V&A mag niet op het forum.
[ Voor 87% gewijzigd door Ardana op 23-01-2022 22:20 ]
[ Voor 87% gewijzigd door Ardana op 23-01-2022 22:20 ]
[ Voor 90% gewijzigd door Ardana op 23-01-2022 22:20 ]
[ Voor 81% gewijzigd door Ardana op 23-01-2022 22:21 ]
Heb je al eens op BGG gekeken? Misschien vind je daar in trade of sale wel iemand die hem kwijt wil.remcheese schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:23:
Onder het motto #durftevragen.
Ik zoek al een tijdje "Zona: The Secret of Chernobyl".
Elke leverancier die m heeft, blijkt na bestellen spontaan "toch geen voorraad te hebben".
It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)
Ja, daar ben ik eigenlijk ook een beetje bang voor inderdaad. Het mag best een beetje uitdagend zijn, anders gaat hij zich vervelenFreeShooter schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:09:
[...]
Niet direct een aanrader maar Concept Kids lijkt hij me te oud voor. Die speel ik al met m'n zoontje van 3.5 jaar oud.
Top, ga ik eens naar kijkenBadpete schreef op zondag 23 januari 2022 @ 06:56:
[...]
Ghost fighting treasure hunters doet het hier altijd goed bij neefjes en nichtjes
[ Voor 24% gewijzigd door Vrijdag op 24-01-2022 09:33 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
In de D&D 5e Essentials Kit zitten regels specifiek voor het spelen met slechts één speler, inclusief tips voor hoe je dat aan kunt vliegen en systemen met henchmen die je kunt inhuren/rekruteren. Wat betreft taal, het staat je helemaal vrij om alles te vertalen natuurlijk.Vrijdag schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:31:
[...]
Ja, daar ben ik eigenlijk ook een beetje bang voor inderdaad. Het mag best een beetje uitdagend zijn, anders gaat hij zich vervelen![]()
[...]
Top, ga ik eens naar kijken
-----
Ik bedacht me trouwens tot in hoeverre een RPG wat voor hem zou zijn. Meestal spelen we met zijn tweeën en ik denk dat je toch meer spelers nodig hebt om dat een beetje leuk te maken. Heb zelf geen ervaring ermee trouwens, plus dat al die regels en de taal (meestal zijn dergelijke spellen in het Engels) wellicht net iets te hoog gegrepen zijn voor een beetje casual spelletje.
Ik heb even wat filmpjes opgezocht over dat Avonturen Handboek. Dat ziet er leuk uit zeg! Komt mooi uit dat hij binnenkort jarig is. Lijkt me leuk om samen te spelen met hem.Smuey schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:32:
[...]
In de D&D 5e Essentials Kit zitten regels specifiek voor het spelen met slechts één speler, inclusief tips voor hoe je dat aan kunt vliegen en systemen met henchmen die je kunt inhuren/rekruteren. Wat betreft taal, het staat je helemaal vrij om alles te vertalen natuurlijk.
Als alternatief bestaat er het Avonturen Handboek (ook bij verschillende online en echte winkels te koop) van Vechel Fantasy. Nederlandse auteur (Rick Vechel), Nederlandstalig en specifiek gericht op jonge (6+) kinderen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik hoor er veel goede verhalen over.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Als je in de RPG hoek zoekt is de originele HeroQuest wellicht ook nog een optie, al is het waarschijnlijk lastig om deze voor een leuke prijs te vinden aangezien het inmiddels 30 jaar oud is. Er is ook nog een D&D bordspel van Parker wat je wel voor minder kan vinden, maar daarvan weet ik niet of het ook een beetje leuk is om te spelen. Ik vermoed wel dat dit enkele van de weinige coöperatieve Dungeon Crawlers zijn die je in het Nederlands gaat vinden. Helaas zijn wij iets te klein en spreken wij iets te veel Engels om tegenwoordig nog in aanmerking te komen voor vertalingen van dit soort spellen.Vrijdag schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:31:
[...]
Ja, daar ben ik eigenlijk ook een beetje bang voor inderdaad. Het mag best een beetje uitdagend zijn, anders gaat hij zich vervelen![]()
[...]
Top, ga ik eens naar kijken
-----
Ik bedacht me trouwens tot in hoeverre een RPG wat voor hem zou zijn. Meestal spelen we met zijn tweeën en ik denk dat je toch meer spelers nodig hebt om dat een beetje leuk te maken. Heb zelf geen ervaring ermee trouwens, plus dat al die regels en de taal (meestal zijn dergelijke spellen in het Engels) wellicht net iets te hoog gegrepen zijn voor een beetje casual spelletje.
Dan kan je beter de oude voor de helft van die prijs op Marktplaats kopen. Nederlands is een voordeel als je met kinderen wilt spelen en de oude miniaturen en artwork zien er wat mij betreft ook nog eens beter uit.JulesvH schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:20:
Het Avonturen Handboek komt er hier waarschijnlijk ook voor de kids van 6 en 9.
Qua Heroquest. Er is een Engelstalige remake die rond februari/maart te koop zou zijn voor tegen de 150 euro.
999 heeft zeer recent ook nog Robin Hood van dezelfde auteur als Andor vertaald en uitgebracht.ErikT738 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:55:
[...]
Dan kan je beter de oude voor de helft van die prijs op Marktplaats kopen. Nederlands is een voordeel als je met kinderen wilt spelen en de oude miniaturen en artwork zien er wat mij betreft ook nog eens beter uit.
Eigenlijk wel jammer dat dit soort spellen niet meer in het Nederlands worden uitgebracht tegenwoordig. Hetgeen wat nog het meest in de buurt komt wat ik kan bedenken is Legenden van Andor.
Maar Legenden van Andor heeft absoluut niets met RPG te maken, dat is toch echt meer een optimalisatie-puzzel dan iets anders, weliswaar met een verhalend sausje er overheen. Dat is gelijk ook de reden dat veel mensen afknappen op dat spel, de verwachting een groot episch verhaal te kunnen spelen met je eigen karakter.ErikT738 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:55:
[...]
Dan kan je beter de oude voor de helft van die prijs op Marktplaats kopen. Nederlands is een voordeel als je met kinderen wilt spelen en de oude miniaturen en artwork zien er wat mij betreft ook nog eens beter uit.
Eigenlijk wel jammer dat dit soort spellen niet meer in het Nederlands worden uitgebracht tegenwoordig. Hetgeen wat nog het meest in de buurt komt wat ik kan bedenken is Legenden van Andor.
It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)
Een Nederlandstalig bordspel van Warhammer 40k!ErikT738 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:22:
[...]
Als je in de RPG hoek zoekt is de originele HeroQuest wellicht ook nog een optie, al is het waarschijnlijk lastig om deze voor een leuke prijs te vinden aangezien het inmiddels 30 jaar oud is. Er is ook nog een D&D bordspel van Parker wat je wel voor minder kan vinden, maar daarvan weet ik niet of het ook een beetje leuk is om te spelen. Ik vermoed wel dat dit enkele van de weinige coöperatieve Dungeon Crawlers zijn die je in het Nederlands gaat vinden. Helaas zijn wij iets te klein en spreken wij iets te veel Engels om tegenwoordig nog in aanmerking te komen voor vertalingen van dit soort spellen.
Mijn kopieën van HeroQuest, StarQuest en D&D liggen in ieder geval al klaar voor als mijn zoontje wat ouder is (hij is nu vier maanden)
[Afbeelding]
Geen idee, ik heb het één keer gespeeld. Je speelt een bepaald karakter waar je ook upgrades voor kunt vinden in een fantasy setting terwijl je een verhaal volgt, toch? Het is overduidelijk geen D&D, maar het was één van de weinige Nederlandstalige spellen die ik kon bedenken die toch die kant op leunt.Smuey schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:44:
[...]
Maar Legenden van Andor heeft absoluut niets met RPG te maken, dat is toch echt meer een optimalisatie-puzzel dan iets anders, weliswaar met een verhalend sausje er overheen. Dat is gelijk ook de reden dat veel mensen afknappen op dat spel, de verwachting een groot episch verhaal te kunnen spelen met je eigen karakter.
Dat is ook de reden dat ik er meerdere heb, elke keer als ik HeroQuest voor een zacht prijsje zie moet ik 'm meenemenFrankRicard schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:24:
Maar ik ben blij dat ik een paar jaar geleden een originele Hero Quest voor een zacht prijsje gevonden heb voor als mijn kinderen oud genoeg zijn.
Het Tijdperk der Twisten en MelkwegmariniersErikT738 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:23:
[...]
@Vrijdag Enjoy deze preview![]()
[Afbeelding] [Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb het spel nog nooit gespeeld maar kwam 'm toevallig een keer heel goedkoop op Marktplaats tegen.
Heb je er een waar de uitbreiding ook in kan? Die zoek ik nog.GeorgeMichael schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 23:17:
Vandaag even Arnak met m’n vrouw gedaan. Wat een verademing nu met een insert!
Het spel viel nu goed in de smaak bij ons beide en helaas ben ik dik ingemaakt.
Legends of Andor is eerder een puzzel met een welbepaalde oplossing. De upgrades voor je karakter zijn nodig om de puzzel te kunnen oplossen, je kan er niet voor kiezen om het eens helemaal anders te doen. Niet mijn favoriete spelErikT738 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:23:
[...]
Geen idee, ik heb het één keer gespeeld. Je speelt een bepaald karakter waar je ook upgrades voor kunt vinden in een fantasy setting terwijl je een verhaal volgt, toch? Het is overduidelijk geen D&D, maar het was één van de weinige Nederlandstalige spellen die ik kon bedenken die toch die kant op leunt.
Life is what happens while you're busy making other plans
Als ik me goed herinner speel je altijd met dezelfde karakters, ongeacht het aantal spelers, dus je hebt dezelfde mogelijkheden. Spel is al tijden niet meer op tafel gekomen, dus ik kan het mis hebbenfrumper schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:25:
Ik ben benieuw @HellPunk , wij zijn net met Andor begonnen, weliswaar same met ons zoontje van 8.
Wat ik me nu al afvraag, is of het met 4 spelers niet een stuk makkelijkers is dan wanneer je het met 2 of 3 spelers speelt.
Zit al tijden naar die capsules te kijken, als ze hier goedkoop te vinden waren had ik ze al lang gekocht. Ik ben niet zo van de AliExpress/Wish, dus die optie is een last resortfrumper schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:25:
Op jouw vraag... kwakzalverfiches hebben wij niet in hoesjes gestoken, daarvoor komt hij hier te weinig op tafel. Als hij iedere week gespeeld zou worden zou het handig zijn, maar voor de 4 keer per jaar doen wij het niet...
[ Voor 32% gewijzigd door HellPunk op 25-01-2022 16:01 ]
Ik heb Kwakzalvers niet, maar heb de coin capsules wel eens bij iemand gezien die veel Warp's Edge speelde.HellPunk schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:50:
Iemand hier die z'n fiches van Kwakzalvers al in coin capsules gestoken heeft? Wat zijn de ervaringen?
De legendes zijn zodanig opgezet dat de "moeilijkheidsgraad" mee schaalt met de aantal spelers, bijvoorbeeld dat er meer taken zijn als er meer spelers zijn, een bepaalde monster lastiger te verslaan is. Daarnaast is het ook zo dat je altijd maar een bepaald hoeveelheid tijd hebt waarin je de campagne moet voltooien waardoor je met meer spelers niet daadwerkelijk meer kan doen.frumper schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:25:
Ik ben benieuw @HellPunk , wij zijn net met Andor begonnen, weliswaar same met ons zoontje van 8.
Wat ik me nu al afvraag, is of het met 4 spelers niet een stuk makkelijkers is dan wanneer je het met 2 of 3 spelers speelt.
Klopt deze scaling is niet ideaal though Legende 5 is erg lastig met 2 spelers / karakters... Ben uiteindelijk ook maar met de serie gestopt omdat er leukere alternatieven zijn (die niet half zo frustrerend, dice rolls zijn ook een groot deel van de puzzel).kutagh schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:12:
[...]
De legendes zijn zodanig opgezet dat de "moeilijkheidsgraad" mee schaalt met de aantal spelers, bijvoorbeeld dat er meer taken zijn als er meer spelers zijn, een bepaalde monster lastiger te verslaan is. Daarnaast is het ook zo dat je altijd maar een bepaald hoeveelheid tijd hebt waarin je de campagne moet voltooien waardoor je met meer spelers niet daadwerkelijk meer kan doen.
Wij zijn gestopt na missie 3. Toen hadden we plots het truukje door dat dit spel zonodig "spannend" maakte.Mvdbeld schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:33:
[...]
Klopt deze scaling is niet ideaal though Legende 5 is erg lastig met 2 spelers / karakters... Ben uiteindelijk ook maar met de serie gestopt omdat er leukere alternatieven zijn (die niet half zo frustrerend, dice rolls zijn ook een groot deel van de puzzel).
Ik heb die van Folded Space.Odysseus87 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:34:
[...]
Heb je er een waar de uitbreiding ook in kan? Die zoek ik nog.
Ah top bedankt. Had die inderdaad wel eens gezien, maar wist niet dat de update voor de uitbreiding zal komen. Zal die direct bestellen. Spel (en uitbreiding ook) is echt tof, maar het opzetten en opruimen kost teveel tijd imo.GeorgeMichael schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 23:21:
[...]
Ik heb die van Folded Space.
Op hun facebook zag ik dat ze in februari met de FS-LRA+ komen en als ik het goed zag is dit een aanvulling op bovenstaande insert waardoor de uitbreiding er ook bij in kan.
Hoe lang houdt de eerste versie(basisspel)van Hogwarts Battle je bezig?Excalibaard schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:16:
Laatst met mijn vrouw eindelijk de laatste pack van de potions uitbreiding voor HP Hogwarts Battle uitgespeeld, heeft ons echt heel wat uurtjes vermaakt, en we plannen nog een lange 'epic' game ergens in een weekend. Nu staat eerst nog Star Wars Rebellion op de planning.
Andor hebben we hier ook nog liggen, maar zijn na de tutorial eigenlijk al gestopt. We zeiden tegen elkaar 'oh is dit het?' ondanks dat we cooperatief zoals Forbidden Desert wel echt leuk vinden. Al hebben we het volgens mij ook compleet fout gedaan - bijv vergeten verhaalfiche op te schuiven als een monster dood gaat - weet ik niet of we hem ooit nog op tafel willen leggen om het 'goed' te spelen.
Ik ben toentertijd all-out gegaan en heb deze gehaald. (Plus bags met een ronde "bodem", dat werkt wat beter met grabbelen)HellPunk schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:50:
Iemand hier die z'n fiches van Kwakzalvers al in coin capsules gestoken heeft? Wat zijn de ervaringen?
Hangt er van af welk level je speelt, hoe meer triggers en interacties, hoe langer het duurt.Swaxie schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:53:
[...]
Hoe lang houdt de eerste versie(basisspel)van Hogwarts Battle je bezig?
Die van BGG steken me inderdaad de ogen uit, maar ik heb net al een paar keer importkosten betaald en hoef niet zo nodig nog een keerFlapperbol schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:18:
[...]
Ik ben toentertijd all-out gegaan en heb deze gehaald. (Plus bags met een ronde "bodem", dat werkt wat beter met grabbelen)
Te duur? Zeker
Het waard? Absoluut
Het is puur een cosmetische/tactiele upgrade. Qua gameplay gaat er niets veranderen, maar het gewicht, het gerinkel in de zak, en het gevoel van dik plastic ten opzichte van dun karton maakt de ervaring fantastisch.
Ik kan je garanderen dat als je eenmaal met betere tokens hebt gespeeld, je niet meer terug wilt naar karton.
Coin capsules zijn een soort middenweg. De ervaring is beter dan met karton, maar ze halen het niet bij de GeekUp set gezien de afwerking.
Het verboden eiland heb ik met veel plezier gespeeld met mensen, het is een klein vlot coöperatief spel wat gewoon snel op tafel gelegd kan worden. Denk dat het bij de jeugd het in ieder geval het geduld niet op de proef gaat stellen.Vrijdag schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:27:
Nou, ik heb Het Verboden Eiland en Het Avonturen Handboek voor de verjaardag (5 februari) van mijn zoontje gekocht. Ben heel benieuwd wat hij er van vind.
Plaid Hat Games komt dit jaar nog met een nieuwe fantasy co-op, Familiar Tales, misschien iets om in de gaten te houden. Voor nu alvast veel plezier met de nieuwe spellenVrijdag schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:27:
Nou, ik heb Het Verboden Eiland en Het Avonturen Handboek voor de verjaardag (5 februari) van mijn zoontje gekocht. Ben heel benieuwd wat hij er van vind.
Heb dat ooit voor Game of Thrones gedaan, beviel best goed, je moet ze er alleen niet meer uit willen halen denk ik.HellPunk schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:50:
Die ziet er vooralsnog goed uit, gaat ook op mijn lijstje.HellPunk schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:53:
[...]
Plaid Hat Games komt dit jaar nog met een nieuwe fantasy co-op, Familiar Tales, misschien iets om in de gaten te houden. Voor nu alvast veel plezier met de nieuwe spellen
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Kijk dan ook eens naar mijn favoriete spel, Scythe. Gaaf thema, tof artwork en een hele fijne 4X/engine builder. Wel alleen in het Engels beschikbaar!JDFS schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:09:
@heuveltje Ik ben voornemens die dit jaar ook aan te schaffen in het Nederlands. Ben nu nog met Wingspan en af en toe Catan bezig, maar een nieuw (euro style) spelletje gaat er zeker in, ook met een leuk thema!
Neuh, zo ver zou ik nog niet (gelijk) gaan. Ik zou beginnen met het bassisspel, mogelijk met Invaders from Afar er bij (omdat die de zesde en zevende facties op het speelbord bevatten; Misschien niet gelijk interessant om met zeven man te spelen, maar de extra facties en spelersbordjes die er bij zitten zijn absoluut van toegevoegde waarde!). De inhoud daarvan past makkelijk in de doos van het basisspel. Daarmee kun je een goed gevoel krijgen voor hoe het spel speelt en dan kun je daarna natuurlijk altijd beslissen of je er meer voor wil hebben.JDFS schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:46:
@Smuey zat ik ook al naar te kijken incl. nieuwe meeples etc etc etc. Zware FOMO werd geactiveerd toen ik over Scythe las/hoorde/keek. Ik vraag me alleen af of mijn gezelschap dit ook leuk gaat vinden, waarschijnlijk wel...
Is het aan te raden gelijk al the way te gaan, Legendary Box aan te schaffen incl. alle uitbreidingen en de Broken Token insert?
Scythe is zeker een aanrader! Volgens mij is de FOMO daarbij nergens voor nodig en is zijn het spel, de uitbreidingen en het optionele spul wat er tof uit ziet over het algemeen vrij goed verkrijgbaar. Alleen de Rise of Fenris uitbreiding kon ik een paar maanden terug slecht vinden, maar deze was (en is) bij Subcultures nog op voorraad.JDFS schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:46:
@Smuey zat ik ook al naar te kijken incl. nieuwe meeples etc etc etc. Zware FOMO werd geactiveerd toen ik over Scythe las/hoorde/keek. Ik vraag me alleen af of mijn gezelschap dit ook leuk gaat vinden, waarschijnlijk wel...
Is het aan te raden gelijk al the way te gaan, Legendary Box aan te schaffen incl. alle uitbreidingen en de Broken Token insert?
Oh maar dan is dat helemaal makkelijk natuurlijk! Je kunt, desgewenst ook gewoon gelijk mee spelen, hoor, maar eerst even mee kijken is natuurlijk ook altijd prima.JDFS schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:34:
@Smuey oh wat goed!!! Dank voor je uitgebreide reactie, ik ga me gelijk even inlezen in die groep. Ik ben zelf Amsterdammer, dus dat moet helemaal goed komen. Lijkt me gaaf om eens mee te kijken bij zo'n pot die 2/3 uur duurt?
Heb je zelf ook ervaring met Wingspan? Dat spel heb ik laatst bij de bol 2+1 actie gekocht incl alle uitbreidingen, Folded Space insert en WingMate op de iPad. Heerlijk relaxt, spannend spel waarbij mijn strategie nooit hetzelfde is.
Grappig, ik heb juist altijd moeite met Saxony. Omdat het met die factie lastig is om in voldoende hoeveelheden aan graan te komen om je Enlist-acties te kunnen doen, is het automatisch moeilijker om snel van de voordelen daarvan te kunnen profiteren. Waarschijnlijk ligt het grotendeels aan de manier waarop ik Saxony speel... Dat soort problemen heb ik over het algemeen niet met Crimea; Het is ook niet voor niets dat één van de 'banned' combinaties van faction/player mat er eentje voor Crimea is (Crimea / Patriotic)ErikT738 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:40:
[...]
Scythe is zeker een aanrader! Volgens mij is de FOMO daarbij nergens voor nodig en is zijn het spel, de uitbreidingen en het optionele spul wat er tof uit ziet over het algemeen vrij goed verkrijgbaar. Alleen de Rise of Fenris uitbreiding kon ik een paar maanden terug slecht vinden, maar deze was (en is) bij Subcultures nog op voorraad.
Momenteel heb ik geen Legendary box en heb ik al het uitbreidingsmateriaal gewoon in de oorspronkelijke dozen zitten. Qua optioneel spul heb ik alleen de metalen muntjes die ik toch wel erg mooi vond.
Ligt het overigens aan mij of is de Crimea Khanate redelijk underpowered? Doe mij Polania, Rusviet of Saxony maar en niet die gekke gele tractors.
[ Voor 59% gewijzigd door Smuey op 31-01-2022 10:51 ]
Jep, Rusviet / Industrial en Crimea / Patriotic (link), omdat die, zeker in handen van een ervaren speler echt overpowered kunnen zijn. En ik deel je mening over Crimea's mechs, die zijn ook niet bepaald mijn favorieten...ErikT738 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:50:
@Smuey Er zijn "banned" combinaties? Wij delen ze altijd willekeurig uit. Waarschijnlijk had ik gewoon wat meer na moeten denken over mijn strategie en niet gewoon hetzelfde proberen te doen als bij Polania.
Ik blijf er wel bij dat de mechs van Crimea uitzonderlijk lelijk zijn
[ Voor 61% gewijzigd door Smuey op 31-01-2022 10:57 ]
Je kan zoiets niet posten zonder een linkje naar de STL bestanden natuurlijk. Vooral die schepen zien er tof uit!!!Smuey schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:53:
[...]
Jep, Rusviet / Industrial en Crimea / Patriotic (link), omdat die, zeker in handen van een ervaren speler echt overpowered kunnen zijn. En ik deel je mening over Crimea's mechs, die zijn ook niet bepaald mijn favorieten...
Nog even een kleine impressie van mijn prints:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Ik hoop dat dat is toegestaan, voor de volledigheid, ik heb geen banden met Meepleforge en het zijn geen affiliate links:ErikT738 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:01:
[...]
Je kan zoiets niet posten zonder een linkje naar de STL bestanden natuurlijk. Vooral die schepen zien er tof uit!!!
Gaaf alles van Scythe! ben zelf ook fan, ben alleen benieuwd hoe je / jullie omgaan met de onbalans tussen de facties? Dit is in eerste instantie geen probleem, maar naarmate de groep bekend raakt met het spel / facties en matten wel...Smuey schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:07:
[...]
Ik hoop dat dat is toegestaan, voor de volledigheid, ik heb geen banden met Meepleforge en het zijn geen affiliate links:
Airships:
https://www.etsy.com/nl/l...ome_active_14&crt=1&sts=1
https://www.etsy.com/nl/l...ome_active_13&crt=1&sts=1
Factory:
https://www.etsy.com/nl/l...shop_home_active_28&sts=1
https://www.etsy.com/nl/l...68b51&ref=related-6&sts=1
Action tokens:
https://www.etsy.com/nl/l...ome_active_30&crt=1&sts=1
(Mocht het niet toegestaan zijn, dan mag een moderator of beheerder de links gewoon verwijderen natuurlijk)
De mensen met wie ik het vaakst Scythe speel. zijn niet eens echt bezig met het zo optimaal mogelijk spelen van hun factie, dus eerlijk gezegd ben ik nog steeds niet echt tegen dat probleem aan gelopen. De bied-regels voor toernooien lijken me inderdaad een goed punt om dat te counteren, maar om dat effectief te kunnen doen moet je wel een beetje een beeld hebben van welke combinaties sterk en minder sterk zijn. Daar zijn tools voor (net zoals voor de bieden, overigens), maar ik denk dat de meeste spelers, ook de ervaren, dat lijstje niet bepaald uit het hoofd kennen.Mvdbeld schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:53:
[...]
Gaaf alles van Scythe! ben zelf ook fan, ben alleen benieuwd hoe je / jullie omgaan met de onbalans tussen de facties? Dit is in eerste instantie geen probleem, maar naarmate de groep bekend raakt met het spel / facties en matten wel...
Enige manier om dit te counteren lijkt door Tournament bidding te gebruiken, dus aantal factie / mat combinaties delen gelijk aan het aantal spelers en dan iedereen te laten bieden?
Heb helaas geen FB zou ook graag vaker aanschuiven bij Scythe.
Steken Crimea en of Rusviet niet boven de rest uit qua gewonnen potjes gevoelsmatig? Heads-up is welkom!Smuey schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:58:
[...]
De mensen met wie ik het vaakst Scythe speel. zijn niet eens echt bezig met het zo optimaal mogelijk spelen van hun factie, dus eerlijk gezegd ben ik nog steeds niet echt tegen dat probleem aan gelopen. De bied-regels voor toernooien lijken me inderdaad een goed punt om dat te counteren, maar om dat effectief te kunnen doen moet je wel een beetje een beeld hebben van welke combinaties sterk en minder sterk zijn. Daar zijn tools voor (net zoals voor de bieden, overigens), maar ik denk dat de meeste spelers, ook de ervaren, dat lijstje niet bepaald uit het hoofd kennen.
Als je interesse hebt kan ik je wel even een heads-up DM'en wanneer er weer een event gemaakt is, kun je altijd beslissen of je aan wil haken of niet, ook zonder FB.
Ik heb onlangs via een ruil 7 Wonders in handen gekregen en we spelen het graag. Bij ruil zaten ook Leaders en Cities. Leaders lijkt me wel een leuke toevoeging, die gaan we binnenkort hopelijk proberen. Cities zal ook nog wel eens aan bod komen.Brilsmurfffje schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:00:
Wat zijn de meningen hier over de uitbereidingen voor 7 wonders? Ik ben groot van de tweepersoons variant en heb laatst het "echte" spel gekocht en een paar keer gespeed.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen als je Leaders en city gespeeld hebt! Vind het spel in vanila vorm lekker snel wegspelen en ben benieuwd of de uitbereiding wat diepte kan toevoegen zonder het nodeloos complex te makenHellPunk schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:08:
[...]
Ik heb onlangs via een ruil 7 Wonders in handen gekregen en we spelen het graag. Bij ruil zaten ook Leaders en Cities. Leaders lijkt me wel een leuke toevoeging, die gaan we binnenkort hopelijk proberen. Cities zal ook nog wel eens aan bod komen.
Na die ruil heb ik ook naar de andere uitbreidingen gekeken (Armada en Babel), maar die leken me nodeloos ingewikkeld - de charme van het basisspel is net dat eenvoudige draftingmechanisme.
Door 7 Wonders te spelen is trouwens 7 Wonders: Duel ook terug op tafel gekomen, die stond al enkele jaren stof te happen. Om de een of andere reden was het spel na aankoop niet bevallen, maar nu vinden we het wel leuk om het op een zondagmiddag af en toe te spelen. Ik heb ook de Pantheon-uitbreiding erbij, maar nog niet gespeeld.
Voor 5+ spelers en korte speelduur kan ik je ook nog dit spel aanraden:HellPunk schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:02:
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar co-ops voor de kids: er gaat een vereenvoudigde versie uitkomen van Quirky Circuits. In dit spel programmeer je samen een robotstofzuiger zodat die alle 'dust bunnies' gaat opzuigen. De catch: iedereen speelt zijn kaarten gedekt, pas als er vijf kaarten gespeeld zijn worden ze onthuld. De robotstofzuiger doet dus niet altijd wat hij zou moeten doen en dat maakt het net zo leuk.
En wie spellen zoekt voor 5+ spelers moet zeker op zoek gaan naar Loading. Het verhaaltje is dat iedereen zo snel mogelijk z'n smartphone wil opladen. Dat doe je door uit je hand een kaart te spelen op je eigen aflegstapel. De kaart die je speelt moet altijd hoger zijn dan de kaart die er ligt. Je kan ook op de stapel van een tegenstander spelen, maar dan moet de kaart precies 1 hoger zijn. Als beloning krijgt je dan een boostkaart. De catch hier is dat één speler start zonder handkaarten. De eerste speler die een kaart speelt geeft zijn hand door aan de speler zonder kaarten. Zo worden de handkaarten telkens rondgegeven.
Dit is zo 'n spel dat baat heeft bij chaos, dus hoe meer spelers, hoe beter: uit eigen ervaring weet ik dat het pas echt leuk wordt met minstens vier spelers. Een potje duurt ook maar drie minuten, dus je speelt makkelijk drie keer na mekaar.
Don't lose your head, it may cost you your life!
Maar ook hier is het nu wachten op de verzendbevestiging 😌EU Backers: Customs/Handling Charges
These fees are separate from VAT and were not charged to you during the project or in CrowdOx. These fees vary based on your local agencies. It is our understanding that in most cases backers will not be charged customs/handling fees. However, if you're required to pay this fee it will be your responsibility
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Niet op voorraad, maar volgens de status zou 'ie deze maand op voorraad moeten komen bij Crowdfinder.be.MrVegeta schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:01:
Iemand een webshop die de Dune Imperium uitbreiding Rise of Ix nog verkoopt? Lijkt overal uitverkocht.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Eleven gebackt, maar deze gaat ook gewoon retail bereiken gezien het thema en ook het bedrijf erachter Portal games (o.a. robinson en empires of the... etc.).On_E schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:34:
Ik twijfel om Eleven te pre-orderen, maar 23 euro verzendkosten vind ik wat veel…
https://gamefound.com/pro...otball-manager-board-game
Hoe groot is de kans dat zo’n spel volgend jaar of zo ‘gewoon’ bij een winkel te koop is?
Ah kijk, dank je!Mvdbeld schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:41:
[...]
Eleven gebackt, maar deze gaat ook gewoon retail bereiken gezien het thema en ook het bedrijf erachter Portal games (o.a. robinson en empires of the... etc.).
Denk zelf dat retail ook voordeliger zal worden ten koste van wellicht wat exclusives.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Ja ik heb hem ook gebacked.ErikT738 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:25:
Heeft iemand hier toevallig Tiny Epic Dungeons gebacked op Kickstarter? Het lijkt er met de laatste update op dat hun EU-friendly shipping toch niet zo vriendelijk voor de EU is en dat we mogelijk extra kosten voor de import mogen betalen
Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!
Ik zag het ook vanochtend. Vooral de communicatie was een beetje klungelig dus.Wylana schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:19:
[...]
Ja ik heb hem ook gebacked.
Zo te lezen zijn ze druk bezig met alles verzendklaar te maken en hopelijk nog deze maand alles binnen. Maar ik hou er wel rekening mee dat het langer duurt.
En ze hebben een extra post gemaakt dat er een fout is gemaakt met de VAT berekening. Als.je een mail krijgt moet je de VAT betalen en dan een mail sturen naar hun. Dan krijg je die extra betaalde VAT weer terug. Is een fout van hun kant geweest namelijk.
[ Voor 37% gewijzigd door Bundin op 03-02-2022 16:14 ]
Vervelend, zit ook met smart op de nieuwe lichting te wachten (maart?).Bundin schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:10:
Tot mijn grote spijt heb ik gister geconcludeerd dat Ark Nova echt leuk is. TM heb ik alleen digitaal gespeeld, beviel me prima solo, maar deze wil ik wel in karton uitgevoerd hebben want het thema vind ik veel leuker. Dus nu is mijn wishlist weer wat langer en ik heb al geen ruimte meer voor meer spellen
[ Voor 27% gewijzigd door Mvdbeld op 03-02-2022 16:20 ]
wellicht de kosten delen? Ik heb interesse in promo pack 1 als er meerdere mensen de kosten willen delen.smurfinmark schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 08:24:
Bij Greater Than Games zijn de Spirit Islands promo packs beide weer beschikbaar, voor de mensen die dit interessant vinden.
30 USD shipping beetje irritant, maar wilde graag SI helemaal compleet hebben…..
Idem, in oktober ofzo al besteld.. december lichting helaas gemist.Mvdbeld schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:20:
[...]
Vervelend, zit ook met smart op de nieuwe lichting te wachten (maart?).
[ Voor 23% gewijzigd door Odysseus87 op 03-02-2022 22:07 ]
Heb de bestelling al gedaan, sorry.Odysseus87 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:07:
[...]
wellicht de kosten delen? Ik heb interesse in promo pack 1 als er meerdere mensen de kosten willen delen.
[...]
Idem, in oktober ofzo al besteld.. december lichting helaas gemist.
Afgelopen week denk ik ruim 15 uur aan gamplay op Youtube zitten kijken en ook overstag gegaan voor de NL versie. Dus die zal ergens begin april moeten aankomen hier.Bundin schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:10:
Tot mijn grote spijt heb ik gister geconcludeerd dat Ark Nova echt leuk is. TM heb ik alleen digitaal gespeeld, beviel me prima solo, maar deze wil ik wel in karton uitgevoerd hebben want het thema vind ik veel leuker. Dus nu is mijn wishlist weer wat langer en ik heb al geen ruimte meer voor meer spellen
Verder ben ik kinda aan het overwegen om alsnog in te stappen bij Senjutsu. Lijkt me een prima combi van snel en tactisch en de prijs is acceptabel in de huidige markt (vooral via crowdfinder.be). Iemand al eens naar deze titel gekeken? Ben benieuwd naar andere meningen.
In juli komt "Feather and Flame" uit voor Spirit Island. Dit is een retail-set die promo pack 1 EN 2 bevat. Er komt daarnaast ook nog een luxe invader bord uit.
[ Voor 7% gewijzigd door JulesvH op 04-02-2022 19:57 ]
ooh interessant thx, heb promo 2 al wel. Kan die altijd weer door verkopen.JulesvH schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:55:
[...]
In juli komt "Feather and Flame" uit voor Spirit Island. Dit is een retail-set die promo pack 1 EN 2 bevat. Er komt daarnaast ook nog een luxe invader bord uit.
O.a. nu al bij spelonk.be voor te bestellen en op termijn ook bij andere (online) spellenwinkels neem ik aan.
Ah dat wist ik niet.JulesvH schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:55:
[...]
O.a. nu al bij spelonk.be voor te bestellen en op termijn ook bij andere (online) spellenwinkels neem ik aan.
offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING
Ik zie een opsomming van relatief simpele spelletjes met een niet al te lange speelduur? Dan kunnen de volgende ook wel in het rijtje (die ook met 5 kunnen):CaLeX schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:06:
Volgende week weer een spellen avond met zijn vijfen.
Er staat wel wat met papier op de planning
- 5-minute Marvel
- The crew
- Boerenbridge
- Marvel Crisis Protocol (voor de 4 die het niet kennen)
- King of Tokyo
Heeft iemand een gouden tip qua spel? Enigszins een casual speelgroep (monopoly / risk wordt niet gewaardeerd, zombicide weer wel).
[ Voor 3% gewijzigd door GRDavies75 op 07-02-2022 15:29 ]
Zolang je DM goed (voorbereid) is, is Roll20 een hele goede manier van DnD spelen. Ook erg handig met een groep die wat verder weg woont of ivm verantwoordelijkheden/kinderen niet elke x aantal dagen een hele avond weg kan zijn.maartend schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:31:
Nou. Vanavond DnD via Discord en Roll20. Nog nooit op die manier gespeeld, ben benieuwd
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
Online kan het zeker, maar wij zijn na een paar sessies toch afgehaakt met digitaal. Het was toch te merken dat een deel van de mensen wat makkelijk afgeleid is en minder meedoet, zeker buiten combat.dragonhaertt schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:40:
[...]
Zolang je DM goed (voorbereid) is, is Roll20 een hele goede manier van DnD spelen. Ook erg handig met een groep die wat verder weg woont of ivm verantwoordelijkheden/kinderen niet elke x aantal dagen een hele avond weg kan zijn.
Daar ben ik ook bang voor. HEb ik ook met online vergaderenBundin schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:43:
[...]
Online kan het zeker, maar wij zijn na een paar sessies toch afgehaakt met digitaal. Het was toch te merken dat een deel van de mensen wat makkelijk afgeleid is en minder meedoet, zeker buiten combat.
Gouden tip: Dixit. Kan tot 6 spelers, simpele regels, niet te lange speelduur en unieke (tov andere bordspellen) speelwijze. Levert vaak een andere winnaar op dan spellen die om rekenen draaien.CaLeX schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:06:
Volgende week weer een spellen avond met zijn vijfen.
Er staat wel wat met papier op de planning
- 5-minute Marvel
- The crew
- Boerenbridge
- Marvel Crisis Protocol (voor de 4 die het niet kennen)
- King of Tokyo
Heeft iemand een gouden tip qua spel? Enigszins een casual speelgroep (monopoly / risk wordt niet gewaardeerd, zombicide weer wel).
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq