The KLF, dat tovert een glimlach op mijn gezicht. Ik was een tiener in de jaren '90 dus de dancemuziek uit de jaren '90 tovert om nostalgische redenen sowieso een glimlach op mijn gezicht. Ace of Base, Gala, Captain Jack, Me & My, Faithless, Ice MC, DJ Bobo, Sash, Tina Cousins, Alexia, 2Fabiola, 2 Brothers on the 4th Floor, ... Zalige tijd om in op te groeien.der_joachim schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 07:04:
[...]
Leestip: 'The KLF' van John Riggs (paar euro op Kobo shop). Wat hebben zij te maken met Gothic Rock? Ze waren voordat ze begonnen met de Timelords de manager van Echo & Bunnymen EN Pink Turns Blue. Daar gaat het boek verder niet over, maar het leest als een kruising tussen een schelmenroman, een historische reproductie en wat je verwacht van de biografie van een band.
Maar the KLF, dat was toch anders dan die anderen. Die hadden een heel concept bedacht (gebaseerd rond discordianisme), ze waren hun tijd ver vooruit wat betreft sampling, en ze waren ook erg divers. "What Time is Love" originele versie uit 1988 was pure trance en zijn tijd erg vooruit. "Last Train to Transcentral" was gewoon zeer goede dance. Bij "America: What Time Is Love" en "Justified & Ancient" kwam er dan rap bovenop (en in geval van "America: What Time Is Love" zelfs en vleugje hardrock). KLF was echt heel goed.
En als die-hard Echo & The Bunnymen fan weet ik uiteraard van de link met de KLF. Was het niet Drummond die nog producer was van de Bunnymen?
Anyways, dat boek zou ik maar wat graag lezen!