I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
Hij is nog wel deels chinees. Als je een folder wil wissen is 1 van de 3 opties een chinees teken. Volgens mij betekend het hernoemen van de folder.
Verwijderd
Het ziet er verder wel goed uit, als hij Engels zou zijn ipv Chinees zou het wel goed zijn. Ik vind het wel erg erg cool hoe hij in slaapstand gaat, langzaam dimmend scherm, leuk.
Ik heb misschien problemen omdat ik alles naar azw3 heb omgezet en dat werkt wellicht niet zo fijn. Maar ik wil vanavond wel verder lezen in mijn boek en dan moet het wel goed werken en dat lukt nu helaas niet.
Ik heb hem trouwens redelijk grof verwijderd door gewoon alles eraf te gooien en mijn backup terug te zetten, daarna de uninstall knop gebruikt die een foutmelding geeft, hij gaat rebooten en het werkt weer. Nu weer even een update van de kindle software en hopelijk is hij weer ok
Ga het wel even in de gaten houden.
edit: yep, alles werkt weer als vanouds. Prima uit te testen dus, zal zeker sommigen hier bevallen.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2013 19:23 ]
Verwijderd
Je zou Duokan even de tijd moeten geven om te wennen, want veel nieuws is mogelijk. Al moet je wel van wat experimenteren en tweaken houden. De EPUB layout indeling kun je instellen in het lettertype menu. Van Elegant, Standaard, Original tot volledig customizable. Je hoeft dan de layout van de meeste EPUB nooit meer aan te passen op de PC, de Kindle doet het gewoon live.
Ik gebruik nu volledig Duokan. Met Dualboot zit het Het Kindle systeem ook niet in de weg. In Duokan kun je Kindle OS kiezen en na een full restart krijg je een boot selectie scherm.
@dikiedikdik. Als je de file English.txt aanpast krijg je het enkele Chinees er wel uit. Als je een Nederlands.txt maakt heb je je Kindle met Nederlandse menu's. Daar ben ik nog niet aan toegekomen
Denk dat de voordelen voor de Kindle 3 wel veel groter zijn dan voor een Paperwhite waar veel al in zit.
Tenzij Amazon binnenkort met een grotere Paperwhite II komt is voor mij de noodzaak om op te waarderen wel een groot stuk verminderd, eigenlijk alleen de verlichting is nog het verschil.
Mijn Kindle 3 is aan zijn tweede jeugd begonnen.
Que? Dit is dus niet alleen voor de line height? Ik heb nergens een custom indeling gezien. Misschien overheen gekeken.[b][message=40811197,noline]De EPUB layout indeling kun je instellen in het lettertype menu. Van Elegant, Standaard, Original tot volledig customizable. Je hoeft dan de layout van de meeste EPUB nooit meer aan te passen op de PC, de Kindle doet het gewoon live.
Hm...@dikiedikdik. Als je de file English.txt aanpast krijg je het enkele Chinees er wel uit. Als je een Nederlands.txt maakt heb je je Kindle met Nederlandse menu's. Daar ben ik nog niet aan toegekomen
Zou Count Pages hier niet gewerkt hebben omdat ik het boek gewoon in DK_Documents heb geplempt?
Als ik die twee Duokan mappen (Store en Push) zou kunnen verwijderen, en zeker zou weten dat Count Pages gaat werken als ik boeken met Calibre upload (Hoe? Er is geen Duokan keuze), dan wil ik het wellicht nog eens proberen....
[ Voor 68% gewijzigd door Katsunami op 02-09-2013 21:03 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
Het lijkt me niet dat je die kan verwijderen aangezien ze juist die store willen promotenKatsunami schreef op maandag 02 september 2013 @ 20:57:
Als ik die twee Duokan mappen (Store en Push) zou kunnen verwijderen, en zeker zou weten dat Count Pages gaat werken als ik boeken met Calibre upload (Hoe? Er is geen Duokan keuze), dan wil ik het wellicht nog eens proberen....
Maar Katsunami, heb jij al een manier gevonden dat de kindle met de standaard firmware de pagina nummering onderaan elke pagina laat zien zonder dat je eerst dat hoofdmenu moet oproepen (door bovenaan te klikken)? Ik heb een boek die dat kan, ooit gekocht, maar ik ben kwijt welke titel het is. Ik kan er ook amper wat over vinden op mobileread.
Anders ga ik binnenkort maar even alle aangekochte boeken downloaden en installeren en zelf eens uitzoeken hoe dat nu zit. Want het is mogelijk, maarja... nu krijg ik alleen loc te zien met een nummer erachter, maar ik heb ook loc en tevens de pagina nummering een keer gehad.
Edit: bedenk me net dat dit misschien zo was met de vorige kindle die ik had en niet met de paperwhite...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2013 21:20 ]
Bah. Ik word daar kotsmisselijk van. Maak gewoon een nuttig product, en de mensen zullen vanzelf verder kijken of je meer te bieden hebt.Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:12:
Het lijkt me niet dat je die kan verwijderen aangezien ze juist die store willen promoten
Die opdringerigheid van fabrikanten staat me tegenwoordig echt zo erg tegen dat ik van sommigen gewoon weiger om producten te kopen.
De Kindle kan dat niet. Het zou me niets verwonderen als het boek dat je gekocht hebt de pagina's gewoon hardcoded erin heeft zitten (met een tevens geblokkeerd lettertype, en grootte natuurlijk).Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 21:12:
Maar Katsunami, heb jij al een manier gevonden dat de kindle met de standaard firmware de pagina nummering onderaan elke pagina laat zien zonder dat je eerst dat hoofdmenu moet oproepen (door bovenaan te klikken)? Ik heb een boek die dat kan, ooit gekocht, maar ik ben kwijt welke titel het is. Ik kan er ook amper wat over vinden op mobileread.
Je kunt linksonder in de hoek klikken, en dan kun je kiezen tussen "Time left in book", "Time left in chapter", en "Loc". Waarom hier "Page number" niet tussen staat snap ik niet. Ik begrijp het nooit waarom fabrikanten een dergelijke overduidelijke optie gewoon weglaten, zelfs nadat mensen er al tijdenlang om lopen te gillen.Anders ga ik binnenkort maar even alle aangekochte boeken downloaden en installeren en zelf eens uitzoeken hoe dat nu zit. Want het is mogelijk, maarja... nu krijg ik alleen loc te zien met een nummer erachter, maar ik heb ook loc en tevens de pagina nummering een keer gehad.
[ Voor 15% gewijzigd door Katsunami op 02-09-2013 21:29 ]
Verwijderd
En boeken moet je niet in DK_Documents plaatsen maar op de normale plek van de Kindle. Daar zit geen verschil tussen.
Dit draadje volgen is de moeite waard, komen veel handige tips voorbij. Want je hebt ook weer zoiets als add-ons te installeren voor bij Duokan die je het leven nog wat makkelijker / moeilijker kunnen maken. Ben daar nog niet aan toe gekomen, want je zou het lezen op de Kindle zelf bijna vergeten. Want the Zombie Survival Guide - Recorded Attacks van Max Brooks moet ook nog uitgelezen worden..
http://www.mobileread.com...read.php?t=150175&page=84
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2013 21:54 ]
Verwijderd

Niks interessants dus. Jammer. Ik ga eens zien wat de nieuwe Sony gaat leveren, die wil ik kopen voor mijn vrouw, maar daar lees ik amper wat over. Ik ga zelf wachten op de paperwhite 3 over een jaar, deze skip ik (en ik denk wij allemaal).
[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2013 18:20 ]
Verwijderd
Nou, inmiddels niet meer:Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 17:59:
Kindle paperwhite 2 is te bestellen in Amerika:
[afbeelding]
nieuws: Amazon verklapt komst nieuwe Kindle Paperwhite-reader
Helaas niets over grotere Kindles. Zoiets als de Kobo Aura HD, of nog beter 8".
Goodreads support is wel weer tof.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2013 18:33 ]
Verwijderd
Ik weet het niet. Ik gebruik het wel veel op de ipad. Maar op de kindle kan je denk ik niet fijn op dat forum lezen en dat is wel het leukste vind ik aan goodreads. Je kan nu wellicht gelijk op goodread aangeven dat je een boek leest of uit hebt, maar dat kan je volgens mij flexibeler met de goodreads plugin voor calibre waarin je in 1 keer meerdere boeken daar kan aanmelden e.d.Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 18:30:
Goodreads support is wel weer tof.
Ik vind het ook wat tegenvallen, misschien komt er nog een nieuw type ereader, maar dit is eigenlijk een paperwhite 1 met wat kleine verbeteringen.
En dat bericht op de frontpage is foutief, althans ik kan hem hier in mijn winkelmand stoppen:
http://www.amazon.com/gp/...&psc=1&smid=ATVPDKIKX0DER
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2013 18:36 ]
Verwijderd
Had ook geen schokkende veranderingen verwacht, volgens dit artikel is dat pas op zijn vroegst pas in 2014 te verwachten. Dan is de techniek zoveel verder dat er pas echt wat kan veranderen met grote prijsverlagingen in het verschiet.
http://reviews.cnet.com/8...ld-be-in-the-2014-kindle/
Ik skip deze ook. GoodReads kan me geen zak boeien (net zoals Twitter en Facebook me niet boeit, staat ook uit), de front-light en touch van de KPW werken prima, en voor 25% snelheidsverschil hoef ik het niet te doen. De snelheid van de reader merk ik alleen bij het booten.Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 17:59:
Niks interessants dus. Jammer. Ik ga eens zien wat de nieuwe Sony gaat leveren, die wil ik kopen voor mijn vrouw, maar daar lees ik amper wat over. Ik ga zelf wachten op de paperwhite 3 over een jaar, deze skip ik (en ik denk wij allemaal).
De Sony kun je ook skippen. Dat is nog veel meer een "vorig jaar reader", met een e-reader prijs uit 2009. Blijkbaar heeft die reader nog steeds geen front-light, gaat hij $180 kosten, en wil Amazon voor de lighted cover $59 hebben.
Kijk maar op Mobileread.
Verwijderd
Kobo heeft het probleem dat ze in mijn ogen gigantische hoeveelheden ruimte op het scherm vergooien met een onnodig brede header, footer, en regelhoogte, vooral op de Aura HD.
Verwijderd
Daar kijkt mijn vrouw niet naar. De kleur hoes die erbij te koop is is veel belangrijker. En het menu moet op de Sony PRS T1 lijken. En hij moet er strak uitzien (kobo heeft kennelijk een kromme achterkant en die viel daarom af).Katsunami schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 21:26:
Kobo heeft het probleem dat ze in mijn ogen gigantische hoeveelheden ruimte op het scherm vergooien met een onnodig brede header, footer, en regelhoogte, vooral op de Aura HD.
We hebben net dus samen de kobo aura, nieuwe sony en paperwhite 2 bekeken en mijn vrouw wil de paperwhite hebben. Moet alleen wel een roze hoes bij uit china.
Nou, dat is rond. Nu nog kunnen betsellen bij amazon ipv via een opstuurconstructie. Maar dat is wel balen, heeft mijn vrouw de paperwhite 2 en ik de oude... Mmm, misschien dan maar 2 nieuwe en verkoop ik mijn oude wel.
Ben benieuwd of er straks reviews online komen. En dan alvast voorwerk met haar epubs doen, heb ik mooi de tijd nog even voor.
Jammer dat ik ze nu niet kan kopen al, wachten is niet tof:
Bitte beachten Sie
Kindle Paperwhite, 15 cm (6 Zoll) hochauflösendes Display mit integrierter Beleuchtung der nächsten Generation, WLAN kann leider nicht an die ausgewählte Adresse versandt werden. Um einen Kindle zu erwerben, besuchen Sie bitte die Kindle-Produktdetailseite auf Amazon.com (intl.)
Important Message
Kindle Paperwhite, 6" High Resolution Display with Next-Gen Built-in Light, Wi-Fi cannot be shipped to the selected address.
Nouja, misschien komt een dezer dagen de NL store van Amazon ook nog eens en dan hoef ik geen importheffing te betalen. En ik ga in oktober naar duitsland, dan koop ik hem daar wel in de winkel. Gezeik ook altijd als je een Nederlander bent en iets wilt kopen.
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2013 21:49 ]
Verwijderd
Want in de winkels zal de nieuwste Paperwhite waarschijnlijk voorlopig wel uitverkocht zijn of je moet net mazzel hebben.
Vertel mij wat. Heel West-Europa en de halve Derde Wereld had de KPW al beschikbaar, behalve Nederland (Benelux?). Wij moesten hem weer voor €30 meer uit Amerika laten komen. Ik snap dat ook nooit.Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 21:28:
Gezeik ook altijd als je een Nederlander bent en iets wilt kopen.
Trouwens, nadat ik Duokan heb geprobeerd, had ik een probleem. Paginanummers werkten niet meer op de Kindle, totdat ik uiteindelijk alle boeken eraf gooide, en een van de Amazon woordenboeken uit de Cloud downloadde. Nadat ik dat had geopend en mijn boeken terug had gezet met Calibre, werkten de pagina-nummers weer.
Vage zooi.
Nou ik zie dat je blijkbaar nog extra instellingen kunt maken betreffende de EPUB layouts, en de documenten in de Kindle-folder moet zetten, denk ik dat ik wellicht toch nog eens moet experimenteren met Duokan. Misschien moet ik het eens herinstalleren en er langer mee rommelen dan 15 minuten, en zien of ik met Calibre kan uploaden alsof het een EPUB-kindle is. Het is er immers snel genoeg weer vanaf, en wellicht kan ik zelf nog een paar missende vertalingen herstellen indien nodig...
===
Hetgeen me echter nog het meest irriteert (ergert zelfs) is het constante gejammer "OF HET NOU MOGELIJK WORDT OM GOED PDF'S TE LEZEN OP DE NIEUWE KINDLE ?!!".
Nee, NEE, NEEEJ! Een trage, 6 inch zwart/wit reader is daar niet voor geschikt, en zal er ook niet voor geschikt worden. Koop gewoon in vredesnaam een tablet, of minimaal een 9.7 inch reader.
[ Voor 29% gewijzigd door Katsunami op 03-09-2013 23:17 ]
Echter, al die geweldige customisation options die Cron noemde kan ik nergens terugvinden.... in Layout bijvoorbeeld, kan ik alleen maar "Elegant, Standard, Compact, Original" instellen, en alleen de laatste geeft een EPUB weer zoals hij ook daadwerkelijk uitziet. Dingen zoals marges en line height en dergelijke kan ik nergens instellen. In geval van "Compact" is de line height iets kleiner, maar rommelt Duokan zelf ook met dingen als inspringingen.
Op dit moment heeft Duokan de volgende voordelen, zover ik kan zien:
- Opent direct EPUBs (Vervalt vanwege Calibre's goede conversie naar AZW3)
- Heeft meer font-opties (Vervalt gedeeltelijk vanwege USE_ALT_FONTS)
- Reboot VEEL sneller dan de Kindle firmware
- Heeft FTP-toegang, al weet ik nog niet hoe die werkt
Het lijkt erop dat Duokan tegenwoordig Duokan Lite heet. Wellicht had het vroeger meer opties, of heeft het meer opties op oudere Kindles, als ze daar nog de niet-Lite versie gebruiken?
[ Voor 26% gewijzigd door Katsunami op 04-09-2013 00:53 ]
To dare is to do
Verwijderd
Thanks!!!Deezers schreef op woensdag 04 september 2013 @ 00:22:
De nieuwe Paperwhite is gewoon te bestellen via Amazon.com voor ons hoor. Alleen dan komt ie 15 oktober uit en kost het je inclusief verzending en alle fees 193 dollar (146 euro), een kleine 60 dollar meer dan de USA versie dus. Amazon.de kost ie 129 euro. http://www.amazon.com/gp/...&psc=1&smid=ATVPDKIKX0DER
Voor pakweg 320 euro twee Kindle paperwhites 2 besteld net. Ze komen tussen 16 en 20 oktober aan. Mijn verjaardag is wel iets eerder, maar dat mag de pret niet drukken.Order #**********
Placed on Wednesday, September 4, 2013
2 x Kindle Paperwhite, 6" High Resolution Display with Next-Gen Built-in Light, Wi-Fi
Electronics
Sold by Amazon.com LLC
$139.00
Item Subtotal:
$278.00
Shipping & Handling:
$26.97
Total Before Tax:
$304.97
Import Fees Deposit:
$64.04
Order Total:
$369.01
Ik ga de covers weer kopen op ebay, ik vind ze wat te duur bij Amazon.com. Misschien neem ik nog amazon.de voor de covers omdat ze daar goedkoper zijn, ga ik nog even over nadenken.
En mijn paperwhite 1 ga ik verkopen hier op tweakers rond 20 oktober, dan heb ik in iedergeval de 2 hoezen zonder te betalen. Ben benieuwd hoe ze gaan worden. Heb nog geen review verder gelezen, maar zit vast goed.
Je moet deze stappen doorlopen. Startpunt (dus wat je gedownload hebt) kan het beste een epub zijn:Slaapje schreef op woensdag 04 september 2013 @ 10:06:
De reden voor mobi is trouwens omdat Azw niet werkt met doorsturen naar mijn kindle emailadres. Iemand een idee waarom dit fout gaat en hoe dit op te lossen?
Verwijderd in "Amazon's nieuwe Kindle ereaders"
Dan zou het moeten werken.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2013 12:51 ]
`Katsunami schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 23:13:
Hetgeen me echter nog het meest irriteert (ergert zelfs) is het constante gejammer "OF HET NOU MOGELIJK WORDT OM GOED PDF'S TE LEZEN OP DE NIEUWE KINDLE ?!!".
Nee, NEE, NEEEJ! Een trage, 6 inch zwart/wit reader is daar niet voor geschikt, en zal er ook niet voor geschikt worden. Koop gewoon in vredesnaam een tablet, of minimaal een 9.7 inch reader.
Ik heb nog geen ereader en nog een tablet en voor mijn Master, waar vooral pdf'jes voor moeten worden gelezen, te twijfelen tussen de Kindle Paperwhite II en de Google Nexus 7 (2013), nu blijken dus beide te klein

[ Voor 5% gewijzigd door Malarky op 04-09-2013 11:38 ]
Verwijderd
Yep, zelf bekijk ik ze op de ipad 2 en dat is perfect, meer dan perfect. Zelfs veel fijner dan op papier met de app goodreader (om aantekening te maken e.d.).Malarky schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:37:
Ik heb nog geen ereader en nog een tablet en voor mijn Master, waar vooral pdf'jes voor moeten worden gelezen, te twijfelen tussen de Kindle Paperwhite II en de Google Nexus 7 (2013), nu blijken dus beide te klein
Maar op een kindle of nexus 7 (heb ze beiden ook) is het niet fijn voor de studie, wel voor ad hoc gebruik.
Verwijderd
@Katsunami: DuoKan versie voor de Kindle 3 is blijkbaar anders dan voor de Paperwhite. Als Style kan ik namelijk ook Custom kiezen met een stuk of 5 verschillende instellingsmogelijkheden zoals opgeven in pixels van de letterafstand, marges, regelbreedte, etc.
Aanvullingen op het rijtje voordelen van DuoKan is voor de Kindle 3:
- covers in inhoudsopgave
- instelbaar aantal pagina's voor een full refresh, staat nu op 20 en werkt prima
- instellbare snelheid van refresh
- customizen van schermindeling, en letterdikte bij PDF
- automatisch inzoom in PDF
- browsen op volledig internet, niet alleen Amazon en Wikipedia
- eigen screensavers
Nieuwste versie heet DuoKan 2013. De Lite versie is een kleinere variant.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2013 21:06 ]
Verwijderd
Uh, ja. Als je een 9.7 inch tablet of reader hebt, en je hebt goede ogen, dan kun je wel één hele A4-pagina in één keer bekijken. Ik heb slechte ogen, dus ik gebruik een 10.1 inch tablet in landscape en daar krijg ik iets van 40% ofzo van een pagina op. Tijdens het lezen scroll ik naar beneden.Malarky schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:37:
De enige keer wanneer dat niet zo heel flex werkt is wanneer de pagina uit 2 of meer lange kolommen bestaat. Dan loop je dus de hele tijd op en neer te scrollen.
Als je een 7-inch tablet gebruikt, dan kun je de PDF lezen op dezelfde manier als ik doe op de 10 inch, mits je goede ogen hebt. Op een e-reader is het gewoon pruts omdat je én geen kleuren hebt én het scrollen op je zenuwen werkt. (De reader scrollt niet echt; hij flikkert, omdat elke minimale scroll een page refresh veroorzaakt.)
Bedoel je de reading time die wordt aangegeven, links onder?Slaapje schreef op woensdag 04 september 2013 @ 10:06:
Ik heb een aantal boeken gedownload die ik wel al in de kast heb staan in de papieren versie en vervolgens omgezet naar het mobi formaat met Calibre. Waar ik me aan stoor is dat ik nu niet zie hoe lang het hoofdstuk nog duurt, het enige wat er aan wordt gegeven is hoe lang het gehele boek nog duurt. Er zit in het originele bestand wel een index, dus dat moet het niet zijn volgens mij. De reden voor mobi is trouwens omdat Azw niet werkt met doorsturen naar mijn kindle emailadres. Iemand een idee waarom dit fout gaat en hoe dit op te lossen?
Je kunt daarop klikken. Effe goed mikken. Je kunt ook in het menu "Reading Progress" kiezen en dan "Chapter" instellen. Dan kun je zien hoe lang een hoofdstuk nog duurt.
[ Voor 46% gewijzigd door Katsunami op 04-09-2013 19:57 ]
"Ik ga deze skippen."Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:17:
Voor pakweg 320 euro twee Kindle paperwhites 2 besteld net.

Er is overigens één ding dat ik wel heel mooi vind aan de nieuwe 6 inch Aura, en dat is dat het scherm net als bij een tablet er vlak in ligt. Dat zit er echt prachtig uit. Ik heb de KPW nou in een slip-cover zitten die de randen van de reader bedekt, en dus heb ik nu een "trapje" richting het scherm.De hoesjes waar je de reader in klikt vind ik niet zo mooi omdat ze meestal een grote metalen klem rechts hebben, met een magneet, of een "clasp" (ik weet het Nederlandse woord niet

[ Voor 56% gewijzigd door Katsunami op 04-09-2013 20:08 ]
Verwijderd
Zouden er ook nieuwe kleuren covers komen? Ik wil een lichtblauwe eigenlijk.
Dat werkt alleen als er een toc is aangemaakt, anders ziet hij alles als 1 hoofdstuk en kan je geen chapter time zienKatsunami schreef op woensdag 04 september 2013 @ 19:53:
Je kunt daarop klikken. Effe goed mikken. Je kunt ook in het menu "Reading Progress" kiezen en dan "Chapter" instellen. Dan kun je zien hoe lang een hoofdstuk nog duurt.
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2013 20:24 ]
[ Voor 81% gewijzigd door janvanduschoten op 04-09-2013 22:05 ]
Ik bedoel inderdaad een inhoudsopgave en nee, het werkt niet. Als ik op chapiter sta geeft hij net zoveel resterende tijd aan als het gehele boek. Ergens gaat het dus fout.Katsunami schreef op woensdag 04 september 2013 @ 20:27:
Ik ga ervan uit dat de betreffende poster met "Er zit in het originele bestand wel een index, dus dat moet het niet zijn volgens mij" een inhoudsopgave bedoelt, dus dan moet het wél werken.
Ik zal me eens verdiepen in de post van Dikkiedikdik, maar ik vind het wel vreemd dat het niet uit zichzelf werkt.
[ Voor 10% gewijzigd door Slaapje op 05-09-2013 12:39 ]
To dare is to do
Verwijderd
Waarschijnlijk moet ik mijn pre order wijzigen. Iemand enig idee of dat kan ? Of moet ik annuleren en opnieuw bestellen?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2013 21:15 ]

Verwijderd
Verwijderd
De druiven zijn nu wel zuur voor Kobo. De Kobo Aura ging van super modern naar een ouderwetse ereader, en dat binnen een week. Ze noemen het nu als alleen nog maar een kleine verbetering ten opzichte van de Kobo Glo. http://www.the-digital-re...e-date-week/#.UijuyxZhZ2A
Maar anders bestel je er toch 1 van ieder? Kun je hier mooi een vergelijkende review plaatsen.
Wij hebben toch de Paperwhite 2 besteld. Wil het gewoon zelf uitproberen of het wat is. Ik ben erg nieuwsgierig naar het nieuwe hoge contrast E Ink scherm en de sterk verbeterde refresh. Zou het liefste een scherm met knoppen hebben maar vrees dat dat er toch niet in zit in de luxere ereaders, dus maar de gok gewaagd.
Je bestelling bij Amazon aanpassen is het handigste door de hele order te annuleren en een nieuwe aan te maken. Het zijn nog steeds pre-orders, dus je creditcard is toch nog niet belast. Heb dat hier ook gedaan en dat ging prima.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2013 23:18 ]
Verwijderd
In Carta zit juist een nieuwe verversingstechniek: Carta supports E Ink's new Regal technology which virtually eliminates the need for a full page refresh with page turns. - http://eink.com/display_products_carta.html
De Kobo had ik eerder ook interesse in, totdat ik beter ging vergelijken. De Aura HD viel af omdat het touch scherm werkt op verouderde infrarood techniek in plaats van touch capaciteit wat veel sneller werkt, plus algemeen matige bouwkwaliteit. De Kobo Aura heeft dat niet, maar reflecties door ruimte achter de glasplaat. En kans op stofjes, aaaargh! Vervelender vond ik de langdurige reputatie van veel vastlopers door buggy firmware van Kobo.
Maar met het Carta scherm was het allemaal van tafel. Want de nieuwste generatie E Ink scherm is toch waar het eigenlijk om draait.
Eerst maar eens wat echte full reviews zien. Deze video laat al wel wat handige nieuwe features zien van de Paperwhite 2. Dat Chapter scrolling ziet er netjes uit.
http://reviews.cnet.com/e...4505-3508_7-35827154.html
Verwijderd
De kobo heeft trouwens wel een nieuwe pearl scherm dan er tot op heden was, een Pearl ClarityScreen met low-flash waveform (wederom geen idee wat dit nu precies inhoud, maar het klinkt wel interessant).
Inderdaad op full reviews wachten. Als ik overstap van de kindle zou dit zijn omdat ik graag met pagina nummering werk, dat is het grootste gemis voor mij (en de fysieke knoppen die missen op de paperwhite, maar dat is bij kobo exact zo).
Het is in iedergeval fijn dat alle fabrikanten van enige waarde nu gelijk met de nieuwe line up uitkomen, kan een ieder als hij/zij wil upgraden een juiste keuze maken. Goede firmware is wel een vereiste trouwens, je hebt niks aan een ereader die alles kan , maar vastloopt.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2013 09:20 ]
Artikel over het Carta scherm.
Als ik google op dat zo genaamde nieuwe scherm van de Aura Pearl Clarity Screen dan krijg ik nog niets.
Verwijderd
Boel marketinggeklets volgens mij van de verkopers op de beurs... eigenlijk moet je ze allemaal in je hand hebben om het echt te zien... Interessante link, ga ik doornemen.MDF schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:23:
Als ik google op dat zo genaamde nieuwe scherm van de Aura Pearl Clarity Screen dan krijg ik nog niets.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2013 09:27 ]
Plus ik vindt met de kindle het voorspellen van tijd die je nog moet lezen om een hoofdstuk of boek uit te krijgen wel makkelijk.
Heb hier toevallig wat gevonden over dat Clarity screen.
http://blog.the-ebook-rea...with-unique-screen-video/
Maar echt vernieuwend klinkt het niet, zou alleen het scherm wat sterker maken.
Verwijderd
Waar ik ook erg benieuwd naar ben is de verbetering van 50 % in contrast.
Mijn huidige Kindle had namelijk ook een 50 % contrast verbetering ten opzichte van zijn voorganger en dat maakte een wereld van verschil. Mijn Kindle 2 met het Vizplex scherm had merkbaar grijzere letters en achtergrond dan het Pearl scherm van de Kindle 3. Wanneer het verschil tussen Pearl en Carta ook zo merkbaar is dan wordt dat zwaar genieten. Amazon geeft nu namelijk aan dat het nu ECHT op een papieren paperback lijkt. Volgens mij hebben ze dat nog niet eerder zo hard gezegd.
Nostalgie, deze blijft toch ook mooi, een witte Paperwhite 2 had niet misstaan.

Verwijderd
Deze is ook wel grappig. En wit is de Kindle Paperwhite.
http://www.gelaskins.com/...e/collection/Most_Popular

Verwijderd
Oei, dat moet ik dus even goed uitzoeken. Dat was een reden voor mij om hem misschien te kopen. Als dat niet standaard werkt...MDF schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:36:
en schijnt ook alleen weer te werken met Kepub, niet met epub.
Verwijderd
Tuurlijk heb je het 'circuit', maar die paar dollars per boek betaal ik graag, de schrijver van een boek moet natuurlijk ook kunnen eten. Je hebt een mooie brede selectie.
Tip: veel recent werk is bij Amazon ook gratis te vinden in de Top 100 Free: http://www.amazon.com/gp/bestsellers/digital-text
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2013 10:49 ]
Ik lees heel veel engels en zo lang de prijzen van amazon onder die van bol.com bljiven (wat niet zo moeilijk is) gaat daar mijn voorkeur naar uit. Daarnaast ben ik dan niet gebonden aan dat irritante Adobe Editions.
Overigens wou ik nog wel eens switchen tussen mijn 'amerikaanse' adres en die in NL maar daar kreeg ik een half jaartje geleden wel een mailtje over. Of ik misschien was verhuisd en zo niet of ik dan bewijs kon aanleveren dat ik de VS woonde omdat ik boeken had aangekocht die niet verkocht mochten worden in Europa

Hou me nu ff koest, maar als er dan weer een boek is die ik wil hebben met die constraint, switch ik gewoon weer over. Het slaat gewoon nergens op en ik betaal netjes. Aangezien ik dezelfde dag mijn boek nog van de Kindle afhaal om de drm te verwijderen ben ik niet bang boeken te verliezen.
Dat is ook 1 van de redenen dat ik een Kindle heerlijk vindt, dat ik niks met dat Adobe Digital Editions te maken heb. En net wat je zegt de prijzen vallen ook alles mee, en dan heb ik het nog niet eens over de grote hoeveelheid gratis boeken die je kan krijgen via amazon.Tweety1 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:55:
+1
Ik lees heel veel engels en zo lang de prijzen van amazon onder die van bol.com bljiven (wat niet zo moeilijk is) gaat daar mijn voorkeur naar uit. Daarnaast ben ik dan niet gebonden aan dat irritante Adobe Editions.
Overigens wou ik nog wel eens switchen tussen mijn 'amerikaanse' adres en die in NL maar daar kreeg ik een half jaartje geleden wel een mailtje over. Of ik misschien was verhuisd en zo niet of ik dan bewijs kon aanleveren dat ik de VS woonde omdat ik boeken had aangekocht die niet verkocht mochten worden in Europa.
Hou me nu ff koest, maar als er dan weer een boek is die ik wil hebben met die constraint, switch ik gewoon weer over. Het slaat gewoon nergens op en ik betaal netjes. Aangezien ik dezelfde dag mijn boek nog van de Kindle afhaal om de drm te verwijderen ben ik niet bang boeken te verliezen.
Verwijderd
Die krijg ik ook af en toe. Dan verhuis je gewoon weer snel naar Nederland en de boeken blijven dan in je bezitTweety1 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:55:
Overigens wou ik nog wel eens switchen tussen mijn 'amerikaanse' adres en die in NL maar daar kreeg ik een half jaartje geleden wel een mailtje over. Of ik misschien was verhuisd en zo niet of ik dan bewijs kon aanleveren dat ik de VS woonde omdat ik boeken had aangekocht die niet verkocht mochten worden in Europa.
Je krijgt die mails trouwens ook tegenwoordig als je stiekem even naar Engeland verhuisd voor een aankoop van een boek

Laatste keer dat ik dit deed was het wel met een goede reden. Amazon had een fout in haar systeem en ik kon de nieuwe Terry Goodkind niet kopen en de rest van de wereld wel, heb nog contact gehad met de auteur en die had Amazon aangesproken en het zou opgelost worden, maar 2 dagen later nog steeds niet, dus toen maar weer even verhuisd...
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2013 15:26 ]
Verwijderd
http://www.amazon.com/gp/...?ie=UTF8&nodeId=201064850
The software update includes general improvements and the following feature enhancements:
Search terms highlighted in search results
When you search for a word or phrase within a book, the search terms will appear highlighted within the search results. When you tap a result to go to that location in the book, the search terms will appear highlighted on the page.
Select other dictionaries when looking up a word
When you look up a word in the dictionary, you can choose to look up the word in other dictionaries on your device from within the dictionary definition window.
View other definitions of a word
When you look up a word that has multiple meanings for the same spelling (homonym), you can navigate through each of the available definitions from within the dictionary definition window.
Ik ga het eens proberen, heb een Engels - Nederlandse dictionary ooit gekocht, maar gebruik liever de standaard USA directory, maar als ik eenvoudig kan switchen...
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2013 16:08 ]
Eigenlijk zou ik wel graag een goed NL woordenboek erbij willen hebben; eentje dat ook vervoegingen enzo kan vinden. Ik heb een NL woordenboek "gevonden", maar als je "katten" opzoekt, dan vindt het woorden boek niks. Het Engelse woordenboek vind "cat" als je "cats" opzoekt.
Edit: ondanks alles heb ik me toch eens zo'n goedkope Ultra Slim cover aangeschaft; die van GoogleProduct op eBay, en wel de "oude" versie zonder de magneetstrip.
Elke cover heeft wel wat: de mijne werkt prima, maar omdat het een slip-case is waarin je de Kindle van de zijkant in schuift, zit hij altijd scheef. Covers met een magneetstrip lijken me niks omdat ik waarschijnlijk die strip ga voelen als ik de cover omklapt. Hetzelfde geldt voor covers met zo'n "clasp"; die vind ik altijd op zo'n 80's dagboek lijken, wat meisjes destijds allemaal hadden.
De bestelde cover is Ultra Slim, heeft een Wake/Sleep-functie, en heeft geen clip of iets dergelijks; hij heeft echter ook geen magneet om de cover dicht te houden. Misschien wordt dat nog vervelend als ik de Kindle meeneem.
Maar OK, voor $12.50 (~9.95 euro) kun je eens een risico nemen. Ik zie wel welke cover me uiteindelijk het beste bevalt.
[ Voor 56% gewijzigd door Katsunami op 06-09-2013 22:10 ]
Verwijderd
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=208534
dan breekt hij woorden af ipv de pagina helemaal uit te vullen met grotere ruimtes tussen de woorden zeg maar. Nou, ik leg het wat krom uit, maar de plaatjes in dat topic laten zien wat het doet.
Katsunami heeft wat tips en een NL woordenboek gevonden:
http://www.mobileread.com...read.php?t=208534&page=10
Volgens mij kan ik beter kansunami op mobilread volgen dan hier
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2013 18:05 ]
[ Voor 66% gewijzigd door Malarky op 07-09-2013 19:26 ]
Ik zou me niet te druk maken over die hands on..die gast zegt dat de Kindle PW2 een IR scherm heeft terwijl deze zowel als de oude een capacitive scherm heeft. Kan dus heel goed zijn dat ze ook niet geinformeerd zijn over de aanwezigheid van het Carta scherm.Malarky schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 18:50:
Wat de Carta technologie betreft moet moet ik nog zien wat de PW II echt gaat brengen. Ik hoor in deze hands on helemaal niets over dat fantastische Carta, of het veel betere scherm dat de PW II zou hebben. Misschien was dat Carta meer marketingpraat dan technologie? Ben in ieder geval heel benieuwd naar de eerste Aura 2013 versus PaperWhite 2013. 1 van de 2 gaat het zeer waarschijnlijk worden om een paar duizend pagina's pdf's dit jaar door te komen. Ik had liever een iets groter scherm, maar 9"+ vind ik weer te lomp in de hand liggen als ik uren moet lezen, ook het naar de volgende pagina's swipen wordt dan lastiger (als het apparaat iets kantelt bij elke swipe is dat veel irritanter met een groter en zwaarder apparaat).
Verwijderd
http://allesebook.de/tech...mazons-groser-coup-33844/
Carta wordt genoemd als de grootste coup van Amazon met de Paperwhite 2. Voor het eerst komen met Carta de contrastwaarden overeen met een gedrukte paperback. Amazon heeft nu aangegeven dat je geen verschil meer moet kunnen zien met een papieren boek, dat is voor het eerst dat ze dat roepen. Ze zeggen dat niet zomaar als beursgenoteerd bedrijf in de USA, of ze kunnen rekenen op flinke claims.
Ik koop niet ieder jaar een nieuwe ereader, maar een volgende generatie E Ink scherm na 3 jaar is voor mij wel de reden om te upgraden.
Inmiddels ook deze hoes bij Oberon Design besteld voor de Paperwhite 2. Oberon Design is een klein familiebedrijf uit Amerika die alles zelf ontwerpt en met de hand maakt van mooie materialen. Gemaakt van dik leer met een tinnen sluiting. Alleen het kiezen welk model was flink lastig, ze hebben zoveel keuze.
Het is deze Hokusai geworden in Navy. Ik zal wel wat foto's plaatsen als die binnen is, al kan dat nog even duren want alles is daar built to order. www.oberondesign.com

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2013 20:16 ]
Verwijderd
helaas willen ze niet mijn eigen design in een hoes bouwen, ook niet als je meer wil betalen... dat is wel zonde.
Daar wacht ik ook op, nu kan je eigenlijk nog niks beslissen. Straks wel even die Duitse site doorlezen, ziet er interessant uit.Malarky schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 18:50:
Ben in ieder geval heel benieuwd naar de eerste Aura 2013 versus PaperWhite 2013.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2013 20:41 ]
Verwijderd
www.amazon.de/gp/product/B007HCCOD0/
Ik heb het artikel gelezen, maar ik deel je enthousiasme nog niet echt. De huidige paperwhites kunnen een verhouding van 12:1 hebben, met het nieuwe scherm wordt het 15:1 (ze gokken wellicht wat hoger, maar hebben ze niet getest en amazon geef zelf 15:1 aan).Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 20:09:
Het is eerder dat Engadget meer marketingpraat is, ze zijn soms zo slecht voorbereid. Hier staat een aardig stuk over Carta, de cijfers liegen er niet om:
http://allesebook.de/tech...mazons-groser-coup-33844/
De sony prs t2 heeft een verhouding van 13:1, dat is 15% minder dan de nieuwe Kindle. De kobo aura (hd) is niet meegenomen vreemd genoeg in de test. Ik ga er vanuit dat die minimaal een verhouding van 13:1 hebben gezien de reviews die ik gelezen heb.
Dus of het nu zo bijzonder gaat worden?
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2013 10:34 ]
Verwijderd
E Ink geeft als schermfabrikant alleen minimale waarden aan, de werkelijke waarden van een ereader vallen hoger uit. Afhankelijk van constructie, software enzo. zoals ook het Duitse artikel aangeeft.
Vast staat dat Amazon met een volgende generatie E Ink scherm een serieus technisch voordeel heeft ten opzichte van alle concurrentie. Niemand dan Amazon alleen heeft het nieuwste generatie E Ink scherm.
Reken maar dat Kobo en Sony nu totaal not amused zullen zijn zo met de feestdagen in aantocht.

Hun net uitgebrachte premium modellen zijn nu gelijk technisch achterhaald.
Praktijk zal het uitwijzen, het is wachten op de vergelijkingstest door de serieuze sites. Helaas wachten tot eind van de maand wanneer ze in de US al gaan uitkomen. Die van mij staat nu op leverdatum vanaf 17 oktober.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2013 13:40 ]
Verwijderd
Ik ben het even kwijt, maar ik meende dat amazon van 1:10 uitgaat voor de paperwhite 1, maar dat uit testen van sites bleek dat het 1 op 12 is. Op die Duitse site staat dat het minimaal 15 is (en waarschijnlijk meer).Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:32:
Als het huidige model Paperwhite 1 een contrastwaarde heeft van 12 en Amazon een 50% verbetering opgeeft voor de Paperwhite 2 zal de contrastwaarde op 18 gaan uitkomen. Heb jij een andere bron gevonden?
Amazon rekent naar mijn idee wat apart, maar als het meer dan 15 wordt kan het goed kloppen, dus inderdaad even op reviews wachten. Het is zeker beter, maar heel heel spectacualair is het waarschijnlijk niet voor de paperwhite 1 bezitters als ik het zo her en der lees. Maarja, goede reviews en goede info is lastig te vinden.
Sony heeft in iedergeval helemaal afgedaan, Kobo is nog wel een leuke concurrent. Die hebben ook een vrouwenmodel (roze) wat natuurlijk een goede verkoophit gaat worden. Ik denk dat er toch veel vrouwen zijn die digitaal lezen en die kijken niet naar het soort scherm (althans niet de vrouwen die ik ken).
Met de nieuwe firmware van kindle ben ik wel weer helemaal blij met mijn kindle paperwhite 1, de oplossing van amazon om nu 2 woordenboeken (of meer) te gebruiken is echt ideaal. Ik heb een Engels - Nederlands woordenboek gekocht en ingesteld als standaard en als die een woord niet weet (is niet supersuperuitgebreid) pak ik de engels - engels versie erbij. Dit werkt beter dan de vertaaloptie (engels - nederlands van bing.com die ingebouwd zit).
Ik blijf denk ik wel bij Kindle, heb net in iedergeval een nieuwe hoes gekocht (andere kleur) voor mijn kindle bij amazon.de (35 euro). Past zowel de paperwhite 1 als 2 in, kan ik dus alle kanten op.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2013 15:03 ]
Ik denk dat ik gewoon lekker bij de Kindle blijf, naar mijn ervaring stabieler met minder bugs. Had net even mijn Glo sinds lange tijd even aan mijn computer gehangen en de Kobo desktop gebruikt..gelijk weer een lading duplicaten boekplanken erbij die niet te deleten zijn..maar ben te lui momenteel om een nieuwe account te maken en dan Kobo te vragen mijn boeken daarnaar over te hevelen..wat volgens hun de oplossing voor dit probleem zou zijn.
Verwijderd
Zo, dat werkt lekkerMDF schreef op zondag 08 september 2013 @ 17:13:
Had net even mijn Glo sinds lange tijd even aan mijn computer gehangen en de Kobo desktop gebruikt..gelijk weer een lading duplicaten boekplanken erbij die niet te deleten zijn..maar ben te lui momenteel om een nieuwe account te maken en dan Kobo te vragen mijn boeken daarnaar over te hevelen..wat volgens hun de oplossing voor dit probleem zou zijn.

Ik zit zelf nog even te spelen met de woordenboeken in de nieuwe firmware. Dat werkt echt meer dan goed. Mijn engels - nederlandse woordenboek (te koop op amazon als kindle woordenboek) is niet super uitgebreid, als er een woord niet instaat, dan schakelt de kindle nu automatisch over naar mijn engels - engels woordenboek. Werkelijk briljant. Ik zou het bijna zelf gemaakt kunnen hebben zo goed
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2013 19:25 ]
Hyphenate This! is inderdaad wel prettig heb ik gemerkt.Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 17:54:
Ik kwam op mobile read toevallig nog een leuke plugin tegen:
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=208534
dan breekt hij woorden af ipv de pagina helemaal uit te vullen met grotere ruimtes tussen de woorden zeg maar. Nou, ik leg het wat krom uit, maar de plaatjes in dat topic laten zien wat het doet.
Katsunami heeft wat tips en een NL woordenboek gevonden:
http://www.mobileread.com...read.php?t=208534&page=10
Volgens mij kan ik beter Katsunami op mobilread volgen dan hier
Bedankt voor het compliment, maar ik gebruik ook maar wat anderen al hebben gemaakt. Ik zoek alleen uit hoe het werkt (en omwegen, als het niet helemaal werkt), en rapporteer zo nu en dan een bug. Ik denk dat ik eroverigens een op het spoor ben wat betreft publicatiedatum: Modify Plugin, Polish Book, of Save to Disk haalt "Publication" weg uit het type datum, en als je het boek dan opent in Sigil en weer opslaat, dan kegelt Sigil de datum eruit. Ik ben zo van een aantal boeken de publicatiedatum kwijtgeraakt, en nou wil ik weten welke plugin of functie verantwoordelijk is voor het verkeerd updaten van de datum.
Omdat ik niet graag rotzooi met mijn ebooks, houd ik buiten Calibre om een aparte map aan met al mijn "perfecte" boeken. Deze bevatten alle tags zoals auteur, serie, titel, genre, publicatiedatum, uitgever, een mooie cover, enzovoorts. De enige niet-standaard tag die ik laat opslaan is die van "Count Pages".
In Calibre kan ik dan dingen doen zoals converteren, Hypenate This draaien, en eventueel aanpassingen (laten) maken voor deze of gene reader. Als het nodig is, kan ik zo mijn bibliotheek weggooien en hem opnieuw importeren.
Verwijderd

Nu hebben wij nog best een stapel ongelezen papieren boeken staan maar wilde toch mijn ebook uitlezen waar ik mee bezig was. Dan maar op de iPad verder en vond een bijzondere ereader app Marvin.
Marvin is een ebook reader app die het hele begrip van een reader naar een ander plan trekt. Volledig instelbaar, zeer gebruiksvriendelijk, maar het meest bijzondere is de ingebouwde Artificial Intelligence. De app leest met Deep View een heel boek voor je in een aantal seconden en maakt allerlei samenvattingen over de hoofdpersonen, de plaatsen en nog veel meer. Vergeten wie wie nu ook weer was, naam aanklikken en je wordt weer op weg geholpen. Naast informatie over de schrijver, online reviews, eigen aantekeningen, enz. Het schrijft dat alles weg in een aparte ebook.
Natuurlijk gaat er niets boven een E Ink scherm maar in Marvin kun je alles zoveel customizen in fonts en contrast en thema's, dag/nacht instellingen dat het eigenlijk heel prettig leest, zeker voor de korte stukken.
Marvin trekt de ebook leeservaring naar een ander plan met al die handige functies en vloeiende en gelikte presentatie. Het grote iPad scherm in kleur helpt daar natuurlijk ook bij. De app is nog continue in ontwikkeling en niet af en daarom op dit moment nog gratis. Wel werkt het nu met Calibre.
Vraag mij af, wat missen jullie nu eigenlijk het meeste in leeservaring met de Kindle.
Wat zou in een volgende update of versie niet moeten ontbreken?
Zou Amazon ook in de richting van de Marvin app moeten gaan of is de Kindle nu al helemaal af wat jou betreft?
http://marvinapp.com

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2013 22:49 ]
De conversie van EPUB naar KEPUB is nog lang niet zo goed als die naar AZW3. Die laatste is blijkbaar gewoon EPUB in een container/wrapper met nog wat extra metadata erbij.
Dus dan maar een Paperwhite bestellen
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Kobobooks.com heeft een 50% kortingscode aktief: Sept50
Hij lijkt onbeperkt te zijn. Op MobileRead hebben mensen al tot 9 boeken ermee gekocht; ik gisteren 5.
Voor mensen met een Kindle moet je wel eerst even de DRM eraf halen met Calibre... alsof niet iedereen dat al doet
Tevens heb ik de goedkope hoes van GoogleProduct binnengekregen; de versie zonder magneet. Hij heeft een glad uiterlijk.
Het nadeel dat hij geen magneet heeft wordt gecompenseerd door het feit dat het een snap-in hoes is, waardoor de Kindle een stuk kleiner en lichter is geworden, en dat de Kindle nu altijd recht in de hoes zit. In de slot-in hoes die ik heb zit de Kindle tegenwoordig altijd scheef omdat de hoes wat slapper is geworden.
Eigenlijk bevalt deze goedkope snap-in hoes me beter dan ik had gedacht.
[ Voor 44% gewijzigd door Katsunami op 16-09-2013 19:08 ]
Verwijderd
http://www.nu.nl/tech/357...dse-e-books-verkopen.html
Dus over niet te lange tijd de Kindle ook bij de V&D te koop? De boekhandels gaan het dan zwaar krijgen wanneer Amazon zich serieus op Nederland en België gaat richten.
Verwijderd
dat doen ze al 3 maandVerwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 20:19:
Amazon gaat Nederlandse e-books verkopen!
was even in de war met papieren boeken
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2013 21:29 ]
Ze leveren de Kindle zelf al een tijd lang aan Nederlandse klanten, dus het is geen must dat Nederlandse winkels ze gaan verkopen. Ook is er al tijden lang het gerucht dat www.amazon.nl er aan komt, dus dat kan ook de reden zijn.Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 20:19:
Amazon gaat Nederlandse e-books verkopen!
Dus over niet te lange tijd de Kindle ook bij de V&D te koop? De boekhandels gaan het dan zwaar krijgen wanneer Amazon zich serieus op Nederland en België gaat richten.
Maar evengoed heb je gelijk en gaan de boekhandels het zwaar krijgen als ze niet meegaan met de moderne tijd..
Verwijderd
Inmiddels druppelen de eerste reviews ook binnen. Belangrijkste conclusie: de Paperwhite 2 blijkt meer evolutionair dan revolutionair vernieuwd te zijn, zo'n ca. 25% beter als zijn voorganger. Echte verbeteringen zijn de egalere verlichting - niet meer van die vlekken onderaan het scherm, wat wittere achtergrond en een betere pagina verversing. Volgens CNET heeft de Paperwhite ook een direct merkbaar beter beeld dan de Kobo Aura. CNET roept de Paperwhite 2 uit als beste ereader nu te koop.
Ik kan mij voorstellen dat wanneer je nu een vorige generatie Paperwhite gebruikt niet direct gaat upgraden.
Maar voor iemand als ik die nog van een Kindle 3 komt kan het niet snel genoeg half oktober worden.
CNET test de nieuwe Paperwhite: http://reviews.cnet.com/kindle-paperwhite/
De nieuwe Paperwhite, links of rechts?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2013 22:23 ]
http://mashable.com/2013/...kindle-paperwhite-review/
Ik heb zelf nog een Kindle met toetsenbord waar ik erg tevreden over ben. Ik vind de verlichting wel een pluspunt aangezien ik ook veel in bed lees. Waarom ik echter nog niet overstapte was die niet helemaal egale verlichting waar steeds over werd gesproken bij de eerste generatie PW. Ik denk dat ik nu dus wel de overstap wil gaan maken
Verwijderd
YouTube: Goodereader
Ben benieuwd, zal vandaag of morgen daar wel staan en dan vergelijken ze het vast ook snel met de kobo aura hd waar ik nieuwsgierig naar ben.
Criticism is prejudice made plausible.
Amazon laat niet toe dat je hem in de UK besteld via hun site. Je kan hem alleen via Amazon.com bestellen als je in Nederland woont. Dat geldt ook voor Amazon.de..je wordt doorverwezen naar Amazon.com voor internationale bestellingen.Christian_Ku schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:25:
Waarom zou je hem eigenlijk in de US kopen? Is de UK qua verzendkosten uiteindelijk niet goedkoper?
Criticism is prejudice made plausible.
Verwijderd
Normaal 2-3 werkdagen geleverd in Nederland. Meerdere malen zo gehad met pakketjes van Amazon US.Christian_Ku schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:30:
Ah, nu was de vraag eigenlijk gesteld omdat ik nog tot 29okt in NL ben. Als de bestelling op 15 oktober verscheept wordt, hoe is jullie ervaring met de leverdatum in NL?
@MDF. Tja, LCD of E-ink. Een stukje lezen op een tablet met lcd gaat prima, langduriger lezen met een E Ink scherm vindt ik veel minder vermoeiend. Geen trillingen en geen backlight omdat je niet in een lichtbak zit te kijken. En met buiten lezen is het verschil helemaal groot.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2013 16:50 ]
Ik heb ook nog niet besloten, ga eerst nog even tijdje uitproberen. Ik lees geen uren achter elkaar, als ik 30 minuten in 1 zit lees is het lang, meestal zijn het kortere leesbeurten met pauze ertussen, en buiten lezen doe ik eigenlijk nooit. En als ik op pad ga lees ik op mijn iPhone, hoef ik geen extra apparaat mee te slepen. Maar nadat ik de review van CNET gezien heb en gehoord heb dat hij sneller is en het licht geen schaduwen meer geeft leun ik toch weer naar de nieuwe PW2, want ja die schaduwen heb je echt wel onderaan het scherm met de 1e gen paperwhite.Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:41:
[...]
Normaal 2-3 werkdagen geleverd in Nederland. Meerdere malen zo gehad met pakketjes van Amazon US.
@MDF. Tja, LCD of E-ink. Een stukje lezen op een tablet met lcd gaat prima, langduriger lezen met een E Ink scherm vindt ik veel minder vermoeiend. Geen trillingen en geen backlight omdat je niet in een lichtbak zit te kijken. En met buiten lezen is het verschil helemaal groot.
[afbeelding]
Verwijderd
http://youtu.be/QaHQqI3fksM
Deze TV -reclame is ook mooi gedaan.
Als ze dit ook in Nederland zouden uitzenden zouden er denk ik flink wat meer Kindles hier worden verkocht.
http://youtu.be/x_8jegIbJ64
Ik vind het zelf ook heel fijn om voor het slapen gaan niet in die bak licht van m'n iphone te kijken (daar las ik voorheen m'n ebooks op).Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:41:
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Verwijderd
Ik lees tijdschriften op de ipad, maar lezen op een kindle is wel een heel stuk fijner, bijna 3 keer zo fijn wel. Ik val ook beter in slaap als ik op de kindle lees, op de ipad krijg ik toch meer licht binnen, ook als ik dim en slaap dan minder fijn.MDF schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:18:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik aan het overwegen ben om mijn PW2 bestelling te cancelen..Ik ben nu op mijn iPad aan het lezen met de Marvin app en dat bevalt me eerlijk gezegd heel goed. Maar ik heb nog tot ongeveer de 17e oktober dus ik kan nog even nadenken.
Hoe bepaal je dat lezen op een Kindle 3x zo fijn is als op een iPad; waarom niet 2,5x, of 4x?Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:22:
[...]
Ik lees tijdschriften op de ipad, maar lezen op een kindle is wel een heel stuk fijner, bijna 3 keer zo fijn wel.
Zelf lees ik op de Kindle en niet op een tablet vanwege 3 redenen:
1. Lezen overdag. Als het overdag helder is, dan moet ik mijn tablet naar 100% trekken om nog iets te kunnen zien.
2. Vanwege 1 gaat de accu van je "sjjjlllrrrrp"... dan moet ik daarop letten zodat ik niet plotseling zonder stroom zit.
3. Gewicht. Mijn 10.1 inch Tab weegt 595 gram. Ik heb er geen moeite mee om die vast te houden, maar een Kindle van 200 gram is toch beduidend lichter.
Zie je. Drie keer zo fijn.Katsunami schreef op maandag 30 september 2013 @ 22:52:
[...]
Hoe bepaal je dat lezen op een Kindle 3x zo fijn is als op een iPad; waarom niet 2,5x, of 4x?
Zelf lees ik op de Kindle en niet op een tablet vanwege 3 redenen:
1. Lezen overdag. Als het overdag helder is, dan moet ik mijn tablet naar 100% trekken om nog iets te kunnen zien.
2. Vanwege 1 gaat de accu van je "sjjjlllrrrrp"... dan moet ik daarop letten zodat ik niet plotseling zonder stroom zit.
3. Gewicht. Mijn 10.1 inch Tab weegt 595 gram. Ik heb er geen moeite mee om die vast te houden, maar een Kindle van 200 gram is toch beduidend lichter.
Kijk, lezen op een tablet of een ereader is gewoon een andere belevenis en het is vaak een persoonlijke smaak. Ik geef de voorkeur aan een reader omdat ik er alleen op wil lezen, heerlijk buiten wil kunnen lezen, met 1 hand wil kunnen lezen en niet om de paar uren de reader aan het stroom wil hangen. Mijn collega geeft de voorkeur aan zijn ipad omdat hij daar het scherm witter kan zetten (licht dus op max) en omdat die veel beter geschikt is voor het lezen van studieboeken, kranten en strips.
Ik heb momenteel een PW en zou niet meer terug willen naar een ereader zonder licht. Heerlijk ding en was de enige reden voor mij om de Kindle 3 te vervangen. Vooralsnog zie ik geen reden om de PW1 te vervangen met de PW2 . Voegt weinig toe.
Zover ben ik in ieder geval ook wel, dat ik nooit meer een stap terug zou willen doen naar een onverlichte e-reader. Ik begin trouwens toch beetje terug te komen van mijn idee om de iPad als e-reader te gebruiken, merk als ik moe ben dat ik toch sneller spanning op mijn ogen krijg met mijn iPad en als ik dan over schakel naar mijn Kindle is het gelijk een stuk rustiger.Miss_80 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 08:52:
haha, gaan speld tussen te krijgen.
Kijk, lezen op een tablet of een ereader is gewoon een andere belevenis en het is vaak een persoonlijke smaak. Ik geef de voorkeur aan een reader omdat ik er alleen op wil lezen, heerlijk buiten wil kunnen lezen, met 1 hand wil kunnen lezen en niet om de paar uren de reader aan het stroom wil hangen. Mijn collega geeft de voorkeur aan zijn ipad omdat hij daar het scherm witter kan zetten (licht dus op max) en omdat die veel beter geschikt is voor het lezen van studieboeken, kranten en strips.
Ik heb momenteel een PW en zou niet meer terug willen naar een ereader zonder licht. Heerlijk ding en was de enige reden voor mij om de Kindle 3 te vervangen. Vooralsnog zie ik geen reden om de PW1 te vervangen met de PW2 . Voegt weinig toe.
Voor vragen omtrent het importeren, aankopen of naar Nederland verschepen van de Kindle kun je terecht in Shopping Forum.