Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn Kindle-account naar Nederland getransfereerd. Net twee sample's van Youp van 't Hek gedownload. Wat schets mijn verbazing, de boeken zijn alleen maar links uitgelijnd..

Daar waar Kindle berucht om was om alleen maar links+rechts uit te lijnen (waar ik van hou) zijn deze boeken alleen maar links... Net gekeken, het fysieke boek is links+rechts.... Que??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb volgens mij wel een oplossing hiervoor, ik zoek het even uit morgen.

Makkelijkste is trouwens de boeken illegaal te downloaden, maar het kan ook anders door het css bestand aan te passen. Ik zoek even uit welke code het ook alweer was.
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 07:35:
Nu weet ik niet of er veel verschil bestaat tussen de twee Paperwhites, dus of de firmware van de ene ook werkt op de andere...
Er is wel enig verschil, maar volgens mij is dat vooral software technich en niet qua hardware nodig. Ik heb steeds het idee dat Amazon net doet alsof er verschil inzit, maar wat eerst alleen op de paperwhite 2 kon en niet op de paperwhite 1 kon opeens een jaar later wel, gewoon een verkooptruuk denk ik.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2014 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig: nieuwe Kindle Software update 5.6.1 is nu uitgekomen. Naast een heleboel nieuwe handige features als Family Library en Word Wise nu ook volledige ondersteuning voor het Nederlands.

En na de update worden ook de Van Dale Groot Woordenboek Nederlands en Van Dale Groot Woordenboek Engels Nederlands gelijk gratis gedownload. Super! Flinke update trouwens met meer dan 200 MB.

Word Wise is een erg mooie feature. Goed uitgewerkt omdat je meer of minder hints zelf kunt instellen. Zit nu fijn in Moby Dick the White Whale en het leest zo bijzonder vlotjes weg.

Afbeeldingslocatie: http://core2.staticworld.net/images/article/2014/11/kindlewordwise-100530784-large.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2014 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cool, zo even updaten. Dank voor de tip!

Oh yeah, wat ik net ontdek. Je kan nu met Calibre boeken toevoegen, maar hoeft maar 1 keer de warning weg te klikken dat hij side loaded books niet kan updaten naar de cloud. Maar 1 keer als je een 100tal boeken erop zet, 1 keer in plaats van 100 keer. Wow :D _/-\o_

Edit: het is nog beter geworden dan ik dacht, die waarschuwing komt echt maar 1 keer in beeld, daarna nooit meer _/-\o_

[ Voor 224% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2014 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:53:
Vandaag mijn Kindle-account naar Nederland getransfereerd. Net twee sample's van Youp van 't Hek gedownload. Wat schets mijn verbazing, de boeken zijn alleen maar links uitgelijnd..

Daar waar Kindle berucht om was om alleen maar links+rechts uit te lijnen (waar ik van hou) zijn deze boeken alleen maar links... Net gekeken, het fysieke boek is links+rechts.... Que??
Ok, oplossing gevonden, maar het betekend wel aanpassen van het boek (met Calibre bijvoorbeeld of met Sigil dat ik zelf liever gebruik, al is het wat traag).

Dit moet in de CSS bovenaan:

body {
oeb-column-number: 1;
widows: 1;
orphans: 1;
margin-top: 0;
margin-bottom: 0;
margin-left: 0;
margin-right: 0;
text-align: justify;
font-size: 93%
}

Dus even de huidige body overschrijven. Je zou ook op text-align kunnen zoeken en dit op justify zetten, dat staat nu anders. Kleine moeite als je wat html kennis hebt, apart dat Amazon dat zo schreef heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:57
Vandaag dus naar aachen gegaan, en er lagen er nog genoeg voorradig!

Ik heb er 3 meegenomen, en ik moet zeggen het was a day well spent, online zouden ze mij 169 euro per stuk gekost hebben, nu 110. Waarom ze deze absurde regeling hebben bij amazon snap ik niet, maar breng die krengen gewoon naar de mediamarkt in Belgie ook! Dit zou veel gemakkelijker en veel fijner geweest zijn.

Nu ja, er liggen sowieso al niet veel ereaders te koop hier in BE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, oplossing gevonden..
Thx, alhoewel ik misschien daarvoor te lui of te onhandig ben.

BTW het is toevallig(?) alleen bij 2 sample's van Youp, een ander gekocht boek is links+rechts gecentreerd.

Wel al tegen een ander nadeel van de nederlandse kindle-store aangelopen: mijn reeds gekochte (engelse en duitse) boeken hebben geen waardering meer. Was o zo handig bij het zoeken naar nieuwe boeken. Daar ik verwacht dat niet veel nederlanders andere duitse boeken gaan kopen en waarderen moet ik misschien met de store weer om naar USA, gaat niet meer direct op de Kindle, wel nog hopelijk via mijn account...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:51

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Tarkin schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 18:18:
[..]
Nu ja, er liggen sowieso al niet veel ereaders te koop hier in BE.
Ah België, had ik even niet goed opgelet dus ;)

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:57
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 08:58:
cool, zo even updaten. Dank voor de tip!

Oh yeah, wat ik net ontdek. Je kan nu met Calibre boeken toevoegen, maar hoeft maar 1 keer de warning weg te klikken dat hij side loaded books niet kan updaten naar de cloud. Maar 1 keer als je een 100tal boeken erop zet, 1 keer in plaats van 100 keer. Wow :D _/-\o_

Edit: het is nog beter geworden dan ik dacht, die waarschuwing komt echt maar 1 keer in beeld, daarna nooit meer _/-\o_
Enkel als je je boeken op de kindle in een collectie wilt zetten. Dan kan je ze voor elke boek weg klikken.

Verder wel een verbetering om de woordenboeken te gebruiken tov die vierpunts Druktoets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarkin schreef op maandag 17 november 2014 @ 06:12:
Enkel als je je boeken op de kindle in een collectie wilt zetten. Dan kan je ze voor elke boek weg klikken.
Dat heb ik niet meer. Ik heb wat zitten testen en ik krijg 1 keer per in gebruikname van een nieuwe Kindle die melding, daarna niet meer. Ik heb de taal wel op Nederlands staan, geen idee of dat verschil maakt. Maar ik heb gisteren meer dan 400 boeken op de kindle gezet en geen enkele keer de melding gehad dat het een side loaded boek was wat niet in de cloud kon opgenomen worden. Het toevoegen gaat daardoor een stuk sneller (ook wel fijn omdat ik per ongeluk de auteurssortering in calibre verkeerd had waardoor alles op voornaam auteur gesorteerd werd, een vinkje zetten bij output mobi (terwijl ik azw3 voornamelijk gebruik) loste dit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Het ontbreken van een Nederlandse interface en Nederlands woordenboek is een groot gemis in de Kindle's van voor de Voyage. De PW2 krijgt wel een update, maar ik vraag me af of de KPW1 ook Nederlandse ondersteuning krijgt. Voor de interface maakt het niet uit, maar soms lees ik nog wel eens een Nederlandse klassieker, en dan zou een woordenboek wel handig zijn.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 21:05:
Er is wel enig verschil, maar volgens mij is dat vooral software technich en niet qua hardware nodig. Ik heb steeds het idee dat Amazon net doet alsof er verschil inzit, maar wat eerst alleen op de paperwhite 2 kon en niet op de paperwhite 1 kon opeens een jaar later wel, gewoon een verkooptruuk denk ik.
De functies van de KPW2 zijn inderdaad een dik half jaar na datum gebackport naar de KPW1. Het enige verschil in de hardware is dat de KPW2 een CPU van 1000 MHz heeft, tegenover 800 MHz in de KPW1.

[ Voor 46% gewijzigd door Katsunami op 17-11-2014 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat Groot van Dale Engels - Nederlands is wel fantastisch. Ik had zelf een Engels - Nederlands woordenboek gekocht, maar dat is echt een lachertje met deze die je opeens gratis krijgt.

De zoekfunctie is ook echt supergoed, snel, onvoorstelbaar. En zoeken in de store, je eigen ereader, wikipedia etc. en allemaal in real time. Ik sta er echt versteld van hoe soepel dat gaat, lijkt wel een tablet.

Maar de menu instellingen in het Nedelands is wel wennen, komt natuurlijk omdat ik al jaren op Kindle's lees, het maakt het wat verwarrend. Wel lullig dat de paperwhite 1 niet geupdate is. Ik begrijp wel waarom ze dat niet aangepakt hebben (is nu niet te koop meer), ik vermoed ook dat de zoekfunctie te krachtig is voor de 800Mhz processor, maar die zouden ze er ook uit kunnen slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Waarom zou de zoekfunctie te krachtig zijn? Hij zal hoogstens 20% trager lopen. Iets wat werkt op een 1 GHz CPU werkt ook op een 800 MHz CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 09:11:
Waarom zou de zoekfunctie te krachtig zijn? Hij zal hoogstens 20% trager lopen. Iets wat werkt op een 1 GHz CPU werkt ook op een 800 MHz CPU.
Ik vermoed dat amazon wil dat het vloeiend loopt. Dus vloeiend en anders niet. Maar dat is een gedachten. Ik denk dat ze niet zoiets als Apple willen (die nu net gisteren een update heeft gehad voor de ipads 2 omdat die te traag werden met ios 8).

Het zou trouwens best kunnen dat er nog een update komt. Kan je niet het woordenboek van Van Dale downloaden op je paperwhite 1 of staat die er gewoon niet tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb het gevoel dat je de standaarden van Apple en Amazon nu een klein beetje door elkaar haalt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik wil mijn moeder met kerst een Kindle cadeau doen. Het grote sellingpoint in mijn ogen is dat ik boeken kan e-mail naar de Kindle van mijn moeder, zodat ze ze er zelf niet op hoeft te zetten.
Ik zoek echter nog wat meer informatie over hoe dit precies in z'n werk gaat. Moet mijn moeder nog iets bevestigen op haar Kindle of komt het boek automatisch tussen de te lezen boeken terecht?
Alvast bedankt.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 00:18
Freekers schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 14:44:
Ik wil mijn moeder met kerst een Kindle cadeau doen. Het grote sellingpoint in mijn ogen is dat ik boeken kan e-mail naar de Kindle van mijn moeder, zodat ze ze er zelf niet op hoeft te zetten.
Ik zoek echter nog wat meer informatie over hoe dit precies in z'n werk gaat. Moet mijn moeder nog iets bevestigen op haar Kindle of komt het boek automatisch tussen de te lezen boeken terecht?
Alvast bedankt.
Komt er automatisch tussen, je moet wel het from-emailadres in het amazon account zetten. Ik doe dat ook zo bij mijn moeder, werkt fantastisch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:53
En wifi moet aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Helemaal top, Merci!

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amazon is goed bezig in Nederland: over enkele dagen liggen de Kindles nu ook bij de Mediamarkt in de bak. Nog niet alle modellen alleen. De Kobo wordt zelfs uit het assortiment gehaald, geen echt gemis na zoveel klachten over de buggy firmware.

Amazon gaat vast erg groot worden. De nederlandstalige ondersteuning op mijn Kindle werkt in ieder geval erg fijn, die Van Dale woordenboeken werken zo vloeiend.

nieuws: Elektronicaketen Media Markt gaat Kindles verkopen in Nederland - update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:16
Mijn Kindle Touch heeft helaas geen update naar het Nederlands en Nederlands woordenboek.... (maar die verkopen ze ook niet in NL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 12:28:
Amazon gaat vast erg groot worden. De nederlandstalige ondersteuning op mijn Kindle werkt in ieder geval erg fijn, die Van Dale woordenboeken werken zo vloeiend.
Dat Engels - Nederlandse dikke van dale boek is inderdaad heel heel fijn. Ik kom soms nog wat woorden tegen die hij niet kan vinden, denk dat het een uk engels woordenboek is, maar dat komt echt maar sporadisch voor.

Het maakt het lezen van boeken in het Engels echt een genot, meer kan ik het niet noemen. Engels - Engels was al fijn, maar dit is helemaal top. Net of de Kindle gewoon 2 keer zoveel waard is geworden.

Ik had trouwens zelf wel in het verleden een Engels - Nederlands woordenboek gekocht op amazon, maar dat is echt een stuk minder dan wat je nu gratis krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat Engels - Nederlands woordenboek maakt inderdaad een flink verschil. Ik miste het niet, totdat je het hebt. Net zoals de volledig Nederlandstalige menu ondersteuning.

Wat ik nu ook steeds meer gebruik door de Kindle is Goodreads.com (ook van Amazon). Vooral de recommendations zijn briljant en verrassend.

Het is net zoiets als Netflix, beoordeel een aantal boeken en Goodreads komt met aanbevelingen van titels om ook eens te gaan lezen. En hoe meer boeken je sterren geeft of afwijst, hoe beter de aanbevelingen worden. Met Goodreads nu standaard op de Kindle Paperwhite gaat dat praktisch vanzelf. Naast natuurlijk de zeer actieve boekenliefhebber community. De Kindle is met dit alles erg compleet geworden.

En Goodreads is ook goed voor lijstjes, het is tenslotte bijna het einde van het jaar. http://www.goodreads.com/choiceawards/best-books-2014

Afbeeldingslocatie: http://s.gr-assets.com/assets/award/2014/choice-logo-large-0f40e870713763941a5de18b6ffabdc0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik zie dat het tijd wordt om die Kindle van mij weer eens te connecteren met de WIFI. Die upgrade brengt mooie featurees met zich me. Jammer dat hij niet voor de touch is als ik Deezers goed begrijp. Veel van mijn vriendinnen hebben de touch en die zouden erg geholpen zijn met NL OS en woordenboek op de Kindle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die update is er alleen voor de paperwhite 2 en de voyager, de paperwhite 1 die jij hebt (meen ik) heeft die update ook niet Miss_80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ik heb mijn PW1 doorgegeven ;-) en ben zelf voor de PW2 gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel slim Miss_80. Ik zag dat de Paperwhite 2 nu in de bakken ligt bij de MediaMarkt voor 99 euro als tijdelijke introductie. Het moment om een oudere Kindle door te schuiven of op Marktplaats te zetten. Met de Nederlandstalige ondersteuning voelt de PW2 als een compleet nieuwe Kindle.

Ik heb vandaag ook de originele Amazon Paperwhite cover gehaald. Zo gemakkelijk om zomaar even een winkel binnen te kunnen lopen. Niet heel goedkoop, het maakt de PW2 wel helemaal af. De Kindle ligt hierdoor voor mij veel prettiger in de hand en de auto wake functie werkt bijzonder fijn.

En met het minimalistische ontwerp en het ingetogen zwarte leder is mijn Kindle opeens chique geworden. :)

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/19wg83.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2014 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie van deze cover is dat hij ook mooi blijft. Ik heb ook chinese varianten geprobeerd, maar na een maand of 3 merk je wel een verschil met de originele. De originele ziet er nog als nieuw uit. Ik heb er 35 euro voor betaald met verzending van amazon.de toendertijd.

wat kost de cover bij de mediamarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:16
Ik heb iig een mailtje gestuurd naar Amazon om te vragen de Nederlandse update ook voor de Touch uit te brengen (lijkt me niet lastig). Ze hebben de feedback doorgegeven aan het Kindle team.... weet niet of het wat uitmaakt maar als meer mensen dit sturen gaan ze er misschien daadwerkelijk mee aan de slag ;) Ik heb nu nog geen behoefte aan een nieuwe Kindle, dus een nieuwe kopen voor de update is voor mij een beetje zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik wilde het net vragen. Waar kun je het beste de originele cover kopen? Kan dat het beste bij Amazon.de?

http://www.amazon.de/Amaz...F8&qid=1418133502&sr=1-12

Bij de MM lijkt het namelijk duurder te zijn.

Tot slot: er staat dat de cover geschikt is voor de Kindle PW 5e en 6e generatie. Begrijp ik goed dat de eerste PW kennelijk bekend staat als de Kindle PW 5e generatie (en er dus voor het gemak even 4 generaties zijn overgeslagen, anders is het de Kindle 5e generatie en niet de Kindle PW 5e generatie :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de Mediamarkt is de orginele cover 35 euro. De PW is een 5e generatie Kindle, de PW2 is van de 6e generatie Kindle.

Hier staan de generaties in een overzicht: http://en.wikipedia.org/wiki/Amazon_Kindle

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:27:
Ik wilde het net vragen. Waar kun je het beste de originele cover kopen? Kan dat het beste bij Amazon.de?
Ik heb hem via www.Amazon.nl besteld en voor 27.44 lag hij samen met de Kindle in 2 dagen bij me thuis

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Miss_80
Die update zou toch gewoon over the air moeten komen zodra ik contact maak met het internet? Gisteren even de PW van flight modus afgehaald, maar de optie update kindle blijft greyed out

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ortep schreef op donderdag 11 december 2014 @ 01:05:
Ik heb hem via www.Amazon.nl besteld en voor 27.44 lag hij samen met de Kindle in 2 dagen bij me thuis
Die stuurt mij dus door naar Amazon.de voor het aankopen van Kindle-spullen. Maar Amazon.de is dus gewoon makkelijkste?

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 11 december 2014 @ 14:20:
[...]

Die stuurt mij dus door naar Amazon.de voor het aankopen van Kindle-spullen. Maar Amazon.de is dus gewoon makkelijkste?
Geen idee, ik hoorde van iemand dat hij het niet voor elkaar kreeg om een Kindle te bestellen via de .de site. Maar ik kon het wel toen ik van de .nl site vandaan kwam. Blijkbaar wordt er opgeslagen waar je oorsprong is. Het BTW bedrag wordt ook aangepast aan onze 21%. Maar waarom probeer je het niet gewoon? Het maakt niets uit wat intikken betreft

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:38

Wailing_Banshee

You're Next

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 11 december 2014 @ 14:20:
[...]

Ik ben naar Amazon.nl gegaan, werd doorgestuurd naar Amazon.de, heb daar de kindle besteld en een paar dagen later lag hij bij ons. En ik heb gewoon gebruik gemaakt van het account wat ik jaren geleden al gemaakt heb bij Amazon.com (en die een Amerikaans adres als hoofdadres heeft)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Verwijderd

Miss_80 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 09:35:
Die update zou toch gewoon over the air moeten komen zodra ik contact maak met het internet? Gisteren even de PW van flight modus afgehaald, maar de optie update kindle blijft greyed out
ik heb hem gedownload van www.amazon.com en toen op de ereader gezet (staat ook in de omschrijving). Ik heb deze link gebruikt:

http://www.amazon.com/gp/..._left_cn?nodeId=201307450

Over the air werkt wel, maar dan moet je wifi aan laten staan en komt hij ergens binnen nu en een maand ofzo binnen. De bovenstaande link gebruiken geeft je binnen 5 minuten de update.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2014 15:45 ]

• Miss_80
Ah oke. Ik had die link inderdaad wel gevonden, maar was gisteren erg lui in bed :-) vanavond alsnog maar even doen. Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat gisteren op youtube de nieuwe firmware van de kindle voyager te bekijken, die is helemaal mooi. Vooral die goodreads opties zijn echt te gek. Informatie over de auteur e.d. , jammer dat dit niet op de paperwhite 2 zit. Hoop dat dat ook nog komt binnenkort.

Gisteren heb ik geprobeerd een boek dat ik van de bibliotheek had (digitaal boek) via goodreads te laten syncen, dus boek openen en dan zeggen: op goodreads zetten dat je het leest. Maar dat heeft niet gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 13:16:
[...]

Dat Engels - Nederlandse dikke van dale boek is inderdaad heel heel fijn. Ik kom soms nog wat woorden tegen die hij niet kan vinden, denk dat het een uk engels woordenboek is, maar dat komt echt maar sporadisch voor.

Het maakt het lezen van boeken in het Engels echt een genot, meer kan ik het niet noemen. Engels - Engels was al fijn, maar dit is helemaal top. Net of de Kindle gewoon 2 keer zoveel waard is geworden.

Ik had trouwens zelf wel in het verleden een Engels - Nederlands woordenboek gekocht op amazon, maar dat is echt een stuk minder dan wat je nu gratis krijgt.
Is dit woordenboek ook beschikbaar voor de KPW1, of alleen voor de 2?

Is er ook een Nederlands woordenboek tegenwoordig? Ik heb er nog geen kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met de nieuwe firmware voor de paperwhite 2 heb je de van dale nederlands - nederlands en engels - nederlands en nog wat meer.

Ik heb geen paperwhite 1 meer, staan die extra woordenboeken er niet gewoon bij nu bij de paperwhite 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 december 2014 @ 09:01:
Ik heb geen paperwhite 1 meer, staan die extra woordenboeken er niet gewoon bij nu bij de paperwhite 1?
Weet ik niet; ik heb al ongeveer 120 jaar niet meer ingelogd in Manage My Kindle. Ik ga ervan uit dat, indien ik die woordenboeken kan downloaden, dat ze daar zullen staan. Straks eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag een Kobo Aura, maar de prijzen van e-books vallen mij een beetje tegen. En als ik dan op Amazon.nl kijk zijn de prijzen daar in de buurt van 50% van de prijzen die bijvoorbeeld bol.com en Kobo hanteren.
Bijvoorbeeld The Hobbit engelstalig kost bij Kobo en Bol.com €12,33 en bij Amazon.nl €6,99.

Of is er iets wat ik mis waardoor boeken voor op de Kobo goedkoper kunnnen?

Ik kan nu nog gebruik maken van mijn herroepingsrecht en de Aura terugsturen en dan de pricewatch: Amazon Kindle Paperwhite 2014 WiFi (Zwart, 6") bestellen. Hiermee kan ik dan toch gewoon boeken kopen via Amazon.nl?

[ Voor 6% gewijzigd door Preau op 19-12-2014 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Preau schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 20:53:
Ik heb sinds vandaag een Kobo Aura, maar de prijzen van e-books vallen mij een beetje tegen. En als ik dan op Amazon.nl kijk zijn de prijzen daar in de buurt van 50% van de prijzen die bijvoorbeeld bol.com en Kobo hanteren.
Bijvoorbeeld The Hobbit engelstalig kost bij Kobo en Bol.com €12,33 en bij Amazon.nl €6,99.

Of is er iets wat ik mis waardoor boeken voor op de Kobo goedkoper kunnnen?

Ik kan nu nog gebruik maken van mijn herroepingsrecht en de Aura terugsturen en dan de pricewatch: Amazon Kindle Paperwhite 2014 WiFi (Zwart, 6") bestellen. Hiermee kan ik dan toch gewoon boeken kopen via Amazon.nl?
Je kunt gewoon boeken kopen bij Amazon.nl. En deze via Calibre omzetten in epub en dan op je kobo zetten. Ik zou me niet vastleggen aan de winkel die zogenaamd bij je reader hoort.

En bedankt voor het opmerken dat de boeken bij amazon.nl goedkoper zijn! kan ik daar weer eens wat geld uitgeven :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je als Nederlander eigenlijk ook de 49 euro uitvoering van de Kindle bij Amazon Duitsland aanschaffen?

Edit: Nee dus. Dat is wel erg jammer voor 50 euro had ik wel interesse in zo'n ereader.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2014 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:41
Niet zo goedkoop of je moet een doorstuuradres in duitsland gebruiken. Heb ik laatst gedaan, kam ik wond de 60 euro uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ik heb al zitten kijken op het mobile read forum etc, maar kan het antwoord niet vinden (nou ja, het gevonden antwoord staat me niet aan :P ). Ik heb ergens in december de Kindle PW2 geupgrade toen de nieuwe software beschikbaar werd. Dom dom dom, sinds dat moment herkend de Mac de Kindle niet meer. Honds irritant dit. Ik heb wel een windows pc boven staan waarvan ik de library kan benaderen (staat op de NAS), maar ik wil dat mijn laptop het gewoon weer doet. Dus..... is er iemand hier die weet hoe ik de PW2 weer kan downgraden. Het standaard antwoord is nee, dit kan niet, maar dat antwoord lijkt me veel te kort door de bocht dus hoop dat hier op tweakers mensen zijn die een ander antwoord hebben :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Met (ubuntu) Linux werkt mijn pw2 met laatste update nog steeds als usb disk, dus niets waarvoor je ms windows voor nodig hebt. Wat doet zo'n mac dan anders? als het osx draait is dat toch een unix variant waar dat wel op moet werken :? al andere kabel geprobeerd?, herstart van de kindle proberen of anders:
Apple has robust USB support built-in to the system. Unlike Windows 7, OS X will not go out on the network and download missing or updated device drivers for you. Nor will it provide you a dialog that the device isn't working. It will just sit there and stare back at your frustration. Welcome to UNIX.

There is no guarantee that a device that shows up in System Information (profile) will also work as expected. If the device manufacturer has not explicitly made the USB device compatible with (current) OS X OS requirements, it may simply not work. Or worse, it will spew tons of complaints into the system log file. It may also require a kernel extension to work and that is another matter entirely.

Here are some command-line diagnostics that can be run in the Terminal.app. May or may not help you.

$ sudo dmesg | more

Look for entries that talk about USB devices including hubs.

You should also look at the system log because USB devices that are connected, but misbehaving will write volumes of entries into the system log. I just detected a bad USB hub this way. The other symptom was that my system.log file was growing rapidly past 2GB.

$ grep USB /var/log/system.log | more

Show the USB entries in the I/O kit registry

$ ioreg -b | grep USB | more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miss_80 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 09:57:
Ik heb al zitten kijken op het mobile read forum etc, maar kan het antwoord niet vinden (nou ja, het gevonden antwoord staat me niet aan :P ). Ik heb ergens in december de Kindle PW2 geupgrade toen de nieuwe software beschikbaar werd. Dom dom dom, sinds dat moment herkend de Mac de Kindle niet meer. Honds irritant dit. Ik heb wel een windows pc boven staan waarvan ik de library kan benaderen (staat op de NAS), maar ik wil dat mijn laptop het gewoon weer doet. Dus..... is er iemand hier die weet hoe ik de PW2 weer kan downgraden. Het standaard antwoord is nee, dit kan niet, maar dat antwoord lijkt me veel te kort door de bocht dus hoop dat hier op tweakers mensen zijn die een ander antwoord hebben :Y
Volgens mij bestaat die mogelijkheid altijd. (voor het geval je er niet tevreden mee bent zoals nu). Alleen hoe.. Tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
bite schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 12:29:
Met (ubuntu) Linux werkt mijn pw2 met laatste update nog steeds als usb disk, dus niets waarvoor je ms windows voor nodig hebt. Wat doet zo'n mac dan anders? als het osx draait is dat toch een unix variant waar dat wel op moet werken :? al andere kabel geprobeerd?, herstart van de kindle proberen of anders:

[...]
Wat er precies anders is met de Mac, No idea. Ik heb de Kindle meerdere keren herstart zonder resultaat en ook een andere kabel heeft niet mogen baten. Alleen windows doet nog normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan als alternatief calibre2opds een index laten maken van de boeken op de nas, daarna kan je met de browser op de kindle heel eenvoudig boeken vanaf de nas benaderen en downloaden. Werkt erg fijn omdat hij ook gelijk wikipagina's, goodreads etc. erbij zet in linkjes. Zie http://calibre2opds.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
dat klinkt interessant. Ik hou altijd wel van dit soort dingetjes :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt heel simpel, enige nadeel is alleen dat je wel elke keer dat tooltje moet draaien bij een update van je bibliotheek. Maar ik vind het veel fijner dan cops werken (cops is er ook voor de nas, maar vind ik veel minder mooi, al kan deze wel automatisch updaten).

Het werkt op elke nas ook, feitelijk maak je gewoon een website met linkjes naar je boeken en alle info haalt hij op van calibre, maar ook maakt hij linkjes aan naar goodreads, wikipedia etc. Heel simpel, maar wel krachtig. In een paar minuten heeft hij 1000en pagina's gemaakt, dat mapje zet ik gewoon in de web folder van mijn nas, maar elke folder is prima als je erbij kan met een browser. Dan dat adres intypen op je kindle en voila, je hebt een heel fijne calibre bibliotheek. Covers erbij en alles. Lekker finetunen, je kan het zo instellen als je wilt.

Laat je niet afschrikken door de datum op de site (meen 2011), het werkt nog altijd meer dan prima.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2015 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-10 01:19

Nitai

Live the life you love.

Miss_80 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:56:
[...]

Wat er precies anders is met de Mac, No idea. Ik heb de Kindle meerdere keren herstart zonder resultaat en ook een andere kabel heeft niet mogen baten. Alleen windows doet nog normaal
Geen probleem hier met dezelfde combinatie (zelfs meerdere Macs). Waar 'zoek' je naar de Kindle binnen OSX.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Tot voorheen was de Kindle gewoon zichtbaar ikFinder als externe harde schijf zeg maar. Zodra hij zichtbaar was in Finder, zag ook Calibre de Kindle waardoor ik er boeken om kan zetten. Dat lukt dus niet meer na de upgrade. Mac ziet gewoon niet de dat Kindle aangesloten is terwijl de Kindle wel ziet dat hij aangesloten is aan een computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 08:30
Ik volg het topic al een tijdje niet meer wegens tijdgebrek (en helaas niet door lezen), maar ik heb inmiddels al 2 jaar een PW1. Hoewel ik er nog steeds tevreden mee ben, begint upgraditis zich toch laten zien. Zijn er mensen die van een PW1 naar een Voyager hebben geupgrade? Ik begrijp dat het van een PW2 waarschijnlijk niet echt waard is, maar van een PW1 wel?

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Iedereen moet het voor zichzelf beslissen. Nu je een Kindle bij Amazon.nl kunt bestellen, kun je dat waarschijnlijk wel proberen. Ik heb pasgeleden een artikel besteld via Amazon.de, en besloot op dag 1 al om het niet te houden. Toen ik de terugstuurprocedure startte, kon ik het artikel terugsturen via een antwoordadres in Nederland. Als dat met de Kindle ook kan, dan is dat het proberen waard.

Persoonlijk heb ik besloten om mijn KPW1 gewoon te houden. De Voyage biedt geen functies die ik direct zou willen hebben. De KPW1 biedt nu al een aantal functies die voor mij compleet nutteloos zijn. Ik gebruik echt niks anders dan de front-light om een boek te lezen, en het woordenboek om soms een woord op te zoeken. Elke andere reader zou voor mij voldoen, maar de reden waarom ik een Kindle heb is vanwege de stabiliteit van de firmware, en omdat Calibre in staat is om een bestand met door mij zelf gedefinieerde paginanummers mee te sturen met een boek, iets wat bij een andere reader niet mogelijk is. (De paginanummers worden gedefinieerd met behulp van de count pages plugin.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Bedankt voor het snelle antwoord - ik woon helaas niet meer in NL, maar in CH. Hier moet ik de Kindle via Amazon.de bestellen, en invoerrechten betalen. En dat maakt het niet zo heel makkelijk om het uit te proberen. Ik wilde naar DE gaan volgend weekend om het bij een Mediamarkt (als ze het op voorraad hebben) uit te proberen.

Ik waardeer het wel om over andermans ervaringen te lezen. Vooral het scherm is belangrijk voor mij, en de pseudo-knoppen aan beide kanten van het scherm ook. Ik ga er op letten, wat ik het meest gebruik qua functionaliteit in mijn PW1 in de komende tijd, misschien dat dat mij ook helpt.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Het scherm van de KV is natuurlijk wel (iets) beter inderdaad, en de front-light is (iets) egaler, en hij heeft een aantal nieuwe functies, zoals de knoppen aan de zijkant.... maar zoals ik zei, het is aan iedereen zelf om te beslissen of deze verbeteringen de moeite waard zijn.

Zelf heb ik helemaal geen problemen met de KPW1; ik heb nooit het gevoel gehad dat het scherm van mijn Kindle nog beter moet, want mijn zichtvermogen is niet goed genoeg om verbeteringen boven de ~150 dpi te zien. De Touch (167 dpi, 2011) was al goed zat, en de front-light van de KPW1 is ongeveer 1000x egaler dan welke opclipbare leeslamp dan ook. Die hoeft dus ook al niet beter. Knoppen aan de zijkanten heb ik nooit gemist. Er zit niet voor niets een touchscreen op :p (Ik heb ook nooit een Kindle met hardwareknoppen gehad: de Touch in 2011 was mijn eerste Kindle.) Van alle softwarefuncties gebruik ik er maar 2: een boek lezen, en woorden opzoeken :p

Als laatste vind ik de Voyage qua model minder mooi, vind ik de knop op de achterkant onhandig, en vind ik de beschikbare covers, zowel die van Amazon als van third-party makers minder goed dan de cover die ik nu op mijn KPW1 heb.

Dus tja... ik zie mijzelf niet heel snel een nieuwe Kindle kopen totdat er ECHT een verbetering uitkomt die ik zou willen hebben. Op dit moment, met de Voyager is dat er niet.

Een 7 of zelfs 8-inch Voyage II voor €200? Dat zou een insta-buy zijn voor mij, alleen al voor het grotere scherm, zelfs als hij voor de rest exact hetzelfde is als de Voyage. (De H2O van Kobo is qua grootte met 6.8 inch niet genoeg verbetering, en ze rotzooien daar teveel met de firmware.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Ik heb de Voyage, en eerlijk gezegd vind ik die knoppen aan de zijkant een grote misser: Je voelt ze pas als je erop drukt (geen relief), en je moet er ook behoorlijk hard op drukken. In de praktijk tik ik gewoon zachtjes op het scherm zelf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van de PW1 overgestapt naar de PW2. Hij is iets fijner, wat meer opties voor verlichting (kan nog feller dat je dus bijna nooit gebruikt) en hij is iets sneller (dat is wel fijn).

Ik was niet overgestapt als ik een nieuwe PW2 had moeten kopen,maar we hadden er eentje over en toen heb ik de PW1 aan een collega verkocht en heb zelf de PW2 genomen. Ik denk dat de voyager weer net wat beter is. Ik schat in dat je 10% erop vooruitgaat,of dat de moeite is? Ik zou het niet voor het bedrag dat je moet neerleggen doen.

Je kan denk ik beter een half jaar / klein jaar wachten op de Voyage 2 en dan overstappen en de PW1 verkopen.

Firmware van de Kobo aura hd is nu trouwens prima, al een paar maand prima, maar dat is zeker iets om mee te nemen als je daarvoor kiest.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2015 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Dat is jammer om te horen, EgMaf. Ik heb last van mijn rechterhand, en vond het juist een fijn idee om met mijn linkerhand de knoppen te gebruiken - of dat ik in ieder geval de optie heb.

Ik heb de PW1 te koop gezet, mocht deze verkocht worden, dan ga ik voor de Voyager. Anders ga ik inderdaad wachten op Voyager II.

Bedankt voor de realiteitscheck :) Ik moet het soms even lezen, dat een upgrade niet altijd nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2015 @ 09:15:
Je kan denk ik beter een half jaar / klein jaar wachten op de Voyage 2 en dan overstappen en de PW1 verkopen.
Waarom verkopen? De KPW1 is een Kindle uit 2012. Ik zou de mijne gewoon houden als reserve, en wegleggen met de batterij half-vol. Dan heb ik wel nog iets te lezen als iets zou gebeuren met mijn hoofd-ereader. Nu heb ik dat nog niet, maar dat is ook niet direct nodig, omdat ik binnen een paar dagen een nieuwe reader in huis kan hebben als iets gebeurt.

Hij is al opgevolgd door de Paperwhite 2, en de Paperwhite 2.1 (de Aziatische versie met 4GB opslag die wereldwijd stilletjes de versie met 2GB heeft vervangen), en nu de Voyage. Tevens hebben deze laatste drie updates gekregen, zoals een Nederlandse UI en een NL woordenboek, iets wat mogelijk niet meer naar de KPW1 wordt doorgevoerd.

Aangezien er vaker aanbiedingen zijn om een KPW2 te kopen voor 99 euro, denk ik niet dat je eind dit jaar meer dan 50 euro, en waarschijnlijk minder, gaat vangen voor een Kindle die 3-4 jaar oud is en 4 generaties achterligt.
azt33 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 10:09:
Ik heb de PW1 te koop gezet, mocht deze verkocht worden, dan ga ik voor de Voyager. Anders ga ik inderdaad wachten op Voyager II.

Bedankt voor de realiteitscheck :) Ik moet het soms even lezen, dat een upgrade niet altijd nodig is.
Als je de KPW1 verkoopt en je gaat op de KV2 wachten, dan heb je toch mogelijkerwijze tot minimaal oktober 2015 geen e-reader? De internationale verkoop laat soms zelfs tot januari op zich wachten. (In Duitsland kun je hem wellicht in December krijgen.) Dat is een lange tijd zonder e-reader.

Elke Kindle was altijd een grote verbetering tegenover de vorige. De Touch en de KPW1 waren beiden zeer grote sprongen. Een touchscreen, in plaats van een toetsenbord voor de KT, en véél kleiner en een front-light voor de KPW1. Daarom ben ik bij de Touch ook weer opnieuw ingestapt in de e-readerwereld.

Sinds de KPW1 vind ik de updates een beetje zinloos; maar OK, dat komt dan ook dat ik niet van 'always connected' houd, dus social media en GoodReads is aan mij verspild. De e-reader als leesapparaat is wat mij betreft bij de KPW1 uitontwikkeld in de huidige technische vorm, en dus is het wachten op de volgende echte grote update; een véél beter scherm, of een grotere versie naast de huidige.

[ Voor 36% gewijzigd door Katsunami op 22-02-2015 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op zondag 22 februari 2015 @ 16:18:
Waarom verkopen? De KPW1 is een Kindle uit 2012. Ik zou de mijne gewoon houden als reserve, en wegleggen met de batterij half-vol. Dan heb ik wel nog iets te lezen als iets zou gebeuren met mijn hoofd-ereader. Nu heb ik dat nog niet, maar dat is ook niet direct nodig, omdat ik binnen een paar dagen een nieuwe reader in huis kan hebben als iets gebeurt.
Dat kan natuurlijk ook, maar dan heb je geen goede reden om een eventuele kindle voyager 3 of 4 te kopen als de 2 stuk is. En met een vrouw in huis die het wellicht zonde van het geld vind of wat dan ook is dat wel handig om te overdenken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2015 @ 18:21:
En met een vrouw in huis die het wellicht zonde van het geld vind of wat dan ook is dat wel handig om te overdenken 8)
Blergh. Elke keer als ik die zin lees vind ik dat ik een goede keuze heb gemaakt om vooralsnog vrijgezel te blijven. Kan ik lekker doen wat ik zelf wil.

(Als ik het nog even zo volhoud, hoef ik vanwege mijn leeftijd er niet eens meer op te rekenen dat ik in een relatie verzeild raak :+)

[ Voor 3% gewijzigd door Katsunami op 22-02-2015 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Katsunami schreef op zondag 22 februari 2015 @ 16:18:
[...]

Als je de KPW1 verkoopt en je gaat op de KV2 wachten, dan heb je toch mogelijkerwijze tot minimaal oktober 2015 geen e-reader? De internationale verkoop laat soms zelfs tot januari op zich wachten. (In Duitsland kun je hem wellicht in December krijgen.) Dat is een lange tijd zonder e-reader.

Elke Kindle was altijd een grote verbetering tegenover de vorige. De Touch en de KPW1 waren beiden zeer grote sprongen. Een touchscreen, in plaats van een toetsenbord voor de KT, en véél kleiner en een front-light voor de KPW1. Daarom ben ik bij de Touch ook weer opnieuw ingestapt in de e-readerwereld.

Sinds de KPW1 vind ik de updates een beetje zinloos; maar OK, dat komt dan ook dat ik niet van 'always connected' houd, dus social media en GoodReads is aan mij verspild. De e-reader als leesapparaat is wat mij betreft bij de KPW1 uitontwikkeld in de huidige technische vorm, en dus is het wachten op de volgende echte grote update; een véél beter scherm, of een grotere versie naast de huidige.
Dat bedoelde ik niet - als ik het nu verkocht krijg, dan koop ik een Voyager. Als ik het niet verkocht krijg, dan wacht ik totdat de Voyager 2 uitkomt, en dan ga ik daarvoor (de PW1 kan dan gedoneerd worden aan een familielid...).

Ik wacht het rustig en (on)geduldig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Katsunami schreef op zondag 22 februari 2015 @ 19:50:
[...]

Blergh. Elke keer als ik die zin lees vind ik dat ik een goede keuze heb gemaakt om vooralsnog vrijgezel te blijven. Kan ik lekker doen wat ik zelf wil.

(Als ik het nog even zo volhoud, hoef ik vanwege mijn leeftijd er niet eens meer op te rekenen dat ik in een relatie verzeild raak :+)
Wat een onzin! Ik heb ook een man die continue loopt te zeuren dat ik het niet nodig heb, en dan zeg ik tegen hem: heb ik wel en bestel gewoon :p Geef ik hem er een leuk ding erbij, is hij ook weer stil :p

(ik heb toen een Onyx T68 gekocht, en hij een KPW2 :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam weg.

[ Voor 98% gewijzigd door F_J_K op 11-03-2015 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Laatst online: 20:37
Na een tijdje onderzoek naar de Aura en PW2 (en ongeveer dit forum en die over de Kobo's doorgespit te hebben) toch gekozen voor de Kindle. Gisteren gekocht bij de MM, 99 euro. Na wat uitproberen, spelen e.d., viel me op een gegeven moment een bright pixel op (en nog 2 kleinere), die ik niet meer kon 'unseen' helaas. Besloten terug te brengen, en de service medewerkster was het wel met me eens, dat het hinderlijk was.

Kreeg een bon mee om of mn geld terug te krijgen, of een nieuwe mee te nemen. Laatste gedaan, en deze lijkt toch wel vrij van dead/bright pixels te zijn :).

Eerste indrukken: snel! (ooit eens een sony en oudere kobo vast gehad, dus dat is mijn referentie materiaal tot op heden). mooi aparaatje, prima vast te houden (hoesje is onderweg vanuit amazon DE), en erg fijn met die verlichting. Geen spijt van mijn aankoop, afgezien van de haperende start met het eerste exemplaar.

Toen ik hem uit de doos haalde, moest hij eerst vol aan de lader, en leek zga leeg te zijn. Hoop niet dat dit impact heeft gehad op de accu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de kindles zijn meestal redelijk lees als je hem koopt, meen dat ik dat altijd heb gehad met de kindle. Maar ding is vrij snel opgeladen en gaat superlang mee op een volle accu (PW2).

Ik wist niet dat ze bij de mediamarkt lagen. Waren er ook hoezen te koop? Ik vermoed van niet omdat je hem net als ik gedaan heb bij Amazon DE haalt, maar wie weet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2015 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 15:51:
de kindles zijn meestal redelijk lees als je hem koopt, meen dat ik dat altijd heb gehad met de kindle. Maar ding is vrij snel opgeladen en gaat superlang mee op een volle accu (PW2).

Ik wist niet dat ze bij de mediamarkt lagen. Waren er ook hoezen te koop? Ik vermoed van niet omdat je hem net als ik gedaan heb bij Amazon DE haalt, maar wie weet.
Jazeker, in zo'n bak. Hoezen ook (35,-) al zag ik daar alleen de roze liggen. Geloof dat ze ze online ook verkopen. Maar amazon.de had ze voor 30, en moest daar toch ook nog wat anders bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 15:51:

Het duurde even voordat ik doorhad wat je met "lees" bedoelde :D Maar ik denk dat het afhangt van hoe lang ze er al liggen. Toen ik hem kocht bij Amazon, was hij aardig vol.

En ze liggen al een tijdje bij de MM, volgens mij van zo rond de tijd dat amazon.nl ook online kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op maandag 16 maart 2015 @ 07:33:
Het duurde even voordat ik doorhad wat je met "lees" bedoelde :D Maar ik denk dat het afhangt van hoe lang ze er al liggen. Toen ik hem kocht bij Amazon, was hij aardig vol.

En ze liggen al een tijdje bij de MM, volgens mij van zo rond de tijd dat amazon.nl ook online kwam.
Typen op een tablet is niet mijn sterkste kant zie ik :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 09:23:
[...]

Typen op een tablet is niet mijn sterkste kant zie ik :o
Schuld van autocomplete!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
Wailing_Banshee schreef op maandag 16 maart 2015 @ 07:33:
[...]

Hm, daar heb ik niet aan gedacht bij de keuze tussen kopen bij MM of Amazon.nl. Naja, hij werkt nu verder prima en geen defecten groot of klein. Hopelijk gaat ie wel een aantal weken mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Sinds kort lees ik weer meer in bed, en ik lig dan op mijn linkerzijde. De Kindle houd ik dan met links vast. Opeens wordt een Voyage (waarvan ik nog steeds vind dat hij Voyager had moeten heten) met die rechts én links geplaatste Voorwaarts touchtoets best een stukje aantrekkelijker.

Er is echter behalve dat geen reden om mijn KPW1 te vervangen.... ik weet niet of die mini-verbetering in comfort €189 euro waard is. Tevens heb ik tegenwoordig ook meer de instelling dat een product niet vervangen hoeft te worden, indien het goed werkt en zijn taken makkelijk aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het altijd al vreemd gevonden dat de kindle niet voor linkshandigen is in te stellen. Zou toch simpel te implementeren moeten zijn, maarja...

upgrade is verder niet zo nuttig, ik ben van de pw1 naar de 2 gegaan omdat mijn vrouw liever een kobo wilde, ik heb de pw

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2015 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
Mijn vrouw wil nu ook eindelijk een ereader. Dus wil verassen met een kindle.
Zag dat amazon de de pw (2?) voor 99 euro heeft.
Is dat een goede deal?
Mijn vorige kindles kwamen altijd via de us met vrienden mee namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 169 euro betaald voor de pw2, als de opslag genoeg is is het een top koop. Meer geheugen nodig? Dan naar de kobo toe. Ze zijn beide volledig nederlandstalig . Roze hoes erbij en klaar ben je.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2015 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:22:
Ik heb 169 euro betaald voor de pw2, als de opslag genoeg is is het een top koop. Meer geheugen nodig? Dan naar de kobo toe. Ze zijn beide volledig nederlandstalig . Roze hoes erbij en klaar ben je.
media markt heeft ze ook dus voor 99,-. Bijkomend voordeel van de huidge modellen (2014): 4 GB opslag!
Staat op de doos vermeld, dus even controleren, als je em in de winkel koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bizar goedkoop zeg, 100 euro voor een PW2 met 4 GB. Mijn pw2 verkopen heeft dus nooit zin, heeft 2 GB en krijg je misschien 50 euro 2e hands voor...

Klopt die 100 euro trouwens wel? Zie http://www.mediamarkt.nl/...6,1712779.html?langId=-11

Dit staat trouwens op de mediamarkt stite?
Tijdens de Boekenweek (7 t/m 15 maart) kunt u elke dag gratis een nieuwe top titel downloaden en krijgt u 80% korting op diverse andere titels via de Kindle store.

Iemand een idee waar je die gratis boeken kan vinden?
Edit: 8)7 , dat was vorige week....

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2015 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:16:
Bizar goedkoop zeg, 100 euro voor een PW2 met 4 GB. Mijn pw2 verkopen heeft dus nooit zin, heeft 2 GB en krijg je misschien 50 euro 2e hands voor...

Klopt die 100 euro trouwens wel? Zie http://www.mediamarkt.nl/...6,1712779.html?langId=-11

Dit staat trouwens op de mediamarkt stite?
Tijdens de Boekenweek (7 t/m 15 maart) kunt u elke dag gratis een nieuwe top titel downloaden en krijgt u 80% korting op diverse andere titels via de Kindle store.

Iemand een idee waar je die gratis boeken kan vinden?
Edit: 8)7 , dat was vorige week....
Ja, 99 euro is het iig geweest. Heb 91,50 betaald na inleveren van een 7,50 media markt bon van mn schoonmoeder gekregen (sinterklaas), maar dat even terzijde.

Hoop niet dat ze die net weer omhoog hebben gegooid. En dat van die 4 GB (heb het niet gechecked op het apparaat, weet ook niet of dat kan):
http://goodereader.com/bl...gb-to-4gb-on-paperwhite-2

Veel mensen weten het niet, denk dat je em nog best kwijt kunt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, ik wil hem niet kwijt, maar ik heb liever 4GB dan 2GB.

Ik zal amazon eens mailen of ze hem willen omwisselen, zal wel niet na een jaar, maar proberen kan natuurlijk altijd. Vreemde foto trouwens bij het bericht dat je linkt, wie gaat nu zo in bad met de Kindle lezen? 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:46:
Vreemde foto trouwens bij het bericht dat je linkt, wie gaat nu zo in bad met de Kindle lezen? 8)7
Ik? Ik lees al zeker een jaar of 10 electronisch (begonnen met Franklin ebookman, toen PDA, daarna tablet en nu e-ink en tablet), en ik lees ook in bad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:46:
nou, ik wil hem niet kwijt, maar ik heb liever 4GB dan 2GB.

Ik zal amazon eens mailen of ze hem willen omwisselen, zal wel niet na een jaar, maar proberen kan natuurlijk altijd. Vreemde foto trouwens bij het bericht dat je linkt, wie gaat nu zo in bad met de Kindle lezen? 8)7
Ja snap ik. Raakt je kindle al vol? Je kan het proberen bij ze natuurlijk.
Wailing_Banshee schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:53:
[...]

Ik? Ik lees al zeker een jaar of 10 electronisch (begonnen met Franklin ebookman, toen PDA, daarna tablet en nu e-ink en tablet), en ik lees ook in bad....
Lijkt me wel tricky. Heb je nog iets voor onder je armen dan? Of houd je em in een hand op de rand van het bad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

JeyJey schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:55:
[...]
Lijkt me wel tricky. Heb je nog iets voor onder je armen dan? Of houd je em in een hand op de rand van het bad?
Nee, ik houd ze gewoon omhoog. Een beetje zoals die dame in die foto (hoewel ik eigenlijk nooit een schuimbad neem :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ik wandel rustig met de Kindle het zwembad of de zee in en ga daar lezen. Kwestie van goed vasthouden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeyJey schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:55:
Ja snap ik. Raakt je kindle al vol? Je kan het proberen bij ze natuurlijk.
Nee, dat niet, heb er 12 boeken opstaan momenteel :+
Maar wat meer geheugen is altijd fijn natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
JeyJey schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:35:
[...]

Ja, 99 euro is het iig geweest. Heb 91,50 betaald na inleveren van een 7,50 media markt bon van mn schoonmoeder gekregen (sinterklaas), maar dat even terzijde.

Hoop niet dat ze die net weer omhoog hebben gegooid. En dat van die 4 GB (heb het niet gechecked op het apparaat, weet ook niet of dat kan):
http://goodereader.com/bl...gb-to-4gb-on-paperwhite-2

Veel mensen weten het niet, denk dat je em nog best kwijt kunt hoor.
Ik zie hem mij mm staan voor 129 euro. Misschien was het wel een tijdelijke aanbieding.
Ben er ook niet over uit of het deze wordt of een ipad mini.
Ikzelf zou niet anders dan een kindle willen, maar ik lees ook een stuk meer boeken dan mijn vrouw.
Voor haar is een ipad mini misschien wel handiger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
Wailing_Banshee schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:17:
[...]

Nee, ik houd ze gewoon omhoog. Een beetje zoals die dame in die foto (hoewel ik eigenlijk nooit een schuimbad neem :p)
Mezelf kennende weet ik niet ik of ik dat zou aandurven :P. Misschien de kindle met hoesje vastmaken aan een touwtje aan het plafond ofzo, blijft ie iig boven het water bungelen als ik em los laat. Ach, die 1x per jaar dat ik in bad ga.
DarkChylde schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:16:
[...]

Ik zie hem mij mm staan voor 129 euro. Misschien was het wel een tijdelijke aanbieding.
Ben er ook niet over uit of het deze wordt of een ipad mini.
Ikzelf zou niet anders dan een kindle willen, maar ik lees ook een stuk meer boeken dan mijn vrouw.
Voor haar is een ipad mini misschien wel handiger...
Bij amazon is ie nog steeds 100 euro. Had hem zelf ook daar besteld, als ie bij de MM 130 was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:14
Ik heb nu ongeveer een maand de Voyage en kom van een Sony PRS-T1. Het verschil van het scherm is toch redelijk groot vind ik. De verlichting is echt een verademing. De hoes van de Sony had een lampje, maar dat reflecteerd toch altijd.
Ik vind de knoppen van de Voyage juist wel erg lekker. Je moet "behoorlijk" drukken voordat hij reageerd wat voorkomt dat je per ongeluk een bladzijde verder gaat. Ik ben rechts maar heb hem altijd in mijn linker hand, dus zonder moeite naar de volgende pagina.
Vandaag voor mijn partner een 2e Voyage besteld :o

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik heb besloten om geen Voyage te gaan bestellen. Aan het einde van de rit gebruik ik eigenlijk maar 2 features van de hele Kindle: het openen van een boek, en het woordenboek. De rest staat allemaal uit of wordt genegeerd. Qua hardware zou de Voyage een klein voordeel bieden, maar zeker niet genoeg om daar bijna €200 voor neer te tellen. Als ik op het moment geen e-reader had gehad, of anderen een e-reader zou aanraden, dan zou ik hen ZEKER de KPW2 aanraden. Die is slechts 20 euro duurder dan de basic Kindle, en dat is het zeker waard, gezien de hogere resolutie en de backlight. De Voyage is echter bijna 2x zo duur als de KPW2.

Daarnaast ben ik totaal geen fan van de origami cover, en de neiging van zowel Kobo als Amazon om rare dingen te doen met de vorm van de reader (Kobo) of de plaatsing van knoppen (Amazon, met hun power-knop achterop). Andere dan de origami cover laten de drukknoppen links en rechts vrij, terwijl dit technisch niet nodig is; tevens hebben ze gaten voor de aansluiting, de verlichtingssensor, en de knop op de achterkant. In vergelijking tot een cover voor de KPW2 zijn die voor de Voyage een gatenkaas.

Ik denk dat ik lekker mijn KPW1 houd, of misschien in de uitverkoop ooit een KPW2 op de kop tik en de KPW1 als reserve erbij houd. Of, Amazon moet in september van dit jaar een andere weg inslaan met de Voyage 2, of een KPW3, oid... maar ik heb het idee dat de e-ink e-reader na bijna 10 jaar langzaamaan uitontwikkeld is.

[ Voor 6% gewijzigd door Katsunami op 26-03-2015 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:01:
Of, Amazon moet in september van dit jaar een andere weg inslaan met de Voyage 2, of een KPW3, oid...
Ik hoop het niet, dat is niet goed voor mijn portemonnee. Ik ben net als jij wel geneigd een nieuwe graag te willen, maar de pw1 en 2 zijn eigenlijk zo goed, een upgrade is niet echt te rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 19:40:
Ik hoop het niet, dat is niet goed voor mijn portemonnee. Ik ben net als jij wel geneigd een nieuwe graag te willen, maar de pw1 en 2 zijn eigenlijk zo goed, een upgrade is niet echt te rechtvaardigen.
Het enige punt dat mij constant naar Kobo doet kijken, en me de neiging geeft een van hun readers te proberen, is de typografie. De Kindle heeft maar 6 fonts, die allemaal brak zijn, maar waarvan Caecilia en Palatino de besten zijn. Verder zijn er eigenlijk geen nuttige instellingen, want met de wel beschikbare instellingen verminder je alleen de tekst op het scherm. (Wie heeft ooit de smalste kolominstelling gebruikt, bijvoorbeeld?) De lettertypen kun je ook niet goed instellen: 1, 2 en 3 zijn klein, nog steeds klein, en nog best klein... 4 is OK-ish (voor mij, afhankelijk van de formaten in het boek), en 5 is direct enorm.

Kobo heeft op dit gebied veel meer mogelijkheden.

10+ lettertypen, dikte-instelling, veel meer marge-instelling, ingebouwde afbreking, betere uitvulling, kerning.... maar ja, de reader is ook minder stabiel en heeft meer firmware-problemen.

Ik hoop vooral dat Amazon in september met een Voyage 2 of KPW3 uitkomt met VEEL betere typografie, want anders blijf ik nog steeds op mijn KPW1 uit 2012 hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik los dat op met calibre en een publisher font, jammer dat de font truuk van de voorlopers van de pw's niet meer werkt, dat was toch een stuk handiger. Ik vind zelf caecillia condenced 5 het fijnst van de standaard fonts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 21:38:
Ik los dat op met calibre en een publisher font, jammer dat de font truuk van de voorlopers van de pw's niet meer werkt, dat was toch een stuk handiger. Ik vind zelf caecillia condenced 5 het fijnst van de standaard fonts.
Dan kan je 1 extra zelf gekozen font instellen?

Een boek dat ik op mn KPW2 heb gezet via Calibre, geeft - ' - niet weer, in plaats daarvan krijg ik een code zoals 0092, 0093, 0094. Weet iemand hoe dit op te lossen is? Ben nog niet zo bekend met calibre, eenvoudige handelingen gaan prima, maar er is vrij veel in te stellen en te fine tunen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
JeyJey schreef op maandag 30 maart 2015 @ 18:37:
Dan kan je 1 extra zelf gekozen font instellen?

Een boek dat ik op mn KPW2 heb gezet via Calibre, geeft - ' - niet weer, in plaats daarvan krijg ik een code zoals 0092, 0093, 0094. Weet iemand hoe dit op te lossen is? Ben nog niet zo bekend met calibre, eenvoudige handelingen gaan prima, maar er is vrij veel in te stellen en te fine tunen :>
Je zult dan het boek moeten converteren; desnoods van AZW3 naar AZW3. Tijdens de conversie kun je in Calibre opgeven dat een lettertype in het boek ingebouwd moet worden. Dit kun je dan kiezen als Publisher Font.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
Katsunami schreef op maandag 30 maart 2015 @ 19:43:
[...]

Je zult dan het boek moeten converteren; desnoods van AZW3 naar AZW3. Tijdens de conversie kun je in Calibre opgeven dat een lettertype in het boek ingebouwd moet worden. Dit kun je dan kiezen als Publisher Font.
Zo net met succes de foutmeldingen eruit kunnen halen met converteren van mobi naar AZW3! De publisher font is dus de font die je standaard ziet als je het boek opent? Want als ik een ander font kies, staat er geen publisher optie meer bij..

Nog tips voor een goed leesbaar font, naast de standaard 6? Ben het wel met je eens dat de Palantino en caecilia (condensed) best ok zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeyJey schreef op maandag 30 maart 2015 @ 20:31:
Nog tips voor een goed leesbaar font, naast de standaard 6? Ben het wel met je eens dat de Palantino en caecilia (condensed) best ok zijn.
ik gebruik de font van jwolf van mobileread. Daar staan meer fonts, er is ook een topic met fonts voor de kindle waar je ze kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
JeyJey schreef op maandag 30 maart 2015 @ 20:31:

Zo net met succes de foutmeldingen eruit kunnen halen met converteren van mobi naar AZW3! De publisher font is dus de font die je standaard ziet als je het boek opent? Want als ik een ander font kies, staat er geen publisher optie meer bij..

Het Publisher Font is gewoon het lettertype dat in het boek is ingebouwd. Je kunt nog steeds een van de andere fonts in de Kindle kiezen. Als je een boek opent waar geen eigen lettertype in zit, dan verschijnt de optie Publisher Font niet.

Jammer genoeg heb ik weinig suggesties voor een eigen lettertype. Ik kom altijd weer uit op Caecilia, omdat de meeste normale lettertypen die je kunt downloaden voor e-ink vaak te dun zijn. Die van de Kindle zijn dik genoeg; ik vind ze alleen niet mooi.

Als je eens rondkijkt op MobileRead.com, in de Kindle en Kobo-forums, dan vind je zat draadjes over mensen die een eigen font voor hun e-reader hebben aangepast. Vaak zijn het aangepaste versies van beschikbare open source fonts.

@Dikkiedikdik: damn you :+
Pagina: 1 ... 18 ... 22 Laatste

Let op:
Voor vragen omtrent het importeren, aankopen of naar Nederland verschepen van de Kindle kun je terecht in Shopping Forum.