miesjaa schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 23:43:
Helaas wel dus. Heb de mijne in duitsland gehaald en heb wel ads van Amazon op mijn Kindle
Op het lockscherm wordt een "shop now" knop getoond en onderaan het hoofdscherm is ook een banner van de amazon store aanwezig.
Ik neem aan dat dit de ads zijn waar altijd over gesproken wordt? Of is dit op elke Kindle zo?
Kijk eens in de settings. Er is een verschil tussen "Special Offers" (ads waarmee de Kindle goedkoper wordt), en "Recommendations", die je krijgt als je boeken bij Amazon koopt en dan op de Kindle leest. Een Recommendation is een suggestie richting boeken in dezelfde lijn. Dit heeft elke Kindle, en kun je uitzetten in de settings.
Ik zie net dat de Kindle in Duitsland nu ook Spezialangeboten (Special Offers) heeft. Toen ik mijn KPW1 kocht (2012) via Amazon.de hadden die geen special offers.
Maar OK, de Kindle is 20 euro goedkoper. Als je van de Special Offers af wil, kun je naar Amazon mailen, en dan zetten ze die uit, tegen betaling van 20 euro; in elk geval in de US en de UK. Er zijn op Mobileread ook berichten te vinden dat Amazon ook soms de special offers zomaar uitzet zonder er geld voor te vragen.
In Duitsland kun je ook de Special Offers laten uitzetten.
http://www.amazon.de/gp/h...lay.html?nodeId=200671290Sie können die Spezialangebote auf Ihrem Kindle kündigen, um keine Spezialangebote oder gesponserte Bildschirmschoner mehr zu erhalten.
Amazon kann Kindle und Fire-Tablets mit vergünstigtem Preis anbieten, indem Spezialangebote und gesponserte Bildschirmschoner angeboten werden. Wenn Sie ursprünglich ein Gerät mit Spezialangeboten erworben haben, entstehen für Sie bei einer Kündigung einmalige Kosten.
Wenn Sie keine Spezialangebote und gesponserten Bildschirmschoner empfangen möchten, können Sie diese nach der Registrierung Ihres Geräts für eine Gebühr von 15 EUR abbestellen. Kontaktieren Sie diesbezüglich jederzeit unseren Kundenservice.
Ihre 1-Click-Zahlungsart wird nun belastet, wenn Sie sich von den Spezialangeboten abmelden und Sie erhalten eine Benachrichtigung per E-Mail.
Kort gezegd: "U kunt ervoor kiezen om geen Special Offers meer te ontvangen... Indien u deze niet meer wilt ontvangen, kunt u uw apparaat registeren, en tegen een betaling van 15 euro opzeggen. Contacteer daartoe onze klantenservice... (in Duitsland, als je de Kindle zou registreren op de Duitse Amazon)"
Echter, je kunt de Kindle niet overal registeren.
- Als je in Nederland woont, kun je de Kindle registeren bij Amazon.nl en Amazon.com. Als je in een ander land dan deze registreert, krijg je een bericht met de vraag of je daar nu woont, en dat gelieve te bewijzen "om problemen te voorkomen en al je materiaal goed te kunnen blijven benaderen". (Als je creditcardadres niet overeenkomt met het land van registratie ben je de sjaak; Ik was dat in elk geval toen ik effe tijdelijk mijn Kindle naar de UK verplaatste om daar een boek goedkoper te krijgen.)
- Je registratie bepaalt welke boeken je te zien krijgt, en tegen welke prijs. Amazon.nl levert meer Nederlandse boeken, Amazon.com weinig of geen, maar de Engelstalige boeken zijn daar meestal goedkoper.
Ik zou een registratieplek voor je Kindle kiezen (.nl of .com), en dan met de betreffende klantenservice contact opnemen.
[
Voor 46% gewijzigd door
Katsunami op 29-08-2015 00:03
]