Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 113 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:36
CombatHermit schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:14:
[...]

Ik ben bijna klaar met in elkaar lijmen van een brokentoken insert van Spirit Island, man, man. Wat een bakjes. Enigszins onderschat wat voor een werk dat was. haha :+

Gezien de black friday deals ook maar de XCOM / Mage Knight besteld bij Raptor. Helaas kreeg ik mijn plastic insert van de Ultimate Edition al kapot binnen bij nieuwe aankoop. Daar ben ik nog steeds verdrietig over, dus maar even een emotie koop gedaan. O-)
Je had mijn MK:UE plastic insert over mogen nemen, en e-Raptor hoe je niet te lijmen :+

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-08 16:53
Net de laatste titel van m'n wishlist 2020 besteld: Blätterrauschen, een roll & write van Kosmos. Zo had ik net voldoende om aan free shipping op Amazon te komen en roll & writes kunnen we toch nooit teveel hebben :).

Morgen weer game night, ik denk dat ik Truffle Shuffle maar eens ga introduceren!

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
_Anvil_ schreef op donderdag 26 november 2020 @ 13:50:
[...]
45 euro voor houten bakjes bij Mageknight, ik blijf me hier over verbazen .. die storage fetish onder de boardgamers..... daar koop je een andere game voor, plus wat plastic bakjes bij de bouwmarkt. En ja ik speel Mageknight ook, zonder insert.. gewoon de standaard bakjes. (disclaimer: iedereen heeft recht op zn eigen irrationele moneyput hobby, mijn auto heeft een old school multipoint injectie turbomotor en zuipt het liefste euro 98 benzine.. ook totale onzin rationeel gezien)
Ach veel dingen zijn niet rationeel te verklaren heb hier boardgames liggen die eigenlijk nooit hun geld 'terug' verdienen.

Maar inserts vind ik wel erg nuttige zeker omdat het behoorlijk veel tijd bespaard met het opzetten van de game maar niet voor elke game de meeste zijn prima te doen met een paar zakjes etc. Ik heb ook nog een stapel van die kleine assortimentsdoosjes ook erg handig. Plus wat geekboxes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-08 14:21
Nou, gistermiddag kwam hij binnen.. de Prophecy of Kings expansion voor Twilight Imperium :D

https://boardgamegeek.com...th-edition-prophecy-kings

Dit weekend maar eens rustig uitpakken, de eerste 7 of 8 player game zal wel moeten wachten tot ergens in 2021 denk ik..
_Anvil_ schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:27:
[...]

andere vraag: met black friday en wat financiële meevallertjes zit ik toch weer aan een boardgametafel te denken... wat zijn tegenwoordig de opties onder de 1000 euro? Iemand een leuke suggestie?
Geen reactie? Kom op tweakers, er worden hier honderden euro's uitgegeven aan houten bakjes, iemand heeft toch wel een suggestie voor een boardgametafel? :P

Zit nu zelf hier te neuzen: https://bordspeltafel.nl/

EDIT: 2 tot 3 k met wat opties, never mind!

Deze dan: https://www.geniuswoonoplossingen.nl/board-game-tables/

EDIT2: Gaaf, maar shipping zal killing zijn? The Jasper

https://www.kickstarter.c...-gaming-table/description

[ Voor 59% gewijzigd door _Anvil_ op 27-11-2020 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 10:19
Kijk ook eens naar Gametoppers. Weet alleen niet wat het kost om die te importeren, hebben net een kickstarter gehad. Heb ik goede verhalen over gehoord en kan je ook netjes opbergen of meenemen.

Ik heb zelf een eigen tafel gemaakt op basis van een ikea tafel. Deze komt in de nieuwe dedicated gameroom welke hopelijk met kerst af. Dan zal ik wel wat foto's plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:41

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

MADG0BLIN schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:43:
Kijk ook eens naar Gametoppers. Weet alleen niet wat het kost om die te importeren, hebben net een kickstarter gehad. Heb ik goede verhalen over gehoord en kan je ook netjes opbergen of meenemen.

Ik heb zelf een eigen tafel gemaakt op basis van een ikea tafel. Deze komt in de nieuwe dedicated gameroom welke hopelijk met kerst af. Dan zal ik wel wat foto's plaatsen.
De Bjursta toevallig? @_Anvil_ Kijk hier eens anders, staat ook nog op mijn todo list ooit om zelf een Bjursta om te bouwen: https://www.bordspelmania.eu/doe-het-zelf/topic26812.html of genoeg topics ook op BGG.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Thrace Grumble schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:07:
[...]

De Bjursta toevallig? @_Anvil_ Kijk hier eens anders, staat ook nog op mijn todo list ooit om zelf een Bjursta om te bouwen: https://www.bordspelmania.eu/doe-het-zelf/topic26812.html of genoeg topics ook op BGG.
Volgens mij wel, weet ik zo niet meer, heb hem al een paar jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:03
maartend schreef op woensdag 25 november 2020 @ 09:14:
[...]

Hoe zit het met de interactie? Met hoeveel heb je gespeeld? Wat vind je van de herspeelbaarheid?
Nog een keer Paleo gedaan. Beetje arrogant gespeeld (aangezien het nu 'gemiddeld' qua moeilijkheidsgraad was).

Dik verloren. :|

Eigenlijk wel mooi, het moet niet te makkelijk zijn. Je hebt elkaar dus wel echt nodig. Dus de interactie is prima. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Anvil_
Inmiddels mn gezond verstand weer terug gekregen, ik ga voor deze game mat.. exact in het formaat van mijn huidige tafel. Rubber ipv latex en aan de ene kant space nebula en aan de andere kant gras.

https://playmats.eu/battl...rial-two_sided_rubber_mat

Blue Nebula 72" x 36"
SKU : D031
Material : Two-sided rubber mat

Alleen jammer dat de bezorging schijnbaar tot eind januari(!!!!) kan duren ivm Black friday.. apart?

Edit: het product is gewoon in stock, waarom dan 2 maanden marge nemen op alleen de logistiek vh verzenden?

[ Voor 9% gewijzigd door _Anvil_ op 27-11-2020 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
Omdat ze te veel orders hebben.

Maar goed zelf zag ik deze langskomen.
Afbeeldingslocatie: https://cf.geekdo-images.com/h2DKsFwcU5n2mQHJN0VH4A__imagepage/img/-qa3xJQisqHbOGpgOjTqP1d09ck=/fit-in/900x600/filters:no_upscale():strip_icc()/pic2949287.jpg
https://www.amazon.nl/Sea...all&qid=1606488254&sr=8-1

Ooit de balen gehad dat ik niet op tijd mijn pre order had gedaan (voor de munten met essen pickup) dus gelaten maar voor deze prijs van 17 euro is geen geld. Maar het blijft een minder goede game natuurlijk. (ga mijn pandemic legacy 1 maar weer eens op zoeken. (op dezelfde essen als seafall handtekeningen van matt en rob er op :)

Plus mineecraft the boardgame is daar nu ook 21 euro geen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
MeZZiN schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:01:
Omdat ze te veel orders hebben.

Maar goed zelf zag ik deze langskomen.
[Afbeelding]
https://www.amazon.nl/Sea...all&qid=1606488254&sr=8-1

Ooit de balen gehad dat ik niet op tijd mijn pre order had gedaan (voor de munten met essen pickup) dus gelaten maar voor deze prijs van 17 euro is geen geld. Maar het blijft een minder goede game natuurlijk. (ga mijn pandemic legacy 1 maar weer eens op zoeken. (op dezelfde essen als seafall handtekeningen van matt en rob er op :)

Plus mineecraft the boardgame is daar nu ook 21 euro geen geld.
Nieuw voor 17euro? wat slechte reviews al niet kunnen doen :*) Concept is natuurlijk wel heel interessant...

Minecraft ga ik straks ff opzoeken, wist niet dat het bestond. Speel regelmatig met mn zoontjes in 1 wereld 8)

[ Voor 4% gewijzigd door _Anvil_ op 27-11-2020 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Het is ook geen echt hele slechte game alleen wat het probleem is dat het langzaam is voor een legacy game waardoor je veel moet doen om voor uit te komen je heb maar 6 grote events ofzo waar dingen echt veranderen en er zitten ongeveer 20-30 games in dus elke 3-4 games veranderen er grote dingen plus de base game is niet een top game zoals pandemic is. Maar slecht is het zeker niet maar mensen hadden gewoon een mega verwachting en het was het niet helemaal maar zo slecht is het ook niet. Voor 17 euro kan je er geen buil aan vallen.

De minecraft game ziet er erg goed uit vergeet ook niet de uitbreiding die is ook super cheap at amazon. voor 37 euro heb je beide. Wat ik ervan zag is het een best een goede implementatie van minecraft in een boardgame. Ik kan je pas na 5 december vertellen of het echt leuk is omdat de jongste hem krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
MeZZiN schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:46:
De minecraft game ziet er erg goed uit vergeet ook niet de uitbreiding die is ook super cheap at amazon. voor 37 euro heb je beide. Wat ik ervan zag is het een best een goede implementatie van minecraft in een boardgame. Ik kan je pas na 5 december vertellen of het echt leuk is omdat de jongste hem krijgt.
Net besteld voor mijn kids, eentje is bijna jarig en ze waren enthousiast toen ze een youtube review zagen die ik "toevallig" speelde op TV. Thanks!

Heb de SU&Sd review gezien geloof ik van Seafall, in de basis zeker geen slechte game inderdaad!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 16:57
Zo. Vanavond de officiele chapters van Mechs vs Minions uitgespeeld. Nu op zoek naar fanmade missions.

Blijft toch een heerlijk chaos spel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Anvil_
maartend schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 00:59:
Zo. Vanavond de officiele chapters van Mechs vs Minniosn uitgespeeld. Nu op zoek naar fanmade missions.

Blijft toch een heerlijk chaos spel.
Absoluut, heb hem pas en ga hem vanmiddag weer met mn zoontjes spelen vermoed ik :)

In other news, de Prophecy of Kings expansion voor TI4 dit weekend eens rustig bekeken. Tikte net mijn first thoughts even in ons TI4 appgroepje, even copy paste hier dus.

Ik heb hier vrij duale gevoelens over op dit moment.. enerzijds is het wel heel veel nu ja. Dat betekent 2 dingen:
1. voor de n00b/onervaren spelers is er nu nog meer om te processen, bredere tech tree, rekenen houden met leader en mech abilities, regels door de nieuwe rassen en captureren van units etc. Nadenken over relic shards en expoloration. Daar staat tegenover dat je nu al bij vanilla ziet dat n00bs de promissary notes etc. gewoon negeren en het super naar hun zin hebben met de basics.
2. Voor ervaren spelers was TI4 vanilla een overzichtelijk systeem geworden, als je een bepaalde move plant weet je exact welke actiekaarten, abilities etc. van anderen moeten worden meegenomen in je overwegingen.. Die tijd is nu voorbij met al deze extra variabelen.

[Aan de andere kant kan ik hier 2 dingen tegenover zetten, nu ik wat heb zitten lezen in de regels en race sheets: 1. alles is wel doordacht en klikt prachtig in elkaar, zowel de nieuwe lore als de regels. 2. Ik heb ontzettend veel zin om alles uit te proberen! Het wordt geweldig om te ervaren welke maffe abilities (en combo's!) mensen gaan gebruiken en het exploreren en relic sparen geeft een RPG achtig tintje aan de game. Verder moet je natuurlijk ooit een 7 of 8 player game ervaren 😎

Persoonlijk ga ik dus gewoon uit de "hoe plan en win ik deze game zo perfect mogelijk" modus en vol in de "let's have some crazy space opera fun!!" state of mind 😁

Ik snap de kritiek m.b.t. het niet modulair/optioneel maken van de expansion delen zoals bij TI3 (had ik qua leercurve liever gezien, gewoon beginnen met alleen mechs en leaders bijvoorbeeld) , maar dan had het nooit zo mooi in elkaar kunnen klikken. Alles is nu gewoon anders, ik wil bijvoorbeeld graag de frikin' Winnu spelen.. dat had ik in de basegame echt nooit meer gezegd 😛

https://www.fantasyflight...20/8/2/prophecy-of-kings/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToBe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Vrijdag Descent: Journeys in the Dark weer eens gespeeld met behulp van de companion app “Road to Legend”. Gestart met een nieuwe campaign. Erg leuk om weer te spelen. Blijft een fantastische dungeon crawler.

Ik heb alle box expansions en een paar monster en lieutenant packs. Helaas zijn de voor mij ontbrekende packs bijna niet meer te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Afgelopen dagen weer redelijk wat gespeeld.
Vrijdagavond 4 potten Viscounts of the West Kingdom, deze is erg tof en als je hem eenmaal kent dan speelt hij super snel vinden we. Erg leuke nieuwe game die ik nu al redelijk wat heb gespeeld de laatste tijd.

Daarna The Castles of Burgundy gespeeld voor het eerst, deze stond al maanden in de kast omdat ik hem ooit nog wilde spelen, maar stom genoeg niet eerder op tafel gekregen. Erg tof! Maakte zeker zijn reputatie waar! Deze komt de komende tijd wel vaker op tafel verwacht ik.

Afgesloten met een potje Tapestry. Altijd leuk en interessant en elke pot zorgt weer voor andere combo's.

Ik zit overigens al een tijdje op instagram, wel leuk om te zien wat daar aan spellen en miniaturen langs komt. Voor de liefhebbers @goldenswordboardgaming, :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Zijn hier toevallig spelers uit Veendam of omgeving? Ik verhuis hier volgende maand naartoe, en zou graag blijven spelen :).

Voorbeelden van spellen die ik zelf in de kast heb liggen zijn Scythe, Agricola, Puerto Rico, Hoogspanning, Dixit en Caylus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMuur
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:23
Bio schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:12:
Zijn hier toevallig spelers uit Veendam of omgeving? Ik verhuis hier volgende maand naartoe, en zou graag blijven spelen :).

Voorbeelden van spellen die ik zelf in de kast heb liggen zijn Scythe, Agricola, Puerto Rico, Hoogspanning, Dixit en Caylus.
Ik kijk al enige tijd hier op het forum mee, maar heb tot dusver niet gereageerd. Ik ben zelf woonachtig in Veendam en zou graag mijn kring(etje) van personen om spellen mee te spelen uitbreiden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
Zijn er wat dat betreft ook mensen in dit topic van de regio zuid/midden Limburg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:08

Oxigeon

En zo is dat!

Bozzel1987 schreef op zondag 29 november 2020 @ 18:03:
Zijn er wat dat betreft ook mensen in dit topic van de regio zuid/midden Limburg?
Ja hier. Ga eigenlijk niet buiten mijn bubble op het moment.

Ik weet dat er een spellenclub hier in de buurt zit. Meen iets van de naam spellenclub midden Limburg. Op de site van "t hobbelpaardje" (speelgoedzaak)staat hier meer info over . Denk alleen dat speelgoedzaak niet de juiste benaming is haha.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 13:50
@Bio ,@SMuur @Bozzel1987 Er staat in de topicstart een link naar een dynamische kaart met de locaties van veel actieve forumleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

@Smuey Goeie tip, niet gezien. Thanks!

Wel helemaal leeg daar in provincie Groningen ;).

[ Voor 39% gewijzigd door Bio op 29-11-2020 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikabob
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-02-2021
Paar levels van gloomhaven jaws gedaan, zelfs voor een beginner is goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzel1987
Oxigeon schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:00:
[...]

Ja hier. Ga eigenlijk niet buiten mijn bubble op het moment.

Ik weet dat er een spellenclub hier in de buurt zit. Meen iets van de naam spellenclub midden Limburg. Op de site van "t hobbelpaardje" (speelgoedzaak)staat hier meer info over . Denk alleen dat speelgoedzaak niet de juiste benaming is haha.
Dank ik zal eens kijken. Ja het is wachten tot het allemaal wat rustiger wordt met de corona maatregelen.
Smuey schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:17:
@Bio ,@SMuur @Bozzel1987 Er staat in de topicstart een link naar een dynamische kaart met de locaties van veel actieve forumleden
Dank deze wist ik nog niet. Echter op dit moment ben ik de enige Limburger op de kaart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-08 13:38
Zojuist de uitbreiding voor Gloomhaven, "Forgotten Circles" besteld. Ik kwam hem tegen met een beetje korting, dus dacht, waarom niet nu al :P

Zowel de campaign en het afvinken van alle scenario's begint aardig op te schieten. Zeker nu dat ik naast de groep van 4, ook samen met de vrouw een aparte party begonnen ben.

Ik ben aan het twijfelen of ik voor de hoofdprijs nu al Frosthaven in pre-order moet zetten (We zijn pas "laat" met Gloomhaven begonnen zodat ik niet wist of ik Frosthaven wilde backen) of moet wachten tot hij beschikbaar is in de nederlandse winkels. Nadeel is dat dat waarschijnlijk pas maanden later gaat zijn dan de eerste wave gok ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:46
Shmoozer schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:57:
Zojuist de uitbreiding voor Gloomhaven, "Forgotten Circles" besteld. Ik kwam hem tegen met een beetje korting, dus dacht, waarom niet nu al :P

Zowel de campaign en het afvinken van alle scenario's begint aardig op te schieten. Zeker nu dat ik naast de groep van 4, ook samen met de vrouw een aparte party begonnen ben.

Ik ben aan het twijfelen of ik voor de hoofdprijs nu al Frosthaven in pre-order moet zetten (We zijn pas "laat" met Gloomhaven begonnen zodat ik niet wist of ik Frosthaven wilde backen) of moet wachten tot hij beschikbaar is in de nederlandse winkels. Nadeel is dat dat waarschijnlijk pas maanden later gaat zijn dan de eerste wave gok ik...
Ik denk dat het sowieso nog wel even gaat duren. Heb zelf twee kickstarter spellen uit 2019. De eerste is al 4 maanden vertraagd, de tweede zit op 6 maanden vertraging. Je merkt dat corona best veel roet in het eten gooit in een perfect gestroomlijnd proces. Zowel bij de ontwikkelaar van het spel als tijdens (proef)drukken merk je dat er veel tijd verloren gaat en menig planning niet gehaald wordt. Tel daarbij op dat er best wat hype weer op dit product zit (je zou verwachten dat ze er wel een beetje op geanticipeerd hebben gezien het vorige succes) en dat mensen geld teveel hebben vanwege Corona en dan kan het zo nog even duren voordat er retail exemplaren aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoozer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-08 13:38
Robkazoe schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:27:
[...]

Ik denk dat het sowieso nog wel even gaat duren. Heb zelf twee kickstarter spellen uit 2019. De eerste is al 4 maanden vertraagd, de tweede zit op 6 maanden vertraging. Je merkt dat corona best veel roet in het eten gooit in een perfect gestroomlijnd proces. Zowel bij de ontwikkelaar van het spel als tijdens (proef)drukken merk je dat er veel tijd verloren gaat en menig planning niet gehaald wordt. Tel daarbij op dat er best wat hype weer op dit product zit (je zou verwachten dat ze er wel een beetje op geanticipeerd hebben gezien het vorige succes) en dat mensen geld teveel hebben vanwege Corona en dan kan het zo nog even duren voordat er retail exemplaren aanwezig zijn.
Dat klinkt allemaal erg plausibel (helaas :X )

Dan de Gloomhaven pret nog maar wat verder uitsmeren over de komende maanden. Met 2 a 3 scenario's per week gaat het wel snel. Voordeel is wel dat er nog wat meer characters vrijgespeeld worden hierdoor.

Ik begin trouwens te denken dat er toch een deel van de characters nooit op de officiele manier vrijgespeeld gaan worden, daar zou gewoon te veel tijd in gaan zitten gok ik.

Zijn er mensen die een "leuke" manier gevonden hebben om ze toch te bemachtigen? Sommige personal quests kunnen vreselijk lang duren, en gewoon alle characters beschikbaar maken om maar zo veel mogelijk uit het spel te halen voelt ook een beetje tegen-natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
MADG0BLIN schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:04:
Afgelopen dagen weer redelijk wat gespeeld.
Vrijdagavond 4 potten Viscounts of the West Kingdom, deze is erg tof en als je hem eenmaal kent dan speelt hij super snel vinden we. Erg leuke nieuwe game die ik nu al redelijk wat heb gespeeld de laatste tijd.
4 plays op een avond? Knap, dat zie ik ons niet doen, ook niet met meer ervaring :). Wij vinden ook wel een supergoed spel! Mijn vrouw en ik hebben gisteren ons eerste 'echte' potje gehad. De regels zaten er nu goed in, alleen voor een paar manuscripten heb ik even de handleiding erbij moeten nemen.

Ik startte met 9 silver en kon in mijn eerste beurten nog wat extra cash verzamelen. Zo kon ik redelijk snel enkele extra kaarten aan mijn deck toevoegen. Door een shuffle-actie te forceren kon ik die ook meteen benutten. Daarna viel mijn engine toch wat stil en kon mijn vrouw veel punten verzamelen met manuscripten en twee collisions kort na mekaar. Op dat moment bleef er nog één deed over, als zij die had kunnen pakken had ze zeker gewonnen. Nu bleef die echter nog een hele tijd liggen waardoor ik vlot punten bij mekaar kon harken om de overwinning binnen te slepen.

Hopelijk snel nog 'ns proberen, mijn vrouw zal wel revanche willen >:) .

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 23-08 14:21

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Shmoozer schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:38:
[...]

Dat klinkt allemaal erg plausibel (helaas :X )

Dan de Gloomhaven pret nog maar wat verder uitsmeren over de komende maanden. Met 2 a 3 scenario's per week gaat het wel snel. Voordeel is wel dat er nog wat meer characters vrijgespeeld worden hierdoor.

Ik begin trouwens te denken dat er toch een deel van de characters nooit op de officiele manier vrijgespeeld gaan worden, daar zou gewoon te veel tijd in gaan zitten gok ik.

Zijn er mensen die een "leuke" manier gevonden hebben om ze toch te bemachtigen? Sommige personal quests kunnen vreselijk lang duren, en gewoon alle characters beschikbaar maken om maar zo veel mogelijk uit het spel te halen voelt ook een beetje tegen-natuurlijk...
Ik/wij zijn al paar jaar bezig en hebben nu de hoofdverhaallijn opgelost, en nog 3 karakters te unlocken waarvan 1 vanavond. We hebben alle karakters via de personal quests unlocked, behalve 1. Onze brute (die speelde zo'n 15 á 20 scenarios met hem) hebben we de personal quest van overgeslagen. Dat was "speel 5 side scenario's" maar die deden we (toen) niet dus die hebben we maar een free unlock gegeven toen hij wel klaar was met zijn brute :).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Voor de liefhebbers: de wintereditie van de Benelux Math Trade is gestart !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzling Dwild
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-08 14:47
Handig zo'n kaart, zeker als ik zie dat je circa 400 meter verderop woont. :)

Hebben mensen hier trouwens nog de kickstarter van Dwellings of Eldervale gebackt? Wij hebben hem hier thuis liggen en is echt veruit het mooiste spel wat ik tot op heden heb mogen aanschouwen. Ook het spel zelf is erg leuk. Vrij simpele regels en lekker interactief omdat je elkaar om worker placements plekken kunt bevechten. Combinatie van spelelementen die ik eigenlijk nog niet eerder heb zien samenwerken.
Worker placement, tableau building, dice combat, area control (zij het in milde vorm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarICube
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-02-2024
Iemand hier toevallig ervaring met Etherfields? Ziet er te gek uit, maar twijfel enorm of ik hem wil Late Pledgen

There's no limitation to ones imagination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:41

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Haast niemand in Oost-NL ;(

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Laatst online: 27-08 12:22

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Sterker nog, ik heb me vanochtend toegevoegd, dus daarvoor was het nog erger :+

Maar in Enschede (studentenstad, 2 verenigingen/genootschappen & actieve spellenwinkel Comicasa) en Hengelo (actieve spellenwinkel De Dondersteen) zijn er zat bordspelers.
Maar die volgen dit topic mogelijkerwijs niet.

[ Voor 31% gewijzigd door GRDavies75 op 02-12-2020 15:30 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
MarICube schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:27:
Iemand hier toevallig ervaring met Etherfields? Ziet er te gek uit, maar twijfel enorm of ik hem wil Late Pledgen
Ja. Ik heb hem. Speelt wel vet, maar echt wel iets waar jje van moet houden. Handleiding is prut, bord ga ik ws hersnijden, maar de gameplay is een soort adventure achtig iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
Dazzling Dwild schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:14:
[...]

Handig zo'n kaart, zeker als ik zie dat je circa 400 meter verderop woont. :)
Mogguh buur!
maartend schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:29:
[...]

Ja. Ik heb hem. Speelt wel vet, maar echt wel iets waar jje van moet houden. Handleiding is prut, bord ga ik ws hersnijden, maar de gameplay is een soort adventure achtig iets.
Wat bedoel je precies met 'het bord hersnijden'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarICube
maartend schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:29:
[...]

En aan welke spellen moet ik dan denken als je zegt "je moet er echt van houden"? Kreeg het gevoel dat het een beetje op Arkham horror BG lijkt. Heb jij de Miniature expansion erbij, en vind je die iets toevoegen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
Ik lees hier nu een aantal pagina's mee en ik zie best veel exotische bordspellen of kaartspellen die ik nog nooit ergens ben tegengekomen.

Door het hele coronagebeuren doen we nu weer eens spellen (sinds jaren geleden). Wij, is dan mijn vriendin en ik (midden 20ers) en soms een of twee andere stellen.

De bekende spellen als Monopoly, ThirtySeconds, Shit Happens ken ik al.

Zijn er nog leuke aanbevelingen die niet enorm veel uitleg nodig hebben, maar wel erg leuk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Smuey schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:01:
[...]
Wat bedoel je precies met 'het bord hersnijden'?
De indeling van het bord is gewoon prut. Je speelt zijdelings. En omdat ik solo speel, ga ik hem in 2'en delen zodat ik het kan draaien. Bord is vrij lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
MarICube schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:42:
[...]

En aan welke spellen moet ik dan denken als je zegt "je moet er echt van houden"? Kreeg het gevoel dat het een beetje op Arkham horror BG lijkt. Heb jij de Miniature expansion erbij, en vind je die iets toevoegen?
Ik vindt het qua setting idd wel Arkham Horror, maar qua spel lijkt het wel wat op 7th continent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Laatst online: 20:03
De-Hamster schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:31:
Ik lees hier nu een aantal pagina's mee en ik zie best veel exotische bordspellen of kaartspellen die ik nog nooit ergens ben tegengekomen.

Door het hele coronagebeuren doen we nu weer eens spellen (sinds jaren geleden). Wij, is dan mijn vriendin en ik (midden 20ers) en soms een of twee andere stellen.

Zijn er nog leuke aanbevelingen die niet enorm veel uitleg nodig hebben, maar wel erg leuk zijn?
Kwakzalvers is een leuke om bordspellen te gaan ontdekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smuey

- King of Tokyo is een leuke instapper: Dobbelstenen gooien om elkaars monster (en Tokyo!) aan poeier te slaan
- Carcassonne is een tijdloze klassieker: tegels leggen om punten te verdienen
- Takenoko; Makkelijk te leren, ziet er ontzettend leuk uit en speelt erg leuk weg
- Ticket to Ride; Europe is het makkelijkst om te vinden en gelijk een mooie instapper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzling Dwild
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-08 14:47
Ik weet dat er best wel veel van dergelijke vragen op een ander forum voorbij zijn gekomen, check anders eens bordspelmania.eu. Een zeer actief forum waar reeds heel veel aanbevelingen zijn gedaan voor mensen die eens iets anders willen dan monopoly of levensweg. Maar alle spellen die hier reeds genoemd worden kan ik ook van harte aanbevelen. Ik weet niet of hij nog bij kruidvat te vinden is maar daar was onlangs Carcassonne, Jagers & Verzamelaars voor 15,- te koop. Zeker de moeite waard.

Niet te ingewikkeld en leuk voor even tussendoor zijn ook de vele roll and write's die de laatste jaren zijn uitgebracht. Zeg maar Yathzee in een nieuw jasje.
Clever, Double so clever, Welcome to zijn allemaal erg leuk en in 20 minuutjes gespeeld.

Edit: nog een laatste aanvulling: Ik vind Genius altijd heerlijk om te spelen. Legspel waar je punten scoort door gelijkkleurige tegels aan elkaar te leggen. Daar zit ook de bekende "knizia" regel in opgenomen, wat inhoudt dat je score wordt bepaald door de kleur waar je het laagst mee gescoord hebt. Je moet dus je aandacht verdelen over alle kleuren. Hoog scoren in 5 kleuren maar vrijwel geen punten in de 6e kleur gaat je hier zeker geen overwinning opleveren.

[ Voor 19% gewijzigd door Dazzling Dwild op 02-12-2020 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:47
7 wonders en ticket 2 ride Europa zijn goede gatewaygames. Of bijvoorbeeld pandemic als je samen wilt spelen tegen de ziektes.
Wil iets moois kan je ook kijken naar Wingspan of Everdell. Beiden niet heel complex, wel uitdagend en heel mooie artwork.
Azul, tiny towns en Sagrada zijn ook mooi, simpel te leren abstracte games. Zitten goed in elkaar en duren een half uurtje a 45 minuten waarmee ze wel snel op tafel kunnen komen.

[ Voor 26% gewijzigd door DaWayne op 02-12-2020 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarICube
maartend schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:55:
[...]

Ik vindt het qua setting idd wel Arkham Horror, maar qua spel lijkt het wel wat op 7th continent.
Nice! Dan ga ik hem denk ik toch late Pledgen. Wachten tot hij tweedehands beschikbaar komt is nu nog onbegonnen werk denk iik, of ben jij bijna door de game heen? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Uit de reeks klassiekers: Bohnanza. Een ander leuk kaartspel is Cahoots.

Roll & writes zijn ook altijd leuk en meestal wel eenvoudig: met Keer op Keer, Qwixx of Dobbelland zit je wel goed! Als je graag van wat hectiek houdt is een real-time spel als Astro Trash misschien wat. En als outsider vernoem ik graag Gravity Superstar.

Edit: ik zag net nog Coloretto langs komen. Jaren geleden dat ik dat nog gespeeld heb, maar het lijkt me wel een goeie keuze als iets relatief eenvoudig zoekt!

[ Voor 12% gewijzigd door HellPunk op 03-12-2020 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De-Hamster
  • Laatst online: 12-04 12:57
Bedankt allemaal voor de reacties. We gaan eens rondkijken en wellicht wat verlanglijstjes vullen. Druk nog met dingen opzoeken op YouTube hoe het gaat etc.

Ik zie ook genoeg spellen voorbijkomen waarbij wat diepgang/strategie/tactiek bij komt kijken. Simpele varianten in de categorie Mens erger je niet beginnen mij vaak snel te vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-08 13:47
De-Hamster schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:59:
Bedankt allemaal voor de reacties. We gaan eens rondkijken en wellicht wat verlanglijstjes vullen. Druk nog met dingen opzoeken op YouTube hoe het gaat etc.

Ik zie ook genoeg spellen voorbijkomen waarbij wat diepgang/strategie/tactiek bij komt kijken. Simpele varianten in de categorie Mens erger je niet beginnen mij vaak snel te vervelen.
Wat ik vaak doe is, even een gameplay video bekijken, ik leer daar sneller van dan dat ik een handleiding moet gaan lopen uitpluizen van een spel. Persoonlijk vind ik dan de gameplays van Boardgamegeek of Heavy Cardboard heel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-08 11:04
https://adventskalender.999games.nl/cadeautje/1203 Tapestry is voor de liefhebbers in de aanbieding voor 59,95

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
MarICube schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:35:
[...]

Nice! Dan ga ik hem denk ik toch late Pledgen. Wachten tot hij tweedehands beschikbaar komt is nu nog onbegonnen werk denk iik, of ben jij bijna door de game heen? ;)
Grapjas.

Alhoewel. Wat wil je precies hebben? Ik heb base, geen 5th player uitbreiding, wel de Knight en de gameplay uitbreidingen die in wave 2 moeten komen.

Reden ; hoewel ik het speel, vraag ik me af of het zoveel meer toevoegd aan 7th continent waar ik nog niet mee klaar ben.

[ Voor 31% gewijzigd door maartend op 03-12-2020 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Agricola voor nog geen 30 euro bij ophalen in de winkel.

https://www.intertoys.nl/...la-expert-editie-bordspel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarICube
maartend schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:38:
[...]

Grapjas.

Alhoewel. Wat wil je precies hebben? Ik heb base, geen 5th player uitbreiding, wel de Knight en de gameplay uitbreidingen die in wave 2 moeten komen.

Reden ; hoewel ik het speel, vraag ik me af of het zoveel meer toevoegd aan 7th continent waar ik nog niet mee klaar ben.
Las op BGG iemand die de hele core box al door gewerkt had, dus het kan wel _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
MarICube schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:11:
[...]

Las op BGG iemand die de hele core box al door gewerkt had, dus het kan wel _/-\o_
Heb je bericht gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Blijft apart dat ze het spel hebben opgesplitst in een familie en expert variant. Kun je beter een 2e hands oudere copy scoren met alles in de doos toch?

Binnenkort trouwens deze uitproberen bij een vriend: https://boardgamegeek.com...87645/star-wars-rebellion

Hij wil echter perse direct met de expansion erbij spelen, terwijl ik games liever eerst vanilla speel..

Volgens hem is de combat in de base game broken vanwege RNG oid en is dat gefixed in de expansion? Iemand ervaring hiermee?

[ Voor 28% gewijzigd door _Anvil_ op 03-12-2020 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
_Anvil_ schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:14:
[...]

Blijft apart dat ze het spel hebben opgesplitst in een familie en expert variant. Kun je beter een 2e hands oudere copy scoren met alles in de doos toch?

Binnenkort trouwens deze uitproberen bij een vriend: https://boardgamegeek.com...87645/star-wars-rebellion

Hij wil echter perse direct met de expansion erbij spelen, terwijl ik games liever eerst vanilla speel..

Volgens hem is de combat in de base game broken vanwege RNG oid en is dat gefixed in de expansion? Iemand ervaring hiermee?
Gewoon direct met de expansion inderdaad. Combat is dan echt veel beter. En zijn voor de rest allemaal maar leuke en niet al te veel dingen bijgekomen.

Een van mijn favoriete 2 speler spellen, trek er wel even tijd voor uit. :P

[ Voor 57% gewijzigd door MADG0BLIN op 03-12-2020 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

[...]

Ik ga waarschijnlijk morgen over TTS potje doen, zondag met een buddy, ook via TTS. gewoon vanilla eerst.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
[...]

Ben ook redelijk confused nu welke versie is nu de 'full' version ... snap er helemaal niets van meer. Gok the expert versie maar waarom zoveel versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
[...]

Nee, de expert versie bevat ook de familie editie. ;) Daarom is het op de lange termijn veel handiger om gelijk de expert editie te kopen. Ik snap eigenlijk het bestaansrecht van de familie editie niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Familie editie is gewoon simpeler om met je koters te spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morpheusk
MrVegeta schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:09:
Familie editie is gewoon simpeler om met je koters te spelen.
Klopt, maar de expert editie bevat ook de familie editie. Dus dan kan je beter 10 euro meer uitgeven imo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

@_Anvil_ mocht je goeie How To Play zoeken voor SW:R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Thanks, Rodney is inderdaad extreem duidelijk en helder, 1 van de beste.

In dit geval was ik aan de uitleg van RTFM begonnen overigens, hun 32 minuten uitleg van TI4 staat op eenzame hoogte. Ook gewoon leuk om te kijken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Bedankt. Deze maar meegepakt om met sinterklaas kado te doen. 95euro voor een bordspel vind ik belachelijk. Aangezien deze goed met 2 personen te spelen is nu maar meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

_Anvil_ schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:06:
[...]

Thanks, Rodney is inderdaad extreem duidelijk en helder, 1 van de beste.

In dit geval was ik aan de uitleg van RTFM begonnen overigens, hun 32 minuten uitleg van TI4 staat op eenzame hoogte. Ook gewoon leuk om te kijken :*)
Ik vond deze iets duidelijker dan RTFM:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Hij blijft goed en zo geduldig daarom ook helaas wat saai. Maar goed regels zijn nu eenmaal saai. Maar hij maakt het dragelijk. Plus als je dit gekeken heb kan je makkelijker door de uitleg zelf komen ook. Ben blij dat het nu bestaat. En je bent redelijk compleet gelijk. Je heb geen belangrijke dingen gemist dan iets wat me wel eens gebeurd is als iemand anders de uitleg geeft van een spel.

ook mee gemaakt dat mijn vrouw uitleg gehad had en natuurlijk niet helemaal koste toen wel moeite om weer alles goed er in te krijgen. Dus het is heel belangrijk om de regels in een keer goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
MeZZiN schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:11:
[...]

Hij blijft goed en zo geduldig daarom ook helaas wat saai. Maar goed regels zijn nu eenmaal saai. Maar hij maakt het dragelijk. Plus als je dit gekeken heb kan je makkelijker door de uitleg zelf komen ook. Ben blij dat het nu bestaat. En je bent redelijk compleet gelijk. Je heb geen belangrijke dingen gemist dan iets wat me wel eens gebeurd is als iemand anders de uitleg geeft van een spel.

ook mee gemaakt dat mijn vrouw uitleg gehad had en natuurlijk niet helemaal koste toen wel moeite om weer alles goed er in te krijgen. Dus het is heel belangrijk om de regels in een keer goed te krijgen.
Dit. Helaas laten sommige handleidingen ook nog wel eens wat te wensen over, dus zelf kijk ik eerst altijd één of twee regel-video's, waarna ik evengoed de handleiding er nog bij pak om (al dan niet vluchtig, afhankelijk van de kwaliteit er van) door te lezen. Het is simpeler om het in één keer goed te doen, dan om na een half jaar een regel die je altijd verkeerd hebt gedaan, weer af te moeten leren.

[ Voor 6% gewijzigd door Smuey op 04-12-2020 13:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18:45

Moonsugar

Communitymanager
De crew heeft mij gewezen op dit topic, ik ben gek op tabletop en leer steeds meer nieuwe dingen kennen. Mijn grootste ontdekking van de afgelopen week is Scythe, als 4X fan (altijd op PC) was dit de eerste keer dat ik zo'n soort game als tabletop heb gespeeld, en ik heb de dag erna gelijk de digital edition gekocht om meer te spelen en te oefenen. In hoeverre leeft dit spel hier ook? Ben super benieuwd. :)

Has wares if you have coin 💰

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Moonsugar schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:21:
De crew heeft mij gewezen op dit topic, ik ben gek op tabletop en leer steeds meer nieuwe dingen kennen. Mijn grootste ontdekking van de afgelopen week is Scythe, als 4X fan (altijd op PC) was dit de eerste keer dat ik zo'n soort game als tabletop heb gespeeld, en ik heb de dag erna gelijk de digital edition gekocht om meer te spelen en te oefenen. In hoeverre leeft dit spel hier ook? Ben super benieuwd. :)
Groot fan hier. Tegen de 70 potten gespeeld. 😅
Er zijn overigens drie uitbreidingen, dus als je klaar bent met het basisspel kun je nog verder met :
Invaders from Afar voor 2 nieuwe rassen
The Wind Gambit voor nieuwe units, Airships en nieuwe condities om het spel te laten eindigen.
The Rise of Fenris. Een campaign welke je meerdere keren kan spelen met modules welke je later ook in een gewoon spel kan toevoegen.

Daarnaast nog wat extra zaken zoals extra encounter kaarten en een modulair bord, maar dat is in het begin minder interessant.

Leuk feitje, mijn naam staat ook op de uitbreidingen als lead playtester. 8)

Gisteravond zelf Near and Far gespeeld van Red Raven Games. Erg leuk verhalend spel waarin je een gezelschap samenstelt, hiermee op reis gaat en werkt aan allerlei opdrachten. Vorige keer was 3 jaar geleden, maar is wel de moeite waard dus waarom we zo lang hebben gewacht. :D

Hierna afgesloten met een potje Tapestry. Speelt altijd leuk en snel met de nodige dosis geluk.

En dit is dan post 10.000. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18:45

Moonsugar

Communitymanager
MADG0BLIN schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 09:24:
[...]

Groot fan hier. Tegen de 70 potten gespeeld. 😅
Er zijn overigens drie uitbreidingen, dus als je klaar bent met het basisspel kun je nog verder met :
Invaders from Afar voor 2 nieuwe rassen
The Wind Gambit voor nieuwe units, Airships en nieuwe condities om het spel te laten eindigen.
The Rise of Fenris. Een campaign welke je meerdere keren kan spelen met modules welke je later ook in een gewoon spel kan toevoegen.

Daarnaast nog wat extra zaken zoals extra encounter kaarten en een modulair bord, maar dat is in het begin minder interessant.

Leuk feitje, mijn naam staat ook op de uitbreidingen als lead playtester. 8)

Gisteravond zelf Near and Far gespeeld van Red Raven Games. Erg leuk verhalend spel waarin je een gezelschap samenstelt, hiermee op reis gaat en werkt aan allerlei opdrachten. Vorige keer was 3 jaar geleden, maar is wel de moeite waard dus waarom we zo lang hebben gewacht. :D

Hierna afgesloten met een potje Tapestry. Speelt altijd leuk en snel met de nodige dosis geluk.

En dit is dan post 10.000. *O*
Wat cool dat je hebt geplaytest! Ik heb pas twee potjes op mijn naam staan. Omdat ik de regels vrij snel doorhad hebben we besloten toen ook de airships toe te voegen als extraatje. Slechts een paar punten verschil met de winnaar, redelijk goede start dus. :*)

Happy 10K! Daar heb ik nog wel wat in te halen met die rode jas van me. *O*

Has wares if you have coin 💰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:58
Smuey schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:54:
[...]

Dit. Helaas laten sommige handleidingen ook nog wel eens wat te wensen over, dus zelf kijk ik eerst altijd één of twee regel-video's, waarna ik evengoed de handleiding er nog bij pak om (al dan niet vluchtig, afhankelijk van de kwaliteit er van) door te lezen. Het is simpeler om het in één keer goed te doen, dan om na een half jaar een regel die je altijd verkeerd hebt gedaan, weer af te moeten leren.
Ik lees na 1 of 2 potjes altijd de regels nog een keer van voor tot achter en kom dan regelmatig nog iets tegen wat we fout deden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smuey
Moonsugar schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:21:
Wat @MADG0BLIN zegt, hier ook de nodige potjes onder de riem en Scythe is mijn absolute all-time favorite!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Scythe is altijd nog een van mijn favorieten, al vind ik de digitale variant toch echt minder leuk dan de echte game.
Hij is hier de laatste tijd niet echt meer op tafel gekomen, maar hoop dat dat nog wel verandert als we weer wat meer mensen kunnen uitnodigen. Ik heb 'm solo geprobeerd, maar dat vind ik dus helemaal niets met die automakaarten die erbij zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
Iedereen een goed spellenweekend gehad? :)

Wij hebben Viscounts nog eens op tafel gelegd. Met de kennis van het vorige potje werd er nu duidelijk met meer focus gespeeld: mijn vrouw ging voor werkers in het kasteel, ik voor gebouwen. Zo ging het lang gelijk op, tot ik plots in het bezit kwam van enkele kaarten met kruisen en die ook allemaal tegelijk in mijn hand kreeg. Zo kon ik bijna niet anders dan voor manuscripten gaan en dat ging ook nog behoorlijk goed, maar het spel eindigde daarna sneller dan verwacht en dus ging ik royaal de boot in. Achteraf gezien had ik beter ook een paar beurten besteed aan het kasteel om zo wat werkers van mijn vrouw te bumpen, dat had waarschijnlijk meer uitgehaald.

We hebben ook een potje Kohaku gespeeld. In dit spel leg je een Japanse koi-vijver aan. Kort gezegd kies je in je beurt twee tegels uit een grid. Je krijgt telkens een koi-tegel en een 'feature'-tegel. Die laatste zijn eigenlijk de score-tegels: elke tegel heeft een bepaalde manier om te scoren afhankelijk van hoe je de koi-tegels aanlegt. Niets bijzonders vernieuwend, wel een leuke filler.

Tenslotte kwam ook Clever Hoch Drei aan de beurt, het derde spel in de Clever-reeks. Het spelprincipe blijft hetzelfde met natuurlijk wel weer nieuwe manieren om de verschillende kleuren in te vullen. Het grootste verschil is dat je bent veel beperkter bent in je keuzes en dus moeilijker kunt focussen op één bepaalde kleur om daar een monsterscore te halen. Wat je kunt invullen met de gele dobbelsteen hangt bijvoorbeeld af van in welke beurt je zit, de turkooise dobbelsteen is dan weer afhankelijk van andere dobbelstenen met dezelfde waarde. Dit is dus geen instapper zoals de eerste Clever, maar wel leuk als je van de serie houdt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:59
Hier hebben ik met m'n vriendin en een vriend samen afgelopen donderdag een nieuwe campaign in Kingdom Death: Monster gestart. Het is een spel dat nogal wat verschillende meningen triggert (en toegegeven: ook ik moet wel in de bui zijn voor de sfeer :P), maar na 45 potjes bevalt'ie hier nog steeds goed :) We zijn bijna volledig afgemaakt in de prologue, maar dat hoort een beetje bij de KD:M-ervaring :+
De vriend waarmee we KD:M spelen is behoorlijk deel van onze bubbel, dus we durven het aan om op die manier heel beperkt weer IRL te boardgamen.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021
[...]

Expansie is het niet waard. Combat is marginaal beter, het verschilt vrij weinig imo. Als je denkt dat de combat broken is in de base game dan helpt de expansie niks.

Ik denk dat het meer is dat heeeeeeeel veeel (wat "serieuzere") bordspelers niet van enige randomness houden en altijd alle randomheid als gamebreaking zullen zien. Dit soort mensen wilt precies weten hoe dingen werken en wat ze allemaal kunnen doen etc etc. En het liefst al dat je komende 30 beurten vastliggen (zie ook de populariteit van de multiplayer solitaire games als Wingspan, Terraforming mars en Scythe), dit is een doelgroep die in mijn ervaring niet de lol van willekeur/randomness inziet van een game en wat dat toe kan voegen aan spanning.

Als je oprecht denkt dat combat broken is in rebellion, dan gaat de exp dat absoluut niet fixen. Persoonlijk vindt ik de expansie niks toevoegen behalve dat het de game verlengd (iets wat niet nodig was imo).

Maar als iemand zo overtuigt is dat de expansie nodig is, dan kan je er weinig tegen in brengen vrees ik. Maar ik zou om het te leren altijd beginnen met vanilla.

Ik heb het spel 1x zonder en 1xmet expansie gespeeld. Maar als je een beetje ervaring hebt zie je al wel vrij snel wat voor vlees je in de kuip hebt.

Nu is de combat wel erg zwak in Rebellion in een spel wat zoveel kost.

Het was voor mij de reden om War of the Ring te kopen en niet Rebellion.

(maar als je niet van randomness houdt is het dan handig om een semi wargame te spelen? :9 )

[ Voor 11% gewijzigd door Postius op 07-12-2020 12:47 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Postius schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:44:
[...]

Expansie is het niet waard. Combat is marginaal beter, het verschilt vrij weinig imo. Als je denkt dat de combat broken is in de base game dan helpt de expansie niks.

Ik denk dat het meer is dat heeeeeeeel veeel (wat "serieuzere") bordspelers niet van enige randomness houden en altijd alle randomheid als gamebreaking zullen zien. Dit soort mensen wilt precies weten hoe dingen werken en wat ze allemaal kunnen doen etc etc. En het liefst al dat je komende 30 beurten vastliggen (zie ook de populariteit van de multiplayer solitaire games als Wingspan, Terraforming mars en Scythe), dit is een doelgroep die in mijn ervaring niet de lol van willekeur/randomness inziet van een game en wat dat toe kan voegen aan spanning.

Als je oprecht denkt dat combat broken is in rebellion, dan gaat de exp dat absoluut niet fixen. Persoonlijk vindt ik de expansie niks toevoegen behalve dat het de game verlengd (iets wat niet nodig was imo).

Maar als iemand zo overtuigt is dat de expansie nodig is, dan kan je er weinig tegen in brengen vrees ik. Maar ik zou om het te leren altijd beginnen met vanilla.

Ik heb het spel 1x zonder en 1xmet expansie gespeeld. Maar als je een beetje ervaring hebt zie je al wel vrij snel wat voor vlees je in de kuip hebt.

Nu is de combat wel erg zwak in Rebellion in een spel wat zoveel kost.

Het was voor mij de reden om War of the Ring te kopen en niet Rebellion.

(maar als je niet van randomness houdt is het dan handig om een semi wargame te spelen? :9 )
Genuanceerd zoals altijd :) Combat is niet perse broken, maar gewoon onhandig. Veel mechanics en veel gedoe. In de expansion is dit gewoon meer gestroomlijnd. Maar nog steeds wel veel gedoe, game ligt behoorlijk stil tijdens een gevecht wat wel vervelend is.

Maar het heeft weinig te maken met de randomness, behalve het trekken van kaarten is er qua mechanics niet veel veranderd in de expansions voor combat.

Als je reviews leest dan kom je er vrij snel achter dat bijna iedereen de expansion geweldig vindt en aanraad.

[ Voor 12% gewijzigd door MrVegeta op 07-12-2020 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
Toevallig vandaag een paar reviews gechecked en de verdeeldheid over dit spel is erg duidelijk. Ben blij het binnenkort live te gaan spelen, maar even blij dat ik hem zelf niet gekocht heb geloof ik ;)

De meeste reviews geven inderdaad aan dat de expansion beter is en zaken uit de basegame fixed (combat dus vooral), maar het blijft raar dat een vanilla spel in die prijsklasse dat nodig heeft..

Met randomness in wargames geen problemen, dat leer je wel af na een uurtje of 150 Twilight Imperium 4th.. waarbij rare combi's van card draws en dobbelstenen soms je mooiste plannen verpesten... 8)

Sidenote: meest opvallend aan die reviews is SU&SD down.. In de videoreview lijkt Quinns grotendeels positief (2 main gripes: fiddly combat en het feit dat de marketing van "beleef je eigen starwars verhaal" niet klopt) , waarna Q en Matt in de written review van de expansion het hele spel flink affakkelen... de hele comments section gaat daar uiteraard tegenin.

Ik snap wel dat het spel draait om het spelletje op strategisch niveau, zoeken naar de rebelbase, objectives scoren etc. Dat dice combat met veel "gedoe"daar van afleidt geloof ik onmiddelijk. Veel spelers lijken met houserules de combat simpeler te maken of gewoon geheel te vermijden... opmerkelijk.

[ Voor 44% gewijzigd door _Anvil_ op 07-12-2020 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
De meeste war games zijn niet perfect maar toch leuk om te spelen. Als je een perfecte strategie wilt spelen kan je. beter een euro spelen.

Warhammer heeft ook een handje van maar het heeft ook wel wat een handvol met dobbelstenen. Plus af en toe boeit het me ook totaal niet of alles uit te meten/berekenen is maar lekker spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
MeZZiN schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:52:
Warhammer heeft ook een handje van maar het heeft ook wel wat een handvol met dobbelstenen. Plus af en toe boeit het me ook totaal niet of alles uit te meten/berekenen is maar lekker spelen.
Mja, totdat je die handvol 2x per unit moet gooien en nog een keer bij defense (bij 40k in het verleden in ieder geval). Hit, wound, cover save, feel no pain save, invulnerability save... En dan met mixed weapons, ik was 't vrij snel beu. Vooral door de bewerkelijkheid, niet vanwege de randomness, want grote hoeveelheden d6 trekken dat wel naar het gemiddelde (hoewel een tegenstander het niet echt top vond dat ik 5x op rij een 6 rolde voor het aantal missiles uit mijn raketlanceer-kerkorgel :p

Verder heb ik weinig moeite met wat randomness, maar mag ik een euro optimalisatieprobleem ook graag spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Daarom speel ik het heel weinig vind schilderen beter dan spelen plus geen mensen om mee te spelen behalve als ik naar de GW shop ga voor een game day of iets.

Ben nu aan het kijken naar de nieuwe regels (of the lack of regels) het is iets van 26 pagina's een hele verbetering. Maar goed zie de game meer als een painting hobby dan een game. Ik ga liever een skirmish spelen of iets. Of een van de bordspel van GW die toch wat makkelijker naar de tafel kunnen met het weinige tijd dit ik heb. Zoals Space Hulk plus daar is ook genoeg te schilderen plus het zijn tenminste goede modellen om te schilderen.

Soms heb je gewoon behoefte aan een dice chucking fest of een geplande game waarbij alles uitgedacht kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

De meeste war games zijn niet perfect maar toch leuk om te spelen. Als je een perfecte strategie wilt spelen kan je. beter een euro spelen.
Game of Thrones heeft een no dice combat systeem. Jouw units doen x schade, het enige wat je vooraf niet kan plannen is welke house card de tegenstander speelt, maar je kan zien wat 'ie in zijn deck & discard heeft. Dus je kan wel uitrekenen wat zijn maximale combat waarde zal zijn en dus een 100% win kunnen garanderen, mits jij de juiste kaarten hebt etc. Ik vind dit systeem minder leuk dan de combat in bv Twilight Imperium 4 of Eclipse waar je door actiekaarten (in ti4) of gekke blueprints (eclipse) nog eens voor verassingen komt te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postius
Twilight Struggle would like a word ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Postius schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:20:
[...]

TS heeft een enorme hoop randomness, waarbij de die rolls voor coups/realignments belangrijk zijn, maar waar enigszins omheen te werken valt: je hebt in ieder geval gedeeltelijk impact op de uitkomst bij coups door de waarde van de kaart die je ervoor gebruikt. Bij realignments kan je landen eromheen eerst overnemen (hi Cuba)

Veel relevanter is de loterij van de hand die je krijgt. Allemaal events van de tegenstander? Okee, vervelend maar je kan tenminste bepalen wat wanneer gebeurt, een kaart naar keuze de ruimte in schieten en (meestal) een kaart naar keuze vasthouden. En die 4-ops kaart heeft wel een vervelend event, maar levert je in ieder geval een bakje influence op.

Maar als je twee keer op rij enkel kaarten met een lage ops waarde krijgt (1-2 ops, veel scorecards), dan wordt het een enorme opgave. Drie keer en het is wel klaar met je poging. Meer lage kaarten bij jou betekent namelijk meer hoge kaarten bij de tegenstander.

[ Voor 3% gewijzigd door Bundin op 08-12-2020 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Postius schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:20:
[...]

Dat mag hoor maar ik zie het niet al een euro waarbij je alles 100% kan uitdenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
MeZZiN schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:07:
[...]

Dat mag hoor maar ik zie het niet al een euro waarbij je alles 100% kan uitdenken.
Nee ik ook niet, maar dat is voor mij ook verre van het perfecte spel. Ik vind TS juist bij uitstek een spel waarbij je wel alles kan uitdenken en hoe ga ik het bereiken en hoe pas ik me aan aan het spel verloop.

De meeste euros heb je juist vrij weinig keuze en gebeurt er weinig. Er is een optimale zet, of bepaalde optimale zetten die je moet doen. Zie niet in hoe dit meer of minder strategisch is, euro's zijn over het algemeen veel voorspelbaarder maar dat maakt het bij lange na niet dat dat de enige spellen zijn waarbij je vooruit kan denken. Sterker nog juist een mate van onzekerheid voegt hier extreem veel aan toe voor mij. Onbalans creëert interessante situaties en conflicten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzel1987
MrVegeta schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:01:
[...]

Game of Thrones heeft een no dice combat systeem. Jouw units doen x schade, het enige wat je vooraf niet kan plannen is welke house card de tegenstander speelt, maar je kan zien wat 'ie in zijn deck & discard heeft. Dus je kan wel uitrekenen wat zijn maximale combat waarde zal zijn en dus een 100% win kunnen garanderen, mits jij de juiste kaarten hebt etc. Ik vind dit systeem minder leuk dan de combat in bv Twilight Imperium 4 of Eclipse waar je door actiekaarten (in ti4) of gekke blueprints (eclipse) nog eens voor verassingen komt te staan.
Bij GOT kun je ook nog die battle kaarten inzetten voor randomness als je dat graag wilt. Al is het met die generaals vooral ook bedenken wat de ander wil aangezien je je kaart moet discarden en dus eigenlijk liever met een zwakkere generaal wilt winnen. Al kost deze afweging bij sommige spelers stiekem veel tijd helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Zijn er meer mensen die tabletop simulator spelen?

Hoe gaat dit? Kun je gewoon een spel joinen of hoe gaat zoiets in zijn werk? Wat als iemand gewoon het bord omgooit? Wat als iemand zich niet aan de juiste spelregels houd. Kun je dan de pionnen ofzo verzetten van diegenen of is het gewoon onmogelijk om je niet aan de spelregels te halen.

Houd het spel ook bij hoeveel potten je van welke game je hebt gespeeld en of je die gewonnen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

@Oxigeon Hier groot TTS fan. Paar jaar geleden begonnen door Twilight Imperium 4 te spelen, niet de makkelijkste game om mee te beginnen maar na een paar sessies heb je de user interface goed door en speel je sneller op TTS dan op een tafel.

In al mijn 1000 uur heb ik nog nooit met iemand gespeeld die bewust de boel saboteert of zich niet aan de regels houdt, het gebeurd wel eens dat een (nieuwe) speler iets verknoeid door een blokje te laten verdwijnen, maar de meer ervaren spelers kunnen game assets (blokjes, kaarten etc) gewoon opnieuw spawnen. Er zit ook een ctrl z functie zodat je de boel kan terug draaien, maar dat werkt niet en niemand gebruikt dat.

Er zijn games die enigszins geprogrammeerd zijn dat TTS stappen voor jou doet, maar over het algemeen zal jij zelf een pionetje ergens moeten neerzetten om een bepaalde actie te doen, dus je zou best de regels kunnen breken, maar je zit niet alleen aan de tafel natuurlijk ;).

Het plannen van games gaat op 3 manieren. Met vrienden via wat voor chat je gebruikt (whatsapp groepen bv). Discord kanalen, er zijn specifieke Discord groepen voor specifieke games zoals Star Wars Rebellion, Twilight Imperium, Root, etc. en er zijn generieke Discord groepen voor TTS waar mensen die posten dat ze een spelletje willen doen en dan kan je joinen. Als laatst is er ook een chat in TTS zelf waar mensen spelers zoeken maar hier ben ik geen fan van, ik doe het liever via Discord. Je moet eigenlijk wel een microfoon hebben omdat communicatie natuurlijk erg belangrijk is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:09

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

_Anvil_ schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:41:
Toevallig vandaag een paar reviews gechecked en de verdeeldheid over dit spel is erg duidelijk. Ben blij het binnenkort live te gaan spelen, maar even blij dat ik hem zelf niet gekocht heb geloof ik ;)

De meeste reviews geven inderdaad aan dat de expansion beter is en zaken uit de basegame fixed (combat dus vooral), maar het blijft raar dat een vanilla spel in die prijsklasse dat nodig heeft..

Met randomness in wargames geen problemen, dat leer je wel af na een uurtje of 150 Twilight Imperium 4th.. waarbij rare combi's van card draws en dobbelstenen soms je mooiste plannen verpesten... 8)

Sidenote: meest opvallend aan die reviews is SU&SD down.. In de videoreview lijkt Quinns grotendeels positief (2 main gripes: fiddly combat en het feit dat de marketing van "beleef je eigen starwars verhaal" niet klopt) , waarna Q en Matt in de written review van de expansion het hele spel flink affakkelen... de hele comments section gaat daar uiteraard tegenin.

Ik snap wel dat het spel draait om het spelletje op strategisch niveau, zoeken naar de rebelbase, objectives scoren etc. Dat dice combat met veel "gedoe"daar van afleidt geloof ik onmiddelijk. Veel spelers lijken met houserules de combat simpeler te maken of gewoon geheel te vermijden... opmerkelijk.
Als je SW:Rebellion gaat spelen, kan ik je aanraden https://www.rebellionbq.com erbij te gebruiken om de loyalty van systemen bij te houden en zo het bepalen van de zgn. Build Queue te vergemakkelijken. Ik ben niet helemaal unbiased, aangezien ik het zelf gemaakt heb :+ maar van diverse andere gebruikers heb ik ook vernomen dat het erg handig kan zijn en flink wat tijd kan schelen bij het bepalen van de bq.

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Oxigeon schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:02:
Zijn er meer mensen die tabletop simulator spelen?

Hoe gaat dit? Kun je gewoon een spel joinen of hoe gaat zoiets in zijn werk? Wat als iemand gewoon het bord omgooit? Wat als iemand zich niet aan de juiste spelregels houd. Kun je dan de pionnen ofzo verzetten van diegenen of is het gewoon onmogelijk om je niet aan de spelregels te halen.

Houd het spel ook bij hoeveel potten je van welke game je hebt gespeeld en of je die gewonnen hebt?
Ik speel liever legale alternatieven, TTS software is prima maar het is erg grijs gebied qua legaliteit. En er zijn erg veel hele goede aanbieders die wel ondersteuning van de uitgevers/makers/designers hebben. Heeft verreweg mijn voorkeur.

TTS softwarematige is uitstekend als je een beetje om de onhandigheidjes heen kan werken, welke je niet meer merkt als je het lang genoeg gebruikt.

Dat gezegd te hebben het is niet geschikt om met je pa/ma/oma een spelletje te doen, wel met je ICT vriendjes :9 . Helaas is het gewoon qua legaliteit vrij schimmig tot gewoon illegaal.

Ik doe ook moeite om bordspellen bij mijn lokale winkels te kopen ipv bol en amazon. Dus iets als TTS kan ik dan ook niet echt steunen, ik wijk dan liever uit naar een alternatief als tabletopia.net welke wel 100% duidelijk legaal is. Ik vind dat zelf een prettiger gevoel naast dat het gewoon normaal is volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Postius schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:11:
[...]

Ik speel liever legale alternatieven, TTS software is prima maar het is erg grijs gebied qua legaliteit. En er zijn erg veel hele goede aanbieders die wel ondersteuning van de uitgevers/makers/designers hebben. Heeft verreweg mijn voorkeur.

TTS softwarematige is uitstekend als je een beetje om de onhandigheidjes heen kan werken, welke je niet meer merkt als je het lang genoeg gebruikt.

Dat gezegd te hebben het is niet geschikt om met je pa/ma/oma een spelletje te doen, wel met je ICT vriendjes :9 . Helaas is het gewoon qua legaliteit vrij schimmig tot gewoon illegaal.

Ik doe ook moeite om bordspellen bij mijn lokale winkels te kopen ipv bol en amazon. Dus iets als TTS kan ik dan ook niet echt steunen, ik wijk dan liever uit naar een alternatief als tabletopia.net welke wel 100% duidelijk legaal is. Ik vind dat zelf een prettiger gevoel naast dat het gewoon normaal is volgens mij
Je weet wel dat TTS ook betaalde content levert? Of dat sommige mod-makers benaderd worden door uitgevers om voor hun een TTS mod te maken? Of dat spelbedenkers op TTS beta's bouwen om hun game testen? TTS is helemaal niet illegaal, de mods zijn ook niet illegaal, het is een grijs gebied in verband met copyright. Ik DENK dat de meeste boardgames met het vermogen (net als gamers, filmkijkers etc.) het product wel kopen in plaats van enkel online te gebruiken. Ik zelf heb tot ik een baan kreeg zo'n beetje elke pc game gepirate, daarna nooit weer.

Beetje kort door de bocht om heel TTS af te branden. Steam werkt ook mee om workshop mods te verwijderen op verzoek van uitgevers. Er is dan wel een heel discord kanaal om save games te ruilen die niet (meer) in de workshop staan, maar goed ;). Sowieso kan geen enkele ander platform tippen aan de content van TTS en uit verschillende onderzoeken op grote kanalen zoals TI4 blijkt dat een overgroot gedeelte de game zelf ook thuis heeft staan, dus niet iedereen op TTS is een piraat die geen games van 100 euro wil kopen om het toch niet leuk te vinden en het in de kast verdwijnd.

Ik heb trouwens even op BGA gekeken, ik kan daar echt niets mee.

[ Voor 8% gewijzigd door MrVegeta op 08-12-2020 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
MrVegeta schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:27:
[...]

Je weet wel dat TTS ook betaalde content levert? Of dat sommige mod-makers benaderd worden door uitgevers om voor hun een TTS mod te maken? Of dat spelbedenkers op TTS beta's bouwen om hun game testen? TTS is helemaal niet illegaal, de mods zijn ook niet illegaal, het is een grijs gebied in verband met copyright. Ik DENK dat de meeste boardgames met het vermogen (net als gamers, filmkijkers etc.) het product wel kopen in plaats van enkel online te gebruiken. Ik zelf heb tot ik een baan kreeg zo'n beetje elke pc game gepirate, daarna nooit weer.

Beetje kort door de bocht om heel TTS af te branden. Steam werkt ook mee om workshop mods te verwijderen op verzoek van uitgevers. Er is dan wel een heel discord kanaal om save games te ruilen die niet (meer) in de workshop staan, maar goed ;). Sowieso kan geen enkele ander platform tippen aan de content van TTS en uit verschillende onderzoeken op grote kanalen zoals TI4 blijkt dat een overgroot gedeelte de game zelf ook thuis heeft staan, dus niet iedereen op TTS is een piraat die geen games van 100 euro wil kopen om het toch niet leuk te vinden en het in de kast verdwijnd.

Ik heb trouwens even op BGA gekeken, ik kan daar echt niets mee.
Tja als jij voor jezelf piraterij ook goed praat heb ik er verder weinig aan toe te voegen.

Je kan er zo veelleuke excuusjes bij bedenken als je zelf wilt. Je mag niet zomaar iemands spullen kopieren. Dat jij er persoonlijk geen problemen mee hebt is prima, maar niet iedereen wilt semi-legaal half illegaal bezig zijn.

De laatste jaren is er inderdaad wat meer betaalde content gekomen.

Maar goed als iemand het al goed praat dat ie jaren lang games illegaal download dan zal je met TTS geen probleem hebben nee. Ik gebruik liever gewoon volledig legale alternatieven want die zijn er meer als genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Postius schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:44:
[...]

Tja als jij voor jezelf piraterij ook goed praat heb ik er verder weinig aan toe te voegen.

Je kan er zo veelleuke excuusjes bij bedenken als je zelf wilt. Je mag niet zomaar iemands spullen kopieren. Dat jij er persoonlijk geen problemen mee hebt is prima, maar niet iedereen wilt semi-legaal half illegaal bezig zijn.

De laatste jaren is er inderdaad wat meer betaalde content gekomen.

Maar goed als iemand het al goed praat dat ie jaren lang games illegaal download dan zal je met TTS geen probleem hebben nee. Ik gebruik liever gewoon volledig legale alternatieven want die zijn er meer als genoeg.
Je mag best materiaal kopiëren zolang je er zelf geen winst op maakt of het gebruikt voor andere doeleinden. Iets is trouwens niet semi-legaal. Het is legaal of niet. Grijs gebied is gewoon legaal. Je mag daar moreel wel tegen zijn, maar voor de wet is het legaal. Wat ik je probeer duidelijk te maken is dat het niet zozeer mogelijkheid is om iets te piraten om het te doen, maar eerder uit noodzaak en zodra die noodzaak weg is de meeste mensen daar van af stappen. Zie Spotify. En nogmaals, TTS is niet illegaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
MrVegeta schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:14:
[...]

Je mag best materiaal kopiëren zolang je er zelf geen winst op maakt of het gebruikt voor andere doeleinden. Iets is trouwens niet semi-legaal. Het is legaal of niet. Grijs gebied is gewoon legaal. Je mag daar moreel wel tegen zijn, maar voor de wet is het legaal. Wat ik je probeer duidelijk te maken is dat het niet zozeer mogelijkheid is om iets te piraten om het te doen, maar eerder uit noodzaak en zodra die noodzaak weg is de meeste mensen daar van af stappen. Zie Spotify. En nogmaals, TTS is niet illegaal.
En nogmaals je kan zoveel excuusjes en mooieweer praatjes bedenken, noodzaak? Om te piraten?

Wat ik je probeer duidelijk te maken, is dat je niet recht kan praten wat krom is. Hoezeer jij je ook gerechtvaardigd voelt om het wel te doen of het goed kan praten voor jezelf waarom het wel mag.

Ook al heb je inhoudelijk gelijk, dan nog is dat geen reden om dusdanig onvriendelijk of denigrerend te zijn. Svp achterwege laten dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Ardana op 08-12-2020 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Aangezien iedere spellenuitgever weet dat TTS bestaat én dat de Steam Workshop bestaat, vermoed ik dat het (al dan niet tijdelijk) gedoogd wordt. De vraag is dan natuurlijk hoe lang dat nog gaat duren. Ik vermoed dat officiele digitale versies meer en meer een ding zullen worden en daarmee uiteindelijk optreden tegen TTS assets/mods ook.

Daarnaast is het natuurlijk een medium dat interesse in de fysieke versie kan vergroten, een visitekaartje kan zijn voor je toko, een prima beta-optie (die steeds vaker wordt ingezet), optreden wellicht je reputatie een knauw geeft, en vast nog 10 redenen om het te laten gebeuren. Maar....
MrVegeta schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:14:
[...]

Nee, je mag niet zomaar materiaal kopiëren zolang je er geen winst op maakt. Kopietjes van een studieboek mag niet, van een comic, roman, of kaartjes/bord van een spel ook niet, tenzij je toestemming hebt van de rechthebbende. Bij veel spellen op TTS wordt gebruik gemaakt van materiaal dat een 1 op 1 kopie is van de fysieke versie. Daarvoor geldt hetzelfde: enkel met toestemming. Wanneer een uitgever bij Steam aanklopt, zullen mods echt verwijderd worden. Niks grijs, hoogstens gedoogd.

Relevant artikel op Rock Paper Shotgun uit 2015 over TTS hier.

[ Voor 5% gewijzigd door Bundin op 08-12-2020 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Op z'n best enkel off-topic, op z'n naarst gewoon ronduit onvriendelijk. Niet de bedoeling.

[ Voor 83% gewijzigd door Ardana op 08-12-2020 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
verkeerde opmerking

[ Voor 90% gewijzigd door maartend op 08-12-2020 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Je mist wat context. Check het film topic. Het was een grapje.

[ Voor 24% gewijzigd door MrVegeta op 08-12-2020 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
MrVegeta schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:57:
[...]

Je mist wat context. Check het film topic.
Ok. Done. Wel even aapssen. dan
Pagina: 1 ... 113 ... 159 Laatste