Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke boeken leest de Tweaker? - Deel 5 Overzicht

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:

• Wouterkaas
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20:11
Vetrol schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:47:
Op het moment bezig met "How to win friends & influence people" door Dale Carnegie.

Door dit boek te lezen kom je erachter dat je, door het toepassen van een aantal principes, soepeler kan communiceren en beter mensen kan managen.
Als je meester in communicatie wil zijn moet je dit boek meerdere keren doorlezen, daarna maandelijks doorbladeren en met de principes een nieuwe levensstijl vormen.
Leuk! Ik ben al jaren groot fan van dit boek en heb het ook al aan veel mensen cadeau gegeven, doorgaans naar volle tevredenheid. Veel mensen trekken bij het zien van de titel even hun wenkbrauwen op, maar ik vind het echt een geniaal boek dat mij op veel manieren geholpen heeft in de afgelopen 8 jaar. :D Ik onderschrijf jouw advies om het in elk geval maandelijks eens door te blijven bladeren.

• Melkunie
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 20:29
Toevallig hier ook mensen bekend met het Boekenfestijn?
Een grote boekenbeurs door het hele land. Vanaf gisteren t/m zondag in Eindhoven: https://boekenfestijn.com/

Ik ga morgen eens kijken of er wat bij zit. Ben al 2 edities niet geweest, maar daarvoor heb ik er toch regelmatig wel wat leuks kunnen halen :)

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Melkunie schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:44:
Toevallig hier ook mensen bekend met het Boekenfestijn?
Een grote boekenbeurs door het hele land. Vanaf gisteren t/m zondag in Eindhoven: https://boekenfestijn.com/

Ik ga morgen eens kijken of er wat bij zit. Ben al 2 edities niet geweest, maar daarvoor heb ik er toch regelmatig wel wat leuks kunnen halen :)
Mijn ervaring is dat het de laatste jaren steeds een beetje minder interessant is geworden. Meer creabea meuk, minder boeken en wat er ligt vind ik minder boeiend (maar ik lees vooral Engelstalige fantasy/scifi).

I like bacon!

• SjoerdV nl
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Wouterkaas schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:52:
[...]

Leuk! Ik ben al jaren groot fan van dit boek en heb het ook al aan veel mensen cadeau gegeven, doorgaans naar volle tevredenheid. Veel mensen trekken bij het zien van de titel even hun wenkbrauwen op, maar ik vind het echt een geniaal boek dat mij op veel manieren geholpen heeft in de afgelopen 8 jaar. :D Ik onderschrijf jouw advies om het in elk geval maandelijks eens door te blijven bladeren.
Eens.

Gelezen op vakantie, als Engels e-book en leest prima weg. Ook leuk omdat het al enkele decennia oud is.

PVOutput:12x JASolar 270 Full Black 3240 Wp ZZO op SolarEdge SE4000 omvormer

• Hobbykok
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 13-03 18:38
SjoerdV nl schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:21:
Gelezen op vakantie, als Engels e-book en leest prima weg. Ook leuk omdat het al enkele decennia oud is.
Volgens mij bijna een eeuw oud? Uit 1936 meen ik toen ik het opzocht.

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• Melkunie
Bundin schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:56:
[...]

Mijn ervaring is dat het de laatste jaren steeds een beetje minder interessant is geworden. Meer creabea meuk, minder boeken en wat er ligt vind ik minder boeiend (maar ik lees vooral Engelstalige fantasy/scifi).
Mijn ervaring is nu identiek. Ik lees zelf ook voornamelijk Engelstalige fantasy en SF en de vorige keer dat ik er ben geweest was op dat gebied nog best wel wat te vinden. Nu helemaal niets. De Engelstalige afdeling (het balkon links) was maar half ingericht, en daarvan was de helft weer ook nog eens Nederlands. Bleef maar weinig over.

Uiteindelijk 99 cent uitgegeven voor een boek dat ik al ooit gelezen heb :+

• P_Tingen
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 13:04

P_Tingen

omdat het KAN

Zojuist uitgelezen het vervolg op de Bill Hodges serie, De Buitenstaander van Stephen King.

Samenvatting

Wanneer het misbruikte en levenloze lichaam van een elfjarig jongetje wordt gevonden, wijzen ooggetuigen en forensisch materiaal onmiskenbaar in de richting van de populaire coach van het plaatselijke Little League-team. Maar de verdachte, die met groot machtsvertoon wordt gearresteerd, heeft een waterdicht alibi. Detective Ralph Anderson raakt na verder onderzoek ook overtuigd dat hij inderdaad buiten de stad was. Hoe kan hij dan tegelijkertijd op twee plekken zijn geweest?

(samenvatting eerlijk gejat van hebban.nl)

Als die-hard Kingfan kon ik deze natuurlijk niet laten liggen, maar zijn laatste boeken zijn me wat minder goed bevallen. Zijn uitstapje naar het detectivegenre in de Bill Hodges serie had van mij dan ook niet gehoeven. En ook "Schone Slaapsters" kon mij niet bekoren. De boeken daar weer voor zoals Duma Key en 22-11-1963 vond ik dan weer van zeldzame klasse.

De samenvatting van De Buitenstaander beloofde veel goeds en het begin van het boek was dat ook zeker. De plaatselijke coach Terry Maitland wordt gearresteerd op verdenking van moord. Als lezer ga je mee in de onvoorstelbare lijst aan bewijs die er tegen hem is, het mankeert er nog maar net aan dat de moord opgenomen en wel op beeld staat, maar praktisch gezien scheelt het niet veel. Dan komt er steeds meer bewijs dat hij ergens anders was, tot - inderdaad - beeldmateriaal aan toe dat uitgezonden blijkt te zijn op het plaatselijke tv-station. Terry Maitland was op twee plaatsen tegelijk. Maar hoe dan?

Tot hier is het allemaal dikke prima, maar wat mij betreft ging het daarna een beetje bergafwaarts met het verhaal. Holly Gibney uit de Bill Hodges serie werd er weer bijgehaald en het tweede deel van het boek was een beetje een klassieke all-American kinderfilminvulling, waarbij op het einde alle verhaallijnen op een positieve manier weer bij elkaar komen en alles toch nog goedkomt. De helden van het verhaal vormen een groep, komen bij elkaar en opereren als team om de buitenstaander - El Cuco - uit te schakelen. Daarbij verliezen ze twee van de groep, moeten ze nog een bekende uitschakelen die door El Cuco is bezeten, maar redden ze het uiteindelijk allemaal toch nog. Het is me allemaal net iets te gezocht.

Wat me opviel in het boek is het grote aantal bijvoeglijke naamwoorden en bepalingen. Dat ben ik niet van King gewend, daar waar andere auteurs zich nogal eens verliezen in geneuzel over de naam van de geit van de buren (ik kijk naar jou, Corine Hartman) is King altijd to the point en verspilt over het algemeen weinig tijd aan bijvoeglijke woorden. Ook opvallend was de makkelijke manier waarop de "boef" in het verhaal uiteindelijk werd uitgeschakeld. Hier had veel meer uitgehaald kunnen worden. Nu koos King ervoor dat het monster bezig nam van een collega-politieman om die in te zetten tegen de helden van het verhaal en in de finale van het verhaal stond El Cuco braaf uit te leggen aan de lezer wat hem nou bezield had om te doen wat hij had gedaan. Right.

Is het dan bagger? Nee zeker niet. In de Bill Hodges serie, voor zover je deze erbij kan rekenen dan, vond ik dit de beste en Holly Gibney wordt een steeds betere hoofdfiguur. Bovendien is het verfrissend dat King eens een keer een vrouw als hoofdpersoon laat fungeren. In al zijn werk moet je die met een vergrootglas zoeken. Toch had de afloop van mij iets minder feel-good mogen zijn en de strijd met El Cuco wat verfijnder.

Persoonlijke score: https://i.imgur.com/foIVejM.png

... en gaat over tot de orde van de dag

• Hobbykok
Ik kwam op facebook de 2018 best book challenge van goodreads tegen:

https://www.goodreads.com/choiceawards/best-books-2018

Vooral leuk om wat nieuws te ontdekken, ik lees voornamelijk (net als veel tweakers) fantasy en sf, maar zo kom je wellicht wat tegen wat je nog niet ontdekt had in een bepaald genre. Het zijn ook mooie grote covers allemaal op die site, dus sowieso leuk om even te grasduinen als je net als ik kan genieten van covers van boeken.

• emil_406
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 21:25
Ook dit topic maar eens volgen. Ik lees redelijk veel, ongeveer 50 boeken per jaar. Meestal non-fictie, wetenschappelijk, zelfstudie. Ik vind lezen het meest zinvol als je er iets van opsteekt. Maar ook een thriller op z'n tijd is prettig.

• Hobbykok
Voor de fantasy fans, morgen publiceert Luitingh-Sijthoff haar laatste fantasy boek dat in het voorjaar van 2019 gaat uikomen, wat er tot nu toe bekend is geworden is erg mooi allemaal, ze hebben o.a. een overeenkomst met Marvel weten te sluiten.

Hier een lijst van wat er gaat komen: https://www.lsamsterdam.n...db&subpage=1#boekdbanchor

• FreeShooter
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 20:35
Hobbykok schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 22:46:
Ik kwam op facebook de 2018 best book challenge van goodreads tegen:

https://www.goodreads.com/choiceawards/best-books-2018

Vooral leuk om wat nieuws te ontdekken, ik lees voornamelijk (net als veel tweakers) fantasy en sf, maar zo kom je wellicht wat tegen wat je nog niet ontdekt had in een bepaald genre. Het zijn ook mooie grote covers allemaal op die site, dus sowieso leuk om even te grasduinen als je net als ik kan genieten van covers van boeken.
Leuk om wat inspiratie op te doen. Maar ik heb het idee dat het voornamelijk de populairste boeken zijn en niet persé de beste boeken.

• Besottedorb
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 19:20
emil_406 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 19:49:
Ook dit topic maar eens volgen. Ik lees redelijk veel, ongeveer 50 boeken per jaar. Meestal non-fictie, wetenschappelijk, zelfstudie. Ik vind lezen het meest zinvol als je er iets van opsteekt. Maar ook een thriller op z'n tijd is prettig.
Hoe zorg jij er persoonlijk voor dat je hetgene wat je leest ook daadwerkelijk onthoudt?

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
Heb van de zomer een Kobo Clara HD gekocht. Heb een kast vol boeken staan, maar vind een eReader toch net iets fijner lezen, met bv een sigaar in de hand. Wel jammer van die heerlijke muffe geur.

Heb een tijdje geleden dus:

Een liefde van Lodewijk van Deyssel weer eens gelezen. Mooi boek. De Tachtigers hebben speciale plek in mijn hart. Zou het iedereen aanraden om het eens te proberen. Heden ten dagen zou het wellicht te hoogdravend zijn betreft woordenstijl en zinsopbouw. Probeer het eens zou ik zeggen.

Ben nu bezig met Een nagelaten bekentenis van Marcellus Emants. Een heel andere stijl v. Deyssel, dus het is even wennen. Korte krachtige zinnen, ik-perspectief, enzovoort.

Ik probeer weer mijn analoge boeken te lezen in een digitaal format. Door mijn tinnitus (2013 begonnen) heb ik jarenlang geen boek aangeraakt ivm concentratieverlies, etc. Wil het weer oppakken, omdat ik merk dat mijn woordenschat, enzovoort achteruit aan het gaan is. En voor de liefde voor de Tachtigers, Jaques Perk, Naturalisme, enz enz.

• Hobbykok
FreeShooter schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:12:
Leuk om wat inspiratie op te doen. Maar ik heb het idee dat het voornamelijk de populairste boeken zijn en niet persé de beste boeken.
Goodreads is inderdaad een populariteitscontest, voor boekenreviews hecht ik persoonlijk veel waarde aan het SFX Magazine (Engels blad). Al haal ik ook veel uit youtube bookreviews. Goodreads vind ik vooral leuk voor onderwerpen waar ik niet veel over lees (zoals af en toe iets van geschiedenis of een thriller) en dan is het een fijne bron. En het ziet er heel gelikt uit, lekker covers bekijken (covers vind ik altijd mooi om te bekijken, een soort kunst kijken vanaf de computer thuis).

Hobbykok wijzigde deze reactie 17-11-2018 14:27 (11%)

• mark777
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 20:47
Lees nu Kees de jongen van theo thijsen. echt een aanrader.

• emil_406
Besottedorb schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 13:20:
[...]

Hoe zorg jij er persoonlijk voor dat je hetgene wat je leest ook daadwerkelijk onthoudt?
Goh, eigenlijk nog nooit over nagedacht. Ik denk ook dat het uiteindelijk meer zit in de algemene ontwikkeling dan het onthouden van details.

• Bart2005
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 22:57
Alles van Marcel van Roosmalen. Hij schrijft in een weergaloze zeer unieke stijl. De desinteresse in zijn onderwerpen en hoe hij dat beschrijft is ongehoord grappig. Tevens alles van David Sedaris, wat mij betreft de grootste onweerstaanbare humorist van de laatste tijd. Ik lees vooral om mijn gevoel voor humor te prikkelen. Last but not least Bill Bryson om iets van te leren maar tevens verdomd hunoristisch. Ik zou het oeuvre van deze 3 meenemen naar het onbewoonde eiland en daar gewoon blijven.

Bart2005 wijzigde deze reactie 17-11-2018 18:24 (6%)

• Piebas
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 17:49
Geen, mag dat ook?? :) 8)

• P_Tingen
  • Laatst online: 13:04

P_Tingen

omdat het KAN

Technisch gezien een correct antwoord op de vraag, maar dan vraag ik me wel af wat je als niet-lezer in deze uithoek van het forum doet. Verdwaald? Hier is de link naar de forumindex :+

... en gaat over tot de orde van de dag

• -Moondust-
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21:47
Nooit interessantere boeken gelezen dan die van Jed McKenna: de onomwonden waarheid. Eindelijk eens geen gelovige onzin!

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Ik ben al weer een tijdje bezig in de Breakers-serie van Edward W. Robertson

(hier staan 6 boeken in de serie, er zijn er in totaal 9, inclusief een kleine short story)

Dit is eigenlijk een spin-off van de Rebel Stars-trilogy. De serie speelt zich circa 1000 jaar voor de events uit "Rebel Stars" af, vanaf zo'n beetje 2010. Het is dus een soort van prequel.

Zo rond 2010 wordt vrijwel de gehele mensheid uitgeroeid door het "Panhandler"-virus dat verspreidt wordt door aliens met als doel de mensheid uit te roeien. Echter, enkele honderdduizenden mensen overleven de Panhandler en de daarop volgende invasie van de aliens, en proberen te overleven.

Uiteraard is de gehele sociale, politieke en culturele infrastructuur hierdoor ingestort, en vervallen de diverse groepjes mensen in diverse kleine gemeenschappen, varierend van vreedzame communities, via religieuze sektes, tot despotische en agressieve koninkrijkjes die conflicten met elkaar uitvechten.

Tussen al die ontwikkelingen proberen enkele mensen alleen te overleven. Zonder technische hulpmiddelen, back to the middeleeuwse toestanden....

Een behoorlijk goede serie moet ik zeggen. Typisch van die boeken waarvan je denkt "nog één pagina, dan ga ik naar bed", en voor je het weer ben je weer 20 pagina's verder.

Ook leuk en vlot geschreven. Aanradertje :)

Virussen? Scan ze hier!

• Piebas
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 17:49
P_Tingen schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 18:44:
[...]

Technisch gezien een correct antwoord op de vraag, maar dan vraag ik me wel af wat je als niet-lezer in deze uithoek van het forum doet. Verdwaald? Hier is de link naar de forumindex :+
Ik kwam dit topic tegen in de lijst met actieve topics, daarom had ik gereageerd... :)

• emil_406
Iemand ervaringen met het ebook abo van de bibliotheek? Ik heb nu een Kobo plus abonnement maar ik zou graag weer boeken lezen op mijn Pocketbook. Helaas kan ik bij Kobo plus geen epubs downloaden . Dit kan bij de bibliotheek wel?

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 15:40

LankHoar

Professionele amateur

emil_406 schreef op maandag 19 november 2018 @ 17:04:
Iemand ervaringen met het ebook abo van de bibliotheek? Ik heb nu een Kobo plus abonnement maar ik zou graag weer boeken lezen op mijn Pocketbook. Helaas kan ik bij Kobo plus geen epubs downloaden . Dit kan bij de bibliotheek wel?
Welke "de bibliotheek"? Mijn oom heeft een abo bij de lokale bieb, en dat bevalt hem al ruim een jaar prima.

Overigens heb ik zelf Kobo Plus ook overwogen, echter vind ik het aanbod nogal beperkt (ik lees voornamelijk Engelse boeken). Erg jammer dat er niet meer mogelijkheden zijn om op de Kobo te gebruiken, want nu ben ik steeds aangewezen op alleenstaande alternatieven i.p.v. een makkelijk abo.

LankHoar wijzigde deze reactie 20-11-2018 10:59 (24%)

• FreeShooter
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 20:35
Zojuist "I am Legend" van Richard Matheson uitgelezen. Het boek draait om Robert Neuville, hij is één van de laatst overlevenden na een virus. Het boek is ook (heel losjes) vertaald naar een film met Will Smith.

Ik ga verder op zoek naar boeken in het apocalyptische genre. Misschien eens een poging wagen aan de Breakers serie, zoals aangeraden door @wildhagen. Maar de omschrijving en cover spreekt me nog niet echt aan.

• wiemelen
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 16:28
FreeShooter schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:09:
Ik ga verder op zoek naar boeken in het apocalyptische genre.
Moet je eens naar de "oorsprong" trilogie van A.G. Riddle kijken.
Ben nu met boek 2 bezig. Misschien (nog) niet geheel apocalyptisch, maar gaat wel in die richting.

• emil_406
LankHoar schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:58:
[...]

Welke "de bibliotheek"? Mijn oom heeft een abo bij de lokale bieb, en dat bevalt hem al ruim een jaar prima.

Overigens heb ik zelf Kobo Plus ook overwogen, echter vind ik het aanbod nogal beperkt (ik lees voornamelijk Engelse boeken). Erg jammer dat er niet meer mogelijkheden zijn om op de Kobo te gebruiken, want nu ben ik steeds aangewezen op alleenstaande alternatieven i.p.v. een makkelijk abo.
De "de bibliotheek" bedoel ik de online bibliotheek (de dienst waar je met een e-book abo van je lokale bibliotheek ook uitkomt). Ik vind het aanbod van Kobo op zich prima. Maar ik lees graag op een e-reader. Bij kobo-plus ben ik gedwongen een Kobo e-reader aan te schaffen dan. Ik bezit reeds een pocketbook en ben daarom aangewezen op epub's al dan niet met DRM. Die kan ik met een abo alleen via de bibliotheek krijgen. Alle andere diensten werken met een eigen app.

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Ik ga verder op zoek naar boeken in het apocalyptische genre. Misschien eens een poging wagen aan de Breakers serie, zoals aangeraden door @wildhagen. Maar de omschrijving en cover spreekt me nog niet echt aan.
Cover is niet echt bijzonder idd, maar het verhaal maakt het imho wel meer dan goed. Je kan allicht eens een deel in de bibliotheek lenen als je er niet zeker van bent.

De man heeft overigens ook 2 Fantasy-series (zie https://www.fantasticfiction.com/r/edward-w-robertson/), maar aangezien dat mijn genre niet is, kan ik daar geen oordeel over vellen.

Virussen? Scan ze hier!

• Stef012
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 22:38
Zelf heb ik een Icarus ereader met android, hierdoor kan je "de BIEB" app gewoon installeren en boeken direct lezen. Ik weet niet hoe dit met jouw ereader zou werken.
Heb je het aanbod al bekeken? dit vond ik vrij beperkt.

• Hobbykok
LankHoar schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:58:
Erg jammer dat er niet meer mogelijkheden zijn om op de Kobo te gebruiken, want nu ben ik steeds aangewezen op alleenstaande alternatieven i.p.v. een makkelijk abo.
Amazon's kindle unlimited is fantastisch, maar je moet wat lastig doen om het te krijgen, is nu wel een actie van 3 maanden onbeperkt lezen voor 1 dollar. Moet je wel even je huisadres naar Amerika verplaatsen op de site en een Kindle hebben.
emil_406 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:47:
De "de bibliotheek" bedoel ik de online bibliotheek (de dienst waar je met een e-book abo van je lokale bibliotheek ook uitkomt). Ik vind het aanbod van Kobo op zich prima. Maar ik lees graag op een e-reader. Bij kobo-plus ben ik gedwongen een Kobo e-reader aan te schaffen dan.
Er is nu een kobo in de black friday sale als je besluit over te stappen van merk.

Als je niet heel veel leest (2 boeken per maand zeg maar) of in het Engels, dan is kopen vaak net zo duur als kobo plus in veel genres. Helaas zijn de fantasy en sf boeken altijd nog wat prijzig (net Chuck Wendig - STar Wars aftermath en Jon Skovron's deel 3 van Bloed en storm gekocht en dat was samen wel weer 22 euro), maar thrillers en dergelijke zijn echt vaak 5 of 6 euro maar.
wiemelen schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:26:
[...]

Moet je eens naar de "oorsprong" trilogie van A.G. Riddle kijken.
Ben nu met boek 2 bezig. Misschien (nog) niet geheel apocalyptisch, maar gaat wel in die richting.
Nu je het zegt, ik had boek 1,2 en 3 daarvan gekocht vorig jaar rond de zomer na aanbevelingen hier, die moet ik ook maar eens gaan lezen.

In dit genre is er wel veel, helemaal als je het gaat koppelen aan zombie's (is in mijn ogen een gouden combi).

Hobbykok wijzigde deze reactie 20-11-2018 17:58 (61%)

• emil_406
Hobbykok schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:51:
[...]

Er is nu een kobo in de black friday sale als je besluit over te stappen van merk.

Als je niet heel veel leest (2 boeken per maand zeg maar) of in het Engels, dan is kopen vaak net zo duur als kobo plus in veel genres. Helaas zijn de fantasy en sf boeken altijd nog wat prijzig (net Chuck Wendig - STar Wars aftermath en Jon Skovron's deel 3 van Bloed en storm gekocht en dat was samen wel weer 22 euro), maar thrillers en dergelijke zijn echt vaak 5 of 6 euro maar.

[...]
Boeken los kopen is geen optie voor me. Heb soms wel 10/15 boeken op m'n leesplankje staan waar ik uiteindelijk maar een stuk of 3 van lees. De rest hooguit een paar pagina's, maar dan "pakt" zo'n boek me niet en lees ik het niet uit.

Al die boeken kopen is voor mij geen optie. Dus: " lang leve de abonnementen"

Dank voor de black friday tip.

• kevin33
  • Laatst online: 21:54

kevin33

Welkom in Utopia.

Zojuist "I am Legend" van Richard Matheson uitgelezen. Het boek draait om Robert Neuville, hij is één van de laatst overlevenden na een virus. Het boek is ook (heel losjes) vertaald naar een film met Will Smith.

[Afbeelding]

De Silo serie is ook prettig leesbaar.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• Tehh
  • Laatst online: 20:52
Heeft iemand het boek 'Max, Mischa en het Tet-offensief' van Johan Harstad gelezen? Of een van zijn andere boeken? Ik kende hem nog niet maar hoorde laatst op DWDD een lovend stuk over een van zijn nieuwere boeken, dit boek leek mij eigenlijk nog wat interessanter. Voor zo'n dikke pil ben ik ook niet bang, maar ik ben erg benieuwd of er mede tweakers zijn die ook enthousiast zijn over dit boek (of juist niet!).

• Case_C
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 20:03

Case_C

[Team Carrack]

Over de laatste dagen ook weer een aantal boeken mogen ontvangen :) .

- The Expanse: Persepolis Rising
(moet deel 6 nog lezen, maar deze lag voor 12 euro, hardcopy.. dan kan ik 'm maar vast hebben.)
- A Knight of the Seven Kingdoms
- Fire and Blood: A History of the Targaryen Kings
Leuke aanvulling op aGoT, maar man wat een dikke pil is dat. Daar gaat wel wat tijd in zitten, zeker gezien ik de aGoT serie momenteel opnieuw aan het lezen ben i.v.m. opfrissen voor 't aankomende boek :+ .
- Metro 2035
In navolging op 2033 en 2034, vind het toch fijne boeken om te lezen. En interessant om te kijken of het nog raakvlakken gaat hebben met de game die binnenkort uit komt :) .
- The Man In The High Castle
Na de serie toch maar eens kijken of het boek wat meer diepgang kan bieden :P . Maar het is geen groot boek. Denk dat die over een weekend toch wel uitgelezen kan worden.
- Sapiens: A Brief History of Humankind
- The Gulag Archipelago 1918-1956

Star Citizen Tweakers Referral Code Generator - Gathering of Tweakers Incorporated - Predator 15 Review

• Hobbykok
Peter Tieryas heeft meen ik trouwens een vervolg op man in the high castle geschreven genaamd "United States of Japan", zo heb ik het althans in mijn Calibre gezet en ook het boek gekocht. Maar als ik zo wikipedia lees twijfel ik nu of het wel een vervolg is... Ik meen dit gelezen te hebben in een tijdschrift (SFX Magazine): A spiritual sequal to the man in the high castle

Maar dat moet zeker een aanrader zijn als the man in the high castle je bevalt.

Hobbykok wijzigde deze reactie 05-12-2018 15:50 (93%)

• Frituurman
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18-03 14:57
Ik ben momenteel bezig met praktisch alles van B.V. Larson. Ben bij de Undying Mercenaries-serie t/m deel 9 en nu bezig met de Starforce-serie (boek 7 van de 12). Ik moet wel zeggen dat ik een beetje smokkel, want ik 'lees' het niet, maar luister ze. De verhalen vertonen wel wat gelijkenissen en zijn in sommige opzichten repetitief, maar toch ook wel weer verrassend. Je moet toch wat als je zit te wachten op de volgende Scalzi-boeken of Marco Kroon-series. :)

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

• RoosW
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22:20
Ik had een Kobo Aura HD, maar omdat mijn favoriete leesvoer series, bij voorkeur grote series, zijn liepen mijn ergernissen te hoog op, een EReader die geen enkele rekening houd met series, geen fatsoenlijke manier om het volgende deel zelfs maar te vinden :(
Ik ben overgestapt op een Kindle Paperwhite (na een paar jaar de Amazon app op mijn 8"tablet te hebben gebruikt) aan het eind van je boek staat bijna altijd het volgende deel gelinkt, zo prettig om een goed overzicht te houden, al word ik wel straatarm, ik lees veel te veel boeken, mijn Amazon library is nu na 3 jaar 870+ boeken (melde mijn zoon mij, na ik hem als shared library lid ingelinkt heb), waarvan slechts een stuk of 20 ongelezen (TBR pile).
Oh, genre, bijna vergeten, ik ben een SF & Detectives lezer, momenteel (dat wisselt nog wel eens) Military SF, het liefst Space Opera, op het moment enkels diep in 'Aeon 14', en 'The four Horseman' series, en net helaas het laatst uitgekomen deel van 'Wine of the Gods' serie uitgelezen te hebben.

Zijn er meer SF/MSF liefhebbers?

• Delerium
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Zoiets als de undying mercenaries?
Prachtige serie met al 9 delen

Delerium wijzigde deze reactie 11-12-2018 21:58 (54%)

• RoosW
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22:20
Delerium schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 18:30:
Zoiets als de undying mercenaries?
Prachtige serie met al 9 delen
Tja, deel 9 staat in de TBR stapel, en deel 10 lees ik er dan meteen achteraan.
Één van de series die mij niet maar niet gaat vervelen is o.a. de Kris Longknife https://www.amazon.com/Kr...dp/B001JTPXW6/ref=sr_1_15 serie, maar ja er zijn best veel geweldige series :D
So many books so little time

@FreeShooter Dat is één van die zaken die ik geweldig vind van EReaders, een onbekend woord, en hoppa je woordenschat is weer uitgebreider!

RoosW wijzigde deze reactie 11-12-2018 22:17 (9%)

• Hobbykok
Voor de lezers hier, ik kwam op facebook een reclame tegen voor een onbeperkt tijdschriften abonnement wat voor ons als gezin erg aantrekkelijk is en voor jullie wellicht ook. Kost de eerste 3 maanden momenteel maar eenmalig 1 euro en daarna net als spotify 9,99 euro.

Aanbod is erg aantrekkelijk, zitten echt goede Nederlandse en buitenlandse tijdschriften bij zoals het SFX Magazine wat ik lees voor boekentips.

Hier meer info en bestellink: https://nl.readly.com

Om 3 maanden korting te krijgen moet je het afsluiten via de website, als je het via de app doet krijg je maar 1 maand korting, hou daar even rekening mee.

En wat boeken betreft, ik heb op goodreads de 2019 challenge ingevuld en ik wil 52 boeken gaan lezen dit jaar. Flinke uitdaging voor mij, maar we gaan het zien.

• Bra-Jo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Hobbykok schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:06:
Aanbod is erg aantrekkelijk, zitten echt goede Nederlandse en buitenlandse tijdschriften bij zoals het SFX Magazine wat ik lees voor boekentips.

Hier kan ik me bij aansluiten. Ik heb vorige maand een abo afgesloten; het toevoegen van Britse tijdschriften heeft mij over de streep getrokken. Mijn vrouw leest twee maandbladen en ik eentje, samen zo'n 180 euro per jaar. Nu betalen we 120 per jaar, en hebben we nog heul veul meer keus ook. Het mooie is dat je tot vier profielen kunt aanmaken, dus ik word niet lastig gevallen met de meuk die mijn vrouw en kinderen lezen, en vice versa. Ideaal!

Nomen nescio

• Hobbykok
Ik ben momenteel dit boek aan het lezen (naar aanleiding van de film die ik nog ga bekijken als het boek uit is):

Het is deel 1 van een vijfdelige serie en het moet stukken beter zijn dan de film (al vinden vrienden van mij de film erg goed, maar ik las ook veel negatieve reacties). Deel 2 t/m 5 ga ik in het Engels lezen als deel 1 bevalt (ben nog maar op 1/5e).

En om mijn reading challenge wat in het oog te houden ga ik op 8 januari dit boek kopen, ik was echt blij verrast toen ik deze gisteren op bol.com tegenkwam, eindelijk weer eens echt goede fantasy die vertaald wordt door een andere uitgever dan Luitingh-Sijthoff, hoop wel dat hij als e-book uitkomt omdat dat wel een must is voor mij:

• Melkunie
Hobbykok schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:06:
Voor de lezers hier, ik kwam op facebook een reclame tegen voor een onbeperkt tijdschriften abonnement wat voor ons als gezin erg aantrekkelijk is en voor jullie wellicht ook. Kost de eerste 3 maanden momenteel maar eenmalig 1 euro en daarna net als spotify 9,99 euro.

Om 3 maanden korting te krijgen moet je het afsluiten via de website, als je het via de app doet krijg je maar 1 maand korting, hou daar even rekening mee.

En wat boeken betreft, ik heb op goodreads de 2019 challenge ingevuld en ik wil 52 boeken gaan lezen dit jaar. Flinke uitdaging voor mij, maar we gaan het zien.
Ziet er heel aantrekkelijk uit! Kun je ook alle magazines in andere talen lezen die er in de catalogus staan, of alleen de Nederlandse? Denk dat mevrouw Melkunie hier wel oren naar heeft, en met hier en daar wat Engelstalig spul ikzelf ook wel :)

• Hobbykok
Ik ontdekte net dat je op bol.com nu alle boeken van robert jordan, Bernard Hennen, George R.R. Martin en robin hobb voor 4,99 euro kan kopen, de boekenbon van 50 euro die ik had is nu op voor een lage prijs :D

Heb ik eindelijk van deze auteurs alles origineel en in goede kwaliteit. Nu kan ik heel 2019 wel vooruit met lezen :P
Melkunie schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 20:35:
Ziet er heel aantrekkelijk uit! Kun je ook alle magazines in andere talen lezen die er in de catalogus staan, of alleen de Nederlandse? Denk dat mevrouw Melkunie hier wel oren naar heeft, en met hier en daar wat Engelstalig spul ikzelf ook wel :)
Alle talen kan je lezen, ik filter wel altijd op engels, duits en nederlands. Anders heb je soms een teleurstelling, ik zag namelijk een star wars tijdschrift, maar dat was Zweeds en ik heb wel een jaar Zweeds gestudeerd in een ver verleden, maar dat lukte niet echt.

Er zit veel mooi spul bij en voor 30 cent per maand is het echt bizar goedkoop. Ik zou niet te lang wachten, ik weet niet hoelang deze aanbieding van 3 maand voor 1 euro blijft bestaan. Je kan trouwens gelijk opzeggen, de hele interface lijkt verder verdacht veel op storytel, vermoedelijk dezelfde Zweedse eigenaar / bouwer. Ik heb niet opgezegd nog, ik ga het gewoon aankijken en neem voor 4 april als mijn proefperiode van 3 maanden erop zit een beslissing, maar op facebook las ik ook dat als mensen gelijk opzeggen die 3 maanden gewoon actief blijven, dus gewoon doen, kan weinig misgaan en je hebt een goede kans dat je het blijft behouden omdat het best goedkoop is. Een tijdschrift in de hand is toch het fijnst, maar dit is gezien de prijs wel erg leuk.

Hobbykok wijzigde deze reactie 05-01-2019 11:35 (10%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Melkunie
Gisteravond al de hele avond plezier van gehad dus die euro is er alvast uit :)

• Blitzdoctor
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 15:31

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Ik ben in december aan de Stormlight Archive van Brandon Sanderson begonnen. Nu met Words of Radiance deel 1 bezig.
Probleem is alleen, dat deel 2 van boek 2 nergens verkrijgbaar is :'(
Ik heb deze uitvoering juist gekocht omdat ik de Mistborn boeken ook in die uitvoering heb.
Bol.com heeft hem helemaal niet, en amazon.de zegt dat ie tussen februari en maart zou kunnen leveren, maar dan heb ik deel 1 allang uit natuurlijk. Een andere uitvoering op bol.com duurt tussen 2 en 6 weken (dus net zo lang als amazon) en de hardcover versie vind ik te duur. Keuzes, keuzes...

Het zijn geweldige boeken btw. Ik zit 's avonds te lezen ipv te gamen en dat wil wat zeggen :+

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23:13
Heb ook maar eens een kijkje genomen naar Readly maar ik vind het 80% flauwe kul. Je moet het vooral hebben van de kwaliteit uitgaves die uit het buitenland komen. Maar goed, om het voor deze prijs te proberen is het niet verkeerd. :)

Nintendo Switch | Xbox One S | Surface Pro 2 | Oneplus 6 64 GB | Sony KDL-40WE5 | Sony DAV-DZ340 | OnePlus Bullets Wireless | Audio-Technica ATH-M50X

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Readly zojuist opgezegd. Ze maken je (nou ja, mij) lekker met een hoop Britse tijdschriften, maar die zijn vervolgens twee maanden later allemaal weer verwijderd. :/

Nomen nescio

• Hobbykok
Ik kreeg net een heel leuke email van Tor books waarin ze een nieuwe Robert Jordan novel aankondigen:

https://dragonmount.com/i...le/warrior-of-the-altaii/

Erg vermakelijk om bovenstaande link te lezen als je gek bent op fantasy boeken, wat een fout heeft Donald Wolheim van DAW Books gemaakt door zo te reageren op een brief van Robert Jordan. Jordan is wel een meesterlijke persoon door Donald wel te noemen in zijn credits _/-\o_ :D

Donald is overleden in de jaren 90, die heeft dus al het succes van Jordan meegekregen, ai ai ai.

Maar het mooie nieuws: deze eerste novel van Robert Jordan wordt in 2019 uitgegeven, must have voor de fans natuurlijk.
Bra-Jo schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:40:
Readly zojuist opgezegd. Ze maken je (nou ja, mij) lekker met een hoop Britse tijdschriften, maar die zijn vervolgens twee maanden later allemaal weer verwijderd. :/
welke zijn weg? Ik heb er nog steeds niet naar gekeken, kom er nog niet echt aan toe.

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Hobbykok schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 19:38:
Ik kreeg net een heel leuke email van Tor books waarin ze een nieuwe Robert Jordan novel aankondigen:

https://dragonmount.com/i...le/warrior-of-the-altaii/

Erg vermakelijk om bovenstaande link te lezen als je gek bent op fantasy boeken, wat een fout heeft Donald Wolheim van DAW Books gemaakt door zo te reageren op een brief van Robert Jordan. Jordan is wel een meesterlijke persoon door Donald wel te noemen in zijn credits _/-\o_ :D

Donald is overleden in de jaren 90, die heeft dus al het succes van Jordan meegekregen, ai ai ai.

Maar het mooie nieuws: deze eerste novel van Robert Jordan wordt

[...]

welke zijn weg? Ik heb er nog steeds niet naar gekeken, kom er nog niet echt aan toe.
Vooral Empire en de BBC-tijdschriften waren voor ons belangrijk (Good Food, Country file etc). Hier staat een persbericht met een lijst: https://nl.readly.com/sup...ticles?article_id=2963026

Nomen nescio

• Hobbykok
Bra-Jo schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 19:44:
[...]

Vooral Empire en de BBC-tijdschriften waren voor ons belangrijk (Good Food, Country file etc). Hier staat een persbericht met een lijst: https://nl.readly.com/sup...ticles?article_id=2963026
Aha, empire zocht ik al toen ik hem nam (die is namelijk vrij prijzig op papier), maar die was toen al weg. Total film was / is er nog wel. Ik heb nog even nagekeken , empire ging 2 januari weg en ik nam 3 januari een abonnement.

Wel zonde zeg, als die er nu ook bijzat had ik het zeker gehouden, nu twijfel ik. Ik moet zeggen dat ik het ook wat minder handig vind dan illegaal een pdf downloaden, dan kan ik namelijk in een app op de ipad (goodreader) aantekeningen maken en dat wil niet in de app van Readly. En eigenlijk wil ik de magazines op mijn nas hebben staan ipv in een app, het kan dus namelijk ook weg zoals jij hebt ervaren.

Maar ik kijk het nog even aan, heb nog wel 2 maand een abonnement ,maar ik moet het wel gaan gebruiken en ik heb het momenteel te druk, ik heb hier ook van total film nog 8 papieren versies liggen die ik moet lezen. Maar voor die 99 cent wilde ik het wel proberen. Helaas kan je je vrije tijd maar eenmalig besteden en ik lees momenteel meer boeken dan dat ik een tijdschrift open sla. Dus ik vermoed dat het hier ook straks weg is.

Good food baal ik ook wel van, toch jammer dat er dan niet lukt om het te behouden en straks als er een brexit komt weet ik ook niet of SFX en Total Film wel blijven, dat zal dan ook opeens weg zijn vermoed ik... mmm , ik heb hem voor nu even opgezegd zodat ik het niet kan vergeten. Kan ik tot 3 april het nog gebruiken, we gaan het wel zien. Die ene euro is het wel waard voor 3 maand.

Hobbykok wijzigde deze reactie 24-01-2019 21:35 (11%)

• emil_406
Toch maar een Kobo e-reader gekocht. Het aanbod op Kobo plus is voor mij een stuk fijner dan dat van de bibliotheek ben ik inmiddels achter. Ook vind ik het maar een "gedoe" om elke keer handmatig ebooks op een e-reader te zetten.

• Rick24-7
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 27-01 01:30
Blitzdoctor schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:37:
Probleem is alleen, dat deel 2 van boek 2 nergens verkrijgbaar is :'(
Lees je ze in het Nederlands of Engels? Ik haal zelfs Engelstalige fysieke boeken hier vandaan. Verzendtijd is meestal iets van een week, maar geen verzendkosten.

• Blitzdoctor
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 15:31

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Rick24-7 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 01:30:
[...]

Lees je ze in het Nederlands of Engels? Ik haal zelfs Engelstalige fysieke boeken hier vandaan. Verzendtijd is meestal iets van een week, maar geen verzendkosten.
Ik lees ze in het Engels. Kreeg gisteren een mail van Bol dat ze hem weer hadden,dus uiterlijk 1 februari heb ik hem binnen. In de tussentijd lees ik een geleende epub O-)
Thx voor de link btw.

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128

• backupdevice
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:36
Net twee mooie boeken gelezen.

Rocket Man van Robert Kurson. Verhaal over Apolllo 8.

Lost in outer space - Tod Olson. Verhaal over Apollo 13.

2 boeken die ik iedereen kan aanraden.

Just 'cause you can't see it, doesn't mean it, isn't there | 4400WP ZO | Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• cmndr_adama
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:21
Afgelopen zaterdag een gelukje bij de kringloop:

De hele Wallander serie voor 10,- :)
Stond al een tijdje op m'n wishlist maar ik wilde de hele serie in 1x kopen, nu dan gelukt. Inmiddels halverwege nummer 1, 'Moordenaar zonder gezicht' . Heerlijk geschreven, heerlijk om te lezen.

Mijn vinyl collectie: Discogs

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:56

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

Afgelopen week begonnen in "De Monnik van Mokka".

https://www.bol.com/nl/p/...n-mokka/9200000084329030/

Uit de beschrijving van Bol.com:
De monnik van Mokka is het waargebeurde, meeslepende verhaal over een jonge man die zijn eigen Amerikaanse droom najaagt, over de wonderlijke geschiedenis van koffie en over de worstelingen van Jemenitische burgers die zich staande proberen te houden in de oorlog.
Leest tot nu toe prettig weg. Gaat niet heel hard, maar ik ben een trage lezer. Niet zozeer omdat ik extreem traag lees, ik lees vooral onregelmatig. Soms een uurtje in bed, soms wat langer, soms kijk ik tv tot ik in slaap val. (Hoewel het lezen ook wel traag gaat omdat ik vaak lees om in slaap te vallen en dan lees ik soms 3x dezelfde pagina tot ik écht moe ben en mijn bedlampje uit doe.)

Wel ff fijn om een Nederlandstalig boek te lezen. Ik lees vaak Engelstalig. Soms om mijn leesvaardigheid op peil te houden, soms omdat ik nu eenmaal graag in de UK kom en daar altijd wel een paar boeken koop (beetje hetzelfde als met whisk(e)y, ik koop structureel meer boeken dan ik lees), soms omdat ik graag het origineel lees en niet de vertaling.

Ik heb wel net de NL vertaling uit van een boek over de SAS.
Deze:
"SAS: helden en schurken"
https://www.bol.com/nl/p/...churken/9200000085063709/

Interessant en dik boek, wel gruwelijk. De lichaamsdelen vliegen je om de oren. Wonderlijk genoeg heb ik d'r niet al te slecht van geslapen, blijkbaar hebben ze het zo verwoord dat het niet al te visueel werd terwijl een en ander toch akelig expliciet word beschreven. Het is nogal veel dood en verderf. Maar, wel een boeiend boek dus. :)

Een van de volgende boeken op het nachtkastje is deze:
"May We Borrow Your Language?"
https://www.bol.com/nl/p/...anguage/9200000057791250/

En gisteren deze besteld:
"Have You Eaten Grandma?"
https://www.bol.com/nl/p/...grandma/9200000095237450/

De hardcover omdat die goedkoper is dan de paperback en het boek domweg omdat ik 'm op Facebook voorbij zag komen en dacht "dát vind ik een leuk onderwerp".

(Note: Ik lees zeer zelden fictie. Daar kan ik me niet toe zetten. Uitzonderingen daargelaten lees ik eigenlijk altijd non-fictie over diverse onderwerpen die me interesseren. Qua non-fictie ben ik een redelijke omnivoor.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Arnevld
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14:03

Aan het typen...

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True