Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Als je nog geen PW hebt, kan ik me voorstellen dat je upgrade, maar verder zie ik er geen toegevoegde waarde in. Mijn ouders hebben beide nog een Kindle 3. Voor hun ga ik deze kerst een PW2 aanschaffen, maar voor mezelf blijf ik gewoon bij de PW1. Ik lees er alleen maar op en ik merk dat ik niet zo heel kritisch ben als een aantal mensen hier. Ik verander nooit wat aan de opmaak van de boeken (behalve de afmetingen van de covers) en de verlichting staat bij mij altijd zo laag dat je het kan vergelijken met een ouderwetse paperback :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denko schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:35:
[...]

Ik ben eigenlijk wel op het punt gekomen waar de enige upgrade voor mij nog is kleur. De rest is allemaal leuk en aardig, maar mijn kindle doet het goed zat.
Dat heb ik ook. Tekst op de PW2 is retescherp, een nog hogere pixeldichtheid merk je niet meer. Hogere contrastwaarde mag wel, die kan niet hoog genoeg zijn. Ik verwacht eerlijk gezegd pas begin 2015 een volgend model, de nieuwe is pas net uit. Amazon is nooit zo snel met nieuwe modellen, het zijn tenslotte geen smartphones. Een glasplaat lijkt mij trouwens niets, zit je continue in een spiegeltje te kijken.

Ik ben erg tevreden over mijn PW2. Pas over een jaar of 4 wordt het tijd voor een nieuwe. Dan is er misschien wel zoiets als de nieuwe Kindle:

Afbeeldingslocatie: http://cdn2.mos.techradar.futurecdn.net//classifications/computing/mobile-computing/notebooks-and-tablet-pcs/OLPC/non4x3/reading_V3_web-580-90.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miss_80 schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:50:
Ik verander nooit wat aan de opmaak van de boeken (behalve de afmetingen van de covers) en de verlichting staat bij mij altijd zo laag dat je het kan vergelijken met een ouderwetse paperback :-D
er moet natuurlijk wel wat getweaked worden aan de boeken die je leest en als je graag op tweakers komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Miss_80 schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:50:
... en de verlichting staat bij mij altijd zo laag dat je het kan vergelijken met een ouderwetse paperback :-D
Dat is dan ook een van de betere instellingen. Je kunt ook het scherm nog witter maken, maar je moet stoppen zodra je de verlichting begint te zien, anders is het geen verschil meer met een tablet. Dan is het (althans, in mijn ogen) zelfs slechter.

Ik gebruik de verlichting van de Kindle om de pagina helderder te maken, niet om hem te verlichten. De Kindle zelf is daarom nooit de primaire lichtbron als ik het kan voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 18:12:
[...]

er moet natuurlijk wel wat getweaked worden aan de boeken die je leest en als je graag op tweakers komt :+
_O- dacht dat alleen voor het apparaat gold. My bad ;)

eerlijk is eerlijk, ik heb 1 boek bewerkt in sygil toen ik echt knettergek werd van alle enters die ze erin gestopt hadden. Ik had geloof ik 3 regels op een pagina. TE irritant om doorheen te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de Paperwhite is nu nieuwe firmware uit met Goodreads.com, Cloud Collections, Kindle FreeTime voor kinderen en bug fixes. Het is een full update: meer dan 180 MB.

www.goodreads.com is een tijd geleden gekocht door Amazon en bijzonder fijn voor book recommendations. Net zoiets als Netflix doet, maar dan voor boeken.

Je hebt op dit moment hiervoor alleen nog wel een Amerikaans Amazon account nodig.

Afbeeldingslocatie: http://media.corporate-ir.net/media_files/IROL/17/176060/7-showme-goodreads-loading-lg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.corporate-ir.net/media_files/IROL/17/176060/10-showme-goodreads-friends-lg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gigaom2.files.wordpress.com/2013/09/amazon-goodreads-kindle-e1378229982817.jpg?w=535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ten eerste is dit op het moment voor zover ik weet alleen voor de PW2.
Ten tweede heb ik geen vrienden die Goodreads gebruiken.
Ten derde gebruik ik Goodreads zelf ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:37
Ik gebruik Goodreads wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga gelijk aan de slag, goodreads is zo fantastisch Kansunami. Als je in het Engels leest is het zo fantastisch, ook al heb je geen vrienden die het gebruiken, de groepen in goodreads zijn van een erg erg hoog niveau, niets vergelijkbaars voor nieuwe boektips, leuke leesclubs, etc.

Ik zit bij een aantal clubjes en dan lees je elke maand 1 boek en klets je erover, fantastisch is dat, zo leuk. En heel bijzondere clubjes zoals mensen die bepaalde soort historische romans lezen en ga zo maar door. Alles kan je daar vinden, je kan het zo exact aanmeten aan jouw eigen smaak dat het een heel krachtige bron is.

Zo, nu even uitzoeken hoe ik dat erop krijg. Ik heb geen idee of ik een Amerikaanse account heb, maar we gaan even knutselen.

Edit: mmm, zie nog niks voor de paperwhite 1. Trage updates ook altijd bij amazon, geef mij ook dit, ik wil er graag gebruik van maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, Goodreads is echt iets bijzonders voor de boekenlezer. Ik dacht eerst ook meh, Facebook voor boeken, maar het is zoveel meer dan dat. Vooral de automatische boeken aanbevelingen mij al heel wat verrassende boeken keuzes opgeleverd.

Heel slim van Amazon dat ze dit jaar Goodreads hebben gekocht en dit nu ook in de nieuwste Kindle's stoppen. Ook hun app zoals op de iPad werkt erg fijn en gratis. Met de ingebouwde barcode scanner kun je ook gelijk je eigen boekenkast inventariseren en met de Calibre plugin ook een selectie van je ebooks. En nu ook op de Kindle. Inmiddels heeft Goodreads meer dan 20 miljoen gebruikers en 450 miljoen unieke boeken.

Vanochtend stond Goodreads ook opeens in de taakbalk van de Kindle Paperwhite.
Het werkt nu dus ook voor Nederlandse accounts! Na de firmware update 5.4.2.

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/G/01/support_images/GUID-9D6AA682-904F-40F8-BC7F-9924E8AE3299_en-US.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn-static.zdnet.com/i/r/story/70/00/013272/goodreads-v1-620x359.png?hash=MzIxZGH1AJ&upscale=1

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2013 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cr0N, jij hebt dan een kindle paperwhite 2?

Ik heb op mijn paperwhite 1 nog niet die G knop namelijk. Meestal gebruik ik het op de ipad, dus dat is op zich wel prima, maar ik zit in een sf / fantasy clubje en de meesten hebben ook veel op goodreads staan en de ipad is vaak door mijn kids in gebruik. Ik denk alleen niet dat ik mijn meest favoriete deel op goodreads goed kan benaderen (groups). Althans, dat haal ik niet uit de screenshots die ik zie.

Het is volgens sowieso de vraag of de paperwhite 1 wel goodreads e.d. krijgt, ik neem aan dat het simpel kan, maar volgens mij vinden ze het ook wel goed om het alleen voor de paperwhite 2 te gebruiken omdat er veel mensen nog niet overstappen van model 1 naar 2.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2013 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dikkiedikdik: ja, ik heb een Paperwhite 2. Las dat Amazon nu ook een software update voor de Kindle Fire heeft uitgebracht met Goodreads. Dus mogelijk brengt Amazon de update gefaseerd uit per model. Ik zou de Amazon update site dus goed in de gaten houden, want de automatische update is altijd traag met de uitrol. Ik heb de update ook handmatig gedaan.

Amazon heeft Goodreads dit jaar overgenomen, dus verwacht eigenlijk wel dat ze het op alle modellen gaan uitbrengen, mits de hardware het aan kan natuurlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2013 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 15:05
Ik heb sinds een week de Kindle Fire HDX 7" en die bevalt prima. Het is alleen wel jammer dat de Netflix app niet geinstalleerd kan worden wegens regionale beperkingen. Je zou toch zeggen dat dit nu wel zou mogen nu we Netflix officieel in Nederland hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-07 20:41

MDF

Ik kan niet eens een netflix account aanmaken op de nederlandse site want hij laat me niet met paypal betalen..nou dan niet toch?

Heb goodreads nu ook op mijn PW2. ziet er echt heel goed uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 15:05
Het is me nu wel gelukt door handmatig de netflix apk te installeren.
Ik heb nu ook alle Google apps geinstalleerd, perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MDF schreef op woensdag 04 december 2013 @ 12:42:
Ik kan niet eens een netflix account aanmaken op de nederlandse site want hij laat me niet met paypal betalen..nou dan niet toch?
Netflix gaat nog niet werken op een ereader of ik heb wat gemist :P

Maar ik heb hier ook een collega die geen netflix kon registereren omdat hij geen creditcard had, maar ik meen dat je toch met ideal wel kon betalen? Dat werkt mijn inziens even fijn als paypal.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Heb geen ideal optie gezien op de website, alleen credit card of paypal..en paypal accepteerd hij niet omdat ik niet Amerikaans ben.

Edit..hey misschien dat ze net de iDeal optie erop gezet hebben want toen ik een paar weken geleden mij wilde aanmelden gaf hij helemaal geen iDeal aan..nu wel dus heb net een account aangemaakt. :)

[ Voor 43% gewijzigd door MDF op 05-12-2013 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-10 23:10
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 22:56:
Ik weet trouwens nog niet of ik een cover ga kopen, vind ze eignelijk wat te duur (40 tot 60 dollar). Dat is gewoon bijna de helft van een nieuwe kindle?! Dat is wel wat bizar weer.

Misschien neem ik wel gewoon een washandje ofzo waar ik hem induw. Hij ligt toch alleen maar op mijn nachtkast.
De Hema heeft een neopreen sleeve voor 7"tablets die volgens mij stiekem gemaakt is voor de Kindle. Past perfect, met een afsluitbaar deel aan de bovenkant dat voorkomt dat hij er uit glijdt. Prijs onder een tientje, weet niet meer precies.
Zie er zo uit (link is voor iPad maar ziet er hetzelfde uit):
Afbeeldingslocatie: http://img.hema.nl/products/ipad-sleeve-39607046-normal-1344111914.jpg.

Edit: Zie nu dat ik reageer op een post van 1 oktober, verkeerd gezien..

[ Voor 8% gewijzigd door WaterFire op 10-12-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WaterFire schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:04:
Edit: Zie nu dat ik reageer op een post van 1 oktober, verkeerd gezien..
Ik heb inmiddels een originele cover gekocht na lang twijfelen, maar dit is wel een mooi ding. Ik ga morgen eens kijken of er ook dit soort hoezen voor een ipad air zijn, die zoek ik nu namelijk.

Wat een verbetering met de hoezen van een jaar terug bij de hema zeg, bizar. Ik ga hem bekijken, misschien ga ik hem gewoon ook kopen voor de Kindle, voor die paar euro is het wel erg mooi en wel superfijn voor een vakantie.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-10 20:10

Denko

|{ing Øf ßlitz

Erg jammer trouwens dat de goodreads (zover ik kon vinden) update niet naar de PW1 komt. Toch wel iets wat ik heel graag had gewild.
Al is het echt geen reden om up te graden. Volgende ebook reader is pas als ik een inch groter kan gaan en met kleur. Voor die tijd heb ik geen reden voor een upgrade.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Het is nog niet eens bekend welke PW2-functies wel en niet naar de PW1 komen. Ook is niets bekend over wanneer ze er komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Katsunami schreef op woensdag 11 december 2013 @ 15:39:
Het is nog niet eens bekend welke PW2-functies wel en niet naar de PW1 komen. Ook is niets bekend over wanneer ze er komen.
Ja, maar laten we eerlijk zijn, amazon is niet geweldig met kindle's ondersteunen, en er is al een update geweest voor de 1 sinds die feature in de 2 zit. Ik zie het niet meer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de updates gaan naar mijn idee ook veel te traag, maar aangezien het werkt en aangezien goodreads vast toch 10 keer beter werkt op de ipad dan op de ereader vind ik het niet heel erg. Maar die gasten zijn niet snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 11:00
Even een vraagje voor de mensen die wel eens met Calibre epubs naar mobi converten. Blijven de hoofdstuk structuur, de formatting etc. dan ook intact? Ik kom wel eens boeken tegen waar de inhoudsopgaven niet klikbaar is, de kopjes niet meer bold zijn, en hoofdstukken gewoon in elkaar doorlopen. Maar ik weet niet of dat soort fouten door epub<->mobi conversion komen. Ik heb nu een Nook ST en zit te denken aan een Kindle PW2, maar alleen als ik er fatsoenlijk epubs op kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Denko schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:50:
[...]

Ja, maar laten we eerlijk zijn, amazon is niet geweldig met kindle's ondersteunen...
Amazon ondersteunt hun Kindles meer dan zat. Je krijgt er hier en daar een extra functie bij, en voor de rest blijft de Kindle zo werken zoals hij deed toen je hem kocht.

Dat is bij Kobo wel anders. Die voegen constant functies toe, en dat levert ladingen met bugs op. Kijk maar eens in het Kobo-forum op MobileRead. Daar zijn veel mensen die zeggen dat ze graag de aanpassingsmogelijkheden van de Kobo's en de stabiliteit van de Kindle gecombineerd zouden zien. (Dat geldt voor mij ook trouwens.)
bartos88 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 12:11:
Even een vraagje voor de mensen die wel eens met Calibre epubs naar mobi converten. Blijven de hoofdstuk structuur, de formatting etc. dan ook intact? Ik kom wel eens boeken tegen waar de inhoudsopgaven niet klikbaar is, de kopjes niet meer bold zijn, en hoofdstukken gewoon in elkaar doorlopen. Maar ik weet niet of dat soort fouten door epub<->mobi conversion komen. Ik heb nu een Nook ST en zit te denken aan een Kindle PW2, maar alleen als ik er fatsoenlijk epubs op kan lezen.
Je kunt beter converteren naar AZW3 als je een nieuwe Kindle hebt. Mobi is een oud formaat.

Alles blijft prima behouden. Mijn hele bibliotheek is EPUB (op een paar uitzonderingen na), en na conversie naar AZW3 werkt dat prima op de Kindle.

[ Voor 37% gewijzigd door Katsunami op 13-12-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

epub naar mobi doe ik niet vaak, maar epub naar azw3 (wat mijn inziens beter is dan naar mobi) werkt perfect. Ik pas nog wel de css aan. Vaak zijn de epubs van dusdanig matige kwaliteit (zeker als het Nederlandse boeken zijn) dat je dat soort gedonder krijgt. Dat ligt niet aan de conversie, maar aan het bronbestand en onkunde van de scanner / leverancier / uitgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Hoe het zit met Nederlandse boeken weet ik niet, maar Engelse EPUBs van grote uitgevers geproduceerd na 2010 zijn aanzienlijk beter van kwaliteit dan die van daarvoor. Als het hele nieuwe EPUBs zijn, dan zijn ze vaak zelfs uitstekend. In geval van de >=2010 en nieuwere EPUBs hoef ik niet veel meer aan te passen. Meestal doe ik dit:

- Importeer in Calibre om de DRM eraf te halen.
- Exporteer, en kopieer die originelen ergens heen als backup.
- Fix de EPUB (meestal smaakgerelateerd: dingen zoals een inspringing verkleinen, tekst op Justify zetten, cover erin doen met een hogere resolutie als hij onder de 800 pixels hoog is, etc)
- Importeer de gefixte versies, en zet de metadata er correct in
- Converteer naar AZW3.

Gelukkig komt het vaker en vaker voor dat een EPUB gewoon goed is als je hem koopt. Als ik al eens iets download, bijvoorbeeld omdat ik een boek nergens kan kopen vanwege georestrictions waar niet omheen te komen valt, dan neem ik alleen genoegen met retailkwaliteit. Ik ga niet meer uren besteden aan het fixen van bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Ok thanks, dat is geruststellend. Ik zag bijvoorbeeld een nieuwe feature "x minutes untill the next chapter". Als de originele epub niet crappy is, zou dat na het converten dus ook wel moeten werken begrijp ik. Ik denk dat ik dan aan familie ga vragen om er met kerst eentje mee te nemen uit de UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ja, time to read werkt.

Houd er wel rekening mee dat die functie ervan uit gaat dat elk hoofdstuk binnenin het boek in zijn eigen bestand zit. Soms heb je boeken met meerdere hele korte hoofdstukken in één bestand, of met hele lange hoofdstukken in meerdere files. Dan werkt TTR dus niet zoals verwacht, maar daar kun je niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen met een Kindle met reclame, je kan heel eenvoudig via de Amazon helpdesk vragen om die reclame (gratis) weg te laten halen. Is hooguit 5 minuten werk en je hebt een reclamevrije Kindle zonder de 30$ te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigenlijk al een oplossing zonder hack dat de kindle niet alles zowel links als rechts uitlijnt?

Dus net zoals de berichten op tweakers, sommige zinnen wat langer dan andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:27:
Voor mensen met een Kindle met reclame, je kan heel eenvoudig via de Amazon helpdesk vragen om die reclame (gratis) weg te laten halen. Is hooguit 5 minuten werk en je hebt een reclamevrije Kindle zonder de 30$ te betalen.
+1, ik heb hetzelfde een tijdje terug gedaan. Wilde ervoor betalen, maar dat kon niet, toen gebeld en ze deden het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:36:
Is er eigenlijk al een oplossing zonder hack dat de kindle niet alles zowel links als rechts uitlijnt?

Dus net zoals de berichten op tweakers, sommige zinnen wat langer dan andere?
De Kindle doet die uitlijning niet zelf. De paragrafen in het boek zijn ingesteld "text-align: justify;". Als je dat weghaalt, dan is de tekst niet uitgelijnd. Als ik een boek heb dat niet is uitgelijnd, dan verander ik de CSS :P

Ik snap nooit waarom mensen die uitlijning weg willen halen. Ik vind het onprofessioneel uitzien; alsof iemand heeft geprobeerd de zinnen even lang te maken door aan het eind van de regel op Enter te drukken.

Op een forum, OK, maar niet in een heel boek...

[ Voor 19% gewijzigd door Katsunami op 18-12-2013 15:11 ]

Verwijderd

Zijn er mensen die al een custom wallpaper gezet hebben op het basic Kindle model (4/5 NT?). Ben nu wel van de reclame af, maar de standaard wallpapers vervelen ook wel snel, ondanks ik ze iedere keer maar een paar seconden zie. En aangezien we hier nog steeds op Tweakers zitten... 8)

• Katsunami
  • Niet online
Het is wel mogelijk, maar dan moet je de Kindle jailbreaken. Op MobileRead.com kun je hier zat informatie over vinden.

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:27:
Oh, dat wist ik niet. Ergens vind ik de reclame ook helemaal niet storend, maar wel jammer dat ik er nooit gebruik van kan maken.
Katsunami schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:10:
Ik snap nooit waarom mensen die uitlijning weg willen halen. Ik vind het onprofessioneel uitzien; alsof iemand heeft geprobeerd de zinnen even lang te maken door aan het eind van de regel op Enter te drukken.
Je verneukt de kerning van het lettertype om alles recht te trekken door zo uit te lijnen, je kunt op geen ergere wijze een dolk in een designer's hart steken :)

[ Voor 34% gewijzigd door Acolyte57 op 19-12-2013 20:09 ]

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

Katsunami schreef op woensdag 18 december 2013 @ 15:10:
Ik had niet door dat je dat in de css kon aanpasssen. Ik wil aan het einde van een alinea dat hij het niet doet, maar in de rest van de tekst niet. Maar dat is weer teveel werk, dus wel laten het maar zo. Dank voor de uitleg.

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 19:04:
[...]

Ik had niet door dat je dat in de css kon aanpasssen. Ik wil aan het einde van een alinea dat hij het niet doet, maar in de rest van de tekst niet. Maar dat is weer teveel werk, dus wel laten het maar zo. Dank voor de uitleg.
Als elke alinea tussen p-tags staat zoals het hoort, dan werkt het zoals je verwacht.

text-align: justify;
text-indent: 1em;

Zo wordt een alinea uitgevud, behalve de laatste regel, en de eerste regel wordt 1em ingesprongen.

(1em = 1x formaat van de letters in de betreffende p-tag. Effectief spring je dus 1 letter in. Met 2em zijn dat twee letters. Merk op dat de instelling van de Kindle zelf geen invloed hierop heeft. Als je de letters in de Kindle groter zet, gaat de tekst dus niet verder inspringen.)

Je kunt die twee regels bovenaan de CSS zetten:

p {
text-align: justify;
text-indent: 1em;
}

Zo wordt je hele boek uitgevuld met ingesprongen eerste regels, *behalve* in de p-tags die eventueel later deze instelling overschrijven. Je moet dus wel even opzoeken of er niet zoiets als p.first en p.bodytext of iets dergelijks bestaat die text-align weer doodleuk terug op "left" zet.

[ Voor 18% gewijzigd door Katsunami op 19-12-2013 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Over een paar weken een PW2 rijker! Can't wait.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ik heb de PW2 sinds een paar dagen binnen (collega heeft hem meegenomen vanuit de UK) en het is wel een fijn ding. Het licht is wat 'warmer' dan bij de PW 1 die ik nu doorgegeven heb aan mijn moeder. Zij las nog op een Kindle 3. Ik moet er nog wat langer mee pielen voordat ik er hier een goede review over kan schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Ik ben ook maar gegaan voor de PW2. Als het goed is krijg ik hem over een paar dagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:11
Het blijft trouwens nog wel angstvallig stil in de NL Kindle store:
http://www.amazon.com/s?r...re_browse-bin%3A618073011

Hopelijk gaat dit wel een keer lopen want dat zou helemaal relaxt zijn. Nu moet je dus gewoon een legale epub kopen om deze te converteren naar een illegale kindle variant :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katseviool schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:37:
Nu moet je dus gewoon een legale epub kopen om deze te converteren naar een illegale kindle variant :-(
Dat is niet illegaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Katseviool schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:37:

Hopelijk gaat dit wel een keer lopen want dat zou helemaal relaxt zijn. Nu moet je dus gewoon een legale epub kopen om deze te converteren naar een illegale kindle variant :-(
Zoals dikkiedikdikiedikdik al zei, dat is niet illegaal. Hoogstens zou het "illegaal" kunnen zijn als je de DRM van een EPUB verwijdert, maar zolang je de resulterende file niet op het internet kegelt is er geen haan die ernaar kraait.

Als je Engelse boeken leest kun je gewoon terecht op Amazon.com, echter als je erheen zoekt, kun je zat Kobo-codes vinden (soms tot wel 85%) om goedkoop op Kobobooks.com te kopen. Ik heb in de afgelopen week ofzo bijna 50 boeken gekocht met een 75% en 85% codes; en dan ook nog in de Kobo US store.

EBooks die hier bij Bol.com €7.95 kosten, kan ik zo op de kop tikken voor $6.59 (Amerikaanse prijs) * 0.15 (want 85% korting) = $0.99 = €0.72.

Vanwege de omrekening van $ naar € is de code tegenover de NL prijs ruim 90% waard in plaats van 85% :9~. Voor €0.72 doe ik me niet eens de moeite om een illegale versie van een boek te zoeken. Dat zou echt lame zijn IMHO.

DRM verwijderen is een kwestie van even je EPUBs door Calibre laten alfen. Hoe dat moet? Zoals men op MobileRead zegt: "Look for Apprentice Alf's blog and learn his writings of wisdom."

[ Voor 7% gewijzigd door Katsunami op 20-12-2013 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Dat is een zeer handige tip van je Katsunami. Ik kende nl het hele fenomeen Kobocodes niet. d:)b

Voor dit soort prijzen ga je toch niet eens meer de moeite doen om ze te downloaden. Ik koop al genoeg boeken legaal bij amazon omdat ze vaak goedkoper zijn dan bij bol.com (helemaal als je gebruik maakt van een Amerikaans adres) en verwijder vervolgens de DRM als principe, maar ik ga nu zeker ook ff een kijkje nemen bij Kobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:00

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Katsunami: klinkt goed! Maar hoe koop je ze in de US Kobo Store dan? Ik dacht dat dat niet kon met Nederlands adres en creditcard.

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Kijk maar eens op MobileRead.

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=115233

95comic => 95% korting :D (Eenmalig gebruik)

Hoge codes verlopen snel en worden snel opgepikt, dus je moet die draad in de gaten houden.

Tip 1:
- Zet een boek dat je graag wil hebben open in een tab in je browser. Klik op "Buy now", kies voor betalen met PayPal (Nederlands adres in PayPal doet er niet toe) maar stop op het scherm waar je de code kunt invoeren, net voordat je de order bevestigt en naar PayPal overschakelt.

- Zet die draad op Kobo ook open.

- *refresh Kobo draad*, *refresh Kobo draad*, *refresh Kobo draad*, *refresh Kobo draad*....

- Zodra iemand codes post die je wel bevallen (voor mij meestal 65%+), pik je er een uit, en probeer je hem toe te passen. Werkt hij niet, dan probeer je een andere. Rinse, repeat. (Niet alle boeken kunnen worden gekort: soms wil de uitgever of de auteur dit niet, en dan krijg je geen enkele code aan de praat. Sommige boeken pakken bijvoorbeeld alleen 50% en lager, enzovoorts. Proberen dus.)

- Zodra een code werkt en toegepast is, kun je betalen.

Tip2:
Je kunt bij Kobo meerdere accounts aanmaken. Ik heb er eentje op een Amerikaans, Engels, en Nederlands adres. Meestal is de Amerikaanse account de goedkoopste, maar niet altijd. Dus, check ook altijd de andere accounts. Houd rekening met de omrekening $ en £ naar €.

Tip3:
Als je een US en UK adres nodig hebt, meld je dan aan bij de package forwarder Borderlinx. Die biedt je een adres in de US en de UK. Normaal stuur je er pakketten heen van winkels die niet van de US naar EU verzenden of andersom; die gaan dan via Borderlinx. Die adressen kun je gewoon bij Kobo invullen, want het zijn bestaande adressen.

Tip4:
De meeste codes zoals "Brw35Xd" zijn voor eenmalig gebruik. Als iemand eerder is, kun jij hem niet meer gebruiken. Er zijn echter ook codes (zoals 75off, 85off, 70comic, 95comic) die je één keer per account kunt gebruiken. Het loont dus om 3 (of 5, of 7 :+) accounts bij Kobo te hebben.

Tip5:
Verspil je tijd niet aan specifieke codes. Codes zoals 70comic en 95comic zijn vaak, maar niet altijd specifiek. (70comic en 95comic werken bijvoorbeeld alleen bij uitgevers die ook graphic novels in het assortiment hebben zover ik heb kunnen zien.) Een code zoals Romance50 kán werken op een Fantasy-boek, maar... uh... waarschijnlijk niet. Als het Fantasy-boek als tag ook Romance heeft, dan werkt hij misschien wel. Veel boeit dat niet, want de combinatie Romance/Fantasy wil je toch waarschijnlijk niet lezen. Er zijn ook soms codes die alleen werken voor specifieke boeken, of specifieke uitgevers. Die hoef je dus niet te proberen op andere boeken c.q. uitgevers.

Tip6:
Alf je ebooks. Ben je van de DRM af, en dan kun je converteren. ( http://apprenticealf.wordpress.com/ )

[ Voor 21% gewijzigd door Katsunami op 20-12-2013 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:00

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Geweldige tip en heldere uitleg, bedankt Katsunami :)

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Tip 6 is de allerbelangrijkste. Ik denk niet dat ik hier op T.Net tot in de puntjes mag uitleggen hoe het werkt; op MobileRead mag het in elk geval niet.

Kort gezegd: Je hebt Adobe Digital Editions nodig. Kobo levert je een ASCM file als download. Die gooi je in ADE, en deze downloadt het boek in \My Documents\My Digital Editions. Het boek heeft meestal DRM, dus je kunt er niks mee in Calibre, of op de Kindle.

Daarom moet je dus op de site van Alf gaan bestuderen hoe je de DRM van die boeken afkrijgt. (Het is makkelijker dan je zou denken...) Als je gaat testen zou ik eerst één boek kopen voor een zo laag mogelijke prijs en kijken of het de-DRM-en werkt. Als Calibre het boek kan openen (ik bedoel niet alleen importeren, maar ook kan openen, zodat je het kunt lezen), dan werkt het; als het niet werkt, krijg je een foutmelding.

Een boek bij Kobo dat van DRM is voorzien, heeft een "Adobe DRM Download" downloadknop; eentje zonder DRM heeft een "Adobe EPUB Download" downloadknop. Het zijn echter beiden EPUBs.

Waarschuwing: Kobo geeft sinds kort geen formaten meer aan. Als je iets koopt zoals een lesboek voor school, of een kookboek, oid, dan kan dat heel vaak een PDF zijn. Ik zou alleen leesboeken bij Kobo kopen. Die zijn 99% van de gevallen EPUB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Klinkt als een nuttige tijdsbesteding in mijn vakantie en ik ga er ff vanuit dat het net zo simpel is om de DRM te verwijderen van een epub als dat het is van Amazon (adobe digital buiten beschouwing gelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Als je al weet hoe Alf's magie werkt met de Kindle en/of Kindle for PC, dan ben je er al 90% :)

Oh, de bizarre hoeveelheid coupons van de laatste twee weken kun je denk ik vergeten. Die werden verkregen door het beantwoorden van vragen in een trivia-wedstrijd, en die is vandaag afgelopen. De hoge codes voor een enkel gebruik zullen dus flink verminderen.

Echter, een unlimited use code van 40-50% is ook niet te versmaden, zeker niet bij Kobo US.

Tip7: Veel Nederlandse boeken zijn ook beschikbaar op Kobo US. Vaak zijn ze goedkoper, bijvoorbeeld $12.99 vs €12.99. Soms is het zelfs bizar: $9.99 vs €12.99...

[ Voor 73% gewijzigd door Katsunami op 20-12-2013 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:37

mno

Weet iemand of de Kindle 4 WiFi nog steeds voor €49 in fysieke Duitse winkels te krijgen is?

Gewoon rösti

• Miss_80
Katsunami schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 18:19:
Als je al weet hoe Alf's magie werkt met de Kindle en/of Kindle for PC, dan ben je er al 90% :)

Oh, de bizarre hoeveelheid coupons van de laatste twee weken kun je denk ik vergeten. Die werden verkregen door het beantwoorden van vragen in een trivia-wedstrijd, en die is vandaag afgelopen. De hoge codes voor een enkel gebruik zullen dus flink verminderen.

Echter, een unlimited use code van 40-50% is ook niet te versmaden, zeker niet bij Kobo US.

Tip7: Veel Nederlandse boeken zijn ook beschikbaar op Kobo US. Vaak zijn ze goedkoper, bijvoorbeeld $12.99 vs €12.99. Soms is het zelfs bizar: $9.99 vs €12.99...
Eerste aanschaf is gedaan en succesvol om gezet in Calibre. de 75% code werkte nog dus ik heb een serie van 7 boeken in 1 voor iets meer dan 8 euro ipv 32 :*) Super tip Katsunami _/-\o_
Ik had de boeken al via een minder legale weg, maar ik wou het toch ff uitproberen en ja voor dit soort bedragen heb ik er geen moeite mee om het gewoon te kopen.

• Katsunami
  • Niet online
Graag gedaan, en prettige kerst :)

Ik heb in de tijd van die code-stortvloed ruim 50 boeken gekocht, voor gemiddeld €1,15 per boek :+

• Miss_80
Jij ook een hele fijne kerst. Ik vond het een mooi kado voor mezelf zo voor de kerst 8) .

De DRM is er zo af te halen dus omzetten is piece of cake, maar je vraagt je toch af waarom ze het allemaal zo complex maken. Gebruik gewoon hetzelfde format zodat je overal boeken kan kopen, haal de drm eraf en je zult zien dat men veel meer koopt en minder download.

• Katsunami
  • Niet online
Eigenlijk is Amazon de enige die echt een heel eigen formaat gebruikt. (Nou ja, AZW3 is eigenlijk EPUB, maar dan binnenin een Amazon "container"; het is mogelijk om een EPUB uit een AZW3 te trekken zonder conversie.)

Kobo probeert hun eigen KEPUB-formaat door te drukken (een variant op EPUB) door sommige features alleen daarin beschikbaar te maken, maar dat slaat niet echt aan. Het levert hun alleen maar extra werk op omdat men nu twee readers in de firmware moet onderhouden, en dat levert fouten op.

Mijn advies is dan ook om gewoon EPUB te kopen als je de kans hebt, of anders een AZW3, waar je met de plugin "KindleUnpack" een EPUB uit trekt. (Soms kan dat niet, maar dan kun je nog steeds de AZW3 prima naar EPUB converteren.) Mijn hele bibliotheek heeft EPUB als basis, op een paar uitzonderingen na. Dat zijn een aantal MOBI boeken die alleen via Amazon te krijgen waren, en een aantal oude, maar gratis boeken in LIT-formaat. Beiden converteren echter prima naar EPUB.

Je kunt ook nog kijken bij Diesel:
http://www.diesel-ebooks.com/

Werkt hetzelfde als Kobo. Het is alleen vervelend dat bij hen heel veel boeken onder "US" zijn ingedeeld; je kunt ze echter wel proberen te kopen. Raar genoeg werkt het soms wel, soms niet. Ik heb een tijd terug veel boeken via hen gekocht, maar plotseling kon ik niks meer kopen vanwege regio-restricties. Nu kan ik opeens wel weer boeken kopen, zelfs US-only. Ik heb er gisteren dit boek gekocht:

Mistborn Trilogy

Contemporary / Urban Fantasy; 3 boeken voor $2.93 (€2.14), oftewel €0.71 per boek. Dan hebben we het ook no over een best bekende schrijver (hij is degene die Wheel of Time aan het afmaken is, omdat Robert Jordan dood is), en het zijn boeken van zo rond de 600 pagina's per stuk.

Voor €0.71 per boek vind ik dat een goede deal :)

Nog meer EPUB opties:
http://www.baen.com/ (Als je van Sci-Fi en Fantasy houdt)
http://www.ebooks.com/ (Grote selectie, maar wel relatief duur)
http://www.feedbooks.com/ (Niet zo'n grote selectie, maar wel relatief goedkoop, en met prachtig opgemaakte public domain boeken, als je van Classics houdt)

[ Voor 12% gewijzigd door Katsunami op 26-12-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ik had al aardig wat gehoord over deze serie al weet ik niet meer waar. Ga zeker even kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _knakker_
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-10 19:16
mno schreef op woensdag 25 december 2013 @ 21:38:
Weet iemand of de Kindle 4 WiFi nog steeds voor €49 in fysieke Duitse winkels te krijgen is?
Afgelopen maandag bij drie verschillende vestigingen van Saturn in Duitsland geweest voor de Kindle PW2. Helaas was deze overal uitverkocht, maar de Kindle 4 WiFi was volgens mij nog wel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:37

mno

_knakker_ schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 14:54:
Afgelopen maandag bij drie verschillende vestigingen van Saturn in Duitsland geweest voor de Kindle PW2. Helaas was deze overal uitverkocht, maar de Kindle 4 WiFi was volgens mij nog wel te krijgen.
Thanks. Heb vandaag inderdaad nog een Kindle 4 WiFi bij de Saturn in Oberhausen meegenomen voor €49.Stond voor €69 in de winkel maar ze gingen mee met hun eigen internet prijs.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafti
  • Laatst online: 11-11-2022

mafti

Kopyright Liberation Front

Vandaag een paperwhite opgehaald en ik ben uitermate in mijn nopjes. de makkelijkheid bij het aanzetten.
Nu nog leuke boeken uitzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mafti schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:18:
Vandaag een paperwhite opgehaald en ik ben uitermate in mijn nopjes. de makkelijkheid bij het aanzetten.
Nu nog leuke boeken uitzoeken :)
kan je ze tegenwoordig ook in een winkel kopen in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ik heb ook een PW2 (zusje voor me meegenomen uit VS) en ben nu aan het rondkijken of hoesjes/covers hier relaxt voor zijn. Ik las dat ze nu ook zo'n magnetisch aan/uit systeem hebben, net als de iPad, dat klinkt wel fijn ipv steeds dat knopje indrukken. Iemand een aanbeveling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafti
  • Laatst online: 11-11-2022

mafti

Kopyright Liberation Front

Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:30:
[...]

kan je ze tegenwoordig ook in een winkel kopen in Nederland?
nope, gewoon gekocht via amazon,com. tracking via dhl zag ik toch dat ik het niet ging halen om thuis te zijn. vervolgens gewoon aangegevn dat ik het bij een dhl-locatie wil ophalen.

en inderdaad, nu nog een leuk hoesje scoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acolyte57 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:40:
Ik heb ook een PW2 (zusje voor me meegenomen uit VS) en ben nu aan het rondkijken of hoesjes/covers hier relaxt voor zijn. Ik las dat ze nu ook zo'n magnetisch aan/uit systeem hebben, net als de iPad, dat klinkt wel fijn ipv steeds dat knopje indrukken. Iemand een aanbeveling?
ik heb zowel hoezen van ebay als de orginele (gekocht op amazon.de) en de originele is toch beter op de langere termijn dan die van ebay. Het model blijft beter, maar je reader wordt er wel wat zwaarder door.

Ik heb deze:
http://www.amazon.de/Amaz...s=kindle+paperwhite+cover

In het oranje, kost iets van 35 euro. Op ebay heb je namaaks voor 12 tot 15 euro.

Die hoes bevalt me het beste, geen elastieken e.d. om hem op de plaats te houden wat toch iets minder mooi is. Helaas zijn de ontwerpen verder wel wat saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Ik heb tegenwoordig een Klevercase om mijn kindle, is wel niet met het magneet systeem dus moet knopje indrukken om uit slaapfunctie te halen maar hij bevalt me goed en ziet er mooi uit. Leuke is dat ze je kindle eruit laten zien als een oud boek.

Ik heb hem via ebay besteld, maar zie in google dat ze hem hier ook nu verkopen:
https://www.easereader.nl...MPniN23-7sCFQdY3godlR4Azg

Ik zelf heb de Pride and Prejudice cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Laatst online: 10:36
Ik heb ook de originele, maar dan in inkt blauw. Blijft prachtig, maar wel aan de prIjs.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Waarschuwing

Voor mensen die EPUBs kopen, van DRM ontdoen, en converteren naar AZW3 (zoals ik), blijf voorlopig weg van de nieuwe ADE 3.x. Die heeft een nieuwe DRM-methode, die alleen werkt met ADE 3.x, nieuwe e-readers (waarvan er nog geen zijn), en die nog niet is gekraakt.

DRAAD @ MobileRead

Je bent gewaarschuwd. Pluk ergens ADE 2.x vandaan, en blijf deze gebruiken, minstens totdat de nieuwe DRM-methode is gekraakt; dat kan een hele tijd duren.

Uit die draad:
I don't have it! I need to find it!
Download Digital Edition 2.0.1 here
Direct Links:

Microsoft Windows
Apple Mac OSX

[ Voor 37% gewijzigd door Katsunami op 25-01-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank, ik pak ze morgen ff mee, kan handig zijn mocht ik het een keer nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Hm. Het lijkt erop dat ADE 3.x dat nieuwe DRM-schema KAN gebruiken, maar dit niet per se doet. Het ligt eraan hoe de winkel het boek aanbiedt; gebruikmakend van Content Server 4 (oude DRM), of 5 (nieuwe DRM indien je ADE 3.x gebruikt, oude DRM indien je ADE 2.x gebruikt).

Ik blijf lekker bij ADE 2.x, dan weet ik 100% zeker dat de oude DRM gebruikt gaat worden voor zolang ADE 2.x wordt ondersteund. Als ik afhankelijk ben van de content server van de aanbieder betreffende de gebruikte DRM, dan zijn ADE 3.x downloads onvoorspelbaar, omdat je niet kunt controleren welke server de aanbieder draait.

Als ik in één ding geen bok heb, dan is het onvoorspelbare software.

[ Voor 6% gewijzigd door Katsunami op 25-01-2014 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGOoSTaD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 16:19
Voor de geintereseerden: Amazon.de heeft 30e korting op de PW2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik vroeg me af, in deze review heeft de kindle paperwhite een reclame. Dat vind ik echt een vreselijk idee. Ik lees een boek om me te ontspannen, niet om reclame te kijken. Hebben alle paperwhites dit, of alleen de Amerikaanse van 119 dollar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orian schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 08:46:
Hebben alle paperwhites dit, of alleen de Amerikaanse van 119 dollar?
nee, alleen de versies met special offers, dus die van 119 dollar. Voor 139 dollar heb je de versie zonder reclame. De reclame kan je trouwens ook laten verwijderen, ik meen dat dat voor Nederlanders gratis is, maar het kost anders iets van 30 dollar om ze te laten verwijderen.

Alleen kan je als Nederlander al niet die special offer versie kopen, die Duitse versie heeft ook geen reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ik heb de reclame op de Kindle 4NT overigens nooit storend gevonden. Ze waren alleen zichtbaar als de Kindle uit stond en ik geloof als een kleine banner op het homescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Bedankt voor de reacties. Even een ander vraagje waar ik eigenlijk geen antwoord op kan vinden (hoe stom ook). Is het scherm nu echt 'wit'? Ik heb een sony T1, en dat scherm is grijzig. Is de paperwhite nu echt wit (of vrijwel wit), of is het een marketingterm? Of verwijst het naar het backlight, die het scherm witter doet lijken dan het eigenlijk is (dus dat het wit lijkt omdat het fel is, en als je de verlichting niet aan hebt dat het weer grijs wordt)?

Helaas ken ik namelijk niemand die een paperwhite heeft, en geen enkele review die ik kan vinden vergelijkt hem met een T1. Dus ik weet eigenlijk niet of hij 'witter' is, iets wat ik wel belangrijk vind voor ik er geld aan uitgeef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als hij uit is is het scherm grijs, maar met licht aan is het wel redelijk tot echt wit. Het leest trouwens beiden erg prettig, het is wel een boel marketing brabbel voor iets wat iets fijner is. Maar als je in het donker leest is het wel echt een hele verbetering.

Hier hebben we een T1 en een paperwhite 1 en omdat ik veel in het donker lees is dat ingebouwde licht erg fijn, als je in het Engels leest is de paperwhite door de woordenboeken en de manier waarop die werken ook fijner, maar als je overdag leest of onder een lampje 's avonds is de sony ook prima.

Dus ga je lezen in het donker, dan is de paperwhite echt een top keuze. Maar als je vooral overdag gaat lezen of onder lampen, dan is een upgrade van de T1 niet heel noodzakelijk. De T1 van mijn vrouw doet het al jaren goed, zij wil ook nog niet overstappen.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Mjah, wat bedoel je met wit. Is het gelijk aan #ffffff op een iPad scherm? Nee. Leest het als wit papier qua contrastgevoel (om maar even een woord te bedenken)? Ja. Je krijgt niet dat grijs-op-grijs zwemerige gevoel van goedkope ereaders, zelfs als je de lichtsterkte van max (standje 24) afhaalt.

Ik lees zelf op standje 10 normaal en dat is zowel in het donker als licht erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Nogmaals bedankt voor de snelle reacties! Ik denk dat ik dan toch maar eerst eens ga kijken of ik hem ergens in het echt kan bekijken. Jammer dat er vrijwel geen winkels zijn die hem in Nederland hebben. Als ik het goed begrijp uit deze review zou in ieder geval in Amsterdam een winkel hem moeten hebben. Misschien toch maar eens langs gaan. Lampje lijkt me namelijk wel fijn, maar of ik alleen daarvoor 100 euro uit wil geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orian schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 17:45:
maar of ik alleen daarvoor 100 euro uit wil geven...
ik heb meen ik 165 euro voor mijn paperwhite betaald, die uit duitsland is wel goedkoper, maar dan moet je hem denk ik wel bij een afhaalpunt bij de grens ophalen. Naar Nederland gaat amazon vanuit Duitsland namelijk niet versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Orian schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 17:45:
Misschien toch maar eens langs gaan. Lampje lijkt me namelijk wel fijn, maar of ik alleen daarvoor 100 euro uit wil geven...
Ik weet niet of die Sony's ondertussen beter zijn geworden, maar ik vond die vroeger ook qua interface en hardware echt ver-schrik-ke-lijk. Zo niet intuitief en lelijk. Alleen daarvoor zou ik al 100 eu uitgeven om naar een Kindle over te stappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:37
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 17:48:
[...]

Naar Nederland gaat amazon vanuit Duitsland namelijk niet versturen.
Je kunt hem gewoon bij Amazon.com bestellen, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: zie hieronder

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2014 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laudor schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 07:38:
Je kunt hem gewoon bij Amazon.com bestellen, geen probleem.
I know, maar in Duitsland is nu een mooie kortingsactie. Scheelt al met al toch in totaal 69 euro (aangezien er ook geen taxes bijkomen). Hoesje is ook goedkoper in Duitsland, rendabel om hem daar te halen.
Acolyte57 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 23:53:
Ik weet niet of die Sony's ondertussen beter zijn geworden, maar ik vond die vroeger ook qua interface en hardware echt ver-schrik-ke-lijk. Zo niet intuitief en lelijk. Alleen daarvoor zou ik al 100 eu uitgeven om naar een Kindle over te stappen ;)
Mijn vrouw denkt daar echt anders over, die wil niet afstapen van de Sony omdat de Kindle haar niet bevalt qua menu enzo (op de T1) ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2014 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Hoesje wordt trouwens wel gewoon uit Duitsland naar nl gestuurd. De kindle inderdaad niet, moet via amazon.com.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Hmm, ik was in de overtuiging dat de paperwhite gewoon uit Duitsland besteld kon worden. Dat valt dus tegen. Ook het feit dat het niet écht wit is is minder. Daarnaast heeft de kobo aura ook een erg mooi scherm, en de aura hd een mooie resolutie + grootte. Als het scherm (niet diep liggend) met de aura hd was gecombineerd wist ik het wel. Zeker omdat ze dus niet 'minder wit' zijn dan de paperwhite. Misschien nog even wachten dan maar tot zoiets verschijnt, dat zal vast ook niet lang meer duren.

Overigens heb ik geen hekel aan de software op de T1. Ik gebruik het echt puur voor de boeken, niet als woordenboek, browser etc. Ik open dus een boek om die niet te sluiten (dus niet naar het hoofdmenu terug) tot ik het uit heb. Verder is het enige jammere dat de 3 boeken op de hoofdpagina niet je 3 laatst gelezen, maar je 3 laatst overgezette boeken zijn. Maargoed, ik ga nogal offtopic volgens mij. Ik denk dat ik maar even wacht nog tot er een 6,8" met aura achtig scherm komt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@Orian: zie Kindle Paperwhite in Nederland verkrijgen voor hoe een Paperwhite te kopen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orian schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:04:
Daarnaast heeft de kobo aura ook een erg mooi scherm, en de aura hd een mooie resolutie + grootte. Als het scherm (niet diep liggend) met de aura hd was gecombineerd wist ik het wel. Zeker omdat ze dus niet 'minder wit' zijn dan de paperwhite. Misschien nog even wachten dan maar tot zoiets verschijnt, dat zal vast ook niet lang meer duren.
De aura HD heb ik vorige week in handen gehad van een collega, is ook mooi. Ik vond wel de marges heel groot bij tekst, maar het was ook een boek met slechte opmaak. Ik lees daarover wel vaker wat, wel iets om in de gaten te houden, de marges zijn erg goed bij de kindle en minder bij de sony en nog minder bij de aura hd heb ik begrepen.

De aura hd en kindle paperwhite zijn even wit (of niet) trouwens. Maar beiden prima apparaten, al is de software van kindle iets stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Hmm, ik was in de overtuiging dat de paperwhite gewoon uit Duitsland besteld kon worden. Dat valt dus tegen. Ook het feit dat het niet écht wit is is minder.
Een ECHT witte Kindle wil je niet eens. Hij kan zeer wit worden, als je de verlichting heel hoog zet. Het is dan echter vervelend om erop te lezen. Misschien ben ik teveel paperbacks gewend, maar ik vind een wat gelig / grijzig scherm niet zo erg. Ik lees nooit in het stikdonker. Meestal is er wel omgevingslicht, en in bed lees ik met een lamp aan, ondanks de verlichting van de Kindle.

Ik vind het dan prettig om de verlichting van de Kindle zo te zetten dat het scherm helderder wordt, maar niet zo helder dat je kunt zien dat de verlichting aan staat. Zodra je dat gaat zien, staat de verlichting naar mijn mening te hoog, en dan wordt het scherm "zweverig".

Aangezien andere verlichte e-readers van vergelijkbare techniek gebruik maken om te verlichten, denk ik dat het daar hetzelfde zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Gebruik iemand anders hier ook de Calibre plug-in om zelf X-Ray bestanden te genereren voor boeken die je niet via Amazon gekocht hebt? Die worden dan gegenereerd op basis van informatie in Shelfari.

Ik heb het nu een paar keer werkend gekregen, maar bij een hoop boeken blijf ik toch errors krijgen. De enige dev thread die erover gaat is angstvallig stil. Iemand een idee of er randvoorwaarden zijn als bestandsgrootte etc waar ik rekening mee moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik gebruik die plugin niet. Als een boek niet op Shelfari voorkomt (of niet precies op de manier zoals het in jouw database staat), dan zal de plugin waarschijnlijk niet goed werken.

Shelfari was Amazon's tegenhanger van Goodreads, maar ze konden niet tegen Goodreads opboksen. Daarom hebben Goodreads maar overgenomen. Ik heb het gevoel dat Shelfari een beetje in verval aan het raken is vanwege gebrekkig onderhoud, en weinig toevoegingen. Uiteindelijk zal het denk ik verdwijnen en in Goodreads ingeklapt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ik moet handmatig de Shelfari URL opgeven, dus dat gaat volgens mij nog wel prima. Maar het ophalen van de data en die in een X-Ray bestand opslaan gaat dus niet altijd bijzonder goed. Ik vermoed dat er problemen zijn bij het maken van het locatie-deel van de X-Ray; hij unpacked de mobi/azw en gaat kijken waar de karakters die op Shelfari gedefinieerd zijn in de tekst voorkomen om ze te indexeren. Kan me voorstellen dat die het niet tof vinden als het een groot bestand is, bv.

Heb je misschien een alternatief voor X-Ray's maken van boeken die dat niet al van zichzelf hebben? Ik vind het namelijk wel superhandig, vooral bij van die grootse Fantasy boeken waarbij je 200 namen uit elkaar moet houden om het verhaal nog een beetje te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acolyte57 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 01:56:
Heb je misschien een alternatief voor X-Ray's maken van boeken die dat niet al van zichzelf hebben? Ik vind het namelijk wel superhandig, vooral bij van die grootse Fantasy boeken waarbij je 200 namen uit elkaar moet houden om het verhaal nog een beetje te begrijpen.
Nou, het is niet echt een alternatief, maar ik lees nu bijv. the wheel of time wat je vast wel kent, dan heb je 2000+ namen :P

Ik heb gisteravond ontdekt dat je op een woord kan klikken, naar more kan gaan en dan wikipedia kan gebruiken en tot mijn verbazing werkt dat uitmuntend voor the wheel of time. Nu vermoed ik dat de liefhebbers van die reeks wel heel actief zijn op wikipedia, maar wellicht gaat dit op voor meerdere boeken. Enige nadeel is dat je wel spoilers kan krijgen.

Ik loop er trouwens heel vaak tegenaan dat ik een boek wel wil kopen, maar dat er geen x-ray is voor het boek wat ik wil lezen. Heb jij misschien een manier om een lijst met boeken met x-ray erin te krijgen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2014 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 08:07:
Enige nadeel is dat je wel spoilers kan krijgen.
Ja daar zit ik dus vooral mee. Die X-ray's zijn tenminste netjes zo geschreven dat ze je net genoeg info geven om te herinneren wie iemand is, maar niet het verhaal al verklapt, en dankzij die locaties kun je makkelijk visueel zien of je die naam al eerder bent tegengekomen.
Ik loop er trouwens heel vaak tegenaan dat ik een boek wel wil kopen, maar dat er geen x-ray is voor het boek wat ik wil lezen. Heb jij misschien een manier om een lijst met boeken met x-ray erin te krijgen?
Het staat wel bij Amazon aangegeven als het zo is, maar ik heb geen lijst boeken gevonden die het hebben. Ik las ook op verschillende sites dat Amazon een bot gebruikt om X-Ray automatisch toe te voegen aan oude boeken waar ze dat niet handmatig voor doen, en dat die ook Shelfari als source gebruikt. Ik denk dat het er dus vanaf hangt of Shelfari volledige informatie over het boek heeft.
Afbeeldingslocatie: http://www.unrulyguides.com/wp-content/uploads/2013/11/MICRO_Xray_enabled.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil eens zien of ik het zelf kan toevoegen. Nu heb ik al meer dan een uur dat topic op mobileread zitten lezen, maar het kan aan mij liggen of ik kijk er overheen, maar waar kan je nu die plugin voor calibre precies downloaden?

Heb jij daar de url van?

Ik wil het namelijk eens testen voor een boek, maar dan het liefst met die calibre plugin omdat me dat gewoon handiger lijkt dan die andere tools. Misschien kan je daar even mee helpen?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2014 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 08:07:
[...]

Ik heb gisteravond ontdekt dat je op een woord kan klikken, naar more kan gaan en dan wikipedia kan gebruiken en tot mijn verbazing werkt dat uitmuntend voor the wheel of time. Nu vermoed ik dat de liefhebbers van die reeks wel heel actief zijn op wikipedia, maar wellicht gaat dit op voor meerdere boeken. Enige nadeel is dat je wel spoilers kan krijgen.
Ik gebruikte dit met regelmaat bij bijvoorbeeld a song of ice and fire. Fijn om even te lezen wie het ook al weer was en waar ze op dat moment zijn. Bij die boeken wordt er wel steeds aangegeven over welk boek het gaat, hierdoor is de kans kleiner op spoilers.
Hmm, ik was in de overtuiging dat de paperwhite gewoon uit Duitsland besteld kon worden. Dat valt dus tegen. Ook het feit dat het niet écht wit is is minder. Daarnaast heeft de kobo aura ook een erg mooi scherm, en de aura hd een mooie resolutie + grootte. Als het scherm (niet diep liggend) met de aura hd was gecombineerd wist ik het wel. Zeker omdat ze dus niet 'minder wit' zijn dan de paperwhite. Misschien nog even wachten dan maar tot zoiets verschijnt, dat zal vast ook niet lang meer duren.
Imo wil je ook geen echt witte achtergrond, dat leest onrustig. De paperwhite kan flink wit worden als je dat wilt, maar ik merk zelf dat ik bijna nooit voorbij lichtsterkte 9 kom (van de 30). Het blijft wel een fantastisch fijne ereader.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Deze gebruik ik nu:
http://www.mobileread.com...p?p=2660800&postcount=299

Heb het ook handmatig gedaan een paar keer, om te kijken of dat uitmaakte, maar daar waren de resultaten nog verwarrender van.

[ Voor 21% gewijzigd door Acolyte57 op 18-02-2014 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, dat werkt ook apart, bleef maar zeuren dat ik een ansi code moest hebben terwijl die erin zat. Dus maar een epub versie van het boek gepakt ipv de retail mobi. Nu omgezet naar mobi en calibre is bezig.

Zo de resultaten, ik heb een boek van 1820 pagina's gepakt :P

Ik laat hem trouwens zowel shelfari als wikipedia meepakken. Ben alleen bang dat hij wat over de zeik gaat straks aangezien de wiki en shelfari nogal lang zijn bij dit boek en het boek zelf ook erg complex is. Lijkt me sterk dat het gaat werken, maar wie weet.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2014 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Vergeet niet dat als het lukt je de resulterende x-ray file handmatig moet toevoegen aan je Kindle, in de .sdr directory van het boek wat je geX-Ray'd hebt.
Zag ook wat posts van mensen die dachten dat Calibre hem ook automatisch naar de Kindle verstuurde, maar dat is niet zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah vet, het werkt hier uitmuntend.

Wel een boel werk:

1) zet het boek in calibre
2) haal de meta data van amazon.com
3) converteer het boek naar mobi (deze 3 stappen zijn nodig, ook al heb je in stap 1 een mobi)
4) start xray
5) kopieer dat xray bestand naar de juiste map

kost wel ongeveer 15 minuten, maar ik heb maar liefst 215 hoofdpersonen in mijn boek gekregen, het boek is 1820 pagina's lang en de xray is 110KB.

Het werkt alleen fijn voor Engelse boeken merk ik, Nederlandse werken wel, maar ik krijg geen omschrijvingen van de karakters meer te zien.

Verder ga ik het denk ik niet gebruiken, ik vind het persoonlijk leuker om in een notitieboekje zelf kaarten te tekenen en info over personen te noteren, maar die afwijking heeft niet iedereen :+

Als je het wel wat lijkt, het is wel erg veel werk en of het heel nuttig is? Ik weet het niet, het leek in de reclame films van amazon heel top, maar dit valt mij wat tegen.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2014 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Cool!
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 17:30:
1) zet het boek in calibre
2) haal de meta data van amazon.com
3) converteer het boek naar mobi (deze 3 stappen zijn nodig, ook al heb je in stap 1 een mobi)
Hmmm, dat hoefde bij mij niet, hij klaagt ook niet over missende ASINs of GUIDs, maar crasht gewoon. Zal het zo eens proberen, kijken of conversie uitmaakt voor boeken waar het mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 17:30:
...kost wel ongeveer 15 minuten, maar ik heb maar liefst 215 hoofdpersonen in mijn boek gekregen, het boek is 1820 pagina's lang en de xray is 110KB.
Wat the frack is dat voor een boek?

Omnibus? War and Peace? Lord of the Rings Extended Harry Potter Edition?
Pagina: 1 ... 16 ... 22 Laatste

Let op:
Voor vragen omtrent het importeren, aankopen of naar Nederland verschepen van de Kindle kun je terecht in Shopping Forum.