuk trouwens? Ben bang dat het met 2 spelers nogal snel saai is :p
Ja Machi Koro al wat leuke spelletjes gespeeld :D

Imperial settlers van de week pas binnen gekregen en nog niet een keer mogen spelen. Op veel sites kom ik juist tegen dat het spel vooral leuk is met z'n tweeën. Dit is ook een van de redenen dat dit spel me heeft doen besluiten tot aanschaf over te gaan. Vind de materialen er allemaal erg goed uitzien. En de handleiding is echt heel erg duidelijk. Wil vanavond m'n eerste potje gaan spelen.

Mijn insert was trouwens bij het openmaken van de doos al beschadigd (gescheurd). Bij wil kan ik me dan het beste melden? Verkooppunt of de maker van het spel? Wil zelf liever het verkooppunt niet op onnodige kosten jagen. Winkel is 5/6 weken open ofzo en ik wens ze alle succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Normaal gesproken richt ik me tot de uitgever voor zoiets. Met twee is IS trouwens prima leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermessz
  • Laatst online: 09:59
Tricto schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:00:
[...]

Imperial settlers van de week pas binnen gekregen en nog niet een keer mogen spelen. Op veel sites kom ik juist tegen dat het spel vooral leuk is met z'n tweeën. Dit is ook een van de redenen dat dit spel me heeft doen besluiten tot aanschaf over te gaan. Vind de materialen er allemaal erg goed uitzien. En de handleiding is echt heel erg duidelijk. Wil vanavond m'n eerste potje gaan spelen.

Mijn insert was trouwens bij het openmaken van de doos al beschadigd (gescheurd). Bij wil kan ik me dan het beste melden? Verkooppunt of de maker van het spel? Wil zelf liever het verkooppunt niet op onnodige kosten jagen. Winkel is 5/6 weken open ofzo en ik wens ze alle succes.
Bij mij was de insert ook compleet gescheurd, en waren 2 volkbordjes en het scorespoor krom, terwijl de doos zelf niet beschadigd was. Berichtje naar de uitgever gestuurd en binnen een paar dagen alle beschadigde onderdelen thuis gekregen. De foto's die ik gemaakt had bleken overbodig. Prima service dus.

Hier ook alleen nog maar met 2 spelers gespeeld en bevalt uitstekend. Wel een misser dat de tekst op de kaartjes onnodig klein is. Uitleg is duidelijk, al moet je sommige kaarten echt eventjes goed lezen om te voorkomen dat je ze verkeerd toepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Mansions of Madness 2nd Edition, game 3. Weer verloren >_>

Eerste scenario, alarm op deur niet uitgezet. Dus gelijk een zooi demons op ons hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

corset schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:27:
Mansions of Madness 2nd Edition, game 3. Weer verloren >_>

Eerste scenario, alarm op deur niet uitgezet. Dus gelijk een zooi demons op ons hoofd.
Wat vindt je van de game? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Uitdagend, stukken lastiger dan elke andere coop game die we hebben. Maar wat is het awesome. Na het potje zitten we met z'n 2en toch weer de map te bekijken, de items te bekijken "Wat moeten we anders doen, wat kan beter" etc.
Ik mis dit soort games echt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Carcassonne is binnen incl. 2 uitbreidingen.

Dit gaan we dit weekend eens proberen. Ga me sowieso nog even verder verdiepen in de bordspel wereld. Wil nog Wormaap bedanken voor zijn lijst op boardgeek, dat levert al leuke ideeën op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
corset schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:51:
[...]

Machi Koro <3

Ik dacht ik kom er nog even bij je op terug.
Gister het eerste potje gespeeld met twee personen en flink lol gehad.
Echt een leuk spel en ga het zeker nog wat keren spelen deze week.

Wat wel bijzonder was (althans dat denk is) is dat we exact gelijk gespeeld hebben.

Eveveel punten
Evenveel gebouwen
Evenveel mannetjes en goederen.

Lijkt me dat dit niet vaak gebeurd. Potje beide geëindigd met 34 punten btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Wicked-Game schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:02:
Carcassonne is binnen incl. 2 uitbreidingen.

Dit gaan we dit weekend eens proberen. Ga me sowieso nog even verder verdiepen in de bordspel wereld. Wil nog Wormaap bedanken voor zijn lijst op boardgeek, dat levert al leuke ideeën op.
Geen dank :) Dat is gewoon mijn eigen collectie. Ik ga ondertussen al een jaar of tien jaarlijks naar de spellenbeurs in Essen, maar ben stiekem ook pas sinds anderhalf jaar écht bezig met bordspellen. Dus ik ben vol enthousiasme om te delen wat ik zelf al te weten ben gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
corset schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:54:
[...]

Uitdagend, stukken lastiger dan elke andere coop game die we hebben. Maar wat is het awesome. Na het potje zitten we met z'n 2en toch weer de map te bekijken, de items te bekijken "Wat moeten we anders doen, wat kan beter" etc.
Ik mis dit soort games echt :D
In verhouding tot Robinson Crusoe? Als je die hebt gespeeld.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dan is Mansions of Madness veel meer verhaal gedreven.

• corset
Mansions of Madness speelt bijna als een boardgame meets P&P RPG :)

• Phusebox
MrVegeta schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 00:38:
Dan is Mansions of Madness veel meer verhaal gedreven.
Ik bedoelde qua moeilijkheidsgraad?

• StealthyPeanut
Gisteren weer een leuke avond gehad met 2 vrienden.

Begonnen rond half 8 met Tobago. Eerste keer, maar ik had het "boekje" doorgelezen en de runthrough van Rahdo gezien. Soms nog even moeten spieken, maar niet vaak. Erg leuke game, snel uit te leggen en toch tactisch met de keuzes tussen rijden, schatten zoeken, amuletten verzamelen. Winnaar had 68 goud, ik 64 en speler 3 had er 60. Leuke interactie met spelers en niet teveel regeltjes. Deze gaat zeker vaker op tafel komen. Ook het thema is gewoon gaaf; rondrijden met een 4x4 en schatten verzamelen. Na een paar keer kwam de regel; Wie de laatste schatkaart trekt/kiest bij schatverdeling, mag direct een extra aanwijzingskaart spelen. Dus ook hier kwam een tactisch spel naar voren; wacht je tot de laatste kaart, om zo ook direct weer een kaart te kunnen spelen? Leuk!

Daarna 2 rondes Tsuro gedaan; blijft leuk, maar met 3 net wat te weinig actie op het bord. Leuk voor tussendoor, maar na 2 rondes eigenlijk wel weer gezien.

Verder gegaan met Biblios. Dit was de tweede keer met deze gasten en nipt gewonnen deze keer. In één van de laatste beurten blufte 1 speler en daar trok ik een blauwe 4 uit zijn handen. Hierdoor verloor hij achteraf met 2 punten net de blauwe categorie van mij. Hierdoor won ik deze categorie en had ik 3 dobbelstenen met totaal 7 punten. Niet veel, maar genoeg want de andere spelers hadden ieder 1 steen :). Blijft een gaaf tactisch spel. Ook geluk speelt een factor, maar niet te veel.

Toen overgebleven met z'n tweeën en nog een pot Jaipur gedaan. Blijft een snel en tactisch spel, maar soms schiet de pot een beetje op slot en moet je geluk hebben met de kaart die open wordt gespeeld. Blijft elke keer weer terugkomen in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Phusebox schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 08:52:
[...]

Eerste paar keren ga je keihard afgemaakt worden. Het is een spel waarbij elke actie (elke speler heeft er 2 per beurt) uitmaakt. Juist ook omdat de monsters in principe 2 attacks hebben (Combat + horror) moet je heel goed nadenken.

Wat een leuk idee is, is dat als je Sanity op 0 zit, je niet gelijk dood bent. Je krijgt dan een Sanity card waarop een bepaald doel staat die je moet voltooien om te winnen. En dat kan zijn:

1.) Je mag het hele potje niet meer praten
2.) Je moet zoveel mogelijk evidence hebben
3.) Minimaal X branden stichten

etc

Horror kan dan weer debuffs geven:

Kleptomania -> At the end of your turn, if you're in range of an investigator, steal 1 random item
ff de naam kwijt -> If you end your turn in range of another player, take 1 horror damage

En zo heeft Health loss ook random debuffs. Niet zo snel kunnen bewegen, minder hard kunnen vechten etc.

• Phusebox
corset schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:11:
[...]

Eerste paar keren ga je keihard afgemaakt worden. Het is een spel waarbij elke actie (elke speler heeft er 2 per beurt) uitmaakt. Juist ook omdat de monsters in principe 2 attacks hebben (Combat + horror) moet je heel goed nadenken.

Wat een leuk idee is, is dat als je Sanity op 0 zit, je niet gelijk dood bent. Je krijgt dan een Sanity card waarop een bepaald doel staat die je moet voltooien om te winnen. En dat kan zijn:

1.) Je mag het hele potje niet meer praten
2.) Je moet zoveel mogelijk evidence hebben
3.) Minimaal X branden stichten

etc

Horror kan dan weer debuffs geven:

Kleptomania -> At the end of your turn, if you're in range of an investigator, steal 1 random item
ff de naam kwijt -> If you end your turn in range of another player, take 1 horror damage

En zo heeft Health loss ook random debuffs. Niet zo snel kunnen bewegen, minder hard kunnen vechten etc.
Klinkt goed, hopelijk is er een leuke deal te scoren op Spiel, en dan nog mensen vinden die mee willen doen ;)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Phusebox schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 08:52:
[...]

Super simpel. De app doet het vervelende werk voor je en iedere investigator krijgt 2 acties. Move, search, interact, explore, attack (en misschien nog iets). Je zegt wat je wil doen en de app verteld wat er moet gebeuren. Doe een strength test; 2. Roll de dice van je strength test check het resultaat en bepaal het effect.

Het lastigste is onthouden wie allemaal al acties hebben gedaan ;).

Ik heb gister de game ook gespeeld tijdens de meetup en daar viel die erg goed in de smaak :)

Verwijderd

Boss Monster vind ik een heerlijk spelletje.
Mooi dat je met een aantal kaarten een dungeon bouwt en dan hero's moet verslaan.

Potion Explosion is een erg leuke game... :)

Wel grappig om te zien dat iedereen andere games leuk vind.
Laatst nog Memoir '44, potje overlord gespeeld.
En gisterenavond Galaxy Defenders.
Blijft ook een leuke game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Zo X-com binnen, ben zo benieuwd.

Thnx In-game

• corset
MrVegeta schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:45:
[...]

Super simpel. De app doet het vervelende werk voor je en iedere investigator krijgt 2 acties. Move, search, interact, explore, attack (en misschien nog iets). Je zegt wat je wil doen en de app verteld wat er moet gebeuren. Doe een strength test; 2. Roll de dice van je strength test check het resultaat en bepaal het effect.

Het lastigste is onthouden wie allemaal al acties hebben gedaan ;).

Ik heb gister de game ook gespeeld tijdens de meetup en daar viel die erg goed in de smaak :)
Simpel? Dus ik neem aan dat jullie zonder enige moeite het scenario hebben gewonnen? :D

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

corset schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:42:
[...]

Simpel? Dus ik neem aan dat jullie zonder enige moeite het scenario hebben gewonnen? :D
Ik bedoelde meer dat het spel qua mechanics super simpel is. De uitdaging van de scenario's zijn niet super simpel, maar ik vond de eerste ook niet verschrikkelijk lastig.

spoiler:
In het potje van woensdag hadden we denk ik nog 1 of 2 turns over voordat het mansion door de portal vernietigd werd. Er werden al kamers verwoest.

Doe jij trouwens ook een horror check wanneer je een kamer binnen loopt om een monster aan te vallen? Ik dacht dat dat in de eerste editie wel zo was, maar volgens mij is dat niet zo in de tweede editie. Alleen wanneer een monster verschijnt en wanneer de investigator ronde voorbij is.

[ Voor 20% gewijzigd door MrVegeta op 11-08-2016 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
MrVegeta schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:13:
[...]

Ik bedoelde meer dat het spel qua mechanics super simpel is. De uitdaging van de scenario's zijn niet super simpel, maar ik vond de eerste ook niet verschrikkelijk lastig.

spoiler:
In het potje van woensdag hadden we denk ik nog 1 of 2 turns over voordat het mansion door de portal vernietigd werd. Er werden al kamers verwoest.

Doe jij trouwens ook een horror check wanneer je een kamer binnen loopt om een monster aan te vallen? Ik dacht dat dat in de eerste editie wel zo was, maar volgens mij is dat niet zo in de tweede editie. Alleen wanneer een monster verschijnt en wanneer de investigator ronde voorbij is.
Klopt, in de eerste editie was het altijd als je dezelfde kamer inkwam als een monster. Nu alleen tijdens combat, of als er eentje komt in dezelfde area.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Iemand bekend met Pitchcar? Al een tijdje naar op zoek en eindelijk gevonden tweedehands. Op de gok besteld, maar lijkt me wel echt een leuke soort van partygame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

StealthyPeanut schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 17:42:
Iemand bekend met Pitchcar? Al een tijdje naar op zoek en eindelijk gevonden tweedehands. Op de gok besteld, maar lijkt me wel echt een leuke soort van partygame.
Dat is toch een dexterity game? Daar ben ik zo slecht in, maar misschien wel grappig om te doen. Beetje knikkeren op een baan ;)

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Gisteren voor het eerst Mansions of Madness 2nd edition gespeeld. Wat was dat ontzettend gaaf. Ik moet wel zeggen dat we er veel langer over deden dan verwacht, terwijl het helemaal niet zo complex was. De app haalt je alleen een beetje uit de flow, maar mijn vrienden hadden daar minder last van. Verder is het zo ontzetten verhalend. Je weet echt niet wat er gaat gebeuren, dus als de investigators klaar zijn weet je echt niet wat er gaat gebeuren. We zaten een hele tijd dicht bij mislukken, maar uiteindelijk is het toch soort van gelukt. Eén van ons was dood, maar heeft wel met de groep gewonnen. Twee waren insane geworden en hadden een andere win conditie gekregen. Dit maakt het echt heel gaaf, maar soms een beetje moeilijk om te winnen (en soms te makkelijk). De laatste mocht het laatste half uur van het spel niet meer praten, maar bleef wel leven en heeft uiteindelijk gewonnen. We waren echt in de laatste fase van het spel. De helft van het huis was verwoest en we zaten allemaal op het randje. Het voelde echt als een film. Ik kan me helemaal voorstellen dat je hier over 5 jaar allemaal met een hololens een film zit uit te spelen. Heel verhalend en daar hou ik van. Alleen wel bijna 4 uur ipv 90 minuten zoals gezegd. Dit komt ook omdat we een hele tijd heel slecht aan het rollen waren. Zeker voor herhaling vatbaar.
En ik vond het ook echt een stuk leuker dan 1ed. Dat je niet weet wat er gaat komen, maakt het zo spannend. Heel slim gedaan met de app. Wel op een ipad of zo zetten, want op een telefoon lijkt het me niet praktisch, dan kunnen mensen niet makkelijk meekijken. Aanrader!

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Hier vandaag weer eens een gameday met een wat grotere groep gedaan (6 mensen) :)
Begonnen met Codenames. Die valt ook zo'n beetje altijd en overal goed, zo ook nu :) Twee potjes gespeeld terwijl we wachtten op de laatste persoon.
Daarna een potje Exploding Kittens. Ik vind'm leuk vanwege de illustraties van The Oatmeal. Maar qua spel is er echt niets aan. Ik ben blij met mijn 1st edition Kickstarterkopie, maar spelen hoef ik het niet zo nodig :+
Vervolgens was het tijd voor het 'hoofdgerecht' van de dag, Battlestar Galactica. Ik heb'm al een jaar geleden gekocht, maar hij was nog niet op tafel gekomen. Voor ons alle zes was het het eerste potje, dus het was een beetje moeizaam in het begin. Want het is een Corey Konieczka / Fantasy Flight Games spel, en (dus) heeft het heel veel regels :+ Maar het is verder niet complex ofzo. Één iemand in de groep vond het pas leuk toen ze zelf een Cylon werd, maar voor de rest viel'ie best goed. Ik wil'm nog wat vaker spelen nu we alle regels een beetje doorhebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Dag mensjes :W

Het was even zoeken maar gelukkig dit topic gevonden :) Ben zelf ook fan van bordspellen, heb veel gespeeld, van Sheriff of Nothingham tot Exploding Kittens tot Poo, noem het maar op :)

Momenteel is er een nieuw spel in de maak, zeker waard om het te checken, heb al gepledged voor de complete edition, *knip* zie ook de link hieronder. Ik hoor graag wat jullie van dit spel vinden, ik ben iig verkocht :D

https://www.kickstarter.c...cs-wargame-and-expansions

[ Voor 12% gewijzigd door naitsoezn op 15-08-2016 13:03 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hoe speelden jullie? Deelden jullie de tablet rond of had je 1 iemand die vertelde wat er gebeurde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

MrVegeta schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:02:
[...]

Hoe speelden jullie? Deelden jullie de tablet rond of had je 1 iemand die vertelde wat er gebeurde?
We hadden een ipad op tafel. Dus we konden redelijk goed mee kijken. Tekst werd voorgelezen door een van de spelers (of door de app zelf). Alleen voor puzzels gaven we de ipad door. Dat werkte prima, alleen zoals ik zei haalt het je een klein beetje uit de flow. Maar juist in in het verhaal.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
MrVegeta schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:02:
[...]

Ik op een 17 inch laptop aan eindctafel. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bij de kringloopwinkel een nieuwe Sushi Go voor 50 cent op de kop getikt.
Ik ga daar maar eens vaker binnenlopen :)
Wel grappig om daar ook vele jaren tachtig spelen tegen te komen zoals reis door Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Afgelopen weekend helaas het boardgamen moeten afzeggen omdat we allebei ziek waren en liever niet snotterend onze vrienden wilden aansteken.
Jammer, want ik had graag nog een pot Scythe gespeeld. Gisterenavond diende zich een herkansing aan omdat ze bordspellenavond bij de King of Italy in Tilburg hadden. Een erg fijne pizzeria die een overdekt en verlicht terras heeft. Omdat we daar voor het eerst binnen kwamen had ik de spelletjes nog maar even in de auto gelaten om even af te tasten wat er zoal gespeeld wordt.

Uiteindelijk is er door de week niet zo heel veel tijd (om 06:00 gaat de wekker weer) maar toch een potje Sint Petersburg gespeeld. Die leek heel simpel, maar wel leuk. Zo leuk dat ik ben gaan zoeken en er toch wel erg over na denk om deze zelf in de vorm van de tweede editie aan te schaffen. Dat brengt een hoop extra opties en de mogelijkheid voor een 5e speler, wat voor ons altijd een must is.

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-09 08:14
Hier de laatste tijd ook weer wat zitten spelen, maar doordat het op straat was tijdens happening waren het eerder de kleinere spellen :)

Hanabi, Spyfall, sushi go en gisteren na de bbq splendor nog eens bovengehaald. Nog altijd de favoriet van mijn beste kameraad van licht spel. Zijn vriendin speelt het ook graag.

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Ik zit momenteel enkels diep in de rulebooks. Er komt zoveel uit in Essen en ik kijk het graag allemaal door. Ik heb nog niet eens tijd gehad om mijn lijstje bij te werken voor Essen. Hoewel de zomer van mij nog heel lang mag duren, gaat het nu toch wel best snel hoor. En morgen natuurlijk naar de bordspellenmeet!

Mijn BGG profiel

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Als het goed is krijg ik vandaag of morgen Dark Moon binnen, neem ik die en Le Sac de Moustache mee naar een BBQ met vrienden morgenavond :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Hoi hoi,

Na twee bordspelloze weken kwamen we vrijdag terug van vakantie en wat stond er daar op tafel? Een pakketje met daarin Butterfly Garden en Let Them Eat Shrimp. Altijd een leuke binnenkomer _/-\o_ , al moesten we wel nog eerst de auto leegmaken en koffers uitpakken. Zondag kwamen we dan toch aan spelen toe.

Butterfly Garden is een kaartspel met set collection waarin je vlinders verzamelt zodat je vlinderverzamelingen kunt claimen. Deze zijn afhankelijk van de moeilijkheidsgraad 5 tot 10 punten waard. Wie het eerst een bepaald aantal punten bereikt (hangt af van het speleraantal) wint. Op zich doet dit spel niks vernieuwends, maar het doet het wel heel goed. Je moet niet alleen kijken naar de kaarten die je zelf nodig hebt, maar ook naar wat je tegenstanders gaan doen. Het blijft wel een licht spel, ideaal als afsluiter.

Omdat ik Let Them Eat Shrimp nog moest punchen hebben we in de plaats Through the Desert gespeeld. In dit spel moet je kamelenkaravanen 'bouwen'. Je verdient punten door je karavaan langs oases en drinkplaatsen te leiden, door je karavanen zo lang mogelijk te maken en door stukken van het bord af te sluiten voor je tegenstanders. Met twee kwam het spel niet helemaal uit de verf, maar dit gaat zeker nog meer op tafel komen.
ViNcE schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:09:
Ik zit momenteel enkels diep in de rulebooks. Er komt zoveel uit in Essen en ik kijk het graag allemaal door. Ik heb nog niet eens tijd gehad om mijn lijstje bij te werken voor Essen. Hoewel de zomer van mij nog heel lang mag duren, gaat het nu toch wel best snel hoor. En morgen natuurlijk naar de bordspellenmeet!
Ik heb ook nog geen kans gehad om de preview te bekijken en de tijd wordt inderdaad kort... Gelukkig was ik van plan om toch al minder rulebooks te lezen en me ter plekke te laten verrassen ;) .

De auction list heb ik wel al doorgeploegd, maar ik weet me verrassend goed in te houden :+ . Ik heb een paar items getagd, als daar niet op geboden wordt waag ik misschien wel zelf een bod. Als de Benelux Math Trade over is zal ik ook wel zelf een paar items gaan aanbieden.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-09 08:14
Hier een potje Spyrium gespeeld. Een van de groep wil zijn lijstje ongespeeld afhebben tegen Essen en koopt tot dan geen nieuwe spellen. Dus af en toe doen we er nu een langere van :-)
Leuk euro-spel waarbij je continue afwegingen moet maken tss geld nemen, meer betalen voor een gebouw zeker te hebben, zet je een extra worker in, met de mogelijkheid om dan iets goed te mislopen etc...
Ik wil hem zeker ngo wel eens spelen. Ik vond hem zelf niet zo zwaar. Je hebt wel een heleboel mogelijkheden en meerdere strategieën om te winnen, waardoor de rest hem toch een iets zwaarder spel vonden. Uiteindelijk gewonnen op een gedeelde eerste plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie gaat er van jullie eigenlijk allemaal naar Spiel?
Ik heb de kaartjes alvast gekocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik ga naar Spiel, misschien zelfs 2 dagen dit jaar. Moet nog even kijken wie er mee kunnen. Kaartjes kopen doe ik daar wel, is waarschijnlijk net zo duur en die rijen zijn altijd maar heel kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Ik wil wel naar Spiel gaan; waarschijnlijk op de donderdag of vrijdag. Ondanks dat het niet belachelijk ver rijden is gaan we waarschijnlijk wel al de avond ervoor als ik ergens min of meer in de buurt een hotel kan vinden voor redelijke prijs. Mag best een half uurtje weg zijn, want we gaan toch met de auto :)

Iemand tips qua accommodaties daar in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

SndBastard schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:40:
Ik wil wel naar Spiel gaan; waarschijnlijk op de donderdag of vrijdag. Ondanks dat het niet belachelijk ver rijden is gaan we waarschijnlijk wel al de avond ervoor als ik ergens min of meer in de buurt een hotel kan vinden voor redelijke prijs. Mag best een half uurtje weg zijn, want we gaan toch met de auto :)

Iemand tips qua accommodaties daar in de buurt?
Hotel wordt duur, zou eerder kijken naar een airbnb in een dorpje in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik met een 7 tal vrienden een huisje in limburg waarvan het nog maar een uurtje rijden is.
We gaan 3 tot 4 dagen. :)
Zit niet echt iets leuks in de buurt... zeker niet voor meerdere personen en langere tijd.
Beetje vreemd om te zien dat er geen 1 vakantie park in de buurt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Ik was een beetje op booking.com aan het neuzen en voor 70 - 80 euro is er redelijk wat te vinden. Meer dan een simpele hotelkamer is niet echt nodig, misschien eentje met een tafel zodat we de avond ervoor nog een bordspelletje kunnen doen om in de sfeer te komen. Airbnb is ook wel interessant, maar eigenlijk nooit echt helemaal mijn ding geweest... Ik zal ergens begin deze week wel de knoop door moeten hakken denk ik.

Meer on topic!
Zaterdag was het weer boardgame avond, dus Scythe op tafel gekomen. Ik speelde deze keer met wit en ging eigenlijk heel soepel. Gewonnen met gewoon alle sterretjes als eerste plaatsen zonder echt heel veel conflict of tegenstand. Het vorige potje was veel intenser en nu liet iedereen zich toch min of meer de ruimte en waren we niet meer bang om het af te maken.
In mijn laatste beurt had ik 5 sterren liggen en heb ik nog één push naar buiten gedaan om twee gebieden te pakken. Eéntje zonder tegenstand en één water gebied waar ik met twee mechs tegen één kwam.
Omdat de ability van wit (tussen alle "lakes" kunnen bewegen) altijd als verrassing komt was dat wel een leuk vakje om als laatste te pakken. Daarmee kon ik mijn laatste ster op combat plaatsen en was het afgelopen.
Uiteindelijk lagen de scores ook niet heel ver uit elkaar. Volgens mij won ik met 64 punten, had de tweede plaats iets van 61 punten en had de laatste plaats er 52 ofzo. Netjes uitgetelde overwinning.

Daarna was er gelukkig ook nog tijd voor een potje Concordia, dat ging belabberd en op één puntje na geen laatste geworden :D Normaal ligt dat spel me enorm goed, maar deze keer had ik de strategie eens over een andere boeg gegooid, en plande ik om de eerste paar beurten een fenomenaal goed deck te maken (onder andere 4 x diplomaat, 2 x consul - omdat het kon) en pas daarna goed uit te gaan breiden.

Helaas had ik me toch een beetje vergist in het aantal beurten en had ik veel te weinig tijd om voor veel nederzettingen te gaan.

Soms zit het mee en soms speel je gewoon als een n00b.

Verder hebben we ook eindelijk een potje Manhattan Project: Chain Reaction gedaan, en als filler is die ook wel heel leuk. Toch wat complexer dan het na de eerste beurt lijkt.

[ Voor 14% gewijzigd door TweakMDS op 22-08-2016 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Ik ga zeker naar Spiel. Sowieso donderdag en misschien nog vrijdag. Het is voor mij een uur rijden, dus ik ga gewoon heen en weer. Kaartjes koop ik een week of zo van te voren. Het is iets duurder, maar dan heb je ze iig. Nog maar twee maanden!

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst The Undercity een aantal keer gespeeld.
Prima spelletje maar ik heb betere coop spellen.

Beetje onnodig complex battlesysteem met dobbelstenen optellen en waardes vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Zoals het nu lijkt ga ik ook naar Spiel, pak weer de vrijdag.
Afgelopen weekend hoop gespeeld, eerst vrijdag met een aantal tweakers, Scythe, Roll for the Galaxy, Istanbul, en Colt Express gespeeld. Was gezellig en de eerste twee ook nog gewonnen, dus dat is altijd mooi mee genomen. ;)

Zaterdag een spellen dag met een aantal vrienden, gestart met 2x Scythe en 5 spelers totaal. Hierna Kolonisten gespeeld met 5, 1x Scythe met 3 spelers, 3x Scythe met 2 spelers. Afgesloten met een pot Marvel Dice Masters en Dominion.
Zoals je kan zien genoeg Scythe gespeeld. Een topper wat mij betreft. Wel aardig gaar hierna.
Gister nog met mijn dochter en vrouw een pot Scythe en Kolonisten: Europe ontwaakt gespeeld.

Nu druk bezig met mijn speel en koop lijst voor Essen, komt weer een hoop uit dit jaar. Hopelijk is Seafall ook aanwezig, iemand al iets daarover gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dit weekend tweede keer Scythe gedaan. Weet niet wat het is met het spel, maar in principe zou het me erg moeten liggen qua mechanics en setting. Op een of andere manier mis ik iets. Interactie met andere spelers is één ding, maar ook een duidelijk doel ofzo.

De mechanics zijn gewoon niet thematisch genoeg, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Scythe staat ook op mijn lijstje na de afgelopen spellenmeet (baal nu dat ik 'm toen niet gebacked heb). Maar we zullen zien op Spiel of hij er te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:35:
Wie gaat er van jullie eigenlijk allemaal naar Spiel?
Ik heb de kaartjes alvast gekocht. :)
Ik ga donderdag en vrijdag samen met iemand van de spellengroep. Kamer geboekt in hotel Bredeney, we delen de taxi naar de hallen nog wel met iemand anders. Kaartjes koop ik ter plekke, scheelt enkele euro's die ik liever aan spellen besteed :9 .
TERW_DAN schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:25:
Scythe staat ook op mijn lijstje na de afgelopen spellenmeet (baal nu dat ik 'm toen niet gebacked heb). Maar we zullen zien op Spiel of hij er te vinden is.
Meebieden op de exemplaren die in de Essen auction staan is niet bepaald een optie 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door HellPunk op 22-08-2016 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Wij hebben afgelopen week voor de eerste keer Carcassonne gespeeld. Eerst het basis spel en daarna zijn we o.a. de uitbreiding en "de graaf van carcassonne" gaan spelen. Het spel valt in iedergeval goed in de smaak! Naast Catan dus een keeper, waarbij we in iedergeval nog wat uitbreidingen gaan aanschaffen.

Welke wij nu al hebben (in 1 keer gekocht op marktplaats):
- Carcassonne: De uitbreiding
- Carcassonne: Kooplieden & Bouwmeesters
- Carcassonne: De Rivier
- Carcassonne: De Rivier II
- Carcassonne: De Graaf van Carcassonne
- Carcassonne: Koning & Roofridder

Ticket to Ride gaan we sowieso nog aanschaffen.

Even ander vraagje, is een van jullie bekend met: "Letter from Whitechapel", en hoe is jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
TERW_DAN schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:25:
Hij ligt ook gewoon in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Wicked-Game schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:49:
Wij hebben afgelopen week voor de eerste keer Carcassonne gespeeld. Eerst het basis spel en daarna zijn we o.a. de uitbreiding en "de graaf van carcassonne" gaan spelen. Het spel valt in iedergeval goed in de smaak! Naast Catan dus een keeper, waarbij we in iedergeval nog wat uitbreidingen gaan aanschaffen.

Even ander vraagje, is een van jullie bekend met: "Letter from Whitechapel", en hoe is jullie ervaringen hiermee?
Leuk dat jullie de smaak flink te pakken hebben :)
Letters from Whitechapel vind ik zelf leuk, maar is wel behoorlijk groep- en situatieafhankelijk. Als politie kan'ie frustrerend zijn als je geen idee hebt waar je het zoeken moet. Als Jack is'ie sowieso altijd spannend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Hoewel het een leuk spel is, moet je niet vergeten dat het een stuk complexer is dan wat je nu gewend bent (Catan/Carcassonne). Tenzij je natuurlijk nog veel meer spellen hebt gespeeld, dan heb ik niks gezegd. :)

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Dit weekend toch wel een aantal spelletjes gespeeld.
Vrijdagavond is Salem twee keer op tafel gekomen en ook de nieuwe waren enthousiast. Zaterdag hebben we een potje Show It gedaan met een groep vrienden na een paar uur bootje varen. Gisteren Hoogspanning sinds lange tijd weer gedaan en mijn vriendin geïntroduceerd tot het spel en die is om. Daarnaast 's avonds nog met een bevriend stel van mijn vriendin Sint Petersburg voor de eerste keer gespeeld en een pot De Vergeten Stad. Die laatste blijft toch af en toe wel erg leuk, helaas had de meerderheid besloten om op beginner te spelen waardoor we met goed samenspel vrij makkelijk wisten te winnen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk

Kijk 'ns naar Alhambra, dat is ook een tegellegspel maar net een stapje complexer dan Carcassonne.

LfW is een goed spel als je de juiste spelers hebt. Je kan niet zomaar even een potje doen, iedereen moet er met zijn volle aandacht bij zijn en iedereen moet aan bod kunnen komen. Anders loop je al snel het risico dat één of twee spelers de boel overnemen en de rest er voor spek en bonen bij zit.

Thuis speel ik het eigenlijk alleen nog maar tegen mijn vrouw, maar één speler als detective is eigenlijk te weinig omdat die erg veel info moet verwerken. Dat geeft Jack dan weer de tijd om rustig zijn volgende stap te plannen. Voor de rest is het een geweldig spel, als de spelers aan mekaar gewaagd zijn is het superspannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

HellPunk schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:53:
LfW is een goed spel als je de juiste spelers hebt. Je kan niet zomaar even een potje doen, iedereen moet er met zijn volle aandacht bij zijn en iedereen moet aan bod kunnen komen. Anders loop je al snel het risico dat één of twee spelers de boel overnemen en de rest er voor spek en bonen bij zit.
De reden dat we het eigenlijk altijd als 2-spelerspel spelen.

Wat dat betreft vind ik Desperados beter werken met meer personen, voor een game die een gelijkende mechanic heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met 5/6+ spelers bij Between Two Cities? Ik heb daar wel interesse in omdat het één van de weinige spellen is die überhaupt 7 spelers ondersteunen. De andere twee (Battlestar Galactica incl uitbreidingen en Caverna) duren erg lang, en ik ben wel benieuwd naar een filler zoals dit.

Alleen staat er bij de duur altijd 20 minuten en ik ben benieuwd of dat ook nog op gaat bij hogere aantallen.

Verder is het een Stonemaier games dus zal hij uiteindelijk toch wel in mijn collectie terechtkomen (Scythe, Euphoria en binnenkort ook Tuscany). Overigens kreeg ik vanmorgen een notificatie dat ze met een uitbreiding bezig zijn - met de uitnodiging om namen voor te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

semi-oftopic
6 speler filler voor 20 minuten en mijn gedachten gaan automatisch naar 7 wonders.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Afgelopen vrijdag inderdaad een fijne meet gehad! 4 nieuwe spellen gespeeld; redelijk uniek.

Om in te komen begonnen met Biblios en daarna 2 potjes Tsuro.

Toen begonnen aan Scythe; Geweldig. Zoveel mogelijkheid, diepte, synergie en sfeer in deze game dat deze ook gewoon op mijn wishlist is gekomen. Hands down.

Daarna RftGalaxy; ook erg leuk. Meer een solitair game, maar leuk om gespeeld te hebben en deze blijft gewoon op mijn wishlist.

Toen nog Colt Expres; geinig spelletje voor tussendoor en ook lekker licht. Komt nog best wat denkwerk bij kijken.

Afgesloten met een 80% game van Istanbul; Leuke game, maar voor de 1e keer wat te snel gespeeld en te weinig bekeken wat de verschillende mogelijkheden zijn. Ook hier komt tactiek naar voren en minder geluk. Prima!

Hierdoor is het virus weer wat aangewakkerd en heb ik ondertussen 3 games onderweg;

Pitchcar, Concordia en Voyagers of Marco Polo.

Hoewel ik nog best wat spellen niet gespeeld heb, kon ik deze niet aan me voorbij laten gaan voor deze prijzen. Daarbij is Pitchcar best zeldzaam en gewoon een heerlijke, totaal andere family game :).

Dit zijn denk ik de laatste tot aan Spiel >:) >:)
SndBastard schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:08:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met 5/6+ spelers bij Between Two Cities? Ik heb daar wel interesse in omdat het één van de weinige spellen is die überhaupt 7 spelers ondersteunen. De andere twee (Battlestar Galactica incl uitbreidingen en Caverna) duren erg lang, en ik ben wel benieuwd naar een filler zoals dit.

Alleen staat er bij de duur altijd 20 minuten en ik ben benieuwd of dat ook nog op gaat bij hogere aantallen.

Verder is het een Stonemaier games dus zal hij uiteindelijk toch wel in mijn collectie terechtkomen (Scythe, Euphoria en binnenkort ook Tuscany). Overigens kreeg ik vanmorgen een notificatie dat ze met een uitbreiding bezig zijn - met de uitnodiging om namen voor te stellen.
Dan kan je ook 7 Wonders eens bekijken. B2C heb ik liggen, maar is nog niet op tafel gekomen helaas. Dit komt binnenkort echt nog wel een keer, maar is nog niet gelukt.

7W is daarentegen een solide en fijne game voor 3 tot 7 spelers. Hetzelfde als B2C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
7 Wonders staat inderdaad ook op mijn wishlist, maar niet heel hoog. We hebben hem ooit op een spellenavond gespeeld, maar door de combinatie slechte uitleg en nare tafelgenoten (niet heel naar, maar het potje ging niet soepel) heeft dit spel geen heel goeie indruk achter gelaten. Tegelijkertijd is het wel een beetje een must have als je ooit met 7-en bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

B2C en 7 Wonders maken allebei gebruik van draften. Daardoor kiest iedereen tegelijkertijd een kaartje en maakt het niet uit met hoeveel spelers je bent. Daarom is het met 7 spelers net zo snel als met 4. Hetzelfde geldt voor Roll for the Galaxy (gaat alleen maar tot 5 spelers). Als je het nog simpeler wil, dan komt binnenkort Sushi Go Party uit. Gaat volgens mij tot 8 spelers en is ook draften.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

SndBastard schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:08:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met 5/6+ spelers bij Between Two Cities? Ik heb daar wel interesse in omdat het één van de weinige spellen is die überhaupt 7 spelers ondersteunen.
Ik heb 'm wel eens gespeeld met 6 man, dat is best goed te doen, al duurt het dan wel ietsje langer (maar dan nog ben je in een half uurtje wel klaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Merci, da's een beetje de info waar ik naar op zoek was. Ik wil vooral niet simpeler, maar spellen van 30 tot 45 minuten zijn eigenlijk perfect.

Veel korter en dan is het eigenlijk niet echt de moeite, veel langer en dan wordt het weer lastig om als tussendoor te doen.

Sushi Go (Party) lijkt me iets te simplistisch, maar uiteindelijk wel leuk om een paar van dat soort spellen in de kast te hebben voor als de nichtjes een keer willen spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
SndBastard schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:23:
Merci, da's een beetje de info waar ik naar op zoek was. Ik wil vooral niet simpeler, maar spellen van 30 tot 45 minuten zijn eigenlijk perfect.

Veel korter en dan is het eigenlijk niet echt de moeite, veel langer en dan wordt het weer lastig om als tussendoor te doen.

Sushi Go (Party) lijkt me iets te simplistisch, maar uiteindelijk wel leuk om een paar van dat soort spellen in de kast te hebben voor als de nichtjes een keer willen spelen :)
Sushi Go is simpel, maar in principe gewoon ook een card-drafting-set-collection game zoals 7Wonders en B2C. Maar dan in snellere en simpelere vorm en uiteraard met een stuk minder diepgang.

Toch ben ik erg blij dat ik hem heb; als starter, filler of ender (woord?) een erg leuk, snel en sterk spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Vandaag de verzendbevestiging gehad van Dead of Winter: The Long Night. Ben benieuwd. Heb deze eigenlijk blind gekocht nadat het origineel zoveel plezier op heeft geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Hier vandaag teruggekomen uit Polen :) Op vakantie weinig gespeeld, maar wel nog een potje Love Letter en een eerste potje Race for the Galaxy voor het bevriende stel waarmee we daar waren.
Love Letter begin ik stiekem toch steeds minder leuk te vinden. De eerste paar rondes zijn wel grappig, maar gisteren hebben we uiteindelijk weer tien rondes moeten spelen voordat we een winnaar hadden, en tegen die tijd is het leuke er wat mij betreft wel vanaf. Maar de rest van de tafel vermaakte zich wel, dus ach :+
Race blijf ik fan van. Volgens BGG heb ik'm nu 27 keer gespeeld, en nog steeds vind ik'm elke keer top :) En dan heb ik ook nog drie expansions klaarliggen voor als'ie een keertje oud wordt (voorlopig niet). Daarnaast was dit mijn eerste keer met meer dan twee spelers, wat ook wel eens totaal anders was. De vrienden in kwestie vonden hem ook leuk, en gelukkig hadden ze de icoontjes vrij snel door. Dat is namelijk een telkens terugkerend kritiekpunt op BGG. Tot dusver heb ik het spel met vier verschillende mensen gespeeld (plus mezelf :P ) en had niemand er moeite mee. Maar als meer dan de helft van de slechte reviews op BGG zeurt over de 'onduidelijke iconografie', dan zal er wel iets mee zijn.

Toen ik vandaag thuis kwam lagen Friday, Pax Porfiriana en Vast: The Crystal Caverns op me te wachten. Friday zat ik al een tijdje op te wachten, maar was nog niet verzonden omdat ik Hostage Negotiator in dezelfde bestelling had zitten, en die niet leverbaar is. Dus heb ik maar de Kickstarter van de nieuwe editie van HN gebackt en in plaats daarvan Pax Porfiriana genomen :) Mijn vriendin had geen zin om te spelen vandaag (pff, we waren pas om vijf uur op vanochtend om onze terugvlucht te halen :+), dus ik heb twee potjes Friday gespeeld. En dat was stiekem best leuk :) Op het laagste niveau al redelijk uitdagend als beginner, maar het tweede potje toch gewonnen. Wel met een klein foutje in mijn voordeel (één hazard op het groene niveau gespeeld terwijl ik al in geel zat), dus hij telt niet echt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:52
Van het weekend Tokaido gekocht. Als liefhebber van Hokusai en Hiroshige sprak het thema me erg aan, en gelukkig is het als spel ook geslaagd. Ik las van tevoren wat kritiek dat het te simpel zou zijn, maar het is voor ons prima te doen. Wel heb ik het idee dat het met vier of vijf spelers enigszins een geluksspel is aangezien het lastig is om een strategie uit te voeren. Van de week maar eens met zijn tweeën proberen.

Ook eindelijk Ra opgepikt via marktplaats (de originele uitgave), erg veel gespeeld op de iPad ondanks de brakke port.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Pagina: 1 ... 26 ... 159 Laatste