Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stand 10 in het donker bevalt me wel, ik vind het persoonlijk alleen wat zonde om mijn kindle non touch te vervangen, die doet het met een leeslampje erbij ook prima (al heb ik liever geen lampje extra).

Mooie review met die foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Katsunami schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 18:21:
[...]

Graag gedaan. De heldere puntjes en donkerdere vlekjes daartussen zijn onderaan het best te zien op de plaatjes in het donker, stand 5-10. Ook op 13 zijn ze nog te zien. De foto's laten een (minimale) bleeding/helderheid linksonder zien. Dat klopt inderdaad, daar heeft mijn Kindle last van (eigenlijk alleen in het stinkdonker te zien).
Heb er net ook 2 gekocht (ook cadeautje voor gf) en die van mij heeft net als die van jou linksonderin last van bleeding. Dit is echter ook goed te zien in een "normaal" verlichte kamer (lees: kunstmatig licht) en al vanaf standje 4. Jij zegt dat je het alleen in stikdonker kunt zien. Is dat overdrijven of is het echt alleen dan normaal waarneembaar? Anders ga ik er toch even mee terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 18:01:
Thijs21: Misschien is het handig als je even een foto maakt van de foutmelding en die plaatst. Misschien is het een "speciale" versie van Angry Birds; waarvoor je (ook) aangemeld moet zijn bij de Amazon Market? Volgens mij gebruikt de Kindle Fire HD niet standaard Google Play.
Dank je voor je reactie. We hebben hoop dat we het lek boven hebben. Iets met creditcard gegevens die uit de UK moeten komen, omdat ik hem daar al had aangemeld. Zoiets.
Lukt het niet, dan meld ik me...heb even vierkante ogen..

Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Katsunami schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 18:01:
Hierbij de foto's die ik eerder vandaag beloofde. Let wel: de foto's zijn gemaakt met een volledig handmatige camera met een manual focus f/2 lens. Het is niet de bedoeling om de Kindle op scherpte te kunnen beoordelen, want de allerkleinste trilling (en het verkleinen van de plaatjes) levert al minder scherpte op. Net realiseer ik me dat de witbalans nog automatisch stond, dus de kleuren kunnen ook een tikje per foto verschillen.
Bedankt Katsunami!!!

Het ziet er inderdaad helemaal niet irritant uit, die 'vlekjes', het doet me inderdaad denken aan de donkere hoekjes op een TN paneel zoals je al zei. Maar die uitgebreide foto's laten heel precies zien hoe het scherm zich gedraagt op verschillende standen.

De hoogste standen lijken me ook niks, nee... Een beetje te veel het 'tablet' effect.

Ik denk dat ik er maar een ga bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-07 20:41

MDF

Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 20:55:
[...]

Heb er net ook 2 gekocht (ook cadeautje voor gf) en die van mij heeft net als die van jou linksonderin last van bleeding. Dit is echter ook goed te zien in een "normaal" verlichte kamer (lees: kunstmatig licht) en al vanaf standje 4. Jij zegt dat je het alleen in stikdonker kunt zien. Is dat overdrijven of is het echt alleen dan normaal waarneembaar? Anders ga ik er toch even mee terug.
Mag ik vragen waar je deze gekocht heb dan, dat je zegt dat je er anders even mee terug gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

MDF schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 23:04:
[...]

Mag ik vragen waar je deze gekocht heb dan, dat je zegt dat je er anders even mee terug gaat.
Waterstones in Amsterdam. Daar liggen ze gewoon ruim voorradig in de winkel :)

Is kennelijk al sinds oktober zo, maar ik wist het ook pas sinds een paar dagen. Hij kost daar wel EUR 169,-.Ik ken echter niemand in Duitsland en als je hem via VS haalt, dan scheelt het niet heel veel in prijs als je shipping, invoerrechten en BTW meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

GF eeft de hare nu ook opengemaakt. Gek genoeg lijkt mijn scherm gelig als ik hem vergelijk met die van haar (beide op felste stand), maar zij heeft weer een soort hot pixel.

Iemand idee hoe je zo'n hotpixel weg kunt krijgen?

Update: vanmiddag teruggeweest en hij werd direct omgeruild voor een nieuwe. In de winkel halen is dus misschien wat duurder, maar dat is dan wel weer heel fijn dat je hem gewoon bijna om de hoek kunt omruilen als er wat mis is :) /Update

Gek trouwens dat er zoveel onderling verschil zit tussen de PW's. Lijkt echt alsof ze beiden een geheel andere ledjes gebruiken.

Trouwens wat anders: ik hoor dat het scherm van de Kindle nogal gevoelig is voor druk, dus als ik hem in mijn tas vervoer wil ik er wel een hoesje / cover voor hebben. Amazon heeft zelf een heel fraai hoesje voor de PW, maar die dingen zijn (vind ik) onevenredig duur. Meestal zie je dat er wel andere bedrijven zijn (bv Geckocovers) die zelfde soort hoesjes maken. Zo'n PW-hoes heb ik echter nog niet gevonden.

Iemand nog tips waar ik goede en betaalbare PW-cover kan vinden? Of zal ik gewoon een imitatie van Ebay halen? Zie daar bv deze: http://www.ebay.com/itm/U...olios&hash=item337e9aa7eb

Iemand daar ervaring mee?

[ Voor 98% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 31-12-2012 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-11-2022
Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 23:53:

Trouwens wat anders: ik hoor dat het scherm van de Kindle nogal gevoelig is voor druk, dus als ik hem in mijn tas vervoer wil ik er wel een hoesje / cover voor hebben. Amazon heeft zelf een heel fraai hoesje voor de PW, maar die dingen zijn (vind ik) onevenredig duur. Meestal zie je dat er wel andere bedrijven zijn (bv Geckocovers) die zelfde soort hoesjes maken. Zo'n PW-hoes heb ik echter nog niet gevonden.

Iemand nog tips waar ik goede en betaalbare PW-cover kan vinden? Of zal ik gewoon een imitatie van Ebay halen? Zie daar bv deze: http://www.ebay.com/itm/U...olios&hash=item337e9aa7eb

Iemand daar ervaring mee?
Na mijn niet zo fijne ervaring met een razend onstabiele en telkens vastlopende Kobo Glo heb ik nu ook een PW weten te scoren.
Gelukkig geen kleurvlekken, dode pixels of bleeding, mijn scherm is helemaal goed, geloof ik.
Het is een verademing na de Glo, alles gaat razendsnel, zoekfunctie, lettertype veranderen, een boek lezen (!), het kan allemaal zonder haperen of bevriezen. Net als mijn oude Kindle Keyboard, maar dan lichter, beter en met lampje. Helemaal blij.
De grijzige vlekjes onderin het scherm heb ik wel, maar die had de Glo ook. Ik vind ze persoonlijk niet storend. Het is honderd keer beter dan opzetlampjes.

Op mobileread in het Kindle-forum staat trouwens een hele tread met allerlei goedkope alternatieven voor de mooie maar dure Amazon-covers: 'Slim Paperwhite case alternative' (Ik weet niet of ik hier een link naar een ander forum mag plaatsen.
Zelf heb ik vandaag deze binnengekregen, en die is echt heel mooi voor dat geld: http://www.ebay.co.uk/itm...ageName=ADME:L:OC:NL:3160
Een variant van jouw link (zelfde merk). strakke cover, heel dun, met sleepfunctie en past als een bus. Aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-10 13:24
Fikkie schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:52:
[...]

Na mijn niet zo fijne ervaring met een razend onstabiele en telkens vastlopende Kobo Glo heb ik nu ook een PW weten te scoren.
Gelukkig geen kleurvlekken, dode pixels of bleeding, mijn scherm is helemaal goed, geloof ik.
Het is een verademing na de Glo, alles gaat razendsnel, zoekfunctie, lettertype veranderen, een boek lezen (!), het kan allemaal zonder haperen of bevriezen. Net als mijn oude Kindle Keyboard, maar dan lichter, beter en met lampje. Helemaal blij.
De grijzige vlekjes onderin het scherm heb ik wel, maar die had de Glo ook. Ik vind ze persoonlijk niet storend. Het is honderd keer beter dan opzetlampjes.
Aanrader.
Heb geen PW om het te vergelijken maar na de laatste update is de Glo wel stukken sneller. Dat zoeken in de shop gaat niet heel snel maar het lettertype veranderen van een 4000 pagina boek gebeurt in minder dan 5 sec. Ook het aanraken om de volgende pagina te bekijken gaat nu beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb de onbestaande hoes voor mijn Kindle, en de grote versie voor mijn tablet. Is gemaakt van neopreenschuim. Ik, en nog 4 familieleden en kennissen die deze hebben zijn er heel tevreden over.

http://www.ebay.co.uk/itm...Other&hash=item519e263819

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

[b]Fikkie schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 16:52

Op mobileread in het Kindle-forum staat trouwens een hele tread met allerlei goedkope alternatieven voor de mooie maar dure Amazon-covers: 'Slim Paperwhite case alternative' (Ik weet niet of ik hier een link naar een ander forum mag plaatsen.
Zelf heb ik vandaag deze binnengekregen, en die is echt heel mooi voor dat geld: http://www.ebay.co.uk/itm...ageName=ADME:L:OC:NL:3160
Een variant van jouw link (zelfde merk). strakke cover, heel dun, met sleepfunctie en past als een bus. Aanrader.
Thx voor de tip :)

Gaat die cover er trouwens ook maakelijk op en af? Denk dat als die thuis ligt ik hem ws vooral zonder cover zal hebben rondslingeren, maar als ik op reis ga dat ik de cover erop doe.

Zal dat topic op mobileread ook eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 21:24
Ik heb deze voor 5 euro van de hema, voor als hij in een tas gaat. In mijn binnenzak en thuis gebruik ik hem zonder hoesje.
http://imageshack.us/photo/my-images/20/p1000607a.jpg/

[ Voor 32% gewijzigd door FrankRicard op 05-01-2013 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Begreep juist dat scherm erg gevoelig zou zijn voor druk. Dan biedt zo'N neopreen hoesje toch weinig bescherming?

Zit zelf nu over deze na te denken:

http://www.ebay.co.uk/itm...&var=&hash=item3a7c6d899e

Die lijkt heel erg op het origineel :)

Vraag me alleen afhoe fijn hij in en uit het hoesje gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
De hoes die ik postte heeft impact foam aan de binnenkant. Dat zou voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie
Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 10:20:
[...]

Gaat die cover er trouwens ook maakelijk op en af? Denk dat als die thuis ligt ik hem ws vooral zonder cover zal hebben rondslingeren, maar als ik op reis ga dat ik de cover erop doe.

Zal dat topic op mobileread ook eens bekijken.
Nee, hij zit er best wel muurvast omheen. Ik moest echt wrikken om hem er weer uit te krijgen. Op Mobileread zijn ze met aardappelschilmesjes in de weer om een hoekje uit te schrapen, en dan schijnt hij er makkelijker in en uit te gaan, maar dat vind ik zelf nogal gedoe eigenlijk.
Het hoesje is zo klein, licht en dun dan ik zelf eigenlijk geen reden zie om hem er thuis af te halen. Het spul aan de binnenkant houdt ook wel lekker vast. Maar als je hem vaak in en uit de hoes haalt, zou ik een ander type hoes nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dat las ik ook ja, maar er zijn ook gebruikers met een iets andere versie die daar geen last van heeft. De variant die ik als laatste postte, lijkt nog meer op de de originele Amazon cover dan de anderen en het is dus afwachten wat de pasvorm daarvan is.

Dacht zelf dat ik hem er wel regelmatig af zou halen, omdat een hoesje lijkt mij minder prettig leest. Maar die ervaring heb jij dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie
Oscar Mopperkont schreef op maandag 07 januari 2013 @ 10:16:

Dacht zelf dat ik hem er wel regelmatig af zou halen, omdat een hoesje lijkt mij minder prettig leest. Maar die ervaring heb jij dus niet?
Nee hoor, ik lees plezierig en comfortabel met hoesje en al. Helemaal geen last van.
Nou ben ik ook niet de meest handige persoon ter wereld, dus een beetje extra bescherming tegen vallen en omgestoten koffiekoppen is voor mij geen overbodige luxe.
Voor mijn oude Kindle had ik zo'n hoes: http://tuff-luv.com/multi...r-for-kindle-3-black.html
Dat was een soort van harnas waar hij wel makkelijk in en uit kon. Zoiets is er ook voor de paperwhite, uitstekende bescherming, maar het wordt nogal een fors pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op zondag 06 januari 2013 @ 16:32:
Begreep juist dat scherm erg gevoelig zou zijn voor druk. Dan biedt zo'N neopreen hoesje toch weinig bescherming?

Zit zelf nu over deze na te denken:

http://www.ebay.co.uk/itm...&var=&hash=item3a7c6d899e

Die lijkt heel erg op het origineel :)

Vraag me alleen afhoe fijn hij in en uit het hoesje gaat.
Heb je deze nog besteld? Bevalt hij? :)

Ik zit qua "use case" redelijk op één lijn met wat jij post. Thuis zal ik hem zonder hoes gebruiken, op reis - in de backpack - met hoes.

[ Voor 10% gewijzigd door MrAcid op 23-01-2013 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wordt helaas alleen naar UK verstuurd... (en ik schrijf dit vreemd genoeg terwijl ik in Londen ben. Alleen niet aan gedacht om hem dab tijdig te bestellen en naar mijn verblijfadres te laten sturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Vandaag heb ik de pocket er eens bij gepakt, van het boek dat ik aan het lezen ben.

- Papier is grijzig.
- Letters zijn dunner dan Caecillia, en van ongeveer formaat 3.
- ik kan de letters niet groter maken (soms gebruik ik 3, soms 4; mijn zichtvermogen fluctueert een beetje, maar dat is een apart verhaal).
- De letters zijn wat "uitgelopen".
- De rug van het boek dreigt altijd te knappen.
- Kan niet met één hand lezen en bladeren; boek wil dichtklappen.
- Klapt dicht als ik het boek neer leg.
- Geen licht (eindelijk een front light in de Kindle....).

Ik kan niet meer zonder e-reader. En dat terwijl ik mijn Cybook Gen3 uit 2007/2008 na een maand heb verkocht omdat het me niet beviel. We zijn qua hardware en beschikbaarheid van boeken ver gekomen in die 4-5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Finally!!! De PW nu ook voor Nederland te bestellen. Maar wel prijzig :/ voor 150 euro incl import fees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Zit wel de verzending al in, en dat is in de Duitse prijs niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Katsunami schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 18:19:
Zit wel de verzending al in, en dat is in de Duitse prijs niet het geval.
Yep, das waar en het is nog iets goedkoper dan kopen in Amsterdam. Het is wel een type waar ik geld voor zou willen betalen. Het licht is echt een zinvolle toevoeging :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Hmm nu beslissen of ik bij mijn Kobo Glo blijf of toch overstap naar de Paperwhite...oh wat een beslissing..zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:37:
Wordt helaas alleen naar UK verstuurd... (en ik schrijf dit vreemd genoeg terwijl ik in Londen ben. Alleen niet aan gedacht om hem dab tijdig te bestellen en naar mijn verblijfadres te laten sturen).
Je kan hem ook gewoon bij de PC World en Currys/Dixons halen daar voor 109 pond :) Die Dixons winkels zitten trouwens ook op sommige vliegvelden dus als je geen kans krijgt naar de winkel te gaan kan je hem wellicht nog meepakken op de terugweg met wat korting als je geluk hebt.

[ Voor 33% gewijzigd door GekkePrutser op 24-01-2013 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

PW zelf had ik al gekocht bij Waterstones in NL. Ik had het over een case van Ebay die enkel naar de UK wordt verzonden.

Deze dus: http://www.ebay.co.uk/itm...&var=&hash=item3a7c6d899e

[ Voor 45% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 24-01-2013 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 10:59

alwinus

Tweaked

Gisteravond in bed wat gelezen met de nieuwe paperwhite. Toch DE lakmoesproef :). Standje 1 was voor mij meer dan genoeg in een totaal verduisterde kamer :) Toch even wennen dat er licht komt van je e-reader. Letters zijn mooi scherp ten opzichte van mijn Kindle 3 (en daar was ik al heel tevreden over).

Ik vind de ietwat donkere vlekjes helemaal aan de onderkant niet storend. Overdag op stand 11/12 zie je die eigenlijk niet. Het licht is niet superegaal maar dat valt eigenlijk alleen op in een totale donkere kamer. Het enige waar ik wat minder blij mee ben is wat lightbleeding linksonder in het scherm. Als het licht op stand 11/12 staat, zie ik niet de lichtjes onderin het scherm (nu op kantoor met tl-verlichting en donker buiten) maar wel de lightbleeding linksonder/zijkant van het scherm. Dat is wel jammer, anders zou je niet zeggen dat de verlichting aan is maar het scherm is dan wel mooi helder.

Verder zit er een soort lichtpuntje, ook linksonder in het scherm maar die is alleen zichtbaar als je er vrij schuin op kijkt en in de normale leesstand heb je daar geen last van. Bij mij zit er een stofje in het scherm, wederom linksonder. Irritant als je die eenmaal gezien hebt. Elke keer als ik bij de laatste regel kom ga ik op het stofje letten :p

Ik heb het idee dat ik wat meer lightbleeding linksonder heb dan Katsunami. Maar dat is moeilijk te zien en vergelijken op foto's. Ik zal kijken of ik er een goede foto van kan maken. Nu heb ik last van de tl-verlichting recht boven me. Die weerspiegelt wat in het scherm.

Redelijk tevreden met de Paperwhite. Ik weet niet of ik deze houd of laat omruilen door Amazon. Maar goed dan kan je dus ook een slechtere krijgen.....want groene/ roze vlekken heb ik eigenlijk niet, licht is vrij egaal. Alleen als ik er een foto van maak lijkt er een groen/waas waas over het scherm te liggen maar dat ligt meer aan de telefooncamera. Want in het eggie zie ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Ik was eerst van plan om ook de Paperwhite te bestellen toen ik hoorde dat hij voor Nederland nu ook uit was. Maar heb toch besloten voorlopig maar te wachten. Ik heb mijn Kobo Glo en die bevalt goed en als ik mijn kindle boeken wil lezen doe ik dat wel op mijn iPad voorlopig. Hij lijkt me wel heel mooi, maar hoor toch nog teveel klachten over het scherm om het risico te gaan lopen om hem terug te moeten gaan sturen.
Misschien koop ik hem ooit, als Amazon naar Nederland komt en hopelijk iDeal als betaal optie gaat hanteren..want dat vindt ik momenteel weer voordeel van Kobo, dat ik gewoon met iDeal kan betalen en niet weer een prepaid credit voucher hoef te kopen en om te wisselen voor een kado kaart zoals ik bij amazon altijd deed de laatste tijd. Plus moet eerlijk zeggen, Amazon is tegenwoordig echt niet meer de goedkoopste op gebied van e-boeken. Ben wat dat betreft heel wat meer gaan rond-shoppen om prijzen te vergelijken.

Maar ben benieuwd als meer mensen de Paperwhite krijgen om hun reviews te lezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Tja. In mijn ogen moeten de meeste "schermklagers" eens een half jaartje in Afrika gaan wonen ofzo. Van alles wat ik MobileRead zie langskomen, kan ik 9 op de 10 gevallen gewoon afdoen als "zeiken". IMHO.

De Kindle maakt gebruik van indirect licht. Dat krijg je nooit helemaal egaal. Ooit een "leeslampje" gezien, waar mensen tientallen jaren mee hebben gewerkt? Knalhelder aan de bovenkant, stikdonker aan de onderkant met een dikke vette hotspot in het midden. De Kindle Paperwhite is helderder en egaler dan welke leeslamp dan ook.

Zolang enige oneffenheid (zoals in mijn foto's) niet tè erg is en het scherm niet allerlei rare kleuren vertoont (want het mijne dus niet doet, en ik ook niet terug zie in de schermen van de meeste klagers), dan is het wat mij betreft prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wat wel gek is bij de PWs is dat er soms significant verschil zit in de egaalheid en de kleur van de gebruikte LEDjes. Dit weet ik omdat ik er 2 tegelijk had gekocht bij Waterstones. Daarvan had ik er overigens 1 teruggebracht omdat er een soort "hotpixel" op zat. Die is per direct omgeruild.

Verder sluit ik me aan bij Katsunami: gewoon niet al te moeilijk doen en accepteren dat het niet perfect is. De mensen die klagen, hebben hem vaak al meerdere keren omgeruild. Die weigeren te accepteren dat hij gewoon niet zo egaal is verlicht als in de reclame-uitingen.

Tot slot: ik begrijp van vrienden die ooit een Kindle in VS hebben gekocht, dat Amazon totaal niet moeilijk doet over omruilen, ook als je al in NL zit. Daar zou ik me dus ook niet al te druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Heeft iemand al ontdekt hoe je eenvoudig de "achterkant" van een boek kunt lezen op de Paperwhite? Dus even een korte impressie waar het boek over gaat.

Terwijl ik bovenstaande typte nog even zitten Googlen - en het kan als je Calibre gebruikt.

http://manual.calibre-ebook.com/conversion.html#id8 zie: Insert metadata as page at start of book.

Handig in combinatie met de Bol.com plugin: http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=139472

[ Voor 5% gewijzigd door MrAcid op 29-01-2013 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie
Hier inmiddels ook twee PW's in huis (zo goed beviel de eerste) en de ene is inderdaad iets geliger/warmer dan de andere. Ze zijn allebei helemaal goed. Scherm mooi egaal en geen lichtlekjes. Beide van Waterstones.

Als je een Glo hebt die geen kuren vertoont (zoals het rampenexemplaar dat ik had) is er niet echt een reden om over te stappen. De schermen zijn van vergelijkbare kwaliteit, allebei mooi egaal met wat grijze schaduwen onderin vanwege de ledjes.
Het enige dat de Kindle echt voorheeft op de Glo is dat het licht veel zachter kan. In een donkere ruimte is de laagste stand van de Glo nog steeds onaangenaam fel aan je ogen.

Ze hebben allebei een paar kleine voordeeltjes, en het ligt een beetje aan jezelf hoe belangrijk je die vindt:

Kobo Glo
- Uitbreidbaar geheugen
- Meer instelmogelijkheden voor contrast en lettertype
- Epub misschien handiger als je veel Nederlands leest
- Meer personalisatiemogelijkheden

Kindle
- Landscapemode aanwezig
- Rand is veel minder gevoelig voor vette vingers (ik had een zwarte kobo)
- Meer accessoires en hoesjes
- Iets eenvoudigere maar stabielere software
- Licht kan veel zachter

Ik doe verder geen uitspraken over het functioneren van bijv. het touchscreen, want mijn Glo was denk ik niet representatief.
Als je een Kobo hebt die helemaal goed is vraag ik me af of je veel opschiet met een Kindle.
Al zou ik mijn Kindle never nooit meer willen ruilen tegen een goed exemplaar van de Kobo, dat moet ik wel eerlijk zeggen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Enige reden om een kindle te nemen over mijn Kobo is net wat je zegt het simpelere software..vindt bookshelves maken op de Kobo niet echt lekker werken, met sideloaded boeken maakt hij af en toe dubbele boekplanken aan. .

Vindt collecties maken op de kindle gewoon makkelijker.

Heb zelf gelukkig tot nu toe weinig problemen met mijn Kobo..scherm is goed, lees nooit in compleet donker dus van te hoge licht instelling geen last dus ik zing het nog even uit voor een tijdje, al is de verleiding groot, heel groot vooral omdat ik nu weet dat de PW ook cover view heeft. Alleen jammer dat ze de manier van Kobo screensaver niet handhaven, vindt het wel leuk als hij in slaapstand gaat de cover te zien van je huidige of laatst gelezen boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Waar gebruiken jullie die collections voor? Ik heb daar nog niet echt een use-case voor gevonden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
In het stikdonker lezen vind ik niet prettig omdat de Kindle dan "tablet-ificeert" (uh, ja :P) qua scherm. Er is dan geen verschil tussen mijn tablet en de Kindle. In het donker lezen met alleen een leeslamp, of TV kijken in het donker vind ik ook niet prettig. Ik gebruik de verlichting van de Kindle het liefst om het omgevingslicht aan te vullen of om hem witter te maken (en zo het contrast te verhogen).

Ik denk erover om de "nock-off cover" te halen in het bruin; de "echte" versie heeft een gekleurde rand, de nock-off niet. Op MobileRead in de draad die over deze cover gaan staan een paar foto's van de bruine. Het is de eerste keer dat iets anders dan zwart, grijs of antraciet me aanspreekt wat betreft covers.

Tevens denk ik nog over deze, omdat die een magneetsluiting heeft. (De nock-off versie met magneet vind ik niet mooi.) Iemand ervaring met deze?

http://tinyurl.com/aejg3xd

Ik heb al een sleeve van impact foam, met rits, waarover ik tevreden ben, maar ik wil toch nog wel eens een boek-cover proberen. Misschien koop ik ze wel beiden. (In Engeland, voor €15 inclusief verzending. Wil niet 3-6 weken moeten wachten.)

Tevens heb ik wat plaatsen gevonden die custom covers maken, maat die werken allemaal met elastiek de hoeken en een rubberen "dichthoudband", en dat vind ik zeer lelijk.

MrAcid: een Collection is gewoon een verzameling. Je kunt zo boeken indelen. Een boek kan in meerdere collections tegelijk zitten. Echter, IMHO, is de Kindle niet geschikt voor meer dan 10 boeken tegelijk. Te traag, en te beperkt, zowel qua indelings- als zoekmogelijkheden. En met te weinig geheugen.

[ Voor 17% gewijzigd door Katsunami op 29-01-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie
Voor mij is het lezen in het donker juist wel heel belangrijk. In bed en in 's nachts in het vliegtuig, zodat niemand last heeft van mijn licht, en om buiten in het donker te kunnen lezen.
In het stikdonker heb ik licht op de laagste stand staan (1), dat is erg rustig aan je ogen en niet te vergelijken met een tablet. De laagste stand van de Glo is ongeveer stand 10 (van 22) van de Kindle, dus dat maakt heel veer verschil, veel te fel.
Met omgevingslicht leest inderdaad het prettigst, maar het is fijn dat dit kan en het is een enorme vooruitgang naast de klemlampjes van vroeger.

Ik heb zo'n nepcover http://www.ebay.co.uk/itm...ageName=ADME:L:OC:NL:3160. Past als een bus en heel behoorlijke kwaliteit voor dat geld.

[ Voor 7% gewijzigd door Fikkie op 29-01-2013 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Op stand 1 zie ik nauwelijks letters :X Waarom zou je *buiten* in het donker willen lezen?

Die link lijkt overigens niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie
Katsunami schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:37:
Op stand 1 zie ik nauwelijks letters :X Waarom zou je *buiten* in het donker willen lezen?

Die link lijkt overigens niet te werken.
Je hebt gelijk, link is aangepast.

Ik kan prima lezen met stand 1 als het helemaal donker is. Maar zet hem rustig op stand 2 hoor >:)

En waarom ik buiten in het donker zou willen lezen? Camping, op de bus wachten, geen licht op het balkon/voor de deur en toch lekker buiten willen zitten? Zeg maar al die gelegenheden waarbij je er vroeger een lampje op klikte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrAcid schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:20:
Waar gebruiken jullie die collections voor? Ik heb daar nog niet echt een use-case voor gevonden namelijk.
Die gebruik ik om mijn 3 woordenboeken in 1 mapje te zetten.

Voorheen had ik deze collections: fantasy, sf, alternate history, thriller etc. , maar ik heb nu mijn eigen boekenservertje gebouwd en ik download via de experimentele browser nu boeken van mijn server en die kan veel meer dan collections aankunnen, dus is handiger.

Maar ik heb zo nog steeds mijn woordenboeken in de collection woordenboeken, scheelt toch weer 2 posities op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

MrAcid schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:20:
Als ik meerdere boeken van een auteur heb bijvoorbeeld of als ik een serie aan het lezen ben. Of om de gratis boeken uit elkaar te houden met mijn betaalde boeken.

En ik maak meestal een boekenplank/collectie aan voor de boeken die ik op dat moment aan het lezen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:03
PaperWhite
WOOHOOO

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:32

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Gister ook besteld bij Amazon, maar mijn paperwhite heeft een estimated delivery date van 6-7 feb :(.
Heb nog wel zo een trial op Prime genomen voor snellere shipping! :P

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Is er eigenlijk ondertussen een manier beschikbaar om een Nederlands woordenboek op de Kindle te krijgen?

En ik durf het bijna niet te vragen, maar: Heeft de Kobo Glo die mogelijkheid wel? (NL GUI en woordenboek.) Die reader lijkt ook veel meer opties te hebben dan de Kindle. Nederlands is voor mij niet nodig, maar voor sommige mensen hier was het handig geweest; die gebruiken nu Duits. Zelf had ik wel graag (veel) meer opties gehad Seat betreft lettertypen, zonder te hoeven hacken en jailbreaken....

Maar ja, die legendarische Kindle support.... Oneindig omruilen. Soms zelfs vervangen bij defect door eigen schuld, of vervangen tegen een nieuwe voor 50% van de prijs zelfs als de defecte 3 jaar oud is. Ik hoop dat ik dat geluk ook heb, mocht het ooit nodig zijn. Al zullen ze wel zien dat, hoewel ik veel bij Amazon.co.uk koop, het nooit ebooks zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Volgens mij is een nederlands woordenboek wel mogelijk. Ik moet dat nog even uitzoeken. Heb het nooit nodig gehad. Het engelse woordenboek voldeed meestal wel om een woord uit te leggen. Wat nu wel kan is een online vertaling (als je verbonden bent met wifi). Maar dat zijn iets teveel stappen :p

edit: Het is mogelijk. Alleen is het probleem om een goed woordenboek te vinden die werkt. :p Ik heb er ooit eens een gedownload. Weet niet of ik die nog kan vinden.....

[ Voor 22% gewijzigd door alwinus op 31-01-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Die van mij is gisteren aan geboden, maar ja, toen was ik niet thuis :'( dus nu met DHL een nieuwe afspraak gemaakt voor vrijdagmiddag. Hoe druk het ook op kantoor is, ik ben thuis!! oOo Dit weekend wil ik nog kunnen genieten van mijn nieuwe Kindle.

Mocht er overigens nog interesse zijn voor een Kindle 3 Wifi met hoes... die van mij bied ik te koop aan. Hierbij de link in V&A

EDIT: Hij is binnen!! *O* IK heb een super goede vriendin die per toeval DHL voorbij zag rijden terwijl ze wist dat hij er pas morgen had moeten zijn. Is meteen ff naar buiten gerend om het pakketje op te halen oOo

[ Voor 13% gewijzigd door Miss_80 op 31-01-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Thrace Grumble schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:19:
[...]

Gister ook besteld bij Amazon, maar mijn paperwhite heeft een estimated delivery date van 6-7 feb :(.
Heb nog wel zo een trial op Prime genomen voor snellere shipping! :P
Dan loopt de leveringstijd op International orders langzaam op :p Ik had besteld op vrijdag. Maandag binnen. Wellicht zijn ze wat sneller. Je kan je order prima tracken als het eenmaal in handen van DHL is kun je op hun site precieze informatie vinden wanneer deze out for delivery is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Katsunami schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:59:
Is er eigenlijk ondertussen een manier beschikbaar om een Nederlands woordenboek op de Kindle te krijgen?

En ik durf het bijna niet te vragen, maar: Heeft de Kobo Glo die mogelijkheid wel? (NL GUI en woordenboek.) Die reader lijkt ook veel meer opties te hebben dan de Kindle.
1: niet dat ik weet.
2: wat mis je dan, wat de Glo wel heeft?
Nederlands is voor mij niet nodig, maar voor sommige mensen hier was het handig geweest; die gebruiken nu Duits. Zelf had ik wel graag (veel) meer opties gehad Seat betreft lettertypen, zonder te hoeven hacken en jailbreaken....
Duits? Waarom? Je kunt je Kindle taal gewoon op Engels zetten en dan heb je Engelse woordenboeken.

Meer lettertypen? Stel dat ding gewoon 1 keer in op een lettertype en lees er 5 boeken mee, in plaats van dat je 40 uur besteed aan het zoeken naar het meest optimale lettertype. ;)
Maar ja, die legendarische Kindle support.... Oneindig omruilen. Soms zelfs vervangen bij defect door eigen schuld, of vervangen tegen een nieuwe voor 50% van de prijs zelfs als de defecte 3 jaar oud is. Ik hoop dat ik dat geluk ook heb, mocht het ooit nodig zijn. Al zullen ze wel zien dat, hoewel ik veel bij Amazon.co.uk koop, het nooit ebooks zijn...
Goeie support is mooi meegenomen, maar het gaat er vooral om dat het product gewoon goed is (en dat is het volgens mij)? Als ik de reviews moet geloven steekt de Kindle boven de Glo uit op het gebied van scherpte en snelheid (bij bladeren - pagina opbouw). Volgens mij zijn dat de twee belangrijkste dingen bij een e-reader.

Het is een beetje "des-Tweakers" om meer features/betere specs te willen volgens mij. Het aantrekkelijke van de Kindle vind ik juist de eenvoud en het gebrek aan features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
MrAcid schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:49:
1: niet dat ik weet.
2: wat mis je dan, wat de Glo wel heeft?
Meer fonts, toevoegen van fonts zonder hacks, meer lettergrootes, meer controle over marges, ePub out of the box, SD-kaart zodat ik al mijn boeken er uiteindelijk op kan zetten in mappen. Veel van de door mij zelf geformatteerde public domain boeken zijn makkelijk 10 MB nadat Calibre ze converteert (vraag me niet waarom), en dus is de Kindle met zijn 1GB zo vol.

Maar de Kindle heeft een betere en zachtere verlichting, en dat vond ik belangrijker aan het eind, omdat je daar uiteindelijk constant heen kijkt.
Duits? Waarom? Je kunt je Kindle taal gewoon op Engels zetten en dan heb je Engelse woordenboeken.
Omdat die mensen die hem op Duits hebben gezet, alleen Duits en Nederlands spreken, lezen en schrijven. Mijn eigen Kindle staat op Engels, want ik spreek, schrijf en lees naast Duits en Nederlands ook Engels.
Meer lettertypen? Stel dat ding gewoon 1 keer in op een lettertype en lees er 5 boeken mee, in plaats van dat je 40 uur besteed aan het zoeken naar het meest optimale lettertype. ;)
"Gewoon een lettertype kiezen" is voor mensen met een heel slecht zichtvermogen niet zomaar mogelijk. Het feit dat ik op een ereader zelf lettertypes kan kiezen en het formaat kan instellen (en nu, met verlichting) is dé reden waarom ik ereaders uiteindelijk toch ben gaan prefereren boven echte boeken.
Goeie support is mooi meegenomen, maar het gaat er vooral om dat het product gewoon goed is (en dat is het volgens mij)? Als ik de reviews moet geloven steekt de Kindle boven de Glo uit op het gebied van scherpte en snelheid (bij bladeren - pagina opbouw). Volgens mij zijn dat de twee belangrijkste dingen bij een e-reader.
Klopt. De software van de Kindle is sneller en stabieler. Zeker toen de Glo net uit was, waren er veel klachten over de stabiliteit. Waarschijnlijk wilde men eerder zijn dan Amazon. Het is een van de redenen, samen met de betere verlichting, waarom ik voor de Kindle ben gegaan, omdat zijn nadelen linksom of rechtsom opgelost kunnen worden via hacks, of Calibre.
Het is een beetje "des-Tweakers" om meer features/betere specs te willen volgens mij. Het aantrekkelijke van de Kindle vind ik juist de eenvoud en het gebrek aan features.
Mja, maar in plaats van onzinnige sociale shit zoals Facebook, Twitter, en een experimentele browser, had men beter meer fonts, meer lettergrootttes, en de mogelijkheid om direct ePub te lezen ingebouwd. Maar nee, dat laatste zou het Amazon-imperium kunnen schaden. Ze gaan er echter aan voorbij dat de meeste mensen die een e-reader kopen vaak binnen no-time van Calibre horen, wat ervoor zorgt dat er toch ePubs op de Kindle gezet kunnen worden. Een SD-kaartje zou ook wel prettig zijn, maar alles moet tegenwoordig in de "heilige cloud" (lees: onder controle staan van een of ander bedrijf :r)

Ik koop mijn boeken niet bij Amazon. Nu niet, en nooit in de toekomst. ePubs kan ik makkelijk de-DRM-en, en zelf aanpassen met Sigil waar, en indien nodig. Dat is met de mobi's, AZW en AZW3's een stuk lastiger. Als er in de toekomst een e-reader uitkomt die me beter bevalt dan een van Amazon, dan ben ik wel pleite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Katsunami schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 17:43:
[...]

Ik koop mijn boeken niet bij Amazon. Nu niet, en nooit in de toekomst. ePubs kan ik makkelijk de-DRM-en, en zelf aanpassen met Sigil waar, en indien nodig. Dat is met de mobi's, AZW en AZW3's een stuk lastiger. Als er in de toekomst een e-reader uitkomt die me beter bevalt dan een van Amazon, dan ben ik wel pleite.
Serieus?? Ik vond het verwijderen van DRM van de mobi bestanden letterlijk 3 sec werk. Plugin zit in Calibre zelf. Met epub van bijvoorbeeld bol.com moet ik volgens mij eerst adobe nog hebben.

EDIT: Gisteren de Kindle PW binnengekregen, net een case gekocht bij amazon.co.uk waar ik per toeval tegenaan liep. Niet beschikbaar via amazon.com. Hoes, met magneetsluiting en een screenprotector voor nog geen 10 pond. Hier nog een mooie unboxing video

[ Voor 24% gewijzigd door Miss_80 op 01-02-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Okay toch ook de stap gezet, na lang twijfelen..maar dat Time to read spreekt me toch wel heel erg aan en het makkelijke collecties weer aan maken.

Dus Paperwhite besteld bij Amazon.com en als het goed is komt hij tussen 6 en 8 Februari aan.

Ben vooral benieuwd hoe hij vergelijkt met mijn Kobo Glo wat licht en bediening betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Tweety1 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 17:47:
Serieus?? Ik vond het verwijderen van DRM van de mobi bestanden letterlijk 3 sec werk. Plugin zit in Calibre zelf. Met epub van bijvoorbeeld bol.com moet ik volgens mij eerst adobe nog hebben.
Klopt, maar ik wil enkel boeken in epub-formaat. Die kan ik zelf bewerken met Sigil, en epubMetaDataEditor. Voor Amazon's formaat zijn er minder van dat soort programma's. Als Calibre niet had bestaan, of als het in de toekomst geen ondersteuning meer heeft voor Amazon-ereaders, dan koop ik een ander merk reader.

Het is zeker niet in steen gebeiteld dat ik bij Amazon readers blijf. Het is enkel zo dat de Kindle de beste verlichting en beste support heeft op dit moment. Vooral de verlichting vind ik belangrijk. Op sommige punten zijn andere readers toch echt beter en uitgebreider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Mijn PW was ook in 4 dagen binnen :)

Ik zat ook tegen dat probleem van die bestandsformaten aan te hikken, maar rationeel bekeken is er eigenlijk geen probleem. In tegenstelling tot b.v. mp3'tjes die je misschien wel 50 of 100 per dag kunt 'consumeren', is de frekwentie waarmee je boeken leest zo laag dat dit helemaal niet relevant is.

Zelfs als je een maand door de rimboe gaat trekken kun je met gemak die 10 boeken handmatig converteren.

Voor het incidenteel converteren tussen verschillende ebook formaten hoef je niet eens een een tool te installeren. http://www.online-convert.com/
(om de een of andere reden vindt de firewall op het werk deze URL een "anonymizer". Geen idee waarom...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazytaxi819
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 09:25
Zijn (alleen) vandaag de kindle 5 in de aanbieding voor 59 euro. Verzenden ze niet naar Nederland toe....amazon.de / .fr / .it niet. aaahhhhhh Alleen via .com en dan is deze $89,- + verzending + invoerrechten (wat je al bij amazon direct betaald dus (?)) = 102 euro....niet echt leuk dus... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

crazytaxi819 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:53:
Zijn (alleen) vandaag de kindle 5 in de aanbieding voor 59 euro. Verzenden ze niet naar Nederland toe....amazon.de / .fr / .it niet. aaahhhhhh Alleen via .com en dan is deze $89,- + verzending + invoerrechten (wat je al bij amazon direct betaald dus (?)) = 102 euro....niet echt leuk dus... :(
Is altijd al geweest dat je kindles alleen bij .com kan kopen en niet bij amazon.de/.fr/.it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Bah, soms word ik er zo kotsmisselijk van. Waarom moet alles wat ook maar ENIGSZINS met computers of digitalisering te maken heeft stampvol zitten met fouten? Waarom moet ik in *gekochte, officiëel uitgegeven eBooks* de inspringing van alinea's, de uitlijning en de tags van het boek zitten fixen?

WHY?!

Soms lijkt het erop als uitgevers de tekst van een boek gewoon in een programma flikkeren dat er automatisch een eBook van maakt, waarna ze er een cover op plakken en denken dat het klaar is. Zo wordt het natuurlijk nooit wat met de eBook-markt, want mensen willen voor zulk romelwerk geen geld betalen.

Soms zou ik willen dat ik nooit een e-reader had aangeschaft en al mijn pockets had weggedaan en vervangen door hardbacks, zodat ik een klein kunstwerk in handen heb als ik het lees.

[ Voor 47% gewijzigd door Katsunami op 05-02-2013 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn een aantal uitgevers die inderdaad calibre gebruiken om boeken om te zetten :P

Ik herken het probleem, zit op een fora waar meer gasten zich eraan storen en die passen dan zaken aan, zelf stoor ik mij er gelukkig niet aan, maar als je je er eenmaal aan stoort kan je dat volgens mij niet mee uitschakelen.

Moet je voor de gein het gecorrigeerde boek terugsturen met een factuur erbij voor al je werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Nee, echt. Ik wilde een klassieker lezen, die beschikbaar is op Gutenberg. Maar ja, lamme hond die ik ben met niet zoveel tijd dacht: "Ik koop het boek wel voor €2.95 bij Kobo. Dat zal zéker beter zijn dan de gratis versie die ze ook hebben."

*koop*
*download*
*de-DRM*
*upload naar Kindle*
....

WAT THE KNETTER IS DAT?!

Een boek met een inspringing van een halve regel lang. Tekst die niet uitgelijnd is, en rechts als een S over de pagina zwabbert. Geen fatsoenlijke cover. Geen tags. Geen taal (woordenboek werkt dus niet). Sommige andere boeken hebben geen inhoudsopgave, of zijn niet eens ingedeeld in onderdelen of hoofdstukken. ( 8)7 )

Nou ja, gelukkig was de indeling in Sigil wel duidelijk, dus ik kon het relatief snel aanpassen, maar bij sommige boeken van de grote uitgevers is het verre van duidelijk. Volgens mij doen die nog even een conversie van EPUB naar MOBI naar LRF en weer naar EPUB om het bewust onduidelijk te maken.

Ik denk dat als een klassieke tekst beschikbaar is op MobileRead dat ik hem daarvandaan ga trekken, of wellicht van Gutenberg haal en mijn eigen boek in elkaar zet als hij werkelijk niet te krijgen is. Wat dat betreft ben ik nog altijd fan van het meest simpele eBook: hoofdstuktitels, inhoudsopgave, cover, klaar, zonder allerlei fancy shizzle. Werkt nu het beste, en werkt in de toekomst het beste.

Kijk; ik heb ook een paar boeken in EPUB die nooit als eBook zijn uitgebracht. Hoe het dan in EPUB terecht komt: ik zou het niet weten, maar de tekst is perfect. Als de opmaak enzo niet goed is bij een dergelijk "illegaal boek", dan steek ik er wel wat tijd in. Geen probleem, zonder dat had ik immers geheel geen eBook gehad.

Als ik voor een boek geld betaal, ook al is het maar €2.95, dan verwacht ik dat het tenminste fatsoenlijk is.

En ja; ik stoor me hieraan. Ik lees mijn hele leven al, en ik weet hoe goede boeken uit dienen te zien (of uit kunnen zien); als ik zelf dingen schrijf, doe ik dat meestal in LaTeX vanwege het werkelijk prachtige tekstbeeld dat die typesetter oplevert in vergelijking tot de brakheid die een normale tekstverwerker uitkotst. (En onbewust zien mensen het, want ik krijg vaak de vraag "hoe ik dat in Word heb gedaan".)

Slecht opgemaakte tekst steekt gewoon mijn ogen uit, zeker als ik ervoor heb betaald.

Soms denk ik er wel eens over om een boek (ook originele, gekochte exemplaren) met Calibre te exporteren naar een platte TXT, en er dan in Sigil een EPUB van te maken. Dan kan ik het daarna zelf opsplitsen in delen en hoofdstukken, de uitlijning zelf doen, en eventuele accenten (cursief etc) zelf aanbrengen, en mijn eigen stylesheet schrijven. Inhoudsopgave erin, cover erop, en backuppen. Dan is het een perfect, clean boek.

Maar ja, waarom zou ik dan nog voor de tekst gaan betalen, als het grootste deel van het geld naar de uitgevers gaat? Dan kan ik net zo goed illegale boeken "herbouwen". En eerlijk gezegd lees ik liever dan dat ik mijn eigen boek "programmeer"....

[ Voor 33% gewijzigd door Katsunami op 05-02-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Mijn Kindle Paperwhite is gearriveerd vanmiddag. Gelijk even wat boeken opgezet en moet zeggen ben onder de indruk. Zo te zien ziet mijn scherm er goed uit. Heb wel de zwarte schaduwen aan de onderkant van het scherm, maar die zie je sterk of zwak naarmate de sterkte van je verlichting. Vindt het nog niet storend moet ik zeggen. Verder ziet het scherm er goed uit.

Waar ik het meest van onder de indruk ben zover, is de snelheid. Hij reageert echt veel sneller dan mijn Kobo Glo en je hoeft ook niet echt veel kracht te zetten met drukken. Licht moet ik nog even aan wennen omdat het toch iets anders is dan mijn Kobo Glo. Maar ga hem de komende tijd gebruiken en we gaan zien hoe hij bevalt tegenover mijn Kobo Glo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Laatst online: 16:09
Ik heb gisteren een Kindle PW besteld - verwachte leveringsdatum is 21-26 Feb :/
Ik heb nog hoop dat het wat sneller aankomt, maar ik vrees van niet. Nu heb ik in ieder geval genoeg tijd om een mooie case te vinden :)

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

azt33 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 08:51:
Ik heb gisteren een Kindle PW besteld - verwachte leveringsdatum is 21-26 Feb :/
Ik heb nog hoop dat het wat sneller aankomt, maar ik vrees van niet. Nu heb ik in ieder geval genoeg tijd om een mooie case te vinden :)
ik heb gewoon de officiele sleep cover van amazon mee besteld en die bevalt me goed. Wel gewoon de zwarte want was bang met een gekleurde dat de gekleurde rand om de kindle me zou afleiden. Maar sleepcover is echt ideaal, heb dat ook bij mijn Kobo en het is heerlijk om gewoon je cover dicht te kunnen doen en hem daarmee in slaapstand te zenden en als je verder wilt lezen de cover open doet en hij automatisch aangaat waar je gebleven was.

Ben wel blij dat ze nu een texture aan de cover toegevoegd hebben want vond de oude Kindle hoesjes veel te glad en glibberig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
azt33 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 08:51:
Ik heb toevallig vandaag de ForeFront Case ontvangen. Mooie case, met sleepfunctie (voor 16 pond incl verzenden). Ik zal straks even een foto plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Gisteren kreeg ik een case uit Duitsland binnen. Draadzz:

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=204953

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie cases, zelf heb ik al sinds het begin de gecko cover, zie hem niet eens meer op de site staan. Wil eigenlijk een lighted cover, maarja, reteduur, kan ik beter over een jaar of wat de paperwhite 2 kopen.

Zat wel te twijfelen om nu een paperwhite te kopen, maar mijn kindle 4 is gewoon nog als nieuw en mijn vrouw heeft ook al een ereader, de sony, dus tja, dan heb ik er eentje in de kast en dat is ook wat zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ziet er goed uit en het klinkt alsof je er redelijk uitgebreid onderzoek naar gedaan hebt. :+ Ook maar besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
LOL. Uitgebreid onderzoek... understatement. Ik heb bij Amazon, op eBay, Youtube, Etsy, en m.b.v. Google zitten kijken naar cases totdat ik rechthoekige ogen had :+

Ik heb zo'n ding soms uren per dag in mijn handen. Als het dan niet precies is zoals ik wil, dan ga ik me er uiteindelijk mateloos aan ergeren. Ik gebruik nog liever geen case (ik had hiervoor een sleeve van impact foam, maar hield de Kindle los vast tijdens het lezen) dan dat ik een case heb die me niet bevalt.

Cases met van die 4 elastische bandjes vind ik gewoon lelijk. Veel andere cases hebben rare dingen, zoals een rug (zoals de rug van een boek) die niet helemaal doorloopt. Dat vind ik ook niet uitzien, en het kost bescherming. Die case van GoogleProduct (de nockoff van de Amazon-case) heeft het probleem dat je de Kindle er niet meer uit krijgt. Je moet daarom eerst een stuk uit een hoek vijlen voor je de Kindle erin steekt, en dat vind ik idioot 8)7 Daarnaast blijft hij niet dicht want hij heeft geen sluiting zoals "mijn" case hierboven. Revisie 2 van die case vind ik gewoonweg lelijk.

Het enige dat ik jammer vind is dat "mijn" case niet van echt leer is gemaakt. Dan had ik er wel €35-40 voor over gehad, net als de Amazon-case. Maar ja, je kunt niet alles hebben. Ik zie wel hoe lang deze meegaat.

De sleep-feature is inderdaad wel prettiger dan ik had gedacht. Gewoon simpelweg "klap, dicht", en klaar. Het voelt wel "boekerig" op die manier :)
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:12:
Mooie cases, zelf heb ik al sinds het begin de gecko cover, zie hem niet eens meer op de site staan. Wil eigenlijk een lighted cover, maarja, reteduur, kan ik beter over een jaar of wat de paperwhite 2 kopen.

Zat wel te twijfelen om nu een paperwhite te kopen, maar mijn kindle 4 is gewoon nog als nieuw en mijn vrouw heeft ook al een ereader, de sony, dus tja, dan heb ik er eentje in de kast en dat is ook wat zonde.
Er zijn zat lighted covers te krijgen op eBay, voor prijzen rond de €15. In elk geval wel een half jaar geleden. Misschien is het de moeite waard om de Kindle Touch te verpatsen voor 75-80 euro ofzo en dan een Paperwhite te halen :)

Ik zou niet meer zonder frontlight willen. Zelfs in verlichte omgevingen maakt de verlichting het scherm een stuk beter.

[ Voor 45% gewijzigd door Katsunami op 07-02-2013 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb item 178860 van dx.com onderweg. Als ie binnen is zal ik er wel wat over schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Deze case?

Lijkt wel de blauwe versie van de mijne, voor ongeveer € 6.10 omgerekend :)

Ah well, ik heb er tenminste niet 3 weken op hoeven wachten; die 4,50 was het me wel waard, en de zwarte is zelfs uitverkocht daar :+

[ Voor 5% gewijzigd door Katsunami op 07-02-2013 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
Voor de geïnteresseerden: ik heb een uitgebreide review online gezet van de Kindle PaperWhite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
Zijn er al mensen die hun Paperwhite hebben gejailbreaked? Vraag me af wat voor interessante tweaks en hacks er gebruikt worden. Tot nu toe is het voornamelijk alleen de screensaverplaatjes veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 23:52:
Er zijn zat lighted covers te krijgen op eBay, voor prijzen rond de €15. In elk geval wel een half jaar geleden.

Misschien is het de moeite waard om de Kindle Touch te verpatsen voor 75-80 euro ofzo en dan een Paperwhite te halen :)
Ik heb de non touch, denk dat die misschien 40 zal opbrengen. Maar misschien geef ik hem weg en koop een paperwhite. Ik weet het nog niet zo, twijfel wat.

Die covers zijn inderdaad wel die prijs, maar verzendkosten zijn ook best hoog (duurder dan de hoes zelf). Ik zoek nog even verder, zal ook marktplaats eens opstarten. Meer dan 20 wil ik niet uitgeven, anders kan ik beter een paperwhite kopen.

zal zo wel ff in de stad kijken of ik een leeslampje zie, heb 2 best dure lampjes, maar van beide zijn de clipjes afgebroken :/

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Bedankt voor de reacties en suggesties! Ik denk dat ik voor een sleeve ga, ik vind het altijd fijner om mijn apparaten zonder hoes te gebruiken (zelfde met mijn iPad). Als iemand nog goede tips heeft voor een sleeve, dan hoor ik dat graag :)

Kan niet wachten totdat ik mijn PW in handen heb! Nog twee weken...

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een mighty bright lampje besteld, volgens mij de verkeerde versie (dus even een mail eruit gedaan). Als ik de juiste versie heb zal ik er even een foto van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
azt33 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 15:52:
Bedankt voor de reacties en suggesties! Ik denk dat ik voor een sleeve ga, ik vind het altijd fijner om mijn apparaten zonder hoes te gebruiken (zelfde met mijn iPad). Als iemand nog goede tips heeft voor een sleeve, dan hoor ik dat graag :)

Kan niet wachten totdat ik mijn PW in handen heb! Nog twee weken...
Ik heb deze nog liggen:

http://www.ebay.nl/itm/13..._trksid=p3984.m1497.l2649

Maar dan natuurlijk de kleinere versie voor de Kindle Touch/Paperwhite. Is gemaakt van slagbestendige foam.

Als je die sleeve via eBay bestelt kost hij je rond de €12.50 inclusief verzending. PM maar als je de mijne wil hebben. Ik heb net een case aangeschaft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Katsunami schreef op zondag 10 februari 2013 @ 00:32:
[...]

Ik heb deze nog liggen:

http://www.ebay.nl/itm/13..._trksid=p3984.m1497.l2649

Maar dan natuurlijk de kleinere versie voor de Kindle Touch/Paperwhite. Is gemaakt van slagbestendige foam.

Als je die sleeve via eBay bestelt kost hij je rond de €12.50 inclusief verzending. PM maar als je de mijne wil hebben. Ik heb net een case aangeschaft :)
Je hebt een DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de Kindle PaperWhite gekocht, net over de grens in Duitsland. :)
Lekker apparaatje.
Ondertussen ook even de volgende hoes besteld, vind 40 euro toch wat aan de hoge kant, 30% van het apparaat zelf :') http://www.eforchina.com/...le-Paperwhite--Black-.htm

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Heh, LOL. En we hebben er weer een.

Iemand die op MobileRead beweert 1.000 boeken per jaar te kunnen lezen.

De getallen worden daar steeds absurder. Ik vraag me af wanneer ik iemand tegenkom die 1200 of 1500 claimt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken persoonlijk wel 2 gasten die 4 boeken per dag lezen (a 300 tot 400 pagina's of 2 tot 3 dikkere). Maar die gasten hebben geen werk en geen kids en zijn gek op lezen.

Het is misschien maar goed dat wij het niet zo begrijpen, er zijn meer leuke dingen in het leven dan de hele dag van wakker worden tot slapen gaan boeken lezen. Ik trek het in iedergeval niet. Ik heb ook veel te veel andere hobby's.

Vanavond ook, wil ik gaan lezen, maar ik ben moe van een dag voor de klas staan, heb net nog 2 uur thuis gewerkt voor de lessen van morgen, moet nu de afwas doen, de kids hebben nog kwartet met mij gespeeld en ik wil nog op de ipad wat spelletjes spelen.

Nou, als ik 20 pagina's lees voordat ik in slaap val ben ik al blij.

Ik moet trouwens nu ik hier type eens achter mijn leeslampje aan, hoor sinds zondag niks meer van die winkel waar ik hem besteld heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:27:
Ik ken persoonlijk wel 2 gasten die 4 boeken per dag lezen (a 300 tot 400 pagina's of 2 tot 3 dikkere). Maar die gasten hebben geen werk en geen kids en zijn gek op lezen.

Het is misschien maar goed dat wij het niet zo begrijpen, er zijn meer leuke dingen in het leven dan de hele dag van wakker worden tot slapen gaan boeken lezen. Ik trek het in iedergeval niet. Ik heb ook veel te veel andere hobby's.
Heh. Zo bekeken (niet werken en niks anders doen) kan ik ook 1000 pagina's lezen op één dag, maar dat kun je volgens mij nooit lang volhouden, hoe graag je ook leest.

In welk(e) vak(ken) geef je les?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:59:

En ik durf het bijna niet te vragen, maar: Heeft de Kobo Glo die mogelijkheid wel? (NL GUI en woordenboek.) Die reader lijkt ook veel meer opties te hebben dan de Kindle. Nederlands is voor mij niet nodig, maar voor sommige mensen hier was het handig geweest; die gebruiken nu Duits. Zelf had ik wel graag (veel) meer opties gehad Seat betreft lettertypen, zonder te hoeven hacken en jailbreaken....

Maar ja, die legendarische Kindle support.... Oneindig omruilen. Soms zelfs vervangen bij defect door eigen schuld, of vervangen tegen een nieuwe voor 50% van de prijs zelfs als de defecte 3 jaar oud is. Ik hoop dat ik dat geluk ook heb, mocht het ooit nodig zijn. Al zullen ze wel zien dat, hoewel ik veel bij Amazon.co.uk koop, het nooit ebooks zijn....
Ik heb een Nederlands woordenboek op mijn Kindle PW gezet. Heb 'm eigenlijk alleen nog nooit echt uitgeprobeerd (werkt wel). Heb ook een Engels-Nederlands woordenboek erop gezet, maar die kan alleen enkelvoudige ZNW en meervoudige tegenwoordige tijd werkwoorden, dus grote kans dat dit ook voor het Nederlandse woordenboek geld. Voor Engels-Nederlands geld echter dat de online-vertaling beter werkt, omdat deze wel meervoud en verleden-tijd-werkwoorden kan vertalen. Beide van Van Dale. :P

• Katsunami
  • Niet online
Ah, die post. Ik heb dat woordenboek voor elkaar. Je moet zorgen dat in het woordenboek zelf "Dictionaries" in de tags staat, en dat de tag "Language" van een ebook op "NL" staat. Dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn, dat is wel wat duur, de versie die ik wil (zonder special offers) is 139 dollar. Ik wil hem zonder hoes gaan gebruiken.

Maar ik ga dan nog even sparen, had het 100 euro lager ingeschat :P

Hoe bevalt die cover eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Cover bevalt fantastisch. Hij is lekker slank, ligt lekker in de hand, en gelukkig hebben ze nu een texture aan de cover toegevoegd zodat hij iets minder glad en glibberig is als de vorige kindle cover. Heb hem zelf in zwart gekocht omdat ik bang was met een gekleurde dat de gekleurde rand om de kindle me teveel af zou leiden, maar ze hebben wel leuke kleurtjes nu, waar de vorige kindle covers afschuwlijk waren qua kleur. Het open en dicht gaan werkt perfect. Ik sla de cover meestal helemaal om met lezen en het slaap systeem werkt ook lekker. Was er natuurlijk al aan gewend met mijn iPad en mijn Kobo Glo, vandaar dat ik voor de kindle Paperwhite ook een sleep cover wilde. Vindt het gewoon ideaal dat ik niet meer met knopjes hoef te werken. Gewoon cover dicht doen=slaapstand, cover open doen lekker gelijk verder lezen waar je gebleven was.

Trouwens je kan gewoon op Amazon ook even kijken wat het totaal wordt. Hij geeft het totaal voordat je je bestelling helemaal afrondt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik die cover ook neem, ga nog even sparen zodat ik het in 1 keer kan kopen. Heb net een mighty bright lampje voor mijn kindle die ook nog prima werkt, dus de nood is nog niet zo hoog. Maar ik zou graag een lampje in het scherm willen.

Waarom heb je eigenlijk nog een kindle gekocht als je al een kobo glo had? Die is toch ook best goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Heb ook een kindle paperwhite gekocht omdat ik de Kindle toch wat stabieler vindt en collecties maken met de Kindle is gewoon veel lekkerder. Had met de Kobo Glo toch af en toe wat bugs, zoals met sideloaded boeken dat ik elk hoofdstuk opnieuw het font in moest stellen omdat hij automatisch elke keer terug ging naar kleinste font met nieuw hoofdstuk. Nu lees ik dat dat opgelost zou zijn met nieuwe firmware..En iets wat geloof ik nog niet opgelost is dat af en toe de shelves (collecties) gedupliceerd worden en je dan de dubbele niet kan verwijderen. Had een shelf gemaakt voor de Virgin river serie en op eens stond er een 2e in en kon die niet deleten. Verder is de Kobo Glo fantastisch, qua scherm ontlopen de kindle en Glo echt niet. Voordeel van de Glo daarentegen vindt ik dat je meer opties hebt om het font aan te passen zoals het font dikker maken zodat het er nog meer uitspringt. Voordeel van de Paperwhite vindt ik weer dat die veel sneller reageert qua scherm, Eerste keer dat ik het toetsenbord gebruikte was een verademing zo makkelijk en snel als dat ging, vergeleken met de oudere kindles en de Kobo.
Ze zijn allebei gewoon goed, maar ik ben een fan van kindle en vindt het gewoon wat betere apparaten. Moet alleen wel wat wennen aan de schaduwen onderaan het scherm van de led lampjes, de Kobo had dat mooi opgelost met de onderste menu balk in zwart te kunnen zetten zodat je de schaduwen niet zag. Maar ook dat is op te lossen door je verlichting iets te verstellen. Zou mooi zijn als Kindle dat zwart instellen ook met een volgende firmware zou maken. Maar ik moet zeggen je went eraan. Nu stoort het me totaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Een aantal berichten zijn verwijderd. Lees aub de topicwaarschuwing aub, want die staat er niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoroHoro
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09-2024
Hallo mensen,

Heeft iemand ervaring met de 3G versie van de Paperwhite en of dit een beetje goed werkt?
Ik ben van plan om een Kindle aan te schaffen maar twijfel of the 3G versie veel meerwaarde beidt over de standaard WiFi versie. Ik zal er wel veel mee gaan reizen over de hele wereld dus dan klinkt 3G wel handig. Maar aan de andere kant, dit werkt natuurlijk ook alleen maar als er fatsoenlijk bereik is.

Heeft iemand handson ervaring hiermee?

Thanks!
Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Sorry ik heb alleen de Wifi versie. Ik reis niet veel en koop mijn boeken toch over het algemeen via mijn Mac en niet via de reader, dus zag voor mezelf niet de meerwaarde van de 3G versie. Maar hopelijk kan iemand je antwoord geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je tijdens je vakantie af en toe langs een punt komt waar wifi is, dan heeft 3G volgens mij niet veel toegevoegde waarde. In het verleden wel omdat je bijv. ook even je mail kon ophalen op je kindle, maar dat mag nu niet meer en je kan het alleen nog maar gebruiken om een boek te kopen en te downloaden.

Dus tja, ik zou het er niet voor over hebben. Het werkt wel prima, vrienden van mij hebben 3G Kindle's (nog gekocht in het tijdperk dat je er meer mee mocht dan vandaag de dag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Katsunami schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 23:52:
LOL. Uitgebreid onderzoek... understatement. Ik heb bij Amazon, op eBay, Youtube, Etsy, en m.b.v. Google zitten kijken naar cases totdat ik rechthoekige ogen had :+
Inmiddels ontvangen (was een weekje op wintersport dus hij lag al even thuis) en hij bevalt prima. Ik vind hem alleen wel zwaar. Ik ga hem er waarschijnlijk veelal omhouden, maar in sommige situaties waarin je lange tijd de Kindle in 1 hand houdt, zonder hem te laten steunen, zal hij toch even uit het hoesje moeten vanwege het gewicht.

Verder een prima ding, dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Graag gedaan. Ik ben de case ondertussen gewend. De Kindle+ case is lichter en dunner (maar wel iets groter) dan mijn kleinste en dunste hardcover. Sommige van mijn paperbacks zijn zelfs (veel) groter. Hij past zelfs nog steeds in beide binnenzakken én voorste zakken van mijn winterjas :P (Nja, ik heb altijd jassen met grote binnenzakken indien mogelijk...)

Zelfs kan ik de Kindle urenlang met één hand vasthouden. Ik steun hem met 2 vingers van achteren, en hij leunt dan met de rechterhoek in de muis van mijn rechterhand. Maar ja, mijn tablet van 600 gram is ook geen probleem. Ik houd mijn duim, wijsvinger en middelvinger van mijn linkerhand gestrekt (zoals je "3" aangeeft), en dan steun ik het tablet op mijn duim, tegen mijn twee andere vingers. Dat houd ik ook uren vol.

Waarschijnlijk gewoon gewenning, omdat Ik al 20 jaar lang boeken vasthoud op vergelijkbare manieren, zelfs hele grote hardcovers. Een tablet is dan een peulenschil, om van de Kindle niet te spreken :+

Maar ok, toegegeven: als je het zo licht mogelijk wilt, dan is een sleeve het beste, zodat je de Kindle los kunt gebruiken.

[ Voor 41% gewijzigd door Katsunami op 17-02-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er1k E
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-10-2018
Hoi mede-tweakers,

Een familielid wil binnenkort ook een e-reader aanschaffen. Ze wil er vooral e-books van bol.com (e-pubs) van studieboeken mee lezen. Ik dacht als eerste aan een Kindle Paperwhite vanwege de goede reacties hier op tweakers.
Maar nu twijfel ik ook of de Kindle Paperwhite wel geschikt is voor dit doel. Ik heb er al wat op gegoogled, maar een goed antwoord krijg ik niet echt uit mijn zoektocht, wel dat pdfs lezen niet echt lekker lezen.
Als je de Epubs van die studieboeken geconverteerd hebt, blijven de tabellen en figuren dan nog goed?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Er1k E schreef op zondag 24 februari 2013 @ 14:49:
Als je de Epubs van die studieboeken geconverteerd hebt, blijven de tabellen en figuren dan nog goed?
Dat heeft niets met de specifieke e-reader te maken, maar alles met de structuur van pdf's. Die converteren meestal slecht, zeker de tabellen. Het hangt er vanaf of je de studieboeken koopt als epub/mobi.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Hoe kom je bij PDF, hij vraagt toch naar ePub?

Ik heb nog geen problemen ervaren met het converteren van ePub naar MOBI, maar ik heb ook geen tabellen geprobeerd, alleen gewoon tekst.

Zelf zou ik als je zo'n specifieke use-case hebt gaan voor een formaat dat standaard al ePub ondersteunt. Eventueel ook met een iets groter scherm?

[ Voor 35% gewijzigd door MrAcid op 24-02-2013 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MrAcid schreef op zondag 24 februari 2013 @ 18:35:
Hoe kom je bij PDF, hij vraagt toch naar ePub?
Zie de tekst: "dat pdfs lezen niet echt lekker lezen" :) .
Ik heb nog geen problemen ervaren met het converteren van ePub naar MOBI, maar ik heb ook geen tabellen geprobeerd, alleen gewoon tekst.
Ik heb een aantal artikelen uit wetenschappelijke tijdschriften geprobeerd en dar werkte niet lekker. Echter, die waren mogelijk al uit pdf>epub gegaan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
Hoi mede-tweakers,

Een familielid wil binnenkort ook een e-reader aanschaffen. Ze wil er vooral e-books van bol.com (e-pubs) van studieboeken mee lezen. Ik dacht als eerste aan een Kindle Paperwhite vanwege de goede reacties hier op tweakers.
Maar nu twijfel ik ook of de Kindle Paperwhite wel geschikt is voor dit doel. Ik heb er al wat op gegoogled, maar een goed antwoord krijg ik niet echt uit mijn zoektocht, wel dat pdfs lezen niet echt lekker lezen.

PDF's kan je op geen enkele ereader 'lekker' lezen is mijn mening. Dan kan je beter een tabled kopen.
Conversie van EPUB naar MOBI werkt met Calibre erg goed (zelf getest met originele EPUB). Als je een EPUB hebt die ik moet testen wil ik dat gerust even voor je doen. Je kan dit overigens ook zelf doen want Calibre heeft een ingebouwde readerfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:43
Hoi mede-tweakers,

Uberhaupt lijkt me een ereader voor studieboeken niet relaxed. Bij studieboeken wil je snel kunnen bladeren tussen hoofdstukken of even snel iets opzoeken. Dit gaat niet snel genoeg op een ereader is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 24 februari 2013 @ 19:05:
[...]

Zie de tekst: "dat pdfs lezen niet echt lekker lezen" :) .
Excuus, overheen gelezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In studieboeken wil je ook aantekeningen maken, ik zou dan voor een ipad / tablet gaan.

Het zal niet bevallen op welke ereader dan ook ben ik bang. Maar als de kennis daarnaast graag leesboeken leest is het zeker te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Een boek waarin constant gebladerd moet worden, zou ik niet op een ereader of tablet willen lezen. Ook een situatie waarin je meerdere boeken nodig hebt is lastig, of je moet meerdere readers gebruiken, in Captain Picard-style.

Een ereader is (IMHO) een prima vervanging voor normale leesboeken, maar met alle andere dingen blijft het behelpen. Met pdf's zou ik echt voor een groot tablet gaan.

[ Voor 27% gewijzigd door Katsunami op 25-02-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik zou studieboeken ook eerder op een 10" tablet doen dan op een e-reader, mede door de genoemde bladersnelheid.
Pagina: 1 ... 11 ... 22 Laatste

Let op:
Voor vragen omtrent het importeren, aankopen of naar Nederland verschepen van de Kindle kun je terecht in Shopping Forum.