Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik heb deze hoes. De aan/uit functie werkt zeer goed en op zich ben ik tevreden al merk ik dat de stevigheid van de hoes iets te wensen overlaat.
Ik doel dan meer op het feit dat als ik de hoes dubbelvouw naar achteren dat klep / kaft er niet netjes recht achterlbijft zitten maar iets schuin naar beneden schuift. Geeft een wat instabiel gevoel al heb ik er vooralsnog verder geen problemen mee ondervonden.

Als ik een andere hoes zou kopen denk ik dat ik ook voor de versie die DikkieDik aangeeft zou gaan. Overigens vraag ik me wel of of je daar ook de kaft helemaal naar achteren kan vouwen? Ik ben nog geen fotos tegen gekomen waarbij ze dat laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jackssonss schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 16:25:
De prijs is wel erg 'origineel'. De originele is echt leder. Hoe voelt die van jou aan?
Voelt goed aan, is denk ik alleen geen leer, maar wat het wel is weet ik niet. Ik vind het onbegrijpelijk dat ze zo'n goede hoes voor zo'n lage prijs bij je thuis kunnen afleveren. Kwaliteit is erg goed namelijk.

Ik vouw de kaft altijd naar achteren toe, gaat heel goed. De Kindle past er ook heel goed in.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2013 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik gebruik deze:
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/SMART-LEATHER-CASE-COVER-WITH-FLIP-STAND-FOR-AMAZON-KINDLE-PAPERWHITE-3G-WiFi-/00/s/MTYwMFgxNjAw/z/TpEAAOxy14VRLhDK/$(KGrHqN,!nkFB(IJ,vzPBRLhDKfhC!~~60_12.JPG

Werkt goed, voor een tientje :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Is de clip van die 'originele' hoes niet lastig bij het lezen? Voel je die niet constant? Tevens vind ik die clip niet echt mooi.

Ik twijfel daarom nog steeds over die hoes. Mijn hoes heeft het nadeel dat het een insteekhoes is. De Kindle zit dan altijd wel een beetje scheef (totdat ik hem weer recht duw). De hoes heeft echter geen clip. De magneetjes zijn in de kaft verwerkt. In tegenstelling tot de originele hoes heeft hij ook een doorlopende rug (spine).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb niet de originele dus, maar volgens mij een goede namaak, maar die clip voel ik echt nooit. Het mooie van mijn hoes is dat je de kindle erin klikt, hij zit dus echt heel strak erin, ziet er mooi uit.

Ik vind onderstaande zo grappig, ik wil niet weten wie die heeft :P

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/LEOPARD-PU-LEATHER-CASE-COVER-FOR-AMAZON-KINDLE-PAPERWHITE-WiFi-or-3G-/00/s/MTIwMFgxMjAw/$(KGrHqNHJE4FBknJQ7bMBQd)hiQLFQ~~60_12.JPG

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2013 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Er zullen méér dan genoeg dames zijn die een dergelijke hoes maar al te graag aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-07 20:41

MDF

Katsunami schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 17:27:
Is de clip van die 'originele' hoes niet lastig bij het lezen? Voel je die niet constant? Tevens vind ik die clip niet echt mooi.

Ik twijfel daarom nog steeds over die hoes. Mijn hoes heeft het nadeel dat het een insteekhoes is. De Kindle zit dan altijd wel een beetje scheef (totdat ik hem weer recht duw). De hoes heeft echter geen clip. De magneetjes zijn in de kaft verwerkt. In tegenstelling tot de originele hoes heeft hij ook een doorlopende rug (spine).
Ik heb de originele hoes, en nee ik heb totaal geen last van die clip. Ik vouw mijn cover gewoon naar achter en ben me niet eens bewust van die clip. Ik ben in ieder geval zeer tevreden met mijn originele cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 11:38
Ik heb een Paperwhite gekocht via Amazon.com voor €154,-. De originele hoes heb ik besteld via Amazon.de. Alhoewel de hoes via Amazon.com 39,99 dollar kost, zou ik er uiteindelijk ruim €50,- voor moeten betalen. Op .de heb ik €35,- betaald. Een redelijke besparing dus. Ik heb de bruine hoes gekocht. :)

Bedankt voor jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik vind het nog steeds debiel dat ik op Amazon.de een pakket zo groot als een laserprinter kan bestellen, maar geen Kindle. Die moet per sé via Amazon.com worden besteld. Het prijsverschil is €25. Als je hem via een Nederlandse webshop bestelt (die de Kindles waarschijnlijk uit Duitsland haalt) dan is het prijsverschil zelfs €40.

Zou dit apparaat niet gewoon bij de MediaMarkt of andere winkels in DL in de schappen liggen?

Misschien bestel ik die hoes nog die Dikkiedik aangeeft. Dan probeer ik hem wel, en houd ik degene die me aan het eind het beste bevalt.

[ Voor 14% gewijzigd door Katsunami op 30-06-2013 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou ook naar Duitsland kunnen rijden en hem daar kopen? Geen idee waar je woont, maar als het ongeveer 40 euro scheelt kan je dat besteden aan brandstof en heb je een leuk dagje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Katsunami schreef op zondag 30 juni 2013 @ 17:32:
Ik vind het nog steeds debiel dat ik op Amazon.de een pakket zo groot als een laserprinter kan bestellen, maar geen Kindle. Die moet per sé via Amazon.com worden besteld. Het prijsverschil is €25. Als je hem via een Nederlandse webshop bestelt (die de Kindles waarschijnlijk uit Duitsland haalt) dan is het prijsverschil zelfs €40.

Zou dit apparaat niet gewoon bij de MediaMarkt of andere winkels in DL in de schappen liggen?
Dat heeft ook niks te maken met het verzenden maar met de rechten voor boekenverkoop die per land geregeld is. Heeft wat mij betreft geen plaats meer in de tijd van internet maargoed.

Maar wat ik wou zeggen: Van Duitsland weet ik het niet, maar hier in Ierland en in Engeland liggen de Kindles gewoon in de winkel bij PC World, Currys en Tesco (supermarkt). Terwijl we hier in Ierland niet eens officieel op amazon.co.uk kunnen bestellen :) Maar die winkels zijn in beide landen actief, vandaar.

Dus ik denk dat de kans groot is dat je ze in Duitsland ook in de winkel zal vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Katsunami schreef op zondag 30 juni 2013 @ 17:32:

Misschien bestel ik die hoes nog die Dikkiedik aangeeft. Dan probeer ik hem wel, en houd ik degene die me aan het eind het beste bevalt.
Klopt. Bovendien bespaar ik nu ongeveer €15,- door de hoes bij amazon.de te bestellen, terwijl dit in twee zendingen resulteert en je dan zou verwachten dat dit méér kost.
GekkePrutser schreef op zondag 30 juni 2013 @ 18:51:
[...]

Dat heeft ook niks te maken met het verzenden maar met de rechten voor boekenverkoop die per land geregeld is. Heeft wat mij betreft geen plaats meer in de tijd van internet maargoed.

Maar wat ik wou zeggen: Van Duitsland weet ik het niet, maar hier in Ierland en in Engeland liggen de Kindles gewoon in de winkel bij PC World, Currys en Tesco (supermarkt). Terwijl we hier in Ierland niet eens officieel op amazon.co.uk kunnen bestellen :) Maar die winkels zijn in beide landen actief, vandaar.

Dus ik denk dat de kans groot is dat je ze in Duitsland ook in de winkel zal vinden.
Dat zal daar inderdaad mee te maken hebben. En nee, is niet van deze tijd, maar de 'industrie' probeert angstvallig haar businessmodel overeind te houden. Overigens heb ik bij amazon.com gekocht aangezien ik las dat iemand problemen had met zijn in Duitsland gekochte Kindle m.b.t. de instellingen en het account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 juni 2013 @ 18:23:
Je zou ook naar Duitsland kunnen rijden en hem daar kopen? Geen idee waar je woont, maar als het ongeveer 40 euro scheelt kan je dat besteden aan brandstof en heb je een leuk dagje uit.
Als ik in mijn voortuin struikel, kom ik pardoes in Duitsland terecht. Ik heb de KPW besteld via een vriendin van een familielid... een dame die ongeveer 2km van mij vandaan woont, aan de *andere* kant van de Duitse grens. Ik heb het apparaat al sinds begin December 2012 :)
GekkePrutser schreef op zondag 30 juni 2013 @ 18:51:
Je kunt dan wl de boekenverkoop per land regelen (idd achterlijk in geval van internet en ebooks), maar dan hoef je dat nog niet voor de reader te doen. De Duitse Kindle is hetzelfde als de Amerikaanse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Ik heb sinds donderdag de Paperwhite. Ik ben vooral nog bezig geweest met Calibre en het uploaden van boeken. Veel gelezen heb ik nog niet. Daarnaast heb ik een Italiaans en een Duits woordenboek geinstalleerd, vanuit mijn Amazon-account.

Alhoewel ik veel las dat woordenboeken zoals ENG-ENG of DE-DE erg goed werken, ben ik toch op zoek naar een DE-NL en een IT-NL vertaalwoordenboek. Daarnaast zou ik graag een NL-NL woordenboek toevoegen. Hebben jullie tips voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:21
Heb nu nog een Kindle 3 Keyboard (tijd vliegt!) maar wil eigenlijk een PaperWhite vanwege geen extra lamp aan moeten doen, extra hitte daar vanaf in zomer etc.

Maar gok dat ik beter nog even kan wachten aangezien Amazon altijd eind van de zomer met nieuwe Kindles komt (tablets zijn al uitgelekt blijkbaar) ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Laatst online: 21:06
Heb net ook een bestelling gedaan voor de paperwhite. Vorige week had ik voor het eerst een ereader in m'n handen(Sony prt2 oid) en ik was verkocht. De delivery date staat op woensdag, dus dat is best vlot!

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slaapje schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 12:19:
Heb net ook een bestelling gedaan voor de paperwhite. Vorige week had ik voor het eerst een ereader in m'n handen(Sony prt2 oid) en ik was verkocht. De delivery date staat op woensdag, dus dat is best vlot!
hij is fijner dan de prt2 vind ik, vooral de verlichting zal je goed bevallen schat ik in. Track en trace volgen van de kindle is erg leuk trouwens, hij komt daadwerkelijk uit Amerika namelijk en niet uit Duitsland ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Oh ja joh? Ik had inderdaad verwacht dat ie uit Duitsland of de uk zou komen. Ben erg benieuwd naar de verlichting. Nu lees ik meestal s avonds met een leeslamp die redelijk fel is en dat vindt mijn vriendin minder fijn aangezien zij altijd eerder gaat slapen.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
LOL ja. Op MobileRead heb ik een een vraag gezien of het normaal was dat een Kindle naar Nederland kwam vanuit Amerika... via Duitsland. Of ze dat nog doen, weet ik niet. Rare shizzle, terwijl ze in Duitsland gewoon rondslingeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slaapje schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 22:32:
Nu lees ik meestal s avonds met een leeslamp die redelijk fel is en dat vindt mijn vriendin minder fijn aangezien zij altijd eerder gaat slapen.
Dat probleem is woensdag opgelost kan ik je vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Ha, hij gaat inderdaad door de VS voordat ie hierheen komt, leuk om te zien! Nu maar eens op zoek naar een geschikte hoes. Dikkiedikdik, jij hebt die knockoff hoes toch? Kan je die ook zo omvouwen dat ie half open blijft staan? Zodat je hem niet vast te houden als je aan het lezen bent? En hoe vind je de kwaliteit zo na een tijdje?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Nou, hij is inderdaad na een leuke tocht door de VS en Duitsland aangekomen bij mij aan de deur. Ik heb er nu 2 avonden mee gelezen en het bevalt me zeer! Wel moe(s)t ik even wennen aan de verlichting, maar als het donker is zet ik hem op standje 2 waarop het goed lezen is zonder dat je het idee hebt dat er licht op je gezicht schijnt.

Nu nog een goede cover kopen en gezien het feit dat de Kindle een cadeau is, denk ik dat ik gewoon de originele cover maar haal. Ik begrijp dat hij erg goed in de hand ligt en dat het een goede kwaliteit is. Wel de prijs aan de hoge kant (zeker als je het tegenover de aanschafprijs zet van de Kindle zelf), maar als je bedenkt hoeveel tijd je spendeert met zo'n ding in je handen vind ik dat niet echt een probleem.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
De cover die Dikkiedikdik heeft (een paar post terug) is zeer goede knockoff van het origineel en net zo goed. Alleen is de prijs wel een stuk leuker :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Tweety1 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 14:10:
De cover die Dikkiedikdik heeft (een paar post terug) is zeer goede knockoff van het origineel en net zo goed. Alleen is de prijs wel een stuk leuker :*)
Wehe. Het zou me niet eens verbazen als dat de originele cover *IS*, maar dat hij direct vanuit China wordt verkocht in plaats van door Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 15:33:
[...]

Wehe. Het zou me niet eens verbazen als dat de originele cover *IS*, maar dat hij direct vanuit China wordt verkocht in plaats van door Amazon.
Ik heb een stiksel ontdekt dat anders is en een stukje is zwart ipv de kleur van de cover, hij is dus wel een heel miniscuul stukje anders, maar hij doet het nog perfect.

Ik had hem trouwens van een tip van een andere tweaker hier in dit topic. Een van de beste 15 euros die ik ooit besteed heb :+
Slaapje schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:01:
Ha, hij gaat inderdaad door de VS voordat ie hierheen komt, leuk om te zien! Nu maar eens op zoek naar een geschikte hoes. Dikkiedikdik, jij hebt die knockoff hoes toch? Kan je die ook zo omvouwen dat ie half open blijft staan? Zodat je hem niet vast te houden als je aan het lezen bent? En hoe vind je de kwaliteit zo na een tijdje?
In landscape mode blijft hij zo staan als je hem op een deken zet als je in bed leest, maar op een glad oppervlak werkt dat niet. Ik lees in landscape mode wel zo zonder hem vast te houden. Kwaliteit is na deze tijd nog goed, hij is wat soepeler geworden met open en dichtgaan, maar denk dat hij zeknog een jaar meegaat. De hoes blijft ook prima nu in de warmte. Levertijd was bij mij wel een paar weken, ik had de duurdere snelle levering genomen. Als je hem daar koopt, neem dan normale levering. Ik nam hem voor de track en trace, maar meer dan dat hij in de post zat kon je niet zien, die chinese site gaf ook alleen info over de post binnen china en aangezien ik daar niet woon...

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2013 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze ga ik trouwens zelf kopen binnenkort, wel ongeveer 110 euro incl. taxes en verzendkosten:

http://oberondesign.com/e-reader-covers/kindle/kfcm17.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 21:35:
Deze ga ik trouwens zelf kopen binnenkort, wel ongeveer 110 euro incl. taxes en verzendkosten:

http://oberondesign.com/e-reader-covers/kindle/kfcm17.html
Heb zelf ook een van Oberon design, die zijn echt top kwaliteit. Geen idee alleen hoe je op die 110 euro komt, was totaal iets van 55 euro kwijt inclusief verzenden. Gewoon First class mail kiezen, binnen 5 dagen in huis en dan ook grootste kans op geen douane kosten.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6016/6009997949_003e657673_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh dat is heel mooi nieuws! Ik dacht leerproduct, dus flink bijbetalen. Hebben ze hem naar jou als gift opgestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, als commerciële zending. Pakketje paste gewoon door de brievenbus.
Handige is dat je de hoes later ook voor andere dingen kunt gebruiken, een notitieblok werkt ook perfect.

Zeer mooie ambachtelijke kwaliteit, geen massa product. Ze maken de hoes pas nadat je hebt besteld. Rook in het begin ook heerlijk zwaar naar leer en lijm, net zoals bij de schoenmaker.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2013 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 21:25:
[...]

Ik heb een stiksel ontdekt dat anders is en een stukje is zwart ipv de kleur van de cover, hij is dus wel een heel miniscuul stukje anders, maar hij doet het nog perfect.

Ik had hem trouwens van een tip van een andere tweaker hier in dit topic. Een van de beste 15 euros die ik ooit besteed heb :+

[...]

In landscape mode blijft hij zo staan als je hem op een deken zet als je in bed leest, maar op een glad oppervlak werkt dat niet. Ik lees in landscape mode wel zo zonder hem vast te houden. Kwaliteit is na deze tijd nog goed, hij is wat soepeler geworden met open en dichtgaan, maar denk dat hij zeknog een jaar meegaat. De hoes blijft ook prima nu in de warmte. Levertijd was bij mij wel een paar weken, ik had de duurdere snelle levering genomen. Als je hem daar koopt, neem dan normale levering. Ik nam hem voor de track en trace, maar meer dan dat hij in de post zat kon je niet zien, die chinese site gaf ook alleen info over de post binnen china en aangezien ik daar niet woon...
Dank je voor de antwoorden, ik moet zeggen dat ik toch neig naar de originele vanwege het gebruik van echt leer. Maar diegene die je in de post daarna plaatste trekt me ook wel, zeker voor 55 euro :+

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ze zien er erg mooi uit de Oberon hoezen maar ik heb mijn twijfels over die bandjes op de hoeken. Daar gaat je Kindle toch in schuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweety1 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 14:07:
Ze zien er erg mooi uit de Oberon hoezen maar ik heb mijn twijfels over die bandjes op de hoeken. Daar gaat je Kindle toch in schuiven?
Mijn vorige kindle had die bandjes (kindle 4 non touch) en daar ging hij nooit in schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Dan nog; die Oberon-hoezen zijn prachtig om te zien, maar die bandjes vind ik altijd zo el-cheapo. Ze hadden er een klikmechaniek van moeten maken zoals de originele cover, en dat "inbouwen" in de hoes. En natuurlijk een zachte rug zodat je fatsoenlijk zou kunnen omslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 20:33:
Dan nog; die Oberon-hoezen zijn prachtig om te zien, maar die bandjes vind ik altijd zo el-cheapo. Ze hadden er een klikmechaniek van moeten maken zoals de originele cover, en dat "inbouwen" in de hoes. En natuurlijk een zachte rug zodat je fatsoenlijk zou kunnen omslaan.
Dat zou ideaal zijn, maar ik vermoed een patent op die klikhoes, geen enkele andere hoesmaker buiten wat chinezen hebben dat namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 20:33:
Gelukkig juist niet zo'n klikmechaniek. Kun je gelijk wanneer je ooit je Kindle weg doet gelijk je mooie hoes wegmikken. Lang leve de wegwerpmaatschappij, not. Nu kun je de hoes ook voor andere dingen prima gebruiken, zoals voor een notitieboekje. Die hoekjes zitten in de praktijk totaal niet in de weg.

De hoes volledig omslaan is ook geen probleem, het leer is zo soepel dat dat prima gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amazon is begonnen met de verkoop van nederlandse boeken:

http://feedly.com/k/16m3CxF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Nu maar de ebooks nog.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Wow! Mijn 2-3 jaar oude Kindle Keyboard's batterij begint nu langzaam leeg te lopen. Ben nu op de helft van een boek van 500 pagina's en hij zeurt steeds dat de batterij bijna leeg is. Wifi is altijd uit.
Net, zondagavond, via de chat met Amazon klantenservice gesproken en ze sturen mij een GRATIS Kindle Touch 3G+Wifi op. Geen verzendkosten, en mocht ik invoerkosten moeten betalen dan krijg ik die terug. Als het goed is komt hij woensdag of donderdag al binnen! Eigenlijk wou ik een Paperwhite kopen, maar daar kreeg ik slechts 30% korting op de internationale prijs, wacht ik liever tot september de nieuwe modellen er zijn.

Moet wel mijn Keyboard gratis terugsturen, wel even wennen straks Touch in plaats van de fijne pagebuttons!

Alleen zie ik dat dichtstbijzijnde UPS verzendlocatie 70 kilometer (of 2 uur met OV) is... :o UPS kan het ook bij je komen afhalen, iemand al geprobeerd en zijn daar kosten aan verbonden? :)

[ Voor 11% gewijzigd door Deezers op 29-07-2013 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Je kan zeggen wat je wilt, maar de service van Amazon is echt TOP!
Verwijderd schreef op zondag 28 juli 2013 @ 09:27:
Amazon is begonnen met de verkoop van nederlandse boeken:

http://feedly.com/k/16m3CxF
Toch jammer van die hoge prijzen. Kan Amazon niets aan doen, maar het is toch altijd weer een doorn in het oog dat als je geen voorstander bent van Engels lezen (ik gelukkig wel), het vel over je neus wordt gehaald wat betreft de boekenprijzen.

[ Voor 77% gewijzigd door Miss_80 op 29-07-2013 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Tweety1 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 07:51:
Je kan zeggen wat je wilt, maar de service van Amazon is echt TOP!

[...]

Toch jammer van die hoge prijzen. Kan Amazon niets aan doen, maar het is toch altijd weer een doorn in het oog dat als je geen voorstander bent van Engels lezen (ik gelukkig wel), het vel over je neus wordt gehaald wat betreft de boekenprijzen.
Ja, daar erger ik mezelf ook altijd kapot aan dat de Nederlandse prijs voor boeken vaak hoog is. De meeste boeken lees ik één keer en zijn geen 15-20 euro waard.

Ik lees nu vrijwel alleen nog in het Engels en ik moet zeggen, mede omdat de meeste boeken daar ook oorspronkelijk in geschreven zijn, dit het verhaal alleen maar ten goede komt. Geen rare Nederlandse vertalingen meer waar ik me constant aan erger. En de meeste boeken zijn prima te doen, ook dankzij het ingebouwde woordenboek als je een woordje niet kent bij bijvoorbeeld Game of Thrones :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:24
Tijd dat ze deze wet afschaffen inderdaad.
Wikipedia: Wet op de vaste boekenprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:53

Shabbaman

Got love?

En de Kindles...

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Zojuist mijn gratis Kindle Touch gekregen ter vervanging van mijn Kindle Keyboard! Top service!
Alleen merk ik dat ik helaas ook last heb van dat je nog wat zien van de vorige pagina op het scherm van de Touch, ook al heb je 'refresh E-ink screen every time' aangezet. Amazon wou alweer een nieuwe opsturen, maar lees op forums dat het zowat bij elke Touch speelt en Amazon heb mede daarom alweer heeft gediscontinued.

Bij mijn Keyboard zag je nooit resten van de vorige pagina. Meer mensen met een Touch last van en wat kan je doen? Nu ik het weet, let je er ook de hele tijd op.... grr... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met de paperwhite heb ik daar geen last van, maar ik zou me er ook niet aan storen volgens mij :P
Heb wel een kindle non touch gehad, die heeft denk ik hetzelfde scherm als de touch en daar is het mij nooit opgevallen.

Het is wat lastig te bespreken zonder een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Soms heeft de Paperwhite wel ghosting, als je hem één keer per 6 pagina's laat verversen. Ik vind het niet zo'n probleem. Ik heb papieren boeken in de kast staan waarbij je de ene kant van de pagina aan de andere kant kunt zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Ik zie bij de Paperwhite ook wel ghosting (heb hem op 6 page refresh staan), maar ik kan niet zeggen dat het me stoort.

Net toch maar de originele cover besteld bij amazon.de, als het goed is komt ie woensdag binnen. Wel moet ik tot mijn verjaardag wachten omdat het onderdeel van een cadeau is.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-10 20:10

Denko

|{ing Øf ßlitz

Zo, heb de paperwhite nu net een week. Heerlijk ding, mijn keyboard is al doorgeschoven naar een vriend van me die in het ziekenhuis ligt. Heeft hij ook iets te doen.
Via ebay zo'n hoes gehaald, voor net geen 10tje. Goed te doen allemaal. Met wake magneet erin.
Hij is aanzienlijk sneller dan de Keyboard met pageturns, en de frontlight is ook geweldig. Geen rare houdingen meer op de bank of in bed omdat ik niemand in zijn ogen wil schijnen met de cover lamp.

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/New-Kindle-Paperwhite-PU-Leather-Case-Cover-with-Magnetic-Wake-Sleep-Brown-/00/s/NTU4WDc1MA==/z/5N4AAMXQLs5RurXM/$T2eC16hHJHIE9nysfqDLBRur(L)DZw~~60_3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://imgs.inkfrog.com/pix/adian/_T2eC16RHJG8E9nyfnTLYBRP(6swf8Q__60_3.JPG

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Op de bovenste foto (foto's zijn van ebay toch?) lijkt het alsof de hoes niet lekker sluit aan de linkerkant. Is dit in het echt ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweety1 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:46:
Op de bovenste foto (foto's zijn van ebay toch?) lijkt het alsof de hoes niet lekker sluit aan de linkerkant. Is dit in het echt ook zo?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
zie je niet wat ik bedoel? Als je de linkerkant bekijkt op de bovenste foto dan lijkt de afstand tussen de onderkant en 'deksel' groter te zijn dan aan de rechterkant waar het netjes op elkaar aan sluit. Maar he, als jij het niet ziet, ga ik er dus vanuit het in werkelijk niet zo is aangezien jij die hoes ook had. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Tweety1 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:46:
Nee, het zal ongetwijfeld niet 100% aansluiten (al is dat op de foto die "spons" die ingedrukt is) Maar de kindle zit er strak in, en het deksel gaat er gewoon netjes op dicht. De speling is niet dermate dat ik het echt gemerkt heb of aan gestoord heb. En voor een kleine 10 euro ga ik niet zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 08:01

robhof

Lembongan view

Denko schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:37:
Zo, heb de paperwhite nu net een week. Heerlijk ding, mijn keyboard is al doorgeschoven naar een vriend van me die in het ziekenhuis ligt. Heeft hij ook iets te doen.
Via ebay zo'n hoes gehaald, voor net geen 10tje. Goed te doen allemaal. Met wake magneet erin.
Hij is aanzienlijk sneller dan de Keyboard met pageturns, en de frontlight is ook geweldig. Geen rare houdingen meer op de bank of in bed omdat ik niemand in zijn ogen wil schijnen met de cover lamp.

[afbeelding]

[afbeelding]
Bij welke aanbieder heb je deze besteld? Binnen de levertijd ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

robhof schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 12:33:
[...]

Bij welke aanbieder heb je deze besteld? Binnen de levertijd ontvangen?
Uhm, gewoon via ebay. user heet MR_BATTERY

was binnen 2 weken in huis. Geen idee wat het precies was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 08:01

robhof

Lembongan view

Denko schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:50:
[...]

Uhm, gewoon via ebay. user heet MR_BATTERY

was binnen 2 weken in huis. Geen idee wat het precies was.
Top, dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweety1 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 12:06:
Maar he, als jij het niet ziet, ga ik er dus vanuit het in werkelijk niet zo is aangezien jij die hoes ook had. 8)
Ik heb volgens mij een andere hoes, mijn buitenkant ziet er anders uit, deze lijkt wel echt leer (of een effect dat daarop lijkt).

Maar als je veel gaat lezen wordt die hoes nog losser, maar sluiten doet hij wel. Ik had het niet gezien wat je bedoelde, ik zie nu pas dat deukje, maar die van mij ziet er al wat brakker uit. Ik zal straks even een foto maken hoe deze cheap ass hoezen er na een paar maand uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Normaal laat ik mijn Kindle Paperwhite 's nachts gewoon in mijn tas steken, maar uitzonderlijk had ik hem op mijn nachtkastje gelegd omdat ik wat vroeger ging slapen en nog wat wou lezen. Toen ik hem wou wegleggen zag ik echter dat het backlight nog bleef branden. Is dat een feature (dat je ergens kan uitzetten)? Of moet ik achter een nieuwe Kindle?

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erycius schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:15:
Toen ik hem wou wegleggen zag ik echter dat het backlight nog bleef branden. Is dat een feature (dat je ergens kan uitzetten)? Of moet ik achter een nieuwe Kindle?
Dat hoort zo, hij gaat trouwens wel automatisch uit na 15 minuten (pakweg). Als dit niet zo zou zijn, dan gaat hij namelijk ook uit tijdens het lezen en dat is niet zo fijn ;)

Je kan als alternatief een hoes kopen die het regelt (met een magneetje erin) of onderaan even de aan/uitknop aantikken, dan gaat hij ook in slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

wel ja, ik bedoelde uiteraard, nadat ik hem had uitgezet

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erycius schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:28:
wel ja, ik bedoelde uiteraard, nadat ik hem had uitgezet
dat zou zo niet moeten zijn. Misschien is hij wat vastgelopen, even een reset doen (bij de sony van mijn vrouw loopt hij ook weleens vast, daar moet het met een paperclip) en dan zou het weer goed moeten zijn, anders even een chat opstarten met amazon en die regelen een oplossing voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds vandaag de relatief trotse eigenaar van een kindle paperwhite; Het is mijn eerste e-reader ooit en ben al super blij dat het mij gelukt is om een gekocht E-book via calibre om te zetten en hem ook op mijn e-reader te zetten :-)
Ik wil echter mijn leesvoortgang die nu in % staat omzetten naar de actuele pagina. Kan iemand mij uitleggen hoe dit gaat??
Bedankt, Ellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Hoi, Jammer genoeg kan de Kindle niet permanent pagina-nummers weergeven. Alleen sommige boeken hebben "ingebouwde" pagina-nummers, die overeenkomen met de laatst geprinte papieren editie. Als een boek die heeft, kun je ze zien door het menu op te vragen en dan verschijnen ze aan de onderkant in beeld, maar permanent weergeven gaat ook dan niet.

Ik maak gebruik van de plugin "Count Pages":

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=134000

Hiermee kun je elk boek voorzien van paginanummers op de manier zoals je zelf wilt. Ik heb bijvoorbeeld gekozen om in een aantal papieren paperbacks te tellen hoeveel letters er op een pagina passen. Het gemiddelde is 2400. Ik heb Count Pages dus zo ingesteld dat een pagina 2400 tekens lang is, en dan berekent de plugin het aantal pagina's per boek. (Eén pagina kan langer zijn dan één scherm.)

Dat werkt prima, en zo kun je elk boek voorzien van pagina-nummers.

Echter, ook hier kun je ze niet permanent weergeven.

Heeft jouw nick op het forum (Zarathustra) nog enige betekenis overigens?

[ Voor 6% gewijzigd door Katsunami op 20-08-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt Katsunami voor je antwoord. Ik laat het even bezinken en kijk dan even wat ik ga doen.
Ik weet wie Zaoraster was en wat de godsdienst in houdt maar eigenlijk is het een verbastering van onze kat die genoemd is naar een klein Kretenzisch dorp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik count pages ook en dan zonder koppeling met goodreads, werkt wel prima meestal mits het document niet te brak is. Met een geode toc werkt de resterende tijd per hoofdstuk naar mijn idee fijner. Ik gebruik een calibre plugin en de optie tweak book in calibre om de css om te zetten ook.

Zal hier later vandaag even de instellingen posten. Ideaal om epub te bewerken in een paar seconden voor conversie naar azw3.

Edit: even als aanvulling, ik gebruik deze plugins in Calibre voor het aanpassen van epubs naar azw3:

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/an1w6v.png

Verder dus per boek een tweak book en dan verwijder ik de hele inhoud van het css bestand(en):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
.tp {  
margin-top: 1em;
margin-bottom: 1em;
margin-left: -.4em;
text-align: center;
}

@page { margin-bottom: 1em;margin-left: 1em;margin-right: 1em;margin-top: 1em;}
body { margin-bottom: 1em;margin-left: 1.5em;margin-right: 1.5em;margin-top: 1em;}
.center { text-align:center; }

/* CSS file initially created by the OverDrive eBook Conversion Wizard */

acmh
{
    display:block;
    text-align:center;
    text-indent:0%;
    font-size:medium;
    font-weight:bold;
}

acl
{
}

acsh
{
}

ata
{
}

au
{
    font-size:large;
    margin-bottom:10%;
}

bobtx1
{
}

cb
{
    page-break-before:always;
}

cbmh
{
    text-indent:-4%;
    margin-left:4%;
    font-style:italic;
}

ccn
{
    margin-left:6%;
}

cfmh
{
    margin-left:4%;
    font-style:italic;
}

ch1
{
    margin-bottom:0%;
    margin-top:10%;
}

cn
{
    margin-bottom:0%;
    margin-top:10%;
}

con
{
}

cotx1
{
}

crt
{
    font-size:x-small;
}

ctag1
{
}

imp
{
}

ls1
{
    line-height:1em;
}

pb
{
    page-break-before:always;
}

pub
{
}

tit
{
    font-size:xx-large;
    margin-bottom:20%;
}

tx
{
    text-indent:4%;
}

span.chbeg
{
    font-size:x-large;
}

span.large
{
}

span.sans
{
    font-family:sans-serif;
}

span.smallcaps
{
    font-size:x-small;
}

.tx  {
display: block;
font-size: small;
text-align: justify;
text-indent: 1em;
}
.cotx1  {
display: block;
font-size: small;
text-align: justify;
text-indent: 0em;
}

span.smallcapsm
{
}

Vervolgens gebruik ik deze lettertypes:

http://www.mediafire.com/download.php?brs6539sg0whh1h

Dat is de final versie van een aangepast font van jwolf dat mij goed bevalt.

Ik doe deze werkwijze:

- inladen epub
- metadtata corrigeren in calibre
- count pages plugin
- resize cover plugin
- modify epub plugin met bijna alle opties enabled
- aanpassen css bestand en opnieuw inpakken en daarna op de ereader waarbij ik bij de driver opties van de kindle heb aangegeven dat hij alleen azw3 mag gebruiken en waarbij ik deze expressie gebruik bij het metadata plugin board: {series}{series_index:0>2s| – | – }{title}
en dan uitvoer naar title.

Dan krijg je voor de titel de serie met het nummer in de serie. Vervolgens maak ik handmatig collecties aan op de kindle. Ik heb wel een tijdje met een kindle hack gewerkt, maar dat was vaak nog meer werk naar mijn idee dan het handmatig doen.

Katsunami, dank voor de tip voor de 2400 karakters, werkt inderdaad uitstekend. Ik had hem op apnx accurate staan en dan zit er toch wel een afwijking in met de Nederlandse boeken door brakke opmaak, vooral dikkere boeken doen het een stuk beter met het opgeven van het aantal karakters per pagina, top. Zal even de boeken op mijn reader en in calibre opnieuw van een pagina nummering voorzien.

[ Voor 139% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2014 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Kindle Paperwhite is op de Amazon site vanaf nu niet meer leverbaar. Het lijkt er dus dat een nieuw model in aantocht is, zoals ieder jaar in september. Zou er dan nu een eindelijk een kleuren e-ink scherm gaan komen?!

Wat hoop jij dat de nieuwe Kindle Paperwhite II gaat worden?

Al gespot inmiddels: http://gizmodo.com/kindle...-ready-for-a-n-1214296487

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat er een kleuren e-ink scherm komt, ik zie persoonlijk niet meer zo de meerwaarde als je het afzet tegen een 7 inch tablet, daar lees je beter strips en tijdschriften op en aangezien Amazon die ook in haar assortiment heeft. Voor boeken lezen voegt kleur meestal niets toe, al is een cover in kleur natuurlijk wel tof.

Ik schat in dat ik geen paperwhite 2 ga kopen omdat mijn paperwhite 1 gewoon nog steengoed is. Ik zou persoonlijk ook niet weten wat er nog te verbeteren is aan dat ding, ik kan me echt niks bedenken afgezien van een flexibel oprolscherm, maar dat zal nog wel toekomst muziek zijn.

Een extern geheugenslot zou wel erg top zijn voor iedereen (al is dat geen reden voor mij om te upgraden). Maarja, eerst maar eens zien. Mijn vorige kindle non touch (vorige model) heb ik ook hier op tweakers verkocht om voor de paperwhite te gaan en mijn verjaardag is in oktober en ik heb nog een lege verlanglijst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 18:38:
De Kindle Paperwhite is op de Amazon site vanaf nu niet meer leverbaar. Het lijkt er dus dat een nieuw model in aantocht is, zoals ieder jaar in september. Zou er dan nu een eindelijk een kleuren e-ink scherm gaan komen?!

Wat hoop jij dat de nieuwe Kindle Paperwhite II gaat worden?

Al gespot inmiddels: http://gizmodo.com/kindle...-ready-for-a-n-1214296487
Als de Paperwhite II een 6 inch e-reader is, dan is mijn interesse gegarandeerd 0,0.

Via USE_ALT_FONTS heb ik mijn eigen dikkere versie van Deja Vu Serif erop gezet, en voor de rest bevalt de Kindle PW in zijn hoesje me prima.

Heeft de nieuwe KPW op dat gebied geen verbeteringen maar is hij 7 tot 8 inch (maar niet groter), met de resolutie van de Aura HD of hoger, dan wordt het een kantelgeval. MISSCHIEN komt die er, als ik het geld eens heb rondslingeren.

Als de KPW II nieuwe font-opties krijgt én 7 of 8 inch wordt met de resolutie van de Aura HD.... (denk dus eigenlijk aan een Kindle-versie van de Kobo Aura HD met een normale achterkant); die gaat er bijna gegarandeerd komen.

[ Voor 11% gewijzigd door Katsunami op 28-08-2013 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een hogere resolutie en betere frontlight hoop ik vooral op. Heb nu nog een Kindle Keyboard en voel veel voor een upgrade. En een 8" scherm zou heel fijn zijn.

Amazon heeft zelf eerder ook wel wat tekortkomingen aan de Paperwhite toegegeven. Zou mooi zijn als dit lijstje ook gefikst zou worden in het nieuwe model.

Zie: http://gizmodo.com/595142...erwhite-has-some-problems

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2013 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 of 4 GB maakt mij niet zoveel uit, haal de boeken namelijk van mijn nas met de browser. Hoop dat er wel een browser in blijft trouwens. Denk toch dat upgraden vanaf een paperwhite niet echt de moeite waard is. Text to speech zou wel tof zijn, maar in de huidige paperwhite zit xray en dat werkt bij geen enkel boek dat ik heb, zal met textto speech vast ook alleen bij bepaalde boeken werken.

Meer fonts ed is wel de moeite waard, maar dan kunnen ze ook wel een nieuwe firmware voor de huidige uitbrengen.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2013 21:03 ]

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:24
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 21:00:
2 of 4 GB maakt mij niet zoveel uit, haal de boeken namelijk van mijn nas met de browser. Hoop dat er wel een browser in blijft trouwens. Denk toch dat upgraden vanaf een paperwhite niet echt de moeite waard is. Text to speech zou wel tof zijn, maar in de huidige paperwhite zit xray en dat werkt bij geen enkel boek dat ik heb, zal met textto speech vast ook alleen bij bepaalde boeken werken.

Meer fonts ed is wel de moeite waard, maar dan kunnen ze ook wel een nieuwe firmware voor de huidige uitbrengen.
Welke nas, en op welke manier doe je dat?
Nu stuur ik de files via mijn pc vanaf mijn nas (synology) via calibre of het send to kindle programmatje van amazon wireless naar mijn kindle, maar via de browser op mijn kindle zou natuurlijk ook wel handig zijn. Om ook als ik niet thuis ben bij mijn hele collectie te kunnen.

Verwijderd

Ik heb nu een kindle paperwhite. Ik heb een vraagje ivm het aanmaken van een nieuwe collectie.
Ik heb een idee hoe je dit doet maar wanneer ik mijn boeken erin wil steken dan zie ik ze nog steeds in mijn 'bibliotheeklijst' verschijnen. Ik zou echter willen dat het aantal paginas in mijn boekenoverzicht verkleind. Dit zou ik willen doen door alle boeken van 1 schrijver in een mapje te steken.

Het openen van een collectie: bovenaan in het menu druk ik op die horizontale 3 lijntjes. dan druk ik op create new collection. dan kan ik de naam typen en vervolgens komt er rechts van mijn boeken zo'n vierkantje dat ik kan aanvinken. Wanneer ik de boeken die ik in bv. het mapje Nicky French wil aanvink en vervolgens op done klik staan deze boeken nog steeds afzonderlijk in mijn boekenlijst.
weet iemand raad??

vreemd, blijkbaar heeft die kindle van mij wat tijd nodig om zich aan te passen...want nu lukt het wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 22:38 ]

Verwijderd

FrankRicard schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:15:
[...]

Welke nas, en op welke manier doe je dat?
Nu stuur ik de files via mijn pc vanaf mijn nas (synology) via calibre of het send to kindle programmatje van amazon wireless naar mijn kindle, maar via de browser op mijn kindle zou natuurlijk ook wel handig zijn. Om ook als ik niet thuis ben bij mijn hele collectie te kunnen.
http://calibre2opds.com/

Synology heb ik ook ik gebruik calibre2opds meestal. Ik heb twee synology's en het staat op mijn intranet synology, mijn synology met een lijn naar buiten heeft het niet, dat leek me niet zo handig aangezien iedereen dan bij mijn boeken kan.

Er zijn maast calibre2opds meer oplossingen, maar deze tool bevalt mij het beste omdat je ook links naar wikipedia e.d. Erin krijgt. Nadeel is dat je bij ieuwe boeken een niewe website moet genereren, andere tools werken in real time, maar hebben weer minder opties.

Kijk er maar naar, als je vragen hebt kan ik hier een tutorial neerzetten.
Excuus voor onleesbare tekst, schuld van de ipad.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 18:38:
De Kindle Paperwhite is op de Amazon site vanaf nu niet meer leverbaar. Het lijkt er dus dat een nieuw model in aantocht is, zoals ieder jaar in september.
Dat is balen. Mijn moeder wou er graag 1 hebben en die is pas in December jarig (leek me een leuk kado). Ik heb het idee dat hij zo kort in de verkoop is geweest itt de andere modellen, maar dat kan ik ook verkeerd hebben.
Ben benieuwd wat de kosten worden van een PW2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Waarschijnlijk hetzelfde als die van de huidige KPW, of lager. Ik heb nog nooit een nieuwe opvolgende e-reader duurder zien worden; in elk geval niet bij Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit weekeind heb ik DuoKan 2013 geïnstalleerd op de Kindle 3. In één woord: GEWELDIG!
Mijn Kindle 3 ondersteunt nu ineens volledig EPUB (!!), mooie inhoudsopgave met boeken covers, full pagina refresh nu instelbaar, andere fonts installeren, betere PDF viewer, FTP toegang via Wi-FI, eigen screensaver, langere batterijduur en nog zoveel meer. Er valt zoveel te customizen opeens.

Mooiste is dat het geen jailbreak is. DuoKan wordt naast je bestaande Kindle software geïnstalleerd met dualboot keuze bij een volledige restart. Het werkt op bijna alle Kindle's tot en met de Paperwhite aan toe. Plus heel simpel weer te verwijderen.

Ik heb nu gewoon gratis en voor niets een hele nieuwe Kindle! Grote aanrader. _/-\o_
Calibre hoeft nu niets meer te converteren.

Meer info: http://wiki.mobileread.com/wiki/Duokan_2013_Installation

Afbeeldingslocatie: http://img809.imageshack.us/img809/2418/w28n.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2013 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga duokan nu ook even proberen, ziet er netjes uit. Ben benieuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat klinkt heel interessant. Dat gedoe met Calibre ben ik wel zat, dus ga ik zeker uitproberen! :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er in die dunokan ook een webbrowser?

Ik heb hem bijna binnen, maar twijfel wat om hem te installeren. Ik zie namelijk in de youtube filmpjes nergens een optie voor de webbrowser.

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2013 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 07:48:
Katsunami, dank voor de tip voor de 2400 karakters, werkt inderdaad uitstekend. Ik had hem op apnx accurate staan en dan zit er toch wel een afwijking in met de Nederlandse boeken door brakke opmaak, vooral dikkere boeken doen het een stuk beter met het opgeven van het aantal karakters per pagina, top. Zal even de boeken op mijn reader en in calibre opnieuw van een pagina nummering voorzien.
Dit bericht had ik even gemist. Graag gedaan.

Ik heb hier veel paperbacks van Del Rey, Random House en Ballantine staan. Die zijn allemaal vergelijkbaar opgemaakt. Daarin heb ik het aantal karakters per pagina geteld. De meeste van de ebooks komen nu vrij aardig overeen met de papieren boeken wat betreft paginanummers.

Als ik nu het aantal pagina's in een ebook zie, dan kan ik me ongeveer indenken hoe dik dat boek als "Random House Paperback" zou zijn geweest.
Verwijderd schreef op zondag 01 september 2013 @ 17:57:
Dit weekeind heb ik DuoKan 2013 geïnstalleerd op de Kindle 3. In één woord: GEWELDIG!
Mijn Kindle 3 ondersteunt nu ineens volledig EPUB (!!), mooie inhoudsopgave met boeken covers, full pagina refresh nu instelbaar, andere fonts installeren, betere PDF viewer, FTP toegang via Wi-FI, eigen screensaver, langere batterijduur en nog zoveel meer. Er valt zoveel te customizen opeens.
Verleidelijk... maar aan de andere kant heb ik geen enkel probleem met de Kindle zelf, nu ik mijn eigen versie van Deja Vu Serif gebruik. Ik zet er een paar boeken op, lees die, en vervang ze als ze uit zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Katsunami op 01-09-2013 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga denk ik dunokan wel even testen omdat je pagina nummers op elke pagina ziet, dat is het enige wat ik mis bij de meeste boeken op mijn kindle paperwhite.

Heb alleen niet zoveel zin om alles uit te zoeken omdat eigenlijk alles verder prima werkt.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2013 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Die download van Duokan is wel bagger, zeg. Ik heb nu al twee downloads in Chrome gehad die er na ~15 en 20 Mb mee stoppen. Is het echt nergens anders te vinden? Ik heb alleen een vervelende ad-funded site gezien waar ik verre van wil blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 september 2013 @ 22:09:
Ik ga denk ik dunokan wel even testen omdat je pagina nummers op elke pagina ziet, dat is het enige wat ik mis bij de meeste boeken op mijn kindle paperwhite.

Heb alleen niet zoveel zin om alles uit te zoeken omdat eigenlijk alles verder prima werkt.
Ja, zelfde hier. Omdat Calibre op de achtergrond prima converteert, heb ik eigenlijk geen native support voor EPUB nodig, en om Duokan geïnstalleerd te krijgen op de Paperwhite, moet je blijkbaar WEL een jailbreak installeren.

Eigenlijk ben ik wat dat betreft wel Tweaker Af geraakt de laatste paar jaar. Ik wil gewoon dat een apparaat fatsoenlijk werkt, en dan het liefst voor de rest van mijn leven :X Misschien ben ik gewoon oud aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/iejojq.jpg

@gambieter. Ik heb Duokan via de link op deze site. Ging bij mij ook niet snel, maar met een download manager met meerdere threads in Firefox of Chrome gelijk in 20 seconden binnen.
http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=150175
@Dikkiedikdik. Yep, browser is aan boord.

DuoKan moet je eigenlijk als tweaker gewoon een keer proberen. Je bent er zo weer vanaf als het niet bevalt.
Ik ben er erg blij mee voor nu. Lastig was alleen nog een goede ttf font vinden, ik heb nu de freeware font Museo 500 die mij nu wel bevalt.

Het leuke aan DuoKan is dat je nu zoveel vrijheid hebt dat je niet weet waar te beginnen. Vooral al die keyboard shortcuts zijn erg handig, vooral met die grandioos goede PDF-viewer. Verder betere volledige schermweergave, vele malen scherpere en zwartere letters. Eenvoudig zelf woordenboeken installeren.
En DuoKan wordt continue verbeterd. DuoKan is geen kleine jongen of een hobby project. Verleden jaar haalden de makers zomaar 10 miljoen dollar op, toen om de Kindle in het Chinees te krijgen gelijk met een stukken beter OS. bron: http://www.the-digital-re...f-financing/#.UiOmrhZhZ2A

Nu pas merk je dat de Kindle eigenlijk een volledige Linux computer is, maar dan een met een mooi schermpje. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.the-digital-reader.com/wp-content/uploads/2012/05/duokan-kindle-31.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Wow dat ziet er tof uit!

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Installatie is wel een crime (zeker het op Engels zetten...), met instructies in het Chinees :D , maar is gelukt op de Paperwhite. Ik kon ook weer terug naar Kindle Mode, alleen dan zie ik niet meer hoe ik terug kan naar Duokan?

Ook lijkt het niet te werken op PW firmware 5.3.6. Ik krijg het wel aan het werk op 5.3.1.

[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 02-09-2013 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Synct Duokan wel nog steeds je positie in je ebooks met Amazon zodat andere Kindle devices/apps meegaan? Ik gebruik dat regelmatig ivm verschillende devices waar ik op lees.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op maandag 02 september 2013 @ 03:00:
Ook lijkt het niet te werken op PW firmware 5.3.6. Ik krijg het wel aan het werk op 5.3.1.
Mmm, ik heb 5.3.6 erop. Ik heb niet zoveel zin om weer te downgraden. Ik heb wel een kindle hack.

Afijn, ik ga het nu even downloaden hier op het werk, misschien gaat dat beter dan thuis. En dan vanavond even testen.

Maar als het niet bevalt, is het dan gewoon een kwestie van een backup van de kindle terugzetten (gewoon in windows een backup maken van alle bestanden en mappen vooraf en dan weer terugzetten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:07:
Mmm, ik heb 5.3.6 erop. Ik heb niet zoveel zin om weer te downgraden. Ik heb wel een kindle hack.
Op 5.3.5 werkt de installatie wel, alleen op 5.3.6 wil de installatie niet opstarten.
Maar als het niet bevalt, is het dan gewoon een kwestie van een backup van de kindle terugzetten (gewoon in windows een backup maken van alle bestanden en mappen vooraf en dan weer terugzetten)?
Je kunt in Duokan zeggen dat je terug wilt naar Kindle OS, en dan de mappen opruimen. Het werkt wel: ik heb een stapeltje epub's overgezet naar de Duokan DK_Documents folder, en die epubs worden nu gewoon geopend :)

De fonts zijn wel minder mooi, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter, kan jij jouw zip niet even uploaden naar mediafire ofzo? Ik kan hem wel downloaden, maar krijg elke keer een corrupte zip...

ik heb de paperwhite versie nodig.

Gisteravond had ik thuis de download gestopt omdat ik op bed ging, maar nu werkt het weer niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zal hem op Dropbox zetten :) . Bij mij werkte het via Firefox en Downthemall wel.

Done: linkje

Dit is de file voor de PW en Touch.

[ Voor 46% gewijzigd door gambieter op 02-09-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je, ik heb hier op het werk internet explorer en die lijkt het goed te doen, maar de zip krijg ik niet open (corrupted).

Zal ik vanavond even een downgrade doen naar de vorige firmware en dit erop zetten. Ben benieuwd. Het klinkt allemaal wel goed en zo te zien kost het amper tijd om werkende te krijgen.

Edit: heb hem binnen.

Voor de paperwhite moet ik dus dit doen?

DK_System folder in de root plaatsen
MOBI8_DEBUG bestand in de root van de Kindle plaatsen
duokan.mobi in mijn folder documents plaatsen

En dan opnieuw opstarten en dan moet het werken?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De standaard westerse fonts in DuoKan zijn niet allemaal zo fijn, maar je kunt zelf fonts toevoegen. Zelf heb ik nu een oa. een Caecilia font die wel fijn is en ook veel op het standaard lettertype van de Kindle lijkt.

Wat ik zelf mooi vind is dat je het leesscherm zo clean mogelijk kunt maken als je wilt. De voortgangsbalk heb ik nu zo ingesteld dat je alleen een streepje ziet zoals op de tweede foto onder het woord Disposal. Ideaal, zoveel mogelijk pagina ruimte zonder afleidende zaken. Heb nu ook de Webster dictionary erop staan.

@Acolyte57. DuoKan is een systeem voor naast het Kindle systeem. Het staat volledig los van elkaar. Het bijt elkaar niet en is dualboot.

DuoKan geeft namelijk ook toegang tot een enorm grote Chinese boekstore: http://book.duokan.com Daar is het allemaal vooral voor bedoeld. Ze hebben namelijk niet voor niets $ 10 miljoen verleden jaar geïnvesteerd, ook Android en iPad apps hebben ze uitgebracht. Heel slim concept, vooral omdat ze van scratch af aan zijn begonnen met programmeren en zoveel als mogelijk hebben verbeterd. De Kindle 3 is in ieder geval stukken beter geworden dan origineel wat mij betreft omdat je nu veel zelf kunt aanpassen. Erg fijn is naast de EPUB ondersteuning de instelbare refresh rate zoals standaard op latere modellen en de covers in de inhoudsopgave. Heel jammer dat Amazon dat niet in een firmware update heeft gestopt, want de hardware kan het prima aan.

Hier nog een paar screenshots:

Font: Lingoes Unicode
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/rws58g.jpg

Met een minimale voortgangsbalk
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/1zq9etd.jpg

En eigen screensavers! :P

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2nknafn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:44:
DK_System folder in de root plaatsen
MOBI8_DEBUG bestand in de root van de Kindle plaatsen
duokan.mobi in mijn folder documents plaatsen
Nee, dan heb je een extra "boek" in je lijst, dat open je, dan druk je op Install, en dan op de zwarte stip in de linker- of rechterbovenhoek drukken (en een paar seconden ingedrukt houden). Dan gaat 'ie installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:34:
[...]

Nee, dan heb je een extra "boek" in je lijst, dat open je, dan druk je op Install, en dan op de zwarte stip in de linker- of rechterbovenhoek drukken (en een paar seconden ingedrukt houden). Dan gaat 'ie installeren.
ah, dat lijkt wel erg op de kindle hack. Nou, we gaan het zien, de zip heb ik al.

Ik hoop pagina nummers erin te krijgen onderaan elke pagina net zoals ik in een homebrew firmeware van mijn oude Hanlin v3 had (zeg maar de chinese bebook one).

Werkt het Engelse woordenboek trouwens nog wel met deze nieuwe firmare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is nog wel even nodig om de taal op Engels te zetten, ga dan na rebooten naar Settings (rechts onderaan), swipe van rechts naar links om naar pagina 2 te gaan, en dan het icon te vinden dat hier staat: http://wiki.mobileread.com/wiki/Duokan_2013_Installation. Dan krijg je een uitklapmenu met Engels.
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:36:
Werkt het Engelse woordenboek trouwens nog wel met deze nieuwe firmare?
Dat zul je uit moeten proberen, dat gebruik ik nooit als inwoner van Engeland :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
What the hell. Ik ga het gewoon even proberen. Als het me niet bevalt, kan ik nog altijd de Kindle naar compleet stock herstellen met Kubrick. (Geweldige naam trouwens, voor die tool :P)

Voor mensen die 5.3.5 nodig hebben, die kun je hier downloaden:

http://s3.amazonaws.com/G...s/update_kindle_5.3.5.bin

(Zelfde link als 5.3.6, maar dan natuurlijk met 5.3.5 achteraan. De firmware staat nog steeds online, al is er zo te zien geen link meer naartoe op die pagina.)

[ Voor 45% gewijzigd door Katsunami op 02-09-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kubrick is er toch niet voor de paperwhite?
Maar als ik hem brick, dan heb ik een goede reden om de aankomende paperwhite 2 te kopen :+

Edit:
Fuck zeg, dat valt nog niet mee. Ik kan dat ding niet in het Engels krijgen. Ik klik vervolgens een chinese icoon aan en hij gaat weer deinstalleren :(

Damn, moet zo weg, zo nieuwe ronde nieuwe kansen 8)7
Er zit in iedergeval een menu optie in om het er weer af te krijgen weet ik nu 8)7

Dat verwijderen geeft je trouwens wel een aparte structuur van je kindle, dus zou eerst een backup maken voordat je bezig gaat.

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Hm. Klopt. Het lijkt erop dat de Paperwhite niet door Kubrick wordt ondersteund.

Nou ja, de installatie van Duokan werkt op zich prima vanuit firmware 5.3.5. Duokan heeft voor mij slechts één echt voordeel boven de Kindle firmware, en dat is dat je eigen fonts kunt installeren, en deze kunt instellen op licht, middel, en donker. Je kunt de "vetheid" van de letters dus aanpassen, vergelijkbaar met hoe de Kobo readers dat kunnen.

Duokan kan ook direct EPUBs zonder conversie inlezen, maar met sommige layouts wordt geen rekening gehouden. Ik ben toevallig een EPUB aan het lezen waarin soms tekst wordt gecentreerd in een smallere kolom, of wordt uitgelijnd op een niet-standaard manier. Als die EPUB wordt geconverteerd naar AZW, dan werkt dat. Als Duokan de EPUB direct inleest, dan werkt het niet.

Duokan kan een voortgangsbalk + paginanummer weergeven, maar er wordt zo te zien geen rekening gehouden met Count Pages, wat wel gebeurt als je een EPUB naar AZW converteert en uploadt met Calibre. Dat hiermee geen rekening wordt gehouden vind ik vervelend, want het boek dat ik nu aan het lezen ben klopt dan totaal niet meer qua pagina's. Paperback: 257 pagina's. Count Pages @ 2400 tekens: 264 pagina's. Duokan: 478 pagina's. Niet dat het technisch gezien erg is, maar ik ben nou eenmaal gewend geraakt dat de ebooks ruwweg overeenkomen met de paginanummers in de paperbacks. Zo kan ik makkelijk schatten hoe "dik" een ebook is voordat ik eraan begin.

Aangezien ik voor de Kindle mijn eigen font heb gemaakt waarover ik tevreden ben, het resultaat EPUB -> AZW op de Kindle beter is dan het direct inlezen van EPUBs door Duokan, en Count Pages in de Kindle firmware WEL werkt en in Duokan niet, heb ik Duokan weer verwijderd. Dat kun je doen via "Uninstall" in het menu, en dan wordt er gereboot. Daarna verwijder je de overgebleven DK_ mappen op de Kindle, en dan is de Kindle weer normaal, zover ik kan zien.

Oh, tevens heeft Duokan twee mappen op de frontpage: "Duokan Store", en "Duokan Push", die ik niet eraf krijg, behalve als ik een andere layout dan "Directory" kies, en op sommige plaatsen zijn kleine onderdelen niet vertaald in het Engels; deze worden nog steeds in het Chinees weergegeven. Dat soort dingen vind ik vervelend.

[ Voor 20% gewijzigd door Katsunami op 02-09-2013 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij uitleggen hoe ik hem nu in het engels krijg?

ik kom er niet uit. Ik heb ook niet links op de hoofdpagina een knop om naar de instellingen te gaan, die zit bij mij rechts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 18:56:
kan iemand mij uitleggen hoe ik hem nu in het engels krijg?

ik kom er niet uit. Ik heb ook niet links op de hoofdpagina een knop om naar de instellingen te gaan, die zit bij mij rechts?
Oeps, Rechtsonder Instellingen, swipe naar pagina 2, en dan een van de bovenste opties. (dacht dat het icoon wel duidelijk was, heb de PW niet bij de hand)

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 02-09-2013 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaja , snel een edit doen :P
Pagina: 1 ... 13 ... 22 Laatste

Let op:
Voor vragen omtrent het importeren, aankopen of naar Nederland verschepen van de Kindle kun je terecht in Shopping Forum.