Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:29
Bij mij was het donderdagochtend besteld en maandagochtend geleverd. Als je op safe wilt spelen, bestel je gewoon op vrijdag en heb je hem als het goed is volgende week dinsdag/woensdag binnen.

@Dikkiedikdik: als het goed is, wordt hij vandaag bezorgd. Ga ik gelijk even proberen of het lampje van de Action er lekker op blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sempy schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:16:
@Dikkiedikdik: als het goed is, wordt hij vandaag bezorgd. Ga ik gelijk even proberen of het lampje van de Action er lekker op blijft zitten.
Dank je, ik denk dat ik hem ook ga bestellen, maar wacht even een review van jouw kant af. Ik vind de geheel zwarte wel mooi passen bij mijn readertje, de vorige cover die ik had op een andere ereader was ook helemaal zwart.

Ben benieuwd :)

Welk lampje van de action heb je eigenlijk? Die met die usb oplader of die met de batterijtjes (die is al wel wat ouder)?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:29
Cover kwam pas gisteren binnen, ze verzenden namelijk per briefpost (geen verzendkosten), overigens wel netjes verpakt. Cover ziet en voelt degelijk en netjes afgewerkt. De Kindle past er precies in, onder in de leren lussen en boven met de 2 elastieken. Alle knoppen en kabelingangen zijn ook met cover goed bereikbaar.

Het lezen met de cover dubbel gevouwen gaat uitstekend en is eigenlijk precies waar ik naar op zoek was. Wat meer volume in je hand dan enkel die heel dunne Kindle. De gekleurde lussen onder stoorde mij persoonlijk niet, maar ik ben niet iemand die gauw last heeft van omgevingsfactoren. Heb je dat wel, dan storen de elastieken bovenaan denk ik eerder, zeker als je voor de zilvergrijze binnenkant zou nemen.

Helaas was de Kindle + cover net iets te dik om als geheel in het bekende HEMA-tasje te passen. USB-lampje ging er ook op, al geef ik de voorkeur aan m'n bedlamp (maar dat staat los van de cover).

Wat mij betreft een aanrader, ik kan gewoon niet bedenken wat de forse meerprijs voor een originele cover aan extra comfort kan opleveren.

Afbeeldingslocatie: http://www.geckocovers.com/images/kindle-00010001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je voor de recensie.

Ik heb hem nu ook besteld, vind het wel niet de mooiste cover, die van 60 dollar van Amazon zelf vind ik mooier, maar die prijs vind ik wat hoog (een kindle kost immers 109 euro, dat is meer dan de helft).

Ik heb de zwart / zwart versie genomen en net via ideal betaald. Benieuwd wanneer ik hem krijg, de reden dat ik hem genomen heb is dat je hem dubbel kan klappen, ook precies wat ik zoek. Hij is wat heel dun om zonder hoes te gebruiken.

Edit: ze zijn snel, 45 minuten na betaling is mijn hoes al verzonden, komt hij morgen denk ik aan, kan ik weer lekker lezen met iets meer volume in mijn handen :9

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De gecko covers zijn lekkere covers, heb er zelf ook 1 al moet ik bekennen ik gebruik hem niet meer. Heb zelf de nieuwe kindle nog niet, heb de kindle keyboard en ik ben voor die al heel snel overgeschakeld op de originele lighted cover van kindle. Duur, maar het zeker waard, geen rondzeulen van een los lampje en altijd een lampje bij de buurt als je er 1 nodig hebt, plus geen zorgen over de batterijen want hij haalt zijn power van de kindle.

Ik zelf zit met smart te wachten tot de touch edition in Europa uitgebracht wordt, want wil eigenlijk die versie kopen en dan ga ik zeker weer een lighted cover er bij kopen, want ook al is hij duur, het gebruiksgemak maakt het die prijs zeer zeker waard, alleen jammer dat ze geen echte roze cover meer hebben.

Maar verleiding is wel groot om niet nu al die baby kindle zoals velen hem noemen te bestellen. Het ziet er gewoon veel strakker en mooier uit dan een kindle keyboard. Maar ik bijt nog even op mijn tanden en hoop dat ze niet te lang wachten op een release buiten Amerika van de Touch en Fire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniozi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-08 15:40
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:55:
De gecko covers zijn lekkere covers, heb er zelf ook 1 al moet ik bekennen ik gebruik hem niet meer. Heb zelf de nieuwe kindle nog niet, heb de kindle keyboard en ik ben voor die al heel snel overgeschakeld op de originele lighted cover van kindle. Duur, maar het zeker waard, geen rondzeulen van een los lampje en altijd een lampje bij de buurt als je er 1 nodig hebt, plus geen zorgen over de batterijen want hij haalt zijn power van de kindle.
Ik vraag me altijd nog af hoe hard zo'n lampje nou nodig is. Zit zelf met lezen van fysieke boeken en tijdschriften eigenlijk nooit om licht verlegen. Meestal doe ik gewoon een lamp aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniozi schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:02:
Ik vraag me altijd nog af hoe hard zo'n lampje nou nodig is. Zit zelf met lezen van fysieke boeken en tijdschriften eigenlijk nooit om licht verlegen. Meestal doe ik gewoon een lamp aan.
Ik heb een lampje nodig als ik lees in onze vakantiewoning. Dit omdat er anders de hele tijd muggen naar binnen komen door het ventilatieroostertje.

Thuis lees ik altijd met een bedlampje, heb er een dimmer opgezet en kan de bundel licht wat verplaatsen zodat mijn partner er geen last van heeft als ze al slaapt.

Ik heb mijn cover thuis ontvangen, zal straks als ik tijd heb even een foto maken van de hoes met kindle erin.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
[...]Ik vraag me altijd nog af hoe hard zo'n lampje nou nodig is. Zit zelf met lezen van fysieke boeken en tijdschriften eigenlijk nooit om licht verlegen. Meestal doe ik gewoon een lamp aan.
Ik kan niet zonder. Zelfs een Pearl scherm is nog steeds een stuk donkerder dan een slecht pocketboek. De achtergrond is lang niet wit. In slecht licht is zo'n lampje een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Gecko hoes binnen (gisterochtend besteld en betaald), foto is door mijzelf gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/111pn9s.jpg

Kwaliteit is beter dan ik verwacht had. Voor 20 euro is het echt een koopje. De hoes is zelfs beter dan de hoes die ik van de Bebook One had. Je dunne Kindle is in 1 keer gewoon een lekker boek geworden dat je prima kan vasthouden.

Voelt ook luxe aan, mooie uitstraling heeft het geheel. En zeer fijn dat je er aantekeningen e.d. in kan stoppen aan de linkerkant.

Verder nog een linkje met een uitleg over pdf / strips op de Kindle, zaten wat dingen in die ik zelf niet wist:
YouTube: Kindle 4 PDF Review - $79 Kindle

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb hem regelmatig nodig, ik lees haast hoofdzakelijk in bed voor het slapen gaan en daar heb ik geen bedlampje boven mijn bed hangen. Dus voor mij is het gewoon handiger om een cover met ingebouwd licht te hebben. Plus er zijn altijd wel omstandigheden dat je wilde dat je je lampje bij je had omdat het licht net even wat slechter is als je op reis bent ofzo. Dus voor mij zijn die paar extra dollars het wel waard om gewoon een cover te hebben waar het licht ingebouwd zit zodat ik niet nog eens extra ballast in de vorm van een lampje altijd mee moet slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Ik heb een mail binnengekregen van Amazon over de nieuwe document-service die geintroduceerd is voor de nieuwe Kindle's, maar kennelijk met een software update van de "Kindle Keyboard" ook voor de Kindle 3 te gebruiken is op de vorige generatie Kindle's.
Dear Kindle Customer,

As a past user of the Kindle Personal Documents Service, we are pleased to let you know about some improvements:
• Your documents are now automatically archived in your Kindle library (you can control this from the Manage Your Kindle page at www.amazon.com/manageyourkindle).
• Archived documents can be re-downloaded from your archive to the all-new Kindle and Kindle Touch devices, as well as Kindle Keyboard (Kindle 3rd Generation--requires the latest software update v3.3 from www.amazon.com/kindlesoftwareupdates) – you will be able to find and download your documents from any of these devices that are registered to your account.
• Now (just as with Kindle books) Whispersync automatically synchronizes your last page read, bookmarks and annotations for your documents (with the exception of PDFs) across devices.

We expect to extend these features to Kindle Fire and Kindle apps (such as Kindle Cloud Reader, Kindle for Android, Kindle for iPhone, Kindle for PC, and Kindle for Mac) in the coming months.

You can control these new features from the Manage Your Kindle page at www.amazon.com/manageyourkindle where you can see a list of your archived documents, re-deliver documents to your Kindle, delete any document from archive, or even turn off archiving for your account.

Learn more about the Kindle Personal Documents Service from our help pages at www.amazon.com/kindlepersonaldocuments .

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het nut niet zo van die nieuwe Amazon toepassingen, maar heb zelf ook maar 1 Kindle en gebruik niet meerdere apparaten. Misschien is het dan handig, maar het lijkt me niet dat er nu zoveel mensen zijn die verschillende apparaten hebben en ze ook nog eens afwisselend gebruiken.

Wat ik wel grappig vind van de Kindle is dat je na het lezen van een boek gelijk via je reader online op twitter/facebook/amazon.com een recensie / berichtje kan zetten dat je het boek uithebt. Gebruik het zelf verder niet, wil niet dat amazon bijv. mijn twittergebruikersnaam weet, maar er zijn vast mensen die dat leuk vinden en het zal prima vloeiend werken schat ik in (net zoals bijv. bij bol.com dat je nu gelijk op twitter kan zetten dat je iets gekocht hebt).

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:04:
Ik snap het nut niet zo van die nieuwe Amazon toepassingen, maar heb zelf ook maar 1 Kindle en gebruik niet meerdere apparaten. Misschien is het dan handig, maar het lijkt me niet dat er nu zoveel mensen zijn die verschillende apparaten hebben en ze ook nog eens afwisselend gebruiken.
Ik heb Kindle geinstalleerd op mijn smartphone. In een verloren moment kun je dan altijd verder lezen in je boek. Het hoeft dus geen fysieke Kindle te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat verder lezen werkt denk ik alleen als je het boek via de site van amazon (of via dat emaildres) naar je kindle stuurt? Of zou de kindle als je wifi aan hebt staan zelf een copy gaan maken van je boeken die je met de windows verkenner (of een andere tool) erop hebt gezet? Hij zal toch iets met wifi moeten doen omdat amazon anders niet weet waar je gebleven bent?

Zelf heb ik wifi uitstaan, maar ik heb opeens allemaal nieuwe screensavers. Vraag me ook af waar die nu vandaan komen, die waren er vorige week nog niet. Of zitten er gewoon een paar honderd screensavers in en krijg je elke week / maand een ander aanbod te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Die kindle fire ziet er leuk uit, maar zeven inch is beetje klein voor thuisgebruik voor internet wifi denk ik. Wat is jullie mening daarover?

[ Voor 7% gewijzigd door Crescendo op 15-10-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZoutePeper schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:11:
Die kindle fire ziet er leuk uit, maar zeven inch is beetje klein voor thuisgebruik voor internet wifi denk ik. Wat is jullie mening daarover?
De verwachting is dat ergens tussen januari en april 2012 een grotere Kindle Fire (versie 2.0) uitkomt, dat heb ik vernomen via de podcasts van engadget.com en die gasten hebben het meestal bij het rechte eind. Er sijpelde daar ook wat door dat je beter daarop kan wachten.

Dus als je niet veel haast ermee hebt zou ik daarop wachten, ze verwachten een 10 inch scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Klinkt goed. Ben benieuwd. Wat ik dan bij die tablets altijd heb, dadelijk koop je er nu één en wordt hij niet meegeupdate naar de eerstvolgende Android. Het lijkt mij namelijk niet dat merken hun oude tablets ook meteen mee updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kindle Fire en kindle Touch zijn nog niet verkrijgbaar buiten Amerika.

De verleiding om de baby kindle te kopen wordt hier steeds groter. :P

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
ZoutePeper schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:23:
Klinkt goed. Ben benieuwd. Wat ik dan bij die tablets altijd heb, dadelijk koop je er nu één en wordt hij niet meegeupdate naar de eerstvolgende Android. Het lijkt mij namelijk niet dat merken hun oude tablets ook meteen mee updaten.
Die kans is groot met de Kindle Fire, deze wordt niet verkocht als Android tablet, maar met hun eigen OS. Dit is wel gebaseerd op Android, maar dat is zelfs nu al een oudere versie. Je koopt een Amazon consumptie apparaat met wat mogelijkheden voor apps, geen Android tablet.

Verder is Amazon met de Kindle altijd erg slecht in het porten van nieuwe features naar oude hardware (zelfs als dit technisch kan) dus ik zou er niet te veel van verwachten op dat gebied. Voorbeeld: de kindle 2 heeft nooit de nieuwe fonts gekregen (sans-serif) en de kindle 3 krijgt niet de nieuwe refresh en screensavers.

Niettemin denk ik wel dat het een grote kanshebber wordt hoor. Juist doordat Amazon alles tot in de puntjes zelf te bepaalt. De Apple aanpak dus en de iPad bewijst dat dat werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 16-10-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:49:
Kindle Fire en kindle Touch zijn nog niet verkrijgbaar buiten Amerika.

De verleiding om de baby kindle te kopen wordt hier steeds groter. :P
Binnen Amerika zijn ze toch ook nog niet te verkrijgen? (Ik dacht 21 november pas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:30:
Heb de Gecko hoes binnen (gisterochtend besteld en betaald), foto is door mijzelf gemaakt:

[afbeelding]

Kwaliteit is beter dan ik verwacht had. Voor 20 euro is het echt een koopje. De hoes is zelfs beter dan de hoes die ik van de Bebook One had. Je dunne Kindle is in 1 keer gewoon een lekker boek geworden dat je prima kan vasthouden.

Voelt ook luxe aan, mooie uitstraling heeft het geheel. En zeer fijn dat je er aantekeningen e.d. in kan stoppen aan de linkerkant.

Verder nog een linkje met een uitleg over pdf / strips op de Kindle, zaten wat dingen in die ik zelf niet wist:
Zie dat ze de covers voor de nieuwe kindles veranderd hebben en dat ze met elastiek sluiten, vindt ik mooier dan de oude covers die ik ook heb en die nog met magnetische strap sluiten.

Wilde alleen dat ze eens wat meer leuke kleuren gingen voeren, de kleuren die ze nu hebben, blauw, zwart en rood zijn toch wel beetje saai. Als ze een roze cover zouden hebben zou ik er zo 1 kopen weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:30:

[afbeelding]

De binnenkant is wat anders dan mijn oude kindle 3 cover..ik zie 2 kleine horizontale vakken links aan de binnenkant..zit er ook een verticaal groot vak in zie ik dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 16:01:
De binnenkant is wat anders dan mijn oude kindle 3 cover..ik zie 2 kleine horizontale vakken links aan de binnenkant..zit er ook een verticaal groot vak in zie ik dat goed?
Je hebt 2 horizontale vakken, maar geen vak verticaal. Dat is een soort strook elastiek waar je papier onder kan stoppen, prima bruikbaar voor een stuk papier dat evengroot is als de kindle.

Ik kan er wel een foto van maken, maar dan moet ik eerst even de net bestelde inkt voor de printer krijgen, er moet namelijk een kaartje in of namen van hoofdpersonen in de boekenserie die ik nu lees, dat volgt later deze week.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de opheldering. Vindt de nieuwe uitgave toch wel mooi, blij dat ze nu elastiek gebruiken wat je ook kan gebruiken als sluiting in plaats van zo'n gesp, die vond ik alleen maar irritant. Vindt elastiek makkelijker, zit ook op mijn lighted cover.

Heb op hun facebook page al gevraagd of ze niet ook een roze/paarse uitgave kunnen maken van deze cover, ga namelijk toch de basic kindle maar bestellen. Gewicht en formaat zijn voor mij toch doorslaggevend tegen over de Touch. Nu nog beslissen over kleur..zwart vindt ik te saai dus denk dat het bij mij tussen wit of blauw gaat worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muurtegel schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 14:05:
[...]

Binnen Amerika zijn ze toch ook nog niet te verkrijgen? (Ik dacht 21 november pas)
Klopt. Enige die zowel in Amerika als in Europa al verkocht wordt is de baby kindle/basic kindle/kindle no touch. De rest komt pas in november uit maar dan alleen voor Amerika, wanneer de touch en fire hier komen is nog onbekend zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 16:37:
Bedankt voor de opheldering. Vindt de nieuwe uitgave toch wel mooi, blij dat ze nu elastiek gebruiken wat je ook kan gebruiken als sluiting in plaats van zo'n gesp, die vond ik alleen maar irritant. Vindt elastiek makkelijker, zit ook op mijn lighted cover.
Oh, kan je dat elastiek daar ook voor gebruiken, had ik niet eens door :o
Hij bleef wel dichtzitten bij mij.

Als je een antwoord over meer kleuren hebt, laat je het dan weten? Ik heb zwart maar genomen omdat mijn vorige ereaderhoes ook zwart was en ik de andere kleuren niet zo mooi vond. Ik wil eigenlijk de binnenkant dan ook bijv. blauw hebben en niet alleen die 2 stukjes leer onderaan.

Maar verder bevalt de hoes goed, perfecte kwaliteit en lekkere zachte stof die heerlijk aanvoelt, lijkt wat op suede bij de stukken waar je hem vasthebt. Als er mooiere kleuren komen ga ik gewoon een andere hoes daar bestellen, 20 euro is toch prima te doen en die prijs is incl. verzendkosten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 20:25:
[...]

Als je een antwoord over meer kleuren hebt, laat je het dan weten? Ik heb zwart maar genomen omdat mijn vorige ereaderhoes ook zwart was en ik de andere kleuren niet zo mooi vond. Ik wil eigenlijk de binnenkant dan ook bijv. blauw hebben en niet alleen die 2 stukjes leer onderaan.

Maar verder bevalt de hoes goed, perfecte kwaliteit en lekkere zachte stof die heerlijk aanvoelt, lijkt wat op suede bij de stukken waar je hem vasthebt. Als er mooiere kleuren komen ga ik gewoon een andere hoes daar bestellen, 20 euro is toch prima te doen en die prijs is incl. verzendkosten.
Yup zo zag ik hem tenminste op facebook gepost, foto met elastiek eromheen om hem dicht te houden.

Jammer genoeg denk ik niet dat ze de cover van binnen ook de kleur van de voorkant gaan doen. Wel jammer want dat vindt ik ook meer bij elkaar passen. Maar zou wel wat meer kleuren willen zien ja en dan vooral roze wat mijn favoriete kleur is, heb ook een roze lighted cover. Vindt het jammer dat ze die kleur niet meer hebben voor de kindle 4. Is nu een soort paars geworden, maar als ik de foto's zo zie, wel een hele raar kleur paars. Meer bordeaux rood.

De binnenkant is wel lekker zacht, enige nadeel waar ik achter kwam met mijn kaft voor de kindle 3...het trekt als een gek haren aan. Ik heb een kat dus kon elke keer eerst weer katten haren van mijn scherm af plukken omdat die allemaal aan de binnenkant van de kaft bleven plakken.

Maar verder vond ik de gecko cover ook een heel lekkere cover, voelde gewoon goed aan. Mijn vorige gecko cover was een zwarte dus ik ben nu wel in voor een andere kleur, maar rood is niet mijn kleur..dus denk dat het toch tussen blauw of wit gaat bij mij. Jammer dat ze de paarse kleur die ze voor de kindle 3 wel hebben niet voor de 4 hebben. Maar misschien komt die nog als ze zien dat de 4 een succes is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt in roze in iedergeval deze:

http://www.amazon.com/Mar...r/dp/B005HSG482/ref=_2_13
http://www.amazon.com/Mar...r/dp/B005HSG37E/ref=_2_10

Maar echt beter dan de Gecko covers lijken mij die niet helaas.

Dat dichtdoen met dat elastiek werkt goed. En de 4 katten hier hebben er gelukkig nog niet naar omgekeken, ze ligen momenteel meer op de mediaplayer (wat ook niet fijn is met de haren).

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2011 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een definitief antwoord op de vraag welke sites je kan bereiken met de Kindle Touch 3G: http://edition.cnn.com/20...net-connection-wifi-lost/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 08:51:
Je hebt in roze in iedergeval deze:

http://www.amazon.com/Mar...r/dp/B005HSG482/ref=_2_13
http://www.amazon.com/Mar...r/dp/B005HSG37E/ref=_2_10

Maar echt beter dan de Gecko covers lijken mij die niet helaas.

Dat dichtdoen met dat elastiek werkt goed. En de 4 katten hier hebben er gelukkig nog niet naar omgekeken, ze ligen momenteel meer op de mediaplayer (wat ook niet fijn is met de haren).
Ja mijn oog was al gevallen op die cover, maar jammer genoeg 2 tot 4 weken levertijd. Maar hij ziet er wel mooi uit en vindt die grip aan de binnenkant van de cover wel fijn eruit zien, zodat als je de voorkant naar achter klapt en vastzet met het elastiek je je hand in die grip kan doen voor makkelijker vasthouden. Ik heb snel last van mijn handen (tintelingen etc) dus leek me dat wel handig. Maar ik wil nu denk ik gewoon een goedkoop alternatief totdat de lighted cover uitkomt en dan ga ik misschien daarvoor wel kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 20:25:
[...]

Vanmiddag op de wall van Gecko covers gepost op facebook en dit is hun reactie die aardig snel kwam:
we zijn bezig met het verbreden van de kleurenrange. In November zullen we een aantal nieuwe kleuren introduceren. Roze is daarbij niet uitgesloten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat maar

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2011 18:40 . Reden: anders ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waarom ik de CE Compass Cover for Kindle 3 niet via de amazon shop naar NL kan laten versturen? Ik krijg nl. een melding: "We're sorry. This item can't be shipped to your selected destination. You may either change the shipping address or delete the item from your order".
Lijkt me een prima cover voor dat geld (US$ 6.45). Is die cover ook in NL te krijgen, zoja waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ga ik zelf niet voor roze, maar ben benieuwd. Mooi cadeautje voor in de zak van sinterklaas of onder de kerstboom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 18:41:
Lijkt me een prima cover voor dat geld (US$ 6.45). Is die cover ook in NL te krijgen, zoja waar?
Ik zou het hier even proberen:

http://www.cecompass.com/about-us.aspx

Daar staan emailadressen, op die site zelf hebben ze ook veel covers staan. Geen idee of ze wel of niet naar het buitenland verzenden, zie dat zo snel niet staan, maar ze zijn wel goedkoop zeg :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx. Daar kost hij wel het dubbele als via amazon ($12.95 vs. $6.45) maar nog steeds goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:13:
Thx. Daar kost hij wel het dubbele als via amazon ($12.95 vs. $6.45) maar nog steeds goedkoop.
het plaatje eronder is goedkoper, die is 9,86 dollar, maar dat is misschien voor een kindle die je niet hebt?
Maar ik weet niet of dit bedrijf aan opsturen naar Nederland doet. Ik denk dat die partij van amazon een restpartij ofzo is.

Het valt me wel op dat spullen in Amerika echt goedkoper zijn dan in Nederland, maarja, wat doe je eraan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 18:43:
[...]

Nu ga ik zelf niet voor roze, maar ben benieuwd. Mooi cadeautje voor in de zak van sinterklaas of onder de kerstboom.
Roze is mijn fave kleur dus vandaar dat hij dat zei omdat ik specifiek om wat vrouwelijke kleuren vroeg waaronder paars en roze.

Maar ligt er wel aan hoe het roze eruit ziet. Vindt persoonlijk de hotpink van de lighted cover heel mooi.

Maar mochten ze andere mooie kleuren erbij krijgen kan ik altijd daar ook voor kiezen. We wachten af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:18:
[...]

het plaatje eronder is goedkoper, die is 9,86 dollar, maar dat is misschien voor een kindle die je niet hebt?
Maar ik weet niet of dit bedrijf aan opsturen naar Nederland doet. Ik denk dat die partij van amazon een restpartij ofzo is.

Het valt me wel op dat spullen in Amerika echt goedkoper zijn dan in Nederland, maarja, wat doe je eraan...
Als land kun je wel nederland invullen, heb verder niet doorgeklikt. Ben ook benieuwd wat de verz. kosten zijn. Is trouwens voor deze: http://www.amazon.com/gp/product/B004HFS6Z0/ (is dat de 3? Ik zie dat nergens staan).

Edit: met verzendkosten naar NL komt ie op: $74.44 :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens zou iemand die de gecko cover voor kindle 4 heeft hem misschien willen wegen..op de site staat niet vermeld hoe zwaar hij is. Ben zelfs nu al zover dat ik denk ik niet de lighted kindle cover ga kopen omdat die het lichte gewicht van de kindle gelijk ongedaan maakt. Had gehoopt dat de nieuwe cover wat lichter zou zijn dan de oude want die maakt de kindle toch wel een stuk zwaarder. Dus nu aan het shoppen voor een zo licht mogelijke cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlamonw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-08 15:56
Zo, ik heb net een Kindle 4 WiFi besteld. Erg leuk om de ervaringen en tips hier te lezen (zal ook zeker gaan voor het kindle+ pakket van de hema ;) ).

Ik had nog een vraagje, ik heb de kindle besteld en laten verzenden naar een adress in de VS (hij word meegenomen door een kennis, scheelt toch bijna 40 euro), maar wel met een billing adress in Nederland, ik neem aan dat dit dan geen problemen gaat opleveren i.v.m. aankopen in de kindle store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik vanmorgen inlogde op mij Amazon account zag ik de volgende recommendations opeens staan:
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/35358p1.png

Het lijkt er op dat de Kindle Touch en ook de Kindle Fire tablet beschikbaar komen voor NL !!
*O* *O* *O*
Ik heb een internationaal account en normaal zie ik dan enkel de internationale prijzen.
Of zou dit wishfull thinking zijn?
-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 12:30:
Toen ik vanmorgen inlogde op mij Amazon account zag ik de volgende recommendations opeens staan:
[afbeelding]

Het lijkt er op dat de Kindle Touch en ook de Kindle Fire tablet beschikbaar komen voor NL !!
*O* *O* *O*
Ik heb een internationaal account en normaal zie ik dan enkel de internationale prijzen.
Of zou dit wishfull thinking zijn?
-O-
Zou niet teveel hopen. Ik kreeg ook constant recommendations voor de Kindle Touch en Fire terwijl hij in in Europa niet verkrijgbaar is, volgens mij kijkt Amazon niet naar waar je zit als ze een rec geven. Maar we wachten af, wat ik wel veel zie is dat Amerikanen schijnen te denken dat hij hier niet komt vanwege problemen met de Europese privacy wetgeving en cloud...maar dat lijkt me toch sterk, de gewone kindle of baby kindle zoals iedereen hem noemt heeft ook cloud en is gewoon verkrijgbaar hier.

Heb trouwens zelf net mijn baby kindle binnen gekregen en wat is hij klein en plat. Misschien optisch bedrog maar hij lijkt zelfs nog platter dan mijn kindle keyboard.

Nu nog even kijken voor een hoes, misschien vanmiddag even naar Hema rijden of ik wat leuks kan vinden. En anders even een tijdelijke oplossing tot ik besloten heb of het een lighted kindle cover wordt of een gecko cover in 1 van de nieuwe kleuren die ze in november uitbrengen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dax123

Ik ben benieuwd, de bestelling voor een baby Kindle is hier gisteren de deur uigegaan. Tip is om voor covers ook amazon.co.uk in de gaten te houden, ze verzenden tegenwoordig gratis naar NL De covers daar van http://www.lightwedge.com/ vind ik erg mooi.

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2hhm7au.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:44:
Edit: met verzendkosten naar NL komt ie op: $74.44 :(
Zo zeg, komen ze hem zeker persoonlijk brengen? :X
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:49:
Trouwens zou iemand die de gecko cover voor kindle 4 heeft hem misschien willen wegen..
Mijn weegschaal kan niet zoiets lichts wegen, maar het is ongeveer even zwaar als de reader zelf, maar met hoes erbij nog de helft lichter dan een sony prs 350 met cover van sony zelf.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 19:01:
[...]

Zo zeg, komen ze hem zeker persoonlijk brengen? :X

[...]

Mijn weegschaal kan niet zoiets lichts wegen, maar het is ongeveer even zwaar als de reader zelf, maar met hoes erbij nog de helft lichter dan een sony prs 350 met cover van sony zelf.
Bedankt. Ik ga denk ik toch voor een gecko cover, maar wacht denk ik nog even tot de nieuwe kleuren uitkomen. Tot die tijd red ik het denk ik wel even met een tijdelijke hoes en gebruik hem naakt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas maar op dat hij dan niet nat wordt :9

Ik heb er ook 2 weken zonder hoes mee gelezen, ging ook prima, maar met zo'n gecko hoes heb je hem lekkerder in de hand liggen en dat is wel fijn. Je zal straks wel even moeten wennen, met die hoes straks lijkt hij wel 4 keer zo dik opeens en dat voelt dan even 2 dagen wat vreemd, maar daarna wen je er wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk wel apart, de Kindle wordt zo dun mogelijk gemaakt en dan koop je er een dikke hoes bij die dat weer teniet doet.

Eerst maar eens een naakte Kindle 4 uitproberen.

Denk dat zo'n leren manila envelope ook een goede optie is voor op reis. Zag ze bij dealextreme.com en kornuiten voor maar een paar euro's staan en het is ook nog eens van leer, zoiets als dit. Cool!
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/4r6w74.png

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2011 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:25:
Eigenlijk wel apart, de Kindle wordt zo dun mogelijk gemaakt en dan koop je er een dikke hoes bij die dat weer teniet doet.
Net als bij vrouwen is te dun niet altijd fijn. Met mijn worstevingers moet ik wel wat volume in mijn hand hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 12:56
Ik heb sinds vandaag bij nieuwe Kindle binnen (De goedkoopste versie) Echt een mooi ding ! Heb wel even wat vraagjes van dingen die ik niet helemaal snap na de site gelezen te hebben. Ze praten over een fee voor "Personal document service". Ik snap niet precies waar dit over gaat, en om niet voor verassingen te komen staan vraag ik me af of iemand weet hoe dit precies zit. Moet je betalen voor het mailen van een boek/file naar je kindle ? Moet je betalen voor het opslaan van de boeken op de server van amazon ? (Die je er buiten de store hebt opgezet). Of moet je betalen voor het terugzetten van boeken op je kindle ?

En als laatste nog een andere vraag, ik heb nu het one-click-payment systeem erop staan maar als iemand anders mijn device in zijn handen krijgt kan hij dus zomaar een hoop boeken kopen, kan je dit op een manier beveiligen, zonder een heel wachtwoord op het apparaat te zetten ?

Alvast bedankt voor jullie hulp !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan op amazon.com dat one click systeem aan of uitzetten, ga naar ww.amazon.com en kies dan nadat je ingelogd bent voor kindle en dan manage your kindle. Klik daar op Kindle Payment Settings en verwijder je creditcard.

Verder is het sturen van boeken / documenten naar je kindle via het emailadres dat je krijgt toch gratis? Ik heb nooit iets gelezen over een extra betaling of abonnement. Ik heb meen ik 5 GB gekregen, maar gebruik het eigenlijk nooit. Wel laat ik boeken die ik koop naar mijn Kindle sturen via wifi, maar dat zal wel gratis zijn denk ik? De rest zet ik er eigenlijk altijd op met Calibre.

Misschien moet je extra betalen als je meer dan 5 GB wilt hebben? Ik zie zo 123 niet iets op mijn creditcardoverzicht (maar dat loopt ook vaak 1 a 2 maand achter).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Bedankt voor je hulp ! Op onderstaande link kan je de tekst vinden die ik bedoel :

http://www.amazon.com/gp/...30?nodeId=200375630&#fees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:55:

Verder is het sturen van boeken / documenten naar je kindle via het emailadres dat je krijgt toch gratis? (maar dat loopt ook vaak 1 a 2 maand achter).
Boeken en documenten die niet aangeschaft zijn bij Amazon kun je gratis verzenden naar je @free.kindle.com adres, je kunt ze dan alleen via wifi ontvangen, niet via 3G, maar als je Kindle dat niet heeft is dat sowieso geen punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat er toevallig net naar te kijken, stuurde gisteren per ongeluk 20 mb vanuit calibre naar mijn kindle emailadres (dat emailadres maar even gelijk uit calibre gehaald).

Ik zie ook dit:
To set the Charge Limit for Personal Document Service:

Visit the Manage Your Kindle Page.
Scroll down to the "Your Personal Document Charge Limit" section.
Enter your preferred maximum charge value.
Click the "Update limit" option when finished.
Maar ik heb geen knopje/linkje naar die charge limit in mijn kindle profiel staan?
Het is mij ook wat onduidelijk nu. Maar zolang je niks naar je kindle emailadres stuurt kost het je sowieso niks enzo te zien is boeken opnieuw laten opsturen die je bij amazon gekocht hebt gratis.
Laudor schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:03:
Boeken en documenten die niet aangeschaft zijn bij Amazon kun je gratis verzenden naar je @free.kindle.com adres, je kunt ze dan alleen via wifi ontvangen, niet via 3G, maar als je Kindle dat niet heeft is dat sowieso geen punt.
Ik had toen ik hem net kreeg wel een paar boeken erop gezet die ik gedownload had en die had ik naar mijn kindle emailadres (niet de free versie) gestuurd, maar dat ging wat traag en toen ontdekte ik dat ik dat ook via usb deed. Die boeken kwamen vervolgens wel via wifi op mijn kindle. Moet ik daar dan nu voor betalen? Ik heb denk ik in totaal 40 mb verstuurd sinds ik hem heb en dat is toch geen 40 dollar aan kosten?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2011 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Nog een aanvullende vraag, als ik een boek via calibre erop zet wordt deze dan ook online bij amazon opgeslagen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

clonedonkey schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:37:
Nog een aanvullende vraag, als ik een boek via calibre erop zet wordt deze dan ook online bij amazon opgeslagen ?
je kan op 3 manieren via calibre boeken erop krijgen:

- via kindle's emailadres, dat doet hij standaard voor de knop fetch news (uitschakelen is mogelijk door je kindle emailadres uit calibre te halen of dat nooit op te geven)
- na het installeren van de kindle plugin kan je boeken naar je reader sturen, maar dan komen ze in een mapstructuur en die gebruikt je kindle niet en dat vind ik niet zo mooi
- door te kiezen voor opslaan als mobi in 1 directory en dan zelf de mobi's te knippen en te plakken via de windows verkenner op je kindle in de map documents.

Ik doe eigenlijk altijd dat laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets wat ik zelf nog niet getest heb, klinkt zeer goed:

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=108862
The program basically allows for emulating a "View by Folders" option on the Kindle, which sadly is not a built-in function. With that in mind, this program does nothing more than run through the directory structure of your Kindle's documents folder and adds every file to a collection based on the sub-directories it's in. For example:

x:\documents\Jim Butcher\Dresden Files\Storm Front.mobi

Storm Front is added to the collections Jim Butcher and Dresden files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:06:
Ik had toen ik hem net kreeg wel een paar boeken erop gezet die ik gedownload had en die had ik naar mijn kindle emailadres (niet de free versie) gestuurd, maar dat ging wat traag en toen ontdekte ik dat ik dat ook via usb deed. Die boeken kwamen vervolgens wel via wifi op mijn kindle. Moet ik daar dan nu voor betalen? Ik heb denk ik in totaal 40 mb verstuurd sinds ik hem heb en dat is toch geen 40 dollar aan kosten?
Ontvangen via wifi kost niets. En bij je free email adres forceer je de keuze voor wifi. Ik vond dit erg verhelderend: http://www.teleread.com/paul-biba/kindle-personal-document-enhancements-how-it-all-works/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Laudor schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:10:
[...]

Ontvangen via wifi kost niets. En bij je free email adres forceer je de keuze voor wifi. Ik vond dit erg verhelderend: http://www.teleread.com/paul-biba/kindle-personal-document-enhancements-how-it-all-works/
Thank ! Dat maakt het wel een stuk duidelijker ja, aangezien ik geen 3G heb kan ik dus zoveel mailen als ik wil naar de kindle en dat kost niks, erg handig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je, ga het even op een rustig moment allemaal doorlezen. Interessante site trouwens, daar ga ik vaker terugkomen (ook werkgerelateerd in mijn geval, dus extra meegenomen).

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:25:

Eerst maar eens een naakte Kindle 4 uitproberen.

Denk dat zo'n leren manila envelope ook een goede optie is voor op reis. Zag ze bij dealextreme.com en kornuiten voor maar een paar euro's staan en het is ook nog eens van leer, zoiets als dit. Cool!
[afbeelding]
Probleem bij mij heb ik ervaren is dat de nieuwe kindle of baby kindle eigenlijk net iets te klein is...geen manier om hem comfortable vast te houden omdat de randen zo smal zijn..en ik heb last met mijn handen..gaan snel tintelen als ik iets vasthoud dus heb ietsjes meer houvast nodig en daarom heb ik toch besloten weer een cover te kopen. Heb gistermiddag een witte cover van http://www.geckocovers.com/ besteld (kleur wit/wit) en heb hem vandaag al binnen. Ziet er mooi echt mooi uit en geeft amper extra gewicht aan de kindle wat precies is wat ik wilde. Nu afwachten of lezen wat makkelijker gaat.

Al moet ik wel eerlijk zijn, zit nog steeds fiks in de verleiding om de lighted kindle cover te gaan bestellen...gewoon omdat ik mijn lichtje mis wat ik zo uit kan schuiven of in dit geval uit kan draaien om te lezen in slechte lichtval. Heb wel een los licht maar vindt dat zo'n rompslomp om dat er constant op te moeten gaan zetten.

Maar kan iedereen die een lichte cover zoekt die weinig gewicht aan de heerlijk lichte baby kindle toevoegd de gecko cover aanraden, voelt heerlijk zacht aan, mooie binnenkant en buitenkant ziet er ook mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]
Al moet ik wel eerlijk zijn, zit nog steeds fiks in de verleiding om de lighted kindle cover te gaan bestellen...gewoon omdat ik mijn lichtje mis wat ik zo uit kan schuiven of in dit geval uit kan draaien om te lezen in slechte lichtval. Heb wel een los licht maar vindt dat zo'n rompslomp om dat er constant op te moeten gaan zetten.
Doen, je leeft maar 1 keer! >:) Ik heb zelf de Kindle 3 met de Lighted Cover en zou deze direct weer kopen, no brainer. Zeker niet goedkoop maar wel erg fijn en het lichtje wordt dagelijks gebruikt. Het leest zoveel rustiger.
De hier bestelde baby Kindle is een kado, ik denk dat de Lighted cover er vanzelf wel gaat komen. Bij Amazon.co.uk zijn alle lighted covers inmiddels weer uitverkocht. Blijkt een populair artikel te zijn.

Hier nog een paar close-ups :P

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/34ifk7s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/10g0ksl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/1zf6h44.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:29:
[...
Doen, je leeft maar 1 keer! >:) Ik heb zelf de Kindle 3 met de Lighted Cover en zou deze direct weer kopen, no brainer. Zeker niet goedkoop maar wel erg fijn en het lichtje wordt dagelijks gebruikt. Het leest zoveel rustiger.
De hier bestelde baby Kindle is een kado, ik denk dat de Lighted cover er vanzelf wel gaat komen. Bij Amazon.co.uk zijn alle lighted covers inmiddels weer uitverkocht. Blijkt een populair artikel te zijn.
Ik heb zelf ook de Kindle 3 met lighted cover, kan hem ook enorm aanraden! Hij is erg slim bedacht, hij hangt precies zo dat je niet in het lichtje zelf zit te kijken tijdens normaal gebruik. En inderdaad nooit gedoe met twee verschillende accu's opladen, het lampje vergeten enz.

Helaas is de verlichting niet erg uniform maar daar is niet zoveel aan te doen. Ik weet natuurlijk niet of de nieuwe cover ook zo slim is bedacht maar ik neem aan van wel. Het is al slim om het lichtje nu in het midden te doen, dan is het in elk geval van links naar rechts een stuk uniformer verlicht.

Ik zag inderdaad dat de verlichte cover voor de Kindle 4 non-touch wel in produktie is (staat als produkt op amazon.com) maar niet in voorraad is. Ik denk dat ze hem gewoon nog moeten maken, aangezien de touch en de accessoires daarvoor ook nog niet worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:29:
[...]

Hier nog een paar close-ups :P

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Officeel is de lighted cover voor de nieuwe kindles nog niet uit volgens mij. Hij staat wel op uitverkocht maar denk dat dat meer te maken heeft dat ze niet zeker zijn van wanneer ze hem uitbrengen, stond namelijk wel eerst een datum van ergens in november, later is dat veranderd naar uitverkocht. Ik denk dat ik hem zeker ga kopen, weet alleen nog niet welke kleur, zit te twijfelen tussen groen en paars. Maar leun meer richting de groen want de paars kan ik niet echt paars noemen als je de foto's op amazon ziet. Ziet er naar mijn idee toch meer uit als bordeaux rood. Heb zelf ook de lighted cover voor mijn kindle 3 en het is ideaal, altijd bij de hand, nooit zorgen hoeven maken over de batterij omdat hij zijn power van de kindle haalt. En met een gewone cover mis ik dat toch. Geen spijt van mijn gecko cover want die voldoet goed totdat de lighted cover weer leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier trouwens een link naar de lighted cover hands on en zo te zien is de verlichting aardig goed over het hele scherm, met de oude cover voor de kindle 3 klaagde heel veel mensen dat de onderkant van het scherm minder verlicht werd dan de bovenkant, wat wel beetje klopt, maar mij stoorde het nooit zoveel. Met deze lijkt hij goed het hele scherm te pakken.

http://www.engadget.com/2...d-leather-cover-hands-on/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie review, wel jammer dat er niks instaat over wat dat licht met de accuduur doet. Heeft iemand daar al wat over gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie high res. review van de nieuwe Kindle. Hier zie je pas goed hoe klein deze Kindle is ten opzichte van de eerdere Kindle 3. Ik hoop hem morgen binnen te krijgen!

YouTube: Amazon Kindle 4 (2011): Unboxing and Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik stond op het punt om als verjaardagscadeau voor mijn schoonvader (hij wordt 65) als gezamelijk cadeau de nieuwe Sony e-reader te kopen, maar aangezien daar best veel problemen mee zijn ben ik op de nieuwe Kindle gewezen.

Heb het topic al een beetje doorgelezen, maar heb toch nog wel wat vragen/onduidelijkheden:

1. Bestellen gaat via Amazon (de link staat in de openingspost). Levertijd naar Nederland zo'n 3-5 dagen. Klopt?
2. Er zit geen lader bij de e-reader, maar wel een micro USB lader zodat je hem via een pc kunt opladen?
3. Ik las iets over reclame op de e-reader die je voor 30 dollar kunt verwijderen?
4. Via het programma Calibre op je pc, kun je epub bestanden omzetten naar het formaat dat de Kindle kan lezen?
5. PDF's kunnen direct worden gelezen?
6. Als je nu op Bol.com een ebook wilt bestellen. Kun je die dan handmatig als bestand downloaden en daarna handmatig converteren via Calibre naar het juiste formaat?

Is de Kindle gebruikersvriendelijk genoeg voor een 65 jarige, ook omdat je epubs moet converteren enzo? Tis wel iemand die een laptop heeft en daar ook nog wel een beetje mee om kan gaan (hij krijgt ook wel muziek via iTunes op z'n iPod).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 07:58:
Ik stond op het punt om als verjaardagscadeau voor mijn schoonvader (hij wordt 65) als gezamelijk cadeau de nieuwe Sony e-reader te kopen, maar aangezien daar best veel problemen mee zijn ben ik op de nieuwe Kindle gewezen.

Heb het topic al een beetje doorgelezen, maar heb toch nog wel wat vragen/onduidelijkheden:

1. Bestellen gaat via Amazon (de link staat in de openingspost). Levertijd naar Nederland zo'n 3-5 dagen. Klopt? Ongeveer 2 dagen eerder, ik had hem met ongeveer 2 dagen binnen.
2. Er zit geen lader bij de e-reader, maar wel een micro USB lader zodat je hem via een pc kunt opladen? Klopt alleen een usb lader, maar je kan als ik het goed heb mij de hema usb stekker kopen die op de usb kabel past, is eerder in het topic ook genoemd geloof ik. Ik zelf heb http://www.telefoonlader.nl/sony/e-reader-prs650.html een lader ooit voor mijn Sony PRS 650 gekocht voor een 10tje en die bleek ook op mijn kindle te werken.
3. Ik las iets over reclame op de e-reader die je voor 30 dollar kunt verwijderen? Dat is alleen met de special Offers kindle en die is in Nederland niet te koop. Je kan alleen de internationale versie van kindle kopen en die kost 109 dollar. De special offers is 79 dollar maar zoals gezegd wordt die niet naar Nederland verzonden. De gewone 109 dollar kindle heeft geen reclame.
4. Via het programma Calibre op je pc, kun je epub bestanden omzetten naar het formaat dat de Kindle kan lezen? Ja
5. PDF's kunnen direct worden gelezen? Ja maar zou als het om leesboeken gaat toch aanraden het om te zetten naar mobi, want met pdf kan je alleen inzoomen en geen font vergroten of verkleinen en inzoomen leest onhandig want dan moet je constant je pagina verschuiven om alles te kunnen lezen. Dus als het boek pdf is, best omzetten naar mobi.
6. Als je nu op Bol.com een ebook wilt bestellen. Kun je die dan handmatig als bestand downloaden en daarna handmatig converteren via Calibre naar het juiste formaat? Niet tenzij er drm opstaat volgens mij. Meeste boeken zijn drm beveiligd bij bol dacht ik.

Is de Kindle gebruikersvriendelijk genoeg voor een 65 jarige, ook omdat je epubs moet converteren enzo? Tis wel iemand die een laptop heeft en daar ook nog wel een beetje mee om kan gaan (hij krijgt ook wel muziek via iTunes op z'n iPod).

Op zich is het converteren niet zo veel werk en als je het eenmaal doorhebt is het makkelijk, ook het op je kindle zetten van omgezette boeken is makkelijk als je het eenmaal doorhebt. De kindle zelf vindt ik zeer gebruiksvriendelijk, enige nadeel is dat het menu in Engels of andere talen is, geen nederlands en weet niet hoe goed je schoonvader is met engels, maar bediening etc is aardig makkelijk.

Calibre moet je even doorhebben, in het begin was het voor mij ook even zoeken allemaal en ik ben 45. :P Maar nu heb ik het om en overzetten aardig door dus is het voor mij te doen.
Mijn voorkeur gaat momenteel meer uit naar mijn kindle dan mijn sony PRS 650 en lees dan ook nog hoofdzakelijk op mijn kindle, grootste voordeel van de kindle vindt ik zelf whispernet..je koopt een boek op amazon (vaak gratis of met grote discount) en je kan het gelijk naar je apparaat laten sturen, heerlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2011 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de kindle fire is dit in de maak _/-\o_

link

En het komt ook beschikbaar voor de kindle4 en kindle4touch _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 08:36:
[...]
6. Als je nu op Bol.com een ebook wilt bestellen. Kun je die dan handmatig als bestand downloaden en daarna handmatig converteren via Calibre naar het juiste formaat? Niet tenzij er drm opstaat volgens mij. Meeste boeken zijn drm beveiligd bij bol dacht ik.
Dank voor je antwoorden, ik begrijp alleen bovenstaande nog niet helemaal. De meeste boeken bij BOL zijn drm beveiligd? En zo ja, die kun je dan niet via Calibre erop zetten? Of zijn boeken van BOL helemaal niet op de Kindle te gebruiken?

Want m'n schoonvader gaat vast allerlei boeken willen bestellen in de toekomst. En ik ben dan degene die hem wat instructies moet gaan geven enzo. Dus ik moet toch een beetje op de hoogte zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 10:56:
Want m'n schoonvader gaat vast allerlei boeken willen bestellen in de toekomst. En ik ben dan degene die hem wat instructies moet gaan geven enzo. Dus ik moet toch een beetje op de hoogte zijn ;)
DRM erafhalen is niet heel eenvoudig, dit zal wel een struikelblok worden voor je schoonvader ervan uitgaande dat hij niet heel veel kennis van computers heeft. Als alternatief kan jij natuurlijk boeken zonder drm gaan aanleveren of het drm verwijderen va hem overnemen, er zijn genoeg tools om drm eraf te halen.

edit: mmm, zo te zien is drm van epubs afhalen makkelijker dan van amazon's kindle books, dat moet je schoonvader ook wel lukken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2011 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hope
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-07-2024

Hope

Is een meisje!

ongelofelijk, afgelopen vrijdag besteld en vanochtend al op het werk bezorgd. 8)7 _/-\o_ Ziet er leuk uit, had al een boek naar mijn kindle mail verstuurd. En toen ik inlogde zat deze al erin! Ah ga zo naar huis, dan kan ik er lekker even mee spelen! Yeey. Eerst even een hoesje scoren, bij de Hema :D

Seen it all done it all can't remember most of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
De kindles die bij Amazon besteld worden, komen die van buiten de EU? M.a.w. komen daar nog inklaringskosten bij kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prijs die je ziet voor je afrekent bij amazon.com is de prijs die je betaald, verder komt er niets bij en dus geen nare verassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Nu online
Muurtegel schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:36:
De kindles die bij Amazon besteld worden, komen die van buiten de EU? M.a.w. komen daar nog inklaringskosten bij kijken?
Ja, maar die reken je af bij het bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:26:
[...]

DRM erafhalen is niet heel eenvoudig, dit zal wel een struikelblok worden voor je schoonvader ervan uitgaande dat hij niet heel veel kennis van computers heeft. Als alternatief kan jij natuurlijk boeken zonder drm gaan aanleveren of het drm verwijderen va hem overnemen, er zijn genoeg tools om drm eraf te halen.

edit: mmm, zo te zien is drm van epubs afhalen makkelijker dan van amazon's kindle books, dat moet je schoonvader ook wel lukken.
Ik geloof dat ik al ergens een linkje heb gevonden hoe dat werkt. Dat moet ie zelf ook wel kunnen volgens.

Ik denk dat ik toch maar eens serieus ga overwegen om de Kindle No Touch aan te gaan schaffen voor hem in plaats van de nieuwe Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:24

Melkaz

Melkazar

Vandaag de knoop maar doorgehakt, een hele druk oproepdienst gehad @ work dus ik verdien wel een kado'tje ;) Dus ik ga de nieuwe Kindle bestellen(no Touch uiteraard)

Hmm laten versturen als Euros of Dollars..Geinig dat het toch wel wat scheelt
In euro's: EUR 115,96
In dollars: USD 154.68 = EUR 111,63
Maar aangezien je met credit card betaald, kijken ze dan naar de wisselkoers einde van de maand als het bedrijf eraf geschreven wordt(volgende maand dus) of die van nu?

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:26:
[...]

DRM eraf halen van een Kindle boek is niet zo ingewikkeld hoor. Er is een plug-in (zie apprentice alf's blog _/-\o_ ) die je in Calibre moet zetten en dan doet het programma de rest voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Tweety1 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:39:
[...]

DRM eraf halen van een Kindle boek is niet zo ingewikkeld hoor. Er is een plug-in (zie apprentice alf's blog _/-\o_ ) die je in Calibre moet zetten en dan doet het programma de rest voor je.
Het ging om DRM afhalen van epubs die bijv. van Bol.com komen. Maar misschien is dat een beetje te offtopic om hier te gaan bespreken?

EDIT: @Mindcrash hieronder: ik heb inmiddels gegoogled.. en gevonden wat ik moest vinden. :*)

[ Voor 9% gewijzigd door hars73 op 25-10-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
hars73 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:19:
[...]

Het ging om DRM afhalen van epubs die bijv. van Bol.com komen. Maar misschien is dat een beetje te offtopic om hier te gaan bespreken?
I know. Daar geldt hetzelfde voor trouwens, maar Dikkie Dik gaf aan dat hij dacht dat het voor epub makkelijker was dan voor mobi en dat weerleg ik om dat Alfa voor alle versies een plugin heeft gemaakt (of verzamelt, geen idee of hij ze zelf heeft gemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

hars73 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:19:
[...]

Ja klopt, en alles (dus met betrekking tot Amazon én Adobe) wat je zowiezo daarover zou willen weten staat in het blog die je vind als je in Google naar Tweety1's hint zoekt (het blog van een zeker ruimtewezen van de planeet Melmac)...

[ Voor 6% gewijzigd door mindcrash op 25-10-2011 13:59 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlamonw
Melkaz schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:21:

Maar aangezien je met credit card betaald, kijken ze dan naar de wisselkoers einde van de maand als het bedrijf eraf geschreven wordt(volgende maand dus) of die van nu?
Ze gebruiken de huidige wisselkoers (je rekent het bedrag af dat dan word weergegeven) waarbij geloof ik wel fees e.d. zitten voor wisselen (hij is iets duurder dan als je hem via b.v. google zou omrekenen).

Meer informatie:

Amazon Currency Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Vlamonw schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:04:
[...]

Ze gebruiken de huidige wisselkoers (je rekent het bedrag af dat dan word weergegeven) waarbij geloof ik wel fees e.d. zitten voor wisselen (hij is iets duurder dan als je hem via b.v. google zou omrekenen).

Meer informatie:

Amazon Currency Converter
Ik heb het een paar keer nagerekend en toen was het verschil 5%, in het voordeel van Amazon uiteraard.
En als het goed is wordt de wisselkoers door je cc-maatschappij berekend op het moment van betalen.
Wanneer je dus 2x in een maand iets koopt in US$, kun je 2x een verschillende koers krijgen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweety1 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:39:
Die plugin werkt bij sommige gekochte boeken van mij niet, maar met wat andere tools is het uiteindelijk wel gelukt. Geen idee waar het nu aan ligt, heb het ook maar 1 keer geprobeerd en toen verder gezocht.

Maar aangezien ik altijd overal en nergens lees dat het bij iedereen werkt zal het wel aan mij liggen :+

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maandag stond UPS voor de deur met een pakje van Amazon: de nieuwe Kindle. :w
Weer erg snel van UPS, levering in een paar werkdagen vanuit de US.

Eerste indrukken:
Wat direct opvalt hoe veel kleiner en lichter deze Kindle is. Dat had ik van te voren al gehoord maar het valt echt enorm op als je de nieuwe Kindle voor het eerst in de hand houdt. Bewust gekozen voor het basismodel Kindle, geen onnodige toeters of bellen als touchscreen of mp3-speler. Keep it simple, wat er niet op zit, kan ook niet kapot. :) Het gaat tenslotte om het lezen.

Dat is het tweede wat opvalt: de verversing van het scherm is veranderd. Alleen om de 5 pagina's wordt het scherm ververst met de bekende korte eInk flikkering, de overige keer vloeien de letters in elkaar over. Heel rustig aan de ogen. Na wat uitproberen de laatste firmware 4.0.1 erop gezet, met deze versie kun je de schermverversing ook zetten op een volledige verversing elke pagina. Ik laat het default staan.
De Kindle is ook een stuk sneller geworden, draait nu op 800 Mhz in plaats van iets van 530 Mhz, je merkt het eigenlijk alleen als je een restart doet, dit gaat heel snel nu.

De Kindle voelt heel robuust, het is plastic maar voelt erg solide aan. De kleur is wat donkerder dan ik had gedacht vanaf de eerste foto's. De achterkant heeft een soort van rubberen coating voor een goede grip. De toetsen werken duidelijk en met een kleine weerstand zodat je niet onbedoeld een knop indrukt. Verder heeft Amazon nieuwe screensavers geplaatst, veel vulpennen en typemachines. Wat jammer, want de vorige screensavers met beroemde schrijvers vond ik mooier. Detail!

Deze Kindle is bedoeld als een cadeau, ik heb zelf een Kindle 3 en daarvoor ook een Kindle 2 gehad. Zou ik zelf updaten als je een Kindle 3 hebt? Nee, deze voldoet voor mij prima. Al is de verbeterde schermverversing wel aanlokkelijk. Maar dan blijf je bezig en ik wil zeker 3 jaar met deze Kindle doen of ze moeten echt met iets heel nieuws op de proppen komen. Als je een Kindle 2 of 1 hebt is het een no brainer: updaten.
En natuurlijk als je een goede degelijke ereader zoekt voor een fantastisch scherpe prijs!

Hier een paar foto's samen met mijn Kindle 3. Aan de achterkant kun je duidelijk de elektrische contactjes zien voor de Amazon Lighted cover. De cover met lampje wat gevoed wordt door de batterij van de Kindle. Weer een verschil met het vorige model wat met haakjes werkte.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/ri6bza.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/205t7iq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2ymunwi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/301dpo3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/3463s5l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/125m5cl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Het is wel een plaatje zeg :9~ ... (Helaas) heb ik de Kindle 3 pas een half jaartje in mijn bezit dus beetje zonde om hem in te ruilen. Wel erg aanlokkelijk moet ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 11:24:
Na wat uitproberen de laatste firmware 4.0.1 erop gezet,
Kan je mij vertellen hoe je dat gedaan hebt? Ik kon die update optie niet meer terugvinden in het menu, maar daar zit hij toch? Ik meen dat ik het een keer gezien had.

Edit: ik heb het al, zie hier:
http://www.amazon.com/gp/...?ie=UTF8&nodeId=200529680

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbel, je had hem al gevonden.

[ Voor 165% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2011 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn kindle 3 is pas 4 maanden, maar heb toch geupdate naar de baby kindle, omdat hij kleiner is en lichter en ik eerlijk gezegd het toetsenbord toch nooit gebruik. Plus vond het uiterlijk gewoon mooi. De kindle 3 hou ik gewoon voor back-up.

Wilde eigenlijk op de touch wachten maar die heeft geen knoppen links en rechts om blz om te slaan en dat vindt ik toch lekkerder werken dan zo'n swipe of tik beweging. Gebruikte op mijn Sony PRS 650 ook altijd de hardware knoppen om blz om te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlamonw
@Lukaon:

Zie ik nou goed dat je een lighted cover hebt ook voor de baby kindle? Ik ben zelf nog heel erg aan het twijfelen of het de moeite waard is om er een te bestellen, omdat ze toch ook aardig aan de prijs zijn. Leest het scherm ook prettig met gewoon een bedlampje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlamonw schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:17:
@Lukaon:

Zie ik nou goed dat je een lighted cover hebt ook voor de baby kindle? Ik ben zelf nog heel erg aan het twijfelen of het de moeite waard is om er een te bestellen, omdat ze toch ook aardig aan de prijs zijn. Leest het scherm ook prettig met gewoon een bedlampje?
De oranje cover die je ziet op Lukaon's post is de lighted cover voor de Kindle Keyboard, in de laatste foto zie je die ook met de cover dubbel gevouwen eronder.

De lighted cover voor de baby kindle is nog niet uit, waarschijnlijk komt hij ergens rond begin november uit.

Ik zit nog steeds te twijfelen of ik de lighted cover zal bestellen...ik heb mijn mighty bright flex lampje geprobeerd op de baby kindle in Gecko cover maar dat werkt niet lekker.

En een bedlampje zal best werken mits hij goed op je scherm schijnt. Er zit nu eenmaal geen backlight onder je scherm en het leest net als een papieren boek dus goed licht is een must met lezen. En als je een goede bedlamp heeft die goed op je kindle schijnt met lezen dan moet dat ook gewoon goed werken.

Maar qua prijs zeg ik, ja het is het zeker waard om een lighted cover te bestellen. Ik heb ook zo'n cover (roze) zoals lukaon heeft voor mijn kindle keyboard en het is ideaal. Je hoeft geen batterij in de gaten te houden want hij haalt zijn power van je kindle en je hebt altijd een licht bij de hand mocht je hem nodig hebben zonder onnodige belast van een los licht wat je mee moet slepen. Enige nadeel van de cover die ik kan verzinnen is de prijs en eventueel het gewicht, want hij maakt je kindle wel merkbaar zwaarder. Dus je moet goed afwegen wat het je waard is, altijd een licht bij de hand hebben wanneer je het nodig hebt, of een lichte kindle. Mijn besluit gaat steeds meer in de richting van toch maar een wat zwaardere kindle. Van wat ik uitgerekend heeft wordt hij nog altijd iets lichter dan de kindle 3 met lighted cover.

Enige nadeel van de lighted covers voor de baby kindle..de kleuren zijn niet echt om over naar huis te schrijven. Zwart, wat altijd al standaard is, maar wat ik beetje saai vindt. Bruin...ook niet echt mijn kleur, groen, wat mij dan wel weer redelijk aantrekt, is een mooie tint groen. En dan paars, wat ik niet echt paars kan noemen, is een heel donkere kleur paars wat zowat meer naar bordeaux rood trekt als je hem op de foto's ziet. Dus als ik een lighted cover voor mijn baby kindle besteld zal het denk ik toch de groene worden, dat is de enige kleur waar je beetje blij van wordt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Mooie plaatjes Lukaon.. De Kindle ziet er echt mooi en strak uit vind ik. Ik wacht nog tot het eind van deze maand en als Sony dan nog geen uitzicht biedt op een oplossing op het bladerprobleem van hun nieuwe ereader, dan ga ik voor mijn schoonvader de Kindle bestellen bij Amazon. Ga ik denk ik geen spijt van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

hars73 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:56:
Mooie plaatjes Lukaon.. De Kindle ziet er echt mooi en strak uit vind ik. Ik wacht nog tot het eind van deze maand en als Sony dan nog geen uitzicht biedt op een oplossing op het bladerprobleem van hun nieuwe ereader, dan ga ik voor mijn schoonvader de Kindle bestellen bij Amazon. Ga ik denk ik geen spijt van krijgen.
Oftewel, Sony heeft maximaal 4 dagen om het te fixen? :+

Ik snap je overweging wel, ik wil zelf graag een ereader kopen en overwoog sterk de Sony. Maar op dit moment neig ik weer naar Kindle4. Maar als Amazon nou zou opschieten met de Kindle touch (met verkoop naar NL dus) zou ik daar toch weer voor gaan... Dilemma's dilemma's... :p

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

SnoeiKoei schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 09:27:
[...]
Oftewel, Sony heeft maximaal 4 dagen om het te fixen? :+

Ik snap je overweging wel, ik wil zelf graag een ereader kopen en overwoog sterk de Sony. Maar op dit moment neig ik weer naar Kindle4. Maar als Amazon nou zou opschieten met de Kindle touch (met verkoop naar NL dus) zou ik daar toch weer voor gaan... Dilemma's dilemma's... :p
Naja ik moet hem voor half november hebben (vanwege z'n 65e verjaardag dus). Dus heel lang kan ik niet wachten. En op de een of andere manier verwacht ik niet dat Sony snel met iets komt, dus heb ik mezelf maar een grens gesteld. Dan heb ikzelf ook nog een paar weekjes om dat ding een beetje uit te vogelen enzo. En dan ben ik misschien voor een eventuele kerstdrukte aan waarin ie misschien wel slechter leverbaan wordt.

Maar de keuze blijft lastig..

[ Voor 6% gewijzigd door hars73 op 27-10-2011 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Vlamonw
De lighted cover die je op de foto's ziet is idd die van mijn eigen Kindle 3. Voor de nieuwe Kindle's zijn ze nog niet op voorraad maar al wel te bestellen. Ik hoorde van iemand dat de verwachte leverdatum dan op 24-26 november staat. Ik zou er zonder nadenken direct weer een bestellen, zo goed werkt het. Het maakt de Kindle echt compleet, altijd een lichtje bij je hebben.

@Dax123
De kleuren van de covers zijn in de praktijk behoorlijk afwijkend van de foto's opde Amazon. Die cover van mij is in het echt een stuk donkerder oranje: het is precies de kleur van een basketbal. Van de nieuwe covers trekt mij paars het meeste, zal wel een soort van aubergine zijn in het echt.

Keuzes, keuzes!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een paar dagen geleden dus eigenlijk de groene lighted kindle cover besteld...maar toch weer niet. LOL

Er was een glitch op de site waardoor mijn order dus totaal in het niets verdween..nergens te vinden. Maar ze trokken wel geld van mijn Amazon gift card.

Dus ik eerst Amazon CS gemailed, die zouden er naar kijken, konden in ieder geval ook geen order vinden onder mijn email adres. Toen nog een keer gemailed, maar toen toch besloten om de chat maar eens te proberen..heb geen zelfvertrouwen genoeg in mijn Engels om het telefonisch te doen. Met Brandi gechat, die heeft ook gekeken maar kon ook niets vinden. Dus ze zou het doorverwijzen naar het Technische team, zou een paar dagen overheen kunnen gaan, maar ze zou het in de gaten houden.

Kwam de volgende dag thuis en besloot maar weer eens mijn account te checken...eerst bij open orders om te zien of er al wat verschenenen was...niks.

Toen maar naar mijn Gift Card balans waar het enige bewijs stond dat ik de order gedaan had, namelijk ordernummer en geld wat afgetrokken was met pending ervoor...anyway ineens was mijn balans weer op 43 nog wat dollar gebracht (wat door de aftrek van de cover op 0 dollar stond) en mijn order die toch al niet bestond was gedelete.

Dus binnen een dag heeft Amazon netjes mijn geld weer terug gestort.

Ik wacht denk ik nog maar even met het bestellen van de cover...zo wie zo wil ik mijn gift card balans wat ik nog over heb van het bedrag wat er stond, houden voor boeken etc. En als ik het zo hoor duurt het nog even voor hij uitkomt dus ik wacht wel even tot hij uit is en ik gebruikers foto's kan zien van mensen die hem hebben.

Wil in ieder geval even de Goden niet verzoeken door nog een poging te doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:51
Ben sinds vrijdag in het bezit van de kindle no touch reader.Allereerst complimenten voor Amazon voor de snelheid waarmee de bestelling verliep. Woensdagmorgen besteld en via de track en tracé kon k volgen hoe de reader in rap tempo naar me toe kwam om uiteindelijk vrijdagmorgen aan te komen.
1e indruk is een klein maar fijn apparaat, makkelijk in te stellen en handig in gebruik samen met calibre.
Bouwkwaliteit is stevig, scherm is mat en goed leesbaar. Heb wel gemerkt dat s avonds een lampje fijn is, dus de lighted cover staat in de bestelling.

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie door de bomen even het bos niet meer...
Ik lees over mensen die voor 118 euro incl. alles de kindle kopen. Welke hebben we het dan over? de touch of no touch? welke is beter of is het verschil enkel de touch/keybord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Het komt over bij mij over dat een leeslampje bijna wel een must-have is.
Is een scherm met E-Ink zoveel slechter leesbaar onder normale lichtomstandigheden of kunstlicht dan met een normale leesboek?
Terwijl ik met een papieren boek voldoende kan zien met het kunstlicht wat ik thuis heb; staand lamp + plafond lamp.
Pagina: 1 2 ... 22 Laatste

Let op:
Voor vragen omtrent het importeren, aankopen of naar Nederland verschepen van de Kindle kun je terecht in Shopping Forum.