Waarom verkopen? De KPW1 is een Kindle uit 2012. Ik zou de mijne gewoon houden als reserve, en wegleggen met de batterij half-vol. Dan heb ik wel nog iets te lezen als iets zou gebeuren met mijn hoofd-ereader. Nu heb ik dat nog niet, maar dat is ook niet direct nodig, omdat ik binnen een paar dagen een nieuwe reader in huis kan hebben als iets gebeurt.
Hij is al opgevolgd door de Paperwhite 2, en de Paperwhite 2.1 (de Aziatische versie met 4GB opslag die wereldwijd stilletjes de versie met 2GB heeft vervangen), en nu de Voyage. Tevens hebben deze laatste drie updates gekregen, zoals een Nederlandse UI en een NL woordenboek, iets wat mogelijk niet meer naar de KPW1 wordt doorgevoerd.
Aangezien er vaker aanbiedingen zijn om een KPW2 te kopen voor 99 euro, denk ik niet dat je eind dit jaar meer dan 50 euro, en waarschijnlijk minder, gaat vangen voor een Kindle die 3-4 jaar oud is en 4 generaties achterligt.
azt33 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 10:09:
Ik heb de PW1 te koop gezet, mocht deze verkocht worden, dan ga ik voor de Voyager. Anders ga ik inderdaad wachten op Voyager II.
Bedankt voor de realiteitscheck

Ik moet het soms even lezen, dat een upgrade niet altijd nodig is.
Als je de KPW1 verkoopt en je gaat op de KV2 wachten, dan heb je toch mogelijkerwijze tot minimaal oktober 2015 geen e-reader? De internationale verkoop laat soms zelfs tot januari op zich wachten. (In Duitsland kun je hem wellicht in December krijgen.) Dat is een lange tijd zonder e-reader.
Elke Kindle was altijd een grote verbetering tegenover de vorige. De Touch en de KPW1 waren beiden zeer grote sprongen. Een touchscreen, in plaats van een toetsenbord voor de KT, en véél kleiner en een front-light voor de KPW1. Daarom ben ik bij de Touch ook weer opnieuw ingestapt in de e-readerwereld.
Sinds de KPW1 vind ik de updates een beetje zinloos; maar OK, dat komt dan ook dat ik niet van 'always connected' houd, dus social media en GoodReads is aan mij verspild. De e-reader als leesapparaat is wat mij betreft bij de KPW1 uitontwikkeld in de huidige technische vorm, en dus is het wachten op de volgende echte grote update; een véél beter scherm, of een grotere versie naast de huidige.
[
Voor 36% gewijzigd door
Katsunami op 22-02-2015 16:23
]