Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Je kan ook camelcamelcamel.com gebruiken als pricewatch voor Amazon (ook de internationale varianten!) en notificaties.

Maar prime deals worden daar niet in meegenomen dus die prime day is wel een goede optie om zelf in de gaten te houden inderdaad.

Edit: oh Nederland is daar niet ondersteund zie ik, vreemd. Ik woon zelf in Spanje dus gebruik die site heel veel. Gelukkig hebben we in Nederland ook gewoon de tweakers pricewatch.

[ Voor 29% gewijzigd door GekkePrutser op 23-06-2023 07:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:42
swhnld schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 07:29:
[...]

In de Amazon app en op de website zie ik de aankondiging 11 en 12 juli voor Prime day
https://www.amazon.nl/pri...0f5996413&ref_=pd_gwm_unk
Dus dat is ook een goed moment om te kopen. En volgens mij kun je het gratis een maand proberen.
Dan had ik waarschijnlijk beter even kunnen wachten. Eergisteren een Kindle 2022 besteld en vandaag binnen gekregen 😅 als er op 11 of 12 juli een echt goede aanbieding is kan ik nog overwegen hem terug te sturen en opnieuw te bestellen maar dat gaat wel tegen mijn principes in.

Zijn hier ervaringen met het Unlimited abonnement? Ik lees (ook) graag in het Engels dus dat zou voor mij een prima optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:56
donleone83 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:57:
[...]
Zijn hier ervaringen met het Unlimited abonnement? Ik lees (ook) graag in het Engels dus dat zou voor mij een prima optie zijn.
Ik vind het aanbod veel te beperkt met recente titels, dus ik haal het voordeel er niet uit. Oudere titels zijn vaak ook al weer goedkoper geprijsd. En keuze is relatief beperkt.

Dus kijk naar de titels, de verversing en de jaarlijkse kosten versus zelf aanschaffen binnen jou voorkeursgenre. Misschien is het voor jou wel uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:20
Dacht vandaag de Oasis te kopen met korting, maar Nederland wordt daarin achtergesteld en Prime heb ik niet voor de andere landen.

Daarnaast is het 2019 model de laatste wat erg jammer is.
Heb zelf nog een Kindle met toetsenbord. Volgens mij 3e generatie.
Enige wat me opvalt/tegenvalt is overal de prominente integratie van de stores.
Viel me bij de Kobo Libra2 van mijn vrouw ook op dat dat het eerste is wat je ziet en het totaal niet meer overzichtelijk is wat je boeken zijn.
Geef mij maar de lijst zoals de oudere Kindle's.
Ik realiseer me ook absoluut dat Amazon dat met de Kindle waarschijnlijk ook wel heeft gedaan, maar hoop stiekem van niet.

De Oasis heeft nog steeds mijn voorkeur, jammer vanwege dat het model al zo oud is en niet ondertussen usb-c heeft voor het net.

[ Voor 50% gewijzigd door Arunia op 11-07-2023 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Arunia schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 07:14:
Dacht vandaag de Oasis te kopen met korting, maar Nederland wordt daarin achtergesteld en Prime heb ik niet voor de andere landen.

Daarnaast is het 2019 model de laatste wat erg jammer is.
Heb zelf nog een Kindle met toetsenbord. Volgens mij 3e generatie.
Enige wat me opvalt/tegenvalt is overal de prominente integratie van de stores.
Viel me bij de Kobo Libra2 van mijn vrouw ook op dat dat het eerste is wat je ziet en het totaal niet meer overzichtelijk is wat je boeken zijn.
Geef mij maar de lijst zoals de oudere Kindle's.
Ik realiseer me ook absoluut dat Amazon dat met de Kindle waarschijnlijk ook wel heeft gedaan, maar hoop stiekem van niet.

De Oasis heeft nog steeds mijn voorkeur, jammer vanwege dat het model al zo oud is en niet ondertussen usb-c heeft voor het net.
Waarom pak je niet de Paperwhite met 6,8 inch scherm en draadloos laden naast de USB-C poort?
https://www.amazon.nl/nie...andingS_D_0a0548c1_0&th=1
De Oasis heeft dan een 7 inch scherm en fysieke knoppen naast het touch screen (houd overigens wel anders vast dan de Kindle met Keyboard), maar dat is het verschil dan ook wel. Grootste nadeel van de Oasis vs de Paperwhite is de vierkante vorm van de Oasis, hij is te breed voor mijn binnenzak.

En anders, ik verwacht dat er eind dit jaar een nieuwe Oasis gaat komen. Maar die gaat pas volgend jaar op zijn vroegste in de aanbieding Amazon kennende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
swhnld schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:55:
[...]

Waarom pak je niet de Paperwhite met 6,8 inch scherm en draadloos laden naast de USB-C poort?
https://www.amazon.nl/nie...andingS_D_0a0548c1_0&th=1
De Oasis heeft dan een 7 inch scherm en fysieke knoppen naast het touch screen (houd overigens wel anders vast dan de Kindle met Keyboard), maar dat is het verschil dan ook wel. Grootste nadeel van de Oasis vs de Paperwhite is de vierkante vorm van de Oasis, hij is te breed voor mijn binnenzak.

En anders, ik verwacht dat er eind dit jaar een nieuwe Oasis gaat komen. Maar die gaat pas volgend jaar op zijn vroegste in de aanbieding Amazon kennende.
Ah shoot, ik vergat dat ik graag fysieke knoppen heb en liever geen touch. Dat hebben die andere modellen natuurlijk niet.

Denk dat ik maar gewoon wacht. Het is niet dat mijn Kindle het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Wanneer ik een boek lees in de kindle app op mijn mobiele telefoon krijg ik aan het einde van het boek een scherm wat mij voorstelt welk boek als volgende te kopen. Zeker wanneer ik boeken in een serie lees is dat fijn want na boek 1 kun je dan nummer 2 kiezen, etc.

Echter, op mijn Kindle Oasis e-reader heb ik die inhoudelijke pop-up niet en moet ik handmatig naar de Store gaan en het betreffende boek opzoeken waarna ik het kan aanschaffen.

Weet iemand of daar een instelling voor is die ik aan of uit moet zetten om het op mijn Kindle oasis mogelijk te maken. Ik draai in ieder geval op de laatste software (5.16).

Wat ik gevonden heb is bijvoorbeeld deze website, waarbij je een instelling zou hebben om next in Series aan of uit te zetten, maar die instelling heb ik niet onder de instellingen van mijn Kindle.
https://www.epubor.com/tu...nded-books-on-kindle.html

Heeft iemand een idee hoe dit beschikbaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Ik heb al een tijdje dat ik geen boeken meer kan mailen naar m'n Kindle... Ik krijg mail terug dat het geen correct formaat is maar ik verstuur een epub 🤷

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

superiscch schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 22:43:
Ik heb al een tijdje dat ik geen boeken meer kan mailen naar m'n Kindle... Ik krijg mail terug dat het geen coreect formaat is maar ik verstuur een epub 🤷
Ik weet niet of je serieus bent, maar Kindle slikt mobi, geen epub.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
  • Nu online
Mog schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 23:00:
[...]

Ik weet niet als jij serieus bent maar de support voor mobi werd stopgezet in augustus 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
superiscch schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 22:43:
Ik heb al een tijdje dat ik geen boeken meer kan mailen naar m'n Kindle... Ik krijg mail terug dat het geen correct formaat is maar ik verstuur een epub 🤷
Is de ePub vrij van DRM?

Kun je het bestand in Calibre zelf handmatig omzetten naar een ander formaat zoals PDF?

[ Voor 13% gewijzigd door swhnld op 20-08-2023 07:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Mog schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 23:00:
[...]

DRM vrije ePub is tegenwoordig ondersteunt, stuur naar je Kindle mail en Amazon converteert het naar iets bruikbaars op je apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
swhnld schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 12:18:
Wanneer ik een boek lees in de kindle app op mijn mobiele telefoon krijg ik aan het einde van het boek een scherm wat mij voorstelt welk boek als volgende te kopen. Zeker wanneer ik boeken in een serie lees is dat fijn want na boek 1 kun je dan nummer 2 kiezen, etc.

Echter, op mijn Kindle Oasis e-reader heb ik die inhoudelijke pop-up niet en moet ik handmatig naar de Store gaan en het betreffende boek opzoeken waarna ik het kan aanschaffen.

Weet iemand of daar een instelling voor is die ik aan of uit moet zetten om het op mijn Kindle oasis mogelijk te maken. Ik draai in ieder geval op de laatste software (5.16).

Wat ik gevonden heb is bijvoorbeeld deze website, waarbij je een instelling zou hebben om next in Series aan of uit te zetten, maar die instelling heb ik niet onder de instellingen van mijn Kindle.
https://www.epubor.com/tu...nded-books-on-kindle.html

Heeft iemand een idee hoe dit beschikbaar te krijgen?
Opgelost, blijkt dat de NL Amazon winkel minder opties kent dan de US versie, en na de digital content winkel op US te zetten kreeg ik de aanbevelingen weer op mijn Kindle Oasis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

superiscch schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 23:04:
[...]

Ik weet niet als jij serieus bent maar de support voor mobi werd stopgezet in augustus 2022.
swhnld schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 07:36:
[...]

DRM vrije ePub is tegenwoordig ondersteunt, stuur naar je Kindle mail en Amazon converteert het naar iets bruikbaars op je apparaat.
Thanks. Dat wist ik niet. Ik zet mijn boeken nog steeds netjes om naar mobi 8)7

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44

13art

Moderator Mobile
swhnld schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 07:36:
[...]

Als ik het zo lees (Had ook niet meegekregen dat mobi niet meer ondersteund werd, dus even wat gegoogled) zou tegenwoordig het gewoon een epub 'slepen' naar de ereader ook moeten werken.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Nu online
swhnld schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 07:34:
[...]

Is de ePub vrij van DRM?

Kun je het bestand in Calibre zelf handmatig omzetten naar een ander formaat zoals PDF?
Zou ik eens moeten testen, ik haal m'n boeken altijd van dezelfde plek en vroeger was dat geen probleem. Heeft Amazon iets achter de schermen aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:36
Ik heb pas (via Amazon.de) de Scribe gekocht, ben knap kippig dus een groter formaat als mijn recente Paperwhite trok me wel aan, en hij bevalt als ereader uitstekend, enkel het vinden van een goede hoes, tjonge jonge, dat valt niet mee, ik heb een vouw hoes, (vouwen om een 'stand' te maken) maar daar baal ik van, de frontcover is slap door die vouw randen, irritant, en geen band oid om hem vast te houden wat met het formaat en gewicht toch wel lekker is als je langer als een half uurtje wilt lezen.
Iemand hier suggesties voor waar te kijken voor iets fatsoenlijks met een strap/band of zoiets zodat je makkelijke eenhandig kan lezen?

Mochten mensen interesse hebben in een uitgebreidere omschrijving van mijn ervaringen tot nog toe, vragen staat vrij :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
@RoosW Ik zou in ieder geval even een review toevoegen op de website:
product: Amazon Kindle Scribe
Die is er nog niet van de Scribe alhier.

Ik heb helaas geen ervaring met covers hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
swhnld schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:00:
@RoosW Ik zou in ieder geval even een review toevoegen op de website:
product: Amazon Kindle Scribe
Die is er nog niet van de Scribe alhier.

Ik heb helaas geen ervaring met covers hiervan.
Ik zal mijn gedachten eens op een rij zetten en wat uitgebreider alle functies testen/naast de Kobo elipsa 2e van mijn vrouw leggen. Als daar wat zinnigs uitkomt kan ik het wel posten. Alleen is de reader in principe niet in NL verkrijgbaar, wel via amazon.de overigens die net zo snel leveren als de .nl versie ;)

Het meest irritant vind ik wel dat de paar hoezen die er zijn of ontiegelijk saai zijn of specifiek op de vrouwelijke smaak (lees: Roze, lichtblauw pastel tintjes en bedrukt met veel Fluffy beestjes, bloemetjes, kusjes en hartjes etc) :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
RoosW schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:23:
[...]

Ik zal mijn gedachten eens op een rij zetten en wat uitgebreider alle functies testen/naast de Kobo elipsa 2e van mijn vrouw leggen. Als daar wat zinnigs uitkomt kan ik het wel posten. Alleen is de reader in principe niet in NL verkrijgbaar, wel via amazon.de overigens die net zo snel leveren als de .nl versie ;)

Het meest irritant vind ik wel dat de paar hoezen die er zijn of ontiegelijk saai zijn of specifiek op de vrouwelijke smaak (lees: Roze, lichtblauw pastel tintjes en bedrukt met veel Fluffy beestjes, bloemetjes, kusjes en hartjes etc) :F
Je zou zoiets kunnen proberen: https://nl.aliexpress.com...rec%21NL%21919858455%21AC
Of een andere die je online kunt vinden. Er zijn wel wat opties, maar het blijft een niche product.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Ik moest onlangs op pad iemand een dag begeleiden, waarbij ik veel zou moeten wachten en ook met allerlei OV reizen. Op zich kun je dan lichtgewicht reizen, ware het niet dat mijn Kindle Oasis 2 te groot is om in mijn jaszak mee te nemen. Dus dan is het een tas mee, of los in de hand houden, maar daar had ik geen zin in.

Ik herinnerde mij echter dat ik mijn nu bijna 10 jaar oude Paperwhite 6 ook nog ergens had liggen.
Dus die heb ik aangesloten, opgeladen, en handmatig geüpdatet naar de laatste software voor dat model, want automatisch pakte die dat niet op.

Alles doet het nog, de accu is nog prima, de store werkt gewoon om boeken te kopen, boeken lezen en syncen gaat allemaal prima. Ik was positief verrast gezien de leeftijd, dus wilde het hier delen. Een telefoon van 10 jaar oud doet dat niet meer.

Er zijn wel wat kleine verschillen in de indeling van de voorpagina, en je ziet ook wel verschil dat de Oasis iets scherper scherm heeft (met name de boek covers hebben meer detail), en in het donker iets gelijkmatigere en meekleurende verlichting heeft, maar gewoon in daglicht qua tekst kunnen ze de strijd met elkaar aan. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Nadeel van de Oasis vond ik batterij duur, ik heb nu een Scribe, die gaat weken mee voor ik m moet opladen met gemiddeld 7 uur per dag lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
De Scribe is wel een stuk groter met 10 inch scherm.
Maar ook de 11de generatie Paperwhite doet tegenwoordig 10 weken.

Grote verschil is dat zowel de Paperwhite als de Scribe een veel grotere accu hebben en een stukje dikker zijn dan de Oasis serie.
De Oasis heeft een dun scherm van 3,5mm dik en alleen in je hand zit een verdikking met de batterij en bladerknoppen wat zowel vasthouden als leeservaring beïnvloedt. Maar met 2 weken accuduur is dat wel veel korter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Ik moest mijn Oasis elke 2e dag opladen 🤔 Nadeel van de Scribe vind ik het gewicht, mijn Paperwhite (laatste versie) weegt een berg minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
RoosW schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:42:
Ik moest mijn Oasis elke 2e dag opladen 🤔 Nadeel van de Scribe vind ik het gewicht, mijn Paperwhite (laatste versie) weegt een berg minder.
Mijn Oasis, 2de generatie, lees ik ongeveer 2000 pagina's, dus ongeveer een week, voor ik moet opladen. Wifi staat ook aan.
Maar ik heb wel gemerkt als ik de verlichting op maximaal zet dat die veel harder leeg kan lopen. Die staat ongeveer in het midden met automatisch instellen uit tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
swhnld schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:24:
Ik moest onlangs op pad iemand een dag begeleiden, waarbij ik veel zou moeten wachten en ook met allerlei OV reizen. Op zich kun je dan lichtgewicht reizen, ware het niet dat mijn Kindle Oasis 2 te groot is om in mijn jaszak mee te nemen. Dus dan is het een tas mee, of los in de hand houden, maar daar had ik geen zin in.

Ik herinnerde mij echter dat ik mijn nu bijna 10 jaar oude Paperwhite 6 ook nog ergens had liggen.
Dus die heb ik aangesloten, opgeladen, en handmatig geüpdatet naar de laatste software voor dat model, want automatisch pakte die dat niet op.

Alles doet het nog, de accu is nog prima, de store werkt gewoon om boeken te kopen, boeken lezen en syncen gaat allemaal prima. Ik was positief verrast gezien de leeftijd, dus wilde het hier delen. Een telefoon van 10 jaar oud doet dat niet meer.

Er zijn wel wat kleine verschillen in de indeling van de voorpagina, en je ziet ook wel verschil dat de Oasis iets scherper scherm heeft (met name de boek covers hebben meer detail), en in het donker iets gelijkmatigere en meekleurende verlichting heeft, maar gewoon in daglicht qua tekst kunnen ze de strijd met elkaar aan. _/-\o_
Ik moet zeggen dat mijn gen 3 denk ik (met toetsenbord) het ook nog steeds doet. Als de accu wat leger wordt en ik hem dan een tijdje niet gebruik, is hij in één keer leeg. Maar goed. Verder kan ik hem nog prima gebruiken. Alleen geen verlichting.

Ooit als de Oasis een nieuwe versie krijgt, zal ik wel overstappen. Vind een Kobo het ook net niet om eerlijk te zijn. Ik weet het niet. Voelt goedkoop aan, maar mijn vrouw is er dan wel weer heel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Ik weet niet of en wanneer er een nieuwe Oasis komt, logischerwijs was die er al geweest. De 11de generatie Paperwhite heeft hetzelfde scherm en technieken als de Oasis en kreeg daarna de Signature editie met draadloos laden. En de Scribe is er ook bij gekomen als afwijkend formaat.
Voor een opvolger zal de oude voorraad eerst op moeten denk ik. Maar misschien krijgen we een verrassing zo vlak voor de kerst dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayonaise
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-06 15:32
Als Belgische burger heb ik mijn Kindle Store ingesteld op Nederland om het makkelijker te maken van het vinden van Nederlandstalige boeken.

Nu heb ik wel interesse om audiobooks te luisteren in de auto. Ik las onlangs dat Audible en Kindle een leuke sync functie hebben waardoor de audio verder kan gaan op de pagina dat je voor het laatst gelezen hebt.

Ik merk op dat Audible niet ondersteund wordt in Nederland, maar wel in de UK.

Is er iemand met ervaring met deze functie en de UK store? Werkt het goed en kan ik daar alle Nederlandse boeken vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ModelMagician
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-05 20:51
Ik heb vanochtend via de Duitse Amazon een kindle scribe e-reader gekocht met korting en wacht met smart op de levering. Mijn vorige kindle, paperwhite aangeschaft in 2012 gebruikte ik al enkele jaren niet meer. Nu zoek ik een wat grotere kindle voor zelf-studie boeken en aantekeningen als ik bij klanten ben. Zijn er nog mensen met wat tips en trics, misschien een paar specifieke kindle scribe users ook hier? ;-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
@ModelMagician niet specifiek voor de Scribe, maar zet automatisch licht uit, anders gaat die in de zon op extra fel, waar geen verlichting nodig is, en is de accu sneller leeg dan nodig. Ik heb de verlichting goed staan om in het donker te lezen, en zet die dan vast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoosW
ModelMagician schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 13:32:
Ik heb vanochtend via de Duitse Amazon een kindle scribe e-reader gekocht met korting en wacht met smart op de levering. Mijn vorige kindle, paperwhite aangeschaft in 2012 gebruikte ik al enkele jaren niet meer. Nu zoek ik een wat grotere kindle voor zelf-studie boeken en aantekeningen als ik bij klanten ben. Zijn er nog mensen met wat tips en trics, misschien een paar specifieke kindle scribe users ook hier? ;-).
Prima apparaat, ik gebruik hem enkel als boeken lezer, maar hij bevalt prima, vooral de accuduur is vergeleken met mijn Paperwhite(s) [ja ja, ik heb er twee, een 2018 & de meest recente uitvoering (groter scherm)] echt enorm veel beter, alleen langdurig vasthouden is wel een dingetje, hij weegt best wel wat meer als de Paperwhite, al hoewel veel van de hoezen, de 'book case' versies, vaak al net zoveel wegen als de reader. ik gebruik dus nu een lightweight versie, met een vouw deksel dat ook als standaard dienst zou moeten kunnen doen.
De accu duur is vele malen die van mijn beste Paperwhite, dus daar zit dikke winst in.
Werken met de stift die erbij zit (ik heb de luxe editie besteld) is makkelijk en fijn. Ik vermoed dat je niet teleurgesteld zult zijn, al is de Kobo tegenhanger wel beter qua gebruik, uitgebreidere ondersteuning van de scribe functie, etc. Maar goed voor wat jij omschreef moet je uitstekend uit de voeten kunnen met de Kindle versie ;)

Mocht je een (bookcase) hoes willen hebben en in de buurt van Almere wonen, je mag die van mij zo op komen halen, mijn reumatische handen kunnen het extra gewicht niet aan.

Dit zijn de hoezen die ik niet gebruik, een (zwarte) met een externe stift houder en 1 kleurrijke met een interne uitsparing voor de stift:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jjNEzQ5mpNc0aDxpEBcnm021Odk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GSGTkdEIwEjq68zfDf9hpthN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t5-wCd9LbzC4qrrcADB8lU7yX6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tsrk4yI29z7OKCndHwQpEt0w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/25MqrwSn2CWBX5R__uFv3ECeT2w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YWpBlESfypWTXDpWwwFpgY09.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door RoosW op 19-11-2023 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ModelMagician
RoosW schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:02:
[...]

Prima apparaat, ik gebruik hem enkel als boeken lezer, maar hij bevalt prima, vooral de accuduur is vergeleken met mijn Paperwhite(s) [ja ja, ik heb er twee, een 2018 & de meest recente uitvoering (groter scherm)] echt enorm veel beter, alleen langdurig vasthouden is wel een dingetje, hij weegt best wel wat meer als de Paperwhite, al hoewel veel van de hoezen, de 'book case' versies, vaak al net zoveel wegen als de reader. ik gebruik dus nu een lightweight versie, met een vouw deksel dat ook als standaard dienst zou moeten kunnen doen.
De accu duur is vele malen die van mijn beste Paperwhite, dus daar zit dikke winst in.
Werken met de stift die erbij zit (ik heb de luxe editie besteld) is makkelijk en fijn. Ik vermoed dat je niet teleurgesteld zult zijn, al is de Kobo tegenhanger wel beter qua gebruik, uitgebreidere ondersteuning van de scribe functie, etc. Maar goed voor wat jij omschreef moet je uitstekend uit de voeten kunnen met de Kindle versie ;)

Mocht je een (bookcase) hoes willen hebben en in de buurt van Almere wonen, je mag die van mij zo op komen halen, mijn reumatische handen kunnen het extra gewicht niet aan.

Dit zijn de hoezen die ik niet gebruik, een (zwarte) met een externe stift houder en 1 kleurrijke met een interne uitsparing voor de stift:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat een ontzettend vriendelijk aanbod van u. Ik denk dat ik zelf ook voor een andere cover ga, ik heb nu een book cover om mijn ipad heen maar vind dat toch sub-optimaal voor mijn gebruik. Hopelijk kan iemand anders deze gebruiken?

Mijn ervaringen tot nu toe: Het apparaat was de eerste dag wel wennen en ik had er toen door hoge verwachtingen gemixte gevoelens over. Nu, na een paar uur gebruik en vandaag wat andere taken zie ik het wel echt als een mooi aanvullend apparaat voor mijn use case. Ik lees namelijk ook wel regelmatig een boek, het liefste informatief met wat afbeeldingen en daar is een groter e-ink scherm wel echt positief. Het geeft meer overzicht, en is daardoor voor mij ook makkelijker om de structuur van het boek goed in de gaten te houden. Het scherm zelf is mooi, en ik moet zeggen in goed verlichte ruimtes vind ik de zwartwaarden ook behoorlijk goed (bijna gelijk aan gedrukt papier). In minder goed verlichte ruimtes is een backlight wel echt een fijne toevoeging, al gaan de zwartwaarden iets achteruit heb ik het idee. Ik vind de rust van het scherm wel echt een genot tov de meestal felle schermen waar ik de hele dag achter zit voor werk. Het scherm is ook goed responsief, vooral bij gebruik van de pencil heb ik geen last van lag, bij het toetsenbord gebruik merk je wel iets maar bij mij is het niet storend. De schrijfervaring is beter dan mijn Ipad met paperfeel cover; preciezer, beter in de hand liggende stylus en fijnere weerstand op het scherm.

De software kant ben ik wel echt veel minder van onder de indruk. Boeken draadloos naar de Kindle brengen gaat bij mij echt vaak niet goed, de sent to kindle pagina weigert ze om onduidelijke redenen, ze zijn te groot voor de email of het formaat wordt geweigerd door de app. Bedraad via kalibre is wat meer werk en kost wel wat tijd maar gaat dan weer wel goed. Ook hoe de kindle omgaat met verschillende formaten lijkt niet altijd lekker te gaan; de margins rondom de paginas zijn soms echt heel groot en tekst die ook maar iets minder zwart is geformateerd in het bronbestand is stukken slechter te lezen. Ook afbeeldingen lijken bij sommige boeken niet in verhouding te blijven. Dat doet mijn Ipad foutloos. Ook reageert mijn iPad beter op veranderingen in font stijl of opmaak. Ik heb in Kalibre en via wat fora al het e.e.a. geprobeerd aan te passen, zo is het me gelukt om de tekst kleur te resetten en margins iets kleiner te maken. De margins blijven echter wat groot voor mijn smaak, en kunnen alleen kleiner worden gemaakt bij sommige boeken door de fontsize te vergroten. Afbeeldingen meer laten meeschalen is me nog niet gelukt.

Over notes ben ik opzich positief verrast, die is overzichtelijk en werkt tot nu toe goed. Simpel maar effectief. Ik mis wel enige integratie met populaire note apps. Ik gebruik graag one note om een voorbeeld te noemen, maar aantekeningen buiten het amazon eco systeem krijgen is een traag en vermoeiend proces. Ik mis dan ook of een manier om dit makkelijk naar one note oid te sturen of een aantekeningen modus waarin je kunt zoomen en een soort groot digitaal white board kunt maken. Amazon update op het moment regelmatig, dus wellicht in de toekomst?

Dan nog twee punten die ik in mijn persoonlijke use case echt belangrijk vind en waar ik erg positief over ben; De batterij duur is echt de feature die voor mij er uit springt. weken lang niet hoeven opladen (mijn ipad elke dag of twee dagen)! Daarnaast heeft het geheel ook een zakelijke look, ik ben bang dat ik een ongeinteresseerde indruk maak bij klanten als ik op mijn ipad notities neem, of dat klanten dan toch wat terughoudender zijn. Dit apparaat ziet er professioneel en volwassen uit en ik hoef ook nooit bang te zijn dat de batterij op is als ik bezig ben met aantekeningen.

Ik ben van plan om morgen een review te schrijven als ik er nog een dagje mee heb gewerkt. Ik denk dat het een apparaat is dat duidelijke keuzes maakt waar het goed in wil zijn en waar niet, en tot nu toe ben ik enthousiast over hoe goed het past bij een specifieke rol die ik er voor heb. Ik denk dat als iemand anders een vergelijkbare rol heeft, het zeker een overweging waard is, al helemaal tov de vergelijkbare concurrentie die vaak toch een paar honderd euro duurder is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
ModelMagician schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:19:
[...]
De software kant ben ik wel echt veel minder van onder de indruk. Boeken draadloos naar de Kindle brengen gaat bij mij echt vaak niet goed, de sent to kindle pagina weigert ze om onduidelijke redenen, ze zijn te groot voor de email of het formaat wordt geweigerd door de app. Bedraad via kalibre is wat meer werk en kost wel wat tijd maar gaat dan weer wel goed. Ook hoe de kindle omgaat met verschillende formaten lijkt niet altijd lekker te gaan; de margins rondom de paginas zijn soms echt heel groot en tekst die ook maar iets minder zwart is geformateerd in het bronbestand is stukken slechter te lezen. Ook afbeeldingen lijken bij sommige boeken niet in verhouding te blijven.
Dan nog twee punten die ik in mijn persoonlijke use case echt belangrijk vind en waar ik erg positief over ben; De batterij duur is echt de feature die voor mij er uit springt. weken lang niet hoeven opladen (mijn ipad elke dag of twee dagen)! Daarnaast heeft het geheel ook een zakelijke look, ik ben bang dat ik een ongeinteresseerde indruk maak bij klanten als ik op mijn ipad notities neem, of dat klanten dan toch wat terughoudender zijn. Dit apparaat ziet er professioneel en volwassen uit en ik hoef ook nooit bang te zijn dat de batterij op is als ik bezig ben met aantekeningen.

Ik ben van plan om morgen een review te schrijven als ik er nog een dagje mee heb gewerkt.
Voor Calibre, als je een boek/document daarin converteert naar het juiste formaat, is er ook een methode om via de mail naar je Kindle te sturen, dan hoeft het niet bedraad, en bijvoorbeeld ePub bestanden zonder DRM worden via die route digitaal door Amazon geconverteerd naar het juiste formaat voor je Kindle.

Ik zie de review graag tegemoet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ModelMagician
swhnld schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:36:
[...]

Voor Calibre, als je een boek/document daarin converteert naar het juiste formaat, is er ook een methode om via de mail naar je Kindle te sturen, dan hoeft het niet bedraad, en bijvoorbeeld ePub bestanden zonder DRM worden via die route digitaal door Amazon geconverteerd naar het juiste formaat voor je Kindle.

Ik zie de review graag tegemoet!
Geplaatst, mocht mijn mening veranderen in de komende maanden pas ik hem aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:40
Ik wil op vakantie een boek kopen voor mijn Kindle, waar het lukt me niet om dat via iPhone hotspot te doen. Ik krijg wel verbinding, maar er komt geen data door.

Ik heb al geprobeerd:
-wijzigen naam hotspot
-maximaliseer compatibiliteit aangezet
-privé doorgifte uitgezet

Heeft iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-06 14:54
De nieuwe kindles zijn uit, maar in de NL store is alleen de 6 inch basis versie vanaf morgen te koop. De nieuwe paperwhite nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
De Scribe was hier niet eens te koop, we zijn ern ondergeschoven kindje bij Amazon. Bij .de kun je de meeste zaken wel krijgen, al was de nieuwe lading daar vanochtend nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Odysseus87 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:18:
De nieuwe kindles zijn uit, maar in de NL store is alleen de 6 inch basis versie vanaf morgen te koop. De nieuwe paperwhite nog niet.
Kijk bij de Duitse of Spaanse website, Nederland krijgt een lagere prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Zapato schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 13:21:
Ik wil op vakantie een boek kopen voor mijn Kindle, waar het lukt me niet om dat via iPhone hotspot te doen. Ik krijg wel verbinding, maar er komt geen data door.

Ik heb al geprobeerd:
-wijzigen naam hotspot
-maximaliseer compatibiliteit aangezet
-privé doorgifte uitgezet

Heeft iemand nog ideeën?
Zoek een open wifi netwerk op, of andere mobiele netwerk. Heb het zelf eens gehad en bleek het een provider instelling te zijn. Bij andere provider was het probleem weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
swhnld schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:45:
[...]

Zoek een open wifi netwerk op, of andere mobiele netwerk. Heb het zelf eens gehad en bleek het een provider instelling te zijn. Bij andere provider was het probleem weg.
Heb ik gedaan, maar was 20km rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-06 14:54
swhnld schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:41:
[...]

Kijk bij de Duitse of Spaanse website, Nederland krijgt een lagere prioriteit.
Die Duitse verzend niet naar Nederland helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Odysseus87 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:45:
[...]

Jawel hoor, zo heb ik mijn Scribe gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Odysseus87 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:45:
[...]

Ik zie het inderdaad, alleen de scribe is op dit moment een optie.
Even in het shopping forum kijken (link in het textblok onderaan de pagina), er zijn verzend diensten die daar omheen kunnen werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrizs
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-06 09:22
De scribe is vanaf December te koop in Nederland.
https://www.amazon.nl/dp/B0CZB5RHWX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Is dat een nieuw 2024 model, of gewoon dezelfde die je al via amazon.de kon kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:30
Nieuwe firmware op je ouwe Kindle ;)
om bijvoorbeeld je huidige boek te zien in de slaapstand

[ Voor 55% gewijzigd door Gluten Parody op 04-11-2024 16:47 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrizs
RoosW schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:10:
[...]

Is dat een nieuw 2024 model, of gewoon dezelfde die je al via amazon.de kon kopen?
Bij vergelijk kindles later op de pagina staat er (2024) achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Gluten Parody schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:59:
Nieuwe firmware op je ouwe Kindle ;)
om bijvoorbeeld je huidige boek te zien in de slaapstand
Tsja, je kunt wel jailbreaken maar dan verlies je daarna wel de mogelijkheid te updaten, dus of het de extra functies waard is....?
Maar als Tweaker vind ik wel mooi dat het kan, al zie ik er zelf geen nut van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Wie iemand of die AI functie van de Kindle Scribe 2024 ook beschikbaar zal zijn voor de Nederlandse versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:36
Ik heb de Kindle Colorsoft binnen. En er is inderdaad een heel vage gele verkleuring in het onderste stuk van het display zichtbaar, maar niet irritant, dus ik ga hem niet terug sturen of Amazon moet zelf met een inruil actie komen.

Mijn grootste ergenis, maar dat geldt ook voor de nieuwe Paperwhite is dat Amazon iets aan sideloaden heeft aangepast (ze gebruiken nu MTP ipv UMS) dat covers niet doorkomen vanuit Calibre.

Dat schijnt wel goed te gaan als je de Amazon send to Kindle tool gebruikt.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:36
Update als je covers wilt op de nieuwe Paperwhite of Colorsoft die MTP gebruiken:

- Download KFX output plugin
- Zorg dat er een Amazon "ASIN" staat bij de IDs onder metadata (als het goed is wordt die automatisch gedownload als je de Amazon meta data plugin gebruikt)
- Converteer handmatig of in bulk naar KFX. Zorg dat "convert to personal document" bij KFX output aan staat
- Zorg dat Calibre KFX gebruikt bij send to device

Dit werkt prima.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Ik zou altijd de signature edition kiezen voor die 20 euro extra (32gb, draadloos opladen en automatisch licht).

Maar mijn allereerste kindle keyboard mis ik soms nog wel door de knoppen. Die zijn er nu nergens meer toch? Alleen op de oasis.

Maar mijn paperwhite 10 doet het nog gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Ik heb een probleem om mijn boeken op series te groeperen in de Kindle app.
Ik heb de optie als ik mijn bibliotheek wil sorteren, maar het schuifje omzetten springt gelijk op uit.
Herkent iemand dit probleem ook?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/saPHpKakHP4j0sSbRFGeQ766j9M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F303E2ZodWU6GbDO322bPl2p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrizs
swhnld schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:58:
Ik heb een probleem om mijn boeken op series te groeperen in de Kindle app.
Ik heb de optie als ik mijn bibliotheek wil sorteren, maar het schuifje omzetten springt gelijk op uit.
Herkent iemand dit probleem ook?
Ik heb het gevoel dat dit een Amerikaanse optie is, als mijn kindle op de Amerikaanse site zet is de optie er wel maar niet op de Nederlandse

• swhnld
chrizs schreef op woensdag 20 november 2024 @ 19:33:
[...]

Ik heb het gevoel dat dit een Amerikaanse optie is, als mijn kindle op de Amerikaanse site zet is de optie er wel maar niet op de Nederlandse
Na verder onderzoek lijkt het Store afhankelijk te zijn. Dus in US werkt het wel, in NL niet.
Best stom, want als je de 26 delen van Jack Reacher wil lezen in volgorde moet je in NL de titels opzoeken en op basis daarvan de boeken gaan lezen, en in de US versie staan ze gegroepeerd op volgorde. van 1 tot 26 onder de titel Jack Reacher die je open kan klikken.
Zelfde met de Thursday Murder Club en alle andere series die ik volg.

Je ziet ook op de US site dat je in een keer de hele serie ergens van kunt kopen, en op de NL site moet je elk deel apart opzoeken.

Ik liep er tegenaan omdat de dollar duur is op dit moment, dus dezelfde boeken in Euro goedkoper zijn. Met de koersconversie erbij is een boek van 5 dollar ongeveer 22 cent goedkoper in de Nederlandse winkel op dit moment, maar je kunt maar op een plek tegelijkertijd digitale content kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door swhnld op 21-11-2024 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrizs
swhnld schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:35:
[...]

Je ziet ook op de US site dat je in een keer de hele serie ergens van kunt kopen, en op de NL site moet je elk deel apart opzoeken.

Ik liep er tegenaan omdat de dollar duur is op dit moment, dus dezelfde boeken in Euro goedkoper zijn. Met de koersconversie erbij is een boek van 5 dollar ongeveer 22 cent goedkoper in de Nederlandse winkel op dit moment, maar je kunt maar op een plek tegelijkertijd digitale content kopen.
Ik heb m'n kindle account naar de Amerikaanse store omgezet, vanwege de betere aanbiedingen. En voor het kunnen kopen van volledige series.
En aanbod natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-06 21:01

Nanax

Ik ben sjaak niet

Iemand hier succesvol de amazon.de trade-in optie die o.a. bij de Kindle Scribe 2024 actief is kunnen gebruiken? Ik krijg de melding dat mijn retour adres niet geldig is, maar krijg dan een extra uitleg dat ik alleen adressen in de VS(?) mag opgeven.

"We kunnen retourzendingen alleen terugsturen naar fysieke adressen in de VS en kunnen niets naar APO-, FPO- en postbussen sturen."

In het Duits en Engels mist die VS vermelding zie ik nu..

[ Voor 28% gewijzigd door Nanax op 04-12-2024 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
Kan je nou ondertussen gewoon een ebook kopen van bijvoorbeeld bol.com en verzenden naar je Kindle?

Ik wilde het laatste boek van Michael Connelly kopen (Nederlandse versie), maar deze staat niet in de store. Waarom is mij een raadsel, maar Oke.

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Slaapje schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:34:
Kan je nou ondertussen gewoon een ebook kopen van bijvoorbeeld bol.com en verzenden naar je Kindle?

Ik wilde het laatste boek van Michael Connelly kopen (Nederlandse versie), maar deze staat niet in de store. Waarom is mij een raadsel, maar Oke.
Je kunt epub boeken zonder DRM gewoon opsturen naar de Kindle via het emailadres en dan verzorgd Amazon de conversie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
swhnld schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:54:
[...]

Je kunt epub boeken zonder DRM gewoon opsturen naar de Kindle via het emailadres en dan verzorgd Amazon de conversie.
Is helaas wel drm. Dan alleen met Calibre neem ik aan?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:33
Ik wil graag (liefst voor de feestdagen) een Kindle in huis hebben maar zie door de bomen het bos niet; Paperwhite, signature, etc. Usecase; lezen van zelfstudie boeken en het kunnen opmaken van samenvattingen. Waar moet ik op letten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
rockerpoet schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 16:49:
Ik wil graag (liefst voor de feestdagen) een Kindle in huis hebben maar die door de bomen het bos niet; Paperwhite, signature, etc. Usecase; lezen van zelfstudie boeken en het kunnen opmaken van samenvattingen. Waar moet ik op letten?
Belangrijkste verschil zit hem in formaat beelscherm en hoeveelheid opslag.

De basis Kindle heeft een 6 inch scherm
De Paperwhite is groter, nieuwste model 7 inch.
Signature is gewoon een luxe Paperwhite met extra opslag en draadloos opladen
En dan de Scribe is een notitie blok alternatief.

Wat jij nodig hebt moet je zelf bepalen. En bij Amazon op de website staan de specificaties ook bij de ereaders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
In de loop der jaren heb ik best wel een grote hoeveelheid digitale boeken gekocht bij Amazon.
Alleen als ik een boek opnieuw wil lezen mis ik de mogelijkheid zoals in een fysieke bibliotheek om even de kaft te bekijken en achterop te lezen waar het boek over ging.
Enige oplossing die ik daarvoor ken op dit moment is het boek online opzoeken in de winkel.
Echter weet iemand of dit ook op een andere manier kan, want het is erg omslachtig op deze manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bucovaina89
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-06 08:51
Weet iemand toevallig waar je een gratis (legaal) woordenboek kan downloaden dat op de kindle gaat (met calibre). Heb wat wezen zoeken maar vind steeds Engelse woordenboeken ofwel vertaalwoordenboeken. Niets gewoon Nederlandse taal.

EDIT: nog toevoeging: ik heb geen amazon account, ik doe alles gewoon via USB.

[ Voor 15% gewijzigd door bucovaina89 op 23-12-2024 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:54
Hoe is de situatie tegenwoordig met reclame op de Kindle?

Kreeg de vraag van familie welke ereader ze moeten hebben. Toen ik 10 jaar terug mijn kindle kocht was het een heel ding dat je met of zonder reclame op het homescreen kon hebben, maar ik zie daar niets meer over terug op de product pagina's van de 2024 versies.

Is dat nog een ding? En kun je nog met een mailtje naar klantenservice de reclame gedeactiveerd krijgen?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
MenN schreef op zondag 5 januari 2025 @ 22:28:

Kreeg de vraag van familie welke ereader ze moeten hebben. Toen ik 10 jaar terug mijn kindle kocht was het een heel ding dat je met of zonder reclame op het homescreen kon hebben, maar ik zie daar niets meer over terug op de product pagina's van de 2024 versies.

Is dat nog een ding? En kun je nog met een mailtje naar klantenservice de reclame gedeactiveerd krijgen?
Ja hier in Spanje wel. Het prijsverschil is maar een tientje, dus de paperwhite kost dan 169 in plaats van 179. Je kan dat ook achteraf afkopen trouwens.

Er zijn inderdaad mensen die door het lief te vragen het er af hebben gekregen. Zelf nooit geprobeerd. Maar zo te zien bieden ze die reclameoptie in Nederland inderdaad helemaal niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
MenN schreef op zondag 5 januari 2025 @ 22:28:

Er is geen reclame, nooit geweest in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:54
Zapato schreef op maandag 6 januari 2025 @ 06:23:
[...]

Er is geen reclame, nooit geweest in Nederland.
Oh dat wist ik niet, ik heb die van mij destijds in Duitsland aangeschaft daar speelde dat wel.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
MenN schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:20:
[...]

Oh dat wist ik niet, ik heb die van mij destijds in Duitsland aangeschaft daar speelde dat wel.
Ja, de Amazon winkels per land wijken af wat ze verkopen. Dus dan heb je of geluk gehad met een goedkoper model door de reclame erop, of aan grijze import gedaan.

Maar goed zoals eerder al aangegeven, mocht je reclame erop hebben en je eraan storen kun je contact opnemen om het te laten verwijderen, of zelf doen via de website:
  1. Ga naar de Amazon-pagina in uw webbrowser en log in op uw account.
  2. Voer het in en ga naar «Beheer uw inhoud en apparaten.
  3. Kiezen "apparaten» en kies vervolgens het apparaat waarvoor u advertenties wilt verwijderen.
  4. Klik in het gedeelte "Speciale aanbiedingen" op de optie "Aanbiedingen verwijderen".
  5. je krijgt een pop-up met de prijs om advertenties van je Kindle te verwijderen, Dit is het verschil dat u hebt bespaard toen u het kocht
  6. Selecteer "Biedingen voltooien" en voer de betaling uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrizs
swhnld schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:03:
[...]

Ja, de Amazon winkels per land wijken af wat ze verkopen. Dus dan heb je of geluk gehad met een goedkoper model door de reclame erop, of aan grijze import gedaan.

Maar goed zoals eerder al aangegeven, mocht je reclame erop hebben en je eraan storen kun je contact opnemen om het te laten verwijderen, of zelf doen via de website:
  1. Ga naar de Amazon-pagina in uw webbrowser en log in op uw account.
  2. Voer het in en ga naar «Beheer uw inhoud en apparaten.
  3. Kiezen "apparaten» en kies vervolgens het apparaat waarvoor u advertenties wilt verwijderen.
  4. Klik in het gedeelte "Speciale aanbiedingen" op de optie "Aanbiedingen verwijderen".
  5. je krijgt een pop-up met de prijs om advertenties van je Kindle te verwijderen, Dit is het verschil dat u hebt bespaard toen u het kocht
  6. Selecteer "Biedingen voltooien" en voer de betaling uit
Schijnt dat je ook gewoon met Amazon kan chatten om het gratis te laten verwijderen, met de reden dat de reclame niet relevant voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webarcher
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18:02
Het valt mij op de de laatste 4-5 maanden er geen enkele nieuwe titel in de Kindle store komt van grote Nederlandse releases. Ze verschijnen aanvankelijk wel als pre order, maar uiteindelijk verdwijnen ze en komen niet meer terug. Je kunt deze titels wel gewoon kopen bij Kobo of ebook.nl. Hier speelt iets raars. Zijn de Nederlandse uitgeverijen Amazon aan het boycotten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Webarcher schreef op zondag 2 februari 2025 @ 19:10:
Het valt mij op de de laatste 4-5 maanden er geen enkele nieuwe titel in de Kindle store komt van grote Nederlandse releases. Ze verschijnen aanvankelijk wel als pre order, maar uiteindelijk verdwijnen ze en komen niet meer terug. Je kunt deze titels wel gewoon kopen bij Kobo of ebook.nl. Hier speelt iets raars. Zijn de Nederlandse uitgeverijen Amazon aan het boycotten?
Het kan een onderhandeling taktiek zijn, zoals je ook wel eens in de supermarkt hele productgroepen mist. Er kan ook vertraging zijn in verwerking van de titels om die goed te plaatsen. Maar zonder officiële mededelingen is het glazen bol kijken.

Je kunt, met een onschuldige vraag, een uitgever van een specifieke titel vragen wanneer die beschikbaar komt. Misschien krijg je zo meer informatie.

Verder plaats eens een pre-order van zo'n titel, en kijk dan bij levering wat er gebeurt. Wordt er geannuleerd met reden? Of krijg je gewoon het boek?

En wil je echt diep gaan, verzamel bewijs met screenshots en titels. Mogelijk tekent dan zich een beeld af en kun je het indienen als onderwerp bij een journalist.

Overigens heb ik niets gemerkt met de boeken die ik lees, maar ik lees eigenlijk geen Nederlandse schrijvers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webarcher
swhnld schreef op maandag 3 februari 2025 @ 08:07:
[...]

Verder plaats eens een pre-order van zo'n titel, en kijk dan bij levering wat er gebeurt. Wordt er geannuleerd met reden? Of krijg je gewoon het boek?
Als je een nieuwe titel vooruitbesteld dan kan dat, maar op de dag dat deze zou uitkomen, schuift de datum een week op. En daarna weer een week enz. Uiteindelijk verdwijnt de titel in zijn gehaald uit de Kindle Store.

Ik had wel eens met een uitgeverij gesproken voor beschikbaarheid in de Kindle Store. Ze gaven toen aan dat de communicatie met Amazon heel stroef verloopt. En dat ze niets liever willen om hun boek beschikbaar te maken via de Kindle Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Ik heb in het begin ook vaak genoeg gehad dat ik op de kindle store was en iets uitzocht en dan kreeg: "This title is not available in your state or region" :( In dat geval was ik gewoon van FU en ging de wilde zeeen op. Als je mijn geld niet wil aannemen dan ga ik er geen moeite voor doen. 🖕Amazon. Dat soort dingen vind ik zo irritant.

Maar eerlijk is eerlijk heb ik dat de laatste 3 jaar ofzo niet meer gezien. Denk ook omdat ze nu een lokale store hebben (toen ik begon met kindles was de kindle 2 net uit en toen kon je alleen op amazon.com boeken bestellen). Mijn kindle 2 kwam ook echt uit Amerika vreemd genoeg.

Maar misschien is dit waarom sommige titels er niet op staan (denk dat ze ze nu gewoon helemaal niet meer tonen).
chrizs schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:36:
[...]

Schijnt dat je ook gewoon met Amazon kan chatten om het gratis te laten verwijderen, met de reden dat de reclame niet relevant voor je is.
Ja of als je toevallig klaagt over een bezorging ofzo. Ze geven dan altijd wat als goedmakertje. Een paar maanden gratis prime ofzo. Denk dat je dit dan ook wel kan vragen.

Amazon support is altijd behoorlijk gul in mijn ervaring.

[ Voor 37% gewijzigd door Llopigat op 03-02-2025 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Webarcher schreef op maandag 3 februari 2025 @ 08:15:
[...]

Als je een nieuwe titel vooruitbesteld dan kan dat, maar op de dag dat deze zou uitkomen, schuift de datum een week op. En daarna weer een week enz. Uiteindelijk verdwijnt de titel in zijn gehaald uit de Kindle Store.

Ik had wel eens met een uitgeverij gesproken voor beschikbaarheid in de Kindle Store. Ze gaven toen aan dat de communicatie met Amazon heel stroef verloopt. En dat ze niets liever willen om hun boek beschikbaar te maken via de Kindle Store
Je kunt ook (tijdelijk) je Kindle winkel omzetten naar de Duitse of Amerikaanse Amazon. Dus je kunt kijken of de boeken daar wel beschikbaar zijn en aanschaffen. Daarna kun je ze eventueel wel weer terugzetten naar Nederland, met behoud van je aangeschafte content.

Zelf gebruik ik de Amerikaanse versie eigenlijk continue, die is veel uitgebreider qua mogelijkheden dan de Nederlandse, zoals automatisch op serie sorteren, delen in het gezin van je hele bibliotheek, noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
swhnld schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:17:
[...]

Je kunt ook (tijdelijk) je Kindle winkel omzetten naar de Duitse of Amerikaanse Amazon. Dus je kunt kijken of de boeken daar wel beschikbaar zijn en aanschaffen. Daarna kun je ze eventueel wel weer terugzetten naar Nederland, met behoud van je aangeschafte content.
Weet je dit zeker? Ik ben een keer van land veranderd en toen kreeg ik een melding dat enkele van mijn boeken zouden verdwijnen. :(

Maar misschien hebben ze dat veranderd.

Tegenwoordig jailbreak ik al mijn kindle aankopen meteen. Ik heb nog een Kindle Voyage en daar kan ik nog naar exporteren (met de allernieuwste kindles kan dit niet meer!). Dan kan ik ook mijn gekochte! boeken gewoon behouden als ik naar een ander platform ga (ik zit over Kobo te denken vanwege de pageturn knoppen, alleen de Libra Color vind ik niks).

[ Voor 10% gewijzigd door Llopigat op 03-02-2025 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Llopigat schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:11:
[...]

Weet je dit zeker? Ik ben een keer van land veranderd en toen kreeg ik een melding dat enkele van mijn boeken zouden verdwijnen. :(

Maar misschien hebben ze dat veranderd.

Tegenwoordig jailbreak ik al mijn kindle aankopen meteen. Ik heb nog een Kindle Voyage en daar kan ik nog naar exporteren (met de allernieuwste kindles kan dit niet meer!)
Eind vorig jaar ben ik voor het laatste van winkel veranderd want toen had ik weer de Nederlandse winkel geprobeerd en geen boeken verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Het lijkt erop dat Amazon de download optie gaat verwijderen: https://www.androidpolice...ndle-loophole-remove-drm/

Ik ben blij dat ik net mijn hele Library gedownload en gedeDRMd heb. De optie was voor de nieuwe paperwhites al verdwenen las ik.

Maar als je dat nog niet hebt gedaan: Je hebt nog iets minder dan twee weken.

[ Voor 13% gewijzigd door Llopigat op 14-02-2025 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:09
Webarcher schreef op zondag 2 februari 2025 @ 19:10:
Klopt, ik loop hier ook tegenaan. Erg vervelend, want bij bol zijn ze gewoon verkrijgbaar. Ook zie ik dat boeken bij bol regelmatig in de aanbieding zijn en bij amazon het volle pond kosten.

Ik ben inmiddels op het punt aangekomen dat ik overweeg over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webarcher
sjors123 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 16:39:
[...]

Klopt, ik loop hier ook tegenaan. Erg vervelend, want bij bol zijn ze gewoon verkrijgbaar. Ook zie ik dat boeken bij bol regelmatig in de aanbieding zijn en bij amazon het volle pond kosten.

Ik ben inmiddels op het punt aangekomen dat ik overweeg over te stappen.
Waardeloos is dit. Voorheen had je gewoon dezelfde aanbiedingen in de Kindle Store als op andere plekken. Nu niet meer. Ik koop voortaan mijn boeken bij Libris en ebook.nl. Bol is waardeloos omdat daar Adobe DRM op zit.
Qua hardware vind ik de Kindle beter dan de Kobo. De kobo voelt echt plastic en goedkoop aan. Ik geef niet om de knoppen. Ik hoop dat Amazon en de uitgeverijen eruit komen en gewoon weer hun titels publiceren in de Kindle Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:09
Webarcher schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 18:33:
[...]

Waardeloos is dit. Voorheen had je gewoon dezelfde aanbiedingen in de Kindle Store als op andere plekken. Nu niet meer. Ik koop voortaan mijn boeken bij Libris en ebook.nl. Bol is waardeloos omdat daar Adobe DRM op zit.
Qua hardware vind ik de Kindle beter dan de Kobo. De kobo voelt echt plastic en goedkoop aan. Ik geef niet om de knoppen. Ik hoop dat Amazon en de uitgeverijen eruit komen en gewoon weer hun titels publiceren in de Kindle Store
Kun je de boeken van ebook.nl en libris dan wel op je kindle zetten (mbv calibre)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
sjors123 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 08:59:
[...]

Kun je de boeken van ebook.nl en libris dan wel op je kindle zetten (mbv calibre)?
Kan via Calibre, maar ook is de DRM vrije versie van Epub gewoon met Send to Kindle te gebruiken als ondersteund formaat:
https://www.amazon.nl/gp/...l?nodeId=G5WYD9SAF7PGXRNA

[ Voor 0% gewijzigd door swhnld op 16-02-2025 13:02 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Na het slechte nieuws van vorige week is er nu ook goed nieuws: Er is een nieuwe jailbreak die (momenteel) op alle kindle modellen werkt: https://kindlemodding.org/jailbreaking/WinterBreak/

Of je dan ook boeken kan extracten en de-DRM'en moet ik nog testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-06 20:27
Ik heb nog een oasys, maar als ik dus op de paperwhite overstap ben ik al mijn boeken van andere bronnen kwijt en krijg ik alleen nog alle boeken die ik op mijn amazon account heb gekocht te zien? En ik kan dan ook geen boeken er meer opzetten via Calibre van andere bronnen? Tenzij ik zo’n jailbreak doe?

Jammer hoor van Kindle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Johan Bogle schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 17:41:
Ik heb nog een oasys, maar als ik dus op de paperwhite overstap ben ik al mijn boeken van andere bronnen kwijt en krijg ik alleen nog alle boeken die ik op mijn amazon account heb gekocht te zien? En ik kan dan ook geen boeken er meer opzetten via Calibre van andere bronnen? Tenzij ik zo’n jailbreak doe?

Jammer hoor van Kindle
Nee. Dit gaat over een optie om boeken die je bij Amazon koopt van de Kindle af te kunnen halen.

Juist om boeken van andere bronnen op Kindle te krijgen, zolang er geen DRM op zit, is makkelijker geworden door EPUB support toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
https://www.theregister.com/2025/03/06/kindle_and_modos/

Mooi verzamel artikel over mod opties met een Kindle. Van installeren andere reader applicatie tot tweede leven van het eInkt scherm wat erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savalizz
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Een vraagje over de laatste generatie Kindle. Is het mogelijk om in te zoomen op een pfd? Mijn oude kan het niet, maar ja, die is ook al weer 10 jaar oud.

Ik werk geregeld met telpatronen op mijn tablet, maar een ereader voor dit is fijner verwacht dat ik. Kobo lijkt het niet te kunnen, Remarkable wel, maar dat schiet zijn doel voorbij wat betreft de prijs en formaat. Scribe verwacht ik dat het ook kan, maar ik heb liever dat kleiner scherm. Het is geen functie die ik wekelijks gebruik, maar wel fijn als het mogelijk is.

Ik wil mijn ereader upgraden, en ben op zich tevreden met de Kindle in combinatie met Calibre. Dus de nieuwe paperwhite staat op de shortlist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Savalizz schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 11:01:
Een vraagje over de laatste generatie Kindle. Is het mogelijk om in te zoomen op een pfd? Mijn oude kan het niet, maar ja, die is ook al weer 10 jaar oud.

Ik werk geregeld met telpatronen op mijn tablet, maar een ereader voor dit is fijner verwacht dat ik. Kobo lijkt het niet te kunnen, Remarkable wel, maar dat schiet zijn doel voorbij wat betreft de prijs en formaat. Scribe verwacht ik dat het ook kan, maar ik heb liever dat kleiner scherm. Het is geen functie die ik wekelijks gebruik, maar wel fijn als het mogelijk is.

Ik wil mijn ereader upgraden, en ben op zich tevreden met de Kindle in combinatie met Calibre. Dus de nieuwe paperwhite staat op de shortlist.
Ik gebruik het zelf niet, maar moet gewoon werken volgens bijvoorbeeld dit artikel:
https://blog.ghostwriting...les-on-the-amazon-kindle/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Savalizz
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
@swhnld Die had ik nog niet gevonden. Dank je wel. Het lijkt er inderdaad op dat het kan wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
swhnld schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:20:
https://www.theregister.com/2025/03/06/kindle_and_modos/

Mooi verzamel artikel over mod opties met een Kindle. Van installeren andere reader applicatie tot tweede leven van het eInkt scherm wat erin zit.
Dit is wat ik uiteindelijk heb gedaan. Ik heb gewacht op een Kobo Libra 2 toen ik uit het Amazon ecosystem wilde stappen toen ze recent gingen stoppen met het aanbieden van boeken als zelfstandige download. Dus ik heb ze snel nog allemaal bevrijd en gedownload. Maar ik wilde niet de color versie ivm slecht contrast en de refurb versie kwam maar niet beschikbaar.

Nu heb ik mijn beide Kindles (Voyage en een 2021 Paperwhite) gejailbreakt met KOReader erop. Nu native ePub support. Ik begrijp inmiddels dat ook de Kobo geen native ePub heeft, dat was ook wel een dealbreaker voor me. En ik heb geen andere hardware hoeven kopen. Alleen pageturn knoppen heb ik helaas niet op deze manier, maar het scheelt wel een hoop geld.

meewerken om beveiligingen te omzeilen staan we niet toe op dit forum

[ Voor 9% gewijzigd door PaT op 12-05-2025 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Wellicht zie ik e.e.a. over het hoofd, maar ik heb vlak voordat Amazon de download functie verwijderde al mijn boeken op mn laptop gezet. Echter hebben deze dus allemaal een soort van drm waardoor ik er effectief nog niets mee kan? Dat lijkt me toch niet de bedoeling.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Slaapje schreef op zondag 25 mei 2025 @ 09:35:
Wellicht zie ik e.e.a. over het hoofd, maar ik heb vlak voordat Amazon de download functie verwijderde al mijn boeken op mn laptop gezet. Echter hebben deze dus allemaal een soort van drm waardoor ik er effectief nog niets mee kan? Dat lijkt me toch niet de bedoeling.
Dat is wel de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Slaapje schreef op zondag 25 mei 2025 @ 09:35:
Dat is precies de bedoeling van de uitgevers, DRM toevoegen om illegaal kopiëren lastig te maken.
Uiteraard zijn daar wegen omheen, maar dat mag hier niet besproken worden op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
swhnld schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:31:
[...]

Dat is precies de bedoeling van de uitgevers, DRM toevoegen om illegaal kopiëren lastig te maken.
Uiteraard zijn daar wegen omheen, maar dat mag hier niet besproken worden op het forum.
Dat begrijp ik ook eigenlijk wel, alleen had ik verwacht dat het gemakkelijker zou zijn om weg te stappen uit het Kindle ecosysteem.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Slaapje schreef op zondag 25 mei 2025 @ 19:48:
[...]
Dat begrijp ik ook eigenlijk wel, alleen had ik verwacht dat het gemakkelijker zou zijn om weg te stappen uit het Kindle ecosysteem.
Helaas, alle digitale diensten werken niet vriendelijk op die manier. Probeer bijvoorbeeld je Steam spellen eens om te zetten naar een ander platform? Of je aankopen op Videoland?

Fysiek kopen is een alternatief, maar kost ruimte, en heb je niet altijd bij je.
Je kunt ook lid worden van een bibliotheek, maar bent beperkt door hun assortiment, maximaal aantal en leenduur.

Voor mij heeft de Kindle het meest uitgebreide aanbod, voor een acceptabele prijs, en werkt op ereader, telefoon, tablet en laptop, oftewel overal waar ik lees. De rest is een nice to have.

En voor studie heb ik ook wel eens wat bij bijvoorbeeld Bol gekocht, maar dat las ik dan op de laptop en tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Hi,
Ik heb sinds een tijdje (update?) problemen met mijn beide readers, een Paperwhite van de laatste generatie en een Scribe.

Als ik een serie lees waar ik diverse (ongelezen) delen al van op de reader heb staan, kon ik altijd moeiteloos in get scherm waar je de beoordeling geeft, 'Read Next' aantikken waarna ik rustig kon doorlezen.
Sinds de (vermoede?) update, opent dit het betreffende boek, en dan crashed alles, enigste dat het probleem oplost is een 'reboot'. Aan en uit laat de reader wel werken maar loopt dan weer vast bij openen betreffende boek.
Als ik echter niet Read Next doe, maar scherm met beoordeling sluit, terug ga naar bibliotheek en dan volgend boek open, gaat het wel goed.
Let wel, enkel als ie niet sl gecrasht is.
Na een crash is enkel ern herstart de oplossing.

Zijn er anderen met het zelfde probleem?
Ik dacht eerst dat het aan de Scribe lag, maar de Paperwhite crashed op dezelde manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
@RoosW ik heb alleen haperingen ervaren als het volgende boek nog niet gedownload was tot dusverre, maar geen crashes. Wel vind ik af en toe de reader op het hoofdscherm (PW Signature 2021).

Ik haal de boeken uit de US winkel en lees constant series. Dus mogelijk dat daar nog iets zit als je zelf series samensteld of andere bron gebruikt voor je boeken, de Nederlandse winkel sorteerd niet automatisch de boeken netjes in series bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Ik koop ook uitsluitend bij US Amazon. Vandaag ook ern crash met een direct, via de aan het einde van een boek mogelijkheid, om het volgende deel te kopen, na het kopen en downloaden wilde ik het huidige boek sluiten en de nieuwe openen, maar het scherm werd blanco en de reader liet zich enkel nog opnieuw opstarten, na een zere vonger van het veel langer als normaal moeten ingedrukt houden van de aan/uit knop voor de reboot optie verscheen. Hij functioneert nu weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Hmm, net ook weer een nieuw boek hier, en ook geen probleem (software 5.18.2 PW11).
Het vreemde in jou geval is dat je het op 2 apparaten hebt. Dat doet mij denken aan een sync probleem, of iets (database?) dat corrupt geraakt is.

Is het een optie er 1 een complete reset te geven, en daarop schoon te beginnen met alleen het actieve boek dat je nu leest en de volgende in de serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
swhnld schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 16:08:
Hmm, net ook weer een nieuw boek hier, en ook geen probleem (software 5.18.2 PW11).
Het vreemde in jou geval is dat je het op 2 apparaten hebt. Dat doet mij denken aan een sync probleem, of iets (database?) dat corrupt geraakt is.

Is het een optie er 1 een complete reset te geven, en daarop schoon te beginnen met alleen het actieve boek dat je nu leest en de volgende in de serie?
Dat is zeker het overwegen waard, ik ga eerst nog even op de us ereader site neuzen, als ik daar geen soortgelijke problemen zie probeer ik het.
Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Let op:
Voor vragen omtrent het importeren, aankopen of naar Nederland verschepen van de Kindle kun je terecht in Shopping Forum.