Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
MenN schreef op zondag 5 januari 2025 @ 22:28:
Hoe is de situatie tegenwoordig met reclame op de Kindle?

Kreeg de vraag van familie welke ereader ze moeten hebben. Toen ik 10 jaar terug mijn kindle kocht was het een heel ding dat je met of zonder reclame op het homescreen kon hebben, maar ik zie daar niets meer over terug op de product pagina's van de 2024 versies.

Is dat nog een ding? En kun je nog met een mailtje naar klantenservice de reclame gedeactiveerd krijgen?
Er is geen reclame, nooit geweest in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:49
Zapato schreef op maandag 6 januari 2025 @ 06:23:
[...]

Er is geen reclame, nooit geweest in Nederland.
Oh dat wist ik niet, ik heb die van mij destijds in Duitsland aangeschaft daar speelde dat wel.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:44
MenN schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:20:
[...]

Oh dat wist ik niet, ik heb die van mij destijds in Duitsland aangeschaft daar speelde dat wel.
Ja, de Amazon winkels per land wijken af wat ze verkopen. Dus dan heb je of geluk gehad met een goedkoper model door de reclame erop, of aan grijze import gedaan.

Maar goed zoals eerder al aangegeven, mocht je reclame erop hebben en je eraan storen kun je contact opnemen om het te laten verwijderen, of zelf doen via de website:
  1. Ga naar de Amazon-pagina in uw webbrowser en log in op uw account.
  2. Voer het in en ga naar «Beheer uw inhoud en apparaten.
  3. Kiezen "apparaten» en kies vervolgens het apparaat waarvoor u advertenties wilt verwijderen.
  4. Klik in het gedeelte "Speciale aanbiedingen" op de optie "Aanbiedingen verwijderen".
  5. je krijgt een pop-up met de prijs om advertenties van je Kindle te verwijderen, Dit is het verschil dat u hebt bespaard toen u het kocht
  6. Selecteer "Biedingen voltooien" en voer de betaling uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrizs
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-06 09:22
swhnld schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:03:
[...]

Ja, de Amazon winkels per land wijken af wat ze verkopen. Dus dan heb je of geluk gehad met een goedkoper model door de reclame erop, of aan grijze import gedaan.

Maar goed zoals eerder al aangegeven, mocht je reclame erop hebben en je eraan storen kun je contact opnemen om het te laten verwijderen, of zelf doen via de website:
  1. Ga naar de Amazon-pagina in uw webbrowser en log in op uw account.
  2. Voer het in en ga naar «Beheer uw inhoud en apparaten.
  3. Kiezen "apparaten» en kies vervolgens het apparaat waarvoor u advertenties wilt verwijderen.
  4. Klik in het gedeelte "Speciale aanbiedingen" op de optie "Aanbiedingen verwijderen".
  5. je krijgt een pop-up met de prijs om advertenties van je Kindle te verwijderen, Dit is het verschil dat u hebt bespaard toen u het kocht
  6. Selecteer "Biedingen voltooien" en voer de betaling uit
Schijnt dat je ook gewoon met Amazon kan chatten om het gratis te laten verwijderen, met de reden dat de reclame niet relevant voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webarcher
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16:07
Het valt mij op de de laatste 4-5 maanden er geen enkele nieuwe titel in de Kindle store komt van grote Nederlandse releases. Ze verschijnen aanvankelijk wel als pre order, maar uiteindelijk verdwijnen ze en komen niet meer terug. Je kunt deze titels wel gewoon kopen bij Kobo of ebook.nl. Hier speelt iets raars. Zijn de Nederlandse uitgeverijen Amazon aan het boycotten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Webarcher schreef op zondag 2 februari 2025 @ 19:10:
Het valt mij op de de laatste 4-5 maanden er geen enkele nieuwe titel in de Kindle store komt van grote Nederlandse releases. Ze verschijnen aanvankelijk wel als pre order, maar uiteindelijk verdwijnen ze en komen niet meer terug. Je kunt deze titels wel gewoon kopen bij Kobo of ebook.nl. Hier speelt iets raars. Zijn de Nederlandse uitgeverijen Amazon aan het boycotten?
Het kan een onderhandeling taktiek zijn, zoals je ook wel eens in de supermarkt hele productgroepen mist. Er kan ook vertraging zijn in verwerking van de titels om die goed te plaatsen. Maar zonder officiële mededelingen is het glazen bol kijken.

Je kunt, met een onschuldige vraag, een uitgever van een specifieke titel vragen wanneer die beschikbaar komt. Misschien krijg je zo meer informatie.

Verder plaats eens een pre-order van zo'n titel, en kijk dan bij levering wat er gebeurt. Wordt er geannuleerd met reden? Of krijg je gewoon het boek?

En wil je echt diep gaan, verzamel bewijs met screenshots en titels. Mogelijk tekent dan zich een beeld af en kun je het indienen als onderwerp bij een journalist.

Overigens heb ik niets gemerkt met de boeken die ik lees, maar ik lees eigenlijk geen Nederlandse schrijvers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webarcher
swhnld schreef op maandag 3 februari 2025 @ 08:07:
[...]

Verder plaats eens een pre-order van zo'n titel, en kijk dan bij levering wat er gebeurt. Wordt er geannuleerd met reden? Of krijg je gewoon het boek?
Als je een nieuwe titel vooruitbesteld dan kan dat, maar op de dag dat deze zou uitkomen, schuift de datum een week op. En daarna weer een week enz. Uiteindelijk verdwijnt de titel in zijn gehaald uit de Kindle Store.

Ik had wel eens met een uitgeverij gesproken voor beschikbaarheid in de Kindle Store. Ze gaven toen aan dat de communicatie met Amazon heel stroef verloopt. En dat ze niets liever willen om hun boek beschikbaar te maken via de Kindle Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Ik heb in het begin ook vaak genoeg gehad dat ik op de kindle store was en iets uitzocht en dan kreeg: "This title is not available in your state or region" :( In dat geval was ik gewoon van FU en ging de wilde zeeen op. Als je mijn geld niet wil aannemen dan ga ik er geen moeite voor doen. 🖕Amazon. Dat soort dingen vind ik zo irritant.

Maar eerlijk is eerlijk heb ik dat de laatste 3 jaar ofzo niet meer gezien. Denk ook omdat ze nu een lokale store hebben (toen ik begon met kindles was de kindle 2 net uit en toen kon je alleen op amazon.com boeken bestellen). Mijn kindle 2 kwam ook echt uit Amerika vreemd genoeg.

Maar misschien is dit waarom sommige titels er niet op staan (denk dat ze ze nu gewoon helemaal niet meer tonen).
chrizs schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:36:
[...]

Schijnt dat je ook gewoon met Amazon kan chatten om het gratis te laten verwijderen, met de reden dat de reclame niet relevant voor je is.
Ja of als je toevallig klaagt over een bezorging ofzo. Ze geven dan altijd wat als goedmakertje. Een paar maanden gratis prime ofzo. Denk dat je dit dan ook wel kan vragen.

Amazon support is altijd behoorlijk gul in mijn ervaring.

[ Voor 37% gewijzigd door Llopigat op 03-02-2025 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Webarcher schreef op maandag 3 februari 2025 @ 08:15:
[...]

Als je een nieuwe titel vooruitbesteld dan kan dat, maar op de dag dat deze zou uitkomen, schuift de datum een week op. En daarna weer een week enz. Uiteindelijk verdwijnt de titel in zijn gehaald uit de Kindle Store.

Ik had wel eens met een uitgeverij gesproken voor beschikbaarheid in de Kindle Store. Ze gaven toen aan dat de communicatie met Amazon heel stroef verloopt. En dat ze niets liever willen om hun boek beschikbaar te maken via de Kindle Store
Je kunt ook (tijdelijk) je Kindle winkel omzetten naar de Duitse of Amerikaanse Amazon. Dus je kunt kijken of de boeken daar wel beschikbaar zijn en aanschaffen. Daarna kun je ze eventueel wel weer terugzetten naar Nederland, met behoud van je aangeschafte content.

Zelf gebruik ik de Amerikaanse versie eigenlijk continue, die is veel uitgebreider qua mogelijkheden dan de Nederlandse, zoals automatisch op serie sorteren, delen in het gezin van je hele bibliotheek, noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
swhnld schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:17:
[...]

Je kunt ook (tijdelijk) je Kindle winkel omzetten naar de Duitse of Amerikaanse Amazon. Dus je kunt kijken of de boeken daar wel beschikbaar zijn en aanschaffen. Daarna kun je ze eventueel wel weer terugzetten naar Nederland, met behoud van je aangeschafte content.
Weet je dit zeker? Ik ben een keer van land veranderd en toen kreeg ik een melding dat enkele van mijn boeken zouden verdwijnen. :(

Maar misschien hebben ze dat veranderd.

Tegenwoordig jailbreak ik al mijn kindle aankopen meteen. Ik heb nog een Kindle Voyage en daar kan ik nog naar exporteren (met de allernieuwste kindles kan dit niet meer!). Dan kan ik ook mijn gekochte! boeken gewoon behouden als ik naar een ander platform ga (ik zit over Kobo te denken vanwege de pageturn knoppen, alleen de Libra Color vind ik niks).

[ Voor 10% gewijzigd door Llopigat op 03-02-2025 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Llopigat schreef op maandag 3 februari 2025 @ 12:11:
[...]

Weet je dit zeker? Ik ben een keer van land veranderd en toen kreeg ik een melding dat enkele van mijn boeken zouden verdwijnen. :(

Maar misschien hebben ze dat veranderd.

Tegenwoordig jailbreak ik al mijn kindle aankopen meteen. Ik heb nog een Kindle Voyage en daar kan ik nog naar exporteren (met de allernieuwste kindles kan dit niet meer!)
Eind vorig jaar ben ik voor het laatste van winkel veranderd want toen had ik weer de Nederlandse winkel geprobeerd en geen boeken verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Het lijkt erop dat Amazon de download optie gaat verwijderen: https://www.androidpolice...ndle-loophole-remove-drm/

Ik ben blij dat ik net mijn hele Library gedownload en gedeDRMd heb. De optie was voor de nieuwe paperwhites al verdwenen las ik.

Maar als je dat nog niet hebt gedaan: Je hebt nog iets minder dan twee weken.

[ Voor 13% gewijzigd door Llopigat op 14-02-2025 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:41
Webarcher schreef op zondag 2 februari 2025 @ 19:10:
Klopt, ik loop hier ook tegenaan. Erg vervelend, want bij bol zijn ze gewoon verkrijgbaar. Ook zie ik dat boeken bij bol regelmatig in de aanbieding zijn en bij amazon het volle pond kosten.

Ik ben inmiddels op het punt aangekomen dat ik overweeg over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webarcher
sjors123 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 16:39:
[...]

Klopt, ik loop hier ook tegenaan. Erg vervelend, want bij bol zijn ze gewoon verkrijgbaar. Ook zie ik dat boeken bij bol regelmatig in de aanbieding zijn en bij amazon het volle pond kosten.

Ik ben inmiddels op het punt aangekomen dat ik overweeg over te stappen.
Waardeloos is dit. Voorheen had je gewoon dezelfde aanbiedingen in de Kindle Store als op andere plekken. Nu niet meer. Ik koop voortaan mijn boeken bij Libris en ebook.nl. Bol is waardeloos omdat daar Adobe DRM op zit.
Qua hardware vind ik de Kindle beter dan de Kobo. De kobo voelt echt plastic en goedkoop aan. Ik geef niet om de knoppen. Ik hoop dat Amazon en de uitgeverijen eruit komen en gewoon weer hun titels publiceren in de Kindle Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:41
Webarcher schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 18:33:
[...]

Waardeloos is dit. Voorheen had je gewoon dezelfde aanbiedingen in de Kindle Store als op andere plekken. Nu niet meer. Ik koop voortaan mijn boeken bij Libris en ebook.nl. Bol is waardeloos omdat daar Adobe DRM op zit.
Qua hardware vind ik de Kindle beter dan de Kobo. De kobo voelt echt plastic en goedkoop aan. Ik geef niet om de knoppen. Ik hoop dat Amazon en de uitgeverijen eruit komen en gewoon weer hun titels publiceren in de Kindle Store
Kun je de boeken van ebook.nl en libris dan wel op je kindle zetten (mbv calibre)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
sjors123 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 08:59:
[...]

Kun je de boeken van ebook.nl en libris dan wel op je kindle zetten (mbv calibre)?
Kan via Calibre, maar ook is de DRM vrije versie van Epub gewoon met Send to Kindle te gebruiken als ondersteund formaat:
https://www.amazon.nl/gp/...l?nodeId=G5WYD9SAF7PGXRNA

[ Voor 0% gewijzigd door swhnld op 16-02-2025 13:02 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
Na het slechte nieuws van vorige week is er nu ook goed nieuws: Er is een nieuwe jailbreak die (momenteel) op alle kindle modellen werkt: https://kindlemodding.org/jailbreaking/WinterBreak/

Of je dan ook boeken kan extracten en de-DRM'en moet ik nog testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-06 20:27
Ik heb nog een oasys, maar als ik dus op de paperwhite overstap ben ik al mijn boeken van andere bronnen kwijt en krijg ik alleen nog alle boeken die ik op mijn amazon account heb gekocht te zien? En ik kan dan ook geen boeken er meer opzetten via Calibre van andere bronnen? Tenzij ik zo’n jailbreak doe?

Jammer hoor van Kindle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Johan Bogle schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 17:41:
Ik heb nog een oasys, maar als ik dus op de paperwhite overstap ben ik al mijn boeken van andere bronnen kwijt en krijg ik alleen nog alle boeken die ik op mijn amazon account heb gekocht te zien? En ik kan dan ook geen boeken er meer opzetten via Calibre van andere bronnen? Tenzij ik zo’n jailbreak doe?

Jammer hoor van Kindle
Nee. Dit gaat over een optie om boeken die je bij Amazon koopt van de Kindle af te kunnen halen.

Juist om boeken van andere bronnen op Kindle te krijgen, zolang er geen DRM op zit, is makkelijker geworden door EPUB support toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
https://www.theregister.com/2025/03/06/kindle_and_modos/

Mooi verzamel artikel over mod opties met een Kindle. Van installeren andere reader applicatie tot tweede leven van het eInkt scherm wat erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savalizz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 08:19
Een vraagje over de laatste generatie Kindle. Is het mogelijk om in te zoomen op een pfd? Mijn oude kan het niet, maar ja, die is ook al weer 10 jaar oud.

Ik werk geregeld met telpatronen op mijn tablet, maar een ereader voor dit is fijner verwacht dat ik. Kobo lijkt het niet te kunnen, Remarkable wel, maar dat schiet zijn doel voorbij wat betreft de prijs en formaat. Scribe verwacht ik dat het ook kan, maar ik heb liever dat kleiner scherm. Het is geen functie die ik wekelijks gebruik, maar wel fijn als het mogelijk is.

Ik wil mijn ereader upgraden, en ben op zich tevreden met de Kindle in combinatie met Calibre. Dus de nieuwe paperwhite staat op de shortlist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Savalizz schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 11:01:
Een vraagje over de laatste generatie Kindle. Is het mogelijk om in te zoomen op een pfd? Mijn oude kan het niet, maar ja, die is ook al weer 10 jaar oud.

Ik werk geregeld met telpatronen op mijn tablet, maar een ereader voor dit is fijner verwacht dat ik. Kobo lijkt het niet te kunnen, Remarkable wel, maar dat schiet zijn doel voorbij wat betreft de prijs en formaat. Scribe verwacht ik dat het ook kan, maar ik heb liever dat kleiner scherm. Het is geen functie die ik wekelijks gebruik, maar wel fijn als het mogelijk is.

Ik wil mijn ereader upgraden, en ben op zich tevreden met de Kindle in combinatie met Calibre. Dus de nieuwe paperwhite staat op de shortlist.
Ik gebruik het zelf niet, maar moet gewoon werken volgens bijvoorbeeld dit artikel:
https://blog.ghostwriting...les-on-the-amazon-kindle/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Savalizz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 08:19
@swhnld Die had ik nog niet gevonden. Dank je wel. Het lijkt er inderdaad op dat het kan wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llopigat
  • Niet online
swhnld schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:20:
https://www.theregister.com/2025/03/06/kindle_and_modos/

Mooi verzamel artikel over mod opties met een Kindle. Van installeren andere reader applicatie tot tweede leven van het eInkt scherm wat erin zit.
Dit is wat ik uiteindelijk heb gedaan. Ik heb gewacht op een Kobo Libra 2 toen ik uit het Amazon ecosystem wilde stappen toen ze recent gingen stoppen met het aanbieden van boeken als zelfstandige download. Dus ik heb ze snel nog allemaal bevrijd en gedownload. Maar ik wilde niet de color versie ivm slecht contrast en de refurb versie kwam maar niet beschikbaar.

Nu heb ik mijn beide Kindles (Voyage en een 2021 Paperwhite) gejailbreakt met KOReader erop. Nu native ePub support. Ik begrijp inmiddels dat ook de Kobo geen native ePub heeft, dat was ook wel een dealbreaker voor me. En ik heb geen andere hardware hoeven kopen. Alleen pageturn knoppen heb ik helaas niet op deze manier, maar het scheelt wel een hoop geld.

meewerken om beveiligingen te omzeilen staan we niet toe op dit forum

[ Voor 9% gewijzigd door PaT op 12-05-2025 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:19
Wellicht zie ik e.e.a. over het hoofd, maar ik heb vlak voordat Amazon de download functie verwijderde al mijn boeken op mn laptop gezet. Echter hebben deze dus allemaal een soort van drm waardoor ik er effectief nog niets mee kan? Dat lijkt me toch niet de bedoeling.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Slaapje schreef op zondag 25 mei 2025 @ 09:35:
Wellicht zie ik e.e.a. over het hoofd, maar ik heb vlak voordat Amazon de download functie verwijderde al mijn boeken op mn laptop gezet. Echter hebben deze dus allemaal een soort van drm waardoor ik er effectief nog niets mee kan? Dat lijkt me toch niet de bedoeling.
Dat is wel de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Slaapje schreef op zondag 25 mei 2025 @ 09:35:
Dat is precies de bedoeling van de uitgevers, DRM toevoegen om illegaal kopiëren lastig te maken.
Uiteraard zijn daar wegen omheen, maar dat mag hier niet besproken worden op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:19
swhnld schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:31:
[...]

Dat is precies de bedoeling van de uitgevers, DRM toevoegen om illegaal kopiëren lastig te maken.
Uiteraard zijn daar wegen omheen, maar dat mag hier niet besproken worden op het forum.
Dat begrijp ik ook eigenlijk wel, alleen had ik verwacht dat het gemakkelijker zou zijn om weg te stappen uit het Kindle ecosysteem.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Slaapje schreef op zondag 25 mei 2025 @ 19:48:
[...]
Dat begrijp ik ook eigenlijk wel, alleen had ik verwacht dat het gemakkelijker zou zijn om weg te stappen uit het Kindle ecosysteem.
Helaas, alle digitale diensten werken niet vriendelijk op die manier. Probeer bijvoorbeeld je Steam spellen eens om te zetten naar een ander platform? Of je aankopen op Videoland?

Fysiek kopen is een alternatief, maar kost ruimte, en heb je niet altijd bij je.
Je kunt ook lid worden van een bibliotheek, maar bent beperkt door hun assortiment, maximaal aantal en leenduur.

Voor mij heeft de Kindle het meest uitgebreide aanbod, voor een acceptabele prijs, en werkt op ereader, telefoon, tablet en laptop, oftewel overal waar ik lees. De rest is een nice to have.

En voor studie heb ik ook wel eens wat bij bijvoorbeeld Bol gekocht, maar dat las ik dan op de laptop en tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:12
Hi,
Ik heb sinds een tijdje (update?) problemen met mijn beide readers, een Paperwhite van de laatste generatie en een Scribe.

Als ik een serie lees waar ik diverse (ongelezen) delen al van op de reader heb staan, kon ik altijd moeiteloos in get scherm waar je de beoordeling geeft, 'Read Next' aantikken waarna ik rustig kon doorlezen.
Sinds de (vermoede?) update, opent dit het betreffende boek, en dan crashed alles, enigste dat het probleem oplost is een 'reboot'. Aan en uit laat de reader wel werken maar loopt dan weer vast bij openen betreffende boek.
Als ik echter niet Read Next doe, maar scherm met beoordeling sluit, terug ga naar bibliotheek en dan volgend boek open, gaat het wel goed.
Let wel, enkel als ie niet sl gecrasht is.
Na een crash is enkel ern herstart de oplossing.

Zijn er anderen met het zelfde probleem?
Ik dacht eerst dat het aan de Scribe lag, maar de Paperwhite crashed op dezelde manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
@RoosW ik heb alleen haperingen ervaren als het volgende boek nog niet gedownload was tot dusverre, maar geen crashes. Wel vind ik af en toe de reader op het hoofdscherm (PW Signature 2021).

Ik haal de boeken uit de US winkel en lees constant series. Dus mogelijk dat daar nog iets zit als je zelf series samensteld of andere bron gebruikt voor je boeken, de Nederlandse winkel sorteerd niet automatisch de boeken netjes in series bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Ik koop ook uitsluitend bij US Amazon. Vandaag ook ern crash met een direct, via de aan het einde van een boek mogelijkheid, om het volgende deel te kopen, na het kopen en downloaden wilde ik het huidige boek sluiten en de nieuwe openen, maar het scherm werd blanco en de reader liet zich enkel nog opnieuw opstarten, na een zere vonger van het veel langer als normaal moeten ingedrukt houden van de aan/uit knop voor de reboot optie verscheen. Hij functioneert nu weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Hmm, net ook weer een nieuw boek hier, en ook geen probleem (software 5.18.2 PW11).
Het vreemde in jou geval is dat je het op 2 apparaten hebt. Dat doet mij denken aan een sync probleem, of iets (database?) dat corrupt geraakt is.

Is het een optie er 1 een complete reset te geven, en daarop schoon te beginnen met alleen het actieve boek dat je nu leest en de volgende in de serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
swhnld schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 16:08:
Hmm, net ook weer een nieuw boek hier, en ook geen probleem (software 5.18.2 PW11).
Het vreemde in jou geval is dat je het op 2 apparaten hebt. Dat doet mij denken aan een sync probleem, of iets (database?) dat corrupt geraakt is.

Is het een optie er 1 een complete reset te geven, en daarop schoon te beginnen met alleen het actieve boek dat je nu leest en de volgende in de serie?
Dat is zeker het overwegen waard, ik ga eerst nog even op de us ereader site neuzen, als ik daar geen soortgelijke problemen zie probeer ik het.
Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Let op:
Voor vragen omtrent het importeren, aankopen of naar Nederland verschepen van de Kindle kun je terecht in Shopping Forum.