Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 115 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:49
Voor de kinderen vandaag besteld voor onder de boom:

Minecraft - Bordspel - zoontjes zijn nog jong.

LOTR - Journey in middle earth
Harry Potter - Hogwarts Battle.

We gaan het zien allemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Een van de dingen waarom ik minder KS games back ze komen minder op de tafel omdat ze gewoon minder goed getest zijn uitzondering daar natuurlijk.

Ik heb nu wat normale games gehaald en eigenlijk worden die gewoon meer gespeeld. Uitzondering daar natuurlijk maar de meeste games speel ik toch meer dan de normale games dan KS games. Omdat de regels gewoon beter zijn en vaak beter getest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:07
MeZZiN schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:34:
Een van de dingen waarom ik minder KS games back ze komen minder op de tafel omdat ze gewoon minder goed getest zijn uitzondering daar natuurlijk.

Ik heb nu wat normale games gehaald en eigenlijk worden die gewoon meer gespeeld. Uitzondering daar natuurlijk maar de meeste games speel ik toch meer dan de normale games dan KS games. Omdat de regels gewoon beter zijn en vaak beter getest.
Is een quilty pleasure van me, de comments lezen nadat SU&Sd of No Pun included weer een vernietigende review hebben geschreven van een Kickhyper... heerlijk om de boze reacties te elzen van mensen die er voor 300 euro in zitten... :P vaak is de enige oplossing een eigen regelset te bedenken die de problemen fixed.. of snel doorverkopen aan de volgende scrub
Sosua schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:54:

Same here, minecraft boardgame gekocht voor zoons van 10 en 8 waarmee ik het ook op de Pc speel, ben benieuwd.

[ Voor 19% gewijzigd door _Anvil_ op 19-12-2020 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 22:01
_Anvil_ schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 08:56:
[...]

Is een quilty pleasure van me, de comments lezen nadat SU&Sd of No Pun included weer een vernietigende review hebben geschreven van een Kickhyper... heerlijk om de boze reacties te elzen van mensen die er voor 300 euro in zitten... :P vaak is de enige oplossing een eigen regelset te bedenken die de problemen fixed.. of snel doorverkopen aan de volgende scrub
Ik zat in Etherfields voor 160. Is de eerste KS die me disapoint. Maar ik verwacht daar idd wel een aanpassing op ; goed regelboek en een HQ-scan van het mobo. Dan ben ik al heel ver geholpen.

Zo heeft Rolling Solo ook na 2 jaar een geweldig goede tutorial gemaakt voor TWoM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

MeZZiN schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:34:

Ik heb toch ook een paar favo games van Kickstarter overgehouden die echt goed in elkaar steken maar er is inderdaad een wildgroei aan games en dikwijls zijn ze mediocre.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:10
Sosua schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:54:

Cool goede keuzes, helemaal gezien je in je eerste post inzinking en Robinson noemde. Die titel had voor een inzinking van het hele gezin kunnen zorgen namelijk. >:)

Het is een goed spel en ik ben fan, maar heb weinig medespelers gevonden die er hetzelfde plezier uithaalde. Met name omdat het eiland deprimerend kan zijn gezien je veel tegenslagen moet overkomen.

LOTR: JIME heeft een adventure mode, deze modus is minder strak en kan je rustig alles verkennen, regulier moet je echt keuzes maken anders ga je veel scenario's niet halen (speel met 2 man en hebben van de eerste 7 scenario's denk 3 gehaald). Deze mode lijkt me uiterst geschikt om met gezin te spelen.

HP: HB is hier ook een hit, simpele deck-builder, maar vanwege het thema en feit dat het co-op is geen probleem om op tafel te krijgen.

Oftewel enjoy!

Zelf recent aantal potten Mage Knight: Ultimate Edition gespeeld. Heerlijke game met de juiste medespelers, geweldige puzzel die geen 2x hetzelfde is.

Daarnaast ook wat Tapestry, als de LFGS weer open is plans & ploys erbij halen. Blijft niet de meest strakke competitieve game, maar ik vind het vermakelijk om een engine op te zetten en die van anderen te zien.

Vanavond ook 1 van de laatste potten van Kings Dilemma vermoedelijk, maar dat is nog even afwachten...

Daarna wellicht nog een potje Nemesis co-op.

Oja gisteren ook nog een hele oude 2P Catan gespeeld (ruimtevaarders)...

Al met al geen klagen betreft spelletjes!

Wat denken mensen van de nieuwe Awaken Realms? ISS Vanguard? Heb zelf alleen Nemesis van AR, maar dat is een hele andere game uiteraard... Overige titels van hun lijken hit or miss?! (Etherfields hierboven en Trainted Grail ook niks aan gemist volgens mij).

[ Voor 3% gewijzigd door Mvdbeld op 19-12-2020 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:53
Hey Tweakers,

Gisteren heb ik samen met 2 vrienden een boardspel gespeeld die best leuk was. Helaas is dit spel behoorlijk oud en ik vroeg mij af of er een moderne versie van bestaat.

Het gaat om Hyves Ranking Game ( https://www.bol.com/nl/p/...ng-game/1004004010382195/). Het doel van het spel is dat je een onderwerp krijgt, en dat de speler de antwoorden moet "ranken" (A tm E). De overige spelers moeten proberen de ranking te raden van de gene die gedobbeld heeft. Voor elk goed geraden antwoord/letter krijgt de speler een x aantal punten.

Weet iemand hier een soort gelijke game die nog te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:10
Jboy1991 schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:36:
Hey Tweakers,

Gisteren heb ik samen met 2 vrienden een boardspel gespeeld die best leuk was. Helaas is dit spel behoorlijk oud en ik vroeg mij af of er een moderne versie van bestaat.

Het gaat om Hyves Ranking Game ( https://www.bol.com/nl/p/...ng-game/1004004010382195/). Het doel van het spel is dat je een onderwerp krijgt, en dat de speler de antwoorden moet "ranken" (A tm E). De overige spelers moeten proberen de ranking te raden van de gene die gedobbeld heeft. Voor elk goed geraden antwoord/letter krijgt de speler een x aantal punten.

Weet iemand hier een soort gelijke game die nog te krijgen is?
Wits en wagers (weten en wedden, in het Nederlands)? die schiet me te binnen, geen idee qua verkrijgbaarheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-08 14:21

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

_Anvil_ schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 08:56:
[...]

Is een quilty pleasure van me, de comments lezen nadat SU&Sd of No Pun included weer een vernietigende review hebben geschreven van een Kickhyper... heerlijk om de boze reacties te elzen van mensen die er voor 300 euro in zitten... :P vaak is de enige oplossing een eigen regelset te bedenken die de problemen fixed.. of snel doorverkopen aan de volgende scrub.
Het gaat allemaal om verwachtingen toch? Tainted Grail is gewoon een gigantisch verhaal machine. Gameplay staat op een 2e plek. Dus je moet dus niet backen met de verwachting dat het mechanisch helemaal klopt en wanneer de game dan die duizenden spelers wordt gespeeld komen er wat aanpassingen. Wel prima. En qua reviewers heb ik nog niet iemand gevonden die aansluit op mijn smaak. Vind de populaire kanalen wel wat elitair en gatekeeping. Maar wel vermakelijk.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Laatst online: 13:35
Best een leuk resultaat gehad in de math trade: een cash trade van 20 euro en ook Heaven & Ale op de kop getikt. Die stond op mijn 'grijze wishlist', dat wil zeggen: meenemen tegen goeie voorwaarden :).

Gisteren ook Castles of Burgundy gespeeld met de monastery boards. Het spel kwam niet echt van de grond voor mij omdat mijn vrouw van het begin de kennistegel had waarmee je altijd eerst in de spelervolgorde komt als je op hetzelfde veld staat. Zo greep ik ook altijd naast de tegels die ik nodig had om uit te breiden. Pas halverwege het spel kon ik met de stapel werkers die ik intussen verzameld had wat achterstand inhalen, maar het bleef aanmodderen, dus uiteindelijk toch met ruim verschil verloren. Blijft toch wel een topspel :)

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:06
HellPunk schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:59:
Wie zocht er onlangs een spel met wat interactie tussen de spelers? Ik zag gisteren een filmpje van Merchants of Dunhuang . Dit spel heeft twee manieren waarop het kan eindigen, dus als je ziet dat een van je tegenstanders op weg is om het spel te winnen ben je verplicht om te gaan tegenwerken.

Een ander spel dat dit ook wat heeft is Nanty Narking. Elke speler heeft een andere 'win condition' en een deel van de fun bestaat erin erachter te komen wat je tegenstanders nodig hebben en dat dan gaan tegenwerken terwijl je je eigen 'win condition' probeert te halen.
Ik vermoed dat je op mij doelt, zal me er eens in gaan verdiepen. Dankje!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:49
Schoonzusje kwam ineens aanzetten met een bordspel van Peaky Blinders als cadeautje.

Ranking is niet heel hoog, vond de serie wel fantastisch. Komende week maar eens op tafel leggen.

https://boardgamegeek.com...ders-under-new-management

Afbeeldingslocatie: https://cf.geekdo-images.com/-Ve3eAVgzJhivIWY0WiZvQ__imagepagezoom/img/F6NkuQ3KCdRD4guUQMepIyHqyq8=/fit-in/1200x900/filters:no_upscale():strip_icc()/pic5045258.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Sosua op 22-12-2020 09:48 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CombatHermit
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-08 00:13
Afgelopen weekend, de laatste hand gelegd aan de broken token insert voor Spirit Island, denk dat ik er twee dagen aan heb lopen knutselen.

Heul veul lijm, voor heul veul bakjes: 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-in0uxG6Eh5_lYeHK_wCQkN6Ojc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dS0ODpxefUhri0by5hj0fGKN.png?f=fotoalbum_large

Zodra het spul erin ligt ziet het er toch meteen anders uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l6DFtlSsMJ1SowyrFimmfIqWfjQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2QjXvbBxC3mJVQCHUrgdfos4.png?f=fotoalbum_large

Maar ziet er toch wel erg cool uit als het allemaal in elkaar wordt geschoven: 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJ1_M3yEtde6Q4mjXuxOM7Jn8a8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0xZKRoSybWpTmFm6VDfBxGCH.png?f=fotoalbum_large

Enige minpunt, dit ding is loeizwaar. Geen weegschaal in mijn woning, maar zeker 7-8 kilo denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door CombatHermit op 24-12-2020 21:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• terribleweak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:43
We (ik en de vrouw) merken dat we het toch wel leuk vinden om regelmatig een bordspel te spelen, we hadden al Machiavelli en ticket to ride word regelmatig geleend van mijn moeder. Hierdoor toch is wat gaan rondneuzen en afgelopen maand de volgende boardgames gekocht:
Kwakzalvers van Kakelenburg, erg leuke boardgame vooral door de verschillende tactieken die je kan gebruiken. Werkt goed met 2 spelers.
Wingspan+Europa uitbreiding, wat een geweldig mooi spel! Het spel zit goed in elkaar en elk spel is anders door de hoeveelheid kaarten.
Vandaag komt Andor binnen, wat me vooral aanspreekt is dat het een coöperatief spel is voor de rest laten we ons verrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-08 16:24
terribleweak schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:34:
Vandaag komt Andor binnen, wat me vooral aanspreekt is dat het een coöperatief spel is voor de rest laten we ons verrassen.
Same here, sinds een jaar of twee spelen we wat vaker gezelschapsspellen (vrouw en twee kinderen 9 & 11 nu). Carcassonne, Cluedo en Monopoly (jr) doen het goed. Catan het dobbelspel, Saboteur en Wormen ook, Catan zelf wat minder.

Afgelopen maand Andor gekocht, maar dat was geheel tegen verwachting in geen succes. Mijn dochters kunnen slecht tegen hun verlies, spelen graag (light) rpg's op de 2DS en vinden films als HP en LotR leuk, dus dacht ik dat gedeelde smart in Andor goed zou vallen. *O*

Helaas geen succes gebleken, omdat je de acties te enorm moet coördineren om te kunnen winnen. Het komt erop neer dat je Andor eigenlijk net zo goed of zelfs beter in je eentje kan spelen. Gameplay, verhaal en de setting vonden ze maar saai... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:56
Flozem schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:06:
[...]

Same here, sinds een jaar of twee spelen we wat vaker gezelschapsspellen (vrouw en twee kinderen 9 & 11 nu). Carcassonne, Cluedo en Monopoly (jr) doen het goed. Catan het dobbelspel, Saboteur en Wormen ook, Catan zelf wat minder.

Afgelopen maand Andor gekocht, maar dat was geheel tegen verwachting in geen succes. Mijn dochters kunnen slecht tegen hun verlies, spelen graag (light) rpg's op de 2DS en vinden films als HP en LotR leuk, dus dacht ik dat gedeelde Andor goed zou vallen. *O*

Helaas geen succes gebleken, omdat je de acties te enorm moet coördineren om te kunnen winnen. Het komt erop neer dat je Andor eigenlijk net zo goed of zelfs beter in je eentje kan spelen. Gameplay, verhaal en de setting vonden ze maar saai... -O-
Hier is Andor met 2 jongens van 10 echt het allergrootste succes van alle spellen die we hebben. Zowel gameplay als verhaal spreekt ze erg aan.
Let wel op, het kost mij wel veel voorbereiding om alles klaar te zetten en soepel te laten verlopen. Ik maak echt 2,5 uur tijd op zaterdagmiddag vrij, waarvan 0,5 uur klaarzetten en 1,5 uur spelen van legende en bijna een half uur opruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
[...]

Afgelopen maand Andor gekocht, maar dat was geheel tegen verwachting in geen succes. Mijn dochters kunnen slecht tegen hun verlies, spelen graag (light) rpg's op de 2DS en vinden films als HP en LotR leuk, dus dacht ik dat gedeelde smart in Andor goed zou vallen. *O*

Hier speel ik met 2 jongens van 8 en 10 en een meisje van 10 al sinds een jaar of 2 met enige regelmaat missies van een Heroquest campaign. vonden ze tot nu toe erg leuk. Recentelijk met de jongens veel lol gehad met Mechs vs. Minions en Santorini vonden ze ook alledrie leuk als korte game.

Ik zou je dochters gewoon wat video's laten zien om te kijken wat ze aanspreekt, Mice & Mystics wellicht? Of Agricola? Qua coop is Pandemic een prima begin ook. Andor kun je dan 's avonds met je vrouw wel spelen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 13:50
[...]

@_Anvil_ noemde hem al, maar ik zou zeer zeker even kijken naar Mice & Mystics. Let er wel op dat er (om wat voor duistere reden dan ook...) geen Nederlandse versie van bestaat, maar als de Engelse taal geen belemmering vormt of je zelf bereid bent om delen voor de kids te vertalen, is dit een ontzettend goede, entry-level co-op game, waarvan het verhaal ook kinderen aanspreekt!

Als het niet per sé een RPG (light) hoeft te zijn, zou je ook kunnen kijken naar Het verboden eiland, De vergeten stad of Het verlaten station. Dit is een reeks spellen van de hand van Matt Leacock, die ook Pandemic heeft gemaakt (en ervaren Pandemic-spelers gaan hier flink wat onderdelen en mechanics van dat spel in herkennen!), waarin je als spelers samen moet werken om een doel te bereiken. Qua 'verhaal' lopen de drie delen ook in elkaar door en ze hebben een variabele moeilijkheidsgraad. Alledrie de games zijn ondertussen ook in het Nederlands verschenen bij White Goblin Games (en ook niet gehaal onbelangrijk heden ten dage: Zowaar verkrijgbaar en op voorraad!).
terribleweak schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:34:
Wingspan+Europa uitbreiding, wat een geweldig mooi spel! Het spel zit goed in elkaar en elk spel is anders door de hoeveelheid kaarten.
Ik heb recent mijn eerste pot Wingspan gespeeld met de nieuwe uitbreiding, Oceanië, die begin deze maand is verschenen. Als je het basisspel leuk vindt, zou ik deze zeker ook overwegen. Naast nieuwe kaarten komt er een nieuwe soort voedsel bij, waar ook een leuk mechanic in zit qua eindscoreberekening en een set nieuwe spelersborden met nieuwe opties.

[ Voor 17% gewijzigd door Smuey op 23-12-2020 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08 23:41

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Op Marktplaats enige tijd geleden Dungeon Alliance gekocht. Erg leuke dungeon crawler/deckbuilder, die perfect solo speelt. Elke speler (dus ook als je solo speelt) heeft 4 characters onder controle, wat het lekker divers maakt (er zijn in de base game iets van 17 chars. te kiezen/draften). Aanrader!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JOYbeq2fuM_EqfpG-VxC0p1Pal4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vjt3CK5vr9OJNH1gMUUxiKpS.jpg?f=user_large

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-08 15:26
Sinds kort Wingspan + Europa in bezit. Net maar eens uitgepakt en ziet er goed uit. Alleen past het niet in 1 doos en bij de Europa uitbreiding lees ik over een aanpassing op bestaande kaarten van het origineel, is het de bedoeling dat je dat op de kaart schrijft?
Weet iemand waar je de bijgeleverde bakjes kan kopen? Naar mijn idee zijn het er nu te weinig.. Helaas is het vogelhuisje minder stevig dan gehoopt. Het dak erop zetten ging niet helemaal vlekkeloos..

Wel zin om morgen te spelen, hoop dat de medespelers dit wel leuk vinden.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:28
Malandro schreef op woensdag 23 december 2020 @ 22:45:
Sinds kort Wingspan + Europa in bezit. Net maar eens uitgepakt en ziet er goed uit. Alleen past het niet in 1 doos en bij de Europa uitbreiding lees ik over een aanpassing op bestaande kaarten van het origineel, is het de bedoeling dat je dat op de kaart schrijft?
Weet iemand waar je de bijgeleverde bakjes kan kopen? Naar mijn idee zijn het er nu te weinig.. Helaas is het vogelhuisje minder stevig dan gehoopt. Het dak erop zetten ging niet helemaal vlekkeloos..

Je kan de kaarten uit Europa in de kaartenbak van het origineel doen als je het niet sleeved. Dan past alles erin.
De kaarten die vervangen zijn zitten er dan extra bij. Degene welke niet kloppen er gewoon uit halen.
De bakjes kan je extra bestellen bij stonemaiergames of misschien dat de uitgever 999games ze ook heeft?

Veel plezier ermee. Ik mag het ook erg graag spelen. Als je er zat van bent, Oceanië voegt ook weer genoeg toe.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:59
MADG0BLIN schreef op donderdag 24 december 2020 @ 08:55:
[...]

Je kan de kaarten uit Europa in de kaartenbak van het origineel doen als je het niet sleeved. Dan past alles erin.
De kaarten die vervangen zijn zitten er dan extra bij. Degene welke niet kloppen er gewoon uit halen.
De bakjes kan je extra bestellen bij stonemaiergames of misschien dat de uitgever 999games ze ook heeft?

Veel plezier ermee. Ik mag het ook erg graag spelen. Als je er zat van bent, Oceanië voegt ook weer genoeg toe.
De kaarten die niet kloppen gebruik je dan niet meer? Ik heb het spel nog niet, ligt hier onder de boom klaar ;) maar ik neem aan dat je de kaarten bedoelt welke je moet aanpassen (dat is inderdaad wel heel erg slecht dat je dat zelf moet aanpassen...)

Hi Ha Hopjesvla

• Malandro
MADG0BLIN schreef op donderdag 24 december 2020 @ 08:55:
[...]

Dank voor de reactie, ik heb voor nu de kaarten voor 1 speler spellen eruit gelaten en dan past het.

De kaarten die niet meer kloppen met Europa, zijn niet vervangen helaas. Na nog een keer lezen van de handleiding zie ik staan: “Voeg aan sommige van de bonuskaarten uit het basisspel de volgende termen toe.” Erg jammer, weet ook niet of het nou zoveel uitmaakt voor het spel?

Misschien is het in de Engelse versie anders?

- is er iemand hier die zijn bakjes toevallig gaat vervangen voor een houten inleg?

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Wingspan + Europa past ook sleeved in de originele doos (alle niet vogel kaarten heb ik los in een zakje). Zodra je Oceanië hebt dan zit je wel in de problemen ;)

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:59
Maar gebruiken jullie de aangepaste kaarten wel of niet?

Hi Ha Hopjesvla

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Ik heb destijds de Nederlandse versie gekregen (zelf kies ik altijd de Engelse versies) en daarmee door gegaan. Die heeft al verscheidene correcties doorgevoerd als ik mij niet vergis.

-edit-
Lees pas net dat er 4 typos bekend zijn.. ach daar kan ik mij niet wakker om liggen. Wel slordig natuurlijk!

[ Voor 24% gewijzigd door psychoclown op 24-12-2020 20:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:02
Dead of Winter in de aanbieding bij Zavvi voor €24,99 (via Pepper). Zo’n goede aanbieding kon ik niet laten liggen, dus net besteld!

• Malandro
psychoclown schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:53:
Wingspan + Europa past ook sleeved in de originele doos (alle niet vogel kaarten heb ik los in een zakje). Zodra je Oceanië hebt dan zit je wel in de problemen ;)
Welke sleeves gebruik je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

https://www.sleeveyourgames.com/sleeves/3453/wingspan

Uitgekomen bij Mayday games vanwege beschikbaarheid en dat ik alles in één koop wilde.

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Eergisteren voor het eerst Star Wars Rebellion gespeeld en dat beviel erg goed! De aanschafprijs was even een drempel maar inmiddels er al zoveel plezier mee gehad dat het het wel waard is. Zeker omdat het voor twee spelers/teams is, dan is het niet nodig elke keer een grote groep te verzamelen om het te spelen. Vond de combat ook niet zo vervelend als het in sommige reviews naar voren kwam, al is het niet het leukste onderdeel van het spel. Ben nu wel benieuwd naar de expansion die dat zou verbeteren. Maar zal me zeker nog heel wat uren vermaken met de base game.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:59

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Omdat de december maand financieel goed uitpakte heb ik de knoop doorgehakt en Gloomhaven besteld.. De goedkoopste winkel zat toevallig in mijn woonplaats (Amersfoort) en na een telefoontje, bestelling via de website en betaling via internet kwam een vriendelijke meneer de doos dezelfde dag nog brengen.
9,5 kg spel....Gelukkig staat mijn AD&D-groep zeer welwillend tegenover een speelsessie (had ik vooraf geïnformeerd, want € 119,- neerleggen voor een ongebruikt spel vind ik iets te duur), dus daar gaan we dan maar eens tijd voor vrijmaken. Ik ben zeer benieuwd....

• Medjai
  • Laatst online: 22:39
Malandro schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:13:
[...
...
De kaarten die niet meer kloppen met Europa, zijn niet vervangen helaas. Na nog een keer lezen van de handleiding zie ik staan: “Voeg aan sommige van de bonuskaarten uit het basisspel de volgende termen toe.” Erg jammer, weet ook niet of het nou zoveel uitmaakt voor het spel?
...
Idd jammer, was wel aardig geweest als ze vervangende kaarten hadden toegevoegd aan de Europa uitbreiding, het gaat maar om een paar bonus kaarten tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Chris7 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:49:
Eergisteren voor het eerst Star Wars Rebellion gespeeld en dat beviel erg goed! De aanschafprijs was even een drempel maar inmiddels er al zoveel plezier mee gehad dat het het wel waard is. Zeker omdat het voor twee spelers/teams is, dan is het niet nodig elke keer een grote groep te verzamelen om het te spelen. Vond de combat ook niet zo vervelend als het in sommige reviews naar voren kwam, al is het niet het leukste onderdeel van het spel. Ben nu wel benieuwd naar de expansion die dat zou verbeteren. Maar zal me zeker nog heel wat uren vermaken met de base game.
Als voorbereiding op een nog te spelen live game heb ik dit de afgelopen week op TTS gespeeld samen met een mede tweaker uit dit topic. Beviel erg goed, wat mij betreft is de reputatie van dit spel (samen met War of the Ring ) als beste 2 player "dudes on a map" strategy game wel verdiend.

Wij speelden wel direct met de expansion, omdat de eigenaar van het fysieke spel dit ook perse zo wil. Eigenlijk tegen mijn principes om niet eerst de basegame te spelen, maar eenmaal bezig beviel het prima. Ik geloof ook oprecht dat de combat zo een stuk leuker/beter wordt. Wel nog steeds fiddly, elke keer aparte space en ground combat, kaarten kiezen, rerolls etc. Ik snap dat ervaren spelers het soms een tijdrovende afleiding vinden van de core game : find/hide the rebel base.

In mijn huidige 1e pot als de Empire ben ik voor mij gevoel aan het winnen: Rebels hebben round 4 nog geen objectives gehaald, slechts 1 vloot op het bord en bijna nul productiecapaciteit voor nieuwe units. Ik zit uiteraard overal met vloten en ondanks wat sabatage acties produceer ik ook nog redelijk veel, inclusief diverse AT-At's en een verse Star destroyer.. Daarnaast heb ik een leaderpool van 9 (+1 kaart) en 1 van de rebel leaders gevangen.

Langzaam begint echter het besef echter in te dalen dat de klok doortikt en de rebels vanzelf gaan winnen, zolang ze de base op tijd kunnen blijven verplaatsen..

Ik zou lekker de basegame blijven spelen als het bevalt, als je er op uitgekeken raakt is de expansion een leuke aanvulling om de combat weer fris te krijgen en met nieuwe mission decks te spelen.
garathane schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:17:
Omdat de december maand financieel goed uitpakte heb ik de knoop doorgehakt en Gloomhaven besteld.. De goedkoopste winkel zat toevallig in mijn woonplaats (Amersfoort) en na een telefoontje, bestelling via de website en betaling via internet kwam een vriendelijke meneer de doos dezelfde dag nog brengen.
9,5 kg spel....Gelukkig staat mijn AD&D-groep zeer welwillend tegenover een speelsessie (had ik vooraf geïnformeerd, want € 119,- neerleggen voor een ongebruikt spel vind ik iets te duur), dus daar gaan we dan maar eens tijd voor vrijmaken. Ik ben zeer benieuwd....
You won't be disapointed! 1 tip: let goed op de requirements om een char te kunnen retiren. Soms is dit kill x monsters van dit type, als je dan een paar side missions niet oplet of misloopt is het te laat en zit je de hele campaign aan 1 char vast. Dat heb ik dus met de Roque, als vind ik het eigenlijk geen straf om haar te blijven spelen. Bijna easy mode met de lage initiatie kaarten en speed.. 8)

[ Voor 35% gewijzigd door _Anvil_ op 25-12-2020 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

_Anvil_ schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:24:
[...]

Als voorbereiding op een nog te spelen live game heb ik dit de afgelopen week op TTS gespeeld samen met een mede tweaker uit dit topic. Beviel erg goed, wat mij betreft is de reputatie van dit spel (samen met War of the Ring ) als beste 2 player "dudes on a map" strategy game wel verdiend.

Wij speelden wel direct met de expansion, omdat de eigenaar van het fysieke spel dit ook perse zo wil. Eigenlijk tegen mijn principes om niet eerst de basegame te spelen, maar eenmaal bezig beviel het prima. Ik geloof ook oprecht dat de combat zo een stuk leuker/beter wordt. Wel nog steeds fiddly, elke keer aparte space en ground combat, kaarten kiezen, rerolls etc. Ik snap dat ervaren spelers het soms een tijdrovende afleiding vinden van de core game : find/hide the rebel base.

In mijn huidige 1e pot als de Empire ben ik voor mij gevoel aan het winnen: Rebels hebben round 4 nog geen objectives gehaald, slechts 1 vloot op het bord en bijna nul productiecapaciteit voor nieuwe units. Ik zit uiteraard overal met vloten en ondanks wat sabatage acties produceer ik ook nog redelijk veel, inclusief diverse AT-At's en een verse Star destroyer.. Daarnaast heb ik een leaderpool van 9 (+1 kaart) en 1 van de rebel leaders gevangen.

Langzaam begint echter het besef echter in te dalen dat de klok doortikt en de rebels vanzelf gaan winnen, zolang ze de base op tijd kunnen blijven verplaatsen..
Remember a new hope! Ik ben benieuwd of ik nog een poosje uit de klauwen kan blijven.Als ik straks één of twee objectives kan halen gaat de tijd wel wat sneller. Heb nu natuurlijk wel meer leaders/objectives om dingen voor elkaar te krijgen. Alleen die productie, da's wel een dingetje!
Ik zou lekker de basegame blijven spelen als het bevalt, als je er op uitgekeken raakt is de expansion een leuke aanvulling om de combat weer fris te krijgen en met nieuwe mission decks te spelen.
Persoonlijk zou ik direct de expansion (en insert) er bij fixen :p, maar die expansion geeft ook veel nieuwe content, dus waarom niet? Je weet toch wel dat je die expansion (en insert) gaat kopen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
_Anvil_ schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:24:
[...]

Ja, ik wil een spel ook liever eerst zonder expansion proberen, en de base game van Rebellion bevalt al goed. Nu begrijp ik ook beter wat de expansion veranderd, en het meeste lijkt wel een verbetering.

Naast de combat lijken de markers in de expansion me ook een leuke toevoeging. In mijn tweede spel als de rebellen had de Empire erg geluk met de probe cards en ik haalde bijna geen objectives, waardoor het uiteindelijk vrij snel over was. Met de markers kan je de andere speler dan dwingen zich op andere planeten te focussen ipv snel richting je basis te bewegen.

Maar goed, zit nu al weer te denken aan hoe ik revanche kan nemen, het is wel een spel wat je ook na afloop bezig blijft houden :P. En dat is zeker een groot pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:38

Shabbaman

Got love?

Vanmorgen voor de eerste keer Fireball Island the Curse of Vul-Kar gespeeld. Iets geheel anders dan wat we verder hebben, en zoals verwacht had de achtjarige het meeste plezier. Hij had ook direct uit de choppah de diamant te pakken.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:32

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik heb van mijn kerstbonnen (uiteindelijk via Wehkamp) de Taveernen van de oude stad gekocht en we hebben het net voor het eerst gespeeld. Eerste indruk is prima, regels zijn heel simpel (maar ik heb wel eens betere regelboeken gezien), en zeker spelend wordt het snel heel logisch. Ik hoopte op iets dat qua niveau in de range Istanbul zit (zodat je het ook eens makkelijk kan spelen met iemand die niet zo vaak spellen speelt) en daar lijkt dit prima te zitten, maar goed, we zullen eens zien hoe het gaat als we wat vaker spelen.

Ook leuk: er zitten verschillende modules bij om het spel wat extra diepgang te geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
Wingspan is goed ontvangen, meteen discussie over de dobbelstenen en het einde van het spel. Ze willen de dobbelstenen iedere einde van de ronde opnieuw in het huisje stoppen, maar volgens mij is dat niet de bedoeling (was ook nadelig voor mij). En 1 speler had een bonus aan het eind en wilde daarvoor icoontjes van alle kaarten op zijn bord tellen, dus ook de kaarten onder een vogel. Volgens mij is dat niet de bedoeling?

Bij het pakken van voedsel, pakken jullie dan in 1x alles wat er al is of ga je 1 voor 1 zodat je ook gebruik kan maken van de her-rol regels? Dit laatste las ik bij de maker van het spel als een valide handeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Malandro schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 21:12:
Wingspan is goed ontvangen, meteen discussie over de dobbelstenen en het einde van het spel. Ze willen de dobbelstenen iedere einde van de ronde opnieuw in het huisje stoppen, maar volgens mij is dat niet de bedoeling (was ook nadelig voor mij). En 1 speler had een bonus aan het eind en wilde daarvoor icoontjes van alle kaarten op zijn bord tellen, dus ook de kaarten onder een vogel. Volgens mij is dat niet de bedoeling?

Bij het pakken van voedsel, pakken jullie dan in 1x alles wat er al is of ga je 1 voor 1 zodat je ook gebruik kan maken van de her-rol regels? Dit laatste las ik bij de maker van het spel als een valide handeling.
Dobbelstenen laat je gewoon liggen.
Kaarten onder een vogel tellen alleen voor een punt aan het einde van het spel.

Dobbels 1 voor 1 pakken zodat je opnieuw kunt rollen als alles hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
MADG0BLIN schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 22:18:
[...]

Dobbelstenen laat je gewoon liggen.
Kaarten onder een vogel tellen alleen voor een punt aan het einde van het spel.

Dobbels 1 voor 1 pakken zodat je opnieuw kunt rollen als alles hetzelfde is.
is het niet alleen als je opnieuw gooit en alle 5 zijn hetzelfde dat je opnieuw mag gooien?

Als er gepakt wordt en er liggen nog drie dezelfde b.v. dan heb je gewoon pech?

Dit is anders wel een redelijke regelmisser van ons hier

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Postius schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:19:
[...]

is het niet alleen als je opnieuw gooit en alle 5 zijn hetzelfde dat je opnieuw mag gooien?

Als er gepakt wordt en er liggen nog drie dezelfde b.v. dan heb je gewoon pech?

Dit is anders wel een redelijke regelmisser van ons hier
Nope, altijd als er voedsel gepakt mag worden en alles is hetzelfde, dan mag je alles opnieuw gooien.
Uit de regels:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BgyRpqfy_FzGO4MaVlaaqSP5BEo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zcjIi45uZIicH7QgaURXmybQ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
MADG0BLIN schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:22:
[...]

Nope, altijd als er voedsel gepakt mag worden en alles is hetzelfde, dan mag je alles opnieuw gooien.
Uit de regels:

[Afbeelding]
Oh dat veranderd wel een beetje het een en ander, niet al te wereldschokkend maar we vonden al dat de birdfeeder vaak weinig mee gebeurde.

Maar als er dus 2 dobbelstenen liggen, en je mag 2 voedsel pakken, op het moment dat je 1 dobbelsteen wegpakt en er nog maar 1 over is, mag je dus meteen alle 5 opnieuw gooien?

Vind dat ergens toch wat raar, de laatste voeder dobbelsteen is dus compleet irrelevant. Maar dit zal wel helpen de bird feeder vaker te verversen, wat bij ons wat weinig gebeurde.

[ Voor 5% gewijzigd door Postius op 28-12-2020 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Postius schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:29:
[...]

Oh dat veranderd wel een beetje het een en ander, niet al te wereldschokkend maar we vonden al dat de birdfeeder vaak weinig mee gebeurde.

Maar als er dus 2 dobbelstenen liggen, en je mag 2 voedsel pakken, op het moment dat je 1 dobbelsteen wegpakt en er nog maar 1 over is, mag je dus meteen alle 5 opnieuw gooien?

Vind dat ergens toch wat raar, de laatste voeder dobbelsteen is dus compleet irrelevant. Maar dit zal wel helpen de bird feeder vaker te verversen, wat bij ons wat weinig gebeurde.
Klopt. Je mag uiteraard de laatste wel pakken als hij relevant is. Met pech gooi je opnieuw en heb je niet hetgeen je nodig hebt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Zo, net 2de aflevering Unlock StarWars gespeeld. Deze liggen ons wel heel erg goed. Nog een goede 20 minuten over. Maar was wel weer leuk, zeker tegen het einde heb je een soort spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
De laatste dagen ben ik vooral bezig geweest met 'organisatie'.

Eerst heb ik mijn verzameling plastic zakjes maar eens uitgemest. Tegenwoordig krijg je er bij elk spel wel een stapel en wat ik over heb gooide ik altijd in een bak, maar dat was nu een compleet zootje geworden. Nu heb ik er nog een stuk of vijftig over van bruikbare groottes, dat zoekt wat handiger.

Daarna was het de beurt aan Carcassonne. Vlak nadat ik dat gekocht had, een jaar of zes geleden, ben ik op zoek gegaan naar alle mini-uitbreidingen en promo's. Nu Carcassonne minder op tafel komt gebruiken we die niet meer, dus heb ik al die tegeltjes eruit gevist en in de juiste doosjes gedaan. Eens zien of ik daar via Bordspelmania ofzo nog wat geld voor kan vangen...

Daarna was er toch weer wat tijd om te spelen, met o.a. Macao, Nova Luna, Calico en Blätterrauschen :) .
Bij Spelhuis verkopen ze gelijkaardige bakjes, Geekbox heten ze. Misschien vind je ze bij je lokale spellenboer ook wel.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuey

Als je exact de bijgeleverde bakjes wil hebben, kun je die krijgen via de site van Stonemaier Games zelf. Ze verschepen vanuit de UK, dus als je snel bent, zou dat nog net gunstig moeten kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Anvil_
Smuey schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:15:
[...]

Als je exact de bijgeleverde bakjes wil hebben, kun je die krijgen via de site van Stonemaier Games zelf. Ze verschepen vanuit de UK, dus als je snel bent, zou dat nog net gunstig moeten kunnen.
1 dollar per stuk, vind ik nog best ok voor boardgame accessoires. Ik verbaas me echt over de prijzen van veel inlays, bakjes, sleeves etc. Vaak geeft men een veelvoud van de aanschafwaarde uit om iets "netjes"te krijgen.

Getuige iemand op BGG die 3(!!!) TI4 basegame inlays kocht om de boel voor zijn gevoel netjes in te pakken.. en hij overweegt nog meer te kopen als er expansion inlays komen :9
https://boardgamegeek.com...36/game-expansion-one-box

In other news: deze week een paar keer Minecraft: Builders and biomes uitgeprobeerd.. Mijn zoon en zijn broertje zijn er heel blij mee, maar als boardgamer vielen de krakende mechanics me direct op:

- de aanbevolen 4x4 tile grid is veel te klein voor 3 of 4 spelers. Binnen no time staat iedereen op een leeg kruispunt en kan hij niets meer doen bijna. Raar dat dit niet opschaalt met playercount. Ons 2e potje met 4 spelers hadden we hier zelf maar 5x5 van gemaakt, maar dan heb je te weinig loot kisten voor langs de randen in de doos.
- scoren lijkt in onbalans, gebouw combo's geven je veel meer punten dan vechten doorgaans. Vaak is het dikke RNG wie er toevallig een sterke combo trekt.
- monsters aanvallen heeft alleen in het begin enige zin, vooral als je er 1 met een terrein score bonus vind. ..waarbij je dan ook nog wat geluk met wapens pakken moet hebben. Bouwen brengt 0 risico met zich mee.
- het grid waar je langs beweegt wordt gevormd door de componenten zelf. Naarmate deze verdwijnen wordt het erg onduidelijk waar een speler precies staat en hoeveel stapjes hij nodig heeft om ergens te komen. zeker bij een kids game erg onhandig.

Ik denk dat ik op BGG wat houserules ga zoeken. Nu heb ik sterk het kickstarter gevoel: veel thema en leuke looks, maar totaal ongeteste game mechanics lijkt het wel.

Verder toch wel de nodige positieve punten: Minecraft thema zit er echt leuk in en er is zeker ruimte voor interessante keuzes (wat ga ik doen, exploren, vechten of bouwen) en strategie (combo's plannen, laatste blokjes van een laag wegpakken alleen om round scoring te triggeren etc.)

Tot mijn verbazing was Tom Vasel van Dice Tower erg positief over de game.. heb steeds meer het idee dat hij games nauwelijks speelt en vervolgens een kritiekloze review afdraait op de autopiloot.

[ Voor 81% gewijzigd door _Anvil_ op 29-12-2020 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuey
_Anvil_ schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:24:
[...]

1 dollar per stuk, vind ik nog best ok voor boardgame accessoires. Ik verbaas me echt over de prijzen van veel inlays, bakjes, sleeves etc. Vaak geeft men een veelvoud van de aanschafwaarde uit om iets "netjes"te krijgen.

Getuige iemand op BGG die 3(!!!) TI4 basegame inlays kocht om de boel voor zijn gevoel netjes in te pakken.. en hij overweegt nog meer te kopen als er expansion inlays komen :9
Damn, dat is toewijding... Ik zal de eerste zijn die erkent dat bij veel, voornamelijk complexere, spellen een goede insert kan helpen om de boel sneller op tafel te krijgen (en op te bergen), maar drie commerciëel verkrijgbare inserts voor één spel... Dat op zich al flink aan de prijs is... (Ik heb TI3 plus Shattered Empires-uitbreiding liggen, dus ik weet dat er heel, heel veel materiaal in de doos zit, maar toch...)

Ik heb een aantal van mijn spellen wel voorzien van een eigen gemaakte insert, waarbij ik vaak probeer rekening te houden met (mogelijke) uitbreidingen. Zo heb ik Scythe, Gloomhaven en Betrayal at House on the hill voorzien (die laatste heeft echt teveel tokens om ze ongeorganiseerd te laten en ik wilde de Widow's Walk-uitbreiding ook graag in de originele doos hebben, dat past namelijk makkelijk). King of Tokyo ook gedaan, inclusief Power Up en enkele monster packs, ik heb zelfs nog ruimte over voor de Halloween-uitbreiding, mocht ik die ooit nog eens voor een leuke prijs tegen komen. Voor Scythe overweeg ik echter nog steeds om de Legendary box te kopen met een complete insert voor alles dat daar bij past, maar ik lees eigenlijk overal dat bij de beschikbare inserts de combinatie gameboard+board extension+modular board eigenlijk niet past. Iemand hier ervaring mee? Ik heb:

- Wind Gambit
- Invaders from Afar
- Rise of Fenris
- Realistic Resources
- Metal coins
- alle Combat Dials
- custom encounter tokens
- Board extension
- Modular board

En een 3D-printed Factory, maar dat die niet in een insert past, daar heb ik vrede mee.

Nu heb ik alles van de base game, IFA, metal coins, realistic resources en alle boards in de basis-doos zitten, maar die sluit (begrijpelijkerwijs...) niet bepaald lekker meer. Wind Gambit en RoF zitten beiden in de eigen doos. Ik wil best wat geld uitgeven aan een betere oplossing, maar dan moet natuurlijk wel alles gewoon netjes passen :)

En ja, ik weet heel erg goed dat ik hiermee het eerste deel van mijn post nogal hard onderuit haal... 35 euro voor een lege doos en dan nog een x-bedrag voor een complete insert tikt aardig aan...

[ Voor 4% gewijzigd door Smuey op 29-12-2020 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:07
Tijdens de adventactie van 999 games een combi gekocht met twee games: De Zoektocht naar El Dorado & Paleo. Afgelopen kerst beide gedaan.

Eldorado is een simpele maar wel leuke deckbuilder, goede gateway game die niet veel uitleg nodig heeft en wel lekker weg speelt.

Paleo is een coop waarbij we scenario 1 de eerste keerzeer eenvoudig wonnen, waardoor we vermoedde dat we bepaalde regels toch niet goed hadden toegepast. Nogmaals de regels doorgelezen en bij poging twee waren we in ronde twee of drie al verslagen. Dag erop met goede moed het scenario opnieuw gedaan en nu wel scenario 1 gehaald. Kijk nu al uit naar scenario twee! Heb niet heel veel ervaring met coop; Pandemic, Andor en Mice & Mystics maar deze Paleo spreekt mij tot nu toe het meest aan.

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Freelance schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:16:
Heb niet heel veel ervaring met coop; Pandemic, Andor en Mice & Mystics maar deze Paleo spreekt mij tot nu toe het meest aan.
Waarom spreekt het je zo aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postius
_Anvil_ schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:24:
[...]

In other news: deze week een paar keer Minecraft: Builders and biomes uitgeprobeerd.. Mijn zoon en zijn broertje zijn er heel blij mee, maar als boardgamer vielen de krakende mechanics me direct op:

- de aanbevolen 4x4 tile grid is veel te klein voor 3 of 4 spelers. Binnen no time staat iedereen op een leeg kruispunt en kan hij niets meer doen bijna. Raar dat dit niet opschaalt met playercount. Ons 2e potje met 4 spelers hadden we hier zelf maar 5x5 van gemaakt, maar dan heb je te weinig loot kisten voor langs de randen in de doos.
- scoren lijkt in onbalans, gebouw combo's geven je veel meer punten dan vechten doorgaans. Vaak is het dikke RNG wie er toevallig een sterke combo trekt.
- monsters aanvallen heeft alleen in het begin enige zin, vooral als je er 1 met een terrein score bonus vind. ..waarbij je dan ook nog wat geluk met wapens pakken moet hebben. Bouwen brengt 0 risico met zich mee.
- het grid waar je langs beweegt wordt gevormd door de componenten zelf. Naarmate deze verdwijnen wordt het erg onduidelijk waar een speler precies staat en hoeveel stapjes hij nodig heeft om ergens te komen. zeker bij een kids game erg onhandig.

Ik denk dat ik op BGG wat houserules ga zoeken. Nu heb ik sterk het kickstarter gevoel: veel thema en leuke looks, maar totaal ongeteste game mechanics lijkt het wel.

Verder toch wel de nodige positieve punten: Minecraft thema zit er echt leuk in en er is zeker ruimte voor interessante keuzes (wat ga ik doen, exploren, vechten of bouwen) en strategie (combo's plannen, laatste blokjes van een laag wegpakken alleen om round scoring te triggeren etc.)

Tot mijn verbazing was Tom Vasel van Dice Tower erg positief over de game.. heb steeds meer het idee dat hij games nauwelijks speelt en vervolgens een kritiekloze review afdraait op de autopiloot.
Ik heb nooit zo goed begrepen waarom Tom Vassel populair is en al die anderen niet. SUSD bedienen een duidelijk andere markt en insteek.

Zijn grootste mankement is dat zijn reviews 2 minuten zijn maar zijn filmpjes 30 minuten.

En mensen zijn echt gek met inlays en inserts. Al heb ik voor de grap wel zelf een concordia insert ge3dprint maar dat was meer als test (wel zeer netjes eruit gekomen).

Maar ik heb zelden zulke nutteloze dingen gezien als inserts en dan die prijs erbij. En mensen maar betalen _O- Denk dat de doelgroep sterk overlapt met kickstarthypers :9

Er zijn een handjevol spellen waarvoor een insert wel handig kan zijn, de rest heb ik toch de indruk dat het meer OCD is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:07
maartend schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:30:
[...]
Waarom spreekt het je zo aan?
Had er bij moeten vermelden voor twee personen. Pandemic & Andor vind ik persoonlijk leuker met vier personen. Bij Mice & Mystics had ik (wellicht onterecht) het gevoel dat je meer administratie moest bijhouden. Maar kan daar ook naast zitten, is al jaren terug dat het spel uit de kast is geweest, misschien binnenkort weer een keer :)

Daarnaast vond ik de thematiek en het artwork erg cool.

(...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Postius schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:02:
[...]

Maar ik heb zelden zulke nutteloze dingen gezien als inserts en dan die prijs erbij. En mensen maar betalen _O- Denk dat de doelgroep sterk overlapt met kickstarthypers :9

Er zijn een handjevol spellen waarvoor een insert wel handig kan zijn, de rest heb ik toch de indruk dat het meer OCD is :P
Inserts kunnen enorm veel tijd besparen bij het opzetten en opruimen van spellen. Dat verkort dus de totale tijd die je als groep kwijt bent aan een spel, wat ik als zeer positief ervaar. Hoe meer verschillende componenten, hoe groter de tijdwinst. Gloomhaven (extreem voorbeeld) zonder inserts is een enorme stapel baggies, dat helpt niet bij het zoeken naar dat ene ding.

Maar ook bij spellen die je vaak speelt kan het prettig zijn: vaker een beetje tijdwinst is alsnog een hoop minuten in een jaar :)

Ik ga dan wel voor de goedkopere foamcore van Folded Space, die werken even goed als de houten, maar dan voor minder geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HellPunk
[...]
Ik heb nooit zo goed begrepen waarom Tom Vassel populair is en al die anderen niet. SUSD bedienen een duidelijk andere markt en insteek.
Sinds de Dice Tower de laatste twee, drie jaar zo uitgebreid is volg ik het ook zo niet meer, kwantiteit gaat naar mijn mening idd te vaak voor op kwaliteit tegenwoordig. Toen het nog gewoon Tom, Zee en Sam was was er wel wat meer diepgang. Wel knap wat hij met dat channel gedaan heeft en hoe hij het groot gemaakt heeft. Ik denk dat het net daarom zo populair is: bijna iedereen vindt er wel wat naar zijn gading.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
[...]

Eens, op een paar hele grote games na is de tijdswinst ook verwaarloosbaar. Ik heb welgeteld 1 inlay, die van folded space voor TI4. Daar is ook echt wel sprake van veel praktisch nut en tijdswinst.

Zelf vind ik het heerlijk om hier tegen aan te hakken, omdat mijn eigen uitgavenpatroon bij boardgames verdomd verstandig is voor mijn doen. Over bepaalde andere zaken wil ik het niet hebben ;)

[ Voor 7% gewijzigd door _Anvil_ op 29-12-2020 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:40

Oxigeon

En zo is dat!

Hier gisteren (lees de 28e december) een spellenavond gehad met mijn broer @Swaxie . En onze 2 dames.

We zijn begonnen met voor mij een nieuw spel. We speelden een pot Everdell. Dit is me eigenlijk zeer goed bevallen. Aangezien de pot dik 3 uur duurder ivm uitleg etc hebben we alleen maar Everdell gespeeld en afgesloten met 3 potjes Ticket to Ride New York welke ik bij de postcode loterij heb gewonnen. Gisteren was een zwarte dag in mijn bordspellencarriere. Ik heb nergens een pot gewonnen. Maar dat kon natuurlijk ook zijn omdat ik zowel TtR en Everdell voor de eerste keer speelde.

Het mooie van Everdell is eigenlijk dat je door de grote hoeveelheid kaarten eigenlijk nooit een zelfde pot gaat krijgen. Vandaag dus zelf ook maar de NL versie van Everdell gekocht via het www.

Moet zeggen dat ik toch nog een flinke tijd heb moeten zoeken vooral ik een winkel vond wat hem nog op voorraad heeft. Want eigenlijk is hij zo goed als overal uitverkocht.

Zijn er trouwens nog mensen hier die gebruik maken van apps/websites op de smartphone om scores bij te houden? BG stats wordt veel gebruikt maar kost ook €4.25. Al wordt daar ook alles aan BGG gekoppeld als ik het goed begrijp. En welke appa gebruiken jullie er dan voor.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Ik gebruik al jaren BG stats. Fantastische app en synced inderdaad alles naar BGG.

Gisteravond zelf de nieuwe game Dune Imperium voor het eerst gespeeld en direct gewonnen. 8)
Wat een fantastisch spel! Het is een deck builder met worker-placement. Elke ronde heb je twee acties wat je later kan opwaarderen naar drie, maar man, met niet al te veel opties toch enorm veel diepgang.

Deze hoop ik binnenkort weer te kunnen spelen. Absolute aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

MADG0BLIN schreef op woensdag 30 december 2020 @ 07:42:
Ik gebruik al jaren BG stats. Fantastische app en synced inderdaad alles naar BGG.

Gisteravond zelf de nieuwe game Dune Imperium voor het eerst gespeeld en direct gewonnen. 8)
Wat een fantastisch spel! Het is een deck builder met worker-placement. Elke ronde heb je twee acties wat je later kan opwaarderen naar drie, maar man, met niet al te veel opties toch enorm veel diepgang.

Deze hoop ik binnenkort weer te kunnen spelen. Absolute aanrader!
Ook een paar keer gespeeld, leuke game maar het dune thema komt er niet goed uit helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:56
Hier sinds afgelopen weekend Everdell de Nederlandse versie. Erg leuk om te spelen, ben nog niet geheel zeker van de juiste tactieken, maar het is wel mooi dat je eigenlijk iedere beurt moet kiezen tussen een aantal goede opties. Speel het met een 10-jarige, en merk dat het daarvoor wel complex is. (terwijl spellen als Valeria en Dominion voor hem prima te doen zijn)

Gisteren ook met de vrouw samen Aeons End Outcasts de 1e expeditie gefinished. Topspel maar wel gruwelijk moeilijk. we hebben 4 van de 7 spellen (op normaal niveau) gewonnen, vaak net op het randje ook nog. Erg blij met de aanvulling, heb nu 2 basegames waarmee we onze eigen expedities kunnen gaan plannen en spelen :)

Qua loggen van games, wat is voor jullie de noodzaak of wens hiervan? Doen jullie iets met wat eruit komt? Ik zie dit ook vaak mensen uit gewoonte doen, maar vraag me dan af wat er met de gegevens verder ooit nog gedaan wordt :)

[ Voor 14% gewijzigd door DaWayne op 30-12-2020 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Oxigeon schreef op woensdag 30 december 2020 @ 01:10:
Hier gisteren (lees de 28e december) een spellenavond gehad met mijn broer @Swaxie . En onze 2 dames.

We zijn begonnen met voor mij een nieuw spel. We speelden een pot Everdell. Dit is me eigenlijk zeer goed bevallen. Aangezien de pot dik 3 uur duurder ivm uitleg etc hebben we alleen maar Everdell gespeeld en afgesloten met 3 potjes Ticket to Ride New York welke ik bij de postcode loterij heb gewonnen. Gisteren was een zwarte dag in mijn bordspellencarriere. Ik heb nergens een pot gewonnen. Maar dat kon natuurlijk ook zijn omdat ik zowel TtR en Everdell voor de eerste keer speelde.

Het mooie van Everdell is eigenlijk dat je door de grote hoeveelheid kaarten eigenlijk nooit een zelfde pot gaat krijgen. Vandaag dus zelf ook maar de NL versie van Everdell gekocht via het www.

Moet zeggen dat ik toch nog een flinke tijd heb moeten zoeken vooral ik een winkel vond wat hem nog op voorraad heeft. Want eigenlijk is hij zo goed als overal uitverkocht.

Zijn er trouwens nog mensen hier die gebruik maken van apps/websites op de smartphone om scores bij te houden? BG stats wordt veel gebruikt maar kost ook €4.25. Al wordt daar ook alles aan BGG gekoppeld als ik het goed begrijp. En welke appa gebruiken jullie er dan voor.
4,25 voor iets wat je in een excelletje kan doen? Bordspel spelers betalen overal voor! :9

Ik log niks meer, het is zinloos je doet er nooit wat mee. De enige keer wanneer het leuk is is op het moment zelf.

Enige uitzondering is een excel file waarin ik al twee jaar de stats van Memoir 44 bijhoudt. Maar hier gebeurd ook niks mee. Of je hebt een stapel oud papier die je na een paar jaar weggooid.

Ik heb nog nooit het nut er van ingezien en ook de lol eigenlijk niet. Om dan te betalen voor zoiets _O- nee bedankt. Wel een goeie manier van bgg om geld binnen te harken en er iets voor terug te geven.

Maar serieus, bordspel stats who gives a ****? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:38
Postius schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:52:
[...]

4,25 voor iets wat je in een excelletje kan doen? Bordspel spelers betalen overal voor! :9

Ik log niks meer, het is zinloos je doet er nooit wat mee. De enige keer wanneer het leuk is is op het moment zelf.

Enige uitzondering is een excel file waarin ik al twee jaar de stats van Memoir 44 bijhoudt. Maar hier gebeurd ook niks mee. Of je hebt een stapel oud papier die je na een paar jaar weggooid.

Ik heb nog nooit het nut er van ingezien en ook de lol eigenlijk niet. Om dan te betalen voor zoiets _O- nee bedankt. Wel een goeie manier van bgg om geld binnen te harken en er iets voor terug te geven.

Maar serieus, bordspel stats who gives a ****? :P
Omdat een app daarvoor veel handiger is dan een Excel bestand?

4 euro. Lekker boeiend.

De stats lijken mij best interessant bij games die je veel doet. Welke volken scoor je goed, algemene high scores, etc.

Ik heb de app overigens (nog) niet, maar wellicht probeer ik het eens. Als ik het na een week nooit meer gebruik, dan ga ik echt ontzettend balen van die 4 euro die ik heb weggegooid!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Gebruik sinds 2 maandjes ook BG Stats ja. Vind die data gewoon leuk, vooral voor high scores en win percentages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

SemperFidelis schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:19:
Gebruik sinds 2 maandjes ook BG Stats ja. Vind die data gewoon leuk, vooral voor high scores en win percentages.
Kan me precies indenken waarvoor ik die ga gebruiken.

Zullen we een potje backgammon doen... eventjes over nadenken *pakt app erbij... win percentage van 20% op 40 potten* nou nee. Daar heb ik nu geen zin in haha.

Het gaat inderdaad maar om 4 euro. Denk dat ik het daar ook maar eens voor probeer. En is natuurlijk altijd leuk om eens wat stats na te kijken hoe vaak je een spelletje nou op tafel gooit per jaar/maand/overall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cujo74
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-08 11:40
Zelf gebruik ik de app ScorePal al diverse jaren.
Ook logging met BGG

Naast de stats wat gewoon leuk is vind ik zelf het ook handig om de score direct in bij te houden, in diverse gevalen handiger als alles op papiertje zitten schrijven en optellen etc. zeker als je op meerdere vlakken punten kunt scoren.

Kinderen vinden ook altijd wel leuk om te kijken wie waar de hoogste score heeft, hoe vaak we iets gespeeld hebben etc.
En zelfs als ik niet heb meegespeeld en vrouwlief heeft spelletje gewonnen dan moet het inmiddels wel alsnog in de app genoteerd worden..... iets met onderlinge strijd enzo O+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Bundin schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:21:
[...]

Inserts kunnen enorm veel tijd besparen bij het opzetten en opruimen van spellen. Dat verkort dus de totale tijd die je als groep kwijt bent aan een spel, wat ik als zeer positief ervaar. Hoe meer verschillende componenten, hoe groter de tijdwinst. Gloomhaven (extreem voorbeeld) zonder inserts is een enorme stapel baggies, dat helpt niet bij het zoeken naar dat ene ding.

Maar ook bij spellen die je vaak speelt kan het prettig zijn: vaker een beetje tijdwinst is alsnog een hoop minuten in een jaar :)

Ik ga dan wel voor de goedkopere foamcore van Folded Space, die werken even goed als de houten, maar dan voor minder geld.
Inserts kunnen de boel ook heel houden. Heb begin december Zombicide gekocht en heb al 1 karakter met een deukje (waarschijnlijk in het verkeerde vakje gedaan).
Echter is een insert wel lastig, want je hebt ze dan voor het basisspel. Maar als je een uitbreiding hebt dan kom je alweer ruimte te kort :(

Druk aan het bedenken hoe ik dit op kan lossen.

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zelf inserts maken! Heb ik ook voor TI3 + Expansions gedaan. Is een (leuk) klusje. Beetje uitdenken hoe alles moet passen, dan in een sketch programma de boel sketchen en een lasersnijder in de buurt zoeken. Paar plaatjes dun MDF ofzo kopen en los gaan. Is qua euries een stuk goedkoper, maar qua tijd kost het wel wat meer ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:56
LOTG schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:47:
[...]

Ik heb de swan panasia sleeves gekocht aan de hand van die sleeving guide, voor een ander spel heb ik een ander merk (arcane tinmen, ze waren van de spelvogel) voor kaarten met een andere afmeting maar die van Swan zijn beter vind ik zelf. Gekocht bij smiling monster, alleen de verzendkosten zijn wat jammer want ik viel net een categorie hoger qua kosten voor alles.

...

Edit:
Even een toevoeging waarom ik die van swan beter vind: pasvorm is echt super en ze houden lekker vast en shuffelen gaat ook prima.
MeZZiN schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:59:
...

Na veel te veel sleeves gekocht te hebben ben ik eigenlijk op SWAN uit gekomen wel de premium niet die super dunne. Beter dan ultra pro (minder dik) dus schudden beter. En minder ruimte in nemen. een heel betaalbaar. Ben helaas een OCD sleever dus alles moet eigenlijk in een sleeve. Dus heb bijna elke maat gewoon op voorraad thuis (veel gekocht op essen). Meetal bestel ik er een paar bij als ik een game koop. De meeste game stores verkopen nu SWAN ook gelukkig.
Mvdbeld schreef op maandag 6 januari 2020 @ 20:22:
[...]

Opbergen, kan ik folded space aanraden: Folded Space - FS-GLO Insert

Sleeves, BGG heeft een mooie lijst: BGG Card Sleeve Sizes for Games

Gebruik zelf de dunne van Swan Pan Asia, niet bijzonder en plakken mits te strak opgeborgen, maar houden het geheel wel netjes en enigzins betaalbaar (€2,50 x 160 stuks).
Ik wil ook gaan sleeven en de Swan Panasia sleeves spreken mij ook aan. Ik wil het gebruiken voor Catan (big box) en Arkham Horror the card game (die moet ik nog aanschaffen). Om de kosten wat laag te houden neig ik naar de dunne hoesjes. Waar kopen jullie deze? Smiling monster is nu dicht (ook de webshop) en zelf vind ik ze alleen op spelspul, maar hier is de prijs wat hoger dan eerder genoemd. Ik woon in Deventer aan daar zit een bordspellen zaak, maar daar vind ik geen sleeves op de website.

Anekdote: Tijdens de eerste keer spelen met de Catan big box merkte ik dat de kaartjes van een iemand wat slap waren waarschijnlijk door zweethanden. En aan het eind van de avond ging er nog een glas cola over het bord en de kaartjes. Het was een leuke avond en ik vind dat er tijdens een spelletje gedronken en gegeten mag worden, maar dit vond ik wel jammer en daarom wil ik de boel iets beter beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Bumpy_NL schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:32:
[...]

[...]

[...]

Ik wil ook gaan sleeven en de Swan Panasia sleeves spreken mij ook aan. Ik wil het gebruiken voor Catan (big box) en Arkham Horror the card game (die moet ik nog aanschaffen). Om de kosten wat laag te houden neig ik naar de dunne hoesjes. Waar kopen jullie deze? Smiling monster is nu dicht (ook de webshop) en zelf vind ik ze alleen op spelspul, maar hier is de prijs wat hoger dan eerder genoemd. Ik woon in Deventer aan daar zit een bordspellen zaak, maar daar vind ik geen sleeves op de website.

Anekdote: Tijdens de eerste keer spelen met de Catan big box merkte ik dat de kaartjes van een iemand wat slap waren waarschijnlijk door zweethanden. En aan het eind van de avond ging er nog een glas cola over het bord en de kaartjes. Het was een leuke avond en ik vind dat er tijdens een spelletje gedronken en gegeten mag worden, maar dit vond ik wel jammer en daarom wil ik de boel iets beter beschermen.
Een fles cola gaan je sleeves niet tegen helpen. :9 Maar dat is wel kut ja als dat gebeurd. Aan de andere kant het kan altijd een keer gebeuren, moet je ook niet al te lang mee inzitten.

Ik vind zelf sleeves erg irritant spelen, dit verscheelt ook wel per sleeve maar ik vind het niet lekker vasthouden en schudden etc. Ik vind een beetje wear and tear ook wel leuk moet ik eigenlijk zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Oxigeon schreef op woensdag 30 december 2020 @ 01:10:
DaWayne schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:19:
Qua loggen van games, wat is voor jullie de noodzaak of wens hiervan? Doen jullie iets met wat eruit komt? Ik zie dit ook vaak mensen uit gewoonte doen, maar vraag me dan af wat er met de gegevens verder ooit nog gedaan wordt :)
Ik log mijn plays in de BGG-app, die is gratis. Tja, en wat ik met de data doe? Zonet zei mijn vrouw nog na een potje Keltis dat het toch al lang geleden is dat we dat gespeeld hadden. Dan vind ik het wel leuk om dat even te kunnen checken (het was twee maanden geleden ;) ). Niet alles moet een noodzaak of groot nut hebben 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
CaLeX schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:09:
[...]

Inserts kunnen de boel ook heel houden. Heb begin december Zombicide gekocht en heb al 1 karakter met een deukje (waarschijnlijk in het verkeerde vakje gedaan).
Echter is een insert wel lastig, want je hebt ze dan voor het basisspel. Maar als je een uitbreiding hebt dan kom je alweer ruimte te kort :(

Druk aan het bedenken hoe ik dit op kan lossen.
[...]

:P

Ik denk altijd, zou dit het grootste probleem in het leven van deze persoon zijn.. dat het verpakken van spel componenten je zo bezig houdt.. ? Dan is het een gezegend mens ;)

[ Voor 31% gewijzigd door _Anvil_ op 01-01-2021 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Laatst online: 24-08 06:48
Hey wat leuk een topic over echte kaart spellen? Ik heb nog nooit tradingcard games gespeeld maar het heeft altijd wel mijn interesse gehad. Ik speel wel regelmatig traditionele kaart games. Vandaag en gister Solitaire Klondike gespeeld met een Star Wars deck

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UjGsYI42mKKydSEUg9jU1Tfif80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hvOkzXLpdzbnwVpuSivOhBbM.jpg?f=fotoalbum_large

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

• Postius
Robolokotobo schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:56:
Hey wat leuk een topic over echte kaart spellen? Ik heb nog nooit tradingcard games gespeeld maar het heeft altijd wel mijn interesse gehad. Ik speel wel regelmatig traditionele kaart games. Vandaag en gister Solitaire Klondike gespeeld met een Star Wars deck

[Afbeelding]
Die klaver tien _O- , not only the men but the women and childeren!

• Robolokotobo
Hahaha ik heb geen idee @Postius Ik ken die oudere films amper

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exar
  • Laatst online: 28-08 01:00
Robolokotobo schreef op donderdag 31 december 2020 @ 16:20:
Hahaha ik heb geen idee @Postius Ik ken die oudere films amper
Oudere films? Haha nu voel ik me echt oud, want dat zijn die "nieuwe prequels"..... 8)7

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• Robolokotobo
@Exar Ik ben zelf 39 maar weet bijna niks meer van de films voor The Force Awakens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Met kerst aan de huisverzameling toegevoegd: de crew en tapestry.

Tapestry nu twee keer gespeeld. Leuk. Nog veel te optimaliseren in optimaal scoren maar dat is dan ook de fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Gisteravond 4 potjes Obscurio. Leuke mix tussen Dixit en Mysterium met een traitor. Wel wat weinig kaarten, en er is geen expansion. Nu hebben we ook Dixit met 6 expansions dus gaan we daar voorlopig een mix mee maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:11
Hebben sinds een aantal weken Wingspan incl. de Europese uitbreiding in ons bezit. Een leuke toevoeging aan onze verzameling, in het begin wat overweldigend qua aantal vogelkaarten maar dit zorgt er uiteindelijk ook voor dat het verloop van het spel redelijk onvoorspelbaar gaat en je tactisch toch echt wat keuzes kan maken. 2 jaar geleden was dit hét spel op Spiel in Essen, door de overmatige promotie zijn wij er toen eigenlijk een beetje weg van gebleven. Toch is het een vermakelijk spel.

Verder als leuke 1v1 spellen onlangs keer op keer en 7 wonders duel gekocht. Bevallen ook erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:57
Gisteren voor mijn verjaardag Pandemic Legacy S1 gekregen, super tof!

Nu hebben wij niet de reguliere Pandemic, alleen 2x met vrienden gespeeld. Is het aan te raden eerst een paar potjes gewoon te spelen om er een beetje in te komen? En kan dit met de Legacy versie? En kun je Legacy weer in goede staat terugbrengen voor verkoop eventueel?

[ Voor 5% gewijzigd door millerman_sf op 02-01-2021 09:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Medjai
  • Laatst online: 22:39
millerman_sf schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 09:45:

Nu hebben wij niet de reguliere Pandemic, alleen 2x met vrienden gespeeld. Is het aan te raden eerst een paar potjes gewoon te spelen om er een beetje in te komen? En kan dit met de Legacy versie? En kun je Legacy weer in goede staat terugbrengen voor verkoop eventueel?
Ja het is aan te raden om een paar gewone potjes te spelen, en ja dat kan met de legacy versie. De legacy versie kun je niet terug brengen naar goede staat, dus verkoop zal niet gaan. Wel kun je het gewone pandemie blijven spelen met de legacy versie nadat de campaign is afgelopen (je kunt dus je reguliere pandemic wel verkopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:57
Top. Dank! Gaan we eerst een paar potjes het reguliere spel spelen.

Eerst Unstable Unicorns proberen. Gisteren ook Europa bij Wingspan gespeeld. Toffe uitbreiding inderdaad, eigenlijk wel een must om de complexiteit een beetje omhoog te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Hier deze vakantie weer aardig aan het spellen geslagen. Flink wat potten everdell gespeelt. Vandaag dan weer "De zoektocht naar El Dorado" gekocht via eurosparen. Met verzenden kost deze dan 23 euro. Dacht daar kunnen we hem niet voor laten liggen.

Dese zal dus denk ik volgend weekend ergens gespeeld gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_

Grappige video van Shelfside over Boardgame addiction, de comments zijn echter minder grappig. Diverse reacties van mensen met een soort koopverslaving.. waaronder iemand die 150 games heeft gekocht in 2020 en er 12 gespeeld heeft... wauw

Denk dat dit soort mensen een onderliggend probleem heeft, de verslaving is alleen maar een symptoon lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Er valt nog voor te zeggen dat mensen bordspellen verzamelen. Sommige mensen verzamelen theekopjes (ik verzamel mokken van vakantielanden) en anderen verzamelen bordspellen. Maaaaaaaaaaar dan moet je ze eigenlijk dicht laten en in perfecte staat houden tot je het eventueel wilt spelen. Ik heb een klein beetje de regel dat als iets niet in een jaar wordt gespeeld het dan verkocht wordt tenzij ik het wil bewaren omdat ik het gewoon erg gaaf vindt. Imperial Assault is dat laatste voor mij, mocht ik de juiste mensen vinden kunnen we daar erg veel lol mee gaan beleven.

[ Voor 33% gewijzigd door MrVegeta op 02-01-2021 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postius
millerman_sf schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 09:45:

Nee ik zou gewoon beginnen met legacy spelen, veel leukere ervaring. Je hoeft absoluut geen pandemic ervaring te hebben om legacy te doen. Er is geen enkele reden om normaal pandemic te spelen als je legacy in huis hebt, gewoon lekker beginnen! Zeker als je al een keer normaal pandemic hebt gespeeld is er eigenlijk geen enkele reden om niet te beginnen met legacy.
_Anvil_ schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:27:
[YouTube: Board Game Addiction]

Grappige video van Shelfside over Boardgame addiction, de comments zijn echter minder grappig. Diverse reacties van mensen met een soort koopverslaving.. waaronder iemand die 150 games heeft gekocht in 2020 en er 12 gespeeld heeft... wauw

Denk dat dit soort mensen een onderliggend probleem heeft, de verslaving is alleen maar een symptoon lijkt me..
Tja je ziet het hier ook toch? Mensen die voor 1000+ euro in kickstarters steken en dan nog beargumenteren dat ze goed bezig zijn. Compleet van den zotte natuurlijk

[ Voor 38% gewijzigd door Postius op 02-01-2021 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MrVegeta schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:39:
Er valt nog voor te zeggen dat mensen bordspellen verzamelen. Sommige mensen verzamelen theekopjes (ik verzamel mokken van vakantielanden) en anderen verzamelen bordspellen. Maaaaaaaaaaar dan moet je ze eigenlijk dicht laten en in perfecte staat houden tot je het eventueel wilt spelen. Ik heb een klein beetje de regel dat als iets niet in een jaar wordt gespeeld het dan verkocht wordt tenzij ik het wil bewaren omdat ik het gewoon erg gaaf vindt. Imperial Assault is dat laatste voor mij, mocht ik de juiste mensen vinden kunnen we daar erg veel lol mee gaan beleven.
In 2019 had ik me voorgenomen ieder spel in mijn collectie tenminste 1 keer te spelen. Dat waren ruim 200 games. En dat is me op een paar na gelukt. De spellen die niet gespeeld zijn waren ook de echt slechte spellen. Het was een leuke manier om het spul dat in de kast stond dat we al een tijd niet gespeeld hadden op te pakken, en 90% van mijn collectie zijn spellen waar ik altijd wel voor in ben om ze een keertje te spelen. De andere 10% ligt op de stapel om het huis te verlaten (al is het een rotklus om bordspellen te verkopen).
Voor 2020 had ik me voorgenomen gemiddeld 1 spel per dag te doen (solo niet meegerekend), dus minimaal 365 plays in een jaar. Da's niet helemaal gelukt, maar had geen rekening gehouden met de ellende die 2020 bracht.

Ik ben ook wel iemand die aardig wat spellen koopt, maar er wordt ook heel veel gespeeld. Een aantal dingen die niet veel gedaan worden, en sommige die juist heel veel gespeeld worden. Maar als er bij mij in de kast een spel staat waar ik 5 of 10 euro voor betaald heb (en dat zijn er best wel veel), die misschien 1 keer in het jaar gespeeld worden, dan vind ik ze nog steeds het geld en de moeite waard.

Maar dat laatste is lang niet iedereen het mee eens.

Maar 200 spellen gekocht en er 12 spelen die hier boven ergens genoemd werd, dat vind ik dan weer zonde :P

[ Voor 4% gewijzigd door TERW_DAN op 02-01-2021 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Hebben jullie adviezen voor mij voor card games die je in je eentje kan spelen en niet al te ingewikkeld zijn?
Is Marvel Champions leuk in je eentje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Robolokotobo schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:25:
Hebben jullie adviezen voor mij voor card games die je in je eentje kan spelen en niet al te ingewikkeld zijn?
Mijn favoriete solo card game is It's a Wonderfull World. Nu zit daar meer bij dan alleen kaarten (je hebt resource cubes en tokens), dus of die in je straatje valt hangt misschien een beetje af van je definitie van cardgames :P
Er is een online variant van (niet solo) die aardig overeenkomt met de manier hoe het spel in het echt speelt: https://game-park.com/

Wil je iets dat alleen uit kaarten bestaat, vind ik Manhattan Project - Chain Reaction, ook wel een leuke. Alleen dat is er niet eentje waar ik meerdere potjes van achter elkaar zou blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Bedankt @TERW_DAN Ik zal ze even bekijken wanneer ik er zin in heb :)

Net 3 potjes Klondike gespeeld voordat het eindelijk op te lossen was. Ben er een beetje moe van haha

Ik speel ook een solitaire dobbelspel met 3 dobbelstenen. Je neemt een getal in gedachten en begint te gooien. Je mag optellen, aftrekken en vermenigvuldigen. Als je dus 21 moet gooien dan is bijv. twee vijfen en een vier goed. 5 keer 5 is 25. Min 4 is 21

[ Voor 84% gewijzigd door Robolokotobo op 02-01-2021 15:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Ach, de aloude discussie. Ik denk dan altijd live and let live. Waarom altijd zoveel commentaar op keuzes die mensen maken. De een die stopt 1000 euro in zijn auto, de ander koopt er boardgames voor.

Ik heb voor dit jaar wel het doel gesteld om alle games in mijn collectie minimaal 1x te spelen. Dat zijn er 183. Ik denk dat degene die ik niet speel dan uiteindelijk weer verkoop. Dat doe ik sowieso regelmatig, dingen die ik niet meer speel verkopen.

Begin van het jaar is altijd goed om even de balans op te maken van afgelopen jaar. Daarvoor gebruik ik BG stats altijd.
Afgelopen jaar 390 plays waarvan 54 nieuwe games en totaal 127 verschillende.
Meest gespeeld is Tapestry met 35 plays en Paladins op plek 2 met 15 en TFM op 11.

Op naar een mooi spellenjaar in 2021. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
MADG0BLIN schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 17:16:
Ach, de aloude discussie. Ik denk dan altijd live and let live. Waarom altijd zoveel commentaar op keuzes die mensen maken. De een die stopt 1000 euro in zijn auto, de ander koopt er boardgames voor.
Mijn auto is om in te rijden en bordspellen speel je, ik heb ook alles in mijn collectie meerdere keren gespeeld. Dat wil echter niet zeggen dat ik kritiek heb op mensen die in hun enthousiasme een stapel games hebben waar ze niet aan toe komen.,

Doelde eerder op mensen die echt een serieus probleem hebben, dwangmatig games blijven kopen in extreme aantallen terwijl ze ergens wel weten dat ze die toch niet gaat spelen. Ze willen stoppen, maar ze kunnen het niet.

[ Voor 36% gewijzigd door _Anvil_ op 02-01-2021 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
_Anvil_ schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 19:20:
[...]

Mijn auto is om in te rijden en bordspellen speel je, ik heb ook alles in mijn collectie meerdere keren gespeeld. Dat wil echter niet zeggen dat ik kritiek heb op mensen die in hun enthousiasme een stapel games hebben waar ze niet aan toe komen.,

Doelde eerder op mensen die echt een serieus probleem hebben, dwangmatig games blijven kopen in extreme aantallen terwijl ze ergens wel weten dat ze die toch niet gaat spelen. Ze willen stoppen, maar ze kunnen het niet.
Dat ben ik absoluut met je eens. Kopen om te kopen en nooit aan toe komen om te spelen begint wat op een verslaving te lijken. Daar ben ik ook geen voorstander van.

Maar als iemand een kickstarter van 350 euro koopt en dit wekelijks speelt zie ik het probleem niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

* MrVegeta kijkt links naar zijn tafel met de sundropped Tainted Grail collectie Eh ja, wekelijks zei je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Okey Dokey en Tranquility zijn erg leuke spellen. Ik weet niet of die eerste nog vlot verkrijgbaar is, Tranquility is wel te vinden.

Er komt ook een reprint aan van SOS Titanic, ik heb de oude al enkele jaren. SOS Titanic is gebaseerd op Patience, dus de regels zijn best eenvoudig, maar het is wel moeilijk om te winnen.

Dit zijn trouwens alledrie co-op-spellen die je ook alleen kunt spelen (of solo-spellen die ook co-op kunnen, hoe je het wilt bekijken ;) ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik heb recent Vrijdag gekocht, dat is een spel ontworpen om in je eentje te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Dank jullie wel allemaal. Ik ga alle suggesties binnenkort bekijken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:05

NoTimeRemains

I know

Vandaag Wingspan op tafel gehad nadat ik deze voor Kerst gekregen heb. Ontzettend leuk om te spelen, mooi vormgegeven, leuke feitjes over de vogeltjes en redelijk te snappen met de tutorial game.

Alleen dat missende bakje... ;)

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgevol
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:24
Haha, dat had ik ook... Heb ook de Europa uitbreiding en daarin zitten extra bakjes dus ik heb het voer in die bakjes gedaan en heb eentje over voor de eieren. Daar hebben wij nog niet zoveel bakjes voor nodig gehad.
Superleuk spel trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggthud
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:41
NoTimeRemains schreef op zondag 3 januari 2021 @ 00:19:
Vandaag Wingspan op tafel gehad nadat ik deze voor Kerst gekregen heb. Ontzettend leuk om te spelen, mooi vormgegeven, leuke feitjes over de vogeltjes en redelijk te snappen met de tutorial game.

Alleen dat missende bakje... ;)
Vind het ook echt een goed spel, maar ik moet wel eerlijk bekennen dat het mij en mijn vriendin wel 1-1,5u kostte om uit de handleiding te vissen hoe het spel precies ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-01 05:12
Eggthud schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:04:
[...]

Vind het ook echt een goed spel, maar ik moet wel eerlijk bekennen dat het mij en mijn vriendin wel 1-1,5u kostte om uit de handleiding te vissen hoe het spel precies ging.
Dat is toch juist ook leuk. Beetje uitzoeken hoe het werkt
Pagina: 1 ... 115 ... 159 Laatste