Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Wat is er met dat glaslaagje dan?Milmoor schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:22:
Meerdere Kindles, waaronder de nieuwe Paperwhite, in de Black Friday aanbiedingen van Amazon. Ik ben zelf voor de Oasis gegaan vanwege het glaslaagje op de Paperwhite.
Ik zou zelf ook voor de oasis gaan denk ik, vanwege de paginaknoppen. Ik vind dat swipen zo irritant want ik lees nogal snel. Dan blijf je bezig. Ik heb nu een voyage maar ik zou wel heel graag oranje licht hebben.
Helaas is de Oasis alsnog 189 euro, best duur.
De Paperwhite 2021 had één review:GekkePrutser schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 18:35:
[...]
Wat is er met dat glaslaagje dan?
Ik zou zelf ook voor de oasis gaan denk ik, vanwege de paginaknoppen. Ik vind dat swipen zo irritant want ik lees nogal snel. Dan blijf je bezig. Ik heb nu een voyage maar ik zou wel heel graag oranje licht hebben.
"I am returning this product because firstly I do not like the glass screen. It is an extra layer on the e-ink screen which for me is annoying to look at. It is like reading a book with a glass sheet on it. Their older devices were better without the glass or other brands. Devices without the glass screen look far more sharper and are easier on the eyes.
Secondly the bezels are too thin on the sides which makes it difficult to hold with one hand. This is a problem if you like to read in bed. Your fingers will start hurting after a while.
The processer is quite fast though and the build quality is also nice. "
De Oasis zit nu op 169,99.Helaas is de Oasis alsnog 189 euro, best duur.
[ Voor 25% gewijzigd door Milmoor op 23-11-2021 19:13 ]
Klopt wel maar dit is met de Oasis net zo. Het is gewoon een nadeel van het 'flush' design waarbij de glasplaat over het hele apparaat doorloopt en niet alleen het scherm.Milmoor schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 19:11:
[...]
"I am returning this product because firstly I do not like the glass screen. It is an extra layer on the e-ink screen which for me is annoying to look at.
Ah ik zit in Spanje, hier is hij 20 euro duurder, helaas. Goed om te weten, ik had hem evt in NL kunnen kopen maar nu met de hele corona toename weet ik niet of ik nog wel naar NL op bezoek ga rond de kerst.Milmoor schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 19:11:
De Oasis zit nu op 169,99.
Maar inderdaad lijkt me die brede rand aan 1 kant ook super fijn om hem vast te houden. De randen van de paperwhite zijn inderdaad super dun.
[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 23-11-2021 19:19 ]
Echter, het huidige basismodel is feitelijk de oudere Paperwhite met 5 lampen en brede bezels, dan ben je onder de 100 Euro klaar. Ik had voor de Oasis een Paperwhite en vond die prima te doen met de 5 lampen.
Dus tenzij iemand fysieke knoppen wil adviseer ik het basis model tegenwoordig.
Uiteraard zijn er argumenten om de huidige Paperwhite te kiezen, maar die zijn voornamelijk esthetisch van aard.
Dan heb ik niet genoeg onderzoek gedaan. We gaan het zien. De prijsverlaging van de Oasis is tijdelijk ivm Black Friday.GekkePrutser schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 19:18:
[...]
Klopt wel maar dit is met de Oasis net zo. Het is gewoon een nadeel van het 'flush' design waarbij de glasplaat over het hele apparaat doorloopt en niet alleen het scherm.
[...]
Ah ik zit in Spanje, hier is hij 20 euro duurder, helaas. Goed om te weten, ik had hem evt in NL kunnen kopen maar nu met de hele corona toename weet ik niet of ik nog wel naar NL op bezoek ga rond de kerst.
Maar inderdaad lijkt me die brede rand aan 1 kant ook super fijn om hem vast te houden. De randen van de paperwhite zijn inderdaad super dun.
Voor mij zijn het 2 dingen die ik op de Voyage niet heb:swhnld schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 19:23:
Ik ben indertijd ook voor de Oasis gegaan vanwege de knoppen en vasthouden.
Echter, het huidige basismodel is feitelijk de oudere Paperwhite met 5 lampen en brede bezels, dan ben je onder de 100 Euro klaar. Ik had voor de Oasis een Paperwhite en vond die prima te doen met de 5 lampen.
Dus tenzij iemand fysieke knoppen wil adviseer ik het basis model tegenwoordig.
Uiteraard zijn er argumenten om de huidige Paperwhite te kiezen, maar die zijn voornamelijk esthetisch van aard.
- Lichtkleur in kunnen stellen (oranje vind ik fijn 's avonds, niet zozeer vanwege de melamine maar ik vind het gewoon fijner kijken).
- Lichte tekst op donkere achtergrond kunnen doen, dit kan de Voyage en de gewone kindle ook niet, de paperwhite en oasis wel.
Dit valt misschien onder esthetisch maar ik vind het wel belangrijke zaken.
Maar idd, die fysieke knoppen zijn echt iets dat ik wel wil.. Met name omdat ik dat nu ook niet helemaal heb, de voyage heeft geen echte knoppen maar drukgevoelige en dat is ook niet zo handig. Maar ik vind de Oasis zo duur en het is ook al best een oud model. Hij heeft bijv. niet de mooie nieuwe pagina-animatie.
Misschien anders toch maar eens naar een Kobo gaan kijken ofzo. Maar die zijn niet veel goedkoper. ePub ondersteuning zou ik wel super graag willen maar ik heb een behoorlijke catalogus in Amazon opgebouwd die ik dan zou moeten exporteren en de-DRM'en ofzo

Nouja, first-world problems
[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 23-11-2021 21:25 ]
De huidige Oasis is van 2019, dus ik verwacht in Q3 2022 een nieuw model, al weet je het nooit bij Amazon.
De huidige Paparwhite heeft zeker ook bestaansrecht om o.a. de zaken die jij noemt, en de smalle bezels is "op te lossen" met een stevige hoes of bumper er omheen. Die bumper 3D-print je dan naar wens (heb ik nog niet gewoon te koop gezien). De hoes kun je kopen.
De Amazon sleeves lijken een logische keuze, maar ik vind resp. 3 en 4 tientjes voor een stoffen of lederen hoes teveel geld. Of ben ik dan een krent
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Ik gebruik altijd de Amazon hoesjes, ze zijn degelijk en functioneren goed.Er zullen ook wel aftermarket hoesjes zijn van derde partijen, maar dan zou ik vooral reviews ervan lezen op de websites die ze verkopen.sloth schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:50:
Iemand nog tips voor een hoesje voor de 11e generatie Paperwhite?
De Amazon sleeves lijken een logische keuze, maar ik vind resp. 3 en 4 tientjes voor een stoffen of lederen hoes teveel geld. Of ben ik dan een krent
Ik heb deze met het originele Amazon hoesje, en als ik die open doe en het hoesje er achter vouw, is de vorm weer gelijk, dan merk je niets dat het stuk met de knoppen dikker is. Dit hoesje om precies te zijn:olafmol schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 00:00:
Hoe ligt de Oasis in de hand? Ik vind de vorm wat vreemd, het moet wel lekker in balans in 1 hand liggen, anders hebben die knoppen imho ook weer weinig voordeel.... hoor graag real-world ervaringen. Zit nu nog op een hele oude Kindle met toetsjes, maar de bladerknoppen zijn wel erg fijn..vandaar dat ik ook naar de Oasis kijk.
https://www.amazon.com/Ki...ather-Cover/dp/B07B89G5N1
Grote voordeel is dat de knoppen met de accu aan een kant ervoor zorgen dat het gewicht in je hand ligt, dus lichter aanvoelt dan het apparaat werkelijk is.
Overigens heb ik ook de Kindle 3 met keyboard gehad, daarna een Paperwhite en toen de Oasis, juist ook vanwege de toetsen.
Nee, alle Kindles zijn gewoon onderling uitwisselbaar. Sterker nog, de Kindles die we op Amazon.nl bestellen worden gewoon uit Duitsland verscheept uit hetzelfde magazijn als die in Duitsland verkocht worden, of die naar Polen gaan.Meneer iCy schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:21:
Ik zie dat de Kindle paperwhite 2021 bij de Duitse Amazon beduidend goedkoper is, maar is deze ook gewoon in de software in het Nederlands in te stellen of blijft die Duits?
Enige opletten is dat de goedkopere Kindles vaak met iets van advertenties kunnen komen voor Amazon producten. Die advertentie versie van de Kindles wordt hier niet verkocht in Nederland (en je kunt op de Duitse website dan geen Nederlands afleveradres ervoor kiezen). Als je een advertentie versie hebt kun je contact opnemen met Amazon om het (al dan niet tegen betaling, er zijn mensen waar het gratis gebeurt is, lees de verhalen op het internet) te laten verhelpen.
Ik heb ze nu 5 jaar ongeveer en still going strong:sloth schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:50:
Iemand nog tips voor een hoesje voor de 11e generatie Paperwhite?
https://www.amazon.co.uk/...id=pla-561158091302&psc=1
Ik laat de kindle overigens veel buiten de hoes als ik niet onderweg ben, helemaal gezien nu de boekcover wordt getoond op de kindle.
Erg fijn de knoppen aan beide kanten van het apparaat.
Wil heel graag een Oasis halen, maar ja, deze doet het eigenlijk nog goed. Beetje zonde om dan geld uit te geven.
Volgende wordt sowieso weer een Kindle waarbij mijn vrouw vanwege Nederlandse boeken eerder dan voor een Kobo zou gaan als "upgrade".
ik heb gisteren geprobeerd om te bestellen via Amazon.de maar dat werkt niet met een NL afleveradres. Raar dat ze hier niet die kortingsacties hebben. De pricedrop van de Oasis doet me vermoeden dat er binnenkort een nieuwere versie komt....swhnld schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:35:
[...]
Nee, alle Kindles zijn gewoon onderling uitwisselbaar. Sterker nog, de Kindles die we op Amazon.nl bestellen worden gewoon uit Duitsland verscheept uit hetzelfde magazijn als die in Duitsland verkocht worden, of die naar Polen gaan.
Enige opletten is dat de goedkopere Kindles vaak met iets van advertenties kunnen komen voor Amazon producten. Die advertentie versie van de Kindles wordt hier niet verkocht in Nederland (en je kunt op de Duitse website dan geen Nederlands afleveradres ervoor kiezen). Als je een advertentie versie hebt kun je contact opnemen met Amazon om het (al dan niet tegen betaling, er zijn mensen waar het gratis gebeurt is, lees de verhalen op het internet) te laten verhelpen.
In Nederland is hij net als in Duitsland 125 euro.olafmol schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:42:
[...]
ik heb gisteren geprobeerd om te bestellen via Amazon.de maar dat werkt niet met een NL afleveradres. Raar dat ze hier niet die kortingsacties hebben. De pricedrop van de Oasis doet me vermoeden dat er binnenkort een nieuwere versie komt....
Ik zie nu dat hij in Nederland niet meer in de aanbieding is, gisteren nog wel.
[ Voor 9% gewijzigd door Zapato op 26-11-2021 11:04 ]
Ik zal eens kijken of een Amazon hub ook wil, want Duitse huis adres gaat hem niet worden. Hebben wel een Amazon hub in de buurt (Duitsland)swhnld schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:35:
[...]
Nee, alle Kindles zijn gewoon onderling uitwisselbaar. Sterker nog, de Kindles die we op Amazon.nl bestellen worden gewoon uit Duitsland verscheept uit hetzelfde magazijn als die in Duitsland verkocht worden, of die naar Polen gaan.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
De Oasis kun je omdraaien, dan roteert het beeld mee, dus al zitten de knoppen aan 1 kant...Arunia schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:07:
Tot op de dag van vandaag nog steeds een Kindle gen 3 met toetsenbord.
Erg fijn de knoppen aan beide kanten van het apparaat.
Wil heel graag een Oasis halen, maar ja, deze doet het eigenlijk nog goed. Beetje zonde om dan geld uit te geven.
Volgende wordt sowieso weer een Kindle waarbij mijn vrouw vanwege Nederlandse boeken eerder dan voor een Kobo zou gaan als "upgrade".
Wat Nederlandse taal betreft, Amazon NL heeft tegenwoordig ook een groot aanbod aan boeken (en ook op de .com kun je ze terugvinden mocht je daar je e-boeken halen), dus tenzij je voor een bibliotheek ePub moet hebben (er zijn zo'n 26.000 titels te leen) kun je prima bij Amazon blijven, en zelfs dan nog moet je uit de bibliotheek downloaden naar PC en kopieren naar je e-reader, dan kan het stapje met Calibre er tussen voor de conversie ook nog wel. Ook qua prijs maakt het niet uit, de boeken kosten op alle platformen ongeveer evenveel.
Ja, of een afhaalpunt indien mogelijk, of via de Huifkar.Meneer iCy schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:07:
[...]
Ik zal eens kijken of een Amazon hub ook wil, want Duitse huis adres gaat hem niet worden. Hebben wel een Amazon hub in de buurt (Duitsland)
Dit soort aanbiedingen zijn op is op bij Amazon.Dus volgend jaar een week voor Black Friday al je keuze maken en snipen op het moment dat de aanbieding beschikbaar komt.
Overigens zijn er meer momenten in het jaar dat ze aanbiedingen doen, bijvoorbeeld Prime day als je daar lid van bent.
En hoe zit het met het huidig aanbod van Nederlandstalige boeken?
Ik vraag het even omdat mijn vrouw graag een e-reader wil maar wel uitsluitend Nederlandse boeken leest.
Gekochte beveiligde files kunnen wel omgezet worden, maar dat is niet legaal. Verwacht dat het met gehuurd niet anders zal zijn.Ekfad schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:23:
Klein vraagje voor de kindle eigenaren hier. Hoe doen jullie het met e-books die aan een abbo hangen of geleend worden uit de bibliotheek? Kan dit via Calibre ook omgezet worden naar je Kindle?
Ik vraag het even omdat mijn vrouw graag een e-reader wil maar wel uitsluitend Nederlandse boeken leest.
Maar als je geen mobi bestand krijgt, dan heb je met een Kindle pech. Even simpel gezegd.
Bedankt, dank kijk ik even bij de kobo'sArunia schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:38:
[...]
Gekochte beveiligde files kunnen wel omgezet worden, maar dat is niet legaal. Verwacht dat het met gehuurd niet anders zal zijn.
Maar als je geen mobi bestand krijgt, dan heb je met een Kindle pech. Even simpel gezegd.
In de Kindle store zijn heel veel Nederlandstalige boeken te vinden, je kunt gewoon de app op je telefoon, tablet of PC zetten en rondkijken wat er is, dat is gratis.Ekfad schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:23:
Klein vraagje voor de kindle eigenaren hier. Hoe doen jullie het met e-books die aan een abbo hangen of geleend worden uit de bibliotheek? Kan dit via Calibre ook omgezet worden naar je Kindle?
De bibliotheken hebben een veel kleiner aanbod, iets van 26.000 titels, veel grotere Nederlandse schrijvers werken niet mee om hun boeken digitaal aan te bieden. Op papier gedrukte boeken hebben een vaste boekenprijs waardoor de marktwerking verstoord wordt onder het mom om ook kleine publicaties een kans te geven, wat 30 jaar terug nog opging, maar nu alles digitaal kan nog de grootste onzin is, maar dat soort wetten aangepast krijgen....
Wat ook fijn is is dat je altijd een fragment gratis kunt downloaden. Daarmee kun je beoordelen of het boek iets voor je is.swhnld schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:01:
[...]
In de Kindle store zijn heel veel Nederlandstalige boeken te vinden, je kunt gewoon de app op je telefoon, tablet of PC zetten en rondkijken wat er is, dat is gratis.
De bibliotheken hebben een veel kleiner aanbod, iets van 26.000 titels, veel grotere Nederlandse schrijvers werken niet mee om hun boeken digitaal aan te bieden. Op papier gedrukte boeken hebben een vaste boekenprijs waardoor de marktwerking verstoord wordt onder het mom om ook kleine publicaties een kans te geven, wat 30 jaar terug nog opging, maar nu alles digitaal kan nog de grootste onzin is, maar dat soort wetten aangepast krijgen....
Volgens mij zijn die alleen rond 2016 uitgebracht met dat model, toen de 2019 versie kwam hoorde ik niets meer over deze oplaad cover.Milmoor schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:02:
De Kindle Oasis heeft/had hoesjes die de Oasis op kon laden. Zie bijv. hier https://blog.the-ebook-re...vers-now-sold-separately/. Iemand enig idee of die nog bestaan voor de huidige Oasis? Zo ja, dan kan ik niet zoeken.
Mijn vermoeden is dat er te weinig vraag was of te veel problemen.
Wel zijn er guides hoe de batterij in de cover te vervangen, dus je zou tweedehands kunnen zoeken?
ik kan inderdaad vervangende batterijen vinden. Een hoesje zonder Oasis vinden is moeilijk. Ik weet ook niet of het zou passen. Jammer, het idee was juist zo interessant.swhnld schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:52:
[...]
Volgens mij zijn die alleen rond 2016 uitgebracht met dat model, toen de 2019 versie kwam hoorde ik niets meer over deze oplaad cover.
Mijn vermoeden is dat er te weinig vraag was of te veel problemen.
Wel zijn er guides hoe de batterij in de cover te vervangen, dus je zou tweedehands kunnen zoeken?
Het idee wel, maar zonder dat hoesje en gewicht ligt de e-reader wel een stuk fijner in de hand.Milmoor schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 08:17:
[...]
ik kan inderdaad vervangende batterijen vinden. Een hoesje zonder Oasis vinden is moeilijk. Ik weet ook niet of het zou passen. Jammer, het idee was juist zo interessant.
De rest is planning of een powerbank mee. Maar ik krijg hem niet leeg van Amsterdam naar Auckland 30 uur reizen bijvoorbeeld, dus gewoon goed plannen bij zulke trips dat die vol is bij vertrek moet de lading kunnen dekken.
Bijzonder, ik heb hem in een dag nagenoeg leeg. Zet jij standaard de vliegtuigmodus aan?swhnld schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 08:36:
[...]
Het idee wel, maar zonder dat hoesje en gewicht ligt de e-reader wel een stuk fijner in de hand.
De rest is planning of een powerbank mee. Maar ik krijg hem niet leeg van Amsterdam naar Auckland 30 uur reizen bijvoorbeeld, dus gewoon goed plannen bij zulke trips dat die vol is bij vertrek moet de lading kunnen dekken.
Ja, altijd vliegtuigmodus op reis tenzij ik een boek moet downloaden (heb wifi only versie van 2019 Oasis). Dit is gelijk de grootste accu besparing dat ik gemerkt heb.Milmoor schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 11:45:
[...]
Bijzonder, ik heb hem in een dag nagenoeg leeg. Zet jij standaard de vliegtuigmodus aan?
Licht staat standaard ook vrij laag.
Trek standaard thuis accu onder 15 procent en laad dan volledig op, alleen met lange reizen zorg ik tevoren helemaal vol te zijn.
Daarnaast heb ik een book cover die gelijk het scherm uit zet als ik die sluit, en de e-reader gaat dan gelijk in slaap modus.
[ Voor 10% gewijzigd door swhnld op 20-02-2022 10:16 ]
Ik dacht er nu één bij te kopen voor de kinderen, maar zie dat de Kindle 2022 €109 kost. Weet iemand of die Lightning dagen op vaste momenten zijn bij Amazon?
In de Amazon app en op de website zie ik de aankondiging 11 en 12 juli voor Prime dayTweak_ers schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 06:56:
Vorig jaar tijdens Amazons korting dagen een Kindle 10e generatie gekocht, voor €49,95.
Ik dacht er nu één bij te kopen voor de kinderen, maar zie dat de Kindle 2022 €109 kost. Weet iemand of die Lightning dagen op vaste momenten zijn bij Amazon?
https://www.amazon.nl/pri...0f5996413&ref_=pd_gwm_unk
Dus dat is ook een goed moment om te kopen. En volgens mij kun je het gratis een maand proberen.
[ Voor 6% gewijzigd door swhnld op 23-06-2023 07:31 ]
Maar prime deals worden daar niet in meegenomen dus die prime day is wel een goede optie om zelf in de gaten te houden inderdaad.
Edit: oh Nederland is daar niet ondersteund zie ik, vreemd. Ik woon zelf in Spanje dus gebruik die site heel veel. Gelukkig hebben we in Nederland ook gewoon de tweakers pricewatch.
[ Voor 29% gewijzigd door GekkePrutser op 23-06-2023 07:55 ]
Dan had ik waarschijnlijk beter even kunnen wachten. Eergisteren een Kindle 2022 besteld en vandaag binnen gekregen 😅 als er op 11 of 12 juli een echt goede aanbieding is kan ik nog overwegen hem terug te sturen en opnieuw te bestellen maar dat gaat wel tegen mijn principes in.swhnld schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 07:29:
[...]
In de Amazon app en op de website zie ik de aankondiging 11 en 12 juli voor Prime day
https://www.amazon.nl/pri...0f5996413&ref_=pd_gwm_unk
Dus dat is ook een goed moment om te kopen. En volgens mij kun je het gratis een maand proberen.
Zijn hier ervaringen met het Unlimited abonnement? Ik lees (ook) graag in het Engels dus dat zou voor mij een prima optie zijn.
Ik vind het aanbod veel te beperkt met recente titels, dus ik haal het voordeel er niet uit. Oudere titels zijn vaak ook al weer goedkoper geprijsd. En keuze is relatief beperkt.donleone83 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:57:
[...]
Zijn hier ervaringen met het Unlimited abonnement? Ik lees (ook) graag in het Engels dus dat zou voor mij een prima optie zijn.
Dus kijk naar de titels, de verversing en de jaarlijkse kosten versus zelf aanschaffen binnen jou voorkeursgenre. Misschien is het voor jou wel uitstekend.
Daarnaast is het 2019 model de laatste wat erg jammer is.
Heb zelf nog een Kindle met toetsenbord. Volgens mij 3e generatie.
Enige wat me opvalt/tegenvalt is overal de prominente integratie van de stores.
Viel me bij de Kobo Libra2 van mijn vrouw ook op dat dat het eerste is wat je ziet en het totaal niet meer overzichtelijk is wat je boeken zijn.
Geef mij maar de lijst zoals de oudere Kindle's.
Ik realiseer me ook absoluut dat Amazon dat met de Kindle waarschijnlijk ook wel heeft gedaan, maar hoop stiekem van niet.
De Oasis heeft nog steeds mijn voorkeur, jammer vanwege dat het model al zo oud is en niet ondertussen usb-c heeft voor het net.
[ Voor 50% gewijzigd door Arunia op 11-07-2023 08:25 ]
Waarom pak je niet de Paperwhite met 6,8 inch scherm en draadloos laden naast de USB-C poort?Arunia schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 07:14:
Dacht vandaag de Oasis te kopen met korting, maar Nederland wordt daarin achtergesteld en Prime heb ik niet voor de andere landen.
Daarnaast is het 2019 model de laatste wat erg jammer is.
Heb zelf nog een Kindle met toetsenbord. Volgens mij 3e generatie.
Enige wat me opvalt/tegenvalt is overal de prominente integratie van de stores.
Viel me bij de Kobo Libra2 van mijn vrouw ook op dat dat het eerste is wat je ziet en het totaal niet meer overzichtelijk is wat je boeken zijn.
Geef mij maar de lijst zoals de oudere Kindle's.
Ik realiseer me ook absoluut dat Amazon dat met de Kindle waarschijnlijk ook wel heeft gedaan, maar hoop stiekem van niet.
De Oasis heeft nog steeds mijn voorkeur, jammer vanwege dat het model al zo oud is en niet ondertussen usb-c heeft voor het net.
https://www.amazon.nl/nie...andingS_D_0a0548c1_0&th=1
De Oasis heeft dan een 7 inch scherm en fysieke knoppen naast het touch screen (houd overigens wel anders vast dan de Kindle met Keyboard), maar dat is het verschil dan ook wel. Grootste nadeel van de Oasis vs de Paperwhite is de vierkante vorm van de Oasis, hij is te breed voor mijn binnenzak.
En anders, ik verwacht dat er eind dit jaar een nieuwe Oasis gaat komen. Maar die gaat pas volgend jaar op zijn vroegste in de aanbieding Amazon kennende.
Ah shoot, ik vergat dat ik graag fysieke knoppen heb en liever geen touch. Dat hebben die andere modellen natuurlijk niet.swhnld schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:55:
[...]
Waarom pak je niet de Paperwhite met 6,8 inch scherm en draadloos laden naast de USB-C poort?
https://www.amazon.nl/nie...andingS_D_0a0548c1_0&th=1
De Oasis heeft dan een 7 inch scherm en fysieke knoppen naast het touch screen (houd overigens wel anders vast dan de Kindle met Keyboard), maar dat is het verschil dan ook wel. Grootste nadeel van de Oasis vs de Paperwhite is de vierkante vorm van de Oasis, hij is te breed voor mijn binnenzak.
En anders, ik verwacht dat er eind dit jaar een nieuwe Oasis gaat komen. Maar die gaat pas volgend jaar op zijn vroegste in de aanbieding Amazon kennende.
Denk dat ik maar gewoon wacht. Het is niet dat mijn Kindle het niet doet.
Echter, op mijn Kindle Oasis e-reader heb ik die inhoudelijke pop-up niet en moet ik handmatig naar de Store gaan en het betreffende boek opzoeken waarna ik het kan aanschaffen.
Weet iemand of daar een instelling voor is die ik aan of uit moet zetten om het op mijn Kindle oasis mogelijk te maken. Ik draai in ieder geval op de laatste software (5.16).
Wat ik gevonden heb is bijvoorbeeld deze website, waarbij je een instelling zou hebben om next in Series aan of uit te zetten, maar die instelling heb ik niet onder de instellingen van mijn Kindle.
https://www.epubor.com/tu...nded-books-on-kindle.html
Heeft iemand een idee hoe dit beschikbaar te krijgen?
Ik weet niet of je serieus bent, maar Kindle slikt mobi, geen epub.superiscch schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 22:43:
Ik heb al een tijdje dat ik geen boeken meer kan mailen naar m'n Kindle... Ik krijg mail terug dat het geen coreect formaat is maar ik verstuur een epub 🤷
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Ik weet niet als jij serieus bent maar de support voor mobi werd stopgezet in augustus 2022.Mog schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 23:00:
[...]
Ik weet niet of je serieus bent, maar Kindle slikt mobi, geen epub.
Is de ePub vrij van DRM?superiscch schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 22:43:
Ik heb al een tijdje dat ik geen boeken meer kan mailen naar m'n Kindle... Ik krijg mail terug dat het geen correct formaat is maar ik verstuur een epub 🤷
Kun je het bestand in Calibre zelf handmatig omzetten naar een ander formaat zoals PDF?
[ Voor 13% gewijzigd door swhnld op 20-08-2023 07:37 ]
DRM vrije ePub is tegenwoordig ondersteunt, stuur naar je Kindle mail en Amazon converteert het naar iets bruikbaars op je apparaat.Mog schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 23:00:
[...]
Ik weet niet of je serieus bent, maar Kindle slikt mobi, geen epub.
Opgelost, blijkt dat de NL Amazon winkel minder opties kent dan de US versie, en na de digital content winkel op US te zetten kreeg ik de aanbevelingen weer op mijn Kindle Oasis.swhnld schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 12:18:
Wanneer ik een boek lees in de kindle app op mijn mobiele telefoon krijg ik aan het einde van het boek een scherm wat mij voorstelt welk boek als volgende te kopen. Zeker wanneer ik boeken in een serie lees is dat fijn want na boek 1 kun je dan nummer 2 kiezen, etc.
Echter, op mijn Kindle Oasis e-reader heb ik die inhoudelijke pop-up niet en moet ik handmatig naar de Store gaan en het betreffende boek opzoeken waarna ik het kan aanschaffen.
Weet iemand of daar een instelling voor is die ik aan of uit moet zetten om het op mijn Kindle oasis mogelijk te maken. Ik draai in ieder geval op de laatste software (5.16).
Wat ik gevonden heb is bijvoorbeeld deze website, waarbij je een instelling zou hebben om next in Series aan of uit te zetten, maar die instelling heb ik niet onder de instellingen van mijn Kindle.
https://www.epubor.com/tu...nded-books-on-kindle.html
Heeft iemand een idee hoe dit beschikbaar te krijgen?
superiscch schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 23:04:
[...]
Ik weet niet als jij serieus bent maar de support voor mobi werd stopgezet in augustus 2022.
Thanks. Dat wist ik niet. Ik zet mijn boeken nog steeds netjes om naar mobiswhnld schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 07:36:
[...]
DRM vrije ePub is tegenwoordig ondersteunt, stuur naar je Kindle mail en Amazon converteert het naar iets bruikbaars op je apparaat.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Als ik het zo lees (Had ook niet meegekregen dat mobi niet meer ondersteund werd, dus even wat gegoogled) zou tegenwoordig het gewoon een epub 'slepen' naar de ereader ook moeten werken.swhnld schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 07:36:
[...]
DRM vrije ePub is tegenwoordig ondersteunt, stuur naar je Kindle mail en Amazon converteert het naar iets bruikbaars op je apparaat.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Zou ik eens moeten testen, ik haal m'n boeken altijd van dezelfde plek en vroeger was dat geen probleem. Heeft Amazon iets achter de schermen aangepast?swhnld schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 07:34:
[...]
Is de ePub vrij van DRM?
Kun je het bestand in Calibre zelf handmatig omzetten naar een ander formaat zoals PDF?
Iemand hier suggesties voor waar te kijken voor iets fatsoenlijks met een strap/band of zoiets zodat je makkelijke eenhandig kan lezen?
Mochten mensen interesse hebben in een uitgebreidere omschrijving van mijn ervaringen tot nog toe, vragen staat vrij
product: Amazon Kindle Scribe
Die is er nog niet van de Scribe alhier.
Ik heb helaas geen ervaring met covers hiervan.
Ik zal mijn gedachten eens op een rij zetten en wat uitgebreider alle functies testen/naast de Kobo elipsa 2e van mijn vrouw leggen. Als daar wat zinnigs uitkomt kan ik het wel posten. Alleen is de reader in principe niet in NL verkrijgbaar, wel via amazon.de overigens die net zo snel leveren als de .nl versieswhnld schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:00:
@RoosW Ik zou in ieder geval even een review toevoegen op de website:
product: Amazon Kindle Scribe
Die is er nog niet van de Scribe alhier.
Ik heb helaas geen ervaring met covers hiervan.
Het meest irritant vind ik wel dat de paar hoezen die er zijn of ontiegelijk saai zijn of specifiek op de vrouwelijke smaak (lees: Roze, lichtblauw pastel tintjes en bedrukt met veel Fluffy beestjes, bloemetjes, kusjes en hartjes etc)

Je zou zoiets kunnen proberen: https://nl.aliexpress.com...rec%21NL%21919858455%21ACRoosW schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:23:
[...]
Ik zal mijn gedachten eens op een rij zetten en wat uitgebreider alle functies testen/naast de Kobo elipsa 2e van mijn vrouw leggen. Als daar wat zinnigs uitkomt kan ik het wel posten. Alleen is de reader in principe niet in NL verkrijgbaar, wel via amazon.de overigens die net zo snel leveren als de .nl versie
Het meest irritant vind ik wel dat de paar hoezen die er zijn of ontiegelijk saai zijn of specifiek op de vrouwelijke smaak (lees: Roze, lichtblauw pastel tintjes en bedrukt met veel Fluffy beestjes, bloemetjes, kusjes en hartjes etc)
Of een andere die je online kunt vinden. Er zijn wel wat opties, maar het blijft een niche product.
Ik herinnerde mij echter dat ik mijn nu bijna 10 jaar oude Paperwhite 6 ook nog ergens had liggen.
Dus die heb ik aangesloten, opgeladen, en handmatig geüpdatet naar de laatste software voor dat model, want automatisch pakte die dat niet op.
Alles doet het nog, de accu is nog prima, de store werkt gewoon om boeken te kopen, boeken lezen en syncen gaat allemaal prima. Ik was positief verrast gezien de leeftijd, dus wilde het hier delen. Een telefoon van 10 jaar oud doet dat niet meer.
Er zijn wel wat kleine verschillen in de indeling van de voorpagina, en je ziet ook wel verschil dat de Oasis iets scherper scherm heeft (met name de boek covers hebben meer detail), en in het donker iets gelijkmatigere en meekleurende verlichting heeft, maar gewoon in daglicht qua tekst kunnen ze de strijd met elkaar aan.
Maar ook de 11de generatie Paperwhite doet tegenwoordig 10 weken.
Grote verschil is dat zowel de Paperwhite als de Scribe een veel grotere accu hebben en een stukje dikker zijn dan de Oasis serie.
De Oasis heeft een dun scherm van 3,5mm dik en alleen in je hand zit een verdikking met de batterij en bladerknoppen wat zowel vasthouden als leeservaring beïnvloedt. Maar met 2 weken accuduur is dat wel veel korter.
Mijn Oasis, 2de generatie, lees ik ongeveer 2000 pagina's, dus ongeveer een week, voor ik moet opladen. Wifi staat ook aan.RoosW schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:42:
Ik moest mijn Oasis elke 2e dag opladen 🤔 Nadeel van de Scribe vind ik het gewicht, mijn Paperwhite (laatste versie) weegt een berg minder.
Maar ik heb wel gemerkt als ik de verlichting op maximaal zet dat die veel harder leeg kan lopen. Die staat ongeveer in het midden met automatisch instellen uit tegenwoordig.
Ik moet zeggen dat mijn gen 3 denk ik (met toetsenbord) het ook nog steeds doet. Als de accu wat leger wordt en ik hem dan een tijdje niet gebruik, is hij in één keer leeg. Maar goed. Verder kan ik hem nog prima gebruiken. Alleen geen verlichting.swhnld schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:24:
Ik moest onlangs op pad iemand een dag begeleiden, waarbij ik veel zou moeten wachten en ook met allerlei OV reizen. Op zich kun je dan lichtgewicht reizen, ware het niet dat mijn Kindle Oasis 2 te groot is om in mijn jaszak mee te nemen. Dus dan is het een tas mee, of los in de hand houden, maar daar had ik geen zin in.
Ik herinnerde mij echter dat ik mijn nu bijna 10 jaar oude Paperwhite 6 ook nog ergens had liggen.
Dus die heb ik aangesloten, opgeladen, en handmatig geüpdatet naar de laatste software voor dat model, want automatisch pakte die dat niet op.
Alles doet het nog, de accu is nog prima, de store werkt gewoon om boeken te kopen, boeken lezen en syncen gaat allemaal prima. Ik was positief verrast gezien de leeftijd, dus wilde het hier delen. Een telefoon van 10 jaar oud doet dat niet meer.
Er zijn wel wat kleine verschillen in de indeling van de voorpagina, en je ziet ook wel verschil dat de Oasis iets scherper scherm heeft (met name de boek covers hebben meer detail), en in het donker iets gelijkmatigere en meekleurende verlichting heeft, maar gewoon in daglicht qua tekst kunnen ze de strijd met elkaar aan.
Ooit als de Oasis een nieuwe versie krijgt, zal ik wel overstappen. Vind een Kobo het ook net niet om eerlijk te zijn. Ik weet het niet. Voelt goedkoop aan, maar mijn vrouw is er dan wel weer heel blij mee.
Voor een opvolger zal de oude voorraad eerst op moeten denk ik. Maar misschien krijgen we een verrassing zo vlak voor de kerst dit jaar.
Nu heb ik wel interesse om audiobooks te luisteren in de auto. Ik las onlangs dat Audible en Kindle een leuke sync functie hebben waardoor de audio verder kan gaan op de pagina dat je voor het laatst gelezen hebt.
Ik merk op dat Audible niet ondersteund wordt in Nederland, maar wel in de UK.
Is er iemand met ervaring met deze functie en de UK store? Werkt het goed en kan ik daar alle Nederlandse boeken vinden?
Prima apparaat, ik gebruik hem enkel als boeken lezer, maar hij bevalt prima, vooral de accuduur is vergeleken met mijn Paperwhite(s) [ja ja, ik heb er twee, een 2018 & de meest recente uitvoering (groter scherm)] echt enorm veel beter, alleen langdurig vasthouden is wel een dingetje, hij weegt best wel wat meer als de Paperwhite, al hoewel veel van de hoezen, de 'book case' versies, vaak al net zoveel wegen als de reader. ik gebruik dus nu een lightweight versie, met een vouw deksel dat ook als standaard dienst zou moeten kunnen doen.ModelMagician schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 13:32:
Ik heb vanochtend via de Duitse Amazon een kindle scribe e-reader gekocht met korting en wacht met smart op de levering. Mijn vorige kindle, paperwhite aangeschaft in 2012 gebruikte ik al enkele jaren niet meer. Nu zoek ik een wat grotere kindle voor zelf-studie boeken en aantekeningen als ik bij klanten ben. Zijn er nog mensen met wat tips en trics, misschien een paar specifieke kindle scribe users ook hier? ;-).
De accu duur is vele malen die van mijn beste Paperwhite, dus daar zit dikke winst in.
Werken met de stift die erbij zit (ik heb de luxe editie besteld) is makkelijk en fijn. Ik vermoed dat je niet teleurgesteld zult zijn, al is de Kobo tegenhanger wel beter qua gebruik, uitgebreidere ondersteuning van de scribe functie, etc. Maar goed voor wat jij omschreef moet je uitstekend uit de voeten kunnen met de Kindle versie
Mocht je een (bookcase) hoes willen hebben en in de buurt van Almere wonen, je mag die van mij zo op komen halen, mijn reumatische handen kunnen het extra gewicht niet aan.
Dit zijn de hoezen die ik niet gebruik, een (zwarte) met een externe stift houder en 1 kleurrijke met een interne uitsparing voor de stift:
:strip_exif()/f/image/GSGTkdEIwEjq68zfDf9hpthN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tsrk4yI29z7OKCndHwQpEt0w.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YWpBlESfypWTXDpWwwFpgY09.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door RoosW op 19-11-2023 13:37 ]
Wat een ontzettend vriendelijk aanbod van u. Ik denk dat ik zelf ook voor een andere cover ga, ik heb nu een book cover om mijn ipad heen maar vind dat toch sub-optimaal voor mijn gebruik. Hopelijk kan iemand anders deze gebruiken?RoosW schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:02:
[...]
Prima apparaat, ik gebruik hem enkel als boeken lezer, maar hij bevalt prima, vooral de accuduur is vergeleken met mijn Paperwhite(s) [ja ja, ik heb er twee, een 2018 & de meest recente uitvoering (groter scherm)] echt enorm veel beter, alleen langdurig vasthouden is wel een dingetje, hij weegt best wel wat meer als de Paperwhite, al hoewel veel van de hoezen, de 'book case' versies, vaak al net zoveel wegen als de reader. ik gebruik dus nu een lightweight versie, met een vouw deksel dat ook als standaard dienst zou moeten kunnen doen.
De accu duur is vele malen die van mijn beste Paperwhite, dus daar zit dikke winst in.
Werken met de stift die erbij zit (ik heb de luxe editie besteld) is makkelijk en fijn. Ik vermoed dat je niet teleurgesteld zult zijn, al is de Kobo tegenhanger wel beter qua gebruik, uitgebreidere ondersteuning van de scribe functie, etc. Maar goed voor wat jij omschreef moet je uitstekend uit de voeten kunnen met de Kindle versie
Mocht je een (bookcase) hoes willen hebben en in de buurt van Almere wonen, je mag die van mij zo op komen halen, mijn reumatische handen kunnen het extra gewicht niet aan.
Dit zijn de hoezen die ik niet gebruik, een (zwarte) met een externe stift houder en 1 kleurrijke met een interne uitsparing voor de stift:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn ervaringen tot nu toe: Het apparaat was de eerste dag wel wennen en ik had er toen door hoge verwachtingen gemixte gevoelens over. Nu, na een paar uur gebruik en vandaag wat andere taken zie ik het wel echt als een mooi aanvullend apparaat voor mijn use case. Ik lees namelijk ook wel regelmatig een boek, het liefste informatief met wat afbeeldingen en daar is een groter e-ink scherm wel echt positief. Het geeft meer overzicht, en is daardoor voor mij ook makkelijker om de structuur van het boek goed in de gaten te houden. Het scherm zelf is mooi, en ik moet zeggen in goed verlichte ruimtes vind ik de zwartwaarden ook behoorlijk goed (bijna gelijk aan gedrukt papier). In minder goed verlichte ruimtes is een backlight wel echt een fijne toevoeging, al gaan de zwartwaarden iets achteruit heb ik het idee. Ik vind de rust van het scherm wel echt een genot tov de meestal felle schermen waar ik de hele dag achter zit voor werk. Het scherm is ook goed responsief, vooral bij gebruik van de pencil heb ik geen last van lag, bij het toetsenbord gebruik merk je wel iets maar bij mij is het niet storend. De schrijfervaring is beter dan mijn Ipad met paperfeel cover; preciezer, beter in de hand liggende stylus en fijnere weerstand op het scherm.
De software kant ben ik wel echt veel minder van onder de indruk. Boeken draadloos naar de Kindle brengen gaat bij mij echt vaak niet goed, de sent to kindle pagina weigert ze om onduidelijke redenen, ze zijn te groot voor de email of het formaat wordt geweigerd door de app. Bedraad via kalibre is wat meer werk en kost wel wat tijd maar gaat dan weer wel goed. Ook hoe de kindle omgaat met verschillende formaten lijkt niet altijd lekker te gaan; de margins rondom de paginas zijn soms echt heel groot en tekst die ook maar iets minder zwart is geformateerd in het bronbestand is stukken slechter te lezen. Ook afbeeldingen lijken bij sommige boeken niet in verhouding te blijven. Dat doet mijn Ipad foutloos. Ook reageert mijn iPad beter op veranderingen in font stijl of opmaak. Ik heb in Kalibre en via wat fora al het e.e.a. geprobeerd aan te passen, zo is het me gelukt om de tekst kleur te resetten en margins iets kleiner te maken. De margins blijven echter wat groot voor mijn smaak, en kunnen alleen kleiner worden gemaakt bij sommige boeken door de fontsize te vergroten. Afbeeldingen meer laten meeschalen is me nog niet gelukt.
Over notes ben ik opzich positief verrast, die is overzichtelijk en werkt tot nu toe goed. Simpel maar effectief. Ik mis wel enige integratie met populaire note apps. Ik gebruik graag one note om een voorbeeld te noemen, maar aantekeningen buiten het amazon eco systeem krijgen is een traag en vermoeiend proces. Ik mis dan ook of een manier om dit makkelijk naar one note oid te sturen of een aantekeningen modus waarin je kunt zoomen en een soort groot digitaal white board kunt maken. Amazon update op het moment regelmatig, dus wellicht in de toekomst?
Dan nog twee punten die ik in mijn persoonlijke use case echt belangrijk vind en waar ik erg positief over ben; De batterij duur is echt de feature die voor mij er uit springt. weken lang niet hoeven opladen (mijn ipad elke dag of twee dagen)! Daarnaast heeft het geheel ook een zakelijke look, ik ben bang dat ik een ongeinteresseerde indruk maak bij klanten als ik op mijn ipad notities neem, of dat klanten dan toch wat terughoudender zijn. Dit apparaat ziet er professioneel en volwassen uit en ik hoef ook nooit bang te zijn dat de batterij op is als ik bezig ben met aantekeningen.
Ik ben van plan om morgen een review te schrijven als ik er nog een dagje mee heb gewerkt. Ik denk dat het een apparaat is dat duidelijke keuzes maakt waar het goed in wil zijn en waar niet, en tot nu toe ben ik enthousiast over hoe goed het past bij een specifieke rol die ik er voor heb. Ik denk dat als iemand anders een vergelijkbare rol heeft, het zeker een overweging waard is, al helemaal tov de vergelijkbare concurrentie die vaak toch een paar honderd euro duurder is.
Voor Calibre, als je een boek/document daarin converteert naar het juiste formaat, is er ook een methode om via de mail naar je Kindle te sturen, dan hoeft het niet bedraad, en bijvoorbeeld ePub bestanden zonder DRM worden via die route digitaal door Amazon geconverteerd naar het juiste formaat voor je Kindle.ModelMagician schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:19:
[...]
De software kant ben ik wel echt veel minder van onder de indruk. Boeken draadloos naar de Kindle brengen gaat bij mij echt vaak niet goed, de sent to kindle pagina weigert ze om onduidelijke redenen, ze zijn te groot voor de email of het formaat wordt geweigerd door de app. Bedraad via kalibre is wat meer werk en kost wel wat tijd maar gaat dan weer wel goed. Ook hoe de kindle omgaat met verschillende formaten lijkt niet altijd lekker te gaan; de margins rondom de paginas zijn soms echt heel groot en tekst die ook maar iets minder zwart is geformateerd in het bronbestand is stukken slechter te lezen. Ook afbeeldingen lijken bij sommige boeken niet in verhouding te blijven.
Dan nog twee punten die ik in mijn persoonlijke use case echt belangrijk vind en waar ik erg positief over ben; De batterij duur is echt de feature die voor mij er uit springt. weken lang niet hoeven opladen (mijn ipad elke dag of twee dagen)! Daarnaast heeft het geheel ook een zakelijke look, ik ben bang dat ik een ongeinteresseerde indruk maak bij klanten als ik op mijn ipad notities neem, of dat klanten dan toch wat terughoudender zijn. Dit apparaat ziet er professioneel en volwassen uit en ik hoef ook nooit bang te zijn dat de batterij op is als ik bezig ben met aantekeningen.
Ik ben van plan om morgen een review te schrijven als ik er nog een dagje mee heb gewerkt.
Ik zie de review graag tegemoet!
Geplaatst, mocht mijn mening veranderen in de komende maanden pas ik hem aanswhnld schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:36:
[...]
Voor Calibre, als je een boek/document daarin converteert naar het juiste formaat, is er ook een methode om via de mail naar je Kindle te sturen, dan hoeft het niet bedraad, en bijvoorbeeld ePub bestanden zonder DRM worden via die route digitaal door Amazon geconverteerd naar het juiste formaat voor je Kindle.
Ik zie de review graag tegemoet!
Ik heb al geprobeerd:
-wijzigen naam hotspot
-maximaliseer compatibiliteit aangezet
-privé doorgifte uitgezet
Heeft iemand nog ideeën?
Kijk bij de Duitse of Spaanse website, Nederland krijgt een lagere prioriteit.Odysseus87 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:18:
De nieuwe kindles zijn uit, maar in de NL store is alleen de 6 inch basis versie vanaf morgen te koop. De nieuwe paperwhite nog niet.
Zoek een open wifi netwerk op, of andere mobiele netwerk. Heb het zelf eens gehad en bleek het een provider instelling te zijn. Bij andere provider was het probleem weg.Zapato schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 13:21:
Ik wil op vakantie een boek kopen voor mijn Kindle, waar het lukt me niet om dat via iPhone hotspot te doen. Ik krijg wel verbinding, maar er komt geen data door.
Ik heb al geprobeerd:
-wijzigen naam hotspot
-maximaliseer compatibiliteit aangezet
-privé doorgifte uitgezet
Heeft iemand nog ideeën?
Heb ik gedaan, maar was 20km rijden.swhnld schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:45:
[...]
Zoek een open wifi netwerk op, of andere mobiele netwerk. Heb het zelf eens gehad en bleek het een provider instelling te zijn. Bij andere provider was het probleem weg.
Die Duitse verzend niet naar Nederland helaas.swhnld schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:41:
[...]
Kijk bij de Duitse of Spaanse website, Nederland krijgt een lagere prioriteit.
Jawel hoor, zo heb ik mijn Scribe gekocht.Odysseus87 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:45:
[...]
Die Duitse verzend niet naar Nederland helaas.
Ik zie het inderdaad, alleen de scribe is op dit moment een optie.Odysseus87 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:45:
[...]
Die Duitse verzend niet naar Nederland helaas.
Even in het shopping forum kijken (link in het textblok onderaan de pagina), er zijn verzend diensten die daar omheen kunnen werken.
https://www.amazon.nl/dp/B0CZB5RHWX
Is dat een nieuw 2024 model, of gewoon dezelfde die je al via amazon.de kon kopen?chrizs schreef op zondag 3 november 2024 @ 12:16:
De scribe is vanaf December te koop in Nederland.
https://www.amazon.nl/dp/B0CZB5RHWX
om bijvoorbeeld je huidige boek te zien in de slaapstand
[ Voor 55% gewijzigd door Gluten Parody op 04-11-2024 16:47 ]
Bij vergelijk kindles later op de pagina staat er (2024) achterRoosW schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:10:
[...]
Is dat een nieuw 2024 model, of gewoon dezelfde die je al via amazon.de kon kopen?
Tsja, je kunt wel jailbreaken maar dan verlies je daarna wel de mogelijkheid te updaten, dus of het de extra functies waard is....?Gluten Parody schreef op maandag 4 november 2024 @ 15:59:
Nieuwe firmware op je ouwe Kindle![]()
om bijvoorbeeld je huidige boek te zien in de slaapstand
Maar als Tweaker vind ik wel mooi dat het kan, al zie ik er zelf geen nut van in.
Mijn grootste ergenis, maar dat geldt ook voor de nieuwe Paperwhite is dat Amazon iets aan sideloaden heeft aangepast (ze gebruiken nu MTP ipv UMS) dat covers niet doorkomen vanuit Calibre.
Dat schijnt wel goed te gaan als je de Amazon send to Kindle tool gebruikt.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
- Download KFX output plugin
- Zorg dat er een Amazon "ASIN" staat bij de IDs onder metadata (als het goed is wordt die automatisch gedownload als je de Amazon meta data plugin gebruikt)
- Converteer handmatig of in bulk naar KFX. Zorg dat "convert to personal document" bij KFX output aan staat
- Zorg dat Calibre KFX gebruikt bij send to device
Dit werkt prima.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Maar mijn allereerste kindle keyboard mis ik soms nog wel door de knoppen. Die zijn er nu nergens meer toch? Alleen op de oasis.
Maar mijn paperwhite 10 doet het nog gewoon goed.
Ik heb het gevoel dat dit een Amerikaanse optie is, als mijn kindle op de Amerikaanse site zet is de optie er wel maar niet op de Nederlandseswhnld schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:58:
Ik heb een probleem om mijn boeken op series te groeperen in de Kindle app.
Ik heb de optie als ik mijn bibliotheek wil sorteren, maar het schuifje omzetten springt gelijk op uit.
Herkent iemand dit probleem ook?
Na verder onderzoek lijkt het Store afhankelijk te zijn. Dus in US werkt het wel, in NL niet.chrizs schreef op woensdag 20 november 2024 @ 19:33:
[...]
Ik heb het gevoel dat dit een Amerikaanse optie is, als mijn kindle op de Amerikaanse site zet is de optie er wel maar niet op de Nederlandse
Best stom, want als je de 26 delen van Jack Reacher wil lezen in volgorde moet je in NL de titels opzoeken en op basis daarvan de boeken gaan lezen, en in de US versie staan ze gegroepeerd op volgorde. van 1 tot 26 onder de titel Jack Reacher die je open kan klikken.
Zelfde met de Thursday Murder Club en alle andere series die ik volg.
Je ziet ook op de US site dat je in een keer de hele serie ergens van kunt kopen, en op de NL site moet je elk deel apart opzoeken.
Ik liep er tegenaan omdat de dollar duur is op dit moment, dus dezelfde boeken in Euro goedkoper zijn. Met de koersconversie erbij is een boek van 5 dollar ongeveer 22 cent goedkoper in de Nederlandse winkel op dit moment, maar je kunt maar op een plek tegelijkertijd digitale content kopen.
[ Voor 3% gewijzigd door swhnld op 21-11-2024 10:45 ]
Ik heb m'n kindle account naar de Amerikaanse store omgezet, vanwege de betere aanbiedingen. En voor het kunnen kopen van volledige series.swhnld schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:35:
[...]
Je ziet ook op de US site dat je in een keer de hele serie ergens van kunt kopen, en op de NL site moet je elk deel apart opzoeken.
Ik liep er tegenaan omdat de dollar duur is op dit moment, dus dezelfde boeken in Euro goedkoper zijn. Met de koersconversie erbij is een boek van 5 dollar ongeveer 22 cent goedkoper in de Nederlandse winkel op dit moment, maar je kunt maar op een plek tegelijkertijd digitale content kopen.
En aanbod natuurlijk
"We kunnen retourzendingen alleen terugsturen naar fysieke adressen in de VS en kunnen niets naar APO-, FPO- en postbussen sturen."
In het Duits en Engels mist die VS vermelding zie ik nu..
[ Voor 28% gewijzigd door Nanax op 04-12-2024 16:43 ]
Ik wilde het laatste boek van Michael Connelly kopen (Nederlandse versie), maar deze staat niet in de store. Waarom is mij een raadsel, maar Oke.
To dare is to do
Je kunt epub boeken zonder DRM gewoon opsturen naar de Kindle via het emailadres en dan verzorgd Amazon de conversie.Slaapje schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:34:
Kan je nou ondertussen gewoon een ebook kopen van bijvoorbeeld bol.com en verzenden naar je Kindle?
Ik wilde het laatste boek van Michael Connelly kopen (Nederlandse versie), maar deze staat niet in de store. Waarom is mij een raadsel, maar Oke.
Is helaas wel drm. Dan alleen met Calibre neem ik aan?swhnld schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:54:
[...]
Je kunt epub boeken zonder DRM gewoon opsturen naar de Kindle via het emailadres en dan verzorgd Amazon de conversie.
To dare is to do
Belangrijkste verschil zit hem in formaat beelscherm en hoeveelheid opslag.rockerpoet schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 16:49:
Ik wil graag (liefst voor de feestdagen) een Kindle in huis hebben maar die door de bomen het bos niet; Paperwhite, signature, etc. Usecase; lezen van zelfstudie boeken en het kunnen opmaken van samenvattingen. Waar moet ik op letten?
De basis Kindle heeft een 6 inch scherm
De Paperwhite is groter, nieuwste model 7 inch.
Signature is gewoon een luxe Paperwhite met extra opslag en draadloos opladen
En dan de Scribe is een notitie blok alternatief.
Wat jij nodig hebt moet je zelf bepalen. En bij Amazon op de website staan de specificaties ook bij de ereaders.
Alleen als ik een boek opnieuw wil lezen mis ik de mogelijkheid zoals in een fysieke bibliotheek om even de kaft te bekijken en achterop te lezen waar het boek over ging.
Enige oplossing die ik daarvoor ken op dit moment is het boek online opzoeken in de winkel.
Echter weet iemand of dit ook op een andere manier kan, want het is erg omslachtig op deze manier?
EDIT: nog toevoeging: ik heb geen amazon account, ik doe alles gewoon via USB.
[ Voor 15% gewijzigd door bucovaina89 op 23-12-2024 16:14 ]
Kreeg de vraag van familie welke ereader ze moeten hebben. Toen ik 10 jaar terug mijn kindle kocht was het een heel ding dat je met of zonder reclame op het homescreen kon hebben, maar ik zie daar niets meer over terug op de product pagina's van de 2024 versies.
Is dat nog een ding? En kun je nog met een mailtje naar klantenservice de reclame gedeactiveerd krijgen?
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
Ja hier in Spanje wel. Het prijsverschil is maar een tientje, dus de paperwhite kost dan 169 in plaats van 179. Je kan dat ook achteraf afkopen trouwens.MenN schreef op zondag 5 januari 2025 @ 22:28:
Hoe is de situatie tegenwoordig met reclame op de Kindle?
Kreeg de vraag van familie welke ereader ze moeten hebben. Toen ik 10 jaar terug mijn kindle kocht was het een heel ding dat je met of zonder reclame op het homescreen kon hebben, maar ik zie daar niets meer over terug op de product pagina's van de 2024 versies.
Is dat nog een ding? En kun je nog met een mailtje naar klantenservice de reclame gedeactiveerd krijgen?
Er zijn inderdaad mensen die door het lief te vragen het er af hebben gekregen. Zelf nooit geprobeerd. Maar zo te zien bieden ze die reclameoptie in Nederland inderdaad helemaal niet aan.
Voor vragen omtrent het importeren, aankopen of naar Nederland verschepen van de Kindle kun je terecht in Shopping Forum.