• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:44
Paar weken geleden deze gelezen, de engelse versie:
The Will of the Many (Hierarchy, #1) - James Islington
The Strength of the Few (Hierarchy, #2) - James Islington

Boek 1 leest echt makkelijk weg en blijft boeien.
Boek 2 haalt niet het hoge niveau van boek 1, maar is ong steeds goed,/leuk. Het kost je iets meer moeite omdat er 3 paralelle verhaallijnen zijn en je regelmatig van de ene naar de andere gaat.

Nu wachten op deel 3 :9

[ Voor 7% gewijzigd door Nnoitra op 16-07-2026 10:52 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:09
Ik wilde in de zomervakantie ook Dungeon Crawler Carl gaan lezen, maar klopt het dat de serie niet in het Engels te krijgen is op bol.com (heb een Kobo e-reader, dus normaal koop ik de e-books via bol) of mis ik iets?

Na wat googlen kwam ik dit tegen:
Anywhere I can buy DCC epubs that is not amazon? : r/litrpg

Blijkbaar is het onderdeel van het Amazon Kindle abonnement, waarbij de een exclusieve deal hebben dat het e-book gelijk nergens meer in het Engels te koop is.

Dan toch maar het fysieke boek, want een Nederlandse vertaling kan toch echt niet :P

[ Voor 52% gewijzigd door SiErRa op 16-07-2026 17:39 ]

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
SiErRa schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 17:31:
Ik wilde in de zomervakantie ook Dungeon Crawler Carl gaan lezen, maar klopt het dat de serie niet in het Engels te krijgen is op bol.com (heb een Kobo e-reader, dus normaal koop ik de e-books via bol) of mis ik iets?

Blijkbaar is het onderdeel van het Amazon Kindle abonnement, waarbij de een exclusieve deal hebben dat het e-book gelijk nergens meer in het Engels te koop is.

Dan toch maar het fysieke boek, want een Nederlandse vertaling kan toch echt niet :P
Klopt. Elk boek die aangeboden wordt via kindle unlimited is exclusief, helaas

• Gehenna
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-07 15:36
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/g98pBZRJXyvl/mZE1W0O/539x840.jpg

Bezig in deze, op de gok gekocht omdat ik wel gecharmeerd ben van z'n muziek/karakter. Boekje leest vlot weg, heeft mooie zinnen, maar qua structuur/verhaal doet het me nog weinig. Autobiografische flarden wisselen af met een romantische verhaal. Geen idee waar het naartoe gaat leiden..

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:54

P_Tingen

omdat het KAN

Gehenna schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 20:24:
[Afbeelding]

Bezig in deze, op de gok gekocht omdat ik wel gecharmeerd ben van z'n muziek/karakter. Boekje leest vlot weg, heeft mooie zinnen, maar qua structuur/verhaal doet het me nog weinig. Autobiografische flarden wisselen af met een romantische verhaal. Geen idee waar het naartoe gaat leiden..
Hier dezelfde ervaring met Auke Hulst, Kinderen van het ruige land. Leest wel aardig, maar ik heb nog niet het idee dat het ergens naar toe gaat. Mijn eerste boek van Hulst, dus ik weet ook niet zo goed wat ik moet verwachten

... en gaat over tot de orde van de dag

• Gehenna
P_Tingen schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 21:35:
[...]

Hier dezelfde ervaring met Auke Hulst, Kinderen van het ruige land. Leest wel aardig, maar ik heb nog niet het idee dat het ergens naar toe gaat. Mijn eerste boek van Hulst, dus ik weet ook niet zo goed wat ik moet verwachten
Het boek is uit inmiddels en het bleef bij een 'goh'. Lucky Fonz kan wel schrijven en heeft hier en daar een hele mooie kijk op dingen. Maar het verhaal is wat nietsig, ik snap dat de schrijver het (van zich af) geschreven heeft, ik snap wat minder dat ik het moet lezen.

Maar ik kijk wel uit naar z'n volgende boek, want de nukken die ik nu heb, kan hij wel oplossen verwacht ik :Y

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-07 09:24
Gister deel 2 van Dungeon Crawler Carl uitgelezen. Het leest wel als een trein. Op weg naar een stootblok. Gemaakt van gewapend beton.

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
P_Tingen schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 21:35:
[...]

Ik wist niet dat hij ook muzikant was. Tandenjager (roman) heeft veel lovende recensies en staat nog op mijn lijstje, dwz ik zit te wachten tot het in Kobo Plus komt.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

erwn schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 08:49:
[...]
Ik wist niet dat hij ook muzikant was. Tandenjager (roman) heeft veel lovende recensies en staat nog op mijn lijstje, dwz ik zit te wachten tot het in Kobo Plus komt.
Als je bedoelt dat Auke Hulst muzikant was dan denk ik dat het antwoord daarop 'nee' is, ik doelde meer op de leeservaring die je had met het boek

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Gehenna schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:40:
Het Moresnet boek van Philip Dröge is inmiddels uit hier. Echt een aanrader trouwens.

Met een slordige pennenstreek van oude machthebbers is het land ooit ontstaan, en de gevolgen die dat dus bijna 100 jaar had voor de bewoners had ik mij nooit kunnen voorstellen. Vrijwel elk wissewasje (Met wie kun je trouwen? aan wie betaal je belasting? komt internationaal diplomatiek gesteggel bij kijken, terwijl landsgrenzen gewoon door huizen heen lopen. _O- ).

Dröge maakt de eigenlijk vrij droge stof (politiek geneuzel over 3,44km²) zo levendig, dat ik het boek gewoon niet neer kon leggen. Erg knap gedaan. Een schrijver die ik in de gaten moet houden dus :)

Nu weer iets heel anders:

[Afbeelding]

Over de hardcore punk scene in America vanaf eind jaren 70. Over bands als Black Flag, Minutemen, Minor Threat, Hüsker Dü enz. Ik verwacht niet dat ik nog veel nieuws ga leren, want ik ben wel redelijk bekend met de meeste bands erin. Maar wie weet. Sowieso verveelt over (de verhalen achter de) muziek lezen mij eigenlijk nooit.
Dank voor de tip over dat boek over Moresnet. Ik ben er al vaak geweest (woon tegen de Belgische grens) maar nooit zo in Moresnet verdiept. Dus ik heb het boek besteld. Een keer een hardcover. Typisch iets waar mijn opa dan alles van zou weten, maar die kan ik het helaas niet meer vragen :(

Ik lees zelf overigens graag de boeken van Tom Clancy op mijn Kobo E-reader. Pillen van boeken dus daar ik het echt wel een toegevoegde waarde om een E-reader te hebben. Heb nu 3 boeken uit en probeer ze in volgorde te lezen. Het detail is af en toe wel overdreven diepgaand maar ik amuseer me er prima mee :)

9800X3D - RX 9700XT - 96GB DDR5 :+

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:42

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

rikislief schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 08:40:
Gister deel 2 van Dungeon Crawler Carl uitgelezen. Het leest wel als een trein. Op weg naar een stootblok. Gemaakt van gewapend beton.
goeie pun kijkende naar het onderwerp van deel 3 ;)
Vond deel 3 wel een van de betere, slim uitgedacht deel, all around.
Have fun, it only gets better!

Battle.net Spud#2543

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
P_Tingen schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 09:49:
[...]

Als je bedoelt dat Auke Hulst muzikant was dan denk ik dat het antwoord daarop 'nee' is, ik doelde meer op de leeservaring die je had met het boek
Ah oké, dat bedoelde ik inderdaad en volgens Wikipedia: Auke Hulst klopte het ook. Maar dat is dus niet wat jij bedoelde :)

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:29
SiErRa schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 17:31:

Normaal gezien kan je ze downloaden wanneer je (eenmalig) een subscription neemt op de Patreon van Matt Dinniman.

• Gehenna
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WInoiI1RfgMPEOtLLhkEXKaUq6k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YMHdKUpAucUHT39O58wVqEFA.jpg?f=fotoalbum_large

Begonnen in deel 1 (van - uiteindelijk - 7) van "On the Calculation of Volume".
Tara Selter has involuntarily stepped off the train of time: in her world, November eighteenth repeats itself endlessly. We meet Tara on her 122nd November 18th: she no longer experiences the changes of days, weeks, months, or seasons. She finds herself in a lonely new reality without being able to explain why: how is it that she wakes every morning into the same day, knowing to the exact second when the blackbird will burst into song and when the rain will begin? Will she ever be able to share her new life with her beloved and now chronically befuddled husband? And on top of her profound isolation and confusion, Tara takes in with pain how slight a difference she makes in the world.
Een tijdsloop, à la groundhog day dus, met een kleine twist dat de protagonist niet terug gezogen wordt naar een beginlocatie.

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:52
Gehenna schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:06:
Een tijdje terug begonnen in mijn eerste 'boss fight books':

[Afbeelding]

Het feit dat iemand een boek had geschreven over iets als mijnenvegen voor windows vond ik toch tamelijk hilarisch, maar ook wel intrigerend (hoe vul je zo'n boek überhaupt?). En blij dat ik hem gelezen heb. De geschiedenis van dit spelletje bleek erg interessant, waar het weg kwam, hoe het in windows kwam. De complete gekte die volgde (Bil Gates was er gewoon compleet verslaafd aan bleek _O- ), maar ook de discussies die het opriep (gamen op je werk?). Erg vermakelijk boekje, zeker aanrader. Besefte me pas bij het lezen hoeveel mensen deze game gespeeld moeten hebben, eigenlijk meer dan terecht dat er een keer het verhaal werd opgeschreven.

[Afbeelding]

Omdat de serie naar meer smaakte, daarna deze gelezen over Shadow of the Colossus, een game die ik zelf ook erg tof/bijzonder vind. Maar hoewel het onderwerp mij hier veel leuker leek, kon ik vrijwle niets met dit boek. De schrijver verteld vooral hoe geweldig hij de game wel niet vind, en hoe je de levels doorloopt (waar ik al bekend mee was..), maar amper info over het ontwikkelproces etc. Waar ik het eigenlijk om wilde lezen, dus dat was geen match voor mij. Ben benieuwd welke uit de serie nog meer de moeite waard zijn, hebben jullie tips?

[Afbeelding]

Inmiddels begonnen in deze als tussendoortje, De kleine prins, de hele wereld leest dit boek (vertaald in 600+ talen inmiddels :o ). Dus dan moet ik ook maar eens O-)

Ook wel leuk om te vertellen overigens, ik las alles op mijn nieuwe gadget, een kleine 4.3" eReader (xteink x4) [Afbeelding] Heel basic ding, geen touchscreen, geen apps, geen backlight zelfs. Gewoon een eInk scherm met een paar knopjes en een ESP32 (dus wel met wifi) onder de motorkap die het aanstuurt. Er is een levende community eromheen met custom firmware (crosspoint), waar je zelf ook mee kunt tinkeren O+ B) .

Ok, tof, maar wat is daar nu verder praktisch aan? Nou, dit ding heeft (ongeveer) de grootte van een bankpasje, daardoor heb ik 'm altijd bij mij en lees ik elk moment dat ik even moet wachten ergens een paar bladzijdes uit een boek. En dat is echt een fijnere bezigheid dan dom op mijn telefoon zitten te scrollen, waar ik dan toch vaak op uitkwam op zulke momenten.
Op alieexpress staat dat ding voor 15 euro en ik dacht meteen hebben. Maar officiële site geeft aan 60 euro ongeveer?

neem dat 15 euro ook gewoon niet realistisch is?

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
2 jaar geleden in begonnen, en kwam er telkens maar niet aan toe om het uit te lezen..lag al 2 jaar lang op de plank naast de bank, wel mooi boek om bezoekers even in te laten bladeren.

Deze vakantie eindelijk uitgelezen. Erg interessant, en veel nieuwe dingen geleerd.

https://www.bol.com/nl/nl...hiedenis/9300000003595930

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

trekker22 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 20:13:
[...]

Op alieexpress staat dat ding voor 15 euro en ik dacht meteen hebben. Maar officiële site geeft aan 60 euro ongeveer?

neem dat 15 euro ook gewoon niet realistisch is?
Let op dat veel van die €15 advertenties alleen een screenprotector zijn, wel goed lezen anders kom je bedrogen uit. Ik had daar ook al gekeken want leuk dingetje, maar heb hem nog niet echt veel goedkoper gezien

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:52
P_Tingen schreef op zondag 19 juli 2026 @ 21:37:
[...]

Let op dat veel van die €15 advertenties alleen een screenprotector zijn, wel goed lezen anders kom je bedrogen uit. Ik had daar ook al gekeken want leuk dingetje, maar heb hem nog niet echt veel goedkoper gezien
las het inderdaad in de reviews op Alie, maar totaal scam gepresenteerd inderdaad.

Nog ff over nadenken of ik het wel genoeg ga gebruiken voor 60 euro.

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ik zit zelf vooral te dubben of ik de x3 of de x4 wil. De x3 is nog weer iets kleiner dan de x4, maar mist een USB-C poort en ik ken mezelf lang genoeg om te weten dat ik die oplaadkabel voor de x3 kwijt ga raken, dus dat pleit voor de x4

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste