Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:35
Katsunami schreef op maandag 30 maart 2015 @ 20:42:
[...]

Het Publisher Font is gewoon het lettertype dat in het boek is ingebouwd. Je kunt nog steeds een van de andere fonts in de Kindle kiezen. Als je een boek opent waar geen eigen lettertype in zit, dan verschijnt de optie Publisher Font niet.

Jammer genoeg heb ik weinig suggesties voor een eigen lettertype. Ik kom altijd weer uit op Caecilia, omdat de meeste normale lettertypen die je kunt downloaden voor e-ink vaak te dun zijn. Die van de Kindle zijn dik genoeg; ik vind ze alleen niet mooi.

Als je eens rondkijkt op MobileRead.com, in de Kindle en Kobo-forums, dan vind je zat draadjes over mensen die een eigen font voor hun e-reader hebben aangepast. Vaak zijn het aangepaste versies van beschikbare open source fonts.

@Dikkiedikdik: damn you :+
Anoniem: 32279 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 20:41:
[...]

ik gebruik de font van jwolf van mobileread. Daar staan meer fonts, er is ook een topic met fonts voor de kindle waar je ze kan downloaden.
dank beide! Ik ga eens rondkijken. Tot die tijd red ik het nog wel even met palantino en caecilia denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Is het nog gelukt? Anders kan ik die fonts wel uploaden die ik gebruik

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 03-04-2015 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 21:02:
Is het nog gelukt? Anders kan ik die fonts wel uploaden die ik gebruik
Nee, nog niet echt aan toegekomen, alhoewel wel even rondgekeken op mobileread.

Als je dat wil doen, zou dat top zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JeyJey schreef op zondag 05 april 2015 @ 12:15:
[...]

Nee, nog niet echt aan toegekomen, alhoewel wel even rondgekeken op mobileread.

Als je dat wil doen, zou dat top zijn :).
Download link: http://we.tl/lQ4Jp7eIR2
Password: Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
dank je! Ik ga er eens mee aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 667657

Hallo, ik heb een probleempje met mijn Kindle paperwhite. Ik heb deze aan mijn werklaptop bekoppeld, en door een handige actie van mij is de bitlocker software aangezet op de Kindle. Nu krijg ik op geen enkele computer verbinding meer met het apparaat (melding..this device is encrypted with bitlocker). De kindle zelf is wel bruikbaar, ik kan de manual erop lezen, maar verder staat er niets meer op). Via helpdesk werk en via Amazon al geprobeerd de oplossing te vinden. zonder succes. Heeft één van jullie een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:13
Ik zou eerst proberen gekoppeld aan dezelfde pc bitlocker uit te zetten. Als dat niet lukt factory reset op het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 667657

Thanks! Ga ik doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
De Kindle wordt gezien als een externe harde schijf. Als bitlocker uitzetten niet kan, en een factory reset ook niet helpt, dan is het wellicht mogelijk om een computer op te starten met GParted Live.

Zet dan het type van de partitie op FAT32, en geef een opdracht tot formatteren. Klik dan op Apply. Dan wordt de hele partitie als FAT32 geformatteerd en dan zou Bitlocker direct pleite moeten zijn. (Als je meerdere partities zou zien, werk dan alleen met diegene die je ook onder Windows ziet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik heb geprobeerd te zoeken op dit onderwerp maar kom eigenlijk niets tegen.

Ik heb mijn oude kindle verkocht met 3 boeken erop. Ik was vergeten hem te deregistreren. Nu heb ik een nieuwe kindle gekocht en de oude boeken erop gekopieerd. Die 3 oude boeken gaan niet open omdat "een andere gebruiker de licenties heeft".

Nu heb ik al vanochtend het andere apparaat gederegistreerd via Amazon.com. Dit heeft nog geen resultaat gehad.

Moet ik de nieuwe gebruiker van mijn oude Kindle vragen de 3 boeken te verwijderen? Of moet ik even afwachten?

Bij voorbaat dank.

Edit: reeds opgelost door de content opnieuw te deliveren.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 16-04-2015 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43
Na de aanschaf van een niet goed werkende Kobo Touch via Aliexpress (39 Euro) welke weer terug gaat naar China, heb ik vanmiddag een Kindle Paperwhite 4GB WiFi opgehaald bij de Saturn in Kleve (woon zelf in Nijmegen) voor 99 Euro en ik ben er heel erg tevreden over. Die verlichting is echt geweldig en het apparaat is erg snel :)

Nu zag ik op Amazon.com dat je ook spellen kunt kopen voor de Kindle zoals Sudoku, maar omdat m'n Amazon account Nederlands kan ik ze niet vinden in de Nederlandse Kindle store? :?
Iemand die hier meer van weet of kan aangeven hoe ik zo'n spel er toch op krijg?

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-07 09:14

Wailing_Banshee

You're Next

FlowDesign schreef op donderdag 30 april 2015 @ 22:11:
Na de aanschaf van een niet goed werkende Kobo Touch via Aliexpress (39 Euro) welke weer terug gaat naar China, heb ik vanmiddag een Kindle Paperwhite 4GB WiFi opgehaald bij de Saturn in Kleve (woon zelf in Nijmegen) voor 99 Euro en ik ben er heel erg tevreden over. Die verlichting is echt geweldig en het apparaat is erg snel :)

Nu zag ik op Amazon.com dat je ook spellen kunt kopen voor de Kindle zoals Sudoku, maar omdat m'n Amazon account Nederlands kan ik ze niet vinden in de Nederlandse Kindle store? :?
Iemand die hier meer van weet of kan aangeven hoe ik zo'n spel er toch op krijg?
Naar de Amerikaanse store gaan, daar gewoon inloggen met je Nederlandse account en ze daar kopen. Mijn man heeft zijn spellen ook gewoon op z'n nieuwe Kindle staan (gekocht via Amazon.de) terwijl hij ze een paar jaar geleden al gekocht heeft voor de Kindle 3 (gekocht via Amazon.com)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Dank, ik zal het nog eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wailing_Banshee schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 07:55:
Mijn man heeft zijn spellen ook gewoon op z'n nieuwe Kindle staan (gekocht via Amazon.de) terwijl hij ze een paar jaar geleden al gekocht heeft voor de Kindle 3 (gekocht via Amazon.com)
Welke spellen heeft je man erop staan?

En weet iemand of er ook een converter is om bijv. van feet naar cm te gaan? Dat zou ik wel een mooie aanwinst vinden voor mijn kindle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 09:12:
[...]

Welke spellen heeft je man erop staan?

En weet iemand of er ook een converter is om bijv. van feet naar cm te gaan? Dat zou ik wel een mooie aanwinst vinden voor mijn kindle.
Welke precies hij erop heeft staan weet ik niet, de meeste heeft hij al een paar jaar geleden gekocht...

Je zou deze eens kunnen proberen:

http://www.amazon.com/Con...sr=1-1&keywords=converter

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Als ik naar Amazon.com ga en inlog met mijn account dan zie ik rechtsboven het volgende:

Kindle titles are available for NL customers on Amazon.nl.
Continue shopping on the Kindle Store at Amazon.nl.

Diezelfde titels zijn niet beschikbaar in de Nederlandse Amazon shop... :/

Ik zou wel m'n land kunnen wijzigen, maar dat is niet handig want dan zie ik op m'n Kindle bijvoorbeeld niet de aanraders van boeken in Nederland maar van murricaaaa.

[ Voor 23% gewijzigd door FlowDesign op 01-05-2015 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

FlowDesign schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:43:
Als ik naar Amazon.com ga en inlog met mijn account dan zie ik rechtsboven het volgende:

Kindle titles are available for NL customers on Amazon.nl.
Continue shopping on the Kindle Store at Amazon.nl.

Diezelfde titels zijn niet beschikbaar in de Nederlandse Amazon shop... :/

Ik zou wel m'n land kunnen wijzigen, maar dat is niet handig want dan zie ik op m'n Kindle bijvoorbeeld niet de aanraders van boeken in Nederland maar van murricaaaa.
Ah, mijn default amazon winkel is .com. Ik heb namelijk helemaal niets met Nederlandse aanraders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:06:
[...]

Ah, mijn default amazon winkel is .com. Ik heb namelijk helemaal niets met Nederlandse aanraders...
Ik normaliter ook niet, behalve bij boeken :+

Volgens mij stond mijn Amazon eerst zelfs op Duits (omdat mijn vriendin Duitse is en ik de meeste spullen bij haar laat bezorgen, 2% minder belasting ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Zelf ben ik weer eens naar Kobo aan het kijken met hun nieuwe Glo HD.

Ik ben van mening dat Amazon al stil staat tijdens de Paperwhite 1. OK, een scherm met een wat hogere resolutie, nog ietsje witter, nog ietsje egaler... voor mij doet dat er niet toe. Ik zou liever zien dat ze hun rendering engine uit het jaar Kruik eens opwaarderen, zodat je meer dan 6 lettertypen kunt kiezen (waarvan de meesten gewoon lelijk zijn), meer groottes bruikbaar worden (de enige bruikbare zijn 3 en 4, met heel weinig verschil, en een ENORME sprong in formaat als je naar 5 gaat), en dat je meer kunt instellen qua uiterlijk van de pagina.

Kobo kan dat allemaal al tijdenlang, maar ja... zij hebben weer andere layoutperikelen, en daarnaast een naar verluidt onstabiele firmware....

In elk geval ben ik niet gelukkig met de rare fratsen die men aan het uithalen is, zoals e-readers met rare covers, rare achterkanten, aan/uit-knoppen op de achterkant, afgesneden hoeken (Cybook); ik wil eigenlijk gewoon een Voyage met de layoutmogelijkheden van een Kobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Misschien ligt het aan mij, maar het default lettertype op de Kindle vind ik prima. Het lijkt ook heel erg op veel gebruikte lettertypes in gedrukte boeken. Stoorden jullie je daar dan destijds ook al aan toen het op papier gedrukt stond?
Ik zou zelf geen duurdere Kobo kopen alleen vanwege een ander lettertype. Dan liever met Calibri een lettertype toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

FlowDesign schreef op zondag 03 mei 2015 @ 10:56:
Misschien ligt het aan mij, maar het default lettertype op de Kindle vind ik prima. Het lijkt ook heel erg op veel gebruikte lettertypes in gedrukte boeken. Stoorden jullie je daar dan destijds ook al aan toen het op papier gedrukt stond?
Ik zou zelf geen duurdere Kobo kopen alleen vanwege een ander lettertype. Dan liever met Calibri een lettertype toevoegen.
Ik ben blij dat ik mijn eigen lettertypes kan toevoegen. Ik heb me in het verleden wel degelijk gestoord aan het lettertype in papieren boeken, maar daar kon je absoluut niets aan doen (behalve het boek niet kopen). En ik stoor me nu aan het gebrek aan opties bij de Kindle en daar kan ik wel degelijk iets aan doen: een ander apparaat kopen wat die opties wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is wel wat bizar dat je eerst een fonts folder op de kindle kan zetten en dat het nu niet meer werkt. Inbouwen in de boeken met calibre is simpel, maar elk boek wordt wel 300 tot 800 KB groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:06
Ik heb een vraag, ik zit in de keuze om een Kobo of Kindle aan te schaffen maar kan geen antwoord op mijn vraag vinden. Is het met de Kindle mogelijk om met Calibre en een online versie daarvan (via mijn Synology NAS met de app bicbucstriim of cops) online boeken naar de Kindle te krijgen of kan dit alleen fysiek via Calibre ivm het omzetten van de boeken voor de Kindle ?

En gelijk de vraag, wat raden jullie aan de Kobo of de Kindle (Kobo HD klinkt goed maar komt helaas net te laat)

Note:
Vraag ook in het Kobo topic neergezet maar weet niet wie er ervaring mee heeft, was niet bedoeld als crosspost

[ Voor 27% gewijzigd door lubbertkramer op 18-05-2015 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Anoniem: 32279 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:20:
Het is wel wat bizar dat je eerst een fonts folder op de kindle kan zetten en dat het nu niet meer werkt. Inbouwen in de boeken met calibre is simpel, maar elk boek wordt wel 300 tot 800 KB groter.
Dat is niet bizar. Het was nooit bedoeld dat dit zou werken. Het is een loophole die al lang geleden is gedicht, ook in de oudere KPW's (maar niet in de Touch). De reden is dat de Kindle door een brak font kan crashen, en dan komt hij in een bootloop terecht. Voor een normale gebruiker is de Kindle dan eigenlijk wel defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Katsunami schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:16:
De reden is dat de Kindle door een brak font kan crashen, en dan komt hij in een bootloop terecht.
Ah, dat wist ik niet. Dat is inderdaad niet heel fijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Anoniem: 32279 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:27:

Ah, dat wist ik niet. Dat is inderdaad niet heel fijn :P
Inderdaad, want je krijgt de Kindle er niet meer uit. Voor sommige Kindles is er een manier om de reboot af te breken op de een of andere manier, en hem te herstellen met Kubrick. (Kindle Unbrick :p) Dat werkt echter niet meer met Kindles na de Touch, dus als die in een reboot loop terechtkomen, dan zijn ze effectief stuk.

Ik hoop dat Amazon ergens dit jaar eens met een nieuwe Kindle komt met meer lettertypen en instellingen. Dat is echt het enige dat ik zou willen zien op mijn KPW1. De KPW2 (en de nieuwere KPW2 2de generatie met 4GB RAM) en de Voyager gebruiken nog steeds dezelfde lettertypen als de KPW1; en de helft van die zijn weer hetzelfde als die op de Touch en K3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het jammer dat ik een kleine paperwhite 2 heb... Meer lettertypes zou tof zijn, maar het blijft nog steeds wat jammer om alleen daarvoor te upgraden, ik neem aan dat dit ook wel kan met een firmware update. Maarja, amazon blijft daarin lastig. Gelukkig werkt dat publisher font prima met calibre, beter dat dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ja, alleen zijn veel fonts niet geschikt voor e-readers vanwege de manier waarop e-ink werkt. Een lettertype moet eigenlijk specifiek worden aangepast voor een dergelijk apparaat.

Kobo vind ik eigenlijk geen optie meer. KEPUB is een 'raar' EPUB-formaat, maar het is wel het enige dat gebruik maakt van de features van de Kobo-readers, zoals statistieken, tijd per hoofdstuk, tijd per boek, enzovoorts. Echter, de ontwikkelaar die de KEPUB Output plugin en de Extended Driver ontwikkelde, is ermee gestopt vanwege extreme teleurstelling in Kobo. Beiden worden nu onderhouden door 'davidfor' op Mobileread, maar volgens mij gaat dat niet verder als de plugins compatible houden met nieuwe apparaten en versies van Calibre; ze lijken niet meer verder ontwikkeld te worden. Zonder die plugins wordt een Kobo-reader een stuk beperkter, omdat je eigenlijk alleen EPUB kunt gebruiken.

Dan kan ik net zo goed bij de Kindle blijven, die wel zeer goed ondersteund wordt, of een EPUB-reader aanschaffen die wel fatsoenlijk met normale EPUB's omgaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Katsunami op 22-05-2015 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-07 18:24

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

In de PW staat toch wel een flinke lijst e-book-formaten waar de KOBO's mee overweg kunnen (zeker t.o.v. de Kindles). Wat is het probleem dan precies?

[ Voor 32% gewijzigd door Jorgen op 22-05-2015 17:52 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

we hebben hier een kobo aura hd en een kinde paperwhite 2 en die laatste is echt wel beter qua firmware. Voor de rest werkt alles prima, maar de kobo van mijn vrouw heeft al 2 keer wat gedoe gegeven (opeens opnieuw opstarten) en dat heb ik met de kindle nooit.

Maar de nieuwe kobo glo hd of hoe die ook heet is wel fantastisch, die kost 100 euro en is echt goed als ik reviews mag geloven (vergelijkbaar met de duurste kindle).

Leesstatistieken enzo staan ook uit, zie daar het nut niet van in. Gebruik het op de kindle ook niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 22-05-2015 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-07 20:41

MDF

Je zal mij nooit anders zien gebruiken dan Kindle. Heb ooit een Kobo Glo gehad en had binnen no time al problemen, terwijl ik met al de kindles die ik al gehad heb, nooit problemen heb. Geen vastlopers, etc. Enige wat ik ooit gehad heb met mijn vorige kindle paperwhite 2 was dat de sleepcover af en toe wat in de war schopte en dat hij dan niet in standby wilde, maar dat heb ik 2x gehad. Met mijn Kindle Voyage heb ik ook totaal geen problemen. Nee hoor ik hou het bij de Kindle, fantastisch apparaat en gewoon goede service van Amazon. En over fonts, ik gebruik gewoon de standaard fonts van de kindle en heb daar geen probleem mee als is meer keuze natuurlijk altijd wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-07 16:23
En ik zie toevallig dat er weer een nieuwe kindle pw is:
http://www.amazon.com/dp/...106935982&pf_rd_i=desktop
New, higher resolution display (300 ppi)--now with twice as many pixels
Now with Bookerly, our exclusive font, hand-crafted from the ground up for faster reading with less eyestrain
Built-in adjustable light--read day and night
Unlike tablets, no screen glare, even in bright sunlight
A single battery charge lasts weeks, not hours
Massive selection, lowest prices--over a million titles at $2.99 or less
Lighter than a paperback, holds thousands of books

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
Zag hem ook voorbij komen vorige week ja. Leuk dingetje lijkt me, maar heb zelf sinds een maand of 4 een PW2, welke ik dikke prima vind!

Maar dus een flink hogere PPI, automatische verlichting (sensor dus) en Bookerly zijn de veranderingen tov van oudere PW's. Zou ik wel 120 euro voor over hebben, tov de 99 die ik heb betaald. Maar de oudere PW zal wel vervangen worden denk ik, of nog wat in prijs gaan dalen?

Voor de rest ben ik niet aan het vergelijken tussen readers, weet ook niet zo goed wat Kobo te bieden heeft. Kindle zal wel in buurt liggen van de nieuwe Kobo's denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 616444

Ja, ik zag de nieuwe PW3 ook voorbij komen. Mooie prijs.

Heb nu een PW2 en heb geen plannen om te upgraden, je kunt wel aan de gang blijven. Al hoop ik stiekem wel dat het nieuwe lettertype Bookerly ook naar de vorige PW-modellen komt met een firmware update. Op de Fire-modellen wordt het nu ook uitgerold.

Afbeeldingslocatie: https://tctechcrunch2011.files.wordpress.com/2015/06/showme-bookerly2.jpg?w=900&h=650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Anoniem: 616444 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 23:12:
Ja, ik zag de nieuwe PW3 ook voorbij komen. Mooie prijs.

Heb nu een PW2 en heb geen plannen om te upgraden, je kunt wel aan de gang blijven. Al hoop ik stiekem wel dat het nieuwe lettertype Bookerly ook naar de vorige PW-modellen komt met een firmware update. Op de Fire-modellen wordt het nu ook uitgerold.

[afbeelding]
Ik vind die korte ascenders heel vervelend lezen, dus ik hoef geen ereader waar je niet zelf het font kunt instellen (of kun je tegenwoordig ook bij kindle boeken een font in het boek inbouwen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
De paperwhite 3 schijnt een nogal lager contrast te hebben, waardoor het scherm wat "gelig" aandoet.

Ik vond de 2 al erg gelig nadat ik een Nook Simple Touch gehad heb, dus dat spreekt me niet zo aan. De scherpe tekst weer wel. Dus ben aan het kijken naar de Voyage, maar die schijnt problemen te hebben met uniformiteit van belichting.

Tja, misschien toch maar naar Kobo dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-07 20:59
Ik heb nu sinds 4 dagen de Kindle PW 3. Mijn PW1 is een tijd geleden gestolen, toen een vriendin hem mee had naar Hawaii. Het is een duidelijke upgrade, komende vanaf de PW1. Het leest lekkerder: het scherm is net wat scherper. Wat ik de fijnste verandering vind, is dat het wisselen van pagina nu veel sneller gaat. Niet dat het bij de PW1 ooit hinderlijk was, maar het verschil is wel heel erg groot.

Wat ik jammer vind (en dat is ook echt het enige), is dat er een groot Amazon logo op de achterkant staat en niet meer Kindle; dat staat op de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:56
Hoelang gaat bij jullie de accu gemiddeld mee? Toegegeven ik loop er nog een beetje mee te pielen maar vind de accu redelijk snel gaan voor een apparaat met een accuduur van 1-2 maanden. Ik heb trouwens een 7de generatie kindle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Afhankelijk van de buitentemperatuur. In de Himalaya ging het snel, paar weken en dan was hij leeg. Hier in Europa en laag, meer dan een maand.
Kindle 2 en 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik ben aan het rondkijken voor een Kindle Voyage.
De displaykwaliteit en de algehele indruk als papieren boek (lees) vervanger worden nogal geroemd.

Maar wanneer je zo al de gebruikersreviews doorspit (ook die op amazon.de zelf), dan schrik je nogal van de problemen die er schijnen te zijn met het display.
Van blauwige en gelige tinten, oneven wittinten op de displays, ongelijkmatige verlichting, e.d. :?

Nu heeft amazon weliswaar een prima klantenservice en retourbeleid, maar kan iemand uit eigen ervaring putten dat zijn/haar Kindle Voyage niet dit soort problemen met het display heeft?
M.a.w. moet je er op gokken dat je een goede krijgt en dat 'ie goed blijft, of de amazon omruilservice goed testen? ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
ik geloof dat de nieuw kindle pw (nagenoeg) hetzelfde scherm heeft als de voyage.
Was aan het rondkijken voor een kindle voor mijn vrouw. En dacht zelf een nieuwe te kopen en haar mijn oude pw1 te geven. Uiteindelijk bij prime day nog een pw 1 kunnen kopen voor 80€, vond de meerprijs de naar de nieuwe pw het niet waard. Ik gebruik hem echt alleen om te lezen en er komen steeds weer nieuwe ;-)

Dus ik zou goed kijken of de voyage de meerprijs waard is tov de paperwhite. Ik vond de hardware keys wel een grote plus, maar dat alleen is het geld voor mij niet waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Voyage tegenover de 'gewone' nieuwste Paperwhite:
De stevigere behuizing. (glas en metaal versus kunststof)
De backlight past zich aan de omgevingscondities aan.
Het scherm ligt vlak in de behuizing en is 'micro-etched' (tegen reflecties?)
ietsje dunner en ietsje lichter dan de nieuwste Paperwhite. Voor de rest technisch hetzelfde.

http://www.trustedreviews...yage-vs-kindle-paperwhite
http://www.expertreviews....indle-voyage-best-for-you

Maar heeft iemand ervaring met (mogelijke?) problemen met dat scherm van de Voyage?

[ Voor 18% gewijzigd door ehtweak op 26-07-2015 20:18 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 07:37:
Ik vind die korte ascenders heel vervelend lezen, dus ik hoef geen ereader waar je niet zelf het font kunt instellen (of kun je tegenwoordig ook bij kindle boeken een font in het boek inbouwen?)
Dat kan al heel lang met Calibre; of je doet het handmatig met de editor, of je converteert naar AZW3 (desnoods AZW3 -> AZW3). Als je vanaf een AZW3-formaat komt, zou ik het lettertype met de hand inbouwen. Ik ben niet zo'n fan van een conversie van en naar hetzelfde formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Katsunami schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:02:
[...]

Dat kan al heel lang met Calibre; of je doet het handmatig met de editor, of je converteert naar AZW3 (desnoods AZW3 -> AZW3). Als je vanaf een AZW3-formaat komt, zou ik het lettertype met de hand inbouwen. Ik ben niet zo'n fan van een conversie van en naar hetzelfde formaat.
Ik "kom" vanaf het epub formaat. Eigenlijk van HTML, vanuit daar genereer ik zelf mijn epubs. En die converteer ik weer naar het mobi formaat. Allemaal zonder Calibre, want die laat allemaal rotzooi achter in mijn mooi opgeschoond HTML bestand... Pas als ik epub, mobis en pdf's heb (met behulp van LaTeX en alle drie vanuit dezelfde HTML bron) gaan de boeken naar Calibre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:16:
Ik "kom" vanaf het epub formaat. Eigenlijk van HTML, vanuit daar genereer ik zelf mijn epubs. En die converteer ik weer naar het mobi formaat. Allemaal zonder Calibre, want die laat allemaal rotzooi achter in mijn mooi opgeschoond HTML bestand... Pas als ik epub, mobis en pdf's heb (met behulp van LaTeX en alle drie vanuit dezelfde HTML bron) gaan de boeken naar Calibre.
Je doet toch niet elk boek dat je koopt vanaf het begin opnieuw mag ik hopen? Ik fix wel eens wat in boeken (OK, soms best veel) als er iets is dat me niet bevalt, maar gelukkig ben ik een heel stuk genezen van dat soort OCD... het kostte me veel te veel tijd. Ik maak een EPUB (mijn standaard formaat) in orde voor zover dat een beetje christelijk is, zodat de editor geen fouten oplevert, de juiste cover en metadata erin zit, en zo weinig mogelijk puinhoop, en dan vind ik het prima.

Wat Calibre doet met het formaat waarheen ik moet converteren om het boek te lezen zal me echt worst wezen. Ik beschouw het programma gewoon als een compiler; ik ga ook niet de files analyzeren die uit GCC of MSVC komen rollen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Katsunami schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:09:
[...]

Je doet toch niet elk boek dat je koopt vanaf het begin opnieuw mag ik hopen?
Ja. Soms voordat ik een boek lees (als ik zie dat er heel veel voor mij vervelende dingen in zitten, zoals enkele quotes ipv smart quotes (dubbel), een streepje ipv een mdash of ndash, een css die niet zo een twee drie op te ruimen is omdat overal font-tags in de HTML staan), en soms pas daarna. Duurt ongeveer een uurtje of twee per boek. Maar dan heb ik een formaat wat ik op elk apparaat kan lezen: Epub op mijn windows en android tablets, mobi op mijn man's Kindle en pdf voor mijn 5" BeBook Mini (die PDF is natuurlijk speciaal opgemaakt om er perfect uit te zien op een 5" scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 07:32:
Ja. ... Duurt ongeveer een uurtje of twee per boek.
Afbeeldingslocatie: http://www.audiokarma.org/forums/images/smilies//eek2.gif

En dan dacht ik dat ik erg was.

Mijn manier om een boek in mijn bibliotheek te krijgen is als volgt:

- Importeren
- Maak er een EPUB van als het dat niet is
- Modify EPUB om alle niet-gewenste zooi eruit te halen
- Met de editor: Put in folders, Beautify, verwijder alle gerapporteerde fouten, verwijder niet-gebruikte CSS, en alles betreffende lettertypes
- Fix de metadata, en vervang de cover (indien nodig)
- Polish Book

Dat kost me 15 minuten per boek, en dat vind ik wel meer dan zat eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Katsunami schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:37:
[...]

[afbeelding]

En dan dacht ik dat ik erg was.

Mijn manier om een boek in mijn bibliotheek te krijgen is als volgt:

- Importeren
- Maak er een EPUB van als het dat niet is
- Modify EPUB om alle niet-gewenste zooi eruit te halen
- Met de editor: Put in folders, Beautify, verwijder alle gerapporteerde fouten, verwijder niet-gebruikte CSS, en alles betreffende lettertypes
- Fix de metadata, en vervang de cover (indien nodig)
- Polish Book

Dat kost me 15 minuten per boek, en dat vind ik wel meer dan zat eigenlijk :P
En maak er dan eens PDF van.... Ziet er absoluut niet uit... De epub implementatie van mijn BBM is vreselijk, de mobipocket bijna nog erger. PDF is dan het enige wat overblifjt. Maar de Calibre implementatie daarvan is zeer basic en niet voldoende voor mijn eisen. (en mijn BBM wordt niet vervangen zolang er geen alternatief is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:06:
En maak er dan eens PDF van.... Ziet er absoluut niet uit... De epub implementatie van mijn BBM is vreselijk, de mobipocket bijna nog erger. PDF is dan het enige wat overblifjt. Maar de Calibre implementatie daarvan is zeer basic en niet voldoende voor mijn eisen. (en mijn BBM wordt niet vervangen zolang er geen alternatief is)
Mja, OK, als je een dergelijke specifieke eis hebt, dan kan het de moeite waard zijn.

Ik gebruik alleen een e-reader om te lezen, en een PDF is eigenlijk het laatste dat in me opkomt. Mijn standaardformaat is EPUB, omdat dit het makkelijkste bewerkt (Calibre Editor / Sigil), en door alles behalve de Kindle wordt ondersteund.

Als de EPUB geen fouten bevat en het meeste niet-gebruikte spul eruit verwijderd is, vind ik het wel prima. Wat Calibre van de AZW3 maakt (of van een AZWX of AZY9 in de toekomst) doet er niet toe; zolang het maar werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mijn Kindle Keyboard is stuk gegaan en dus ben ik op zoek naar een nieuwe ereader. Ik was altijd erg tevreden over mijn Kindle dus kijk ik eerst daar naar. Over de eerste generatie Paperwhites lees ik dat de frontlight niet uit te schakelen valt. Is dit bij de derde generatie nog steeds zo? En zo ja, hoe bevalt het beeld met zonder frontlight? Ik ben al uren aan het googlen en vind enkel veel topics met klachten over de eerste generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:11:
Mijn Kindle Keyboard is stuk gegaan en dus ben ik op zoek naar een nieuwe ereader. Ik was altijd erg tevreden over mijn Kindle dus kijk ik eerst daar naar. Over de eerste generatie Paperwhites lees ik dat de frontlight niet uit te schakelen valt. Is dit bij de derde generatie nog steeds zo? En zo ja, hoe bevalt het beeld met zonder frontlight? Ik ben al uren aan het googlen en vind enkel veel topics met klachten over de eerste generatie.
Ik gebruik nog steeds een Kindle Paperwhite van de eerste generatie, uit december 2012, en zie nog steeds niet echt een reden om hem te upgraden. De klachten over de eerste generatie zijn overdreven. Ja, OK, Amazon beloofde een 100% krijtwit, 100% egaal scherm. Dat is niet helemaal gelukt; sommige Kindles waren wat blauwig (zoals de mijne), latere iteraties zijn wat gelig. In mijn ogen is de eerste generatie al prima, en alleen maar beter geworden qua schermverlichting. Het boort een leeslampje echt mijlenver de grond in.

Het klopt dat de verlichting niet helemaal uit kan in de eerste generatie. Of dat nog zo is weet ik niet. Ik zou me er niet aan storen, want met de verlichting op 0 kun je alleen nog zien dat hij aan staat als je in een echt stik- en stikdonkere kamer gaat zitten, en dan is de verlichting niet sterk genoeg om erbij te kunnen lezen.

Het scherm ziet er zonder verlichting vergelijkbaar uit met het scherm dat ik hiervoor op de Kindle Touch had. Ik gebruik de verlichting ook niet om in het donker te lezen; dat vind ik zeer onprettig, want dan lijkt het net (voor mijn ogen) alsof het scherm een zwevende glasplaat is met melk erachter waar de letters in zwemmen. Ik gebruik de verlichting om het scherm helderder te maken bij normaal licht (genoeg l), en zet hem altijd op een stand dat je nét niet ziet dat de Kindle verlicht is. Als je eenmaal gewend bent om op die manier te lezen, dan moet je het licht eens uitzetten, en dan vraag je je af hoe je hebt kunnen lezen zonder front-light.

In vergelijking tot een boek heeft een e-reader echt een front-light nodig; als je een boek en een e-reader zonder verlichting naast elkaar legt, dan is het boek veel helderder. Als ik een boek met goede witte pagina's naast de Kindle leg, in mijn computerkamer, dan moet ik de helderheid van de Kindle opvoeren tot 12 á 13 om dezelfde leesbaarheid te krijgen als het boek, onder dezelfde verlichting.

Kort gezegd, als je tevreden was over je Kindle Keyboard, dan zou ik gewoon de laatste paperwhite halen, of als je het luxer wll, de Voyager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ik heb ook een eerste generatie pw en niks te klagen. Zelf gebruik ik de frontlight wel om snachts te lezen, en itt Katsunami heb ik hem juist ingesteld dat ik bij daglicht net niet meer kan zien dat ie aan staat. Leest dan net zo fijn als mijn oudere onverlichte Kindle vroeger, wat mij betreft.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-06 15:45
Ik ben sinds gisteren ook overstag gegaan wat een e-reader betreft. Twijfelen tussen de Kobo en de Kindle en ben voor de kindle gegaan. De Paperwhite 2015 is in Duitsland bij de Saturn en/of Mediamarkt € 119,--. Bij de mediamarkt in Nederland € 139,--. Zeker de moeite waard dus als je in de grensstreek zou wonen.

Vanavond ga ik alles eens even tweaken en boeken erop zetten en dan ben ik er klaar voor. Heeft er nog iemand tips voor de grootte van het lettertype? Het is uiteraard persoonlijk, maar dan kan ik de experimentele fase ook een beetje overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-07 21:51
Frenkovic schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:22:
Ik ben sinds gisteren ook overstag gegaan wat een e-reader betreft. Twijfelen tussen de Kobo en de Kindle en ben voor de kindle gegaan. De Paperwhite 2015 is in Duitsland bij de Saturn en/of Mediamarkt € 119,--. Bij de mediamarkt in Nederland € 139,--. Zeker de moeite waard dus als je in de grensstreek zou wonen.

Vanavond ga ik alles eens even tweaken en boeken erop zetten en dan ben ik er klaar voor. Heeft er nog iemand tips voor de grootte van het lettertype? Het is uiteraard persoonlijk, maar dan kan ik de experimentele fase ook een beetje overslaan.
Ik heb hem bij de Kindle Touch standaard op de een-na-kleinste staan, maar af en toe (als ik moe ben) zet ik hem een standje groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Frenkovic schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:22:
"Wat is de beste grootte voor het lettertype?" is een nutteloze vraag in geval van ebooks.

Het formaat dat je moet kiezen is namelijk afhankelijk van de stylesheet van het boek, en van het lettertype zelf. Als een boek in de CSS van de body het lettertype heel klein zet, dan moet je het groter zetten in de reader. Daarnaast is bijvoorbeeld Baskerville kleiner en dunner dan Helvetica op dezelfde settings. Uiteraard telt aan het einde van de rit je zichtvermogen ook nog mee.

In elk geval kan ik zeggen dat de meeste boeken in mijn geval op stand 3, 4 of 5 staan. Meestal gebruik ik het lettertype Palatino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuke verrassing, het nieuwe font Bookerly is nu ook beschikbaar gekomen voor de vorige generatie Paperwhite. Naast een aantal nieuwe typografie en layout verbeteringen.

Nette update. Geen schokkende veranderingen, het is allemaal weer wat meer gepolijst.
  • A redesigned Smart Lookup makes it easier to get to the actions you want to take while reading - highlight, create a note, share a quote, and more, while keeping your favorite Smart Lookup features like Dictionary, Wikipedia, and X-Ray easily accessible. Just tap and hold on a word, phrase, or sentence to bring up Smart Lookup and swipe right to left to see the next card.
  • Bookerly, our new, exclusive font specifically designed for reading on digital screens to help customers read faster and with less eyestrain, is now available.
  • New typography and layout improvements with hyphenation, justification, ligatures, and kerning, as well as pop-up footnotes, endnotes and chapter notes. These improvements are supported in hundreds of thousands of Kindle books today, including many best sellers, with more being added every week, and are currently available for titles in English, French, Italian, German, Spanish, Portuguese, and Dutch.
  • Goodreads now offers personalized recommendations and author profile pages.
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2quu3px.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ah leuk. Ik draai al op Bookerly in de iOS app en vind het fijn lezen.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Anoniem: 616444 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:20:
• New typography and layout improvements with hyphenation, justification, ligatures, and kerning, as well as pop-up footnotes, endnotes and chapter notes. These improvements are supported in hundreds of thousands of Kindle books today, including many best sellers, with more being added every week, and are currently available for titles in English, French, Italian, German, Spanish, Portuguese, and Dutch.
Dit is iets wat per boek ondersteund moet worden. Je zult boeken die je al hebt opnieuw moeten downloaden, want er is "iets" dat anders is dan in de oudere boeken. NIemand lijkt nog precies te weten wat het is.

Boeken die uit andere bronnen komen en geconverteerd zijn, zoals EPUB's van Kobo, of oudere Amazon MOBI boeken, gaan hier geen profijt van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Katsunami schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 14:02:
[...]

Dit is iets wat per boek ondersteund moet worden. Je zult boeken die je al hebt opnieuw moeten downloaden, want er is "iets" dat anders is dan in de oudere boeken. NIemand lijkt nog precies te weten wat het is.

Boeken die uit andere bronnen komen en geconverteerd zijn, zoals EPUB's van Kobo, of oudere Amazon MOBI boeken, gaan hier geen profijt van hebben.
Correct. Je hebt met deze software update een volledig nieuwe layout engine op je Kindle. Amazon gaat alle boeken aanpassen. In de store is er nu een nieuwe tag. Ik vind het wel een mooi voorbeeld hoe goed Amazon zijn best doet om je de beste leeservaring te bieden om ook de hele backlog aan te gaan passen.

Wanneer je automatische updates aan hebt staan voor gekochte boeken merk je er ook weinig van.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 616444 op 18-08-2015 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miesjaa
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-07 16:11
Kan zo snel het antwoord in dit topic niet terugvinden. Ik overweeg om de Paperwhite 3 te halen. Kan iemand me vertellen of de versie bij de MM zonder ads is? En bij de Duitse MM? Daar is hij namelijk 20 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Ik heb trouwens de situatie waarbij ik een oude pw 1 heb voor mezelf en een voor mijn vrouw een pw1 heb die een maand geleden tijdens amazon prime day gekocht is.

Ik zie een erorm verschil in de kleur van de backlight. Mijn oude heeft een beetje blauwig licht.
De recent geleverde pw1 heeft een normaal, warme gekleurde backlight en lijkt ook iets sneller dan mijn pw1.

Als je dus via amazon een pw1 nog kan bestellen, dan krijg je een versie die iets beter is dan de eerste levering pw's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
miesjaa schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:16:
Kan zo snel het antwoord in dit topic niet terugvinden. Ik overweeg om de Paperwhite 3 te halen. Kan iemand me vertellen of de versie bij de MM zonder ads is? En bij de Duitse MM? Daar is hij namelijk 20 euro goedkoper.
Voor zover ik weet zijn alle Paperwhites die niet uit de US of UK komen altijd zonder advertenties; of het moet sinds kort veranderd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miesjaa
Katsunami schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 14:09:
[...]

Voor zover ik weet zijn alle Paperwhites die niet uit de US of UK komen altijd zonder advertenties; of het moet sinds kort veranderd zijn.
Helaas wel dus. Heb de mijne in duitsland gehaald en heb wel ads van Amazon op mijn Kindle :(

Op het lockscherm wordt een "shop now" knop getoond en onderaan het hoofdscherm is ook een banner van de amazon store aanwezig.

Ik neem aan dat dit de ads zijn waar altijd over gesproken wordt? Of is dit op elke Kindle zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
miesjaa schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 23:43:
Helaas wel dus. Heb de mijne in duitsland gehaald en heb wel ads van Amazon op mijn Kindle :(

Op het lockscherm wordt een "shop now" knop getoond en onderaan het hoofdscherm is ook een banner van de amazon store aanwezig.

Ik neem aan dat dit de ads zijn waar altijd over gesproken wordt? Of is dit op elke Kindle zo?
Kijk eens in de settings. Er is een verschil tussen "Special Offers" (ads waarmee de Kindle goedkoper wordt), en "Recommendations", die je krijgt als je boeken bij Amazon koopt en dan op de Kindle leest. Een Recommendation is een suggestie richting boeken in dezelfde lijn. Dit heeft elke Kindle, en kun je uitzetten in de settings.

Ik zie net dat de Kindle in Duitsland nu ook Spezialangeboten (Special Offers) heeft. Toen ik mijn KPW1 kocht (2012) via Amazon.de hadden die geen special offers.

Maar OK, de Kindle is 20 euro goedkoper. Als je van de Special Offers af wil, kun je naar Amazon mailen, en dan zetten ze die uit, tegen betaling van 20 euro; in elk geval in de US en de UK. Er zijn op Mobileread ook berichten te vinden dat Amazon ook soms de special offers zomaar uitzet zonder er geld voor te vragen.

In Duitsland kun je ook de Special Offers laten uitzetten.

http://www.amazon.de/gp/h...lay.html?nodeId=200671290
Sie können die Spezialangebote auf Ihrem Kindle kündigen, um keine Spezialangebote oder gesponserte Bildschirmschoner mehr zu erhalten.

Amazon kann Kindle und Fire-Tablets mit vergünstigtem Preis anbieten, indem Spezialangebote und gesponserte Bildschirmschoner angeboten werden. Wenn Sie ursprünglich ein Gerät mit Spezialangeboten erworben haben, entstehen für Sie bei einer Kündigung einmalige Kosten.

Wenn Sie keine Spezialangebote und gesponserten Bildschirmschoner empfangen möchten, können Sie diese nach der Registrierung Ihres Geräts für eine Gebühr von 15 EUR abbestellen. Kontaktieren Sie diesbezüglich jederzeit unseren Kundenservice.

Ihre 1-Click-Zahlungsart wird nun belastet, wenn Sie sich von den Spezialangeboten abmelden und Sie erhalten eine Benachrichtigung per E-Mail.
Kort gezegd: "U kunt ervoor kiezen om geen Special Offers meer te ontvangen... Indien u deze niet meer wilt ontvangen, kunt u uw apparaat registeren, en tegen een betaling van 15 euro opzeggen. Contacteer daartoe onze klantenservice... (in Duitsland, als je de Kindle zou registreren op de Duitse Amazon)"

Echter, je kunt de Kindle niet overal registeren.
- Als je in Nederland woont, kun je de Kindle registeren bij Amazon.nl en Amazon.com. Als je in een ander land dan deze registreert, krijg je een bericht met de vraag of je daar nu woont, en dat gelieve te bewijzen "om problemen te voorkomen en al je materiaal goed te kunnen blijven benaderen". (Als je creditcardadres niet overeenkomt met het land van registratie ben je de sjaak; Ik was dat in elk geval toen ik effe tijdelijk mijn Kindle naar de UK verplaatste om daar een boek goedkoper te krijgen.)
- Je registratie bepaalt welke boeken je te zien krijgt, en tegen welke prijs. Amazon.nl levert meer Nederlandse boeken, Amazon.com weinig of geen, maar de Engelstalige boeken zijn daar meestal goedkoper.

Ik zou een registratieplek voor je Kindle kiezen (.nl of .com), en dan met de betreffende klantenservice contact opnemen.

[ Voor 46% gewijzigd door Katsunami op 29-08-2015 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miesjaa
Vanmorgen even gebeld met Amazon. Ze hebben de ads gratis voor mij gedeactiveerd. Heb nu dus een advertentievrije versie. Erg blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-07 00:09

Daytona

Autoracen is voor watjes

miesjaa schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 23:03:
Vanmorgen even gebeld met Amazon. Ze hebben de ads gratis voor mij gedeactiveerd. Heb nu dus een advertentievrije versie. Erg blij mee :)
Interessant, ik heb sinds een paar weken ook een Duitse Paperwhite met advertenties. Ik vind ze niet heel erg storend, maar als ik er gratis vanaf kan, graag.
Waar heb je die van jou geregistreerd, en met welke Amazon heb je contact gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miesjaa
Daytona schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 08:41:
[...]

Interessant, ik heb sinds een paar weken ook een Duitse Paperwhite met advertenties. Ik vind ze niet heel erg storend, maar als ik er gratis vanaf kan, graag.
Waar heb je die van jou geregistreerd, en met welke Amazon heb je contact gehad?
Gewoon bij de Nederlands store. Als je dan naar de manage your Kindle gaat (Amazon.nl/myk) en dan voor hulp kiest, kun je er voor kiezen om hulp te vragen voor je Kindle.
Dan krijg je de opties om via mail contact te zoeken of telefonisch. Als je voor telefonisch kiest, wordt je direct gebeld. Toen was het binnen een paar minuten geregeld. :)

Heb gewoon gezegd dat ik niet op de hoogte was van het verschil tussen de twee modellen en dat ze in de winkel (Saturn) ook maar één versie verkochten. Toen hebben ze "bij wijze van uitzondering" de ads uitgeschakeld.

Moet zeggen dat de Kindle veel fijner werkt nu. Niet steeds die advertentie wegswipen als je hem aanzet. Had er die 20 euro extra ook wel voor over gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-07 21:51
Ik heb de advertenties op mijn in NY gekochte Kindle Touch gratis uitgezet door er via de mail om te vragen, de betaalde optie kreeg ik als Nederlander namelijk niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

FrankRicard schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 20:49:
Ik heb de advertenties op mijn in NY gekochte Kindle Touch gratis uitgezet door er via de mail om te vragen, de betaalde optie kreeg ik als Nederlander namelijk niet te zien.
Bij mijn Duitse Paperwhite komt die betaalde optie ook niet tevoorschijn (geregistreerd bij amazon.com omdat ik meestal engels lees). Zal d'r eens een mailtje aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
miesjaa schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 23:03:
Ik heb ook een kindle uit 2012 met specials offer en net ook via de chat de offers laten verwijderen.
Kom nu meteen in mijn boek als de cover open :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miesjaa
DarkChylde schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 22:53:
[...]

Ik heb ook een kindle uit 2012 met specials offer en net ook via de chat de offers laten verwijderen.
Kom nu meteen in mijn boek als de cover open :D
Het lijkt inderdaad maar iets heel kleins, maar het is zoveel fijner als je niet eerst die advertentiepagina weg hoeft te swipen. Ik gebruik de originele Amazon cover en het is inderdaad erg fijn dat je meteen verder kunt lezen als je de cover open doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona

Daytona

Autoracen is voor watjes

Zo, net ook even gechat met de Amazon service desk en ben nu ook 'special offer' vrij. Inderdaad toch wel lekker meteen in je boek terecht te komen na het openslaan van je cover.

Werd na een mailtje aan amazon.com vreemd genoeg geadviseerd te bellen of chatten met .co.uk omdat dat mijn Kindle store zou zijn. Al mijn boeken en e-books komen toch echt al jaaaaren bij amazon.com vandaan. En daar ook mijn Kindle geregistreerd. Zou het zijn omdat ik tot gisteren de taal op mijn Paperwhite als UK English had ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:56
Wat en vooruitgang zeg dat bookerly, ik heb de basic kindle van dit jaar. En dit leest een stuk prettiger met de lage resolutie.

Kindle heeft zich trouwens goed gehouden tijdens een maand azie, al had ik misschien beter iets van een hoesje kunnen kopen ding zit nu onder de krassen (niet op het scherm gelukkig) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als ik als Ollander een Kindle in Duitsland wil bestellen dan kan ik alleen de wat duurdere "Ohne Spezialangebote" bestellen? Ik neem aan dat ik dan niet achteraf nog wordt opgezadeld met meldingen waarvoor ik extra betaal om ze niet in beeld te krijgen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
hardware-lover schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:31:
Als ik als Ollander een Kindle in Duitsland wil bestellen dan kan ik alleen de wat duurdere "Ohne Spezialangebote" bestellen? Ik neem aan dat ik dan niet achteraf nog wordt opgezadeld met meldingen waarvoor ik extra betaal om ze niet in beeld te krijgen?
Juiste aanname. In principe is die Ohne Spezialangebote de normale Kindle en die met Spezialangebote een gesponsorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Zelf heb ik ook nog steeds een KPW1, gekocht in december 2012, op het moment dat hij in Duitsland uitkwam. Ik hem hem door een vriend die net over de grens woont laten reserveren, omdat Amazon.de de Kindle niet naar Nederland verzendt.

Hoewel ik nogal eens naar Kobo heb gekeken vanwege de extra font-opties, denk ik dat ik gewoon mijn KPW1 ga houden. De 2 en 3 voegen geen functies toe die voor mij nuttig zijn (ik lees echt alleen maar, en de rest staat uit). De Voyage... tja. Ik mis de knoppen aan de zijkant niet echt, de lichtsensor vind ik niet direct nodig, en de prijs van het ding is met bijna €200 toch wel fors, terwijl ik alleen maar lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Herkennen jullie dit? Ik was heel tevreden met mijn Kindle Paperwhite, totdat ik opeens een oude Kindle 4 in handen had. Fysieke pagina toetsen, geen touch screen, prima refresh en de letters zijn een stuk zwarter en vetter dan op de Paperwhite. Geen verlichting is ook geen gemis, het is net als een echt boek... Enige gemis zijn de boekcovers op de titelpagina.

Ik kon de Paperwhite voor een prima prijs doorverkopen en ben nu weer zeer tevreden met de Kindle 4.
Mijn vorige favoriet was de Kindle Keyboard, die moet ik dus maar niet weer in handen krijgen. :P Op de Amerikaanse fora wordt de Kindle Keyboard namelijk nog steeds regelrecht de hemel in geprezen vanwege het gebruiksgemak met de echte knoppen. Soms is upgraden dus niet altijd het beste voor iedereen.

Ik ben benieuwd, wat is jullie favoriete model Kindle aller tijden?

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/ih4cw8.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 616444 op 27-09-2015 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ik mis de bladerknoppen van de K4, maar ik zou echt niet meer terugwillen naar geen verlichting. Ik heb allemaal verschillende lamp oplossingen voor de K4 gekocht in die tijd omdat ik 's nachts wil kunnen lezen, en het was allemaal totaal ruk. PW is nog steeds mijn favoriet, maar de knoppen blijf ik missen. Maar niet genoeg om een Voyage te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Anoniem: 616444 schreef op zondag 27 september 2015 @ 22:44:
Ik ben benieuwd, wat is jullie favoriete model Kindle aller tijden?
Ik heb voor de Kindle een Cybook Gen3 gehad, waar je met een vijfpuntsdruktoets een cursor over het scherm moest bewegen om dingen te selecteren. Dat was niet grappig eerlijk gezegd, hoewel de reader an sich me goed beviel. Ik heb hem verkocht, mede daarom en, destijds, het gebrek aan content.

In 2011 heb ik een Touch gekocht, en dat was een prima apparaat. Het enige dat hij miste, was verlichting. De Kindle is toch een flink stuk donkerder dan een normaal boek; hier in mijn computerkamer moet ik de verlichting van de PW op 10 zetten, om dezelfde helderheid te bereiken als een paperback, en op 12-13 om dezelfde helderheid te behalen als een goede hardcover met wit papier. Ook in het OV, waar het niet altijd even helder is als het buiten wat donkerder is, komt de frontlight goed van pas.

Ik zou geen e-reader meer willen hebben zonder touchscreen of frontlight, dus ik denk dat ik de Paperwhite, en alles wat daarna is uitgekomen, als 'mijn beste Kindle' kan noemen.

Mocht ik trouwens ooit voor de echt een Kobo proberen, dan denk ik dat ik daar ook wel aan kan aanpassen, eerlijk gezegd. Wat mij betreft is de ereader qua concept wel zo'n beetje uitontwikkeld; als er nog meer dingen bij gaan komen, dan komt het apparaat in het gebied van de tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Een ereader met touchscreen, verlichting die uit kan en fysieke knoppen. Merk maakt me dan niet uit. Wat dat betreft is mijn Onyx T68 perfect. Het enige nadeel van dat ding is dat het licht niet echt donker kan (de donkerste stand is ongeveer gelijk aan 50% van de PW)

En de Onyx is een tablet (draait Android en heeft Google Play).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De ereaders zijn inderdaad redelijk uit ontwikkeld. Ik denk vooral door de technische limieten van een eInk scherm. Al wordt dat langzaam aan steeds beter. De Voyage 2 die in november wordt verwacht lijkt helemaal geen volledige page refresh meer nodig te hebben, zoals nu nog steeds het geval is na een pagina of 5.

Eigenlijk hoop ik op een DX 2 met fysieke knoppen. Het grotere formaat is voor thuis op de bank ideaal, nu leest alles als een paperback. Waar blijft die full size Kindle nu Amazon?

Afbeeldingslocatie: http://goodereader.s3.amazonaws.com/blog/uploads/images/paperwhite2-vs-kindledx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik denk niet dat die full-size Kindle er gaat komen. De DX en DXG waren niet echt een succes. Voor de meeste mensen is 6 á 7 inch meer dan zat om een boek op te lezen, en het is een mooie maat voor in het OV. Een 9.7 of 12 inch Kindle is veel lastiger te vervoeren. Je moet je bedenken dat de oppervlakte quadratisch is; een 9.7 inch Kindle is 1.6167x keer langer in de diagonaal, dus de oppervlakte is (1.6167)² oftewel 2.61x groter.

Een apparaat met een verhouding van 4:3 eenheden heeft een diagonaal van 5 eenheden lang. (Stelling van Pythagoras.) Die diagonaal is 6 inch, dus de hoogtexbreedte is 4.8 x 3.6 inch.

Een 9.7 inch Kindle zou een hoogte en breedte hebben van 7.76 x 5.82 inch.

4.8 x 3.6 inch vs. 7.76 x 5.82 inch... dat is een flink verschil in formaat, en dan heb ik de randen niet eens meegenomen.

Een 12 inch Kindle (of God beware ons, 13,3, zoals dat Sony apparaat) kun je denk ik helemáál vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een DX is ongeveer net zo groot als een iPad, die zie je ook genoeg in het OV.
En misschien nog wat kleiner wanneer Amazon echt zijn best doet zonder al te veel randen om het scherm.

Mij lijkt het grotere formaat ideaal. Veel minder bladeren, een ruim opgezette layout zoals een hardback en ook een stuk gemakkelijker pdf-bestanden kunnen lezen. Waarschijnlijk loont het niet omdat de prijs te hoog zal worden met touchscreen.

Hopelijk verrast Amazon ons allemaal een keer met een Kindle Voyage DX, of XL :)

Afbeeldingslocatie: http://93b00a24bd188d49d428-5353a8a2802c90717395ac989c1a694a.r74.cf1.rackcdn.com/wp-content/uploads/sites/3/7953-691x501.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Anoniem: 616444 schreef op maandag 28 september 2015 @ 17:46:
Hopelijk verrast Amazon ons allemaal een keer met een Kindle Voyage DX, of XL :)
Ik hoop het, en ik zou het apparaat zeker overwegen, maar eerlijk gezegd zie ik het niet gebeuren, simpelweg omdat 6 inch 'goed genoeg' is voor veel mensen. Het zou me niets verwonderen als mensen geen voordelen in een 9.7 inch Kindle zien (meer tekst op het scherm, grotere letters met dezelfde hoeveelheid tekst, beter lezen van PDF's), en alleen aanstoot nemen aan de twee grootste nadelen: het grotere formaat, en de veel hogere prijs.

Daarnaast vraag ik me af of er een e-inkscherm van 9.7 inch bestaat met front-light. Volgens mij niet, maar dat kan ondertussen natuurlijk veranderd zijn. Het grootste dat ik ben tegengekomen tot nu toe is 8 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Wailing_Banshee schreef op maandag 28 september 2015 @ 07:32:
Een ereader met touchscreen, verlichting die uit kan en fysieke knoppen. Merk maakt me dan niet uit. Wat dat betreft is mijn Onyx T68 perfect. Het enige nadeel van dat ding is dat het licht niet echt donker kan (de donkerste stand is ongeveer gelijk aan 50% van de PW)

En de Onyx is een tablet (draait Android en heeft Google Play).
Ik denk dat je dat perfect uit bent met de Pocketbook touch lux 3. Die heb ik nu zelf ook en ik wil niks anders meer. Hij heeft goede verlichting die op de laagste stand goed genoeg is in het donker, touch screen, fysieke knoppen, dropbox integratie en een batterij die eeuwig meegaat. Als hij ook nog waterproof was was hij perfect maar voor nu is hij voor mij het beste wat er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Janet_ schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 07:52:
[...]

Ik denk dat je dat perfect uit bent met de Pocketbook touch lux 3. Die heb ik nu zelf ook en ik wil niks anders meer. Hij heeft goede verlichting die op de laagste stand goed genoeg is in het donker, touch screen, fysieke knoppen, dropbox integratie en een batterij die eeuwig meegaat. Als hij ook nog waterproof was was hij perfect maar voor nu is hij voor mij het beste wat er is.
Ik ben ondertussen verknocht aan mijn 6.8" scherm :D Daarom heb ik geen Voyage gekocht, maar een H2O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

gambieter schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 13:37:
Ik draai momenteel toch Duokan, ondanks de nadelen/onhandigheid ervan, puur vanwege de Epub ondersteuning.
Bijna twee jaar later. Duokan werkte OK, en toen heb ik het geupdate van de 2013 naar 2015 versie (OTA). Grote fout: het duurde opeens een minuut voor refreshen als je de Kindle aanzette ipv bijna direct beschikbaar, stuk trager. Wat die Xiaomi ermee gedaan hebben, het is ***.

Had intussen een Kobo Aura gekocht voor native ePUB ondersteuning (en die bevalt ook best), maar ik wilde mijn Kindle gewoon ook aan het werk hebben. Duokan er helemaal afgegooid, en nu de Jailbreak maar gedaan, KUAL geinstalleerd en KOReader. Dat werkt ook, al is het nog niet zo handig met bestanden (moet ze nu zelf wat netter ordenen).

Aangezien ik over twee weken naar Nieuw Zeeland ga en zeker van een e-reader wil zijn in het vliegtuig, wil ik er twee bij me hebben. Lange vluchten... ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

gambieter schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 02:24:
[...]
Aangezien ik over twee weken naar Nieuw Zeeland ga en zeker van een e-reader wil zijn in het vliegtuig, wil ik er twee bij me hebben. Lange vluchten... ;)
Het zal je maar gebeuren, zit je net in dat vliegtuig, 5 minuten na take-off, houdt je e-reader er mee op!

Zet je je boeken met Calibre op je apparaat? Ik heb nog steeds een BeBook Mini, die een folder structuur heft voor de boeken lijst, dus ik heb al jaren geleden een (hidden) veld gemaakt met daarin de folder structuur + naam van het boek zoals ze op mijn e-readers gezet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-02 19:34
Ik stond gisteren in de Mediamarkt in Duitsland, een beetje gespeeld met de Kindle Voyage en besloten om er eentje mee te nemen :) Ben nu trotse eigenaar van een Kindle Voyage en mijn 'oude' PW1 mag naar een familielid. Alleen ik lees nu dat Voyage 2 binnenkort uitkomt? Ik heb snel door het forum gekeken maar kon niks concreets vinden. Iemand enig idee hoe lang het normaal gesproken duurt, voordat deze in de winkels (lees: Mediamarkt in Duitsland) verkrijgbaar is?

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Als hij al uit komt (laat staan wanneer) zou hij redelijk snel beschikbaar moeten zijn in Europa. Dat was bij de vorige modellen ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-02 19:34
Bedankt voor je reactie - heb besloten om de Voyage te houden. Het was al een stap omhoog van de PW1, de Voyage zal me wel tevreden houden voor de komende jaren :)

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 08:51

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Katsunami schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 23:54:
Echter, je kunt de Kindle niet overal registeren.
- Als je in Nederland woont, kun je de Kindle registeren bij Amazon.nl en Amazon.com. Als je in een ander land dan deze registreert, krijg je een bericht met de vraag of je daar nu woont, en dat gelieve te bewijzen "om problemen te voorkomen en al je materiaal goed te kunnen blijven benaderen". (Als je creditcardadres niet overeenkomt met het land van registratie ben je de sjaak; Ik was dat in elk geval toen ik effe tijdelijk mijn Kindle naar de UK verplaatste om daar een boek goedkoper te krijgen.)
- Je registratie bepaalt welke boeken je te zien krijgt, en tegen welke prijs. Amazon.nl levert meer Nederlandse boeken, Amazon.com weinig of geen, maar de Engelstalige boeken zijn daar meestal goedkoper.

Ik zou een registratieplek voor je Kindle kiezen (.nl of .com), en dan met de betreffende klantenservice contact opnemen.
Gaat dit idee qua prijzen nog steeds op? Ik heb zojuist mijn verse kindle geregistreerd op mijn couk account, dus automatisch op .com.

Je kunt tegenwoordig echter in de instellingen kiezen welke markt je wilt gebruiken. Dan dus .nl of .com en volgens Amazon kan je daarna vrijuit wisselen zonder boeken kwijt te raken. Hebben jullie daar ervaring mee?

Dan zou ik hem standaard op Nederlands zetten en af en toe Engels als ik daar een boek goedkoper zie. Al vraag ik mij af of dat nog nodig is omdat ik een paar steekproeven heb gedaan waarbij het verschil minimaal was, soms zelfs goedkoper bij .nl. De verschillen lijnen in ieder geval lang niet zo groot als bij fysieke boeken, klopt dat?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Volgens mij maakt het niet uit of je op com co.uk of nl zit. Als je adres Nederland is dan krijg je aanbod en prijzen voor NL markt. Alle boeken op com en co.uk zijn ook te koop op nl en de prijs is exact hetzelfde (omgerekend in dollar of pond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Jazeker wel. Je heeft aan in welk land je woont en dan mag je kiezen welke 'shop' je gebruikt. Als je in Nederland woont kan je kiezen uit .com en .nl. De standaard shop is afhankelijk van het account waar je hem registreert, .nl voor .nl accounts, .com voor de rest dus ook .co.uk. In het laatste geval krijg je dus geen Nederlands aanbod en prijzen in USD.

In de instellingen kan je echter kiezen welke shop je wilt gebruiken en kan je dus alsnog wisselen. Volgens de beperkte hulp informatie kan dat gewoon heen en weer en verlies je geen boeken (wel tijdschrift abonnementen). Ik ben echter wel benieuwd of het echt zo makkelijk is of dat er nog haken en ogen aan zitten. De optie is redelijk nieuw volgens mij.

Qua prijzen is er echt wel verschil tussen de shops, of ze moeten nogal creatieve wisselkoersen hanteren. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Dat is niet juist, of het moet vrij recent gewijzigd zijn. Bij introductie nl shop was het in ieder geval niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Kijk dan gewoon even, zo kom ik het namelijk wel tegen. Mogelijk is het recent gewijzigd. Dan zou het vinden van mensen die er wél ervaring mee hebben wel lastig worden. :+

Voor jou even een screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/c6oLbgPNqrxPqi0SdosK6XoU/thumb.png

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Voor zover ik weet (= de laatste keer dat ik dit definitief heb gecontroleerd), mag je vanuit elk land gebruik maken van de .com-shop. Voordat Amazon.nl bestond, was dat zelfs de enige mogelijkheid voor Nederlanders. Wat echter NIET mag, is de Kindle registreren of verhuizen naar een land waar je NIET woont.

Je mag dus niet je Kindle in Nederland registreren en dan 'even' naar de UK of DE-shop verhuizen om daar een boek goedkoper te krijgen. Toen ik dat een jaar of 2 terug probeerde, kreeg ik op mijn flikker via een automatische waarschuwingsmail.

Controleer dit wel even allemaal als je van plan bent om iets 'speciaals' te doen met landen en verhuizingen, want ik weet niet meer 100% zeker hoe het zit.

Zelf heb ik mijn Kindle gewoon op Amazon.com zitten, en daar blijft hij dan ook, behalve als ik op Amazon.nl een boek kan krijgen tegen een veel lagere prijs, of een boek dat in de .com-winkel niet aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Goed, ik beschik over een Kindle Paperwhite uit 2012 (eerste generatie) en zit met het volgende probleem. Ik hoop dat iemand de oplossing weet. Zelfs Amazon support kon mij niet helpen.

Met een recente update zijn er drie Van Dale woordenboeken beschikbaar gemaakt voor Kindle-users. Ik vermoed dat ik deze op enig moment ook op mijn Kindle heb gehad. Omdat ik mijn Kindle onlangs wilde opschonen (incl. de cloud en alles wat daar stond), heb ik alles verwijderd. Ik vermoed dat ik hierbij ook de Nederlandse woordenboeken heb verwijderd. Ik krijg deze nu met geen mogelijkheid weer terug op mijn Kindle. Ik heb reeds het volgende geprobeerd:
1) Kindle registeren met een nieuw account;
2) Kindle deregistreren en opnieuw koppelen aan mijn 'gewone' Amazon account;
3) Op amazon.com/nl gekeken bij mijn collectie. Daar staan 24 verschillende woordenboeken, maar niet de Van Dale.
4) De Kindle naar fabrieksinstellingen gereset.

Al bovenstaande pogingen hebben geen resultaat gehad. Het vreemde is: de eerste keer nadat ik mijn Kindle naar fabrieksinstellingen had gezet (en je dus zo'n tutarial moet doorlopen), kreeg ik kort de melding dat het downloaden van de Van Dale niet mogelijk was omdat ik het maximale aantal registraties had bereikt. Nu beschik ik echter maar over één Kindle. Dit was dan ook de aanleiding dat ik geprobeerd heb om de Kindle te degeristreren. Niets helpt. Kan iemand mij wellicht voorzien van de oplossing (of wellicht de bestanden online beschikbaar maken)? Vanzelfsprekend krijg ik ze gewoon weer terug in mijn account, ook voor de toekomst.

NB: Amazon heeft mijn vraag wel doorgezet naar één of ander supportteam. Het antwoord hierop laat echter nog even op zich wachten. Alvast dank voor de mogelijke suggesties!

EDIT: nogmaals contact gezocht met Amazon. De representative gaf aan dat ze momenteel bezig zijn met een update en dat het woordenboek daarom niet te downloaden is. In dat geval lijkt het mij dat er meer mensen tegenaan lopen? Hoe zijn jullie ervaringen?

[ Voor 6% gewijzigd door VeeGee op 29-12-2015 16:15 ]

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
Voor diegene die de frontpage hebben gemist.... mooi nieuwe update voor de Kindles.

Sinds de vorige update werkte de Kindle voor geen meter meer op de Mac en in sommige gevallen ook niet op mijn windows Laptop. Hopelijk gaat het nu beter, Heb iig mijn kindle van flightmode afgehaald voor de update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
De Kindle Paperwhite uit 2013 valt nog onder deze update; ik ga er even van uit dat dit de KPW2 is, aangezien mijn KPW1 uit november 2012 komt. Dan zal ik deze update dus niet meer krijgen. Niet dat het veel uitmaakt, want ik gebruik van de frontpage toch alleen de tekstlijst.
Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste

Let op:
Voor vragen omtrent het importeren, aankopen of naar Nederland verschepen van de Kindle kun je terecht in Shopping Forum.