Mooi dat je dit boek noemt. Ik heb er een heel klein beetje aan mogen bijdragen, maar alle credits gaan absoluut naar Rogier Verkroost, die hier jarenlang met veel toewijding aan heeft gewerkt. Uiteraard heb ik zijn boek inmiddels ook met veel interesse gelezen.MischaBoender schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 10:28:
Afgelopen week heb ik Voor altijd een belofte, Een muzikale biografie van Peter Slaghuis van Rogier Verkroost gelezen. Een zeer gedetaileerd document / eerbetoon aan het leven en werk van één van de belangrijkste pioniers van de Nederlandse housemuziek. Er is duidelijk veel research in dit boek gestoken. Voor techno/hardcore liefhebbers is dit echt een aanrader. Ik heb meer dan eens het boek even weggelegd om 1 van de platen online op te zoeken en te beluisteren.
De auteur heeft zelf wat geld geïnvesteerd om het boek mogelijk te maken, dus mocht je het boek willen aanschaffen dan kun je hem steunen door het boek direct bij hem te bestellen. Zijn email adres staat in een post op zijn LinkedIn profiel (of stuur mij een berichjte voor het adres).
[...]
Het contact met Rogier ontstond toen hij las dat ik zelf bezig was met een boek over de Bluetiek-in winkels, en dan vooral over de discotheekperiode. Omdat ik daar destijds werkte als huisfotograaf, was hij benieuwd of ik hem kon helpen met achtergrondverhalen en of ik foto’s beschikbaar wilde stellen. Dat heb ik uiteraard geheel vrijblijvend gedaan, juist omdat ik vond dat dit boek er móést komen, en zo compleet mogelijk.
Voor wie interesse heeft: het Bluetiek-in boek is online te bestellen en verkrijgbaar bij een aantal Rotterdamse boekwinkels. Het verhaal van Peter Slaghuis komt daarin ook aan bod, verteld door verschillende dj’s, personeelsleden en bezoekers, en natuurlijk aangevuld met foto’s uit zijn dj-periode in de Bluetiek-in.
A friendship founded on business is better than a business founded on friendship
:strip_exif()/f/image/HClKMSDm89MH1OpbdoeG82dw.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/yXaABETzYiFAmKgCRvI79Fd2.jpg?f=fotoalbum_large)

:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/WQw0GCovF9YlAWd5L5EgqVk3.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/lojVwmTXifMra2zgpyaFNy7X.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vRIxyjEtYCLwsnFCj3bzgvfZ.jpg?f=fotoalbum_large)

/f/image/K2E6VfulGGqulABzmk6FqSfz.webp?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/BRlgGxfssiyX1vjsHSdJ7BhS.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/uzBoWv8U59X3SfNKEo6FHfny.jpg?f=fotoalbum_tile)
/f/image/J3LSNJJgQClwwwO6V70SSmlF.webp?f=fotoalbum_large)