Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-07 20:41

MDF

Katsunami schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:06:
Als ik moe ben lees ik niet eens. Dan vergeet ik de helft van wat ik gelezen heb voordat ik de pagina omsla...
Dan komt er bij mij weinig van lezen..:P Want gedurende de week ben ik altijd moe. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:37

mno

MDF schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:28:
Amazon laat niet toe dat je hem in de UK besteld via hun site. Je kan hem alleen via Amazon.com bestellen als je in Nederland woont. Dat geldt ook voor Amazon.de..je wordt doorverwezen naar Amazon.com voor internationale bestellingen.
Als je enigzins in de buurt van de Duitse grens woont of werkt kan je hem ook op een afhaallocatie van amazon.de in Duitsland laten bezorgen. Zo heb ik de mijne onlangs opgehaald in Emmerich (ligt het dichtste bij Arnhem).

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In welke duitse keten kon je ook alweer de kindle kopen buiten amazon om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Kindle is daar overal te krijgen. Bakken vol in de Duitse Mediamarkt en Saturn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 07:36:
De Kindle is daar overal te krijgen. Bakken vol in de Duitse Mediamarkt en Saturn.
leuk, neem ik mijn eigen paperwhite mee en ga ik vergelijken tussen de paperwhite 1 en 2. Ik neem aan dat hij dan wel over een week of 2 in de bakken daar ligt (althans , dan is het 9 oktober geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:52:
[...]

leuk, neem ik mijn eigen paperwhite mee en ga ik vergelijken tussen de paperwhite 1 en 2. Ik neem aan dat hij dan wel over een week of 2 in de bakken daar ligt (althans , dan is het 9 oktober geweest).
Een goede vergelijking maken in een hel TL-verlichte Media Markt lijkt mij niet echt goed mogelijk. Als er al een werkend demo model ligt, dat is een gok. Je ziet inmiddels al heel veel vergelijkingen op internet opduiken nu het model in de US wordt geleverd.

Dit is een duidelijke vergelijking met close-up shots: http://youtu.be/klxgpPi-3po

Ik zag op de Amazon site Manage my Kindle dat mijn nieuwe Paperwhite al staat geactiveerd.
Dus wie weet gaan ze eerder leveren. [/wens]

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Nee. Dat is niet waar.

Niet Waar.

NIET WAAR.

Het is nietwaarnietwaarnietwaarnietwaarnietwaarnietwaarnietwaarnietwaarnietwaar.....

8)7

Ik woon 10 minuten met de bus van een Duitse MM af, en ik hoef in totaal maar vijf minuten te lopen. Hoewel, ik ben erg tevreden met de Kindle Paperwhite 1; hij heeft een perfect scherm en ik heb hem pas 8 maanden... en pas 25 boeken erop gelezen...

Nietwaarnietwaarnietwaarnietwaarnietwaarnietwaarnietwaarnietwaarnietwaar.....

7(8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Katsunami op 02-10-2013 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:27
Katsunami schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 18:35:
[...]

Nee. Dat is niet waar.

Niet Waar.

NIET WAAR.

Het is nietwaarnietwaarnietwaarnietwaarnietwaarnietwaarnietwaarnietwaarnietwaar.....

8)7

Ik woon 10 minuten met de bus van een Duitse MM af, en ik hoef in totaal maar vijf minuten te lopen. Hoewel, ik ben erg tevreden met de Kindle Paperwhite 1; hij heeft een perfect scherm en ik heb hem pas 8 maanden... en pas 25 boeken erop gelezen...

Nietwaarnietwaarnietwaarnietwaarnietwaarnietwaarnietwaarnietwaarnietwaar.....

7(8)7
Is niet zo hoor, was enkel gezegd om jou te stangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
maartend schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 18:38:
Is niet zo hoor, was enkel gezegd om jou te stangen.
Sorry, deze keer niet touché ;)

Het zou me niets verwonderen als de KPW2 daar inderdaad gewoon in de MM ligt. Was met de Nexus 4 toch ook zo. Hier officieel niet te krijgen, 5km verderop over de grens staan ze met de bosjes in de vitirine.

Verzendt Amazon inderdaad een Kindle vanuit de US naar Nederland als je hem hier bestelt, of komt hij dan vanuit de UK of Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Oh, dat is wel handig. De PW2 ook al?

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 18:35:
[...]

Nee. Dat is niet waar.

Niet Waar.

NIET WAAR.

Welles. :Y Waren een paar weken geleden in Berlijn en bij de Media Markt en de Saturns lagen echt bakken vol met PW. Dat zal met de PW2 na 9 oktober niet anders zijn.

@mno. Bedankt voor de tip van de Duitse afhaallocaties! Ik heb de bestelling omgezet naar Amazon.de en de levering van de PW2 is nu midden volgende week. Ideaal, ben dan toch in Nijmegen. Weet dan zeker dat er dan ook een klaar ligt.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2lbg6qh.png

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2013 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijgt de papewhite eigenlijk ook de firmware van de paperwhite 2? Neem aan van wel? Of gaan ze nu 2 verschillende firmwares hanteren voor een bijna hetzelfde apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:19:
Krijgt de papewhite eigenlijk ook de firmware van de paperwhite 2? Neem aan van wel? Of gaan ze nu 2 verschillende firmwares hanteren voor een bijna hetzelfde apparaat?
Amazon heeft gezegd dat alle features die niet steunen op de nieuwe hardware zullen worden gebackport naar de KPW1.

Dat zal dus zowat alles zijn, behalve het accuratere touchscreen, en de naar 14 pagina's vertraagde verversing. De rest is allemaal software, en zou normaal op de KPW1 moeten werken, al zij het wat trager. Men zou het zelfs naar de Touch kunnen backporten (dat heeft men met sommige KPW features ook gedaan), maar ik denk niet dat dit gaat gebeuren. De Touch is immers "al" 2 jaar oud.

[ Voor 12% gewijzigd door Katsunami op 02-10-2013 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:27
Katsunami schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 18:47:
[...]

Sorry, deze keer niet touché ;)

Het zou me niets verwonderen als de KPW2 daar inderdaad gewoon in de MM ligt. Was met de Nexus 4 toch ook zo. Hier officieel niet te krijgen, 5km verderop over de grens staan ze met de bosjes in de vitirine.

Verzendt Amazon inderdaad een Kindle vanuit de US naar Nederland als je hem hier bestelt, of komt hij dan vanuit de UK of Duitsland?
Ik probeer je enkel te behoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:33:
Dat zal dus zowat alles zijn, behalve het accuratere touchscreen, en de naar 14 pagina's vertraagde verversing. De rest is allemaal software, en zou normaal op de KPW1 moeten werken, al zij het wat trager.
Nou laat maar komen, ik hoop dat die snelle doorbladermethode ook voor de pw1 komt, die lijkt me handig aangezien ik veel boeken met kaarten lees.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2013 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:35:
Nou laat maar komen, ik hoop dat die snelle doorbladermethode ook voor de pw1 komt, die lijkt me handig aangezien ik veel boeken met kaarten lees.
Mja. Soms heb je fantasy-boeken waar de kaart niet in de TOC staat. Godzijdank voor Sigil. (Al is die editor nou officieel ook slechts nog "on life support"... de maintainer is ermee gestopt behalve vereiste acute bugfixes...) Die page flip feature zou het nakijken van een kaart wel makkelijker maken ja. Het is echt de enige softwarematige upgrade waarvoor ik een KPW2 zou overwegen.

[ Voor 13% gewijzigd door Katsunami op 03-10-2013 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 02:18:
Mja. Soms heb je fantasy-boeken waar de kaart niet in de TOC staat. Godzijdank voor Sigil. (Al is die editor nou officieel ook slechts nog "on life support"... de maintainer is ermee gestopt behalve vereiste acute bugfixes...) Die page flip feature zou het nakijken van een kaart wel makkelijker maken ja. Het is echt de enige softwarematige upgrade waarvoor ik een KPW2 zou overwegen.
Die stoppen we er inderdaad wel met Sigil in. Maar het lijkt me toch dat dat ook wel op de pw1 kan. Maar even zien waar amazon mee komt. Momenteel print ik ze uit in A3 formaat op het werk en platificeer ik de hoesen en maak ik poppetjes die ik kan bewegen op de map afhankelijk van waar ze zijn. Je moet wat te doen hebben met je vrije tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 17:18:
Die stoppen we er inderdaad wel met Sigil in. Maar het lijkt me toch dat dat ook wel op de pw1 kan. Maar even zien waar amazon mee komt. Momenteel print ik ze uit in A3 formaat op het werk en platificeer ik de hoesen en maak ik poppetjes die ik kan bewegen op de map afhankelijk van waar ze zijn. Je moet wat te doen hebben met je vrije tijd :P
LOL. Zo ver ga ik niet, maar het komt wel nogal eens voor dat ik een kaart op A4-formaat uitprint en bij de ereader houd als het verhaal nogal... "kaartzwaar" (:P) is. Dat heb je wel eens met van die verhalen waar de auteur per se een boek van 1000 pagina's wil creëeren, en dat voor elkaar krijgt door een party van 10 man op te delen in 7 delen elk met een eigen subverhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-09 07:01
Hier iemand die enig idee heeft of de goodreads plugin ook geport zal worden naar de PW1?
Dat zou voor mij een reden zijn om de PW2 te kopen namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angelus1753 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 15:51:
Hier iemand die enig idee heeft of de goodreads plugin ook geport zal worden naar de PW1?
Dat zou voor mij een reden zijn om de PW2 te kopen namelijk...
voor zover je het met zekerheid kan zeggen komt deze er zeker, daar is in iedergeval iedereen wel van overtuigd.

Maar ik weet niet of ik het ga gebruiken, ik gebruik trouwens wel de goodread app in calibre, die werkt ideaal en dan kan ik in 1 keer 100 dingen op een plankje zetten bijvoorbeeld. En ik gebruik het op de ipad, maar of het nu zo fijn gaat worden op de ereader zelf? Ik weet het niet hoor, zo fantastisch is dat browsen niet op de kindle en het zal toch hoe dan ook via internet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de Paperwhite 2 binnen via Amazon.de d:)b

Eerste indrukken zijn erg goed. Klein, licht en een rappe interface. Dit is mijn eerste frontlight reader na een Kindle 3 en dit is inderdaad een flinke verbetering. Vriend van mij heeft een PW1 en je ziet gelijk de verschillen zoals geen vlekken meer onderaan het scherm en een wat geliger licht. De achtergrond is ook wat witter. Vanaf een Kindle 3 is het verschil echt heel groot.

Met een mooie handgemaakte leren hoes van Oberondesign is het een bijzonder fijne combi. Klein sterk magneetje zelf in de band gemaakt en de automatische wake up werkt nu ook perfect. Ben er erg blij mee!

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2a9z41d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2ynkzl0.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2013 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ziet er goed uit :Y. Ik ben van een Kindle 3 overgestapt naar een PW 1 en dat was al een groot verschil van dag en nacht. Kan nit anders dan dat je hier ontzettend veel plezier aan gaat beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx, dat zal zeker lukken. Ik hoef niet ieder jaar iets nieuws, mijn vorige Kindle heb ik meer dan 3 jaar gehad, dit is absoluut een heel grote stap vooruit.

En na een dag in gebruik ga je ook de kleinere verbeteringen waarderen. Vooral de snelle doorblader functie en de leestijd hoe lang je nog in een hoofdstuk zit zijn handige kleine verbeteringen.

Tip: Amazon heeft nu een flinke reeks aan video's op de site gezet voor uitleg en hulp voor de Paperwhite 2.
Zo kwam ik erachter dat de Paperwhite 2 ook teksten kan vertalen, ideaal.
http://www.amazon.com/gp/...lay.html?nodeId=201307200

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/mjo10z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/f516hu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:51:
Thnx, dat zal zeker lukken. Ik hoef niet ieder jaar iets nieuws, mijn vorige Kindle heb ik meer dan 3 jaar gehad, dit is absoluut een heel grote stap vooruit.

En na een dag in gebruik ga je ook de kleinere verbeteringen waarderen. Vooral de snelle doorblader functie en de leestijd hoe lang je nog in een hoofdstuk zit zijn handige kleine verbeteringen.

Tip: Amazon heeft nu een flinke reeks aan video's op de site gezet voor uitleg en hulp voor de Paperwhite 2.
Zo kwam ik erachter dat de Paperwhite 2 ook teksten kan vertalen, ideaal.
http://www.amazon.com/gp/...lay.html?nodeId=201307200

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb mijn Paperwhite 2 ook binnen, is wel wennen als je de oude gewend bent want scherm is niet meer echt grijs/wit, maar meer beetje creme kleurig. Ben heel benieuwd hoe de lees ervaring zal zijn met dit nieuwe scherm. Je kan zeker merken dat hij wat sneller is.
Hier een foto van mijn oude PW1 links met de nieuwe PW2 rechts.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v134/DD4me2/Mobile%20Uploads/foto9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik hoop dat dat een boek van je vriendin is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Katsunami schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:33:
Ik hoop dat dat een boek van je vriendin is :+
Nope mijn boek. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Laatst online: 10:36
MDF schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:39:
[...]

Heb mijn Paperwhite 2 ook binnen, is wel wennen als je de oude gewend bent want scherm is niet meer echt grijs/wit, maar meer beetje creme kleurig. Ben heel benieuwd hoe de lees ervaring zal zijn met dit nieuwe scherm. Je kan zeker merken dat hij wat sneller is.

[afbeelding]
Ik denk dat ik die crèmekleur wel fijner zou vinden, ik vind de blauwige gloed van de pw1 toch wat minder fijn lezen. Maar ik heb geen behoefte om een nieuwe te halen, vind de pw1 maar dan afdoende.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MDF schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:39:
[...]

[afbeelding]
Cool. Ik ben inmiddels na een weekje lezen uiterst tevreden over de leeservaring. Ook alle extra snufjes voegen echt wat toe, hier is gewoon goed over nagedacht. Ik ben ook benieuwd naar de Goodreads update die binnenkort gaat uitkomen.

Inmiddels zie je al veel meer reviews. Met claims dat Amazon de 'ebook reader war' hiermee nu echt heeft gewonnen.

http://www.theverge.com/2...le-paperwhite-review-2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewonnen? Zo bijnzonder is de pw2 nu ook weer niet. Kobo gaat zeker gelijk op. Het mobi formaat is achterhaald en bagger, epub is vele malen beter en kan je er niet op lezen zonder aanpassingen, dat is toch een behoorlijk minpunt. Dat halen ze echter nooit aan in reviews.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2013 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Persoonlijk zou ik Kobo echt niet op gelijke voet zetten met kindle..heb zelf een Kobo glo gehad en misschien is de hardware op gelijke voet met de PW maar de software zeker niet, glitches galore waar ik bij de kindle PW nooit geen problemen heb. Ook de site van amazon wint het met gemak van Kobo als je naar een schrijver of titel wil zoeken. Enige pro van Kobo is dat ze betaling via iDeal toestaan. Maar verder..nee de Paperwhite wint het wat stabiliteit en gemak betreft toch van de Kobo.

[ Voor 37% gewijzigd door MDF op 20-10-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het leuke van reviews, zij bepalen de winnaar. :P

EPub ondersteuning gaat ongemerkt op de Kindle met Calibre, of kun je zelf doen via Amazon. Ik laat Calibre altijd omzetten naar AZW3 (KF8). KF8 is de standaard van Amazon en heeft meer mogelijkheden dan Mobi.

http://www.amazon.com/gp/feature.html?docId=1000729511

Al boeit het format je voor geen meter wanneer je je boeken altijd koopt op de Amazon store. Amazon verkoopt de Kindle tegen ongeveer kostprijs, het gaat ze uiteindelijk om de store.
De prijzen van Amazon zijn ook vaak stukken beter dan die van Kobo.com.
De nieuwste Donna Tart, €17 8)7 Natuurlijk, vaste boekenprijs. Alleen daarom is Amazon.com al een mooie uitwijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2013 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 12:37:
Dat is het leuke van reviews, zij bepalen de winnaar. :P
Een goede reviewer begint onpartijdig, en dit is meer een reclamepraatje ;)
EPub ondersteuning gaat ongemerkt op de Kindle met Calibre, of kun je zelf doen via Amazon. Ik laat Calibre altijd omzetten naar AZW3 (KF8). KF8 is de standaard van Amazon en heeft meer mogelijkheden dan Mobi.

http://www.amazon.com/gp/feature.html?docId=1000729511
Ik vind het nog steeds een crime dat Epub niet native wordt ondersteund, mijn verzameling boeken is Epub en omzetten is tijd en computerintensief. Ik draai momenteel toch Duokan, ondanks de nadelen/onhandigheid ervan, puur vanwege de Epub ondersteuning.

Het is een beetje als mobieltjes: ik zou graag een Android OS op Blackberry hardware (bijvoorbeeld BB Q10) hebben, imo best of both worlds... :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 13:37:
[...]

Ik vind het nog steeds een crime dat Epub niet native wordt ondersteund, mijn verzameling boeken is Epub en omzetten is tijd en computerintensief. Ik draai momenteel toch Duokan, ondanks de nadelen/onhandigheid ervan, puur vanwege de Epub ondersteuning.
...
Ik laat Calibre altijd omzetten gelijk tijdens het opladen van een paar boeken naar de Kindle. Voordeel is ook dat je dan altijd converteert met de allerlaatste versie van Calibre. De hele bieb omzetten zou inderdaad een crime zijn, maar die paar boeken per keer merk je in tijd eigenlijk nauwelijks wat van. Omzetten naar AZW3 gaat razendsnel, alleen op een pdf kan Calibre soms best lang zitten kauwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 13:37:
Ik vind het nog steeds een crime dat Epub niet native wordt ondersteund, mijn verzameling boeken is Epub...
Ik heb ook alles in EPUB, omdat het een open formaat is.

En dan te bedenken dat AZW3 intern zeer veel op EPUB lijkt qua opbouw. Het is niet voor niks dat KindleUnpack een AZW3-bestand kan "uitpakken" naar een EPUB *zonder conversie*.

Als je met KindleGen een EPUB omzet naar Kindleformaat, dan komt er een MOBI-file uit: die bevat een AZW3-versie van je boek voor nieuwe Kindles, een MOBI-versie voor oude Kindles, en, om de een of andere reden, ook nog de source van de complete EPUB. (Vraag me niet waarom...) Het formaat heeft KF8:Joint volgens calibre, en het is lomp groot.

Ik heb een aantal EPUB's van DelphiClassics. Die zijn zo groot, dat Calibre ze niet kan comverteren, omdat er een AZW3-functie nodig is die Calibre's conversieplugin nog niet bevat. Tevens wil ik een eigen font inbakken, omdat ik dat prettiger vind dan de fonts op de Kindle. Omdat Calibre deze grote boeken (denk aan een paperback met 15.000 pagina's qua formaat) niet direct naar AZW3 kan converteren, moet ik het volgende doen:

EPUB -> EPUB conversie, om het font erin te krijgen.
Save to disk
KindleGen draaien met een scriptje om alles om te zetten naar MOBI / KF8:Joint
KindleUnpack draaien om de AZW3 uit de KF8:Joint file te strippen
En dan moet ik de AZW3's weer importeren in Calibre.

Dat is eigenlijk gewoon lomp veel werk, alleen maar omdat de Kindle EPUB niet ondersteunt.
Het is een beetje als mobieltjes: ik zou graag een Android OS op Blackberry hardware (bijvoorbeeld BB Q10) hebben, imo best of both worlds... :p
Mja. Ik zou graag een Nexus 4 of 5 willen hebben met een scherm van 4 inch. Alle high-end telefoons zijn lomp groot tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 18:04:
EPUB -> EPUB conversie, om het font erin te krijgen.
Save to disk
KindleGen draaien met een scriptje om alles om te zetten naar MOBI / KF8:Joint
KindleUnpack draaien om de AZW3 uit de KF8:Joint file te strippen
En dan moet ik de AZW3's weer importeren in Calibre.

Dat is eigenlijk gewoon lomp veel werk, alleen maar omdat de Kindle EPUB niet ondersteunt.
Zou je deze stappen iets exacter kunnen beschrijven, ik kom er niet helemaal uit.
Ik heb verder het scriptje niet, waar heb je dat vandaan?

Ik zou dit graag hetzelfde willen doen. Voor Engelse boeken heb ik het al perfect, maar ik heb een bergje Nederlandse boeken en die werken niet fijn, ik krijg het font er niet goed in of uit en kan dan geen ander font selecteren op de kindle terwijl ik gewoon mijn kindle font wil gebruiken dat ik erop heb gezet (volgens mij ook van jou of van jwolf op mobileread).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:05:
Zou je deze stappen iets exacter kunnen beschrijven, ik kom er niet helemaal uit.
Ik heb verder het scriptje niet, waar heb je dat vandaan?
Je kunt het volgende doen.

Als je van EPUB naar EPUB converteert, dan bewaart Calibre de originele EPUB als ORIGINAL_EPUB. Ik ben daar geen fan van; die file verlies je te makkelijk. Mijn advies is:

- Maak een nieuwe bibliotheek, bijvoorbeeld "Werk"
- Kopieer de EPUBs daarheen zonder ze uit je hoofdbibliotheek te verwijderen.
- Ga naar Werk.
- Doe een conversie van die EPUBs, en kies als formaat EPUB.
- In Look and Feel, kies je het embedded font dat je wil.
- Vink ook in dat venster aan dat Calibre "Fonts" moet strippen. (Upgrade naar 1.7. Oudere versies hebben een bug: die voegt je eigen font in en stripped het dan weer, als je deze optie aanvinkt. Vanaf 1.7 stript Calibre je eigen font niet meer.)
- Doe een Save To Disk, en plant de EPUBs in een map op je desktop.

- Vertaal de volgende tekst naar het Nederlands, want daar heb ik geen zin in.

http://www.mobileread.com...p?p=2664267&postcount=128

- Lees de tekst en doe wat erin staat.

Het scriptje is "kindlegen.bat"; dat heb ik zelf in elkaar geklopt voor privé-gebruik, in geval Calibre een EPUB niet kan converteren naar AZW3. (Die van DelphiClassics bijvoorbeeld: te groot.) Het is simpelweg een for-loop om files te kopiëren, converteren, en uit te pakken. Er zit TOTAAL geen foutondervanging in. Als het mis gaat, zou je kunnen eindigen met een lege map. Voer dit dus alleen uit op kopieën van je EPUBs. Je bent gewaarschuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami, gebruik je ook nog de plugin modify epub van mobileread of niet meer?

Als ik het zo lees (moet nog ermee aan de slag) is dat overbodig geworden?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Die gebruik ik nog, mede om mijn basis-epubs in orde te krijgen.

Kindlegen gebruik ik als laatste redmiddel om een AZW3 te krijgen als Calibre hem niet kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Ik heb net de laatste Duokan (versie 2013-10-25.30919.rtm) op mijn Kindle 4 gezet. Leuk dat ik nu zonder conversies epubs kan lezen en eigen screensavers kan gebruiken.

Ik merk echter ook dat Duokan soms bij hetzelfde boek compleet andere fonts gebruikt dan de standaard Kindle reader. Zo te zien zit er in deze epub een meegebakken font en gaat Duokan daar anders mee om.

Heeft er iemand tips voor mooie leesbare fonts in Duokan?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
De Kindle negeert in de AZW3's ingebouwde fonts, behalve als je "Publisher Font" aanvinkt.

Of je onder Duokan ingebouwde fonts kunt negeren zou ik je niet kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar zit die optie om publisher font aan te zetten? Die heb ik niet in mijn font lijstje staan, kan dat komen omdat ik teveel eigen fonts erin heb gegooid of It die optie ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Die is alleen aanwezig als het boek een AZW3-boek is, én een eigen font heeft ingebakken.

Als je teveel eigen fonts hebt geïnstalleerd via USE_ALT_FONTS, dan kan het zelfs zijn dat Publisher Font niet in het dialoogvenster past. Dan is hij er wel, maar dan valt hij buiten het scherm :P (Net alsof je onder Windows een venster deels van de desktop af schuift.)

[ Voor 3% gewijzigd door Katsunami op 29-10-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal jouw hoofletter font wel even verwijderen, dan zie ik vast die publisher font weer :P

Althans, ik dacht dat die van jou was, gevonden op mobileread

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2013 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik heb geen hoofdletter-fonts gemaakt.

DejaVu Serif E-Ink, Verdana E-Ink en Georgia E-Ink heb ik gemaakt (nou ja, aangepast), maar alleen DejaVu Serif E-Ink staat op Mobileread, want dat is het enige vrije font.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb ik hem van iemand anders, ik kom ze soms tegen, maar gebruik nu eentje van Jwolf en die bevalt wel, het is nog niet helemaal naar mijn zin, maar het hangt ook sterk af van mijn bui wat nu het beste bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:50:
Die gebruik ik nog, mede om mijn basis-epubs in orde te krijgen.

Kindlegen gebruik ik als laatste redmiddel om een AZW3 te krijgen als Calibre hem niet kan maken.
Ik ga er vandaag lekker mee bezig, heb er eindelijk een weekeinde tijd voor gevonden. Ik begrijp dat jij nog steeds de plugin modify epub gebruikt, maar ook de andere methode die je hier beschrijft.

Ik werkte al met de plugin modify epub, wil daarnaast de andere methode gaan gebruiken omdat ik er nu toch nog vaak tegenaan loop dat ik mijn eigen fonts niet kan gebruiken (doet de kindle niks mee). Ik vermoed dat het met jouw methode wel werkt.

Alleen, wanneer gebruik je nu modify epub en wanneer de andere methode? Of is het de bedoeling eerst modify epub te draaien en daarna jouw andere methode? Of is het een kwestie van op de kindle zetten en uitproberen?

Verder heb ik wel je script wat aangepast, er miste nog een stukje waardoor het in mijn setup niet werkte, maar ik kwam er wel uit. Ik heb wel heel magere kennis van phyton, maar net genoeg om dit te doen gelukkig :D

Ik moet alleen nog wat sleutelen, ik heb wat boeken met teveel warnings, irritante rotboeken ook, berg werk ervan om ze optimaal te lezen. Zou fijn zijn als iemand ooit een tool maakt waarmee je al het geklungel van uitgevers, uploaders etc. er in 1 keer perfect uit kan halen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2013 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

mno schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:50:
Ik heb net de laatste Duokan (versie 2013-10-25.30919.rtm) op mijn Kindle 4 gezet. Leuk dat ik nu zonder conversies epubs kan lezen en eigen screensavers kan gebruiken.

Ik merk echter ook dat Duokan soms bij hetzelfde boek compleet andere fonts gebruikt dan de standaard Kindle reader. Zo te zien zit er in deze epub een meegebakken font en gaat Duokan daar anders mee om.
Ben alweer gestopt met Duokan, had me toch te veel nadelen (dual boot, achtergebleven Chinese meuk, gedoe met fonts).

Ik wilde wel graag epub support en custom screensavers. Daarvoor gebruik ik nu Librerator en de screensaver hack (was wel een jailbreak voor nodig). Dit bevalt me prima.

Links:
Font, ScreenSaver & USBNetwork Hacks for Kindles 2.x, 3.x & 4.x
Librerator - multi-format e-reader, fork of KPV

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 09:31:
Alleen, wanneer gebruik je nu modify epub en wanneer de andere methode? Of is het de bedoeling eerst modify epub te draaien en daarna jouw andere methode? Of is het een kwestie van op de kindle zetten en uitproberen?
Ik gebruik Modify EPUB altijd, om rommel en lettertypen uit een boek te verwijderen. Daarna gebruik ik Tweak Book om "font-family" uit de CSS te halen.

Hierna converteer ik het boek met Calibre naar AZW3, met mijn eigen lettertype erin.
Als dat niet werkt, bijvoorbeeld met de hele grote boeken van Delphi Classics, dan maak ik een kopie naar een tijdelijke bibliothkeek, en dan doe ik een EPUB->EPUB conversie, met een eigen lettertype erin.

Daarna gebruik ik het Kindlegen-script om AZW3's te maken.
Verder heb ik wel je script wat aangepast, er miste nog een stukje waardoor het in mijn setup niet werkte, maar ik kwam er wel uit. Ik heb wel heel magere kennis van phyton, maar net genoeg om dit te doen gelukkig :D
Ik heb niks met Python gedaan. Ik heb alleen een batch-scriptje gemaakt.
Ik moet alleen nog wat sleutelen, ik heb wat boeken met teveel warnings, irritante rotboeken ook, berg werk ervan om ze optimaal te lezen. Zou fijn zijn als iemand ooit een tool maakt waarmee je al het geklungel van uitgevers, uploaders etc. er in 1 keer perfect uit kan halen.
Tja; een EPUB moet aan bepaalde exacte specificaties voldoen om een cleane AZW3 te krijgen. Echter, mij boeit het niet zoveel. EPUB is mijn uitgangsformaat, en zolang een boek na conversie werkt op de e-reader, vind ik het prima. Het formaat waarin het dan staat en of er 500 warnings langskomen boeit me niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik ben al een heel eind gekomen, ik neem even de laatste tips van je mee, heb ik het hele proces gestroomlijnd (ik deed het in een andere volgorde, maar jouw volgorde is logischer). Ik heb alleen weer gedonder met 1 boek, ik ga daar morgen maar eens mee knutselen. De meesten gaan nu al perfect.

Dank voor alle hulp.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2013 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:04:
Nou, ik ben al een heel eind gekomen, ik neem even de laatste tips van je mee, heb ik het hele proces gestroomlijnd (ik deed het in een andere volgorde, maar jouw volgorde is logischer). Ik heb alleen weer gedonder met 1 boek, ik ga daar morgen maar eens mee knutselen. De meesten gaan nu al perfect.

Dank voor alle hulp.
Graag gedaan; succes :)

Let alleen op met sommige boeken. Soms heb je boeken die zich afspelen in voorhistorisch Griekenland, of in de middeleeuwen, en bevatten ze tekst vreemde talen. Soms is die tekst ingevoegd als plaatje, maar soms zijn het ook speciale fonts. Dan moet je de lettertypen niet strippen met Modify Epub, want anders is je boek stuk.

[ Voor 26% gewijzigd door Katsunami op 03-11-2013 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, even opletten bij de eleven boeken die ik heb (met Elfs erin of hoe je dat ook noemt).

Ik heb wel een paar boeken die ik nog steeds niet goed krijg, maar ik heb het maar opgegeven en het boek gekocht. Beter 5 dollar aan een boek uitgeven dan 3 uur eraan knutselen en nu ben ik helemaal tevreden.

Heb alleen per ongeluk een reset van de kindle gedaan ipv een restart, dus alle boeken moeten er weer opnieuw op. Slecht ontworpen rot menu ook, wie doet nu de reset naar factory settings net boven restart kindle... maar dan had ik maar beter moeten opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
LOL. Illegale versies fixen is vaak de tijd die het kost niet waard. Als je $5 bespaart door 3 uur aan een boek te rotzooien dan heb je zitten werken voor $1.67 per uur. Ik hoop dat je voor je baas niet werkt voor €1.25 per uur :P

Daarom zijn die Delphi Classics ook zo de moeite waard voor $3: veel beter dan de meeste gratis versies die je via Amazon of Kobo kunt krijgen, en vaak met alle (of bijna alle) werken van een auteur erin, inclusief illustraties. Goede, gratis versies verzamelen kost zoveel tijd dat $3 voor een Delphi-versie een veel betere deal is.

Als ik al een boek download omdat ik het nergens fatsoenlijk kan kopen (geo-restrictions :r) dan moet het wel retail-kwaliteit zijn, anders wil ik het niet eens.

[ Voor 29% gewijzigd door Katsunami op 03-11-2013 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, even kijken of ik hier terecht kan.
Ik heb enkele maanden geleden een e-reader kindle paperwhite gekocht. Steeds zonder problemen.
Nu echter loopt hij precies vast, het moment dat ik hem aanzet en krijg ik steeds het bovenste balkje ( huisje, pijltje, lamp, winkelkarretje,... en daaronder een afbeelding van de 'screensaver' bv die potloodjes of typemachine.
Ik leg even uit wat er voordien gebeurde. Bij het eerste gebruik zette ik er boeken op vanaf callibre - dus in herwerkt formaat.
Nu heeft mijn man echter ook een e-reader in gebruik sinds vorige week en heb ik bij hem super veel boeken vanaf callibre op zijn ereader gezet. Daarop hebben we een kopie gemaakt van zijn e-reader inhoud en dit ook op mijn e-reader gezet. Dus meer boeken dan er aanvankelijk bij mij opstonden.
Bij mijn man gaat alles prima. Maar bij mij ging het gisteren fout toen ik de boeken in mapjes wilde onderverdelen. Af en toe liep hij vast, en sinds gisterenavond krijg ik wanneer ik hem opstart dus steeds zo'n bovenste balkje met icoontjes en daaronder zo'n soort screensaver prent.
Allez, niet echt een screensaver maar jullie weten vast wat ik bedoel.

wat kan er fout gegaan zijn en nog belangrijker: kan ik zelf iets doen om het weer te herstellen.
Mijn e-reader is nog in garantie maar 80 kilometer rijden naar Brussel - de winkel waar ik hem kocht - lijkt nu nog een beetje voorbarig.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
het kan zijn dat hij vastloopt omdat er te veel boeken op staan. Heb je geprobeerd om hem helemaal terug te brengen naar fabrieksinstellingen? Gewoon weer helemaal opnieuw beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Zou ook nog kunnen zijn dat er een corrupt bestand/boek tussen staat wat zorgt dat de boel vastloopt. Of er zijn nog boeken aan het indexeren? Ik roep maar wat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hi, alvast bedankt voor het meedenken.
een oud klasgenootje van mij is IT'er en had hem een bericht gestuurd.
Hij stelde voor 'factory default' en daarop heb ik dus de aan/uit toets 20 seconden ingeduwd.
Nadien heb ik ook nog gereset. Vervolgens opnieuw met wifi mijn emailadres ingegeven en nu ben ik bezig met de boeken er terug op te zetten. Deze keer echter direct vanaf callibre.
Tot nu toe gaat alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 08:45:
Nu heeft mijn man echter ook een e-reader in gebruik sinds vorige week en heb ik bij hem super veel boeken vanaf callibre op zijn ereader gezet.
Niet doen, als het boeken zijn die je nog niet eerder hebt gebruikt. De Kindle indexeert boeken zodat je erin kunt zoeken, maar als een boek niet in orde is, loopt hij vast.

Oplossing: Aansluiten via USB, en de map Documents leegmaken. Dan herstarten via het menu; als dat niet kan, kun je de aan/uit-knop vasthouden tot de reader uitgaat, en hem dan weer aanzetten. Zet er 10 of 20 boeken tegelijk op, en als hij dan vastloopt, weet je al dat het kapotte boek in de laatste stapel zit. Als je uiteindelijk ooit elk boek dat je hebt op de reader hebt gehad zonder problemen, dan kun je bij een reset of een nieuwe/andere reader wel gewoon de hele bibliotheek erop zetten.
Daarop hebben we een kopie gemaakt van zijn e-reader inhoud en dit ook op mijn e-reader gezet. Dus meer boeken dan er aanvankelijk bij mij opstonden.
Niet handig. Het is beter om gewoon de boeken vanuit Calibre te uploaden, apart naar elke e-reader. Kopieën van de ene naar de andere reader gaat niet altijd goed; ook weer vanwege de indexering.

[ Voor 4% gewijzigd door Katsunami op 05-11-2013 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:15:
Niet doen, als het boeken zijn die je nog niet eerder hebt gebruikt. De Kindle indexeert boeken zodat je erin kunt zoeken, maar als een boek niet in orde is, loopt hij vast.
Volgens mij loopt hij niet vast, maar blijft hij dat boek indexeren totdat je uit ergernis besluit in google een oplossing te zoeken omdat de batterij anders steeds leeg is :P

Dat indexeren moet er trouwens uit, irritant gedoe, gebruik het nooit. En door geklungel moeten er nog 300 boeken hier geindexeerd worden, ding kan je wel een week aan de oplader laten voordat dat klaar is.

Zouden er nu daadwerkelijk mensen zijn die zoeken in alle tekst van alle boeken? Bij de paperwhite 2 kan je nog specificeren zoals alleen zoeken op titel, maar voor de paperwhite 1 zie ik het nut echt niet.

Notes maken en highlights vond ik eerst ook niets, maar gebruik ik nu erg veel, dus wellicht zie ik ooit nog het licht.

Verder heb ik inmiddels ook een oplossing voor mijn rotte nederlandse gedownloade boeken: openen in sigil en gewoon de hele .css verwijderen, tot op heden blijft zelfs de opmaak dan behouden, maar kan ik weer van lettertype wisselen. Erg logisch 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2013 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:54:
Volgens mij loopt hij niet vast, maar blijft hij dat boek indexeren totdat je uit ergernis besluit in google een oplossing te zoeken omdat de batterij anders steeds leeg is :P
Dat indexeren moet er trouwens uit, irritant gedoe, gebruik het nooit. En door geklungel moeten er nog 300 boeken hier geindexeerd worden, ding kan je wel een week aan de oplader laten voordat dat klaar is.
Indexeren zou een optie moeten zijn die je aan- en uit kunt zetten. Simpel zat te maken natuurlijk hè.

if (IndexingEnabled) {...}
Zouden er nu daadwerkelijk mensen zijn die zoeken in alle tekst van alle boeken? Bij de paperwhite 2 kan je nog specificeren zoals alleen zoeken op titel, maar voor de paperwhite 1 zie ik het nut echt niet.
Er zijn een paar mensen op Mobileread die er het nut van inzien. Ik zie er alleen nut in als:

1. AL mijn boeken op de Kindle zouden staan, en dat past niet.
2. Als ze er allemaal op staan, ze ook makkelijk navigeerbaar zijn, en dat is niet zo. Collecties op de Kindle is gewoon een lachertje. Wie gaat er nou 800 boeken op de Kindle plempen en ze één voor één in een collectie stoppen? Maak het nou.

Je ziet daaraan dat de Kindle echt ontworpen is om boeken één voor één te kopen via Amazon, waarna je deze dan bij het binnenkomen in een collectie kunt zetten.

Ik koop echter boeken met de 25 tegelijk.
Verder heb ik inmiddels ook een oplossing voor mijn rotte nederlandse gedownloade boeken: openen in sigil en gewoon de hele .css verwijderen, tot op heden blijft zelfs de opmaak dan behouden, maar kan ik weer van lettertype wisselen. Erg logisch 8)7
Beetje illegaal bezig? :p

Je kunt de stylesheet verwijderen ja, maar dan krijg je een plat onopgemaakt boek. Als de opmaak behouden blijft, dan is de daadwerkelijke style in de HTML-code zelf opgenomen. Dat gebeurt meestal als er naar een MOBI wordt geconverteerd, omdat MOBI geen externe stylesheets ondersteunt. Een p-style wordt dan tijdens de conversie in ELKE p-tag opgenomen.

Dus berg je maar: als het originele boek een EPUB was, met dit erin:

p {
font-family: Baskerville;
}

dan krijgt een MOBI dit:

<p style="font-family: Baskerville;" >...</p>
... ad infinitum brakkius ...

En hele oude MOBI's hebben zelfs dit (want die ondersteunen helemáál geen styles):

<font face="Baskerville"><p>...</p></font>

Happy regexing :+

[ Voor 5% gewijzigd door Katsunami op 05-11-2013 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb honderden boeken op kindle en heb die een voor een in een collectie gezet.
Je maakt een collectie naam aan: bv. James Patterson
vervolgens kan je de beginletters van de auteur ingeven en kan je ze een voor een aanvinken. Op die manier gaat het sneller :-)
Ik ben er toch een paar uur mee bezig geweest. maar nu werken beide e-readers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee joh, dat dacht ik eerst ook, maar kreeg dit van een mede tweaker:
Het zonder enig commercieel oogmerk voor eigen privé gebruik downloaden van illegaal aanbod van muziek, film en boeken is in Nederland door de wetgever toegestaan.
Bron:
http://www.anti-piracy.nl/wat-mag-niet.php

Je mag dus gewoon boeken (en ook films en muziek) downloaden van usenet. Dan upload je immers niet. En aangezien ik amper tot nooit op torrent zit ben ik volkomen legaal bezig :9

Al koop ik ook weleens boeken (maar dan in het Engels).

Ik gebruik zelf trouwens dit css bestand als de opmaak plat gaat worden (wellicht heeft iemand er wat aan):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
.tp {  
margin-top: 1em;
margin-bottom: 1em;
margin-left: -.4em;
text-align: center;
}

@page { margin-bottom: 1em;margin-left: 1em;margin-right: 1em;margin-top: 1em;}
body { margin-bottom: 1em;margin-left: 1.5em;margin-right: 1.5em;margin-top: 1em;}
.center { text-align:center; }

/* CSS file initially created by the OverDrive eBook Conversion Wizard */

acmh
{
   display:block;
   text-align:center;
   text-indent:0%;
   font-size:medium;
   font-weight:bold;
}

acl
{
}

acsh
{
}

ata
{
}

au
{
   font-size:large;
   margin-bottom:10%;
}

bobtx1
{
}

cb
{
   page-break-before:always;
}

cbmh
{
   text-indent:-4%;
   margin-left:4%;
   font-style:italic;
}

ccn
{
   margin-left:6%;
}

cfmh
{
   margin-left:4%;
   font-style:italic;
}

ch1
{
   margin-bottom:0%;
   margin-top:10%;
}

cn
{
   margin-bottom:0%;
   margin-top:10%;
}

con
{
}

cotx1
{
}

crt
{
   font-size:x-small;
}

ctag1
{
}

imp
{
}

ls1
{
   line-height:1em;
}

pb
{
   page-break-before:always;
}

pub
{
}

tit
{
   font-size:xx-large;
   margin-bottom:20%;
}

tx
{
   text-indent:4%;
}

span.chbeg
{
   font-size:x-large;
}

span.large
{
}

span.sans
{
   font-family:sans-serif;
}

span.smallcaps
{
   font-size:x-small;
}

.tx  {
display: block;
font-size: small;
text-align: justify;
text-indent: 1em;
}
.cotx1  {
display: block;
font-size: small;
text-align: justify;
text-indent: 0em;
}

span.smallcapsm
{
}

Maar het liefst doe ik gewoon de calibre appjes en niet al te veel moeite. Dus dit is een uiterst redmiddel.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2013 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik heb die class names ook in retailboeken gezien. Hoe zorg je er dan voor dat een boek die krijgt zodat je die css kunt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja handwerk, alleen in noodgevallen, is wel sneller dan copy en paste naar een compleet nieuw boek dat ik dan maak met adobe.

Ik heb voor het werk wel ebooks gemaakt een paar jaar terug, maar het is geen leuke hobby voor thuis. Maar die names zitten bij mij in adobe, heb ik denk ik ooit erin gezet toen ik er nog voor het werk mee bezig was.

Ik had liever dat ik bepaalde epubs kan repareren , maar sommigen zijn zo vaag dat ik er niet echt uitkom, het is een wonder dat die ereaders dat allemaal maar als zoete koek slikken, kennelijk zijn fouten erin meestal geen probleem mits je geen fonts e.d. Wilt wisselen

Die css heb ik trouwens van een boek van jwolf op mobileread, die heeft dat wat als hobby, er zijn dus mensen die dit oplossen leuk vinden

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2013 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Tja. Als je een boek te pakken hebt dat ooit zijn leven is begonnen als een Sony LRF, en dan ook nog MOBI, AZW, en uiteindelijk EPUB-conversie heeft meegemaakt, dan heb je een serieus vernaggeld boek ja.

Een e-reader heeft er echter geen problemen mee als je classnames hebt zoals "dderwafejo3", en 17 geneste P-tags enzo. Er is heel veel in de (X)HTML-standaarden dat is gedefinieerd als zijnde optioneel, en nog veel meer is gedefinieerd als "negeer indien fout". Als je dus een optie in een CSS-file hebt die niet bestaat, of tags die niet bestaan in je HTML, dan wordt dat gewoon overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 08:30
Zijn er Kindle PW gebruikers hier, die na een tijdje toch zijn overgestapt naar een tablet? Ik merk de laatste tijd dat ik vaker mijn telefoon pak om wat boeken via de Kindle-app te lezen, dan mijn PW zelf, ben benieuwd of er ook andere mensen hetzelfde ervaren...

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:52

The Chosen One

Zie signature!

Nog niet, morgen moet de 'nieuwe' PW binnenkomen. :)
Heb wel een Kindle 3/Keyboard en een Ipad. Enige waar ik soms de ipad voor pakte was ff met een oud boek er snel door heen bladeren. Wat nu niet meer echt nodig zal zijn.
Laatste maanden meerdere boeken gelezen nu, vorig jaar had ik een periode van 1 in 6 maand ofzo.

Vraagie

Ik zoek (misschien) nog een sleeve voor me PW. Heb een Timbuk2 sleeve http://goo.gl/80lswa voor me Kindle 3 welke ik in theorie kan gebruiken.

Ik wil waarschijnlijk weer dezelfde soort sleeve (haat extra gewicht covers etc) maar eens kijken of er wat mooiers is. :>
Kom alleen maar van die elastiek/sokmodellen tegen, iemand nog ideeën?
Pouch modellen weet ik nog niet of ik fan van ben, misschien als ik iets tegenkom...

[ Voor 5% gewijzigd door The Chosen One op 07-11-2013 09:57 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

azt33 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 08:30:
Zijn er Kindle PW gebruikers hier, die na een tijdje toch zijn overgestapt naar een tablet? Ik merk de laatste tijd dat ik vaker mijn telefoon pak om wat boeken via de Kindle-app te lezen, dan mijn PW zelf, ben benieuwd of er ook andere mensen hetzelfde ervaren...
ik heb wel een vriend die leest op een telefoon en een collega die leest op de ipad. Zelf doe ik dat niet, niet zozeer omdat het misschien wel of niet minder prettig is, maar omdat ik altijd andere zaken ga doen als ik de ipad bijvoorbeeld in handen heb. Ga ik kaarten zoeken van boeken, vervolgens kom ik andere interessante dingen tegen en voordat ik het weet zit ik bij wijze van spreke mooie vrouwenfoto's te bekijken en was ik vergeten dat ik een boek ging lezen :+
The Chosen One schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:41:
Kom alleen maar van die elastiek/sokmodellen tegen, iemand nog ideeën?
Ik heb zo'n hoes van de hema, deze:

Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/3186/p1000607a.jpg
Afbeelding komt van tweakers, maar zit volgens mij een nexus in op de foto, maar een paperwhite past ook

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2013 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:52

The Chosen One

Zie signature!

Wil liever geen ritsgevallen, niet dat ik denk dat het beschadigd of zo maar vind dat gewoon niet fijn. Lekker snel los en dicht met 1 vinger zeg maar. ;p

Wel nu Afbeeldingslocatie: http://static.geckocovers.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/f/e/felten_sleeve_7_pu_leather_red_4.jpg

gevonden / http://www.geckocovers.nl/vilten-sleeve-7.html. Ieg een optie. Kan niet zoveel van dit soort dingen vinden. Heel veel van die cover/case dingen allemaal. Prachtig maar allemaal extra houvast/gewicht.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
azt33 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 08:30:
Nee, alleen iemand die recent van een tablet is overgestapt op de nieuwe PW. Ik heb begrepen dat zij niet meer terug wil vanwege het lage gewicht, het minder vaak hoeven op te laden en het scherm wat erg prettig voor de ogen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
@The Chosen One:

Hm. Misschien moet ik eens naar zo'n enveloppe/sleeve kijken. Ik heb nu een goedkope cover via eBay, die me erg goed bevalt. Hij is veel kleiner dan de originele Kindle-cover, maar hij heeft geen magneet om hem gesloten te houden.

Zelfs als hij die wel had, zouden er dingen tussen de cover en de reader kunnen komen als hij in een tas zit; dat zou voorkomen kunnen worden met zo'n sleeve. Dan moet ik er wel een vinden waar de Kindle+cover compleet in past. Die Gecko-cover die je post lijkt dat te kunnen, want de cover die ik gebruik voegt maar een rand van 1 á 2mm toe, en een paar mm aan dikte (inclusief de "kaft").

[ Voor 14% gewijzigd door Katsunami op 08-11-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zet me ook wat aan het denken, ga toch eens een avondje lezen zonder cover (heb een chinese en een originele). Ga alleen wel die auto-aan optie missen die nu in de cover zit, dat werkt wel fijn. Maar het scheelt denk ik wel flink in gewicht, zeker de originele cover is vrij zwaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop een rolletje 1,5mm magneettape. Dan heb je auto-aan met iedere cover.

Ik heb dat ook gedaan met mijn cover van Oberon Design, stukje tape laten uitkomen bij de rechteronderhoek van de Kindle Paperwhite. Werkt perfect en kost maar een paar euro.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/20acw80.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar heb je die tape gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Like... Overal waar je maar wil?

[ Voor 5% gewijzigd door Katsunami op 10-11-2013 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol , zelfs bij de hema, ik heb dat spul nooit gezien...
wat doe je dan normaal met die tape? Nouja, dat is ook wel erg offtopic. Ik ga eens zo'n rolletje halen.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2013 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 18:21:
wat doe je dan normaal met die tape?
We gebruikten dat op de kleuterschool om zelf koelkastmagneten te maken van papieren/kartonnen dingen die je gebouwd had.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Acolyte57 schreef op zondag 10 november 2013 @ 18:33:

We gebruikten dat op de kleuterschool om zelf koelkastmagneten te maken van papieren/kartonnen dingen die je gebouwd had.
Dat; je kunt er van alles mee ophangen :)

Ik denk dat ik zoiets eens ga gebruiken om een harde schijf fatsoenlijk in de computerkast vast te zetten zonder schroeven. Uh... wait...

[ Voor 20% gewijzigd door Katsunami op 10-11-2013 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eBay, gratis verzending uit China. Die van de Hema werkt niet, te zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acolyte57 schreef op zondag 10 november 2013 @ 18:33:
[...]

Aangezien mijn vrouw en kids gek op knutselen zijn is dat een goede reden om een grote rol te kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 16:43:
Koop een rolletje 1,5mm magneettape. Dan heb je auto-aan met iedere cover.
Ben meteen even met een magneetje aan de slag gegaan met de Kindle 4, maar dat lijkt helaas niet te werken. De magneet blijft nergens 'plakken' en het scherm gaat er niet aan of uit van :)

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 15:55

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou ervaring met de geweldige garantie van Amazon is hier niet zo goed. Ik kreeg 25 dollar korting op een nieuwe Kindle. Dan ben ik inclusief verzendkosten BTW en inklaring alsnog rustig 90 euro kwijt voor een normale kindle :(. Kindle PW bestellen met korting kon niet. Beetje teleurstellend.

Eens kijken wat een kobo glo doet. Die kan ik voor dat bedrag ook bijna kopen. Jammer, was wel te spreken over Kindle.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
mno schreef op zondag 10 november 2013 @ 22:20:
[...]

Ben meteen even met een magneetje aan de slag gegaan met de Kindle 4, maar dat lijkt helaas niet te werken. De magneet blijft nergens 'plakken' en het scherm gaat er niet aan of uit van :)
Zover ik weet hebben alleen de KPW1 en KPW2 deze functie.

[ Voor 11% gewijzigd door Katsunami op 10-11-2013 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Zo'n vermoeden kreeg ik al ;)

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op zondag 10 november 2013 @ 22:22:
Nou ervaring met de geweldige garantie van Amazon is hier niet zo goed. Ik kreeg 25 dollar korting op een nieuwe Kindle. Dan ben ik inclusief verzendkosten BTW en inklaring alsnog rustig 90 euro kwijt voor een normale kindle :(. Kindle PW bestellen met korting kon niet. Beetje teleurstellend.

Eens kijken wat een kobo glo doet. Die kan ik voor dat bedrag ook bijna kopen. Jammer, was wel te spreken over Kindle.
Was dat dan in je garantieperiode of daarbuiten? Amazon geeft natuurlijk geen levenslange garantie, zouden ze geen product meer verkopen. Ik heb zelf een Kindle Keyboard buiten de 2 jaar garantie wel gratis omgeruild gekregen, inclusief verzending en inklaring. Maar dat was uit coulance, daar kun je natuurlijk geen rechten aan ontlenen.

Vriendelijk en uiterst beleefd blijven in de chat met Amazon helpt, beetje meekletsen ook. Want die Amerikanen vinden ons Nederlanders al snel veel te bot en direct. Dan wordt het gelijk regels zijn regels.
Gewoon opnieuw proberen en anders aangeven dat je het niet hebt begrepen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 15:55

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mijne is van FEB 2012 en ik had wel een normale chat. Het was 1 jaar garantie voor de mijne slechts. Die korting was geloof ik al zijn 'gebaar'.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:30:
Vriendelijk en uiterst beleefd blijven in de chat met Amazon helpt, beetje meekletsen ook. Want die Amerikanen vinden ons Nederlanders al snel veel te bot en direct. Dan wordt het gelijk regels zijn regels.
Gewoon opnieuw proberen en anders aangeven dat je het niet hebt begrepen.
precies, zou het ook nog een keer proberen. Vraag anders om een refirbished apparaat als ze bij die korting blijven.

• MDF

MDF

The Chosen One schreef op donderdag 07 november 2013 @ 19:24:
Wil liever geen ritsgevallen, niet dat ik denk dat het beschadigd of zo maar vind dat gewoon niet fijn. Lekker snel los en dicht met 1 vinger zeg maar. ;p

Wel nu [afbeelding]

gevonden / http://www.geckocovers.nl/vilten-sleeve-7.html. Ieg een optie. Kan niet zoveel van dit soort dingen vinden. Heel veel van die cover/case dingen allemaal. Prachtig maar allemaal extra houvast/gewicht.
Heb zelf ook eens besloten om mijn kindle PW2 zonder cover te gebruiken. Ik heb dan de originele Kindle cover en die zorgt zeker voor een veel zwaarder gewicht, en omdat ik problemen met mijn handen heb wil ik het toch ook eens zonder proberen. Is wel even wennen om zo'n ding zonder cover vast te houden. LOL Beetje glibberig vergeleken met de cover. Had gelukkig nog wat sleeves liggen. Een spijkerstof van Gecko covers, maar daar paste mijn PW2 maar krapjes in. En een Bouwjaar 63 sleeve. Die past wel goed, maar toch ook besloten die nieuwe van GeckoCovers eens te proberen, en dus net uit de brievenbus gehaald. Ziet er zo op het eerste gezicht goed uit. Vilt is dunner dan die van bouwjaar 63, maar afwerking is voor de rest goed, komt nog wel wat sterke lucht vanaf van het kunst leer. Had het lekkerder gevonden als ze nog iets van een versteviging in de voorkant hadden aangebracht zodat er een extra laagje tussen het vilt en je scherm zit. Ik zou denk ik toch wat huiverig zijn als ik hem op tafel had liggen en mijn kat zou er per ongeluk op stappen, wat nog wel eens gebeurde met mijn reader in de Originele cover. Dus ik kijk nu wel wat beter uit dat ze uit de buurt blijft .
Er zit nog een achtervak op zodat je eventueel je oplaadkabel er bij kan bewaren. Mijn PW2 zit er lekker ruim in en is er dus ook zonder veel moeite uit te halen. Magneet sluiting werkt ook lekker. En wil ik extra bescherming kan ik zelfs mijn PW2 in de Bouwjaar 63 sleeve doen en die in de gecko sleeve. Past aardig. :) Dus ik denk dat je zeker een PW in een cover in de sleeve kwijt kan.

Hieronder de Bouwjaar 63 sleeve. Heb zelf een Oranje, en voor de gecko sleeve heb ik gekozen voor geel.
Afbeeldingslocatie: http://www.bouwjaar63.nl/cms/wp-content/uploads/eReader-sleeve-5-425x344.jpg

Verwijderd

http://www.amazon.com/gp/...?ie=UTF8&docId=1001426901

Hebbe hebbe

Verder nu even de nieuwe update erop aan het zetten, maar gaat lekker met 300 KB/sec maximaal en de update is 170MB groot. Straks wel pagina nummering altijd in beeld , eindelijk _/-\o_

Edit nou, die pagina nummering valt wat tegen, gelukkig kan je nu de onderkant wel helemaal uitzetten, dan maar die kiezen.

Eitje 2: dat percentage bij de time remaining in een chapter bevalt toch heel goed zo op het 2e gezicht.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2013 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-Bullet
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-10 23:15
Ik ga binnenkort naar Duitsland en wou graag een Kindle (standaard versie) meenemen. Heeft iemand hier ervaring mee? (ik neem aan dat de taal gewoon aan te passen is? Zijn er verder nog 'nadelen'?)

Ik ga rond de kerst, om zeker te zijn dat er dan nog een exemplaar voorradig is wou ik er één reserveren via Saturn.de.. Bij het bestellen is het helaas niet mogelijk om een ander land te kiezen dan Duitsland.. Gaat dit bij het afhalen eventuele problemen opleveren? Iemand ervaring hiermee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frozen-Bullet schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 16:08:
Ik ga rond de kerst, om zeker te zijn dat er dan nog een exemplaar voorradig is wou ik er één reserveren via Saturn.de.. Bij het bestellen is het helaas niet mogelijk om een ander land te kiezen dan Duitsland.. Gaat dit bij het afhalen eventuele problemen opleveren? Iemand ervaring hiermee? :)
dat is hier inderdaad een paar keer besproken, gelukkig is er hier een zoekfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-Bullet
Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 16:24:
[...]

dat is hier inderdaad een paar keer besproken, gelukkig is er hier een zoekfunctie.
Ik heb wel gezocht (ook al voordat ik hier postte), maar mijn specifieke vraag over het bestellen/afhalen niet voorbij zien komen, vandaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Frozen-Bullet schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:21:
Ik heb wel gezocht (ook al voordat ik hier postte), maar mijn specifieke vraag over het bestellen/afhalen niet voorbij zien komen, vandaar ;)
mno in "Amazon's nieuwe Kindle ereaders"

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-Bullet
Die post had ik inderdaad gezien :) Ik zit daarentegen vlakbij een Saturn. Vandaar de vraag of iemand ervaring had om hem bij de Saturn op te halen ;) Bestellen bij Amazon.de en hem laten bezorgen bij een ophaallocatie is inderdaad ook een goede optie, bedankt voor de tip/info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
MediaMarkt.de heeft de KPW gewoon op de site staan, dus ik denk dat je hem gewoon in de winkel kunt kopen. Ik ga mijn volgende reader waarschijnlijk in Duitsland halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:14
Voor vragen omtrent het importeren, aankopen of naar Nederland verschepen van de Kindle kun je terecht in Shopping Forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:44:
Ik ga mijn volgende reader waarschijnlijk in Duitsland halen.
Ik denk dat bijna iedereen dat hier wel gaat doen, althans voor de kindles. Op marktplaats zie ik die dingen trouwens 2e hands voor meer weggaan dan de nieuwprijs 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Duitsland is de ebook markt stukken verder dan in Nederland. Mediamarkt.de heeft een grote ebook online winkel. Laatst deze Kindle voor als kado meegenomen. Een Kindle gaat zo ook een impuls aankoop worden, groot pallet vol lag er. Het loont de moeite om sites zoals Saturn.de in de gaten te houden.

Afbeeldingslocatie: http://www.sparblog.com/wp-content/uploads/2013/09/Kindle-WLAN.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2013 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Damn. 40eu voor een Kindle. Hij was sowieso niet heel duur maar dit is wel heel makkelijk 'even meenemen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acolyte57 schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:33:
Damn. 40eu voor een Kindle. Hij was sowieso niet heel duur maar dit is wel heel makkelijk 'even meenemen'.
ze zijn al een tijd 40 dollar in Amerika bij sommige winkels, dus iets van 30 euro meen ik? Maar het is wel het type zonder verlichting.

Maar wat ik nu lees:

nieuws: Gerucht: Amazon werkt aan Kindle Paperwhite met hogere pixeldichtheid

Dat ding moeten we hebben, dat klinkt wel heel tof. De "fysieke" knoppen komen deels terug, speciaal lettertype, automatische lichtsensor, 300 dpi, damn, top ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-10 20:10

Denko

|{ing Øf ßlitz

Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:29:
[...]

ze zijn al een tijd 40 dollar in Amerika bij sommige winkels, dus iets van 30 euro meen ik? Maar het is wel het type zonder verlichting.

Maar wat ik nu lees:

nieuws: Gerucht: Amazon werkt aan Kindle Paperwhite met hogere pixeldichtheid

Dat ding moeten we hebben, dat klinkt wel heel tof. De "fysieke" knoppen komen deels terug, speciaal lettertype, automatische lichtsensor, 300 dpi, damn, top ding.
Ik ben eigenlijk wel op het punt gekomen waar de enige upgrade voor mij nog is kleur. De rest is allemaal leuk en aardig, maar mijn kindle doet het goed zat.

PSN & XBL: Denkoyugo

Pagina: 1 ... 15 ... 22 Laatste

Let op:
Voor vragen omtrent het importeren, aankopen of naar Nederland verschepen van de Kindle kun je terecht in Shopping Forum.