Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Maar... Op de pagina van de non-touch kindle staat wel een foto van dit ding in combinatie met een verlichte hoes
Zo'n verlichte hoes vind ik wel een must eigenlijk, heb ik nu bij de Kindle 3 ook, het is super in bed. En die nieuwe zit in het midden, dus verlicht hem hopelijk wat regelmatiger dan die van de Kindle 3. Touch zou ik juist niet graag willen, ik vind die volgende/vorige knoppen juist super (als ze die ook op de touch hadden gemaakt zou ik die wel overwegen trouwens, maar zo te zien heeft die helemaal geen knoppen).
Als iemand trouwens een non-touch wil bestellen: Die zijn gelijk leverbaar maar als je de (onverlichte) hoes er bij neemt dan wordt ie pas op 31 Oktober geleverd, ik zeg het maar even
Ik ga denk ik niet upgraden, ik hoopte op een mooier scherm met hogere resolutie (a la iRiver HD) en meer contrast, maar dat zit er niet in. Deze nieuwe non-touch is iets handzamer dan mijn Kindle 3 maar het scheelt maar 3cm.
Ik vind de UI van de Fire wel erg gelikt trouwens, erg mooi gedaan (en ik ben nog wel een verstokte iPad gebruiker), en de prijs is echt zeer goed. Hoop dat die op termijn ook naar Europa komt.
Anoniem: 32279
Wat zouden jullie doen, de prs t-1 of de nieuwe kindle?
Tsja de Kindle kun je op dit moment pre-orderen. Uiteindelijke levertijd heb ik nog niet gevonden.Anoniem: 32279 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 20:28:
[...]
Maar incl verzendkosten kom je ongeveer uit op 1$ = 1 euro, dus op pak 'm beet 130 - 140 euro (schatting)
Dus moet je voor jezelf uitmaken of dat opweegt tegen de langere levering.
Qua specs is de Kindle Touch hetzelfde als de Kindle 3. Enige verschil wat ik zo snel kon vinden waren:
- grootte
- iets minder zwaar (Kindle 3 Wifi weegt ongeveer 245 gram)
- Wifi op N (2.4GHz)
- touch
- toetsen/uiterlijk.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Kindle op basis van geld.Anoniem: 32279 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 20:28:
oh, ik moet het even allemaal doorlezen, maar heb het wat druk en ben na vanavond een paar dagen op cursus. Ik heb de prs t-1 in pre order staan, maar daar ben ik 230 euro voor kwijt met hoes en oplader, even zien of dit goedkoper is.
Overig lijkt me niet veel verschil, en jij hebt vast geen last van MOBI/Epub toestanden....
1 "Kindle, Wi-Fi, 6" E Ink Display - for international shipment"
Electronics; $109.00
Ik moest 118 euro betalen inclusief verzendkosten. Heb er verder niks bijgenomen, hoes is er nog niet en een adapter heb ik misschien niet nodig en kwam daar ook niet helemaal uit wat nu de beste was. Dus dat laat ik maar even zo.
Nu even de bol.com pre order van de sony prs t-1 cancellen
En dan even zien wanneer een hoes met licht komt.
Edit: dit is ook wel handig, vandaag besteld en dan komt hij:
stimated delivery: Oct. 3, 2011 - Oct. 5, 2011
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 28-09-2011 21:19 ]
Ik heb net een K3 binnen (weekje) voor 143...... heet nu geloof ik de "keyboard"
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
je moet hem in amerika kopen voor 118 euro, dat is niet toch niet veel geld voor wat je krijgt? Die van mij zit nu op het vliegveld van San Francisco en het vliegtuig vertrekt over een uur naar Nederland.tehsojiro schreef op donderdag 29 september 2011 @ 03:05:
Ik wil hem wel bestellen, maar dan kom ik incl. verzending en importkosten uit op 118 euro. En de Duitsers willen hem niet naar Nederland sturen
Hoe bizar is dat, daar kan de TPG Post nog een puntje aan zuigen
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 29-09-2011 07:59 ]
Heeft iemand nog een goede tip voor een betaalbare cover, meebestellen deed het orderbedrag gelijk op 155 euro uitkomen. Dik 35 euro voor een beschermhoesje vind ik echt teveel voor een dergelijke aparaat.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811
We gaan in ieder geval een cover ontwerpen voor de nieuwe Kindle, deze komt
immers ook op de Europese markt. Voor de overige gepresenteerde modellen
komen er ook cases, alleen pas in November. De nieuwe Kindle case komt
volgende week online en zal vanaf dan ook worden verkocht.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice GeckoCovers.com
[ Voor 3% gewijzigd door Sempy op 29-09-2011 09:57 ]
Volgens mij las ik vorig jaar ergens dat de Kindle in de winkel ligt bij Best Buy, maar ik denk niet dat ze daar de nieuwe modellen ook meteen zullen verkopen.BjornE schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:49:
Zijn deze alleen online te koop? Of kan je ook als je bv. in de VS bent er een mee nemen uit een winkel?
Anoniem: 424651
Ziet er echt wel goed uit, was even in de verleiding the no touch te kopen, ook al heb ik een nog zo goed als nieuwe kindle 3. Maar denk dat ik toch maar even geduld ga oefenen en wacht tot de Touch in Nederland verkrijgbaar wordt via Amazon.
Fire ziet er ook goed uit, maar dat zie ik niet echt als een e-reader. Kan me niet voorstellen dat het lekker lezen is de hele dag op zo'n verlicht scherm, en buiten hoef je hem denk ik al helemaal niet te gebruiken. Ik ben benieuwd of er Facebook games op te spelen zijn, je weet wel, Sims Social, Farmville (al speel ik die niet) etc.
Dan zou ik hem nog wel overwegen want heb helemaal geen tablet pc en zou het toch wel eens uit willen proberen.
Hoop dus dat de Touch snel verkrijgbaar wordt ook buiten de US, maar zal wel volgend jaar worden denk ik. Wel jammer.
Vindt de NoTouch er ook wel mooi uitzien, maar de mogelijkheden van de Touch spreken me toch wel heel erg aan.
Bedoelen ze daar het "gewone" Pearl display mee net zoals op de Kindle 3, Nook Touch, Kobo Touch, Sony, .....?
http://youtu.be/MqiOvPBO0NM
Kindle Fire Hands-on.
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 424651 op 29-09-2011 13:49 ]
Ja volgens hun eigen specs pagina is het nog steeds de eInk Pearl.- J.W. - schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:43:
Ik vraag me af wat dat "most advanced e-ink display" nou betekent?
Bedoelen ze daar het "gewone" Pearl display mee net zoals op de Kindle 3, Nook Touch, Kobo Touch, Sony, .....?
Ah ok. Was die 7.34 trouwens in dollars of euro's? :-)Anoniem: 424651 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 23:19:
Heel veel wel, maar je zal af en toe ook tegen regio restricties op lopen. Plus meestal betaal je iets meer voor een boek dan de Amerikanen zelf. Vandaag was bijvoorbeeld The Hunger Games Trilogy gigantisch afgeprijsd. Amerikanen kunnen hem kopen voor 4.35 dollar, ik moest 7,34 betalen.
Nee, ik heb op mijn Kindle wel eens 'This is not available in your region' gehad, dan stond het boek wel in de store maar kon ik het niet kopen. Onder andere met het nieuwste boek van Dan Brown toen het net uit was. Ik weet niet of je die nu wel kan kopen, maar dat is toch wel een bekend boek dus ik was verbaasd (en geirriteerd) dat het niet kon.bartos88 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:57:
Kan ik als ik een kindle koop nou ook alle boeken kopen die US gebruikers kunnen kopen? Ik kan me herinneren dat ik ergens iets over boekenrechten heb gelezen.
[ Voor 91% gewijzigd door janvanduschoten op 30-09-2011 20:53 ]
Maar je hebt gelijk, dit topic gaat over die nieuwe Kindles, niet over mores
[ Voor 75% gewijzigd door janvanduschoten op 30-09-2011 20:51 ]
Overweeg om de Kindle touch aan te schaffen en een tijdje te wachten of bijvoorbeeld de volgende week leverbare Sony PRS-T1 te kopen. Mijn vergelijking met de twee heb ik in de thread E-readers vergelijken: Kindle versus Sony PRS-T1 opgenomen
[ Voor 72% gewijzigd door janvanduschoten op 30-09-2011 20:52 ]
OK, terug naar de nieuwe Kindles. Jammer dat Amazon de 'rest van de wereld' toch nog als een tweederangs markt beschouwt. Geen tablet voor ons, en de goedkoopste Kindle is hier (inclusief taxes en bezorgkosten e.d. ca. 120 euro) twee keer zo duur als in de VS (79 dollar, gratis bezorging is mogelijk, dus slechts zo'n 60 euro). Dat alleen al vind ik een reden om 'm niet te kopen. Hoe goed ie ook is, ik ga niet 2x zoveel betalen als ie waard is.
[ Voor 15% gewijzigd door janvanduschoten op 30-09-2011 20:54 ]
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Die beschikbaarheid vind ik ook jammer. Ze zouden hier allemaal beschikbaar moeten zijn en wat dat betreft ben ik het helemaal eens met je mening dat we hier als tweederangs markt beschouwd worden. Niet alleen door Amazon trouwens, ook door Apple en andere fabrikanten.zetmolm schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:04:
OK, terug naar de nieuwe Kindles. Jammer dat Amazon de 'rest van de wereld' toch nog als een tweederangs markt beschouwt. Geen tablet voor ons, en de goedkoopste Kindle is hier (inclusief taxes en bezorgkosten e.d. ca. 120 euro) twee keer zo duur als in de VS (79 dollar, gratis bezorging is mogelijk, dus slechts zo'n 60 euro). Dat alleen al vind ik een reden om 'm niet te kopen. Hoe goed ie ook is, ik ga niet 2x zoveel betalen als ie waard is.
Maar qua prijs ben ik het niet met je eens: De Amerikanen krijgen 30 dollar korting als ze er voor kiezen om advertenties te krijgen. Die zijn alleen gemaakt voor de Amerikaanse markt dus die adverteerders hebben ook geen zin om onze Kindles te sponsoren voor reclame waar ze toch geen voordeel uit halen. Wellicht gaan ze ook nog wel eens adverteerders in Europa zoeken. Ik hoop het ook wel.
Verder zit in Amerika de Sales tax (BTW) niet bij de prijs inbegrepen omdat die verschilt per staat. En hebben ze voordeel van het mazzeltje dat Amazon maar in een paar staten een fysiek kantoor heeft en dus in de andere staten geen sales tax hoeft te heffen. Maar Amazon is gewoon verplicht om bij verzending naar Nederland BTW te heffen. Zo is dat nu eenmaal. En dat je die dure internationale verzending niet gratis krijgt kan ik ook wel begrijpen. Het gaat trouwens wel snel en efficient doordat alles van tevoren in wordt geklaard.
Wat ik jammerder vind, is dat je niet gewoon op de Engelse en Duitse Amazon kan bestellen. Dat zou het al wat aantrekkelijker maken qua verzendkosten aangezien we dan wel in aanmerking zouden komen voor gratis verzendkosten. Ook zou het erg fijn zijn om daar gewoon boeken te kunnen kopen. Ik denk dat het komt doordat Europa auteursrechten regelt per land en Amerika op nationaal niveau maar leuk is anders
Anoniem: 296131
Het filmpje op de Amazon site van de 3g touch geeft ook de 3g dekking aan in meer dan 100 landen.
Wat ik ook mooi vind is dat ze de E-ink schermflikkering nog een heel stuk beter hebben gemaakt dan de Kindle 3. Zie deze video van cnet: http://reviews.cnet.com/e...ontentBody;1n#reviewPage1
Nee, die was ook alleen in de VS te krijgen.Brent schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 19:15:
Van de oude Kindle was er ook een reclame versie beschikbaar, was die ooit leverbaar buiten de VS? Ik heb er namelijk een hard hoofd in ivm de al vermelde doelgroepen. Amazon gaat natuurlijk niet per land over die spam onderhandelen...
Hoe dan ook, wat het voor mij vooral deed was dat ze eindelijk dat toetsenbordje hebben gedumpt. Ik vind dat zo lelijk en is (voor mijn gebruik) helemaal niet nodig. Daarnaast is dat ding nu wel heel erg dun en licht; precies wat ik wil.
Volgens Amazon krijg ik hem volgende week binnen. Ik ben benieuwd!
Een Kindle DX met een groot scherm zit rond de 300 euro, dat valt best mee in vergelijking met een tablet. Tweedehands op eBay zie je ze ook regelmatig voorbijkomen.Roel1966 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 19:58:
Leuke e-reader maar nadeel blijf ik vinden van de meeste e-readers, Kindle of Sony of welk merk dan ook, dat ze veelal in de betaalbare klasse maar tussen de 5 en 7 inch zijn. Voor mij met een ooghandicap is dat eenvoudigweg te klein en wanneer je dan een e-reader met groter scherm wilt dan is een tablet in vergelijking goedkoper.
Je kunt ze ook niet echt vergelijken. Ik heb zowel een Kindle als een iPad en wil geen van de 2 kwijt. De Kindle voor de boeken, de iPad als laptop. De laptop zelf is inmiddels verkocht.
Woensdag om 21:00 besteld en vrijdag om 10:30 bezorgd en dat uit Amerika

Ik moet hem nog bekijken, maar heb net 500 km gereden en ga eerst even eten enzo. Straks meer info.
Fantastisch! Ik ben benieuwd naar je indrukken.Anoniem: 32279 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 19:09:
Ik heb vrijdagochtend mijn nieuwe kindle al ontvangen. Echt bizar.
Woensdag om 21:00 besteld en vrijdag om 10:30 bezorgd en dat uit Amerika![]()
Ik moet hem nog bekijken, maar heb net 500 km gereden en ga eerst even eten enzo. Straks meer info.
- wordt zeer ecologisch verpakt verzonden. De doos is gelijk de verpakking, zeer makkelijk open te maken. Zit een handleiding bij dat je hem moet aansluiten op je pc om de echte handleiding te vinden en dat papieren foldertje is ook in het Nederlands te lezen.
- de knoppen om volgende / vorige pagina's te bekijken zitten links en rechts van de kindle en de vooruitknop is aanzienlijk groter dan de achteruitknop, dit zal heel fijn werken schat ik in (ga vanavond voor het eerst ermee lezen).
- hij is echt heel dun en licht, dunner dan een potlood en 5 keer zo licht als mijn vorige reader (bebook one).
- mooi donkergrijs matte kleur en het scherm is evenduidelijk als de sony 350's.
- de kindle zelf heeft geen nederlands menu erin zitten (wel engels, duits etc.). De screensaver die je ziet bij het opstarten is mooi (bergje met boom met iemand eronder die zit te lezen).
- bij het opstarten kan je met wifi verbinden. Dit werkt heel goed. Mijn netwerk (Kattenhuis) was in een miliseconde gevonden, ook het netwerk van de buren (rovershol) ziet hij en meer netwerken. Met een toetsenbordknopje krijg je een toetsenbord op het scherm om het wachtwoord van je wifi netwerk op te geven. En het werkt lekker, als je heel snel met de cursor gaat krijg je een soort snake spelletjes effect, hij is aanzienlijk sneller dan mijn bebook one en 2 keer zo snel als de sony 350 met het menu.
- tot mijn verbazing weet de Kindle al dat wat mijn naam en amazon.com account is, hoe bizar kan je het hebben

- Vervolgens kom je op het home scherm en zegt hij Welcome *** (hier staat mijn naam)
- De boeken die ik gekocht heb bij Amazon staan ook al geinstalleerd op mijn Kindle
- er zit een webbrowser op en die werkt gewoon goed
Nou, ik moet nu mijn kids op bed brengen, straks meer info over hoe het omzetten van een epub gaat en eens zien of ik meer leuke dingen kan vinden.
Ja, de goedkoopste, volgens mij heet hij de Kindle wifi.Brent schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 19:57:
Kunje nog even zeggen welke Kindle je hebt? Ik gok de 'gewone' (goedkoopste), maar je zegt het nergens expliciet. Klinkt goed iig.
Ik ben nu bezig boeken erop te zetten, dat gaat wat moeizaam. Ik had eerst niet door hoe het werkt, maar ik heb eens de welkomswizard van calibre opnieuw opgestart en kennelijk moet je er boeken per mail heensturen. Ik ben eerst alle handleidingenmeuk via de website van amazon.com te verwijderen, daar heb ik nu opeens een pagina waar ik mijn boeken kan beheren. Dat is mij nog niet helemaal duidelijk. Ik kon ook eerst een boek niet vinden, maar dat had ik kenelijk op amazon.co.uk gekocht en ik had een amerikaanse account, maar na wat heen en weer schuiven zie ik wel al mijn gekochte boeken er nu in.
Ik had alles in mappen en dan submappen en ga zo maar door, bijv. dit:
Science Fiction - Engels - Top 10 van websites - Naam auteur - Serie etc.
Maar dat wil mijn Kindle niet, ik mag maar 1 map aanmaken en daarin kunnen geen andere mappen. Dus ik moet even nadenken wat ik nu ga doen.
Het is irritant dat ik niet met Calibre ofzo een map kan aanmaken, ik moet alles intypen en dat werkt toch fijner met een toetsenbord van de pc dan op het scherm (al gaat het verder wel lekker, maar ik wil 800 mappen aanmaken en dat is nogal wat werk).
Ik moet dus even nadenken wat ik nu ga doen. Een boek erheen mailen via Calibre gaat goed en snel, ze komen ook via wifi zonder mijn tussenkomst binnen.
Het woordenboek werkt goed (had eerst alleen niet door hoe die werkt).
En je kan er iets met twitter en facebook mee doen, maar dat ga ik niet gebruiken, hij vraagt dan om je twitter gegevens e.d. , ik weet niet precies wat je daarmee kan.
Nadeel ten opzichte van de sony: je krijgt niet de covers gelijk te zien van de boeken, maar de titel / auteur. Het is dus wat minder visueel in het hoofdmenu. Als je een boek aanklikt kan je wel een cover bekijken.
Nou, ik ga nu maar eens een paar honderd boeken erheen mailen en zien of dat wat gaat worden.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 01-10-2011 20:44 ]
Kan je wat meer vertellen over de woordenboekfunctie? Is het niet erg onpraktisch om een woord op te zoeken doordat je geen touch hebt? Kan je ook vertalen naar het nederlands of is het alleen verklarend engels?
[ Voor 3% gewijzigd door sloth op 01-10-2011 21:40 ]
Dat woordenboek is echt heel goed. Je hebt onderaan de kindle een vierkanje en als je dan op de onderkant klikt gaat er een klein verticaal streepje steeds een stap naar beneden (bij elke druk op die toets). Dus als je een woord wilt opzoeken in regel 4 moet je een paar keer naar beneden klikken en dan naar rechts een paar keer totdat je bij het woord bent.sloth schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 21:40:
Leuk om je ervaringen te lezen
Kan je wat meer vertellen over de woordenboekfunctie? Is het niet erg onpraktisch om een woord op te zoeken doordat je geen touch hebt? Kan je ook vertalen naar het nederlands of is het alleen verklarend engels?
Het woordenboek vertaalt gelijk alles waar je cursor overheen gaat en dat gaat heel soepel en snel. Het werkt zeg maar net als de pijltjestoetsen op je toetsenbord, maar elke klik is dan 1 woord of 1 regel verder ipv 1 letter. Je kan in 2 seconden elke woord in de pagina selecteren en vertalen. Touch is daarvoor niet echt een aanvulling denk ik, het gemak is bijna hetzelfde. Touch is wel handiger voor de webbrowser denk ik als je iets moet aanklikken, dat gaat met dat navigeren lastiger.
Je krijgt gelijk onderaan het scherm in een kader een vertaling te zien van 3 regels die meestal voldoende is, maar je kan ook de uitgebreidere vertaling zien door 1 keer op het vierkantje te klikken en die zijn bij woorden die ik bekeken heb (bijv. het woord guy als test) tussen de 15 en 30 regels lang en heel erg goed. Ik sta versteld van de kwaliteit, het is beter dan een normaal woordenboek en ik heb zowel een Amerikaans als een Engels woordenboek gekregen (maar dat komt misschien omdat ik wat heb gesjoemeld met mijn account en een paar keer van Amerika naar Nederland naar Engelend ben verhuisd
Er zit alleen geen engels - nederlands woordenboek in, ik ga nog eens zien of ik die los kan kopen ofzo. Dat zou ook wel mooi zijn. Het is dus Engels - Engels wat ik nu heb. Ik had ook een Duits woordenboek , maar dat heb ik gewist zonder te kijken of het wat was.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 01-10-2011 21:53 ]
Misschien neem ik wel gewoon een washandje ofzo waar ik hem induw. Hij ligt toch alleen maar op mijn nachtkast.
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 01-10-2011 22:57 ]
Nee, dat niet. Maar ze scannen het serienummer bij verzending. Als hij verbindt met Amazon dan weet de server dat hij van jou is en wordt hij gelijk ingesteld en gesynct.Anoniem: 32279 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 19:32:
- tot mijn verbazing weet de Kindle al dat wat mijn naam en amazon.com account is, hoe bizar kan je het hebben, ze worden dus als geprogrammeerd voordat ze hem opsturen.
De mijne (Kindle 3) had niet gelijk WiFi beschikbaar en toen was hij gewoon 'leeg' tot ik verbond met WiFi. Daarom vragen ze gelijk om een WiFi access point
Wel slim gedaan en erg efficient (doos hoeft niet open voor hij verzonden wordt).
- Boeken kun je wel via bladiebla@free.kindle.com sturen, maar je kunt ze veel makkelijker via de USB-kabel oversturen. Dat gaat een stuk sneller en is voor Amazon een stuk minder belastend.
- mappen kun je in Calibre aan laten maken dmv een plugin. Enige nadeel is wel dat die mappen-structuur pas actief is wanneer je de Kindle reboot. Rebooten gaat door de slider van de powerknop 15 sec naar rechts te duwen. De structuur van de mappen kun je op meerdere manieren laten aanmaken. De default is op schrijver, maar je kunt in principe elke tag gebruiken die je wilt. Het moet echter wel allemaal in 1x. De mappenstructuur staat namelijk op de Kindle in een enkele file en je kunt dus eigen aanpassingen mogelijk overschrijven. Let hier dus op.
Ik zal in de startpost hopelijk vanavond nog een hele lijst met Calibre plugins opnemen, speciaal voor de Kindle.
Mocht je Kindle via USB nog niet herkend worden door Calibre, dan zou je de ID-string mogelijk even naar de makers van Calibre kunnen opsturen, maar ik vermoed dat je niet heel lang hoeft te wachten, gezien de update-frequentie van Calibre.
[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 02-10-2011 10:21 ]
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=118635
verder heb je met de goedkope kindle 1,3 gig aan ruimte om boeken op te slaan ,ik meen dat op de amazon site 2 gig staat, maar ik mis dus ergens wat mb's (aan 1,3 heb ik trouwens wel genoeg, aan 512mb zelfs, dus voor mij geen probleem).
[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 02-10-2011 11:27 ]
Mogelijk dat dan ook de reclame versies besteld kan worden?
Ik ken shipito.com, iemand ervaring met concurenten hiervan?
[ Voor 36% gewijzigd door 2green op 02-10-2011 11:15 ]
Een dergelijke service. Ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt, maar ze zijn redelijk bekend. Je hebt in feite een postadres in de US en de UK. Ik weet niet of het dan vervolgens legaal is om je kindle als gift ( i.e. geen invoerrechten ) door te laten sturen naar je adres in Nederland. Dat zou ik ook wel 's willen weten.
[ Voor 6% gewijzigd door FR33L04D3R op 02-10-2011 11:41 ]
Borderlinx draagt netjes invoerrechten etc af. Als voorbeeld, ik heb laatst een hp touchpad gekocht voor 99$ dollar. Hier is nog 75 dollar aan verzendkosten / invoerrechten etc op gekomen.FR33L04D3R schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 11:39:
http://www.borderlinx.com/
Een dergelijke service. Ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt, maar ze zijn redelijk bekend. Je hebt in feite een postadres in de US en de UK. Ik weet niet of het dan vervolgens legaal is om je kindle als gift ( i.e. geen invoerrechten ) door te laten sturen naar je adres in Nederland. Dat zou ik ook wel 's willen weten.
[ Voor 12% gewijzigd door m3gA op 02-10-2011 12:12 ]
[ Voor 24% gewijzigd door haakjesluiten op 02-10-2011 12:57 ]
Enige onderhuidse verschil wat ik kon vinden is dat de nieuwe (non touch) kindle 1 maand doet op een accu ipv 2 maanden en 2Gb heeft ipv 4GB. Zijn er nog andere verschillen?
Zelf heb ik geen ervaring met een van beide devices, maar het e.e.a. gelezen in deze thread op mobileread wellicht is het ook interessant voor jou de ervaringen daar even door te nemen.
Normaal zijn de verzendkosten volgens mij 10,50. Van de aanbieding weet ik het niet. In ieder geval vandaag nog 10,- extra korting als introductieprijs.
Nog 1 vraag als je (Engelstalige) boeken koopt voor de kindle bij amazon, betaal je dan in dollars?
[ Voor 20% gewijzigd door RoD op 02-10-2011 14:25 ]
De kindle plugin werkt ook met de nieuwe versie, maar je moet heel goed de uitleg lezen en niet zoals ik altijd doe maar gaan prullen, dat werkt niet in dit geval. Het omzetten van boeken van mijn oude reader naar de kindle kost wel veel tijd. Het kost ongeveer 4 uur werk om 2 gig in calibre te krijgen met een tabel erin met de gegevens die je wilt voor de kindle categorieen en dan kost het omzetten (epub naar mobi) ook nog eens uren werk.
Ik zou calibre alleen gebruiken voor bulk bestanden, voor een los boek kan je echt beter die mailoptie gebruiken. Na het mailen heb je het boek binnen een paar minuten automatisch op je kindle staan als wifi aanstaat. Al kan je ook gewoon een map met mobi boeken erop gooien via de verkenner, maar met de mapnaam enzo doet hij helaas niks (als ze daar nu eens wat mee doen zou hij 100% goed zijn, nu zou ik hem een 9 geven). Het is in iedergeval niet een apparaat wat je aan je moeder kan geven zonder uitleg, voor ons tweakers is prima te doen.
Wifi aan/uitzetten gaat heel makkelijk. Verder is het lezen zonder hoes niet heel fijn, hij is nogal dun en ik zou een wat dikkere leren hoes adviseren (die ga ik zelf ergens kopen).
Enige wat me nog niet gelukt is is het aanpassen van de screensavers (zitten wel leuke op, maar heb liever foto van mijn kinderen).
Oplader ga ik niet kopen, hij is ook op te laden met een micro usb oplader van een mobiele telefoon. Als je die hebt liggen kan je dus 10 euro besparen.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 02-10-2011 15:17 ]
kost weinig, weet niet meer hoeveel...
Ik ga morgen even langs de Hema in de pauze, ik laat weten of dat past (zal wel denk ik). Ik meen dat ik dat hier ook een keer gelezen heb, stom dat ik daar niet aan gedacht heb.florisje schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 15:30:
volgens mij heb ik het ook hier vandaan maar bij de hema is een hoesje te krijgen dat prima om de kindle past.
kost weinig, weet niet meer hoeveel...
Ik ga ook even bij de hogeschool langs, daar werkt mijn vrouw en verkopen ze kennelijk ook ereader hoezen, eens zien of daar wat van past.
Wel apart dat ik nergens een hoes kan kopen, net of het ding strikt geheim was voor alles en iedereen, zelfs voor de makers van hoezen. Meestal werken die toch met een geheimhoudingsverklaring ofzo. En 1,5 maand wachten op een officiele hoes duurt me ook wat lang.
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 02-10-2011 16:45 ]
De Kindle werkt net als een gewone USB-stick. dus als erheen kopieren te langzaam gaat, kun je in Windows (Control Panel -> Administrative Tools -> Computer Management -> Disc Management -> rechtermuisknop op device -> Properties -> Policies -> "better performance") de manier van cache-ing aanpassen.
Default staat 'ie in Windows 7 (en volgens mij ook Vista) op 'Quick Removal', maar dan gaat 'ie bij elke schrijfactie de file-tabel updaten.
Je kunt 'm dus ook zo instellen dat 'ie dat niet doet en dan gaat het schrijven veel sneller.
Nadeel is wel dat je 'm dan echt moet "ejecten" voordat je de stekker eruit trekt.
Kindle cases kun je ook krijgen bij amazon.co.uk. Sinds een tijdje verzenden zij gratis vanaf 25 euro naar NL en dan ook geen douane gedoe.
Ik heb liever een originele Kindle case dan een universeel plastic geval van de Hema of de Action.
Het oog wil ook wat
De Kindle 4 is inmiddels al ontleed: http://blogkindle.com/2011/09/kindle-4-disassembly-part-i/

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 296131 op 02-10-2011 21:26 ]
Ik zal dan even wat foto's plaatsen hier, als die storage bag large werkt heb je een mooie sleeve voor 4,95 euro.
Een cover wil ik eigenlijk ook nog, maar dan wel een mooie. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit of het met of zonder cover nu fijner leest. Misschien gebruik ik wel alleen de storage bag large voor de stof en lees ik gewoon met dat ding in de hand.
Maar aan de andere kant heb je dit:
http://www.amazon.com/gp/...399282&pf_rd_i=1268192011
Dat ziet er wel heel mooi uit. Alleen hebben die volgens mij een elastiek aan de binnenkant wat ik gewoon weer lelijk vind. En de originele covers hebben dat niet, maar die zijn weer aan de buitenkant lelijk.
Dat is wel een nadeel van de kindle, leuke hoezen brengen ze pas weken na de release uit en zijn erg duur en er zijn nog geen mooie te koop. Er komt er wel eentje vermoed ik, vond het bij mijn bebook one ook altijd fjin, maar ik wil wel een leuke hebben.
Als er niks beters komt neem ik denk ik deze:
http://ecx.images-amazon..../81Y43IgBdaL._AA1500_.jpg
Maar saai is hij wel. Ik wil liever met een mooi design op de voorkant en deze binnenkant. Zeg maar deze: http://images.amazon.com/...ichmedia/images/cover.gif en dan een binnenkant van de originele cover zonder lelijke elastieken.
Ik zal dat nog even aanpassen, had het in mijn vorige windows versie wel ingesteld, maar heb een nieuwe installatie gedaan en nieuwe image gemaakt en ben dit vergeten.TD-er schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 18:29:
Je kunt 'm dus ook zo instellen dat 'ie dat niet doet en dan gaat het schrijven veel sneller.
Nadeel is wel dat je 'm dan echt moet "ejecten" voordat je de stekker eruit trekt.
Mijn broer heeft nu een moederboard die het usb gebeuren versneld, die schrijft gewoon met 50MB/sec naar usb apparaten toe, maarja om er nu een nieuw moederboard voor te gaan kopen...
======================
Weet iemand of er een docking station voor de nieuwe kindle komt? Aan de onderkant zitten 2 van die zilveren contactplaatjes, ik denk dat je hem ergens in kan zetten daarmee en kan opladen.
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 03-10-2011 16:15 ]
Mmm, ik denk dat ik die dan niet ga gebruiken. Zie hier de hoes van de Hema van 4,95 euro die van heerlijke kwaliteit is (lekker zacht ook van binnen) en hij lijkt wel gemaakt voor de Kindle wifi. Ik sta versteld van de prijs / kwaliteit verhouding, wat een mooi ding (smaak is natuurlijk persoonlijk):Crazyanz schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:42:
Dat zijn contact punten voor sleeves met ingebouwde verlichting

En nog even een foto met de tweakers website op de browser, werkt heel verrassend goed trouwens (je gaat automatisch naar de mobile site):

50MB/s is heel waarschijnlijk USB3.Anoniem: 32279 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:05:
[...]
Ik zal dat nog even aanpassen, had het in mijn vorige windows versie wel ingesteld, maar heb een nieuwe installatie gedaan en nieuwe image gemaakt en ben dit vergeten.
Mijn broer heeft nu een moederboard die het usb gebeuren versneld, die schrijft gewoon met 50MB/sec naar usb apparaten toe, maarja om er nu een nieuw moederboard voor te gaan kopen...
[....]
Weet iemand of er een docking station voor de nieuwe kindle komt? Aan de onderkant zitten 2 van die zilveren contactplaatjes, ik denk dat je hem ergens in kan zetten daarmee en kan opladen.
Met USB2.0 kun je wel theoretisch tot 53 MB/s halen, maar dat is niet volgens specs (>512 Bytes/packet etc) en praktisch maximale zit rond de 42 MB/s en in de praktijk haal je max zo'n 30 - 35 MB/s, als het medium dat ook aankan.
Losse contactjes voor laden lijkt mij wel heel mooi. Zo'n micro-USB stekkertje is niet echt bedoeld om vaak in en uit te pluggen. Maar goed een Kindle laad je toch ook bijna nooit op.
* TD-er heeft gisteren voor het eerst in 2 maand de Kindle3 weer eens opgeladen.
het is met mijn usb 2.0 schrijf waarmee je dat haalt, er zit iets bij dat er een speciaal onderdeel op het moederbord zit die dat regelt, betreft dat moederbord uit het high end gamesysteem van tweakers best buy september 2011, maar dit is allemaal wel heel offtopicTD-er schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:07:
50MB/s is heel waarschijnlijk USB3.
Met USB2.0 kun je wel theoretisch tot 53 MB/s halen, maar dat is niet volgens specs (>512 Bytes/packet etc) en praktisch maximale zit rond de 42 MB/s en in de praktijk haal je max zo'n 30 - 35 MB/s, als het medium dat ook aankan.
Ik ben epubs aan het omzetten, moet er nog 1200 stuks en mijn pc doet er 2 per uur. Ik heb morgen naar het werk even een usb stick mee met calibre portable en zet wel even een paar pc's tegelijk aan het werk als er wat vrij zijn, dat scheelt weer wat werk.
Tip voor mensen die een kindle bestellen: zet alvast al je epubs om naar .mobi, scheelt heel wat gedoe als je hem straks thuis ontvangt.
De kindle 3 heeft naar mijn weten een accu die 2 keer zo groot is als in de kindle 4, maar je moet gewoon wat sneller lezen, dan is hij ook sneller leegTD-er schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:07:
* TD-er heeft gisteren voor het eerst in 2 maand de Kindle3 weer eens opgeladen.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 03-10-2011 20:32 ]
De nieuwe kindle heeft een accu met de helft van de capaciteit van de oude kindle opgegeven accu duur is dan ook 1 maand ipv 2. Ze hebben echt elke cent bespaard om het apparaat zo goedkoop mogelijk aan te kunnen biedenTD-er schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:07:
[...]
50MB/s is heel waarschijnlijk USB3.
Losse contactjes voor laden lijkt mij wel heel mooi. Zo'n micro-USB stekkertje is niet echt bedoeld om vaak in en uit te pluggen. Maar goed een Kindle laad je toch ook bijna nooit op.
Leuk detail is de klantvriendelijke aanlevering van het apparaat. Net doosje waar je eenvoudig een strip van aftrekt en vervolgens hou je een herbruikbare verpakking over (in afwachting van een nog te bestellen hoes of cover). FF wifi instellen en je account bij Amazon wordt gelijk herkend.
Het is mijn eerste e-reader dus lastig te vergelijken met anderen, maar naar mijn beleving is de Kindle een stuk lichter en dunner dan andere readers (iriver, bebook) die ik wel eens in de hand heb gehad. Ook perfect dat de bladerknoppen aan beide zijden van het apparaat zitten, kan ik als linkshandige wel waarderen.
Omzetten van epubs naar mobi was dankzij de link van Dikkiedikdik naar plugin en instructies een fluitje van een cent. Conversie neemt wel veel tijd in beslag bij veel bestanden, dus inderdaad iets om alvast vooruit te doen.
Ook zeer tevreden over het lezen zelf, lettergrootte e.d. is eenvoudig in te stellen. De browser beschouw ik als een leuke freebee waarmee je in noodgevallen eens je mail kan je checken. Typen gaat met de vierpuntstoets gewoon te langzaam. Dus als je dit belangrijk vind moet je op de touch-versie wachten. Heb de wifi dus ook maar uitgeschakeld om de accuduur te verlengen.
Iemand ervaring met opladen via zo'n usb-lader van de HEMA? Want anders haal ik die samen met die hoes en ben ik voor 11 euro klaar tot ik uitgevonden heb of ik een echte cover ga missen.
Niet? Het gaat bij mijn smartphone al 2 jaar elke dag goed hoor. Zou niet weten waarom het bij een e-book, dat je eens per maand oplaadt, niet goed zou gaan.TD-er schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:07:
[...]
Losse contactjes voor laden lijkt mij wel heel mooi. Zo'n micro-USB stekkertje is niet echt bedoeld om vaak in en uit te pluggen.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Ik ga zo wel even die oplader kopen, ik kan er ook wel nog eentje gebruiken (beneden heb ik de oplader van de ladyphone van mijn vrouw die ermee werkt).Sempy schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 08:18:
Iemand ervaring met opladen via zo'n usb-lader van de HEMA? Want anders haal ik die samen met die hoes en ben ik voor 11 euro klaar tot ik uitgevonden heb of ik een echte cover ga missen.
Ik ga hem over een half uurtje kopen. Neem ik gelijk een 2e hoes mee als reserve omdat die zo goed bevalt.
[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 04-10-2011 10:03 ]
Ik heb rss feeds in calibre en die laat ik via de knop fetch news omzetten in .mobi. Nu heb ik die "boeken" op de kindle gezet, maar die mag ik niet in een collectie stoppen van mijn kindle omdat het issues zijn en geen documents.
Als ik ze lees is de onderkant van het scherm ook anders, ik kan artikels skippen etc. in dat menu'tje. Dat werkt heel heel fijn, maar ik wil ze ook in een collectie (lees mapje) stoppen.
Iemand daar een truuk voor (wellicht met zijn/haar oude kindle)?
Ik denk dat het lampje onder de kindle straks ook groen wordt, dat laat ik nog weten zodat iedereen zekerheid heeft.
Ik was trouwens 16,85 euro kwijt voor hoes + oplader + mini usb kabel van 1,8 meter.
Edit: het lampje is groen, mijn kindle is weer opgeladen (in 5 minuten tijd, maar had gisteren maar 30 pagina's gelezen toen hij al vol was). Dat hema ding werkt dus prima.
Kosten die je kwijt bent:
Kindle wifi zonder reclame met invoerheffing en verzendkosten via dhl: 118 euro
usb netadapter van de hema: 5,95 euro
usb kabel micro van de hema: 5,95 euro
opbergtas large van de hema; 4,95 euro
totale kosten van kindle wifi: 134,85 euro
totale kosten
Volgens mij als je hem in standby zet. Maar deze versie kun je alleen in de US krijgenSnoeiKoei schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:03:
Hoe storend is die reclame nou voor die "gesponsorde" uitvoering, het is toch alleen een newsletter die je periodiek gemaild krijgt en gewoon kunt negeren, of zitten er nog irritante bij-effecten aan vast ofzo?
als hij op de screensaver staat inderdaad (doet hij ook automatisch na ee bepaalde tijd niet gebruiken) en in het hoofdmenu onderaan het scherm.m3gA schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:13:
[...]
Volgens mij als je hem in standby zet. Maar deze versie kun je alleen in de US krijgen
Ik ervaar reclames als zeer storend, ik betaal graag 30 euro meer voor een versie zonder reclame. Maar inderdaad is die met reclame niet in Nederland te koop. Je bent in Nederland met de huidige koers 118 kwijt voor de goedkoopste kindle.
Niet alleen dan, je ziet ze ook onderin het 'home screen', waar je je boekenoverzicht hebt. Maar niet tijdens het lezen.m3gA schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:13:
[...]
Volgens mij als je hem in standby zet. Maar deze versie kun je alleen in de US krijgen
Over Mexxbooks is in dit forum al een discussie geweest. Conclusie is meer van: wie durft.SnoeiKoei schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:40:
Bij Mexxbooks.com zie ik toch een versie met reclame, of is dat wat anders?
Je kunt als alles klopt dan inderdaad aan het US-model met reclame komen.
De durf is meer dat het blijkbaar een nieuw bedrijfje is en je voor zendingen naar NL met een aparte betaling 10 euro extra moet overmaken.
\[e-readers] aankoopadvies
(Eventueel d.m.v. importeren via de pc of bookmarks in de browser?)
Als de touch versie browsen makkelijker maakt, wacht ik misschien toch maar even.
edit: Het antwoord was vrij eenvoudig op het internet te vinden.. o.a. http://ireaderreview.com/...-most-out-of-your-kindle/ en http://www.flickr.com/photos/22042381@N07/5007437918/
[ Voor 34% gewijzigd door Muurtegel op 05-10-2011 00:35 ]
Ik ben zeer onder de indruk wat de kindle doet met de news feeds die ik uit calibre haal (heb in calibre rss feeds erin gezet en haal die elke week op).Muurtegel schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 22:21:
Is de kindle enigszins geschikt om RSS feeds of blogs mee te lezen?
(Eventueel d.m.v. importeren via de pc of bookmarks in de browser?)
De kindle ziet die als issues, als je ze uit hebt verdwijnen ze weer automatisch van je kindle (dat is wel even wennen). Je kan van artikel naar artikel springen met een knop, inhoudsopgave inzien etc. Dat is zeer goed uitgevoerd, vermoedelijk omdat je ook een abonnement op kranten enzo kan nemen die vast ook zo werken.
Ik heb zelf geen blogs via de browser gelezen, het werkt in iedergeval goed als er een mobile variant van de blog is, mocht je nog vragen hebben over een specifieke site, dan kan ik het voor je testen.
Het enige nadeel dat ik ervaar (maar dat kan onwetendheid zijn) is dat ik die issues niet in een collection kan stoppen. Nu heb ik al wel het hoofdmenu kunnen aanpassen zodat ik eerst de collections te zien krijg en dan de issues, maar ik was van plan heel veel collections aan te maken en dan werkt het weer niet goed, dus ik moet er nog even over nadenken wat nu de beste manier is.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 05-10-2011 09:30 ]
Bedankt voor de info! Dat is erg goed nieuws. Ik zit nu alleen nog te twijfelen of ik moet wachten op de touch versie. Lijkt me toch makkelijker met typen e.d. Alleen jammer dat deze pas eind november uit komt..Anoniem: 32279 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 09:29:
[...]
Ik ben zeer onder de indruk wat de kindle doet met de news feeds die ik uit calibre haal (heb in calibre rss feeds erin gezet en haal die elke week op).
De kindle ziet die als issues, als je ze uit hebt verdwijnen ze weer automatisch van je kindle (dat is wel even wennen). Je kan van artikel naar artikel springen met een knop, inhoudsopgave inzien etc. Dat is zeer goed uitgevoerd, vermoedelijk omdat je ook een abonnement op kranten enzo kan nemen die vast ook zo werken.
Ik heb zelf geen blogs via de browser gelezen, het werkt in iedergeval goed als er een mobile variant van de blog is, mocht je nog vragen hebben over een specifieke site, dan kan ik het voor je testen.
Het enige nadeel dat ik ervaar (maar dat kan onwetendheid zijn) is dat ik die issues niet in een collection kan stoppen. Nu heb ik al wel het hoofdmenu kunnen aanpassen zodat ik eerst de collections te zien krijg en dan de issues, maar ik was van plan heel veel collections aan te maken en dan werkt het weer niet goed, dus ik moet er nog even over nadenken wat nu de beste manier is.
Kan je vertellen hoe de cover bevalt? En kan je de cover dubbelklappen als je aan het lezen bent?Sempy schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:53:
Na een weekendje er toch achter gekomen dat een losse reader in de hand toch niet lekker is als je voor langere tijd leest. Ik heb nu de cover van Gecko gekocht (blauw/zwart).
En zit hij wel stevig daarin?
Ik denk na over de zwarte, de andere hebben een kleurtje onderaan in de hoeken als je leest en dat lijkt me te storen. Heb jij daar last van?
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 10-10-2011 20:32 ]
Seen it all done it all can't remember most of it
Voor vragen omtrent het importeren, aankopen of naar Nederland verschepen van de Kindle kun je terecht in Shopping Forum.