Board-, Card- & Tabletop games - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 11:13
Jk_W schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:19:
[...]

Nog een uur Dixit (is taalonafhankelijk) voor 17,67. Niet slecht :)
Niet mijn soort spel, ben zelfs niet in de verleiding gekomen :). Alhambra Family Box komt eraan over drie kwartier, kan mooi zijn voor wie 't spel nog niet heeft.

Straks ga ik nog even langs de speelgoedwinkel om te zien of Codenames NL er is, mijn vrouw wil dat gaan gebruiken in haar avondlessen Nederlands.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
En, dames en heren, wat is er dit weekend gespeeld? :D

Wij hebben ons, naast Bloqs, Splendor en Träxx, gewaagd aan een try-out van TTR: Heart of Africa. We hebben de map met twee spelers gespeeld, maar volgens mij komt deze pas echt tot zijn recht met vier of vijf spelers. Toch voelden we dat ook deze kaart weer anders speelt dan de rest.

Dubbele routes zijn grotendeels beperkt tot de zijkanten van de kaart en de enkele routes in het centrale gedeelte zijn vaak erg lang. Omwegen zoeken is daarom erg moeilijk: als je je plannen moet omgooien kan dat betekenen dat je plots acht of negen kaarten van een andere kleur nodig hebt. Mijn tactiek is meestal: snel bouwen, veel korte tickets, maar dat lukt in deze map niet: je moet kaarten verzamelen om te kunnen reageren op blokkades.

Omdat het ons eerste spelletje was hebben we minder aandacht geschonken aan de terreinkaarten. Dit is een extra deck waar je kaarten van kan trekken in plaats van gewone treinkaarten. Met de terreinkaarten kun je het aantal punten dat je voor een route krijgt verdubbelen. Het lijkt wel een leuke extra en goed gebalanceerd met de rest van het spel - je kan er het spel mee winnen, maar je moet natuurlijk nog steeds je tickets af krijgen.

Vanavonf eindelijk voor 't eerst 7 Wonders: Duel, erg benieuwd hoe dat speelt!

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-09 20:08

heuveltje

KoelkastFilosoof

MMM
Door wat omstandigheden eigenlijk weinig meer gedaan dan bordspellen.
(en inside out gekeken, aanradertje :P )

Castle of mad king ludwig
Kahuna
elirium (of zoiets)
King of tokyo
Dixit
Codenames
Coup
Bloody in
enter the dungeon
Roll for the galaxy.

En vanavond staat dungeon lords op het programma. (als ik de regels voor die tijd nog gelezen krijg)

* heuveltje had een goed weekend :P

[ Voor 24% gewijzigd door heuveltje op 30-11-2015 09:25 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
ViNcE schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:43:
[...]

Ik ben benieuwd wat je van Evolution vindt. Ik zit er ook over te denken om deze te kopen. Ik ga dit weekend weer een bestelling plaatsen voor wat nieuwe spellen, maar ik weet nog niet zeker wat het gaat worden. In ieder geval Cosmic Encounter en Roll for the Galaxy expansion, maar ik ben nog op zoek naar wat andere dingen.

Ik denk dat ik tegenwoordig al veel beter dan vroeger onderscheid kan maken tussen spellen die ik wil spelen en spellen die ik wil kopen. Ik vind namelijk alles wel leuk om een keer gespeeld te hebben, maar het lijstje spellen dat ik vaker wil spelen is veel kleiner. Ik verkoop ook nog steeds veel spellen om uiteindelijk met een kern van topspellen over te blijven. Het is jammer dat ik zo weinig tijd heb om te spelen, ik heb nog steeds spellen die ik nog nooit gespeeld heb. Daarom is de 10x10 challenge voor mij bijna onmogelijk.
Even een kleine update dan; Evolution is erg tof.

De reviews en howto videos kunnen jullie zelf ook vinden en kijken, dus ik hou het even bij andere observaties; Evolution is geen lief spelletje. Het is geen leven en laten leven, maar keihard elkaar afslachten, het voedsel voor de neus weg kapen en paranoia kweken bij de niet carnivoren op basis van wat ze nu weer gaan doen.
Tegelijkertijd is het genieten als je je eigen verdediging rock-solid hebt liggen en de carnivoren ziet afsterven.

We hebben in eerste instantie op vrijdag twee potjes met z'n drieën gedaan. Het spel eindigt als je door het hele deck heen speelt. Dat duurt best wel even met z'n drieën dus je hebt tijd genoeg om er weer bovenop te komen als er iets uithongert of opgegeten wordt.
Zaterdag hebben we ook nog drie potten met z'n zessen gedaan. Behalve een kleine overhead van beurten duurt het dan ongeveer even lang. Wat het met iets meer spelers leuk maakt is het op staan en gaan kijken wie je kan eten, en eventueel ook andere spelers aanwijzen waarvan het dier er beter uit ziet dan je eigen dieren.

Daarnaast lag bij mij de focus ook op het zo snel mogelijk en zo vroeg mogelijk eten met allerlei extra abilities. De voedselvoorraad raakt toch vrij vlot op en geen eten is een vroege dood.
In de derde pot hebben we het deck twee keer doorgespeeld wat dan ook weer prima werkt, alleen moesten we een handjevol muntjes uit een ander spel lenen omdat de voedselbank op was. Fijn dat die variatie er wel in zat.

In ieder geval is dit een van de eerste spellen die bij iedereen uit onze groep van zes spelers ontzettend in de smaak viel. Met een speelduur van ongeveer een uur per potje (wat meer voor de laatste pot) ben je er zo doorheen en het opbouwen of afbreken kost nauwelijks moeite.
Daarnaast is het ook nog eens erg strategisch, biedt de kans op paranoia en gemeen spelen (zonder te overdrijven), maar je kan ook wat bluffen of mensen op het verkeerde been zetten.

Ik zag dat er nu al een uitbreiding is en in januari nog een op kickstarter komt, en daar gaat er vrij zeker wel een van komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
Vrijdag hebben we het eerste verhaal van T.I.M.E Stories afgerond. De vorige keer waren we helemaal op het eind de mist in gegaan, dus nu even er doorheen gejast om wel nog een succesje te halen. Binnenkort dus door naar The Marcy Case. Daarna nog Vault Wars op tafel gelegd en afgerond met een paar potjes Codenames.

Gisteren ben ik bij spellenclub Amsterdice op visite geweest. Daar begon ik met twee potjes Entropy, een kaartspelletje dat via Kickstarter gelanceerd was. Je speelt allemaal een karakter en je moet vier fragmenten van je thuiswereld verzamelen. Je hebt zes acties die je kunt doen, en elke ronde kies je een van die acties. Hebben twee of meer mensen dezelfde actie gekozen, dan mag je de actie niet uitvoeren. Het was een geinig spelletje, maar naar mijn mening duurde het wat te lang voor wat het was.

Daarna aangeschoven voor Tofu Kingdom. Een klein deductiespelletje, waarbij een speler de prins is, die moet achterhalen welke speler de prinses is, zodat ze kunnen trouwen. Daarnaast heb je nog zes andere rollen: de chef, de stiefmoeder, de minister, de wachter, de meid en de spion. De prinses en de chef moeten altijd eerlijk antwoorden, terwijl de stiefmoeder, de minister en de wachter altijd moeten liegen. De meid en de spion mogen antwoorden zoals ze willen.
De prins mag elke speler 1 vraag stellen en heeft daarbij de keuze uit drie mogelijkheden:
- Wie is de prinses?
- Wie ben jij?
- Wie is hij/zij?

Nadat je iedereen een vraag hebt gesteld, mag je nog een extra vraag stellen aan iemand. Daarna moet je raden wie de prinses is. Raadt je het goed, dan verdienen de prins, prinses en kok punten. Wordt de stiefmoeder gekozen, dan verdienen zij, de minister en de wachter punten. En wordt een van de anderen gekozen, dan verdienen de meid en de spion punten. De eerste die zeven punten heeft, is de winnaar.

Het is op zich een leuk deductiespelletje, waarbij je net niet genoeg informatie krijgt, om 100% zeker te zijn. Het nadeel is alleen dat een paar rollen punten moeten stelen als ze winnen, waardoor het spel langer duurt dan nodig is.

Daarna nog Deus en Potion Explosion gedaan en toen was het wel weer mooi geweest. Dus al met al lekker veel gespeeld dit weekend!

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Hmm, dit spel ken ik niet of bedoel je Welcome to the Dungeon? Zo ja, dat vond ik ook een heel leuk spel.
SndBastard schreef op maandag 30 november 2015 @ 09:21:
[...]

Even een kleine update dan; Evolution is erg tof.
Thanks, mijn vrienden en ik zijn nogal lief voor elkaar dus misschien is het toch niet voor mij. Ach, ik had mijn bestelling al geplaatst. Nu maar wachten tot kerst...

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:10
Hier het weekend bijna volledig gespendeerd aan Go :)
Een lange video gekeken, een aantal partijen gespeeld, een aantal partijen gereviewd, een les gehad (had degene die de lezing in de lange video gaf een dankberichtje gestuurd en kreeg de vraag of ik tijd had voor een online les... Daar zeg ik geen nee tegen! :D ) en nog meer gespeeld. Oh, en een hoop oefeningen gedaan :)
Dit spel heeft me behoorlijk te pakken!

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Go is awesome! tijdenlang gespeeld in Bergen op Zoom/Antwerpen. Wel een stuk lastiger dan veel mensen denken :) Speel je 19x19?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 04:21

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gisteravond Alchemists gespeeld. Qua regels was het niet heel simpel om door te hebben, maar na aandachtig te hebben gelezen kwamen we er toch behoorlijk goed uit. Leuk spel!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
ViNcE schreef op maandag 30 november 2015 @ 09:25:
[...]

Hmm, dit spel ken ik niet of bedoel je Welcome to the Dungeon? Zo ja, dat vond ik ook een heel leuk spel.

[...]

Thanks, mijn vrienden en ik zijn nogal lief voor elkaar dus misschien is het toch niet voor mij. Ach, ik had mijn bestelling al geplaatst. Nu maar wachten tot kerst...
Laat je daar niet door afschrikken. Het is cut-throat, maar niet de grond in stampen als iemand down is. Wij zijn normaal lief voor elkaar en spelen zelfs een hoop coop. Evolution is in sommige gevallen gemener dan Battlestar Galactica als Cylon, maar het is wel reëel. Je bent niet gemeen om iemand dwars te zitten; je eet hem gewoon op (of knabbelt er aan) omdat je anders zelf verhongerd. Evolution is overigens prima speelbaar door gewoon te eten wie je er het minste mee raakt. Je kan zelfs een soort eigen ecosysteem in stand houden waarmee je alleen aan je eigen dieren eet.

Een combo van species zoals dit:
  • Carnivore + Pack Hunting + Cooperation (population 6, body size 1)
  • Scavenger + Fertile + Long Neck of Foraging (population 2, body size 6)
En eventueel een langere ketting Cooperation + Scavenger + Foraging.

Dan eet je elke keer wat van je eigen dier, en die eet van het feit dat je van hem eet (een soort aaseter-canibalisme).
Twee dingen die je hier in de gaten moet houden is dat een andere speler je nu wel heel makkelijk op kan eten, en dat er wel voedsel in de watering hole blijft liggen omdat je populatie anders niet automatisch groeit (waardoor je er steeds kaarten voor af moet leggen).

Hoe dan ook, zat strategie en varianten beschikbaar. Ik heb zaterdag nog een pot kunnen winnen door gewoon in beurt één 3 extra species op te gooien en er een paar beurten genoeg mee kon overleven. Tegen de tijd dat de rest carnivoren gevormd waren lagen mijn verdedigingen sterk genoeg.
Tegen het einde van mijn spel aan mijn eigen species gaan eten omdat dat meer opleverde dan de kleine kritters van mijn buren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

ViNcE schreef op maandag 30 november 2015 @ 09:25:
[...]

I stand corrected, die inderdaad.
Grappig fillertje :)
Nog snel op mijn kerst wenslijstje gezet.

Evolution, heb ik vorige jaar ooit gespeeld.
Ik herinder me hem niet als heel cut throat.
Het scheelt dat je niet echt iemand om "persoonlijke redenen" kunt aanvallen.

Wel herinder ik me dat hij met 6 spelers nogal een onbevredigende indruk achterliet omdat je veel te weinig beurten hebt voor de stapel op was, en dus ook niks echt kutn opbouwen, meer "luck of te draw"

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Van het weekend weg geweest met 3 vrienden en alleen maar games gespeeld. Minder verschillende dan de vorige jaren, maar dat kwam met name omdat we Pandemic Legacy hebben uitgespeeld. Vorige keer hadden we tot en met maart gespeeld en nu zijn we klaar. Uiteindelijk 17 potten in totaal waarvan we er 5 hebben verloren.
We vonden het allemaal een fantastisch spel. De samenwerking, het verhaal en het veranderende speelbord en kaarten maakten het tot een unieke ervaring. Zeer zeker de moeite waard.

Het enige vervelende was dat er enorme vertaalfouten zitten in de Nederlandse versie die van invloed zijn op het hele spel.

Voor de rest nog Tiny Epic Galaxies, paar potten Dominion, Catan, Euphoria en Lord of the Rings TCG gespeeld. Top weekend! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
corset schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:30:
Go is awesome! tijdenlang gespeeld in Bergen op Zoom/Antwerpen. Wel een stuk lastiger dan veel mensen denken :) Speel je 19x19?
Op dit moment speel ik vooral veel 9x9. Als beginner wil ik eerst leren vechten :)
Maar ik speel ook genoeg 19x19 partijen. Want om nou helemáál geen idee te hebben van de 'big picture' is ook weer niet handig. Als je een keer (online of offline als je toevallig in het zuiden bent) een pot wil spelen, dan staat mijn DM open :)
Verwacht niets spectaculairs van me (ik heb nog nieteens 20 partijen gespeeld), maar is altijd leuk om met een medetweaker te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Wormaap schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:22:
[...]

Op dit moment speel ik vooral veel 9x9. Als beginner wil ik eerst leren vechten :)
Maar ik speel ook genoeg 19x19 partijen. Want om nou helemáál geen idee te hebben van de 'big picture' is ook weer niet handig. Als je een keer (online of offline als je toevallig in het zuiden bent) een pot wil spelen, dan staat mijn DM open :)
Verwacht niets spectaculairs van me (ik heb nog nieteens 20 partijen gespeeld), maar is altijd leuk om met een medetweaker te spelen :)
Het is voor mij echt jaren geleden, binnenkort wil ik wel een potje spelen :D eerst m'n vrouw nog leren Go te spelen ;p

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
corset schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:25:
[...]

Het is voor mij echt jaren geleden, binnenkort wil ik wel een potje spelen :D eerst m'n vrouw nog leren Go te spelen ;p
Haha. Als je ooit actief hebt gespeeld ben je waarschijnlijk nog steeds beter dan ik hoor :)
Maar wacht niet te lang, ik ben fanatiek aan het leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Afgelopen weekend met z'n 3en Burgle Bros gespeeld. Dat spel is echt een stuk lastiger met meer mensen heb ik al gemerkt. Het eerste potje keihard gefaald, het tweede ging al wat beter, maar nog steeds best pittig. Ik ben echt heel benieuwd hoe chaotisch het wordt met 4 man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Net het Wikipedia-artikel over Go gelezen - het lijkt me gruwelijk complex, al zijn de regels op zich niet zo ingewikkeld 8)7 . Wel interessant om je in te verdiepen, maar niet iets dat je eens een keertje om de drie maanden speelt - ik denk dat ik het voorlopig bij The Duke hou >:)

Ik werd net gevraagd om mijn verlanglijstje voor Kerst in te dienen - het idee is minstens drie mogelijkheden te hebben zodat er toch nog een verrassingselement is :). Ik heb nu dit:
- Black Fleet
- El Grande
- een fles Bruichladdich 'Classic Laddie' whisky

Met een van die drie moet het familiefeest wel te doorstaan zijn :+ .

[ Voor 37% gewijzigd door HellPunk op 01-12-2015 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

Waar gaat jullie voorkeur naartoe

Ultimate Werewolf
1 nacht weerwolven

De laatste heeft zowel een voor als een nadeel. Geen verteller maar je moet eigenlijk wel aan een tafel oid zitten vanwege de kaartverwisselingsrollen.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Weerwolven is helaas, naast o.a. Hanabi en Dominion, een van die populaire spellen die ik zelf nooit heb leren appreciëren :).

Eergisteren lag er een briefje in de bus: de postbode had een pakje bij maar ik was er natuurlijk niet, dus gisteren even langs het postkantoor geweest. Ik verwachtte eigenlijk dat het de zending van Amazon was met o.a. El Gaucho erin, maar de postdame overhandigde me een mini-doosje met onbekende afzender. Pas toen ik het openmaakte zag ik het: mijn exemplaar van Haru Ichiban dat ik in Essen al had moeten krijgen! Leuke verrassing dus, ik had het zo snel nietverwacht.

Gisteren meteen gespeeld ook - het spel valt kort te omschrijven als 'Vier op een rij met ballen' :+ - kerstballen dan wel, want het spel is best wel mooi vormgegeven.

Het spelbord stelt een vijver met 16 leliebladeren voor, vijftien lichtgroene en één donkergroene . Elke speler heeft acht leliebloemen met daarop een getal. Elke ronde begin je met drie lelies. Je kiest er eentje uit en dan mag je je zet doen. De speler met het laagste getal is de kleine tuinier, de speler met het hoogste getal is de grote tuinier.

De zetten zijn:
- de kleine tuinier legt een leliebloem op het donkergroene lelieblad
- de grote tuinier legt een leliebloem op een lichtgroen blad naar keuze
- de kleine tuinier mag een of meer leliebladeren verplaatsen
- de grote tuinier draait een lelieblad om, dit wordt het donkergroene lelieblad naar keuze

Elke speler heeft ook een kikker van zijn kleur, deze wordt gebruikt als de spelers leliebloemen kiezen met dezelfde waarde - dan leggen ze hun bloem op het blad waar de kikker zit.

De bedoeling is om vier of vijf leliebladeren van jouw kleur op een rij te krijgen of in een blok van 2 op 2. Hier scoor je punten voor, daarna wordt het bord leeg gemaakt en begin je opnieuw. Wie het eerst vijf punten heeft wint.

Als je het zo uitlegt lijkt het allemaal erg ingewikkeld, ik vroeg me echt af hoe je zo ook maar drie op een rij kon krijgen. In de praktijk speelt het echter verrassend vlot. Het komt er vooral op neer om goed in te schatten of je er iets bij te winnen hebt om vrij te kiezen waar je je bloem neerlegt. De speler die eerst zet heeft die keuze niet, maar hij mag wel de leliebladeren verplaatsen en dat levert vaak meer op.

Leuke toevoeging aan het arsenaal abstracte spellen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Christiano007 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:13:
Waar gaat jullie voorkeur naartoe

Ultimate Werewolf
1 nacht weerwolven

De laatste heeft zowel een voor als een nadeel. Geen verteller maar je moet eigenlijk wel aan een tafel oid zitten vanwege de kaartverwisselingsrollen.
Het ligt er ook heel erg aan met hoeveel mensen je het gaat spelen. Een alternatief is nog the Resistance (of Avalon). Ultimate Werewolf heeft dacht ik ook speler eliminatie. Dan zit je dus een half uur te wachten tot het potje is afgelopen. Ik ben denk ik wel een beetje klaar met social deduction, ik zou aanraden om eens te kijken naar iets als Dark Moon.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:55
Afgelopen maanden iets te veel top 10 lists van The Dice Tower gekeken (ook een hoop oudere) waarbij Sam en Zee het meerdere malen hadden over Neuroshima Hex. Voor mij is dit de ideale combinatie van Hive en Memoir '44 waarbij tactiek echt enorm belangrijk is. Nu weet ik dat dit spel thuis te weinig op tafel zal komen, maar er is gelukkig een zeer goede iOS versie voor. Afgelopen 2 dagen 6 potjes gespeeld en ik denk dat ik een nieuwe favoriet voor op de tablet heb :)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Jaaa, NH is leuk :) Leuk verhaaltje en thematisch sausje, maar stiekem is het gewoon een supertactische abstract :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Vandaag de maand mei voor de tweede keer gespeeld in Pandemic Legacy. Gelukkig nu wel gewonnen! Was weer heel spannend en ik kan niet wachten tot we aan juni kunnen beginnen.

Daarnaast ook aantal potjes Codenames gespeeld. Geweldige party game! We hebben het gelijk 4 keer achter elkaar gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Sweet, voor mijn verjaardag/sinterklaas Dixit Odyssee gekregen. Daarnaast was zaterdag ook al Salem op de deurmat gevallen, ga ik beide vrijdag meenemen als ik met wat vrienden ben :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Vrijdag was 't filler night: in plaats van één groot spel hebben we er vier kleinere gespeeld: Battle Sheep, Träxx, Gobblestones en Haru Ichiban. Was best leuk, we gaan het zeker meer doen!

Zaterdag heb ik nog Best Treehouse Ever besteld bij de uitgever. Ik had de Kickstarter gemist en in Europa zal voorlopig alleen een Duitse versie verschijnen. Daarom maar de 25 dollar (shipped) opgehoest, als we toch meer fillers gaan spelen komt zo 'n kaartspel wel van pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:08
Na een tijdje lurken wilde ik ook maar eens bijdragen aan dit topic :)

In eerste instantie hebben we vooral de klassieke set bordspellen compleet gemaakt. We hebben nu een aantal Monopoly-versies (de Godfather-editie is een grappige variatie), modern Risk (niet half zo leuk als de oude versie), Catan etc.

Vorig jaar met Sinterklaas toch maar eens wat andere bordspellen op het lijstje gezet en 7Wonders mogen krijgen. Nadat we dit het afgelopen jaar een flink aantal keer gespeeld hebben durven we het wel aan om de collectie nog wat verder uit te breiden. Het was erg leuk om eens een nieuw spel te spelen en ook onder vrienden werd het enthousiast ontvangen.

Dit jaar was de Sint nog genereuzer en hebben we Terra Mystica gevraagd en gekregen. Aangezien dit spel in dit topic al een aantal keer als advies is gegeven kijken we daar ook naar uit. Moeten we dit de eerste keer even met z'n tweeën spelen zodat het uitleggen van de regels wat handiger gaat of juist de eerste keer met wat meer mensen? (De eerste keer ging 7Wonders namelijk weer de doos in om er pas twee maanden later weer uit te komen toen we een zondagmiddag met z'n tweeën gingen zitten :+ ).

Verder heb ik zelf Rozenkoning cadeau gedaan aan mijn wederhelft op advies van de verkoopster als een goed tweepersoonsspel. Ik ben benieuwd.
Ik had ook nog in mijn handen gestaan met Koninkrijk Dominion maar het weer terug gelegd met de gedachte vanzelf wel het hele spel een keer te kopen (of bij vrienden te spelen), maar een van de andere Sinterklazen heeft die alsnog aan ons cadeau gedaan dus die gaan we gewoon maar proberen.

Nog een laatste vraag. Ik kreeg ook nog Friesche Velden aangeraden in de winkel maar dit viel buiten het Sinterklaasbudget. Ik overweeg wel het voor Kerst te halen, ook omdat ik wel benieuwd ben of het leuk is om zulke spelen met een persoon te spelen. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 04:21

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Als ik een nieuw spel wil introduceren ga ik vaak eerst op youtube kijken of er ergens regel uitleg is, als ik denk dat dat voldoende is ga ik het spelen met anderen. Maar vaak ga ik zelf nog een solo potje spelen om het in de praktijk te zien.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Terra Mystica is wel een stuk complexer dan 7 Wonders. Dus die zou ik zeker een keer rustig uitzoeken voordat je hem zomaar in de groep gooit. Compexiteit is geen probleem, maar het wordt snel frustrerend als je een regelboek zit te lezen terwijl iedereen om je heen wil beginnen met spelen :)
En natuurlijk: welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Wormaap schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:01:
Terra Mystica is wel een stuk complexer dan 7 Wonders. Dus die zou ik zeker een keer rustig uitzoeken voordat je hem zomaar in de groep gooit. Compexiteit is geen probleem, maar het wordt snel frustrerend als je een regelboek zit te lezen terwijl iedereen om je heen wil beginnen met spelen :)
En natuurlijk: welkom!
Jup
Terra mystica leren begrijpen vanuit de spelregels is niet iets wat je in 5 minuten doet :P
De algemene voortgang met dit soort spellen.
Dus lees ze eens op je gemak in je eentje, zet het bord eens op. speel een rondje in je eentje als 2 personen en kijk of je dat snapt. Lukt dat dan probeer dan even in je hooft recht te krijgen hoe je dit het logischt uitlegt. En dan kun je het in het echie gaan doen :)

Normaal gesproken zou ik aanraden om het eerst met zijn 2en een keer te spelen als het de eerste keer is.
Maar net TM vind ik niet echt leuk met zijn 2en, alles word dan een zero sum game en het bord is te groot, maar YMMV.

Maar ik zou het de eerste keer met zijn 3en spelen als je daar de kans toe hebt.
4 is ook leuk, maar met 4 nieuwelingen gaat dat lang duren, en het spel speelt ook beter als spelers een beetje door hebben hoe je het beste van elkaar kunt leechen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Niet geheel ontoevallig heb ik een maand of wat geleden Terra Mystica aangeschaft, en hij staat ook hoog in mijn persoonlijke top 10.
Het ziet er ingewikkelder uit dan het is; Wij doen meestal een proefpotje (met twee of drie) tot we het gevoel hebben dat we het snappen. Dan mag alles fout gaan, iedereen elkaar op strategische blunders wijzen of adviseren, en proberen we de redenen achter bepaalde mechanics te doorgronden.
Daarbij staat centraal: "if it looks overpowered (or useless), we're probably doing it wrong".

Bij Terra Mystica heb je gelukkig al heel snel de handleiding niet meer nodig, omdat praktisch alles op het spelerbord staat. Kwestie van symbolen zien en herkennen.
Dingen waar je wellicht moeite mee kan hebben:
Hoe werken die power schalen?
Power verdienen als iemand naast je bouwt/upgrade (en hoeveel). In principe spelen wij het nu zo: voor al je aangrenzende gebouwen tel je de power van het gebouw (1, 2 of 3) en per gebouw ga je dan die hoeveelheid in punten achteruit. Je kan in zijn totaliteit kiezen om er wel of niet aan mee te doen.
Bouwen met Dwergen zou ik de eerste potjes achterwege laten.

Verder is het een goed idee om je meteen al te realiseren dat de puntentelling héél simplistisch is, en dat het geen enkel nut heeft om in de laatst beurt nog gebouwen te upgraden. Het wordt daarmee niet meer waard tenzij je er onmiddellijk een bonus voor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:36
Dat hoeft nog niet te zeggen dat daarmee de laatste beurt zo voorbij is. Genoeg mensen die alsnog alle opties gaan verkennen om zoveel mogelijk overwinningspunten binnen te hengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Robkazoe schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:06:
Dat hoeft nog niet te zeggen dat daarmee de laatste beurt zo voorbij is. Genoeg mensen die alsnog alle opties gaan verkennen om zoveel mogelijk overwinningspunten binnen te hengelen.
Klopt, maar daar bedoel ik juist ook mee dat je in de laatste beurt heel goed op moet letten wat punten waard is. Het spel heeft te veel diepgang om daar een standaard regel voor te geven, maar wat me op viel is dat je een hoop dingen kan doen die goed lijken, maar waar je niets aan hebt.

Mijn meest succesvolle potjes (qua punten) waren gebaseerd op meerdere steden bouwen die je dan pas op het allerlaatst aan elkaar weet te verbinden waardoor je eerst bonuspunten scoort op de stadstegels zelf en daarna ook nog eerste of tweede in meest aaneengesloten gebouwen.
We gaan hem zaterdag weer spelen en dan voor het eerst met vijf spelers. Ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartelsrobert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 18:06
Ik heb afgelopen zaterdag de basisuitvoering van Dominion gescoord bij de Makro in Duiven. Deze was 18,- (15,- ex btw). Volgens mij een goede aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
Dat is inderdaad een prima aanbieding. Zelf ben ik wel een klein beetje klaar met Dominion als in: Ik heb te veel spellen tegenwoordig in mijn collectie zitten waardoor Dominion niet meer op tafel komt. Al heb ik nog altijd een hoop plezier als hij toch weer eens uitgekozen wordt :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Afgelopen zondagen the Hobbit film editie van 999 Games (voor 10 euro nieuw) met gezin gespeeld.
Erg leuke en passieve verrassing. Makkelijk te begrijpen en vooral het aspect dat je mag en kan samenwerken maakt het erg leuk voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 07:34
Ik vind terra mystica zeker niet slecht maar wel wat overgewaardeerd. De volkeren zijn niet goed gebalanceerd en de end game bonuses wegen veel te zwaar. Ik heb nog elke keer gewonnen door puur alleen op die bonuses te spelen.

Hier hebben we inmiddels V&A overig voor.

[ Voor 26% gewijzigd door Señor Sjon op 09-12-2015 21:28 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Laatst online: 08:08
bartelsrobert schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:44:
Ik heb afgelopen zaterdag de basisuitvoering van Dominion gescoord bij de Makro in Duiven. Deze was 18,- (15,- ex btw). Volgens mij een goede aanbieding
Het basis spel dominion? Of het starters spel (Dominion koninkrijk)?

Die eerste dan is het zeker een goede deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartelsrobert
Medjai schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:18:
[...]

Het basis spel dominion? Of het starters spel (Dominion koninkrijk)?

Die eerste dan is het zeker een goede deal!
Het basis spel *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

-O- Het goede aan koninkrijk is wel dat de kaarten een stuk interessanter zijn dan de kaarten in het basisspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:07
Vandaag Trickerion binnen. Kijken of m'n vriendin morgen een potje wil doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Freelance op 09-12-2015 12:54 ]

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartelsrobert
heuveltje schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:43:
[...]

-O- Het goede aan koninkrijk is wel dat de kaarten een stuk interessanter zijn dan de kaarten in het basisspel.
Ik heb het koninkrijk al eerder in mijn hand gehad. Wat mijn toen weerhoude van het kopen is dat de uitbreidingen hier niet/minder goed mee te combineren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Freelance schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:52:
Vandaag Trickerion binnen. Kijken of m'n vriendin morgen een potje wil doen.
Heb het nu paar keer gespeeld maar met zijj tweeën lijkt me echt niks. Met vier man komt het t beste tot zijn recht.

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:08
Bedankt voor alle tips tot zover. We hebben gisteren Terra Mystica alleen even uitgepakt, we waren wat later thuis dan gepland dus ja...

Rozenkoning is wel grappig overigens. We hebben het waarschijnlijk nog niet helemaal door, maar het is een snel en relatief eenvoudig spel dat je er makkelijk even bijpakt.

• HellPunk
Ik heb gisteren een soort survival-kit gemaakt: een aparte doos met de treintjes, de kaarthouders van TTR Asia, de treinkaarten van USA 1910 en een gelamineerd scorekaartje voor alle routelengtes. Dan moeten we alleen de doos nemen met de kaart die we willen spelen en deze 'kit'.

Voor de Ticket to Ride-fans: alle uitbreidingen staan nu ook mooi op een stapeltje (foto op BGG). Niet op de foto: Nordic Countries, die zit in een geschenkverpakking voor onder de kerstboom :). Europa en Märklin/Duitsland komen er ook nog wel ooit, als ik ze aan een zacht prijsje kan vinden.

• MADG0BLIN
  • Nu online
Ik ben nog aan het rondkijken voor een leuke ticket to ride voor 2 of 3 personen. We hebben Ticket to Ride: Europe al en dat spelen we enorm vaak met de kids, maar soms spelen we ook met zijn drieën, dan is hij wat minder. Zo te zien speel jij ook redelijk vaak, welke is het leukst volgens jou hiervoor?

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Net Pandemic en Ticket to Ride besteld. Leuk voor onder de kerstboom! Ben erg benieuwd of deze games ons gaan bevallen om samen te spelen. En eventueel met 4 later :).

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

MADG0BLIN schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:18:
Ik ben nog aan het rondkijken voor een leuke ticket to ride voor 2 of 3 personen. We hebben Ticket to Ride: Europe al en dat spelen we enorm vaak met de kids, maar soms spelen we ook met zijn drieën, dan is hij wat minder. Zo te zien speel jij ook redelijk vaak, welke is het leukst volgens jou hiervoor?
Zwitserland en Nordics zijn specifiek gemaakt voor 3 spelers, die zijn dan denk ik het leukste.

• Robkazoe
  • Laatst online: 07:36
Phusebox schreef op woensdag 09 december 2015 @ 07:57:
Ik vind terra mystica zeker niet slecht maar wel wat overgewaardeerd. De volkeren zijn niet goed gebalanceerd en de end game bonuses wegen veel te zwaar. Ik heb nog elke keer gewonnen door puur alleen op die bonuses te spelen.

[Mbr]Hier hebben we inmiddels V&A overig voor.[/]
Je moet maar eens op boardgamegeeks kijken en dan op het forum van Terra Mystica. Het spel is ook ongebalanceerd. BV: https://boardgamegeek.com...race-balance-rankanalysis
De Fakirs en Giants komen er standaard heel slecht vanaf. In bijna elke vergelijking. Als je verder door dat topic heen gaat zie je ook dat er mensen overzichten hebben gemaakt. Daarop is te zien wat je aan het einde van het spel aan penalties kunt toepassen op bepaalde rassen om het gebalanceerd te maken. Dat zou de onbalance weer een beetje recht kunnen trekken.

[ Voor 4% gewijzigd door Robkazoe op 10-12-2015 11:11 ]

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Met sinterklaas heb ik mijn vriendin Patchwork in dr schoen gedaan (nouja, ernaast) nog niet kunnen spelen, wel de regels kunnen bekijken en ziet er gewoon leuk uit. Vanavond waarschijnlijk voor het eerst ook spelen :)

Ben iig benieuwd :)

• corset
Sinterklaas was aardig!

De borderlands expansion van Smallworld gekregen!
3 new Race banners and tokens (Ice Witches, Skags & Slingmen)
3 new Special Power badges (Copycat, Lava & Soul-Touch)
Awesome options! Soul Touch gaat het spel veranderen

• denyos
icemotion schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:46:
Met sinterklaas heb ik mijn vriendin Patchwork in dr schoen gedaan (nouja, ernaast) nog niet kunnen spelen, wel de regels kunnen bekijken en ziet er gewoon leuk uit. Vanavond waarschijnlijk voor het eerst ook spelen :)

Ben iig benieuwd :)
Die is erg leuk! Speelt snel en simpel weg en biedt toch voldoende diepgang om elkaar dwars te kunnen zitten en ruimte om verschillende strategieën uit te proberen (veel knopen op kaartjes, grote stukken kopen zonder snel op de track vooruit te gaan, wel open plekken houden, alles netjes dicht proberen te maken etc).

Strava

• HellPunk
MADG0BLIN schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:18:
Zwitserland en Nordic Countries, inderdaad.

In Zwitserland heb je veel korte routes in de bovenste helft van de map, het is dus best wel wat puzzelwerk om je tickets daar te vervolledigen zodra iedereen daar routes begint te claimen. Er zijn tickets met landen als eindbestemming, dat speelt ook weer wat anders. Op deze map zijn er ook veel tunnels (zoals in Europa), dat maakt het gelukselement wat belangrijker.

Nordic Countries heeft dan weer veel enkele verbindingen, ook met drie spelers. Bovendien kun je locomotieven op deze map niet als wildcards gebruiken voor gewone routes, dat maakt het maken van tickets wat moeilijker - je hebt echt altijd de juiste kleuren nodig.

Heart of Africa lijkt overigens wel wat op Nordic Countries en is wat makkelijker te krijgen, maar die map is door zijn grootte net iets minder geschikt voor twee spelers. De terreinkaarten komen dan ook minder uit de verf en die zijn uniek voor die map. Zwitserland heeft bovendien als voordeel dat India aan de andere kant staat en dat is een erg leuke map ongeacht het aantal spelers.

TLDR: Zwitserland/India lijkt me de beste keuze :) .

Ik zou zeggen, kijk de filmpjes van Dice Tower en Dan King eens, dan merk je wel hoe elke map in mekaar zit.

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:07
Phusebox schreef op woensdag 09 december 2015 @ 17:54:
[...]

Heb het nu paar keer gespeeld maar met zijj tweeën lijkt me echt niks. Met vier man komt het t beste tot zijn recht.
Hmm dan maar even wachten tot de volgende spellendag. Vanavond in ieder geval de regels doornemen en een paar proef rondes doen.

(...)

• HellPunk
corset schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:56:
Sinterklaas was aardig!
De borderlands expansion van Smallworld gekregen!
Awesome options! Soul Touch gaat het spel veranderen
Is dat een andere naam voor Spider's Web? Ik vind zo snel niets terug onder Borderlands. Die laatste uitbreidingen (Necromancer's Island, Royal Bonus en Spider's Web) heb ik maar links laten liggen, ze lijken mij het spel wat omslachtig te maken en het komt thuis al (te) weinig op tafel :(

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:45

Zeror

Ik Henk 'm!

Iemand enig idee waar ik in Nederland het spel Waggle Dance kan vinden? Is een spel dat uit een Kickstarter project gefund is. Na wat filmpjes gezien te hebben ben ik enthousiast over het spel.

https://www.kickstarter.c.../waggle-dance/description

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• MADG0BLIN
  • Nu online
Er stonden er voorheen wel een aantal op de Boardgamegeek market. Nu maar 1 uit Griekenland:
https://boardgamegeek.com/geekmarket/product/820383 Weet niet wat de verzendkosten zijn alleen.

En anders misschien hier even vragen? http://www.bordspelmania.eu/op-zoek-naar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartelsrobert
Vandaag nog alle 2 speler bordspellen van lookout-games 50% korting: http://shop.lookout-spiele.de/shop/2-spieler/
Agricola, le havre, patchwork, gold ahoi!, trambahn, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gisteren Salem gespeeld, duurde even voordat iedereen op dezelfde lijn zat maar eenmaal verder in het spel erg genoten. Iedereen was ook aan het eind wel enthousiast dus die gaat zeker nog wel vaker op tafel komen :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Gisteren weer heel wat gespeeld:

- Battle Sheep: eindelijk een abstract die iedereen leuk vindt, daar zullen de schapen wel voor iets tussen zitten :)
- TTR Nordic Countries: nu we 'm nog eens gespeeld hebben viel het nog meer op dat dit echt wel een supergoeie map is. Verder maakt het feit dat je locs niet als wildcard op gewone routes kunt gebruiken een heel groot verschil.
- 7 Wonders: Duel: eindelijk op tafel gekregen, iedereen was er erg positief over. Een spel duurt maar een half uur, dus je speelt makkelijk twee of drie potjes na mekaar. Het is was desondanks verrassend hoe verschillend elk spel aanvoelde, ondanks het feit dat je altijd min of meer dezelfde kaarten hebt. De eerste keer ging ik voor wetenschap, maar heb ik uiteindelijk verloren op punten omdat mijn tegenstander in Age III twee mooie gildekaarten kreeg, de tweede keer kreeg ik een militaire nederlaag aangesmeerd omdat mijn tegenstander een extra beurt wist te versieren.
Zeror schreef op donderdag 10 december 2015 @ 20:20:
Iemand enig idee waar ik in Nederland het spel Waggle Dance kan vinden? Is een spel dat uit een Kickstarter project gefund is. Na wat filmpjes gezien te hebben ben ik enthousiast over het spel.

https://www.kickstarter.c.../waggle-dance/description
In Nederland en België wordt het zo te zien een hele opgave, ik heb het nergens gevonden... Via bordspellenvergelijken.nl zie ik dat er in Nederland één winkel is die het zou hebben, maar op de site van die shop zelf is het ook uitverkocht.

Misschien is direct bestellen bij de uitgever nog de beste oplossing, 30,95£ shipped is niet goedkoop, maar als je het spel echt graag wilt hebben is het wel de snelste manier.

[ Voor 36% gewijzigd door HellPunk op 14-12-2015 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

HellPunk schreef op maandag 14 december 2015 @ 08:39:
In Nederland en België wordt het zo te zien een hele opgave, ik heb het nergens gevonden... Via bordspellenvergelijken.nl zie ik dat er in Nederland één winkel is die het zou hebben, maar op de site van die shop zelf is het ook uitverkocht.

Misschien is direct bestellen bij de uitgever nog de beste oplossing, 30,95£ shipped is niet goedkoop, maar als je het spel echt graag wilt hebben is het wel de snelste manier.
Bij de uitgever is het ook uitverkocht en is het wachten op de tweede druk. Ik ga maar ff wachten denk. Ik zie over een tijdje wel weer.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Zeror schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:43:
[...]

Bij de uitgever is het ook uitverkocht en is het wachten op de tweede druk. Ik ga maar ff wachten denk. Ik zie over een tijdje wel weer.
Ah, ik kon het wel in mijn mandje doen daar, misschien zie je later pas dat het uitverkocht is... Op Amazon.co.uk zag ik wel nog twee exemplaren, maar geen idee wat daar de verzendkosten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Net Exoplanets binnengekregen... had die compleet gemist op Spiel, dus nu is ie een stuk later. Maar van de week maar eens kijken of dat een leuke game is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
TERW_DAN schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:13:
Net Exoplanets binnengekregen... had die compleet gemist op Spiel, dus nu is ie een stuk later. Maar van de week maar eens kijken of dat een leuke game is.
Ik heb lang getwijfeld of ik die zou backen, op Spiel heb ik er ook mee in mijn handen gestaan. Uiteindelijk toch niet gedaan omdat ik denk dat het spel te zwaar is om thuis op tafel te komen. Ik ben dus uitermate geïnteresseerd in je ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

HellPunk schreef op maandag 14 december 2015 @ 12:53:
[...]

Ah, ik kon het wel in mijn mandje doen daar, misschien zie je later pas dat het uitverkocht is... Op Amazon.co.uk zag ik wel nog twee exemplaren, maar geen idee wat daar de verzendkosten zijn.
Staat een bericht op de voorpagina van de maker van het spel. Je kan de nieuwe versie al wel reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Zeror schreef op maandag 14 december 2015 @ 17:33:
[...]

Staat een bericht op de voorpagina van de maker van het spel. Je kan de nieuwe versie al wel reserveren.
Aha, vandaar, ik ben rechtstreeks naar de productpagina gegaan via de Kickstarter-pagina. Veel succes met je zoektocht, iedereen heeft wel z'n grail game, een spel dat je zelfs in deze tijden niet zo makkelijk vast kan krijgen :) (in mijn geval is dat Scoville).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Zondagavond in m'n eentje een potje Ticket to Ride gedaan met 3 spelers. Gewoon om eens te kijken hoe het gaat, hoe het uit te leggen is en wat het inhoudt.

Ik was blij verrast door de verschillende elementen in de game! De verschillende bestemmingskaarten zorgen ervoor dat je constant bezig blijft met bouwen. En als je eenmaal wat belangrijke routes hebt weten te leggen, dan kan je doorgaan om zoveel mogelijk bestemmingskaarten te completeren. Maar als je te overmoedig wordt, dan gaan die punten weer van je totaal af. Leuk!

Al met al blij dat ik de game heb gekocht en met de feestdagen gaan we deze eens goed uitproberen :). Nadat je de game goed begrijpt is het ook erg simpel om snel uit te leggen. Ik heb echter wel gemerkt dat het vast wel even gaat duren voordat je er echt goed in bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
StealthyPeanut schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 08:46:
Al met al blij dat ik de game heb gekocht en met de feestdagen gaan we deze eens goed uitproberen :). Nadat je de game goed begrijpt is het ook erg simpel om snel uit te leggen. Ik heb echter wel gemerkt dat het vast wel even gaat duren voordat je er echt goed in bent.
Veel geluk ermee! Een belangrijk punt is dat je let op wat je tegenstander doet - of nog kan doen. Het spel eindigt zodra er iemand 2 of minder treintjes over hebt, maar het eindspel begint eigenlijk al als iemand onder de 6 à 8 treinen gaat. Op dat moment kan elke beurt de laatste zijn.

TTR USA is daarin wel wat relaxter omdat je relatief makkelijk kunt uitwijken, maps als Zwitserland of India vereisen een heel andere aanpak. Dat maakt die uitbreidingen net zo leuk, het is niet gewoon hetzelfde spel met andere steden - maar met USA kom je al een heel eind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

HellPunk schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 08:31:
[...]

Aha, vandaar, ik ben rechtstreeks naar de productpagina gegaan via de Kickstarter-pagina. Veel succes met je zoektocht, iedereen heeft wel z'n grail game, een spel dat je zelfs in deze tijden niet zo makkelijk vast kan krijgen :) (in mijn geval is dat Scoville).
Dat valt toch wel mee ?
http://www.spellenhuis.nl/scoville

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
HellPunk schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 13:20:
[...]

Veel geluk ermee! Een belangrijk punt is dat je let op wat je tegenstander doet - of nog kan doen. Het spel eindigt zodra er iemand 2 of minder treintjes over hebt, maar het eindspel begint eigenlijk al als iemand onder de 6 à 8 treinen gaat. Op dat moment kan elke beurt de laatste zijn.

TTR USA is daarin wel wat relaxter omdat je relatief makkelijk kunt uitwijken, maps als Zwitserland of India vereisen een heel andere aanpak. Dat maakt die uitbreidingen net zo leuk, het is niet gewoon hetzelfde spel met andere steden - maar met USA kom je al een heel eind :)
Ik heb inderdaad ook erg veel andere uitvoeringen gezien :). Lijkt me wel echt gaaf om er meerdere te hebben.

Als TTR USA bevalt dan denk ik dat TTR Nordic Countries (2-3 personen) en daarna ook TTR Asia (6 personen) tot de collectie gaat worden toegevoegd. Of is TTR Europe of USA ook uit te breiden tot 6 personen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Niet voor 70 euro :+ . De nieuwe editie komt in 2016 uit, dan is-ie voor bijna de helft te krijgen. De nieuwe versie heeft ook wat extra componenten en een paar problemen uit de eerste editie zijn opgelost, dat vind ik wel de moeite van het wachten waard :) .
StealthyPeanut schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:11:
[...]

Ik heb inderdaad ook erg veel andere uitvoeringen gezien :). Lijkt me wel echt gaaf om er meerdere te hebben.

Als TTR USA bevalt dan denk ik dat TTR Nordic Countries (2-3 personen) en daarna ook TTR Asia (6 personen) tot de collectie gaat worden toegevoegd. Of is TTR Europe of USA ook uit te breiden tot 6 personen?
Met zes worden die maps wel heel erg krap, denk ik... Misschien dat er op BGG wel ergens een variant met zes spelers staat, de kans is groot dat iemand al ooit op dat idee gekomen is :).
BTW, de Asia-map met zes spelers werkt met teamplay, je speelt dan in drie groepjes van twee spelers.

[ Voor 45% gewijzigd door HellPunk op 15-12-2015 16:47 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

HellPunk schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:02:
[...]

Ik heb lang getwijfeld of ik die zou backen, op Spiel heb ik er ook mee in mijn handen gestaan. Uiteindelijk toch niet gedaan omdat ik denk dat het spel te zwaar is om thuis op tafel te komen. Ik ben dus uitermate geïnteresseerd in je ervaringen!
Ik heb gisteren een eerste potje gespeeld, met z'n 2en. En ik moet zeggen dat het een best leuke game is, een leuk thema, maar wel redelijk abstract uitgevoerd.

Het idee is dat je een planeet plaatst op een stuk ruimte, dat je 3 grondstoffen oplevert (altijd 1 energie van de ster, en energie / gas / water van je nieuwe planeet, en de planeet die er al ligt.
Je krijgt voor iedere planeet die je plaatst een spacetile. Deze bevatten opdrachten die punten opleveren, of je kunt ze gebruiken voor tijdelijke en permanente effecten (grondstoffen pakken, meer of minder grondstoffen nodig hebben voor een planeet, bonussen of penalties geven op planeten etc).

En op iedere planeet die je maakt kun je leven creeeren. Als je leven creeert dan pak je een token (bij 2 players zijn er 4 in totaal), als die allemaal geclaimed zijn krijg je per 2 tokens een extra grondstof, en dan gaan de tokens weer terug. Hierdoor kan het leuk stacken als je het goed weet te spelen.

Bij het pakken van panettiles voor hun directe effect moet je een black hole of solar storm token pakken. Deze zijn nadelig, maar ook pas als ze allemaal gepakt zijn, en dan voornamelijk met degene die er het meeste heeft.

Je zult dus moeten afwegen wanneer je welke actie uitvoert, wanneer je waar leven creëert en of je elkaar daarmee in de weg wil gaan zitten of niet. Je hebt maar 5 rondes voordat het voorbij is, dus te lang wachten kan ook weer niet.

Ik vond 'm iig wel de moeite waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
TERW_DAN schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:06:
[...]

Ik heb gisteren een eerste potje gespeeld, met z'n 2en. En ik moet zeggen dat het een best leuke game is, een leuk thema, maar wel redelijk abstract uitgevoerd.

...

Ik vond 'm iig wel de moeite waard
Bedankt voor de uitleg! Het klinkt inderdaad als een spel dat ik zelf zeer interessant zou vinden, maar dat hier toch nooit op tafel zou raken - toch niet met de vrijdagavondspellengroep.

Vanavond de laatste spellenavond van 2015 en ik heb de zware verantwoordelijkheid om het spel te kiezen. Misschien maar weer 'ns Citrus van de plank halen - dat is vreemd genoeg een spel dat iedereen wel leuk vindt, maar zelf nooit kiest :).

[ Voor 19% gewijzigd door HellPunk op 18-12-2015 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilotto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-09 15:58

Gilotto

Paint Skillz

Zondag weer een spellendag. We gaan World of Warcraft the board game met beide uitbreidingen spelen. Ben benieuwd hoe het speelt. Heb er in ieder geval zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

HellPunk schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:07:
[...]

Bedankt voor de uitleg! Het klinkt inderdaad als een spel dat ik zelf zeer interessant zou vinden, maar dat hier toch nooit op tafel zou raken - toch niet met de vrijdagavondspellengroep.
Misschien moeten we weer eens een tweakersspellendag organiseren dan :) (vanaf januari heb ik m'n eigen huis met zat ruimte, dus dan is dat misschien wel weer eens een leuk idee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
Goed plan, hopelijk wordt 't thuis vanaf februari wat rustiger zodat ik ook effectief kan komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Spellendag, klinkt leuk :)
Gier gisteravond ook weer eens met een groep gespeeld. Ik had een grote tas spellen meegenomen, maar uiteindelijk is er niets van op tafel gekomen.
We zijn begonnen met een vierspelerpotje Epic. Best een leuk spel (heb'm zelf ook), maar 4p free for all vond ik niet geweldig. Daarna wilden er twee per se Cards Against Humanity spelen. Weinig spel, en niet half zo grof als het internet suggereert, terwijl dat het gebrek aan spel zou moeten compenseren. Dus niet echt iets voor mij.
Daarna een pot Marvel Legendary. Leuk spel, maar nadat ik al tig keer de Alien variant heb gespeeld toch net wat minder leuk. Maargoed, ik heb wel gewonnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Ik zit ook nog sterk te denken aan een Legendary - ook omdat we nog niet echt deckbuilders hebben. Marvel spreekt me thematisch meer aan, maar van wat ik heb begrepen speelt Alien beter.
Cards against humanity lijkt me vreselijk. Daar moet je echt de persoonlijkheden en waarschijnlijk een hoop voor bij elkaar hebben. Ik merk dat sommige wat meer introverte mensen al moeite hebben met Dixit, en bij Gloom liep het bij ons ook niet altijd even soepel.

Maar goed, mijn vriendin en ik hebben besloten om met de naderende verhuizing niet al teveel geld aan elkaar's kerstkadootjes uit te geven, maar elkaar wederzijds blij te maken met een goed bordspelletje. Dat is natuurlijk een geniale zet omdat dat een kado aan ons beide is.
Vanmiddag nog even afstemmen waar de keuzes op gaan vallen. Ik heb nog zo'n 26 stuks op de BGG wishlist staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Thematisch vond ik een ding heel jammer aan Marvel Legendary: elke hero en villain heeft maar één stuk artwork. Dus alle verschillende Iron Man kaarten hebben het zelfde plaatje erop staan, terwijl ze wel andere uitwerkingen hebben. Dus hoewel ik superhelden zeker gaaf vind, vond ik het thematisch toch een beetje tegenvallen. Alien speelt zeker beter, en is ook spannender. Mogelijke player elimination geeft het toch een wat stressvollere vibe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

TERW_DAN schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:51:
[...]

Misschien moeten we weer eens een tweakersspellendag organiseren dan :) (vanaf januari heb ik m'n eigen huis met zat ruimte, dus dan is dat misschien wel weer eens een leuk idee)
Daar hebben we er al twee van gehad ;) maar beide waren prima geslaagd hoor!

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
TERW_DAN schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:51:
[...]

Zou wel gaaf zijn ja :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Snappie88 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 12:18:
[...]

Daar hebben we er al twee van gehad ;) maar beide waren prima geslaagd hoor!
I know, daar kon ik helaas niet bij zijn, vandaar het idee om er nog maar eentje te doen :)
Ik denk ergens volgend jaar februari ofzo (na m'n vakantie en verhuizing) dat ik hier wel even kijk wie zin heeft om mee te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Goed idee. Zou me leuk lijken om erbij te zijn! Bult met spellen, gezelligheid, hapje en een drankje. Heerlijk :).

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 18-12-2015 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Ik ben ook altijd wel in voor zo'n dag. Al was het vorige keer maar 1 spel. :P 8 speler pot van TI3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avinator88
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-03-2024
Ik heb er goed van genoten toen. Vind TI3 echt leuk. Voor een volgende spellen dag ben ik bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Ik heb mijn Pocket Odyssey binnen!! Hier zit ik al heel lang op te wachten. Het is een kruising tussen een bordspel en een RPG. Er is geen voorbereiding nodig en alles wat je nodig hebt zit erin. Ik heb een 10-pack gekocht en ik heb er nog een paar over, mocht iemand interesse hebben.

Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 06:07

dommerick

is domm

Ik ben een poosje afwezig geweest, maar de eerste borspellendag vanuit tweakers ben ik er bij geweest. Een zeer geslaagde dag en als ik de ruimte toen had gehad, had ik wellicht de tweede willen hosten.

Nu is het eindelijk zo ver, mijn huis is opgeleverd en zodoende kan ik dus bordspellendagen organiseren! Wie heeft er interesse om in februari een dag bordspellen te spelen.

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Vandaag dominion intrige binnen gekregen en heb er zin in om dit weekend met mn ouders en broer in te duiken. Bij mijn ouders ligt de base game al maar daar was men een beetje op uit gekeken. Nu wou ik zelf graag ook een basisset voor spellenavonden dus intrige maar gekocht (voor een deel met een cadeaubon van een kerstpakket).

Hierbij kwam ik trouwens wel op een interessant probleem: is er ook zoiets als de pricewatch voor bordspellen? Er zijn natuurlijk de standaard dingen zoals vergelijken.nl, maar meestal is het shopaanbod daar niet echt breed (of beter gezegd er staan alleen maar winkels in die zelf breed aanbod hebben). Google helpt wel, maar daarbij moet nog wel eens pagina's diep gegaan worden. Budgetspelen.nl is net gelanceerd en heeft nog geen breed productenaanbod, maar als dat gaat draaien denk ik wel dat het een goede kan worden (budgetgaming.nl is namelijk ook best prima), maar dat is dus nog in ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:59
www.bordspellenvergelijken.nl

[ Voor 11% gewijzigd door maartend op 23-12-2015 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Gisterenavond heb ik "Euphoria: Build a better dystopia" besteld. Deze leek nergens echt op voorraad dus ik denk niet dat iemand hem van de kerst wishlist heeft gekocht. Een kadootje voor onszelf / elkaar dus, en gelukkig weer een 6-player spel voor die lekker drukke bordspelavonden :)

Verder verwacht ik dat we nog wel een aantal spelletjes kado gaan krijgen de komende dagen dus de week tussen kerst en nieuwjaar zullen we volop aan de bak gaan. Formeel weet ik natuurlijk nog niets! :+
Maar ik verwacht: Legends of Andor, Arkham Horror: Innsmouth, Star Realms en misschien Roll for the Galaxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 08:36
Heel nice die site hierboven!
Voor februari, een voorzichtige "misschien" hier. Ik woon in Belgie dus het hangt er wat vanaf hoe hoog noordwaarts ik moet rijden, plus de datum moet passen en februari heeft wel al wat geplande weekends. :-)

Ondertussen de spelregels van small world gelezen, ziet er goed uit! Morgen begint mijn vakantie, dus dan komt het er wel van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik overweeg mijn collectie op marktplaats te gaan zetten, vraag me alleen af wat de waarde nog zou zijn. Heb een stuk of 50 top spellen, bijna allemaal redelijk dure spellen en zeker in de top 200 van BGG.

40% van de nieuwprijs realistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Het ligt denk ik voor een deel ook aan de staat van de games. Als het 1 keer gespeeld is en er nog als nieuw uitziet zou ik eerder geneigd zijn 70% van de prijs te betalen, terwijl als het al daadwerkelijk de nodige slijtage vertoond, ik het eerder bij 40% zou houden. 40% Lijkt me wel realistisch als bodemprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
TERW_DAN schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:48:
Het ligt denk ik voor een deel ook aan de staat van de games. Als het 1 keer gespeeld is en er nog als nieuw uitziet zou ik eerder geneigd zijn 70% van de prijs te betalen, terwijl als het al daadwerkelijk de nodige slijtage vertoond, ik het eerder bij 40% zou houden. 40% Lijkt me wel realistisch als bodemprijs.
Een groot deel is nog in nieuwstaat. Dus dan kan ik een iets hoger gemiddelde aanhouden.

Helaas worden er in onze groepen steeds minder spellen gespeeld omdat iedereen het maar druk druk druk heeft. Ben blijkbaar de enige zonder leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Phusebox schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:50:
[...]

Een groot deel is nog in nieuwstaat. Dus dan kan ik een iets hoger gemiddelde aanhouden.
In dat geval zou ik wat hoger inzetten.

Voel je overigens vrij om me een lijstje te DMen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:59
En hangt er erg van af welke games het zijn. Maaruh, geef wel even een link door als het on sale staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

maartend schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:53:
En hangt er erg van af welke games het zijn. Maaruh, geef wel even een link door als het on sale staat.
Ja dat klopt, maar top 200 van BGG zijn in de regel geen crappy games, met misschien her en der een uitzondering :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
* Wormaap voegt zich bij de 'post even een link' mensen.
Natuurlijk wel sneu als er zo weinig gespeeld wordt dat je alles maar gaat verkopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Phusebox schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:46:
Ik overweeg mijn collectie op marktplaats te gaan zetten, vraag me alleen af wat de waarde nog zou zijn. Heb een stuk of 50 top spellen, bijna allemaal redelijk dure spellen en zeker in de top 200 van BGG.

Dat ligt heel erg aan het spel. Een spel dat nu slecht te krijgen is kan je misschien voor de nieuwprijs verkopen, maar andere spellen kan je nog niet weg geven. Een goed idee is om te kijken op de marktplaats van BGG, dat geeft al wat aan. Daarnaast was er ook een site met historie van de BGG marktplaats, dat geeft ook wat aan. Verder is het gewoon wat de gek er voor geeft.

Het lijkt me best leuk om een keer een dagje af te spreken, maar met twee kinderen heb ik gewoon niet veel ruimte. Ik hou het wel in de gaten.

Mijn BGG profiel

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Zonde dat je overweegt te gaan verkopen! Het is natuurlijk je eigen keuze, maar ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen...

Als ze online komen, help ik ook graag om ze een goed thuis te geven. Maw, ik heb ook wel interesse in de link :)

• HellPunk

Ik hou me ook aanbevolen om je van wat spellen te verlossen. Over prijs kan ik weinig zeggen, het is wat de gek ervoor wilt geven :) . De staat van het spel en de beschikbaarheid op de reguliere markt zijn belangrijke indicatoren, maar het komt er toch vooral op aan hoe graag iemand het spel wilt hebben. Voor een exemplaar van Finca zal ik bijvoorbeeld relatief gezien meer over hebben omdat ik dat graag wil hebben.

Dat gezegd zijnde, is het geen idee om je top-20 van spellen te behouden en alleen de overige 30 te verkopen? Met die 20 spellen kun je dan misschien gericht op zoek gaan naar een spellengroep die ook alleen die spellen speelt. Is vaak handiger dan een groep te vinden om eender wat te spelen.

In het Kickstarter-nieuws: Queen heeft de KS voor de laatste uitbreiding van Kingdom Builder gelanceerd, Marshlands. Ik ga zelf passen omdat ik er nergens achter kan komen welke taalversie het is en ik heb geen zin in een Engels-Nederlandse mix :). Queen heeft ook niet meteen mijn steun nodig om hun doelbedrag te halen - en ik verwacht dat de uitbreiding al snel voor minder te koop zal zijn.

Pagina: 1 ... 12 ... 159 Laatste