Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Eerlijk gezegd snap ik het niet helemaal: is dit nu wel mogelijk, of niet? Er staat wel een "gewone" nieuwe Kindle met knoppen op Amazon.com, maar geen versie met touchscreen.

De Kindle 4 Touch kon ik destijds in Nederland niet krijgen via Amazon.de of Amazon.co.uk. (Belachelijk, aangezien ik vaker producten van daaruit heb besteld.) Ik heb hem toen gekocht bij www.easereader.nl, voor €175. Als ik de kosten van een forwarding service, belasting / BTW en douanekosten bij de prijs van de Amerikaanse Kindle optelde, was EaseReader niet, of nauwelijks duurder. Ik heb hem daarom daar aangeschaft.

De Kindle is beschikbaar in Amerika ($139, oftewel €129, inclusief BTW), in de UK (109 pond, oftewel 132 euro), en in Duitsland (€129). Echter, alle drie willen ze het apparaat niet naar Nederland verzenden.

EaseReader.nl vind ik deze keer geen optie. Die vragen €189 voor de Kindle Paperwhite. Dat is 60 euro meer dan wat het apparaat in andere landen kost, en dat vind ik absurd.

Weet iemand anders een manier om een Kindle Paperwhite in Nederland te krijgen, voor een bedrag van om en nabij €129, behalve dan een adres in Duitsland regelen? Dat is het enige dat ik zou kunnen doen, want ik ken een paar Duitsers, aangezien ik zelf aan de grens woon. (Dan nog wordt de Kindle pas verwacht op of na 10 december.)

Aangezien ik wel zo ongeveer elk ander artikel kan bestellen bij alle drie die Amazons, rijzen me van dergelijke praktijken de haren ten berge. Dit soort praktijken kunnen me uiteindelijk doen besluiten om een bedrijf kapot te laten vallen, ook al is hun product het beste.

[ Voor 3% gewijzigd door Katsunami op 22-10-2012 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPanda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 16:21
Mischien moet je is op eBay kijken.
Zoals hier: http://www.ebay.co.uk/itm...aders&hash=item416a8b834e

Mijn naam is niet Peter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
De meesten die ik zie zijn te duur. Deze kost ook 130 pond, en nog 18 pond verzendkosten. Dat is 181 euro. Dan kan ik hem net zo goed bij easereader.nl bestellen.

Er zijn veel derde partijen die een slaatje proberen te slaan uit het feit dat de Kindle in een aantal landen niet beschikbaar is. Amazon is hiermee in mijn ogen altijd al dom bezig geweest. Als het ding dan al niet te krijgen is in Nederland zelf, laat dan in vredesnaam wel Amazon.de en co.uk (waar je notabene heen gestuurd wordt vanaf Amazon.nl) dat apparaat naar Nederland verzenden.

Kan ik bij Amazon.co.uk 25 boeken van in totaal 10 kilo bestellen? (Ooit gedaan, overigens.) Ja, tuurlijk.
Kan ik een nieuwe Kindle van 200 gram bestellen? LOL NOPE.

Ik blijf het absurd vinden, en ja, ik wind me erover op. Andere spelers die VEEL kleiner zijn dan Amazon hebben hun spul wél beschikbaar. Dit soort marktsplitsing is niet meer van deze tijd. Amazon mag blij zijn dat het, zover ik qua specificaties en YouTube filmpjes kan zien, de beste ereader met de beste verlichting heeft, anders waren ze mij als klant al kwijt.

Maar goed: aangezien de prijzen via eBay net zo hoog liggen als bij easereader.nl, lijkt het zelf verkrijgen via een vriend op een Duits adres me nog de beste optie, of iemand moet nog iets anders kunnen verzinnen. Forwarding Services zijn ook duur zat, en dan doe ik het liever via vrienden zeg maar.... goedkoper, en (waarschijnlijk) betrouwbaarder.

[ Voor 24% gewijzigd door Katsunami op 22-10-2012 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:00
Als je nog heel even geduld hebt, wellicht dat je dan meer geluk hebt:
http://www.nu.nl/boek/290...in-oktober-nederland.html

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPanda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 16:21
punisher007 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:26:
Ja dat had ik ook gelezen maar aangezien dat deze maand zou zijn en Amazon heeft nog niks van zich laten horen denk ik niet dat dat binnen een paar weken er al is. Met een beetje (geluk) binnen een paar maanden.

Mijn naam is niet Peter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-09 21:11
punisher007 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:26:
Dan is het nog niet 100% zeker of de Kindle direct al te koop is.

Geen vrienden in Duitsland zitten die hem voor je kunnen bestellen? Let wel, in Duitsland wordt hij pas na 10 december verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Jawel, ik ken een paar mensen in Duitsland. Dat ga ik dan ook proberen te regelen.

Ik weet dat hij pas na 10 december wordt verstuurd. Het is nog lang niet zeker of een levering via EaseReader.nl sneller zou zijn, maar dan heb ik hem echter wel veel goedkoper dan in Nederland.

Edit: de levertijd is daarstraks met nog een week verschoven naar 17 december. Ik verwacht dit apparaat niet te hebben voor nieuwjaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Katsunami op 23-10-2012 03:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verdraaid. Geen van mijn 2 Duitse vrienden heeft een creditcard, en één heeft zelfs niet eens internet op het moment. Gelukkig heb ik ook nog een tante met een paar Duitse vriendinnen. De Kindle Paperwhite WIFI is voor €129 besteld bij Amazon.de.

En weet je wat het frappante is? Die vriendin van mijn tante woont op maar een paar kilometer afstand van mij... maar wel nét aan de andere kant van dezelfde grens.

Hopelijk gaat alles goed en is het apparaat in orde; dan kan mijn Touch in de verkoop als deze nieuwe reader binnenkomt ergens eind december ofzo.

[ Voor 15% gewijzigd door Katsunami op 23-10-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn nu in andere landen ook nog lastig te verkrijgen, denk dat als het daar eenmaal beter op gang is gekomen dat de alternatieve routes naar Nederland ook beter gevonden worden. Je kan er op marktplaats.nl al een vinden. Bij MobileFun.nl kan je er een winnen:
http://www.mobilefun.nl/blog/win/ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subigo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-07 18:10
Waar ik benieuwd naar ben is of de duitse kindle in het engels in te stellen is.
Heb je hem toevallig al binnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Hij is binnen, en Engels is gewoon beschikbaar. Het is dezelfde Kindle als alle anderen.

Nederlands zit er nog altijd niet in, mocht je dat nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subigo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-07 18:10
Goed bezig, bedankt voor je reactie.
Wij hebben ook een duitse vestiging, laat ik het daar wel bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Waterstones boekwinkel in Amsterdam verkoopt ze. Gelegen op de Kalverstraat.

Imperfectionist.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ra5a schreef op zondag 23 december 2012 @ 21:33:
Waterstones boekwinkel in Amsterdam verkoopt ze. Gelegen op de Kalverstraat.
Wat kosten ze daar? Zie dat ze nu namelijk ook weer voorradig zijn in de VS en UK, dus dat is ook een optie nu.

Update: heb even gebeld. Ze zijn daar EUR 169,-. Toch vrij forse prijs, aangezien ze in de Duitsland EUR 129,- zijn. Dat zou dus neerkomen op een opslag van EUR 40,-.

[ Voor 30% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 28-12-2012 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week bij Waterstones in Brussel geweest. Ze krijgen sporadisch een aantal paperwhites binnen maar deze zijn dan dezelfde dag uitverkocht.

Iemand nog een adres of importtip? Amsterdam is mij te ver vanuit zuid limburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
De snelste manier zal een service zoals FromUStoEU zijn, of MailboxDE voor Duitsland. Het wordt dan wel een lange, dure weg in geval van garantie. De allerbeste weg is een vriend of familielid in Duitsland hebben, maar dat heb je niet zomaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Duitsland is hij pas over 5 weken leverbaar, waarschijnlijk worden ze dan ook bij de mediamarkt verkocht.

Via ebay zijn ze vanuit de UK leverbaar voor 180 euro (incl verzending). Volgensmij betaal je dan geen invoerkosten.

Voor mij gaat het optie 1 worden waarschijnlijk. 50 euro goedkoper en makkelijkere afhandeling bij garantie inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Het lijkt erop dat je de Kindle Paperwhite bij Amazon.com nu ook naar NL kunt laten verschepen.

http://www.amazon.com/gp/product/B007HCCOD0/

Excuus, dat is de gewone Kindle... Misleidend linkje vanaf de Duitse Amazon.

[ Voor 23% gewijzigd door MrAcid op 15-01-2013 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Voor NL blijft kopen bij Waterstones dus gewoon makkelijkste oplossing.

Moet er wél bijzeggen dat Waterstones er een eigen firmware op heeft gezet, zodat je Waterstonesreclame krijgt te zien als lock screen. Het is niet zoals de Amazon-reclame dat je aanbiedingen krijgt, maar gewoon 1 plaatje dat je ziet als de Kindle uit staat, maar netjes vind ik het niet van Waterstones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik heb het nu via een Duits adres geregeld, dan heb je hem gewoon origineel vanaf Amazon. Garantie blijft altijd een lastig puntje natuurlijk, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:30:
Voor NL blijft kopen bij Waterstones dus gewoon makkelijkste oplossing.

Moet er wél bijzeggen dat Waterstones er een eigen firmware op heeft gezet, zodat je Waterstonesreclame krijgt te zien als lock screen. Het is niet zoals de Amazon-reclame dat je aanbiedingen krijgt, maar gewoon 1 plaatje dat je ziet als de Kindle uit staat, maar netjes vind ik het niet van Waterstones.
Waarschijnlijk hebben ze de Kindle geroot, de screensavers verwijderd,één screensaver van Waterstones teruggezet, en dan weer ge-unrooted.

Kwam de Kindle dan niet in een verzegelde Amazon-doos, zoals normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hij kwam zeker wel in een verzegelde doos. Dit is gewoon een deal tussen Waterstones en Amazon. Waterstones heeft de update ook over de air gestuurd. Er is dus geen sprake van grijze handel ofzo. Er zat zelfs een Nederlandstalige handleiding bij de Kindle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Hmm, okee dan. Het wordt tijd dat fabrikanten de Benelux niet meer als derde-wereldland behandelen en hun producten gewoon uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Inmiddels 1 uur op gelezen. Eerste indruk: wat een topding. Heerlijk dat er geen enkele afleiding is om andere dingen te gaan doen, maar je gewoon echt alleen maar zit te lezen. Ik heb ook wel wat gelezen op mijn iPad en iPhone maar dan krijg je toch steeds notificaties tussendoor en de Home button is te dichtbij om even wat anders te gaan doen. Overigens is dit natuurlijk een voordeel van elke e-reader. :)

Paar puntjes die me opvielen:
+ Resterend aantal minuten in het hoofdstuk zichtbaar gemaakt rechts - topfunctie! Zouden ze standaard in moeten stellen in plaats van "locatie" waarbij je "5500 - 8843" (als voorbeeld) ziet.
+ Backlight is goed instelbaar - zeer "donker" te zetten als je hem in het pikdonker gebruikt en dan is het alsnog super rustig voor je ogen - zeer licht te zetten zodat je (waarschijnlijk) ook in fel zonlicht goed kunt lezen.

Nice to haves zouden nog zijn:
- Er had wel een light sensor op gemogen
- Tijd niet in te stellen op 24h (alleen AM/PM)
- Geen NL woordenboek

Om nog een beetje ontopic te blijven: ik heb hem dus via een kennis (medetweaker) vanuit DE gehaald. Is gewoon in te stellen op Engels (geen Nederlands maar dat zou ik toch niet willen) en er zitten geen "Special Offers" in, dus die hoef je niet apart af te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Als je de taal op "English - United Kingdom" zet, gaat hij naar de 24-uurs klok.

Als je in een boek aan het lezen bent, kun je linksonder op op "Loc" klikken om de aanduiding van de voortgang te wijzigen, of je kunt "Reading Progress" uit het menu kiezen.

Als je veel licht hebt, is de frontlight niet nodig, behalve als je echt niet zonder "Paperwhite" kunt leven.

[ Voor 17% gewijzigd door Katsunami op 22-01-2013 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:23

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Kan je met je Duitse Kindle via de officiële weg alleen ebooks bestellen op amazon.de?
MrAcid schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:32:
Om nog een beetje ontopic te blijven: ik heb hem dus via een kennis (medetweaker) vanuit DE gehaald. Is gewoon in te stellen op Engels (geen Nederlands maar dat zou ik toch niet willen) en er zitten geen "Special Offers" in, dus die hoef je niet apart af te kopen.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Katsunami schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:24:
Als je de taal op "English - United Kingdom" zet, gaat hij naar de 24-uurs klok.

Als je in een boek aan het lezen bent, kun je linksonder op op "Loc" klikken om de aanduiding van de voortgang te wijzigen, of je kunt "Reading Progress" uit het menu kiezen.

Als je veel licht hebt, is de frontlight niet nodig, behalve als je echt niet zonder "Paperwhite" kunt leven.
Dank voor de tip! Staat op English US, dus dat zal het zijn. Ga ik proberen!

"Loc" had ik inmiddels ontdekt. Snapte dus alleen niet dat hij standaard niet op Reading Progress staat.

Ik heb eigenlijk nog niet ontdekt hoe het lampje uberhaupt uit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Je kunt "Reading Progress" instellen op Loc, Chapter, en Book. Hij begint met elk boek opnieuw te meten, en na een uurtje lezen is het zeer accuraat. Ik heb het getimed, meerdere keren, met hoofdstukken van 20 minuten tot meer dan een uur. Simpelere boeken krijgen dus ook echt kortere tijden voor even lange hoofdstukken (in schermen) dan lastigere.

Frontlight kan niet uit. Zelfs op instelling 0 blijft het enigszins aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Thrace Grumble schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:18:
Kan je met je Duitse Kindle via de officiële weg alleen ebooks bestellen op amazon.de?

[...]
Volgens mij word je naar de Amazon site gestuurd van je taalinstellingen. Ik kom in elk geval op een Engelstalige Amazon site als ik naar de shop ga. Antwoord is dus "nee, je kunt ook vanuit andere shops bestellen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Klinkt goed!
Toch twijfel ik nog, ben benieuwd wanneer de paperwhite officieel in Nederland te verkrijgen zal zijn..
MrAcid schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:06:
[...]

Volgens mij word je naar de Amazon site gestuurd van je taalinstellingen. Ik kom in elk geval op een Engelstalige Amazon site als ik naar de shop ga. Antwoord is dus "nee, je kunt ook vanuit andere shops bestellen".

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Thrace Grumble schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:43:
Klinkt goed!
Toch twijfel ik nog, ben benieuwd wanneer de paperwhite officieel in Nederland te verkrijgen zal zijn..
Zoals boven aangegeven: hij is al heel lang officieel in NL te krijgen via Waterstones. Hij is dan duurder dan wel duurder dan bij Amazon. Het is overigens geen grijze import of iets. Waterstones doet dit allemaal met medewerking van Amazon. Er zit zelfs een NL-handleiding bij de PW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Dan zou Waterstones er wat harder mee moeten adverteren.

Ik vind het raar dat Easereader hem nog niet heeft. Met de Touch waren ze de eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Het ziet er naar uit dat je de Paperwhite nu ook gewoon bij Amazon.com kunt bestellen:
http://www.amazon.com/dp/B007OZO03M (sinds gisteren, via MobileRead forum).

Is alleen niet erg interessant want je komt op ongeveer $200.

[ Voor 16% gewijzigd door MrAcid op 24-01-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Is qua prijs prima. Dat is 149 euro.

Hij kost in Duitsland 129 euro, maar dan moet je ook nog verzendkosten via een forwardingservice betalen. Dan heb je ook nog een extra tussenstap.

[ Voor 5% gewijzigd door Katsunami op 24-01-2013 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Je hebt gelijk, ik dacht dat de dollar ongunstiger stond! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hoe komen jullie trouwens op $200,-?

Zie trouwens dat je er wel netjes 1 jaar garantie bij krijgt. Kun je hem dan gratis naar Amazon opsturen of hoe gaat dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik heb het niet geprobeerd en aangenomen dat MrAcid de juiste prijs hier neer heeft geplant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Inloggen, in je mandje gooien en dan krijg je een indicatie van shipping, taxes en customs.

Afbeeldingslocatie: http://i5.minus.com/jdEZ3FazltjZ.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
145 euro.

Dat is in totaal maar 16 euro hoger dan de prijs in Duitsland, van deur tot deur. Dat geld ben je daar ook wel kwijt aan verzending en tussenpersonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Katsunami schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 18:16:
145 euro.

Dat is in totaal maar 16 euro hoger dan de prijs in Duitsland, van deur tot deur. Dat geld ben je daar ook wel kwijt aan verzending en tussenpersonen.
En het is nog ongeveer 20 euro goedkoper dan wanneer je hem koopt bij Waterstones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

MrAcid schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 17:53:
Inloggen, in je mandje gooien en dan krijg je een indicatie van shipping, taxes en customs.

[afbeelding]
Mocht je ads geen probleem vinden, dan kan het toch nog goedkoper met de $119 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Meh. Ads om $20 te besparen op een apparaat dat potentieel jaren meegaat....

Nu ik op een relaxte manier voortgang in het hoofdstuk / boek kan zien (iets wat de Cybook Gen3 al kon, aan de hand van het aantal schermen dat je nog te lezen had) en er licht in zit, is de ereader wat mij betreft af. Ik zie me niet snel meer upgraden.

[ Voor 62% gewijzigd door Katsunami op 24-01-2013 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Thrace Grumble schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 22:51:
[...]

Mocht je ads geen probleem vinden, dan kan het toch nog goedkoper met de $119 versie?
Nee, je kan de speciale editie niet naar NL laten verschepen. Of althans, niet via de directe weg van bestellen bij amazon.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Zo ook maar even besteld. 145 euro is nette prijs :) Ik heb al een Kindle 3 en ben daar zeer tevreden mee. Maar ingebouwd licht is toch wel zeer nice! En dan heb ik met de Kindle 3 altijd een backup :). Toch altijd wel een zorgpuntje op vakantie :p Opeens zonder boeken zitten. Brrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:33

Nitai

Live the life you love.

Wel jammer, heb net een Kindle PW geimporteerd vanuit Amazon.co.uk + Forward2me. Totaal 158 euro gekost, had graag die 13 euro meegepikt ;)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ik heb mezelf ook maar verwent :P PW onderweg. Wel afgerekend in dollars want dat leek toch 5 euro goedkoper te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Tweety1 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 20:27:
Ik heb mezelf ook maar verwent :P PW onderweg. Wel afgerekend in dollars want dat leek toch 5 euro goedkoper te zijn.
Goed zo ;) De mijne staat gepland op levering voor dinsdag. Snelle levering :) Het maakt niet uit hoe je afrekent (je betaald altijd in dollars. Zij rekenen de prijs alleen om. Dat wil ze niet zeggen dat ze exact de juiste koers van dat moment hanteren. De creditcardmaatschappij rekent het om. Op je afschrift kan je later zien wat het jouw precies in euro heeft gekost ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
alwinus schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 19:29:
[...]

Goed zo ;) De mijne staat gepland op levering voor dinsdag. Snelle levering :) Het maakt niet uit hoe je afrekent (je betaald altijd in dollars. Zij rekenen de prijs alleen om. Dat wil ze niet zeggen dat ze exact de juiste koers van dat moment hanteren. De creditcardmaatschappij rekent het om. Op je afschrift kan je later zien wat het jouw precies in euro heeft gekost ;) )
Die van mij staat gepland voor woensdag of donderdag oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik heb de mijne al 6 weken, en heeft er al 4 boeken op zitten :+

Veel plezier ermee :)

[ Voor 16% gewijzigd door Katsunami op 27-01-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Nog ff een cover erbij gekocht:

http://groupcow.com/int/e...c-soft-leather-cover.html

Ziet er wel netjes uit en de prijs is een stuk lager dan de originele van Amazon. Het is mij niet duidelijk of deze werkt met automatisch aan/uit. Maar dat is dan een kwestie van het bevestigen van een magneetje op een knappe manier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ik ben nog aan het twijfelen of ik ditmaal voor een case ga of een sleeve. Met een case wordt hij meteen wat dikker en wat zwaarder. Kan natuurlijk ook zo zijn dat ik hem zonder case iets te dun vind. Ik wacht ff af totdat hij hier is en dan maar eens kijken. Bij Etsy hebben ze leuke cases en sleeves. Met name stof, een keer wat anders zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Ik zat ook te twijfelen maar voor deze prijs wil ik het wel ff proberen. Anders komt er nog wel een goedkope sleeve bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

alwinus schreef op zondag 27 januari 2013 @ 16:55:
Nog ff een cover erbij gekocht:

http://groupcow.com/int/e...c-soft-leather-cover.html

Ziet er wel netjes uit en de prijs is een stuk lager dan de originele van Amazon. Het is mij niet duidelijk of deze werkt met automatisch aan/uit. Maar dat is dan een kwestie van het bevestigen van een magneetje op een knappe manier ;)
Had zelf net dezelfde gekocht via Ebay (is daar ook net nog een fractie goedkoper):

http://www.ebay.co.uk/itm...D2%26sd%3D251195656606%26

Heeft idd een "auto sleep and wake-up"-functie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Blijft die cover dicht met een magneet, als je hem dichtklapt, Oscar? Misschien wil ik zo'n boek-type cover eens proberen. Aan de prijs te zien zal het overigens wel kunstleer zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Kunstleer ja. Ik heb hem zelf nog niet, maar begrijp dat hij een klein beetje dicht blijft zitten door het magneetje van de sleep en wake-up-functie. Er is trouwens wel een versie die een echte magneet daarvoor heeft, maa dan heb je weer een opstaand magneetje aan de zijkant. Of je moet een versie nemen met zo'n flapje/riempje (weet ff goede woord niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Hm, ok. Ik ben ook aan het kijken naar de officiële cover, maar die is imho met een prijs van 35 euro wel duur. Ik heb er ook een van een bedrijf genaamd August gevonden. Die kost 10.95 pond, en is van echt leer volgens de listing. Echter, de Touch schijnt daar ook in te passen, en die is iets groter. Ik ben dus bang dat die August case niet perfect past...

Weet iemand of de klep van de officiële case achterover geklapt kan worden? Ik heb een video gevonden waarin het wel zo lijkt, maar die gast stopt op "10 over 3". Ik weet niet of hij dat zomaar doet, of omdat de klep niet helemaal plat tegen de achterkant gaat. Dat laatste zou een enorme fail zijn voor een case van 35 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Katsunami schreef op maandag 28 januari 2013 @ 00:35:

Weet iemand of de klep van de officiële case achterover geklapt kan worden? Ik heb een video gevonden waarin het wel zo lijkt, maar die gast stopt op "10 over 3". Ik weet niet of hij dat zomaar doet, of omdat de klep niet helemaal plat tegen de achterkant gaat. Dat laatste zou een enorme fail zijn voor een case van 35 euro.
Ik vond de volgende tekst op een website:

The cover folds back cleanly and it is easy to hold with one hand with the cover folded completely behind the Paperwhite. The inside is a nice gray felt.

What I do not like is that the cover is very thin. The point of a cover is to protect the screen. This cover will not protect in the case of fall, but will protect against scratches. It is also not leather, or a very low quality and thin leather if it is leather."

Ik was eigenlijk meer verbaasd over de opmerking van de leerkwaliteit. Voor die bedragen verwacht je toch wel een bepaalde kwaliteit en dat lijkt dus wel tegenvallen. Als er geen goed leer wordt gebruikt zie ik geen meerwaarde van de Amazon variant vs een goedkopere op sites als ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Overigens hier dezelfde case (als van ebay en groupcow) volgens mij nog goedkoper. Levering kan ff duren :)

http://www.aliexpress.com...s-lot-Free/738985176.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Damn, kom je nu mee :P

@Katsunami: bij onze vrienden van mobilread loopt ook een draadje over covers. Daar is ook iemand die de "echte" heeft en die ene die ik net heb besteld. De echte cover is zwaarder en groter. Hij geeft dus de voorkeur aan degene die ik had besteld. Misschien nog handig om te weten :)

En daar werden trouwens ook twijfels geuit over of de echte wel van echt leer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik ben een nieuwkomer op het gebied van e-readers, maar als ik lees op amazon.com:
Content Formats Supported Kindle Format 8 (AZW3), Kindle (AZW), TXT, PDF, unprotected MOBI, PRC natively; HTML, DOC, DOCX, JPEG, GIF, PNG, BMP through conversion
Dan zie ik er geen epub bij staan. Terwijl dat bij mijn weten toch het meest gebruikte format is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
joopv schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:17:
Ik ben een nieuwkomer op het gebied van e-readers, maar als ik lees op amazon.com:

[...]

Dan zie ik er geen epub bij staan. Terwijl dat bij mijn weten toch het meest gebruikte format is.
Dit is eigenlijk niet het juiste topic om deze vraag te stellen (dit topic is meer over het bestellen van de PW), maar laat ik je vraag even kort beantwoorden. het klopt dat je er geen Epub tussen ziet staat omdat Kindle dat niet ondersteunt. Epub is meer van de europese markt. Echter kan je zonder problemen, met behulp van het programma Calibre, epub bestanden overzetten naar mobi en dat naar je Kindle sturen.

Trust me: epub/ mobi of welk formaat dan ook, is geen beperkende factor voor het uitkiezen van een ereader als je calibre installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op maandag 28 januari 2013 @ 09:57:
Damn, kom je nu mee :P

@Katsunami: bij onze vrienden van mobilread loopt ook een draadje over covers. Daar is ook iemand die de "echte" heeft en die ene die ik net heb besteld. De echte cover is zwaarder en groter. Hij geeft dus de voorkeur aan degene die ik had besteld. Misschien nog handig om te weten :)

En daar werden trouwens ook twijfels geuit over of de echte wel van echt leer is.
Twijfels heb ik ook wel. Als mensen op video's op die Amazon case kloppen, lijkt hij keihard te zijn. Ik ben ook hier aan het kijken:

http://www.joevleather.com/catalog/

Ik ga eens mailen of ik een Antique case kan krijgen zonder plaatje, maar met een quote erop.
Someone who reads,
lives a thousand lives.

He who doesn't,
will live only one.
Misschien moeten we een stuk van deze draad splitsen en samenvoegen met de normale Kindle draad. Het gaat allang niet meer over verkrijgbaarheid in Nederland nu Amazon ook hier levert.2

[ Voor 14% gewijzigd door Katsunami op 28-01-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Kindle Paperwhite vandaag al binnengekomen...nice! Zeer snelle levering vanauit amazon.com. Vrijdag besteld en vandaag al binnen. Stond gepland voor morgen maar een dagje sneller kan nooit kwaad :). Denk dat we wat betreft ervaringen maar verder moeten in het kindle topic:

Amazon's nieuwe Kindle ereaders

Ik ga er later nog wat ervaringen delen (scherm, wifi etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvanas
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-08 21:59
Ondertussen is de PW overigens ook te koop via easereader.nl
Daar betaal je wel de hoofdprijs: €150 met ads, €170 er zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Toen ze de enige waren via wie je in Nederland een Kindle kon krijgen verwees ik mensen nog wel eens naar hun. Nu zijn hun prijzen gewoon van de pot gerukt geworden. *snip* zo ook wel duidelijk

30 euro om een firmware te upgraden? (sleep -> reboot.) Really?
100 euro per uur voor "persoonlijke uitleg". 100 euro/uur?! *snip* zo ook wel duidelijk

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2013 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
lexvanas schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:07:
Ondertussen is de PW overigens ook te koop via easereader.nl
Daar betaal je wel de hoofdprijs: €150 met ads, €170 er zonder.
Incl de verzendkosten ben je die 150 euro ook kwijt bij amazon.com (ik was 145 euro kwijt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Dan heb je wel de versie zonder reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Katsunami schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 20:31:
Dan heb je wel de versie zonder reclame.
Je kan de versie met reclame volgens mij ook niet bestellen voor nederland. Alleen de duurdere versie is voor ons beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik heb zojuist de tweede Kindle Paperwhite besteld, voor mijn vriendin dit keer. Top apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trolando
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-08 13:47
Biedt de 3G versie daadwerkelijk gratis 3G in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Volgens mij wel, alleen is het beperkt tot de Kindle store. Als ik het me goed herinner kan je er niet onbeperkt mee internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:41
Inmiddels is de nieuwe Paperwhite uit en ik ben van plan deze te kopen.
Zover ik weet is deze alleen bij Amazon.com te bestellen, niet bij de Duitse of UK versie.
Jammer, mij lijkt het sneller als hij via Duitsland of UK komt, en ook goedkoper met verzendkosten.

Weet iemand of het toch mogelijk is om hem via Duitse versie te bestellen of gewoon in Nederland, voor een reële prijs rond de €130?

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-09 18:03
Neen. Amazon verzend bij zijn lokale sites slechts naar dat specifieke land. Om een nieuwe paperwhite te bestellen zal je via Amazon.com moeten gaan (http://www.amazon.com/gp/product/B00CTUKFNQ/). Wat neer komt op 193 USD oftewel 142 tot 148 EUR. Snel is het sowieso, of je hem nu in duitsland (wat dus niet mogelijk is, maar ik vergelijk met andere goederen) of in de USA bestelt (2 werkdagen). Let wel: Op dit moment gaat het om een pre-order voor de internationale versie (zou moeten verschepen op 15 october).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Ik zie dat hij ook verkrijgbaar is via eBay.nl vanuit Duitsland en UK, voor ongeveer dezelfde prijs als vanuit Amazon US zelf (dus 145-150 euro inc verzending).

Aanbiedingen op eBay.de en eBay.co.uk zijn scherper (rond de 110 euro ex verzend), maar die verkopers geven in 1e instantie aan niet naar het buitenland te willen versturen.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* daar is Vraag & Aanbod voor.

[ Voor 90% gewijzigd door gambieter op 15-10-2013 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
BackSlash schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:03:
Aanbiedingen op eBay.de en eBay.co.uk zijn scherper (rond de 110 euro ex verzend), maar die verkopers geven in 1e instantie aan niet naar het buitenland te willen versturen.
Ter info, ik heb een Engelse verkoper bereid gevonden om naar Nederland te versturen, gewoon door contact op te nemen en het te vragen. Ik ben nu € 123 kwijt voor de nieuwe Paperwhite, inc aangetekende verzending :) (brand new unopened box)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Top zeg. Ik wil er nog 1 bestellen voor mijn moeder die in Dec jarig is en dan is 123 euro niet zo verkeerd. Vanuit Amerika ben je duurder uit. Wil je je ervaringen met de verkoper delen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Dat vond ik ook een mooie deal. Ik verwacht hem volgende week binnen, dus dan zal ik mijn ervaring delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Miss_80 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:40:
Top zeg. Ik wil er nog 1 bestellen voor mijn moeder die in Dec jarig is en dan is 123 euro niet zo verkeerd. Vanuit Amerika ben je duurder uit. Wil je je ervaringen met de verkoper delen hier?
Hier dan eindelijk mijn ervaring. Ik had de e-reader al na 3 dagen binnen, het was echter een verjaardagscadeau voor mijn vrouw dus hij is gisteren pas uitgepakt :)

De paperwhite was in perfecte nieuwstaat. Het is ook niet 'per ongeluk' het vorige model van de Paperwhite, maar de recenste met Amazon gedrukt op de achterkant ipv Kindle.

Kortom, dik tevreden :) Ik had hem gekocht bij http://myworld.ebay.nl/doylie69karen/ . Hij heeft ze op dit moment echter niet meer te koop... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:55
Mocht je in de buurt van de Duitse grens wonen kun je 'm ook op een Hermes afhaal punt laten bezorgen en daar afhalen.
Andere optie is via Huifkar.de heb ik al een aantal keer gebruikt en dat werkt ook prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Weet iemand wat er aan de hand is bij Amazon? Ik wil de PW bestellen voor zowel voor mijn vader als mijn moeder maar de site verteld me dat ze er maar 1 op voorraad hebben + wordt pas over 14 dg verscheept.
Dit ben ik niet gewend van Amazon. Heb ik iets gemist in het nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

14 dagen moet je denk ik niet te letterlijk nemen. Dat klinkt mij als levertijd onbekend of uitverkocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Vreemd. De Kindle Paperwhite is van de site van de Duitse Mediamarkt verdwenen.

Dan kun je hem het beste in Duitsland bij Amazon.de bestellen, en laten verzenden via een forwarding service zoals Mailbox.de

http://mailboxde.com/netherlands.html

Afhankelijk van het formaat van de Kindle doos komt er nog 2-3 euro aan "handling fee" bij:

http://mailboxde.com/pricelist.html

De Kindle kost €129, en je zult iets van €10 aan verzend- en afhandelingskosten kwijt zijn. Dat is flink goedkoper dan de Kindle zelf importeren vanuit Amerika. (Meestal rond de €160.)

Ik weet alleen niet hoe garantie afgehandeld moet worden... via Amazon.de, of Amazon.com.

Mijn KPW1 komt ook van Amazon.de (via een kennis), maar ik heb gelukkig nog geen garantie nodig gehad.

[ Voor 57% gewijzigd door Katsunami op 01-12-2013 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Verwijderd schreef op zondag 01 december 2013 @ 23:34:
14 dagen moet je denk ik niet te letterlijk nemen. Dat klinkt mij als levertijd onbekend of uitverkocht...
Die conclusie had ik ook getrokken, maar als je er nog tig hebt voor je eigen markt, wordt er dus een keuze gemaakt om slechts enkele exemplaren internationaal te verschepen. En dat vind ik vreemd en niet echt Amazon waardig. Afijn, er zijn alternatieven om ze te bestellen.

Heb zelf ook nog nooit gebruik hoeven te maken van de garantie dus die gok durf ik wel te nemen. Mijn beide ouders kunnen daarnaast prima duits (in tegenstelling tot mijzelf 8) ) dus die reden zich wel.

De duitse mediamarkt was idealer geweest, omdat mijn familie allemaal in het oosten worden (dus die had ik dan heeeel lief kunnen aankijken), maar ik zie dat ze alleen nog kobo glo etc op hun site hebben staan. Wat doet de software trouwens? Gewoon in het Engels te zetten neem ik aan (kan me niet meer herinneren of ik een taal moest selecteren toen ik de PW voor het eerst aanzette)

[ Voor 35% gewijzigd door Miss_80 op 02-12-2013 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
De Duitse Kindle is dezelfde als de Amerikaanse, en je kunt hem gewoon op Engels zetten. De Kindle heeft geen Nederlands. (In elk geval is dat zo met de Touch en PW1.)

Je moet alleen de Kindle-pagina van Amazon.de naar .com verplaatsen.

Denk eraan dat er weinig Nederlandse boeken beschikbaar zijn voor de Kindle. Je zult dus EPUBS ergens anders moeten halen, en via Calibre de-DRM-en en converteren. Wil je dat niet, dan is een Kobo wellicht beter. Die kan ook in het Nederlands ingesteld worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Katsunami op 02-12-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Tip van de dag: http://www.ebay.nl/itm/Am...blets&hash=item27da390a9d

Verder goed kijken op eBay, er zijn meerdere opties te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder
  • Laatst online: 18:07

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

BackSlash schreef op maandag 02 december 2013 @ 22:09:
Tip van de dag: http://www.ebay.nl/itm/Am...blets&hash=item27da390a9d

Verder goed kijken op eBay, er zijn meerdere opties te vinden :)
$139,95 + $16,76 + $38,16 = $194,87. Omgerekend: €143,79. Bestellen bij Amazon zelf: €148,50. Bedankt voor de tip, maar ik denk dat ik dan toch voor de officiële weg zou kiezen :)

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:55
Hij is trouwens ook hier te koop voor 130 euro:
http://eglobalcentral.eu/...lit-2013-4gb-version.html
Dat is inclusief verzendkosten en invoerrechten.

Diverse mensen hebben hier al van gekocht en dat gaat prima, zie het LG G2 topic in telecomproviders.

Aangezien het een 4 GB versie is zal het om het Japanse model gaan.
Op dit moment alleen "out-of-stock" zie ik, dat was ie gisteren nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Goeie tip! Ik heb zojuist mijn order geplaatst. Inmiddels is hij weer op voorraad, én is de prijs verlaagd naar 120 euro, én krijg je er gratis een hoesje bij (normaal 10 euro). Toen ik bij het afrekenen ineens ook nog een kortingscode voor 5 euro kreeg, was mijn laatste twijfel ook weg. Voor 115 euro een PW2 met 4GB en gratis hoesje, prima deal lijkt me zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Voor zover ik weet zijn er maar 2 versies van de Paperwhite: de normale, en de 3G-versie. Beiden hebben 2GB opslagruimte (waarvan ~1.2 GB voor de gebruiker).

Er zijn nu een paar mogelijkheden:
- Men liegt op die website en je krijgt een 2GB Kindle.
- Men heeft de 2GB Kindle op de een of andere manier aangepast.
- Je bent opgelicht.
- Er bestaat een 4GB KPW2 waar ik niet vanaf weet.

[ Voor 42% gewijzigd door Katsunami op 07-12-2013 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Zoals ASW1 al zei, heeft in elk geval de Japanse editie 4GB aan boord. Dus vermoedelijk haalt deze winkel ze daarvandaan, of uit een ander land (?) waar ze met 4GB worden geleverd. Gegeven dat ze het zo prominent - in de titel van het product - vermelden, verwacht ik dat deze spec wel klopt. Al zit er wel een foutje in hun specs pagina (hoeveelheid vrij geheugen zou 1.25GB zijn, ipv 3.1). Maar zelfs al zit er stiekem 2GB in, zou dat voor mij geen ramp zijn.. dat krijg met ebooks toch al bij lange na niet vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik wist niet dat er in Japan een 4GB versie bestond. Het kan dan inderdaad zo zijn dat ze die leveren. Hoewel de Amerikaanse en Europese Kindle hetzelfde is, weet ik niet of dat ook voor de Japanse geldt.

1.25 GB bruikbaar geheugen is inderdaad de juiste hoeveelheid voor de 2GB versie.

Nou ja, als je de 2GB versie krijgt dan heb je hem voor iets minder dan de normale prijs en met een hoesje, en als je de 4GB versie krijgt, dan kun je er 3K boeken op kwijt. Heb je er zoveel, legaal? (Nee, een Gutenberg-dump telt niet :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Het prijsverschil (nog los van de hoes) is >20%, vrij fors dus. Ik zie nu dat de Japanse Kindle dan ook werkelijk spotgoedkoop is: Amazon verkoopt hem voor 9980 yen, omgerekend nog geen 71 euro! Dus vandaar dat EGlobal er goed geld aan kan verdienen door ze aan ons voor 120 te verkopen.

Wat betreft de 4GB: misschien moet ik maar eens manga gaan lezen dan (schijnbaar is dat de reden dat de Japanse versie die hoeveelheid heeft) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Pathfinder schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 22:07:
Het prijsverschil (nog los van de hoes) is >20%, vrij fors dus. Ik zie nu dat de Japanse Kindle dan ook werkelijk spotgoedkoop is: Amazon verkoopt hem voor 9980 yen, omgerekend nog geen 71 euro!
Op die manier proberen ze de Kobo-readers eruit te concurreren. Kobo is immers tegenwoordig een onderdeel van Rakuten, een Japans bedrijf.
Wat betreft de 4GB: misschien moet ik maar eens manga gaan lezen dan (schijnbaar is dat de reden dat de Japanse versie die hoeveelheid heeft) ;)
Dat kan. AZW3 ondersteunt Panel View voor strips, wat betekent dat een boek dat specifiek in AZW3-formaat is opgezet, één plaatje (in plaats van één bladzijde) per scherm kan laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:55
Ik heb hem inmiddels ook daar besteld; 115 euro met een hoesje erbij. _/-\o_

Wanneer ik in het LG G2 topic lees dan krijgt iedereen die bij eglobalcentral besteld heeft de boel heel vlot binnen, ik ben benieuwd. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Succes :)

(Waarom denk ik bij die smilie altijd *zwoing, zwoing, zwoing, zwoing*.... :X)

Amazon heeft pech dat ik nog zeer tevreden ben met mijn KPW1. Ik denk dat die ook niet meer weggaat. Ik haal wel ergens volgend jaar een KPW2, of wacht wellicht zelfs tot de KPW3. Dan wordt mijn KPW1 backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Interessante deal, willen jullie je ervaring delen wanneer de Paperwhite binnenkomt?
Ik ben benieuwd of de Japanse versie inderdaad gewoon op Engels kan worden ingesteld, hoe snel die shop verzend, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Die van mij is zojuist verzonden. Ik zal een update posten als hij z'n weg vanuit Hong Kong heeft gevonden :)

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

En hier is de update: vanmiddag aangekomen, goed verpakt. De cover is niet simpel maar effectief, en sluiten van de cover zet (meestal) de Kindle automatisch op standby. De Kindle zelf is, zoals verwacht, de 4GB versie uit Japan. Bij de eerste boot moet je direct de taal selecteren, dus vanaf toen geen Japans teken meer gezien. Het scherm is helaas niet perfect geplaatst (ietsje te hoog waardoor er onderaan een dun zwart lijntje te zien is, en een paar graden naar links gedraaid), maar niet zodanig dat het storend is. De verlichting is uniform, op een paar hele kleine donkerder plekjes onderin het scherm na, maar ook dat is niet storend bij het lezen. Al met al ben ik wel tevreden, maar als de tekortkomingen ernstiger waren geweest (wat best had gekund, vermoed ik), had ik het wel vervelend gevonden dat makkelijk en gratis omruilen - zoals bij Amazon zelf - waarschijnlijk niet mogelijk was geweest. Dus iedereen die een aanschaf nog overweegt zou ik aanraden goed met dat risico rekening te houden.

• Katsunami
  • Niet online
Het schijnt dat een scheef gemonteerd scherm bij de KPW2 veel meer voorkomt dan bij de 1. Ik zie er in elk geval veel vaker klachten over. Jammer...
Pagina: 1 2 Laatste