Quicksilver schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 11:51:
Binnenkort weer op vakantie, dus dan is het tijd om boeken te verslinden.
Ben nu bezig met American Gods van Neil Gaiman (10th anniversary edition). Vond de serie erg vermakelijk, maar zijn schrijfstijl is wel echt lekker hoor. Gaat me redelijk snel af.
N.a.v de AppleTV serie heb ik ook All Systems Red net uit, van de MurderBot serie. Vond ik toch niet zo vermakelijk als ik dacht. Heb de andere (korte) verhalen ook nog op de lijst staan, maar weet niet of ik er mee verder ga.
Heeft iemand hier nog aanraders voor (nieuwe) SciFi boeken? Zag dat Dennis E Taylor (van de Bobiverse reeks) een nieuw boek had, iemand die al gelezen?
Ik ben weer begonnen met: Het veelkleurig land van Jullian May. Het is de eerste uit een serie van 4 boeken.
Was jaren geleden dat ik deze en de andere heb gelezen en ik was al gauw weer getransporteerd in de de haar gecreëerde wereld. Hou er wel rekening mee dat de schrijfster er de tijd voor neemt om de hoofdpersonen te introduceren en het verhaal op te bouwen. Het zijn redelijk dikke pillen.
Flaptekst: n 2034 wordt in Frankrijk een poort gevonden die zes miljoen jaar terug in de tijd leidt, ten tijde van het Plioceen. In de 22e eeuw is deze poort in gebruik om iedereen die zich niet thuis voelt in de huidige tijd van het Galactisch Bestel een uitweg naar een andere, eenvoudiger wereld te bieden. In 2110 vertrekt een gezelschap van onaangepasten naar het verre verleden om aan de door technologie beheerste moderne tijd te ontsnappen.
Maar ze ontdekken dat dit verre verleden geen garantie voor een rustig en eenvoudig leven is: de Tanu en Firvulag, twee groepen buitenaardsen met grote psychische krachten bestrijden elkaar en gebruiken de mensen voor hun strijd.
De vier boeken: Sage over de Pliocene Ballingschap.
1. Het veelkleurig land - The many-colored land
2. De gouden halsring - The golden torc
3. De troonveroveraar - The nonborn king
4. De tegenstrever - The adversary
In het verlengde van de serie kun je deze ook 3 boeken lezen: Trilogie van het Galactisch Bestel
1. Jack - Jack the bodiless
2. Diamanten masker - Diamond mask
3. Magnificat - Magnificat