Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 08:30
Ja, ik heb mijn Kindle PW eindelijk binnen na 3 weken wachten! En hoewel ik een sleeve heb, denk ik toch dat ik ook een cover wel handiger is. Ik heb al wat aanbevelingen gelezen, maar hoe is de originele cover van Amazon eigenlijk? Te duur, of niet goed?

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hij is wel goed, maar in mijn ogen is hij met een prijs van €35 exclusief verzendkosten veel te duur.

De eerder door mij genoemde cover vind ik persoonlijk erg prettig, al is hij wel zwaarder dan die van Amazon. Hij is echter nog steeds lighter dan een pocket van +/- 400-500 bladzijden.

Deze op Ebay

Hij is 2 euro duurder geworden... maar 12.90 is nog steeds geen 35 euro.

En ondanks dat het niet erbij staat, heeft deze cover wel een sleep-functie. (Dat heb ik uit een listing van een andere verkoper gehaald, die dezelfde cover voor een nog hoger bedrag verkoopt.)

[ Voor 42% gewijzigd door Katsunami op 27-02-2013 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Bedankt Katsunami, ik heb er eentje bij hem bestelt. Het kost trouwens 9.90 als je geen screen protector wilt, wat in mijn ogen niet nodig is.

Ik zal het laten weten als ik het binnen heb, het scheelt inderdaad €25 (en nog meer in Zwitserse franken!), kan ik toch weer wat boeken van kopen :)

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

azt33 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:04:
Ja, ik heb mijn Kindle PW eindelijk binnen na 3 weken wachten! En hoewel ik een sleeve heb, denk ik toch dat ik ook een cover wel handiger is. Ik heb al wat aanbevelingen gelezen, maar hoe is de originele cover van Amazon eigenlijk? Te duur, of niet goed?
Originele cover van Amazon is vrij duur en vrij zwaar. Ben zelf voor de volgende cover gegaan:

http://www.ebay.com/itm/S...&var=&hash=item35c4b425aa

Wat foto's van een andere gebruiker die hem in bruin heeft:

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimage.org/k1wjp5vql/2012_12_06_08_40_02_966.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimage.org/6rhvn4jxp/2012_12_06_08_40_10_342.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimage.org/brfbv2pkd/2012_12_06_08_40_25_701.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimage.org/m2ronqh9p/2012_12_06_08_40_36_150.jpg

Heb hem nu zelf ook binnen en hij bevalt goed. Kindle uit de cover halen gaat wat lastig, maar daar kun je wat aan doen als het je niet bevalt (door 1 hoekje iets uit te snijden met schilmesje). Moet echter bekennen dat, anders dan ik had verwacht, ik dit nog niet heb gedaan. De cover is zo lichtt dat je hem haast niet voelt en het ligt met cover gewoon lekker in de hand.

Zat eerst nog te twijfelen of ik deze met snapcover zou nemen, dus dat er ook een magneetje zit net als bij de originele cover om hem dicht te houden, maar dat heb ik niet gedaan. Dan zit er namelijk een uitstulping aan de zijkant en las dat dit een beetje in de weg kan zitten tijdens lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Die snap cover hierboven is wel mooi, maar die heb ik niet gepakt omdat er geen magneet in zit om hem dicht te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Duitsland is de eigenaar van o.a. bol.com een aanval begonnen op Amazon's Kindle's:

http://www.ereaders.nl/01..._door_duitse_concurrenten

Ik ben zelf aan het kjiken naar een ereader met ingebouwde verlichting. De Tolino Shine is toch een flink stuk (bijna 80 euro) goedkoper dan de Kindle Paperwhite, heel interessant en Duitsland is hier bijna om de hoek. Over 3 dagen start de verkoop.

Ik denk dat bol.com voor de Nederlandse markt ook op korte termijn de verkoop start. Het leuke aan deze reader is dat je overal boeken kan kopen en dat T-Mobile een cloud solution bied. Wellicht de opvolger van mijn kinde non-touch? Even wat reviews afwachten.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-07 20:41

MDF

Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:48:
In Duitsland is de eigenaar van o.a. bol.com een aanval begonnen op Amazon's Kindle's:

Ik ben zelf aan het kjiken naar een ereader met ingebouwde verlichting. De Tolino Shine is toch een flink stuk (bijna 80 euro) goedkoper dan de Kindle Paperwhite, heel interessant en Duitsland is hier bijna om de hoek. Over 3 dagen start de verkoop.

Ik denk dat bol.com voor de Nederlandse markt ook op korte termijn de verkoop start. Het leuke aan deze reader is dat je overal boeken kan kopen en dat T-Mobile een cloud solution bied. Wellicht de opvolger van mijn kinde non-touch? Even wat reviews afwachten.
Ziet er zeker interessant uit, als je besluit hem te kopen niet vergeten hier een review te posten want denk dat het zeker een geduchte concurrent van amazon gaat worden als de techniek goed is. Vindt het wel lachen dat op de foto de Tolino ook een smiley gezichtje gebruikt, net als Amazon..net alsof ze de middelvinger opsteken..LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:48:

Bol.com is, althans in NL, in handen van AH tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:02:
[...]

Bol.com is, althans in NL, in handen van AH tegenwoordig.
Ik kijk eens op wikipedia en het is al 10 jaar niet meer van Bertelsmann, die hebben het verkocht toendertijd en nu is het weer verkocht aan AH.

Bertelsmann is wel eigenaar (voor 90%) van RTL, een familie met ontiegelijk veel geld, dus die kunnen de strijd wel aan met Amazon's Kindle.

Zou mooi zijn, voor de consument alleen maar voordelen lijkt mij. Zelf ga ik overstappen als de nieuwe reader een mappenstructuur van windows ondersteund. Ik heb een ereader gehad (bebook) die gewoon via de windows verkenner mapjes slikte en dan kon je op de reader zelf de map aanklikken en daarin kijken (en in eventuele submappen). Dat werkte zo ideaal. Met de Kindle (en de andere ereaders) is het nu lastiger, je moet eerst structuren aanmaken in bijv. Calibre en dat is niet fijn voor mijn werkwijze.

Ik wil gewoon mappen aanmaken en die hele bulk erop zetten. Aan de andere kant heeft de Kindle weer een mee dan uitstekend woordenboek.

Ik ga het even in de gaten houden de komende weken, de kindle paperwhite staat ook op de verlanglijst, maar ik vind hem zo belachelijk duur in vergelijking met een kobo glo enzo.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:14:
[...]Ik ga het even in de gaten houden de komende weken, de kindle paperwhite staat ook op de verlanglijst, maar ik vind hem zo belachelijk duur in vergelijking met een kobo glo enzo.
"Belachelijk duur in vergelijking met...". Het scheelt €20...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAcid schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:18:
[...]

"Belachelijk duur in vergelijking met...". Het scheelt €20...?
Nee toch? De paperwhite zonder reclame is 185 euro incl. verzenden en belasting, de kobo glow 125 euro.
Of heb ik nu de bedragen mis? Ik had het vanochtend uitgerekend in de zoektocht naar een nieuwe reader met licht.

Zou mooi zijn als ik het verkeerd gezien heb, de huidige Kindle bevalt me namelijk uitstekend, maar 185 is mij wat te duur voor een nieuwe aangezien ik al een goede Kindle heb en het eigenlijk alleen voor de verlichting is.

Ik zat bij de G3 te kijken, scheelt inderdaad maar 20 euro. Stom zeg, de search functie van amazon.com laat mij ook alleen maar de G3 zien, zal wel komen omdat ik mijn adres wat wissel om boeken te kopen in de Amerikaanse en Engelse store en ze denken dat ik veel reis.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 06:43
Weet iemand hoe het zit met een kindle kopen in een ander land met een andere taal? ik wil een paperwhite uit italie halen, omdat ik daar binnenkort toch heen ga. Is het dan wel mogelijk om een engels amazon account en engelse taal op die paperwhite te gebruiken? (neem aan van wel maar wil het zeker weten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja kan prima, een tijd terug hadden veel mensen hier een Duitse versie gekocht. Is hij daar goedkoper en in de winkel te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:30:
Ja kan prima, een tijd terug hadden veel mensen hier een Duitse versie gekocht. Is hij daar goedkoper en in de winkel te koop?
Voor 129 euro bij Amazon.it dat is de normale prijs, maar dus goedkoper dan in Nederland. Mijn vriendin woont daar dus gewoon daar laten bezorgen. In Duitsland zal hij ook 129 zijn lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Katsunami schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 18:00:
Die snap cover hierboven is wel mooi, maar die heb ik niet gepakt omdat er geen magneet in zit om hem dicht te houden.
Helemaal mee eens, het ziet er mooi uit maar ik ben nu al gewend aan de auto-wake/sleep functie van de cover die Katsunami heeft aangeraden. Ik heb het sinds drie dagen in gebruik, het maakt de Kindle wel een stuk lomper en groter. Ik weet nog niet heel zeker of ik deze continue zal gebruiken. Ik denk er over na om toch ook de snapcover te bestellen en dan te beslissen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

My Tec Master schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:34:
Voor 129 euro bij Amazon.it dat is de normale prijs, maar dus goedkoper dan in Nederland. Mijn vriendin woont daar dus gewoon daar laten bezorgen. In Duitsland zal hij ook 129 zijn lijkt me?
Ik weet het niet. Ik heb net 5 minuten geleden de Kindle paperwhite gekocht, maar ik werd bij het betalen opeens doorverwezen naar een andere site van amazon en moest opnieuw inloggen en toen kwam verzenden naar Nederland in beeld. Ik heb uiteindelijk dit moeten betalen:

Shipping Method:
AmazonGlobal Priority Shipping

Items:
EUR 110,80

Shipping & handling:
EUR 16,73

Total before tax:
EUR 127,53

Estimated tax to be collected:
USD 0.00

Import Fees Deposit
EUR 26,78

Order total:
EUR 154,31

Ik heb niet geprobeerd het via de Duitse site te doen trouwens, weet ook niet of het kan. Misschien werd ik wel doorverwezen omdat ik ook klant ben van Amazon S3 (cloud) en dergelijke en ik misschien niet meer van store mag switchen (in het verleden wel, maar ik kreeg een paar keer mail dat ze vonden dat ik wel erg vaak verhuisde, dat deed ik omdat ik soms een boek sneller in Engeland of sneller in Amerika kon kopen als ik zogenaamd daar even ging wonen en later weer terugverhuisde).

Dus met een aankoop in Italie bespaar je 25 euro, mooi meegenomen.

Zelf heb ik geen hoes erbij genomen, de originele van Amazon zagen er mooi uit en waren 40 dollar, maar het is toch weer meer geld en die 154 vind ik eigenlijk al wat veel (ik koop hem alleen voor de verlichting, maar had vorige maand ook al een lampje van bijna 20 euro gekocht en had al een Kindle non touch die nog redelijk nieuw is).

Was eigenlijk nog niet van plan hem te kopen, maar mijn vrouw had zichzelf een nieuw paar Uggs cadeau gedaan van meer dan 200 euro en toen dacht ik: ik koop ook mooi wat voor mijzelf dat niet zo nodig is (net als haar schoenen naar mijn mening O-) )

Over de Duitse concurrent kon ik nog niet veel vinden en eigenlijk wil ik ook bij Amazon blijven omdat ik daar boeken gekocht heb en ook het woordenboek heel heel sterk vind en daar wil ik niet op inleveren en dat Duitse ding zal wel een fantastisch Duits woordenboek hebben, maarja...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:22
''Dat Duitse ding'' heeft helemaal geen woordenboek. Qua hardware lijkt die Tolino wel aardig, maar qua software is ie vooralsnog erg mager bedeeld. Ik denk dat je met die Kindle veel beter af bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal niet? Bizar, dat is toch een essentieel iets? Althans voor mij.
Volgens mij gaan ze wel een bibliotheekdienst beginnen, daar lees ik geruchten over, maar dat komt pas eind 2013.

Dinsdag arriveert de kindle, nog geen cover erbij.
Ik denk dat ik geen cover koop, hij ligt hier toch alleen maar in het nachtkastje en ik reis er niet mee.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2013 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:41:
[...]

Ik weet het niet. Ik heb net 5 minuten geleden de Kindle paperwhite gekocht, maar ik werd bij het betalen opeens doorverwezen naar een andere site van amazon en moest opnieuw inloggen en toen kwam verzenden naar Nederland in beeld. Ik heb uiteindelijk dit moeten betalen:

Shipping Method:
AmazonGlobal Priority Shipping

Items:
EUR 110,80

Shipping & handling:
EUR 16,73

Total before tax:
EUR 127,53

Estimated tax to be collected:
USD 0.00

Import Fees Deposit
EUR 26,78

Order total:
EUR 154,31

Ik heb niet geprobeerd het via de Duitse site te doen trouwens, weet ook niet of het kan. Misschien werd ik wel doorverwezen omdat ik ook klant ben van Amazon S3 (cloud) en dergelijke en ik misschien niet meer van store mag switchen (in het verleden wel, maar ik kreeg een paar keer mail dat ze vonden dat ik wel erg vaak verhuisde, dat deed ik omdat ik soms een boek sneller in Engeland of sneller in Amerika kon kopen als ik zogenaamd daar even ging wonen en later weer terugverhuisde).

Dus met een aankoop in Italie bespaar je 25 euro, mooi meegenomen.

Zelf heb ik geen hoes erbij genomen, de originele van Amazon zagen er mooi uit en waren 40 dollar, maar het is toch weer meer geld en die 154 vind ik eigenlijk al wat veel (ik koop hem alleen voor de verlichting, maar had vorige maand ook al een lampje van bijna 20 euro gekocht en had al een Kindle non touch die nog redelijk nieuw is).

Was eigenlijk nog niet van plan hem te kopen, maar mijn vrouw had zichzelf een nieuw paar Uggs cadeau gedaan van meer dan 200 euro en toen dacht ik: ik koop ook mooi wat voor mijzelf dat niet zo nodig is (net als haar schoenen naar mijn mening O-) )

Over de Duitse concurrent kon ik nog niet veel vinden en eigenlijk wil ik ook bij Amazon blijven omdat ik daar boeken gekocht heb en ook het woordenboek heel heel sterk vind en daar wil ik niet op inleveren en dat Duitse ding zal wel een fantastisch Duits woordenboek hebben, maarja...
Maandag ga ik heen, straks even de bestelling plaatsen ;-) Ik voeg bij amazon gewoon een nieuw adres toe. Zo heb ik dat ook gedaan toen ik in Spanje zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-O
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01-2023
Mooie paperwhite cover gevonden:

Of dit komt rechtstreeks uit dezelfde fabriek als waar de originele van Amazon vandaan komt, of het is een erg goede kopie.
Hoe dan ook, deze lijkt me zover ik kan zien identiek aan de originele Amazon, maar dan voor maar EUR 18,- incl. verzenden:

http://www.ebay.nl/itm/330874097572?#ht_3320wt_1397

Zojuist besteld, hopelijk met 2 weken op de deurmat! :*) (Wel wat langer wachten, komt uit Hong-Kong)

Plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://i1232.photobucket.com/albums/ff366/clement001/Kindle%20Paperwhite%20Case%2011/Black.jpg

[ Voor 91% gewijzigd door Laurens-O op 11-03-2013 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zelfde als ik eerder al had gevonden, maar die werd alleen nog naar UK gestuurd. Mooi dat dit nu dus wereldwijd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-O
Oscar Mopperkont schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:13:
Zelfde als ik eerder al had gevonden, maar die werd alleen nog naar UK gestuurd. Mooi dat dit nu dus wereldwijd is :)
-Bijna- hetzelfde, deze uit Hong-Kong is echter 100% "branded" zoals de echte (met identiek metalen sluit stripje met "Kindle" inscriptie alsook "Kindle" gegrafeerd aan de binnenkant van de kaft) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-O
Zo compenseer ik weer mooi die extra invoer en verzendkosten van de Kindle zelf, en voel ik me wat minder de buitengesloten niet-Amazon Nederlander :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat je weten hoe die hoes bevalt?

Mijn Kindle had ik gehoopt vandaag te ontvangen, maar DHL kwam langs en ik was er niet. Wilde hem ophalen bij het DHL centrum, maar dat ding is 150 km verderop opgeslagen. Dus nu tot morgen wachten...

Jammer jammer, noot aan mijzelf: volgende keer op het werk laten bezorgen.

Edit: ik ga die hoes ook bestellen, denk in het oranje. Eerst maar thuis mijn paypal wachtwoord opzoeken, wat een gedoe weer. Ik meende dat je voorheen met creditcard op ebay kon kopen, maar ik krijg steeds de melding dat deze verkoper alleen betaald wil worden met paypal.

Zou het nut hebben 2,70 GBP bij te betalen voor snelle verzending?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2013 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Laurens-O schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:25:
[...]

-Bijna- hetzelfde, deze uit Hong-Kong is echter 100% "branded" zoals de echte (met identiek metalen sluit stripje met "Kindle" inscriptie alsook "Kindle" gegrafeerd aan de binnenkant van de kaft) ;)
Sorry, je hebt gelijk. Ik keek te snel :)

Mooie vondst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-O
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:22:
Laat je weten hoe die hoes bevalt?

Mijn Kindle had ik gehoopt vandaag te ontvangen, maar DHL kwam langs en ik was er niet. Wilde hem ophalen bij het DHL centrum, maar dat ding is 150 km verderop opgeslagen. Dus nu tot morgen wachten...

Jammer jammer, noot aan mijzelf: volgende keer op het werk laten bezorgen.

Edit: ik ga die hoes ook bestellen, denk in het oranje. Eerst maar thuis mijn paypal wachtwoord opzoeken, wat een gedoe weer. Ik meende dat je voorheen met creditcard op ebay kon kopen, maar ik krijg steeds de melding dat deze verkoper alleen betaald wil worden met paypal.

Zou het nut hebben 2,70 GBP bij te betalen voor snelle verzending?
Ik heb ook de oranje besteld, lekker fris!

DHL is niet zo flexibel en handig als je de service van bijv. PostNL gewend bent. Ze komen altijd midden op de dag (als ik dus op werk ben of ergens anders) en als je wilt afhalen moet dat bij hun eigen distri centrum die dan maar net toevallig in de buurt moet zitten...

Paypal zuigt enorm tegenwoordig, laatst en nu dus weer kreeg ik ineens de melding bij het betalen of ik een credit card wil koppelen. Als je dit dus niet doet, dan kom je in de hel van "uitgestelde betaling" terecht:

Ze schrijven dan -wel- direct het bedrag van je bankrekening af (ik heb dus auto-incasso ingesteld), maar vervolgens mag je leuk 1 tot 2 weken wachten vanwege erg vage redenen.
Navraag bij Paypal NL brengt nog niet veel duidelijkheid, maar het schijnt iets met een veiligheids-check the maken te hebben die ze steekproefsgewijs doen. Echt totale onzin als je het mij vraagt, wel het bedrag afschrijven en vervolgens een heel verhaal dat ze moeten verifieren of ik wel echt nog diegene ben die ik ooit was.... 8)7
Tot een jaar geleden nooit eerder last van gehad by the way....

Hoe dan ook, daar heb ik nu ook weer een oplossing voor: Neteller. Gratis virtuele credit card die je aan je PayPal kan koppelen..... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ook de oranje besteld. Ik heb snelle verzending gekozen, gewoon om dat eens te testen, heb 22 euro ongeveer betaald. Ik had wel een creditcard gekoppeld aan paypal, maar ik weet mijn paypal wachtwoord niet (gebruik een wachtwoord generator programmaatje thuis), en wachtwoord even aanpassen ging niet omdat hij allerlei vragen ging stellen waar ik geboren was en de middelste naam van mijn moeder en dat heb ik kennelijk nooit goed ingevuld. Maar ik zit er weer in, zal binnenkort die vragen eens nalopen.

Jammer dat de blauwe er niet is. En rood leek me leuk, maar die ziet er wel heel fel uit qua kleur. Oranje was een goede 2e na de blauwe.

Ben benieuwd of ik hem nu eerder dan jou heb :P

Mijn Kindle komt nu hopelijk morgen, als ze dat ding nu even bij mijn buurman hadden afgegeven... maar afijn, wel netjes van amazon een mail dat ik niet thuis was en hoe ik een nieuwe afspraak kan maken.

Hier nog een film van die hoes, ben benieuwd, ziet er echt heel goed uit:
YouTube: Amazon Kindle Paperwhite Auto Sleep MAGNETIC Slim Case Cover

Wel mooie tijden hoor, een ereader uit China die eerst Amerika doorgaat, daarna Via Brussel naar Amsterdam naar Zwolle en dan bij mij komt en dan een hoes uit China en je bent nog goedkoper uit dan een ereader halen op de hoek bij de boekwinkel.

Edit: kreeg net een mail, mijn hoes is al in de post :o

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2013 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 18:32:
Zo, ook de oranje besteld. Ik heb snelle verzending gekozen, gewoon om dat eens te testen, heb 22 euro ongeveer betaald. Ik had wel een creditcard gekoppeld aan paypal, maar ik weet mijn paypal wachtwoord niet (gebruik een wachtwoord generator programmaatje thuis), en wachtwoord even aanpassen ging niet omdat hij allerlei vragen ging stellen waar ik geboren was en de middelste naam van mijn moeder en dat heb ik kennelijk nooit goed ingevuld. Maar ik zit er weer in, zal binnenkort die vragen eens nalopen.

Jammer dat de blauwe er niet is. En rood leek me leuk, maar die ziet er wel heel fel uit qua kleur. Oranje was een goede 2e na de blauwe.

Ben benieuwd of ik hem nu eerder dan jou heb :P

Mijn Kindle komt nu hopelijk morgen, als ze dat ding nu even bij mijn buurman hadden afgegeven... maar afijn, wel netjes van amazon een mail dat ik niet thuis was en hoe ik een nieuwe afspraak kan maken.

Hier nog een film van die hoes, ben benieuwd, ziet er echt heel goed uit:
YouTube: Amazon Kindle Paperwhite Auto Sleep MAGNETIC Slim Case Cover

Wel mooie tijden hoor, een ereader uit China die eerst Amerika doorgaat, daarna Via Brussel naar Amsterdam naar Zwolle en dan bij mij komt en dan een hoes uit China en je bent nog goedkoper uit dan een ereader halen op de hoek bij de boekwinkel.

Edit: kreeg net een mail, mijn hoes is al in de post :o
Ben wel benieuwd of die jullie besteld hebben ook echt oranje is. Ik had de zwarte officiele hoes voor de Paperwhite en heb er nog een Persimmon bij besteld omdat ik het wel leuk vindt om af en toe af te wisselen. Vandaag binnengekomen en hij is echt niet zo oranje als hij eruit ziet op de foto van Amazon. Heb wat foto's gemaakt buiten maar of de kleur beetje goed overkomt. Er zit veel rood in het oranje.

Afbeeldingslocatie: http://i1172.photobucket.com/albums/r565/mcdannofan/paperwhitecoverpersim_zps1f0ea8c9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1172.photobucket.com/albums/r565/mcdannofan/fotpersimmonpwc_zps5d924b0b.jpg

Hier heb je een foto van amazon.com van alle kleuren op een rijtje en dan komt hij het meest overeen met die het meest rechts.

Afbeeldingslocatie: http://g-ec2.images-amazon.com/images/G/01/kindle/merch/accessories/AB/DP/DP_AB_C_Cbtm_700-272_colors.jpg

Vindt het trouwens raar dat er 2x een oranje instaat..of de meest rechtse is toch echt een rode en verkopen zie die als persimmon..

Maar anyway ben benieuwd naar jullie mening over deze goedkopere hoes want deze ziet er ook wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het niet echt goed zien op mijn cheapass acer monitortje, afbeeldingen zijn in een andere kleur bovenaan het scherm dan onderaan :X

Ik heb een track en trace nummer, maar er staat al dagen dat Hong Kong Post het pakket heeft, maar er is nog niks mee gedaan. Verder staat er dat de informatie van die tracking met erg vertraging erop komt, dus daar heb je helemaal niks aan...

Ik / wij laten het wel weten als hij er is.

De kindle is er wel, wel een gedoe met DHL om hem te krijgen, maar DHL en Twitter klacht is een gouden combi, werd zelfs gebeld door DHL. Volgens mij was de chauffeur vergeten hem mee te nemen, maar afijn, hij is uiteindelijk gekomen en ik heb er al 300 boeken opgekregen met covers. Dat was nog wel een werk, een deel van mijn boeken zag Amazon als personal documenten en door het opnieuw aanmaken van een mobi bestand in calibre ging het wel (dat is niet helemaal naar wens omdat ik dan calibre code in de mobi's krijg, maar afijn). En de hoezen waren ook niet gelijk, dus een groot deel zitten aanpassen de afgelopen 2 dagen zodat alle covers nu 300x450 pixels zijn en allemaal evengroot nu in mijn kindle scherm staan.

Wel tof ding, helaas wel wat zwaarder dan mijn vorige kindle, maar in het donker lezen bevalt heel goed. Gisteravond om 20:00 begonnen met lezen toen mijn vrouw nog tv zat te kijken beneden en de kids op bed lagen en na 4 pagina's in slaap gevallen... vanavond even nieuwe kans om wat verder te komen in mijn boek, zo schiet het testen van de nieuwe kindle niet echt op :P

Wat me trouwens irriteert is dat de aangekocht boeken op achternaam, voornaam gesorteerd staan en de zelf met calibre erop gezette boeken op voornaam, achternaam gesorteerd staan. Is natuurlijk aan te passen,maar dat wil ik niet elke keer doen (mijn vrouw heeft een andere ereader en daar werkt het wel zo goed). Dus de gekochte boeken vervang ik zo even door gedownloade, dan is dat sorteren ook weer goed. Wel vaag, zal er later nog eens induiken wat er nu vekeerd staat, maar heb niet zo'n zin om mijn hele calibre library te moeten hercoderen hiervoor, maar wellicht denk ik nu te lastig en stelt het niks voor.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2013 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Je kunt vast wel ergens de sort order in calibre instellen. Dan kun je daarna met een bulk metadata-update de sort order van alle boeken aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 18:41:
Je kunt vast wel ergens de sort order in calibre instellen. Dan kun je daarna met een bulk metadata-update de sort order van alle boeken aanpassen.
Ja, zit ik ook aan te denken, maar ik weet eigenlijk niet wat ik nu fijner vind. En ik weet niet precies wat dat voor invloed heeft op de calibre library van mijn vrouw, die moet hij niet sorteren en dat is wel een probleem bij het onderling uitwisselen van bibliotheek naar bibliotheek.

Maar ik ga er eerst maar eens lekker van genieten, het is nogal een valkuil van mijzelf dat ik meer uren bezig ben mijn collectie 100% te perfectioneren dan dat ik geniet van het lezen. En ik heb er ook niet duizenden boeken opstaan, dus dit werkt wel zo, het stoort me alleen dat het niet gelijk aan elkaar is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:30:
Ik heb hem in Duitsland gehaald voor 129 bij Medimax (http://www.medimax.de/home.html) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 18:47:
Maar ik ga er eerst maar eens lekker van genieten, het is nogal een valkuil van mijzelf dat ik meer uren bezig ben mijn collectie 100% te perfectioneren dan dat ik geniet van het lezen. En ik heb er ook niet duizenden boeken opstaan, dus dit werkt wel zo, het stoort me alleen dat het niet gelijk aan elkaar is :P
Bekend probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laurens-O schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:46:
Ik heb ook de oranje besteld, lekker fris!
Ik heb er eens een mail heengestuurd, mijn trackingcode geeft nog steeds geen info en het zou er vandaag of morgen al moeten zijn (lijkt me ook vreemd, maar afijn).

Eens zien hoe ze dat oppakken. Ik kreeg gelijk een mail dat ik niet minder dan 5 sterren moest geven en daar houd ik niet zo van. Dus nu even testen of ze inderdaad zulke goede service geven.

Het zal vast goed komen, maar ik vind die trackingcode maar vaag, dan verwacht je toch dat die info geeft?

Edit info ontvangen, volgens hong kong post komt hij vandaag, beetje vaag, we zien wel, lijkt me sterk dat je in 3 dagen tijd van hong kong naar nederland een pakketje kan sturen, dhl deed er al 4 dagen over voor de kindle...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2013 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-10 19:49
Als ik de Paperwhite wil bestellen bij Amazon, is het dan handig om het .CO.UK te doen of bij .COM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zerocool schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:43:
Als ik de Paperwhite wil bestellen bij Amazon, is het dan handig om het .CO.UK te doen of bij .COM?
Ik heb hem bestel op .com en had hem binnen 4 dagen. Het totaal kwam op 150 euro uit (incl. douane). Je zou kunnen kijken wat het totaalbedrag op de co.uk site gaat worden, ik vermoed dat je naar .com wordt doorgesluisd omdat .co.uk voor de hardware meestal alleen Engeland-only is.

Ik krijg zelf deze groene balk in beeld als ik naar de paperwhite ga op .co.uk:
Live outside the UK? Kindle is available on Amazon.com for shipment outside the UK. Click here to shop on Amazon.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-10 19:49
Uiteindelijk toch maar via Easereader besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook een optie, ook niet heel veel duurder (meen 20 euro).

Ik zit nog steeds op mijn cover uit China te wachten. Zou er al lang moeten zijn volgens de ebay site... vond het al vreemd dat ze dachten dat het maar 4 dagen zou duren.

Ik krijg er volgens mij ook een screenprotector bij, als die erbij zit ga ik hem niet gebruiken. Kan ik daar nog iemand blij mee maken? Het is volgens ebay een anti glare Screen Protector for Kindle PAPERWHITE, geen idee of het wat is. Ik heb een gruwelijke hekel aan die dingen, maar zag net op easereader dat ze daar 17 euro voor die dingen vragen (wel erg veel lijkt mij), dus ik heb er hier vast een liefhebber voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-O
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:59:
Dat is ook een optie, ook niet heel veel duurder (meen 20 euro).

Ik zit nog steeds op mijn cover uit China te wachten. Zou er al lang moeten zijn volgens de ebay site... vond het al vreemd dat ze dachten dat het maar 4 dagen zou duren.

Ik krijg er volgens mij ook een screenprotector bij, als die erbij zit ga ik hem niet gebruiken. Kan ik daar nog iemand blij mee maken? Het is volgens ebay een anti glare Screen Protector for Kindle PAPERWHITE, geen idee of het wat is. Ik heb een gruwelijke hekel aan die dingen, maar zag net op easereader dat ze daar 17 euro voor die dingen vragen (wel erg veel lijkt mij), dus ik heb er hier vast een liefhebber voor?
Ik wil je niet gek maken, maar ik kan je melden dat mijn cover vandaag al is gearriveerd! 8)

Eerste indruk is erg degelijk, stevig, nette afwerking en geen gekke afwerkingsfoutjes whatsoever.
De Kinde past er ook echt als gegoten in en zit enorm stevig. Auto-on/off werkt ook perfect.

Het oranje is ook echt: -oranje- en heeft zeker niet een neiging naar rood.
Het is wat mij betreft geen echt leer, maar dat maakt me ook echt niks uit want dit is gewoon erg strak en degelijk.

Al met al, voor dat geld, deze kwaliteit en zo'n korte wachttijd ben ik meer dan tevreden!

Ik zal voor je duimen Dikkiedikdik, dat die van jou ook gauw binnen komt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De supersnelle levering waar ik 2 euro meer voor betaalde is niet zo snel :p

Nou, hopen dat hij er ook snel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Gisteren ontdekte ik een nogal raar probleem met mijn Kindle.

Calibre heeft een ingebouwde Page Count generator, die tot nu to altijd goed heeft gewerkt. Ik heb een originele gekochte (de-DRM'de) versie van IT van Stephen King, wat best een dik boek is. Het valideert perfect in Sigil. Toch gaat de Page Count de mist in: het hele boek is één pagina lang. Het tellen van de hoofdstukken werkt wel, en de tijdaangave klopt, maar alle paginanummers zijn altijd 1.

Nou heb ik een vervangende Page Count Plugin geïnstalleerd en gekozen voor de custom telling. Ik heb een paar paperbacks erbij gepakt, en het aantal letters per pagina is grofweg 2500-2600. Ik heb dus 2500 gekozen als instelling (onder de 2600, wat speling latende voor witruimte) en paginanummers laten genereren. Deze worden in een custom column (#pages) geschreven.

Het werkt goed. Ik kan nu een redelijke schatting maken van hoe "dik" een ebook in werkelijkheid zou zijn. IT is hier iets van 1150 pagina's (uit mijn hoofd), en dat komt wel overeen met de papieren versie die ik had. Ik heb ook sommige boeken als papieren pocket, tussen de 400 en 500 pagina's, en na de telling van de plugin komt het wel in de buurt. Het ebook is meestal wat "dunner" dan de papieren versie omdat geen rekening gehouden wordt met witruimte en maps en dergelijke. Een dedication "For X" levert in een papieren boek één pagina op, in Calibre zijn het maar 5 letters.

Echter, met 2500 chars/page komt de telling wel aardig "in the ballpark". Of een ebook nou 425 of 450 pagina's "dik" is boeit me niet zoveel. En het werkt ook met IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je dan alle boeken opnieuw als mobi aanmaken? Dus boeken die al op de kindle staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Het werkt alleen met epubs, of een formaat dat erheen geconverteerd kan worden. In andere formaten kan die plugin niet tellen. Voor mij is het geen probleem, omdat epub mijn basisformaat is.

Als je boeken op de Kindle hebt staan dan moet je ze er opnieuw op zetten zodat de pagina-informatie meegestuurd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:44
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:47:
[...]

Ik heb hem in Duitsland gehaald voor 129 bij Medimax (http://www.medimax.de/home.html) :)
Medimax geeft nu nog 20 € Korting op div. modellen. (http://www.medimax.de/microsites/kindle_20_euro_rabatt.html)

Vanaf maandag krijg je ook nog een gratis power adapter bij het 59€ model (https://www.dropbox.com/s..._Plakat_514c31d7a6169.pdf)

Misschien de moeite waard als je een winkel in de buurt hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta (stond) ook op het punt om een Paperwhite aan te schaffen maar krijg op geen enkele manier ook maar 1 van de Amazon shops (.com/.de/.co.uk) om deze naar Nederland te verschepen. Was gisteren nog op het vliegveld in Manchester maar toen heb ik er natuurlijk weer niet aan gedacht deze mee te nemen...
Iemand een idee hoe ik Amazon wel zo ver kan krijgen dat ze (weer) naar NL verschepen?

Eerst inloggen en dan de producten selecteren deed de trick (.com).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2013 16:06 . Reden: Solution ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hadden jullie dit al gezien?

http://www.bbc.co.uk/news/business-21972852

Verder is mijn chinese cover er nog steeds niet... net maar een klacht ingediend bij de verkoper op ebay...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 14:32:
Hadden jullie dit al gezien?

http://www.bbc.co.uk/news/business-21972852

Verder is mijn chinese cover er nog steeds niet... net maar een klacht ingediend bij de verkoper op ebay...
Klinkt leuk als het goed geintegreerd wordt met de kindle.

Ik heb inmiddels mijn paperwhite vanuit Italie, prima levering daar 2 dagen in alleen de zwarte kindle doos.
Nu weer terug en nog maar een hoes kopen, in het vliegtuig al lekker kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanuit china krijg ik een 2e hoes, mochten ze ooit allebei aankomen, dan zal ik dat hier melden en kan iemand hem voor iets van 15 euro wel overnemen. Maar tot op heden nog niks iontvangen behalve 20 excuus mails van die chinezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste hoes heb ik vandaag binnengekregen. De 2e zal ik wel over een week of 2 a 3 krijgen.

Heeft er hier iemand behoefte aan de schermbeveiliging (zo'n plastic laagje dat je erop kan doen)? Ik kan hem gratis opsturen, hoef er ook niks voor. Stuur even een DM bericht bij interesse. Als ik over een week geen DM heb gooi ik hem weg.

De Ebay hoes is wel van heel goede kwaliteit, het lijkt me sterk als dit niet gewoon de originele is. Het past allemaal zo goed en het voelt zo solide aan, heel mooie tip hier. Dank daarvoor.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2013 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 08:16
Ik hoop dat mijn vraag in dit topic gesteld mag worden :)
Ik ben sinds kort de gelukkige bezitter van een Paperwhite. Ben mn ebook collectie aan het importeren/organiseren/converteren met calibre. Nou zit daar een functie op die de metadata uit de bestandsnaam haalt. Er is zelfs een hoofdstuk aan geweid in de handleiding. Maar helaas snap ik daar geen snars van. Het enige wat ik wel dat een bestandsnaam als " Titel - Serie - Nummer - Auteur" goed wordt ingevuld. Weet iemand hoe je dat voor elkaar kunt krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Je moet "gewoon even" de juiste regular expression invoeren. Klik rechts op het pictogram "Add Books", en kies voor "Control the adding of books".

Kopieer en plan dan deze toch wel zeer leesbare en eenvoudig te begrijpen ( 8)7 ) regex in het veld "Regular Expression":

code:
1
(?P<title>[^_].+) - ?\s*(?P<series>[^_0-9-]*) - (?P<series_index>[0-9]*)\s*-\s*(?P<author>[^_-]+) ?

Nu dien je ervoor te zorgen dat je bestandsnamen deze indeling hebben:

code:
1
Nieuw Boek - Briljante Serie - 01 - Vette Auteur.epub

Je kunt dit ook in het testveld invoeren en op "Test" klikken. Ik heb dit getest, en het werkt, zolang je bestandsnamen uiteraard *exact* de bovenstaande indeling hebben. (In plaats van .epub kun je ook .mobi of .azw-bestanden gebruiken natuurlijk.)

Overigens: hoewel ik aardig met regexes overweg kan, heb ik in dit geval de standaard regex zitten aanpassen. Ik ga zoiets niet vanaf scratch maken als ik het kan voorkomen :+ Zoals de regex ook al zegt:

^_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik deze expressies voor mijn collectie:

Normale boeken:

(?P<author>[^_-]+) -?\s*(?P<series>[^_0-9-]*)(?P<series_index>[0-9]*)\s*-\s*(?P<title>[^_].+) ?

Series:

(?P<series>[^_0-9-]*)(?P<series_index>[0-9]*)\s*-\s*(?P<title>[^_].+)\s*-\s*(?P<author>[^_-]+) ?

Probleemgevallen:

^((?P<author>([^\_0-9#]+)(?=\s*-\s*)(?!\s*-\s*[0-9.]+)|\b))(\s*-\s*)?((?P<series>[^0-9\-#]+)(\s*-\s*)?(?P<series_index>[0-9.]+)\s*-\s*)?(?P<title>[^\_#]+)

En ik gebruik ook save to disk expressies zoals deze die een serie erin zet als die bestaat:

{authors} - {series:|[| }{series_index:0>2s||] - }{title}

Deze ga ik nu gebruiken omd die ook met vreemde tekens overweg kan zoals streepjes:

(?P<author>[^_-]+) -?\s*(?P<series>[^_0-9]*)(?P<series_index>[0-9]*)\s*- \s*(?P<title>[^_#]+) ?

Commentaren eruit:

(?P<author>[^_-]+-?[A-Za-z]+[^_-]+-?[A-Za-z]+[^_-]+) -?\s*(?P<series>[^_0-9]*)(?P<series_index>[0-9]*)-?[0-9]?[0-9]?[0-9]?\s*- \s*(?P<title>[^_#]+) ?

Commentaren erin:

(?P<author>[^_-]+-?[A-Za-z]+[^_-]+-?[A-Za-z]+[^_-]+) -?\s*(?P<series>[^_0-9]*)(?P<series_index>[0-9]*)-?[0-9]?[0-9]?[0-9]?\s*- \s*(?P<title>[^_]+) ?

Maar kort gezegd in jouw geval is dit denk ik het best:

code:
1
(.+- )?(?P<series>(?:(?![0-9-]*\s-\s).)*)\s?(?P<series_index>[0-9]*)\s?-?[0-9]*\s*-\s(?P<title>[^#]+)#\s(?P<author>.+)

En zo moet de titel eruit zien:

(Series) - (Series)(Series_index) - (Titel) # (Auteur)

En serie is dan optioneel

Dan werkt in iedergeval met deze titeltests:

The 4400 - The 4400 03 - Welcome to Promise City # Greg Cox.epub
Able Team - Able Team 01 - Tower of Terror # L. R. Payne.zip
Halo - Halo 01 - The Fall of Reach # Eric Nylund.epub
Halo - Glasslands # Karen Traviss.epub
24 Declassified - 24 Declassified 01 - Operation Hell Gate # Marc Cerasini.epub

Maar eigenlijk ga je nu andersom werken, het is fijner om vanuit de meta data van calibre de bestandsnamen aan te passen.

Handleiding:
This isn't as complicated as it looks!

So I was switching a bunch of authors from last name, first name to first name last name using regular expressions in Search and Replace.

We can do the same thing here.

(Note: Test this on a single book first just in case you mess it up)

Here's the full process:

1 - Create a new column (if you already know how to do this, skip)
Right click on a column header at the top of your book list
Click on "Add your own columns"
Click the green + sign at the right edge of the "Add your own columns" window
Give it a Lookup name and Column Heading - whatever you want (Lookup name is the internal reference name, Column Heading is what's displayed in Calibre)
Column type should be "Text, column shown in the tag browser"
Click ok until Calibre tell you it needs to reboot. Let it reboot.

2 - Move additional info/comments to your new custom column
Highlight all books you want to move the comment to your new column - Use the filter to filer for titles with #!
right-click and select Edit metadata -> Edit metatdata in bulk
Go to the "Search and Replace" tab
For "Search mode" select Regular Expression (Default is "Character match")
For Search field select "Title"
For Destiation field select the "Lookup name" you created in step 1
In "Search for" put: (.*) # (.*)
In "Replace with" put: \2
Important: Doublecheck that the test at the bottom is correct!!!
Click Ok

All the additional info/comments should now be in your custom column. It's also still in all your titles. If you want to remove from the titles then:

3 - Remove additional info/comments from titles
Highlight all books you want to move the comment to your new column - Use the filter to filer for titles with #!
right-click and select Edit metadata -> Edit metatdata in bulk
Go to the "Search and Replace" tab
For "Search mode" select Regular Expression (Default is "Character match")
For Search field select "Title"
For Destiation field select "Title"
In "Search for" put: (.*) # (.*)
In "Replace with" put: \1
Important: Doublecheck that the test at the bottom is correct!!!
Click Ok

Note: There's an option to save the search and replace rules. I've saved these two as "Comments 1" and "Comments 2" so it's really easy to apply the the two steps as needed.

Note: If you do the move function on a Title that doesn't have comments then you'll copy your title oer to your custom comments. If you do the delete function on a Title that has no comments there's no effect. So you want to avoid this but it's not a crisis.
En met plugins kan calibre deze metafata redelijk automatisch binnenhalen uit gewenste bronnen. Handmatig titels aanpassen als je calibre hebt is als html codes inkloppen in notepad terwijl je dreamweaver hebt (of welke html editor dan ook)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2013 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Deze hoes besteld en ontvangen. Maar was toch niet helemaal tevreden. Geheel werd mij iets te dik, iets te zwaar en ik vond de randen om het scherm toch niet zo mooi, plus dat de rand iets verhoogd wordt waarmee het bladeren net wat lastiger werd. Gevolg was dat ik hem eigenlijk altijd uit de hoes had.

Vorige week daarom toch maar de originele hoes van Amazon besteld, voor €35 bij Amazon.de. Inmiddels een paar dagen in gebruik en dat is toch wel een andere klasse qua kwaliteit, afwerking en "gebruiksgemak". Hoes sluit perfect aan, is goed afgewerkt en het scherm ligt niet "dieper" doordat de hoes geen rand heeft die nog bovenop de bezel van de Kindle ligt. Tijdens het lezen (paar uur gebruikt inmiddels) totaal niet de neiging om hem te verwijderen, hij is gewoon perfect.

Hoop geld (20% van de prijs voor de Kindle!) maar wat mij betreft het geld wel waard. Ik heb ook naar de alternatieve variant gekeken (zoals hier eerder genoemd, bijna 1:1 kopie). Persoonlijk heb ik die niet besteld door de levertijd (ik ga woensdag op vakantie) en ik zie nu dat daarvan het plastic deel niet is meegekleurd - blij met mijn keuze voor de originele hoes dus. Meteen ook besteld voor mijn vriendin, die komt waarschijnlijk ook nog net op tijd binnen voor de vakantie. :)

[ Voor 3% gewijzigd door MrAcid op 22-04-2013 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

MrAcid schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:17:
[...]

Deze hoes besteld en ontvangen. Maar was toch niet helemaal tevreden. Geheel werd mij iets te dik, iets te zwaar en ik vond de randen om het scherm toch niet zo mooi, plus dat de rand iets verhoogd wordt waarmee het bladeren net wat lastiger werd. Gevolg was dat ik hem eigenlijk altijd uit de hoes had.

Vorige week daarom toch maar de originele hoes van Amazon besteld, voor €35 bij Amazon.de. Inmiddels een paar dagen in gebruik en dat is toch wel een andere klasse qua kwaliteit, afwerking en "gebruiksgemak". Hoes sluit perfect aan, is goed afgewerkt en het scherm ligt niet "dieper" doordat de hoes geen rand heeft die nog bovenop de bezel van de Kindle ligt. Tijdens het lezen (paar uur gebruikt inmiddels) totaal niet de neiging om hem te verwijderen, hij is gewoon perfect.

Hoop geld (20% van de prijs voor de Kindle!) maar wat mij betreft het geld wel waard. Ik heb ook naar de alternatieve variant gekeken (zoals hier eerder genoemd, bijna 1:1 kopie). Persoonlijk heb ik die niet besteld door de levertijd (ik ga woensdag op vakantie) en ik zie nu dat daarvan het plastic deel niet is meegekleurd - blij met mijn keuze voor de originele hoes dus. Meteen ook besteld voor mijn vriendin, die komt waarschijnlijk ook nog net op tijd binnen voor de vakantie. :)
Ja ben het helemaal met je eens, het is misschien duur, maar de originele hoes is goede kwaliteit en ik persoonlijk vindt het gekleurde randje om mijn kindle wel leuk, was eerst bang dat het me zou storen, maar het stoort totaal niet. Ik ben in ieder geval blij dat ik voor de originele hoes ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
MrAcid schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:17:
[...]

Hm, ok :) Ik ben nog steeds blij met die hoes. Functioneert hier prima; geen problemen met het omslaan, en ik vind het gewicht nog steeds prima. Ik houd de Kindle in deze hoes probleemloos uren met één hand vast. Maar misschien ben ik een uitzondering: ik kan dat ook met mijn tablet van 600 gram.... Wellicht wordt dat verooraakt doordat ik vroeger boeken van het formaat "Lord of the Rings" of "IT" las, met één hand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Katsunami schreef op woensdag 24 april 2013 @ 02:05:
[...]
Hm, ok :) Ik ben nog steeds blij met die hoes. Functioneert hier prima; geen problemen met het omslaan, en ik vind het gewicht nog steeds prima. Ik houd de Kindle in deze hoes probleemloos uren met één hand vast. Maar misschien ben ik een uitzondering: ik kan dat ook met mijn tablet van 600 gram.... Wellicht wordt dat verooraakt doordat ik vroeger boeken van het formaat "Lord of the Rings" of "IT" las, met één hand :P
Nee hoor, geen uitzondering >:) . Ik heb die hoes ook en vind het ook een prettige hoes. Niet te zwaar en niet te dik. Goed om langdurig in 1 hand vast te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix1977
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:09
Ik ben op zoek naar een nieuwe ereader en zit te twijfelen tussen een kobo glo of een kindle paperwhite. Wat heeft jullie doen besluiten een kindle te kopen ipv kobo glo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de paperwhite gekozen na het bekijken van youtube reviews waarin ze vergeleken werden. De paperwhite heeft meer instellingen voor het licht, het licht is beter en ik vond hem er wat beter uitzien.

Er is hier ook een user die van de glo overgestapt is naar de paperwhite, anders moet je hem ff een DM berichtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-10 13:24
Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:18:
ik heb de paperwhite gekozen na het bekijken van youtube reviews waarin ze vergeleken werden. De paperwhite heeft meer instellingen voor het licht, het licht is beter en ik vond hem er wat beter uitzien.

Er is hier ook een user die van de glo overgestapt is naar de paperwhite, anders moet je hem ff een DM berichtje sturen.
heb zelf de glo en zou weten wat je nog meer wilt instellen. de verlichting is bijna egaal op de onderkant na, je kan hem zacht genoeg stellen om in bed te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 08:01

robhof

Lembongan view

Ik heb gisteren een Paperwhite besteld, na lang reviews en fora doorspitten.

Voor mij was doorslaggevend dat een aantal mensen de Glo op de laagste lichtstand erg fel qua verlichting vond, wat als storend werd ervaren bij het lezen in bed. Zelf heb ik nogal gevoelige ogen, dus dit is iets waar ik me snel aan zou kunnen ergeren. Ik heb de Glo alleen in daglicht gezien, dus het is een inschatting/aanname geweest.

Daarnaast oogt de kleur van het licht voor mij iets prettiger (op video en foto's; ik heb de Kindle niet in het echt kunnen aanschouwen, helaas) en lijkt de firmware van de Kindle stabieler te zijn.

Het zijn volgens mij beide erg goede readers, dus het is net waar voor jou het zwaartepunt ligt bij het maken van de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doorslag gaf bij mij het woordenboek bedenk ik me net na het herzien van reviews. Die van de Kindle is echt uitmuntend (Engels - Engels) en van de glo is die een stuk minder uitgebreid. In de praktijk gebruik ik trouwens de vertaalfunctie (engels - nederlands) die op de kindle paperwhite zit, had ik niets over gelezen, maar dat werkt erg goed. Geen idee of de glow dat heeft, maar dat is wel een leuke feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Ik zelf ben overgestapt van de Glo naar de paperwhite, Ik was zo wie zo al een kindle gebruiker. En mijn ervaring na beide gebruikt te hebben is dat de Kindle gewoon veel makkelijker is te bedienen..sneller met blz omslaan en gevoeliger met aanraking (wat heerlijk is als je een collectie aan wil maken en je het toetsenbordje dus wilt gebruiken.) Met de Glo had ik vaak dat ik 2 of 3 keer moest tikken op het scherm voor hij eens wilde reageren met blz omslaan..met de kindle gaat dat gelijk..hij is gewoon sneller op elke gebied. Ook is de software gewoon stabieler. Met de Glo had ik als ik een boekenplank aanmaakte hij hem dupliceerde en dat je dan die dubbele boekenplank niet kon deleten. Zeer irritant. Met de kindle nooit problemen. Heb maar 1x de kindle moeten resetten maar dat was omdat de sleepfunctie in combinatie met mijn sleepcover even op tilt was geslagen (wilde niet meer in de slaapstand). Maar dat is dan ook het enige geweest, verder is de kindle PW heerlijk probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Persoonlijk zou ik het wel prettig vinden als Amazon meer opties zou invoeren, zoals officiële custom fonts, aanpassingen zoals de Glo die kent (gewicht, scherpte), meer formaten, en zinvolle instellingen voor marges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Katsunami schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 16:05:
Persoonlijk zou ik het wel prettig vinden als Amazon meer opties zou invoeren, zoals officiële custom fonts, aanpassingen zoals de Glo die kent (gewicht, scherpte), meer formaten, en zinvolle instellingen voor marges.
Moet eerlijk zeggen ik pas eigenlijk nooit mijn tekst aan, maar voor het aanpassen van font, qua gewicht en scherpte ben ik mee eens, vond het mooi van de Kobo dat ik mijn font bijvoorbeeld vet kon maken zodat het er nog meer uitsprong en meer fonts om uit te kiezen vond ik ook wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Zelf pas ik mijn tekst nu ook niet meer aan.

Vroeger las ik altijd met Caecila als font, maar nadat ik heb uitgevonden dat je met de USE_ALT_FONTS "hack" ttf en otf-lettertypen op de Kindle kunt zetten, ben ik toch eens naar iets anders gaan kijken. Uiteindelijk beviel DejaVu Serif me het beste qua font, maar het was te dun. Ik heb het met een font-editor wat dikker gemaakt.

Het zou mooi zijn als de Kindle meer fonts zou bieden (stuk of 16-20), samen met de optie om ze dikker, dunner, scherper en softer te maken. Als er 20 fonts zijn dan is er altijd wel een dat je qua uiterlijk bevalt, en dan kun je het daarna qua dikte en scherpte aanpassen.

De Kobo heeft ook veel nuttigere marge-instellingen, als ik het goed begrijp. De marges van de Kindle zijn alleen "volledig", "smalle kolom" en "nog smallere kolom". Die laatste twee zijn voor de meeste mensen volgens mij compleet nutteloos. Zelf zou ik de marges op de Kindle een tikkeltje kleiner willen maken, zodat er 2 tekens meer per regel, en een regel extra, op het scherm zouden passen.

[ Voor 7% gewijzigd door Katsunami op 11-05-2013 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk is er maar 1 lettertype dat voor de Kindle echt goed is:

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-AAWRSPTVPMYF.rar

CharisSILCompactModified

Rechten zijn in handen van user Jwolf (o.a. mobilereads), hij heeft toestemming gegeven om ze te delen. Je moet ze alleen even hernoemen zoals Katsunami aangeeft, zoek anders ff in google hoe ze moeten heten voordat het werkt.

Dit is een ereader font dat aangepast is voor gebruik op o.a. de Kindle en leest echt heerlijk.

Katsunami, kan je jouw aangepaste versie misschien ook delen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2013 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Charis SIL is gratis. Het zou asociaal zijn van JSWolf zou verbieden om het te delen. Het is een mooi lettertype, maar vreemd genoeg is de kerning hier niet goed van sommige letters. Vooral de i heeft teveel ruimte.

Mijn aangepaste DejaVu Serif:

Http://members.home.nl/katsunami/misc/DejaVu-Fat.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien bedoelde hij dat hij zijn aanpassingen vrij wil delen? Hij schreef me in iedergeval dat ik het mocht delen en aanpassen etc.

Hij is wel erg erg secuur tot in het extreme af, het zal vast een reden hebben met die i ? Ik weet het ook niet hoor, hij bevalt goed. Ik heb er ook niet zoveel verstand van. Hij bevalt wel beter dan wat er standaard op de kindle staat. Hij mailde nog wel dat ik de CharisSILSmCp moest gebruiken en niet die andere. Misschien zit daar nog verschil in met de letter i? Ik heb die zelf niet gedaan omdat het alleen hoofdletters waren.

Ik zal die van jou er ook opzetten, thanks.

Als het niet veel werk is, misschien heb je een keer tijd om die van Jwolf even helemaal goed te maken? Dan kunnen wij die allemaal hier ook gebruiken.

Die van jou bevalt me trouwens beter merk ik nu, die laat ik er zeker op. Kan je er trouwens meer dan 2 van jezelf opzetten? Dat lijstje is bij mij nu namelijk vol (2 rijen van 9 stuks waarvan er 2 door mij opgezet zijn).

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2013 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 17:55:
Hij is wel erg erg secuur tot in het extreme af, het zal vast een reden hebben met die i ? Ik weet het ook niet hoor, hij bevalt goed. Ik heb er ook niet zoveel verstand van. Hij bevalt wel beter dan wat er standaard op de kindle staat. Hij mailde nog wel dat ik de CharisSILSmCp moest gebruiken en niet die andere. Misschien zit daar nog verschil in met de letter i? Ik heb die zelf niet gedaan omdat het alleen hoofdletters waren.
Eerlijk gezegd zou ik het niet weten. Het viel me in elk geval direct op. Als je bijvoorbeeld het woord "his" hebt, dan ziet het er met Charis SIL Modified uit als "h is". (Maar dan iets minder overdreven.) JSWolf heeft naast het dikker maken van het lettertype ook zitten rommelen met het formaat, de line spacing en de kerning, om zoveel mogelijk letters op één scherm te krijgen. Dit heb ik bij "mijn" font niet gedaan.
Ik zal die van jou er ook opzetten, thanks.

Als het niet veel werk is, misschien heb je een keer tijd om die van Jwolf even helemaal goed te maken? Dan kunnen wij die allemaal hier ook gebruiken.
Ik heb er eerlijk gezegd geen verstand van. Ik zou niet weten hoe ik dat moet aanpassen. Ik ben LaTeX gewend, dus ik ben gewend aan een "perfecte" typografie. (Nou ja, ik vind hem perfect.) Het enige dat ik kan, is aan een font zien wat wel goed of niet goed is (in mijn ogen dus), maar ik er niets aan veranderen. Daar mis ik de kennis voor.

Het enige wat ik heb gedaan is een font zoeken dat me goed beviel qua uiterlijk, en dat heb ik met een font-editor steeds een tikkeltje dikker gemaakt totdat ik het prettig lezen vond; ik heb wel gezorgd dat het niet zo dik is dat het "bold" wordt.

Dat DejaVu Serif vergelijkbaar is met Caecilia en Helvetica wat betreft formaat, op dezelfde lettergrootte-instelling, is een kers op de taart; de meeste fonts zijn namelijk toch wel duidelijk kleiner. Verhogen van de lettergrootte op de Kindle is dan niet altijd de oplossing, omdat die vergroting niet lineair is.
Die van jou bevalt me trouwens beter merk ik nu, die laat ik er zeker op. Kan je er trouwens meer dan 2 van jezelf opzetten? Dat lijstje is bij mij nu namelijk vol (2 rijen van 9 stuks waarvan er 2 door mij opgezet zijn).
Bedankt; veel plezier ermee :)

Je kunt er meer fonts op zetten, maar dan valt een deel van het dialoogvenster buiten het scherm. Zolang je nog een randje beschikbaar hebt om spacing en margin te kiezen, is het goed. Als je er dan nog meer op zet, dan kun je die instellingen niet meer bereiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Katsunami op 12-05-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op zondag 12 mei 2013 @ 19:45:
JSWolf heeft naast het dikker maken van het lettertype ook zitten rommelen met het formaat, de line spacing en de kerning, om zoveel mogelijk letters op één scherm te krijgen. Dit heb ik bij "mijn" font niet gedaan.
Lol, dat is exact wat ik verwacht had, dat zou ik 100% zeker van hem verwachten. Hij is heel heel precies daarin, soms tot ergernis van anderen, ik vind het dan ook vreemd dat het met die i zo is, maar ik ga het hem niet vragen omdat ik dan een bulk uitleg krijg en ik eigenlijk gewoon een lettertype leuk vind of niet.

Die van jou bevalt beter vermoed ik, ik ga er eens een paar dagen mee lezen. Maar zo op het eerste gezicht ga ik die standaard gebruiken, mooi werk.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2013 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 21:14:
Lol, dat is exact wat ik verwacht had, dat zou ik 100% zeker van hem verwachten. Hij is heel heel precies daarin, soms tot ergernis van anderen, ik vind het dan ook vreemd dat het met die i zo is, maar ik ga het hem niet vragen omdat ik dan een bulk uitleg krijg en ik eigenlijk gewoon een lettertype leuk vind of niet.
Heh :) Ik heb niet het hele lettertype van begin tot eind bekeken. Die fout gekernde i viel me direct op. Maar wellicht is het bij nieuwere versies gefixt. Ik heb Charis SIL Modified niet meer geprobeerd, omdat ik het met mijn standaard instelling, grootte 4, te klein vind, maar met grootte 5 is het te groot.

Men zou daar bij de Kindle wat aan moeten doen. Soms is een stap tussen een lettertype niet gelijk; bijvoorbeeld 3->4 is veel minder vergroting dan 4->5. Bij sommige lettertypen is er gewoon géén grootte die ik prettig vind; dan zou ik bijvoorbeeld 4,5 moeten hebben.

Er is een hack die dat fixt, maar die werkt niet meer met firmware 5.3.4.
Die van jou bevalt beter vermoed ik, ik ga er eens een paar dagen mee lezen. Maar zo op het eerste gezicht ga ik die standaard gebruiken, mooi werk.
Bedankt, maar je moet wat dat betreft echt bij de DejaVu-ontwerpers zijn :) Ik vond het een mooi lettertype, maar te dun voor de Kindle. Behalve het font een tikkeltje dikker maken heb ik niks ermee gedaan. (En de editor is ondertussen ook alweer verwijderd; ik heb immers geen font-editor nodig...)

Als de Kobo custom fonts ook kan aanpassen in dikte (wat me niet zou verbazen als hij dat NIET kan), dan had ik dit niet eens hoeven doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Katsunami op 12-05-2013 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb liever dat ik mapjes kan plaatsen met de windows verkenner, dat kon een van mijn eerste ereaders en dat was heel handig, nu krijg ik niet eens meer collecties aangemaakt in calibre zonder hack..

Maarja, je kan niet alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Tja. Amazon gaat er niet van uit dat mensen 250, 500 of zelfs meer boeken in een keer willen laden. Ze gaan ervan uit dat die boeken via de reader zelf worden gekocht, met kleine aantallen tegelijk, en dat mensen ze na de aankoop in een collectie stoppen. Voor dat doel werkt het prima.

Zelf heb ik meestal niet heel veel boeken op de reader staan. Meestal 2-3 series, en een stuk of 10 losse boeken voor als ik een pauze in een serie wil. Meestal komt het uit rond de 20 boeken. Dan zit elke serie in een collectie, en de losse boeken zitten in een eigen collectie.

Als alles uit is, dan vervang ik alle boeken op de reader.

=====

Ik heb maar eens een doel gesteld voor 2013, om te blijven lezen. Soms wil ik wel eens stoppen omdat ik andere dingen tussendoor doe. "Boeken per jaar" tellen vind ik onzin. Lord of the Rings bestaat uit 3 boeken, maar Tolkien heeft altijd gezegd dat dit alleen was vanwege handigere publicatie, en dat het eigenlijk één boek in 6 delen was. Er zijn dan ook versies als één boek, en versies in 3 losse boeken. Moet ik het dan als 1 boek, of als 3 boeken tellen? Zelfde met korte verhalen; is een short story van 50 pagina's een "boek", net zoals een pil zoals LotR (~1.400, inclusief aanhangsels), IT (~1.140), of Shogun (~1.125)?

Daarom ben ik voor het aantal pagina's gegaan. Ik heb met "Count Pages" geteld hoeveel pagina's mijn boeken hebben. Als telling heb ik 2400 tekens/pagina genomen, wat het gemiddelde is van de paperbacks die ik hier in de kast heb staan. Ik heb het aantal pagina's van de boeken die ik tot nu toe heb gelezen in 2013 opgeteld (6.673), en gedeeld door het aantal dagen sinds het begin van het jaar (132). Dat komt uit op 50.55 pagina's per dag. Toeval. Met mijn huidige Count Pages instellingen lees ik 25 pagina's per uur (met de default Kindle instelling zijn het er 38), dus ik lees gemiddeld 2 uur per dag. Dat klopt wel, want het past precies in mijn gemiddelde OV-tijd. Nice. Ik heb dus 365 x 50 = 18.250 pagina's als doel gesteld.

Een fantasy pocket is 250 tot 500 pagina's. Laten we zeggen dat het gemiddeld op 375 uitkomt. Dat zijn dan 48-50 boeken per jaar; oftewel ongeveer 1 boek per week. Dat klopt wel ongeveer: Stephen King's IT is hier 1.140 pagina's lang, en het heeft me inderdaad ongeveer 3 weken gekost om te lezen.

Kort gezegd, als ik doorlees zoals ik aan het begin van dit jaar ben begonnen, kom ik op 31 december zo ongeveer in de roos van mijn target uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Katsunami schreef op zondag 12 mei 2013 @ 21:29:
[...]

Heh :) Ik heb niet het hele lettertype van begin tot eind bekeken. Die fout gekernde i viel me direct op. Maar wellicht is het bij nieuwere versies gefixt. Ik heb Charis SIL Modified niet meer geprobeerd, omdat ik het met mijn standaard instelling, grootte 4, te klein vind, maar met grootte 5 is het te groot.

Men zou daar bij de Kindle wat aan moeten doen. Soms is een stap tussen een lettertype niet gelijk; bijvoorbeeld 3->4 is veel minder vergroting dan 4->5. Bij sommige lettertypen is er gewoon géén grootte die ik prettig vind; dan zou ik bijvoorbeeld 4,5 moeten hebben.
Ja, vind ik ook het grootste nadeel aan de Kindle, er zijn eigenlijk van de 8 lettergroottes maar 3 echt nuttig. Nummer 4 is al kinderboeken-grootte, 5 en 6 zijn misschien nog geschikt voor slechtzienden en 7 en 8 zijn wel zo verschrikkelijk groot dat ik me daar echt helemaal geen enkel nut bij voor kan stellen. Als je zó slecht ziet dan is lezen eigenlijk geen reële hobby meer. Standje 8 is een woord of 7 op een bladzijde, dan moet je tienduizenden bladzijden omslaan voor één normaal boek, krijg je er gelijk een RSI-duim bij :)

Ze hadden veel beter de grotere lettertypes onder een 'accessibility' menuutje kunnen stoppen en dan de range van grootte 1 t/m 4 in 8 groottes kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik ben slechtziend; 34% zichtvermogen met bril, maar ik lees vanwege bijziendheid (R -10, L -5) zonder bril, behalve op de computer, waarvoor ik een leesbril gebruik. Dan kan ik me met letterformaten 3 en 4 goed redden, afhankelijk van het basisfirmaat in het boek. Meestal gebruik ik 4, met mijn hierboven geposte "eigen" font. Dat levert een formaat op dat een tikkeltje groter is dan dat in de gemiddelde mass market paperback.

IMHO heb je gelijk: 3 en 4 zijn normale groottes, 2 en 5 kun je gebruiken als je kleine of grote letters wil, en de rest is nutteloos. In geval van 6+ zou ik denk ik liever een TTS-optie hebben, of een braille-reader (als die al bestaan). En er zouden stappen zoals 3,5 moeten zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door Katsunami op 13-05-2013 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 19:32:
De eerste hoes heb ik vandaag binnengekregen. De 2e zal ik wel over een week of 2 a 3 krijgen.
De 2e hoes is niet aangekomen, zo heel vertrouwd is dat ebay adres helaas niet... de hoes zelf is wel prima, maar ik zou voor een nieuwe bestelling niet meer bij deze leverancier gaan shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Na aanschaf van een cover en een sleeve, gebruik ik de Kindle toch zonder bescherming. Zelfs als de Kindle mee gaat naar werk, vervoer ik het in mijn tas zonder iets er om heen. En tot nu toe gaat dat prima! Wel zonde dat ik eerst een cover/sleeve moest aanschaffen om er achter te komen (mocht iemand interesse hebben...).

Dus, zonder bescherming is een Kindle PW heerlijk om te gebruiken, vooral het materiaal op de achterkant is geweldig - niet glad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Kindle DX is nu weer aanwezig in de Amazon winkel! Sinds oktober 2012 was die verdwenen en is opeens weer terug.

Zo'n groot scherm trekt mij eigenlijk wel heel erg. Zijn er hier ook mensen met ervaringen met de DX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 20:33:
Zijn er hier ook mensen met ervaringen met de DX?
Een vriend heeft hem, top ding. Alleen in bed lezen is niet zo fijn omdat hij daarvoor wat te groot is, je kan hem niet fijn met 1 hand vastpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 11:38
Ik ben me aan het oriënteren op mijn eerste e-reader. Na al een boel reviews gelezen te hebben, twijfel ik tussen de Paperwhite en de Kobo Aura HD. Mijn voorkeur gaat uit naar de Kobo, maar ik las dat de woordenboeken op de PW beter zijn en laat ik dat nou net belangrijk vinden.

Kan iemand me adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een engels - engels woordenboek zoekt (amerikaans Engels of UK Engels), dan gaat er niks boven de kindle. Helemaal tof vind ik dat je gewoon woorden kan vertalen naar het Nederlands (via bing haalt hij die info op).

Maar de Aura HD is ook tof, software matig is het iets minder dan de Kindle mijn inziens, maar dat wordt weer goedgemaakt met een groter scherm e.d.

Dus tja, ik zou het ook niet weten, ik zou het ook heel lastig vinden als ik voor die keuze stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Waarom gaat je voorkeur nu uit naar de Kobo? Niet omdat ik dat wel of geen verkeerde keuze vindt, maar dat geeft mij een beter idee waar je voorkeuren qua specs liggen. Ik heb zelf een Kindle thuis en die bevalt mij prima. Goed in afmetingen en gewicht. Service van Amazon is erg goed en omdat ik veel engels lees, is Amazon voor mij ideaal. Ik download heel veel boeken rechstreeks en zet ze later alsnog op mijn pc om de DRM te verwijderen.
Het licht van de PW is egaal en prettig aan de ogen (moet ik er wel bij zeggen dat hij bij mij eigenlijk nooit hoger gaat dat stand 5, omdat ik niet van fel / wit beeld hou).
Wat betreft de woordenboeken: Ik heb alleen de engelse woordenboeken erop staan, maar in mijn amazon library staan er tig die je gratis kan doorsturen. Ik heb ze zelf allemaal verwijderd op een enkeling na (ga Japans of Chinees never nooit gebruiken :+ )

Tja, ik denk eigenlijk dat je met beide niet verkeerd kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:39

Denko

|{ing Øf ßlitz

Zo, ik heb maanden kunnen weerhouden, maar ik krijg net een belletje van een vriend van mij in de states, komt 2e helft juli hier. Of die iets wil meenemen....

Toch maar de paperwhite gezegd. Voor 90 euro kon ik hem niet laten liggen.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:25:
Als je een engels - engels woordenboek zoekt (amerikaans Engels of UK Engels), dan gaat er niks boven de kindle. Helemaal tof vind ik dat je gewoon woorden kan vertalen naar het Nederlands (via bing haalt hij die info op).

Maar de Aura HD is ook tof, software matig is het iets minder dan de Kindle mijn inziens, maar dat wordt weer goedgemaakt met een groter scherm e.d.

Dus tja, ik zou het ook niet weten, ik zou het ook heel lastig vinden als ik voor die keuze stond.
Bedankt voor je razendsnelle antwoord! Het gaat me dan om een engels - engels (UK) woordenboek en een italiaans - engels woordenboek. Ik las dat je op de Kindle met custom-woordenboeken kunt werken, maar ik vraag me af hoe volledig die zijn.

Bedoel je trouwens dat je Bing móet gebruiken om engelse woorden te kunnen vertalen naar het nederlands?
Tweety1 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 07:07:
Waarom gaat je voorkeur nu uit naar de Kobo? Niet omdat ik dat wel of geen verkeerde keuze vindt, maar dat geeft mij een beter idee waar je voorkeuren qua specs liggen. Ik heb zelf een Kindle thuis en die bevalt mij prima. Goed in afmetingen en gewicht. Service van Amazon is erg goed en omdat ik veel engels lees, is Amazon voor mij ideaal. Ik download heel veel boeken rechstreeks en zet ze later alsnog op mijn pc om de DRM te verwijderen.
Het licht van de PW is egaal en prettig aan de ogen (moet ik er wel bij zeggen dat hij bij mij eigenlijk nooit hoger gaat dat stand 5, omdat ik niet van fel / wit beeld hou).
Wat betreft de woordenboeken: Ik heb alleen de engelse woordenboeken erop staan, maar in mijn amazon library staan er tig die je gratis kan doorsturen. Ik heb ze zelf allemaal verwijderd op een enkeling na (ga Japans of Chinees never nooit gebruiken :+ )

Tja, ik denk eigenlijk dat je met beide niet verkeerd kan gaan.
Ook jij bedankt voor je hele snelle antwoord! Mijn voorkeur gaat uit naar de Kobo vanwege het grotere scherm, het feit dat 'ie' ook Epubs leest en de schijnbaar betere verlichting. Weet je toevallig of er ook een goed italiaans - engels of italiaans - nederlands woordenboek beschikbaar is gesteld door Amazon?
Denko schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:01:
Zo, ik heb maanden kunnen weerhouden, maar ik krijg net een belletje van een vriend van mij in de states, komt 2e helft juli hier. Of die iets wil meenemen....

Toch maar de paperwhite gezegd. Voor 90 euro kon ik hem niet laten liggen.
Dat begrijp ik... Goeie deal. Weet je toevallig ook wat je betaalt als je de PW vanuit Nederland bestelt?

[ Voor 11% gewijzigd door Jackssonss op 25-06-2013 15:40 . Reden: Onvolledig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Jackssonss schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 15:36:
Ook jij bedankt voor je hele snelle antwoord! Mijn voorkeur gaat uit naar de Kobo vanwege het grotere scherm, het feit dat 'ie' ook Epubs leest en de schijnbaar betere verlichting. Weet je toevallig of er ook een goed italiaans - engels of italiaans - nederlands woordenboek beschikbaar is gesteld door Amazon?
Ik kan het niet meer met 100% zekerheid zeggen omdat ik ze allemaal uit mijn library heb verwijderd, maar als ik het mij goed herinner zat er ook een italiaans woordenboek tussen. die krijg je gratis bij de aanschaf van de Kindle.

Wat betreft de prijs voor een Kindle PW als je hem in NL besteld. Ik heb er 3 mnd geleden volgens mij ongeveer 150 euro voor betaald incl de importfees. Kan je zo nachecken door op amazon us er 1 in je mandje te gooien. Totale prijs wordt zichtbaar voordat je definitief besteld. Bij Waterstone hebben ze hem ook een tijdje in de verkoop gehad, maar of dat nog steeds zo is weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Bij Waterstones hebben ze een deal met Amazon, het was dus niet iets tijdelijks dat hij er ligt. Daar kun je hem dus inderdaad gewoon halen. Voordeel is dat je hem meteen hebt en dat je met garantie hem zo hebt omgeruild, nadeel is hogere prijs en dat je bij lockscreen Waterstones-logo te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jackssonss schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 15:36:
Ik las dat je op de Kindle met custom-woordenboeken kunt werken, maar ik vraag me af hoe volledig die zijn.
dat kan zeker, ik heb een engels - nederlands woordenboek zo gekocht.
Je kan het beste bij de commentaren op amazon.com lezen hoe het iedereen bevalt, daar kan je vrij goed op afgaan.

Verlichting bij de paperwhite is al erg erg goed, kan me bijna niet voorstellen dat het nog beter kan, het is praktisch perfect. Let vooral bij die andere ereader erop in hoeveel stappen je het kan instellen, hoe meer stappen hoe fijner. Vaak kan je op youtube ook vergelijkingsvideo's vinden tussen de verlichte ereaders, dat geeft je gelijk een goed beeld.

En epub of mobi, dat is echt niet zo boeiend, dat converteer je in een seconde met calibre en calibre ga je vast en zeker toch gebruiken voor je boekencollectie. Als je 100 epubs naar mobi omzet heb je het in een paar minuten klaar (en andersom idem). Dus daar zou ik helemaal niet op letten, je kan beter afgaan op zaken als groter scherm of verlichting, dat is veel essentieler.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 19:22:
En epub of mobi, dat is echt niet zo boeiend, dat converteer je in een seconde met calibre en calibre ga je vast en zeker toch gebruiken voor je boekencollectie. Als je 100 epubs naar mobi omzet heb je het in een paar minuten klaar (en andersom idem). Dus daar zou ik helemaal niet op letten, je kan beter afgaan op zaken als groter scherm of verlichting, dat is veel essentieler.
Eens. Ik vond dit eerst een probleem, omdat ik al een bestaande epub collectie had, maar uiteindelijk heb ik er totaal geen last van om mobi's te vinden of er naar toe te converteren.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Tweety1 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 15:49:
[...]

Ik kan het niet meer met 100% zekerheid zeggen omdat ik ze allemaal uit mijn library heb verwijderd, maar als ik het mij goed herinner zat er ook een italiaans woordenboek tussen. die krijg je gratis bij de aanschaf van de Kindle.

Wat betreft de prijs voor een Kindle PW als je hem in NL besteld. Ik heb er 3 mnd geleden volgens mij ongeveer 150 euro voor betaald incl de importfees. Kan je zo nachecken door op amazon us er 1 in je mandje te gooien. Totale prijs wordt zichtbaar voordat je definitief besteld. Bij Waterstone hebben ze hem ook een tijdje in de verkoop gehad, maar of dat nog steeds zo is weet ik niet
Ik had al geprobeerd om de totaalprijs te bekijken op de manier die je noemt. Echter, dan moet ik eerst een account aanmaken. Daar ben ik niet zo'n voorstander van. Ik zal het straks eens proberen.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 19:22:
[...]

dat kan zeker, ik heb een engels - nederlands woordenboek zo gekocht.
Je kan het beste bij de commentaren op amazon.com lezen hoe het iedereen bevalt, daar kan je vrij goed op afgaan.

Verlichting bij de paperwhite is al erg erg goed, kan me bijna niet voorstellen dat het nog beter kan, het is praktisch perfect. Let vooral bij die andere ereader erop in hoeveel stappen je het kan instellen, hoe meer stappen hoe fijner. Vaak kan je op youtube ook vergelijkingsvideo's vinden tussen de verlichte ereaders, dat geeft je gelijk een goed beeld.

Ik zie dat ik Kindle typte, maar ik bedoelde custom-woordenboeken op de Kobo Aura HD.

De schermverlichting zou op de PW niet egaal zijn en je kunt de verlichting op de Aura HD uitschakelen. Bedankt voor je tips.

Ik ga vanmiddag eens kijken naar de Aura HD. Ik heb hem namelijk nog niet 'live' gezien. Dan kijk ik ook gelijk naar de woordenboeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
- Ik heb ff in mijn order history gekeken en de totale prijs was 193 Dollar incl import fees. Ik heb een hoes later seperaat aangeschaft dus dit is de prijs voor alleen de PW

- Verlichting is prima op mijn PW en heb geen klachten over het niet egaal zijn.

- Verlichting kan op 0 gezet worden dus dat is uit ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Miss_80 op 26-06-2013 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jackssonss schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:07:
De schermverlichting zou op de PW niet egaal zijn en je kunt de verlichting op de Aura HD uitschakelen.

Ik ga vanmiddag eens kijken naar de Aura HD. Ik heb hem namelijk nog niet 'live' gezien. Dan kijk ik ook gelijk naar de woordenboeken.
Ben wel benieuwd naar de Aura HD. De verlichting van de Paperwhite is gelijk aan die van de Aura als hij aanstaat voor gebruik in het donker, met minimale verlichting is de Aura HD kennelijk wat beter, al vind ik de paperwhite al fantastisch (al storen sommige mensen zich eraan dat de verlichting van onderen komt). Is denk ik vooral iets wat je moet testen.

Hier een leuke test tussen de twee readers, al komt de tester er ook niet uit welke nu beter is. Ze hebben allebei een berg voordelen en eigenlijk moeten ze samen 1 nieuwe ereader worden die 100% perfect is:

http://blog.the-ebook-rea...-comparison-review-video/

Dus succes met je keuze , ben blij dat ik hem niet hoef te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Tweety1 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:05:
- Ik heb ff in mijn order history gekeken en de totale prijs was 193 Dollar incl import fees. Ik heb een hoes later seperaat aangeschaft dus dit is de prijs voor alleen de PW

- Verlichting is prima op mijn PW en heb geen klachten over het niet egaal zijn.

Ik heb een account angemaakt en de PW kost €154,16 inclusief invoerrechten. In dollars inderdaad 193.

Ik las dat de verlichting op de PW niet uitgezet kan worden. Dat is dus niet waar?!

De Kobo Aura HD wilde ik bij BCC bekijken, maar dat ging niet door omdat de BCC is verhuisd... :|
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:28:
[...]

Ben wel benieuwd naar de Aura HD. De verlichting van de Paperwhite is gelijk aan die van de Aura als hij aanstaat voor gebruik in het donker, met minimale verlichting is de Aura HD kennelijk wat beter, al vind ik de paperwhite al fantastisch (al storen sommige mensen zich eraan dat de verlichting van onderen komt). Is denk ik vooral iets wat je moet testen.

Hier een leuke test tussen de twee readers, al komt de tester er ook niet uit welke nu beter is. Ze hebben allebei een berg voordelen en eigenlijk moeten ze samen 1 nieuwe ereader worden die 100% perfect is:

http://blog.the-ebook-rea...-comparison-review-video/

Dus succes met je keuze , ben blij dat ik hem niet hoef te maken :P
Interessante review. De marges lijken inderdaad vreemd op de Kobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tweety1 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:05:
Dat is niet helemaal uit. Moet je maar eens in een donkere kamer gaan zitten, er wordt nog wel wat licht afgegeven.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is geen praktisch voordeel om de verlichting uit te zetten, dus waarom zou je dat willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
gambieter schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:49:
[...]

Dat is niet helemaal uit. Moet je maar eens in een donkere kamer gaan zitten, er wordt nog wel wat licht afgegeven.
Hmm,, zou kunnen. Ik heb alleen een tijdje geleden gehad dat de verlichting uberhaupt niet aan wou en toen zag ik toch echt geen sikkepit in bed :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 07:34:
Er is geen praktisch voordeel om de verlichting uit te zetten, dus waarom zou je dat willen?
Wat nou als je stiekem een vies boekje wil lezen? ;)

Volgens mij las ik ergens dat als er geen verlichting nodig is, dat het dan prettiger leest als de verlichting helemaal uitgeschakeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jackssonss schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:34:
Volgens mij las ik ergens dat als er geen verlichting nodig is, dat het dan prettiger leest als de verlichting helemaal uitgeschakeld is.
Ik denk dat dit niet klopt, ik lees eigenlijk altijd met verlichting aan, dat zorgt er overdag ook voor dat het papier wit is en niet grijs. Maar dat kan goed een persoonlijke voorkeur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:27:
[...]

Ik denk dat dit niet klopt, ik lees eigenlijk altijd met verlichting aan, dat zorgt er overdag ook voor dat het papier wit is en niet grijs. Maar dat kan goed een persoonlijke voorkeur zijn.
Ik begin steeds meer te neigen naar de PW. Heb je toevallig ook de originele cover? Zo ja, hoe bevalt die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze "originele" cover:

Bevalt prima. Ik ga er wellicht nog eentje kopen in een andere kleur (heb nu oranje, maar zoek wat afwisseling). Werkt uitstekend met aan/uit systeem van de Kindle.

Hij lijkt ook voor 95% op de originele, zit prima in elkaar. Lees er nu al een tijdje mee en bevalt elke dag nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:57:
Ik heb deze "originele" cover:

Bevalt prima. Ik ga er wellicht nog eentje kopen in een andere kleur (heb nu oranje, maar zoek wat afwisseling). Werkt uitstekend met aan/uit systeem van de Kindle.

Hij lijkt ook voor 95% op de originele, zit prima in elkaar. Lees er nu al een tijdje mee en bevalt elke dag nog.
De prijs is wel erg 'origineel'. De originele is echt leder. Hoe voelt die van jou aan?

Overigens bedankt voor al je reacties.
Pagina: 1 ... 12 ... 22 Laatste

Let op:
Voor vragen omtrent het importeren, aankopen of naar Nederland verschepen van de Kindle kun je terecht in Shopping Forum.