Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 127 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 16:15

Oxigeon

En zo is dat!

Beide heren bedankt voor de input.

Heb eens even gekeken naar unmatched. Weet niet of de stijl van het spel me bevalt. Vrouwlief weet ik zeker dat die bij voorkeur al afvalt.

Inis ook bekeken en ook deze valt bij vrouwlief af.

Gisteravond met wat vrienden weer een ouderwetse spellenavond gehad.

We zijn begonnen met een paar potjes ouderwets Keezen. Had dit nog nooit gespeeld maar dit bevalt me wel.

Daarna nog een tweetal potje kwakzalvers.

Dit ging zo slecht bij mij dat ik de moed halverwege het 2e potje al had opgegeven. Dan doe ik maar wat en is mijn zin over.

Daarna nog lekker wat gebabbeld en gekeken wat we onze volgende bordspelavond gaan doen.

Besloten om eens een keertje regenwormen tevoorschijn te halen en the crew. The crew vind ik wel een leuke game om eens voor een avondje te spelen.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

maartend schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:02:
Maar afijn. Vandaag Descent legends of Darkness binnen. En omdat niet de hele groep kan die normaal descent 2nd speelt, gaan we met 3 deze spelen. Heel benieuwd.
Heb het online een paar keer gespeeld met een vriend, week gezegd viel de game mij een beetje tegen. De app is op zich prima, maar de verhaal stukken er tussen zijn niet ingesproken en duren vrij lang.

Qua gameplay was ik ook niet overtuigd. Scenario's duren lang en ik had het idee dat er niet veel strategische keuzes waren. Thematisch vond ik het rollen van de dobbelstenen nogal ver weg staan van wat je karakter deed. Dat idee van je karakter exausten door er tokens op te leggen die je weg kan halen door kaartjes in te draaien is niet helemaal mijn ding.

Het deed mij erg veel dennen dan Stae Wars Imperial Assault, maar die vind ik een stuk leuker.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 20:11
MrVegeta schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:32:
[...]

Heb het online een paar keer gespeeld met een vriend, week gezegd viel de game mij een beetje tegen. De app is op zich prima, maar de verhaal stukken er tussen zijn niet ingesproken en duren vrij lang.

Qua gameplay was ik ook niet overtuigd. Scenario's duren lang en ik had het idee dat er niet veel strategische keuzes waren. Thematisch vond ik het rollen van de dobbelstenen nogal ver weg staan van wat je karakter deed. Dat idee van je karakter exausten door er tokens op te leggen die je weg kan halen door kaartjes in te draaien is niet helemaal mijn ding.

Het deed mij erg veel dennen dan Stae Wars Imperial Assault, maar die vind ik een stuk leuker.
Ik heb hioernaast nog Descent 2nd (zo ongeveer compleet) dus kan kiezen. Voordeel van Legends of the dark is dat het heerlijk vlot weg speelt. Een quest in D2 duurt ook een avond, dus dat zijn we wel gewend. Zo ook met exausten en dergelijke. Dit speelt gewwon als een snelle pot D2. En grote voordeel. karakters kunnen in- en uitstappen. Gisteren met 2 een quest gedaan, volgende keer met 4 een andere quest. Omdat je karakter een soort van gereset wordt (ook niet echt, maar je hoeft hem volgende quest niet te spelen) kun je ook vrij experimenteren met karakters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulesvH
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:46
Oxigeon schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:07:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een spelletje wat je echt tegen elkaar speelt. Waar je elkaar dus echt kan klooien. Of echt interactie hebt met elkaar.
Als t uitsluitend 2-speler mag zijn zou je eens kunnen kijken naar 7 Wonders Duel. Die wordt over het algemeen hoog gewaardeerd.
Een andere optie, iets abstracter, is Hive. Als je de pocket editie pakt heb je meteen een paar uitbreidingen erbij. Ook ideaal om mee te nemen op vakantie.
Jaipur, Star Realms en Kingdomino komen hier ook nog regelmatig op tafel. Kingdomino kan ook met max 4 gespeeld worden.

[ Voor 10% gewijzigd door JulesvH op 08-01-2022 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Oxigeon schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:07:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een spelletje wat je echt tegen elkaar speelt. Waar je elkaar dus echt kan klooien. Of echt interactie hebt met elkaar.
Als je met 4 bent ; King of Tokyo. Of Munchkin Daar zit je elkaar echt te klooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
War of the ring binnen hier. Eerst spelregels maar eens lezen en daarna slachtoffer zoeken om de game te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:15
maartend schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:22:
[...]

Ik heb hiernaast nog Descent 2nd (zo ongeveer compleet) dus kan kiezen.
#jaloers.

Ik ben te laat ingestapt in Decent 2nd en heb dus helaas alleen de base game en de onofficiële app voor wat custom scenario's.
Die uitbreidingen zijn onverkrijgbaar of ziek duur 2e hands. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Oxigeon schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 08:38:
Beide heren bedankt voor de input.

Heb eens even gekeken naar unmatched. Weet niet of de stijl van het spel me bevalt. Vrouwlief weet ik zeker dat die bij voorkeur al afvalt.
Unmatched is 1 van mijn favorieten voor 1vs1. Helaas valt die bij mijn vrouw ook af. Met vrienden wel een aanrader.

En 1 van mijn all-time-favorieten momenteel is Dice Throne, ook een 1vs1 spel, maar eventueel ook met 3 of 4 te spelen. We (dus ook mijn vrouw!) vinden deze zo leuk dat dit ongeveer het enige spel is dat wij nog spelen momenteel. Supersnel klaar te zetten, één en al interactie en dwarszitten en steeds afwisselend door verschillende characters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
remcheese schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 23:19:
[...]

#jaloers.

Ik ben te laat ingestapt in Decent 2nd en heb dus helaas alleen de base game en de onofficiële app voor wat custom scenario's.
Die uitbreidingen zijn onverkrijgbaar of ziek duur 2e hands. :'(
Kan zijn dat ik hem weg gaat doen. Zeker als mijn groep volledig over stapt op LotD. Ik merk dat we te wiening nog kunnen spelen om alle regels onder de knie te houden van D2. En bij LotD is dat door de app veel mionder gemier (ik heb iemand in de groep die nog al aan alles twijfeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:42
Tijdje terug tweedehands dominion aangeschaft om samen met mijn vrouw te spelen. Dat hebben we vrijdag voor het eerst gedaan. Leuk spel en genoeg replayability. We hebben met de standaard 10 kaarten gespeeld, zoals aangegeven in de handleiding. Ik had mijn vrouw beloofd "duurt maar 30 minuten", tenslotte staat dat heel stellig aangegeven op BGG.

Een uur en drie kwartier verder waren we eindelijk klaar en aan het einde hadden we het ook wel gezien. Ik heb de regels nog eens snel nagelezen en ik zie niets dat we verkeerd hebben gedaan. Ligt het eraan dat we onze engine (nog) te inefficient bouwen en dus veel meer beurten nodig hebben? Of ligt het ook deels aan de standaard kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 14:27
FreeShooter schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:51:
Tijdje terug tweedehands dominion aangeschaft om samen met mijn vrouw te spelen. Dat hebben we vrijdag voor het eerst gedaan. Leuk spel en genoeg replayability. We hebben met de standaard 10 kaarten gespeeld, zoals aangegeven in de handleiding. Ik had mijn vrouw beloofd "duurt maar 30 minuten", tenslotte staat dat heel stellig aangegeven op BGG.

Een uur en drie kwartier verder waren we eindelijk klaar en aan het einde hadden we het ook wel gezien. Ik heb de regels nog eens snel nagelezen en ik zie niets dat we verkeerd hebben gedaan. Ligt het eraan dat we onze engine (nog) te inefficient bouwen en dus veel meer beurten nodig hebben? Of ligt het ook deels aan de standaard kaarten?
Ik vind het zelf altijd leuker om zelf strategie uit te zoeken, dan te lezen, dus ik ga hier niet heel erg de diepte in, maar waarschijnlijk hebben jullie te weinig zilver en goud gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:54

Een uur en drie kwartier is echt extreem lang. Als je het eenmaal kent en een beetje een deck met wat snelle kaarten hebt speel je het zeker in 30 minuten.

Wat hierboven ook al gezegd is, op een gegeven ogenblik meer geld en dan punten gaan kopen.
Oh ja, onderschat het vernietigen van kaarten niet. ;) Hoe sneller door je deck bij de goede kaarten, hoe beter je combo's worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
maartend schreef op zondag 9 januari 2022 @ 09:37:
[...]

Kan zijn dat ik hem weg gaat doen. Zeker als mijn groep volledig over stapt op LotD. Ik merk dat we te wiening nog kunnen spelen om alle regels onder de knie te houden van D2. En bij LotD is dat door de app veel mionder gemier (ik heb iemand in de groep die nog al aan alles twijfeld)
Hahaha, ja dat scheelt dan met de app inderdaad.

Nou mocht je een keer afscheid willen nemen van (een deel van) je collectie, dan mag een berichtje altijd m'n kant op ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToBe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Eind vorig jaar een kickstarter game binnengekregen: Dungeon Universalis. Het is een echte dungeon crawler en heeft elementen van Descent, Gloomhaven en Dungeons & Dragons in zich. Naast losse missies, kent het meerder uitvoerige campaigns met campaign map travel en random events.

Ik heb het nu een aantal keren gespeeld en ik ben er erg enthousiast over. Het kent regels voor een “artificial dark player” die ontzettend goed schaalt naar het aantal spelers en het “level” van de spelers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
remcheese schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:29:
[...]

Hahaha, ja dat scheelt dan met de app inderdaad.

Nou mocht je een keer afscheid willen nemen van (een deel van) je collectie, dan mag een berichtje altijd m'n kant op ;)
Gaat compleet weg. Als uk iets niet ga doen is het de dozen uitzoeken. Zijn een doos of 8, dus alle doosuitbreiingen, dan nog een zooi custom spul en dan nog extra doosjes met de characters. Afijn, een hoop zooi. Moet echt wat big box games weg doen.

Maar ik weet het over 2 weken, dan komen we met de hele groep bij elkaar

[ Voor 6% gewijzigd door maartend op 09-01-2022 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

ik vind dominion heel leuk, maar een potje van een uur zou ik al beu worden.

Volgens mi heb je toch iets fout gedaan. want ruim voor die tijd zouden er al 3 stapels leeg moeten zijn ?
(alle kaarten tellen, imc vloeken)
en je hebt gezien dat he maar met een bepert aantal overwinningspunt kaarten moet spelen met zijn 2en ?

Je zou anders eens een potje op https://dominion.games/ kunnen spelen tegen ai te zien of je het correct speelt. Of wil evt wel eens mee online spelen. ter vergelijking. net een potje gedaan, dat was in 7 minuten klaar

[ Voor 5% gewijzigd door heuveltje op 10-01-2022 08:39 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
  • Laatst online: 16-09 11:03
Dit weekend onder andere Free Ride op tafel gelegd, de nieuwe van Friedemann Friese. In dit spel bouw je spoorlijnen tussen steden om vervolgens met je trein naar die steden te reizen en zo 'tickets' te vervullen.

Die tickets kies je uit sets van kaarten: elke set bestaat uit drie kaarten en je kiest ofwel de bovenste twee kaarten of de onderste twee. Dus als er Brussel - Kopenhagen - Gdansk ligt kun je kiezen voor Brussel - Kopenhagen of Kopenhagen - Gdansk. Je mag een ticket pas oppikken als je effectief in de startstad bent, dus zeker in het begin moet je routes bouwen met het risico dat een tegenstander de route inpikt. Je kunt ook reizen over je eigen spoorlijnen of die van je tegenstanders. Voor dat laatste moet je die speler betalen, maar dan wordt de spoorlijn wel 'eigendom' van de staat. Vanaf dan kan iedereen gratis over die lijn reizen.

Het spel verloopt in drie fases. In fase 1 mag je maar 1 bestemming hebben en kan je je trein per beurt 2x verplaatsen. In fase twee mag je twee bestemmingen tegelijk hebben, in fase 3 krijg je er een extra verplaatsing bij.

In tegenstelling tot TTR kan je hier niet een 'basisnetwerk' uitbouwen en dan binnen dat netwerk tickets blijven vervullen. Je netwerk raakt onvermijdelijk vervlochten met dat van je tegenstanders waardoor je gedwongen bent om over hun lijnen te gaan reizen. Hoe groter jouw netwerk, hoe voordeliger dat dus voor jezelf is. Bovendien beloont het spel je voor unieke bestemmingen: een stad die je al bezocht hebt levert minder punten op dan een nieuwe stad.

In sé is een groot deel van dit spel area control. Helaas werkt dat zoals de meeste area control-spellen minder goed met twee spelers. Je hebt er echt minstens 3 nodig om het 'conflict' teweeg te brengen dat nodig is om je routes te kunnen vervullen. Ander minpuntje is dat de namen van de steden op het bord wel erg klein geschreven zijn, zeker als er veel speelstukken op het bord staan moet je er bijna boven gaan hangen om alles te kunnen lezen.

Het grote pluspunt is wel de manier waarop dit spel in de tweede en derde fase plotseling versnelt. Zodra je twee bestemmingen tegelijk mag hebben kun je met wat goede combo's veel punten verzamelen. Als je dan ook nog eens drie stappen in één beurt mag reizen kun je best wel snel van de ene kant van de map naar de andere.

We waren niet meteen helemaal overtuigd na het eerste spel, maar we willen het zeker nog eens met een speler extra proberen!

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Laatst online: 16-07 14:24
Zelf weer even ticket to ride gespeeld blijft een goede game maar mis wel wat acties het is wat saai aan het worden. Was prima gisteravond we waren erg moe dus beetje auto pilot maar toch leuk.

Wel weer fireball island gespeeld met spider springs blijf altijd leuk ^_^ En nog kleine games. Ligretto domino was ook best aardig alleen snelheid spellen zijn mijn ding niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-09 17:38
Kwam deze aanbieding tegen op Pepper

https://nl.pepper.com/aan...akelenburg-megabox-225130

Heb hem maar eens besteld...

...hoewel ik tussen +-september-heden al de nodige aankopen heb gedaan :X en nog te weinig tijd heb gehad om te spelen... ( wingspan, everdell, zit nog in de sealing... Paleo ..1 potje gespeeld ....)

Dus voorlopig maar geen aankopen doen >:)

[ Voor 28% gewijzigd door fender89 op 12-01-2022 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
fender89 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 07:55:
Kwam deze aanbieding tegen op Pepper

https://nl.pepper.com/aan...akelenburg-megabox-225130

Heb hem maar eens besteld...

...hoewel ik tussen +-september-heden al de nodige aankopen heb gedaan :X en nog te weinig tijd heb gehad om te spelen... ( wingspan, everdell, zit nog in de sealing... Paleo ..1 potje gespeeld ....)

Dus voorlopig maar geen aankopen doen >:)
Hele goede aanbieding zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ik had mij voorgenomen om dit jaar geen nieuwe spellen te kopen, maar dit spel was één van de twee spellen die nog op mijn 'kopen bij goede aanbieding'-lijstje stond. Voor iets minder dan €45 (met gratis verzending via bookspot.nl/feest en cashback via cashbackxl) kon ik hem niet laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 09:46
JulesvH schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:49:
[...]

Als t uitsluitend 2-speler mag zijn zou je eens kunnen kijken naar 7 Wonders Duel. Die wordt over het algemeen hoog gewaardeerd.
Een andere optie, iets abstracter, is Hive. Als je de pocket editie pakt heb je meteen een paar uitbreidingen erbij. Ook ideaal om mee te nemen op vakantie.
Jaipur, Star Realms en Kingdomino komen hier ook nog regelmatig op tafel. Kingdomino kan ook met max 4 gespeeld worden.
En dan hebben we Watergate! - https://boardgamegeek.com/boardgame/274364/watergate

Dat is ijzingwekkend spannend. Simpel, kort (genoeg).

en https://boardgamegeek.com...-world-war-two-20-minutes
Zo heerlijk.

Beide extreem interactief, en op een goede manier

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

poehee schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:21:
[...]

En dan hebben we Watergate! - https://boardgamegeek.com/boardgame/274364/watergate

Dat is ijzingwekkend spannend. Simpel, kort (genoeg).
Beide extreem interactief, en op een goede manier
Heb je die zelf al gespeeld ?
Vriend heeft hem en we hebben een paar potjes gespeeld, en hij was op zich leuk

maar bij ons is er een zware onbalans. 1 van de 2 kanten heeft 8 van de 8 potjes gewonnen.
Ongeacht wie welke kant speelde (en ik word meestal ingemaakt door hem)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
heuveltje schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:32:
[...]

Heb je die zelf al gespeeld ?
Vriend heeft hem en we hebben een paar potjes gespeeld, en hij was op zich leuk

maar bij ons is er een zware onbalans. 1 van de 2 kanten heeft 8 van de 8 potjes gewonnen.
Ongeacht wie welke kant speelde (en ik word meestal ingemaakt door hem)
Zeker gespeeld. Was echt leuk. Ik durf niets te zeggen over onbalans.
Meestal gaat er iets mis in regels of manier van spelen. Kun je hier niets over vinden op bgg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

poehee schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:34:
[...]

Zeker gespeeld. Was echt leuk. Ik durf niets te zeggen over onbalans.
Meestal gaat er iets mis in regels of manier van spelen. Kun je hier niets over vinden op bgg?
Grappig genoeg heb je op BGG 2 kampen die allebei overtuigd zijn dat het spel zwaar ongebalanceerd is.
Alleen zijn ze het er niet overeens in wiens voordeel :P

Hij was idd ook leuk.
Maar we zijn allebei best "regelneukers in ons voordeel" en hebben allebei de regels doorgelezen.
Maar kunnen zo niets vinden wat we denken dat we verkeerd doen. Spel is ook simpel zat kwa regels.
Dus of we lezen over iets subtiels heen, of hebben last van een verkeerde "group think".
Maar tot we een 3e persoon vinden die het spel al kent blijft hij in de kast liggen.

https://boardgamegeek.com...le-missing-dutch-rulebook

Mmm. zie nu dat de nederlandse versie blijkbaar compleet crap vertaalt is. Weet niet meer zeker of we de engelse of nederlandse versie hadden, maar dat zou nogal wat verklaren

[ Voor 13% gewijzigd door heuveltje op 12-01-2022 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
heuveltje schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:42:
[...]

Grappig genoeg heb je op BGG 2 kampen die allebei overtuigd zijn dat het spel zwaar ongebalanceerd is.
Alleen zijn ze het er niet overeens in wiens voordeel :P

Hij was idd ook leuk.
Maar we zijn allebei best regelneukers en hebben allebei de regels doorgelezen.
Maar kunnen zo niets vinden wat we denken dat we verkeerd doen. Spel is ook simpel zat kwa regels.
Dus of we lezen over iets subtiels heen, of hebben last van een verkeerde "group think".
Maar tot we een 3e persoon vinden die het spel al kent blijft hij in de kast liggen.
Hahahaha
Een betere bevestiging dat het in balans is kun je niet krijgen dus.
Meestal bemoeit de maker zich er ook wel mee (Cramer) als er iets niet in de haak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:03

dragonhaertt

@_'.'

Vorige week voor het eerst 'The Crew: quest for planet nine' gespeeld.
Wat een leuk spel om even snel te spelen! Niet heel ingewikkeld, dus makkelijk om snel even uit de kast te pakken voor minder doorgewinterde spelers.

Wat is jullie ervaring met de moeilijkheidsgraad bij meerdere spelers? Ik speel vooral met mijn vriendin (2 spelers + AI) en heb gisteren met 4 spelers gespeeld.
Met 4 ging het een stuk soepeler dan verwacht, en een aantal beginmissies in 1 poging voltooid.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Niet online
dragonhaertt schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:13:
Vorige week voor het eerst 'The Crew: quest for planet nine' gespeeld.
Wat een leuk spel om even snel te spelen! Niet heel ingewikkeld, dus makkelijk om snel even uit de kast te pakken voor minder doorgewinterde spelers.

Wat is jullie ervaring met de moeilijkheidsgraad bij meerdere spelers? Ik speel vooral met mijn vriendin (2 spelers + AI) en heb gisteren met 4 spelers gespeeld.
Met 4 ging het een stuk soepeler dan verwacht, en een aantal beginmissies in 1 poging voltooid.
Dat spel ligt hier al een half jaar in de kast omdat het me zonde/niet leuk leek om met z'n tweetjes te spelen, maar toch wel dus?

We hebben het 1 keer met 3 mensen gedaan, toen was het inderdaad leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

GeorgeMichael schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:49:
[...]

Dat spel ligt hier al een half jaar in de kast omdat het me zonde/niet leuk leek om met z'n tweetjes te spelen, maar toch wel dus?

We hebben het 1 keer met 3 mensen gedaan, toen was het inderdaad leuk.
Met zijn tweeën vind ik ook heel leuk! Wel wat anders omdat je wat meer info hebt, maar bij sommige scenario's juist lastiger omdat je minder opties hebt.
In ieder geval leuk genoeg om een keer met zijn tweeën door het verhaal te spelen. En omdat sommige potjes zo kort zijn kan je makkelijk even 10 minuten een spelletje doen als je even wat tijd over hebt.

Voor ons in ieder geval een geslaagd sinterklaas kadootje.

[ Voor 4% gewijzigd door dragonhaertt op 13-01-2022 10:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

The Crew is dikke prima met zijn tweetjes. Met drie of vier man kun je er redelijk snel doorheen vliegen, kwamen wij achter. Met vijf man wordt het echt heel lastig. Daar hebben we toch vaak gehad dat we bleven vasthangen op een van de eerste levels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerekool_
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-09 09:11
Van The Crew heb ik de diepzee variant. Daarbij zit een uitleg voor 2 spelers, geen idee of die ook bij de originele zit.

Tot nu toe lijkt het zo dat de eerste scenario's, met 1 tot 3 missies zo makkelijk zijn dat ze vaak na 1 of 2 slagen al gehaald zijn. Mocht je nu niet volgens de scenario's willen spelen, wat raden jullie aan om met de missies te doen? wat is een acceptabele moeilijkheidsgraad voor gewoon een aantal spelletjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Boerekool_ schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:11:
Van The Crew heb ik de diepzee variant. Daarbij zit een uitleg voor 2 spelers, geen idee of die ook bij de originele zit.

Tot nu toe lijkt het zo dat de eerste scenario's, met 1 tot 3 missies zo makkelijk zijn dat ze vaak na 1 of 2 slagen al gehaald zijn. Mocht je nu niet volgens de scenario's willen spelen, wat raden jullie aan om met de missies te doen? wat is een acceptabele moeilijkheidsgraad voor gewoon een aantal spelletjes?
De eerste missies zijn inderdaad makkelijk. Met meer spelers wordt het al wat lastiger.

Ik zou het toch gewoon volgens de volgorde doen, er zit toch een opbouw in en zo leer je toch wat seinen/communiceren.

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox

LordKnox

Opperbaas.

Boerekool_ schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:11:

Wat hierboven werd gezegd inderdaad. De eerste tien scenario's van het originele spel waren poepsimpel. Daarna wordt het steeds complexer door de toenemende factoren. Het wordt steeds leuker (en ingewikkelder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

LordKnox schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:38:
[...]

Wat hierboven werd gezegd inderdaad. De eerste tien scenario's van het originele spel waren poepsimpel. Daarna wordt het steeds complexer door de toenemende factoren. Het wordt steeds leuker (en ingewikkelder).
Even voor de beeldvorming, wat noem je poepsimpel / complexer?
Is dat in de richting van 1 poging / 4 pogingen, of meer van 1-3 pogingen / 7-10 pogingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Laatst online: 01-09 08:48
dragonhaertt schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 13:06:
[...]

Even voor de beeldvorming, wat noem je poepsimpel / complexer?
Is dat in de richting van 1 poging / 4 pogingen, of meer van 1-3 pogingen / 7-10 pogingen?
De eerste levels werk je in 1 poging meestal wel doorheen.
het wordt echt wel wat lastiger waardoor je soms 4 / 5 pogingen nodig hebt.

ligt overigens ook aan je spelersgroep en in hoeverre die bereid zijn dingen te onthouden / zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-09 13:40
Swaxie schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:43:
[...]

De eerste levels werk je in 1 poging meestal wel doorheen.
het wordt echt wel wat lastiger waardoor je soms 4 / 5 pogingen nodig hebt.

ligt overigens ook aan je spelersgroep en in hoeverre die bereid zijn dingen te onthouden / zien.
Het ligt er ook aan welke missies je speelt.

Klinkt voor de hand liggend, maar het spel wordt echt exponentieel moeilijker als je meer moet doen.

We spelen het erg veel, eerst de 1e Crew, nu de 2e, Missie Diepzee heeft het origineel echt vervangen.
We zijn zover dat we geen missies meer spelen, maar simpelweg een aantal punten. Voornamelijk met 3 spelers, ook af en toe met 4 of 2.

Het is bij Missie Diepzee natuurlijk ook zo dat de verchillende opdrachten punten waard zijn afhankelijk van hoeveel spelers ermee doen, dat balanceert het al.

We komen tot ~20 punten, en dan is het wel op. Rond dat punt moet het en meezitten, en moeten de spelers oplettten.

Ik vind het een geniaal spel, door de verschillende combinaties van missies en starthanden zijn de mogelijkheden eigenlijk eindeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerekool_
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-09 09:11
CaLeX schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:15:
[...]

De eerste missies zijn inderdaad makkelijk. Met meer spelers wordt het al wat lastiger.

Ik zou het toch gewoon volgens de volgorde doen, er zit toch een opbouw in en zo leer je toch wat seinen/communiceren.
Willen jullie daarmee zeggen dat iedere keer dat het spelletje op tafel komt je een gehele nieuwe missie start? Dat eigenlijk een potje "The Crew" spelen het hele logboek doornemen is?

Voor hoe lang ben je dan ongeveer aan het spelen? Hoe lang is het leuk per sessie?

We hebben het nu 2x geprobeerd namelijk en na een paar missies weer weggelegd en wat anders gaan doen. De 2e keer omdat de eerste 2 missies uit het logboek al bij de eerste 2 slagen gehaald was en we geen zin hadden steeds opnieuw te delen voor zo weinig spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Boerekool_ schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:13:
[...]

Willen jullie daarmee zeggen dat iedere keer dat het spelletje op tafel komt je een gehele nieuwe missie start? Dat eigenlijk een potje "The Crew" spelen het hele logboek doornemen is?

Voor hoe lang ben je dan ongeveer aan het spelen? Hoe lang is het leuk per sessie?

We hebben het nu 2x geprobeerd namelijk en na een paar missies weer weggelegd en wat anders gaan doen. De 2e keer omdat de eerste 2 missies uit het logboek al bij de eerste 2 slagen gehaald was en we geen zin hadden steeds opnieuw te delen voor zo weinig spel.
zeker niet, heb het met verschillende groepjes gespeeld. Met een groep (klaverjassers) ging het wel soepel en kwamen we tot ronde 15. daar pakken we het weer op de volgende keer.

Bij andere groepjes doen we 2 rondjes simpelere missies om er weer een beetje in te komen voor we weer verder gaan.

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Niet online
Oeps… paar weken geleden met 1 setje en inmiddels spelen we niets anders meer!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7aRIpD7YqlveTNotQnzFmzDHnew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gCDXBRqkMHCfwAPhebDj5RlS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

CombatHermit schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:29:
[...]

Ben nog erg aan het twijfelen. Het thema en invulling ervan ziet er goed uit, maar merk dat Horror niet echt goed verdragen wordt in mijn groep.
Ondertussen is HEL: The Last Saga nog steeds niet geshipped :P

En een keer een non-narrative gebacked: https://gamefound.com/pro.../rise-of-the-necromancers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-09 18:04
Ik heb dit weekend met mijn vrouw en mijn neefje Saboteur gespeeld, maar dat is echt niet te doen als je de saboteur bent. Zelfs als je elke sub-optimale route neerlegt en pas op het laatste moment openlijk gaat saboteren kan je het in je eentje nooit tegen twee anderen opnemen. Ik ben één keer ver genoeg gekomen om de stapel kaarten daadwerkelijk op te krijgen, maar op dat punt mocht ik zelf niets meer neerleggen en had ik ook de kaarten niet meer om mijn gereedschap te repareren.

Met dat zelfde neefje heb ik ook de Pokémon Battle Academy gespeeld van de trading card game, en dat was echt ontzettend leuk. Vooral ook omdat hij luidkeels "Charmeleon! Doe je Flamethrower!" roept als hij mijn Zebstrika afmaakt. Uitendelijk was het nog spannend ook en heb ik met al mijn Magic ervaring maar net aan kunnen winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

ErikT738 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:06:
Ik heb dit weekend met mijn vrouw en mijn neefje Saboteur gespeeld, maar dat is echt niet te doen als je de saboteur bent. Zelfs als je elke sub-optimale route neerlegt en pas op het laatste moment openlijk gaat saboteren kan je het in je eentje nooit tegen twee anderen opnemen. Ik ben één keer ver genoeg gekomen om de stapel kaarten daadwerkelijk op te krijgen, maar op dat punt mocht ik zelf niets meer neerleggen en had ik ook de kaarten niet meer om mijn gereedschap te repareren.

Met dat zelfde neefje heb ik ook de Pokémon Battle Academy gespeeld van de trading card game, en dat was echt ontzettend leuk. Vooral ook omdat hij luidkeels "Charmeleon! Doe je Flamethrower!" roept als hij mijn Zebstrika afmaakt. Uitendelijk was het nog spannend ook en heb ik met al mijn Magic ervaring maar net aan kunnen winnen.
Met zijn drieën is dit spel inderdaad lastig. Pas vanaf 5 wordt het echt interessant.
De enige tactiek die enigszins werkt (als je geluk hebt) is gewoon vol saboteren vanaf het begin. De eerste 2 of 3 beurten kan je nog wel doen alsof je geen keus had, maar gereedschap kapot maken en hopen dan de kaarten goed liggen is je enigste kans.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smuey
  • Laatst online: 26-08 13:50

Klinkt bekend. Saboteur is typisch een titel die pas goed uit de verf komt bij hogere spelersaantallen (gaat tot tien spelers, volgens BGG is het optimale aantal spelers 7-8). Met minder spelers is er inderdaad weinig balans terug te vinden en krijg je de problemen die je aanhaalt.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wij hebben dit weekend ook weer wat gespeeld: Twee potten De vergeten stad en twee potten Azul om de avond mee af te sluiten.

In de vergeten stad ben je, na de avonturen op Het verboden eiland, neergestort in een woestijn. Midden in die woestijn raast een grote zandstorm, waardoor alles onder een laag zand verborgen ligt. Gelukkig weet je dat er onder het zand een oude stad ligt, die mogelijk een manier om te ontsnappen biedt. Het doel van het spel is om de vier onderdelen van een luchtschip te vinden, alle spelers naar het lanceerplatform te krijgen en op die manier te vluchten.

In je beurt kun je tot vier acties uitvoeren (een onderdeel oppikken, een vakje tegel omhoog/omlaag of opzij bewegen, zand weggraven of een tegel omdraaien), waarna je kaarten van een deck met Stormkaarten moet trekken (dit worden er, naarmate het spel verder vordert, steeds meer per keer). Die stormkaarten zorgen er voor dat de storm zich verplaatst, met als gevolg dat de opmaak van het veld steeds verandert, maar ook dat de storm sterker wordt (wat leidt tot meer kaarten trekken) en de spelers een slok water uit de veldfles moeten nemen. De spelers winnen als ze allemaal op het lanceerplatform staan, alle onderdelen verzameld hebben en het lanceerplatform vrij is. Ze verliezen als een speler een slok uit de veldfles moet nemen maar deze leeg is, er zandtegels op het veld geplaatst moeten worden maar de stap leeg is of de storm simpelweg te sterk is geworden.

We hebben vaak genoeg Het verboden Eiland gespeeld om daar aardig in thuis te zijn, maar De vergeten stad speelt, naar mijn mening tenminste, absoluut anders genoeg om hem in de collectie te houden. Er zitten wat meer mechanics in ten opzichte van zijn voorganger die hem een stukje complexer en interessanter maken: Ten eerste weet je niet precies waar alles zich bevindt, omdat alle tegels 'begraven' zijn. Ten tweede moet je voor je een onderdeel kunt vinden, beide kaarten die de locatie van dat onderdeel op het speelveld aangeven ontdekken; Bij Het verboden eiland was er voor elke schat ook een tweetal kaarten, maar was het naar één veld toegaan en het afleggen van de betreffende kaarten voldoende). Ten derde heb je ineens een extra grondstof die je moet managen in de vorm van water. Dat is niet zomaar aan te vullen en de alternatieven om het drinken van water te verminderen zijn heel beperkt. De eerste pot (gestart op 'beginner') hebben we op z'n gat af gewonnen, maar de tweede pot (gestart op 'normaal') in de laatste beurt verloren.

We hebben de avond afgesloten met twee potten Azul. Tegeltjes in dezelfde kleur pakken en op je bordje plaatsen om zo een muur van tegels vol te krijgen en punten te scoren. Redelijk simpel, maar stiekem nog best een puzzel om er zoveel mogelijk punten uit te slepen. Alle vier de spelers wisten ondertussen heel goed hoe dit spel werkt en je ziet dan ook dat er erg strategisch wordt gekozen. We zijn veel bezig geweest met het optimaliseren van de te behalen punten wat het een erg competitief randje gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox

LordKnox

Opperbaas.

Bol heeft vandaag 2+1 op bordspellen.
Is er iemand bekend met Disney Villainous? Of Marvel Villainous? Beiden lijken me wel interessant maar scoren niet heel goed op BoardGameGeek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

LordKnox schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:38:
Bol heeft vandaag 2+1 op bordspellen.
Is er iemand bekend met Disney Villainous? Of Marvel Villainous? Beiden lijken me wel interessant maar scoren niet heel goed op BoardGameGeek.
Ik heb Marvel Villainous gespeeld. Ik vond het wel grappig, maar het is niet echt mijn spel. Ik heb volgens mij nog een gloednieuw exemplaar liggen die je mag overnemen voor een stuk minder dan bij Bol. :)

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Gister Anno 1800 en rocketmen gespeeld.

Beiden waren best leuk, maar hadden allebei wel het probleem dat het spel eigenlijk langer duurde dan het voor je gevoel zou moeten duren. En misschien iets te veel op een kleine random factor leunde.

Zeker rocketman (een deckbuilder met een bijna overbodig speelbord) speelde voor mij heel lekker,maar mijn medespeler beviel dat stukken minder. Mede omdat ik genoeg kaarten had om mijn hele deck te trekken/filteren dus ik was relatief lang bezig. en hij 3 kaarte speelde in zijn beurt en in 5 sec klaar was.
ben er nog niet van overtuigd in welke mate dat nu aan het spel opzich ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 12:18
Hoe verkopen jullie spellen die jullie hebben? Marktplaats niet zo'n fan van en ik heb geen Facebook en dergelijke. Is er geen tweakers vraag en aanbod voor bordspellen ? :P

Iemand ervaring met Ark Nova trouwens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Laatst online: 20-09 14:27

Zoals hierboven al gemeld speelt Saboteur beter met meer spelers, maar wat mensen ook vergeten is dat de niet-saboteurs ook tegen elkaar spelen om zoveel mogelijk goud er zelf uit te slepen. Als je dat goed doorvoert en duidelijk maakt aan de spelers helpt dat wel iets met de balans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:52
Beavbusi schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:51:
Hoe verkopen jullie spellen die jullie hebben? Marktplaats niet zo'n fan van en ik heb geen Facebook en dergelijke. Is er geen tweakers vraag en aanbod voor bordspellen ? :P

Marktplaats.. Is toch de plek waar de meeste mensen gaan kijken voor tweedehands dingen en gaat tot nu toe altijd goed (voor mij dan, zowel kopen als verkopen).

[ Voor 4% gewijzigd door Hopjesvla79 op 17-01-2022 15:55 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

FrankRicard schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:54:
[...]

Zoals hierboven al gemeld speelt Saboteur beter met meer spelers, maar wat mensen ook vergeten is dat de niet-saboteurs ook tegen elkaar spelen om zoveel mogelijk goud er zelf uit te slepen. Als je dat goed doorvoert en duidelijk maakt aan de spelers helpt dat wel iets met de balans.
Dit is precies wat er mis gaat, het spel speelt zicht eigenlijk af rond 3 rondes, daarom wordt het gevonden goud ook voor iedereen geheim gehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 12:18
Hopjesvla79 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:55:
[...]

Marktplaats.. Is toch de plek waar de meeste mensen gaan kijken voor tweedehands dingen en gaat tot nu toe altijd goed (voor mij dan, zowel kopen als verkopen).
De dingen die ik vaak kwijt wil zijn wat Kickstarters of exclusievere spellen waarbij deze wat moeilijk aftrek vinden helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
FrankRicard schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:54:
[...]

Ja ik was ook de enige die dat deed, de rest probeert enkel de saboteurs te verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Niet is denk ik het beste antwoord in mijn geval :P

Ik heb een beste stapel liggen, van spellen die allemaal niet zo heel bekend zijn. Als ik Ticket to Ride of Catan op marktplaats zou zetten, dan raak je die wel kwijt. Maar iets als Nova Cry of Arkham Rituals die hier ook op de stapel liggen om het huis te verlaten raak je daar niet echt makkelijk kwijt, omdat niemand erop gaat zoeken.

Dus vooralsnog ligt er nog een beste stapel hier waar ik graag vanaf zou willen (maar over het algemeen dermate matige games zijn, dat ik er niemand blij mee maak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
TERW_DAN schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:59:
[...]

Niet is denk ik het beste antwoord in mijn geval :P

Ik heb een beste stapel liggen, van spellen die allemaal niet zo heel bekend zijn. Als ik Ticket to Ride of Catan op marktplaats zou zetten, dan raak je die wel kwijt. Maar iets als Nova Cry of Arkham Rituals die hier ook op de stapel liggen om het huis te verlaten raak je daar niet echt makkelijk kwijt, omdat niemand erop gaat zoeken.

Dus vooralsnog ligt er nog een beste stapel hier waar ik graag vanaf zou willen (maar over het algemeen dermate matige games zijn, dat ik er niemand blij mee maak).
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem, een hoop vage spellen die ik een keer goedkoop op een rommelmarkt heb gekocht of ergens heb gekregen die niet bekend genoeg zijn om op Marktplaats in de smaak te vallen. MIL (1049) raakte ik hier gratis nog niet kwijt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
[b]Beavbusi in "Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2"

Nu 5x gespeeld. Ik vind hem heel erg tof. Maar het is ook wel een spel dat precies in mijn straatje past.
Veel mensen vergelijken het met Terraforming Mars wat ik wel begrijp, maar er zijn ook zeker wel verschillen tussen.

Je begint het spel met 2 speelstukken aan de 2 uiteinden van het bord. Deze komen naar elkaar toe. Een houdt bij hoeveel inkomsten je hebt en deze gaat vooruit als je bepaalde kaarten speelt. De andere houdt bij aan hoeveel conservation projects en punten je hebt bijgedragen. Op het moment dat er bij 1 speler deze 2 speelstukken elkaar kruisen is het de laatste ronde.

Tijdens je beurt heb je 5 opties die je kan kiezen. Deze liggen onder aan je bordje op 5 verschillende velden oplopend van 1 tot en met 5. Hoe hoger hij ligt, hoe krachtiger de optie wordt. Als je een optie gebruikt gaat hij weer naar veld 1, het begin en schuift de rest op.

Op je bord moet je de hokken spelen om dieren te huisvesten en kun je andere zaken neerleggen die je nodig hebt. De bordjes zijn of allemaal hetzelfde of iedereen krijgt een verschillende met een bijzondere eigenschap.

De opties tijdens je beurt:
Kaarten pakken ( 3 soorten, dieren, sponsors en conservation projects)
Bouwen. Het bouwen van hokken voor de dieren, kiosken en andere gebouwen. Om een dier te kunnen spelen moet hij een hok hebben.
Dieren spelen.
Association Je werkers bepaalde bijzondere acties uit laten voeren.
Sponsoren Je kan dan een sponsor card spelen voor weer andere toffe abilities.

Als je aan de beurt bent doe je telkens 1 actie, dan de volgende speler weer.

Ik vind hem erg tof om te spelen. Een vriend van me heeft hem, ik wacht op de nederlandse versie, die zou rond mei moeten uitkomen.
Maar zeker de moeite waard. :)

Er is overigens weinig conflict, wel iets, maar niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Beavbusi schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:58:
[...]

De dingen die ik vaak kwijt wil zijn wat Kickstarters of exclusievere spellen waarbij deze wat moeilijk aftrek vinden helaas
kan ik mee inkomen, maar wat let je om het niet alsnog op MP te zetten? Dan is je kans op verkoop ieg groter dan helemaal niets doen... Er zijn natuurlijk andere opties, het kan in V&A algemeen hier op Tweakers, BGG marketplace etc maar of het daar echt sneller mee gaat? Blijft natuurlijk dat je gewoon ook geluk moet hebben dat iemand er naar op zoek is.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Hopjesvla79 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:12:
[...]

kan ik mee inkomen, maar wat let je om het niet alsnog op MP te zetten? Dan is je kans op verkoop ieg groter dan helemaal niets doen... Er zijn natuurlijk andere opties, het kan in V&A algemeen hier op Tweakers, BGG marketplace etc maar of het daar echt sneller mee gaat? Blijft natuurlijk dat je gewoon ook geluk moet hebben dat iemand er naar op zoek is.
Ik heb alles vorig jaar al een keer op marktplaats gezet, ook een paar dingetjes op BGG en hier in VAO, en ben de stapel vage dingen er in elk geval niet mee kwijt geraakt. Ach, het vreet niets, en wie weet maak ik er ook nog eens iemand blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
TERW_DAN schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:16:
[...]

Ik heb alles vorig jaar al een keer op marktplaats gezet, ook een paar dingetjes op BGG en hier in VAO, en ben de stapel vage dingen er in elk geval niet mee kwijt geraakt. Ach, het vreet niets, en wie weet maak ik er ook nog eens iemand blij mee.
precies. Obscuur spul moet je gewoon mazzel mee hebben of gewoon de prijs heel laag maken. Of uiteindelijk maar naar de kringloop brengen... Maar met helemaal niets doen gaat het sowieso niet lukken... Probleem met V&A hier is natuurlijk wel dat er geen echte boardgames categorie is, dat werkt niet echt mee.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Je kan ook altijd de mathtrade gebruiken op BGG als die weer langskomt. Op die manier raak ik ook nog wel eens wat kwijt en krijg ik ook direct weer wat leuks terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Ik zou willen dat het hier in dit topic mocht...
Het meeste verkoop ik op SPIEL in de no-shipping auction. Heel af en toe gooi ik wat in de facebook groepen, maar dan heb je toch altijd weer die verzendkosten.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Specioale FB groep en via bordpelmania

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Hopjesvla79 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:20:
[...]

precies. Obscuur spul moet je gewoon mazzel mee hebben of gewoon de prijs heel laag maken. Of uiteindelijk maar naar de kringloop brengen... Maar met helemaal niets doen gaat het sowieso niet lukken... Probleem met V&A hier is natuurlijk wel dat er geen echte boardgames categorie is, dat werkt niet echt mee.
Het ligt niet genoeg in de weg om naar de kringloop te brengen :P

Misschien als ik binnenkort aan het opruimen ben ik het weer eens een keer op marktplaats gooi, kijken of er reacties opkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online

Ik heb laatst wat spellen verkocht via het forum van budgetspelen.nl. Maar het was wel allemaal redelijk gangbaar spul. Je kunt het altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Heb afgelopen jaar op de spellen beurs in Utrecht Dune: Imperium gekocht en Tiny Towns.
Tiny Towns is erg leuk om samen met de kids te doen (7 en 9) en ik moet serieus mijn best doen om te kunnen winnen 😂
Dune Imperium vind ik erg vet, toch wel mijn top 3 binnengekomen naast Brass Birmingham en Terraforming Mars.
Heb Viticulture en Wingspan nog liggen om te gaan spelen maar is er nog niet van gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Dit weekend nog eens Feast for Odin klaar gelegd voor een solo-spel, gisteren halverwege geraakt. Het ziet er as usual weer niet goed uit: ik produceer wel veel oranje en rode goederen, maar ik vind het moeilijk om die eenvoudig om te zetten in groen en blauw. Varkens kweken gaat wel snel, maar je moet er ook wat mee kunnen... Het idee is om in de volgende ronde een shed te bouwen voor wat leuke bonussen, misschien dat ik zo nog wel ergens kom :).

Ik ben van plan om het een paar keer na mekaar te spelen.Ik heb nu gemerkt dat met mijn Folded Space-insert de setup vooral bestaat uit materiaal uit de doos halen, als het eenmaal een plaatsje heeft kan je bijna onmiddellijk gaan spelen. Hopelijk krijg ik met wat meer spellen meer inzicht in hoe je een goeie score haalt, dan kan ik het ook nog eens tegen mijn vrouw spelen zonder kansloos ten onder te gaan :P .
Via Bordspelmania heb ik nog heb meeste succes gehad, maar daar moet je al wat post history hebben om überhaupt te mogen verkopen. Op BGG had ik vroeger af en toe een deal, maar sinds verzending buiten de buurlanden zo ongelooflijk duur geworden is ligt dat bijna stil. Je mag me overigens altijd je lijstje sturen (@TERW_DAN mag dat ook doen), al ben ik vooral uit op ruilen ;) .

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-09 20:32

Yes meerdere keren het spel gespeeld in het echt, maar ook al 10+ potjes op TTS. Het gaat voor mij wel direct in mijn top 3 komen. En denk dat het mogelijk is dat het spel in de top 15 van BGG terecht gaat komen, hij is echt goed!

Heb je nog specifieke vragen erover ?
lex schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:16:
Heb afgelopen jaar op de spellen beurs in Utrecht Dune: Imperium gekocht en Tiny Towns.
Tiny Towns is erg leuk om samen met de kids te doen (7 en 9) en ik moet serieus mijn best doen om te kunnen winnen 😂
Dune Imperium vind ik erg vet, toch wel mijn top 3 binnengekomen naast Brass Birmingham en Terraforming Mars.
Heb Viticulture en Wingspan nog liggen om te gaan spelen maar is er nog niet van gekomen.
Goede smaak heb je ! Soort gelijke games komen hier ook het liefst op tafel. Wil Dune nog steeds spelen heb hem zelf niet, dus dat maakt het enigzins lastig.

Zoals ik hierboven ook schreef Ark Nova is ook een heerlijke semi-heavy euro game. Denk dat je die wel kan waarderen.

[ Voor 40% gewijzigd door Odysseus87 op 19-01-2022 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson
  • Laatst online: 07:55

Thompson

Beeromaniac

Voor de mensen die ook wel eens houden van een heel simpel, niet echt board/card/tabletop spel; Slakommen

Men neme een slakom (of ander object waar wat papier in past).
Minimaal 2 teams van 2 spelers - geen maximum. 3v3 / 2v2v2 / 5v5 etc. allemaal mogelijk
Elke speler schrijft voor zich een of meerdere woorden op wanneer ze denken aan;
Een bijzondere plaats
Een historische gebeurtenis
Een bekend persoon
Een voorwerp
enz. enz. enz. verzin wat leuks (wij hadden bijvoorbeeld grappige gebeurtenissen in de vriendengroep) maar in totaal 4 kaartjes p.p.

Vouw ze allemaal dicht en stop ze in de slakom.
Elke ronde grabbel je een kaartje uit de kom, voer het volgens die ronde uit, goed geraden is door naar het volgende kaartje. Timer van 1 minuut, daarna is het andere team. Tot de kom leeg is en noteer het aantal behaalde briefjes. Alles terug in de kom. De 2e/3e ronde begint het team dat achter staat.

Ronde 1; Het klassieke a la 30 seconds uitleggen van een woord zonder (delen van) dat woord te gebruiken.
Ronde 2; Uitbeelden.
Ronde 3; Enkel 1 geluid maken, niks uitbeelden, niks zeggen.

Hint; Als je op een gegeven moment geen idee hebt ratel gewoon snel een boel van de mogelijkheden op!

Afgelopen zaterdag met 3 vrienden en de nodige drankjes dit 2x gespeeld en echt geweldig gelachen. Neem het dus ook vooral niet te serieus wanneer dingen opschrijft.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Thompson schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:47:
Voor de mensen die ook wel eens houden van een heel simpel, niet echt board/card/tabletop spel; Slakommen

Men neme een slakom (of ander object waar wat papier in past).
Minimaal 2 teams van 2 spelers - geen maximum. 3v3 / 2v2v2 / 5v5 etc. allemaal mogelijk
Elke speler schrijft voor zich een of meerdere woorden op wanneer ze denken aan;
Een bijzondere plaats
Een historische gebeurtenis
Een bekend persoon
Een voorwerp
enz. enz. enz. verzin wat leuks (wij hadden bijvoorbeeld grappige gebeurtenissen in de vriendengroep) maar in totaal 4 kaartjes p.p.

Vouw ze allemaal dicht en stop ze in de slakom.
Elke ronde grabbel je een kaartje uit de kom, voer het volgens die ronde uit, goed geraden is door naar het volgende kaartje. Timer van 1 minuut, daarna is het andere team. Tot de kom leeg is en noteer het aantal behaalde briefjes. Alles terug in de kom. De 2e/3e ronde begint het team dat achter staat.

Ronde 1; Het klassieke a la 30 seconds uitleggen van een woord zonder (delen van) dat woord te gebruiken.
Ronde 2; Uitbeelden.
Ronde 3; Enkel 1 geluid maken, niks uitbeelden, niks zeggen.

Hint; Als je op een gegeven moment geen idee hebt ratel gewoon snel een boel van de mogelijkheden op!

Afgelopen zaterdag met 3 vrienden en de nodige drankjes dit 2x gespeeld en echt geweldig gelachen. Neem het dus ook vooral niet te serieus wanneer dingen opschrijft.
Wij doen altijd alleen de bekende personen versie.

In 2 tot 4 teams van 2 tot 4 personen (waarbij we mikken op 3 personen per team). Doet iedereen 3 namen (algemeen bekend) op een papiertje schrijven en deze in een hoed. Hier heet het dan ook het Hoedenspel. ook in rondes van 1 minuut.

Ronde 1: uitleggen zonder hoofdletters, geen steden/landen/de zoon of zus van #naam etc
Ronde 2: Uitbeelden
Ronde 3: Beschrijven met 1 woord.

We zijn al meerdere campings afgestuurd (tot we gingen slapen dan) tijdens dit spel. Altijd gegarandeerd herrie. Ik zoek altijd thema's voor extra verwarring zoals Neil/Louis/Lance Armstrong of 3 personen uit dezelfde band of hetzelfde sportteam.

offtopic:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

Odysseus87 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:27:

[...]

Goede smaak heb je ! Soort gelijke games komen hier ook het liefst op tafel. Wil Dune nog steeds spelen heb hem zelf niet, dus dat maakt het enigzins lastig.

Zoals ik hierboven ook schreef Ark Nova is ook een heerlijke semi-heavy euro game. Denk dat je die wel kan waarderen.
Even gelezen en die staat met stip boven aan de verlanglijst 😆 klinkt vet. We zitten momenteel volop in pandemic legacy seizoen 0 en Dune dus ga er nog wel even mee wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-09 20:32
lex schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:01:
[...]

Even gelezen en die staat met stip boven aan de verlanglijst 😆 klinkt vet. We zitten momenteel volop in pandemic legacy seizoen 0 en Dune dus ga er nog wel even mee wachten.
Ark Nova is beschikbaar op Table Top Simulator. Mocht je TTS hebben, wil ik wel een keer potje met je doornemen voor de rules en wat rondes spelen voor het gevoel.

Het spel doet veel denken aan terraforming mars, maar het is gewoon beter en leuker. (TfM is een van mijn favorieten, dus dat zegt wat!)

[ Voor 13% gewijzigd door Odysseus87 op 19-01-2022 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
De komende dagen wordt de sluis van nieuwe spellen open gedraaid: een grote bestelling bij Philibert die al even vast zat vanwege een uitblijvende pre-order, een bestelling van CrowdFinder en twee Kickstarters komen allemaal op hetzelfde moment aan :).

Gisteren hebben we nog een minder bekend ouwetje gespeeld: Compounded, een spel voor de chemie-liefhebber. Schoonzus had er een exemplaar van en dat mochten we even lenen.

In dit spel verzamel je elementen (waterstof, koolstof, ...) om daar chemische verbindingen mee te maken. Die verbindingen zijn kaarten in het midden van de tafel waar je in verschillende beurten de elementen op legt. Je kan een verbinding voor jezelf claimen en scoren als ze af zijn of je elementen op vrije kaarten leggen zodat je ze later alsnog kan claimen, maar dan kan een tegenstander ze voor je neus wegkapen.

Door verbindingen te maken speel je allerlei bonussen vrij: je mag bij het begin van een ronde meer elementen nemen, je mag meer verbindingen claimen, enz. . Sommige verbindingen geven je ook one-time abilities, bvb. dat je een element kan hergebruiken als een verbinding af is.

Een leuke feature in het spel zijn de 'lab fires': in het kaartenstapel met verbindingen zitten kaarten waarmee ontvlambare verbindingen in de lucht kunnen vliegen. De elementen verspreiden zich dan naar de aangrenzende kaarten. Het effect ervan blijft wel beperkt en werkte vaak zelfs in het voordeel.

Een vernieuwend spel is het niet qua spelmechanismes, dat was het denk ik zelfs niet in 2013 toen het uitkwam, maar het leuke eraan is dat we er onze 15-jarige zoon en wetenschapsstudent weer mee aan de spellentafel gekregen hebben. Zijn interesse in spellen was wat weggeëbd, maar voor iets als dit schuift hij wel graag mee aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Nieuwe zombicide kickstarter met Marvel thema.

https://www.kickstarter.c...ies-zombicide/description

Nu wel spijt dat ik de undead or alive versie ook gebacked heb. Ik heb toch wel een zwak voor Marvel en X-men, dus ben bang dat deze er ook gaat komen (dan heb ik alle modern zombicide behalve Rue Morgue en Washington ZC)

Al heb ik wel twijfels over de Galactus mini van 620mm

offtopic:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:24

Vrijdag

De Zwarte

Er zijn hier ongetwijfeld kenners die me een beetje op weg kunnen helpen.

Mijn zoontje (binnenkort wordt hij 8 ) vind het altijd leuk om een spelletje te spelen. Op dit moment heb ik de volgende spellen:
- Mijn eerste doolhof
- Het magische labyrinth
- Stratego junior (Disney)
- Carcassonne junior
- Ticket to ride junior
- Risk junior

En ook nog:
- Main Port
- King of the valley
Deze vindt hij wel interessant maar ze zijn nog nét even een stapje te ingewikkeld

Daarnaast speelt hij als we bij mijn ouders zijn graag Regenwormen, Monopoly junior en Rupsje Nooitgenoeg, en bij zijn moeder De legende van Andor: Jonge helden en Spookslot.

Wat ik nu zoek, is een spel/of spellen om coöperatief kan spelen. Ik kan natuurlijk ook wel Andor kopen, maar die heeft hij al bij zijn moeder en het is leuker als hij bij mij weer andere spellen heeft. Mijn voorkeur gaat uit naar een echt analoog bordspel, dus geen kaartspel of iets waar je een mobieltje voor bij nodig hebt.

Zelf heb ik wel Concept Kids, De vergeten stad, Het verboden eiland, Zombie kids evolution, Paleo en Wingspan gevonden als potentiële kandidaten maar meer tips zijn natuurlijk welkom :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jajofisher
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:12
CaLeX schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:08:
Nieuwe zombicide kickstarter met Marvel thema.

Al heb ik wel twijfels over de Galactus mini van 620mm
Die Galactus ‘mini’ is echt belachelijk. Wel jammer dat daar de silver surfer én gameplay content bij zit. Maar ik vind het de kosten voor die uitbreiding niet waard. Want de shipping is ook niet mis. Ik hoop op die doos met een normaal formaat sculpt for Galactus maar ik verwacht niets.

Verder kijk ik er wel naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01:42
Vrijdag schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:20:

Mijn zoontje (binnenkort wordt hij 8 ) vind het altijd leuk om een spelletje te spelen. Op dit moment heb ik de volgende spellen:
- Mijn eerste doolhof
- Het magische labyrinth
- Carcassonne junior
- Ticket to ride junior
- Risk junior

En ook nog:
- Main Port
- King of the valley
Deze vindt hij wel interessant maar ze zijn nog nét even een stapje te ingewikkeld

Daarnaast speelt hij als we bij mijn ouders zijn graag Regenwormen, Monopoly junior en Rupsje Nooitgenoeg, en bij zijn moeder De legende van Andor: Jonge helden en Spookslot.

Wat ik nu zoek, is een spel/of spellen om coöperatief kan spelen. Ik kan natuurlijk ook wel Andor kopen, maar die heeft hij al bij zijn moeder en het is leuker als hij bij mij weer andere spellen heeft. Mijn voorkeur gaat uit naar een echt analoog bordspel, dus geen kaartspel of iets waar je een mobieltje voor bij nodig hebt.

Zelf heb ik wel Concept Kids, De vergeten stad, Het verboden eiland, Zombie kids evolution, Paleo en Wingspan gevonden als potentiële kandidaten maar meer tips zijn natuurlijk welkom :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WG_mvW_-T-KaB-4N-gOI8PfIbFI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w26v1r0Hx6s24Bb4Edzk8HyQ.jpg?f=fotoalbum_large

Deze spelen wij. Is een Engelstalige deckbuilder. (Kindvriendelijke variant van Harry Potter )
Ondanks dat het Engels is, goed te spelen met onze kinderen van 7 en 11.
Daarnaast is het verboden eiland ook leuk om samen te doen. (Beetje Pandemic light)
Simpeler/korter zijn spelletjes als The Game of Tranquility, maar dan moet er wel affiniteit met cijfers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:07

- Mijn eerste doolhof
- Het magische labyrinth
- Carcassonne junior
- Ticket to ride junior
- Risk junior

En ook nog:
- Main Port
- King of the valley

Deze schoten mij te binnen:
Flash Point: Fire Rescue - Onze jongens (6 en 9) zijn gek op het brandweer thema.
Chronicles of Avel - Recent uitgekomen en nog niet gespeeld, maar staat wel op mijn radar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
Onder het motto #durftevragen.

Ik zoek al een tijdje "Zona: The Secret of Chernobyl".
Elke leverancier die m heeft, blijkt na bestellen spontaan "toch geen voorraad te hebben".

Zijn er hier spelers die m in de kast hebben staan en die bij zichzelf denken: Die verdient een nieuw thuis?
Zo ja, dan zou ik m graag overnemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x5NH-GE9c_50iDYgFwxiLSkPJko=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/t8vR2BLFK0WP5sCtU9pNNzwU.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Mice & Mystics was heel prettig om met mijn zoon te spelen toen hij dezelfde leeftijd had. Je moet wel vooraf het verhaaltje even vertalen. Stuffed Fables is de spirituele opvolger ervan, daar hoor ik ook wel goeie dingen over, al ken ik het zelf niet (ook die is helaas alleen in het Engels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

Kent iemand hier het spel Mombasa? Kreeg ik als tip maar had er nog nooit van gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

lex schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:56:
Kent iemand hier het spel Mombasa? Kreeg ik als tip maar had er nog nooit van gehoord
Jup, ik heb 'm en speel 'm met enige regelmaat.

Ik heb 'm gekregen van een vriend van me die 'm te zwaar vond, ik vind het echt een tof spel. Maar hij is wel een tikje complex, omdat er veel dingen zijn waar je rekening mee moet houden; best wat tracks waarop je op vooruit kan gaan, je moet kaarten goed spelen, waarbij volgorde uitmaakt. Het zijn best wat bewegende delen. Maar als je daarvan houdt, en je het een keer gespeeld hebt zodat je weet hoe het werkt, is het echt wel een vermakelijk spel.
HellPunk schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:19:
Via Bordspelmania heb ik nog heb meeste succes gehad, maar daar moet je al wat post history hebben om überhaupt te mogen verkopen. Op BGG had ik vroeger af en toe een deal, maar sinds verzending buiten de buurlanden zo ongelooflijk duur geworden is ligt dat bijna stil. Je mag me overigens altijd je lijstje sturen (@TERW_DAN mag dat ook doen), al ben ik vooral uit op ruilen ;) .
Ik zal m'n lijstje weer eens updaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

TERW_DAN schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:18:
[...]

Jup, ik heb 'm en speel 'm met enige regelmaat.

Ik heb 'm gekregen van een vriend van me die 'm te zwaar vond, ik vind het echt een tof spel. Maar hij is wel een tikje complex, omdat er veel dingen zijn waar je rekening mee moet houden; best wat tracks waarop je op vooruit kan gaan, je moet kaarten goed spelen, waarbij volgorde uitmaakt. Het zijn best wat bewegende delen. Maar als je daarvan houdt, en je het een keer gespeeld hebt zodat je weet hoe het werkt, is het echt wel een vermakelijk spel.

[...]

Ik zal m'n lijstje weer eens updaten ;)
Klinkt als mijn soort spel haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Ik ken hem en had hem maar heb hem uiteindelijk verkocht. Van dezelfde maker speel ik persoonlijk liever Great Wester Trail. Later zijn daar Maracaibo en Boonlake recentelijk bij gekomen die ik persoonlijk beter van hem vind.

Niet dat ik het een slecht spel vond, absoluut niet, maar als ik moest kiezen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lex

lex

Great western trail komt hier ook nog weleens op tafel. Andere 2 ken ik niet even bekijken op BGG.

Ben zelf wel fan van Puerto Rico en het klonk als thema wel gerelateerd en qua complexiteit ook wel mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als ik echt moet kiezen tussen Mombasa en Great Western Trail dan zou die 2e bij mij ook wel winnen. Maar ben blij dat ik die allebei in m'n collectie heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:24

Vrijdag

De Zwarte

Bedankt voor de suggesties, @BeZaX @HellPunk en @DaWayne , ik ga er eens naar kijken (y) :Y

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Een paar keer gespeeld, ik vind het wel leuk om te spelen, maar hij is minder in trek dan bijvoorbeeld een GWT in mijn spelersgroep. Hij is misschien ook wat "stroperiger" dan de andere genoemde spellen.

Het is wel zo dat Alexander Pfister net zoals Knizia wel de nodige elementen hergebruikt in z'n spellen.

Mombassa en Hongkong Blackout gebruikt hij het handmanagement systeem in de vorm van kolommen (aan het einde van de ronde, mag je weer 1 kolom terugpakken op de hand.
GWT & Maracaibo, hebben een paar keer de routes herlopen en waar je stopt mag je de stads-/dorp acties doen. Ze hebben ook allebei een trein- dan wel een onderzoekersspoor en beiden hebben bordjes waar je abilities op kan vrijspelen.
Mombassa en Maracaibo heb je strijd tussen de verschillende facties / naties waar je punten scoort op basis van het (letterlijke) aandeel wat je daaraan hebt bijgedragen.

Let wel, het zijn allemaal goede spellen met elk hun eigen dingetjes en mechaniekjes, alleen de "overlap" is dus opvallend genoeg. GWT en Maracaibo hebben gevoelsmatig de grootste overlap, maar ik zou beiden niet uit mijn collectie wensen te gooien. Ze zijn anders genoeg.

Dit is geen klacht, sterker nog, de meeste van deze spellen laten mijn bordspelershart sneller van kloppen. De mechaniekjes haken goed samen en geven genoeg keuzestress, heerlijk. _/-\o_

Edit: Ik had nog niet gehoord van Boonlake, laat ik dat maar goed in de gaten houden.

[ Voor 4% gewijzigd door GRDavies75 op 21-01-2022 16:02 . Reden: Boonlake toevoeging en extra toevoeging Mombassa ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
remcheese schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:23:
Onder het motto #durftevragen.

Ik zoek al een tijdje "Zona: The Secret of Chernobyl".
Elke leverancier die m heeft, blijkt na bestellen spontaan "toch geen voorraad te hebben".

Zijn er hier spelers die m in de kast hebben staan en die bij zichzelf denken: Die verdient een nieuw thuis?
Zo ja, dan zou ik m graag overnemen.

[Afbeelding]
Amazon?

https://www.amazon.nl/product/dp/B081HFNWPH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:42

- Mijn eerste doolhof
- Het magische labyrinth
- Carcassonne junior
- Ticket to ride junior
- Risk junior

En ook nog:
- Main Port
- King of the valley

Niet direct een aanrader maar Concept Kids lijkt hij me te oud voor. Die speel ik al met m'n zoontje van 3.5 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
Hi, nee helaas, een mail naar de verkoper met een verzoek tot info, liet me ook hier weten dat t niet op voorraad was. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Niet online
Vandaag Arnak binnengekregen. Het ziet er prachtig uit maar wat een hel om op te zetten en weer op te ruimen. De hele boel ligt in 20 zakjes los in de doos. Alleen daardoor heb ik al geen zin meer om het weer te spelen.

Ik ben misschien wel verwend door Dice Throne Adventures. Dat is weer het andere uiterste qua storage en inserts.

Arnak heb ik even solo gespeeld. Halverwege ben ik ermee gestopt. Ik denk dat ik dit spel solo gewoon niet leuk ga vinden en ik was ook wel aardig overweldigd door de opties die je hebt. Morgen even met z’n tweetjes proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 20:00
@GeorgeMichael ik heb zelf de volgende insert. Dit helpt heel erg met het snel opzetten van het spel.

https://www.foldedspace.n...#cc-m-product-14724610430

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Niet online
Logic Lion schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 22:13:
@GeorgeMichael ik heb zelf de volgende insert. Dit helpt heel erg met het snel opzetten van het spel.

https://www.foldedspace.n...#cc-m-product-14724610430
Vergeten te zeggen maar die heb ik zo ongeveer direct na het openen van de doos besteld :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
MADG0BLIN schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:58:
[...]

Prima. 2 vrienden hebben er ook een. Ik zou altijd voor een gestikte rand gaan, dat blijft beter zitten.
Mijn DeepCutStudio mat is gisteren bezorgd. Maat klopt precies (112 x 88cm), gestikte rand is ook keurig. Alleen de dikte valt mij wat tegen. Ik had 3 mm verwacht maar het is 2 mm. Had beter op moeten letten want het wordt op de site wel genoemd. Wel fijn dat ze vanuit Litouwen versturen zodat je geen inklaringskosten hoeft te betalen.

Ik ga nog een extra mat bestellen van boardgametables.com. Deze zijn 5mm dik met gestikte rand. De medium in rood voor $69 + $9 verzendkosten. Ook zonder onverwachte extra kosten want ze verzenden vanuit Duitsland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Niet online
Vandaag even Arnak met m’n vrouw gedaan. Wat een verademing nu met een insert!

Het spel viel nu goed in de smaak bij ons beide en helaas ben ik dik ingemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badpete
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-08 18:45

- Mijn eerste doolhof
- Het magische labyrinth
- Carcassonne junior
- Ticket to ride junior
- Risk junior

En ook nog:
- Main Port
- King of the valley

Ghost fighting treasure hunters doet het hier altijd goed bij neefjes en nichtjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Zo. de groep is om.

We stappen over van Descent 2nd naar Descent Legends ot Dark. Te winig tijd om nog heel vaak te spelen, dus vaak te veel tijd kwijt metr regels. En dan hebben we ook nog ieman din de groep die graag loopholes opzoekt, en dat is ook een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

MADG0BLIN schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:55:
[...]

Klopt, gewoon voor alles gaan. :P Nee, gekheid, dat is inderdaad het meest lastige, maar ben me al een tijdje aan het orienteren. Dus weet redelijk wat ik wil.
Ik heb er ook al eens naar gekeken. Maar met wat opties zit je zo op 2500,- en dat is wat mij betreft toch wat absurd voor een keuken/woonkamer tafel. Hoe handig en mooi ze ook zijn. :P

Heb ook wel eens de bekende IKEA diy overwogen maar die tafel vind ik dan weer te simpel om in mijn woonkamer neer te zetten.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Wat leuk! Voor alles een topic op GOT :). Ik ben zelf nog niet zo'n bordspeler als dat ik zou willen, maar ik ben onderweg. Familielid van mij speelt al jaren Magic en gaat ook naar bijeenkomsten etc. Door hem beetje het virus te pakken en Wingspan opgepikt. Als ik iets doe, doe ik het direct goed en dus ook Europa en Oceanie gekocht. Vanavond ga ik het met familieleden spelen die zelf ook erg veel spelletjes hebben in huis en van tactische spellen houden. Ben benieuwd en ik zou met jullie mijn eerste bevindingen delen :).

PS ik overweeg nu ook volledig in de rabbit hole te stappen en allerlei accessoires te kopen om het spel te verrijken via Meeple Source en/of Etsy. Heb in ieder geval al de organizer van Folded Space gekocht voor zo'n EUR 20 en wacht af totdat de box van Stonemaier zelf uitkomt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1jvFJA8xrkVyYwHwB492k2P8UF0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4vwhmAqog95gn1YuGs3ALT9T.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door JDFS op 23-01-2022 14:14 . Reden: IKEA ipv GOT. Brainfart... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcheese
V&A mag niet op het forum.

[ Voor 93% gewijzigd door Ardana op 23-01-2022 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend