Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke boeken leest de Tweaker? - Deel 5 Overzicht

Pagina: 1 2
Acties:

• hyptonize
  • Registratie: januari 2006
  • Nu online
Mede-auteur:
  • Dikkiedikdik
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online

Dikkiedikdik

Welke boeken leest de tweaker? - deel 4

Dit is alweer het vierde deel van wat inmiddels het algemene boeken-topic is geworden. Hierin dus wederom de volgende vragen: wat vindt de tweaker mooie boeken en waarom?

Wat kun je hier posten?
Gewoon een titel en auteur, en natuurlijk waarom dat specifieke boek zo interessant is, wat de leuke punten zijn (zonder spoilers) en de andere speciale punten van een boek.

Spoilers
Indien mensen zich perse willen bedienen van spoilers, dan kan dat door mooie spoilerbalkjes verstopt worden:
code:
1
[spoiler]De Butler heeft het gedaan!!!!111111oneone [/spoiler]

Voorgaande en gerelateerde topics
[boeken]Leest de tweaker? en zoja welke boeken?
Leest de Tweaker? Zo ja, welke boeken? - deel2
Welke boeken leest de tweaker? - deel 3
Welke boeken leest de tweaker? - deel 4

Science Fiction, Fantasy & Horror boeken - Deel 2
Wat was de titel van dat boek ook alweer?
Must have boekenplankvullers. (HK)
Science Fiction & Fantasy boeken
Harry Potter and the Half-Blood Prince
[Spoilers] Harry Potter and The Deathly Hallows
[Boeken] Dean Koontz
[Boek] Welke thriller
[boeken] Computer gerelateerde boeken
Goede schrijvers van Engelse sciencefiction
Encyclopedie van misvattingen e.a.

Aanvullingen voor de TS kunnen via DM

vooghel wijzigde deze reactie 22-04-2015 20:43 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• snowD
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 27-01 14:03

snowD

∞ / ∞ = NaN

Momenteel ben ik bezig met het leren van Japans doormiddel van 'Japanese From Zero'.. het is "kinderachtig" simpel maar dat maakt het juist een goed leermiddel.. ik wil nog Russisch leren.. maar kan nog niet echt iets vinden wat van de zelfde soort kwaliteit is als 'Japanese from zero'.

Daarnaast heb ik Metro 2033 en Metro 2034 erg fijn om te lezen hoe de wereld eruit ziet na de nucleaire oorlog en hoe mensen proberen te overleven in de Moskouse metro, en 2 tal boeken van Chris Hadfield (eerste boek van em is zijn biografie, 2e is een fotoboek met niet zo heel veel tekst). heb verder nog een aantal (10/15) Manga's..

Wil nog wat boeken van Eve(heb nu alleen het boek over Dust 514) en Guildwars op en latere datum bestellen.

• Spike_wolf
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 11:16

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

Genius Or Madman?.. You Decide

Seveneves
Door Neal Stephenson
Op een dag wordt onverwacht de maan opgeblazen. Was het een komeet of asteroïde die niemand zag aankomen? Was het een aanval van buitenaardse wezens? Niemand weet het. Het enige dat men weet is dat de maan van het ene op het andere moment explodeerde en in zeven grote brokken uiteen viel. Een tijd bleven de brokstukken rond de Aarde zweven, zonder dat dit veel problemen veroorzaakte, maar de brokstukken raakte elkaar steeds vaker en vaker, waardoor de brokstukken steeds in kleinere stukken uiteen vielen. Na een jaar of twee zou er zoveel klein gruis rond de aarde zweven en in de atmosfeer terecht komen dat leven op de planeet voor duizenden jaren onmogelijk zou zijn.
De enige oplossing om de mensheid te redden was het Internationaal Ruimtestation ombouwen tot een ark, en daar genoeg mensen naartoe brengen om het ras voort te kunnen zetten... in een nieuw thuis.
Nadat de Aarde verloren ging was het zaak om een nieuwe samenleving op te zetten, en de mensheid in de ruimte voort te zetten, maar dat is uiteraard lastiger dan in eerste instantie gedacht, de groep werd door problemen en "oorlog" steeds kleiner, tot er uiteindelijk nog maar een klein groepje over is dat er voor moet zorgen dat de mensheid niet uitsterft.
5000 jaar later hebben de nakomelingen van de Ark de Aarde geterraformed, en is het tijd om terug te keren naar huis..

Wat een briljant boek! Mensen die van de wetenschappelijke aspecten van The Marian genoten hebben zullen dit boek ook geweldig vinden. Stephenson heeft heerlijk nagedacht over hoe de mensheid zou reageren in een dergelijke situatie en heeft een realistisch pad uitgestippeld met acties en technologieën die erg trouw zijn aan de huidige technologie en een realistisch beeld vormen van wat zou kunnen komen.
Het is wel een erg lang boek, bijna 900 pagina's, waar het meer om de theorie en het grote plaatje draait dan de personages die we volgen, hun persoonlijke verhaal is iets meer een bijzaak en had wat beter uitgewerkt mogen worden.
Grote delen van het boek zijn uitleg over wat er gebeurt en waarom dat gebeurt, en zullen voor mensen die meer op het persoonlijke verhaal gericht zijn dan op de omliggende theorie, wat saai zijn.
Maar als je altijd al gefantaseerd hebt over hoe de mensheid zou overleven in het geval dat de Aarde vergaat, dan is dit zeker een aanrader!

Wat ook leuk is aan het boek is het feit dat Stephenson veel verder durft te gaan dan we van auteurs gewend zijn, dit boek bevat een stel punten waar andere boeken gestopt zouden zijn, punten die een verwacht einde aan het verhaal zouden kunnen geven, om de toekomst aan de fantasie over te laten, maar Stephenson duwt gewoon door en schrijnt er bijvoorbeeld niet voor weg om ons 5000 jaar de toekomst in te sturen en ons daar een realistisch verhaal voor te schotelen.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
It's time to roll the dice...
Star Wars Awakens | Instagram | Shapeways

• Spike_wolf

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

Imperial Handbook
Door Daniel Wallace
Net als de voorgangers, Jedi Path, Book of Sith en The Bounty Hunter Code is dit een "in universe" handboek, deze keer voor Commanders in de Imperial Army. Het boek geeft jou als officier alle informatie die je moet weten over de verschillende militaire takken. Je leert bijvoorbeeld welke manschappen en voertuigen er tot je beschikking staan en hoe deze het beste in te zetten zijn. Er wordt verteld hoe Stormtrooper armor in elkaar zit en waar de verschillende onderdelen voor dienen, hetzelfde geldt voor een stel voertuigen en andere uniformen.

Net als in de voorgangers is dit specifieke exemplaar in handen geweest van bekende personages die opmerkingen in de marges geschreven hebben. Het handboek is gevonden door Luke Skywalker, en naast zijn opmerkingen kom je ook teksten tegen van Leia, Mon Mothma, Wedge Antilles, General Madine en Han solo.

Het boek is net als de vorige versies in hapklare stukken opgedeeld, zo goed als elke pagina is een geheel, zodat je rustig alle notities op een pagina kunt lezen zonder moeilijk te hoven onthouden waar je in de gewone tekst gebleven was. Het leest prima weg en bevat een hoop bekende en nieuwe informatie.
Ondanks dat dit boek door Disney is uitgegeven valt het wel onder Legends en is het overgrote deel dus niet van toepassing op het officiële Star Wars Canon. Maar dat mag de pret voor de fans niet drukken natuurlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

Citadel 32: A Tale of the Aggregate
Door Tom Merritt
Citadel 32 zet een erg interessante wereld neer, het verhaal speelt zich af in de toekomst, een toekomst waar bijna de hele mensheid is omgekomen, de culturen en kennis zijn grotendeels verloren gegaan. Wanneer, hoe en waarom weten we niet, maar dat is ook niet belangrijk voor het verhaal.
Naast mensen op Aarde, bevond er zich ook een kleine, tijdelijke kolonie op de maan, een groep mensen in een groot onderkomen dat onderzoek deed toen alles op aarde verkeerd liep.
In het boek volgen we twee personen, Corge op de Maan, en Michael op Aarde, de een een werker die per toeval een apparaat op de Maan tegen komt, de ander een monnik die een oud apparaat onderzoekt in een klooster in de ruïnes van New York. Beide komen ze er achter dat de machines gebruikt kunnen worden om te communiceren met de ander, maar ondanks dat de meeste mensen er vanuit gaan dat de andere groep niet meer bestaat, vind lang niet iedereen het een goed idee om te zien of dat ook daadwerkelijk zo is...

De wereld die Tom neer zet is erg interessant, de kolonie op de Maan is goed uitgedacht en komt heel geloofwaardig over, de staat van de Aarde is iets minder realistich, maar is toch ook erg interessant.
Tom weet ook erg goed te vertellen hoe deze personages zich voelen en wat hun motivatie is.
Citadel 32 is een kort maar erg interessant boek dat ik Sci Fi fans zeker aanbeveel :)

• kevin33
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 25-02 21:06

kevin33

Welkom in Utopia.

De laatste weken weer lekker doorgelezen.

Oma heeft me gestuurd om te zeggen dat het haar spijt | Fredrik Backman

Laat je niet afleiden door de titel, dit is zonder twijfel het meest geweldige boek wat je ooit gaat lezen. Hoe Backman je in het verhaal trekt is onvoorstelbaar knap gedaan. Potverdikkeme, wat is dit boek werkelijk geniaal, het slokt je op, je raakt verbaasd, je raakt verwonderd, je wordt verliefd op de karakters. En dan het einde zo ontzettend mooi. Backman krijgt het voor elkaar om bij dit boek en bij "een man die Ove heet" een boek te schrijven wat zo knap is. Serieus, te tof voor woorden.

De eerlijke vinder | Stephen King

Stel, je hebt na lang wachten een date met je droomvrouw, je gaat samen stappen, eten, van het 1 komt het ander, je kent het wel, en dan op het moment supreme heeft je droomvrouw een wormvormig aanhangsel, daas een afknapper. Is mijn punt duidelijk? Mooi, deel 1 van dit boek was meer dan geweldig, maar deel 2 is Gerard Joling in een jurk, een kakkerlak in je salade, wat een teleurstelling, anderhalf jaar gewacht op dit stukje broddelwerk. De laatste pagina van het boek verpest bovendien ook nog eens deel 1. Jammer, heel jammer.

Silo | Hugh Howey

Tof boek, dit krijg je als je The hunger games" een nummertje laat maken met " Metro 2033" waarbij ook de "Divergent" reeks mocht meedoen . En laten dat nou best aardige boeken zijn.

Een prijs voor originaliteit zou het niet krijgen. Dit is trouwens deel 1 van 3. Zie het als een soort van hele lange ( 500 pagina's ) inleiding op een ( hopelijk ) goed verhaal.

Deel 2 bijna uit, beter dan deel 1!

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Net uit: Armada | Ernest Cline.

Die mij in vergelijking met Ready Player One nogal tegenviel. (net als bij RP1 verwijst de schrijver naar muziek, games & films, maar het voelt nogal geforceerd aan)

Ook uit: Wisseling van de Wacht | Stephen King

Een waardige afsluiting van de Bill Hodges trilogie, waarbij het matige deel 2 ruimschoots wordt overtroffen.

Ook uit: Amos Decker ( de geheugenman & De laatste mijl ) | David Baldacci

Dit waren de 1e Baldacci boeken voor mij, en ontzettend prettig, het is niet heel diepgaand, maar het leest wel fijn weg. De boeken zijn nogal voorspelbaar, maar absoluut de moeite waard.

Ook gelezen: Oma heeft me gestuurd om te zeggen dat het me spijt | Frederik Backman

Dit is zo'n ontzettend geweldig boek, de schrijver schreef eerder een Man die Ove heet, en dat is het beste boek ooit.

Deze komt op plek 2, heel bijzonder hoe een schrijver je zo in een boek kan trekken, en je pas los laat als je het boek uit hebt. in 1 woord schitterend, in 2 woorden ontzettend schitterend. Serieus dit boek moet je lezen, raak ontroerd, verbaasd en betoverd. Veel beter dan dit wordt het echt niet. Meesterwerk punt.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• Hobbykok
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 13-03-2019
quote:
LA-384 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:17:
en de eerste twee boeken van "the expanse". De serie vond ik al zeer leuk,vdus verwacht dat de boeken me ook aanspreken. Ik geloof dat er een stuk of 6 zijn?
Dit zijn de delen:

James S. A. Corey - Expanse 00.2 - The Churn
James S. A. Corey - Expanse 00.5 - The Butcher of Anderson Station
James S. A. Corey - Expanse 01 - Leviathan Wakes
James S. A. Corey - Expanse 02 - Caliban's War
James S. A. Corey - Expanse 02.5 - Gods of Risk
James S. A. Corey - Expanse 03 - Abaddon's Gate
James S. A. Corey - Expanse 03.5 - The Vital Abyss
James S. A. Corey - Expanse 04 - Cibola Burn
James S. A. Corey - Expanse 05 - Nemesis Games

Ik zou je aanraden dit boek te proberen, er is een hele reeks van en een spinoff, werkelijk fantastische military science fiction en een echt toffe hoofdpersoon, aliens etc. :

Jack Campbell - Lost Fleet 01 - Dauntless

Als je de 6 boeken van Lost Fleet hebt gelezen kan je verder met Lost Fleet beyond the frontier waar ze verder de ruimte ingaan en de spinoff is ook goed waarbij ze het vanuit de alien kant bekijken en heet Lost Stars.

Ook goed te lezen als je Engels niet supergoed is of je eraan moet gaan wennen. Let wel: ze zijn ultra verslavend en veel te goed, geschreven ook door een oud legerofficier ( http://www.johnghemry.com/ ), zijn boeken staan in veel military sf reeksen redelijk bovenaan of aan de top, te gek hoe die man schrijft en het klopt ook allemaal met de ruimte regels en de gevechten zijn heerlijk en tof.

Maarja, iedereen kan je tips geven die van hot naar her gaan, ik zou zeggen: als je zoekt op een bepaald genre met toevoeging best 2015 books ofzo , dan kom je een heel eind, bijvoorbeeld:

https://www.google.nl/web...=off&q=best+2015+sf+books

Hobbykok wijzigde deze reactie 15-08-2016 18:41 (8%)

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 22-07-2019
@Plato1989: dat boek 'De alchemist' heb ik ook nog staan. Tien jaar geleden kreeg ik het, als oprotcadeau van mijn middelbare school. Ik was toen nog een beetje spiritueel, maar het kon mij ook niet boeien.

Mijn kippenhok

• Bra-Jo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

quote:
Plato1989 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 21:54:
[afbeelding]

Shitshitshit. Ik had deze voor de vakantie op m'n e-reader gezet en ik ben in een week tijd door de gehele trilogie gevlogen. Lang geleden dat een boek mij zo heeft weten te boeien. Geweldige science fiction!
Nav deze post ook begonnen met de Red Rising serie. Gisteren deel 2 uitgelezen (welke eindigt met een behoorlijke twist), vanavond beginnen met deel 3. Echt een beetje space opera-gevoel, focus op een kleine groep mensen in een enorme samenleving. Dikke aanrader!!

Bra-Jo wijzigde deze reactie 18-10-2016 13:19 (3%)

Nomen nescio

• Hobbykok
Wow, mooie aanwinsten voor de kast. Het is dat ik alleen diigitaal lees, maar dit kriebelt... toch een gevoel wat een kindle boek mij niet geeft.

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 10:10
quote:
Hobbykok schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:25:
is Lovecraft nu zo denderend? Ik hoor er steeds over (waaronder dus hier), maar als ik in wikipedia kijk is het een auteur uit 1890. Dan denk ik: dat ga ik niet goedvinden?
Ik vind zijn verhalen geweldig. Het moet je ook liggen. In die zin was hij voor zijn tijd vrij uniek omdat hij een heel pantheon aan goden en dimensies bedacht. Het komt er in elk geval op neer dat de mensheid niet zoveel voorstelt en dat er in andere dimensies (die onder andere te bereiken zijn door dromen of complexe wiskundige formules) veel andere goden en wezens leven die de mens wel als lekkere snack zien.
Omdat de meeste van zijn verhalen zich afspelen rond de eeuwwisseling en vroege jaren 20/30 van de vorige eeuw is er in de verhalen ook veel ruimte voor ontdekkingsreizen op aarde.

Ik raad je aan gewoon eens wat verhalen van hem te lezen, de meesten zijn vrij kort. Hier kan je er een heleboel vinden: http://www.hplovecraft.com/writings/texts/
Persoonlijk vind ik de volgende verhalen erg goed:
* The Dreams in the Witch House
* At the Mountains of Madness
* The Shadow over Innsmouth
* The Hound
* Herbert West—Reanimator

• Pat911
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 02-04-2018
quote:
Prosac schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:58:
Een van de beste fictie boeken die ik gelezen heb was Operation Red Dawn (Operatie Rode Storm) van Tom Clancy, over WO III in de jaren 80. Iemand die toevallig een tip heeft voor eenzelfde soort boek? Militaire fictie, maar met een vleugje: Dit had waar kunnen zijn?
Eigenlijk zijn de meeste boeken van Tom Clancy wel van dat niveau. De nieuwe boeken die onder zijn naam worden uitgebracht vind ik wat minder, wat meer populair geschreven (waarschijnlijk makkelijker te verfilmen).

Tom Clancy heeft trouwens ook een aantal non-fictieboeken geschreven, maar waarschijnlijk weet je dat al.

Er zijn ook een aantal ex-Special Forces-leden die boeken hebben geschreven over hun ervaringen. Zoals Inside Delta Force van Eric Haney - op dat boek is de tv-serie The Unit gebaseerd. Spannend geschreven en zeker geen fictie.

Op Wikipedia: Category:Books about the United States military zie je trouwens artikelen over zulk soort boeken (fictie en non fictie).

• Hobbykok
quote:
EJPostema schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:46:
Misschien komt dit omdat het het eerste deel is en ik deel 2 ook nog even een kans moet geven.
Het blijft zo ongeveer als deel 1, vanaf deel 6 of 8 gaan ze wel nieuwe alienrassen ontmoeten. Maar als deel 1 je niet echt 100% bevalt, dan is dat voor deel 2 ook zo. Dan zou ik eerder naar een ander leuk boek gaan zoeken wat wel helemaal is wat je zoekt.
quote:
Vrijdag schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 23:03:
Ik raad je aan gewoon eens wat verhalen van hem te lezen, de meesten zijn vrij kort. Hier kan je er een heleboel vinden: http://www.hplovecraft.com/writings/texts/
Persoonlijk vind ik de volgende verhalen erg goed:
* The Dreams in the Witch House
* At the Mountains of Madness
* The Shadow over Innsmouth
* The Hound
* Herbert West—Reanimator
Ik heb H. P. Lovecraft - The Complete Fiction gevonden, ik ga er gewoon in beginnen binnenkort. Maar ik weet het niet, ben niet zo gek op korte verhalen, maar vooruit, ik geef het een kans. Want tijdreizen is wel een all time favorite van mij.

Hobbykok wijzigde deze reactie 22-10-2016 15:56 (43%)

• De Rikster
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:16
quote:
Een van de beste fictie boeken die ik gelezen heb was Operation Red Dawn (Operatie Rode Storm) van Tom Clancy, over WO III in de jaren 80. Iemand die toevallig een tip heeft voor eenzelfde soort boek? Militaire fictie, maar met een vleugje: Dit had waar kunnen zijn?
Ik vind de boeken van Andy McNab (voormalig SAS) altijd wel goed weglezen in vakanties.
quote:
corset schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:06:
Begonnen met wat licht leeswerk:

Stephen Hawking - Brief History of Time
Serieus één van de grappigste boeken die ik ooit heb gelezen.
quote:
Hobbykok schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 22:51:
Wow, mooie aanwinsten voor de kast. Het is dat ik alleen diigitaal lees, maar dit kriebelt... toch een gevoel wat een kindle boek mij niet geeft.
Ik heb juist dat sinds ik digitaal lees steeds meer drang om mijn hele boekenkast leeg te maken, zoveel ruimte als het inneemt, stof vangt etc etc. Ik heb slechts enkele boeken die ik vaker dan één keer lees en dat is allemaal non-fictie.

Ik lees nu (digitaal) Moby-Dick; or, The Whale wat langer duurt dan ik dacht. Heb de rust op het moment niet om langere stukken te lezen maar tot nu bevalt het prima.

• goarilla
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 17-02 15:03
quote:
[...]

Ik lees vrijwel geen Tom Clancy, maar wel veel hedendaagse, voornamelijk Engelstalige Science-Fiction.
En er is altijd de "Blackcollar" reeks van Timothy Zhan dat je eens kan proberen.
quote:
De Rikster schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:59:
[...]

Ik lees nu (digitaal) Moby-Dick; or, The Whale wat langer duurt dan ik dacht. Heb de rust op het moment niet om langere stukken te lezen maar tot nu bevalt het prima.

[...]
Daar is Moby Dick perfect voor met zijn korte op zichzelf staande "hoofdstukjes".

• wiemelen
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 10:39
quote:
barrymossel schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:41:
[...]

Dan vind je waarschijnlijk de Sigma-reeks van James Rollins ook wel zeer vermakelijk. Zelf gisteren de een-na-laatste gekocht: De Bloedlijn.
Kende ik nog niet ... maar staat nu op mijn lijstje voor Kerst :)
Bedankt!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

quote:
RoyK schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 23:07:
ik wil graag kijken of ik tijd kan vrij maken om een beetje meer ontspanning op te zoeken. Misschien eens een boek gaan lezen. Mijn voorkeur is denk ik Science Fiction. High tech. Het aanbod lijkt alleen erg karig in het Nederlands. Ik heb het geprobeerd in het Engels. Maar het is in het Engels voor mij persoonlijk lastiger te volgen. Er worden veel woorden gebruikt die in het dagelijks Engels minder vaak naar voren komt. :| Iemand een tip?

"De zwerm" sprak me ook erg aan. Dat was ook science fiction (denk ik) maar wel gebaseerd op echt onderzoek.

ps, ik neig een beetje naar Silo / Schakel / Stof van Hugh Howey. Ik lees mixed reacties.
Zie: kevin33 in "Welke boeken leest de Tweaker? - Deel 5"
Ik vondt de Silo serie bijzonder tof!

• hyptonize
  • Nu online
quote:
RoyK schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:20:
Lezen jullie traditioneel nog steeds fysieke boeken of ook overgestapt op het digitale platform? Het scheelt aanzienlijk in de prijs en ik heb eigenlijk ook geen ruimte om de boeken leuk ergens in een kast te zetten. Misschien is een investering in zo een Ereader zo gek nog niet.
Beide, of eigenlijk: Alle drie. Ik lees vaak 2 boeken tegelijkertijd: 1 als fysiek boek en 1 als audioboek (waarvan ik meestal ook het ebook heb op mijn Kindle). Ik probeer wel altijd 2 verschillende genres tegelijkertijd te lezen, meestal afwisselend sci-fi en fantasy.

• KoningL
  • Laatst online: 25-02 22:48
Wat goed een boekentopic! Ik heb nu sinds een aantal maanden een e-reader (Kobo Aura), en heb mede daardoor, mijn oude hobby lezen weer opgepikt. Heerlijk om even 20 minuutjes wat te lezen voor het slapengaan. Veel beter dan LCD.

Nou ga ik in januari voor 3 maanden reizen en ik ben voornemens mijn e-reader vol te plempen met boeken voor als er even uitgerust moet worden :)

Ik heb al het eea hier doorheen gebladerd, maar misschien hebben mensen nog tips voor leuke historische romans? Ik hou van boeken die fictie zijn, maar wel een realistische basis hebben zeg maar. Dus vaak fictionele personen in waargebeurde momenten in de historie.

Nu bijvoorbeeld Pilaren van de Aarde (Pillars of the Earth) gelezen van Ken Follet, en bezig in zijn Century trilogie.
Tevens alles gelezen van de Vespasianus serie van Robbert Fabbri (gaat over de romeinse keizer Vespasianus).

Ik zou alle bovenstaande boeken aanraden, maar zoek dus een beetje vergelijkbare boeken.

• wontcachme
  • Registratie: september 2005
  • Nu online

wontcachme

You catch me? No you wont

quote:
Hobbykok schreef op maandag 26 december 2016 @ 15:51:
[...]

wil je tips voor fantasy boeken of voor thrillers? En kan je het dan veder specificeren? Anders kan je bijna alle fantasy boeken en thrillers namelijk opnoemen.
De post van barrymossel staan al weer een lading tips. Voorlopig ga ik daar in elk geval genoeg aan hebben :P. Maar ik zal de volgende keer mijn smaak wat beter definieren.
quote:
barrymossel schreef op maandag 26 december 2016 @ 15:53:
[...]

Dan Brown stijl:
  • James Rollins
  • Kathleen MacGowan
  • Steve Berry (aanrader!)
  • Katherine Neville
  • Emer Martin (Gaudi Sleutel)
  • Kate Mosse (Het Verloren Labyrint)
_/-\o_ _/-\o_

Samsung Galaxy S7 | Game PC (Intel i5 3570k - MSI GTX970 GAMING 4G - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Samsung 840 EVO 250GB - Samsung 850 EVO 500GB - Corsair Carbide 500R - Asus TUF VG27AQ - Dell U2412M - Logitech G502)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wontcachme
  • Nu online

wontcachme

Dammit. Lezen is verslavend. Inmiddels 8 boeken uit in 14 dagen.

- The Hunt for Red October - Tom Clancy
- Red Storm Rising - Tom Clancy
- Patriot Games - Tom Clancy
- The Life-Changing Magic of Not Giving a F**k
- Elon Musk
- Ghostflight - Bear Grylls
- Burning Angels - Bear Grylls
- The Templar Legacy - Steve Berry

Het beste boek vond ik tot nu toe Red Storm Rising. Spannend, goed geschreven en een verhaal dat je blijft onthouden.

The Templar Legacy was ook een erg leuk boek. Wel lastig met qua namen soms, maar gaf echt een Dan Brown gevoel.

Afgelopen drie dagen heb ik Ghostflight en Burning Angels gelezen. Best leuke boeken en gemakkelijk te lezen. Het is Indiana Jones + ww2 complot en de momenten dat je weet dat het komt van Grylls is wanneer hij er een pagina over doet om te beschrijven welke knopen en carabiners er gebruikt worden bij een afdaling van een berg :+. Alleen boek 2 is een stuk korter dan boek 1 en ook best snel afgeraffeld op het eind. Ze hadden beter niet een sidestory als grootste gedeelte van dit boek kunnen gebruiken. Overigens mag iemand wel eens aan Bear vertellen hoe hoofdstukken werken. Boek 1 had 450 pagina's en 95 hoofdstukken. Boek 2 met 350 pagina's had er 93. 8)7

wontcachme wijzigde deze reactie 08-01-2017 00:12 (6%)

Samsung Galaxy S7 | Game PC (Intel i5 3570k - MSI GTX970 GAMING 4G - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Samsung 840 EVO 250GB - Samsung 850 EVO 500GB - Corsair Carbide 500R - Asus TUF VG27AQ - Dell U2412M - Logitech G502)

• Amafi
  • Laatst online: 11:10

Amafi

Amafi

Afgelopen maand begonnen aan de gentleman bastard serie van Scott Lynch.
Ook weer heerlijk in het Fantasy genre
https://en.wikipedia.org/wiki/Scott_Lynch#The_Gentleman_Bastard_Sequence

Natuurlijk eerst The Lies of Locke Lamora
En best wel een aanrader, helaas is de serie nog niet af.
Maar al wel benieuwd naar boek 2 en 3

Amafi wijzigde deze reactie 19-01-2017 08:43 (4%)

• Hobbykok
Vraag het Luitingh-Sijthof even op facebook, heb je snel een reactie. Erheen bellen of mailen werkt minder goed is mijn ervaring. Overstappen naar het engels is in dit geval wel goed te doen omdat je de karakters en de verhaallijn kent, dan pak je het wel snel op.

• krvabo
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 08:29

krvabo

MATERIALISE!

quote:
EJPostema schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 08:22:
Nadat ik de Fitz and the Fool triologie had uitgelezen van Robbin Hobb ben ik [..]
Man man man wat is dat een boekenserie. Echt de ene na de andere trap in je ballen, maar je blijft doorlezen. En toen kwam de tweede trilogie van Fitz.. en je leest hem toch, terwijl het 'een einde had'. En toen had de tweede trilogie 'een einde', schrijft dat mens nog een derde trilogie. Ik durf er gewoon niet aan te beginnen. Laat die Fitz lekker z'n leven hebben. :P

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 10:15
quote:
Ik zit midden in Assassins quest. Had eigenlijk alwel wat jaren terug met deze serie moeten beginnen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 10:46

sh4d0wman

Long live the King!

@ Musta: kijk eens naar Red Cell hierboven op de pagina. Anders zit hier misschien nog iets tussen voor je:
Andy McNab "Nick Stone" serie (UK, MI5/SAS)
Stephen Leather "Dan 'Spider' Shepherd" serie (UK, SOCA/Mi5)
Lee Child "Jack Reacher" serie (US, Military Police)

Being a hacker does not say what side you are on. Being a hacker means you know how things actually work and can manipulate the way things actually work for good or for harm.
Come to the dark side. We've got cookies.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pat911
quote:
FreeShooter schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:46:
Zojuist 'No Way Down: Life and Death on K2' by Graham Bowley uitgelezen.
Geinspireerd door zowel het album 'K2: Tales of Triumph and Tragedy' van keyboardvirtuoos Don Airey en een presentatie van Ronald Naar, heb ik jaren geleden een aantal boeken gekocht van bergbeklimmers over hun ervaringen. O.a. van Naar, Bart Vos maar ook van Joe Simpson. Die laatste beschrijft een bergbeklimming die gigantisch fout gaat als hij bij het afdalen naar beneden valt en zijn onderbeen een stuk omhoog komt. Indrukwekkend om te lezen.

Dat boek van Bowley lijkt me interessant, heb ik gelijk toegevoegd aan mijn wensenlijstje.

@Musta Het eerste boek (chronologisch) in de Jack Ryan-serie van Tom Clancy is volgens mij wel een aanrader als je van Jason Bourne heet. Titel 'Without Remorse', vertaald als 'De Meedogenlozen'

Pat911 wijzigde deze reactie 30-05-2017 08:11 (11%)
Reden: toevoeging leessuggestie Musta

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hobbykok
Edit wil niet , geen idee waarom, daarom nieuwe post.

Ik wil nog wat nieuwe aanschaffen delen, nog niet helemaal gelezen allemaal:

Dit boek lees ik nu, aan een oom cadeau gegeven en ik hoor graag verhalen over de natuur, helaas is onze milieu collega naar een ander pand en mis ik die verhalen en een goede vriend die altijd dit soort verhalen had woont nu in Zuid Duitsland, dus ik doe het nu met deze verhalen van een boswachter, meesterlijk. Echt meesterlijk. Ik heb zowel het papieren boek als de digitale omdat ik hem gewoon op de eettafel wil hebben. Heb je iets met de natuur en bossen, dan is dit een aanrader.

Interview gezien met deze man en dat raakte me, ik heb het nog niet gelezen. Deze Molenbeker verloor zijn vrouw bij aanslagen in Brussel.

Must read voor iedereen, niet alleen hier, maar echt iedereen. Ik heb hem al een half jaar geleend van de bieb waar mijn vrouw werkt, maar ik wilde hem zelf hebben.

Ik ga er niet teveel over zeggen, maar deel graag deze site met jullie:
https://decorrespondent.n...erbergen/6428004-ab2d5fc2 (link geplaatst met toestemming van de correspondent waar ik een abonnement op heb).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hobbykok
Nieuwe SF / Fantasy / Horror boeken - mei 2017
(tussen haakjes staat het genre)

Science Fiction
  • Convergence by C.J. Cherryh. Release Date: May 2, 2017. Published by DAW. (SF).
  • Pawn by Timothy Zahn. Release Date: May 2, 2017. Published by Tor. (SF).
  • The Dead Stars by Adam Christopher. Release Date: May 2017. Published by Tor. (SF).
  • Darkship Revenge by Sarah A. Hoyt. Release Date: May 2, 2017. Published by Baen. (SF).
  • Challenges of the Deep by Ryk E. Spoor. Release Date: May 2, 2017. Published by Baen. (SF).
  • The Gathering Edge by Sharon Lee. Release Date: May 2, 2017. Published by Baen. (SF).
  • Free Space by Sean Danker. Release Date: May 2, 2017. Published by Ace. (SF).
  • reV: The Third Machine Dynasty by Madeline Ashby. Release Date: May 2, 2017. Published by Angry Robot. (SF).
  • Malleable Realities by Peter Tieryas. Release Date: May 2, 2017. Published by Angry Robot. (SF / Time Travel).
  • The Guns Above by Robyn Bennis. Release Date: May 2, 2017. Published by Tor. (SF).
  • The Caledonian Gambit by Dan Moren. Release Date: May 2, 2017. Published by Night Shade Books. (SF).
  • Netherspace by Andrew Lane. Release Date: May 2, 2017. Published by Titan Books. (SF).
  • Alexander Outland: Space Pirate by Gini Koch. Release Date: May 2, 2017. Published by Night Shade Books. (SF / Reprint).
  • The Last Iota by Robert Kroese. Release Date: May 9, 2017. Published by Thomas Dunne. (SF).
  • Exodus by Alex Lamb. UK Release Date: May 18, 2017. Published by Gollancz. (SF).
  • Injection Burn by Jason M. Hough. Release Date: May 30, 2017. Published by Del Rey. (SF).
  • The Dispatcher by John Scalzi. Release Date: May 31, 2017. Published by Subterranean Press. (MISC / SF / Novella).
  • Vanguard by Jack Campbell. Release Date: May 16, 2017. Published by Ace. (SF).
  • Radiate by C.A. Higgins. Release Date: May 23, 2017. Published by Del Rey. (SF).
Fantasy
  • City of Miracles by Robert Jackson Bennett. Release Date: May 2, 2017. Published by Broadway Books. (FAN).
  • Queen of Storm & Shadows by Jenna Rhodes. Release Date: May 2, 2017. Published by DAW. (FAN).
  • The Broken Heavens by Kameron Hurley. Release Date: May 2, 2017. Published by Angry Robot. (FAN).
  • Tremontaine by Ellen Kushner & Various Authors. Release Date: May 2, 2017. Published by Saga Press. (FAN / Omnibus).
  • Assassin’s Fate by Robin Hobb. Release Date: May 4, 2017. Published by Del Rey. (FAN). (eBook)
  • Rotherweird by Andrew Caldecott. UK Release Date: May 4, 2017. Published by Jo Fletcher Books. (MISC / FAN).
  • Blade & Bone by Jon Sprunk. Release Date: May 9, 2017. Published by Pyr. (FAN).
  • You Die When You Die by Angus Watson. Release Date: May 9, 2017. Published by Orbit. (FAN).
  • Lady of the Lake by Andrzej Sapkowski. Release Date: May 16, 2017. Published by Orbit. (FAN).
  • The Fatal Gate by Ian Irvine. Release Date: May 16, 2017. Published by Orbit. (FAN).
  • Godblind by Anna Stephens. Release Date: May 16, 2017. Published by Talos. (FAN).
  • The Dragon House by Elspeth Cooper. UK Release Date: May 18, 2017. Published by Gollancz. (FAN).
  • The Never King by Jon Abbott. UK Release Date: May 18, 2017. Published by Pan Macmillan. (FAN).
  • Lightning In The Blood by Marie Brennan. Release Date: May 30, 2017. Published by Tor.com. (FAN / Novella)
Urban Fiction
  • Damnation by Peter McLean. Release Date: May 2, 2017. Published by Angry Robot. (UF).
  • Cold Reign by Faith Hunter. Release Date: May 2, 2017. Published by Ace. (UF).
  • Red Wolf by Jennifer Ashley. Release Date: May 2, 2017. Published by Berkley. (UF).
  • Deadmen Walking by Sherrilyn Kenyon. Release Date: May 9, 2017. Published by Tor. (UF).
  • Food of the Gods by Cassandra Khaw. Release Date: May 9, 2017. Published by Abaddon. (UF).
  • White Hot by Ilona Andrews. Release Date: May 30, 2017. Published by Avon. (UF).
  • Spectacle by Rachel Vincent. Release Date: May 30, 2017. Published by MIRA. (UF).
Miscellaneous
  • The Boy On The Bridge by M.R. Carey. Release Date: May 2, 2017. Published by Orbit. (MISC / Post-Apocalyptic / HF).
  • The Song of the Dead by Carrie Patel. Release Date: May 2, 2017. Published by Angry Robot. (MISC / FAN / Dystopian).
  • Lies, Damned Lies & History by Jodi Taylor. Release Date: May 2, 2017. Published by Night Shade Books. (MISC / Time Travel).
  • Forever On by Rob Reid. Release Date: May 2, 2017. Published by Del Rey. (MISC / Satire).
  • The Boy On The Bridge by M.R. Carey. UK Release Date: May 4, 2017. Published by Orbit. (MISC / Post-Apocalyptic / HF).
  • D’Arc by Robert Repino. Release Date: May 9, 2017. Published by Soho Press. (MISC / Post-Apocalyptic).
  • Skitter by Ezekiel Boone. Release Date: May 9, 2017. Published by Atria/Emily Bestler Books. (HF).
  • Nebula Awards Showcase 2017 edited by Julie E. Czerneda. Release Date: May 16, 2017. Published by Pyr. (ANTHO).
  • Dark Cities edited by Christopher Golden. Release Date: May 16, 2017. Published by Titan Books. (ANTHO / HF).
  • Behind The Mask: A Superhero Anthology edited by Tricia Reeks & Kyle Richardson. Release Date: May 16, 2017. Published by Meerkat Press. (ANTHO).
  • Wicked Wonders by Ellen Klages. Release Date: May 16, 2017. Published by Tachyon Publications. (Collection).
  • Eagle & Empire by Alan Smale. Release Date: May 16, 2017. Published by Del Rey. (AH).
  • Full Wolf Moon by Lincoln Child. Release Date: May 16, 2017. Published by Doubleday. (MISC).
  • The God Peak by Patrick Hemstreet. Release Date: May 16, 2017. Published by Harper Voyager. (MISC).
  • The End of Magic by Amber Benson. Release Date: May 16, 2017. Published by Ace. (UF).
  • Rhyming Rings by David Gemmell. UK Release Date: May 18, 2017. Published by Gollancz. (MISC / Crime).
  • Dracula’s Brethren edited by Richard Dalby & Brian J. Frost[/B][/COLOR]. Release Date: May 23, 2017. Published by Harper. (ANTHO).
  • Dragon Teeth by Michael Crichton. Release Date: May 23, 2017. Published by Harper. (MISC).
  • Untitled by Jason Arnopp. Release Date: May 23, 2017. Published by Orbit. (MISC / HF).
  • Raising Fire by James Bennett. Release Date: May 23, 2017. Published by Orbit. (UF).
  • Extraordinary Adventures by Daniel Wallace. Release Date: May 30, 2017. Published by St. Martin’s Press. (MISC).
  • Mormama by Kit Reed. Release Date: May 30, 2017. Published by Tor. (MISC / HF / Gothic).
  • Only The Dead Know Brooklyn by Chris Vola. Release Date: May 30, 2017. Published by Thomas Dunne Books. (MISC / HF).
  • Slenderman by Will Hill. Release Date: May 30, 2017. Published by Harper Voyager. (MISC / HF).

Hobbykok wijzigde deze reactie 01-07-2017 14:06 (40%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hobbykok
Nieuwe SF / Fantasy / Horror boeken - juni 2017
(tussen haakjes staat het genre)

Science Fiction
  • Red Vengeance by Brendan DuBois. Release Date: June 6, 2017. Published by Baen. (SF).
  • The Rebellion’s Last Traitor by Nik Korpon. Release Date: June 6, 2017. Published by Angry Robot. (SF / Dystopian).
  • Slaves of the Switchboard of Doom written & illustrated by Bradley W. Schenck. Release Date: June 13, 2017. Published by Tor. (SF / Pulp).
  • Cormorant Run by Lilith Saintcrow. Release Date: June 13, 2017. Published by Orbit. (SF / Post-Apocalyptic).
  • Raven Stratagem by Yoon Ha Lee. Release Date: June 13, 2017. Published by Solaris. (SF).
  • Virology by Ren Warom. Release Date: June 13, 2017. Published by Titan Books. (SF).
  • The Prey of Gods by Nicky Drayden. Release Date: June 13, 2017. Published by Harper Voyager. (MISC / SF).
  • Xeelee: Vengeance by Stephen Baxter. UK Release Date: June 15, 2017. Published by Gollancz. (SF).
  • Transformation by James Gunn. Release Date: June 20, 2017. Published by Tor. (SF).
  • Kangaroo Too by Curtis C. Chen. Release Date: June 20, 2017. Published by Thomas Dunne Books. (SF).
  • Shattered Minds by Laura Lam. Release Date: June 20, 2017. Published by Tor. (MISC / SF).
  • Empire of Time by Daniel Godfrey. Release Date: June 20, 2017. Published by Titan Books. (MISC / SF / Time Travel).
  • The Rise and Fall of D.O.D.O. by Neal Stephenson & Nicole Galland. Release Date: June 13, 2017. Published by Harper Voyager. (MISC / SF / Time Travel).
  • Escape Velocity by Jason M. Hough. Release Date: June 27, 2017. Published by Del Rey. (SF).
  • Communication Failure by Joe Zieja. Release Date: June 27, 2017. Published by Saga Press. (SF).
  • The Strategist by Gerrard Cowan. UK Release Date: June 29, 2017. Published by Harper Voyager. (SF).
Fantasy
  • Blackthorne by Stina Leicht. Release Date: June 6, 2017. Published by Saga Press. (FAN).
  • The Dragon Lords: False Idols by Jon Hollins. Release Date: June 6, 2017. Published by Orbit. (FAN / Humor).
  • Sovereign Silk by Elizabeth Gilligan. Release Date: June 6, 2017. Published by DAW. (FAN).
  • Crown of Stars by Sophie Jaff. Release Date: June 6, 2017. Published by Harper. (MISC / FAN).
  • The Black Elfstone by Terry Brooks. Release Date: June 13, 2017. Published by Del Rey. (FAN).
  • Soleri by Michael Johnston. Release Date: June 13, 2017. Published by Tor. (FAN).
  • The Fallen Kingdom by Elizabeth May. Release Date: June 13, 2017. Published by Chronicle Books. (FAN).
  • An Echo of Things To Come by James Islington. Release Date: June 13, 2017. Published by Orbit. (FAN).
  • Down Among The Sticks & Bones by Seanan McGuire. Release Date: June 13, 2017. Published by Tor.com. (FAN / MISC / Novella).
  • The Witch Who Came In From The Cold by Lindsay Smith & Various Authors. Release Date: June 13, 2017. Published by Saga Press. (FAN / MISC / AH / Collected Serial).
  • Successor's Promise by Trudi Canavan. UK Release Date: June 15, 2017. Published by Orbit. (FAN).
  • The Management Style of the Supreme Beings by Tom Holt. Release Date: June 20, 2017. Published by Orbit. (FAN / Humor).
  • Successor’s Promise by Trudi Canavan. Release Date: June 20, 2017. Published by Orbit. (FAN).
  • Age of Swords by Michael J. Sullivan. Release Date: June 20, 2017. Published by Del Rey. (FAN).
  • A Gathering of Ravens by Scott Oden. Release Date: June 20, 2017. Published by Thomas Dunne Books. (FAN).
  • Dark Immolation by Christopher Husberg. Release Date: June 20, 2017. Published by Titan Books. (FAN).
  • The Strange Case of the Alchemist’s Daughter by Theodora Goss. Release Date: June 20, 2017. Published by Saga Press. (MISC / FAN).
  • The Legion of Flame by Anthony Ryan. Release Date: June 27, 2017. Published by Ace. (FAN).
  • The Queen of Swords by R.S. Belcher. Release Date: June 27, 2017. Published by Tor. (FAN / Western).
  • The Bones of the Earth by Rachel Dunne. Release Date: June 27, 2017. Published by Orbit. (FAN).
  • Soul of the World by David Mealing. Release Date: June 27, 2017. Published by Orbit. (FAN).
  • The Waking Land by Callie Bates. Release Date: June 27, 2017. Published by Del Rey. (FAN).
  • The Witchwood Crown by Tad Williams. Release Date: Jun 29, 2017. Published by DAW. (FAN).
Urban Fiction
  • The Kill Society by Richard Kadrey. Release Date: June 6, 2017. Published by Harper Voyager. (UF).
  • White Trash Zombie Unchained by Diana Rowland. Release Date: June 6, 2017. Published by DAW. (UF).
  • The Spawn of Lilith by Dana Fredsti. Release Date: June 27, 2017. Published by Titan Books. (UF).
Miscellaneous
  • Year's Best Military & Adventure SF 2016 edited by David Afsharirad. Release Date: June 6, 2017. Published by Baen. (ANTHO).
  • The Day After Gettysburg by Robert Conroy & J.R. Dunn. Release Date: June 6, 2017. Published by Baen. (AH).
  • Grim Expectations by KW Jeter. Release Date: June 6, 2017. Published by Angry Robot. (Steampunk).
  • Nanoshock by K.C. Alexander. Release Date: June 6, 2017. Published by Angry Robot. (Cyberpunk).
  • The Refrigerator Monologues by Catherynne M. Valente. Release Date: June 6, 2017. Published by Saga Press. (MISC / Superheroes).
  • Dear Cyborgs by Eugene Lim. Release Date: June 6, 2017. Published by FSG Originals. (MISC / Superheroes).
  • The Silent Corner by Dean Koontz. Release Date: June 6, 2017. Published by Bantam. (MISC).
  • Carnivalesque by Neil Jordan. Release Date: June 6, 2017. Published by Bloomsbury USA. (MISC).
  • Untitled by Bill Schutt & J.R. Finch. Release Date: June 6, 2017. Published by William Morrow. (MISC).
  • The Only Child by Andrew Pyper. Release Date: June 6, 2017. Published by Simon & Schuster. (MISC).
  • Nothing Left To Lose by Dan Wells. Release Date: June 6, 2017. Published by Tor. (MISC / HF).
  • Wild Cards VII: Dead Man’s Hand edited by George R.R. Martin. Release Date: June 13, 2017. Published by Tor. (Superhero / MISC / Reprint).
  • Wilders by Brenda Cooper. Release Date: June 13, 2017. Published by Pyr. (MISC / Post-Apocalyptic).
  • Beyond The Sea by David L. Golemon. Release Date: June 13, 2017. Published by Thomas Dunne Books. (MISC).
  • The Asylum of Dr. Caligari by James Morrow. Release Date: June 13, 2017. Published by Tachyon Publications. (MISC).
  • The Changeling by Victor LaValle. Release Date: June 13, 2017. Published by Spiegel & Grau. (MISC).
  • Nuke Jersey by Neil Cohen. Release Date: June 13, 2017. Published by Permuted Press. (HF / Post-Apocalyptic).
  • Indigo by Various Authors*. Release Date: June 20, 2017. Published by St. Martin’s Press. (MISC).
  • Twelve Days by Steven Barnes. Release Date: June 27, 2017. Published by Tor. (MISC / Apocalyptic).
  • Mightier than the Sword by K. J. Parker.Release Date: Jun 30, 2017. Published by Subterranean Press (novella)
  • The Furthest Station by Ben Aaronovitch. US Release Date: Jun 30, 2017. Published by Subterranean Press (novella)

Hobbykok wijzigde deze reactie 01-07-2017 14:13 (69%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hyptonize
  • Nu online
quote:
KaiseRRuby schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:49:
Mooi topic. :)

Zelf lees ik de laatste tijd veel undercover verhalen, van undercover bij Millwall hooligans tot undercover in de Schilderswijk tot undercover in Jemen, van die Deen die daar zit.

Zoek eigenlijk mooie verhalen over ridders en paarden en vroeger, soort Game of Thrones achtige stijl. Iemand tips, liefst die ook op Kobo Plus staan?
Je zoekt het genre historical fiction of misschien historical fantasy. Ik ben daar zelf niet heel erg in thuis (al heb ik wel wat boeken van Guy Gavriel Kay op mijn lijstje staan die voornamelijk in die laatste categorie staan)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KoningL
  • Laatst online: 25-02 22:48
quote:
KaiseRRuby schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:49:

Zoek eigenlijk mooie verhalen over ridders en paarden en vroeger, soort Game of Thrones achtige stijl. Iemand tips, liefst die ook op Kobo Plus staan?
Kijk eens bij Ken Follet, zijn 2 boeken (pillen) Pillars of the Earth en World without End (vervolg) zijn erg leuk en spelen in de middeleeuwen. Historische fictie.
Vind zelf zijn Century trilogie ook erg goed, die begint bij WO1 en eindigt aan het einde van de koude oorlog. Geen ridders en paarden, wel historie :)

Als je into de romeinse tijd bent: De Vespasianus serie vond ik erg goed. Heeft echt geleefd, maar is wel fictie. Fictie binnen de historische realiteit, wat ook wel geldt voor Ken Follet overigens.

edit: ZIe nu pas de kobo plus vraag. Geen idee of ze daar op staan 8)

KoningL wijzigde deze reactie 11-07-2017 15:06 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

quote:
Malt007 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:28:
Mijn boekenplank op Storytel is weer aardig gevuld na het lezen van het topic en een beetje pluizen op goodreads. Weet alleen niet wat ik zo moet luisteren aangezien ik nog maar een uurtje luisterplezier van I am Pilgrim te gaan heb. Iemand ervaring met de volgende boeken en kan je me aanraden er direct aan te beginnen?

- Mr. Mercedes (volgens mij een trilogie van King)
- Are we smart enough to know how smart animals are?
- An ember in the ashes
- The rise and fall of D.O.D.O.
- Seveneves
- The Gunslinger

Nogal uiteenlopend qua genre denk ik, maar ben voor alles in.
Mr. Mercedes is zo'n ontzettende tof begin van zo'n ontzettend toffe trilogie! 1 van mijn favoriete boeken. Heel veel luisterplezier :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 00:16
quote:
Malt007 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:28:
- Mr. Mercedes (volgens mij een trilogie van King)
Leuk boek voor tussendoor imo echt een verstand op nul vakantieboek.
quote:
- The Gunslinger
Deel 1 van 7, weet waar je aan begint ;)

Magnus opus van King en heel erg, ehm wat is het goede woord, apart. Snap nog steeds niet hoe ze Idris Elba hebben kunnen casten voor de hoofdrol, had altijd een Clint Eastwood/Hugh Jackman/Vigo Mortensen mix voor ogen.
Lees idd wel de Engelse versie is stukken prettiger.

Ben nu begonnen aan deel 1 van Discworld, moet er nog erg inkomen en weet niet of ik andere delen ga lezen (29% nu). Vind het allemaal net even te jolig, te dik aangezet en een simplistische setting.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pat911
quote:
GoeiedagEem schreef op zondag 23 juli 2017 @ 10:13:
Op mijn all time favorites lijst staat op dit moment nog steeds de Millennium Trilogie van Stieg Larson. Eeuwig zonde dat hij niet meer onder ons is. En ook erg sneu voor hem dat zijn boeken pas na zijn dood bekend zijn geworden.
Niet mijn all time favorite, maar zeker een indrukwekkende en spannende trilogie. Ik ben afgelopen weekend begonnen in deel 4, door David Lagercrantz geschreven. Focus is iets minder op het duo Mikael/Lisbeth, maar ze spelen nog wel de hoofdrollen. Er zitten nu alleen meer verhaallijnen door elkaar, waar bij de eerste 3 delen bijna alles draaide rond Mikael.
Wel net zo spannend en vanavond ga ik laatste 80 pagina's lezen (van de 440), hij moet gewoon uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hobbykok
Ik lees ook op de ereader en als ik een hele tijd niet gelezen heb begin ik meestal 3 pagina's terug, komt nog maar zelden voor dat ik dan niet weet waar ik zo ongeveer meer ben. Helaas heb ik niet de gave die mijn vrouw heeft, die weet 20 jaar later nog exact alles wat ze gelezen heeft.

Edit: nu in de vakantie ben ik heerlijk aan het lezen, moet even alle aanbevelingen van kevin33 van een paar weken terug lezen, had die namelijk allemaal gekocht. En verder de nieuwe Terry Goodkind en Jack Campbells nieuwe reeks lezen. Ik lees momenteel 200 pagina's per dag, dus ik kom een eind. Supernotes lees ik nu en ben al op de helft na een dag lezen :)

Hobbykok wijzigde deze reactie 25-07-2017 22:43 (38%)

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 25-02 21:23
quote:
Rudolf schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 21:26:
Mag ik hier ook een vraag stellen?

ik ben op zoek naar wat spionage boeken zoals bijvoorbeeld de serie Homeland of de film Zero Dark Thirty. Kan iemand mij misschien wat boeken aanraden? Ik ben helemaal geen lezer, maar wil in de vakantie toch eens wat boeken doorspitten.

excuses als mijn vraag hier niet op z'n plaats is.
Nee, vragen stellen kan hier niet!!! ;)

Misschien iets van Tom Clancy?

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 11:37

Wormaap

Moderator Foto & Video
Afgelopen maand heb ik weer een stuk of wat boeken gelezen. De Kobo-app op m'n telefoon is stiekem een stuk fijner dan ik had verwacht, dus misschien dat ik toch ooit nog wel eens overstap op een e-reader. Maar vooralsnog vind ik papier toch leuker :)
De score van deze maand:

Chris Reher - Quantum Tangle

De Kobo-store zit vol met gratis boeken, waar ik dankbaar gebruik van maak. Ik lees vooral digitaal op momenten waar het niet handig is om een fysiek boek bij me te hebben, en dat zijn vaak korte stukjes tussendoor. Daarvoor ben ik dus niet op zoek naar diep, zwaar werk. De gratis SF en Fantasy in de Kobostore is dus ideaal :)
Dit boek is best aardig geschreven, en het concept van een tweede persoon die in iemands hoofd leeft vind ik altijd wel leuk. Het is bijvoorbeeld een van de redenen dat ik The Redemption of Althalus van David & Leigh Edding zo'n fijn boek vind. In Quantum Tangle wordt dit gecombineerd met het ontdekken van het universum door een nieuw wezen. Het grappige is dat ik deze tegelijkertijd las met Stranger in a Strange Land, waarbij dat ontdekken ook een centraal thema is. Leest lekker weg, 3/5

Robert Heinlein - Stranger in a Strange Land

Wie kent hem niet? Heinleins bekendste werk, en één van de bekendste SF-boeken. Ik ben hieraan begonnen zonder enig idee te hebben waar'ie over gaat, puur gebaseerd op z'n status als klassieker. Het boek krijgt veel kritiek vanwege de vrouwonvriendelijkheid en, in mindere mate, de centrale plaats van religie in de geschetste wereld. Als het recenter geschreven was zou ik het daarmee eens zijn, maar voor een boek dat begin 60'er jaren uitgegeven is kan ik me daar niet te druk om maken.
Verwacht geen hoog tempo, knalboemlaser SF-spektakel, dan kom je bedrogen uit. Wel krijg je een hoop interessante ideeën en denkbeelden voorgeschoteld die, onafhankelijk van wat je er uiteindelijk van vindt, het lezen en overpeinzen waard zijn. 5/5 daarvoor :)

Ernest Cline - Ready Player One

Met het risico op dit forum scheef aangekeken te worden: deze viel me tegen.
Hier op GoT heb ik dit boek vrijwel alleen in superlatieven omschreven gezien, dus ik was érg benieuwd. Ik denk dat ik begrijp waarom zoveel mensen dit boek geweldig vinden, daar helpt een snelle scroll door de recensies op Goodreads behoorlijk in. Het zit vol, vol, vol met jaren '80 referenties waar mensen érg blij van worden. Die kon ik doorgaans ook prima waarderen, daar niet van. Maar een hoop leuke referenties verbergen niet dat het, in ieder geval naar mijn idee, verder best een vlak verhaal is. De hoofdpersoon weet alles en kan alles dat te maken heeft met zijn doel, alsof Neo al vanaf moment één de hele Matrix doorzag. De antagonisten zijn, uiteraard, allemaal het zelfde en volledig onnozel.
Uiteindelijk heb ik het met redelijk plezier uitgelezen, maar ik had veel meer verwacht. 3/5

Harlan Ellison - I Have No Mouth, and I Must Scream

Geen heel boek, maar een kort verhaal. Een boek waar'ie in staat lag toevallig bij m'n ouders op de badkamer omdat mijn broer het aan het lezen is :+
Wat kan ik zeggen? Geen vrolijk verhaal. Eigenlijk vooral een aaneenschakeling van gruwelijkheden en de gedachten van de hoofdpersoon daarover. Pakkend geschreven, 4/5

Gregory Mattix - Extensis Vitae

Weer een gratis boek uit de Kobo-store. Weinig bijzonder. Het verhaal rolt best aardig door, maar de übermensch-achtige hoofdpersoon wordt snel irritant. Daarnaast is het overall plot ook weinig boeiend, en is het amper een compleet verhaal te noemen. Duidelijk bedoeld om je deel 2 aan te smeren, maar dat gaat bij mij niet gebeuren. 2/5

Alan K. Baker - The Martian Ambassador

Sherlock Holmes meets steampunk, met wat interplanetair gedoe en een beetje magie toegevoegd. Ik vond'm erg leuk :) Hoewel het aandikken van de schrijfstijl van mij niet zo had gehoeven, doet het wel een goede poging om het Victoriaanse tintje wat extra door te laten schemeren. Leuke omschreven gebeurtenissen en best een prima plot. Verwacht geen meesterwerk, maar prima entertainment! 3/5

Edwin A. Abbott - Flatland

Een klassieker die al enige tijd op mijn 'to-read' lijst stond. Deels fictie, deels een poging om meerdimensionaliteit uit te leggen. Het daadwerkelijke plot is best in orde, en geeft wat interessant denkvoer over de maatschappij en het concept van iets weten, maar het onmogelijk uit kunnen leggen. Daarnaast zit de kracht hem in het proberen voor te stellen van een meerdimensionale wereld. Daar werd ik wel even goed enthousiast van :) 5/5

Steve Vernon - Revenant: Book one of the Tatterdemon Trilogy[/]

Bah.
Wat een absolute verspilling van mijn tijd, zelfs gratis uit de Kobo-store.
Bah.
Waardeloos geschreven, vol van spelfouten en een gebrek aan stijl. Zinnen die niet lopen, karakters die nergens op slaan. Eigenlijk staat alles in dit 'boek' in dienst van het expliciet omschrijven van alle 'gruwelijkheden' die er gebeuren. Maarja, hoe expliciet je het ook omschrijft, iemand vermoorden door met een pan op zijn hoofd te slaan gaat nooit écht gruwelijk worden. Althans, niet in een boek :)
Daarnaast maakt dit verhaal zich schuldig aan een van mijn grote irritaties. Het is namelijk geen verhaal. Het is niet af, maar eindigt net als het begint. En het eindigt met 'koop nu deel twee!'. Nee dank je.
Bah.
1/5

Mike Sherrif - Survival Aptitude Test: Sound[/][/]

Ook gratis uit de Kobo-store. En verrassend leuk! Een dystopisch verhaal, op veel punten vergelijkbaar met The Hunger Games. De wereld is naar de klote, de heersende kaste onderdrukt de bevolking, maar de elite heeft het goed. Een antiheld gaat daar, tegen wil en dank, iets aan doen. Klinkt bekend? :) De wereld en de maatschappij daarin worden met verve geschetst, en de technologie is interessant. De schrijfstijl is vlot, en het verhaal gaat op een lekker tempo vooruit. En op het eind van het verhaal krijg je nog instructies om deel twee ook gratis te krijgen ook :) 4/5

Mike Sherrif - Survival Aptitude Test: Fury

Enigszins voorspelbaar gaat deze verder waar het vorige deel ophield. Samen met het eerste deel is dit een complete verhaallijn. Er wordt wel een voorzetje gegeven naar het derde deel, maar de grote zaken zijn rond. Eveneens 4/5

Ondertussen ben ik ook halverwege boek twee van Haruki Murakami's 1Q84. Daar ben ik eerder al een keer in begonnen, maar omdat mijn omnibusversie zo lomp was ben ik op een gegeven moment gestopt. Van de ene kant vind ik het verhaal wel héél traag, maar van de andere kant ben ik wel constant benieuwd hoe het nou verder gaat.
Overigens denk ik dat ik deze maand niet weer alles dat ik lees ga opsparen voor één post. Ik merk dat ik niet meer goed weet wat ik nou precies vond van wat ik aan het begin van de maand heb gelezen, dus dat maak het schrijven van mijn mening niet makkelijker. Daarnaast weet ik niet of mijn medeTweakers wel zitten te wachten op een monsterpost waarin ik mijn mening geef over een stuk of tien boeken :+

Ticking away, the moments that make up a dull day. iRacing Profiel

• Hobbykok
Nieuwe SF / Fantasy / Horror boeken augustus 2017

Ik heb helaas geen tijd om ze even in volgorde van genre te zetten, maar omdat het al 4 augustus is deel ik het in deze vorm. Tussen haakjes staat het genre (FAN=Fantasy etc. spreekt redelijk voor zich):

"Halls of Law" by V. M. Escalada. Release Date: August 1, 2017. Published by DAW (FAN).
"Anackire" by Tanith Lee. Release Date: August 1, 2017. Published by DAW (FAN)
"Reaping the Aurora" by Joshua Palmatier.Release Date: August 1, 2017. Published by DAW (FAN)
"The Clockwork Dynasty" by Daniel H. Wilson.Release Date: August 1, 2017. Published by Doubleday (SF)
"After On: A Novel of Silicon Valley" by Rob Reid.Release Date: August 1, 2017. Published by Del Rey (SF)
"Forever After" by David Jester.Release Date: August 1, 2017. Published by Skyhorse Publishing (UF)
"Robin Hood: Sovereign's War" by Debbie Viguie & James R. Tuck.Release Date: August 1, 2017. Published by Titan Books (FAN)
"Hex-Rated: A Brimstone Files Novel" by Jason Ridler.Release Date: August 1, 2017. Published by Night Shade Books (UF)
“The Best of Ben Bova: Volume 3” by Ben Bova. Release Date: August 1, 2017. Published by Baen. (Collection).
“Urban Enemies” edited by Joseph Nassise. Release Date: August 1, 2017. Published by Gallery Books. (ANTHO / UF).
“The Gates of Tagmeth” by P.C. Hodgell. Release Date: August 1, 2017. Published by Baen. (FAN).
“A Man of Shadows” by Jeff Noon. Release Date: August 1, 2017. Published by Angry Robot. (SF / Mystery).
“Gods of Dawn” by Steve White. Release Date: August 1, 2017. Published by Baen. (SF).
“Children of the Divide” by Patrick S. Tomlinson. Release Date: August 1, 2017. Published by Angry Robot. (SF).
“Age of Assassins” by RJ Barker. Release Date: August 1, 2017. Published by Orbit. (FAN).
“Noumenon” by Marina J. Lostetter. Release Date: August 1, 2017. Published by Harper Voyager. (SF).
“Dark Light” by Jon Land. Release Date: August 1, 2017. Published by Forge Books. (supernatural thriller).
“The Bedlam Stacks” by Natasha Pulley. Release Date: August 1, 2017. Published by Bloomsbury (historical fantasy).
“Monster Hunter Siege” by Larry Correia. Release Date: August 1, 2017. Published by Baen. (UF / HF).
“The Dark Net” by Benjamin Percy. Release Date: August 1, 2017. Published by Houghton Mifflin Harcourt. (HF).
“The Grip of It” by Jac Jemc. Release Date: August 1, 2017. Published by FSG Originals. (HF).
"Secondborn" by Amy A. Bartol.Release Date: August 1, 2017. Published by 47North (SF)

"Copper Chain" by James Maxwell.Release Date: August 3, 2017. Published by 47North (FAN)

"Blackthorne" by Stina Leicht. Release Date: August 8, 2017. Published by Saga Press (FAN)
“Binary System” by Eric Brown. Release Date: August 8, 2017. Published by Solaris. (SF)
"The Meridian Ascent" by Richard Phillips.Release Date: August 8, 2017. Published by 47North (SF)
"American Ghost" by Paul Guernsey.Release Date: August 8, 2017. Published by Talos Press (UF)
"World Tree Girl" by Kerry Schafer.Release Date: August 8, 2017. Published by Diversion Books (UF/Mystery)
"The Death and Life of Schneider Wrack" by Nate Crowley.Release Date: August 8, 2017. Published by Abaddon Books (HF)
"The New Voices of Fantasy" edited by Peter S. Beagle & Jacob Weisman.Release Date: August 8, 2017. Published by Tachyon Publications (ANTH)

"The Witch at Wayside Cross" by Lisa Tuttle.UK Release Date: August 10, 2017. Published by Jo Fletcher Books (paranormal mystery/historical fantasy)

“The Stone Sky” by N.K. Jemisin. Release Date: August 15, 2017. Published by Orbit. (FAN).
“The Dinosaur Princess” by Victor Milán. Release Date: August 15, 2017. Published by Tor. (FAN).
"Rituals" by Kelley Armstrong.Release Date: August 15, 2017. Published by Random House (UF/supernatural thriller)
"The Lamb Will Slaughter the Lion" by Margaret Killjoy.Release Date: August 15, 2017. Published by Tor. (FAN).
“Call of Fire” by Beth Cato. Release Date: August 15, 2017. Published by Harper Voyager (historical fantasy/alternate history/steampunk)
"Of the Divine" by Amelia Atwater-Rhodes.Release Date: August 15, 2017. Published by Harper Voyager. (FAN)
“Legends of the Dragonrealm: The Gryphon Mage” by Richard A. Knaak. Release Date: August 15, 2017. Published by Permuted Press (FAN)
"Zombie-in-Chief: Eater of the Free World" by Scott Kenemore.Release Date: August 15, 2017. Published by Talos Press (HF/zombies/satire)
"The Psalms of Isaak Series" by Ken Scholes.Release Date: August 15, 2017. Published by Tor Books (FAN/Omnibus)
"Empire: The Series" by Orson Scott Card.Release Date: August 15, 2017. Published by Tor Books (FAN/Omnibus)
"The Shades of Magic Series" by V.E. Schwab.Release Date: August 15, 2017. Published by Tor Books (FAN/Omnibus)

"Reincarnation Blues" by Michael Poore.Release Date: August 22, 2017. Published by Del Rey (FAN)
"Swarm and Steel" by Michael R. Fletcher.Release Date: August 22, 2017. Published by Talos Press (FAN)
"An Echo of Things to Come" by James Islington.Release Date: August 22, 2017. Published by Orbit (FAN).
“The Iron Hound” by Tim Akers. Release Date: August 22, 2017. Published by Titan Books. (FAN).
Starfire: A Red Peace by Spencer Ellsworth. Release Date: August 22, 2017. Published by Tor Books. (SF).
The Castle in Cassiopeia by Mike Resnick. Release Date: August 22, 2017. Published by Pyr (SF).
"The God Peak" by Patrick Hemstreet.Release Date: August 22, 2017. Published by Harper Voyager (SF)
"The Silent Shield" by Jeff Wheeler.Release Date: August 22, 2017. Published by 47North (FAN)

"Son of the Night" by Mark Alder. UK Release Date: August 24, 2017. Published by Gollancz. (FAN)
"The Real-Town Murders" by Adam Roberts.UK Release Date: August 24, 2017. Published by Gollancz. (SF)
“Heartland” by Lucy Hounsom. UK Release Date: August 24, 2017. Published by Tor UK. (FAN).

"The Dragon Lords: False Idols" by Jon Hollins. Release Date: August 29, 2017. Published by Orbit (FAN).
"Raising Fire" by James Bennett. Release Date: August 29, 2017. Published by Orbit (UF).
"A Song for Quiet" by Cassandra Khaw. Release Date: August 29, 2017. Published by Tor. (FAN).
“Playing To The Gods” by Melanie Rawn. Release Date: August 29, 2017. Published by Tor. (FAN).
“An Alchemy of Masques & Mirrors” by Curtis Craddock. Release Date: August 29, 2017. Published by Tor. (FAN).
"The Plague Diaries" by Ronlyn Domingue.Release Date: August 29, 2017. Published by Atria Books (FAN)
“Sip” by Brian Allen Carr. Release Date: August 29, 2017. Published by Soho Press. (MISC / Post-Apocalyptic).
"Dishonoured: The Return of Daud" by Adam Christopher. Release Date: August 29, 2017. Published by Titan Books (Tie-In)
"Star Trek: Enterprise- Patterns of Interference" by Christopher L. Bennett.Release Date: August 29, 2017. Published by Pocket Books (Tie-In)
"Wonder Woman: Warbringer" by Leigh Bardugo.Release Date: August 29, 2017. Published by Random House (Tie-In)

"Golden Age and Other Stories" by Naomi Novik.Release Date: August 31, 2017. Published by Subterranean Press (Collection)

• Wizzu
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 00:17
Jurassic Park door Michael Crichton, Jaar van 1e uitgave: 1991, Actie; Science fiction.

Zoals veel mensen (helaas) niet weten is de film Jurassic Park, dat geregisseerd is door Steven Spielberg, gebaseerd op het boek van Michael Crichton. Nadat ik eerst de film had gezien (sinds kinds af aan al) en later het boek ging lezen voelde het voor mij meer als een verdieping van de film zelf. Normaal gesproken lees je natuurlijk eerst het boek en daarna de film maar hey, het boek is alweer 26 jaar oud.

Het boek is erg wetenschappelijk en zodanig moleculair biologisch onderbouwd dat het erg plausibel lijkt en je begint te geloven in alle R&D onderzoeken die er gedaan worden. Het boek brengt ook heel erg het ethisch aspect naar voren van de dinosaurussen en alles eromheen. Alle personages hebben een leuke toevoeging aan het boek en hier en daar nogal wat onverwachte (helden)acties van de verschillende personages tussendoor. De spanning die zich steeds meer opbouwt naarmate het boek vordert vind ik heel goed gedaan en is uiteraard minder Hollywood dan de film.

Mocht je zowel de film als het boek gezien/gelezen hebben dan is dit filmpje wel leuk om te zien omdat het de film en het boek met elkaar vergelijkt.

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 25-02 21:23
quote:
Wizzu schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:59:
Jurassic Park door Michael Crichton, Jaar van 1e uitgave: 1991, Actie; Science fiction.

Zoals veel mensen (helaas) niet weten is de film Jurassic Park, dat geregisseerd is door Steven Spielberg, gebaseerd op het boek van Michael Crichton. Nadat ik eerst de film had gezien (sinds kinds af aan al) en later het boek ging lezen voelde het voor mij meer als een verdieping van de film zelf. Normaal gesproken lees je natuurlijk eerst het boek en daarna de film maar hey, het boek is alweer 26 jaar oud.

Het boek is erg wetenschappelijk en zodanig moleculair biologisch onderbouwd dat het erg plausibel lijkt en je begint te geloven in alle R&D onderzoeken die er gedaan worden. Het boek brengt ook heel erg het ethisch aspect naar voren van de dinosaurussen en alles eromheen. Alle personages hebben een leuke toevoeging aan het boek en hier en daar nogal wat onverwachte (helden)acties van de verschillende personages tussendoor. De spanning die zich steeds meer opbouwt naarmate het boek vordert vind ik heel goed gedaan en is uiteraard minder Hollywood dan de film.

Mocht je zowel de film als het boek gezien/gelezen hebben dan is dit filmpje wel leuk om te zien omdat het de film en het boek met elkaar vergelijkt.
Toevallig onlangs op mijn e-reader gezet om weer eens te gaan lezen. Heb hem als kind/puber (geen idee hoe oud ik was) gelezen en daarna nog 1-2 keer. Top boek!

• GoeiedagEem
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 25-02 10:43
quote:
Rudolf schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 21:26:
Mag ik hier ook een vraag stellen?

ik ben op zoek naar wat spionage boeken zoals bijvoorbeeld de serie Homeland of de film Zero Dark Thirty. Kan iemand mij misschien wat boeken aanraden? Ik ben helemaal geen lezer, maar wil in de vakantie toch eens wat boeken doorspitten.

excuses als mijn vraag hier niet op z'n plaats is.
Zoals @Marmar al aangaf: Ik ben Pelgrim.

Ben er een paar dagen geleden in begonnen, maar wat een pageturner zeg! Staat ook op diverse bestsellerlijsten meende ik.

Aanrader!

• wontcachme
  • Nu online

wontcachme

quote:
Hobbykok schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 17:49:
[...]

Hop, op de verlanglijst, had de atlantis trilogie gekocht, maar moet die nog lezen. Die was wel leuk in de aanbieding laatst voor 15 euro alle drie de delen. Ik ga die eerst even lezen en deze nieuwe reeks komt binnenkort vast. Thanks voor de tip.
Van de Exinction Files is deel 1 al uit en deel 2 komt eind oktober uit.

• cmndr_adama
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 09:41
Nadat ik kortgeleden het laatste deel van de Stervende Aarde cyclus heb gekocht ben ik nu begonnen aan:

Ik ben een liefhebber van Vance en 'oude' SF in het algemeen met een redelijke (en met name door wat contacten bij de kringloop) steeds groeiende collectie. Vance is voor mij echter wel de Meester :)

Mijn vinyl collectie: Discogs

• Hobbykok
Even in een aparte post, ik heb nog veel meer recommendations voor gritty fantasy, ik post ze hier even:

The Witcher series by Andrzej Sapkowski
Wikipedia: The Witcher

Sword of Shadows series by J.V. Jones
https://www.goodreads.com/series/40615-sword-of-shadows

The Traitor Son Cycle by Miles Cameron
https://www.goodreads.com/series/87389-the-traitor-son-cycle

The Divine Cities series by Robert Jackson Bennett
https://www.goodreads.com/series/159695-the-divine-cities

The Dagger and the Coin series by Daniel Abraham
https://www.goodreads.com...7-the-dagger-and-the-coin

The Monarchies of God series by Paul Kearney
https://www.goodreads.com/series/49870-the-monarchies-of-god

The Acts of Caine series by Matthew Stover
https://www.goodreads.com/series/53770-the-acts-of-caine

Heart of the World series by Col Buchanan
https://www.goodreads.com/series/56111-heart-of-the-world

Greatcoats series by Sebastien de Castell
https://www.goodreads.com/series/121119-greatcoats

Daniel Blackland series by Greg Van Eekhout
https://www.goodreads.com/series/139374-daniel-blackland

The Incorruptibles series by John Hornor Jacobs
https://www.goodreads.com/series/164644-the-incorruptibles

Manifest Delusions series by Michael R. Fletcher
https://www.goodreads.com/series/187630-manifest-delusions

Bloodsounder's Arc Series by Jeff Salyards
https://www.goodreads.com/series/81911-bloodsounder-s-arc

Jeroun series by Zachary Jernigan
https://www.goodreads.com/series/147470-jeroun

Worldbreaker Saga by Kameron Hurley
https://www.goodreads.com/series/121101-worldbreaker-saga

The Broken Earth series by N.K. Jemisin
https://www.goodreads.com/series/112296-the-broken-earth

The Coldfire Trilogy by C.S. Friedman
https://www.goodreads.com/series/40358-the-coldfire-trilogy

The Crimson Empire series by Alex Marshall
https://www.goodreads.com/series/164994-the-crimson-empire

Low Town series by Daniel Polansky
https://www.goodreads.com/series/96136-low-town

Children Trilogy by Ben Peek
https://www.goodreads.com/series/129706-children-trilogy

The Wolfsangel Cycle by M.D. Lachlan
https://www.goodreads.com/series/83576-the-wolfsangel-cycle

The Vagrant series by Peter Newman
https://www.goodreads.com/series/161111-the-vagrant

Blackwing by Ed McDonald
https://www.goodreads.com/series/198663-ravens-mark

The Court of Broken Knives by Anna Smith Spark
https://www.goodreads.com...he-court-of-broken-knives

The Forgetting Moon by Brian Lee Durfee
https://www.goodreads.com...48787-the-forgetting-moon

The Free by Brian Ruckley
https://www.goodreads.com/book/show/23204200-the-free

The Godless World series by Brian Ruckley
https://www.goodreads.com/series/44339-the-godless-world

The Drenai series by David Gamell

Thomas Covenant, Second Chronicles of Thomas Covenant, & Last Chronicles of Thomas Covenant (3 series) by Stephen R. Donaldson

Dorothy Must Die series by Danielle Paige

En nog wat interressante achtergrond informatie:

Some rec's - http://io9.gizmodo.com/10...ntasy-before-g-1695063524

Further reading:

What is grimdark and is there a fundamental difference between it, dark fantasy and horror?
https://www.reddit.com/r/...d_is_there_a_fundamental/
https://www.tor.com/2015/...grimdark-or-is-it-horror/

en https://www.rachelneumeie...y-fantasy-vs-dark-fantasy waarbij opgemerkt is: For example,Scott Lynch would not be considered 'grimdark',but someone like R. Scott Bakker would definitely fit into the definition of 'grimdark'. Glen Cook's books def. fall under 'gritty' but they are not 'grimdark'.

Nou, ik ga even tegen die vriendengroep zeggen dat ze nu moeten stoppen, het probleem is namelijk dat ik bevriend ben met een stel die hard's en die gaan helemaal los, echt helemaal als ik iets vraag. Het is maar goed dat ze overal over de wereld wonen, als ze hier allemaal in de straat woonden waren we avonden aan avonden aan het kletsen over boeken namelijk :P

Nou, doe er je voordeel mee, zo'n lijst als dit (met de voorgaande reacties die ik al gepost had) krijg je niet zomaar van een website die wat gritty fantasy boeken noemt, dit zijn tips van de echte liefhebbers, niet van een journalist die ook wat over fantasy gaat schrijven en redelijk standaard materiaal pakt (al zit dat er ook tussen omdat het goed is).

en aangevuld met wat achtergrond info, gritty dark en dark fantasy en grimdark. Toch fantastisch dat mensen die elkaar nooit ontmoet hebben elkaar zo helpen?

• EJPostema
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 10:59
@Hobbykok wat een lijst, vind dat toch echt wel een gaaf genre.

Patrick Rufus met veel plezier gelezen een tijd terug, maar de gentlemens bastards is echt verrreweg mijn favoriete serie tot nu toe. Ik heb hardop gelachen om sommige stukken. Zit er iets in dat rijtje van je met eenzelfde soort humor?

Tijdje niks gepost hier, dus maar even een update. Na veel fantasy te hebben gelezen een paar uitstapjes gemaakt uiteindelijk bij the expanse terecht gekomen. Heerlijke sci-fi serie. Ga nu beginnen aan het laatst uitgegeven boek. De serie vond ik echt ruk, maar de boeken lezen lekker weg en hebben leuke personages.

Het is echt een space opera, niet echt de kwaliteit van de fantasy die ik heb gelezen, maar zeker niet minder vermakelijk. Ook al zijn het veel boeken, het is wel fijn om even niet iets te lezen van Robin Hobb achtige proporties.

Tussendoor zo af en toe nog wat anders gelezen waaronder:

- A Field Guide to Lies and Statistics: A Neuroscientist on How to Make Sense of a Complex World
Erg leuk en vermakelijk geschreven. De schrijver is naast neuroscientist ook een standup comedian waardoor hij deze droge kost wel leuk op kan schrijven. Geeft een leuke kijk in de wereld van de media en hoe die ons misleiden met mooie grafieken en statistiek

- Sapiens: A Brief History of Humankind
Er interessant boek, goed en helder geschreven. Beschrijft de geschiedenis van de mens op een objectieve manier. Er wordt zoveel verteld, maar het grootste deel is wel redelijk speculatie, met name ten tijde van de 'holbewoners' weten we vrijwel niks

• Hobbykok
quote:
EJPostema schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:27:
@Hobbykok wat een lijst, vind dat toch echt wel een gaaf genre.

Patrick Rufus met veel plezier gelezen een tijd terug, maar de gentlemens bastards is echt verrreweg mijn favoriete serie tot nu toe. Ik heb hardop gelachen om sommige stukken. Zit er iets in dat rijtje van je met eenzelfde soort humor?
Ik heb deze lijstjes niet zelf gemaakt, maar heb de vraag even uitgezet en dit kreeg ik terug.

Zelf heb ik wel een andere reeks van Simon R. Green gelezen en daarin zat veel humor, maar geen idee of dat in de reeksen die hier genoemd worden van hem ook het geval is. Dus dat antwoord moet ik je schuldig blijven. Zelf ben ik ook in dit genre begonnen, maar heb maar een uurtje gelezen gisteren.

• cmndr_adama
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 09:41
@Wormaap

Ja, de vertalingen zijn goed uitgevoerd, dus de taalkunsten van Vance blijven behoorlijk overeind ;)
Gelukkig ook maar omdat dat in zijn boeken ook zo hoort. Overigens is Spatterlight bezig met het opnieuw uitbrengen van alle werken van Vance in het Nederlands, daarbij gebruiken ze als basis ook nog steeds de eerder gedane vertalingen die wat aangepast & gemoderniseerd worden naar huidige spelling / grammatica.

De eerste Vance die ik heb gelezen was Tschai, te leen gekregen van een collega die dacht het echt een boek voor mij was. Daar had ie absoluut gelijk in O+

Mijn vinyl collectie: Discogs

• wouterg00
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 03:21
Wat zijn jullie aanraders voor non-fiction boeken?

Zelf vond ik Homo Deus en Sapiens van Yuval Harari erg goed

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

quote:
wouterg00 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 10:52:
Wat zijn jullie aanraders voor non-fiction boeken?
Non-fictie is wel heel erg breed. Misschien Godel, Escher, Bach, misschien de Bijbel (en de Koran en etc.), misschien Eat, Pray, Love of Wij zijn ons brein. Het is maar waar je interesses liggen ;)

A Brief History of Time (Hawking) is een must. De Prins (Machiavelli in een taal naar keuze, ik las liever de EN vertaling). Dagboek van Anne Frank.

De afgelopen tijd heb ik een aantal boeken gelezen van Joris Luyendijk: een paar jaar geleden Dit kan toch niet waar zijn (over bankiers), recenter Een goede man slaat soms zijn vrouw en Het zijn net mensen (over zijn tijd in de Arabische wereld). Zijn boeken durf ik sowieso wel aan te raden.

Ik ben recent begonnen aan

De rafelranden van Europahttps://static.bruna.nl/84812cab1e330db132d1c12d21a1c4f8/size/265w/Bruna-B2C-Site/-/Bruna/nl_NL/images/product/l/front/4/2/1/9789000347421.jpg
Door Ivo van de Wijdeven

Trouw – ‘Historicus zet crises in perspectief. Verplichte kost voor opgewonden standjes.’ De rafelranden van Europa vertelt de complexe geschiedenis van de Europese grenzen tot aan de dag van vandaag, en mogelijk morgen, om iedereen die daarin geïnteresseerd is een historische achtergrond te bieden bij de actualiteit. Europa grenst aan Rusland, Turkije, het Midden-Oosten en Noord-Afrika, en dan zijn er nog vele, vele binnengrenzen. Al deze grenzen zijn aan verandering onderhevig geweest. Sommige zijn dat nog steeds. De drijfveren van de spelers op het Europese toneel zijn vaak al eeuwenoud. Poetin, Erdogan en Assad – heren die vrijwel dagelijks in het nieuws zijn – staan in een veel langere traditie.

(Ook) hier een blik vanuit een iets ander perspectief dan standaard, in dit geval dus wat meer vanuit het perspectief van de Russen, etc. Vooralsnog ben ik er blij mee.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Hobbykok
Nieuwe maand, dus een nieuwe lijst met boeken in het Fantasy / SF / Horror genre (ik geef hem even door, niet zelf gemaakt):

The Best American Science Fiction & Fantasy 2017 edited by John Joseph Adams & Charles Yu. Release Date: October 3, 2017. Published by John Joseph Adams/Mariner Books. (ANTHO).
The Monster Hunter Files edited by Larry Correia & Bryan Thomas Schmidt. Release Date: October 3, 2017. Published by Baen. (ANTHO).
The Complete Psychotechnic League, Vol. 1 by Poul Anderson. Release Date: October 3, 2017. Published by Baen. (Collection).
Machine Learning: New & Collected Stories by Hugh Howey. Release Date: October 3, 2017. Published by John Joseph Adams/Houghton Mifflin Harcourt. (Collection).
Edgedancer by Brandon Sanderson. Release Date: October 3, 2017. Published by Tor. (FAN).
The Core by Peter V. Brett.Release Date: October 3, 2017. Published by Del Rey (FAN/US debut)
Quillifer by Walter Jon Williams.Release Date: October 3, 2017. Published by Saga Press (FAN)
Chain of Command by Frank Chadwick. Release Date: October 3, 2017. Published by Baen. (SF).
The Imposters of Aventil by Marshall Ryan Maresca. Release Date: October 3, 2017. Published by DAW. (FAN).
A Plague of Giants by Kevin Hearne. Release Date: October 3, 2017. Published by Del Rey. (FAN).
Mageborn by Stephen Aryan. Release Date: October 3, 2017. Published by Orbit. (FAN).
Nimbus by Jacey Bedford. Release Date: October 3, 2017. Published by DAW. (SF).
The Tiger’s Daughter by K. Arsenault Rivera. Release Date: October 3, 2017. Published by Tor. (FAN).
Blackwing by Ed McDonald. Release Date: October 3, 2017. Published by Ace. (FAN / US Debut).
The Trials of Solomon Parker by Eric Scott Fischl. Release Date: October 3, 2017. Published by Angry Robot. (FAN / Historical).
Under The Pendulum Sun by Jeanette Ng. Release Date: October 3, 2017. Published by Angry Robot. (FAN / Victorian).
The Bloodprint by Ausma Zehanat Khan. Release Date: October 3, 2017. Published by Harper Voyager. (FAN).
The Genius Plague by David Walton. Release Date: October 3, 2017. Published by Pyr. (MISC / SF).
Haunted Nights edited by Ellen Datlow & Lisa Morton. Release Date: October 3, 2017. Published by Anchor. (ANTHO / HF).
In the Footsteps of Dracula: Tales of the Un-Dead Count edited by Stephen Jones. Release Date: October 3, 2017. Published by Pegasus Books. (ANTHO / HF).
What the Hell Did I Just Read: A Novel of Cosmic Horror by David Wong. Release Date: October 3, 2017. Published by St. Martin’s Press. (HF).
The Murders of Molly Southbourne by Tade Thompson. Release Date: October 3, 2017. Published by Tor.com. (HF / Novella).
The Lovecraft Squad: Waiting by Stephen Jones. Release Date: October 3, 2017. Published by Pegasus Books. (MISC / UF).

Destiny’s Conflict by Janny Wurts. Release Date: October 5, 2017. Published by Harper Voyager. (FAN).
Hero Risen by Andy Livingstone.Release Date: October 5, 2017. Published by Harper Voyager. (FAN).

The Book of Swords edited by Gardner Dozois. Release Date: October 10, 2017. Published by Bantam. (ANTHO / FAN).
Children of the Fleet by Orson Scott Card. Release Date: October 10, 2017. Published by Tor. (SF).
The Stone in the Skull by Elizabeth Bear. Release Date: October 10, 2017. Published by Tor. (FAN).
The Sea Peoples by S.M. Stirling. Release Date: October 10, 2017. Published by Ace. Post-Apocalyptic / MISC).
Ghosts of Empire by George Mann. Release Date: October 10, 2017. Published by Titan Books. (Steampunk).
(ID)entity by PJ Manney. Release Date: October 10, 2017. Published by 47North. (MISC / SF).
The Rules of Magic by Alice Hoffman. Release Date: October 10, 2017. Published by Simon & Schuster. (MISC).
The Power by Naomi Alderman. Release Date: October 10, 2017. Published by Little, Brown & Company. (MISC / Dystopian / US Debut).

Infinite Stars edited by Bryan Thomas Schmidt. Release Date: October 17, 2017. Published by Titan Books. (ANTHO).
Predator: If It Bleeds edited by Bryan Thomas Schmidt. Release Date: October 17, 2017. Published by Titan Books. (ANTHO).
Vallista by Steven Brust. Release Date: October 17, 2017. Published by Tor. (FAN).
The Two of Swords: Volume One by K.J. Parker. Release Date: October 17, 2017. Published by Orbit. (FAN).
Breach of Containment by Elizabeth Bonesteel. Release Date: October 17, 2017. Published by Harper Voyager. (SF / Military).
Weaver’s Lament by Emma Newman. Release Date: October 17, 2017. Published by Tor.com. (FAN / AH).
Forbidden Suns by D. Nolan Clark. Release Date: October 17, 2017. Published by Orbit. (SF).
Deadlands: Boneyard by Seanan McGuire. Release Date: October 17, 2017. Published by Tor. (Tie-In).
Strange Weather: Four Short Novels by Joe Hill. Release Date: October 17, 2017. Published by William Morrow. (HF).
Robert Kirkman's The Walking Dead: Return to Woodbury by Jay Bonansinga. Release Date: October 17, 2017. Published by Thomas Dunne Books. (HF).
In the Still of the Night by David L. Golemon. Release Date: October 17, 2017. Published by St. Martin’s Press. (MISC).

Austral by Paul McAuley. UK Release Date: October 19, 2017. Published by Gollancz. (SF / MISC).
The Fall of Dragons by Miles Cameron. UK Release Date: October 19, 2017. Published by Gollancz. (FAN).
The Hangman’s Daughter by Gavin Smith. UK Release Date: October 19, 2017. Published by Gollancz. (SF).
A Pocketful of Crows by Joanne M. Harris. UK Release Date: October 19, 2017. Published by Gollancz. (MISC / Fairy Tale).
La Belle Sauvage by Philip Pullman. Release Date: October 19, 2017. Published by Knopf Books (FAN)

Strange Weather: Four Short Novels by Joe Hill. Release Date: October 24, 2017. Published by William Morrow. (Collection).
KA: Dar Oakley in the Ruin of Ymr by John Crowley. Release Date: October 24, 2017. Published by Saga Press (FAN)
Blake of Empire by Mercedes Lackey & James Mallory. Release Date: October 24, 2017. Published by Tor. (FAN).
The Tethered Mage by Melissa Caruso. Release Date: October 24, 2017. Published by Orbit. (FAN).
Nightblade’s Vengeance by Ryan Kirk. Release Date: October 24, 2017. Published by 47North. (FAN).
The Beautiful Ones by Silvia Moreno-Garcia. Release Date: October 24, 2017. Published by Thomas Dunne Books. (MISC).
Leopard’s Blood by Christine Feehan. Release Date: October 24, 2017. Published by Berkley. (UF).
Switchback by Melissa F. Olson. Release Date: October 24, 2017. Published by Tor.com. (UF).

The Fall of Dragons by Miles Cameron. Release Date: October 31, 2017. Published by Orbit. (FAN/US debut).
The Mongrel Mage by L.E. Modesitt, Jr.. Release Date: October 31, 2017. Published by Tor. (FAN).
Malice of Crows by Lila Bowen. Release Date: October 31, 2017. Published by Orbit. (FAN / Western).
The Rift Frequency by Amy S. Foster. Release Date: October 31, 2017. Published by Harper Voyager. (SF).
Hiddensee by Gregory Maguire. Release Date: October 31, 2017. Published by William Morrow. (MISC / FAN).
Siege Line by Myke Cole. Release Date: October 31, 2017. Published by Ace. (MISC / FAN / Military).
Joe Ledger: Unstoppable edited by Jonathan Maberry & Bryan Thomas Schmidt. Release Date: October 31, 2017. Published by St. Martin’s Griffin. (MISC / ANTHO).
The Familiar, Volume 5: Redwood by Mark Z. Danielewski. Release Date: October 31, 2017. Published by Pantheon. (MISC).
Extinction: Aftermath by Nicholas Sansbury Smith. Release Date: October 31, 2017. Published by Orbit. (MISC / Post-Apocalyptic).
Cold Spectrum by Craig Schaefer. Release Date: October 31, 2017. Published by 47North. (UF).
The Trouble With Twelfth Grave by Darynda Jones. Release Date: October 31, 2017. Published by St. Martin’s Press. (UF).

• hyptonize
  • Nu online
Het werd een grote warboel op mijn boekenplanken, dus zo juist even de tijd genomen om ze opnieuw te ordenen op alfabetische volgorde.

(Mobiele foto, dus kwaliteit is crap en dus niet alle titels zijn leesbaar)

Overigens staat het grootste deel van mijn collectie op mijn Kindle.

• bvsteyn
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 25-02 20:41
Gisteren dit boek uitgelezen;

Wat een leuke schrijfstijl heeft Fredrik Backman! Ik ben fan! _/-\o_

Update 13-11:

Nu ook dit boek uitgelezen;

Was wat lastig inkomen, maar al gauw kon ik het boek niet meer wegleggen!! Dus zeker ook een aanrader!

bvsteyn wijzigde deze reactie 13-11-2017 07:07 (41%)

• BRT
  • Niet online

The Sisters brothers door Patrick deWitt
Dit boek lag in de bieb en terwijl ik normaal nooit westerns lees sprak deze voorkant mij aan. Het boek wordt wel omschreven als een literair cowboy jongensboek. 8/10

Sapiens door Yuval Noah Harari
Erg gaaf boek dat de geschiedenis en huidige wereld in perspectief zet. Het is alsof je de samenleving van een afstandje observeert. Aanrader 10/10.

Ons financiele systeem en de mensen erachter... verontrustend. Bijvoorbeeld het verhaal van bankiers dat ze tijdens de crash van 2008 hun familie bellen om te zeggen dat ze naar het platteland moeten vluchten en eten moeten inslaan. 8/10

BRT wijzigde deze reactie 23-11-2017 07:33 (9%)

• digidokter.net
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 17-02 17:07

digidokter.net

Wens 2020 afest.com Bali ;)

quote:
https://www.bol.com/nl/f/de-herontdekking-van-het-lichaam/9200000059720505/

Samenvatting
'Mijn lichaam was iets dat mijn hoofd ronddroeg, hinderlijk traag overigens, en mijn pen vasthield, een noodzakelijk kwaad.' In De herontdekking van het lichaam gaat Bregje Hofstede op zoek naar een antwoord op de vraag waarom zij zich vervreemd voelt van haar lichaam. Hoe heeft de breuk tussen lichaam en geest kunnen ontstaan? Hoe speelde die mee in de burn-out die ze op haar vierentwintigste kreeg? Hoe kun je schrijven met je lijf?
Zeer herkenbaar, 20 jaar gelden kreeg ik ook mijn burn-out, maar volledig hersteld (55,04% (1,72%/jaar) heb ik nu nog steeds geen optimaal 'contact'met mijn onderbewuste/lichaam.
quote:
Hofstede vertelt hoe ze in een burn-out terechtkwam en zich er langzaam aan ontworstelde, en gaat op zoek naar de filosofische en maatschappelijke context van die ervaring. Het resultaat is een doorleefd relaas over de gezondheidsrage die niet over welzijn gaat, maar over presteren; over het filosofische ideaal van zelfkennis en waarom dat zo zelden op het lichaam werd toegepast; en wat er gebeurt als je dat toch doet.
Toevallig ben ik bezig met basiscursus filosofie en creatief schijven LOI om zelfde redenen, om me zelf te herontdekken en meer zelfinzicht te krijgen. ;)
quote:
Ook vertelt Hofstede hoe haar tumultueuze 'herontdekking van het lichaam' haar dagelijks schrijven heeft beïnvloed. Ze onderzoekt wat het betekent om een schrijvend lijf te zijn, en in hoeverre het uitmaakt dat dat een schrijvend vrouwenlichaam is. De herontdekking van het lichaam is een persoonlijke poging om lichaam en geest weer te verzoenen, en draait om de vraag: het lichaam als hoofdpijndossier, kan dat ook anders?
Met mijn obees lichaam veroorzaakt door bijwerkingen medicatie (nu afbouwen van 10, nu op 6 naar 0 mg)
Krijg ik ook meer 'contact'met mijn lichaam...en veel van haar ervaringen herken ik.
quote:
Recensie(s)
De kunsthistorica Bregje Hofstede is een gelauwerd schrijfster en auteur van diverse essays in literaire tijdschriften. Dit boek is een bundel hiervan rondom het thema burn-out. In vijf korte verhandelingen neemt Bregje op een indrukwekkende wijze de lezer mee in haar wereld vanuit het perspectief van een vrouw die zich ongemakkelijk voelt in haar lichaam en afstevent op een burn-out.
Ik ben al 20 jaar bezig met copen met het ongemak van mijn lichaam, dit is beste boek tot nu toe waar ik wat aan heb!
quote:
Op een filosofische, maatschappijkritische manier geeft ze aan de hand van haar eigen ervaringen weer welke invloed de door haar waargenomen vrouwonvriendelijke omgeving heeft op haar interpretatie van het vrije denken. Bregje raakt vervreemd van haar eigen lichaam en voelt zich gevangene van de sociale kaders waarin ze zich voortbeweegt.
Het sociale dwangbuis is zeer herkenbaar, ook de stigmatisering en het uitsluiten!
quote:
Op een hoogstaande literaire, wetenschappelijke en maatschappijkritische manier confronteert ze de lezer met haar visie en de correlatie met de snelheid van haar herstel. Het boek is geïllustreerd met kunstzinnige foto's van Willemieke Kars.
Drs. Can Kumru
Het is geschreven op een zeer makkelijk leesbare intellectueel niveau. En ik gebruik het vaak als naslag werk en onderzoek/analyse.

Omdat ik nu weer bijna tegen een tweede burn-out zat (via test op internet, maar GZ-psycholoog kan dit niet praktisch bevestigen, omdat ze daar de tools niet voor hebben?!)
Heb ik een sabbatical genomen en ben zeer alert op de 3R (Rust/Reinheid/Regelmaat) en Balans.
Ik ben nu ook meer bewust doordat ik 20 jaar niets geleerd heb van eerste burn-out. Namelijk dat ik weer in mijn valkuilen:
1. te veel hooi op mijn vork
2. in zeven sloten tegelijk lopen.
3. roofbouw op lichaam
4. ongezond leven.
Heb hersteld.
Nu leef ik een zeer deugdzaam leven....hopelijk kom ik over een maand weer in balans?! _/-\o_

"If words control you, that means everyone else can control you. Breathe and allow things to pass. - Warren Buffett"

• Hobbykok
Ik heb hem gelezen en gebruik hem voor het werk, maar als je enigzins met algemeen recht, bijv. de BOA opleiding doet of wart meer over rechtzaken wilt weten en hoe wetten tot stand komen, dit is werkelijk een echt leuk boek. Wordt een beetje weggezet als kinderboek, maar het is voor alle leeftijden:

YouTube: Boektrailer 'De zweetvoetenman'

En maar 20 euro, ik snap niet hoe dat uitkan als je ziet hoe mooi het boek is met uitvouw platen en alles. Echt een dikke aanrader, geef het jezelf cadeau onder de kerstboom ofzo, je gaat ervan genieten.

Van meisje Laura tot aan Geert Wilders, zo veel leuke voorbeelden, echt 1 van de leukste boeken over het recht dat ik de afgelopen 10 jaar heb gezien, en het staat zo mooi op tafel en iedereen kan er een stuk in lezen en je kan erover vertellen. MUST HAVE.

De 5 sterren reviews zeggen genoeg: https://www.bol.com/nl/p/...78953400/#product-reviews

Als je nog een ultiem gaaf cadeau zoekt voor iemand die enigzins wat leest, hier heb je het. Ze zullen je later bedanken voor het mooie cadeau, en het is net 20 euro.
quote:
EJPostema schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:48:
Ik weet niet of mensen hier 'The Expanse' lezen. Maar het zevende deel is zojuist uitgebracht

https://www.goodreads.com...8335696-persepolis-rising
Was hij maar uitgekomen, nog 7 dagen geduld helaas :9

Hobbykok wijzigde deze reactie 30-11-2017 22:18 (42%)

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

quote:
Hobbykok schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:48:
@kevin33
Heb je een update van nieuwe boeken die je gekocht / gelezen hebt? Ik gebruik altijd jouw lijst om nieuwe boeken te kopen namelijk en ik heb je al een tijdje niet meer gezien hier.
Ik ben nog steeds bezig met de Sigma serie van James Rollins, voor de liefhebbers van Dan Brown absoluut een aanrader. Inmiddels bij boek 5 van 9. Best leuk leesvoer, zit een aardige verhaallijn doorheen.

Al wel vast gekocht, voor de "dit moet ik absoluut nog lezen" lijst.

Marcel Vaarmeijer - Heelmeester

• Hobbykok
Markus Heits heeft veel mooiere boeken geschreven, de oneiros serie beviel mij ook niet zo. Heb jaren terug een prijsvraag gewonnen en een dag met Markus doorgebracht, dat was wel fantastisch. Gewoon een prive dag met een van je favoriete auteurs.

Ik ben vooral fan van de dwergen, ook niet heel super vertaald trouwens :P
Maar Markus zelf is erg tof.

• Anthor
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Het is geen boek, maar als liefhebber van Tom Clancy leest dit alsof het een spy-novel is:
docs.house.gov/meetings/I...5-IG00-20180118-SD002.pdf

Ook ben ik bezig in "The difference engine" maar die kan wel even wachten.

• Hobbykok
De dwergen is gewoon heerlijke pulp fantasy, vaak met een mix van zaken uit films uit de jaren 80 zoals een stuk van indiana jones e.d. , ik kan genieten van dat soort boeken. Wel heel iets anders dan Erikson die ik ook waardeer, maar dat is wel een klasse verschil.

Erikson is literatuur en Markus is het doktersromannetje zeg maar.

Zelf ben ik nu deze aan het lezen, is ook wat pulp, maar erg vermakelijk space opera. Astronaute heeft met wat collega's de aarde ontvlucht op een ruimteschip en wordt honderden jaren later gevonden door de mensen die nu samen met een Alien ras leeft:

Zowel de mensen als dat alien ras zijn onderling ook nog eens heel verschillend, dit omdat groepen naar bepaalde planten zijn gegaan en daar verder zijn gaan leven en zo zitten er enorme afwijkingen tussen dezelfde soorten. De aliens zijn erg vermakelijk, sommige leven op kleine schepen en andere hebben complete planeten en ze liegen allemaal over echt alles, behalve als ze handel drijven.

Nou, de rest verklap ik niet, maar het is een leuke space opera die een beetje hetzelfde principe over de wormholes heeft als in Jack Campbell zijn military sf boeken (poorten die beheerd worden door een bepaald ras en met bepaalde apparatuur kan je erdoorheen warpen).

Ik had deze op de ereader gezet omdat ik momenteel (probeer) de boeken te lezen die zijn genomineerd voor de Philip K. Dick Award. Helaas schiet het nog niet echt op omdat ik dat Trump boek zag op de wereld draait door en dat gelijk gekocht heb en ik ben ook nog eens redelijk verslaafd geraakt dit weekeinde aan House of Cards. Dat zijn niet echt goede invloeden op mijn leessnelheid :D

Hobbykok wijzigde deze reactie 21-01-2018 19:49 (83%)

• Denko
  • Laatst online: 08:56

Denko

|{ing Øf ßlitz

Deze van de week begonnen nadat ik klaar was met de Dark Tower series. (die overigens ook geweldig was, al had het wel een tikje minder zelfpromotie van King kunnen hebben)

Zover een goede fantasy. Ik ben wel gek op de manier van schrijven, zat characters, maar wel ieder met hun eigen karakter en verhaal. Het zou de eerste zijn van 10 boeken (waarvan 3 uit zijn volgens mij) Maar zover zeker het lezen waard.

Al denk ik wel dat ik Fire and Fury ergens tussendoor prik.

PSN: Denkoyugo

• Hobbykok
The dark tower heeft mij nooit zo kunnen boeien, het bekijken van de film geeft wel meer duidelijkheid en kan je helpen met deel 1.

Het nadeel van het lezen in het Engels is dat je een fantasy Engels vocabulaire moet opbouwen en dat kost tijd, ik had in het begin ook veel moeite met middeleeuwse wapentuigbenamingen e.d., maar als je daar eenmaal doorheen bent is het goed te doen.

The dark tower is volgens mij ook in zijn geheel in het nederlands te lezen trouwens. Fire and fury ook, daar had ik weer veel moeite mee omdat ik veel politiek Engels niet goed ken, het was echt een stuk fijner lezen toen ik hem in het nederlands had gekocht.

Hobbykok wijzigde deze reactie 13-02-2018 20:40 (15%)

• hyptonize
  • Nu online
quote:
Wormaap schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:05:
Als ik 's ochtends en 's middags in de trein zit, lees ik bij voorkeur verhalenbundels. Mijn treinrit is maar een kwartiertje, dus van een roman kan ik vaak nieteens een hoofdstuk lezen in die tijd (afhankelijk van het boek, natuurlijk :+) Bij een kort verhaal krijg ik in die korte tijd een groter deel van het plot, dus blijft het voor mijn gevoel wat coherenter. Daarnaast kan ik een kort verhaal ook gewoon even uitlezen als ik op het station aankom.
Maar... Ik heb de bundels die ik in de kast heb staan zo'n beetje allemaal uit. Of toch in ieder geval degene die niet te onhandig zijn om in een laptoptas mee te nemen. Dus ben ik op zoek naar tips van mijn medeTweakers :)
De afgelopen tijd heb ik een bundel van Sartre, 'The Most Beautiful Woman in Town' van Bukowski, 'The Dying Earth' van Jack Vance, een verzameling Lovecraft en vooral alle bundels van Neil Gaiman gelezen. Dus qua stijl mag het redelijk alle kanten op :) Wel bij voorkeur beschikbaar als goedkope paperbacks, aangezien het nooit lukt ze netjes te houden in mijn laptoptas :+
Als je Lovecraft en Gaiman's bundels tof vind, zou ik China Mieville's bundels aanraden. Looking For Jake en Three Moments of An Explosion. China Mieville schrijft vooral in het genre New Weird, en lijkt daarin veel op Lovecraft.

• MS-DOOS
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 25-02 10:07
Ik heb hier nog een juweeltje voor de mensen die zoals ik van non-fictie houden.
Dit is een mooi staaltje historische onderzoek over Deutsch-Südwestafrika, dat tegenwoordig bekend staat als Namibië.

Dit boek (alleen beschikbaar in het Engels zover ik weet) leest vrij makkelijk weg. Het is geschreven op een niet al te wetenschappelijke manier, het onderwerp is heel levend en de schrijfstijl zuigt je mee in het verhaal. Het is geschreven als een spannend jongensboek. Qua opzet wel een klein beetje vergelijkbaar met 'Congo' van David van Reybrouck.

Het boek neemt je mee van de vroege geschiedenis tot aan midden 21e eeuw, Van het koloniseren van Afrika en waarom Namibië pas zo laat gekoloniseerd is, tot aan de hebbelijkheden en onhebbelijkheden van de eerste Europeanen die daar voet aan wal zetten. Maar een van de meest interessante dingen in het boek is de langzame transformatie van een traditionele kolonie naar de politiestaat (inclusief concentratiekampen) waar het land en het regime later berucht om is geworden.

Het centrale onderwerp in het boek is de build-up naar het nazitijdperk in Duitsland en de vraag in hoeverre de Duitse ervaringen in Namibië Duitsland heft voorbereid op het Nazisme. Insititutioneel racisme (Neurenberger wetten etc., was dat wel zo'n nieuwigheid in de Jaren 30? Een boek dat mijn ogen deed openen, en ik heb al aardig wat boeken gelezen over de 20e en en 21e eeuw moet ik zeggen. Absolute aanrader.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Ben ook weer eens begonnen aan een nieuwe serie. In dit geval de serie "Destroyermen" van Tayler Anderson. Op dit moment een serie van 12 boeken, nr 13 komt later dit jaar uit.

Gaat over twee echt bestaande en verouderde Amerikaanse oorlogsschepen (USS Walker en USS Mahan) die in 1942 tijdens de (uiteraard waar gebeurde) Slag om de Java Zee in Nederlands-Indië, in gevecht waren met een verreweg superieure Japanse slagkruiser.

Tijdens deze actie proberen de veroudere schepen te vluchten, en komen in een soort storm terecht. Geen gewone storm echter, want al snel blijkt dat ze ergens anders zijn. Dat wil zeggen, ze zijn wel op de aarde gewoon (topologie etc is identiek), maar naar een ander soort tijdlijn. Een tijdlijn waar de mens nooit geevolueerd is, en er andere wezens zijn ontwikkeld, zoals een soort combinatie dinosauriers/reptiel, die zichzelf de "Grik" noemen, en een soort kruising tussen een aap en een kat, die zich "The People" noemen, en die door de Grik bevochten worden.

Heb de eerste 2 boeken net uit:

- Into The Storm
- Crusade

En ben net begonnen in deel 3, Maelstrom.

Erg leuke boeken. Wel komt het eerste boek "Into the Storm" enigszins langzaam op gang, in de eerste 30 pagina's merk je toch wel dat de auteur nog vrij nieuw is, komt soms wat geforceerd over. Maar als je even door die 30 pagina's heenbijt, wordt het een echt lekker lezende page-turner.

Het is dus eigenlijk een beetje een kruising tussen SciFi en alternate history, met een vleugje militaire (echte) geschiedenis. Een interessante mix, ik hoop dat de rest van de serie op hetzelfde niveau blijft.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 09:40
quote:
Wormaap schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:05:
Als ik 's ochtends en 's middags in de trein zit, lees ik bij voorkeur verhalenbundels. Mijn treinrit is maar een kwartiertje, dus van een roman kan ik vaak nieteens een hoofdstuk lezen in die tijd (afhankelijk van het boek, natuurlijk :+) Bij een kort verhaal krijg ik in die korte tijd een groter deel van het plot, dus blijft het voor mijn gevoel wat coherenter. Daarnaast kan ik een kort verhaal ook gewoon even uitlezen als ik op het station aankom.
Maar... Ik heb de bundels die ik in de kast heb staan zo'n beetje allemaal uit. Of toch in ieder geval degene die niet te onhandig zijn om in een laptoptas mee te nemen. Dus ben ik op zoek naar tips van mijn medeTweakers :)
De afgelopen tijd heb ik een bundel van Sartre, 'The Most Beautiful Woman in Town' van Bukowski, 'The Dying Earth' van Jack Vance, een verzameling Lovecraft en vooral alle bundels van Neil Gaiman gelezen. Dus qua stijl mag het redelijk alle kanten op :) Wel bij voorkeur beschikbaar als goedkope paperbacks, aangezien het nooit lukt ze netjes te houden in mijn laptoptas :+
Probeer eens 'Down and Out in Paris and London' van George Orwell.

Die lees ik in de trein, hoofdstukjes van 4-7 pagina's.

• mutsje
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 09:22

mutsje

Certified Prutser

Momenteel de serie van mijn dochter aan het lezen 'De Grijze Jager'. serie van 12. Erg leuke boeken.

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 10:12
quote:
Hobbykok schreef op zondag 18 februari 2018 @ 22:06:
Ik heb net op netflix seizoen 1 van alternated carbon gekeken en ik weet 100% zeker dat ik de 3 boeken zsm ga lezen, wat een verhaal is dat zeg.

Als je een SF liefhebber bent is dit bekijken wel een must zeg, wat ik van de week ga bestellen:

Altered Carbon
Hier al aan toe gekomen? Ben wel benieuwd hoe het boek zich verhoudt tot de serie. Ik vond de serie sterk beginnen, maar het einde was een beetje een anticlimax.

Zelf heb ik vandaag deel 3 t/m 7 van The Expanse binnengekregen. Na 1,5 jaar wachten op een Nederlandse vertaling, heb ik de hoop opgegeven en de Engelse versies gekocht.

Intussen ook weer verder gegaan met Silo (met de opvolgers Schakel en Stof), wat nu wel leuker begint te worden. Lezen gaat bij mij helaas nog steeds niet automatisch. Met een uurtje per dag "bank-tijd" zwengel ik veel makkelijker een serie aan dan dat ik een boek pak. Probleem is ook dat als ik half ga liggen, na 1/2 pagina m'n ogen op zwart gaan -O-

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• Melkunie
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 11:31
Vandaag een bestelling kunnen afhalen. Komt goed uit, want had net Guards! Guards! van Terry Pratchett uit (m'n favoriete Discworld-boek tot nu toe!) :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hyptonize
  • Nu online
quote:
Melkunie schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:41:
Vandaag een bestelling kunnen afhalen. Komt goed uit, want had net Guards! Guards! van Terry Pratchett uit (m'n favoriete Discworld-boek tot nu toe!) :)

[afbeelding]
Deze boeken zijn echt heel tof! Ik heb vorig jaar de trilogie gelezen en ik ben nu bezig met Best Served Cold, en ik heb gehoord dat The Heroes en Red Country nóg beter zijn. Abercrombie is momenteel bezig met een tweede trilogie (of misschien zelfs een tetralogie).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

quote:
Ruudox schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 21:07:
Iemand hier nog tips voor mij hou voornamelijk van fantasy boeken Zoals lord of the rings, song of ice and fire, aragorn, the witcher

Zit te denken aan in the name of the wind of heeft iemand betere tips
Misschien Orcs, die vond ik wel leuk. Geen high fantasy zeg maar, maar een aardig verhaal, voor de verandering verteld vanuit het oogpunt van orcs in plaats van mensen.

Nomen nescio

Acties:
  • +5Henk 'm!

• krvabo
  • Laatst online: 08:29

krvabo

MATERIALISE!

Er zijn niet veel boekenseries die beter zijn dan kingkiller chronicle (o.a. name of the wind), dus die zou je zeker moeten lezen als je er over twijfelt. De eerste 100, 200 pagina's zijn opbouw, maar daarna is het lastig wegleggen.

Verder qua (high | epic) fantasy doet Robin Hobb ook goede zaken (Farseer trilogie, gevolgd door Tawny Man trilogie, gevolgd door Fitz and the Fool trilogie). Dan heb je drie trilogieën over dezelfde personages.

Iets minder bekend, maar zeker goed, is de Powder Mage serie van Brian McClellan, en heeft ook veel grote actie.

Night Angel trilogie van Brent Weeks is ook leuk, maar is meer fantasy dan 'swords and horses' fantasy.

Gentleman Bastards (Scott Lynch) is een goede aanrader als je van wat meer 'slimme' fantasy houdt. Daarbij gaat het niet zozeer om het vechten (gebeurt ook wel), maar meer om het spel van misleiding en ontsnapping.

Voor wat meer "eigentijdse fantasy" die zich niet afspeelt in de nepmiddeleeuwen kan ik je Alex Verus (Benedict Jacka), Iron Druid Chronicles (Kevin Hearne), Laundry Files (Charles Stross), Monster Hunter International (Larry Correia), Rivers of London (Ben Aarnovitch) en uiteraard Dresden Files (Jim Butcher) aanraden.

Alex Verus: Dude runt 'magic shop' en kan 'in de toekomst kijken', maar kan zelf niet vechten. Zijn magie is erg gewild door mensen die dat wél kunnen.

Iron Druid: Dude is de laatste druid op aarde, is 900 oid jaar oud, en speelt en praat met de goden van oud alsof hij hun gelijke is. Heeft een hond. Een erg gave hond :D

Laundry Files: Moderne take (inclusief IT) op een government agency die scifi en fantasy problemen oplost. Inclusief bureaucratie en formulieren. Heeft nazi zombies op de maan. Want waarom niet. (Vooral de eerste paar boeken zijn erg goed)

Monster Hunter International: De overheid besteedt het vampier, weerwolf en 'The Others' jagen uit aan particuliere bedrijven. Zombie bounty hunters. Als je een wapen-fanaat bent dan is dit een goede boekenserie voor je.

Rivers of London: Elk land heeft een 'magische afdeling', maar die in Londen is erg understaffed na een bepaald event. Queue de (donkerhuidse) low level copper die na een moord de boel moet bewaken, maar aan de praat raakt met een geest. Voor het eerst in lange tijd heeft de magische afdeling nu eindelijk meer dan 1 man in dienst. Heeft goden en godinnen die leven in het water, en erg leuke en herinnerbare karakters.

Dresden Files. De beste 'makkelijk te lezen' fantasy die er is. Harry Dresden, professional wizard detective. Heeft Bob (een pratende hoogintelligente schedel), gevechten en veel goed geschreven vrouwelijke karakters. Gelukkig heeft Harry altijd een koude douche ter beschikking, want alles met elektronica er in gaat kapot als hij in de buurt komt. Eerste drie boeken zijn van minder hoge kwaliteit als de rest, maar daarna wil je door blijven lezen. Heeft 15 boeken nu, met plannen voor .. 22? in totaal, naast tientallen 'side stories'.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Hobbykok
Nog wat meer leestips:

Terry Goodking, Glen Cook, Daniel Abrahma, Peter V. Brett, Ken Liu, R.S. Belcher, Daniel Abraham, Ben Aaronnovitch, Zen Cho, Brandon Sanderson, Brian Stavely, David Hair, Markus Heitz, Robert Jordan, Raymond E. Feist, Terry Brooks, Steven Erikson, George R.R. Martin, N.K. Jemisin, Mark Lawrence, Terry Pratchett, Scott Lynch en niet te vergeten Joe Abercrombie.

En dit is maar een deel van mijn favorieten naast een deel wat krvabo noemt. De dresden files zou ik zelf eerder onder detectives zetten, wel leuk, maar het is een wat mixed genre. Als je detective verhalen kan waarderen en ook fantasy, dan zit je daar erg goed mee.
quote:
Bra-Jo schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 21:43:
[...]

Misschien Orcs, die vond ik wel leuk. Geen high fantasy zeg maar, maar een aardig verhaal, voor de verandering verteld vanuit het oogpunt van orcs in plaats van mensen.
Als je die in het Nederlands leest, deel 2 van dat boek is volgens mij nooit vertaald (maar ik doe het even uit mijn hoofd). Beviel me ook goed, stijfl van Markus Heitz's dwergen die ik ook kon waarderen (maar het moet je net liggen, het is niet heel diepgaand, lekkere pulpboeken).

Hobbykok wijzigde deze reactie 31-03-2018 14:11 (32%)

• Hobbykok

Ben met de military sf reeks van Ryk Brown begonnen, 10+ boeken inmiddels, deel 1 had ik in 3 dagen uit, wat leest dat lekker weg, ontzettend spannend. Heerlijke hoofdpersonen, goede technologie, goede aliens, mooie gevechten, redelijk vergelijkbaar qua niveau verder dan Jack Campbell, al is dit iets meer een jongensavontuur en Campbell net iets meer tactisch.

Echt een heel dikke aanrader. Ik luister deze reeks trouwens op www.storytel.nl (zoek even met google op proefabonnement storytel 30 dagen, dan vind je een link die je 2 weken meer gratis toegang geeft om het te proberen). Storytel is wel een erg serieuze kandidaat geworden om hier te blijven, de collectie op sf en fantasy in het engels is mer dan goed, ook is mijn vrouw heel tevreden over het thrilleraanbod van storytel, erg veel uit de thrillergids van vrij nederland staat erop en ze hebben vanaf morgen de nieuwe nicci french al beschikbaar (de dag van de doden) en dat is bizar genoeg 4 dagen voor de papieren versie!

• Hobbykok
quote:
Webgnome schreef op woensdag 18 april 2018 @ 08:54:
Heeft er iemand toevallig "The Design and Engineering of Curiosity" gelezen? Ik kan niet heel veel reviews hierover vinden en was benieuwd of dat dit boek echt de techniek in gaat of dat het een boek is dat door iedereen gelezen zou kunnen worden?
Hier zijn wat inzage pagina's:

https://www.springer.com/us/book/9783319681443

https://www.amazon.com/De...ms-Springer/dp/3319681443 (en daar op look inside klikken en je krijgt best veel pagina's te zien)

Ik ken het boek verder niet ,maar er komt een deel 2:
http://www.planetary.org/...017/0831-book-update.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 10:27

BdK9001

50cc Prutser

Ben inmiddels bezig in The Thief of Time, deeltje 26 van Discworld sinds ik er in november aan begonnen ben. Blijf het echt fantastisch vinden hoe Pratchett moderne dingen in een Pythonesque fantasy-jasje weet te gieten. Vriendin vraagt regelmatig waarom ik nou weer zo loop te grinniken tijdens het lezen :D

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt | Als je rechts ingehaald kon worden, had je ook rechts kunnen rijden!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hyptonize
  • Nu online
Ik heb sindskort weer een abonnement op Storytel. Ik heb het voorgaande jaren al wel eens geprobeerd maar het was het steeds net niet. Nu heb ik echter wat meer de zoekfunctie gebruikt en blijkt dat er een flink aantal boeken van mijn TBR lijst als audioboek aangeboden worden. Ideaal, want sinds ik mijn creditcard heb opgezegd kan ik geen gebruik meer maken van Audible (en Storytel is een stuk goedkoper).

Zo heb ik o.a. Robin Hobb's Assassin's Apprentice (The Farseer Trilogy #1) uitgeluisterd, en in één week zowel Waking Gods (Themis Files #2) van Sylvain Neuvel als The Subtle Art For Not Giving A Fuck van Mark Wayne uitgelezen. Nu ben ik begonnen aan Borne van Jeff VanDerMeer.

Ik heb me voorgenomen om zoveel mogelijk boeken van de shortlist van de Booktube SFF Awards te lezen (www.booktubesffawards.com) voor de laatste stemronde (eind mei), van de categorieën Best Science Fiction Novel, Best Fantasy Novel en Best Debut Novel en Best Short Work. Van de 13 boeken heb ik er nu 3 uit en 3 ben ik nu aan het lezen. Het wordt dus een flinke uitdaging om ze allemaal te lezen, maar er staan er 3 ook van op Storytel dus dat helpt ook wel mee!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 10:51
Voor de liefhebbers van historical fiction en detectives kan ik de Bernie Gunther boeken van Philip Kerr aanraden. Ik ben nu geloof ik in deel 8. Het zijn heerlijke pageturners, en ik was dan ook erg triest dat Kerr afgelopen maand onverwacht overleed en er dus geen meer zullen komen.

De serie is begonnen met de zg. 'Berlin Noir' trilogie, daarna zijn er geloof ik zo'n 11 andere boeken bij gekomen. Ze spelen zich af tussen de jaren '30 en jaren '50. Het zijn detectiveverhalen waarin (ex-) inspecteur Bernie Gunter, een Humphrey Bogart-achtige cynische zak met een klein hartje misdaden oplost die verweven zijn met de larger-than-life personages en gebeurtenissen uit die tijd. Alle grote namen en heel veel kleinere uit het Derde Rijk komen voorbij en de boeken nemen je mee naar Berlijn voor, na en tijdens de oorlog, München en Wenen onder geallieerd bezet, de killing fields van Ukraïne, Nazi-toevluchtsoord Argentinië en zelfs de Caribbean.

Wat de boeken voor mij erg goed maakt, afgezien van het feit dat ze lekker weglezen, is de sfeer en de aandacht voor historisch detail. Kerr heeft voor elk boek zijn huiswerk tot in de puntjes op orde, hij weeft onzichtbaar de historische feiten aan zijn eigen fictie zonder dat hij de eerstegenoemde geweld doet. Gunther is een heerlijk karakter; als anti-Nazi is het makkelijk om jezelf in zijn schoenen te plaatsen maar zijn licht dubieuze moraal en de minder prettige keuzes die hij heeft moeten maken zorgen ervoor dat hij altijd een interessant karakter blijft dat mij zelfs in boek 8 van de serie nog doet verbazen.

Als iemand de serie kent en mij soortgelijke boeken kan aanraden hoor ik dat graag.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Ik heb net de Exodus Trilogy uit, van Andreas Christensen, een Noorse scifi-schrijver (en psycholoog).

Deze bestaat uit de boeken Exodus, Aurora en Genesis.

Verhaal begint zo rond 2070 in de VS, op dat moment een semi-totalitaire staat, waar iedereen met een afwijkende mening dan die van de president als 'dissident' wordt gezien en 'verdwijnt'. Uiteraard 'for the greater good and safety of the nation".

Men ontdekt een klein probleem: er is een rogue planeet onderweg die op de aarde zal botsen. Op een gegeven moment komt deze in botsing met Mars en verpulvert het deze planeet. De restanten, door de bevolking tot 'Devastator' genoemd, zijn op weg naar aarde, waar het alle leven zal uitroeien (het brokstuk heeft ruim 10x de omvang van de meteoriet die de dinosauriers uitroeide).

Men heeft nog 10 jaar om een interstellair ruimteschip (de Exodus) te bouwen, om op zijn minst een deel van de bevolking veilig te stellen. Als doelplaneet kiest men voor de planeet Aurora, die rond de ster 55 Cancri in het sterrenstelsel Cancer draait, op een afstand van een slordige 40 lichtjaar.

Na een reis van 140 jaar komt men daar aan, maar dan beginnen de uitdagingen pas....

Erg leuke serie, vlot geschreven. Enige minpuntje vind ik dat het geen hele grote boeken zijn, je bent er te snel doorheen :P

Ik ben nu begonnen in The Rift Saga van dezelfde auteur.

Dit is eigenlijk een vervolg op de Exodus Trilogy, hoewel het 200 jaar na "Exodus" speelt.

Een deel van de aardse bevolking heeft de Devastator toch overleefd na The Fall, maar leeft in een nogal opressieve, totalitaire staat. Men krijgt dan ook nog eens te maken met terugkerende kolonisten van de maan die de aarde weer willen herbevolken....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 10:10

:9 8)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Vorige weekend begonnen in Aurora Rising:

Dit is de eerste Trilogy uit de Aurora Rhapsody van G.S. Jennsen, die verder bestaat uit de sequel-trilogies "Aurora Renegades" en "Aurora Resonant", voor een totaal van 9 boeken.
quote:
The year is 2322. Humanity has expanded into the stars, inhabiting over 100 worlds stretching across a third of the Milky Way. Though thriving like never before, they have discovered neither alien intelligence nor the secret to utopia. Earth struggles to maintain authority over far-flung planets and free-wheeling corporations while an uneasy armistice with a federation of breakaway colonies hangs by a thread as the former rebels rise in wealth and power.

Alexis Solovy is Earth Alliance royalty, her father a fallen war hero and her mother an influential military leader. But she seeks only the freedom of space and has made a fortune by reading the patterns in the chaos to discover the hidden wonders of the stars.

Nothing about her latest objective suggests the secret it conceals will turn her life— not to mention the entire galaxy—upside down. But a chance encounter with a mysterious spy leads to a discovery which will thrust Alex into the middle of a galactic power struggle and a sinister conspiracy, whether she likes it or not.
Het is een beetje een mix van space opera, met wat invloeden van space western en military scifi.

Leest lekker weg, losjes geschreven, en een aantal leuke plottwists die je niet van tevoren aan ziet komen (hoewel die er ook wel in zitten).

Leuke trilogy tot nu toe, hoop dat beide seqels-trilogies dat niveau vast kunnen houden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Eerder deze week ben ik nav diverse posts in dit topic ook begonnen aan The Name of the Wind van Patrick Rothfuss. Vandaag uitgelezen en gelijk deel twee uit de trilogie gekocht. Dikke aanrader als je van niet al te zware fantasy met YA-elementen houdt. d:)b

Nomen nescio

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 25-02 23:28
Vanwaar de members-only tag? :)

Los daarvan heb ik een beetje mijn twijfels over de toegevoegde waarde van zo'n lijst, ik vind het eerlijk gezegd een beetje vervuiling van een topic als dit. Maar laat dat je er vooral niet van weerhouden ze te posten hoor, er zijn ongetwijfeld anderen die zo'n lijst wel fijn vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hobbykok
De mo tag vanwege het openbaar zijn van dit topic (ik wil niet dat google ze inzichtelijk maakt met haar zoekmachine).

Ik heb de lijst aangepast en op een text dumpsite gezet, mijn bericht aangepast zodat een ieder daarop kan klikken om de titels te zien :)

Hobbykok wijzigde deze reactie 04-06-2018 19:19 (75%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tinus_Budel
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 07:52
Afgelopen weekend begonnen aan Dune van Frank Herbert. Uiteraard kende ik het boek al maar ben er nu pas een keer aan begonnen, maar wat een prachtig boek _/-\o_

Acties:
  • +2Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 07:08
quote:
Bra-Jo schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 19:48:
Eerder deze week ben ik nav diverse posts in dit topic ook begonnen aan The Name of the Wind van Patrick Rothfuss. Vandaag uitgelezen en gelijk deel twee uit de trilogie gekocht. Dikke aanrader als je van niet al te zware fantasy met YA-elementen houdt. d:)b
Doe het niet! Ik zou willen dat ik nog terug kon.

Er is, zo is mijn theorie, een select clubje fantasyschrijvers dat begint aan een boekenserie, hun lezers er inzuigt en vervolgens als ze verslaafd zijn... Stopt met schrijven. Oh, ze zeggen dat ze schrijven, het nieuwe boek is écht volgend jaar klaar! Maar nee. De leden van dit gezelschap die ik tot nu toe heb kunnen ontmaskeren zijn:

Patrick Rothfuss
G.R.R.M. Martin
Scott Lynch

En élke keer trap ik er weer in, élke keer!

Zo, dat lucht op. Bedankt voor het luisterend oor/lezend oog.

P.s. Lees bovenstaande schrijvers, hun werk is geweldig. Maar reken nergens op qua vervolg...

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
quote:
unezra schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 19:30:
Net dit boek uit trouwens:
[afbeelding]

Elon Musk
Tesla, SpaceX, and the Quest for a Fantastic Future

https://www.bol.com/nl/p/elon-musk/9200000051106789/

Interessant boek, goed geschreven en veel interviews.

Wel objectief, aan het eind van het boek begrijp ik enerzijds hoe knap het is waar 'ie mee bezig is, anderzijds leer ik uit het boek dat het een totaal onmogelijke man is om mee en onder te werken. (Of mee samen te leven.)
Deze heb ik inmiddels ook bijna uit, dank voor de tip :)
Inderdaad een beeld met twee duidelijk verschillende kanten. Aan de ene kant Elon de wereldverbeteraar met een visie voor een betere toekomst. Aan de andere kant Elon die gigantische risico’s neemt en het dreigend falen dat daar telkens bij hoort ongefilterd op zijn personeel ventileert. Maar wel alles gedreven door een sterke visie, en ik denk dat dat veel verschil maakt.
Wat hier en daar wel een béétje jammer is, is dat het boek op sommige punten inmiddels ingehaald is door de werkelijkheid. Re-use van raketten wordt weggezet als experimenteel en wellicht niet haalbaar, de Model 3 komt in 2017 uit, Falcon Heavy is nog een droom. Maar dat doet niets af aan de inkijk in Musks (gedachten)wereld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 11:10
quote:
A-Tray schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 17:46:
[...]

Doe het niet! Ik zou willen dat ik nog terug kon.

Er is, zo is mijn theorie, een select clubje fantasyschrijvers dat begint aan een boekenserie, hun lezers er inzuigt en vervolgens als ze verslaafd zijn... Stopt met schrijven. Oh, ze zeggen dat ze schrijven, het nieuwe boek is écht volgend jaar klaar! Maar nee. De leden van dit gezelschap die ik tot nu toe heb kunnen ontmaskeren zijn:

Patrick Rothfuss
G.R.R.M. Martin
Scott Lynch

En élke keer trap ik er weer in, élke keer!

Zo, dat lucht op. Bedankt voor het luisterend oor/lezend oog.

P.s. Lees bovenstaande schrijvers, hun werk is geweldig. Maar reken nergens op qua vervolg...
Voeg daar aan toe. Clive Barker met z'n Abarat reeks.....en James Clemens met z'n godengebieder reeks......
Die eerste maakt een prachtige wereld in de eerste 2 boeken, vervolgens duurt het jaren tot boek 3 eens komt en 4 en 5 reken ik niet meer op.
James Clemens verdient beter aan zijn thrillers onder James Rollins en maakt daardoor z'n trilogie nooit af. Eerste 2 boeken vond ik top en en dan volledig stilgevallen. Dit terwijl hij de trilogie wilde afronden en nog een trilogie in dezelfde wereld wilde maken. Nou die 4 boeken komen niet meer.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hobbykok
Jullie kunnen beter mijn favorieten Terry Goodkind. Jack Campbell en Richard Tongue, die 3 schrijven zoveel dat je elke maand wel een nieuw boek kan kopen bijna.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: maart 2013
  • Niet online
Afgelopen maand One night in winter gelezen, is van Simon Sebag Montefiore. Speelt zich af in Rusland, nét na WOII. Hoewel het fictie is geeft het voor mijn gevoel wel een mooi inkijkje in het Rusland uit die tijd. Twee kinderen van belangrijke leiders vinden de dood, en de manier waarop dat de levens van verschillende karakters beïnvloed wordt in dit boek uitgelicht. De belangrijke gebeurtenissen zijn historisch accuraat, de meeste karakters zijn daarnaast ook gebaseerd op historische figuren.

Daarna begonnen aan De monnik van mokka van Dave Eggers. Ik had het boek A hologram for the king gelezen en vind dat vanwege de absurde wereld (een of ander oliestaatje) waarin het zich afspeelt wel een memorabel boek. De monnik van mokka vind ik tot nu toe iets minder, voor mijn gevoel wil de schrijver net iets te graag heel dicht bij de werkelijkheid blijven. Soms voelt het net als een theoretische opsomming van gebeurtenissen of een biografie. Misschien had ik het ook als biografie moeten kopen, en niet als 'eenvoudig leesboek'.

Zodra ik dit boek uit heb begin ik aan Maktub van Paulo Coelho. The Alchemist van dezelfde schrijver was een lekker makkelijk leesbaar boek, al heeft het minder indruk op mij achtergelaten dan ik had verwacht. Misschien had ik er te hoge verwachtingen van vanwege andere recensies...

Als de zomer nog langer zo lekker warm blijft ga ik misschien Een vlucht regenwulpen eerst herlezen. Maarten 't Hart heeft (in mijn herinnering) in zijn boek eenzelfde soort zomer beschreven waar ik nu vaak aan moet denken. Hoog tijd om te kijken of mijn herinnering mij niet in de steek gelaten heeft. Daarnaast kan de schrijfstijl van Maarten 't Hart in dit boek mij zeker bekoren, ik heb regelmatig moeten glimlachen vanwege de schitterende zinnen die hij heeft geproduceerd. Het boek zelf is misschien wat depressief, maar gewoon heerlijk geschreven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hobbykok
Goodreads gebruik ik vooral om te grasduinen naast de ny times lijsten (van de week 4 boeken daarvan gekocht), maar wat ook een leuke is en die kende ik nog niet: de amazon top 100, zie https://www.amazon.com/be...ooks/ref=pd_dp_ts_books_1 , die vind ik nadat ik hem van de week een paar uur gebruikt heb wel de beste eigenlijk, te meer omdat je aan de linkerkant van het scherm heel veel categorieën hebt en dat mis ik wel bij de ny times lijst. Je kan van een hoofdlijst naar een subrubriek gaan en daar weer doorklikken op nog meer subcategorieën. Echt heel fijn.

En wat is het toch jammer dat kindle unlimited hier niet echt makkelijk te krijgen is (of helemaal niet), als je ziet hoeveel titels onder dat abonnement vallen...

Hobbykok wijzigde deze reactie 24-07-2018 14:38 (50%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 26779
  • Registratie: februari 2020
  • Niet online
quote:
EnGee schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:06:
Ik heb voor de aankomende vakantie 2 boeken aangeschaft. Ik ben benieuwd of ik ze uit krijg dit keer.

[afbeelding]

en

[afbeelding]

Ik ben er al even in begonnen en ik vind het lekker weg lezen.
Kevin Mitnik is wat mij betreft een mustread voor iedereen die ook maar enigszins geinteresseerd is in beveiliging en social engineering.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 11:31
quote:
Sissors schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:43:
[...]
Precies! Des te meer reden om ze te lezen. Sinds middelbare school heb ik een grafhekel gekregen aan alles wat je literatuur zou kunnen noemen. Ik lees voor mijn vermaak, niet omdat het zogenaamd hoog niveau zou zijn ofzo. Nu moet iedereen natuurlijk lezen wat hij/zij leuk vindt, maar voor mij is dat niks wat je als literatuur zou kunnen zien :P
Ik heb het idee dat het beeld van literatuur in Nederland niet helemaal gelijk staat aan de rest van de wereld (of in ieder geval de Engelstalige wereld).
Bijvoorbeeld een boek als Lord of the Rings zou, als het Nederlands was geweest, never nooit als hoogstaande literatuur beoordeeld worden. Het Nederlandse idee van literatuur is voornamelijk nodeloos ingewikkeld, zweverig en bovenal liefst zo elitair mogelijk zodat de lezers die het wél echt leuk vinden zich lekker comfortabel verheven kunnen voelen boven het plebs :+

Vervolgens wordt dát soort literatuur in de Nederlandse les door de strotjes geduwd met als gevolg dat het gros van de scholieren boeken volledig afzweren. Eeuwig zonde want er is voor bijna iedereen wel wat wils, maar ik kan het ze absoluut niet kwalijk nemen.

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
quote:
hyptonize schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 11:40:
[...]

Als je Lovecraft en Gaiman's bundels tof vind, zou ik China Mieville's bundels aanraden. Looking For Jake en Three Moments of An Explosion. China Mieville schrijft vooral in het genre New Weird, en lijkt daarin veel op Lovecraft.

En bedankt hè :+

Looking for Jake direct na je aanbeveling gekocht en gelezen, daarna Three Moments of an Explosion en de drie romans ook maar besteld. TMoaE al gelezen, en na die twee bundels ben ik fan!

Als trouwens verder nog iemand tips heeft voor verhalenbundels, ik ben er weer een beetje doorheen :+

Laatst Sharp Ends van Joe Abercrombie gelezen. Na de First Law trilogie een paar jaar geleden gelezen te hebben kwam ik er ineens achter dat hij een verhalenbundel heeft uitgegeven. Wat een pret! Zeker lezen als je van Abercrombie houdt!

Daarvoor Unnatural Creatures, een bundel met verhalen geselecteerd door Neil Gaiman. Erg leuk om te lezen wat mijn favoriete schrijver graag leest, en er zitten ook wat erg toffe verhalen bij :)

Momenteel bezig in A View from the Cheap Seats, ook van Neil Gaiman. Een collectie stukjes, speeches enz. over verschillende onderwerpen. Geschreven in Gaimans stijl, en doorspekt met wijsheid op een manier zoals alleen Gaiman het kan brengen. Ik ben nog niet heel ver, maar de passie voor lezen en literatuur van deze man spat er vanaf! Wat dan wel weer jammer is, is dat ik op Gaimangebied echt een beetje op het eind begin te raken. Na al zijn romans, verhalenbundels en bijna alle Sandman wordt het steeds lastiger om wat nieuws van hem te vinden. En helaas is hij niet de meest productieve schrijver. Of ja, helaas, misschien gelukkig, want schrijvers die elke paar maanden een nieuw boek uit (lijken te) brengen kan ik vaak toch moeilijk serieus nemen.

Wormaap wijzigde deze reactie 04-08-2018 00:00 (64%)

• JeroenTheStig
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 25-02 22:40
Afgelopen weken heb ik How to build a car van Adrian Newey gelezen. Dit is de biografie van één van de beste f1 ontwerpers van de afgelopen 25 jaar.

Voor de formule 1 fan die meer wil weten over de achtergronden van het wereldje en wat wil leren over de werking van een formule 1 auto, met name op het gebied van aerodynamica, is dit een aanrader.

Wat ik vooral interessant vond om te lezen was hoe hij het jaar 1994 heeft ervaren, waarbij de formule 1 de legendarische Ayrton Senna verloor door een tragisch ongeluk op Imola, in de auto die door Adrian Newey is ontworpen. Newey gaat hierbij in hoe de Williams door het verbannen van active suspension in het begin van het seizoen vrijwel onbestuurbaar was en geeft zijn visie over de aanloop van het weekend in Imola, wat er precies gebeurde na de safetycarperiode in de race en wat volgens hem de oorzaak van het ongeluk wel en niet is geweest en gaat hierbij tevens in op de hele nasleep van rechtzaken.

Voor de techneuten onder ons is het met name interessant om te lezen hoe de formule 1 wagen vanaf de jaren 60/70 is geëvolueerd van een rijdende doodskist die gemaakt was om zo hard mogelijk rechtdoor te rijden tot een aerodynamische high-tech machine waarbij in de loop der jaren flink is gewerkt aan de veiligheid. Verder wordt ingegaan op termen zoals ground-effect, wing tip vortices, (blown) (double) diffusers en in welke bochten designers zich wringen om zo veel mogelijk downforce met zo weinig mogelijk drag te vinden. Ik vond het bijzonder om te lezen dat nadat de FIA de reglementen heeft aangepast om de downforce te minimaliseren dit verlies aan downforce soms binnen een jaar weer teruggevonden was.

Kortom, een must voor de formule 1 liefhebber!

PSN: Jeroen_the_stig

• Hobbykok
quote:
Bra-Jo schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 08:02:
Ik heb tijdens mijn vakantie de Brilliance trilogie van Marcus Sakey gelezen.
Ik ga deze reeks ook bekijken, lees nu een reeks van Anthony Ryan en dat komt redelijk overeen (ook een procent ofzo van de mensen die een gave heeft). Vooral het politieverhaal erin bevalt me, ben benieuwd.

• Glenfiddich
  • Registratie: december 2000
  • Nu online

Glenfiddich

Whisky Liefhebber

Ik lees thans "a song of ice and fire" (in het Engels) en ben daar al vanaf het begin van het jaar mee bezig :P

Mooi fout is niet lelijk

• coenox
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 25-02 10:57
Ik ontdek dit topic net. Leuk om boekentips vandaan te halen!

Sta net op het punt weer aan wat nieuws te beginnen. Ben een groot liefhebber van Stephen King, moet nog steeds het laatste deel van de Donkere toren lezen. Verder afgelopen jaar erg onder de indruk geweest van Stoner (John Williams) en De schaduw van de wind (Carlos Ruiz Zafon).

• rob079
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 25-02 15:11
coenox schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:52:
Ik ontdek dit topic net. Leuk om boekentips vandaan te halen!

Sta net op het punt weer aan wat nieuws te beginnen. Ben een groot liefhebber van Stephen King, moet nog steeds het laatste deel van de Donkere toren lezen. Verder afgelopen jaar erg onder de indruk geweest van Stoner (John Williams) en De schaduw van de wind (Carlos Ruiz Zafon).
Schaduw van de wind is een heerlijk boek, je legt het echt niet weg... Heb je de andere delen van dit vierluik ook gelezen? (Spel van de engel, Gevangene van de hemel en Labyrint der geesten). De moeite waard!
Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True