Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-07 20:41

MDF

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:09:
katsunamie: ik dacht dat ik van verderop in dit topic begreep dat het ondanks het licht op de nieuwe kindle zelf je ook toch nog een ander licht aanmoet hebben om het te kunnen lezen zeg maar. Vandaar dat ik ging twijfelen.
Ik bevind me namelijk weleens in de situatie dat ik lekker in mijn bed nog verder wil lezen terwijl mijn man wilt slapen en dan wilt hij absoluut niet dat ik het licht aan houdt. Vandaar dat deze dan ideaal zou zijn.

Begrijp ik overigens goed dat ze je als buitenlandse koper hem niet meteen kunt bestellen of heb ik dat verkeerd gelezen?
Ik denk dat je dat toch verkeerd begrepen heb, het hele idee van de Whitepaper met ingebouwde licht en de glo is dat je namelijk geen apart licht meer nodig hebt en dus gewoon met het ingebouwde licht kan lezen. Met de oude niet verlichte kindles had je een apart licht nodig.

En het klopt dat je de kindle whitepaper als buitenlander nog niet kan bestellen. Je kan als Nederlander momenteel alleen de basis kindle bestellen. Zo is het altijd geweest met de release van nieuwe kindles, Zal waarschijnlijk nog wel maanden gaan duren voor hij voor de Nederlanders direct te bestellen is in Amerika.

Ik zie wel dat hij al op http://www.easereader.nl/KINDLE staat voor 179,95 Euro maar daar dus ook nog niet op voorraad is wat logisch is als hij nog niet uit is in de US..maar wil je hem dan kan je hem dus daar eventueel bestellen als ze hem op voorraad krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou dat is wel een heel stuk duurder denk dat hij met verzendkosten direct van amazon goedkoper is.mijn beste vriendin woont in amerika dus ga het via haar doen dan. Denk wel dat ik hem koop. Lijkt me ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 11:37
Volgens amazon.com is hij wel al uit (bestelbaar) maar is de shipping termijn 4-6 weken 'due to popular demand'. Je kan hem dus ook wel al bestellen (als je in Amerika woont). Ben benieuwd wanneer amazon UK hem aan gaat bieden.

Ze geven inderdaad zelf aan dat hij vanaf 22 oktober 'op voorraad' is.

[ Voor 16% gewijzigd door Bootje op 02-10-2012 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Bootje schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 13:45:
Volgens amazon.com is hij wel al uit (bestelbaar) maar is de shipping termijn 4-6 weken 'due to popular demand'. Je kan hem dus ook wel al bestellen (als je in Amerika woont). Ben benieuwd wanneer amazon UK hem aan gaat bieden.

Ze geven inderdaad zelf aan dat hij vanaf 22 oktober 'op voorraad' is.
Alleen als je in Engeland woont zal je bij Amazon.co.uk een reader kunnen bestellen, voor Nederlanders is het niet mogelijk om op Amazon.co.uk of Amazon.de een reader te bestellen, je wordt automatisch doorverwezen naar de Amerikaanse site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor mij maakt het niet uit ik ga hem toch in januari pas bestellen. Weet iemand of het uit maakt qua invoeringskosten als je aangeeft dat het een gift is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:26

Klippy

Still Game

Acolyte57 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 14:40:
[...]

Vandaag binnengekomen, de variant in bruin leer genomen. Ik heb nooit een echte K4 lighted case in handen gehad, dus ik kan het niet 1 op 1 vergelijken, maar voor die 17eu hoor je mij niet klagen. Doet wat het moet doen, sluit perfect aan op de K4, heeft zelfs overal Kindle branding :'). Heeft een ietwat chemisch geurtje waardoor ik twijfel of het wel echt leer is, maar boeiend. De arm van het lighted LEDje voelt wel wat gammel aan en ik weet niet of die het zou overleven als ik 'm bv op de grond laat vallen. Zal zo wat quick pics schieten.
Ga ik denk ik ook maar bestellen, erg mooie cover zo te zien voor die prijs. Ik gok ook niet dat echt leer is, maar dat boeit niet.
Past hij door de brievenbus?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Nee, ik moest 'm bij de buren ophalen.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
MDF schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 17:31:
[...]Alleen als je in Engeland woont zal je bij Amazon.co.uk een reader kunnen bestellen, voor Nederlanders is het niet mogelijk om op Amazon.co.uk of Amazon.de een reader te bestellen, je wordt automatisch doorverwezen naar de Amerikaanse site.
Nu nog wel ja. Als hij echter ook bij amazon.co.uk 'beschikbaar' komt moet je hem volgens mij gewoon kunnen laten versturen naar Nederland toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al gehoord of je de fire kan kopen straks in Nederland?

Ik wil een tablet kopen, maar vind eigenlijk een 10 inch te groot en bekijk nu de 7 inch exemplaren, misschien is de kindle fire wel perfect. Ik zag al dat je er apps op kon installeren en ik heb een test gezien op youtube in vergelijking met een ipad en dat was ook wel prima (lezen van een tijdschrift ging het over).

Maarja, komt hij hier dus uberhaupt een keer beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:22
Bootje schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:27:
[...]

Nu nog wel ja. Als hij echter ook bij amazon.co.uk 'beschikbaar' komt moet je hem volgens mij gewoon kunnen laten versturen naar Nederland toch?
Reken daar maar niet op. Amazon heeft nog nooit Kindles van de co.uk site naar Nederland geleverd, en zal dat nu dus ook waarschijnlijk niet gaan doen.

Maar met een beetje geluk is tegen die tijd Amazon.nl in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
zetmolm schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 22:45:
[...]Reken daar maar niet op. Amazon heeft nog nooit Kindles van de co.uk site naar Nederland geleverd, en zal dat nu dus ook waarschijnlijk niet gaan doen.

Maar met een beetje geluk is tegen die tijd Amazon.nl in de lucht.
Waarom doen ze dat dan wel met cd's/dvd's?

En inderdaad. Hopen dat amazon.nl snel live gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Bootje schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 22:48:
Waarom doen ze dat dan wel met cd's/dvd's?
Ze doen het specifiek niet met kindles, verder de meeste dingen wel.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Er werd hierboven gezegd dat www.easereader.nl duur zou zijn.

Het enige dat ik kan zeggen is dat, mensen die een Kindle Touch hebben besteld via een forwarding service, niet goedkoper uit waren. In elk geval, de Kindle Touch werd niet naar Nederland geleverd toen ik hem bestelde. Je kon alleen de normale Kindle bestellen op Amazon.com. Als ik dan moet kiezen tussen een forwarding service of een Nederlands bedrijf, waarvan die laatste dan ook de garantie moet regelen, dan weet ik het wel, zeker als de prijs vergelijkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah wellicht als je een forwarding service gebruikt.Maar die rekenen uiteraard ook weer kosten voor het doorversturen wat zij voor jou doen. In dat geval zal het gerust het zelfde zijn. maar ik denk dat als ik het via mijn vriendin laat doen dat het mij niet veel extra zal kosten ja wellicht een paar dollar om het eerst naar haar huis te laten versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Zelf (laten) meenemen uit de VS blijft altijd de goedkoopste optie. Maar goed, dan rekenen we de kosten van een tripje VS dus niet mee in de prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha ja iemand vinden die binnenkort daar heen gaat dus..hihi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josmos
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik ben aan het kijken of ik niks kan geregeld krijgen met een Amerikaanse collega, alleen zit het nogal krap met de 4 tot 6 weken levertijd. Spijtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Bootje schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:27:
[...]

Nee zoals ik al zei als Nederlander kan je geen enkele kindle bij amazon.co uk bestellen, je wordt automatisch doorgestuurd naar de Amerikaanse site.

Nederlanders kunnen alleen kindle e-readers direct bij amazon bestellen via de internationale pagina op amazon.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

En reken er ook niet op als Amazon.nl de lucht in gaat dat je direct kindles daar kan bestellen, wat ik van iemand in Engeland hoorde is dat Amazon.co.uk al lang in de lucht was voordat ze de kindle touch voor hun ook beschikbaar maakte via de Engelse site. Dus denk niet als Amazon.nl de lucht in gaat dat we direkt alle kindles ook via de nederlandse site kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:40:
Iemand al gehoord of je de fire kan kopen straks in Nederland?

Ik wil een tablet kopen, maar vind eigenlijk een 10 inch te groot en bekijk nu de 7 inch exemplaren, misschien is de kindle fire wel perfect. Ik zag al dat je er apps op kon installeren en ik heb een test gezien op youtube in vergelijking met een ipad en dat was ook wel prima (lezen van een tijdschrift ging het over).

Maarja, komt hij hier dus uberhaupt een keer beschikbaar?
Ik zou als ik jou was nog even wachten met de kindle fire..een groot gedeelte van de opties zal je in Nederland niet kunnen gebruiken, zou eerst gedegen onderzoek doen naar de mogelijkheden voor Europeanen met dit apparaat.

Ik zelf heb pas geleden een iPad 3 gekocht, gewoon de grootste en die bevalt me prima, geen spijt dat ik toch niet voor een kleinere gegaan ben of gewacht heb op de iPad mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MDF schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 15:47:
Ik zou als ik jou was nog even wachten met de kindle fire..een groot gedeelte van de opties zal je in Nederland niet kunnen gebruiken, zou eerst gedegen onderzoek doen naar de mogelijkheden voor Europeanen met dit apparaat.

Ik zelf heb pas geleden een iPad 3 gekocht, gewoon de grootste en die bevalt me prima, geen spijt dat ik toch niet voor een kleinere gegaan ben of gewacht heb op de iPad mini.
Ik heb jouw tip gevolgd en toch maar een ipad gekocht. Ik heb een ipad2 met zo'n slot voor een simkaartje zodat ik hem ook op de camping in de vakantie wat kan gebruiken (met prepaid mobiel internet ofzo).

Eigenlijk is de ipad wat te groot, maar de mini zie ik ook nog nergens en ik weet ook niet of dat nu wat is, met de ipad2 kan ik wel een tijd overweg.

En een fire staat nog wel op de verlanglijst, maarja, heb ook al 2 ereaders en 2 android tabletjes en de ipad nu dus, is eigenlijk wel absurd. Maar als ik zie hoe mooi boeken lezen is op de nieuwe fire, vooral de optie om te zien hoe vaak namen enzo voorkomen in boeken en dergelijke (Ben ff de naam van die optie kwijt) is werkelijk fantastisch. Maar inderdaad, zonder abonnement op de mogelijkheden van amazon heb je er veel minder aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:34:
[...]

Ik heb jouw tip gevolgd en toch maar een ipad gekocht. Ik heb een ipad2 met zo'n slot voor een simkaartje zodat ik hem ook op de camping in de vakantie wat kan gebruiken (met prepaid mobiel internet ofzo).

Eigenlijk is de ipad wat te groot, maar de mini zie ik ook nog nergens en ik weet ook niet of dat nu wat is, met de ipad2 kan ik wel een tijd overweg.

En een fire staat nog wel op de verlanglijst, maarja, heb ook al 2 ereaders en 2 android tabletjes en de ipad nu dus, is eigenlijk wel absurd. Maar als ik zie hoe mooi boeken lezen is op de nieuwe fire, vooral de optie om te zien hoe vaak namen enzo voorkomen in boeken en dergelijke (Ben ff de naam van die optie kwijt) is werkelijk fantastisch. Maar inderdaad, zonder abonnement op de mogelijkheden van amazon heb je er veel minder aan.
De ipad Mini is ook nog niet uit, wordt deze maand aangekondigt en dan gaat hij geloof ik in November de verkoop in.

Ik lees op de iPad nu ook, en vindt het fantastisch..heb gewoon zo'n iPad cover die je helemaal rond kan draaien dus kan zoweel de ipad horizontaal neerzetten als verticaal. Dus hoef hem tijdens het lezen eigenlijk niet in mijn handen te houden.

Ik zelf heb besloten niet voor de kindle PW te wachten maar heb de Kobo Glo gereserveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Een iPad is een tablet, een Kindle een e-reader. Dat is in de basis een heel ander apparaat. In mijn ogen kan je dat dan ook niet vergelijken met elkaar.

Ik ga denk ik ook maar verder kijken dan de Kindle familie anders duurt het nog wel erg lang voordat ik er een kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bootje schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 20:21:
Een iPad is een tablet, een Kindle een e-reader. Dat is in de basis een heel ander apparaat. In mijn ogen kan je dat dan ook niet vergelijken met elkaar.
Nou, de kindle fire is een soort mix. Ok, het scherm is geen e-inkt (nadeel bij het lezen van boeken vind ik), maar het heeft veel mooie opties die op een normale kindle niet kunnen en en het boek echt meerwaarde geven.

Feitelijk is dat natuurlijk ook een app, maar de kindle fire moet ontzettend fijn zijn om boeken op te lezen (beter dan de ipad of welke tablet dan ook begrijp ik uit reviews).

Het mooiste aan de kindle fire vind ik dat je een abonement kan afsluiten en dan mag je boeken uitlenen aan elkaar, af en toe een gratis boek lezen en boeken inruilen en ga zo maar door. Eigenlijk alles wat je mist op de normale kindle. Ik zou het namelijk erg fijn vinden als ik boeken na het lezen weer kan verkopen (of liever nog ruilen) via de site van amazon (ik bedoel dan digitale boeken). En dan een integratie met een librarything.com of goodreads.com zodat je echt een leuke community eromheen krijgt. Dit gaat er wel komen verwacht ik, de vraag is alleen wanneer.

Wel interessant om in de gaten te houden als amazon ooit naar Nederland komt (maarja, dat zou een maand geleden al moeten gebeuren en ik hoor er verder niks meer over). Toch jammer dat je als Nederlander weer eens buiten de boot pist met al dit moois van Amazon. Feitelijk hebben wij alleen een reader en de bezitters in Amerika hebben echt meer mogelijkheden voor zelfs minder geld.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2012 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

M'n zusje heeft zo'n Kindle Fire, maar dan geroot, en ik kan je vertellen: beste comic book reader ooit. CBR/CBZ's erop en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:21:
[...]

Nou, de kindle fire is een soort mix. Ok, het scherm is geen e-inkt (nadeel bij het lezen van boeken vind ik), maar het heeft veel mooie opties die op een normale kindle niet kunnen en en het boek echt meerwaarde geven.

Feitelijk is dat natuurlijk ook een app, maar de kindle fire moet ontzettend fijn zijn om boeken op te lezen (beter dan de ipad of welke tablet dan ook begrijp ik uit reviews).

Het mooiste aan de kindle fire vind ik dat je een abonement kan afsluiten en dan mag je boeken uitlenen aan elkaar, af en toe een gratis boek lezen en boeken inruilen en ga zo maar door. Eigenlijk alles wat je mist op de normale kindle. Ik zou het namelijk erg fijn vinden als ik boeken na het lezen weer kan verkopen (of liever nog ruilen) via de site van amazon (ik bedoel dan digitale boeken). En dan een integratie met een librarything.com of goodreads.com zodat je echt een leuke community eromheen krijgt. Dit gaat er wel komen verwacht ik, de vraag is alleen wanneer.

Wel interessant om in de gaten te houden als amazon ooit naar Nederland komt (maarja, dat zou een maand geleden al moeten gebeuren en ik hoor er verder niks meer over). Toch jammer dat je als Nederlander weer eens buiten de boot pist met al dit moois van Amazon. Feitelijk hebben wij alleen een reader en de bezitters in Amerika hebben echt meer mogelijkheden voor zelfs minder geld.
Onthou wel dat met dat je geen boeken kan verkopen of ruilen. Je kan alleen boeken uitlenen. En met dat abonnement kan dat geloof ik maar 1x per maand. Of is dat het gratis 1 boek lezen? Het is dus niet onbeperkt dacht ik. En of het scherm beter is dan de iPad om op te lezen, ik betwijfel het een beetje, het is gewoon een LCD scherm bij mijn weten net als alle andere tablets, niks echt bijzonder aan. Alleen de app zelf om te lezen is misschien wat anders dan misschien de standaard Amazon app die op de iPad zit. Maar denk niet dat hij qua lezen zo veel anders is dan de iPad of ander tablet.

Maar ben wel eens dat het altijd jammer is dat wij als Europeanen altijd buiten de pot piesen als het op de online winkel gaat en ook als de Nederlandse winkel er is zal dat nog niet zo heel snel veranderen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:21:[...]
Sorry, ik bedoelde het inderdaad iets specifieker dan de gehele ' Kindle familie' want je hebt een punt. Het gaat mij om de e-inkt schermen en de paperwhite. Dat zijn in mijn ogen geheel andere apparaten dan tablets. Ze zijn primair voor het lezen van boeken. Niet om te surfen of app's te draaien. Een tablet daarentegen wel.

Maakt trouwens verder niet uit. Gezien het feit dat het nog erg lang duurt voordat de paperwhite uit is en het vervolgens weer een hele klus is om er een te importeren ga ik voor de Sony PSR-T2. Dan maar een lampje erop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fikkie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-11-2022
Balen dat de PW niet in Nederland te bestellen is. Wordt juni of zo, en als je hem laat meebrengen uit de VS zit je weer met (of liever zonder) garantie vanuit Nederland.

Deze week komt wel de Kobo Glo in Nederland uit, is nagenoeg hetzelfde apparaat als de PW, met nog een paar leuke extra's als uitbreidbaar geheugen e.d. Die lijkt op papier zelf beter dan de Kindle, maar de software schijnt iets minder stabiel te zijn.
Ben erg tevreden over mijn Kindle Keyboard, maar wil er erg graag eentje met interne verlichting, dus ik denk dat ik toch ga overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Laatst online: 09-10 11:15

delorean7

Let's take the Aston toni

Mijn paperwhite is onderweg!! Gisteren geshipped. Ben benieuwd ;) (via adres in de US)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

En reviews komen ook al :)

http://gdgt.com/amazon/kindle/paperwhite/

[ Voor 34% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 05-10-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Moet zeggen dat ik de officiele covers voor de PW ook een hele vooruitgang vindt vergeleken met de oude covers voor de Touch..Leuke heldere kleuren, een texture in het leer wat het wat stroever maakt om vast te houden mag ik aannemen wat een hele vooruitgang is, de oude covers waren zo verschrikkelijk glad dat ik altijd bang was dat de touch uit mijn handen zou glippen. Heb de oude cover dan ook amper gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MDF schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 23:10:
Onthou wel dat met dat je geen boeken kan verkopen of ruilen. Je kan alleen boeken uitlenen.
Ik meen dat gelezen te hebben, maar misschien ben ik in de war met de bibliotheekdienst die Amazon aanbied op sommige plekken in Amerika. Ik heb nu alleen geen idee meer of dat er ooit zou komen of er al is, ik hoorde het volgens mij een tijdje terug in een blog van engadget over de kindle fire (1e editie).
Mooie cijfers zeg :o
[b]Bootje schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:47:[/b
Maakt trouwens verder niet uit. Gezien het feit dat het nog erg lang duurt voordat de paperwhite uit is en het vervolgens weer een hele klus is om er een te importeren ga ik voor de Sony PSR-T2. Dan maar een lampje erop. ;)
Ook een mooi ding, heeft mijn vrouw (de T1, maarja bijna identiek).

Het enige wat ik nog op de kindle en sony mis is een folder structuur, op een oudere ereader kon je gewoon met de windows verkenner folders slepen en dat werkte echt heel fijn, calibre was niet nodig, gewoon mapje maken, slepen en voila.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 18:07:
[...]
Het enige wat ik nog op de kindle en sony mis is een folder structuur, op een oudere ereader kon je gewoon met de windows verkenner folders slepen en dat werkte echt heel fijn, calibre was niet nodig, gewoon mapje maken, slepen en voila.
Op een nieuwere reader kan dat ook, hoor, maar dan moet je wel bijv. een Onyx of een PocketBook nemen. En Calibre is dan misschien niet nodig, maar wel een stuk handiger: je laat Calibre de mapjes voor je maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
Ik sta op het punt om mijn 'oude' kindle 3 op marktplaats te verkopen voor 80 euro.
Is dat een beetje een goed prijs?
Ga de nieuwe kindle PW met backlight bestellen. Is het enige wat ik miste op mijn huidige kindle.;-)

* DarkChylde gaat naar de US op vakantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:36

alienfruit

the alien you never expected

Hebben jullie de nieuwe Kindle Paperwhite al? Ik kan hier kopen. Alleen ik weet niet hoe het met scherm zit. Een backlight is namelijk normaal gesproken reteirritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tchwax
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-07 15:19
alienfruit schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:46:
Hebben jullie de nieuwe Kindle Paperwhite al? Ik kan hier kopen. Alleen ik weet niet hoe het met scherm zit. Een backlight is namelijk normaal gesproken reteirritant...
Klopt, maar het is geen backlight. De techniek bestaat uit LEDs in de bodem en een laagje film bovenop het scherm die het licht van deze LEDs gelijkmatig over het scherm verdeeld. Een zogenaamd frontlight. Dit is meer te vergelijken met een lamp die op een scherm schijnt in plaats van een lamp die in je gezicht schijnt.

Voor meer informatie lijkt het me handig om zelf even te zoeken naar informatie op Internet. Je hebt je research duidelijk nog niet zo goed gedaan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Hebben jullie de nieuwe Kindle Paperwhite al? Ik kan hier kopen.
De KPW Touch komt volgens easereader eind oktober naar Nederland. Hij wordt door onder andere easereader.nl geïmporteerd. Hij is nu nog niet te koop.

Als ik mijn (dan) 10 maanden oude K4 Touch verkocht krijg voor een mooie prijs (€75? 45% van de prijs in Nederland bij release...) dan ga ik denk ik wel een KPW Touch halen. Hoewel mijn Kindle prima werkt, moet ik veel licht hebben om te lezen, net als met een boek. De ingebouwde frontlight lijkt me echt prettig.

Al vraag ik me af... voor welke e-reader geldt dat hij:

- Een frontlight heeft
- Volledig touch gebaseerd is
- De mogelijkheid heeft om mappen te maken waar je boeken in kunt zetten (via Calibre, of gewoon Explorer)
- Niet duurder is dan de KPW Touch
- In Nederland te krijgen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tchwax
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-07 15:19
Katsunami schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:45:
[...]

De KPW Touch komt volgens easereader eind oktober naar Nederland. Hij wordt door onder andere easereader.nl geïmporteerd. Hij is nu nog niet te koop.

Als ik mijn (dan) 10 maanden oude K4 Touch verkocht krijg voor een mooie prijs (€75? 45% van de prijs in Nederland bij release...) dan ga ik denk ik wel een KPW Touch halen. Hoewel mijn Kindle prima werkt, moet ik veel licht hebben om te lezen, net als met een boek. De ingebouwde frontlight lijkt me echt prettig.

- Een frontlight heeft
- De mogelijkheid heeft om mappen te maken waar je boeken in kunt zetten (via Calibre, of gewoon Explorer)
De Kobo Glo? Verkrijgbaarheid is nog een beetje matig, maar dat is denk ik voor Nederland de grote uitdager. Ook omdat deze ePub ondersteunt, waardoor je wel fatsoenlijk Nederlandstalige boeken kunt aanschaffen..

Daarnaast zijn de volgende twee eReaders aangekondigd met ongeveer dezelfde specs: Cybook Odyssey HD en de Onyx Boox i62HD Firefly. Dat wil zeggen: HD scherm en frontlight. Prijs en verkrijgbaarheid zijn nog niet helemaal helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:45:

- Een frontlight heeft
Zorg dat je dit soort video's gaat bekijken voor aanschaf, je ziet wel waarom:

YouTube: Kobo Glo vs Nook Simple Touch with Glowlight Reading Comparison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Hm. Ten eerste vind ik die Nook niet mooi met zijn extreme afrondingen (het ding is bijna ovaal :X), maar de verlichting is veel te slap. Ik denk dat je dat bedoelt.... in elk geval wil ik wel iets hebben dat minstens net zo fel is als die Kobo. Bij de Nook kijk je ook "in" de verlichting. Van onderaf is een betere verlichting. Volgens mij verlicht de Kindle ook vanaf onder...

Alle boeken in mappen op de reader is geen harde eis; de huidige Kindle kan dat ook niet goed; dan moet je ze op de Kindle zelf aanmaken. Meestal heb ik 3-5 boeken erop. Ik hoef ze niet per se allemaal tegelijk mee te nemen.

[ Voor 44% gewijzigd door Katsunami op 10-10-2012 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Ik heb hem besteld. levertijd 4-6 weken...
Dus eind november kan ik je meer vertellen.
Ik zou wel binnen een paar maanden je reader verkopen.
Als de nieuwe modellen officieel in nl beschikbaar zijn, dan zal de waarde van de oudere readers zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 19:04:
in elk geval wil ik wel iets hebben dat minstens net zo fel is als die Kobo.
dat zou ik zeker ook zo kiezen, ik wilde je even attenderen dat je ook moet oppassen voor de verlichting vanaf boven, dat ziet er echt niet fijn uit, volgens mij stoort dat ontzettend. Ik meen ook dat de kindle het vanaf onderen doet.

In november komt trouwens dit uit, even in de gaten houden:
http://www.engadget.com/2...ns-the-lit-e-reader-fray/

En om helemaal ontopic te gaan, WIJ moeten per direct dit ook van Amazon hebben:

http://www.engadget.com/2...-library-to-the-uk-germa/

Dat is werkelijk _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2012 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Offering a front-lit e-reader isn't reserved just for the heaviest hitters.
Woehaha... Bokeen zou echt iets aan zijn marketing moeten doen. Ze bestonden namelijk al lang en breed voordat Amazon er ook maar over dacht om een e-reader te gaan verkopen.

Dit gaat hem echter niet worden. Ik heb ooit een Cybook Gen3 gehad, en heb toen per ongeluk het intern geheugen geformatteerd (verkeerde USB-drive gekozen op de computer). Ik heb 3x naar Bokeen Support gemaild, en nooit antwoord gehad. Uiteindelijk heb ik het probleem moeten oplossen via een Mobileread-gebruiker, die zo goed was om me de firmware (die dus gewoon in het normale interne geheugen stond) toe te mailen met een stappenplan ter installatie.

Dat is brak, en alleen al vanwege het mogelijkerwijze niet bestaan van support zal ik geen Bokeen meer aanschaffen.

[ Voor 51% gewijzigd door Katsunami op 11-10-2012 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:36

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb beide gekocht de B&N Glowlight en de Paperwhite. Ik krijg de Paperwhite eind deze maand. Ik laat wel horen wat het is. Ik heb namelijk veel ePubs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 22:00:
Ik heb ooit een Cybook Gen3 gehad, en heb toen per ongeluk het intern geheugen geformatteerd (verkeerde USB-drive gekozen op de computer).
dat dat uberhaupt mogelijk is, werkelijk bizar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die nieuwe Kindle Paperwhite ziet er tof uit. Al weet ik niet of ik dit nu een verbetering vind. Lijkt mij toch niet echt fijn om naar een oplichtend vlak te zitten kijken, ondanks dat het licht nu van de zijkanten af komt. Ben zeer benieuwd naar de echte hands on ervaringen hier. Cr0N houdt het denk ik nog een tijdje bij zijn Kindle Keyboard.

Amazon heeft een nieuwe Software Update Version 3.4 uitgebracht voor de Kindle Keyboard.
Ondersteunt nu Comics, KF8 en ze hebben de fonts verbeterd. Nog meer contract en meer crispy. :9~

Super dat ze ondanks al het nieuwe modellen geweld de good old trusty Keyboard niet zijn vergeten met nieuwe features!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2012 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 14:00:
dat dat uberhaupt mogelijk is, werkelijk bizar
Nah, da's niet bizar. Je kunt ook het geheugen van de Kindle wissen op de computer.

Het is wel bizar dat het operating system gewoon in het interne geheugen staat. De firmware wordt alleen maar gebruikt om de USB-schijf beschikbaar te maken op de computer, en het OS te booten; net een soort BIOS dus. Zonder OS loopt het apparaat vast met een foutmelding en een schaakbordpatroon op het scherm. De Cybook werkt wat dat betreft precies als een computer.

Gewoon de software in het interne geheugen zetten (dat blijft dus beschikbaar) is genoeg, maar dan moet je die wel kunnen downloaden...

[ Voor 18% gewijzigd door Katsunami op 14-10-2012 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 17:37:
Die nieuwe Kindle Paperwhite ziet er tof uit. Al weet ik niet of ik dit nu een verbetering vind. Lijkt mij toch niet echt fijn om naar een oplichtend vlak te zitten kijken, ondanks dat het licht nu van de zijkanten af komt. Ben zeer benieuwd naar de echte hands on ervaringen hier. Cr0N houdt het denk ik nog een tijdje bij zijn Kindle Keyboard.

Amazon heeft een nieuwe Software Update Version 3.4 uitgebracht voor de Kindle Keyboard.
Ondersteunt nu Comics, KF8 en ze hebben de fonts verbeterd. Nog meer contract en meer crispy. :9~

Super dat ze ondanks al het nieuwe modellen geweld de good old trusty Keyboard niet zijn vergeten met nieuwe features!
Ik kan je vertellen dat het licht totaal niet stoort. Ik heb sinds kort de Kobo Glo en het is ideaal lezen in bed waar ik niet echt een goede lichtbron heb. Ik vondt het in ieder geval een heerlijke lees ervaring met en zonder licht. :) Denk dat mijn Kindle touch nog weinig gebruikt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coramoor
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-05-2022

coramoor

pyoro!

geen idee of dit al voorbij gekomen is maar de kindle paperwhite is verkrijgbaar bij de amazon.de voor 129€ leverbaar vanaf december 2012

[ Voor 12% gewijzigd door coramoor op 14-10-2012 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
coramoor schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 21:53:
geen idee of dit al voorbij gekomen is maar de kindle paperwhite is verkrijgbaar bij de amazon.de voor 129€ leverbaar vanaf december 2012
Dat zou pas nieuws zijn als je 'm ook in Duitsland kunt bestellen terwijl je 'm in Nederland geleverd wilt hebben. Voorlopig zitten we nog vast aan .com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 06:43
Kindle Paperwhite, 15 cm (6 Zoll) hochauflösendes Display mit integrierter Beleuchtung, WLAN kann leider nicht an die ausgewählte Adresse versandt werden. Um einen Kindle zu erwerben, besuchen Sie bitte die Kindle-Produktdetailseite auf Amazon.com (intl.)

helaas dus niet... Ik wou eerst een sony prs-2 maar ik wil nu liever toch een paperwhite;-)

edit: maar de nl store gaat toch ook al bijna open? waarom zouden ze daar geen paperwhite hebben? in de en co.uk is die er ook al.

[ Voor 15% gewijzigd door My Tec Master op 14-10-2012 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ja hetzelfde met de .co.uk, daar is hij zelfs al te krijgen vanaf 25 Oktober. Dat is wel sneller dan verwacht dus ik denk dat het niet al te lang meer gaat duren voor je hem officiëel in Nederland kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inconnu
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-01 22:43
DarkChylde schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 10:49:
[...]

Ik heb hem besteld. levertijd 4-6 weken...
Dus eind november kan ik je meer vertellen.
Ik zou wel binnen een paar maanden je reader verkopen.
Als de nieuwe modellen officieel in nl beschikbaar zijn, dan zal de waarde van de oudere readers zakken.
Besteld? Via een adres in de USA, of zijn er andere mogelijkheden de Kindle Paperwhite naar NL te krijgen?

Ik zat te denken om 'm in Duitsland te kopen (via een Duits adres), maar vroeg me af of je dan gebruik moet maken van de Duitse Kindlestore (ander aanbod van boeken)... Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk je kindle fire te rooten zonder een amerikaans adres en credit card? We zijn er mee bezig maar het lukt niet doordat ik de bovenstaande dus niet heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Heya,

M'n vriendin wil graag de Kindle bestellen (goedkope met wifi etc, Backlit e.d. schijnt nogal meh te zijn bij de duurdere) maar ik heb enkele vragen:

Ik zie op de amazon site het volgende gebeuren:

Amazon.nl -> verwijst door naar de Pond prijzen, kan daar geen Kindle bestellen. Deze verwijst me door naar de Amerikaanse versie $89,-
Amazon.de -> 79,- en gewoon te bestellen

Hoe hebben jullie besteld? Zit er nog verschil tussen?

De oplader moet je los kopen, ik zie echter dat het hier om MicroUSB gaat, kan dit gewoon opgeladen worden met de standaard micro USB opladers (samsung, blackberry)

Zijn er problemen met de Kindlestore oid als je hem importeert?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Oplader is gewone micro-usb. Ik gebruik toevallig de BB oplader.
Ik haal de mijn uit de USA, nooit problemen gehad met store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Cool, bedankt! nog ervaringen die je kan delen, goed/slecht?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Laatst online: 26-08 08:57
lanerios schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 12:09:
Cool, bedankt! nog ervaringen die je kan delen, goed/slecht?
ervaringen over amazon of de kindle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
inconnu schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:27:
[...]

Besteld? Via een adres in de USA, of zijn er andere mogelijkheden de Kindle Paperwhite naar NL te krijgen?

Ik zat te denken om 'm in Duitsland te kopen (via een Duits adres), maar vroeg me af of je dan gebruik moet maken van de Duitse Kindlestore (ander aanbod van boeken)... Enig idee?
Ik besteld op een us adres. Vrienden wonen daar..
Kon we met eigen credit Card bestellen. Maar ship to adress moest in us zijn.
Zag op marktplaats wel wat advertenties staan van lui vanuit de us, die hem kopen en naar jou verzenden..
Leek me ook een leuke handel voor die vrienden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 09:37
Kindle Paperwhite is binnen.

Wat indrukken:

- User interface lijkt wat sneller en gelikter dan de Kindle Touch.
- De scherm verlichting is in te stellen. Aan de randen is het wat minder. Soort bleeding, kan er even geen andere naam voor verzinnen. Reviewers hadden dit ook al gezien.
- Fonts zeker scherper.
- Ligt beter in de hand dan een Touch. Hij is lichter, dunner.
- Ik vind het besluit om de home button weg te halen niet helemaal ok. Je had al 3 zones om op te klikken, nu moet je tegen de bovenrand van het scherm drukken om terug naar het home scherm te gaan.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lanerios schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:16:
De oplader moet je los kopen, ik zie echter dat het hier om MicroUSB gaat, kan dit gewoon opgeladen worden met de standaard micro USB opladers (samsung, blackberry)
oplader van de hema werkt ook prima, kost een paar euro. Handig als de telefoonopladers vaak beneden liggen en de ereader vaak boven bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:22
Wie van jullie heeft de Kindle Fire al? Ik zie net een _enorme_ aanbieding bij Amazon UK, 129 pond voor een Fire (160euro...).

Heb even wat gegoogled en het zou niet zo heel lastig moeten zijn om de Google Play Store werkend te krijgen ... ?

http://www.amazon.co.uk/k.../ref=cm_cr_pr_product_top

[ Voor 16% gewijzigd door De_Bastaard op 12-11-2012 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Amazon UK shipt hem niet naar NL helaas. Moet via of de DE of de US store :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
De Duitse Amazon stuurt de Paperwhite ook niet naar Nederland. Ik heb hem via een Duitse kennis besteld, maar moet nog op de verzending wachten tot de week van 18 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
lekker handig, moet dus via de US store? Zit je dan niet met achtelijke invoer rechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:31
Heb vanmorgen Kindle Paperwhite Wifi binnengekregen uit de US. Bevalt erg goed. Die schaduwvlekken onderin waar sommige reviews het over hebben valt erg mee en stoort niet. Alleen als je de Kindle gebruikt in een donkere kamer zonder andere verlichting, valt het wat op. Scherm ververst sneller dan andere e-readers waarmee ik wel 's heb gespeeld. Interface reageert ook vlot. Letters zijn bovendien erg scherp!

De verlichting is snel in te stellen. De hoogste settings maken de achtergrond eigenlijk helemaal wit maar dit is toch vrij fel aan je ogen. Met een lage tot medium setting is het echter wel ideaal omdat het beeld net wat witter wordt en het contrast dus hoger, maar je het niet ervaart als een backlight. In het donker is het met de verlichting op laag ook nog prima mogelijk om te lezen.

Heb 'm overigens besteld bij Amazon US voor 119 $ en MyUS gebruikt om het te laten forwarden. Zij geven je een adres in Florida waar je het naar kan laten verzenden. Levering van Amazon naar dat adres duurde een week met USPS. Toen meteen bericht gehad van MyUS dat het was ontvangen en een dag later werd het met DHL verder gestuurd naar Nederland. Dit koste 34 $ en binnen 48 uur was het al in Amsterdam, daarna nog 2 dagen moeten wachten omdat ze niet in het weekend bezorgen. Had verwacht dat er nog inklaringskosten of btw bij zou komen maar dit was gelukkig niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Dan heb je geluk gehad, met de inklaring en btw. Veel plezier ermee.

Ik zal wel pech hebben met mijn hoofdtelefoonversterker uit de US (niet te krijgen in Europa). Hij was in de aanbieding (-33%), maar gegarandeerd dat ik er wel inklaring en btw over moet betalen. Zul je altijd zien.

Op mijn Kindle uit Duitsland moet ik nog een maand wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Ook ik heb net mijn kindle Pw. Ben erg tevreden over.
Handzamer dan de kindle keyboard, beter beeld, verlichting werkt goed en touchscreen werkt ook prima.
Wat mij betreft een aanrader.
Onderaan het scherm zij er inderdaad wat donkere vlekken.
Maar dit is niet op het gedeelte met tekst en is verder niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Al iets bekend wanneer de Paperwhite beschikbaar komt voor Nederland/Europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Hij is in zowat heel Europa allang als pre-order te verkrijgen, alleen (uiteraard...) niet in de Benelux.

De raming voor "algemene wereldwijde beschikbaarheid" is maart/april 2013, maar dat zijn geruchten op de message boards van Amazon.

[ Voor 48% gewijzigd door Katsunami op 26-11-2012 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Okay bedankt, dan wachten we het maar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-10 13:24
Katsunami schreef op maandag 19 november 2012 @ 23:53:
Dan heb je geluk gehad, met de inklaring en btw. Veel plezier ermee.

Ik zal wel pech hebben met mijn hoofdtelefoonversterker uit de US (niet te krijgen in Europa). Hij was in de aanbieding (-33%), maar gegarandeerd dat ik er wel inklaring en btw over moet betalen. Zul je altijd zien.

Op mijn Kindle uit Duitsland moet ik nog een maand wachten.
hoe maak je dan aanspraak op je garantie als dat nodig mocht zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matty___ schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:59:
Verhuisberichtje naar amazon (invullen op profiel) en klaar ben je, ik ben al voor aankopen meermaals verhuisd van Londen naar New York en terug naar Nederland.

Soms krijg je wel een mail dat ze het verdacht vinden, dan vragen ze om een bewijs. Dan verhuis ik weer terug naar Nederland en hoor je er niks meer over.

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:52
Voor vragen omtrent het importeren, aankopen of naar Nederland verschepen van de Kindle kun je terecht in Shopping Forum.

• Katsunami
  • Niet online
matty___ schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:59:
[...]

(Heh, met die versterker heb ik geluk gehad.)

Mocht het nodig zijn, dan regel ik de garantie via die Duitse kennis, of via een "verhuizing".

Easereader heeft alleen de normale Kindle voor 129 euro. De paperwhite gaat daar 189 kosten. Het was te doen voor de Touch, omdat importeren vanuit de US ongeveer net zoveel kostte, maar nu de PW in Duitsland te krijgen is voor 129 vind ik het prijsverschil absurd.

[ Voor 28% gewijzigd door Katsunami op 29-11-2012 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Vandaag heb ik mijn Paperwhite binnengekregen. (Ik moet er altijd op letten dat ik niet "Paperweight" typ...). Is is prachtig stuk leesijzer. Ik zal zijn voordelen / nadelen tegenover de Touch puntsgewijs reviewen :)

Voordelen:
- Verlichting. Dit is natuurlijk het grootste pluspunt. Deze werkt goed, met het volgende effect, in een 3x3m studeerruimte met een lange, sterke daglicht-TL-buis aan het plafond.

* Stand 0-7: Niet veel te zien. Vanaf 5 begin je een beetje van de verlichting te zien.
* Stand 8-13: Hier begint de PW duidelijk helderder te worden dan de Touch. Dat gaat zo door tot en met stand 13. Ik heb hier een boek liggen met zeer hoogwaardig en wit papier. Op stand 13 bereikt de Kindle ongeveer dezelfde helderheid als dit boek. Waar het echter krijtwit is, is de kleur van de Kindle "romig" wit. Tot en met dit punt lijkt het niet alsof de PW is verlicht: het verschil tussen "uit" en stand 13 ziet eruit zoals je dat ook hebt tussen een grijizg gelige mass market paperback, en een kwalitatief hoogwaardig gebonden boek met krijtwit glad papier. Een hogere instelling verhoogt dus de kwaliteit van het "papier", zogezegd.
* Stand 14-17: Vanaf stand 14 wordt de PW helderder dan het boek waarmee ik hem nu vergelijk. Het lijkt dan wel alsof er een verlichting is aangesprongen; alsof je een extra lampje op het boek hebt gericht. Natuurlijk wordt die verlichting steeds sterker en sterker.
* Stand 18-24: Vanaf 18 en hoger lijkt de Kindle meer op een tablet dan op een e-reader.

Ik wil de Kindle net fel genoeg hebben om hem mooi wit te laten zijn en hem een tikje helderder te hebben dan de omgeving. Mijn voorkeursstand in deze kamer (de keuken heeft dezelfde soort verlichting, waar ik ook vaak zit) is stand 14 of 15.

In het donker (en dan bedoel ik: stikdonker): Amazon raadt een lage instelling van 1-5 ofzo aan, maar dat vind ik totaal niet prettig. Dan heb ik niet genoeg licht om comfortable te lezen. Ik vind in het stikdonker de instelling 13 of 14 het prettigst; vreemd genoeg vergelijkbaar dus met de instelling die ik in normaal licht ook prefereer. Al met al denk ik daarom dat de Kindle vastgeroest gaat raken op stand 14, in elk geval voor het lezen binnenshuis.

Er zijn aan de onderkant, en linksonder aan de rand, een paar vlekjes te zien waar de verlichting niet perfect egaal is. Dit is vooral zichtbaar in het stikdonker. Ik vind dat niet storend; deze verlichting knalt elke leeslamp die ik ooit op de Touch heb geprobeerd eruit met een factor 100 ofzo, als het om helderheid en egaliteit gaat, om nog maar te zwijgen van gebruikersgemak.

- Er zijn meer lettertypen beschikbaar: 6 in totaal. Echter, de meeste lettertypen zijn redelijk dun (al hebben ze wel verschillende diktes), terwijl ik dikkere letters prefereer vanwege mijn slechte zichtvermogen. Het dikste lettertype is hetgeen dat standaard is geactiveerd: Caecilia. Er is ook een smallere versie, genaamd Caecilia Condensed. Deze lettertypes lijken veel op het "Serif" lettertype van de Touch. Een ander dik lettertype is goede oude Helvetica: dat lijkt op "Sans Serif" van de Touch. Het is een schreefloos en ronder lettertype dan Caecilia, en neemt wat minder ruimte in. (Maar Caecilia Condensed is smaller en neemt daarom nóg minder ruimte in.)

Keuze tussen Caecilia en Helvetica, oftwel schreef of schreefloos, is smaak.

Eerlijk gezegd ben ik op dit gebied een beetje teleurgesteld; ik had gehoopt dat er wat meer dikkere lettertypen in zouden zitten. Grotere lettertypes helpen voor mij niet qua leesbaarheid: dikkere letters wel. Mijn oude Bookeen uit 2007 kon al TTF fonts gebruiken. Amazon zou dat in een Kindle moeten inbouwen zodat mensen hun eigen fonts kunnen uploaden.

- Deze Kindle heeft een hogere resolutie. Dit scherm heeft een resolutie van 1024x768, waar de oude Kindle 800x600 had. De pixeldichtheid is dus verhoogd van 167 ppi naar 213 ppi. Het zal wel een verbetering zijn natuurlijk, maar mijn slechte zichtvermogen staat mij niet toe om verbeteringen boven +/- 120 ppi te zien. Alles wat daarboven komt is voor mij in essentie allemaal even scherp. Qua letterscherpte zie ik dus geen verschil in mijn tablet (1280x800, 10 inch, 150 ppi), Kindle Touch (167 ppi) en de Paperwhite (213 ppi). Voor andere mensen zal de resolutieverhoging wel een voordeel zijn.

- De verversingssnelheid van het scherm is iets hoger dan bij de Touch.

- Reading Speed: Na een tijdje gaat de Kindle aangeven hoe lang hij denkt dat je nog over een boek/hoofdstuk gaat doen. Leuk extraatje. Eerlijk gezegd vind ik het jammer dat hij geen schermen weergeeft, zoals mijn oude Bokeen dat deed: die rekende uit hoeveel schermen ("pagina's") je nog had te gaan, en dat gaf hij dan weer. Dat heb ik altijd prettiger gevonden dan de procentweergave van de Kindle.

Neutraal:
- Geen home-knop meer. Je hebt nu een extra klik nodig om naar Home te gaan via het menu.
- De Kindle is nu zwart in plaats van grijs.
- "Kindle" staat nu op de onderste rand in plaats van de bovenste.

Nadelen:
- De achterkant is gemaakt van het materiaal dat ook achterop de Galaxy Tab zit. Hoewel het wat minder koud aanvoelt dan de achterkant van de Touch, trekt het vette vingervlekken aan als een magneet, net als de Tab. Het is lastig schoon te krijgen.
- De voorkant van de Kindle trekt OOK vingervlekken en vet aan.

Alle eventuele andere punten zoals WIFI, de experimentele browser, Twitter/Facebook (blèh) heb ik op de Touch nooit gebruikt; ze staan hier dus ook uit, en ik heb ze niet getest. Hieronder valt ook de allerheilige cloud (OOOOH, CLOUD!! *BRAAK*). Het zijn voor mij nutteloze functies. Wat mij betreft had Amazon alle online zooi weggelaten. Ik heb een pesthekel aan online toegang en koopmogelijkheden in apparaten zoals deze, maar het is tegenwoordig jammer genoeg niet meer te vermijden, dus moet ik ze maar negeren. Ik heb mijn Kindle dus ook niet eens aangemeld bij Amazon. Ik zet mijn boeken er wel met een kabeltje op, want ik prefereer een off-line bibliotheek met een goed programma zoals Calibre.

Eigenlijk vind ik elke functie buiten "Een boek lezen in platte tekst" op mijn e-reader niet belangrijk.

De rest (zoals cover mode en list mode) zijn cosmetische aanpassingen. Geen verbeteringen of verslechteringen, maar wat leukigheidjes qua weergave die je kunt instellen zoals je dat zelf handig vindt.

De verlichting is het laatste punt dat ik in e-readers miste, en de reden waarom ik lang een 7 inch tablet heb overwogen, maar nooit heb aangschaft vanwege de backlight. Ik denk dat ik deze Paperwhite nog best lang ga houden eigenlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Katsunami op 09-12-2012 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
zit ook nog te twijfelen tussen een nexus 7 en de paperwhite. Vind vooral het gedoe met bestellen het grootste struikelblok van de kindle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
matty___ schreef op maandag 10 december 2012 @ 07:29:
zit ook nog te twijfelen tussen een nexus 7 en de paperwhite. Vind vooral het gedoe met bestellen het grootste struikelblok van de kindle
Je hebt het over een tablet en een e-reader. Zijn toch echt 2 verschillende dingen.
Tablet leest heel slecht, wordt je moe van, e-reader leest als een echt boek ; rustgevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
maartend schreef op maandag 10 december 2012 @ 08:41:
[...]

Je hebt het over een tablet en een e-reader. Zijn toch echt 2 verschillende dingen.
Tablet leest heel slecht, wordt je moe van, e-reader leest als een echt boek ; rustgevend.
mij spreek het scherpe beeld van de nexus 7 wel aan en ik kan zonder moeite 10 uur achter een laptop zitten.

Maarja misschien ga ik toch voor de sony met ledlampje in het hoesje (was eerste keuze voor de kindle uitkwam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
matty___ schreef op maandag 10 december 2012 @ 08:55:
[...]

mij spreek het scherpe beeld van de nexus 7 wel aan en ik kan zonder moeite 10 uur achter een laptop zitten.

Maarja misschien ga ik toch voor de sony met ledlampje in het hoesje (was eerste keuze voor de kindle uitkwam)
Maar dat geloof ik ook wel. Maar wat ik aan probeer te geven (en je leest het hele verhaal wel als je dit topic doorbladerd) het zijn 2 totaal verschillende toestellen met elk hun eigen doelinden.
Je moet het verschil zien als bijv. het verschil tussen een racefiets en een ATB. Beiden zijn fietsen, maar elk met hun eigen ding en voor dat ding niet uitwisselbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:26
matty___ schreef op maandag 10 december 2012 @ 08:55:
[...]

De pricewatch: Kobo Glo (Zwart 6") is wellicht ook een optie voor je.

[ Voor 8% gewijzigd door pelt op 10-12-2012 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
oh dat is idd ook wel een optie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Vraagje hier aan de mensen die naast engelse boeken of nederlandse boeken kopen via bijvoorbeeld bol.com. Ik ben zelf een fervent lezer in het engels (altijd via Amazon) maar ik heb een paar vriendinnen die dolgraag een ereader willen, maar allemaal het liefst nederlands lezen. Ik heb zelf altijd hele goede ervaringen met de Kindle en zou hem dan ook aan iedereen aanraden echter zit ik een beetje met de nederlandse boeken. Ja, je kan ze via het illegale circuit krijgen maar ik ben eigenlijk benieuwd of het simpel is om boeken te kopen bij bol.com en die dan op de Kindle te zetten door bijvoorbeeld Calibre. Kan iemand daar wat over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Tweety1 schreef op maandag 10 december 2012 @ 09:52:
Vraagje hier aan de mensen die naast engelse boeken of nederlandse boeken kopen via bijvoorbeeld bol.com. Ik ben zelf een fervent lezer in het engels (altijd via Amazon) maar ik heb een paar vriendinnen die dolgraag een ereader willen, maar allemaal het liefst nederlands lezen. Ik heb zelf altijd hele goede ervaringen met de Kindle en zou hem dan ook aan iedereen aanraden echter zit ik een beetje met de nederlandse boeken. Ja, je kan ze via het illegale circuit krijgen maar ik ben eigenlijk benieuwd of het simpel is om boeken te kopen bij bol.com en die dan op de Kindle te zetten door bijvoorbeeld Calibre. Kan iemand daar wat over zeggen?
Via Calibre werkt echt beregoed. Ik let nergens meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
maartend schreef op maandag 10 december 2012 @ 09:57:
[...]

Via Calibre werkt echt beregoed. Ik let nergens meer op.
Hoe levert bol.com de bestanden aan. Als azw? Je loopt tegen de drm aan. Calibre heeft een plugin om de drm van een amazon boek eraf te halen (dat vind ik belangrijk voor een boek die ik zelf gekocht heb). Is die er ook voor bol.com / epub drm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Tweety1 schreef op maandag 10 december 2012 @ 11:03:
[...]

Hoe levert bol.com de bestanden aan. Als azw? Je loopt tegen de drm aan. Calibre heeft een plugin om de drm van een amazon boek eraf te halen (dat vind ik belangrijk voor een boek die ik zelf gekocht heb). Is die er ook voor bol.com / epub drm?
Voor zover ik weet wel, maar dat kan ik niet voor 100% bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ik kwam met wat googlen de volgende website tegen. Ik had gehoopt dat het zonder die ellendige Adobe kon, maar helaas ;( . Ik zal het eens gaan uitproberen met een boek van 99 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Tweety1 schreef op maandag 10 december 2012 @ 11:26:
Ik kwam met wat googlen de volgende website tegen. Ik had gehoopt dat het zonder die ellendige Adobe kon, maar helaas ;( . Ik zal het eens gaan uitproberen met een boek van 99 cent.
The plugins available so far can remove DRM from Kindle eBooks (but not rented Kindle ebooks, books download to a Kindle Fire or Fire HD, Kindle for Android, or the Windows 8 AppStore Kindle App), Barnes & Noble ePub ebooks, any ebooks using Adobe Digital Editions DRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
maartend schreef op maandag 10 december 2012 @ 12:30:
[...]

The plugins available so far can remove DRM from Kindle eBooks (but not rented Kindle ebooks, books download to a Kindle Fire or Fire HD, Kindle for Android, or the Windows 8 AppStore Kindle App), Barnes & Noble ePub ebooks, any ebooks using Adobe Digital Editions DRM
Waar heb je die tekst vandaan gehaald? Als ik het artikel lees, is dit precies wel om DRM te verwijderen van EPUB Adobe. Ik g ahet gewoon proberen en dan zal ik hier wel laten weten of het gewerkt heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zit ernstig te twijfelen tussen de Kobo Glo en PW. PW is EUR 40 duurder, maar scoort in reviews ook eigenlijk altijd net wat beter. Lees hier wel af en toe dat scherm bij sommigen niet egaal verlicht zou zijn.

Als ik PW koop dan doe ik dat in winkel, dus dan kan ik hem (neem ik aan) van tevoren bekijken. Hoe kan ik snel zien of scherm wel of niet goed is? En is het enkel de "egaalheid" die soms te wensen overlaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Alle Kindles hebben wat lichtere en donkere vlekjes in de onderste centimeter van het scherm, vooral te zien in zeer donkere omgevingen, met lagere helderheidsinstellingen.

Voor de rest zou het scherm egaal moeten zijn; het mijne is dat in elk geval wel. Op instelling 13 lijkt het hier in huis zelfs alsof er geen verlichting aan staat: de Kindle lijkt dan op een stuk prachtig wit papier van hoge kwaliteit, zoals in een gebonden boek. Met de verlichting uit (of beter, op 0, want hij kan niet uit) lijkt hij, net als zijn voorgangers, op een gelige pocket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Katsunami schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 02:01:
Alle Kindles hebben wat lichtere en donkere vlekjes in de onderste centimeter van het scherm, vooral te zien in zeer donkere omgevingen, met lagere helderheidsinstellingen.

Voor de rest zou het scherm egaal moeten zijn; het mijne is dat in elk geval wel. Op instelling 13 lijkt het hier in huis zelfs alsof er geen verlichting aan staat: de Kindle lijkt dan op een stuk prachtig wit papier van hoge kwaliteit, zoals in een gebonden boek. Met de verlichting uit (of beter, op 0, want hij kan niet uit) lijkt hij, net als zijn voorgangers, op een gelige pocket.
Is de verlichting niet gewoon uit op de 0 stand?

En hoe 'irritant' zijn die vlekjes? De reden dat ik zit te denken om te upgraden van mijn Kindle 3 (met lighted cover) is juist dat de onderkant van de pagina veel donkerder is dan de bovenkant, dat zou de paperwhite mooi fixen dacht ik, maar dat van die vlekken klinkt nou weer niet zo super.

De kobo is trouwens geen optie voor mij, daarvoor heb ik al teveel geinvesteerd in de digitale boeken van Amazon :) Wel jammer dat de PW van die vlekken heeft, in de eerste reviews (van journalisten) hoorde je er niets over.. Zullen misschien 'hand picked' exemplaren zijn geweest?

[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 29-12-2012 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Op 0 is de verlichting niet uit.

Die vlekjes... Tja. Op de plekken waar de ledjes zitten is het scherm een tikje feller, dus dan zie je een 4 V-vormige lichtvlekjes. Dat is echter alleen in de onderste 1cm, en het is ook logisch. Meestal zie je er niks van. Het gaat pas opvallen als het scherm van de Kindle de primaire of enige lichtbron is, en zelfs dan stoort het (mij) niet.

Als je je daaraan stoort, ben je (IMHO) een mierenneuker en kun je beter een 7-inch tablet aanschaffen.

Geloof me, de PW schermverlichting knalt elk leeslampje eruit qua helderheid en egaliteit, en niet te vergeten, gemak qua opladen. (Al vervalt dat voordeel tegenover de lighted cover.)

Ga echter in donkere omgevingen niet te hoog met de helderheid, want dan is het geen verschil met de backlight van een tablet.

Enne... Rip met Calibre gewoon de DRM uit je Amazon-boeken.

[ Voor 32% gewijzigd door Katsunami op 29-12-2012 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Katsunami schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 02:30:
Op 0 is de verlichting niet uit.

Die vlekjes... Tja. Op de plekken waar de ledjes zitten is het scherm een tikje feller, dus dan zie je een 4 V-vormige lichtvlekjes. Dat is echter alleen in de onderste 1cm, en het is ook logisch. Meestal zie je er niks van. Het gaat pas opvallen als het scherm van de Kindle de primaire of enige lichtbron is, en zelfs dan stoort het (mij) niet.

Als je je daaraan stoort, ben je (IMHO) een mierenneuker en kun je beter een 7-inch tablet aanschaffen.

Geloof me, de PW schermverlichting knalt elk leeslampje eruit qua helderheid en egaliteit, en niet te vergeten, gemak qua opladen. (Al vervalt dat voordeel tegenover de lighted cover.)

Ga echter in donkere omgevingen niet te hoog met de helderheid, want dan is het geen verschil met de backlight van een tablet.

Enne... Rip met Calibre gewoon de DRM uit je Amazon-boeken.
Ja ik zeur er niet over ofzo hoor :) Maar ik heb het ding nog niet in werkelijkheid gezien, vandaar dat ik het vraag. Ik ben blij dat het je niet stoort en dat zal voor mij dan ook wel het geval zijn. Ik hou van subtiele verlichting, ik vond het van mijn iPad 1 ook vervelend dat de verlichting niet donker genoeg kon voor mijn smaak :) Dus te fel ga ik hem zeker niet zetten.

Ik vind mijn kindle met lighted cover ook prima te gebruiken maar ik merk dat het lezen onderaan me meer moeite kost als ik moe ben. Het verschil is ook best groot tussen onder en boven. Dus qua uniformiteit ga ik er dan een flinke stap op vooruit.

Ik vind de Kindles ook als systeem prettig werken (bijv. de synchronisatie van waar je gebleven bent in een boek als je een keer wat op je telefoon leest) dus ik heb ook niet zo'n zin om op een ander systeem over te stappen, vandaar dat de DRM me niet zo boeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik zal kijken of ik morgen (straks...) een paar foto's kan maken in de kamer waar ik vaak lees, met de verlichting die ik meestal gebruik. Ik zal de Kindle op een helderwit blad mat fotopapier leggen ter vergelijking.

Ik heb een leeslampje op de Touch gebruikt. Dat was bovenaan flink fel, en onderaan in en halve cirkel veel donkerder. De verlichting van de Kindle is uniformer dan die van veel goedkope tablets met TN-panelen. Je gaat er waarschijnlijk niet één maar vijf stappen op vooruit.

[ Voor 39% gewijzigd door Katsunami op 29-12-2012 03:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eergisteren terug gekomen uit de UK en daar een Kindle Fire HD aangeschaft als verlaat kerstkadootje voor mijn vrouw. Die is er hartstikke blij mee en ging direct mee aan de slag.
Haarscherp beeld, aansluiten op de wifi, boek lezen, allemaal prima.

Alleen: er staat ook spelletjes op. Zoals het razend populaire Angry Birds. Free. Alleen het activeren lukt niet. Uiteindelijk komen we bij de "purchase"en roept het apparaat dat de Kindle gemanaged? moet worden.
Ik heb een UK adres, en ben aangemeld bij amazone.co.uk Is dat niet voldoende?
Heeft iemand een idee? Ik zoek me suf op het forum, maar kom niet verder.

Iemand?
Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Thijs21: Misschien is het handig als je even een foto maakt van de foutmelding en die plaatst. Misschien is het een "speciale" versie van Angry Birds; waarvoor je (ook) aangemeld moet zijn bij de Amazon Market? Volgens mij gebruikt de Kindle Fire HD niet standaard Google Play.

Hierbij de foto's die ik eerder vandaag beloofde. Let wel: de foto's zijn gemaakt met een volledig handmatige camera met een manual focus f/2 lens. Het is niet de bedoeling om de Kindle op scherpte te kunnen beoordelen, want de allerkleinste trilling (en het verkleinen van de plaatjes) levert al minder scherpte op. Net realiseer ik me dat de witbalans nog automatisch stond, dus de kleuren kunnen ook een tikje per foto verschillen.

Ik heb de camera handmatig afgesteld, met de Kindle op mijn meest gebruikte stand, 13. Ik heb geprobeerd om de foto zo te maken dat de Kindle qua helderheid op mijn 120 cd/m² gecalibreerde monitor wordt getoond zoals ik deze ook in de kamer zie liggen. Zonder de instellingen te wijzigen heb ik daarna de hele serie gemaakt om het verschil in helderheid te kunnen tonen.

Het enige doel van de foto's is het tonen van de helderheid van de Kindle vergeleken bij een hoogwaardig blad mat wit fotopapier, en de egaliteit van het scherm, en NIET de bepaalde kleur wit, of de scherpte van de Kindle.

Met de TL-buis aan.

Stand: 0 (Laagste)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/katsunami/misc/kpw-lon/_0012035.JPG

Stand: 5
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/katsunami/misc/kpw-lon/_0012036.JPG

Stand: 10
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/katsunami/misc/kpw-lon/_0012037.JPG

Stand: 15
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/katsunami/misc/kpw-lon/_0012038.JPG

Stand: 20
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/katsunami/misc/kpw-lon/_0012039.JPG

Stand: 24 (Hoogste)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/katsunami/misc/kpw-lon/_0012040.JPG

Stand: 13 (Favoriet in deze kamer; soms ga ik naar 14-15)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/katsunami/misc/kpw-lon/_0012041.JPG

Met de TL-buis uit, stikdonker.

Stand: 0 (Laagste)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/katsunami/misc/kpw-loff/_0012043.JPG

Stand: 5
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/katsunami/misc/kpw-loff/_0012044.JPG

Stand: 10
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/katsunami/misc/kpw-loff/_0012045.JPG

Stand: 15
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/katsunami/misc/kpw-loff/_0012046.JPG

Stand: 20
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/katsunami/misc/kpw-loff/_0012047.JPG

Stand: 24 (Hoogste)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/katsunami/misc/kpw-loff/_0012048.JPG

Stand: 13 (Nog steeds favoriet, maar soms ga ik naar 10-12)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/katsunami/misc/kpw-loff/_0012049.JPG

[ Voor 48% gewijzigd door Katsunami op 29-12-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Top die plaatjes _/-\o_ . Nu wil ik hem nog meer dan ik hem al wou :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Is beetje vergelijkbaar met de Kobo Glo als ik die zo zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Tweety1 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 18:13:
Top die plaatjes _/-\o_ . Nu wil ik hem nog meer dan ik hem al wou :P
Graag gedaan. De heldere puntjes en donkerdere vlekjes daartussen zijn onderaan het best te zien op de plaatjes in het donker, stand 5-10. Ook op 13 zijn ze nog te zien. De foto's laten een (minimale) bleeding/helderheid linksonder zien. Dat klopt inderdaad, daar heeft mijn Kindle last van (eigenlijk alleen in het stinkdonker te zien).

Op sommige foto's zie je ook een kleine verschuiving van het scherm richting groen (licht, stand 20) of paars (donker, stand 13 en 15). Dat zal komen door de witbalans die nog op automatisch stond. Mijn kindle heeft GEEN kleurverschuivingen in het scherm; in elk geval, geen verschuivingen die ik kan zien.
matty___ schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 18:17:
Is beetje vergelijkbaar met de Kobo Glo als ik die zo zie
Nogal wiedes, ze maken gebruik van een vergelijkbare techniek.

Als ik me echter de filmjes op Youtube goed herinner, is de Kindle PW op de hoogste stand ietwat feller, en is het scherm ook iets egaler. Er is ook een e-reader met een "TL-buis" aan de bovenkant (Nook Glowlight; of was het toch de Kobo?), maar die presteert minder goed. Ik weet het even niet meer uit het hoofd. Van de Kindle PW vs. Kobo Glo vs. Nook Glowlight was er één die een stukje minder was.

edit: en in de rechter onderhoek zit een stofje :(

[ Voor 30% gewijzigd door Katsunami op 29-12-2012 18:25 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 22 Laatste

Let op:
Voor vragen omtrent het importeren, aankopen of naar Nederland verschepen van de Kindle kun je terecht in Shopping Forum.