Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke boeken leest de Tweaker? - Deel 5 Overzicht

Pagina: 1
Acties:

• hyptonize
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 10:54
Mede-auteur:
  • Dikkiedikdik
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online

Dikkiedikdik

Welke boeken leest de tweaker? - deel 4

Dit is alweer het vierde deel van wat inmiddels het algemene boeken-topic is geworden. Hierin dus wederom de volgende vragen: wat vindt de tweaker mooie boeken en waarom?

Wat kun je hier posten?
Gewoon een titel en auteur, en natuurlijk waarom dat specifieke boek zo interessant is, wat de leuke punten zijn (zonder spoilers) en de andere speciale punten van een boek.

Spoilers
Indien mensen zich perse willen bedienen van spoilers, dan kan dat door mooie spoilerbalkjes verstopt worden:
code:
1
[spoiler]De Butler heeft het gedaan!!!!111111oneone [/spoiler]

Voorgaande en gerelateerde topics
[boeken]Leest de tweaker? en zoja welke boeken?
Leest de Tweaker? Zo ja, welke boeken? - deel2
Welke boeken leest de tweaker? - deel 3
Welke boeken leest de tweaker? - deel 4

Science Fiction, Fantasy & Horror boeken - Deel 2
Wat was de titel van dat boek ook alweer?
Must have boekenplankvullers. (HK)
Science Fiction & Fantasy boeken
Harry Potter and the Half-Blood Prince
[Spoilers] Harry Potter and The Deathly Hallows
[Boeken] Dean Koontz
[Boek] Welke thriller
[boeken] Computer gerelateerde boeken
Goede schrijvers van Engelse sciencefiction
Encyclopedie van misvattingen e.a.

Aanvullingen voor de TS kunnen via DM

vooghel wijzigde deze reactie 22-04-2015 20:43 (4%)

• hyptonize
Door de recente ontwikkelingen bij de Tweakers HQ, is SG opgesplitst in AZ en TL. Het verzoek vanuit de mods om een nieuw topic te openen in AZ, zodat het oude topic wel achter gesloten deuren blijft.

Niet iedereen zal het eens zijn met deze beslissing, maar hiervoor verwijs ik je naar Plannen AZ/TL. Mocht je toch graag informatie willen delen waarvan je niet wilt dat het opgepikt wordt door zoekmachines/spiders/bots, gebruik de member-only-tags ([mo])

Ik zal binnenkort een poging doen om de TS wat aantrekkelijker, nieuwer en uitgebreider te maken. Ik heb vooghel en Dikkiedikdik mede-auteur gemaakt. Vooghel omdat hij de vorige TS gemaakt heeft, Dikkiedikdik omdat hij een van de actiefste leden was in het vorige topic. Mocht iemand anders ideeën hebben voor de TS, let me (us) know via DM.

hyptonize wijzigde deze reactie 22-04-2015 13:13 (26%)

• Dikkiedikdik
  • Niet online
Het geheim van Penumbra’s boekwinkel een tijdje terug gelezen, erg leuk inderdaad voor de Tweakers. Helemaal met die oude Mac in de winkel. Heerlijk.

Leest heerlijk weg, soort kleine avonturenroman in een boekwinkel met een tweaker die daar werkt en zich verveeld en dan met nog een boel extra's. Dikke aanrader inderdaad. Vond het alleen jammer dat hij uit was, hij leest nogal heel snel weg. Had van mij een langer verhaal mogen zijn.

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
kevin33 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:56:
Er is een prequel, echter nog niet vertaald.
Oh? Ik ga amazon.com even opstarten, geen probleem om hem in het Engels te lezen.
Edit: ik heb nu deze, is dat de juiste? : Robin Sloan - Ajax Penumbra 1969
quote:
kevin33 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:11:
Onlangs De verborgen universiteit gelezen, vond het traag boek, het werd naar mijn mening allemaal nogal uitgesmeerd. Voor de rest prima boek. Beetje Harry Potter achtig, met een 19 jarig grietje bierdrinkend en rokend grietje in de hoofdrol.
Gaat ze ook toveren enzo in deze reeks? Ik vind de covers van deze boeken zo intrigerend, heb ze al een paar keer in handen gehad, maar had niet echt de link gelegd dat het ala Harry Potter was. Het is meen ik geen young adult?

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 22-04-2015 18:56 (69%)

• Dikkiedikdik
  • Niet online
Kwam net wat interessants tegen, de ware identiteit van KJ Parker is onthuld:

http://www.tor.com/blogs/...a-name-kj-parker-revealed

KJ Parker kent de gemiddelde fantasy lezer wel. Zelf lees ik momenteel zijn boek The Company. Leuk boek, gaat over een groep veteranen die besluiten op een onbewoond eiland te gaan wonen. Ze nemen van alles mee zoals voedsel, kleren, wapens en natuurlijk een berg vrouwen. Alleen gaat dan onder andere het groepsproces werken...

Het interview waarin Tom zijn identiteit onthult is hier uitgeschreven te vinden:
https://subterraneanpress..._k._j._parker_by_tom_holt

Geen internet troll, maar een book troll :D

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 23-04-2015 12:13 (18%)

• hyptonize
quote:
Dikkiedikdik schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:09:
Kwam net wat interessants tegen, de ware identiteit van KJ Parker is onthuld:

http://www.tor.com/blogs/...a-name-kj-parker-revealed

KJ Parker kent de gemiddelde fantasy lezer wel. Zelf lees ik momenteel zijn boek The Company. Leuk boek, gaat over een groep veteranen die besluiten op een onbewoond eiland te gaan wonen. Ze nemen van alles mee zoals voedsel, kleren, wapens en natuurlijk een berg vrouwen. Alleen gaat dan onder andere het groepsproces werken...

Het interview waarin Tom zijn identiteit onthult is hier uitgeschreven te vinden:
https://subterraneanpress..._k._j._parker_by_tom_holt

Geen internet troll, maar een book troll :D
The Folding Knife is ook een aanrader. Ik ben er ooit aan begonnen, maar ik moet hem nog steeds een keer uitlezen.
quote:
snowD schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 11:13:
Daarnaast heb ik Metro 2033 en Metro 2034 erg fijn om te lezen hoe de wereld eruit ziet na de nucleaire oorlog en hoe mensen proberen te overleven in de Moskouse metro
Hoe verhoud 2034 zich tegenover 2033? Ik vond 2033 geweldig, een heerlijk duistere setting en de lugubere sfeer druipte van de bladzijden af. Maar voor mijn gevoel was het einde wel echt een einde, en zag zelf weinig opening voor een sequel.

Zo juist A Dance With Dragons uitgelezen, het vijfde deel van de befaamde A Song of Ice and Fire van George R.R. Martin. Een draak van een boek waarbij ik de eerste 700 pagina's uiterst moeizaam vond en soms vrijuit saai, maar de laatste 20 hoofdstukken zijn weer van het niveau als de eerste paar boeken en elk hoofdstuk kent wel een plot twist wat veel goed maakt. Dus nu maar wachten op The Winds of Winter en lekker mee speculeren op /r/asoiaf/

• Dikkiedikdik
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 26-04-2015 18:39 (14%)

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
krvabo schreef op maandag 27 april 2015 @ 12:26:
Ben ik de enige die niet tegen al die "verzonnen" namen kan bij (high) fantasy?
Daar kan ik ook niet zo goed tegen. Ik ben sowieso niet zo goed in namen en dit maakt het naast de ergernis ook nog lastiger voor mij.

Ik ga nu meestal naar http://www.shelfari.com/ en daar kopieer ik de namen met uitleg. Dan pak ik de epub van het boek en maak op pagina 1 mijn eigen karakter overzicht (soms doe ik ook beschrijvingen van de rassen in de boeken erbij). Dan op mijn kindle maak ik van die pagina een notitie en dan kan ik tijdens het lezen met 1 druk hiernaartoe en zien hoe het ook alweer zat.

Voor the iron druid (trouwens een geweldige keuze van je om die serie te lezen) krijg je van boek 1 dit (hierin zitten ook geen spoilers, dus altijd shelfari gebruiken en nooit wikipedia):
quote:
Atticus O’Sullivan: Last of the Druids, now living in Tempe, Arizona
Oberon: Atticus's Irish wolfhound
The Morrigan: Goddess of war. Chooser of the slain. Takes the form of a battle crow or beautiful (often naked) woman.
Flidais: Goddess of the hunt. Has utter command over all beasts.
Brighid: Goddess of poetry, fire, and the forge. Wife of Bres, sister of Aenghus Og.
Aenghus Og: God of love, brother of Brighid
Hallbjorn Hauk: Atticus' lawyer; werewolf - second of the pack
Emily: Youngest witch in the Tempe Coven
Granuaile: Pronounced "Gran-u-wale," Bartender at Rúla Búla pub.
Perry Thomas: Atticus' employee
Mrs. MacDonaghh: An old widow who likes to sit on her front porch drinking Tullamore Dew. Speaks Irish with Atticus. Hates the British.
Leif Helgarson: An Icelandic vampire; one of Atticus' lawyers.
Laksha Kalasekaran: An Indian Witch who is currently disenbodied
Malina Sokolowski: Tempe Coven witch. Polish. Appears to be in early thirties.
Gunnar Magnusson: Werewolf, alpha male of the Tempe Pack.
Carlos Jimenez: Police detective from Phoenix.
Radomila: Witch, Leader of the Tempe Coven
Bres: God of agriculture, husband to Brighid, former High King of Ireland
Dr. Snorri Jodurssonn: Werewolf, part of the Pack. Surgeon for Pack and other non-humans in Tempe.
Conn: Previous owner of the Fragarach, from whom Atticus stole the legendary sword
Mr. Semerdjian: Atticus's nosy neighbor
Op die manier is er voor mij mee te leven. Het kost een minuut of 5 werk om dit in de epub te krijgen (ik doe het meestal met de epub editor van calibre, maar andere editors werken ook).

Als alternatief kan je de lijst in word zetten en in klein lettertype uitprinten en dan met afplaktape van de gamma ofzo op de cover van de ereader plakken (binnenkant). Dat werkt ook prima. Maar sinds de Kindle met 1 druk op de knop naar een miniatuurweergave van je notities kan gaan gebruik ik dat.

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 27-04-2015 12:35 (7%)

• hyptonize
quote:
Dikkiedikdik schreef op maandag 27 april 2015 @ 12:32:
[...]

Daar kan ik ook niet zo goed tegen. Ik ben sowieso niet zo goed in namen en dit maakt het naast de ergernis ook nog lastiger voor mij.

Ik ga nu meestal naar http://www.shelfari.com/ en daar kopieer ik de namen met uitleg. Dan pak ik de epub van het boek en maak op pagina 1 mijn eigen karakter overzicht (soms doe ik ook beschrijvingen van de rassen in de boeken erbij). Dan op mijn kindle maak ik van die pagina een notitie en dan kan ik tijdens het lezen met 1 druk hiernaartoe en zien hoe het ook alweer zat.

Voor the iron druid (trouwens een geweldige keuze van je om die serie te lezen) krijg je van boek 1 dit (hierin zitten ook geen spoilers, dus altijd shelfari gebruiken en nooit wikipedia):

[...]

Op die manier is er voor mij mee te leven. Het kost een minuut of 5 werk om dit in de epub te krijgen (ik doe het meestal met de epub editor van calibre, maar andere editors werken ook).

Als alternatief kan je de lijst in word zetten en in klein lettertype uitprinten en dan met afplaktape van de gamma ofzo op de cover van de ereader plakken (binnenkant). Dat werkt ook prima. Maar sinds de Kindle met 1 druk op de knop naar een miniatuurweergave van je notities kan gaan gebruik ik dat.
Heb je toevallig een Kindle? Dan zou The Fictionary perfect voor je zijn.

• Dikkiedikdik
  • Niet online
Wow! Dat is meer dan interessant voor mijn kindle paperwhite 2. En het werkt makkelijker. Zitten aardig wat dingen op mijn to read lijst bij, ga morgen die sf en fantasy woordenboeken meepakken.

• hyptonize
quote:
Dikkiedikdik schreef op maandag 27 april 2015 @ 22:02:
Wow! Dat is meer dan interessant voor mijn kindle paperwhite 2. En het werkt makkelijker. Zitten aardig wat dingen op mijn to read lijst bij, ga morgen die sf en fantasy woordenboeken meepakken.
Jep, het werkt echt ideaal. Het is even uitvogelen hoe je het op je Kindle krijgt, maar dan werkt het ideaal. Je moet hem 'kopen' (het is gratis, dan krijg je via je mail een link naar een .mobi gestuurd en die kun je downloaden en naar je kindle mailen, daar downloaden, openen en hij installeert vanzelf)

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
hyptonize schreef op maandag 27 april 2015 @ 22:10:
[...]

Jep, het werkt echt ideaal. Het is even uitvogelen hoe je het op je Kindle krijgt, maar dan werkt het ideaal. Je moet hem 'kopen' (het is gratis, dan krijg je via je mail een link naar een .mobi gestuurd en die kun je downloaden en naar je kindle mailen, daar downloaden, openen en hij installeert vanzelf)
Ik ben er nog eens dieper ingedoken, maar het bevalt me niet echt (nog). Het is wat onduidelijk welke dictionary voor welk boek is en vaak mist 1 boek gewoon (werkt de dictionary pas vanaf boek 2 in een reeks).

Ik ga denk ik zelf dictionaries bouwen, althans als het niet al te veel werk is. Zo te zien valt het mee als ik met behulp van shelfari aan de slag ga. Hier is een tutorial voor de liefhebbers met een kindle:
http://www.mobipocket.com...en&File=advancedbooks.htm

Ik ga even experimenteren. Maar dit gaat wel wat offtopic hier, dus ik zal geen verdere updates meer posten. Die zal ik gaan delen hier: Amazon's nieuwe Kindle ereaders

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 28-04-2015 13:08 (9%)

• hyptonize
quote:
Dikkiedikdik schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:05:
[...]

Ik ben er nog eens dieper ingedoken, maar het bevalt me niet echt (nog). Het is wat onduidelijk welke dictionary voor welk boek is en vaak mist 1 boek gewoon (werkt de dictionary pas vanaf boek 2 in een reeks).

Ik ga denk ik zelf dictionaries bouwen, althans als het niet al te veel werk is. Zo te zien valt het mee als ik met behulp van shelfari aan de slag ga. Hier is een tutorial voor de liefhebbers met een kindle:
http://www.mobipocket.com...en&File=advancedbooks.htm
Het mist geen boeken, maar wanneer je de dictionaries gebruikt in een van de eerste boeken in de serie, is de kans op spoilers wel groter.

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
hyptonize schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:07:
[...]

Het mist geen boeken, maar wanneer je de dictionaries gebruikt in een van de eerste boeken in de serie, is de kans op spoilers wel groter.
Ah ok. Dat had ik nog niet getest. Ik ontdekte dat ik zelf ook een woordenboek kan bouwen en dat heeft een dusdanig aantrekkingskracht op mij als tweaker dat ik ga knutselen vanavond.

Ik moet namelijk alleen iets hebben voor de namen, de rest vind ik niet zo boeiend. Die dictonaries die ik kan downloaden zijn wel heel erg uitgebreid, die van robert jordan omvat meer tekst dan in 3 boeken staat :o

Maar de fictinary's van Brandon Sanderson zien er echt heel goed uit, check http://thefictionary.net/cosmere/

Daar is gewoon een dictionary voor word of radiance als je allow of law gelezen heb en eentje als je hem niet gelezen hebt, echt top. Ik ben dus zeker blij met de link, maar ik ga met het idee aan de haal voor mijzelf en het verbeteren voor mijn gebruik. Ik wil namelijk ook een werkende versie voor mijn Nederlande game of thrones boeken en daar wil ik ook foto's in van de hoofdpersonen. Dat zal vast wat uitzoekwerk kosten, maar het kan en ik ga er heerlijk mee stoeien.

Weer een hobby erbij. :)
En het is vrij simpel volgens mij , hier een voorbeeld dictionary die je kan aanpassen:
http://www.mobileread.com...entid=107966&d=1373401767

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 28-04-2015 13:40 (37%)

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
October schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:21:
Op bookdepository zat ik vandaag te kijken in mijn order history. Het is mij opgemerkt dat de boeken afgelopen jaar veel duurder zijn geworden. Ik had eens een order van 6 boeken met als totale waarde €65,32. Ik heb naberekent hoeveel ze nu kosten: €109,73. Verschil van maar liefst €44,41!!! Dat is prijsstijging van €7,40 per boek!
De euro ten opzichte van de Engelse munt is wel heel veranderd, zou het niet daardoor komen? Idem voor de euro - dollar koers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dikkiedikdik
  • Niet online
Members only:

:o

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dikkiedikdik
  • Niet online
Leuke nieuwe actie van uitgever Luitingh Sijthoff: een boek uitbrengen als tv serie. Elk hoofdstuk kost 1 euro, de eerste 3 hoofdstukken gratis. Het hele boek kost dus 9 euro en je kan dus 1/3e van het boek ongeveer gratis meepakken, vanaf 14 mei te koop / download via http://www.de-deal.nl/

Verder net dit gekocht (op bol.com):

10 jaar gevangen (over de ontvoering van twee vrouwen in Cleveland, net vertaald en net binnengekomen op nummer 1 van de New York Times bestsellerlijst, lijkt me zeer zeer interessant). Linkje

Het recht van de Radch (SF, stond al op mijn verlanglijst en was opeens vertaald in het Nederlands)

Het bloed van de keizer (Fantasy, stond ook al op mijn verlanglijst en was tijdje terug vertaald)

En tot slot

Leviathan ontwaakt (SF, had al een stuk gelezen in de bibliotheek, maar voor die paar euro gekocht zodat ik hem digitaal heb)

Weer wat leuk leesvoer , ideaal met dit weer buiten. En bijna 50 euro gesponsord aan de uitgevers zodat ik hoop dat er weer wat meer SF boeken vertaald gaan worden. Ik ga daar trouwens niet op wachten, rest lees ik denk ik in het Engels wel, of ze moeten vertaald zijn als ik deel 1 uit heb.

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 09-05-2015 17:17 (74%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dikkiedikdik
  • Niet online
nou, boeken kopen en gelijk goed lezende te krijgen is niet vanzelfsprekend. Bij 4 van de 5 gekochte boeken kan ik niet eens van lettertype wisselen. Na het inbouwen van een publisher font met behulp van calibre (waarmee ik ook epub naar azw3 voor mijn kindle omzet) is de css ook weer kloppende gemaakt door calibre en werkt alles weer.

Toch jammer dat je als niet computer minded persoon met een ereader in de legale markt nog niet 100% erop kan vertrouwen dat het werkt. Tja, je kan lezen, maar als je dat lettertype moet nemen waarop de kindle terugvalt als de css niet klopt, daar gaat je hart ook niet sneller van kloppen.

Maar goed, ik kan het en we zitten hier op tweakers, ik ga in iedergeval lekker lezen. En ik wou dat ik in de buurt van Eindhoven woonde, elke keer zie ik dat hier voorbijkomen, jaar in jaar uit en elke keer mooie boeken zoals nu weer , maar om nu een paar honderd km te gaan rijden voor wat boeken gaat mij te ver.

Hier in het noorden is nooit een interessante boekenbeurs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dikkiedikdik
  • Niet online
Een epub is feitelijk een website met wat html pagina's en een css, of je de website nu bekijkt op een windows pc of op een linux os, het zou moeten werken. Er zijn namelijk genoeg epub readers die bijv. Last hebben van fouten in de opmaak.

Ik zal de uitgever wel even mailen waar de fouten zitten. De meeste mensen zou het niet eens opvallen of die irriteren zich er niet aan, ik wel en pas het dan zelf even aan).

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 09-05-2015 22:56 (16%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hyptonize
quote:
Dikkiedikdik schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 17:00:
afbeelding]

Het recht van de Radch (SF, stond al op mijn verlanglijst en was opeens vertaald in het Nederlands)

[afbeelding]

Het bloed van de keizer (Fantasy, stond ook al op mijn verlanglijst en was tijdje terug vertaald)

En tot slot

[afbeelding]

Leviathan ontwaakt (SF, had al een stuk gelezen in de bibliotheek, maar voor die paar euro gekocht zodat ik hem digitaal heb)

Weer wat leuk leesvoer , ideaal met dit weer buiten. En bijna 50 euro gesponsord aan de uitgevers zodat ik hoop dat er weer wat meer SF boeken vertaald gaan worden. Ik ga daar trouwens niet op wachten, rest lees ik denk ik in het Engels wel, of ze moeten vertaald zijn als ik deel 1 uit heb.
Tof dat deze series vertaald worden in het Nederlands. Alle drie de serie zijn high-profile series in hun genre! Nu The Expanse in het Nederlands vertaald is kan ik die ook eindelijk aanraden aan wat vrienden van me (die wel graag SF lezen maar niet Engels)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dikkiedikdik
  • Niet online
Voor wie Markus Heitz graag leest, in februari heeft hij een 5e deel van de dwergen reeks geschreven en die is vertaald naar het Nederlands, zie http://www.lsamsterdam.nl...de-triomf-van-de-dwergen/

Voor mij iets om heel erg naar uit te kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
Melkunie schreef op zondag 10 mei 2015 @ 11:46:
Ik weet niet waar in het noorden je zit, maar deze zelfde beurs komt ook in Leeuwarden. Wel net geweest, dus de volgende is pas 17-30 maart 2016
http://boekenfestijn.nl/agenda
Ik woon 20 minuten van Leeuwarden af... maar damn, 2016 pas weer?
Ik zet het in iedergeval in mijn agenda :)

Die site is wel handig, ik kan wellicht nog een keer eerder iets met mijn werk of met bezoek familie combineren. 2016 duurt me wat te lang eigenlijk :P Ik heb me in iedergeval net aangemeld voor de nieuwsbrief zodat ik 1 gratis boek krijg.

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 10-05-2015 11:55 (23%)

• Dikkiedikdik
  • Niet online
Ijzerproef is ook young adult, maar echt heel leuk. September deel 2 in het engels, cover is heel tof (zie goodreads). De auteurs moeten wel wat aan hun gezondheid denken... https://youtu.be/l_HR4ZIYAz4

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 13-05-2015 22:40 (26%)

• hyptonize
Zondag The Way of Kings van Brandon Sanderson uitgelezen, het eerste deel van The Stormlight Archive. Een flinke pil, 1258 bladzijdes, en ik heb er ook een flinke tijd over gedaan. De wereld is echt extreem diep uitgewerkt, en Sanderson heeft zelfs een hoop nieuwe planten bedacht die groeien op de wereld van Roshar. Het volgt verschillende verhaallijnen en uiteindelijk komt een groot deel van die verhaallijnen aan het einde bij elkaar. Het einde is geeft veel antwoord op vragen, maar roept ook weer een hoop nieuwe vragen op. Dat maakt niet uit, want dit is pas boek 1 van de 10 (tot nu toe zijn er pas 2 van uitgebracht). De snelheid had zo nu en dan een flinke inkak, maar vanaf de helft van het boek kwam de snelheid er echt goed in en heb het toen in een paar dagen uitgelezen.

Vandaag Mr. Penumbra's 24 Hour Book Store van Robin Sloan uitgelezen. Relatief kort boekje, nauwelijks 300 pagina's. Bijna volledig geluisterd als audioboek. Afgelopen dagen veel op de fiets en in de trein gezeten dus flink wat kunnen luisteren. Deed me erg denken aan Corey Doctorow's Little Brother en Ernest Cline's Ready Player One. Beetje Sci-Fi in de hedendaagse wereld, zeg maar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
hyptonize schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 23:54:
Zondag The Way of Kings van Brandon Sanderson uitgelezen, het eerste deel van The Stormlight Archive. Een flinke pil, 1258 bladzijdes, en ik heb er ook een flinke tijd over gedaan.
Ik ben er ook mee bezig, schiet ook niet echt op. Ben nu op 1/3e. Leuk om te horen dat het zo wat sneller gaat lopen allemaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hyptonize
quote:
Rob-T6 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:23:
[...]

Wat mij betreft ook zeker een aanrader. Ik heb deel 2 ook al gelezen, en het blijft interessant, een paar nieuwe personages erbij en toch voldoende verdieping van de hoofdpersonen.

Branden heeft ook 'The Wheel of Time' serie afgeschreven, maar dat duurde al lang. Mede daardoor ben ik wel benieuwd wanneer deel 3 uitkomt. Hopelijk sneller als eerder het geval was, en dat de serie geen 20 jaren plan is.

Nu schrijft hij ook wel heel veel, ook met de Mistborn trilogie
Lang?! Brandon is de snelste schrijver in het fantasy genre! Hij poept elk jaar minimaal een (YA) novel en een of twee novella(s) uit, en vorig jaar heeft ie zelfs 2 boeken in 4 maanden geschreven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
Rob-T6 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:42:
Wat dan wel weer leuk is, is dat veel series in hetzelfde universum zitten, alleen op andere continenten of werelden.
Zeker een pluspunt. Ik meen dat al zijn boeken in 1 universum zich afspelen? Ik begrijp uit je reactie dat dit niet het geval is. Weet je welke er niet onder vallen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hyptonize
quote:
Dikkiedikdik schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:23:
[...]

Zeker een pluspunt. Ik meen dat al zijn boeken in 1 universum zich afspelen? Ik begrijp uit je reactie dat dit niet het geval is. Weet je welke er niet onder vallen?
Alle adult fiction novels (The Stormlight Archive, Mistborn, Elantris, Warbreaker) spelen zich af in de Cosmere. YA boeken (The Reckoners, Rithmatist, Alcrataz) en sommige novellas (Infinity: Blade, Firstborn) niet. Van Legion ben ik niet zeker.

zie ook http://coppermind.net/wik...bliography_of_the_Cosmere (minor spoilers on page)

hyptonize wijzigde deze reactie 15-05-2015 11:31 (17%)

• Dikkiedikdik
  • Niet online
Eclips magazine voorjaar 2015 is beschikbaar online:
http://issuu.com/dromendemonen/docs/eclips_vj_2015_lowres

Ze zoeken vrijwilligers (ik denk betaald of betaling met gratis nieuwe boeken), leuke baan voor erbij wellicht voor een liefhebber hier?
http://www.lsamsterdam.nl/eclips/

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 16-05-2015 20:26 (44%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
Melkunie schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 20:36:
Cool, ik kende het hele magazine niet. Bedankt! :)
Is wel leuk, niet heel heel speciaal ofzo, maar ook niet onaardig. Ik las hem altijd op de wc, maar ik kan nergens een papieren versie meer vinden. Maar het is een beetje zo'n magazine om even tussendoor tot je te nemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hyptonize
quote:
lanerios schreef op maandag 18 mei 2015 @ 09:12:
Huidige lijst van mij:

A farewell to arms (Geschreven in Stresa, een stad waar ik toch een stukje opgegroeid ben).
End Times 1 (Warhammer boek)
The Satanic Bible (Staat standaard in mijn huis).

Meningen:

Farewell -> Erg lastig te beschrijven, als ik hem uit heb kom ik er op terug.
End Times 1 -> Leuk voor de Warhammer fan (obviously)
Satanic Bible -> Blijft geweldig om te zien dat dit boek precies 0,0 te maken heeft met alle voor oordelen die er zijn over satanisten. Maar ja, zie maar eens van de slechte naam af te komen met de groep idioten die van alles doet uit de naam Satanist.
Tip: Noem de auteur bij het boek. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dikkiedikdik
  • Niet online
Members only:
quote:
Squ1zZy schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:38:
[...]

Net hetzelfde boek gekocht. Heb de Bio van Steve al gelezen van Walter en kan niet wachten tot deze binnen is.
Het eerste boek waar de engels epub op nederlandse sites duurder is dan de vertaling... Bizar.

Wel interessant, gooi hem op mijn verlanglijst, eest een keer rustig een goedkope winkel zoeken ipv 22 euro voor een epub te moeten aftikken (wil deze in het engels lezen)

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 24-05-2015 22:51 (112%)

• Dikkiedikdik
  • Niet online
Grote kortingsactie op spannende e-boeken, meer dan 150 titels voor 5 euro te koop:
http://www.ebookkorting.n...utm_campaign=eBookKorting

Je kan zelf de webshop kiezen (van apple tot aan bol.com en amazon).

Voor bol.com is de directe link:
http://www.bol.com/nl/l/n...-vrouw_B7_nlebook-499_10_

Onder andere stoner e.d. die hier weleens besproken zijn. Zitten echt leuke titels bij.

Volgens mij de 1e keer dat er een echte eboeken sale is, veel boeken met 50% korting. Fantastisch. Vanavond even lekker grasduinen en wat aanschaffen (al heb ik nog steeds 3 gekochte titels liggen waarin ik moet beginnen).

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 30-05-2015 13:27 (54%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dikkiedikdik
  • Niet online
Hallo allemaal,

Ik ga Tweakers verlaten aangezien ik mij niet kan vinden in het beleid wat hier de laatste tijd gevoerd wordt. Nu ben ik mede auteur van dit topic, weet niet of iemand dat wil overnemen. Zo ja, schop even een modje en dan komt het vast goed.

Bedankt voor de gezellige tijd en wellicht tref ik jullie elders nog een keer.

En sorry dat jullie nu de lijsten moeten missen met nieuwe SF / Fantasy etc. boeken, maar ik ga ze niet meer aanbieden. Jammer dat het zo heeft moeten lopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hyptonize
quote:
Dikkiedikdik schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:46:
Hallo allemaal,

Ik ga Tweakers verlaten aangezien ik mij niet kan vinden in het beleid wat hier de laatste tijd gevoerd wordt. Nu ben ik mede auteur van dit topic, weet niet of iemand dat wil overnemen. Zo ja, schop even een modje en dan komt het vast goed.

Bedankt voor de gezellige tijd en wellicht tref ik jullie elders nog een keer.

En sorry dat jullie nu de lijsten moeten missen met nieuwe SF / Fantasy etc. boeken, maar ik ga ze niet meer aanbieden. Jammer dat het zo heeft moeten lopen.
Erg jammer, maar ik respecteer je keuze.
Bedankt voor je bijdrage aan dit topic de afgelopen jaren, dankzij jou heb ik heel wat nieuwe boeken mogen ontdekken. Het ga je goed!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hyptonize
quote:
Melkunie schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:58:
En dat wordt alleen maar erger vind ik. Heb ze allemaal gelezen en geen moment getwijfeld of ik misschien door zou gaan, maar af en toe is het wel even doorbijten. Heb zelf een beetje het gevoel dat de schrijver zelf de draad een beetje kwijt is. Van het bekende gezegde schrijven is schrappen heeft Martin duidelijk nog nooit gehoord. Veel achtergrondinfo en worldbuilding is altijd wel lekker in epische fantasy, maar je kunt het ook overdrijven natuurlijk. Prima voor wie dat leuk vind, maar ik kan me goed voorstellen dat veel mensen de boeken daarom op een gegeven moment maar laten vallen.
De manuscripts van de laatste 2 boeken waren beide 1700+ pagina's, dus hij heeft wel degelijk heel erg veel geschrapt. Maar je hebt inderdaad gelijk dat Martin zichzelf een beetje klem geschreven heeft. Ik denk dat er dan ook een hoop plotholes zullen vallen in de komende boeken, al beweert hij zelf dat de komende boeken minder POVs zullen bevatten omdat veel characters weer een beetje bij elkaar gaan komen.

• hyptonize
Caliban's War (The Expanse #2)
James S.A. Corey
James S.A. Corey, pseudoniem voor het schrijversduo Daniel Abraham (bekend van de fantasy series 'The Long Price Quartet' en 'The Dagger and the Coin') en Ty Franck (George R.R. Martin's personal assistent) zijn samen verantwoordelijk voor The Expanse serie. Caliban's War volgt de gebeurtenissen uit deel 1 op. Helaas kan ik daarom niet te veel over het verhaal vertellen, omdat dit het eerste boek te veel zou spoilen. De mensheid heeft een groot deel van ons zonnestelsel gekoloniseerd en is nu verdeeld in de facties United Nations (Earth), Martian Congressional Republic (MCR) en Outer Planet Alliance (oa. kolonies op de manen Eros, Ceres, Ganymede en space stations Anderson en Tycho). Tussen deze facties bestaat al enige tijd een hoop wrijving.

Ik ben nog vrij nieuw als het om science fiction gaat, maar deze boeken zijn toch echt wel heel tof. Fast-paced maar toch wordt er de tijd genomen om de characters (die echt goed uitgewerkt zijn) uit te diepen en de politieke spelletjes die gespeeld worden te beschrijven. Dit boek kent 4 POV's (waarvan maar één uit het vorige boek terug komt) die in het begin van het boek miljoenen kilometers van elkaar vandaan zijn, maar uiteindelijk bij elkaar komen. Het schrijversduo verdelen de chapters van verschillende POVs onder elkaar en editen daarna elkaars chapters. Daardoor kunnen ze erg snel schrijven en elk jaar rond juni komt er een nieuw deel uit. Deel 5 is deze maand uitgekomen en ze hebben een contract lopen tot 9 boeken. Naast deze boeken zijn er ook nog wat short stories en novellas geschreven.

Eergisteren ben ik begonnen aan Guy Gavriel Kay's Under Heaven en als tussendoortje luister ik nog naar de audioversie van The Churn, een novella van The Expanse.

• hyptonize
quote:
heuveltje schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:39:
Furies of Calderon[afbeelding]
Door Jim Butcher

Een boek van de schrijver van de Dresden Files. maar dan een andere serie.
Dit keer wat minder actie en echte "hoog fantasie" in een andere wereld.

Dat had ik nog niet gezien toen ik hem bestelde.
Want anders had ik hem links laten liggen. "hoog fantasie" staat voor mij gelijk aan ellenlange familie geschiedenissen, 3 Pagina's landschap beschrijvingen en 6 verhalen door elkaar.

Maar dat valt nu redelijk mee, je valt midden in het verhaal, het is allemaal goed uitgedacht maar niet uitgelegd in ellenlange voorstukken, maar je komt gewoon tijdens het verhaal meer te weten.

Het eerste boek is na 1 zondagmiddag/avond iig al voor 2/3 verslonden, en ik heb boek 2 maar vast in de que gezet :P

high fantasy heeft niet zo zeer iets te maken met de uitgewerkte geschiedenis, 1000en personages die ieder een POV krijgen in het boek, maar met de wereld waarin het boek zich afspeelt. High fantasy zijn verhalen die zich afspelen in een geheel eigen wereld met eigen (natuur)wetten en regels, magie en non-humans. Lord of the Rings dus. Maar er zijn genoeg high fantasy boeken die om één personage draaien en hoogstens 2 of 3 POVs hebben en niet meer dan 20 personages bij naam genoemd worden. ;)

Sterker nog, A Song of Ice and Fire is niet echt high fantasy te noemen omdat het juist wel erg realistisch is en erg weinig magie bevat.

• hyptonize
Lang geleden dat ik hier gepost heb, in de tussentijd wel veel boeken gelezen. Zal hier een klein overzicht plaatsen met een rating. Ik ben niet zo goed in uitgebreide reviews dus die laat ik achterwege.

Neil Gaiman - American Gods *****
James S.A. Corey - The Churn [The Expanse #0.2 (novella)] *****
Neil Gaiman - The Graveyard Book *****
Alan Moore - Batman: The Killing Joke *****
Harper Lee - To Kill A Mockingbird *****
John Steinbeck - Of Mice And Men *****
Stephen King - Mr. Mercedes *****
Ernest Cline - Armada *****
Ann Leckie - Ancillary Justice [Imperial Radch #1] *****

Momenteel ben ik bezig met de korte verhalenbundel Three Moments of an Explosion: Stories door China Miéville en als audioboek luister ik naar Walter Isaacson's Steve Jobs.

hyptonize wijzigde deze reactie 16-09-2015 09:07 (27%)

• hyptonize
quote:
TepelStreeltje schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:18:
[...]

Wat vind je hier van? Heb je de rest van de boeken ook gelezen?
Ik ben bij deel 4 van The Expanse serie; Cibola Burn. Gaat (vooralsnog) ff andere kant op dan de eerste 3, welke ik geweldig vond. verfrissend en gaaf onderwerp. Heb paar van de novellas gelezen, maar was niet echt onder de indruk. De "echte" delen zijn imho het beste.

En wachten op deel 3 van Kingkiller Chronicles duurt me al iets van een jaar te lang!! :P
Ik heb de eerste twee gelezen en die vond ik echt heel erg tof. Deel twee had van mij wel iets minder politiek gemogen (al maakte Alvasara heel veel goed, wat een baas (bazin)). The Churn is een backstory over Amos, maar was niet bijster interessant. Heb de andere twee novellas, The Butcher of Anderson Station (Backstory van Fred) en Gods of Risk (Backstory van Bobbie) ook mijn Kindle staan. Er is ook nog een prequel short story, Drive, over de uitvinding van de Epstein Drive. Geen van de novellas zijn noodzakelijk om het hoofdverhaal te begrijpen, maar af en toe een kort verhaal tussendoor vind ik wel leuk. Abaddon's Gate staat ook al op mijn Kindle én op mij Audible (de audiobooks van deze serie zijn ook erg tof) en daar wil ik mee beginnen nadat ik Steve Jobs uit heb.

• hyptonize
quote:
Spike_wolf schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 14:50:
Citadel 32: A Tale of the Aggregate[afbeelding]
Door Tom Merritt
Citadel 32 zet een erg interessante wereld neer, het verhaal speelt zich af in de toekomst, een toekomst waar bijna de hele mensheid is omgekomen, de culturen en kennis zijn grotendeels verloren gegaan. Wanneer, hoe en waarom weten we niet, maar dat is ook niet belangrijk voor het verhaal.
Naast mensen op Aarde, bevond er zich ook een kleine, tijdelijke kolonie op de maan, een groep mensen in een groot onderkomen dat onderzoek deed toen alles op aarde verkeerd liep.
In het boek volgen we twee personen, Corge op de Maan, en Michael op Aarde, de een een werker die per toeval een apparaat op de Maan tegen komt, de ander een monnik die een oud apparaat onderzoekt in een klooster in de ruïnes van New York. Beide komen ze er achter dat de machines gebruikt kunnen worden om te communiceren met de ander, maar ondanks dat de meeste mensen er vanuit gaan dat de andere groep niet meer bestaat, vind lang niet iedereen het een goed idee om te zien of dat ook daadwerkelijk zo is...

De wereld die Tom neer zet is erg interessant, de kolonie op de Maan is goed uitgedacht en komt heel geloofwaardig over, de staat van de Aarde is iets minder realistich, maar is toch ook erg interessant.
Tom weet ook erg goed te vertellen hoe deze personages zich voelen en wat hun motivatie is.
Citadel 32 is een kort maar erg interessant boek dat ik Sci Fi fans zeker aanbeveel :)

Ik wist niet dat Tom Merritt ook schrijver was. Ik ken hem van de scifi/fantasy podcast Sword & Laser (Samen met Veronica Belmont :9~). Overigens een leuke aanrader als je fan bent van scifi/fantasy én podcasts.

• hyptonize
Enkele jaren terug heb ik Metro 2033 van Dmitry Glukhovsky gelezen, in het Engels. Het origineel is in het Russisch.

Nu is een maat van me ook dat boek aan het lezen, maar dan in het Nederland, vermoedelijk ook direct vertaald vanuit het Russisch. Hij stuurde mij vanmorgen een passage door, waarin erg duidelijk naar voren kwam dat de Nederlandse vertaler niet meer de jongste was. Ik heb zelf in het Engelse boek dezelfde passage opgezocht.
quote:
"Got it... faggot?!" the thug finished, stressing the first syllable, contemptuously spitting at the musician's feet. The musician again said nothing. Convinced that the rebellion was squashed, the two bulls went off slowly, searching for their next victim.
Hier komt toch wel erg duidelijk naar voren dat de thug in kwestie een grote klootzak is. Helaas komt dat in de Nederlandse vertaling minder duidelijk naar voren:
quote:
"Zó dus... Snoeshaan!" resumeerde de kleerkast, waarbij hij de muzikant minachtend een fluim voor de voeten wierp. Die duldde ook dit. Toen ze er zeker van waren dat de opstand was neergeslagen, liepen de twee stierennekken doodgemoedereerd weg, zoekend naar een volgend slachtoffer.
Snoeshaan? Fluim? Stierennekken? Dat zijn al 3 woorden die al sinds begin 20e eeuw niet meer gebruikt worden, volgens mij. Dit is dus precies de reden waarom ik geen Nederlandse vertalingen lees, het komt allemaal minder krachtig over, omdat Nederlandse vertalingen meer politiek correct moeten zijn, lijkt het wel.

• hyptonize
quote:
Jorgen schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:41:
Ik lees momenteel The Shepherd's Crown, het laatste Discworld-boek van Terry Pratchett. Ik heb nu 2 hoofdstukken gelezen en het is typisch Pratchett: vol humor en de vertrouwde personages. Veel meer kan ik er nog niet over zeggen zonder dingen te spoileren.

Hoe houden trouwens jullie bij welke boeken je al gekocht en/of al gelezen hebben? Ik sta te vaak met een leuk boek in mijn handen en weet dan niet zeker of ik hem al heb of niet. Een leuke Android app zou voor mij een welkome toevoeging zijn.
www.goodreads.com

• hyptonize
Ik neem me telkens weer voor om hier te reageren, maar het komt er maar niet van. Dus ik heb flink wat in te halen want ik heb wel een hoop gelezen sinds mijn vorige post

Harry Potter And The Philosopher's Stone
Door J.K. Rowling

Weinig mensen die deze serie niet kennen. Meerdere malen de serie gelezen toen ik op de middelbare school zat, maar destijds altijd in het Nederlands. Daarom nu maar eens besloten om de boeken in het Engels te lezen. En in het Engels zijn ze nog nét wat leuker dan in het Nederlands.

5 sterren.

Harry Potter And The Chamber Of Secrets
Door J.K. Rowling

Ik dacht: Laat ik eens gek doen en deel 2 er meteen achteraan gooien. Vond dit altijd wel het minste boek van de hele serie, maar toch nog steeds zeer vermakelijk.

4,5 ster (voornamelijk door de nostalgie).

The Egg
Door Andy Weir

Mensen kennen Andy Weir waarschijnlijk van het boek The Martian (waar de derde film in de Saving Matt Damon serie op gebaseerd is), maar weinig mensen kennen dit korte verhaal. En het is echt een heel kort verhaal, want binnen 5 minuten heb je het uit. Het is ook totaal niet vergelijkbaar met The Martian (en dat is positief) maar desondanks wel ijzersterk. Ik kan er weinig over vertellen zonder het al zo korte verhaal te spoileren, dus mocht je even op de WC zitten, kun je het op je mobiel lezen: Originele versie of de Nederlandse versie

5 sterren

I Have No Mouth And I Must Scream
Door Harlan Ellison

Dit korte verhaal kwam ik tegen in een thread op Reddit en was zowel fascinerend, weerzinwekkend als misselijkmakend tegelijkertijd. Het is science fiction en ook een beetje horror, maar niet horror op de manier dat ik gewend ben. Het boek telt maar een kleine 20 pagina's dus is ook binnen een half uurtje uit te lezen. http://hermiene.net/short-stories/i_have_no_mouth.html

4 sterren.

Verder ben ik bezig in The Great Hunt (The Wheel of Time #2) van Robert Jordan en Pandora's Star (Commonwealth Saga #1) van Peter F. Hamilton en liggen The Time Machine van H.G. Wells en The City van Stella Gemmell even op stand-by.

• hyptonize
Ik luister ook exclusief in het Engels, maar ik ben Audible luisteraar. Omdat ik hoofdzakelijk fantasy en sci-fi lees en het aanbod in beide genres is net wat te mager op storytel. Daarnaast heb ik nog een 30-tal ongeluisterde boeken op mijn Audible App dus laat ik eerst die maar eens afluisteren.

Ik ben momenteel bezig met Patrick Rothfuss' The Wise Man's Fear (audiobook) en Gillian Flynn's Gone Girl (paperback). Bevallen allebei erg goed, maar The Wise Man's Fear duurt 42 uur, dus dat gaat niet zo snel als je maar 30 à 45 minuten per dag luistert.

hyptonize wijzigde deze reactie 17-06-2016 06:21 (14%)

• hyptonize
quote:
Hobbykok schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 00:24:
[...]

Ik ga in de toekomst ook naar audible, maar op storytel staat nu bijna de hele reeks van Lois McMaster Bujold beste sf reeks, dus ik ben nog even zoet.

Hoe kom je aan zoveel boeken op audible? 1 per maand gratis voor 15 dollar, maar los zijn ze toch best prijzig? Ik zag rond de 25 dollar per stuk? Ik lees wel iets over aanbiedingen? En heb je voordelen als je een nieuwe klant vind? Bijv. 3 boeken gratis bij een nieuw betalend lid?

The Wise Man's Fear nu lezen is jezelf martelen, het is dan lang wachten op een nieuw deel... Ik heb deze heel hoog op de verlanglijst staan, maar de boeken zijn te goed om nu te lezen en dan te wachten...

Doet me trouwens aan een klein dik mannetje met draken denken :+ al zal de kingkillerserie wel een mooi slot krijgen en got nooit vermoedelijk, althans niet in de boekenreeks.
Ik heb ook een Kindle. Als je Kindle Book kun je vaak met fikse korting de Audible versie kopen, vaak maar voor een dollar of 5. Dus als je geluk hebt, heb je het ebook en audiobook voor onder de 15 Euro.

Ik heb er totaal geen problemen mee om lang te wachten op boeken. Ik heb The Name of the Wind in 2011 gelezen bijvoorbeeld. Ik lees ondertussen tientallen series door elkaar. Ik ben niet iemand die series back-to-back kan lezen.

• hyptonize
quote:
Hobbykok schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 10:24:
[...]

Kan je dat van te voren zien? of weet je pas dat er een aanbieding is als je het ebook gekocht hebt?
Hier een voorbeeld van de productpagina (wel op mobiel):

• hyptonize
quote:
koentjuh1987 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:21:
Vorige week het boek: iene miene mutten gekocht...
Ben benieuwd... wat deze thriller gaat brengen...
https://www.bol.com/nl/p/...AP4JRNJCBG62-137688406965
Vergeet niet... hier een review... te plaatsen...

• hyptonize
quote:
RoyK schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 23:07:
ik wil graag kijken of ik tijd kan vrij maken om een beetje meer ontspanning op te zoeken. Misschien eens een boek gaan lezen. Mijn voorkeur is denk ik Science Fiction. High tech. Het aanbod lijkt alleen erg karig in het Nederlands. Ik heb het geprobeerd in het Engels. Maar het is in het Engels voor mij persoonlijk lastiger te volgen. Er worden veel woorden gebruikt die in het dagelijks Engels minder vaak naar voren komt. :| Iemand een tip?

"De zwerm" sprak me ook erg aan. Dat was ook science fiction (denk ik) maar wel gebaseerd op echt onderzoek.

ps, ik neig een beetje naar Silo / Schakel / Stof van Hugh Howey. Ik lees mixed reacties.
Je kan beginnen met wat 'makkelijkere sci-fi'. The Martian van Andy Weir bijv. Of als je liever start met pulp, kun je Ready Player One van Ernest Cline proberen. Daarna kun je door met Ender's Game met Orson Scott Card. Als dat bevalt kun je aan een serie beginnen, bijv. The Expanse van James S.A. Corey. Duik je liever meteen in het diepe en ben je ook nog eens op zoek naar Hard Scifi? Dan kun je gaan voor Peter F. Hamilton's Commonwealth Saga of Iain M. Banks' The Culture series.

Daarnaast zit je ook altijd wel goed met een van deze schrijvers:

Ursula K. LeGuin
George Orwell
Philip K. Dick
Kurt Vonnegut Jr.
Neal Stephenson
Alistair Reynolds
Vernor Vinge
Isaac Asimov
C.J. Cherryh
Richard K. Morgan
Ray Bradbury
John Scalzi

• hyptonize
quote:
RoyK schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:20:
Lezen jullie traditioneel nog steeds fysieke boeken of ook overgestapt op het digitale platform? Het scheelt aanzienlijk in de prijs en ik heb eigenlijk ook geen ruimte om de boeken leuk ergens in een kast te zetten. Misschien is een investering in zo een Ereader zo gek nog niet.
Beide, of eigenlijk: Alle drie. Ik lees vaak 2 boeken tegelijkertijd: 1 als fysiek boek en 1 als audioboek (waarvan ik meestal ook het ebook heb op mijn Kindle). Ik probeer wel altijd 2 verschillende genres tegelijkertijd te lezen, meestal afwisselend sci-fi en fantasy.

• hyptonize
quote:
RoyK schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:11:
Dat doe je goed Wontcachme haha.. ik ben begonnen aan The Pandora Star, een groot mysterie betreft een ster die zijn lichtsterkte verlies in slechts 8 maanden tijd. Er lijkt wel iets omheen gebouwd te zijn. Wat is er in hemelsnaam in staat om in 8 maanden een complete ster in te pakken? Er boeiend.. maar wel een dikke pil. Ik ben al een paar uurtjes bezig.. als ik ga slapen even een momentje. Ik ben na een week pas op 3%. Dat is best wel een gek idee dat ik er blijkbaar een half jaar over gaat doen om dit boek te lezen haha!
Pandora's Star is inderdaad een erg dikke pil. En dan te bedenken dat het pas de helft van het verhaal is, het vervolg (Judas Unchained) is nog dikker. Ik vond het boek iets te droog, was net over de helft en heb hem toen weg gelegd...

• hyptonize
Ik heb Hobb's eerste boek, Assassin's Apprentice, een aantal jaren terug gelezen, maar was er toen niet zo van onder de indruk. Hoewel ik de rest van die trilogie ook in de kast heb staan, ben ik nog niet begonnen aan de vervolgboeken. Misschien de serie toch maar eens een nieuwe kans geven.

Ik heb vorige week The Last Argument of Kings van Joe Abercrombie uitgelezen, het laatste boek van The First Law trilogy. Wat. Een. Serie! Abercrombie noemt zichzelf niet voor niets Lord Grimdark, want het is met tijden wel heel erg gritty en duister geschreven. Hij is niet schuw van een beetje marteling en geweldadige moorden.

Hieronder de (Engelse) synopsis van het eerste deel uit de serie (The Blade Itself). De serie is ook vertaald in het Nederlandse als De Eerste Wet.
quote:
Logen Ninefingers, infamous barbarian, has finally run out of luck. Caught in one feud too many, he’s on the verge of becoming a dead barbarian – leaving nothing behind him but bad songs, dead friends, and a lot of happy enemies.

Nobleman Captain Jezal dan Luthar, dashing officer, and paragon of selfishness, has nothing more dangerous in mind than fleecing his friends at cards and dreaming of glory in the fencing circle. But war is brewing, and on the battlefields of the frozen North they fight by altogether bloodier rules.

Inquisitor Glokta, cripple turned torturer, would like nothing better than to see Jezal come home in a box. But then Glokta hates everyone: cutting treason out of the Union one confession at a time leaves little room for friendship. His latest trail of corpses may lead him right to the rotten heart of government, if he can stay alive long enough to follow it.

Enter the wizard, Bayaz. A bald old man with a terrible temper and a pathetic assistant, he could be the First of the Magi, he could be a spectacular fraud, but whatever he is, he's about to make the lives of Logen, Jezal, and Glokta a whole lot more difficult.

Murderous conspiracies rise to the surface, old scores are ready to be settled, and the line between hero and villain is sharp enough to draw blood.

Nu bezig met Blake Crouch's Dark Matter (na zo'n serie was ik wel even toe aan wat vluchtigs, daarvoor vind ik zo'n thriller ideaal), en ben ik Stella Gemmell's The City als audioboek aan het afronden. Stella Gemmell is de weduwe van David Gemmell, die bekend staat om zijn fantasyboeken, al moet ik toegeven niks van hem gelezen te hebben. The City is een stand-alone fantasy. Vrij traag, maar het is meer character-driven dan plot-driven. Normaal ben ik er niet zo fan van, maar dit boek vind ik erg boeiend.

Na deze boeken uitgelezen te hebben, ben ik van plan om aan The Powder Mage trilogy van Brian McClellan te beginnen (Promise of Blood is het eerste boek uit die serie).

Verder heb ik voor mezelf een leesdoel van 20 boeken gesteld in 2017. Vorig jaar heb ik er ruim 32 gelezen (met 25 als doel). Maar toen was ik nog een groot deel van het jaar student/werkzoekende, dus had ik wat meer tijd. Nu heb ik een full-time baan en heb dus wat minder tijd om te lezen, maar des te meer tijd om naar audioboeken te luisteren in de auto (1 uur reistijd per dag).

Boeken die ik sowieso nog wil lezen dit jaar:

* Deadhouse Gates (Malazan Book of the Fallen #2) - Steven Erikson
* The Shadow Rising (Wheel of Time #4) - Robert Jordan
* Lord of Chaos (Wheel of Time #5) - Robert Jordan
* The Obelisk Gate (The Broken Earth #2) - N.K. Jemisin
* The Folding Knife - K.J. Parker
* House of Leaves - Mark Z. Danielewski
* Babylon's Ashes (The Expanse #6) - James S.A. Corey

Verder hoop ik deze boeken te lezen, mochten ze in 2017 uit komen:
* The Thorn of Emberlain (The Gentleman Bastards #4) - Scott Lynch
* The Stone Sky (The Broken Earth #3) - N.K. Jemisin
* Persepolis Rising (The Expanse #7) - James S.A. Corey
* The Door of Stone (Kingkiller Chronicles #3) - Patrick Rothfuss
* The Winds of Winter (A Song of Ice and Fire #6) - George R.R. Martin

Mezelf kennende ligt dit schema over een paar weken al volledig over hoop, dus ik ben benieuwd wat er aan het eind van dit jaar van terecht is gekomen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hyptonize
quote:
RekZ schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 01:18:
Zelf ben ik nogal een liefhebber van Haruki Murakami, en heb nu op 1 na al z'n boeken gelezen die in Nederland zijn verschenen. Graag zou ik meer boeken willen lezen die enigszins zijn stijl hebben. Iemand tips?
Ik heb geen boeken van hem gelezen, maar ik weet wel dat hij in het genre magical realism/surrealism/science fiction schrijft. In datzelfde hoekje zitten o.a. Neil Gaiman (al neigt hij meer naar Fantasy), Neal Stephenson (wat meer science fiction) of China Mieville (new weird fiction, en een vrij lastige prose). Specifieke titels zijn One Hundred Years of Solitude van Gabriel García Márquez en The Night Circus van Erin Morgenstern.

Wil je van Neil Gaiman wat korts proberen om te kijken of het was voor je is, kun je z'n short story collectie Trigger Warning proberen, of zijn boek The Ocean At the End of the Lane, die is ook niet zo lang. China Mieville heeft ook verscheidende short story collection, waaronder Three Moments of an Explosion.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hyptonize
Als ik Goodreads mag geloven zijn het er inderdaad 10 (incl. prequel)

• hyptonize
quote:
skoozie schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:58:
Ik heb trouwens ook nog een stuk of 15 boeken van Feist staan (uitgelezen) waarbij de short story van 'Profit and the Grey Assassin' me het meest bij gebleven is. Volgens mij heeft de film 'the adjustment bureau' hier inspiratie van opgedaan :)
Een ander kort boek met een aparte kijk op de wereld is het boek Flatland: A Romance of Many Dimensions geschreven door wiskundige Edwin Abbott Abbot in 1884.
The Adjustment Bureau is gebaseerd op Philip K. Dick's The Adjustment Team :)

Ik heb met veel plezier Sleeping Giants gelezen en heb ook Waking Gods op de plank staan!

Momenteel bezig met Kings of the Wyld van Nicholas Eames als ebook (voornamelijk voor het slapengaan), Gardens of the Moon (Malazan Book of the Fallen #1) van Steven Erikson (reread) als paperback als ik overdag/in de avond tijd en energie heb. En onderweg van en naar werk luister ik naar The Miracle Morning van Hal Elrod (beetje meh). Een non-fictie boek als audioboek en fictie als ebook/paperback bevalt me prima.

• hyptonize
quote:
Hobbykok schreef op maandag 10 juli 2017 @ 22:08:
[...]

Jij begint ook meer en meer te lezen zeg, de Malazan serie in het Engels, heb je een zeer goed niveau van de Engelse taal inmiddels bereikt. Lastige reeks voor de niet Engels geborenen.
Klopt, ondertussen al 21 boeken gelezen dit jaar. Met audioboeken gaat het echt retesnel. Malazan is inderdaad erg lastig, dus die lees ik dan ook op mijn gemak. Nu op pagina 70 en al 2 weken bezig. Meestal een bladzijde of 3 per dag. Lees ook met regelmaat een passage opnieuw omdat ik bang ben dat ik wat over het hoofd gezien heb (wat meestal ook zo is) en lees na elk hoofdstuk de samenvatting van Tor's Malazan Reread om nog wat extra inzichten te krijgen (zonder spoilers).
quote:
unezra schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 06:23:
Ik zie heel veel fictie voorbij komen, persoonlijk heb ik daar niet zo veel mee. Ik lees eigenlijk alleen maar non-fictie.

Zijn er nog non-fictie boeken die je gelezen *moet* hebben?
Ik heb laatst Drive van Daniel H. Pinkman gelezen. Die vond ik erg interessant en gaf me veel nieuwe inzichten over mijn werk, maar ook mijn privéleven.

hyptonize wijzigde deze reactie 11-07-2017 12:32 (23%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hyptonize
quote:
KaiseRRuby schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:49:
Mooi topic. :)

Zelf lees ik de laatste tijd veel undercover verhalen, van undercover bij Millwall hooligans tot undercover in de Schilderswijk tot undercover in Jemen, van die Deen die daar zit.

Zoek eigenlijk mooie verhalen over ridders en paarden en vroeger, soort Game of Thrones achtige stijl. Iemand tips, liefst die ook op Kobo Plus staan?
Je zoekt het genre historical fiction of misschien historical fantasy. Ik ben daar zelf niet heel erg in thuis (al heb ik wel wat boeken van Guy Gavriel Kay op mijn lijstje staan die voornamelijk in die laatste categorie staan)

• hyptonize
quote:
De Rikster schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:59:
Ben nu begonnen aan deel 1 van Discworld, moet er nog erg inkomen en weet niet of ik andere delen ga lezen (29% nu). Vind het allemaal net even te jolig, te dik aangezet en een simplistische setting.
The Colour of Magic is het eerste en ook meteen het zwakste boek van Discworld, naar het schijnt. Zelf heb ik ook een poging gedaan om dat boek te lezen, maar kwam er niet doorheen. Hoor regelmatig dat je beter verder op in de serie kan beginnen, aangezien er ook wat stand-alones tussen zitten of eerste delen van nieuwe story arcs. Zelf laatst een preview gelezen van Small Gods, en dat eerste hoofdstuk beviel me al een stuk beter dan The Colour of Magic.

• hyptonize
quote:
Hobbykok schreef op zondag 17 september 2017 @ 13:12:
[...]

De Mistborn reeks heeft momenteel 6 boeken en geen 7 toch?
Afhankelijk of je Mistborn: Secret History meetelt of niet.

• hyptonize
Het werd een grote warboel op mijn boekenplanken, dus zo juist even de tijd genomen om ze opnieuw te ordenen op alfabetische volgorde.

(Mobiele foto, dus kwaliteit is crap en dus niet alle titels zijn leesbaar)

Overigens staat het grootste deel van mijn collectie op mijn Kindle.

• hyptonize
Ik vond Cibola Burn een beetje tegenvallen, en Nemisis Games las prima weg maar ook niets bijzonders. Ik moet nog beginnen aan Babylon's Ashes, dan kan ik meteen Persepolis Rising erachter aan doen.

• hyptonize
quote:
Wormaap schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:05:
Als ik 's ochtends en 's middags in de trein zit, lees ik bij voorkeur verhalenbundels. Mijn treinrit is maar een kwartiertje, dus van een roman kan ik vaak nieteens een hoofdstuk lezen in die tijd (afhankelijk van het boek, natuurlijk :+) Bij een kort verhaal krijg ik in die korte tijd een groter deel van het plot, dus blijft het voor mijn gevoel wat coherenter. Daarnaast kan ik een kort verhaal ook gewoon even uitlezen als ik op het station aankom.
Maar... Ik heb de bundels die ik in de kast heb staan zo'n beetje allemaal uit. Of toch in ieder geval degene die niet te onhandig zijn om in een laptoptas mee te nemen. Dus ben ik op zoek naar tips van mijn medeTweakers :)
De afgelopen tijd heb ik een bundel van Sartre, 'The Most Beautiful Woman in Town' van Bukowski, 'The Dying Earth' van Jack Vance, een verzameling Lovecraft en vooral alle bundels van Neil Gaiman gelezen. Dus qua stijl mag het redelijk alle kanten op :) Wel bij voorkeur beschikbaar als goedkope paperbacks, aangezien het nooit lukt ze netjes te houden in mijn laptoptas :+
Als je Lovecraft en Gaiman's bundels tof vind, zou ik China Mieville's bundels aanraden. Looking For Jake en Three Moments of An Explosion. China Mieville schrijft vooral in het genre New Weird, en lijkt daarin veel op Lovecraft.

• hyptonize
quote:
kernie schreef op maandag 5 maart 2018 @ 04:31:
"Uber voor alles"

geeft een diepere kijk in de "on demand economie" en de gevolgen op lange en korte termijn, met bijvoorbeeld Uber, Deliveroo etc.
Schrijver onderzoekt alles zorgvuldig en is zelf ook voor een aantal van deze bedrijven aan de slag gegaan.

Zeker een aanrader!:)

https://goo.gl/images/YsA8w9
Maar... Wie is de schrijver?!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hyptonize
quote:
Melkunie schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:41:
Vandaag een bestelling kunnen afhalen. Komt goed uit, want had net Guards! Guards! van Terry Pratchett uit (m'n favoriete Discworld-boek tot nu toe!) :)

[afbeelding]
Deze boeken zijn echt heel tof! Ik heb vorig jaar de trilogie gelezen en ik ben nu bezig met Best Served Cold, en ik heb gehoord dat The Heroes en Red Country nóg beter zijn. Abercrombie is momenteel bezig met een tweede trilogie (of misschien zelfs een tetralogie).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hyptonize
Ik heb sindskort weer een abonnement op Storytel. Ik heb het voorgaande jaren al wel eens geprobeerd maar het was het steeds net niet. Nu heb ik echter wat meer de zoekfunctie gebruikt en blijkt dat er een flink aantal boeken van mijn TBR lijst als audioboek aangeboden worden. Ideaal, want sinds ik mijn creditcard heb opgezegd kan ik geen gebruik meer maken van Audible (en Storytel is een stuk goedkoper).

Zo heb ik o.a. Robin Hobb's Assassin's Apprentice (The Farseer Trilogy #1) uitgeluisterd, en in één week zowel Waking Gods (Themis Files #2) van Sylvain Neuvel als The Subtle Art For Not Giving A Fuck van Mark Wayne uitgelezen. Nu ben ik begonnen aan Borne van Jeff VanDerMeer.

Ik heb me voorgenomen om zoveel mogelijk boeken van de shortlist van de Booktube SFF Awards te lezen (www.booktubesffawards.com) voor de laatste stemronde (eind mei), van de categorieën Best Science Fiction Novel, Best Fantasy Novel en Best Debut Novel en Best Short Work. Van de 13 boeken heb ik er nu 3 uit en 3 ben ik nu aan het lezen. Het wordt dus een flinke uitdaging om ze allemaal te lezen, maar er staan er 3 ook van op Storytel dus dat helpt ook wel mee!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hyptonize
quote:
hilz0r schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 23:19:
Ik heb de afgelopen tijd op de Century en Kingsbridge triologien van Ken Follett gelezen, werkelijk fantastische boeken!

Ik ben nu eigenlijk op zoek naar meer van dit soort boeken, dus een fictief personage in een historische setting. Heeft er iemand toevallig tips voor goede boeken?
Dorothy Dunnett's The Lymond Chronicles (historical fiction)
Alles van Guy Gavriel Kay (historical fantasy)
Bernard Cornwell's The Saxon Stories en The Warlord Chronicles (historical fiction/fantasy)
Ken Liu's The Dandelion Dynasties

• hyptonize
quote:
Hobbykok schreef op zondag 15 juli 2018 @ 19:04:
Jullie kunnen beter mijn favorieten Terry Goodkind. Jack Campbell en Richard Tongue, die 3 schrijven zoveel dat je elke maand wel een nieuw boek kan kopen bijna.
Maar ik zou dat geen hoogstaande literatuur noemen. Kijk dan eerder eens naar Robin Hobb, Steven Erikson, Gene Wolfe, Roger Zelazny, Terry Pratchett, Neil Gaiman en Brandon Sanderson.

• hyptonize
mike0001 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:50:
[...]

Ik ben echt een fantasy liefhebber. Heb de complete serie van Goodkind, Feist, Jordan, Heitz en van Sanderson begint de collectie ook flink op te lopen. Maar de boeken van GMM kwam ik niet doorheen. De serie daarentegen vind ik briljant.
Heb zelfs een tweede poging gedaan de boeken weer een kans te geven na seizoen 2 van de serie.... maar nee. Het is niet aan mij besteed.

Wie heeft er nog goede fantasy tips?
wat ik nu in de boekenkast heb is;
- Wetten van de magie (goodkind)
- Magier serie (feist)
- de Elfen series (Hennen)
- De dwergen (Heitz)
- Rad des tijds (Jordan)
- Mistborn trilogie (Sanderson)
- De wrekers (Sanderson)

Iemand tips om de collectie aan te vullen?
Ik ben nu bezig met de boeken van Robin Hobb en ik ben echt verliefd. Dikke aanrader.

• hyptonize
Coca-Cola schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:41:
[...]

Is lastig te vinden omdat het Neal Asher is :> en dat is inderdaad hele goede SF. Zijn boeken staan hier:
http://www.isfdb.org/cgi-bin/ea.cgi?7124

De polity boeken zijn heel goed (heb de rest nog niet gelezen) en zou ik zeker proberen!

Beetje in de stijl van Peter Hamilton (vooral de Commonwealth Saga) en Richard K Morgan (van Altered Carbon, ook een aanrader!)
Heb je Alastair Reynolds' boeken ook gelezen? Die wordt vaak in hetzelfde rijtje genoemd als Hamilton en Asher.

• hyptonize
Hobbykok schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:31:
Ik zat wat te twijfelen wat nu te lezen, heb weer een maand storytel genomen en kom daarop veel leuks tegen (engelse fantasy en sf), maar wil eigenlijk nu eens de serie van robert jordan afronden, die staan helaas niet als audioboek op storytel. Dus ik ga denk ik storytel weer opzeggen en robert jordan lezen en ik kwam net ook nog de audioboeken tegen, dus ik kan kiezen (al is de voorlezer van die boeken wel erg saai).

Stoytel is wel fantastisch voor audioboeken, maar ik vind het maar lastig een keuze te maken uit dat mooie aanbod. Toch 25% van de boeken die in 2018 zijn uitgekomen zijn daar gewoon nu al te luisteren (best fantasty of 2018 en best sf of 2018 lijsten zeg maar).

Nou, heb nog wat te beslissen vanmiddag dus. Zo maar even grasduinen in de storytel app en anders wordt het robert jordan.
Michael Kramer een saaie narrator noemen. :N

• hyptonize
Wildfire schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 23:50:
Waar halen jullie de tijd vandaan om nog zoveel te lezen? Ik heb hier nog een paar planken vol staan maar ik kom gewoonweg niet meer toe aan alles lezen :P

Nou moet ik wel zeggen dat voor mij lezen iets is wat ik 's avonds doe in bed, overdag kan ik me er om de een of andere reden niet echt toe aanzetten. :)
Daar maak je tijd voor. Je kan er voor kiezen om 's avonds op de bank tv te kijken, of een boek te lezen. Ik lees meestal 's avonds tussen 8 en half 10, dan kijkt m'n vrouw GTST en andere deuzige RTL-programma's. Dan gaat bij mij de koptelefoon op en de Kindle aan. :)

• hyptonize
Op een ander forum hou ik een overzicht bij van alle boeken die ik dit jaar heb gelezen, dus ik dacht, laat ik dat gewoon hier ook even posten.

Januari
Brandon Sanderson - The Hero of Ages [Mistborn #3] -- 748 pp

Februari
Katherine Arden - The Bear and the Nightingale [Winternight Trilogy #1] -- 430 pp
Richard K. Morgan - Altered Carbon [Takeshi Kovacs #1] -- 544 pp
Andy Weir - Artemis -- 305 pp

Maart
Robin Hobb - Assassin's Apprentice [Farseer Trilogy #1] -- 480 pp

April
Aziz Ansari - Modern Romance -- 288 pp
J.K. Rowling (als Newt Scamander) - Fantastic Beasts and Where to Find Them -- 123 pp
Chimamanda Ngozi Adichie - We Should All Be Feminists -- 52 pp
Sylvain Neuvel - Waking Gods [Themis Files #2] -- 336 pp

Mei
Mark Manson - The Subtle Art of Not Giving A F*ck -- 224 pp :
Martha Wells - All Systems Red [The Murderbot Diaries #1] -- 149 pp
Sylvain Neuvel - Only Human [Themis Files #3] -- 289 pp
Martha Wells - Artificial Condition [The Murderbot Diaries #2] -- 159 pp

Juni
Wil Wheaton - Dancing Barefoot -- 115 pp
Erich Maria Remarque - Van Het Westelijk Front Geen Nieuws -- 203 pp
N.K. Jemisin - The Stone Sky [The Broken Earth #3] -- 416 pp
Terry Pratchett - Small Gods [Discworld #13] -- 384 pp
Carl Sagan - Contact -- 580 pp

Juli
John Scalzi - The Collapsing Empire [The Interdependency #1] -- 336 pp
Robin Hobb - Royal Assassin [The Farseer Trilogy #2] -- 752 pp
Robert A. Heinlein - Orphans of the Sky -- 224 pp

Augustus
Robert C. Cargill - Sea of Rust -- 448 pp

September
-

Oktober
Robin Hobb - Assassin's Quest [Farseer Trilogy #3] -- 838 pp

2018 Tot nu toe
24 boeken
8404 pagina's

Nu aan het lezen
Robert T. Kiyosaki - Rich Dad Poor Dad -- 178 pp
Adrian Tchaikovsky - Children of Time -- 600 pp
Joe Abercormbie - Best Served Cold [First Law World #4] -- 664 pp
Michael J. Sullivan - Theft of Swords [The Rirya Revelations #1-2] -- 694 pp

• hyptonize
F_J_K schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 09:58:
offtopic:
Gemiddelde inkomen per schrijver/vertaler: 1600 euro per jaar bruto. En 14% van de inkomsten van uitgevers komt terecht bij de schrijvers/vertalers. Ietwat scheef?
Artikel van de Volkskrant dat wat verder in gaat op de inkomsten van schrijvers:

https://www.volkskrant.nl...et-ook-toekomst~b506b15c/
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True