Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
De update was voor zowel de 5e als de 6e generatie. PW1 valt onder de 5e generatie dus zou goed moeten gaan. Ik heb gisteren de update via de computer doorgevoerd op de PW2 .. Ziet er gelikt uit. Ben nu aan de slag met het nieuwe font... eens kijken of ik het wat vindt.

Van deze website heb ik het bestand gehaald

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Toch? In het nieuwsbericht stond 2013. Nou ja, ik zal wel eens kijken wat er op de site te vinden is. Het is verwarrend sinds Amazon des Apples is gegaan en niks meer doet met versienummers. Nu heten de apparaten gewoon "Kindle", "Kindle Paperwhite", en "Kindle Voyage". Ik vind dat uitermate lastig, omdat je dan maar moet gokken waar het over gaat. Tevens, de Kindle uitgekomen in november 2012 zou best de "2013" versie kunnen zijn, omdat hij in 2012 uitkomt, maar het model is voor het hele jaar 2013... ofzo.

Edit: Voor mijn KPW1 is op dit moment geen nieuwe firmware beschikbaar. De versie is nog steeds 5.6.1.1.

[ Voor 9% gewijzigd door Katsunami op 04-02-2016 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Shoot... ik zie nu dat we al een derde generatie hebben. Had geen idee eigenlijk dus ik trok de verkeerde conclusie. Sorry dat ik je het blij gemaakt met een dooie mus :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Nah, maakt niet uit. Als er één ding is dat ik niet gebruik, dan zijn het de features op de e-reader. Alles staat zelfs uit in de parental controls, en dat terwijl ik geen kinderen heb :P De enige feature die ik echt gebruik is het woordenboek, en de pagina-nummers (die ik met Calibre zelf erin zet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDF
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-07 20:41

MDF

Er is een kritieke update voor alle oudere kindle apparaten.

https://www.amazon.nl/gp/help/customer/display.html?ie=UTF8&nodeId=201994710

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:56
Voor de mensen die nog een Kindle nodig hebben. Hij is nu in de aanbieding bij Amazon.de voor 99 euro (zonder reclame). Had zelf nog een 5 euro kortingscode, dus dat maakt hem dan wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
enzoronald schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:54:
Voor de mensen die nog een Kindle nodig hebben. Hij is nu in de aanbieding bij Amazon.de voor 99 euro (zonder reclame). Had zelf nog een 5 euro kortingscode, dus dat maakt hem dan wel interessant.
Ik heb een PW3 vorig weekend bij de Saturn in Duitsland gekocht, 79 euro geloof ik. Kwam er alleen thuis achter dat de PW3 alleen met special offers verkocht wordt.

Mijn hemel wat een gedoe om er af te komen:

- Amazon.co.uk kon niets omdat ze beperkt access hadden. Amazon.com verwees me weer door naar de UK site.
- Truc is UK adres toevoegen, maak de UK Kindle store je default
- Customer rep contacteren, bv via chat
- Ze verwijderen special offers, kostte mij alleen 10 GPB. Sommige mensen lukt het wel om dit gratis te krijgen.
- Met je Kindle aan Wifi zie je een melding. Klik ok. Special offers foetsie.
- Je kunt nu weer je account aanpassen naar een NL adres met bv de US Kindle store.

Ik had een oudere Kindle, maar daar kon je special offers nog op de website (Content en Devices) uitvinken.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:07
99 euro is niet goedkoop, heb er nieuw 1 bij amazon.fr voor 39 gehaald, en ook eens een refurbished voor 29 (ziet er zgan uit). Met reclame, maar als je je kindle niet registreert, heb je ook geen reclame.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:26
Hebben jullie het wel over dezelfde Kindle? 39 euro lijkt me een beetje onwaarschijnlijk voor het nieuwste model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:56
Brent schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:47:
99 euro is niet goedkoop, heb er nieuw 1 bij amazon.fr voor 39 gehaald, en ook eens een refurbished voor 29 (ziet er zgan uit). Met reclame, maar als je je kindle niet registreert, heb je ook geen reclame.
Neem idd aan dat jij t niet over de pw3 hebt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Nieuwe Kindle, 8ste generatie wordt volgende week aangekondigt.

http://www.theverge.com/2...on-announcement-next-week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En daar is de nieuwste en premium Kindle Oasis. Amazon heeft nu wel een flink ander design gekozen.
Vind het wel een hele funky reader zo met die handgreep en slimme cover.

Wie ruilt zijn Paperwhite er voor in?

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/mj375t.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:13
Leuk ding, maar erg prijzig.
2,5 x de prijs van een paperwhite... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:41

Wailing_Banshee

You're Next

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:49:
En daar is de nieuwste en premium Kindle Oasis. Amazon heeft nu wel een flink ander design gekozen.
Vind het wel een hele funky reader zo met die handgreep en slimme cover.

[afbeelding]
Batterij duur valt mij teveel tegen, zeker met die prijs. Ja, als je de cover erbij doet dan heeft hij een fatsoenlijke duur, maar dan heeft hij eigenlijk niet echt meer een voordeel boven de Paperwhite.
ASW1 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 22:34:
Leuk ding, maar erg prijzig.
2,5 x de prijs van een paperwhite... 8)7
En dan is hij inderdaad zoveel duurder, dat je beter 2 paperwhites kunt kopen, zodra de ene leeg is, ga je dan in de andere verder :p

Mijn man zat er naar te kijken, zag de prijs en zei: laat maar (letterlijk!). Ik denk dat hij hem wel overwogen had als hij waterdicht was geweest (en uiteindelijk toch niet gekocht had vanwege die prijs).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2016 @ 21:49:

Ikke niet. Ik heb zelfs nog steeds mijn KPW1 uit eind 2012.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 08:16:
[...]

En dan is hij inderdaad zoveel duurder, dat je beter 2 paperwhites kunt kopen, zodra de ene leeg is, ga je dan in de andere verder :p
:)

De specs zijn meer vergelijkbaar met de Voyage.
Een Kindle Oasis = Kindle Voyage + de Amazon cover + € 40,-

Voor die extra € 40 krijg je dan erbij:
andere dunnere form factor + verbeterde uniforme verlichting + betere ontspiegeling + extra battery pack + echte knoppen.

Als je zo optelt valt het eigenlijk best mee. Keuzes, keuzes, keuzes. :P

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/23jl3ls.png

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2016 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Persoonlijk vind ik dit soort ontwerpen altijd vreselijk. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat een dergelijk apparaat scheef in elkaar is gezet. Ik wil mijn scherm eigenlijk wel in het midden hebben. Dit is ook de reden waarom ik niet heb gekeken naar die 8 inch reader van Boox (of was het nou Pocketbook? Ik weet het niet uit het hoofd, want toen ik hun scheve ontwerp zag heb ik het apparaat ook al direct afgeschreven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
Ik zat er ook met een schuin oog naar te kijken, maar houd mijn pw1.
Echt veel te duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 17:45:
[...]

Voor die extra € 40 krijg je dan erbij:
andere dunnere form factor + verbeterde uniforme verlichting + betere ontspiegeling + extra battery pack + echte knoppen.

Als je zo optelt valt het eigenlijk best mee. Keuzes, keuzes, keuzes. :P

[afbeelding]
Die extra battery pack ben ik het niet helemaal mee eens. Die is namelijk bijna verplicht als je een lekkere zomerdag vrij bent en de hele dag in je hangmat wilt lezen. De batterij van de Oasis zelf is namelijk maar heel erg klein. Had het apparaat zelf een normale grootte batterij gehad, was ik het met je eens geweest, en dan was die prijs ook niet zo erg geweest (hoewel waterdichtheid ook heel hoog op het lijstje van mijn man stond).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op maandag 18 april 2016 @ 07:31:
[...]

Die extra battery pack ben ik het niet helemaal mee eens. Die is namelijk bijna verplicht als je een lekkere zomerdag vrij bent en de hele dag in je hangmat wilt lezen. De batterij van de Oasis zelf is namelijk maar heel erg klein. Had het apparaat zelf een normale grootte batterij gehad, was ik het met je eens geweest, en dan was die prijs ook niet zo erg geweest (hoewel waterdichtheid ook heel hoog op het lijstje van mijn man stond).
Met de ingebouwde batterij kun je nog steeds weken lezen. Met de cover batterij worden dat maanden.

Over een paar dagen komt de Kindle Oasis uit, dan zal wel meer info bekend raken. Wat mij nu pas opvalt uit deze Kindle line up is dat het scherm van de Oasis ook vierkanter oogt dan de rest. Of zou dat gezichtsbedrog zijn?

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/108cm77.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Verwijderd schreef op zondag 24 april 2016 @ 22:39:
[...]

Met de ingebouwde batterij kun je nog steeds weken lezen. Met de cover batterij worden dat maanden.

Over een paar dagen komt de Kindle Oasis uit, dan zal wel meer info bekend raken. Wat mij nu pas opvalt uit deze Kindle line up is dat het scherm van de Oasis ook vierkanter oogt dan de rest. Of zou dat gezichtsbedrog zijn?

[afbeelding]
Weken op basis van een half uur per dag. Als ik op een mooie zomerdag in de tuin kan hangen, kan ik zo de hele dag lezen.

Wat vierkanter?? Dat ding lijkt op de foto wel helemaal vierkant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de afmeting te zien is die niet vierkant. Vind 'm wel leuk, ga mijn oude kindle vervangen voor de oasis. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:18
Wailing_Banshee schreef op maandag 25 april 2016 @ 08:13:
[...]

Weken op basis van een half uur per dag. Als ik op een mooie zomerdag in de tuin kan hangen, kan ik zo de hele dag lezen.

Wat vierkanter?? Dat ding lijkt op de foto wel helemaal vierkant...
Op de foto is het ook vierkanter, maar dat komt door de foto (de lens waarmee is geschoten :), groothoek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:26
Ik heb (wonder boven wonder :P ) een nederlands boek dat ik wil kopen op amazon.nl, maar mijn kindle is ooit gekocht in de uk, en is volgens mij gekoppeld met amazon.com.
Watmoet ik nu doen om dat nederlandse boek op mijn kindle te krijgen? Ik zie hier wel wat discussie over aan welke store een kindle gekoppeld is, maar zie nergens hoe dit moet. Wil ook niet de boeken die er al op staan kwijtraken...

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb de Kindle Oasis gekocht. Ik zou graag "Denk groot & word rijk" in het Nederlands lezen, maar ik zie er zijn best veel boeken niet te vinden in e-boek formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
iemand er al in geslaagd om één van de nieuwe kindle fire's te bestellen vanuit belgie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09 16:12
dafz0r schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 16:33:
iemand er al in geslaagd om één van de nieuwe kindle fire's te bestellen vanuit belgie?
Lukt dat niet vanaf Amazon.fr? Op .de krijg ik de melding dat hij niet naar België kan worden geleverd, op .fr niet.

Zelf wel nog besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
nope
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lDRPvVm.png

[ Voor 44% gewijzigd door dafz0r op 14-01-2017 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ter info, voor de Amazon Fire HD 8 en 10 heb ik een nieuw topic aangemaakt:
[Amazon Fire HD 6th gen] Ervaringen & Discussie Topic

Het nieuwe topic is een mooie plek om alle Fire HD 8 en 10 specifieke informatie te verzamelen en te bespreken. Tevens staat het nieuwe topic onder subcategorie Android, in plaats van 'Windows- en overige' waar dit Amazon's nieuwe Kindle ereaders topic zich in bevind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Nice.. zal zo eens ff kijken. Was op zoek naar een tablet die geen 600 euro kost voor het simpele browser werk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ik heb mijn Amazon kindle account naar amazon.co.uk naar amazon.nl gezet, omdat mijn boeken te delen met mijn moeder, maar nu kan ik de optie tot het opzetten van een familie bibliotheek meer vinden. Kan iemand misschien de link sturen?

Met deze instructies vind ik de optie ook niet:
http://www.wikisailor.com...indle-accounts-delen.html

[ Voor 6% gewijzigd door chronoz op 29-01-2017 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Dat verklaart ook dat mijn moeder de optie niet op haar kindle had en ik wel. Ik kreeg de foutmelding dat amazon.co.uk niet met amazon.nl gesynchroniseerd kon worden. Dus daarom wisselde ik van de amazon.co.uk naar de amazon.nl kindle store, maar blijkbaar heeft Nederland deze optie helemaal niet, aldus Amazon:
Thank you for contacting Amazon.nl.

You are mentioning that you would like to share your ebooks with your family.

Hereby I can inform you that it currently is not possible for having the option to share ebooks with your household. This is for the moment not offered on Amazon.nl.

We are working hard to offer this option in the future.

I apologise for the inconvenience and wish you a pleasant day.
Dat verklaart ook waarom alle instructies op websites vol met grammaticale Nederlandse fouten stonden, was gewoon een Google Translate webpagina.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
Welke Kindle reader zouden jullie aanraden? Ik ben op zoek naar iets wat goed koreader draait. Ik wil hem graag helemaal hacken en rooten. Mijn plan is om academische PDF-jes te gaan lezen met koreader.

Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:00
Paperwhite 96,99 bij Amazon.de nu. Heb 'm gisteren opgehaald bij een Hermes pakket shop (Shell station >:) ) in Kleve. Moest daar toch zijn.

Thuisgekomen inderdaad die aanbiedingen op het scherm. Een kort berichtje naar de klantenservice van Amazon.de en 10 minuten later waren de aanbiedingen verdwenen.

Top ding!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siem
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-03 09:35
Weet iemand wat er aan hand is met de Kindle Oasis bij Amazon.
Hij lijkt nergens leverbaar, zou er een opvolger aankomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:08
Niemand weet echt wat er aan de hand is met de Kindle Oasis behalve de mensen bij Amazon zelf, maar volgens berichten op MobileRead is-ie nu in veel landen niet meer verkrijgbaar, en het vermoeden bestaat dat-ie uit het assortiment gaat. Of er een opvolger komt is weer een andere vraag. Ik heb nog geen betrouwbare geruchten gezien. Bij Amazon is het meestal is het een kwestie van afwachten tot er een officiële aankondiging komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Behalve hier en daar een liefhebber, wordt de Oasis eigenlijk wel gezien als een flop. Te duur voor te weinig extra in vergelijking tot de Voyage en zelfs de Paperwhite. Die twee readers zijn veel populairder dan de Oasis.

Zelf ben ik een tijdje terug overgestapt op de Kobo Aura ONE, vanwege het grotere scherm (7-8 inch is precies het juiste formaat voor mij), de betere layout-opties (zeker als je de full-screen hack & fix toepast), en de mogelijkheid om Calibre collections te laten beheren, zodat ik wat meer boeken op de reader kan zetten.

Echter, de firmware is zo nu en dan buggy; dan gaan er plotseling dingen stuk. In het begin, toen ik de Aura ONE pas had, was dat zo erg dat ik hem 5 maanden niet heb gebruikt (teruggegaan naar de KPW1), en hem uiteindelijk te koop heb gezet... en niet verkocht kreeg, zelfs niet voor 60% van de nieuwprijs.

Nu werkt hij goed, maar case in point is dat het bij Kobo kan lonen om een half tot driekwart jaar te wachten voor je een nieuw model koopt.... net zoals ik met computers doe. Daar wacht ik ook altijd een jaar, en soms zelfs bijna totdat een nieuwe generatie aankomt. Mijn huidige computer, aangeschaft in November 2016, heeft een moederbord met hardware-versie 1.4 (van Asus), en het had al 10 BIOS-updates toen ik het kocht. Het was op dat moment een jaar op de markt. Ik wil niet eens weten hoe problematisch dat bord misschien was geweest als ik het op de dag van de release had gekocht. (In het driekwart jaar dat ik de computer nu heb, zijn er nog 5 BIOS-updates geweest.)

Blijkbaar is het met techniek wat dat betreft erger en erger aan het worden; als je iets koopt als het net uit is, heb je er waarschijnlijk veel problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

The Chosen One

Zie signature!

Nieuwe Oasis is binnen.

Maar is er een optie om al me collecties te downloaden op de nieuwe Kindle?
En dan dus niet boek voor boek want ik heb een collection met honderden samples.

ps. iemand tips voor een New Oasis Kindle sleeve? Met klittenband gewooon. Geen cases, geen ritsen e.d.
Op amazon staat daarvan nog niks maar misschien dat iemand een andere algemene 7" iets weet.

((159 mm x 141 mm x 3.4-8.3 mm))

[ Voor 39% gewijzigd door The Chosen One op 03-11-2017 14:46 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

The Chosen One

Zie signature!

Vraag het eerst maar hier ff.

Ik heb een stel Audible.co.uk audio boeken die ik wil omzetten naar "Audible.com" versies.
Audible.co.uk bestanden zijn volgens mij .aa en van audible.com zijn ze .aax.

Ik zie wat XX to Mp3 convert gedoe op internet maar kan ik ze ook .aa -> .aax omzetten?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Ik heb sinds gister de kindle Oasis en moet zeggen heerlijk apparaat, heb hem nog niet veel gebruikt, maar hij ligt lekker in de hand en ook heerlijk om weer fysieke knoppen voor blz omslaan te hebben. Kwam er orige week achter dat hij nergens naar Nederland verscheepte, maar daar is nu blijkbaar verandering in gekomen want kon hem afgelopen week gewoon bestellen bij de duitse amazon. Alleen hoesjes verschepen niet naar Nederland, maar je kan via bol wat hoesjes bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
Iemand enig idee wanneer de Paperwhite(met advertenties) weer in aanbieding komt? Ik weet dat deze alleen naar een Duits adres verzonden wordt, maar dat is geen probleem voor mij.
Ik zag dat hij dan soms maar voor net iets meer dan 80 E verkocht wordt.

Is nu weer in aanbieding voor€79(met"spezialangeboten")
Ik moest hem wel bij vrienden in Duitsland laten bezorgen.

[ Voor 27% gewijzigd door doggy1 op 08-06-2018 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een vraagje aan de Kindle Paperwhite bezitters: heeft elke Paperwhite een Engels-Nederlands woordenboek? Momenteel gebruik ik de eerste generatie Kindle (met toetsenbord) en deze heeft een handige functie om een woord te selecteren, waarna de betekenis wordt weergegeven. Dit is echter enkel in het Engels. Werkt op de Paperwhite dit op eenzelfde manier, maar dan met Eng-Ned?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 20:04

Hak

Je kunt kiezen uit Van Dale Hedendaags, Nederlands-Engels, Engels-Nederlands, Oxford English en New Oxford American. Je kunt ook automatisch zoeken op Wikipedia en nog een vertaling kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Hak schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 18:40:
Je kunt kiezen uit Van Dale Hedendaags, Nederlands-Engels, Engels-Nederlands, Oxford English en New Oxford American. Je kunt ook automatisch zoeken op Wikipedia en nog een vertaling kiezen.
Bedankt voor het antwoord. Het werkt dus op eenzelfde wijze als de oude Kindle: een woord selecteren en je ziet onderin de pagina wat het betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:01
wcduck schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:39:
[...]

Bedankt voor het antwoord. Het werkt dus op eenzelfde wijze als de oude Kindle: een woord selecteren en je ziet onderin de pagina wat het betekent?
Ja, ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.ereader-tablets.nl/project/userfiles/kindle-paperwhite-300x.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Hartelijk dank! Dit is behoorlijk anders dan bij de eerste Kindle. Daar staat de betekenis in het klein boven of onderaan de pagina. Dit is behoorlijk invasief op de pagina. Toch lijkt het me prettig werken, vooral aangezien je de woorden door middel van het touch-screen kan selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smgaster
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-06 16:46
Sorry, al antwoord gehad.

[ Voor 95% gewijzigd door Smgaster op 29-07-2018 22:48 . Reden: vraag overbodig. Al antwoord gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:16
Ik heb sinds gisteren ook een (tweedehandse) 7" Oasis Kindle. Aangezien het apparaat in nieuwstaat is en ik hem graag zo hou ben ik op zoek naar een nette hoes of sleeve. Ik moet zeggen dat het apparaat zo heerlijk vast vind houden, dus ik denk nu aan een sleeve die ik alleen gebruik om het apparaat in op te bergen/vervoeren. Ook omdat ik nogal wisselende verhalen over de diverse hoesjes lees.

Hoe doen jullie dat met jullie ereaders (al dan niet van hetzelfde model)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
lithoijen schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:19:
Ik heb sinds gisteren ook een (tweedehandse) 7" Oasis Kindle. Aangezien het apparaat in nieuwstaat is en ik hem graag zo hou ben ik op zoek naar een nette hoes of sleeve. Ik moet zeggen dat het apparaat zo heerlijk vast vind houden, dus ik denk nu aan een sleeve die ik alleen gebruik om het apparaat in op te bergen/vervoeren. Ook omdat ik nogal wisselende verhalen over de diverse hoesjes lees.

Hoe doen jullie dat met jullie ereaders (al dan niet van hetzelfde model)?
Ik gebruik de hoes ook enkel om hem op te bergen voor vervoer of opslag. Ik vind het zonde om het gewicht toe te laten nemen tijdens het lezen. Juist het weinige gewicht van een ereader is fijn ten opzichte van een boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:16
wcduck schreef op maandag 24 september 2018 @ 16:08:
[...]

Ik gebruik de hoes ook enkel om hem op te bergen voor vervoer of opslag. Ik vind het zonde om het gewicht toe te laten nemen tijdens het lezen. Juist het weinige gewicht van een ereader is fijn ten opzichte van een boek.
Welke hoes gebruik je hiervoor en bevalt deze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
lithoijen schreef op maandag 24 september 2018 @ 18:25:
[...]

Welke hoes gebruik je hiervoor en bevalt deze?
Een die de Kindle omsluit met hard plastic, en waarbij een kaft over het scherm van de Kindle geplaatst kan worden. Hij bevalt goed, nog geen tekenen van schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Laatst online: 14-09 21:41

Lulukai

God's gift to women

Is er al een recenter topic over de Kindle? Ik wou dit nieuwsbericht posten: nieuws: Amazon komt met waterdichte Kindle Paperwhite voor 120 euro

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:18
Lulukai schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:49:
Is er al een recenter topic over de Kindle? Ik wou dit nieuwsbericht posten: nieuws: Amazon komt met waterdichte Kindle Paperwhite voor 120 euro
Nee, volgens mij niet. Net even gezocht, maar kom alleen jouw bericht tegen over de nieuwe kindle..

Verder een interessante aanvulling naast mijn paperwhite 2e gen, voor mij of mijn partner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:30
Lulukai schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:49:
Ik heb er eentje besteld! Het 32GB model zonder reclame, met (enkel) wifi. Levering staat op 9 november, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Waarom kies je 32GB ruimte boven 8GB? Mijn hele collectie e-books op momenteel 1GB op de pc.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Het is aftellen naar de levering van de nieuwe Paperwhite 4!

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
Lulukai schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:34:
Waarom kies je 32GB ruimte boven 8GB? Mijn hele collectie e-books op momenteel 1GB op de pc.
Deze kindle ondersteunt Audible. Dan kan het hard gaan met de GB's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Lulukai schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:18:
Het is aftellen naar de levering van de nieuwe Paperwhite 4!
Hij is vanmiddag verstuurd, en met een beetje geluk morgen al hier! En anders wordt het donderdag, ook prima.
Zapato schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:38:
[...]

Deze kindle ondersteunt Audible. Dan kan het hard gaan met de GB's.
Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Audio verbruikt inderdaad meer dan tekst, maar dan nog krijg je op 8GB heel veel audioboeken. Ik hoef er geen twintig te hebben staan, wanneer ik ermee klaar ben worden ze verwijderd.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Nieuwe Kindle Paperwhite is binnen. Eerste indruk is erg goed. Het enige dat me niet lukt is Word Wise gebruiken. Er komt dan steeds een download fout rechtsonderin. Iemand ervaring mee?

[ Voor 33% gewijzigd door outlandos op 07-11-2018 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Kun je op de een of andere manier je adres op Verenigde Staten laten staan en toch Nederlandse ebooks aanschaffen voor op je Kindle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik wilde Kindle unlimited wel proberen. Maar ik krijg de melding "Je kunt je met je huidige accountinstellingen niet abonneren op Kindle Unlimited."

Weet iemand waar dat aan kan liggen?

zowel op amazon.de als amazon.com foutmelding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij niet beschikbaar voor NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

outlandos schreef op woensdag 7 november 2018 @ 17:51:
Nieuwe Kindle Paperwhite is binnen. Eerste indruk is erg goed. Het enige dat me niet lukt is Word Wise gebruiken. Er komt dan steeds een download fout rechtsonderin. Iemand ervaring mee?
Ik snap Kindle denk ik nog niet helemaal.

Stel ik koop ene Kindle e-reader, kan ik dan in combinatie met prime onbeperkt boeken lezen? Of staat het los van Prime?

Ik heb net op iOS even de Kindle app gedownload en ik kan geen boeken kopen of downloaden. Ik krijg alleen maar "voorbeelden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:31:
[...]Ik snap Kindle denk ik nog niet helemaal.

Stel ik koop ene Kindle e-reader, kan ik dan in combinatie met prime onbeperkt boeken lezen? Of staat het los van Prime?
Nee, zo werkt dat niet. Je hebt wel Kindle Unlimited, maar dat is niet voor alle boeken en dat zit niet bij Prime inbegrepen. Ik vind het ook een beetje verwarrend ja..

Maar Prime is alleen voor video en wat muziek (2 miljoen nummers) op Amazon Music - je krijgt ook geen toegang tot de hele catalogus van 50 miljoen nummers op Amazon Music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GekkePrutser schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 20:27:
[...]

Nee, zo werkt dat niet. Je hebt wel Kindle Unlimited, maar dat is niet voor alle boeken en dat zit niet bij Prime inbegrepen. Ik vind het ook een beetje verwarrend ja..

Maar Prime is alleen voor video en wat muziek (2 miljoen nummers) op Amazon Music - je krijgt ook geen toegang tot de hele catalogus van 50 miljoen nummers op Amazon Music.
Dank voor de uitleg!
Ik heb de aanbieding laten schieten, omdat de leverdatum van vrijdag verschoof naar volgende week.

Daarmee te laat voor vakantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:30
Heeft iemand hier ervaring met de nieuwe Kindle Oasis 3? Heb hem net een paar dagen binnen!

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, jij dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:14
azt33 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:11:
Heeft iemand hier ervaring met de nieuwe Kindle Oasis 3? Heb hem net een paar dagen binnen!
Zou je er een review over kunnen schrijven nu je hem al een tijdje in gebruik hebt? Er is er hier nog geen enkele. Ik overweeg deze ook als vervanger van mijn Paperwhite 2.

https://tweakers.net/reviews/

[ Voor 4% gewijzigd door swhnld op 15-12-2019 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:41

13art

Moderator Mobile
azt33 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:11:
https://selexyzebooks.nl/kindle-oasis-3/
https://computertotaal.nl...-3-boeken-lezen-in-stijl/

[ Voor 17% gewijzigd door 13art op 15-12-2019 12:10 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nadat mijn Kobo Aura One wat bugs has en ik het volledige aankoopbedrag terug kreeg, nu maar eens voor een kindle ereader gegaan. De Oasis sprak me wel aan en deze is vandaag binnen gekomen.

Mooi vlot ding. Gevoelsmatig sneller dan mijn vorige Kobo. Epubs omgezet en op de Oasis gezet. Alles ziet er prima uit, ik vraag me alleen af of de marge van de tekst links en rechts nog iets meer naar de rand kan. De pagina aanduiding staat iets verder naar links da de tekst zelf. Op de Oasis zelf is de marge al op minimaal gezet. Binnen calibre ook de marge links en rechts uitgeschakeld maar dit maakt verder geen verschil.

Iemand enig idee of, en zo ja hoe, ik de marge links en rechts nog kleiner kan krijgen?

edit:
Wat ik zo her en der lees is dit niet (meer) mogelijk. Eerder zou het met een soort van jailbreak kunnen, maar dat is nu ook niet meer mogelijk. Zal het er maar mee moeten doen. Wat overigens geen ramp is ;)

[ Voor 20% gewijzigd door 13art op 22-01-2020 08:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
l3art schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:15:
Iemand enig idee of, en zo ja hoe, ik de marge links en rechts nog kleiner kan krijgen?
Je zou nog eens kunnen proberen of je er een ander bestandsformaat (PDF) in kunt gooien en wat er dan gebeurd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
swhnld schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:47:
[...]

Je zou nog eens kunnen proberen of je er een ander bestandsformaat (PDF) in kunt gooien en wat er dan gebeurd?
Dat zou kunnen maar ik verwacht niet dat dat veel uitgaat maken.
De minimale marge is vastgelegd in de Kindle Oasis zelf. Dat was eerder aan te passen door een regel te veranderen in een bepaald bestand, maar dat is ondertussen allemaal afgescherm. Ik houd het gewoon bij wat het nu is.

Buiten dat, tot nu toe dik tevreden over de Oasis 3. Een cover is nog onderweg, ik vermoed dat dit het vasthouden nog iets makkelijker maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
l3art schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:59:
[...]
Een cover is nog onderweg, ik vermoed dat dit het vasthouden nog iets makkelijker maakt.
Ja, dat heeft zeker invloed merkte ik bij de mijne. Ik heb overigens een originele cover gedaan. Merk wel verschil met mijn vorige Paperwhite dat deze Oasis iets langer nodig lijkt te hebben om beeld te tonen nadat ik de cover open, net of de Oasis in een diepere slaap gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
l3art schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:15:

Je zou eens een gratis boek in de Kindle store kunnen 'kopen' en kijken of het daarin ook zo is. Als dat het geval is dan zit het in Oasis en moet je de oplossing daar zoeken. Als dat niet het geval is dan komt het door de omzetting in Calibre en moet de oplossing gezocht worden in Calibre.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zapato schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 16:46:
[...]

Je zou eens een gratis boek in de Kindle store kunnen 'kopen' en kijken of het daarin ook zo is. Als dat het geval is dan zit het in Oasis en moet je de oplossing daar zoeken. Als dat niet het geval is dan komt het door de omzetting in Calibre en moet de oplossing gezocht worden in Calibre.
Heb al wat videos op YouTube bekeken en daar zie je dezelfde marge/uitlijning als bij mij. Dat is voor mij bevestiging genoeg dat het in de Oasis zit ipv Calibre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:24
Hier een heel gek iets waar ik maar niet uitkom

Schoonvader/moeder (zijn 2 personen) hebben beiden een Kindle.
Gaan boeken op via Callibre (laatste versie).
SV heef nieuwste kindle PPW, SM een oudere versie.
Ze hebben een computer met W7.
De oude Kindle wordt herkend door computer en door Calibre, gaan boeken op zonder problemen.
De nieuwe Kindle wordt niet herkend door zowel comp als Calibre.

Wat heb ik gedaan ;
Op mijn eigen computer geprobeerd. Kindle wordt gezien. Kabels alle kanten op verwisseld, bij mij werkt alles, bij hem niet thuis.
Drivers van Kindle geinstalleerd, Calibre naar laatste versie. 1 maal is de Kindle herkend, daarna dus niet meer.
Zo nog een zooi van het spul dat ik online kon vinden (oj, niet de ADB drivers neergezet)

Ik begin te vermoeden dat het door W7 komt, maar daar kan ik niks over vinden online.
Iemand hier ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Waarom upgrade je niet maar Windows 10? Kan nog steeds gratis via de Media Creation Tool van Microsoft. Windows 7 is einde support, en dan weet je of het daar aan lag.

Verder kan het iets in het register zijn, of dat de USB poort niet helemaal goed of vies is.

je kunt ook via e-mail naar de Kindle sturen als workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBuddha
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-03 08:18
Ik ben fanatiek Kobo gebruiker maar wil een poging wagen met de Kindle Oasis. Het is mij niet duidelijk welke dienst ik af moet nemen om toegang te krijgen tot het enorme aanbod van Amazon qua boeken. En zijn er abonnementen beschikbaar die de boeken combineren met de audioboeken van Audible?

Ik maak deze switch omdat ik het aanbod via Bol.com steeds minder aantrekkelijk vind.

Not all those who wander are lost - twitch.tv/ToHowl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
TheBuddha schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:52:
Ik ben fanatiek Kobo gebruiker maar wil een poging wagen met de Kindle Oasis. Het is mij niet duidelijk welke dienst ik af moet nemen om toegang te krijgen tot het enorme aanbod van Amazon qua boeken. En zijn er abonnementen beschikbaar die de boeken combineren met de audioboeken van Audible?

Ik maak deze switch omdat ik het aanbod via Bol.com steeds minder aantrekkelijk vind.
Ik zou beginnen om via de Amazon App te lezen om kennis te maken met het aanbod. Heb zelf een Oasis 10, heerlijk apparaat, maar wel relatief prijzig zou je na een maand denken dit is niet voor mij.
Ik gebruik overigens geen abonnement maar koop de boeken los. Er zijn wel abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 08:18
Ik wil graag een kindle aanschaffen, zit alleen te twijfelen of ik de basic of de paperwhite aan moet schaffen.
Buitenom de resolutie en de waterdichtheid zit er volgens mij weinig verschil tussen beide. Als ik op vakantie ga neem ik niet meer dan 5 boeken mee dus voor de opslag hoef ik het ook niet te doen.

Zijn alle extra’s die 40 euro extra waard.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:24
harryvos schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:04:
Ik wil graag een kindle aanschaffen, zit alleen te twijfelen of ik de basic of de paperwhite aan moet schaffen.
Buitenom de resolutie en de waterdichtheid zit er volgens mij weinig verschil tussen beide. Als ik op vakantie ga neem ik niet meer dan 5 boeken mee dus voor de opslag hoef ik het ook niet te doen.

Kunnen wij niet voro je bepalen, moet je zelf doen. De een zegt ja, de ander nee. Schiet je dus ook niks mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld

Het verschil is vooral merkbaar als je heel veel leest. De verlichting van de paperwhite is iets beter, de resolutie is scherper.
Hier een mooi artikel over diezelfde vraag:
https://www.techradar.com...ndle-vs-kindle-paperwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albi The Dragon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:52

Albi The Dragon

get your hand off my tail

Ik heb de basic kindle sinds april en ik kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat ik iets mis.

Je leest zwarte letters op e-ink. That's it.

Voor tablets/laptops/televisies zijn er in verhouding veel meer onderscheidende features, pro's en contras.
Mijn ervaring is dat dit bij e-readers echt niet het geval is.

Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Voordeel paperwhite is dat scherm en bezel egaal zijn. Ik heb nog oude paperwhite waar dat niet is en ik zou dat wel prettig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 09:41

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Ik heb een Kindle paperwhite die ik besteld en geregistreerd heb met een Amazon account die in de .de shop was aangemaakt. Later heb ik met hetzelfde mailadres een .NL account aangemaakt.

Ik wil graag de Nederlandse store koppelen, maar krijg nu alleen de Duitse store ingesteld. Heeft iemand een idee hoe dit te doen is?

Ik heb via deze uitleg al het land op Nederland gezet, maar als ik daarna mijn kindle opnieuw instel, pakt hij weer de Duitse store.

Update: ik heb het via de laptop geprobeerd ipv de telefoon, en nu is het wel gelukt om het om te zetten :)

[ Voor 27% gewijzigd door thealterego1 op 28-03-2021 14:17 . Reden: Gelukt ]

iemand iets leuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
@thealterego1 je kunt bij Amazon 1 account voor alle winkels gebruiken, dus geen aparte per land nodig. Voordeel is dat je dus ook instellingen en privacy en.d. maar op 1 plek hoeft te onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 09:41

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

swhnld schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:25:
@thealterego1 je kunt bij Amazon 1 account voor alle winkels gebruiken, dus geen aparte per land nodig. Voordeel is dat je dus ook instellingen en privacy en.d. maar op 1 plek hoeft te onderhouden.
Klopt, alleen voor content en apparaten moet je een hoofdaccount instellen. Die stond bij mij blijkbaar op Duitsland, maar kon ik omzetten naar Nederland.

iemand iets leuks?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
thealterego1 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 17:12:
[...]

Klopt, alleen voor content en apparaten moet je een hoofdaccount instellen. Die stond bij mij blijkbaar op Duitsland, maar kon ik omzetten naar Nederland.
Precies, voor content geldt dat dus niet. Je kan altijd maar in 1 land kopen.

Let op trouwens: als het land waar je naartoe 'verhuist' geen rechten heeft voor sommige boeken dan verlies je die! Ik heb de mijne al twee keer verhuisd en dit is met sommige boeken gebeurd. Niet veel gelukkig.

Niettemin was dit snel opgelost via het 'grijze circuit' maar het toont toch wel weer aan dat deze industrie nog niet volwassen is.

Is een beetje alsof je van Duitsland naar Nederland verhuist en de douane al je boeken gaat zitten nakijken. "Deze kunt u in Nederland niet kopen meneer, dus inleveren!". 8)7 Ik heb echt 0,0 begrip voor dit soort juridische onzin.

[ Voor 15% gewijzigd door GekkePrutser op 28-03-2021 23:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
GekkePrutser schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:18:
[...]

Precies, voor content geldt dat dus niet. Je kan altijd maar in 1 land kopen.

Let op trouwens: als het land waar je naartoe 'verhuist' geen rechten heeft voor sommige boeken dan verlies je die! Ik heb de mijne al twee keer verhuisd en dit is met sommige boeken gebeurd. Niet veel gelukkig.

Niettemin was dit snel opgelost via het 'grijze circuit' maar het toont toch wel weer aan dat deze industrie nog niet volwassen is.

Is een beetje alsof je van Duitsland naar Nederland verhuist en de douane al je boeken gaat zitten nakijken. "Deze kunt u in Nederland niet kopen meneer, dus inleveren!". 8)7 Ik heb echt 0,0 begrip voor dit soort juridische onzin.
Ja, die wetgeving rondom content is niet meer van deze tijd.

Je kunt overigens je hele Kindle bibliotheek veilig stellen als je wilt. Installeer de PC applicatie, download al je boeken, en zet ze ergens veilig.
https://decoline-shipping...books-from-my-kindle.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Ik vroeg me af of je met hetzelfde Amazon account via de webbrowser eenvoudig boeken kan kopen bij .com, .de en .nl. En of deze aankopen dan allemaal in dezelfde bibliotheek op je Kindle terecht komen. Of dat je constant moet wisselen van store of bibliotheek of land.

[ Voor 14% gewijzigd door Ronwiel op 06-06-2021 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:43

Shabbaman

Got love?

Ronwiel schreef op zondag 6 juni 2021 @ 15:15:
Ik vroeg me af of je met hetzelfde Amazon account via de webbrowser eenvoudig boeken kan kopen bij .com, .de en .nl. En of deze aankopen dan allemaal in dezelfde bibliotheek op je Kindle terecht komen. Of dat je constant moet wisselen van store of bibliotheek of land.
De laatste keer dat ik hiernaar gekeken heb is alweer een half jaar geleden, maar dit werkt dus niet zoals je zou hopen. Het werkt namelijk niet. Je Kindle is gekoppeld aan je account. Je kan in theorie je Kindle wel aan een nieuw account koppelen, maar dat zou je dan iedere keer opnieuw moeten doen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Ronwiel schreef op zondag 6 juni 2021 @ 15:15:
Je moet je Kindle winkel per land veranderen en dat heeft impact mogelijk op je bibliotheek door verschil in rechten rond uitgifte en verkoop.

Advies, exporteer je bibliotheek voordat je wisselt en verwijder eventuele DRM met Calibre dat je ze kunt blijven lezen mocht je iets kwijt raken in de nieuwe winkel.

Overigens kun je overal vandaan in je gekozen winkel kopen, dus stel je kiest NL, en je bent in Italië op vakantie, dan koop je gewoon in de NL winkel. Ik zou de NL winkel nemen als je voornamelijk in het Nederlands leest want die heeft de meeste Nederlandstalige content, of de Com winkel als je voornamelijk in het Engels leest want die heeft de meeste Engelstalige content.

[ Voor 21% gewijzigd door swhnld op 06-06-2021 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
@Shabbaman @swhnld thanks voor jullie reacties. Balen dat het dus niet werkt zoals verwacht. Overigens shop ik wel met één en dezelfde account/emailadres bij de verschillende stores. Dat maakt dus niet uit? Want feitelijk kan ik nu ook overal boeken koprn met het Amazon account geregistreerd op mijn emailadres. (Niet geprobeerd overigens)

Maar eens wat prijzen vergelijken. Lees namelijk 50/50 EN/NL. En Engelstalig is gewoon een stuk goedkoper op .com.

Edit: er is ip .com en .co.uk simpelweg geen koop knop voor kindle boeken. Op .nl en .de dan weer wel. Verklaard een hoop. Naja ook geen zin in gedoe met twee Amazon accounts.

Nu hopen op een mooie Paperwhite deal met Prime day. Heb nog geen geruchten gehoord over een opvolger?

[ Voor 24% gewijzigd door Ronwiel op 06-06-2021 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ronwiel schreef op zondag 6 juni 2021 @ 22:47:
@Shabbaman @swhnld
Nu hopen op een mooie Paperwhite deal met Prime day. Heb nog geen geruchten gehoord over een opvolger?
Zie op camelcamelcamel wat je ongeveer kan verwachten. Is een soort pricewatch voor Amazon. 99 euro is het tot nu toe geweest. (Dit is voor Spanje maar kan voor NL ook)

En ja ik hoop ook wel op een opvolger. Vooral de nachtlicht functie (met oranjerig licht) zou ik een topper vinden, nu zit dat alleen in de Oasis en die is me veel te duur.

De geruchten die ik las waren dat er al eentje op het programma stond voor 2020 maar dat die is uitgesteld ivm covid en de componentenproblemen, niemand weet nu hoe het er mee staat. Ik weet niet meer precies waar ik dat las, het is al maanden geleden. Dus doe er mee wat je wil... Wie het beter weet mag het zeggen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Ronwiel schreef op zondag 6 juni 2021 @ 22:47:
@Shabbaman @swhnld thanks voor jullie reacties. Balen dat het dus niet werkt zoals verwacht. Overigens shop ik wel met één en dezelfde account/emailadres bij de verschillende stores. Dat maakt dus niet uit? Want feitelijk kan ik nu ook overal boeken koprn met het Amazon account geregistreerd op mijn emailadres. (Niet geprobeerd overigens)
Klopt ik koop ook overal bij Amazon met 1 account. Voor fysieke goederen werkt dat prima, maar voor virtuele zaken zoals Prime Video, e-Boeken e.d. content zit er overal in de wereld lastige wetgeving uit de vorige eeuw in de weg.

Overigens, als je de .com kiest voor je e-boeken zorgt Amazon er wel netjes voor dat je de lokale BTW betaald van het land waar je dan volgens je IP adres zit. Dus op vakantie in de VS krijg je de BTW van die staat, en ben je thuis in Nederland de BTW van Nederland. Dat resulteerd dat de prijzen die geadverteerd worden niet altijd zijn wat je daadwerkelijk betaald, dat is pas de prijzen na login en soms veranderd dat pas als je ze in je winkelmandje hebt liggen. Belangrijkste grap van de .com is afrekenen in dollars, en dan op je credit card afschrift de koersconversie te zien plus opslag die ze rekenen. Al met al zit er met een Nederlands adres geen serieus financieel voordeel in om op .com te kopen, alleen een beter Engelstalig aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:43

Shabbaman

Got love?

Als je meerdere accounts hebt kan je met Calibre de bestanden van alle accounts wel overzetten naar je Kindle.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
De nieuwe Kindle 2021 met 6,8" display is te bestellen op Amazon.nl.

Zijn er tweakers die deze gaan kopen of zelfs al in bezet hebben? Ik twijfel nog tussen dit apparaat en een nieuwe Kobo e-reader omdat je geen leenboeken op een Kindle kan lezen. Verder lijkt me de Kindle prima en net wat goedkoper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
sloth schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:06:

Zijn er tweakers die deze gaan kopen of zelfs al in bezet hebben? Ik twijfel nog tussen dit apparaat en een nieuwe Kobo e-reader omdat je geen leenboeken op een Kindle kan lezen. Verder lijkt me de Kindle prima en net wat goedkoper.
Ik ga deze niet kopen want heb al 2 Kindle apparaten. Echter lees ik voornamelijk Engels talig, en met pieken in de vakantie dus geen lidmaatschap bibliotheek.
Dus dat is de vraag die je zelf moet beantwoorden, lees je zo veel dat je het er uit haalt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
sloth schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:06:

Ja, kwam gisteren binnen. Scherm is verbetering tov de oude Paperwhite, vooral de backlighting zoals verwacht. Let wel op dat je Calibre moet updaten, alleen de versie die vandaag uitkwam ondersteund de nieuwe Paperwhite.

Ik koop wel eens epubs op Bol of vind ze ergens. Werkt prima.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Pagina: 1 ... 20 ... 22 Laatste

Let op:
Voor vragen omtrent het importeren, aankopen of naar Nederland verschepen van de Kindle kun je terecht in Shopping Forum.