Toon posts:

Welke boeken leest de Tweaker? - Deel 5 Overzicht

Pagina: 1 2 3 ... 18 Laatste
Acties:

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:31

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Mede-auteur:

Anoniem: 32279

Welke boeken leest de tweaker? - deel 5

Dit is alweer het vijfde deel van wat inmiddels het algemene boeken-topic is geworden. Hierin dus wederom de volgende vragen: wat vindt de tweaker mooie boeken en waarom?

Wat kun je hier posten?
Gewoon een titel en auteur, en natuurlijk waarom dat specifieke boek zo interessant is, wat de leuke punten zijn (zonder spoilers) en de andere speciale punten van een boek.

Spoilers
Indien mensen zich perse willen bedienen van spoilers, dan kan dat door mooie spoilerbalkjes verstopt worden:
code:
1
[spoiler]De Butler heeft het gedaan!!!!111111oneone [/spoiler]

Voorgaande en gerelateerde topics
[boeken]Leest de tweaker? en zoja welke boeken?
Leest de Tweaker? Zo ja, welke boeken? - deel2
Welke boeken leest de tweaker? - deel 3
Welke boeken leest de tweaker? - deel 4

Science Fiction, Fantasy & Horror boeken - Deel 2
Wat was de titel van dat boek ook alweer?
Must have boekenplankvullers. (HK)
Science Fiction & Fantasy boeken
Harry Potter and the Half-Blood Prince
[Spoilers] Harry Potter and The Deathly Hallows
[Boeken] Dean Koontz
[Boek] Welke thriller
[boeken] Computer gerelateerde boeken
Goede schrijvers van Engelse sciencefiction
Encyclopedie van misvattingen e.a.

Aanvullingen voor de TS kunnen via DM

[Voor 4% gewijzigd door Mr. Awesome op 10-07-2021 13:03]

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Door de recente ontwikkelingen bij de Tweakers HQ, is SG opgesplitst in AZ en TL. Het verzoek vanuit de mods om een nieuw topic te openen in AZ, zodat het oude topic wel achter gesloten deuren blijft.

Niet iedereen zal het eens zijn met deze beslissing, maar hiervoor verwijs ik je naar Plannen AZ/TL. Mocht je toch graag informatie willen delen waarvan je niet wilt dat het opgepikt wordt door zoekmachines/spiders/bots, gebruik de member-only-tags ([mo])

Ik zal binnenkort een poging doen om de TS wat aantrekkelijker, nieuwer en uitgebreider te maken. Ik heb vooghel en Dikkiedikdik mede-auteur gemaakt. Vooghel omdat hij de vorige TS gemaakt heeft, Dikkiedikdik omdat hij een van de actiefste leden was in het vorige topic. Mocht iemand anders ideeën hebben voor de TS, let me (us) know via DM.

[Voor 26% gewijzigd door Mr. Awesome op 22-04-2015 13:13]

• Anoniem: 601896
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 601896 op 22-04-2015 13:32]

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:32

sebasd

loopt op espresso

nul07, bedankt voor de tip, die gaat op mijn leeslijst. De commentaren zijn nogal gemengd op Goodreads, maar goed, daar laat ik me niet door tegenhouden.

Zelf momenteel The Fifth Gospel aan het lezen van Ian Caldwell, een van de auteurs van The Rule Of Four (Een Venetiaans geheim). Erg spannend en lekker vlot leesbaar tot nu toe.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik ben de laatste dagen Dit kan niet waar zijn van Joris Luyendijk.

Non-fictie. Hij heeft zich een paar jaar het bankencentrum van Londen genesteld, op basis waarvan hij dit boek schreef (en blogs). Het geeft mij een breder en dieper inzicht in de bankiers en de mensen er achter, in de jaren na (het begin van) de crisis. Boeiend om te lezen.

[Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 22-04-2015 14:58. Reden: image verkleind]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:50

kevin33

Welkom in Utopia.

Na een aardig stapeltje fictieboeken, maar eens begonnen in Voetbal & Maffia in de lage landen.

Vrij aardig boek tot nu toe. Wel verbijsterd dat er zoveel geld in omgaat. Ben nog niet echt heel ver, maar vond het verhaal over Alexander Prent heel tof om te lezen, die werd dus gewoon cash uitbetaald a 80 miljoen Vietnamese Dong. Ook het verhaal over Buttner, waarbij het gekloot bij Vitesse heel precies word beschreven, de achterkamertjes, de financiele vergoedingen e,d.

Onlangs De verborgen universiteit gelezen, vond het traag boek, het werd naar mijn mening allemaal nogal uitgesmeerd. Voor de rest prima boek. Beetje Harry Potter achtig, met een 19 jarig grietje bierdrinkend en rokend grietje in de hoofdrol. Na Voetbal & Maffia deel 2 maar eens lezen.

Ook de Deamon serie van Daniel Suarez uitgelezen, dit vond ik persoonlijk een tegenvaller, ik had gehoopt op een boek als Ready Player One, maar dit was echt zoveel minder. Ik had serieus het gevoel dat de schrijver onder invloed was tijdens het schrijven.

Wat ik wel een ontzettend tof boek vond was Een man die Ove heet, dit is voor mij het beste boek van het jaar, wat een ontzettend prettig geschreven boek, soms bikkelhard, soms ontroerend tot op het bot, dit is niet zomaar een boek, dit is een kunstwerkje.

Een andere favoriet van mij is Shit my Dad says, bijzonder grappig! Vooral de kijk van de vader van de schrijver op de wereld, het lak hebben aan alles is goed verwoord.

Nu we toch aan het typen zijn, lees ook eens Het geheim van Penumbra’s boekwinkel, denk dat dit boek voor iedere Tweaker een feest van herkenning is. Goed geschreven, spannend, vol humor.

[Voor 14% gewijzigd door kevin33 op 07-08-2016 19:43]

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Topicstarter
Het geheim van Penumbra’s boekwinkel een tijdje terug gelezen, erg leuk inderdaad voor de Tweakers. Helemaal met die oude Mac in de winkel. Heerlijk.

Leest heerlijk weg, soort kleine avonturenroman in een boekwinkel met een tweaker die daar werkt en zich verveeld en dan met nog een boel extra's. Dikke aanrader inderdaad. Vond het alleen jammer dat hij uit was, hij leest nogal heel snel weg. Had van mij een langer verhaal mogen zijn.

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:36

Spooksel

Spooksel!

Ik heb afgelopen week het eerste deeltje van Terry Pratchett's Discworld series gelezen.

The colour of magic.

Wel leuk verhaal, heb om sommige stukjes nog best kunnen lachen. Heb op zich wel zin om de rest ook te gaan lezen, maar ben eigenlijk meer op zoek naar de boekjes om ze ff te lenen ipv kopen. Om nou iedere keer 10 euro te gaan betalen voor zo'n pocket boekje (40 delen :S) dat je in een avond uitleest, dat tikt wel aan :(

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Anoniem: 32279 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:45:
Het geheim van Penumbra’s boekwinkel een tijdje terug gelezen, erg leuk inderdaad voor de Tweakers. Helemaal met die oude Mac in de winkel. Heerlijk.

Leest heerlijk weg, soort kleine avonturenroman in een boekwinkel met een tweaker die daar werkt en zich verveeld en dan met nog een boel extra's. Dikke aanrader inderdaad. Vond het alleen jammer dat hij uit was, hij leest nogal heel snel weg. Had van mij een langer verhaal mogen zijn.
Er is een prequel, echter nog niet vertaald.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

embrace the suck

wat voor boeken kun je hier posten? Romans of ook bijv. informatieve boeken/studieboeken? Ik lees niks daarover in de topicstart.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:36

Spooksel

Spooksel!

De vraag is 'Welke boeken leest de Tweaker?', dus het lijkt me dat het soort boek dan niet uitmaakt he :)

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Topicstarter
kevin33 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:56:
Er is een prequel, echter nog niet vertaald.
Oh? Ik ga amazon.com even opstarten, geen probleem om hem in het Engels te lezen.
Edit: ik heb nu deze, is dat de juiste? : Robin Sloan - Ajax Penumbra 1969
kevin33 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:11:
Onlangs De verborgen universiteit gelezen, vond het traag boek, het werd naar mijn mening allemaal nogal uitgesmeerd. Voor de rest prima boek. Beetje Harry Potter achtig, met een 19 jarig grietje bierdrinkend en rokend grietje in de hoofdrol.
Gaat ze ook toveren enzo in deze reeks? Ik vind de covers van deze boeken zo intrigerend, heb ze al een paar keer in handen gehad, maar had niet echt de link gelegd dat het ala Harry Potter was. Het is meen ik geen young adult?

[Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 22-04-2015 18:56]

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Anoniem: 32279 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 18:37:
[...]

Oh? Ik ga amazon.com even opstarten, geen probleem om hem in het Engels te lezen.
Edit: ik heb nu deze, is dat de juiste? : Robin Sloan - Ajax Penumbra 1969

[...]

Gaat ze ook toveren enzo in deze reeks? Ik vind de covers van deze boeken zo intrigerend, heb ze al een paar keer in handen gehad, maar had niet echt de link gelegd dat het ala Harry Potter was. Het is meen ik geen young adult?
Jep, bij Bol als ebook rond de 3 euro trouwens.

Euhm, na een pagina of honderd kan ze een kaars met haar vingers aansteken. Qua magie valt het wel tegen eigenlijk. Het young adult gehalte vindt ik meevallen, maar goed dat is persoonlijk.

[Voor 12% gewijzigd door kevin33 op 22-04-2015 19:47]

• dabor
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-03 22:43
Alarmfase rood van Tess Gerritsen heb ik laatst gelezen ;) Zeer leuk boek ,) De spanningopbouw is zeer goed en ik kon niet stoppen met lezen. Zeker een aanrader!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik lees eigenlijk nooit echt boeken, maar heb goede verhalen gehoord over de World of Warcraft boeken. Heb veel Blizzard spellen gespeeld en vond het verhaal daarin altijd wel leuk. Wil graag met Arthas: Rise of the Lich King beginnen. Er staan lijstjes online met welk boek uit de reeks je het beste kunt beginnen, maar ben niet van plan ze allemaal te gaan lezen.

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-03 16:24
Ook hier dan maar: bezig met de "First Law" reeks van Joe Abercrombie, in audioboek vorm. Ik kan me zo voorstellen dat ik het proza als ik het zou lezen maar matig zou vinden (kan me zo al een paar vaste literary devices bedenken die onze Joe wel héél graag bezigt), maar de voorlezer van audible maakt een hoop goed (alleen zijn uitspraak van "grimace" is anders dan de mijne, ... small bones). Zijn stemgebruik is wel prachtig, hoe'n scala aan characters hij uit één stem weet te wringen, zodat je zelfs voordat wordt aangegeven wie aan het woord (of aan het denken) is, doorhebt wie, en in welke state of mind.

Toffe +- low fantasy (alhoewel, toch nog hier en daar een Magus, ik weet niet hoe het echt te klasseren), met bepaalde passages waar mijn maag toch echt van omkeerde, en waarbij bepaalde hoofdpersonages ook héél grijs richting zwart worden. Weinig "good guys" te bekennen, maar vooral veel geweld en "dingen doen omdat het moet". Nu bezig aan het derde boek, na de eerste twee non stop in de wagen verslonden te hebben. Can't wait to see how it ends.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Topicstarter
Kwam net wat interessants tegen, de ware identiteit van KJ Parker is onthuld:

http://www.tor.com/blogs/...a-name-kj-parker-revealed

KJ Parker kent de gemiddelde fantasy lezer wel. Zelf lees ik momenteel zijn boek The Company. Leuk boek, gaat over een groep veteranen die besluiten op een onbewoond eiland te gaan wonen. Ze nemen van alles mee zoals voedsel, kleren, wapens en natuurlijk een berg vrouwen. Alleen gaat dan onder andere het groepsproces werken...

Het interview waarin Tom zijn identiteit onthult is hier uitgeschreven te vinden:
https://subterraneanpress..._k._j._parker_by_tom_holt

Geen internet troll, maar een book troll :D

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 23-04-2015 12:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snowD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-03 12:55
Momenteel ben ik bezig met het leren van Japans doormiddel van 'Japanese From Zero'.. het is "kinderachtig" simpel maar dat maakt het juist een goed leermiddel.. ik wil nog Russisch leren.. maar kan nog niet echt iets vinden wat van de zelfde soort kwaliteit is als 'Japanese from zero'.

Daarnaast heb ik Metro 2033 en Metro 2034 erg fijn om te lezen hoe de wereld eruit ziet na de nucleaire oorlog en hoe mensen proberen te overleven in de Moskouse metro, en 2 tal boeken van Chris Hadfield (eerste boek van em is zijn biografie, 2e is een fotoboek met niet zo heel veel tekst). heb verder nog een aantal (10/15) Manga's..

Wil nog wat boeken van Eve(heb nu alleen het boek over Dust 514) en Guildwars op en latere datum bestellen.

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Anoniem: 32279 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 12:09:
Kwam net wat interessants tegen, de ware identiteit van KJ Parker is onthuld:

http://www.tor.com/blogs/...a-name-kj-parker-revealed

KJ Parker kent de gemiddelde fantasy lezer wel. Zelf lees ik momenteel zijn boek The Company. Leuk boek, gaat over een groep veteranen die besluiten op een onbewoond eiland te gaan wonen. Ze nemen van alles mee zoals voedsel, kleren, wapens en natuurlijk een berg vrouwen. Alleen gaat dan onder andere het groepsproces werken...

Het interview waarin Tom zijn identiteit onthult is hier uitgeschreven te vinden:
https://subterraneanpress..._k._j._parker_by_tom_holt

Geen internet troll, maar een book troll :D
The Folding Knife is ook een aanrader. Ik ben er ooit aan begonnen, maar ik moet hem nog steeds een keer uitlezen.
snowD schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 11:13:
Daarnaast heb ik Metro 2033 en Metro 2034 erg fijn om te lezen hoe de wereld eruit ziet na de nucleaire oorlog en hoe mensen proberen te overleven in de Moskouse metro
Hoe verhoud 2034 zich tegenover 2033? Ik vond 2033 geweldig, een heerlijk duistere setting en de lugubere sfeer druipte van de bladzijden af. Maar voor mijn gevoel was het einde wel echt een einde, en zag zelf weinig opening voor een sequel.

Zo juist A Dance With Dragons uitgelezen, het vijfde deel van de befaamde A Song of Ice and Fire van George R.R. Martin. Een draak van een boek waarbij ik de eerste 700 pagina's uiterst moeizaam vond en soms vrijuit saai, maar de laatste 20 hoofdstukken zijn weer van het niveau als de eerste paar boeken en elk hoofdstuk kent wel een plot twist wat veel goed maakt. Dus nu maar wachten op The Winds of Winter en lekker mee speculeren op /r/asoiaf/

• snowD
hyptonize schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 15:22:

Hoe verhoud 2034 zich tegenover 2033? Ik vond 2033 geweldig, een heerlijk duistere setting en de lugubere sfeer druipte van de bladzijden af. Maar voor mijn gevoel was het einde wel echt een einde, en zag zelf weinig opening voor een sequel.
http://metrovideogame.wikia.com/wiki/Metro_2034

het verhaal komt een beetje heel traag opgang op een ~kwart van het boek verlaten ze Sebastopol en dan duurt het nog ff voor ze bij de Hanza komen.

verder is het gewoon een goed spannend boek :D
spoiler:
met een best wel deprie/zielig einde Mits je je in de characters kunt verplaatsen en het verhaal in je hoofd voor je kunt zien

het heeft trouwens niet zo heel veel te maken met Last Light (wellicht dat de epidemie de zelfde bron is als in Last Light maar in beide gevallen wordt er weinig over gesproken.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Heb net de Harvest Trilogy gelezen (Season of the Harvest, Bitter Harvest, Reaping the Harvest) van Michael R. Hicks.

Gaat over een groep mensen, de Earth Defense Society, die iets op het spoor zijn m.b.t. genetisch gemanipuleerd voedsel. Er blijken ook mensen op deze aarde rond te lopen die niet zijn wat ze lijken te zijn, en die héél andere bedoelingen hebben dan deze groep.

Klinkt cryptisch, maar kan niet meer zeggen zonder teveel te spoileren.

Erg leuke serie, lekker vlot geschreven. Ja, het is SciFi, maar dan wel vrij softcore. En alles speelt zich 'gewoon' op Aarde af, dus ook mensen die niet echt into SciFi zijn kan ik deze trilogie toch wel aanraden.

Ben nu begonnen met de In Her Name: The Last War trilogy (First Contact, Legend of the Sword, Dead Soul). Van dezelfde auteur.

Eveneens SciFi, dit keer een combinatie van military scifi en space opera, en deze speelt zich wel af in de ruimte.

De mensheid heeft zich inmiddels verspreid over diverse planeten en sterrenstelsels, en is volop aan het verkennen om meer leefbare planeten te vinden. De Terran Government, die de aarde bestuurd, heeft de TNS Aurora op verkenning gestuurd naar zo'n potentieel nieuwe planeet.

Echter bleek deze planeet al bezet te zijn door een ander, intelligent, ras, namelijk de Kreelans. Dit is ook het eerste intelligente ras wat de mensheid tegenkomt (hoewel men al wel andere levensvormen ontdekt had, waren deze niet intelligent).

De Kreelans zijn een oud ras (ruim 500.000 jaar oud) en zijn aan het uitsterven, maar aan vechtlust ontbreekt het ze niet. Een erg eer-gebonden samenleving, die tienduizenden planeten omvat.

De bemanning van de Aurora wordt gevangen genomen en moet een test doorstaan...

Meer ga ik niet verklappen, want dan spoiler ik te veel. Ben nu aan het einde van deel 1 (First Contact) en ik vind het een echte pageturner. Lekker losjes geschreven, en erg spannend :)

Virussen? Scan ze hier!

Topicstarter
Members only:

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 26-04-2015 18:39]

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Yay, nieuwe sanderson : )

• gwystyl
  • Laatst online: 14:31

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik ben net klaar met de serie Game of Thrones (Het lied van ijs en vuur). Het was een afweging om te stoppen na boek 3 (waar de serie vorig jaar ongeveer stopte), maar ik ben toch verder gaan lezen. Het verhaal is nogal chaotisch vanwege de vele karakters en plekken waar het zich afspeelt, maar omdat ik de serie al gezien had, had ik er een aardig beeld bij. Mede daardoor was het erg leuk om te lezen. De hoofdstukken zijn steeds vanuit één karakter geschreven, waardoor die soms dingen niet weet die je al wel bij een eerder hoofdstuk over een ander karakter hebt gelezen. De manier van schrijven is erg pakkend, dus als je eenmaal begonnen bent is het lastig om op te houden.

Vanaf seizoen 4 van de serie wordt het boek niet meer letterlijk gevolgd, waardoor ik nu al wat discrepanties ben tegen gekomen. Toch zijn zowel de serie als de boeken wat mij betreft erg de moeite waard.

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:52

krvabo

MATERIALISE!

Anoniem: 32279 schreef op zondag 26 april 2015 @ 18:39:
Members only:
Toch wel een aantal grote schrijvers die wat uitbrengen.

Ik ben blij dat Robin Hobb het tweede boek in haar derde trilogie van Fitz uitbrengt, want dat betekent dat ik binnen 2 jaar verder kan met mezelf depressief te maken met die boeken :P
De fitz-boeken (farseer trilogie etc) zijn erg goed geschreven, maar zo deprimerend. Je gaat zo enorm op in het leven van het ventje, maar Robin Hobb lijkt hem wel te willen martelen. Toch blijf je lezen, weird.

Ben ik de enige die niet tegen al die "verzonnen" namen kan bij (high) fantasy? Ik ben een enorm fantasyfan, maar als ik een paar van die boeken uit het plaatje opzoek en de synopsis lees waarin allerlei 'mooie' namen worden gebruikt dan heb ik er al geen zin meer in. Veel fantasyschrijvers lijken toch van mening dat alles in een boek verzonnen moet zijn, en hoe meer 'stoere' namen ze hebben, hoe beter. Zo is de schrijver van The Iron Druid nogal fan van Ierse mythos, en gebruikt dus in zijn engelstalige boek Tír na nÓg als naam. Het past gewoon niet in het verhaal en vermindert voor mij echt het leesplezier.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Topicstarter
krvabo schreef op maandag 27 april 2015 @ 12:26:
Ben ik de enige die niet tegen al die "verzonnen" namen kan bij (high) fantasy?
Daar kan ik ook niet zo goed tegen. Ik ben sowieso niet zo goed in namen en dit maakt het naast de ergernis ook nog lastiger voor mij.

Ik ga nu meestal naar http://www.shelfari.com/ en daar kopieer ik de namen met uitleg. Dan pak ik de epub van het boek en maak op pagina 1 mijn eigen karakter overzicht (soms doe ik ook beschrijvingen van de rassen in de boeken erbij). Dan op mijn kindle maak ik van die pagina een notitie en dan kan ik tijdens het lezen met 1 druk hiernaartoe en zien hoe het ook alweer zat.

Voor the iron druid (trouwens een geweldige keuze van je om die serie te lezen) krijg je van boek 1 dit (hierin zitten ook geen spoilers, dus altijd shelfari gebruiken en nooit wikipedia):
Atticus O’Sullivan: Last of the Druids, now living in Tempe, Arizona
Oberon: Atticus's Irish wolfhound
The Morrigan: Goddess of war. Chooser of the slain. Takes the form of a battle crow or beautiful (often naked) woman.
Flidais: Goddess of the hunt. Has utter command over all beasts.
Brighid: Goddess of poetry, fire, and the forge. Wife of Bres, sister of Aenghus Og.
Aenghus Og: God of love, brother of Brighid
Hallbjorn Hauk: Atticus' lawyer; werewolf - second of the pack
Emily: Youngest witch in the Tempe Coven
Granuaile: Pronounced "Gran-u-wale," Bartender at Rúla Búla pub.
Perry Thomas: Atticus' employee
Mrs. MacDonaghh: An old widow who likes to sit on her front porch drinking Tullamore Dew. Speaks Irish with Atticus. Hates the British.
Leif Helgarson: An Icelandic vampire; one of Atticus' lawyers.
Laksha Kalasekaran: An Indian Witch who is currently disenbodied
Malina Sokolowski: Tempe Coven witch. Polish. Appears to be in early thirties.
Gunnar Magnusson: Werewolf, alpha male of the Tempe Pack.
Carlos Jimenez: Police detective from Phoenix.
Radomila: Witch, Leader of the Tempe Coven
Bres: God of agriculture, husband to Brighid, former High King of Ireland
Dr. Snorri Jodurssonn: Werewolf, part of the Pack. Surgeon for Pack and other non-humans in Tempe.
Conn: Previous owner of the Fragarach, from whom Atticus stole the legendary sword
Mr. Semerdjian: Atticus's nosy neighbor
Op die manier is er voor mij mee te leven. Het kost een minuut of 5 werk om dit in de epub te krijgen (ik doe het meestal met de epub editor van calibre, maar andere editors werken ook).

Als alternatief kan je de lijst in word zetten en in klein lettertype uitprinten en dan met afplaktape van de gamma ofzo op de cover van de ereader plakken (binnenkant). Dat werkt ook prima. Maar sinds de Kindle met 1 druk op de knop naar een miniatuurweergave van je notities kan gaan gebruik ik dat.

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 27-04-2015 12:35]

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Anoniem: 32279 schreef op maandag 27 april 2015 @ 12:32:
[...]

Daar kan ik ook niet zo goed tegen. Ik ben sowieso niet zo goed in namen en dit maakt het naast de ergernis ook nog lastiger voor mij.

Ik ga nu meestal naar http://www.shelfari.com/ en daar kopieer ik de namen met uitleg. Dan pak ik de epub van het boek en maak op pagina 1 mijn eigen karakter overzicht (soms doe ik ook beschrijvingen van de rassen in de boeken erbij). Dan op mijn kindle maak ik van die pagina een notitie en dan kan ik tijdens het lezen met 1 druk hiernaartoe en zien hoe het ook alweer zat.

Voor the iron druid (trouwens een geweldige keuze van je om die serie te lezen) krijg je van boek 1 dit (hierin zitten ook geen spoilers, dus altijd shelfari gebruiken en nooit wikipedia):

[...]

Op die manier is er voor mij mee te leven. Het kost een minuut of 5 werk om dit in de epub te krijgen (ik doe het meestal met de epub editor van calibre, maar andere editors werken ook).

Als alternatief kan je de lijst in word zetten en in klein lettertype uitprinten en dan met afplaktape van de gamma ofzo op de cover van de ereader plakken (binnenkant). Dat werkt ook prima. Maar sinds de Kindle met 1 druk op de knop naar een miniatuurweergave van je notities kan gaan gebruik ik dat.
Heb je toevallig een Kindle? Dan zou The Fictionary perfect voor je zijn.

Topicstarter
Wow! Dat is meer dan interessant voor mijn kindle paperwhite 2. En het werkt makkelijker. Zitten aardig wat dingen op mijn to read lijst bij, ga morgen die sf en fantasy woordenboeken meepakken.

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Anoniem: 32279 schreef op maandag 27 april 2015 @ 22:02:
Wow! Dat is meer dan interessant voor mijn kindle paperwhite 2. En het werkt makkelijker. Zitten aardig wat dingen op mijn to read lijst bij, ga morgen die sf en fantasy woordenboeken meepakken.
Jep, het werkt echt ideaal. Het is even uitvogelen hoe je het op je Kindle krijgt, maar dan werkt het ideaal. Je moet hem 'kopen' (het is gratis, dan krijg je via je mail een link naar een .mobi gestuurd en die kun je downloaden en naar je kindle mailen, daar downloaden, openen en hij installeert vanzelf)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:02

heuveltje

KoelkastFilosoof

Spooksel schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:50:
Ik heb afgelopen week het eerste deeltje van Terry Pratchett's Discworld series gelezen.

The colour of magic.
[afbeelding]

Wel leuk verhaal, heb om sommige stukjes nog best kunnen lachen. Heb op zich wel zin om de rest ook te gaan lezen, maar ben eigenlijk meer op zoek naar de boekjes om ze ff te lenen ipv kopen. Om nou iedere keer 10 euro te gaan betalen voor zo'n pocket boekje (40 delen :S) dat je in een avond uitleest, dat tikt wel aan :(
Als er nou eens zoiets bestond als een groot gebouw vol boeken, waar je voor een kleine prijs per jaar boeken kunt lenen :P
Hier in eindhoven hadden ze ze in ieder geval wel.

De latere boeken zijn trouwens wel wat zwaarder zowel in stijl als pagina's dus dan krijg je iets meer voor je geld !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel Pentium 233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600

Topicstarter
hyptonize schreef op maandag 27 april 2015 @ 22:10:
[...]

Jep, het werkt echt ideaal. Het is even uitvogelen hoe je het op je Kindle krijgt, maar dan werkt het ideaal. Je moet hem 'kopen' (het is gratis, dan krijg je via je mail een link naar een .mobi gestuurd en die kun je downloaden en naar je kindle mailen, daar downloaden, openen en hij installeert vanzelf)
Ik ben er nog eens dieper ingedoken, maar het bevalt me niet echt (nog). Het is wat onduidelijk welke dictionary voor welk boek is en vaak mist 1 boek gewoon (werkt de dictionary pas vanaf boek 2 in een reeks).

Ik ga denk ik zelf dictionaries bouwen, althans als het niet al te veel werk is. Zo te zien valt het mee als ik met behulp van shelfari aan de slag ga. Hier is een tutorial voor de liefhebbers met een kindle:
http://www.mobipocket.com...en&File=advancedbooks.htm

Ik ga even experimenteren. Maar dit gaat wel wat offtopic hier, dus ik zal geen verdere updates meer posten. Die zal ik gaan delen hier: Amazon's nieuwe Kindle ereaders

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 28-04-2015 13:08]

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Anoniem: 32279 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:05:
[...]

Ik ben er nog eens dieper ingedoken, maar het bevalt me niet echt (nog). Het is wat onduidelijk welke dictionary voor welk boek is en vaak mist 1 boek gewoon (werkt de dictionary pas vanaf boek 2 in een reeks).

Ik ga denk ik zelf dictionaries bouwen, althans als het niet al te veel werk is. Zo te zien valt het mee als ik met behulp van shelfari aan de slag ga. Hier is een tutorial voor de liefhebbers met een kindle:
http://www.mobipocket.com...en&File=advancedbooks.htm
Het mist geen boeken, maar wanneer je de dictionaries gebruikt in een van de eerste boeken in de serie, is de kans op spoilers wel groter.

Topicstarter
hyptonize schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:07:
[...]

Het mist geen boeken, maar wanneer je de dictionaries gebruikt in een van de eerste boeken in de serie, is de kans op spoilers wel groter.
Ah ok. Dat had ik nog niet getest. Ik ontdekte dat ik zelf ook een woordenboek kan bouwen en dat heeft een dusdanig aantrekkingskracht op mij als tweaker dat ik ga knutselen vanavond.

Ik moet namelijk alleen iets hebben voor de namen, de rest vind ik niet zo boeiend. Die dictonaries die ik kan downloaden zijn wel heel erg uitgebreid, die van robert jordan omvat meer tekst dan in 3 boeken staat :o

Maar de fictinary's van Brandon Sanderson zien er echt heel goed uit, check http://thefictionary.net/cosmere/

Daar is gewoon een dictionary voor word of radiance als je allow of law gelezen heb en eentje als je hem niet gelezen hebt, echt top. Ik ben dus zeker blij met de link, maar ik ga met het idee aan de haal voor mijzelf en het verbeteren voor mijn gebruik. Ik wil namelijk ook een werkende versie voor mijn Nederlande game of thrones boeken en daar wil ik ook foto's in van de hoofdpersonen. Dat zal vast wat uitzoekwerk kosten, maar het kan en ik ga er heerlijk mee stoeien.

Weer een hobby erbij. :)
En het is vrij simpel volgens mij , hier een voorbeeld dictionary die je kan aanpassen:
http://www.mobileread.com...entid=107966&d=1373401767

[Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 28-04-2015 13:40]

• October
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Ff totaal iets anders.

Op bookdepository zat ik vandaag te kijken in mijn order history. Het is mij opgemerkt dat de boeken afgelopen jaar veel duurder zijn geworden. Ik had eens een order van 6 boeken met als totale waarde €65,32. Ik heb naberekent hoeveel ze nu kosten: €109,73. Verschil van maar liefst €44,41!!! Dat is prijsstijging van €7,40 per boek!

Maja ik heb Plato's The Republic binnen en ga die binnenkort lezen.

• snowD
Wikipedia: Metro 2035

Juni 2015 voor de Russische release en niet eerder dan 2016 de Engels. en het volgt de Last Light story line met wederom Artyom als Hoofdpersoon :)

[Voor 6% gewijzigd door snowD op 28-04-2015 15:21]

Topicstarter
October schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:21:
Op bookdepository zat ik vandaag te kijken in mijn order history. Het is mij opgemerkt dat de boeken afgelopen jaar veel duurder zijn geworden. Ik had eens een order van 6 boeken met als totale waarde €65,32. Ik heb naberekent hoeveel ze nu kosten: €109,73. Verschil van maar liefst €44,41!!! Dat is prijsstijging van €7,40 per boek!
De euro ten opzichte van de Engelse munt is wel heel veranderd, zou het niet daardoor komen? Idem voor de euro - dollar koers.

• useruser
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-01 10:11
Op het moment ben ik bezig met The Wheel of Time serie, ben halverwege boek 5. Erg leuke serie :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Members only:

:o

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:23

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik ben Pelgrim net gelezen. Beetje in dubio, het las erg lekker weg maar volgens mij zitten er wat vreemde dingen in. Ik zit met één volslagen onbegrijpelijk geval, meer mensen die het gelezen hebben? Dan zet ik de vraag even in een spoiler tag?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-03 19:07
heb "ik ben Pelgrim" ook gelezen. vond het wel een goed boek moet ik zeggen. en dat terwijl ik meer van de fantasy boeken ben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

OK, misschien kun jij me dan wat helpen? Voor degenen die het nog niet hebben gelezen maar even in spoilertags.

spoiler:
Het boek begint met de moord op een onbekende vrouw: een vrouw die in het bad onherkenbaar is verminkt. Zowel Pelgrim als Ben Bradley zijn hierbij.
De vrouw blijkt later gedood te zijn door de vrouw die daarna, in Bodrum, haar identiteit overnam (Ingrid Kohl). Deze vrouw had een nieuwe identiteit nodig, en greep de 9-11 ramp in New York aan om in de chaos iemand te vermoorden.
Alleen: Ben Bradley werd zelf gewond bij 9/11? En kwam pas (veel) later achter de identiteit van de schrijver van het boek (Pelgrim) wat hij ging lezen tijdens/na zijn herstel?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Leuke nieuwe actie van uitgever Luitingh Sijthoff: een boek uitbrengen als tv serie. Elk hoofdstuk kost 1 euro, de eerste 3 hoofdstukken gratis. Het hele boek kost dus 9 euro en je kan dus 1/3e van het boek ongeveer gratis meepakken, vanaf 14 mei te koop / download via http://www.de-deal.nl/

Verder net dit gekocht (op bol.com):

10 jaar gevangen (over de ontvoering van twee vrouwen in Cleveland, net vertaald en net binnengekomen op nummer 1 van de New York Times bestsellerlijst, lijkt me zeer zeer interessant). Linkje

Het recht van de Radch (SF, stond al op mijn verlanglijst en was opeens vertaald in het Nederlands)

Het bloed van de keizer (Fantasy, stond ook al op mijn verlanglijst en was tijdje terug vertaald)

En tot slot

Leviathan ontwaakt (SF, had al een stuk gelezen in de bibliotheek, maar voor die paar euro gekocht zodat ik hem digitaal heb)

Weer wat leuk leesvoer , ideaal met dit weer buiten. En bijna 50 euro gesponsord aan de uitgevers zodat ik hoop dat er weer wat meer SF boeken vertaald gaan worden. Ik ga daar trouwens niet op wachten, rest lees ik denk ik in het Engels wel, of ze moeten vertaald zijn als ik deel 1 uit heb.

[Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 09-05-2015 17:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:39
Klinkt als een goed idee ja. Zo heb ik wel vaker boeken gekocht doordat ze ergens de eerste paar hoofdstukken gratis aanboden :)

Misschien een beetje laat, maar voor wie er in geïnteresseerd is (en op redelijke afstand woont): op het moment is het Boekenfestijn weer bezig in Beursgebouw Eindhoven. Normaal is dat begin november, maar deze is extra. Vandaag en morgen nog. Ben er gisteren geweest en dit zijn mijn aanwinsten:

Die laatste toevallig doordat ik het eerste hoofdstuk via Google Play gelezen had :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
nou, boeken kopen en gelijk goed lezende te krijgen is niet vanzelfsprekend. Bij 4 van de 5 gekochte boeken kan ik niet eens van lettertype wisselen. Na het inbouwen van een publisher font met behulp van calibre (waarmee ik ook epub naar azw3 voor mijn kindle omzet) is de css ook weer kloppende gemaakt door calibre en werkt alles weer.

Toch jammer dat je als niet computer minded persoon met een ereader in de legale markt nog niet 100% erop kan vertrouwen dat het werkt. Tja, je kan lezen, maar als je dat lettertype moet nemen waarop de kindle terugvalt als de css niet klopt, daar gaat je hart ook niet sneller van kloppen.

Maar goed, ik kan het en we zitten hier op tweakers, ik ga in iedergeval lekker lezen. En ik wou dat ik in de buurt van Eindhoven woonde, elke keer zie ik dat hier voorbijkomen, jaar in jaar uit en elke keer mooie boeken zoals nu weer , maar om nu een paar honderd km te gaan rijden voor wat boeken gaat mij te ver.

Hier in het noorden is nooit een interessante boekenbeurs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Anoniem: 32279 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 20:40:
Toch jammer dat je als niet computer minded persoon met een ereader in de legale markt nog niet 100% erop kan vertrouwen dat het werkt. Tja, je kan lezen, maar als je dat lettertype moet nemen waarop de kindle terugvalt als de css niet klopt, daar gaat je hart ook niet sneller van kloppen.
Dus je koopt boeken in het verkeerde formaat en bent dan niet tevreden wanneer het niet allemaal werkt zoals jij dat wil. Denk ik dan te simpel als ik "koop dan of geen Kindle, of geen epubs" zeg?

Een niet-computerminded persoon gebruikt geen Calibre en zal het doorgaans bij één systeem houden: Kindle+Amazon's formaat of ander merk+epubs en loopt dan (bijna) nooit tegen dit issue aan.

[Voor 34% gewijzigd door Bundin op 09-05-2015 21:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Een epub is feitelijk een website met wat html pagina's en een css, of je de website nu bekijkt op een windows pc of op een linux os, het zou moeten werken. Er zijn namelijk genoeg epub readers die bijv. Last hebben van fouten in de opmaak.

Ik zal de uitgever wel even mailen waar de fouten zitten. De meeste mensen zou het niet eens opvallen of die irriteren zich er niet aan, ik wel en pas het dan zelf even aan).

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 09-05-2015 22:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Anoniem: 32279 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 17:00:
afbeelding]

Het recht van de Radch (SF, stond al op mijn verlanglijst en was opeens vertaald in het Nederlands)

[afbeelding]

Het bloed van de keizer (Fantasy, stond ook al op mijn verlanglijst en was tijdje terug vertaald)

En tot slot

[afbeelding]

Leviathan ontwaakt (SF, had al een stuk gelezen in de bibliotheek, maar voor die paar euro gekocht zodat ik hem digitaal heb)

Weer wat leuk leesvoer , ideaal met dit weer buiten. En bijna 50 euro gesponsord aan de uitgevers zodat ik hoop dat er weer wat meer SF boeken vertaald gaan worden. Ik ga daar trouwens niet op wachten, rest lees ik denk ik in het Engels wel, of ze moeten vertaald zijn als ik deel 1 uit heb.
Tof dat deze series vertaald worden in het Nederlands. Alle drie de serie zijn high-profile series in hun genre! Nu The Expanse in het Nederlands vertaald is kan ik die ook eindelijk aanraden aan wat vrienden van me (die wel graag SF lezen maar niet Engels)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Voor wie Markus Heitz graag leest, in februari heeft hij een 5e deel van de dwergen reeks geschreven en die is vertaald naar het Nederlands, zie http://www.lsamsterdam.nl...de-triomf-van-de-dwergen/

Voor mij iets om heel erg naar uit te kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Melkunie
Anoniem: 32279 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 20:40:
En ik wou dat ik in de buurt van Eindhoven woonde, elke keer zie ik dat hier voorbijkomen, jaar in jaar uit en elke keer mooie boeken zoals nu weer , maar om nu een paar honderd km te gaan rijden voor wat boeken gaat mij te ver.

Hier in het noorden is nooit een interessante boekenbeurs.
Ik weet niet waar in het noorden je zit, maar deze zelfde beurs komt ook in Leeuwarden. Wel net geweest, dus de volgende is pas 17-30 maart 2016
http://boekenfestijn.nl/agenda

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Melkunie schreef op zondag 10 mei 2015 @ 11:46:
Ik weet niet waar in het noorden je zit, maar deze zelfde beurs komt ook in Leeuwarden. Wel net geweest, dus de volgende is pas 17-30 maart 2016
http://boekenfestijn.nl/agenda
Ik woon 20 minuten van Leeuwarden af... maar damn, 2016 pas weer?
Ik zet het in iedergeval in mijn agenda :)

Die site is wel handig, ik kan wellicht nog een keer eerder iets met mijn werk of met bezoek familie combineren. 2016 duurt me wat te lang eigenlijk :P Ik heb me in iedergeval net aangemeld voor de nieuwsbrief zodat ik 1 gratis boek krijg.

[Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 10-05-2015 11:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Melkunie
Stel je van die gratis boeken niet te veel voor, dat gaat om een bepaalde collectie en dat is echt meuk. Niet voor niets gratis :P
Ik weet niet of het de vorige keren ook zo was, maar nu was de bon geldig voor óf een gratis boek óf 20% korting op je duurste boek. Sowieso even kijken bij de gratis collectie, maar die 20% is meestal toch interessanter denk ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 669966
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Satanistische Bijbel - Anton Lavey

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

En heb je daar ook nog een mening over, of vind je het gewoon een mooi plaatje?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Zonet de ijzerproef uitgelezen, dat was een leuk boek, einde was mijn inzien verassend, het wordt een serie van 5 boeken, het begin is in ieder geval veel belovend.

Nu begonnen in Stad van Beenderen, wel een echte Young Adult, maar goed dat vindt ikzelf altijd wel fijn lezen als tussendoortje. Hopen dat ik die serie klaar heb, voordat Finders Keepers van King uitkomt, het vervolg op voor mij 1 van zijn betere boeken Mr. Mercedes.

Trouwens, a.s. donderdag boekenmarkt in Almelo, altijd wel gezellig.

[Voor 6% gewijzigd door kevin33 op 12-05-2015 16:17]

Topicstarter
Ijzerproef is ook young adult, maar echt heel leuk. September deel 2 in het engels, cover is heel tof (zie goodreads). De auteurs moeten wel wat aan hun gezondheid denken... https://youtu.be/l_HR4ZIYAz4

[Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 13-05-2015 22:40]

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:32

sebasd

loopt op espresso

Momenteel bezig in Friday Night Lights. Ik ben niet per se een American football-fan maar heb wel een zwak voor boeken die zich afspelen in smalltown VS (Empire Falls is bijvoorbeeld een van mijn favoriete boeken). Tot nu toe erg leuk om te lezen, maar ik ben nog niet heel ver.

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Zondag The Way of Kings van Brandon Sanderson uitgelezen, het eerste deel van The Stormlight Archive. Een flinke pil, 1258 bladzijdes, en ik heb er ook een flinke tijd over gedaan. De wereld is echt extreem diep uitgewerkt, en Sanderson heeft zelfs een hoop nieuwe planten bedacht die groeien op de wereld van Roshar. Het volgt verschillende verhaallijnen en uiteindelijk komt een groot deel van die verhaallijnen aan het einde bij elkaar. Het einde is geeft veel antwoord op vragen, maar roept ook weer een hoop nieuwe vragen op. Dat maakt niet uit, want dit is pas boek 1 van de 10 (tot nu toe zijn er pas 2 van uitgebracht). De snelheid had zo nu en dan een flinke inkak, maar vanaf de helft van het boek kwam de snelheid er echt goed in en heb het toen in een paar dagen uitgelezen.

Vandaag Mr. Penumbra's 24 Hour Book Store van Robin Sloan uitgelezen. Relatief kort boekje, nauwelijks 300 pagina's. Bijna volledig geluisterd als audioboek. Afgelopen dagen veel op de fiets en in de trein gezeten dus flink wat kunnen luisteren. Deed me erg denken aan Corey Doctorow's Little Brother en Ernest Cline's Ready Player One. Beetje Sci-Fi in de hedendaagse wereld, zeg maar.

• witeken
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Ik ben

Atom: A Single Oxygen Atom's Journey from the Big Bang to Life on Earth...and Beyond van Lawrence Krauss aan het lezen.

Het idee waar het boek rond gebouwd is, is mooi gevonden en goed geschreven.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik ben de laatste tijd in de non-fictie / geschiedenis bezig. Een tijdje geleden Showstopper over de ontwikkeling van Windows NT uitgelezen. Heel interessant boek over wat er allemaal nodig is om zo'n stuk software mogelijk te maken.

En nu ben ik bezig in een boek dat de ontwikkeling van de nucleaire technologie in Iran beschrijft. Ook heel interessant omdat er wat historie van Iran zelf in zit. De inmenging van vooral Groot-Brittanië in die regio is niet iets wat vaak genoemd wordt.
Wat het nog leuker maakt is dat ik het boek in een winkel in Turks-Cyprus heb opgeduikeld.

Wat nog ligt te wachten is een boek over de geschiedenis van de Balkan

en 45 van Bill Drummond (van The KLF)

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
hyptonize schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 23:54:
Zondag The Way of Kings van Brandon Sanderson uitgelezen, het eerste deel van The Stormlight Archive. Een flinke pil, 1258 bladzijdes, en ik heb er ook een flinke tijd over gedaan.
Ik ben er ook mee bezig, schiet ook niet echt op. Ben nu op 1/3e. Leuk om te horen dat het zo wat sneller gaat lopen allemaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:07
hyptonize schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 23:54:
Zondag The Way of Kings van Brandon Sanderson ..............
Wat mij betreft ook zeker een aanrader. Ik heb deel 2 ook al gelezen, en het blijft interessant, een paar nieuwe personages erbij en toch voldoende verdieping van de hoofdpersonen.

Branden heeft ook 'The Wheel of Time' serie afgeschreven, maar dat duurde al lang. Mede daardoor ben ik wel benieuwd wanneer deel 3 uitkomt. Hopelijk sneller als eerder het geval was, en dat de serie geen 20 jaren plan is.

Nu schrijft hij ook wel heel veel, ook met de Mistborn trilogie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Rob-T6 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:23:
[...]

Wat mij betreft ook zeker een aanrader. Ik heb deel 2 ook al gelezen, en het blijft interessant, een paar nieuwe personages erbij en toch voldoende verdieping van de hoofdpersonen.

Branden heeft ook 'The Wheel of Time' serie afgeschreven, maar dat duurde al lang. Mede daardoor ben ik wel benieuwd wanneer deel 3 uitkomt. Hopelijk sneller als eerder het geval was, en dat de serie geen 20 jaren plan is.

Nu schrijft hij ook wel heel veel, ook met de Mistborn trilogie
Lang?! Brandon is de snelste schrijver in het fantasy genre! Hij poept elk jaar minimaal een (YA) novel en een of twee novella(s) uit, en vorig jaar heeft ie zelfs 2 boeken in 4 maanden geschreven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:07
Klopt, maar met dat lang bedoel ik op de tijd tussen delen van 1 serie. Het lastige is dat hij veel series tegelijk heeft lopen.

Wat dan wel weer leuk is, is dat veel series in hetzelfde universum zitten, alleen op andere continenten of werelden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ImdaMned
  • Nu online
Als je Robert Jordan en George R.R. Martin sinds boek 1 leest dan is Sanderson een verademing : )

nu gauw skin deep uitlezen. 124 pagina's

[Voor 1% gewijzigd door ImdaMned op 15-05-2015 18:42. Reden: 12 minder]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Rob-T6 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:42:
Wat dan wel weer leuk is, is dat veel series in hetzelfde universum zitten, alleen op andere continenten of werelden.
Zeker een pluspunt. Ik meen dat al zijn boeken in 1 universum zich afspelen? Ik begrijp uit je reactie dat dit niet het geval is. Weet je welke er niet onder vallen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:23:
[...]

Zeker een pluspunt. Ik meen dat al zijn boeken in 1 universum zich afspelen? Ik begrijp uit je reactie dat dit niet het geval is. Weet je welke er niet onder vallen?
Alle adult fiction novels (The Stormlight Archive, Mistborn, Elantris, Warbreaker) spelen zich af in de Cosmere. YA boeken (The Reckoners, Rithmatist, Alcrataz) en sommige novellas (Infinity: Blade, Firstborn) niet. Van Legion ben ik niet zeker.

zie ook http://coppermind.net/wik...bliography_of_the_Cosmere (minor spoilers on page)

[Voor 17% gewijzigd door Mr. Awesome op 15-05-2015 11:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ImdaMned
  • Nu online
hyptonize schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:28:
[...]

Alle adult fiction novels (The Stormlight Archive, Mistborn, Elantris, Warbreaker) spelen zich af in de Cosmere. YA boeken (The Reckoners, Rithmatist, Alcrataz) en sommige novellas (Infinity: Blade, Firstborn) niet. Van Legion ben ik niet zeker.

zie ook http://coppermind.net/wik...bliography_of_the_Cosmere (minor spoilers on page)
In legion hebben ze het over jeruzalem. Volgens mij de hedendaagse aarde.

Topicstarter
Eclips magazine voorjaar 2015 is beschikbaar online:
http://issuu.com/dromendemonen/docs/eclips_vj_2015_lowres

Ze zoeken vrijwilligers (ik denk betaald of betaling met gratis nieuwe boeken), leuke baan voor erbij wellicht voor een liefhebber hier?
http://www.lsamsterdam.nl/eclips/

[Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 16-05-2015 20:26]

• Melkunie
Cool, ik kende het hele magazine niet. Bedankt! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

embrace the suck

The trouble with physics
Lee Smolin

Lee Smolin geeft zijn mening over de huidige staat van de natuurkunde, vooral door de plaats van snaartheorie te bekijken. De problemen met snaartheorie volgens Smolin:
- het geeft geen voorspellingen die kunnen worden getoetst in een experiment
- er zijn er oneindig veel
- de m-theorie bestaat niet, zelfs na tientallen jaren onderzoek is deze nog niet gevonden
- snaartheorie gaat uit van bestaande ruimte terwijl een theorie juist onafhankelijk moet zijn van een achterliggende ruimte-tijd doordat de ruimte-tijd uit de theorie volgt, wat blijkbaar niet het geval is met snaartheorie.
- er is geen bewijs dat de snaartheorie eindig is, dat wil zeggen dat er uitkomsten zijn die naar oneindig kunnen gaan.
- nog wel wat problemen

Volgens Smolin wordt aan de snaartheorie zoveel aandacht gegeven vanwege het feit dat wetenschappers irrationele mensen zijn die vooral aan hun eigen carriere denken, door scheve machtsverhoudingen in universiteiten, en doordat ouderen teveel macht hebben waardoor opkomende jongeren niet kunnen functioneren op universiteiten en daarom geen nieuwe ideeën kunnen inbrengen waardoor de wetenschappelijke ontwikkeling sterk vertraagd wordt. Door deze verhoudingen komt de snaartheorie op de voorgrond te staan terwijl die theorie geeneens voorspellingen doet. Hoog tijd voor verandering !!!

Het grootste deel gaat dus over natuurkunde en wat er allemaal niet klopt aan snaartheorie. De laatste hoofdstukken zijn wat saaier omdat deze gaan over de sociale structuren in de (amerikaanse) academische wereld, waaruit volgt waarom er zoveel propaganda wordt gemaakt voor de snaartheorie. Desondanks wel erg nuttige informatie.

Een prima en interessant boek !

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Melkunie schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 20:36:
Cool, ik kende het hele magazine niet. Bedankt! :)
Is wel leuk, niet heel heel speciaal ofzo, maar ook niet onaardig. Ik las hem altijd op de wc, maar ik kan nergens een papieren versie meer vinden. Maar het is een beetje zo'n magazine om even tussendoor tot je te nemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P_Tingen
  • Laatst online: 16:29

P_Tingen

omdat het KAN

Ik ben nu aan het lezen in De Cirkel van Dave Eggers. Erg leuk boek waarin het bedrijf "De Cirkel" wel erg veel overeenkomsten vertoont met Google. Het leest lekker weg en al lezende begin je je af te vragen hoe sociaal social media eigenlijk is. Een boek met meer boodschap dan je wellicht zou denken.

Beschrijving:
Mae Holland kan haar geluk niet op als ze wordt aangenomen bij de Cirkel, het machtigste internetbedrijf ter wereld. De persoonlijke e-mails van de gebruikers, hun sociale media, betalingsverkeer en aankopen zijn met elkaar verbonden door een universeel besturingsprogramma. Het resultaat: iedereen heeft slechts één online identiteit. Een nieuw tijdperk van openheid en gemeenschapszin is aangebroken.

PRIVACY IS DIEFSTAL

Mae laat zich meeslepen door de energie van het bedrijf, de groepsactiviteiten en de feestjes, de oneindige mogelijkheden – zelfs als ze het leven buiten de campus langzaam uit het oog verliest, een ontmoeting met een collega haar in verwarring brengt, en haar bijdrage aan de Cirkel steeds meer openbaar wordt.

GEHEIMEN ZIJN LEUGENS

De Cirkel is een intelligente, geestige en spannende roman die vragen oproept over ons geheugen, onze geschiedenis, privacy, democratie en de grenzen aan onze kennis van de wereld.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:30

B2

wa' seggie?

Afgelopen weekend jarig geweest en het e.e.a. aan boeken gekregen. Ben begonnen in het eerste boek, zal met name voor babyboomers een feest van herkenning zijn, maar het is interessant om te lezen welke ontwikkelingen er de afgelopen 60 jaar zijn geweest. En het is leuke munitie voor weer een discussie met die verwende babyboomers ;)

Gouden Jaren
Beschrijving:
Gouden jaren vertelt het verhaal van de ongekende naoorlogse groei die ons leven op alle fronten heeft veranderd. De wekelijkse teil werd een dagelijkse douche, het papieren loonzakje een digitale bankrekening en de boterham met tevredenheid een broodje gezond. Vertrouwde beroepen verdwenen, nieuwe deden hun intrede. Wie had er in de jaren vijftig al gehoord van mondhygiëniste of activiteitenbegeleider?

Gouden jaren staat vol met herkenbare anekdotes, scherpe observaties en schitterende foto’s. Het laat zien hoe compleet anders ons leven er een halve eeuw geleden uitzag en dat we rijker zijn geworden dan we ooit voor mogelijk hadden gehouden.

De Uitvinders
Beschrijving:
De computer en het internet zijn de belangrijkste uitvindingen van onze tijd, maar weinig mensen weten wie ze heeft uitgevonden. Dit is het verhaal van alle pioniers, hackers, ondernemers en genieën die verantwoordelijk zijn voor de digitale revolutie. Over hoe hun geest werkte, wat ze zo creatief maakt en waarom hun vermogen om samen te werken zo belangrijk is.

Vijand van de Russische Staat
Beschrijving:
Bill Browder was een zeldzaam succesvolle hedgefundmanager; als een van de eersten had hij door hoe krankzinnig veel geld er na de val van de muur en het uiteenvallen van de Sovjet-Unie verdiend kon worden in 'het wilde Oosten'. Maar het gaat mis. De Russische oligarchen gaan hem dwarszitten: ze overvallen zijn kantoren en stelen 230 miljoen belastinggeld. Browder vecht terug, aanvankelijk met succes, maar de Russen hanteren andere spelregels. Een maand nadat Browders advocaat Sergei Magnitsky een gigantische misdaad openbaar heeft gemaakt waarbij Poetin zelf betrokken is, wordt hij opgepakt, gearresteerd, gemarteld en in de gevangenis vermoord. De moord grijpt Browder diep aan en verandert zijn leven. Hij begint een vastberaden en indrukwekkende kruistocht om de misdadigers voor het gerecht te krijgen. Van een spijkerharde hedgefundmanager wordt hij een overtuigd mensenrechtenactivist. Hij loopt gevaar en hij weet het, maar de terriërachtige vasthoudendheid en de enorme moed die hem zijn successen brachten, leiden
hem nu ook in zijn strijd om gerechtigheid voor Magnitsky en anderen die lijden onder het regime van Poetin.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-03 22:19
Huidige lijst van mij:

A farewell to arms (Geschreven in Stresa, een stad waar ik toch een stukje opgegroeid ben).
End Times 1 (Warhammer boek)
The Satanic Bible (Staat standaard in mijn huis).

Meningen:

Farewell -> Erg lastig te beschrijven, als ik hem uit heb kom ik er op terug.
End Times 1 -> Leuk voor de Warhammer fan (obviously)
Satanic Bible -> Blijft geweldig om te zien dat dit boek precies 0,0 te maken heeft met alle voor oordelen die er zijn over satanisten. Maar ja, zie maar eens van de slechte naam af te komen met de groep idioten die van alles doet uit de naam Satanist.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
lanerios schreef op maandag 18 mei 2015 @ 09:12:
Huidige lijst van mij:

A farewell to arms (Geschreven in Stresa, een stad waar ik toch een stukje opgegroeid ben).
End Times 1 (Warhammer boek)
The Satanic Bible (Staat standaard in mijn huis).

Meningen:

Farewell -> Erg lastig te beschrijven, als ik hem uit heb kom ik er op terug.
End Times 1 -> Leuk voor de Warhammer fan (obviously)
Satanic Bible -> Blijft geweldig om te zien dat dit boek precies 0,0 te maken heeft met alle voor oordelen die er zijn over satanisten. Maar ja, zie maar eens van de slechte naam af te komen met de groep idioten die van alles doet uit de naam Satanist.
Tip: Noem de auteur bij het boek. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
B2 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 09:08:
Afgelopen weekend jarig geweest en het e.e.a. aan boeken gekregen. Ben begonnen in het eerste boek, zal met name voor babyboomers een feest van herkenning zijn, maar het is interessant om te lezen welke ontwikkelingen er de afgelopen 60 jaar zijn geweest. En het is leuke munitie voor weer een discussie met die verwende babyboomers ;)

De Uitvinders
[afbeelding]Beschrijving:
De computer en het internet zijn de belangrijkste uitvindingen van onze tijd, maar weinig mensen weten wie ze heeft uitgevonden. Dit is het verhaal van alle pioniers, hackers, ondernemers en genieën die verantwoordelijk zijn voor de digitale revolutie. Over hoe hun geest werkte, wat ze zo creatief maakt en waarom hun vermogen om samen te werken zo belangrijk is.
Net hetzelfde boek gekocht. Heb de Bio van Steve al gelezen van Walter en kan niet wachten tot deze binnen is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 23-03 22:19
Aangepaste versie:

A farewell to Arms (Ernest Hemingway, 1929). Een boek een deel geschreven in de stad waar ik stukken ben opgegroeid. Stresa (Italië).

Afgelopen week ook in Stresa gekocht, en wat een goed boek is dit. Had zelf nog vrij weinig van Hemingway gelezen, maar dit smaakt naar meer! (Wel de engelse versie overigens)

The Return of Nagash: The End Times Book 1 (Josh Reynolds, 2015).

Tsja, wat is er over te zeggen. Voor de warhammer fan is het awesome. Het einde van een tijdperk letterlijk. Verhaaltechnisch echter? Redelijk, verwacht geen originele dingen. Dat zit er niet in, gewoon fantasy standaard dingen.

The Satanic Bible (Anton laVey).

Altijd gezeik over geweest, altijd veel ideeën zonder te weten wat het is. En dan? dan is het dus totaal anders dan je denkt. Compleet vreemd dat de mensen die dit volgen worden vernederd, afgezeken en compleet verkeerd bekeken. Helaas ook wel weer logisch, met wat mensen doen uit de naam Satanisme zonder dat het er iets mee te maken heeft.
Helaas is hetzelfde probleem in andere religies ook. Bepaalde religies staan gelijk aan geweld voor de massa, zonder eerst even rustig na te denken.

Current Reading List:

Alles van H.P. Lovecraft, dus ben wel even bezig :+

[Voor 3% gewijzigd door corset op 18-05-2015 16:30]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Members only:
Squ1zZy schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:38:
[...]

Net hetzelfde boek gekocht. Heb de Bio van Steve al gelezen van Walter en kan niet wachten tot deze binnen is.
Het eerste boek waar de engels epub op nederlandse sites duurder is dan de vertaling... Bizar.

Wel interessant, gooi hem op mijn verlanglijst, eest een keer rustig een goedkope winkel zoeken ipv 22 euro voor een epub te moeten aftikken (wil deze in het engels lezen)

[Voor 112% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 24-05-2015 22:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:21

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Lords of the Sith
Door Paul S. Kemp
Lords of the Sith is het 4e Star Wars boek in het nieuwe canon. Het speel zich af tussen Revenge of the Sith en A New Hope. Darth Vader en Emperor Palpatine gaan naar de planeet Ryloth, waar een groep Twi'lek rebellen het the Empire, onder leiding van Cham Syndulla (de vader van Hera uit Star Wars Rebels), al tijden moeilijk maakt. Cham heeft spionnen die hem waarshuwen van de komst van de twee Sith Lords waardoor hij al zijn manschappen in zet om de twee bij aankomst aan te vallen in de hoop het leven voor de Twi'leks en alle andere wezens in het universum beter te maken. Uiteraard lopen de zaken niet zoals gehoopt en stranden Vader en Palpatine op de planeet, waarna Cham de jacht opent, terwijl Palpatine Vader manipuleert en een lesje leert.

Dit verhaal is echt ontzettend gaaf bedacht, een groot deel van het verhaal volgen we Vader en Palpatine die proberen te overleven op Ryloth, terwijl we ook veel van Cham en zijn relaties met zijn team zien. Het verhaal verloopt vooral in het begin heel snel en zit vol actie, nadat Vader en Palpatine op de planeet stranden zakt het tempo wat, maar dat wordt goed gemaakt door een aantal grote gevechten en wrede acties van Palpatine.
Kemp heeft een vlotte en eenvoudig te volgen schrijf stijl, hoewel hij wel erg vaak in herhaling lijkt te vallen, ik ben de tel kwijt geraakt van hoevaak hij de ademhaling van Vader beschrijft, en hier en daar worden een aantal acties of handelingen enkele zinnen nadat ze gebeurd zijn herhaald, wat over kwam alsof de editor niet heeft opgelet en deze punten is vergeten aan te passen. Maar los daarvan leest het verhaal erg prettig weg.

Zeker een aanrader voor de Star Wars fans, het verhaal staat helemaal op zichzelf, zolang je weet wie Vader en Palpatine zijn kun je prima van dit verhaal genieten, verdere informatie is niet nodig.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Topicstarter
Grote kortingsactie op spannende e-boeken, meer dan 150 titels voor 5 euro te koop:
http://www.ebookkorting.n...utm_campaign=eBookKorting

Je kan zelf de webshop kiezen (van apple tot aan bol.com en amazon).

Voor bol.com is de directe link:
http://www.bol.com/nl/l/n...-vrouw_B7_nlebook-499_10_

Onder andere stoner e.d. die hier weleens besproken zijn. Zitten echt leuke titels bij.

Volgens mij de 1e keer dat er een echte eboeken sale is, veel boeken met 50% korting. Fantastisch. Vanavond even lekker grasduinen en wat aanschaffen (al heb ik nog steeds 3 gekochte titels liggen waarin ik moet beginnen).

[Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 30-05-2015 13:27]

• witeken
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Ik ben bijna klaar met The Selfish Gene. Prachtig boek.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ga Tweakers verlaten aangezien ik mij niet kan vinden in het beleid wat hier de laatste tijd gevoerd wordt. Nu ben ik mede auteur van dit topic, weet niet of iemand dat wil overnemen. Zo ja, schop even een modje en dan komt het vast goed.

Bedankt voor de gezellige tijd en wellicht tref ik jullie elders nog een keer.

En sorry dat jullie nu de lijsten moeten missen met nieuwe SF / Fantasy etc. boeken, maar ik ga ze niet meer aanbieden. Jammer dat het zo heeft moeten lopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Anoniem: 32279 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:46:
Hallo allemaal,

Ik ga Tweakers verlaten aangezien ik mij niet kan vinden in het beleid wat hier de laatste tijd gevoerd wordt. Nu ben ik mede auteur van dit topic, weet niet of iemand dat wil overnemen. Zo ja, schop even een modje en dan komt het vast goed.

En sorry dat jullie nu de lijsten moeten missen met nieuwe SF / Fantasy etc. boeken, maar ik ga ze niet meer aanbieden. Jammer dat het zo heeft moeten lopen.
Dat vindt ik serieus jammer. Thanks voor als je posts en boekentips!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Hallo allemaal,

Erg jammer, maar ik respecteer je keuze.
Bedankt voor je bijdrage aan dit topic de afgelopen jaren, dankzij jou heb ik heel wat nieuwe boeken mogen ontdekken. Het ga je goed!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Miss_80
  • Laatst online: 23-03 10:48
Hallo allemaal,

Zeer spijtig, maar ik denk niet dat er ook maar 1 iemand hier is die je op andere gedachten kan brengen. Dank iig voor alle overzichten. Heb er veel (eigenlijk te veel :+ ) leuke boeken door op mijn to-read lijst kunnen zetten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:20

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Kunnen jullie antwoorden zonder het laatste bericht telkens te quoten?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 19:13

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Jeetje, dat doet me toch wel wat... Was echt een van mijn favoriete schrijfsters... Geweldige verhalen geschreven, sfeervol, fantasierijk, broeierig, maar vaak ook met een mooie achterliggende gedachte (bijv. Jang). Mocht je nog mooie boeken zoeken, probeer haar dan eens...

Ik wist trouwens niet eens dat ze had meegewerkt aan Blakes 7. Als kind zijnde heb ik daar nog echt hele erge nachtmerries aan overgehouden... Heb het later nog wel eens terug gekeken, maar het ziet er echt zo slecht uit naar huidige begrippen, dat ik het niet eens meer om nostalgische redenen kon terugkijken. Dat is wel het voordeel van boeken, die verouderen veel minder snel.

RIP.

Zie trouwens ook net dat Anne McCaffrey al een paar jaar geleden overleden is... ook gemist... Bah... 'k Kom nooit in dit topic, ga ik er vanwege een opmerking in een ander topic even kijken, zie ik dat 2 van m'n favo schrijvers dood zijn... bah... Toch een klein beetje verdrietig...

[Voor 39% gewijzigd door Ardana op 02-06-2015 12:03]

No good deed goes unpunished.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:13
ardana schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:59:
[...]
Ik wist trouwens niet eens dat ze had meegewerkt aan Blakes 7. Als kind zijnde heb ik daar nog echt hele erge nachtmerries aan overgehouden...
Same here. Vooral het einde van de reeks is me, toen kleine jongen zijnde, altijd bijgebleven met het nogal wrange einde, of toch tenminste, de versie die ik me herinner, die niet noodzakelijk de echte versie is - het is dan ook al zo lang geleden.

spoiler:
In mijn herinnering verraadt Blake zijn eigen crew tijdens de laatste aflevering van de reeks.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Whoppa,

Er komt een nieuw boek aan van Jeremy Clarkson, en ook Finders Keepers van King is uit, het klussen kan wachten dit weekend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:21

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

William Shakespeare's The Jedi Doth Return
Door Ian Doescher
Return of the Jedi, maar dan alsof het door William Shakespeare geschreven zou zijn. Net als de voorgaande twee delen briljant!

Ook dit deel is heel trouw aan het originele verhaal, en bestaat eigenlijk alleen de teksten van de personages, een enkele keer geeft het koor een korte beschrijving van gebeurtenissen en ook de personages nemen deze taak regelmatig op zich. En net als in de voorgaande delen zien we R2-D2 regelmatig direct tegen de lezer spreken, en in dit deel is hij niet de enige, ook Salacious Crumb doet dit in de verschillende Tatooine scenes.
Ook dit boek is erg goed geschreven, het weet het verhaal goed te vertellen en is goed leesbaar. Zeker een aanrader voor fans van Star Wars met een zwak voor Shakespeare.

Het boek zelf ziet er ook weer goed uit, het artwork op de stofomslag en in het boek is in dezelfde stijl als bij de vorige delen. De omslag van het boek zelf is ook weer vormgegeven als een oud, in leder gebonden boek dat vol beschadigingen zit, wat het een leuke sfeer geeft. De vormgeving binnen in is ook netjes gedaan waardoor het boek prettig weg leest.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Mrs Redhair
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:59
Nog bezig met De Donkere Toren van Stephen King. Wel op de iPad want dat leest lekkerder.

Ik wissel wel af met de Jack Reacher serie van Lee Child.

Instagram:Ambitielozemeisjes | Путин, иди на хуй

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Wie verzint de prijzen voor een ebook, wil de nieuwe van King, € 15 voor een ebook, € 20 voor een paperback en € 30 voor een hardcover, dan koop je toch de paperback?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Want? Een ebook is zowel goedkoper als makkelijker. En een hardcover is mooier. Dit is IMHO een prima kostenverdeling.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Nou, ik weet dat ik hier mensen mee tegen de hielen aan ga schoppen, maar: Dune.

Zojuist (eindelijk) de laatste paar pagina's van het derde boek van Dune gelezen. Het heeft een aantal weken stilgelegen omdat ik er gewoon niet doorheen kwam. Laat ik voorop stellen dat ik absoluut geen fan ben van scifi, maar dat valt in Dune dan ook alles mee, er is nauwelijks echt scifi in het verhaal. Het zou een klassieker zijn die 'iedereen gelezen moet hebben', maar ik vond het vooral tijdverspilling.

De karakters zijn plat, vergetelijk en hun namen zijn irritant om te onthouden. Karakters hebben emoties die binnen een halve zin 180º kunnen draaien en hoeven geen aanleiding te hebben. Op het moment dat er dan daadwerkelijk _wel_ een aanleiding voor een emotie is dan zijn de karakters ineens apathische zielloze karkassen.

Relaties tussen karakters zijn, voornamelijk bij de hoofdpersoon en zijn moeder, compleet onrealistisch en verandert simpel indien nodig. Het plot is nonexistent en toevalligheden vallen als regen uit de lucht. Nu weet ik niet of de schrijfwijze van vroeger gewoon zo slecht was, maar tegenwoordig zou je met zulke literatuur niet meer hoeven aan te komen, zelfs een twaalfjarige schrijft beter.

Voor mij was Dune een marteling om er doorheen te komen, en ik heb dit verhaal wel zo vaak weggelegd dat het niet leuk meer is. Elke tweede pagina was er wel weer iets dat me 'oh ja hoor' liet gaan. Nee, waste of time.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Mja. Ik schop ook altijd tegen zere benen, als ik roep dat Lord of the Rings een van de meest kloterige boeken is die ik ooit heb gelezen. In 999 van de 1000 keer zet ik me er overheen en zie ik het boek uit te lezen, maar dat is me bij LotR niet gelukt. Net als bij Mannen die van Vrouwen houden. Of zoiets, die trilogie van Larsson. Op een gegeven moment gewoon in de prullebak geflikkerd, waar LotR nog in lag te wachten op rituele verbranding...

Maar gelukkig ieder zijn smaak. Daar waar ik (na Stieg Larsson dus, en bedankt..) altijd dacht dat ik Scandinavische schrijvers "dus klote" vond, heb ik inmiddels de hele serie Q van Jussi Adler Olsson uit, Lars Keppler alles van gelezen, en nu het debuut van Samuel Björk (Ik reis alleen). Topboeken voor wie van politiethrillers houdt. In mijn beleving dan... ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het eerste boek van LotR is ook verschrikkelijk droog en langdradig. Het tweede en derde las ik met veel meer plezier.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:32
pff ik heb dat met a song of ice and fire... met moeite het eerste boek doorgeworsteld, maar geen zin in de rest. Hij schrijft zo droog en langdradig..

Signature afgekeurd door Evanescent

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Melkunie
En dat wordt alleen maar erger vind ik. Heb ze allemaal gelezen en geen moment getwijfeld of ik misschien door zou gaan, maar af en toe is het wel even doorbijten. Heb zelf een beetje het gevoel dat de schrijver zelf de draad een beetje kwijt is. Van het bekende gezegde schrijven is schrappen heeft Martin duidelijk nog nooit gehoord. Veel achtergrondinfo en worldbuilding is altijd wel lekker in epische fantasy, maar je kunt het ook overdrijven natuurlijk. Prima voor wie dat leuk vind, maar ik kan me goed voorstellen dat veel mensen de boeken daarom op een gegeven moment maar laten vallen.

Klinkt allemaal misschien wat negatief, maar het wil niet zeggen dat ik het een slechte serie vind hoor, verre van. Vind ze fantastisch en kijk nog steeds uit naar het volgende boek. Probleem wat ik tijdens het lezen van asoiaf had was dat ik op dat moment ook ontzettend veel bezig was met verschillende boeken en series te verkennen. Daardoor had ik een meterslange to-read lijst en daardoor voelde het af en toe wel vervelend als ik het gevoel had dat ik te lang over iets deed. Die lijst is er nog steeds, maar heb ik inmiddels wat los kunnen laten wat het leesplezier behoorlijk vergroot heeft.

Leesupdate:
Bezig met The Rain Wild Chronicles van Robin Hobb, de laatste voltooide set boeken in de Realm of the Elderlings-verhalen. Ik was er al ooit aan begonnen maar toen viel de serie me gruwelijk tegen, zeker in vergelijking met de voorgaande trilogieën die hoog in mijn favorietenlijstje staan. Ik ben inmiddels bij het slotstuk van het laatste boek (Blood of Dragons) aangekomen en ik ben blij dat ik deze keer toch heb doorgezet. De boeken zijn anders, missen een doel en binding met de hoofdpersonen mis ik ook vaak, maar toch is het voor het overkoepelende verhaal van de hele serie toch interessant (zeker voor de - daar is ie weer - worldbuilding). En naarmate de boeken vorderen komt er ook steeds meer belangrijke informatie naar boven. Benieuwd hoe alle verhalen lijnen afgesloten worden, en dan door naar de nieuwe serie, en terug naar Fitz en de Nar O+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Melkunie schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:58:
En dat wordt alleen maar erger vind ik. Heb ze allemaal gelezen en geen moment getwijfeld of ik misschien door zou gaan, maar af en toe is het wel even doorbijten. Heb zelf een beetje het gevoel dat de schrijver zelf de draad een beetje kwijt is. Van het bekende gezegde schrijven is schrappen heeft Martin duidelijk nog nooit gehoord. Veel achtergrondinfo en worldbuilding is altijd wel lekker in epische fantasy, maar je kunt het ook overdrijven natuurlijk. Prima voor wie dat leuk vind, maar ik kan me goed voorstellen dat veel mensen de boeken daarom op een gegeven moment maar laten vallen.
De manuscripts van de laatste 2 boeken waren beide 1700+ pagina's, dus hij heeft wel degelijk heel erg veel geschrapt. Maar je hebt inderdaad gelijk dat Martin zichzelf een beetje klem geschreven heeft. Ik denk dat er dan ook een hoop plotholes zullen vallen in de komende boeken, al beweert hij zelf dat de komende boeken minder POVs zullen bevatten omdat veel characters weer een beetje bij elkaar gaan komen.
Pagina: 1 2 3 ... 18 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee