Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:22

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik vond juist de eerste twee boeken van ASOIAF echt geweldig. Daarna werd het wat minder, inderdaad alsof ie zichzelf aan het klem schrijven was. Maar alle lijnen die zo met elkaar verweven zijn in de gaten houden lijkt me ook een meer dan bijzondere klus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Een klus die de lezer ook heeft, waardoor het voor mij eigenlijk niet meer dan middelmatige boeken zijn. Leuk om te lezen hoor, maar niet zo heel geweldig imo. In het algemeen is ook namen uit elkaar houden iets wat voor mij lastig is in epic-achtige fantasy (waar ik even ASOIAF onder schaar, itt bijvoorbeeld een urban fantasy). En als je dan hele serie in 1x leest gaat het nog wel, maar als de laatste keer een jaar geleden was dat je een boek las (of in het geval van ASOIAF, 5 jaar geleden al snel), dan wordt het wel heel lastig.

En een probleem is ook juist dat veel verhaallijnen losstaand zijn. Er zitten een hele hoop verhaallijnen die tegelijk spelen, maar verder irrelevant voor elkaar zijn. Het zal vast uiteindelijk samen komen, maar hoe lang duurt dat nog? Bijvoorbeeld een Arya heeft al hoop boeken lang niks bijgedragen aan het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:55

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Tales from the Mos Eisley CantinaAfbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/thumb/FC/8/7/5/8/1001004001348578.jpg
Door verschillende auteurs
Tales from the Mos Eisley Cantina is een anthologie met 16 verhalen van evenveel verschillende schrijvers, het enige dat de verhalen onderling met elkaar te maken hebben is dat ze allemaal over een persoon gaan dat we in Star Wars A New Hope in de Mos Eisley Cantina zien van het moment dat Luke en Ben binnen komen en Han Greedo neer schiet. Elk van deze verhalen draait niet alleen om een aanwezig persoon, ze spelen zich voornamelijk ook af rondom die periode, en we zien Luke en Ben dan ook in elk verhaal binnen komen, Ben de arm van Ponda Baba af hakken en Han Gredo neerschieten, maar dan iedere keer net vanuit een ander perspectief.

We volgen de levens van personen als Greedo, Wuher de barman, de Tonnika tweeling en nog veel meer. Dit zorgt er voor dat de verhalen heel divers zijn, van het levensverhaal van de arme Greedo die van jongs af aan eigenlijk alleen maar verkeerde keuzes gemaakt heeft, welke hem uiteindelijk fataal werden, tot het leven van Boshak, een Force sensitive smokkelaar die voor hij de cantina binnen komt net het Kessle Run record van Han en Chewie gebroken heeft en nog even een paar wijze woorden van Ben krijgt voor die er gehaast vandoor moet.

Hoewel deze verhalen uiteraard niet meer in het Officiële canon passen zijn ze zeker de moeite waard om te lezen, het zijn niet allemaal pareltjes, maar het overgrote deel is zeker erg vermakelijk.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Voor iedereen die genoten heeft van The Martian van Any Weir, deze video is een must watch/listen! Adam Savage praat met Andy over het boek en het process van het schrijven.
Echt belachelijk hoeveel moeite en energie hij er in gestoken heeft. Hij heeft zelfs software geschreven om de datum te bepalen waarop de Missie gelanceerd is zodat de planeten in de juiste positie waren voor Hermes om daar te komen, en de missie te laten overlappen met Thanks Giving :D

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:40

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Spike_wolf schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 12:44:
Voor iedereen die genoten heeft van The Martian van Any Weir, deze video is een must watch/listen! Adam Savage praat met Andy over het boek en het process van het schrijven.
Echt belachelijk hoeveel moeite en energie hij er in gestoken heeft. Hij heeft zelfs software geschreven om de datum te bepalen waarop de Missie gelanceerd is zodat de planeten in de juiste positie waren voor Hermes om daar te komen, en de missie te laten overlappen met Thanks Giving :D

[video]
gaaf! zo koel om te zien/horen hoe hij het geschreven heeft!
Hopelijk doet de film het boek eer aan!

Ik ben op het moment bezig in Temeraire serie van Noami Novik. Het eerste boek beviel me best goed, maar zit nu halverwege het tweede boek, maar kom er lastig door...
Zijn er hier mensen die de hele serie al gelezen hebben en me kunnen vertellen of ik door moet bijten?
Overigens heeft Peter Jackson interesse getoond in de boeken serie, hij wil het verfilmen. Waarschijnlijk in de vorm van een miniserie.

[ Voor 6% gewijzigd door TepelStreeltje op 19-06-2015 13:04 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Dit weekend The Fault In Our Stars gelezen, is me positief bevallen. Nu begonnen met The Extended Phenotype van Richard Dawkins.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Eén kan niet ontkennen dat Dawkins een uitstekende bioloog en educator is, wat je ook van zijn antireligieuze excursies mag denken. The Extended Phenotype is een verbluffend boek op hoog niveau, al moet je er wel wat moeite voor doen. Ik denk dat het te veel is om op enkele dagen te verwerken, zeker omdat ik soms lui was met Google (Translate), dus ik ga het in de toekomst nog eens herlezen.

Beginnend voor morgen staat echter

On the Origin of Species

op het menu, van Charles Darwin, uiteraard :).

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzdoctor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-06 10:17

Blitzdoctor

Al belt u met een banaan...

Een week geleden heb ik A song of Ice and Fire deel 1 uitgelezen en ben begonnen met deel 2. Inmiddels heb ik van de tv serie seizoen 1 en 2 gezien. Ik heb gehoord dat de tv serie en de boeken van elkaar gaan afwijken qua verhaallijn; wanneer is dit ongeveer? (wil het niet googlen ivm mogelijke spoilers)

Als ik de serie uitgelezen heb ga ik verder met boeken van Brandon Sanderson (Alloy of Law, Stormlight Archive 1). Met mijn leestempo gaat dit nog wel ff duren :+

... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Raging HeatAfbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/thumb/FC/8/8/3/6/9200000024206388.jpg
Door "Richard Castle"
Alweer het zesde deel in de Nikki Heat serie van Richard Castle.
NYPD Detective Nikki Heat krijgt een bizarre zaak voor haar kiezen, het lichaam van een man is door het dak van het Hayden Planetarium... van een hoogte die onmogelijk lijkt aan de hand van de gebouwen in de buurt. De zaak leidt haar in een aantal vreemde richtingen maar Nikki is er al vrij snel zeker van dat ze de dader gevonden heeft deze persoon is alleen een publiek persoon dat het verhaal nog ingewikkelder maakt dan het al was.

Net als de voorgaande boeken leest ook deze weer lekker weg, het zit weer vol humor en past uitstekend bij de voorgaande verhalen. En ook de Acknowledgements sectie aan het einde van het boek past erg leuk in de tijdlijn van de TV serie. Zeker een aanrader voor de fans. En net als de rest is ook dit deel prima te snappen zonder de TV serie gezien te hebben of de voorgaande boeken gelezen te hebben.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 11:55

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Caliban's War (The Expanse #2)Afbeeldingslocatie: https://d.gr-assets.com/books/1407572377l/12591698.jpg
James S.A. Corey
James S.A. Corey, pseudoniem voor het schrijversduo Daniel Abraham (bekend van de fantasy series 'The Long Price Quartet' en 'The Dagger and the Coin') en Ty Franck (George R.R. Martin's personal assistent) zijn samen verantwoordelijk voor The Expanse serie. Caliban's War volgt de gebeurtenissen uit deel 1 op. Helaas kan ik daarom niet te veel over het verhaal vertellen, omdat dit het eerste boek te veel zou spoilen. De mensheid heeft een groot deel van ons zonnestelsel gekoloniseerd en is nu verdeeld in de facties United Nations (Earth), Martian Congressional Republic (MCR) en Outer Planet Alliance (oa. kolonies op de manen Eros, Ceres, Ganymede en space stations Anderson en Tycho). Tussen deze facties bestaat al enige tijd een hoop wrijving.

Ik ben nog vrij nieuw als het om science fiction gaat, maar deze boeken zijn toch echt wel heel tof. Fast-paced maar toch wordt er de tijd genomen om de characters (die echt goed uitgewerkt zijn) uit te diepen en de politieke spelletjes die gespeeld worden te beschrijven. Dit boek kent 4 POV's (waarvan maar één uit het vorige boek terug komt) die in het begin van het boek miljoenen kilometers van elkaar vandaan zijn, maar uiteindelijk bij elkaar komen. Het schrijversduo verdelen de chapters van verschillende POVs onder elkaar en editen daarna elkaars chapters. Daardoor kunnen ze erg snel schrijven en elk jaar rond juni komt er een nieuw deel uit. Deel 5 is deze maand uitgekomen en ze hebben een contract lopen tot 9 boeken. Naast deze boeken zijn er ook nog wat short stories en novellas geschreven.

Eergisteren ben ik begonnen aan Guy Gavriel Kay's Under Heaven en als tussendoortje luister ik nog naar de audioversie van The Churn, een novella van The Expanse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:59
Misschien dat de Tweakers mij kunnen helpen :)

Ik ben op zoek naar een boek uit een trilogie waarvan ik weet dat ik het vroeger fantastisch vond, maar meer kan ik me er niet echt van herinneren. Nu heb ik de eerste twee delen al gevonden en besteld bij tweedehandswinkeltjes, maar het derde deel is lastig. Het gaat om het boek De bruid van Jelnau, door Elsbeth Willemse. Geloof dat deze dame verder ook nooit iets geschreven heeft en een groot succes was het verder ook niet. Ik heb één tweedehands exemplaar kunnen vinden op Bol.com, maar het gaat hier om een oud bibliotheekboek waarvan iemand zich in het hoofd heeft gehaald dat dat wel 12,50 waard is. Dat ga ik dus nog even niet doen, misschien als het verder écht niet lukt.

Nu ben ik verder niet echt ervaren in het zoeken naar tweedehands boeken. Ik heb Marktplaats, Ebay en Speurders natuurlijk al doorgezocht, en ook boekwinkeltjes.nl en boekenverkoper.nl, maar verder weet ik het niet meer. De schrijfster staat niet meer vermeld op de site van de uitgever, maar ik heb ze er toch maar even over gemaild.

Iemand een suggestie? :9

Edit:
Zojuist bericht van de uitgever, die hebben nog een gloednieuw exemplaar voor me in de opslag :D
Maar tweedehands boekenkooptips blijven welkom natuurlijk :)

Edit 2:
De eerste (deel 2) is al binnen! :>

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aM6d1fDl.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Melkunie op 07-07-2015 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

William Shakespeare's The Phantom of MenaceAfbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/thumb/FC/4/9/1/1/9200000034991194.jpg
Door Ian Doescher
The Phantom Menace, maar dan alsof het door William Shakespeare geschreven zou zijn. Net als de voorgaande drie delen briljant!

Ook dit deel is heel trouw aan het originele verhaal, maar bevat een aantal komische twists. Het boek bestaat eigenlijk alleen de teksten van de personages, een enkele keer geeft het koor een korte beschrijving van gebeurtenissen en ook de personages nemen deze taak regelmatig op zich door zich tot het publiek te richten.
Doescher heeft er voor gekozen om Jar Jar voor de lezer/het publiek anders neer te zetten dan voor de personages. Jar Jar is een heel stuk slimmer dan we van hem gewend zijn en spreekt zelfs uitstekend Engels, maar hij doet zich tegenover zijn mede personages erg dom voor om zo sympathie te winnen en zijn medespelers te manipuleren! Een aantal keuzes die in de film gemaakt worden blijken nu door Jar Jar uitgedacht te zijn, waarbij hij andere personages aanstuurt en laat denken dat zij tot een bepaald idee zijn gekomen.
Ook het stukje waar Qui Gon een stukje Liam Niessen dialoog uit Taken vertolkt was erg leuk gevonden!

Ook dit boek is erg goed geschreven, het weet het verhaal goed te vertellen en is goed leesbaar. Zeker een aanrader voor fans van Star Wars met een zwak voor Shakespeare.

Het boek zelf ziet er ook weer goed uit, het artwork op de stofomslag en in het boek is in dezelfde stijl als bij de vorige delen. De omslag van het boek zelf is ook weer vormgegeven als een oud, in leder gebonden boek dat vol beschadigingen zit, wat het een leuke sfeer geeft. De vormgeving binnen in is ook netjes gedaan waardoor het boek prettig weg leest.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
GurbY{nl} schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 07:48:
[...]

Mja. Ik schop ook altijd tegen zere benen, als ik roep dat Lord of the Rings een van de meest kloterige boeken is die ik ooit heb gelezen. In 999 van de 1000 keer zet ik me er overheen en zie ik het boek uit te lezen, maar dat is me bij LotR niet gelukt. Net als bij Mannen die van Vrouwen houden. Of zoiets, die trilogie van Larsson. Op een gegeven moment gewoon in de prullebak geflikkerd, waar LotR nog in lag te wachten op rituele verbranding...

Maar gelukkig ieder zijn smaak. Daar waar ik (na Stieg Larsson dus, en bedankt..) altijd dacht dat ik Scandinavische schrijvers "dus klote" vond, heb ik inmiddels de hele serie Q van Jussi Adler Olsson uit, Lars Keppler alles van gelezen, en nu het debuut van Samuel Björk (Ik reis alleen). Topboeken voor wie van politiethrillers houdt. In mijn beleving dan... ;-)
Hihi grappig om te lezen.. Ik heb LotR in het Engels gelezen. Heb er in totaal 1,5 jaar over gedaan. Kan er nog maar weinig van herinneren behalve een hoofdstuk waarin Sam alleen maar bloemen en kruiden aan het beschrijven is vlak voordat ze mordor binnen gaan. Dat is pittig in 't Engels.
Met Stieg Larsson heb ik dezelfde ervaring als jij. Het eerste boek vond ik op bepaalde punten dusdanig heftig dat ik die heb weggeflikkerd. Titel is "mannen die vrouwen haten", en eigenlijk zegt die titel al wel genoeg.
spoiler:
Dat hele verkrachtingen gedoe hoef ik niet tot in detail te lezen hoor, gatsiebah

Later heb ik me toch nog een keer laten overhalen deel 2 en 3 ook te lezen en die bevielen me iets beter. De schrijfstijl beviel me wel, ik heb daarna dus ook maar de serie Q gelezen en de hele wallander serie.
Wallander kan ik je ook wel aanraden, is wat langdradiger met iets meer nadruk op de secundaire verhaallijn.

Ik ben nu bezig met De Vliegeraar, altijd al eens willen lezen en nu is het er dan eindelijk van gekomen. Leest wel lekker weg.
spoiler:
En naast dat de verkrachting wordt niet zo uitgebreid beschreven wordt voegt het daadwerkelijk iets toe aan het verhaal, wat mij betreft in tegenstelling tot de verkrachtingen die Larsson beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

heuveltje

KoelkastFilosoof

Furies of CalderonAfbeeldingslocatie: http://www.jim-butcher.com/pics/alera_furies_midsize.jpg
Door Jim Butcher

Een boek van de schrijver van de Dresden Files. maar dan een andere serie.
Dit keer wat minder actie en echte "hoog fantasie" in een andere wereld.

Dat had ik nog niet gezien toen ik hem bestelde.
Want anders had ik hem links laten liggen. "hoog fantasie" staat voor mij gelijk aan ellenlange familie geschiedenissen, 3 Pagina's landschap beschrijvingen en 6 verhalen door elkaar.

Maar dat valt nu redelijk mee, je valt midden in het verhaal, het is allemaal goed uitgedacht maar niet uitgelegd in ellenlange voorstukken, maar je komt gewoon tijdens het verhaal meer te weten.

Het eerste boek is na 1 zondagmiddag/avond iig al voor 2/3 verslonden, en ik heb boek 2 maar vast in de que gezet :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
heuveltje schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:39:
Furies of Calderon[afbeelding]
Door Jim Butcher

Want anders had ik hem links laten liggen. "hoog fantasie" staat voor mij gelijk aan ellenlange familie geschiedenissen, 3 Pagina's landschap beschrijvingen en 6 verhalen door elkaar.

Maar dat valt nu redelijk mee, je valt midden in het verhaal, het is allemaal goed uitgedacht maar niet uitgelegd in ellenlange voorstukken, maar je komt gewoon tijdens het verhaal meer te weten.

Het eerste boek is na 1 zondagmiddag/avond iig al voor 2/3 verslonden, en ik heb boek 2 maar vast in de que gezet :P

high fantasy heeft niet zo zeer iets te maken met de uitgewerkte geschiedenis, 1000en personages die ieder een POV krijgen in het boek, maar met de wereld waarin het boek zich afspeelt. High fantasy zijn verhalen die zich afspelen in een geheel eigen wereld met eigen (natuur)wetten en regels, magie en non-humans. Lord of the Rings dus. Maar er zijn genoeg high fantasy boeken die om één personage draaien en hoogstens 2 of 3 POVs hebben en niet meer dan 20 personages bij naam genoemd worden. ;)

Sterker nog, A Song of Ice and Fire is niet echt high fantasy te noemen omdat het juist wel erg realistisch is en erg weinig magie bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

heuveltje schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:39:
Furies of Calderon[afbeelding]
Door Jim Butcher

Ik ben helemaal gek van de dresden files, verslindt bijna geen andere boeken zo snel als die.
Maar The Codex Alera... ik kwam er lastig door heen. Ik moet Butcher credit geven, hij weet op verschillende manieren te schrijven, maar ik miste het scherpe, relaxte van de Dresden files. Ik ben dan ook na deel 1 gestopt.

Ben wel benieuwd wat je van de volgende delen vind, en dus of ik door moet lezen ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

hyptonize schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:18:
[...]

high fantasy heeft niet zo zeer iets te maken met de uitgewerkte geschiedenis, 1000en personages die ieder een POV krijgen in het boek, maar met de wereld waarin het boek zich afspeelt. High fantasy zijn verhalen die zich afspelen in een geheel eigen wereld met eigen (natuur)wetten en regels, magie en non-humans. Lord of the Rings dus. Maar er zijn genoeg high fantasy boeken die om één personage draaien en hoogstens 2 of 3 POVs hebben en niet meer dan 20 personages bij naam genoemd worden. ;)

Sterker nog, A Song of Ice and Fire is niet echt high fantasy te noemen omdat het juist wel erg realistisch is en erg weinig magie bevat.
misschien heb ik wel een paar keer de verkeeder boeken opgepikt dan.
Maar voor mij kom je vaak op de Rings uit, mooie verhalen, maar met te veel detail beschreven.
TepelStreeltje schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:19:
[...]

Ik ben helemaal gek van de dresden files, verslindt bijna geen andere boeken zo snel als die.
Maar The Codex Alera... ik kwam er lastig door heen. Ik moet Butcher credit geven, hij weet op verschillende manieren te schrijven, maar ik miste het scherpe, relaxte van de Dresden files. Ik ben dan ook na deel 1 gestopt.

Ben wel benieuwd wat je van de volgende delen vind, en dus of ik door moet lezen ;)
Als jij 1 niet leuk vind en ik wel, weet ik niet of je veel aan mijn mening over deel 2 hebt :P

De meeste boeken van dresden heb ik ook verslonden. Is samen met de jack reacher serie mijn favoriete "popcorn" boeken serie :)
Wel merk dat butcher met elk nieuw dresden meer over de faerie wereld heeft. En hoe meer het daar over gaat, hoe minder boeiend ik het vind. Vond juist het hele idee van een magische detective op aarde veel boeiender dan al de meeste van die faerie complotten.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-06 21:56

krvabo

MATERIALISE!

hyptonize schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:18:
[...]
A Song of Ice and Fire is totaal (nog) geen high fantasy te noemen. Het is een medieval fantasy, of desnoods gewoon 'fantasy' / 'realistic fantasy'. Tja, je hebt draken, en je hebt de ijszombies, maar, hoewel relevant aan het plot, hebben ze weinig invloed op wat je ziet in de boeken. Dit kan uiteraard nog wel flink veranderen :P

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Dark DiscipleAfbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/thumb/FC/9/3/1/5/9200000040045139.jpg
Door Christie Golden
Dark Disciple is een Star Wars The Clone Wars verhaal dat doordat die serie stopgezet werd nooit volledig uitgewerkt is. Maar omdat het verhaal wel erg tof is heeft Christie Golden de scripts uitgewerkt tot een boek.

In Dark Disciple hebben de leden van de Jedi Council eindelijk genoeg gehad van de ellende die Count Dooku veroorzaakt, ze nemen de stap om Jedi Master Quinlan Vos opdracht te geven Dooku voorgoed uit te schakelen. Omdat Dooku niet de makkelijkste vijand is stelt Obi Wan voor dat Vos de hulp van Asajj Ventress inschakelt.
Ventress stemt toe om Dooku samen te vermoorden, maar daarvoor wil ze wel Vos trainen om de Dark Side van de Force veilig te gebruiken, zonder die gave zal het ze niet lukken. Nu moet Vos het niet alleen tegen Dooku opnemen, hij krijgt het ook zwaar te voortduren tijdens zijn strijd tegen de Dark Side...

Het boek leest erg vlot weg en voelt echt als een Clone Wars verhaal, het is dan ook niet moeilijk om de stemmen uit de serie te horen tijdens het lezen. Het verhaal steekt erg goed in elkaar, hoewel de gebeurtenissen omtrent Vos erg makkelijk heen en weer springen, dat lijkt hier en daar wat te eenvoudig te gaan. De personage ontwikkelingen van Ventress zijn wel erg sterk, en ik zou zeggen dat het boek meer om haar verhaal draait dan om dat van Vos.

Zeker een aanrader voor de Clone Wars fans. Maar ook de wat meer casual Star Wars fan kan zeker van dit verhaal genieten. Zolang je weet dat Quinlan een Jedi Master is die het nooit te nauw genomen heeft met de regels, en Ventress een voormalig apprentice van Dooku is die hem liever dood dan levend ziet weet je genoeg om het verhaal te kunnen volgen.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

ArmadaAfbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/thumb/FC/1/4/4/2/9200000024132441.jpg
Door Ernest Cline
Armada is het tweede boek van Ernie Cline, net als zijn eerste boek, Ready Player One, zit dit boek vol met referenties naar pop culture uit de jaren 80, maar ook de jaren 90 en verder. Het verhaal speelt zich af in 2018. Zack Lightman is een redelijk gewone scholier, die net als veel andere scholieren zijn vrije tijd voornamelijk met video games door brengt, en in het bijzonder met het spel Aramda, een flight simulator waar men de aarde moet redden van een buitenaardse invasie, en het companion spel Terra Firma, waar men diezelfde invasie moet bevechten, maar dan vanaf de grond.
Wanneer Zack echter op een dag vanuit een klaslokaal een UFO buiten ziet vliegen veranderd zijn leven compleet... helemaal omdat de UFO die hij zag rechtstreeks uit de Armada en Terra Firma games leek te komen!
Wat blijkt, deze games zijn trainings simulators om de mensheid te trainen om de aarde te beschermen tegen een echte aanval... en die aanval staat voor de deur.

Dit is weer een even briljant boek als Ready Player One, het leest lekker vlot weg, bevat veel spanning, en leuke referenties naar pop culture. Wel komt dat laatste iet wat geforceerd over deze keer, omdat het grotendeels niet echt een rol in het verhaal speelt en veelal weg gelaten had kunnen worden.
Het verhaal steekt verder erg goed in elkaar, het scenario komt geloofwaardig over, en het mysterie ontvouwt zich op een logische manier waarop de lezer gelijktijdig met de hoofdpersoon dingen begint te begrijpen.

Dit is zeker een aanrader voor fans van Ready Player One en van luchtige Sci Fi in het algemeen.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:09
Ik ben zelf heel erg fan van de boeken van Carlos Ruiz Zafon. Heb ze (helaas) allemaal al gelezen en ben als alternatief nu begonnen in "Kathedraal van de zee" van Ildefonso Falcones. Volgens mij schijft hij een beetje in dezelfde stijl als Zafon, de korte samenvatting deed me dat in ieder geval vermoeden :)

Wat zijn nog meer aanraders wat betreft boeken in de stijl van Zafon? Op een of andere manier word ik echt opgeslokt in zijn boeken, dat heb ik nog bij geen andere schrijver gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-06 21:29

kevin33

Welkom in Utopia.

Spike_wolf schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 08:47:
Armada[afbeelding]
Door Ernest Cline
Armada is het tweede boek van Ernie Cline, net als zijn eerste boek, Ready Player One, zit dit boek vol met referenties naar pop culture uit de jaren 80, maar ook de jaren 90 en verder. Het verhaal speelt zich af in 2018. Zack Lightman is een redelijk gewone scholier, die net als veel andere scholieren zijn vrije tijd voornamelijk met video games door brengt, en in het bijzonder met het spel Aramda, een flight simulator waar men de aarde moet redden van een buitenaardse invasie, en het companion spel Terra Firma, waar men diezelfde invasie moet bevechten, maar dan vanaf de grond.
Wanneer Zack echter op een dag vanuit een klaslokaal een UFO buiten ziet vliegen veranderd zijn leven compleet... helemaal omdat de UFO die hij zag rechtstreeks uit de Armada en Terra Firma games leek te komen!
Wat blijkt, deze games zijn trainings simulators om de mensheid te trainen om de aarde te beschermen tegen een echte aanval... en die aanval staat voor de deur.

Dit is weer een even briljant boek als Ready Player One, het leest lekker vlot weg, bevat veel spanning, en leuke referenties naar pop culture. Wel komt dat laatste iet wat geforceerd over deze keer, omdat het grotendeels niet echt een rol in het verhaal speelt en veelal weg gelaten had kunnen worden.
Het verhaal steekt verder erg goed in elkaar, het scenario komt geloofwaardig over, en het mysterie ontvouwt zich op een logische manier waarop de lezer gelijktijdig met de hoofdpersoon dingen begint te begrijpen.

Dit is zeker een aanrader voor fans van Ready Player One en van luchtige Sci Fi in het algemeen.

Hopen dat deze ook vertaald wordt RP1 is ontzettend goed.
Zijn er nog meer boeken in dit genre, ik heb Mars, Deamon, Ctrl Delete e.d. al gelezen

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:39
Ik ben op zoek naar een biografie o.i.d. van Winston Churchill, kan iemand mij er 1 aanraden? Ik heb "Top 10" lijsten gevonden e.d., maar ik ga voorlopig geen 15.000 pagina's lezen :P
De Tweede Wereldoorlog-periode vind ik het belangrijkste, maar wat jeugd, opleiding en post-WO II moet niet worden vergeten. Ik denk dat dat automatisch betekend dat het geen onderdeel van een langere serie over Churchill kan zijn.
Als laatste zou het erg lekker zijn als hij als e-book is te krijgen en aangezien we op Tweakers zitten is wat uitleg over technologische uitvindingen/hoogstandjes uit Engeland ook nooit weg.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

You're never weird on the internet (almost)Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/thumb/FC/1/0/3/1/9200000042921301.jpg
Door Felicia Day
In deze autobiografie vertelt Felicia over haar leven, van kleine meid to nu. Hoe ze samen met haar broer thuis onderwijs kreeg van hun moeder.. soort van... Hoe ze op jonge leeftijd naar de universiteit van Austin, Texas ging en daar een dubbel diploma behaalde, voor wiskunde en viool.
Hoe ze naar Los Angeles vertrok om te gaan acteren, ze verslaafd raakte aan World of Warcraft en lange tijd niet veel anders meer deed, tot ze door vriendinnen bijna gedwongen werd om een TV pilot te schrijven. Welke ze zelf opnam en als web show op het internet gooide. En hoe dat uitgroeide tot een van de grootste YouTube kanalen van vandaag de dag, Geek and Sundry.
Maar Felicia vertelt natuurlijk niet alleen de plezierige kanten en overwinningen, we krijgen ook een kijkje in haar neurotische geest, de tegenslagen en angstaanjagende acties van internet trolls. Hoe stress haar geestelijk en lichamelijk aantastte, en hoe de #GamerGate lui voor een tweede keer haar persoonlijke informatie het internet op gooide...
Het is een boek dat laat zien hoe je van niets tot een wereldberoemd media empire kunt komen, maar ook hoe dat erg vervelende gevolgen met zich mee brengt, helemaal als de internet trolls hun hoofd om de hoek steken.

Het boek is geschreven zoals we Felicia kennen, je hoort haar de verhalen gewoon in je hoofd afratelen terwijl je leest, met de regelmatige afdwaling naar andere onderwerpen of grappen en wazige foto's met komische bijschriften.
Als je bekend bent met haar manier van doen in de vele video's die op YouTube te vinden zijn voelt dit boek helemaal vertrouwd aan. Voor wie niet bekend is met Felicia zal het hier en daar wat verwarrend over komen, maar het is uitstekend leesbaar, en inspirerend voor iedereen.

Zeker de moeite waard om eens voor te gaan zitten.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

William Shakespeare's The Clone Army AttackethAfbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/thumb/FC/3/8/8/9/9200000035479883.jpg
Door Ian Doescher
Attack of the Clones, maar dan als door William Shakespeare geschreven.
Dit is alweer het vijfde boek in deze reeks, en uiteraard kunnen we van dit deel hetzelfde verwachten als van de voorgaande delen. Doesher heeft het verhaal op mooie weizen omgezet in een toneelstuk, hij heeft weer plezier gehad met het bedenken van leuke gimmics, zo spreekt Jango Fett al zijn teksten in proza waarbij elke zin met dezelfde letter eindigt als hij begon. De Clones van Jango spreken in iambic pentameter, maar ook zij beginnen hun zinnen met dezelfde letter als ze deze eindigen.
Ook dit boek is erg goed geschreven, het weet het verhaal goed te vertellen en is goed leesbaar. Zeker een aanrader voor fans van Star Wars met een zwak voor Shakespeare.

Het boek zelf ziet er ook weer goed uit, het artwork op de stofomslag en in het boek is in dezelfde stijl als bij de vorige delen. De omslag van het boek zelf is ook weer vormgegeven als een oud, in leder gebonden boek dat vol beschadigingen zit, wat het een leuke sfeer geeft. De vormgeving binnen in is ook netjes gedaan waardoor het boek prettig weg leest.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardebewoner
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-01-2018
Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/5/4/4/2/1001004006482445.jpg

Enigma door Robert Harris

Het boek gaat over het kraken van de Enigmacode door Engelse wetenschappers tijdens de Tweede Wereldoorlog. Ik zoek uitsluitend het boek door Robert Harris, er bestaan ook gelijknamige boeken door andere auteurs.

Ik zou heel graag dit boek willen lezen, maar het is volgens mij nog niet naar het Nederlands vertaald. Kan het in ieder geval nergens vinden. Het Engels is mij te saai, ik verlies altijd mijn leeslust omdat ik vind dat de taal te verwarrend is of het kan ook aan mijn slecht begrip daarvan liggen, maar ik wil in ieder geval weten of iemand dit boek dus in het Nederlands heeft gezien of kan mij verder kan helpen.

Er is ook een Duitstalige variant maar om dezelfde reden als bij het Engels gaat het lezen niet prettig, als ik steeds zinnen over moet doen om de betekenis van woorden te begrijpen.

[ Voor 14% gewijzigd door aardebewoner op 24-08-2015 03:29 ]

De enige oplossing voor alle problemen is niet naar één oplossing te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Probeer eens op marktplaats: hij is ooit in NL uitgegeven:
ISBN10 9022530329
ISBN13 9789022530320
http://www.bol.com/nl/p/enigma/1001004000019534/

Neem anders contact op met "De Boekerij" om te horen of je er nog aan kunt komen :-)

[ Voor 9% gewijzigd door sh4d0wman op 24-08-2015 04:08 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:21
Afbeeldingslocatie: http://www.thespacereview.com/archive/2452a.jpg
Net The Martian uitgelezen. Toch wat teleurgesteld na alle aandacht die het krijgt. Ja het geeft een leuk inkijkje in hoe het iemand zou kunnen vergaan met overleven op Mars. Maar het verhaal is zo enorm plat als het maar kan.
Het verhaal ging keer op keer volgens een vast traject. Er komt een probleem, he kut zeg, en dan vind meneer weer een of andere oplossing gevolgd door pagina's aan technobabbel. Na een paar keer was de fun er wel af en had je niet echt meer een connectie met de man.

Het boek focused ook zo enorm op het techno babbel gedoe dat juist het interessantste stuk, alleen op de planeet; achtergelaten en zonder contact met iemand, totaal niet behandeld werd. Het was zo mooi geweest als de auteur ook daar aandacht aan geschonken heeft. Hoe gaat de astronaut om met dit trauma ect. Maar nee niets van dat alles.

Wat ik gezien heb in de trailers zal de film wel slagen om het verhaal goed weer te geven, maar ik hoop echt dat ze daar wellicht wat dieper gaan dan wat het boek gedaan heeft. Het gegeven is namelijk echt geniaal, en zeker omdat binnen niet al te lange tijd we wellicht echt missies naar mars zien gaan.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

SevenevesAfbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/thumb/FC/9/2/5/3/9200000040143529.jpg
Door Neal Stephenson
Op een dag wordt onverwacht de maan opgeblazen. Was het een komeet of asteroïde die niemand zag aankomen? Was het een aanval van buitenaardse wezens? Niemand weet het. Het enige dat men weet is dat de maan van het ene op het andere moment explodeerde en in zeven grote brokken uiteen viel. Een tijd bleven de brokstukken rond de Aarde zweven, zonder dat dit veel problemen veroorzaakte, maar de brokstukken raakte elkaar steeds vaker en vaker, waardoor de brokstukken steeds in kleinere stukken uiteen vielen. Na een jaar of twee zou er zoveel klein gruis rond de aarde zweven en in de atmosfeer terecht komen dat leven op de planeet voor duizenden jaren onmogelijk zou zijn.
De enige oplossing om de mensheid te redden was het Internationaal Ruimtestation ombouwen tot een ark, en daar genoeg mensen naartoe brengen om het ras voort te kunnen zetten... in een nieuw thuis.
Nadat de Aarde verloren ging was het zaak om een nieuwe samenleving op te zetten, en de mensheid in de ruimte voort te zetten, maar dat is uiteraard lastiger dan in eerste instantie gedacht, de groep werd door problemen en "oorlog" steeds kleiner, tot er uiteindelijk nog maar een klein groepje over is dat er voor moet zorgen dat de mensheid niet uitsterft.
5000 jaar later hebben de nakomelingen van de Ark de Aarde geterraformed, en is het tijd om terug te keren naar huis..

Wat een briljant boek! Mensen die van de wetenschappelijke aspecten van The Marian genoten hebben zullen dit boek ook geweldig vinden. Stephenson heeft heerlijk nagedacht over hoe de mensheid zou reageren in een dergelijke situatie en heeft een realistisch pad uitgestippeld met acties en technologieën die erg trouw zijn aan de huidige technologie en een realistisch beeld vormen van wat zou kunnen komen.
Het is wel een erg lang boek, bijna 900 pagina's, waar het meer om de theorie en het grote plaatje draait dan de personages die we volgen, hun persoonlijke verhaal is iets meer een bijzaak en had wat beter uitgewerkt mogen worden.
Grote delen van het boek zijn uitleg over wat er gebeurt en waarom dat gebeurt, en zullen voor mensen die meer op het persoonlijke verhaal gericht zijn dan op de omliggende theorie, wat saai zijn.
Maar als je altijd al gefantaseerd hebt over hoe de mensheid zou overleven in het geval dat de Aarde vergaat, dan is dit zeker een aanrader!

Wat ook leuk is aan het boek is het feit dat Stephenson veel verder durft te gaan dan we van auteurs gewend zijn, dit boek bevat een stel punten waar andere boeken gestopt zouden zijn, punten die een verwacht einde aan het verhaal zouden kunnen geven, om de toekomst aan de fantasie over te laten, maar Stephenson duwt gewoon door en schrijnt er bijvoorbeeld niet voor weg om ons 5000 jaar de toekomst in te sturen en ons daar een realistisch verhaal voor te schotelen.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Spike_wolf schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 09:10:
Seveneves[afbeelding]
Door Neal Stephenson
Op een dag wordt onverwacht de maan opgeblazen. Was het een komeet of asteroïde die niemand zag aankomen? Was het een aanval van buitenaardse wezens? Niemand weet het. Het enige dat men weet is dat de maan van het ene op het andere moment explodeerde en in zeven grote brokken uiteen viel. Een tijd bleven de brokstukken rond de Aarde zweven, zonder dat dit veel problemen veroorzaakte, maar de brokstukken raakte elkaar steeds vaker en vaker, waardoor de brokstukken steeds in kleinere stukken uiteen vielen. Na een jaar of twee zou er zoveel klein gruis rond de aarde zweven en in de atmosfeer terecht komen dat leven op de planeet voor duizenden jaren onmogelijk zou zijn.
De enige oplossing om de mensheid te redden was het Internationaal Ruimtestation ombouwen tot een ark, en daar genoeg mensen naartoe brengen om het ras voort te kunnen zetten... in een nieuw thuis.
Nadat de Aarde verloren ging was het zaak om een nieuwe samenleving op te zetten, en de mensheid in de ruimte voort te zetten, maar dat is uiteraard lastiger dan in eerste instantie gedacht, de groep werd door problemen en "oorlog" steeds kleiner, tot er uiteindelijk nog maar een klein groepje over is dat er voor moet zorgen dat de mensheid niet uitsterft.
5000 jaar later hebben de nakomelingen van de Ark de Aarde geterraformed, en is het tijd om terug te keren naar huis..

Wat een briljant boek! Mensen die van de wetenschappelijke aspecten van The Marian genoten hebben zullen dit boek ook geweldig vinden. Stephenson heeft heerlijk nagedacht over hoe de mensheid zou reageren in een dergelijke situatie en heeft een realistisch pad uitgestippeld met acties en technologieën die erg trouw zijn aan de huidige technologie en een realistisch beeld vormen van wat zou kunnen komen.
Het is wel een erg lang boek, bijna 900 pagina's, waar het meer om de theorie en het grote plaatje draait dan de personages die we volgen, hun persoonlijke verhaal is iets meer een bijzaak en had wat beter uitgewerkt mogen worden.
Grote delen van het boek zijn uitleg over wat er gebeurt en waarom dat gebeurt, en zullen voor mensen die meer op het persoonlijke verhaal gericht zijn dan op de omliggende theorie, wat saai zijn.
Maar als je altijd al gefantaseerd hebt over hoe de mensheid zou overleven in het geval dat de Aarde vergaat, dan is dit zeker een aanrader!

Wat ook leuk is aan het boek is het feit dat Stephenson veel verder durft te gaan dan we van auteurs gewend zijn, dit boek bevat een stel punten waar andere boeken gestopt zouden zijn, punten die een verwacht einde aan het verhaal zouden kunnen geven, om de toekomst aan de fantasie over te laten, maar Stephenson duwt gewoon door en schrijnt er bijvoorbeeld niet voor weg om ons 5000 jaar de toekomst in te sturen en ons daar een realistisch verhaal voor te schotelen.

Ik lees eigenlijk nooit Engelse boeken, vindt Nederlands namelijk wel lekker makkelijk weglezen. Maar de boeken van Stephenson fascineren mij ontzettend. Helaas is er nooit een boek van hem naar Nederlands vertaald die als ebook beschikbaar is. Maar is het een beetje prettig leesbaar voor een Engelse boeken noob?

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

kevin33 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:47:
[...]

Ik lees eigenlijk nooit Engelse boeken, vindt Nederlands namelijk wel lekker makkelijk weglezen. Maar de boeken van Stephenson fascineren mij ontzettend. Helaas is er nooit een boek van hem naar Nederlands vertaald die als ebook beschikbaar is. Maar is het een beetje prettig leesbaar voor een Engelse boeken noob?
Ik lees vrijwel alleen maar Engels, dus dat is moeilijk inschatten. Het hangt ook erg af van hoe goed je bent in Engels natuurlijk.
Het overgrote deel is erg eenvoudig, en ik ga er vanuit dat een gemiddelde 14 jarige dat prima kan lezen. Waar het wat lastiger wordt zijn de wat meer technische stukken, wanneer hij technologie gaat uitleggen en dergelijke, dat kan wat lastiger zijn, maar dat moet ook wel te doen zijn lijkt me.
Hou er wel rekening mee dat het een erg lang boek is (900 pagina's) dat je dus een hoop tijd kan kosten als je Engels niet al te best is :P
Er is ook een Audiobook versie, wellicht dat zoiets makkelijker te doen is, eventueel erbij om mee te lezen zodat je het tempo er een beetje in houdt?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Spike_wolf schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:59:
[...]

Ik lees vrijwel alleen maar Engels, dus dat is moeilijk inschatten. Het hangt ook erg af van hoe goed je bent in Engels natuurlijk.
Het overgrote deel is erg eenvoudig, en ik ga er vanuit dat een gemiddelde 14 jarige dat prima kan lezen. Waar het wat lastiger wordt zijn de wat meer technische stukken, wanneer hij technologie gaat uitleggen en dergelijke, dat kan wat lastiger zijn, maar dat moet ook wel te doen zijn lijkt me.
Hou er wel rekening mee dat het een erg lang boek is (900 pagina's) dat je dus een hoop tijd kan kosten als je Engels niet al te best is :P
Er is ook een Audiobook versie, wellicht dat zoiets makkelijker te doen is, eventueel erbij om mee te lezen zodat je het tempo er een beetje in houdt?
Dat audiobook is een goed idee! Ik ga het gewoon eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

MenN schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:25:
[afbeelding]

Het boek focused ook zo enorm op het techno babbel gedoe dat juist het interessantste stuk, alleen op de planeet; achtergelaten en zonder contact met iemand, totaal niet behandeld werd. Het was zo mooi geweest als de auteur ook daar aandacht aan geschonken heeft. Hoe gaat de astronaut om met dit trauma ect. Maar nee niets van dat alles.
Hmm ik vond juist dat het allebei de kanten juist mooi belichten, en voorzien van flink wat humor.

Ieder verder zijn eigen mening natuurlijk. Maar ik neem wel wat bezwaar tegen de term "techno babbel". Dit slaat eigenlijk op de compleet onzinnige termen in SCI-FI die interessant klinken. (Jordi, herpolariseer het tachyon veld, met een roterende Gamma frequentie !).

Het mooie aan The Martian is juist dat dat er niet inzit.
De oplossingen die mark bedenkt en uitlegt kloppen wetenschappelijk gezien juist wel. Alles zou mogelijk moeten zijn in het echt. en zijn ook net zo duidelijk en basic geschreven dat ik er met mijn HAVO natuurkunde en scheikunde er nog net meekrijg wat ze bedoellen. Juist daarom vind ik dat wel interessant.

Maar ik kan me voorstellen dat als je niks om die vakken gaf dat de "techno babbel" wat overvloedig kan zijn. Maar dan is dit misschien gewoon niet het beste boek voor jouw geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
heuveltje schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:15:
[...]
...
Ieder verder zijn eigen mening natuurlijk. Maar ik neem wel wat bezwaar tegen de term "techno babbel". Dit slaat eigenlijk op de compleet onzinnige termen in SCI-FI die interessant klinken. (Jordi, herpolariseer het tachyon veld, met een roterende Gamma frequentie !).

Het mooie aan The Martian is juist dat dat er niet inzit.
...
Natuurlijk schrijf ik het een beetje gechargeerd, het boek staat gewoon vol van technische beschrijvingen. Of het nu klopt of niet voegt in de kern niet veel toe aan het verhaal zelf. Uiteraard kudo's voor de beste man om zo alles tot in detail uit te zoeken, maar dat maakt het niet een beter boek omdat het natuurkundig grotendeels klopt.

Maar als we kijken naar het totaal plaatje is het gewoon een boek dat in mijn optiek te veel focused op het technische gedeelte waardoor andere aspecten eronder te lijden hebben.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

• Melkunie
MenN schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:39:
[...]
Maar als we kijken naar het totaal plaatje is het gewoon een boek dat in mijn optiek te veel focused op het technische gedeelte waardoor andere aspecten eronder te lijden hebben.
Maar als je die focus omdraait zoals je wilt heb je Robinson Crusoe in de ruimte. En daar zit, zelfs na bijna 300 jaar, niemand op te wachten :P

Anoniem: 224360

Is er een welk-boek topic?

Weet al tijden niet meer de titel van een boek uit mijn jeugd.
Dezelfde categorie en periode als de Griezelbus van Paul van Loon voor m'n gevoel.

Betreft een verhaal over een broer en zus (tweeling?) die erachter komen dat ze uit een magisch rijk komen en daar ook bepaalde krachten hebben. Ze worden opgejaagd door een of andere jager die al hun soortgenoten ook al heeft vermoord (inclusief hun ouders). Wat staat me nog bij:

- Hun krachten waren een kon er in dieren veranderen (of dierdelen, alleen haviksogen) de ander kon als een puppeteer van alles besturen.
- Die jager lacht om de tandarts en dat wij vergeten zijn dat er middeltjes zijn om je tanden zo hard als diamant te maken.
- Uiteindelijk gaat een van de twee verder in de magische wereld (de shifter) en de ander wil terug naar de normale wereld.

Wie o wie heeft de titel voor me? :)

• MenN
Melkunie schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:59:
[...]
Maar als je die focus omdraait zoals je wilt heb je Robinson Crusoe in de ruimte. En daar zit, zelfs na bijna 300 jaar, niemand op te wachten :P
Nouja, in weze is het gewoon het zelfde verhaal. Of je nu een ruimteschip of een vlot moet bouwen. Alleen in deze moderne tijd moet je verder gaan om echt verlaten te zijn, en mars is dan een goede invulling daarvan.

je zag het bijv ook bij Avatar, wat min of meer een flashy versie is van Pocahontas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

RedshirtsAfbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase2/thumb/FC/8/9/3/7/9200000005117398.jpg
Door [i]John Scalzi/i]
Wanneer een klein groepje nieuwe Ensigns aankomt bij de Intrepid, het vlaggenschip van de Universal Union, waar ze zojuist aangesteld zijn, wordt het ze al snel duidelijk dat er iets niet helemaal klopt aan boord van dit schip. Hun voorgangers zijn allemaal vrij vlot op bizarre manier overleden tijdens de zo genoemde "away missions".
Het groepje gaat op onderzoek uit om er achter te komen waarom dit is en hoe ze ervoor kunnen zorgen dat zij zelf niet op eenzelfde manier ten ondergaan. Niemand zit er immers op te wachten om opgegeten te worden door een IJshaai...

De titel "Redshirts" en de opzet van het verhaal is natuurlijk een verwijzing naar de redshirts van Star Trek, de personages zonder naam die in min of meer elke aflevering het leven laten, vaak op lompe of onlogische manier. De personages in dit boek zijn die redshirts, maar dan in hun echte wereld.
Dit is een erg humoristisch verhaal, het gaat een stuk dieper dan ik in eerste instantie verwacht had, maar het verliest de humor geen moment uit het oog.
Het boek is vrij kort en doordat het eenvoudig geschreven is vlieg je er in een rotgang doorheen.
Zeker een aanrader voor fans van humor en science fiction. Ook voor niet Star Trek fans (zoals ik) is het zeker een aanrader :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:49

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ready Player One
Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/thumb/FC/6/5/9/6/1001004010986956.jpg
Door Ernest Cline

Dit weekend gelezen nadat ik dit boek online toch wel erg vaak langs zag komen :)

Ik heb er een dubbel gevoel aan overgehouden.
Enerzijds zijn alle referenties naar de jaren '80 heel vet als je in de jaren 70/80 bent geboren. Anderzijds voelde het boek vaak wat simpel en oppervlakkig, waardoor het op mij overkwam als een jeugdboek voor tieners. Maar tieners zullen waarschijnlijk een deel van de jaren '80 referenties niet begrijpen.

Ondanks bovenstaande 'identiteitscrisis' van het boek leest het wel vlot weg en was ik erg benieuwd hoe het steeds verder zou gaan. Af en toe heb ik op Youtube een oud arcadespel opgezocht als ik het niet kende, leuk om de graphics en de bliepjes erbij te hebben :)

Wat ik wat vaag vond:

spoiler:
Na bijna 400 bladzijdes aan seksuele / romantische spanning opbouwen eindigt het tussen twee volwassenen met één kus? Hierdoor voelde het voor mij echt als een brave tienerroman.

Iedereen is anti IOI, want zij willen op een onbetamelijke manier geld verdienen met OASIS door abonnementsgeld te vragen. James Halliday heeft al miljarden en miljarden verdiend door mensen te laten betalen voor o.a. transport in OASIS terwijl de wereld in puin ligt en mensen in armoede leven, en iedereen vindt het een interessante coole gast? Lekker simplistisch :P

Samengevat: briljant thema, hele fijne referenties als je zoals ik bijna alle genoemde films kent. Maar wat simpel uitgewerkt. Uitgedrukt in een cijfer een 7 of 7,5.

[ Voor 5% gewijzigd door Gizz op 07-09-2015 09:19 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Gizz schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:15:
Ready Player One
[afbeelding]
Door Ernest Cline

Dit weekend gelezen nadat ik dit boek online toch wel erg vaak langs zag komen :)

Ik heb er een dubbel gevoel aan overgehouden.
Enerzijds zijn alle referenties naar de jaren '80 heel vet als je in de jaren 70/80 bent geboren. Anderzijds voelde het boek vaak wat simpel en oppervlakkig, waardoor het op mij overkwam als een jeugdboek voor tieners. Maar tieners zullen waarschijnlijk een deel van de jaren '80 referenties niet begrijpen.

Ondanks bovenstaande 'identiteitscrisis' van het boek leest het wel vlot weg en was ik erg benieuwd hoe het steeds verder zou gaan. Af en toe heb ik op Youtube een oud arcadespel opgezocht als ik het niet kende, leuk om de graphics en de bliepjes erbij te hebben :)

Wat ik wat vaag vond:

spoiler:
Na bijna 400 bladzijdes aan seksuele / romantische spanning opbouwen eindigt het tussen twee volwassenen met één kus? Hierdoor voelde het voor mij echt als een brave tienerroman.

Iedereen is anti IOI, want zij willen op een onbetamelijke manier geld verdienen met OASIS door abonnementsgeld te vragen. James Halliday heeft al miljarden en miljarden verdiend door mensen te laten betalen voor o.a. transport in OASIS terwijl de wereld in puin ligt en mensen in armoede leven, en iedereen vindt het een interessante coole gast? Lekker simplistisch :P

Samengevat: briljant thema, hele fijne referenties als je zoals ik bijna alle genoemde films kent. Maar wat simpel uitgewerkt. Uitgedrukt in een cijfer een 7 of 7,5.
dat zijn precies de opmerkingen die ik op reddit ook masaal las. Armada (het boek wat hij na RPO schreef) krijgt precies dezelfde kritieken. Twijfel zelf of ik armada ga lezen. RPO vond ik prima vermaak, maar nu ik alle kritieken lees, zie ik het toch allemaal in een wat ander licht.

Neemt niet weg dat ik het boek erg vermakelijk vond. Ben benieuwd hoe Spielberg de verfilming regelt.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Imperial HandbookAfbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/thumb/FC/0/4/6/8/9200000041688640.jpg
Door Daniel Wallace
Net als de voorgangers, Jedi Path, Book of Sith en The Bounty Hunter Code is dit een "in universe" handboek, deze keer voor Commanders in de Imperial Army. Het boek geeft jou als officier alle informatie die je moet weten over de verschillende militaire takken. Je leert bijvoorbeeld welke manschappen en voertuigen er tot je beschikking staan en hoe deze het beste in te zetten zijn. Er wordt verteld hoe Stormtrooper armor in elkaar zit en waar de verschillende onderdelen voor dienen, hetzelfde geldt voor een stel voertuigen en andere uniformen.

Net als in de voorgangers is dit specifieke exemplaar in handen geweest van bekende personages die opmerkingen in de marges geschreven hebben. Het handboek is gevonden door Luke Skywalker, en naast zijn opmerkingen kom je ook teksten tegen van Leia, Mon Mothma, Wedge Antilles, General Madine en Han solo.

Het boek is net als de vorige versies in hapklare stukken opgedeeld, zo goed als elke pagina is een geheel, zodat je rustig alle notities op een pagina kunt lezen zonder moeilijk te hoven onthouden waar je in de gewone tekst gebleven was. Het leest prima weg en bevat een hoop bekende en nieuwe informatie.
Ondanks dat dit boek door Disney is uitgegeven valt het wel onder Legends en is het overgrote deel dus niet van toepassing op het officiële Star Wars Canon. Maar dat mag de pret voor de fans niet drukken natuurlijk.

Humankind… be both.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik heb weer een paar nieuwe boeken voor mijn to-read lijst: http://www.buzzfeed.com/m...m_term=4ldqpia#.jrxjEQ6Ny ;)

Virussen? Scan ze hier!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online

Barbas

Gallego!

Ben momenteel bezig met The name of the wind van Patrick Rothfuss. Moest er even inkomen maar zit er nu goed in. Moet af en toe wel de betekenis opzoeken van sommige Engelse woorden. Verder een spannend boek!

Mejor así

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Lang geleden dat ik hier gepost heb, in de tussentijd wel veel boeken gelezen. Zal hier een klein overzicht plaatsen met een rating. Ik ben niet zo goed in uitgebreide reviews dus die laat ik achterwege.

Neil Gaiman - American Gods *****
James S.A. Corey - The Churn [The Expanse #0.2 (novella)] *****
Neil Gaiman - The Graveyard Book *****
Alan Moore - Batman: The Killing Joke *****
Harper Lee - To Kill A Mockingbird *****
John Steinbeck - Of Mice And Men *****
Stephen King - Mr. Mercedes *****
Ernest Cline - Armada *****
Ann Leckie - Ancillary Justice [Imperial Radch #1] *****

Momenteel ben ik bezig met de korte verhalenbundel Three Moments of an Explosion: Stories door China Miéville en als audioboek luister ik naar Walter Isaacson's Steve Jobs.

[ Voor 27% gewijzigd door Mr. Awesome op 16-09-2015 09:07 ]

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Op dit moment bezig met Makers van Cory Doctorow, maar wat een vervelend boek. Het onderwerp is tof, het idee is tof, maar de uitwerking is zo ontzettend net niet. Nietszeggende hoofdpersonages, een verhaal dat in GTST niet zou misstaan.

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-06 21:56

krvabo

MATERIALISE!

Barbas schreef op woensdag 16 september 2015 @ 07:43:
Ben momenteel bezig met The name of the wind van Patrick Rothfuss. Moest er even inkomen maar zit er nu goed in. Moet af en toe wel de betekenis opzoeken van sommige Engelse woorden. Verder een spannend boek!
Die boekenserie (kingkiller chronicle) is serieus mijn favoriete boekenserie. De eerste honderd pagina's zijn inderdaad even nodig om alles goed te begrijpen, maar het verhaal is zo goed doordacht en zó sterk.

en het is zó lang wachten op boek 3 :P

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Melkunie
Mèh, ik ben er pas een paar weken mee klaar. Dat lange wachten valt tot nu toe dus nog wel mee >:)

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

hyptonize schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:02:
Lang geleden dat ik hier gepost heb, in de tussentijd wel veel boeken gelezen. Zal hier een klein overzicht plaatsen met een rating. Ik ben niet zo goed in uitgebreide reviews dus die laat ik achterwege.

James S.A. Corey - The Churn [The Expanse #0.2 (novella)] *****
Wat vind je hier van? Heb je de rest van de boeken ook gelezen?
Ik ben bij deel 4 van The Expanse serie; Cibola Burn. Gaat (vooralsnog) ff andere kant op dan de eerste 3, welke ik geweldig vond. verfrissend en gaaf onderwerp. Heb paar van de novellas gelezen, maar was niet echt onder de indruk. De "echte" delen zijn imho het beste.

En wachten op deel 3 van Kingkiller Chronicles duurt me al iets van een jaar te lang!! :P

[ Voor 21% gewijzigd door TepelStreeltje op 16-09-2015 22:19 ]

Battle.net Spud#2543

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
TepelStreeltje schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:18:
[...]

Wat vind je hier van? Heb je de rest van de boeken ook gelezen?
Ik ben bij deel 4 van The Expanse serie; Cibola Burn. Gaat (vooralsnog) ff andere kant op dan de eerste 3, welke ik geweldig vond. verfrissend en gaaf onderwerp. Heb paar van de novellas gelezen, maar was niet echt onder de indruk. De "echte" delen zijn imho het beste.

En wachten op deel 3 van Kingkiller Chronicles duurt me al iets van een jaar te lang!! :P
Ik heb de eerste twee gelezen en die vond ik echt heel erg tof. Deel twee had van mij wel iets minder politiek gemogen (al maakte Alvasara heel veel goed, wat een baas (bazin)). The Churn is een backstory over Amos, maar was niet bijster interessant. Heb de andere twee novellas, The Butcher of Anderson Station (Backstory van Fred) en Gods of Risk (Backstory van Bobbie) ook mijn Kindle staan. Er is ook nog een prequel short story, Drive, over de uitvinding van de Epstein Drive. Geen van de novellas zijn noodzakelijk om het hoofdverhaal te begrijpen, maar af en toe een kort verhaal tussendoor vind ik wel leuk. Abaddon's Gate staat ook al op mijn Kindle én op mij Audible (de audiobooks van deze serie zijn ook erg tof) en daar wil ik mee beginnen nadat ik Steve Jobs uit heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

AftermathAfbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/thumb/FC/6/3/3/0/9200000042890336.jpg
Door Chuck Wendig
Aftermath is het eerste canon Star Wars boek dat zich afspeelt na Return of the Jedi en het eerste boek in de Aftermath trilogie.

Het boek volgt grotendeels het verhaal van Norra, een Rebel Alliance/New Republic piloot die na de overwinning bij de Battle of Endor terugkeert naar huis om haar zoon te vinden op haar thuisplaneet Akiva. Het lot wil echter dat er op die planeet een bijeenkomst plaatsvind van hoogstaande figuren in de Empire. Wanneer piloot Wedge Antilles toevallig op deze planeet en een stel Star Destroyers stuit en gevangen genomen wordt, is het aan Norra en haar bijeengeraapte groepje strijders, bestaande uit haar, een bounty hunter, een voormalig Imperial Loyalty Officer, haar zoon en diens gemodificeerde B1 battledroid "Mr Bones", om Wedge te redden en de Empire te verjagen.

Het idee van het boek is best aardig, de uitwerking jammergenoeg wat minder, in het verhaal zelf is de rol van Wedge min of meer overbodig en voelt meer als een manier om lezers te lokken, het verhaal van Norra is niet heel spectaculair maar wel redelijk interessant, jammergenoeg wordt het verhaal constant onderbroken door Interludes, korte hoofdstukken die over compleet andere dingen gaan. De levens van andere mensen en hoe zij omgaan met het vallen van de Empire. Een vader en zoon die na de Battle of Endor een standbeeld van Palpatine helpen vernielen, een vader die zijn Rebel zoon aangeeft bij de Empire maar daar spijt van krijgt, Han Solo die besluit om een New Republic Missie in de steek te laten om de Wookiees op Kashyyyk te gaan helpen, en ga zo nog maar even door. Iedere 2-3 hoofdstukken komt er een compleet losstaand verhaaltje tussendoor wat het volgen van het hoofdverhaal erg lastig maakt. Daarbij komt ook nog eens dat die Interludes op zich bijna allemaal interessanter zijn dan het hoofdverhaal!
Ze waren wellicht beter op hun plek geweest als een verzameling achter het hoofdverhaal, zonder deze te onderbreken, of als iets verder uitgewerkte verhalen in een eigen verzamelboek.

Wendig's schrijfstijl is verder redelijk vlot en prettig leesbaar. Ondanks de vele onderbrekingen vlieg je vlot door het boek heen, maar het boek voelt meer aan als een sfeerimpressie van het universum na de val van Palpatine, dan als een enkel belangrijk verhaal na die gebeurtenis. Don't get me wrong, die sfeerimpressie is erg interessant!
Zeker een aanrader voor fans, maar voor velen is het misschien beter om te wachten tot de volgende twee delen van de trilogie ook uit zijn en ze allemaal achter elkaar te lezen. Het verhaal in boek één voelt nog niet echt als een verhaal, het is meer sfeerimpressie en een opzet naar meer.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05:59

Mach

[END]Avengers

Wikipedia: The End of All Things (book)

Heerlijk slot ? van deze Old Man's war serie

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:55
Barbas schreef op woensdag 16 september 2015 @ 07:43:
Ik ben hier een jaar of wat geleden in begonnen, maar nooit verder dan pagina 50 gekomen. Misschien toch nog eens proberen.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ask the Dust van John Fante
Wat een fantastisch boek! Echt een van de betere boeken die ik in tijden gelezen heb. Het gaat over een arme schrijver genaamd Arturo Bandini in de jaren 30' die zijn eerste boek probeert uit te brengen. Zijn probleem is dat hij niets vol overtuiging kan doen en hij twijfelft heel erg aan zichzelf en zijn eigen kunnen. Zijn schuldgevoel ligt dan ook voortdurend op de loer. John Fante maakt zelfs van de positieve momenten in het boek een 'epitome' van ellende. Al met al een brilliant geschreven boek.

http://www.goodreads.com/book/show/46227.Ask_the_Dust

Kleine quote uit het boek:
Murderer or bartender or writer, it didn’t matter: his fate was the common fate of all, his finish my finish; and here tonight in this city of darkened windows were other millions like him and like me: as indistinguishable as dying blades of grass. Living was hard enough. Dying was a supreme task.
The Bell Jar van Sylvia Plath
Dit boek gaat over een brilliante tiener die geestelijk ziek wordt. Het boek viel me tegen, mischien vanwege 'de hype' omtrend het boek en wellicht ook omdat ik net het boek hierboven gelezen had.

http://www.goodreads.com/...ue&search_version=service

[ Voor 6% gewijzigd door marshallq op 21-09-2015 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Laatst online: 16:13
100% aanbeveling "Ik ben Pelgrim" van Terry Hayes. Van t weekend uitgelezen en by far beste thriller sinds jaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Slaapje schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:06:
[...]
Ik ben hier een jaar of wat geleden in begonnen, maar nooit verder dan pagina 50 gekomen. Misschien toch nog eens proberen.
In het begin loopt het ook nog niet echt zo, daarna pakt het verhaal echt op en wordt het een stuk interessanter. Hoewel ik niet zo lyrisch ben als de meeste fans kan ik wel zeggen dat de serie het absoluut waard is. Het verhaal begint echter pas echt in hoofdstuk 8, dus als je het een serieuze herkansing wil geven zou ik je toch aanraden het tot in ieder geval - pak em beet - hoofdstuk 10 te proberen. Ik heb het ebook gelezen dus ik heb geen idee hoe ver je dan bent, maar mijn ereader zegt dat je dan op 12% zit ;)

• aardebewoner
Ik heb een vraagje aan de boekenkenners onder ons. Ik ben mogelijk geïnteresseerd in de boeken van Agatha Christie en dan met name betreffende Hercule Poirot. Ik meen ooit een van die series van hem bekeken te hebben, maar dat was lang geleden en ik herinner mij niks meer van.

Mijn vraag is, bevatten deze verhalen actie, spanning en avontuur? Met actie bedoel ik vooral geweld zoals schietpartijen, achtervolgingen, worstelingen/vechtpartijen, en meer van zulks. Ik vrees dat ik pas dan geboeid zal raken door de boeken aangezien dat nou eenmaal mijn voorkeur geniet als lezer.

Ik weet wel dat de verhalen over moordzaken gaan, maar ik vroeg me af of Poirot zelf betrokken is bij enige spannende geweldsscenes of of het beperkt blijft tot een of enkele moord(en) aan het begin, en is het boek voor de rest gewoon geweldloos.

Dank bij voorbaat,

• Freee!!
  • Laatst online: 14:00

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Agatha Christie schreef eigenlijk alleen detectives, nauwelijks of geen actie, maar ik zou zeggen, probeer het gewoon eens. Er is een reden dat ze na meer dan 100 jaar nog steeds herdrukt wordt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Citadel 32: A Tale of the AggregateAfbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/thumb/FC/6/0/3/6/9200000040396306.jpg
Door Tom Merritt
Citadel 32 zet een erg interessante wereld neer, het verhaal speelt zich af in de toekomst, een toekomst waar bijna de hele mensheid is omgekomen, de culturen en kennis zijn grotendeels verloren gegaan. Wanneer, hoe en waarom weten we niet, maar dat is ook niet belangrijk voor het verhaal.
Naast mensen op Aarde, bevond er zich ook een kleine, tijdelijke kolonie op de maan, een groep mensen in een groot onderkomen dat onderzoek deed toen alles op aarde verkeerd liep.
In het boek volgen we twee personen, Corge op de Maan, en Michael op Aarde, de een een werker die per toeval een apparaat op de Maan tegen komt, de ander een monnik die een oud apparaat onderzoekt in een klooster in de ruïnes van New York. Beide komen ze er achter dat de machines gebruikt kunnen worden om te communiceren met de ander, maar ondanks dat de meeste mensen er vanuit gaan dat de andere groep niet meer bestaat, vind lang niet iedereen het een goed idee om te zien of dat ook daadwerkelijk zo is...

De wereld die Tom neer zet is erg interessant, de kolonie op de Maan is goed uitgedacht en komt heel geloofwaardig over, de staat van de Aarde is iets minder realistich, maar is toch ook erg interessant.
Tom weet ook erg goed te vertellen hoe deze personages zich voelen en wat hun motivatie is.
Citadel 32 is een kort maar erg interessant boek dat ik Sci Fi fans zeker aanbeveel :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Spike_wolf schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 14:50:
Citadel 32: A Tale of the Aggregate[afbeelding]
Door Tom Merritt
Citadel 32 zet een erg interessante wereld neer, het verhaal speelt zich af in de toekomst, een toekomst waar bijna de hele mensheid is omgekomen, de culturen en kennis zijn grotendeels verloren gegaan. Wanneer, hoe en waarom weten we niet, maar dat is ook niet belangrijk voor het verhaal.
Naast mensen op Aarde, bevond er zich ook een kleine, tijdelijke kolonie op de maan, een groep mensen in een groot onderkomen dat onderzoek deed toen alles op aarde verkeerd liep.
In het boek volgen we twee personen, Corge op de Maan, en Michael op Aarde, de een een werker die per toeval een apparaat op de Maan tegen komt, de ander een monnik die een oud apparaat onderzoekt in een klooster in de ruïnes van New York. Beide komen ze er achter dat de machines gebruikt kunnen worden om te communiceren met de ander, maar ondanks dat de meeste mensen er vanuit gaan dat de andere groep niet meer bestaat, vind lang niet iedereen het een goed idee om te zien of dat ook daadwerkelijk zo is...

De wereld die Tom neer zet is erg interessant, de kolonie op de Maan is goed uitgedacht en komt heel geloofwaardig over, de staat van de Aarde is iets minder realistich, maar is toch ook erg interessant.
Tom weet ook erg goed te vertellen hoe deze personages zich voelen en wat hun motivatie is.
Citadel 32 is een kort maar erg interessant boek dat ik Sci Fi fans zeker aanbeveel :)

Ik wist niet dat Tom Merritt ook schrijver was. Ik ken hem van de scifi/fantasy podcast Sword & Laser (Samen met Veronica Belmont :9~). Overigens een leuke aanrader als je fan bent van scifi/fantasy én podcasts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

hyptonize schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:17:
[...]

Ik wist niet dat Tom Merritt ook schrijver was. Ik ken hem van de scifi/fantasy podcast Sword & Laser (Samen met Veronica Belmont :9~). Overigens een leuke aanrader als je fan bent van scifi/fantasy én podcasts.
Beter luisteren naar de podcast dan ;) Zowel Tom als Veronica zijn toch best veel bezig met schrijven, ze doen beide elk jaar mee aan NaNoWriMo, dit boek komt ook voort uit een NaNoWriMo opzet van een paar jaar terug :)

Dit zijn alle boeken waar Tom een bijdrage aan geleverd heeft.
Veronica heeft tot nu toe alleen als Editor voor de Sword and Laser Anthology gefunctioneerd en een short story in Help Fund My Robot Army staan :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

hyptonize schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:17:
Je kunt het gratiesch downloaden van Archive.org (onder Creative Commons-licentie). :Y) (Of een paar euro uitgeven en ook de auteur sponsoren).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

F_J_K schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:28:
[...]

Je kunt het gratiesch downloaden van Archive.org (onder Creative Commons-licentie). :Y) (Of een paar euro uitgeven en ook de auteur sponsoren).
Klopt :)
Voor de luie mensen:
Archive.org - gratis e-book
Lulu.com - paperback
Lulu.com - e-book

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Enkele jaren terug heb ik Metro 2033 van Dmitry Glukhovsky gelezen, in het Engels. Het origineel is in het Russisch.

Nu is een maat van me ook dat boek aan het lezen, maar dan in het Nederland, vermoedelijk ook direct vertaald vanuit het Russisch. Hij stuurde mij vanmorgen een passage door, waarin erg duidelijk naar voren kwam dat de Nederlandse vertaler niet meer de jongste was. Ik heb zelf in het Engelse boek dezelfde passage opgezocht.
"Got it... faggot?!" the thug finished, stressing the first syllable, contemptuously spitting at the musician's feet. The musician again said nothing. Convinced that the rebellion was squashed, the two bulls went off slowly, searching for their next victim.
Hier komt toch wel erg duidelijk naar voren dat de thug in kwestie een grote klootzak is. Helaas komt dat in de Nederlandse vertaling minder duidelijk naar voren:
"Zó dus... Snoeshaan!" resumeerde de kleerkast, waarbij hij de muzikant minachtend een fluim voor de voeten wierp. Die duldde ook dit. Toen ze er zeker van waren dat de opstand was neergeslagen, liepen de twee stierennekken doodgemoedereerd weg, zoekend naar een volgend slachtoffer.
Snoeshaan? Fluim? Stierennekken? Dat zijn al 3 woorden die al sinds begin 20e eeuw niet meer gebruikt worden, volgens mij. Dit is dus precies de reden waarom ik geen Nederlandse vertalingen lees, het komt allemaal minder krachtig over, omdat Nederlandse vertalingen meer politiek correct moeten zijn, lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Nu online

Barbas

Gallego!

hyptonize schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 08:47:
Snoeshaan? Fluim? Stierennekken? Dat zijn al 3 woorden die al sinds begin 20e eeuw niet meer gebruikt worden, volgens mij. Dit is dus precies de reden waarom ik geen Nederlandse vertalingen lees, het komt allemaal minder krachtig over, omdat Nederlandse vertalingen meer politiek correct moeten zijn, lijkt het wel.
Mee eens, al gebruik ik fluim nog weleens met regelmaat :D

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Bedankt Hypnotize. Metro 2033 staat nog op mijn to-read lijst en ik twijfelde of ik voor Nederlands of Engels moest gaan. Lijkt me duidelijk dus :P

Gebruik zelf het woord fluim ook nog wel eens, past goed bij m'n werk met middelbare scholieren van het laagste niveau. Aan het eind van de dag kun je een badkuip vullen met wat er op zo'n schoolplein achtergelaten wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Probeer elke week 1 boek te lezen en varieer van literatuur tot managementboeken, filosofie en populaire wetenschap.

'Then we came to the end van Joshua Ferris'
Onlangs gelezen.
Ontzettend goed geschreven. Op een bepaalde manier zeer confronterend. Een boek over het alledaagse westerse bestaan waar het leven voor onze neus gebeurt en we er maar weinig van beseffen, totdat het voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:14

kronolith

[EDIT]

Ik ben begonnen aan de Discworld serie van Terry Pratchett. Ik ben gewoon begonnen aan het eerst uitgebrachte boek (The Colour of Magic) - in tegenstelling tot wat diverse "Reading Order Guides" aangebevelen - en ben inmiddels aan het derde deel (Equal Rites) begonnen. Deel 1 en 2 heb ik dit weekend allebei in 1 ruk uitgelezen en van deel 3 ga ik vanavond ook nog wel de laatste pagina zien. :P

Briljante boeken imho. I'm hooked! :)

[ Voor 13% gewijzigd door kronolith op 11-10-2015 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

:Y

The colour of magic is weldegelijk een van de startpunten volgens het figuur. Ik ben daar ooit ook mee begonnen en heb ze (denk ik) gelezen op uitgiftedatum, werkt prima.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Hier ook de hele Discworld serie op uitgiftedatum gelezen, maakt ook niet zo veel uit dat je dan tussen de verschillende figuren/verhaallijnen switched af en toe.

Momenteel ben ik zelf weer eens met Ender's Saga bezig, na een tijdje geleden de teleurstellende film gezien te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Ik ben 1984 aan het lezen. Het is redelijk traag op gang gekomen, eerder schetsen van de wereld denk ik dan dat er echt dingen gebeuren. Op dit moment vind ik 'm nog niet zo bijzonder (helft gelezen).

spoiler:
Ik vind het wel nogal gek/inconsistent dat hij eerst zo bang is om in het stadsdeel van de proles te gaan, en dat hij er dan elke week komt, met Julia zelfs, zonder dat de Thought Police of zo iets opmerkt. Ook opvallend dat je eerst met spanning leest hoe hij probeert contact te leggen met haar, en je dan te weten komt dat hij al haar >100ste klant is.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Lost at the ConAfbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase2/thumb/FC/6/6/1/1/9200000033741166.jpg
Door Bryan Young
Cobb is een journalist die voor een derderangs nieuws site politieke berichten schrijft. Hij is verre van gelukkig, hij heeft een hekel aan zijn baan, heeft problemen met zijn vriendin en is niet vies van een glas alcohol... of 16.
Het verhaal begint wanner hij door zijn baas naar Atlanta gestuurd wordt, hij moet daar het weekend doorbrengen op Griffin*Con en daar een zestal verhalen over indienen. Ondanks dat de science fiction conventie helemaal niet in zijn politieke straatje past is daar geen woord tussen te brengen en zit er dus niets anders op dan richting Atlanta te vertrekken, zich daar vol te tanken en een paar verhalen zien los te peuteren.
Eenmaal in de vreemde wereld van verkleedde geeks terecht gekomen vindt Cobb een aantal interessante verhalen om over te schrijven, daarnaast leert hij niet alleen de geek wereld maar ook zichzelf kennen door een samenloop van paranoia, drank, drugs, schaars geklede dames en handtastelijke jongeren.

Lost at the Con is een erg vermakelijk verhaal dat een aardig beeld geeft van de grotere sci fi conventies, maar richt zich voornamelijk op de duistere kanten waar Cobb zichzelf goed leert kennen.
Griffin*Con is een fictieve versie van Dragon Con, feitelijk is alleen de naam veranderd. De schrijfstijl is erg prettig, Bryan vliegt redelijk vlot door het verhaal heen zonder te veel om onnodige informatie heen te draaien. Wel is hij erg vrij in het gebruik van woorden zoals Fuck, na 3 pagina's zin die niet meer op je vingers te tellen, dus mensen die daar niet op zitten te wachten zullen wat moeite met het boek hebben, maar het Bryan strooit niet onnodig met dergelijke woorden, ze uiten goed hoe Cobb als persoon is en hoe hij zich in verschillende situaties voelt.

Een leuke touch is dat we de artikelen die Cobb schrijft tussen het verhaal door ook te lezen krijgen, wat weer goed laat zien hoe we niet zomaar op dergelijke artikelen moeten vertrouwen, de situaties zijn regelmatig heel anders dan journalisten ze doen voorkomen.

Zeker een aanrader voor mensen die bekend zijn met conventies, voor hen zal het een feest van herkenning zijn. Maar ook mensen die niet bekend zijn met conventies zullen van dit verhaal kunnen genieten.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Iemand bekend met de boeken van Frans van den Nieuwenhof? Gaat om zijn voetbalgeschiedenisboeken. Ik wil ze eigenlijk alle 4 wel hebben, maar kan nergens een echte review vinden.

Als iemand een beter boek heeft met als onderwerp voetbal in Nederland van de laatste 150 jaar, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Laatst online: 03-12-2024
aardebewoner schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 18:40:
Ik heb een vraagje aan de boekenkenners onder ons. Ik ben mogelijk geïnteresseerd in de boeken van Agatha Christie en dan met name betreffende Hercule Poirot. Ik meen ooit een van die series van hem bekeken te hebben, maar dat was lang geleden en ik herinner mij niks meer van.

Mijn vraag is, bevatten deze verhalen actie, spanning en avontuur? Met actie bedoel ik vooral geweld zoals schietpartijen, achtervolgingen, worstelingen/vechtpartijen, en meer van zulks. Ik vrees dat ik pas dan geboeid zal raken door de boeken aangezien dat nou eenmaal mijn voorkeur geniet als lezer.

Ik weet wel dat de verhalen over moordzaken gaan, maar ik vroeg me af of Poirot zelf betrokken is bij enige spannende geweldsscenes of of het beperkt blijft tot een of enkele moord(en) aan het begin, en is het boek voor de rest gewoon geweldloos.

Dank bij voorbaat,
Ik ben momenteel Murder on the orient express aan het lezen maar buiten de moord die de titel al weggeeft ben ik nog weinig actie tegengekomen. Het voelt voor mij op het moment ook meer als een puzzel dan als een thriller. Het maakt het overigens niet minder leuk naar mijn idee alleen anders dan wat ik normaal lees.

Een serie die meer heeft van wat jij omschrijft zou bijvoorbeeld Millenium (The Girl with the dragon tattoo en de andere 2 delen) of de Cormoran Strike boeken van Robert Galbraith a.k.a J.K Rowling. Beiden vond ik prima door te komen en ik heb -al durf ik dat bijna niet toe te geven- Murder on the orient express bij mijn pre-order van career of evil mee genomen vanwege dat ik dan gratis verzending had bij Bol.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardebewoner
hyptonize schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 08:47:
Enkele jaren terug heb ik Metro 2033 van Dmitry Glukhovsky gelezen, in het Engels. Het origineel is in het Russisch.

Nu is een maat van me ook dat boek aan het lezen, maar dan in het Nederland, vermoedelijk ook direct vertaald vanuit het Russisch. Hij stuurde mij vanmorgen een passage door, waarin erg duidelijk naar voren kwam dat de Nederlandse vertaler niet meer de jongste was. Ik heb zelf in het Engelse boek dezelfde passage opgezocht.

[...]

Hier komt toch wel erg duidelijk naar voren dat de thug in kwestie een grote klootzak is. Helaas komt dat in de Nederlandse vertaling minder duidelijk naar voren:

[...]

Dan ligt het toch echt wel aan de vertaler en niet het vertaalvak of de taal. Ik heb een tiental Nederlandse vertalingen van de boeken van Alistair Maclean gelezen en ze zijn prachtig en eloquent geschreven. Vrij van spel- of grammaticafouten. Zo'n beetje het taalgebruik waarvan je zou wensen dat iedere Nederlander zo sprak/schreef.

In feite moest ik zelfs concluderen dat het onderwijs van midden vorig eeuw vele malen beter moest zijn, op basis van die schrijfkwaliteiten. Maar dat zal wel weer overdreven zijn.

Wel moet ik opmerken dat lang niet iedereen in staat is als vertaler te fungeren. Het is, net als bij vele andere vakgebieden en beroepen trouwens, helaas, een verloederde arbeidsmarkt. Ik zie ongeveer de helft van alle zogenaamde vertalers liever vandaag nog, het beroep al dan niet gedwongen verlaten. Maar dat is wishful thinking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

De laatste weken weer lekker doorgelezen.

Oma heeft me gestuurd om te zeggen dat het haar spijt | Fredrik Backman

Laat je niet afleiden door de titel, dit is zonder twijfel het meest geweldige boek wat je ooit gaat lezen. Hoe Backman je in het verhaal trekt is onvoorstelbaar knap gedaan. Potverdikkeme, wat is dit boek werkelijk geniaal, het slokt je op, je raakt verbaasd, je raakt verwonderd, je wordt verliefd op de karakters. En dan het einde zo ontzettend mooi. Backman krijgt het voor elkaar om bij dit boek en bij "een man die Ove heet" een boek te schrijven wat zo knap is. Serieus, te tof voor woorden.

De eerlijke vinder | Stephen King

Stel, je hebt na lang wachten een date met je droomvrouw, je gaat samen stappen, eten, van het 1 komt het ander, je kent het wel, en dan op het moment supreme heeft je droomvrouw een wormvormig aanhangsel, daas een afknapper. Is mijn punt duidelijk? Mooi, deel 1 van dit boek was meer dan geweldig, maar deel 2 is Gerard Joling in een jurk, een kakkerlak in je salade, wat een teleurstelling, anderhalf jaar gewacht op dit stukje broddelwerk. De laatste pagina van het boek verpest bovendien ook nog eens deel 1. Jammer, heel jammer.

Silo | Hugh Howey

Tof boek, dit krijg je als je The hunger games" een nummertje laat maken met " Metro 2033" waarbij ook de "Divergent" reeks mocht meedoen . En laten dat nou best aardige boeken zijn.

Een prijs voor originaliteit zou het niet krijgen. Dit is trouwens deel 1 van 3. Zie het als een soort van hele lange ( 500 pagina's ) inleiding op een ( hopelijk ) goed verhaal.

Deel 2 bijna uit, beter dan deel 1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Smuggler's RunAfbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/thumb/FC/5/2/4/3/9200000045433425.jpg
Door Greg Rucka
Tussen de gebeurtenissen van A New Hope en The Empire Strikes Back worden Chewie en Han er door Leia op uit gestuurd om iemand te redden die gestrand is op een planeet en niet in handen van de Empire mag vallen.
Tijdens de reddingsactie moeten ze zowel en bende Bounty Hunters als een meedogenloze Imperial Officer te slim af zien te zijn.

Het verhaal is voor jongere lezers geschreven en is dan ook relatief kort en eenvoudig opgebouwd. Het leest vlot weg maar is desalniettemin vermakelijk voor lezers van alle leeftijden. Hier en daar komen we een stel namen en verwijzingen tegen die te maken hebben met The Force Awakens. Een leuke opzet is ook dat Han het verhaal dat we lezen verteld aan een groep criminelen in een bar, het begint en eindigt dan ook in de buurt van The Force Awakens, terwijl het verhaal dat hij vertelt zich 30 jaar eerder afspeelt.

Zeker een aanrader voor de fans.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Wat ons niet zal doden - David Lagercrantz
Vierde boek uit de millennium serie

Net het 'vierde' deel uitgelezen. Eigenlijk is het gewoon een nieuw boek, de schrijfstijl is duidelijk anders (duh) en ook de personages 'voelen' anders. Als je dit boek gaat lezen met de verwachting dat het een voortzetting van de vorige drie delen is dan kom je wat bedrogen uit. Het raakt delen en het borduurt qua verhaallijn voort op de vorige delen maar het is gewoon een ander boek, geschreven door een andere schrijver.
Misschien heb ik het boek gelezen met verkeerde verwachtingen - de verwachting dat hele delen van het manuscript al klaar waren zoals wel min of meer was gezegd, en het boek dus echt een vervolg zou zijn - maar het viel me een beetje tegen. Een beetje goedkoop. Een beetje melkkoe idee.

Edit: voor wat het waard is: de omslag is wel mooi.

[ Voor 4% gewijzigd door Tehh op 29-10-2015 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:16

Typhone

Who Dares Wins

Barbas schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 08:50:
[...]

Mee eens, al gebruik ik fluim nog weleens met regelmaat :D
"Ik spit zo dope als ik een fluimpje tap denk je dat ik wiet gebruik als pruimtabak" _/-\o_

Nooit op gelet overigens bij boeken maar ik lees ze of in het Engels of in het Nederlands. Vooral populair wetenschappenlijk/economische boeken zijn dat btw. Die lezen altijd lekkerder in het Engels dan in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:23

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik lees momenteel The Shepherd's Crown, het laatste Discworld-boek van Terry Pratchett. Ik heb nu 2 hoofdstukken gelezen en het is typisch Pratchett: vol humor en de vertrouwde personages. Veel meer kan ik er nog niet over zeggen zonder dingen te spoileren.

Hoe houden trouwens jullie bij welke boeken je al gekocht en/of al gelezen hebben? Ik sta te vaak met een leuk boek in mijn handen en weet dan niet zeker of ik hem al heb of niet. Een leuke Android app zou voor mij een welkome toevoeging zijn.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Jorgen schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:41:
Ik lees momenteel The Shepherd's Crown, het laatste Discworld-boek van Terry Pratchett. Ik heb nu 2 hoofdstukken gelezen en het is typisch Pratchett: vol humor en de vertrouwde personages. Veel meer kan ik er nog niet over zeggen zonder dingen te spoileren.

Hoe houden trouwens jullie bij welke boeken je al gekocht en/of al gelezen hebben? Ik sta te vaak met een leuk boek in mijn handen en weet dan niet zeker of ik hem al heb of niet. Een leuke Android app zou voor mij een welkome toevoeging zijn.
www.goodreads.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Fcuk. Toen ik bovenstaande zag ben ik gaan zoeken op Google. De eerste de beste hit begon in de eerste zin met een major spoiler :/

Dus advies: lees geen reviews oid. Maar ik ga het wel meteen bestellen, ik heb alle andere hier ook op de plank staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Pratchett was een fantastische schrijver. Zodra ik het boek in de winkel zag liggen, heb ik hem ook meegenomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

The Weapon of a JediAfbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/thumb/FC/0/1/3/6/9200000040776310.jpg
Door Jason Fry
Tussen de gebeurtenissen van A New Hope en The Empire Strikes Back krijgt Luke een missie van de Rebel Aliance, onderweg komt hij echter problemen tegen in de vorm van troepen van de Empire die zijn Y-wing flink beschadigen voor hij kan ontsnappen. Luke land op een planeet waar de Force hem naartoe trekt om zijn Y-wing te laten repareren, terwijl hij zelf de jungle in trekt opzoek naar een oude Jedi Temple, waar hij leert hoe hij met zijn Lightsaber om moet gaan en vervolgens door een nieuwe vijand op de proef gesteld wordt.

Het verhaal is voor jongere lezers geschreven en is dan ook relatief kort en eenvoudig opgebouwd. Het leest vlot weg maar is desalniettemin vermakelijk voor lezers van alle leeftijden. Net als de andere boeken in deze reeks wordt het verhaal rond de tijd van The Force Awakens aan een nieuw personage verteld. Deze keer verteld C-3PO het verhaal aan een jonge piloot in de Resistance.

Zeker een aanrader voor de fans.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:55

GSX-MAN

de/het/een

De Verrader van Frederick Forsyth. Na mijn vaders overlijden in 2011 heb ik een doos met zijn boeken in de garage gegooid, en toen ik vorige week een boek van de bibliotheek uit had ben ik daar maar eens doorheen gaan neuzen. Een boel Ludlum, wat Forsyth en allerhanden andere schrijvers.

Vooralsnog wel een aardig boek, beetje in de lijn van Ludlum en Clancy. Ik merk wel dat ik niet meer de 1000 pagina's per week haal die ik las voor ik internet, een baan en kinderen had.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Laatst online: 14:00

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Frederick Forsyth is goed, ik zou je aanraden meer van hem te lezen (en bij voorkeur niet in vertaling, maar dat is aan jou).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Stories of Your Life and OthersAfbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/0/2/0/1/9200000005561020.jpg
Door Ted Chiang
Verschillende korte op zichzelf staande verhalen waarin science, science fiction, de menselijke natuur en mythologie afgewisseld en met elkaar gecombineerd worden. Zijn schrijfstijl en verhalen spreken me erg aan.

Mocht het bevallen, dan kan ik ook The Merchant and the Alchemist's Gate aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Freee!! schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:06:
Frederick Forsyth is goed, ik zou je aanraden meer van hem te lezen (en bij voorkeur niet in vertaling, maar dat is aan jou).
Zoals gezegd, er staat een doos met boeken op de zolder van de garage. Daar zit alleen maar Nederlands vertaald in. Qua lezen maakt het me weinig uit of het Engels of Nederlands is, ik ben het met je eens dat de originele taal vaak leuker is bij een boek. Maar goed, da's bij Frans, Russisch of Tsjechisch ook niet echt een optie voor me.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Zijn er al mensen die Arnoud Wokkes boek hebben gelezen? Ik zie in elk geval nog geen reviews: pricewatch: I love/hate smartphones (Paperback).

Edit voor fragmenten https://books.google.be/b...+wokke+i+love+smartphones

[ Voor 19% gewijzigd door witeken op 10-11-2015 20:30 ]

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Jorgen schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:52:
Pratchett was een fantastische schrijver. Zodra ik het boek in de winkel zag liggen, heb ik hem ook meegenomen. :)
mmm ik heb de rest in paperback, dus dat wil ik met deze ook.
Maar dat duurt nog zo lang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ben ooit begonnen aan Pratchett door op zo'n verzamel-cd-rom (van Dixons?) het Discworldspel te spelen. Daarna dus maar eens een NL boek van de bieb geprobeerd. Tot ik die allemaal gelezen had en er alleen nog Engelse waren in de bibliotheek die ik nog niet kende, ben ik daarop overgestapt. En zo weer naar de NL boeken in de boekhandel en wederom de switch naar de Engelse. Ondertussen heb ik er ook 2 of 3 in het Duits. Eigenlijk is Pratchett nog de enige die ik echt compleet wil hebben, naast Clive Cussler. Misschien nog Dan Brown, maar dan houdt het momenteel wel op. Mijn Pratchett collectie is redelijk omvangrijk (zeker 40 boeken en misschien nog wel meer), maar vanwege de verschillende talen en verschillende uitgevers zijn de boeken verschillend qua hoogte; sommige zijn in paperback, andere hardcover; weer andere zijn grotere geïllustreerde versies, enz. enz. Daarnaast zijn de kaften van Duitse (en ook Franse) boeken nog eens precies andersom bedrukt, dus lopen titels van boven naar beneden op de rug, en andere van beneden naar boven.

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 16-11-2015 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

GSX-MAN schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:33:
De Verrader van Frederick Forsyth. Na mijn vaders overlijden in 2011 heb ik een doos met zijn boeken in de garage gegooid, en toen ik vorige week een boek van de bibliotheek uit had ben ik daar maar eens doorheen gaan neuzen. Een boel Ludlum, wat Forsyth en allerhanden andere schrijvers.

Vooralsnog wel een aardig boek, beetje in de lijn van Ludlum en Clancy. Ik merk wel dat ik niet meer de 1000 pagina's per week haal die ik las voor ik internet, een baan en kinderen had.
Die duizend pagina's kan natuurlijk wel, maar dan zul je echt moeten stoppen met het internet, wachten tot de kinderen slapen en hopen dat je vrouw ook een hobby heeft - of anders zeer vergevingsgezind is als ze een week op je aandacht moet wachten. ;)

Die schrijvers las mijn vader ook en staan dus nu ook bij mij in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Mijn vader was ook nogal liefhebber van Ludlum. Op mijn 12e geprobeerd het eerste Bourne-boek te lezen, wat was dat toen langdradig, zeg. Waardering daarvoor komt echt met de jaren.

Slecht idee... Hoe laat?

• Sissors
  • Niet online
Ik heb een leuk boek gelezen (http://www.goodreads.com/...3356629-on-distant-shores, gratis te downloaden bij de bekende e-book winkels). Ik ben te lui voor een review, maar als dat soort boeken je wat lijkt, is het een mooie om erbij te pakken. Persoonlijk vond ik het wel even duren voor het op gang kwam, en er zaten nog wel een paar dingetjes bij die beter hadden gekund, maar voor een eerste boek van een auteur overall vond ik het een prima boek.

Nu wilde ik deel twee in de serie lezen: http://www.goodreads.com/book/show/26200887-eden-s-children. Het probleem: Hij is enkel op Amazon te krijgen, en ik heb een Kobo reader. (En ook op de alternatieve locaties om aan e-books te komen zie ik hem niet). Als ik kijk bij Amazon kan ik niet zomaar alleen het bestand downloaden. Oftewel weet iemand of dat mogelijk is? Bijvoorbeeld als ik hem koop en naar de Amazon Windows app haal, komt het bestand dan ook op mijn PC zo te staan dat ik DRM eraf kan slopen en hem naar epub kan converteren? Wat je al wel niet moet doen om legaal een boek te kunnen lezen

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:49

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Via Google gevonden, niet zelf getest: How to read Kindle books on Kobo.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Sissors
  • Niet online
Die had ik ook wel gevonden, en het probleem is ook niet de DRM te verwijderen. Het probleem is meer hoe ik in de eerste plaats aan de AWZ bestanden kom. Er is geen download e-book files optie bij Amazon: Je kan hem direct naar je Kindle doen, of direct naar je telefoon, etc, maar daar schiet ik weinig mee op.

Edit: Met wat andere google termen kom ik erop uit dat het met de W8 applicatie van Amazon niet makkelijk gaat, maar met de W7 en eerder versie je wel de bestanden redelijk makkelijk kan terugvinden.

[ Voor 24% gewijzigd door Sissors op 19-11-2015 17:57 ]

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:55
Ik ben van het weekend begonnen in James Potter en vind het een erg vermakelijk boek. De auteur kan goed de sfeer van de Harry Potter wereld overbrengen.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Lost StarsAfbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/thumb/FC/6/8/0/0/9200000032330086.jpg
Door Claudia Gray

Lost Stars is een geweldig boek. We volgen Thane en Ciena, twee kinderen die op een backwater planeet opgroeien en beide erg graag piloot willen worden voor the Empire. Ze studeren en oefenen jaren lang en worden uiteindelijk toegelaten op de Academy op Coruscant waar ze beide opgeleid worden tot officier. Vlak nadat ze hun opleiding afgerond hebben zijn ze beiden getuige van de vernietiging van Alderaan, een gebeurtenis die de wereld van beide totaal overhoop gooit. Deze ervaring drijft de een weg van de Empire en uiteindelijk naar de Rebel Alliance, terwijl de andere juist alles op alles zet om dergelijke nutteloze acties in de toekomst te voorkomen.
Maar in de loop der jaren komen de twee elkaar meermaals tegen op het slagveld, iets wat voor beide verre van makkelijk is.

Dit verhaal is echt ontzettend goed opgezet, de personages komen erg geloofwaardig over en zijn goed uitgediept. De gebeurtenissen beginnen een jaar of 10 voor A new Hope, en eindigen een jaar na Return of the Jedi, tijdens the Battle of Jakku. In dit boek komen we bijvoorbeeld ook te weten hoe de Star Destroyer die we in de Force Awakens trailer zien liggen daar neergestort is.
Het boek is voornamelijk op wat jongere lezers gericht waardoor het ondanks de lengte toch vlot weg leest.
Dit is zeker een aanrader voor Star Wars fans. Veel voorkennis is niet nodig, met een globaal beeld van de grote veldslagen (Yavin, Hoth en Endor) zijn ook die momenten in het boek goed te begrijpen, verder richt het boek zich alleen op het leven van deze twee mensen.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-05 12:05

Niku

Alagaesii

Heeft iemand 'Lach met de duivel' van Yehya Kaddouri gelezen? Gezien recente gebeurtenissen lijkt me die behoorlijk interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-06 20:43

RoyK

Hobby tekenaar

Ik wil weer wat meer gaan lezen. Ik zoek iets in de science fiction. buitenaards leven of iets dergelijks. Het liefst met een realistische kijk erop. Area 51? US leger? UFO'S? Nasa? Ik kom er niet uit op bol.com onder de Nederlandse boeken. Ik stuitte op beacon 23 maar is Engels. Iemand een tip?

[ Voor 10% gewijzigd door RoyK op 06-12-2015 23:55 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

RoyK schreef op zondag 06 december 2015 @ 23:54:
Ik stuitte op beacon 23 maar is Engels. Iemand een tip?
Ik ken hem niet maar van diezelfde auteur is al wel e.e.a. vertaald: http://www.bol.com/nl/s/b...ex.html?_requestid=115883

Maar: (bijvoorbeeld scifi) lezen is een goede manier om Engels te leren. Begin desgewenst met simpelere boeken.

Recente 'realistische' scifi: bijv. Seveneves van Neal Stephenson (aanrader, zoals zo goed als alles van Stephenson), The Martian van Andy Weir (nog niet gelezen). Beide overigens zonder aliens.

Pagina: 1 2 ... 22 Laatste