• AniMeshorer
  • Registratie: Februari 2026
  • Nu online
der_joachim schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 07:04:
[...]

Leestip: 'The KLF' van John Riggs (paar euro op Kobo shop). Wat hebben zij te maken met Gothic Rock? Ze waren voordat ze begonnen met de Timelords de manager van Echo & Bunnymen EN Pink Turns Blue. Daar gaat het boek verder niet over, maar het leest als een kruising tussen een schelmenroman, een historische reproductie en wat je verwacht van de biografie van een band.
The KLF, dat tovert een glimlach op mijn gezicht. Ik was een tiener in de jaren '90 dus de dancemuziek uit de jaren '90 tovert om nostalgische redenen sowieso een glimlach op mijn gezicht. Ace of Base, Gala, Captain Jack, Me & My, Faithless, Ice MC, DJ Bobo, Sash, Tina Cousins, Alexia, 2Fabiola, 2 Brothers on the 4th Floor, ... Zalige tijd om in op te groeien. :)

Maar the KLF, dat was toch anders dan die anderen. Die hadden een heel concept bedacht (gebaseerd rond discordianisme), ze waren hun tijd ver vooruit wat betreft sampling, en ze waren ook erg divers. "What Time is Love" originele versie uit 1988 was pure trance en zijn tijd erg vooruit. "Last Train to Transcentral" was gewoon zeer goede dance. Bij "America: What Time Is Love" en "Justified & Ancient" kwam er dan rap bovenop (en in geval van "America: What Time Is Love" zelfs en vleugje hardrock). KLF was echt heel goed.

En als die-hard Echo & The Bunnymen fan weet ik uiteraard van de link met de KLF. Was het niet Drummond die nog producer was van de Bunnymen?

Anyways, dat boek zou ik maar wat graag lezen! :)

• Gehenna
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:46
Deze uit, deel 6 uit de serie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8QfstskjAcN1VdiK9TzWPbp4eA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4zoYXI98vDsEoPuNHaUJufga.jpg?f=fotoalbum_large

En er zijn een paar dingen die me stoorden. Ik kocht de ePub bij Bol, maar die is gewoon niet netjes geformatteerd, de inhoudsopgave klopt bijv. niet (en ook de vermelding dat het op 'verantwoord papier is gedruk' in het begin, geeft mij de indruk dat men niet echt zorg heeft voor deze uitvoering). Gelukkig kun je met Calibre het wel weer recht hacken, maar tja, voelt toch dat het niet nodig zou moeten zijn.

Maar ook het verhaal staat na 6 delen wat stil (wat op zich passend is voor een boek over een dag die steeds opnieuw afspeelt). Een groot deel van het boek ging over de filosofie van de oude epicuristen, en je vraagt je af waarom in vredesnaam? :P Nu was ik al wat bekend met Epicurus, dus ik leer ook nog eens niets nieuws. Deel 2 had ook al zo'n nicheonderwerp wat ineens een manie werd van de hoofdpersonage.

Alle personages lijken exact hetzelfde karakter te hebben, ze hebben verschillende namen, verschillende doelen, maar daar lijkt het op te houden.

Dit was geen hoogschieter dus in de serie imho. Eerste 80% was niet echt boeiend, en de laatste 20% was opbouwen voor het laatste deel dat nog uit moet komen. Een boekenbon not well spend. Het las wel weer lekker vlot. Het laatste boek ga ik t.z.t. nog wel lezen, maar het is wel meer een moetje nu.

Nu nog aan het twijfelen waar ik nu aan ga beginnen, Knausgård's strijd lonkt, maar wellicht toch eerst dat boek over The KLF

• Gehenna
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kXwsOwEtmUQVv1GFFpf9gy5-Cy8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DE2pMTqy6cJZbI7iAsb4olmf.jpg?f=fotoalbum_large

Gekozen voor het boek over de KLF. Ik begin net, maar ik smul hier nu al van. :9

Een label beginnen met enkel bands waarvan de naam tof klinkt, terwijl ze nog geen noot gespeeld hebben. _O- En dat blijken dan toevallig 'The Teardrop Explodes' en 'Echo & The Bunnymen', wat gewoon legendarische bands zijn geworden. En het absurde en sarcastische religieuze boek Principa Discordia, kende ik ook nog niet.

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CW8O0KasASkHDsFQWDOhW4H7RjU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/uRd7NuhQhdyX4dDh6FPU6ePy.jpg?f=user_large

Wiki = https://en.wikipedia.org/wiki/Robopocalypse

Met al die heisa rond AI deze van 2011 nog eens opgepakt. Ik vind het altijd heerlijk om deze vertelvorm te lezen; het verhaal krijg je zo beetje bij beetje binnen en je raakt gehecht aan de personages. Op gebied van verhaal: AI gaat los over de hele wereld en de mensheid probeert terug te vechten. Meer zeg ik niet want het zou teveel spoiler zijn. Maar persoonlijk vind ik alle verschillende invalshoeken/personages zeer interessant om te volgen. Lees en geniet zou ik zeggen :). De opvolger (Robogenisis) herinner ik me minder maar ga ik hierna nog eens oppakken.

[ Voor 4% gewijzigd door Derbiss op 21-09-2026 17:10 ]

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:43
Na het zien van Cliff Stoll op DefCon (https://www.youtube.com/watch?v=656058JxTM0) heb ik besloten zijn boek The Cuckoo's egg nogmaals te lezen.

The Cuckoo's egg

Het gaat over de tijd dat Cliff werkte op Berkeley Lab, gedeeltelijk als administrator van het centrale computer systeem. Alle computer tijd wordt doorberekend, maar er is een verschil van 75 cent. Hij denkt eerst aan een foutje, maar hij heeft al snel door dat hij te maken heeft van een hacker op zijn systeem.
In plaats van simpelweg het account te verwijderen, besluit hij te onderzoeken waar het vandaan komt. Is het een lokale gebruiker, of iemand van buiten. Als blijkt dat de hacker via de Berkeley computer ook inbreekt bij militaire en wetenschappelijke systemen wordt het steeds meer een obsessie om te achterhalen wie het is, met hulp van de FBI en CIA.

Leuk verhaal dat zich afspeelt eind jaren 80, en als je iets afweet van grote computer systemen uit die tijd, met inbelverbindingen is het goed te volgen. Zolang je maar blijft beseffen wanneer dit zich afspeelde.

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:36
Oeh, eindelijk dit topic gevonden! :)

Dit jaar ben ik begonnen aan de Mistborn trilogie, erg meeslepend! Heb vorige week eindelijk weer een e reader gekocht en daar een en ander opgezet. Dus ook weer zin in voor de winter maanden.

Nu lezend:

- Mistborn Deel 2 - Brandon Sanderson

- The Obstacle is the Way - Ryan Holiday

- Op een andere planeet kunnen ze me redden - Lieke Marsman (voor de boekenclub).

• Knowzem
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 05-10 15:39
Malle-piet schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 07:56:
In de 2018 kreeg ik kanker en na drie operaties en twee keer op het randje te hebben gelegen, kwam ik in contact met het boehdisme, ik herstelde maar kreeg zware ritmestoornissen en een TIA. Van de TIA herstelde ik en ging mindfullness in de praktijk brengen en kreeg dit boekje te lezen, welke mij zoveel inzichten gaf en daarmee de oorzaak van de ritmestoornissen en ook de medicatie waar ik volledig mee stopte. Na een jaar mediteren verdwenen de ritmestoornissen en hoge bloeddruk en nu pas ik het nog dagelijks toe en leef bewust in het “Nu”, dit boekje pak ik nog regelmatig.

De huisarts sprak “mindfullness zouden meer mensen mogen toepassen, het zou mij een hoop werk besparen en de mens gezonder zijn”.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Alles is vrede botst met calvinistisch perfectionisme.

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 23:15
Punkrocker schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 12:39:
Alien Clay - Adrian Tchaikovsky

[...]

Tchaikovsky is altijd goed in Word Building en dit boek is heel veel World Building! Minder ruimte voor het verhaal, alhoewel: De wereld op die planeet is juist een groot deel van het verhaal!
Het primitieve leven op de planeet lijkt zo te zijn weggelopen van Jeroen Bosch schilderijen en met name van The Garden Of Delight. De levensvormen daar zijn symbioses van verschillende wezens. Er zijn ook gecompliceerde bouwwerken te vinden maar geen spoor van de bouwers zelf. De bannelingen moeten op onderzoek in de bossen vol giftige planten, dieren en zelfs de lucht is giftig.

Dit is imho één van de betere boeken van Tchaikovsky die naast Psychologie ook zoölogie heeft gestudeerd. Wat, net zoals in de Children Of Time serie, goed van pas komt als je over Alien levensvormen gaat schrijven ;)

Eén van Artons vrienden is een hen/hun (them/their) en als je toch al in een buitenlandse taal leest was dat toch goed opletten. De grammatica was dan ineens anders dan verwacht. (Er werd verder geen aandacht besteed aan hun gender. Prima inclusieve samenleven dus (y) )

Goed boek, goed plot, humoristisch zo af en toe. Ik heb me prima vermaakt hiermee. Aanrader! d:)b
spoiler:
Eén ding was iets minder:
De tocht door het bos na de aanval van een Elephant Dad had wel wat utgebreider gemogen, zeker gezien de belangrijke veranderingen die tijdens die toch gebeuren.
Ben er aan begonnen, maar ik vind het erg taai om doorheen te komen...
Het verhaal en de insteek zijn wel leuk en vernieuwend, maar af en toe bladzijden vol onzinnige gedachten.
Heb de ereader al twee keer op de grond gevonden 's ochtends :F

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 12:20
P_Tingen schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 12:13:
[...]

De Zwerm kan ik ook van harte aanbevelen. Is al wat ouder, maar een prachtig verhaal en past inderdaad naadloos in de lijn van Project Hail Mary
Ben dus, mede vanwege bovenstaande tip, deze week gestart in 'De Zwerm'. Eindelijk weer een boek dat me volledig bij de lurven grijpt. Tot dusver enkel figuurlijk, maar ik ben dan ook pas op 4% van het verhaal :+

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14:41
Knowzem schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 13:18:
[...]

Alles is vrede botst met calvinistisch perfectionisme.
Perfectionisme is een illusie, zodra het perfect lijkt te zijn vindt men weer wat wat inperfect is.

• Knowzem
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 05-10 15:39
Malle-piet schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 14:38:
[...]

Perfectionisme is een illusie, zodra het perfect lijkt te zijn vindt men weer wat wat inperfect is.
Dat idd. Soort van verbetering najagen op basis van onvrede. Alsof het de enige manier is.

• MischaBoender
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 16:43
Bijna klaar met The Traveler van Joseph Eckert. Over een man die ongewild voorwaarts door de tijd reist. Eerst 1 dag, dan 2, 4, 8, 16, etc... Ben op 95% van het audiobook en wil nu echt wel weten hoe het afloopt!

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/S/compressed.photo.goodreads.com/books/1761356201i/240019609.jpg

• Gehenna
Het boek van The KLF is uit, ha wat een rit was dat. Thanks voor de tip hier.

Was een beetje vergeten wat ze allemaal in die korte periode uitgevreten hebben :P

Inmiddels ook het boekje uit dat bij mijn plaat van Always.. zat, het debuutalbum van The Gathering. Hun meest stevigste werk. Altijd al een leuk plaatje gevonden, maar die nieuwe mix is echt te gek, alsof ik 'm opnieuw ontdek O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wu7Dgprq8fT4fYPUCJZJes5OxgY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/WIcJDnIkWLb4sRM5yKKSglUP.jpg?f=user_large

Nu begonnen in deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gPahwi7GODKPnx7-Re7qodl1Ml4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i5fXUBBiRmCI44gLwHdlvUOh.jpg?f=fotoalbum_large

Even wat anders. Geopolitieke rotzooi. Van Peter Mertens, wellicht bekend van de Belgische PvdA of zijn andere boeken :P
Pagina: 1 ... 25 26 Laatste