Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 17:53:
[...]

Wat the frack is dat voor een boek?

Omnibus? War and Peace? Lord of the Rings Extended Harry Potter Edition?
wheel of time # 4 - The Shadow Rises

pagina's tel ik op jouw manier (page count). Heb count pages trouwens wel op 1200 staan per pagina. Het is het dikste boek uit die reeks :P

De papieren versie is trouwens iets meer dan 1000 pagina's, maar dat zijn superkleine lettertjes. Dus dat aantal van 1800 pagina's klopt wel als je een gemiddeld boek zou nemen (qua lettergrootte).

Ik ben trouwens kwijt of jij ook 1200 karakters per boek had, maar ik ben eens zelf gaan tellen in wat boeken die mij bevallen en kwam op dat aantal per pagina gemiddeld uit.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2014 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:10
@Dikkiedikdik;

Ik lees regelmatig hoe je de originele epubs stript en er zelf je fonts en dergelijke overheen zet. Voor de rechttoe-rechtaan boeken klinkt dat logisch. Maar hoe werkt dit met boeken van bijvoorbeeld Stephen King? Hij zet vaak (woorden binnen) zinnen in italic of bold of een compleet ander font. Of een boek als Haar naam was Sarah is half italic half normaal geschreven. Hoe strip je dat zonder kwijt te raken wat de schrijver bedoelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik strip alleen in de css de verwijzing naar het lettertype zelf, de italics laat ik staan. Ik zal dinsdag een voorbeeld posten.

Maar eerst even HEEL GROOT NIEUWS:
http://feedly.com/e/0655Fl7k

_/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Wow. Ik dacht erover om een KPW2 te halen volgende week zodat mijn KPW1 backup zou kunnen worden, maar daar wacht ik wellicht maar even mee... Wel jammer dat ik de hoes al heb besteld :X

Maar dan nog... De KPW1 is voor mij eigenlijk al prima, en deze nieuwe reader komt wellicht pas in september uit in de US... En in januari 2015 in Europa. Dat is nog een jaar wachten.

Overigens: 1200 karakters per pagina is weinig. Mijn paperbacks hebben 2400 karakters per pagina. (Nou ja, wellicht 2300, als je het hele boek zou pakken en witruimte zou meetellen in het gemiddelde.) Met 2400 krijg ik echter prima resultaten, die een paperback op +/- 10 procent benaderen. Meestal zijn de ebooks iets korter dan een corresponderende paperback, omdat de plugin natuurlijk geen rekening houdt met witruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal nog eens naar mijn karakter settings kijken, ik had het met een paar boeken gecontroleerd middels de gegevens van goodreads, maar als ik zo kijk voor het boek way of kings van brandon sanderson waar ik mee wil starten, dan zit ik er 900 pagina's naast :P

Irritant ook, ik had het wel voor elkaar om met de goodreads plugin het aantal pagina's erin te krijgen, maar dat werkte wel zo traag dat ik toch met count pages weer ben gaan werken, maar tevreden ben ik nog niet. Eigenlijk wil ik het exact hetzelfde als de hardcover versies van de boeken, maar ik moet oppassen dat het niet wat zonde van mijn tijd gaat worden omdat ik in de praktijk toch meestal de resterende tijd per hoofdstuk gebruik.

Maar in calibre sorteren op pagina's is vermakelijk, kwam dit weekeinde een boek van 5300 pagina's tegen in mijn bibliotheek (had een verzamelboek gemaakt van 10 delen), misschien iets te dik :+

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2014 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-10 11:33
Dat is geen nieuws, dat is een gerucht. Daar zijn er heel veel van, en de meeste komen nooit uit. Eerst zien, dan geloven.

ZIe ook hier

[ Voor 18% gewijzigd door zetmolm op 03-03-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessante site, wel erg kritisch. Kwam dit tegen net:

http://www.the-digital-re...-paperwhite/#.Uxo1EHi9KSM

Goodreads op de paperwhite 1 en veel meer, gewoon alle functies volgens mij van de paperwhite 2
Download: https://www.amazon.ca/gp/...lay.html?nodeId=201177270

Ik update hem nu, lees op mobileread wel dat je dan geen alt fonts truuk meer kan gebruiken, dus even met calibre het font inbouwen in de epubs die je wellicht omzet naar azw3, dan krijg je publisher font in het lijstje en dat werkt vermoedelijk? Of niet, maar ik meen dat er een andere hack was. Nouja, en dit is minder:

However, they have broken dictionary 'cascade'. It used to search all dictionaries, now it only checks default for the language in question. You can select another dictionary 'manually' but that is not as convenient.

Maar dat lees ik nu pas terwijl ik update.

aan de andere kant kan ik nu wel goed in mijn fantasy boeken de kaarten snel benaderen en weer teruggaan waar ik was, dat is echt een gigantische wens van mij (ik print ze nu uit en plak ze met behangerstape in mijn kindle hoes, maar dat is ook niet ideaal (al werkt het wel). Dat kan ik nu laten voor wat het is als dit goed werkt.

Nou, ik ben een avond lezen. Voor wie de update nog niet heeft: pak hem mee en genieten maar, voor niks alle functies van de paperwhite 2, heerlijk avondje.

Edit: update erop en werkende pagina nummers onderaan die in beeld blijven, eindelijk _/-\o_
Dit is echt een must have update, fantastisch echt fantastisch.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2014 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik kwam die update posten.

Verslagen door een dikke kat. Njargh :+

KPW1 5.4.4 update

Jammer van die implementatie van Page Flip. Die heeft een lettertype dat twee stappen kleiner is dan het lettertype dat ingesteld is in het boek, en dit kan niet worden gewijzigd. Zelfs als je letterformaat 1 in het boek kiest, dan wordt de tekst in Page Flip NOG kleiner. Kleiner dan de kleinste tekst die je voor het boek zelf kunt selecteren. Eigenlijk vind ik dat een rare implementatie. Page Flip zou gewoon hetzelfde letterformaat moeten hebben.

Wat wel mooi is, is dat je nu paginanummers kunt weergeven, zodat er in plaats van de tijd "Page 165" staat. Je kunt dan wel nog de tijd zien door het menu op te roepen.

Zelf vind ik veel van de functies zooi (Vocabulary Builder, FreeTime, GoodReads wat alleen OK-ish werkt in Amerika), maar gelukkig kun je dat uitzetten. Het meest vervelend is nog dat Collections niet meer fatsoenlijk off-line werken, maar die gebruik ik gelukkig ook niet.

Nu ik erover nadenk: eigenlijk gebruik ik helemaal niks, behalve de basisfuncties en het woordenboek :+

Misschien maar gewoon een KPW2 halen via die eGlobal-EU winkel; 105 euro inclusief verzenden is toch 25 euro goedkoper dan MediaMarkt in Duitsland, waar het apparaat voor mijn dichtstbijzijnde MM al twee weken op "1-3 dagen" staat. En het is 35 euro goedkoper dan importeren via Amazon. (Voor de mensen voor wie het nuttig is: de Kindle van eGlobal-EU heeft 4GB, omdat het de Japanse versie is.)

[ Voor 93% gewijzigd door Katsunami op 08-03-2014 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteravond echt genoten.

Ik had 3 wensen voor de Kindle en het is bizar, maar Amazon heeft alles opgelost voor mij.

1) Ik wilde die lelijke collectie icoon eruit op het hoofdmenu (opgelost en ziet er erg goed uit nu)
2) Ik wilde pagina nummering onder de pagina die aanbleef tijdens het lezen (opgelost en ook nog eens % in boek aan de rechterkant, werkt prima met de pagina nummeringstoepassing van Calibre, meesterlijk)
3) Ik werkte nu met een los papier dat ik met behangerstape in mijn hoes had geplakt om namen van karakters te noteren en wie ze zijn (handig voor heel dikke fantasy boeken). Nu kan ik een soort bookmark maken en dan kan ik die in 1 keer in een iets verkleind scherm zien, zo goed, ik had het zelf niet bedacht, maar dit werkt zooo fijn. Echt heel blij daarmee.

Nadeel is dat ik mijn custom font folder kwijt ben, ga even met build in fonts werken, had gelukkig maar 2 boeken op de ereader staan, dus vandaag wat boeken omzetten en op de reader goed zetten.

Ik heb zelf trouwens geen last van dat kleinere lettertype in dat kleinere scherm of hoe dat ook heet, maar ik meen dat jij wat problemen met je ogen hebt en dan is het inderdaad niet echt bruikbaar lijkt mij. Maar voor mij is het nog goed te doen. Ik neem aan dat op een gegeven moment ereaders wel naar een groter formaat gaan (zeker als ze lichter kunnen worden door die nieuwe schermtechniek) en dan is voor jou het probleem denk ik ook uit de wereld.

Ik heb zelf nu helemaal geen behoefte aan een kindle 2, maar mijn vrouw krijgt voor haar verjaardag een nieuwe ereader en ik dacht aan de kobo aura hd voor haar, maar ik laat haar nu de wijzigingen zien op de kindle, wellicht wil ze hem nu wel. Is die eglobal-eu shop wel betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vergeet ik te melden dat de webbrowser ook heel goed geworden is. Ik lees wat verhalensites en in article mode en dat is echt 10 keer zo goed geworden. Kleiner lettertype en scrollen gaat veel beter, werkt gewoon precies zoals je denkt zonder heel veel met je vinger te schruiven en het is gewoon 2 keer zo snel. Nu gebruikt amper iemand die functie, maar dat was ook een applaus van mijn kant.

Echt, net alsof de update voor mij gemaakt is, bizar. Goodreads werkt ook prima trouwens, maar heb alleen wat boeken gekoppeld, werkt beter dan ik dacht in iedergeval, al is het misschien op de ipad fijner omdat je dan meer op het scherm hebt, maar voor erbij is het wel leuk.

Edit: net de kindle paperwhite met nieuwe firmware aan mijn vrouw laten zien en we kopen een kindle 2 voor haar erbij, ze is nu helemaal overtuigd dat de kindle de beste ereader is. Waar die nieuwe firmware al niet goed voor is, fantastisch, ze is in juli jarig, dus nog even tijd om de huidige calibre bibliotheek van haar om te zetten naar azw3 formaat.

Heb die eu shop bekeken, maar vind hem toch wat vaag. Ik vertrouw er wat meer op qua service om hem bij amazon zelf te kopen, wel duurder.

Dit heb ik net betaald voor de paperwhite 2 + roze amazon hoes:

Item Subtotal: EUR 134,21
Shipping & Handling: EUR 20,22

Total Before Tax: EUR 154,43
Import Fees Deposit: EUR 34,22

Order Total: EUR 188,65

12 maart komt het aan, ben benieuwd. Wel een 2 GB versie, dat is wel jammer. Maarja, dat gedoe van mijn vrouw ook om vele GB's aan boeken erop te zetten terwijl ze er maximaal 8 per maand leest gaat ook nergens over.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2014 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Er zijn toch wel mensen hier op GoT die succesvol via eGlobal-eu hebben besteld.

De KPW2 is weer op voorraad in Herzogenrath. Misschien maar eentje ophalen daar. Wel 25 euro duurder dan eGlobal, maar veel makkelijker met garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op zondag 09 maart 2014 @ 01:47:
Er zijn toch wel mensen hier op GoT die succesvol via eGlobal-eu hebben besteld.

De KPW2 is weer op voorraad in Herzogenrath. Misschien maar eentje ophalen daar. Wel 25 euro duurder dan eGlobal, maar veel makkelijker met garantie.
ophalen is het beste, maar ik woon in Friesland, maakt in mijn geval niet zoveel uit. Kan het wel combineren met boodschappen doen enzo, maar een paar weken terug in een Duitse supemarkt geweest en dat is in mijn geval ook niet voordeliger omdat ik juist spullen ga kopen die ik niet ken (afwijking van mijzelf) en dan ben je zelfs duurder uit dan shoppen bij de delicatessewinkels ipv een supermarkt hier :P

Nu heeft mijn vrouw straks een upgrade van de ereader en ik een oudere, meestal heb ik al gadget liefhebber de meest recente versie :P

Verder heb ik nog wat zitten experimenteren met page numbers, had berekend dat het op 540 moet komen te staan voor de lettergrootte en het lettertype dat ik gebruik, maar dat werkt niet echt. Nu ga ik soms van pagina 15 naar 18 naar 19 en dan naar 23 8)7

Dus ik zal even jouw instelling weer gebruiken. Liever 2 keer een pagina 50 dan pagina's die skippen bij het lezen.

edit: kindle paperwhite 2 is vandaag aangekomen inclusief een roze hoes voor mijn vrouw. Zaterdag besteld, woensdag geleverd vanuit Amerika, netjes weer. Helaas gaan kalenders, papieren boeken etc. nooit zo snel.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje aan wie 2 kindles in huis heeft die door 2 personen gebruikt worden:

Het is toch het handigste dat we ieder een eigen account op de kindle registreren? Anders krijgen we (in iedergeval met de paperwhite 1 en 2) het probleem dat je elkaars mappen ziet en bij elkaar dingen kan wissen. Maar kan je deze 2 accounts aan 1 aankoopaccount koppelen?

Ik heb bijv. op mijn kindle een boek gekocht, hoe kan mijn vrouw dat lezen als ze met haar eigen account op de kindle is ingelogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 15:31:
vraagje aan wie 2 kindles in huis heeft die door 2 personen gebruikt worden:

Het is toch het handigste dat we ieder een eigen account op de kindle registreren? Anders krijgen we (in iedergeval met de paperwhite 1 en 2) het probleem dat je elkaars mappen ziet en bij elkaar dingen kan wissen. Maar kan je deze 2 accounts aan 1 aankoopaccount koppelen?

Ik heb bijv. op mijn kindle een boek gekocht, hoe kan mijn vrouw dat lezen als ze met haar eigen account op de kindle is ingelogd?
Het gemakkelijkste is om 1 account te gebruiken en daar meerdere Kindles onder te registreren. Je kunt dan op de Amazon site steeds kiezen op welke device het boek wordt gezet en dat later ook aanpassen. Wanneer de auteur het toestaat kun je ook boeken uitlenen aan iemand met een eigen account, voor maximaal 14 dagen.

Mooi om te lezen dat Amazon bij hun software update ook oudere Kindles niet vergeet mee te nemen.
De geruchten over de volgende Kindle klinken inderdaad heel veelbelovend. Hopelijk komt Amazon dan door de grote gewichtsbesparing eindelijk ook echt eens weer met een groter formaat Kindle.

De grote Kindle DX is sinds een paar maanden terug in het assortiment en kost nog maar $ 199. Verleidelijk. Een Paperwhite DX is alleen nog verleidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt me inderdaad tijd voor een paperwhite dx.

Voor de meerdere kindles: ik heb ze nu onder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:33
Ik wacht nog steeds op de kindle paperwhite 3.... wil er heel graag een maar heb besloten te wachten op de 2014 gen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outlandos schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 23:12:
Ik wacht nog steeds op de kindle paperwhite 3.... wil er heel graag een maar heb besloten te wachten op de 2014 gen.
Zou die wel komen? Ik meen dat ze om de 2 jaar een nieuwe versie uitbrengen? De huidige paperwhite is erg goed, kan me niet voorstellen wat er nog beter aankan (op een sd kaart slot na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2014 @ 12:20:
[...]

Zou die wel komen? Ik meen dat ze om de 2 jaar een nieuwe versie uitbrengen? De huidige paperwhite is erg goed, kan me niet voorstellen wat er nog beter aankan (op een sd kaart slot na).
Ja, volgens de geruchten Q2 maar dat blijkt dus onzin.

Volgens dezelfde geruchten zou ie een hogere resolutie krijgen, een sensor waarmee the brightness automatisch wordt aangepast, custom fonts en wellicht zou er iets aan het layout veranderd worden.

Tot nu toe 2 versies in iets meer dan 2 jaar, dus niet om de 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom opeens iets heel interessants over de nieuwe Kindle tegen:

http://www.businessweek.c...b-behind-the-amazon-phone
Lab 126 insiders whisper about a credit-card reading device similar to Square, which could help propel Amazon’s fledgling payments business, plus a remarkably thin upcoming version of the Kindle Paperwhite, code-named Ice Wine.
En verder

http://tech.firstpost.com...oming-in-2014-108481.html

Daarin staat dat ze deze maand of volgende maand moeten komen (Q2 2014)? Maar Amazon heeft haar producten meen ik allemaal al gepresenteerd en hij zat er niet bij.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2014 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 15:35
Hmm, toevallig net gisteren mijn Kindle Paperwhite 2 binnengekregen. Beetje zonde als vlak daarna een nieuwe versie verschijnt.

Nou ja, ik ben nu in ieder geval tevreden met het ding. Besteld bij NextDeal, die hem in 24 uur kon leveren.

Wat ze er niet bij zeiden, was dat het om de versie gaat met Special Offers (fancy woord voor reclame). Gelukkig is Amazon de moelijkste niet en 3 minuten nadat ik een chatsessie startte met hen, hadden ze de Special Offers er weer af gegooid. Buiten de USA zijn die namelijk toch niet relevant.
Dat is mooi, want zo kostte de Kindle ongeveer evenveel als wanneer ik hem bij Amazon rechtstreeks had besteld, maar dan met 2 weken minder levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Laatst online: 05:57
BramSd schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:08:
Dat is mooi, want zo kostte de Kindle ongeveer evenveel als wanneer ik hem bij Amazon rechtstreeks had besteld, maar dan met 2 weken minder levertijd.
Ik had mijn Kindle dinsdagavond bij Amazon besteld en deze werd donderdagochtend geleverd, dus zeker geen 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BramSd schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:08:
Hmm, toevallig net gisteren mijn Kindle Paperwhite 2 binnengekregen. Beetje zonde als vlak daarna een nieuwe versie verschijnt.
Nou, dat valt mee hoor. En als er een nieuwe komt kan je hem altijd de eerste paar maand niet eens bestellen, althans zo was het bij de voorgaande kindle's het geval.

En of het beter is, een dunnere reader? Ik betwijfel het hoor. Deze is al heel dun.

Ik heb zelf de paperwhite 1 en mijn vrouw de paperwhite 2 en de 2 is ietsjes sneller. Ik zou zo echt niet weten wat er beter kan aan dit apparaat behalve het lezen van epubs, het kunnen gebruiken van windows mapjes via de verkenner van windows, het kunnen toevoegen van lettertypes (gebruik nu publicer font via calibre om dit te doen), uitbreidbaar of meer geheugen of een kleurenscherm. En al die dingen zie ik niet komen de eerste jaren. Een dunnere ereader is voor mij geen pluspunt. Een los A4 blaadje leest echt niet prettiger dan de huidige paperwhite.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2014 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-10 20:36
Laudor schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:15:
[...]

Ik had mijn Kindle dinsdagavond bij Amazon besteld en deze werd donderdagochtend geleverd, dus zeker geen 2 weken.
Amazon.com? of de Duitse?

EDIT: Wat ik niet helemaal snapte van de Amerikaanse website, is dit nou zonder invoerkosten enzo? Want dat zou het wel een mooie aanbieding maken.

[ Voor 22% gewijzigd door triesvan op 20-06-2014 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij heb ik 2 maand terug besteld en was in 3 werkdagen hier vanuit Amerika. Boeken en dergelijke gaan trouwens veel trager, alleen die kindles gaan heel snel vanuit Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Laatst online: 11-10 15:35
Grappig. Ik dacht dat de Kindle lange verzendtijd nodig had. Stond er ook bij op de website: "Expect to ship in 2 to 3 weeks".

Hoe ook, vreemd dat boeken meer tijd nodig hebben. Je zou denken dat die direct beschikbaar zijn na aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Dan zal die op dit moment niet voldoende op voorraad zijn. Als hij op voorraad is dan gaat het razendsnel. Omdat je online kunt zien waar de kindle is is dat ook nog eens heel leuk om te volgen.

aanvulling: Besteld bij Amazon.com (kan volgens mij ook niet anders vanuit Nederland). Bij het afrekenen komen invoerkosten en vervoerkosten erbij en de prijs die je afrekent is de totale prijs.

[ Voor 33% gewijzigd door Zapato op 20-06-2014 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 16:03
Hm nu ben ik wel aan het twijfelen zo net voor de vakantie en dus de lange vrije dagen.

De PW is op de Duitse Amazon verkrijgbaar voor 109 euro, maar met de geruchten dat er nu een nieuwe PW aan komt betwijfel ik of het nu moet halen of wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xepos schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:05:
De PW is op de Duitse Amazon verkrijgbaar voor 109 euro, maar met de geruchten dat er nu een nieuwe PW aan komt betwijfel ik of het nu moet halen of wachten.
Je kan hem alleen daar kopen als je hem ook gaat afhalen bij een afhaallocatie, naar je huis laten zenden kan niet, dat gaat via Amazon usa en dan kom je op pakweg 50 euro meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 16:03
Gelukkig woon ik dan ook maar 20 minuten van de grens af.
Dat is mij al duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 00:18
Xepos schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 16:53:
Gelukkig woon ik dan ook maar 20 minuten van de grens af.
Dat is mij al duidelijk.
Ik heb de Kindle voor mijn moeder gewoon bij een postkantoor in Duitsland laten bezorgen en daar afgehaald, dat ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Xepos schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:05:
Hm nu ben ik wel aan het twijfelen zo net voor de vakantie en dus de lange vrije dagen.

Tja, geruchten... Ik kan het je garanderen dat er een nieuwe Kindle aankomt, aangenomen dat Amazon er niet mee gaat kappen en alleen met de Fire doorgaat.

Traditioneel wordt de Kindle in september aangekondigd, met bijna directe beschikbaarheid in de US, beschikbaarheid in de UK en DE in oktober/december, en meestal is hij vanaf februari internationaal te bestellen. Als je dus wilt wachten en de Kindle via Amazon wilt bestellen (wat de officiële weg is), dan kun je nog ongeveer 3/4de jaar wachten. Dan heb je er een half jaar plezier van, en dan is het alweer juli, met de volgende aankondiging voor de deur.

De stappen worden overigens steeds kleiner. De e-reader is wel zo'n beetje "af", als men er geen e-ink tablet van wil gaan maken. Het verschil tussen de KPW2 uit 2013 en een KPW1 uit 2012 met de laatste versie is nihil, behalve dat de KPW2 iets sneller is.

Het grootste probleem van de Kindle is eigenlijk dat hij eigenlijk exclusief op de Engelstalige markt is gericht. Je kunt nog een paar talen kiezen (Japans, Koreaans, Chinees, en volgens mij Spaans, Portugees en Frans, zo uit mijn hoofd), en dan heb je het wel gehad.

Mensen in Nederland halen meestal een Kobo, maar die heeft zo weer zijn eigen (rendering)problemen en bugs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Wat maakt het uit welke taal het apparaat gericht is, je kan er toch gewoon Nederlandse ebooks op zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Outlandos schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 20:41:
Wat maakt het uit welke taal het apparaat gericht is, je kan er toch gewoon Nederlandse ebooks op zetten..
Ja en nee. Ja, je kunt er gewoon Nederlandstalige boeken op zetten, maar je moet ze wel eerst converteren van epub naar mobi. Nee, want de menu's zijn Engels (voor sommige mensen big deal). Ook kun je niet optimaal gebruik maken van de mogelijkheden van een Kindle. Op de Kindle zelf kun je boeken kopen en kun je op een ander apparaat (telefoon bijvoorbeeld) verder lezen waar je was gebleven op je Kindle.

[ Voor 8% gewijzigd door Zapato op 29-06-2014 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er een winkel in Den Haag zit, waar je de Kindle kan uitproberen?

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2014 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laudor schreef op zondag 29 juni 2014 @ 10:40:
[...]

Ja en nee. Ja, je kunt er gewoon Nederlandstalige boeken op zetten, maar je moet ze wel eerst converteren van epub naar mobi.
Converteren naar azw3, waarom nu nog mobi nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-10 08:26
Laudor schreef op zondag 29 juni 2014 @ 10:40:
[...]

Ja en nee. Ja, je kunt er gewoon Nederlandstalige boeken op zetten, maar je moet ze wel eerst converteren van epub naar mobi. Nee, want de menu's zijn Engels (voor sommige mensen big deal). Ook kun je niet optimaal gebruik maken van de mogelijkheden van een Kindle. Op de Kindle zelf kun je boeken kopen en kun je op een ander apparaat (telefoon bijvoorbeeld) verder lezen waar je was gebleven op je Kindle.
Begrijp ik dat goed, kun je (niet kindle) boeken die je via USB op de kindle zet niet met andere apparaten synchroniseren? Dat was net de reden voor mij om een kindle te gaan halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Donald schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 18:19:
[...]

Begrijp ik dat goed, kun je (niet kindle) boeken die je via USB op de kindle zet niet met andere apparaten synchroniseren? Dat was net de reden voor mij om een kindle te gaan halen..
Je kan niet synchroniseren op welke pagina je gebleven bent, maar met calibre kan je zo de boeken van de kindle op een pc opslaan of op een sd kaart of wat dan ook.

Het is dus even de vraag wat je onder synchroniseren verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Het gaat Dr. Donald denk ik om whispersync. Je leest op je Kindle en de volgende dag ga je in de trein verder op je Kindle app op je telefoon waar je gisteren gebleven was. Dit werkt helaas alleen met boeken die je bij Amazon koopt. Het is wel ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Huh? Dat werkt gewoon bij mijn boeken die ik via Calibre naar m'n Kindle stuur ook hoor. Wel via email eropzetten, niet via usb.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
Dat zou wel heel mooi zijn als dat wel kan! Ik lees regelmatig iets tussendoor en het of dan wel ideaal dat ik dan niet elke keer de juiste pagina hoef op te zoeken wanneer ik van apparaat wissel.
Nu nog even wachten op een aanbieding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Lijkt inderdaad wel te kunnen, voorheen was dat niet zo. Is wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Het kan, als je een boek via mail naar de Kindle Whispersync service stuurt.

Volgens mij is het wel zo dat je wel alleen bepaalde formaten daarheen kan sturen, en komt er vooralsnog alleen een MOBI uit. Als je EPUB of AZW3 stuurt, zul je dus opmaak verliezen.

Dit kan ondertussen echter veranderd zijn. Ik heb deze functie ooit getest, maar daarna nooit meer gebruikt. Ik krijg de kriebel van clouddiensten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 01:46:
Dit kan ondertussen echter veranderd zijn.
het zou me verbazen als amazon azw3 naar mobi zou omzetten omdat nieuwe boeken vaak in azw3 formaat daar al te koop zijn.

Maar ik krijg ook de kriebels van zo'n clouddienst, lijkt me ook onverstandig daarmee niet legaal gekochte boeken zo naar amazon te sturen, ze hebben al je adresgegevens, creditcard etc. en dan weten ze ook dat je geen legale boeken koopt, ik zou het zelf niet doen.

Ik heb toevallig vandaag in de trein gezeten en had mijn kindle meegenomen, dat gaat ook prima en lijkt me fijner dan lezen op je telefoon als het ook op de ereader kan? Maar misschien kan het voor sommige gebruikers wel handig zijn, maar zelf snap ik het nut niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2014 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 18:37:
het zou me verbazen als amazon azw3 naar mobi zou omzetten omdat nieuwe boeken vaak in azw3 formaat daar al te koop zijn.
Als je een boek bij Amazon koopt, dan staat het al in de cloud aldaar. Dan hoef je het er natuurlijk niet meer zelf heen te mailen met Calibre.
Maar ik krijg ook de kriebels van zo'n clouddienst, lijkt me ook onverstandig daarmee niet legaal gekochte boeken zo naar amazon te sturen, ze hebben al je adresgegevens, creditcard etc. en dan weten ze ook dat je geen legale boeken koopt, ik zou het zelf niet doen.
Ik haat zooi die ik niet zelf kan controleren als het om mijn zelf gekochte media en software gaat. Ik wil niet afhankelijk zijn van een fabrikant om dingen te kunnen gebruiken, ook niet als het 'handig' is.
Ik heb toevallig vandaag in de trein gezeten en had mijn kindle meegenomen, dat gaat ook prima en lijkt me fijner dan lezen op je telefoon als het ook op de ereader kan? Maar misschien kan het voor sommige gebruikers wel handig zijn, maar zelf snap ik het nut niet.
Ik neem mijn Kindle elke dag mee, ondanks dat ik tegenwoordig geen lange reistijd meer heb. Toch krijg ik vaak tijdens het wachten hier en zitten daar een pagina of 25-30 uit, per rit. (Dat is ongeveer 50 minuten lezen.) Dan ben ik dus al 60 pagina's per dag verder, oftewel een boek per week, alleen al in het OV.

Ik zou nooit op mijn telefoon of op een tablet lezen. Die zijn bij dit zonnig weer onleesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:38

Wailing_Banshee

You're Next

Katsunami schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 17:40:
[...]
Traditioneel wordt de Kindle in september aangekondigd, met bijna directe beschikbaarheid in de US, beschikbaarheid in de UK en DE in oktober/december, en meestal is hij vanaf februari internationaal te bestellen.
Dat hebben ze dan de afgelopen jaren aangepast, want toen de Kindle 3 Keyboard uit kwam, hadden wij hem bijna gelijk in huis met de Amerikanen... (die van ons was alleen iets langer onderweg omdat hij nog wat water moest oversteken...) Het is gewoon wie het eerst komt, die zal ook een apparaat van de eerste batch krijgen

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
Katsunami schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 20:15:
[...]

Als je een boek bij Amazon koopt, dan staat het al in de cloud aldaar. Dan hoef je het er natuurlijk niet meer zelf heen te mailen met Calibre.

[...]

Ik haat zooi die ik niet zelf kan controleren als het om mijn zelf gekochte media en software gaat. Ik wil niet afhankelijk zijn van een fabrikant om dingen te kunnen gebruiken, ook niet als het 'handig' is.
Helemaal mee eens. Maar gezien het aanbod van Nederlandse boeken op amazon, ga ik daar waarschijnlijk toch geen boeken halen. Ik heb al mijn boeken dan toch al op mijn computer dus de Cloud is alleen een service voor mij. Mocht amazon verdwijnen/rare dingen gaan doen heb ik altijd de USB kabel nog.
[...]

Ik neem mijn Kindle elke dag mee, ondanks dat ik tegenwoordig geen lange reistijd meer heb. Toch krijg ik vaak tijdens het wachten hier en zitten daar een pagina of 25-30 uit, per rit. (Dat is ongeveer 50 minuten lezen.) Dan ben ik dus al 60 pagina's per dag verder, oftewel een boek per week, alleen al in het OV.

Ik zou nooit op mijn telefoon of op een tablet lezen. Die zijn bij dit zonnig weer onleesbaar.
Mijn werk is niet fatsoenlijk te bereiken met het OV, dus ik heb overdag niet structureel tijd om te lezen. Ik ga de ereader dan ook niet altijd meeslepen. Het is ook meer voor als ik ergens onverwacht tijd heb, en dan heb ik meestal geen tas mee maar mijn telefoon wel. En het is dan juist voor die korte momenten dat ik niet de juiste pagina wil opzoeken, dan kan ik net zo goed niet lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Dr. Donald schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 09:06:
[...]
Mijn werk is niet fatsoenlijk te bereiken met het OV, dus ik heb overdag niet structureel tijd om te lezen. Ik ga de ereader dan ook niet altijd meeslepen. Het is ook meer voor als ik ergens onverwacht tijd heb, en dan heb ik meestal geen tas mee maar mijn telefoon wel. En het is dan juist voor die korte momenten dat ik niet de juiste pagina wil opzoeken, dan kan ik net zo goed niet lezen.
Ik heb altijd een tas bij me en daar zit mijn (ondertussen) antieke BeBook Mini in. Ik heb op elke reader een ander boek staan, dus ik hoef niet de juiste pagina op te zoeken. En kan ik dus zo even een pagina of twee lezen als ik even ergens moet staan wachten (ik carpool, dus als ik de auto niet heb, heb ik meestal wel een paar minuten om te lezen).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Heh. Het schijnt mij uitmunted vaak te lukken om exact aan het einde van een hoofdstuk te stoppen met lezen.

PS: Het zou zomaar eens kunnen zijn dat ik overstap op een geroote Onyx T68.... dat is effectief gezien een 6.8 inch 4:3 e-ink tablet. Als daar Moon+ Pro of Mantano op wordt gezet (of beiden), dan heb je een kanon van een e-reader... wat dus ook de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
Katsunami schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 01:46:
Het kan, als je een boek via mail naar de Kindle Whispersync service stuurt.

Volgens mij is het wel zo dat je wel alleen bepaalde formaten daarheen kan sturen, en komt er vooralsnog alleen een MOBI uit. Als je EPUB of AZW3 stuurt, zul je dus opmaak verliezen.

Dit kan ondertussen echter veranderd zijn. Ik heb deze functie ooit getest, maar daarna nooit meer gebruikt. Ik krijg de kriebel van clouddiensten :p
Juist, ik heb mijn kindle binnen, een boek verstuurd naar mijn kindle emailadres en hij verschijnt netjes op de kindle. Maar met geen mogelijkheid krijg ik dat boek op mijn telefoon. Blijkt uiteindelijk dat de Windows Phone app geen ondersteuning heeft voor personal documents.. Je kan dus alleen boeken die je koopt bij amazon met de app lezen.

De service afdeling van de kindle reageert wel super snel op mails, maar ze kunnen niet zo veel zeggen over of ze personal documents ondersteuning in de app gaan bouwen. Maar mijn verzoek is wel doorgestuurd naar Technical support, Jeej...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Katsunami schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 20:15:
Bij mij is de Kindle vooral een thuis-object; ik wou vooral een frontlit e-reader omdat ik vaak voor het slapen lees en dat niet meer op een telefoon/tablet wou doen. Overdag wachten waarbij ik ook recreatief kan lezen is bij mij zeer sporadisch en zeker geen dagelijkse aangelegenheid, dus om er dagelijks de Kindle voor mee te nemen zou overkill zijn. Voor dat soort momenten is de Kindle reader op m'n iPhone/iPad echt een uitkomst.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• MDF
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-07 20:41

MDF

En er komt weer een nieuwe Kindle aan. De Kindle Voyage.

http://www.amazon.com/dp/...1924735102&pf_rd_i=507846

Die staat zeker op mijn verlanglijstje. :)

Verwijderd

Hier komt de voage er niet in, minstens 80 dollar te duur en mindere specs dan de kobo aura hd (die hebben wij naast de kindle paperwhite 2 in huis). Hij valt me flink tegen van Amazon om eerlijk te zijn. Terugkeer naar de fysieke knoppen snap ik niet. Die hadden nooit weggehaald moeten worden. Verder niks bijzonders. Een 300 dpi of de huidige van mijn paperwhite 2, ik vind het persoonlijk niet beter lezen (kobo aura hd heeft beter scherm dan de paperwhite 2).

Maar vooral de prijs. Als je hem trouwens in Duitlsand ophaalt kost hij rond de 190 euro straks. Maar voor 170 euro heb je een kobo aura hd + 32 GB geheugenkaart en dat is mijn inziens een leuker ding dan de nieuwe Voyage.

Een teleurstelling eigenlijk. Ik zou zeker even de kobo h20 of aura hd vergelijken straks met de voyage. Ik vermoed dat het dan duidelijk wordt dat de kobo een betere keuze is. Meer geheugen, mooier ontwerp, veel meer instelmogelijkheden etc.

Niet dat ik niet gek op mijn paperwhite 2 ben, maar zet hem niet zomaar op je verlanglijst, er zijn vergelijkbare top producten die wellicht beter bij je passen.

• MDF

MDF

Kobo heeft me teveel kuren. Heb met mijn kindle nooit storingen of vastlopers, met mijn Kobo Glo had ik er toch wel vaker last van, plus de irritante glitch van dubbele collecties wat nog steeds niet opgelost is als ik het goed gezien heb. Is toch van de gekke dat je een hele nieuwe account moet maken en dan Kobo al je boeken moet laten overzetten om die glitch op te lossen. Tenzij ik anders hoor dat Kobo Aura minder problemen heeft..dan zou ik misschien overstag gaan. Was eigenlijk van plan om de nieuwe iPad Mini te kopen die er ook aan zit te komen..maar als ik moet kiezen dan zou ik waarschijnlijk toch voor de nieuwe kindle gaan.

Verwijderd

Ik gebruik de hele kobo account niet. De software is iets instabieler dan bij amazon (waar het nooit misgaat), maar met de meest recente firmware draait hij vergelijkbaar met de kindle. Maar die glitch weet ik niet, ik zet alles via calibre erop en heb ook geen wifi op de kobo aanstaan.

Ik zou wat reviews en vergelijkingen straks afwachten (op bijv. www.goodereader.com). Ik heb het sterke vermoeden dat de nieuwe Kindle niet heel positief zit als je hem afzet tegen de kobo.

Hou anders ook dit topic even in de gaten:
\[e-readers] Kobo Glo / Mini / Touch / Aura

Zelf zou ik als ik een nieuwe reader wilde hebben voor de paperwhite 2 gaan. Scheelt je bijna 75 euro / 80 dollar en heb je bijna alle pluspunten van een nieuwe ereader voor een redelijk normale prijs (incl. hoes heb je hem voor de prijs van een Kobo aura hd). Moet je hem wel in een DHL punt in Duitsland halen (of hier bestellen als Amazon haar NL winkel opent.

Maar mijn inziens betaal je echt teveel voor de Voyager, het is meer een plus versie van de paperwhite 2, maar dan veel en veel duurder.

Nieuwe ipad is ook erg leuk, zelf lees ik er niet zoveel op, maar dat komt omdat ik als ik aan het lezen ben altijd denk: ik kan wel even een muziekje opzetten en dan doe ik spotify aan en voordat ik het weet zit ik youtube te kijken ipv te lezen. Maar dat probleem zal wel niet iedereen hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2014 18:57 ]

• MDF

MDF

Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2014 @ 18:50:
Ik gebruik de hele kobo account niet. De software is iets instabieler dan bij amazon (waar het nooit misgaat), maar met de meest recente firmware draait hij vergelijkbaar met de kindle. Maar die glitch weet ik niet, ik zet alles via calibre erop en heb ook geen wifi op de kobo aanstaan.

Ik zou wat reviews en vergelijkingen straks afwachten (op bijv. www.goodereader.com). Ik heb het sterke vermoeden dat de nieuwe Kindle niet heel positief zit als je hem afzet tegen de kobo.

Hou anders ook dit topic even in de gaten:
\[e-readers] Kobo Glo / Mini / Touch / Aura

Zelf zou ik als ik een nieuwe reader wilde hebben voor de paperwhite 2 gaan. Scheelt je bijna 75 euro / 80 dollar en heb je bijna alle pluspunten van een nieuwe ereader voor een redelijk normale prijs (incl. hoes heb je hem voor de prijs van een Kobo aura hd). Moet je hem wel in een DHL punt in Duitsland halen (of hier bestellen als Amazon haar NL winkel opent.

Maar mijn inziens betaal je echt teveel voor de Voyager, het is meer een plus versie van de paperwhite 2, maar dan veel en veel duurder.

Nieuwe ipad is ook erg leuk, zelf lees ik er niet zoveel op, maar dat komt omdat ik als ik aan het lezen ben altijd denk: ik kan wel even een muziekje opzetten en dan doe ik spotify aan en voordat ik het weet zit ik youtube te kijken ipv te lezen. Maar dat probleem zal wel niet iedereen hebben.
Ik heb de paperwhite 2 al. Als ik een nieuwe reader zou kopen zou mijn broer de 2 krijgen die zit daar namelijk de hele tijd al naar te kijken. Ik zat de iPad mini te overwegen voor te lezen ja omdat ik mijn boeken ongeveer overal vandaan haal, Kobo, Bol, Amazon noem het maar op. Is natuurlijk makkelijk dat je dan niets hoeft te converteren en gewoon de apps hoeft de downloaden. Bedankt voor de link, zal het zeker in de gaten houden.

• MDF

MDF

Hands-on video van de Kindle Voyage.

http://www.theverge.com/2...reader-price-announcement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MDF schreef op donderdag 18 september 2014 @ 19:14:
Ik heb de paperwhite 2 al. Als ik een nieuwe reader zou kopen zou mijn broer de 2 krijgen die zit daar namelijk de hele tijd al naar te kijken. Ik zat de iPad mini te overwegen voor te lezen ja omdat ik mijn boeken ongeveer overal vandaan haal, Kobo, Bol, Amazon noem het maar op. Is natuurlijk makkelijk dat je dan niets hoeft te converteren en gewoon de apps hoeft de downloaden. Bedankt voor de link, zal het zeker in de gaten houden.
Wellicht kan je dan beter bij de paperwhite 2 blijven, ik vermoed dat de firmware nog 1 keer aangepast gaat worden met wat de voyager nu nieuw kan (bijv. onderstrepen en uitleg van woorden). Je moet dus even afwegen of de prijs opweegt tegen het hebben van fysieke knoppen (die heb ik graag, maar ze zijn wel reteduur voor de meerprijs) en de verlichting die automatisch gedimt kan worden (daar zie ik niet zoveel voordeel van in). Het scherm is volgens iedereen fantastisch, maar als ik de paperwhite 2 met de kobo aura hd vergelijk (die een beter scherm heeft), dan is het niet zo spannend.
Wel een mooi ding

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2014 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-10 20:10

Denko

|{ing Øf ßlitz

Mooi ding inderdaad. Wij hebben in huis een paperwhite (ikke) en een paperwhite 2 (mijn vriendin) en deze zal wel netjes worden overgeslagen. Niet dat die slecht is overigens, maar de paperwhite is gewoon (voorlopig) alles wat ik nodig heb.

Die resolutie en kleur.......dan trek ik mijn portemenee weer.

PSN & XBL: Denkoyugo

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:16
Belachelijke prijzen als je de 'gewone' Kindle wilt kopen.
79 dollar voor de Amerikanen, voor ons 99 dollar. Eenmaal met verzending en al zit je op 145 (!) dollar voor de goedkoopste Kindle (113 euro). Bij Amazon Duitsland kost ie 59 euro all in en dat is dus zelfs goedkoper dan die 79 dollar... Tja, laat ik hem wel verzenden naar zo'n pakketjesophaalpunt in Kranenburg of Kleve, ben ik binnen amper half uur rijden en kan ik meteen boodschappen etc. doen. Of Amazon moet nog ff heel snel met een Amazon Nederland komen voor dezelfde prijs...

Voyage kost overigens 189 euro in Duitsland, wat ik dan wel weer prijzig vindt als je het vergelijkt met de 199 dollar in USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Hmm als ik het goed begrijp kan je met de nieuwe kindle Voyage nu boeken delen met je familie, het heet de familie bibliotheek.

http://www.huffingtonpost...id=tweetlnkushpmg00000031

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

MDF schreef op zondag 21 september 2014 @ 11:28:
Hmm als ik het goed begrijp kan je met de nieuwe kindle Voyage nu boeken delen met je familie, het heet de familie bibliotheek.

http://www.huffingtonpost...id=tweetlnkushpmg00000031
Wat ik begrijp kun je nu boeken delen met je familie, ongeacht welk apparaat je ze van leest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie upgrade, je ziet goed dat de Kindles nu echt volwassen zijn geworden met een bredere productlijn. Want Amazon ziet de Voyager blijkbaar niet als een vervanger van de Paperwhite 2 maar plaatst die erboven als het Flagship model.

Nice, zelfs de basic Kindle heeft nu ook een touchscreen gekregen. Dat model is denk ik voor veel mensen meer dan genoeg en is een regelrecht koopje.

Wanneer Amazon echt naar Nederland komt en ze hier in de grabbelbakken van de Mediamarkt stapels hoog liggen kunnen andere ereaders zoals Kobo wel gaan inpakken. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Wailing_Banshee schreef op zondag 21 september 2014 @ 11:30:
[...]

Wat ik begrijp kun je nu boeken delen met je familie, ongeacht welk apparaat je ze van leest...
Klopt ja maar dat zal dan software update zijn en meestal moet je daar even op wachten. Bij de Voyage is het gelijk al beschikbaar.

Hmm voyage begint steeds aantrekkelijker voor me te worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MDF schreef op zondag 21 september 2014 @ 12:33:
Hmm voyage begint steeds aantrekkelijker voor me te worden. :)
De paperwhite 2 heeft Amazon ook een tijd verkocht met een firmware die wat meer kon, maar na een half jaar was de firmware voor de paperwhite 1 er ook van voorzien. Denk dat het met dat family plan ook het geval zal zijn.

Maar wie gaat zijn ereader nu delen met zijn gezin? Ik niet. We lezen altijd 's avonds en dan kan je niet tegelijk met dat apparaat aan de slag. Voor een familie lijkt het me slimmer 3 of 4 keer het goedkoopste model te nemen, ben je evenveel kwijt en heeft ieder zijn eigen apparaat :+

Maar jullie vinden dat een interessante optie? Ik begrijp het denk ik niet zo?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2014 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Verwijderd schreef op zondag 21 september 2014 @ 18:25:
[...]

De paperwhite 2 heeft Amazon ook een tijd verkocht met een firmware die wat meer kon, maar na een half jaar was de firmware voor de paperwhite 1 er ook van voorzien. Denk dat het met dat family plan ook het geval zal zijn.

Maar wie gaat zijn ereader nu delen met zijn gezin? Ik niet. We lezen altijd 's avonds en dan kan je niet tegelijk met dat apparaat aan de slag. Voor een familie lijkt het me slimmer 3 of 4 keer het goedkoopste model te nemen, ben je evenveel kwijt en heeft ieder zijn eigen apparaat :+

Je deelt niet iemand zijn kindle, je deelt de boeken met verschillende kindles of als iemand een fire heeft kan je ook apps delen of films. Maar het is dus voor families waar meerdere mensen al een kindle hebben. Wat in Amerika heel veel voor komt dat hele families allemaal kindles hebben. Voorbeeld, als ik de Voyage koopt, krijgt mijn broer mijn oude paperwhite 2. Koop ik een boek wat hem ook interesseerd kan ik gewoon zijn account aan mijn kindle toevoegen en op die manier het boek delen, of visa versa. Zo begrijp ik het tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

En vergeet niet de verschillende Kindle apps. Heb je als familielid geen ereader, dan heb je misschien nog wel Kindle op je telefoon of tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Verwijderd schreef op zondag 21 september 2014 @ 18:25:
[...]

Ik persoonlijk vind het niet zo interessant, maar dat is omdat we met z'n tweeën maar 1 Amazon account hebben. We hebben toch allebei dezelfde smaak in boeken. Maar als je beide (en alle kinderen die er mogelijk zijn) allemaal een eigen account hebben, kun je op deze manier wel alle boeken lezen die in de "boekenkast" staan.

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op maandag 22 september 2014 @ 07:55:
Ik persoonlijk vind het niet zo interessant, maar dat is omdat we met z'n tweeën maar 1 Amazon account hebben.
Dat had ik ook eerst (1 account). Ik gebruikte echter 2 kindle's en soms kwamen dan mijn mappen op de kindle van mijn vrouw als ze wifi aangezet had. Dus daar ben ik maar mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-10 23:19
Amazon gaat vanaf vandaag via een Nederlandse website Nederlandse ebooks en e-readers leveren, aldus nu.nl. Kennelijk komt er ook een tijdelijke aanbieding van de Paperwhite 2 voor 109 euro.

Op dit moment heb ik een Kindle 3. Die begint langzamerhand wat problemen te vertonen (freezes, restarts), dus misschien toch maar eens kijken of de Paperwhite 2 voordelen biedt. De Voyage ziet er mooi uit, maar ik ben er nog niet uit of die een prijs van € 189 rechtvaardigt.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Als ik naar Amazon.nl ga, en klik op de link op de hoofdpagina voor de paperwhite, krijg ik een knop voor m'n neus die me doorstuurt naar amazon.de...

Edit: dit is dan de tekst:

Koop online via Amazon.de:
EUR 100,66
Dit is een tijdelijke actieprijs voor de feestdagen van EUR 99 (was EUR 129) plus 21% btw en gratis verzending vanuit Duitsland.

[ Voor 40% gewijzigd door Wailing_Banshee op 12-11-2014 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Zit er nog een risico aan het overzetten van je account naar de Nederlandse omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Niet dat ik kan bedenken. Het kan mogelijk verschillen met zich meebrengen in de prijzen die gehanteerd worden voor buitenlandse boeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-10 23:19
Dit is wat ik er over kan vinden op amazon.com:
What will happen after you make Amazon.nl your default store for digital content?
• You will only transfer your Kindle eBook account. After you transfer your Kindle account, if you want to purchase physical goods, Apps, or Games, please visit Amazon.com.
• You will continue to have access to all of your past eBook purchases.
• If you currently have magazine or newspaper subscriptions, they will be cancelled and you will receive a pro-rated refund.
• Amazon.nl supports Visa, MasterCard and American Express.

Simply click the button above to get started. By clicking the button, you're also agreeing to all of the terms found here. If you do not like the change and prefer to continue shopping on Amazon.com for digital content, you can revert the change anytime through Country Settings under Manage Your Content and Devices page.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Wailing_Banshee schreef op woensdag 12 november 2014 @ 07:43:
Als ik naar Amazon.nl ga, en klik op de link op de hoofdpagina voor de paperwhite, krijg ik een knop voor m'n neus die me doorstuurt naar amazon.de...

Edit: dit is dan de tekst:

Koop online via Amazon.de:
EUR 100,66
Dit is een tijdelijke actieprijs voor de feestdagen van EUR 99 (was EUR 129) plus 21% btw en gratis verzending vanuit Duitsland.
Is dat ding 100 euro waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Hangt ervan af wat je zoekt... Ik heb hem net besteld voor mijn man, voor hem is vooral dat achtergrond licht erg handig (hij heeft nu een Kindle Touch). Ik had al een e-reader met achtergrond licht, en vind het toch wel erg handig. Hij is in ieder geval niet duur, vergeleken met andere soortgelijke readers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 16:01
Je kan kijken naar de Kobo Glo. Zelfde idee alleen zonder Amazon lock-in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop dan voor twee tientjes meer de Kobo Aura, die is in alle opzichten beter.

Overigens valt de vendor-lockin prima te omzeilen, met Calibre kun je heel gemakkelijk alle ebooks omzetten naar een formaat dat de Kindle wel slikt, en daarnaast indien gewenst ook je ebooks mooi catalogiseren. Ook DRM moet je er via een plugin af kunnen halen maar daar weet ik verder het fijne ook niet van.

Hoe dan ook, als je regelmatig leest is het de investering meer dan waard om een fatsoenlijke e-reader te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Crazyanz schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:02:
Ik heb geen last van die Amazon lock-in... we hebben vanaf het begin af aan al allebei een andere reader. Hij had de Kindle, ik had de Sony 650 (en m'n BeBook Mini). Overbrengen (via Calibre) van het een naar de ander is nooit een probleem geweest.

En als ik al een apparaat koop wat verbonden is aan een store, zou ik zeker voor de Kindle gaan. Ik koop bijna alles bij Amazon... (lees zo goed als nooit Nederlandstalige boeken). Ik heb daar nu 8 apparaten gekoppeld staan (moet toch eens kijken, want volgens mij kunnen er twee weg...), waaronder 1 Kindle (de Kindle Touch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:24:
Koop dan voor twee tientjes meer de Kobo Aura, die is in alle opzichten beter.
Verklaar je eens nader, ik denk namelijk dat je niet weet waar je over praat.

Ik heb zowel een Kobo Aura HD als een paperwhite 2 en wat je zegt klopt echt niet. Alleen de stabiliteit van de software is bij Kobo echt een lachertje vergeleken met de ereaders van Amazon. De kobo loopt per week 2 keer bij ons vast, de Paperwhite nooit, echt nooit.

PDF afhandeling bij de Kobo's is een lachertje vergeleken met die van Amazon, genoeg video's over te vinden.

Zijn beide goede ereaders hoor, daar niet van, maar Amazon is toch echt nog wel een klasse beter qua software dan de kobo. Maar een ieder kan het kobo topic wel lezen en het Amazon topic en dan wat youtube reviews bekijken en een keuze maken, maar laten we het hier over feiten hebben en niet over meningen en gevoelens.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2014 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 00:18
Ik vind de optie om draadloos boeken naar mijn Kindle te sturen vanuit Calibre toch wel erg fijn, en volgens mij kan dat niet met Kobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:20:
[...]

Ik heb zowel een Kobo Aura HD als een paperwhite 2 en wat je zegt klopt echt niet. Alleen de stabiliteit van de software is bij Kobo echt een lachertje vergeleken met de ereaders van Amazon. De kobo loopt per week 2 keer bij ons vast, de Paperwhite nooit, echt nooit.

PDF afhandeling bij de Kobo's is een lachertje vergeleken met die van Amazon, genoeg video's over te vinden.

Zijn beide goede ereaders hoor, daar niet van, maar Amazon is toch echt nog wel een klasse beter qua software dan de kobo. Maar een ieder kan het kobo topic wel lezen en het Amazon topic en dan wat youtube reviews bekijken en een keuze maken, maar laten we het hier over feiten hebben en niet over meningen en gevoelens.
Ik reageerde op de post van Crazyans die de GLo adviseerde. Ik bedoelde met mijn opmerking dat de Aura ten opzichte van de Glo duidelijk de betere prijs-kwaliteitverhouding heeft. Ik heb zelf duidelijk de voorkeur voor de Kindle.

De discussie Kindle vs Aura voer ik trouwens nog dagelijks met mijn vriendin (fervent pro-kobo), maar ik vind dat ik win met mijn Kindle :).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2014 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:31:
[...]

De discussie Kindle vs Aura voer ik trouwens nog dagelijks met mijn vriendin (fervent pro-kobo), maar ik vind dat ik win met mijn Kindle :).
_O- Uitstekende redenatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja ik ben aan de Kindle gegaan nadat mijn Kobo mini na acht maanden mors- en morsdood was. Toen was ik wel even klaar met Kobo. Die van mijn vriendin doet het trouwens meestal prima hoor, die loopt maar 1 keer per 2 maanden volledig vast. Mijn Kindle gewoon niet. Dat is toch wel een groot voordeel. Enige voordelen van de Aura is dat hij ietsjes mooier is (maar who cares bij een E-reader) en de batterij gaat wel iets langer mee (maar die van mijn Kindle ook lang zat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

[...]
Gelukkig heb ik een echtgenoot die het allemaal niets kan schelen, zolang het maar werkt (ik ben de gadget fan in huis, hij niet). Maar mijn Sony (650) is nog het best van allemaal (hoewel hij z'n leeftijd begint te tonen :P)

Ik kreeg als verzenddatum tussen de 15e en 17e. Dus hopelijk komt hij zaterdag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoelde met mijn opmerking dat de Aura ten opzichte van de Glo duidelijk de betere prijs-kwaliteitverhouding heeft. Ik heb zelf duidelijk de voorkeur voor de Kindle.
excuus, had ik gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had ik door, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:20:
[...]

Ook eens even reageren, zo vaak ben ik niet hier op het forum.

Vorige maand net over de grens een Paperwhite2 gekocht bij de MM voor Eur. 109,-. Aangezien ik vroeger vaak door Duitsland met de trein reisde en vaak op het perron een duits boek kocht, nu binnen een maand (via de US-site) pakweg een 15-tal duitse boeken via amazon-usa direct op de Kindle gekocht. Na een week overigens via de duitse site de leather-cover (magnetisch) toe laten sturen. Kan niet anders zeggen, een super apparaat.

Toch is hij me laatst gecrasht. Sinds dien werken mij oude folders niet meer goed, ik moet de view/sortering op folders zetten wil ik de oude folders ueberhaupt zien. Nieuwe folders laat hij wel zien.

Grappig interessant, sinds ergens midden vandaag kan ik nu in de store settings zowel Nederland als Amerika kiezen. Sommige boeken zijn echt veel goedkoper (tijdelijk?) in de nederlandse store...

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:57
Op saturn.de staan de kindles redelijk goedkoop (60 euro voor een kindle 4 touch, 100 euro voor een kindle paperwhite). Nu ben ik aan het twijfelen om gewoon naar daar te gaan en ze me daar te kopen. Maar kloppen die prijzen online en zijn ze ook zo geprijst in de fysieke winkels?

Anders moet ik toch maar eens gaan kijken dan!

• Katsunami
  • Niet online
Als je de DRM op de boeken laat ja; dan kun je alleen maar gedonder krijgen, ook bij Kobo.

Gewoon Calibre installeren, de Apprentice Alf plugins opzoeken met Google, en je kunt elk formaat op elke reader zetten.

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-10 09:37
Tarkin schreef op donderdag 13 november 2014 @ 12:53:
Op saturn.de staan de kindles redelijk goedkoop (60 euro voor een kindle 4 touch, 100 euro voor een kindle paperwhite). Nu ben ik aan het twijfelen om gewoon naar daar te gaan en ze me daar te kopen. Maar kloppen die prijzen online en zijn ze ook zo geprijst in de fysieke winkels?

Anders moet ik toch maar eens gaan kijken dan!
De paperwhite kun je in ieder geval via amazon zelf bestellen voor dat geld

• Tarkin
enzoronald schreef op donderdag 13 november 2014 @ 13:51:
[...]

De paperwhite kun je in ieder geval via amazon zelf bestellen voor dat geld
Ik heb eens getest (het is voor de belgische markt he!). En toen kwam het voor een paperwhite op 161 euro uit.

Aangezien ik nog een gratis NMBS ticket heb liggen, kan ik voor 7 euro heen en terug tot in aachen geraken. Daar 3 paperwhites kopen voor 100 euro/stuk, dat is dan natuurlijk wat voordeliger dan 480 euro te betalen he ;)

Maar ik weet niet of het enkel de online prijzen zijn die zo goedkoop zijn.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Tarkin schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:29:
[...]

Ik heb eens getest (het is voor de belgische markt he!). En toen kwam het voor een paperwhite op 161 euro uit.

Aangezien ik nog een gratis NMBS ticket heb liggen, kan ik voor 7 euro heen en terug tot in aachen geraken. Daar 3 paperwhites kopen voor 100 euro/stuk, dat is dan natuurlijk wat voordeliger dan 480 euro te betalen he ;)

Maar ik weet niet of het enkel de online prijzen zijn die zo goedkoop zijn.
Als ze hem al hebben liggen in de offline winkel...

Kun je hem niet bestellen en in de winkel ophalen? Vaak zijn winkels zelf ook ophaalpunten...

• Tarkin
Net een gesprek gevoerd met de vestiging in Aachen, Aangezien mijn duits niet zo denderend is en hun engels onbestaande heb ik het maar half begrepen. Maar ik denk dat ze nog voorradig zijn.
Dus de zaterdag ga ik maar eens gaan kijken.

Online bestellen gaat niet, aangezien je een duits adres moet kunnen opgeven. Ook als je ze zelf afhaalt in de winkels.

Verwijderd

Tarkin schreef op donderdag 13 november 2014 @ 15:00:
Ook als je ze zelf afhaalt in de winkels.
je moet zo'n duits dhl afhaaladres gebruiken, vul als adres waar je woont gewoon een adres van een hotel in :P

Verwijderd

zouden we eigenlijk een nederlandse firmware krijgen nu amazon.nl bestaat? Lijkt me wel?

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 19:35:
zouden we eigenlijk een nederlandse firmware krijgen nu amazon.nl bestaat? Lijkt me wel?
Als je naar de Paperwhite pagina gaat, staat er dit:

"De Kindle Paperwhite heeft momenteel geen ondersteuning voor Nederlandstalige navigatie
De komende weken komt een automatische software-update uit, met Nederlandse taalondersteuning. "

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:51

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Tarkin schreef op donderdag 13 november 2014 @ 15:00:
Net een gesprek gevoerd met de vestiging in Aachen, Aangezien mijn duits niet zo denderend is en hun engels onbestaande heb ik het maar half begrepen. Maar ik denk dat ze nog voorradig zijn.
Dus de zaterdag ga ik maar eens gaan kijken.

Online bestellen gaat niet, aangezien je een duits adres moet kunnen opgeven. Ook als je ze zelf afhaalt in de winkels.
Sinds de Nederlandse Amazon geopend is (gisteren), is het wel degelijk mogelijk om op amazon.de een kindle te bestellen en in Nederland te laten bezorgen. Totaalbedrag voor een Paperwhite (wifi) is dan bv. €100,66 (net even getest).

Ik weet trouwens niet waarom amazon.nl voor Kindles nog gebruikmaakt van de Duitse site; ik neem aan dat dat in de toekomst zal veranderen. De taalovergang is uiteraard niet erg klantvriendelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Pathfinder op 13-11-2014 20:04 ]

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op donderdag 13 november 2014 @ 19:55:
Als je naar de Paperwhite pagina gaat, staat er dit:

"De Kindle Paperwhite heeft momenteel geen ondersteuning voor Nederlandstalige navigatie
De komende weken komt een automatische software-update uit, met Nederlandse taalondersteuning. "
Tof.

Ik lees wel voornamelijk Engels op dat ding, maar op de een of andere manier bevalt een Nederlands menu mij beter. Ik hoop alleen niet dat de wikipedia pagina's dan ook Nederlands worden, anders zet ik hem weer snel terug op de Engelse taal. Gebruik het niet supervaak, maar soms is het wel handig voor wat technische boeken.

• Katsunami
  • Niet online
Zou deze update naar de Kindle Paperwhite 1 worden gebackport? Dat zou wel mooi zijn, mocht ik deze reader ooit willen verkopen (wat ik eigenlijk niet denk). Voor mij persoonlijk doet het er niet toe; ik gebruik al mijn apparaten in het Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Katsunami schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:35:
Zou deze update naar de Kindle Paperwhite 1 worden gebackport? Dat zou wel mooi zijn, mocht ik deze reader ooit willen verkopen (wat ik eigenlijk niet denk). Voor mij persoonlijk doet het er niet toe; ik gebruik al mijn apparaten in het Engels.
Er staat niets bij de simpele Kindle versie, de Voyage heeft hem volgens mij al, en alleen de Paperwhite heeft die melding. Nu weet ik niet of er veel verschil bestaat tussen de twee Paperwhites, dus of de firmware van de ene ook werkt op de andere...

Pagina: 1 ... 17 ... 22 Laatste

Let op:
Voor vragen omtrent het importeren, aankopen of naar Nederland verschepen van de Kindle kun je terecht in Shopping Forum.