1 dollar per stuk, vind ik nog best ok voor boardgame accessoires. Ik verbaas me echt over de prijzen van veel inlays, bakjes, sleeves etc. Vaak geeft men een veelvoud van de aanschafwaarde uit om iets "netjes"te krijgen.
Getuige iemand op BGG die 3(!!!) TI4 basegame inlays kocht om de boel voor zijn gevoel netjes in te pakken.. en hij overweegt nog meer te kopen als er expansion inlays komen
https://boardgamegeek.com...36/game-expansion-one-box
In other news: deze week een paar keer
Minecraft: Builders and biomes uitgeprobeerd.. Mijn zoon en zijn broertje zijn er heel blij mee, maar als boardgamer vielen de krakende mechanics me direct op:
- de aanbevolen 4x4 tile grid is veel te klein voor 3 of 4 spelers. Binnen no time staat iedereen op een leeg kruispunt en kan hij niets meer doen bijna. Raar dat dit niet opschaalt met playercount. Ons 2e potje met 4 spelers hadden we hier zelf maar 5x5 van gemaakt, maar dan heb je te weinig loot kisten voor langs de randen in de doos.
- scoren lijkt in onbalans, gebouw combo's geven je veel meer punten dan vechten doorgaans. Vaak is het dikke RNG wie er toevallig een sterke combo trekt.
- monsters aanvallen heeft alleen in het begin enige zin, vooral als je er 1 met een terrein score bonus vind. ..waarbij je dan ook nog wat geluk met wapens pakken moet hebben. Bouwen brengt 0 risico met zich mee.
- het grid waar je langs beweegt wordt gevormd door de componenten zelf. Naarmate deze verdwijnen wordt het erg onduidelijk waar een speler precies staat en hoeveel stapjes hij nodig heeft om ergens te komen. zeker bij een kids game erg onhandig.
Ik denk dat ik op BGG wat houserules ga zoeken. Nu heb ik sterk het kickstarter gevoel: veel thema en leuke looks, maar totaal ongeteste game mechanics lijkt het wel.
Verder toch wel de nodige positieve punten: Minecraft thema zit er echt leuk in en er is zeker ruimte voor interessante keuzes (wat ga ik doen, exploren, vechten of bouwen) en strategie (combo's plannen, laatste blokjes van een laag wegpakken alleen om round scoring te triggeren etc.)
Tot mijn verbazing was Tom Vasel van Dice Tower erg positief over de game.. heb steeds meer het idee dat hij games nauwelijks speelt en vervolgens een kritiekloze review afdraait op de autopiloot.
[
Voor 81% gewijzigd door
_Anvil_ op 29-12-2020 09:53
]