Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tchwax
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-07 15:19
Op amazon.com zijn ze vorige week begonnen met wat lijkt op een inventory sweep om plaats te maken voor een nieuwe serie Kindles.

http://gizmodo.com/593359...dles-are-coming-next-week

Traditie getrouw zijn hun presentaties op een woensdag, dus ik verwacht begin deze avond de aankondiging van in ieder geval een Kindle met verlichting, maar ook de nieuwe tablets.

Mijn oude Kindle is in de vakantie overleden (druk op het scherm, e-ink scherm gebroken), dus ik ben bovengemiddeld geïnteresseerd. Zou mooi samen kunnen vallen met de eventuele launch van de amazon.nl store die voor begin september stond (volgens geruchten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
B1tchwax schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:45:
Traditie getrouw zijn hun presentaties op een woensdag, dus ik verwacht begin deze avond de aankondiging van in ieder geval een Kindle met verlichting, maar ook de nieuwe tablets.
Kindle met verlichting! _/-\o_ Ik hoop het! Als hij maar niet weer US-only wordt, en ook zonder touch beschikbaar (of touch met gewone knoppen, ook best).

[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 15-08-2012 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk niet dat er een nieuwe kindle (non) touch komt? Wel een nieuwe kindle fire, maar wie weet.

Ik ben in oktober jarig , dus kom maar op. Al bevalt mijn huidige eigenlijk nog goed en heb ik geen nieuwe nodig, maar ben altijd benieuwd.

• B1tchwax
Helaas, ik zat er naast... Volgende week dan? Of misschien tillen ze het over de maand augustus heen?

Verwijderd

B1tchwax schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:25:
Helaas, ik zat er naast... Volgende week dan? Of misschien tillen ze het over de maand augustus heen?
September / oktober moet het er zeker zijn als er wat komt -> kerstperiode.

Ben alleen bang dat het net zoiets als de nieuwe sony gaat worden, niet echt een grote verbetering. Een lighted ereader of een colour eink scherm zou perfect zijn, maar de panel view ondersteuning die in de laatste firmware zat is ook echt minimaal, nergens een stripboek te vinden die het ondersteund.

Het lijkt wel alsof de grotere fabrikanten bijan gedwongen zijn elk jaar een nieuwe versie uit te brengen, ook al zijn het geen verbeteringen. Ja, misschien accuduur van 2 maand ipv 1 maand, maar wie zit daarop te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-09 19:14

dommerick

is domm

Als consument kan je dan toch gewoon kiezen om de nieuwe versie te skippen? Toen ik mijn Kindle 3 kwijt was heb ik bewust gekozen om weer een kindle 3 te kopen. Deze was zelfs duurder dan de Kindle 4 NT. Maar deze beviel mij uitstekend, dus waarom zou ik een andere overwegen. Dus ze moeten ook wel met echt iets bijzonders kopen wil ik over gaan. De schermtechniek van e-readers is nu ook al een hele poos stabiel.

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GekkePrutser schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 01:16:
[...]

Ja van de Kindle Touch weet ik het eigenlijk niet, ik heb er niet zo veel over gehoord, maar dat komt ook omdat hij in Nederland officiëel nog niet leverbaar is (ze leveren hem pas sinds kort buiten de VS en dan alleen in Engeland en Duitsland). ....
De Touch is al een tijd officieel leverbaar voor Nederland.

Ben ook benieuwd naar de volgende generatie Kindle. Tenzij er een killer feature komt houd ik het denk ik nog wel bij mijn Kindle 3. Heb een lighted cover dus geloof dat lichtgevende scherm wel.

Mijn Kindle Keyboard is eigenlijk nog maar een paar maanden oud. Kreeg gratis een nieuwe van Amazon toen de vorige na anderhalf jaar opeens barstjes liet zien in de behuizing. Dus nog steeds: Amazon _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Service is wel dik in orde bij Amazon. Heb laatst op vakantie mijn Kindle scherm per ongeluk gesloopt (kreeg er allemaal strepen in doordat er druk op is gekomen). Viel binnen de garantie, dus kosteloos een vervangend exemplaar gekregen. Kunnen laptop fabrikanten nog wat van leren 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door tehsojiro op 20-08-2012 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

M'n zusje heeft voor me een Kindle 4 non touch meegenomen uit de VS. Ze vertelde dat er in geen enkele winkel meer een Touch te vinden is (die wou ze eerst voor me meenemen), die zijn allemaal overal out of stock. Benieuwd naar die nieuwe generatie dus...

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 16:18:
Ben ook benieuwd naar de volgende generatie Kindle. Tenzij er een killer feature komt houd ik het denk ik nog wel bij mijn Kindle 3. Heb een lighted cover dus geloof dat lichtgevende scherm wel.
Als ik mijn huidige 8 maanden oude Touch voor een goede prijs kan verkopen als er een Kindle 5 Touch met LED-verlichting rondom uitkomt, dan ga ik dat wellicht wel doen... nu is het op sommige momenten voor mijn (slechte) zichtvermogen vaak nét wat te donker om toch nog prettig te lezen.

Covers en externe lampjes vind ik crap. Vond ik ook al bij mijn vorige e-reader (Cybook Gen3) :P

Ik heb het altijd al jammer gevonden dat er geen verlichte e-readers waren toen ik mijn Touch aanschafte. Ondertussen is er wel de "Barnes&Noble Nook Simple Touch With Glowlight" (Lekkere naam hè? :P)

Ziet er best relaxed uit.

Ik hoop dus wel dat Amazon ook met iets dergelijks gaat komen... maar niet té snel, want mijn huidige Touch is niet eens ingelezen, naar mijn gevoel :X

[ Voor 31% gewijzigd door Katsunami op 22-08-2012 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kun je dan niet beter investeren in een lighted cover? Als het enige noemenswaardige verschil tussen de huidige Kindle Touch en een 5th gen Kindle Touch LED-verlichting aan de zijkanten zou zijn, dan zou ik dat geld liever steken in een lighted cover dan in een upgrade. Ik ben zelf in elk geval erg te spreken over die lighted cover. Mag ook wel, voor 55 dollar. :X

Overigens vind ik het zelf wel fijn dat de Kindle Touch niet standaard licht geeft. Ik moet dat niet hebben, doe me dat maar lekker op aanvraag wanneer ik het lampje uitklap. :P

[ Voor 19% gewijzigd door NMe op 22-08-2012 03:00 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
NMe schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 02:58:
Kun je dan niet beter investeren in een lighted cover? Als het enige noemenswaardige verschil tussen de huidige Kindle Touch en een 5th gen Kindle Touch LED-verlichting aan de zijkanten zou zijn, dan zou ik dat geld liever steken in een lighted cover dan in een upgrade. Ik ben zelf in elk geval erg te spreken over die lighted cover. Mag ook wel, voor 55 dollar. :X

Overigens vind ik het zelf wel fijn dat de Kindle Touch niet standaard licht geeft. Ik moet dat niet hebben, doe me dat maar lekker op aanvraag wanneer ik het lampje uitklap. :P
Als het een glowlight versie wordt dan kan je dat vast ook wel uitzetten hoor :) Want het gaat hoe dan ook stroom kosten.

Ik zou het wel een enorme meerwaarde vinden trouwens. Ik heb ook de Kindle 3 met lighted cover, maar ik vind het toch erg behelpen. Het lampje schijnt erg ver om zich heen dus je hebt toch 'leklicht' door de hele kamer en dat vindt mijn vriendin niet prettig. Bovendien vind ik het te fel 's nachts, dus iets dat dimbaar is en uit het scherm komt zou voor mij zeker een reden zijn om er een te kopen.

Edit: Een jaar of 10 geleden las ik trouwens al boeken op mijn Palm III, die had ook hele subtiele verlichting, en dat las absoluut heerlijk zonder iemand te storen. De resolutie was waardeloos natuurlijk maar toch was het goed te doen :D Dus ik heb dat altijd al een beetje gemist met de tegenwoordige ereaders.

[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 22-08-2012 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
NMe schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 02:58:
Kun je dan niet beter investeren in een lighted cover?
Nee. Covers maken de Kindle zwaarder en dikker, en lastiger met één hand vast te houden. Ik heb voor mijn Cybook Gen3 een cover gehad, maar die is uiteindelijk thuis ergens in een la terecht gekomen.

Raar. Ik heb die Cybook Gen3 destijds verkocht omdat het geen boek was. Op het moment prefereer ik echter de Kindle in plaats van een boek: veel dunner, lichter (met één hand vast te houden, wat met mijn paperback omnibussen vaak niet kan), en véél beter "gedrukt" dan de nieuwere paperbacks die ik heb. En geen problemen meer met het breken van de rug van het boek en dergelijke...

[ Voor 34% gewijzigd door Katsunami op 22-08-2012 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Katsunami schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:31:
[...]

Nee. Covers maken de Kindle zwaarder en dikker, en lastiger met één hand vast te houden. Ik heb voor mijn Cybook Gen3 een cover gehad, maar die is uiteindelijk thuis ergens in een la terecht gekomen.
De covers van Amazon zijn echter briljant. Ik heb de covers van andere ereaders gezien en vast gehad, en geen van allen zijn ze zo netjes die van Amazon. Het gewicht is wel merkbaar natuurlijk, maar de afwerking is erg goed waardoor het ding gewoon goed in de hand ligt. Kom mijn Kindle maar eens vasthouden. :P

• B1tchwax
Persconferentie op donderdag 6 september aangekondigd door Amazon. Dan toch de gehele refresh voor de Kindle lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed een nieuwe Kindle Fire, zou tof zijn als er een Europese kwam en wellicht een NL store?
Nieuwe reader mag ook, hoef helemaal geen nieuwe, maar ben in oktober jarig en als het wat is d:)b

Hopelijk zijn er nu wel gelijk originele hoezen te koop, dat was de vorige keer niet zo bij nieuwe modellen en dat vond ik erg storend.

Ik heb in iedergeval mijn creditcard bij de hand 6 september, als er een fire of een nieuwe kindle komt (dat laatste alleen als het echt bevalt) bestel ik hem gelijk een minuut na bekendmaking. Ik wil echt graag een Fire met Europese ondersteuning.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2012 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
B1tchwax schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:07:
Persconferentie op donderdag 6 september aangekondigd door Amazon. Dan toch de gehele refresh voor de Kindle lijn?
Thanks! Dan bestel ik nog even geen Kindle :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:48
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 08:45:
Ik vermoed een nieuwe Kindle Fire, zou tof zijn als er een Europese kwam en wellicht een NL store?
Nieuwe reader mag ook, hoef helemaal geen nieuwe, maar ben in oktober jarig en als het wat is d:)b

Hopelijk zijn er nu wel gelijk originele hoezen te koop, dat was de vorige keer niet zo bij nieuwe modellen en dat vond ik erg storend.

Ik heb in iedergeval mijn creditcard bij de hand 6 september, als er een fire of een nieuwe kindle komt (dat laatste alleen als het echt bevalt) bestel ik hem gelijk een minuut na bekendmaking. Ik wil echt graag een Fire met Europese ondersteuning.
Ik vrees echter dat de prijzen van de content (te) hoog zullen zijn in NL.

Waarom ben je zo verwachtingsvol over de Fire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik vermoed dat het (alleen?) dat is. Die Nederlandse store zou in september van start gaan dus het wordt hoog tijd voor de officiële aankondiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tchwax
Kindle Touch en Kindle Touch 3G zijn niet meer te bestellen op Amazon.com. De Fire nog wel..

Gaan de Touch modellen vervangen worden en komen er modellen uit die naast de huidige Fire worden geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hebben ze niet gewoon leveringsproblemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
B1tchwax schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:43:
Kindle Touch en Kindle Touch 3G zijn niet meer te bestellen op Amazon.com. De Fire nog wel..

Gaan de Touch modellen vervangen worden en komen er modellen uit die naast de huidige Fire worden geplaatst?
Ik kan ze nog wel gewoon in mijn winkelkarretje leggen en heb vooralsnog geen meldingen gezien dat ze niet kunnen leveren. Waar heb je deze informatie gevonden? Misschien heb ik iets over het hoofd gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Er staat wel bij dat ze op het moment niet geleverd kunnen worden, maar er staat nergens dat dat zo blijft. Je kan ze wel nog bestellen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tchwax
Tweety1 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:08:
[...]

Ik kan ze nog wel gewoon in mijn winkelkarretje leggen en heb vooralsnog geen meldingen gezien dat ze niet kunnen leveren. Waar heb je deze informatie gevonden? Misschien heb ik iets over het hoofd gezien
Let op dat je op amazon.com automatisch wordt doorgestuurd naar amazon.co.uk. Als je dan besteld kreeg je altijd een error dat je in de US store moest bestellen.

Als je bij de Touch modellen kijkt zie je:
Currently unavailable.
We don't know when or if this item will be back in stock.

Je kan alleen aan je wishlist toevoegen en niet meer in de cart plaatsen.

Alle signalen wijzen op een refresh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pelt schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:37:
Waarom ben je zo verwachtingsvol over de Fire?
Als we de Amerikaanse content krijgen is het mooi met dat amazon abonnement erbij om series en films enzo te kijken. Maar eerst maar even aanzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
B1tchwax schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:37:
[...]

Let op dat je op amazon.com automatisch wordt doorgestuurd naar amazon.co.uk. Als je dan besteld kreeg je altijd een error dat je in de US store moest bestellen.

Als je bij de Touch modellen kijkt zie je:
Currently unavailable.
We don't know when or if this item will be back in stock.

Je kan alleen aan je wishlist toevoegen en niet meer in de cart plaatsen.

Alle signalen wijzen op een refresh.
Ik denk dat je bedoelt, dat je automatisch naar .com wordt gestuurd als je probeert te bestellen op .uk Maar evenzo, je hebt gelijk wat betreft de touch versie. Ik had de non touch versie aangeklikt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
NMe schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:20:
[...]Ik vermoed dat het (alleen?) dat is. Die Nederlandse store zou in september van start gaan dus het wordt hoog tijd voor de officiële aankondiging.
Het lijkt me niet dat ze alleen daarvoor een persconferentie houden, in Amerika nog wel :) De Amerikaanse media hebben over het algemeen totaal geen interesse in wat er in het buitenland gebeurt, dus dat zal ze worst wezen.

En als je kijkt naar de gemiddelde duur tussen Kindle modellen dan zitten er ook wel weer eens nieuwe aan te komen.

Maar ik vind het wel frappant dat Amazon het zo goed stil weet te houden. Als je nu ziet dat er al tot in de puntjes bekend is wat Apple de week daarna aan gaat kondigen. Terwijl ze waarschijnlijk uit dezelfde fabriek komen rollen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

GekkePrutser schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:07:
[...]

Het lijkt me niet dat ze alleen daarvoor een persconferentie houden, in Amerika nog wel :) De Amerikaanse media hebben over het algemeen totaal geen interesse in wat er in het buitenland gebeurt, dus dat zal ze worst wezen.
Mwah, een Amerikaans beursgenoteerd bedrijf dat een nieuwe markt aanboort is ook in de VS gewoon nieuws hoor, de aandeelhouders smullen daarvan. :P
Maar ik vind het wel frappant dat Amazon het zo goed stil weet te houden. Als je nu ziet dat er al tot in de puntjes bekend is wat Apple de week daarna aan gaat kondigen. Terwijl ze waarschijnlijk uit dezelfde fabriek komen rollen :)
Om te beginnen wordt spul van Apple natuurlijk door een breder publiek gebruikt, maar ten dele is het ook omdat de "lekken" bij Apple volgens mij grotendeels bewust gebeuren als marketingstunt. Houdt de bedrijfsnaam in het nieuws zonder dat je er zelf iets voor hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
NMe schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:19:
[...]
Mwah, een Amerikaans beursgenoteerd bedrijf dat een nieuwe markt aanboort is ook in de VS gewoon nieuws hoor, de aandeelhouders smullen daarvan. :P
Ja dat is wel zo, maar meestal houden ze dat soort conferenties vooral voor nieuws 'voor de massa', en is dat soort zakelijk nieuws vooral voorbehouden aan een persberichtje. Zeker aangezien ze sites als Engadget uitgenodigd hebben.
NMe schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:19:
[...]
Om te beginnen wordt spul van Apple natuurlijk door een breder publiek gebruikt, maar ten dele is het ook omdat de "lekken" bij Apple volgens mij grotendeels bewust gebeuren als marketingstunt. Houdt de bedrijfsnaam in het nieuws zonder dat je er zelf iets voor hoeft te doen.
Ja, goed punt... Het zou me niet verbazen inderdaad. Apple vaart er in elk geval wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GekkePrutser schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:07:
Nou, Apple had het ook zo voor elkaar bij de ipod nano (de eerste). Toen kwam Steve Jobs op het podium en vroeg hij waar dat zakje in je spijkerbroek voor was (dat mini zakje) en toen haalde hij die nano eruit, wat was dat geniaal.

Echt niemand had dat verwacht, zo'n mooie presentatie. Als Amazon ook met zo'n opzienbarend iets komt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:29
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:18:
[...]

Nou, Apple had het ook zo voor elkaar bij de ipod nano (de eerste). Toen kwam Steve Jobs op het podium en vroeg hij waar dat zakje in je spijkerbroek voor was (dat mini zakje) en toen haalde hij die nano eruit, wat was dat geniaal.

Echt niemand had dat verwacht, zo'n mooie presentatie. Als Amazon ook met zo'n opzienbarend iets komt :9
geweldig he, geniaal, ongelooflijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:30
Stomme vraag, maar weet iemand een hoesje voor de K4 met ingebouwd led-lampie? En die niet op de accu van de e-reader werkt.
Zoiets als dat (veel te dure) Sony hoesje?

Ik vind enkel van die stomme opklip-lampjes

[ Voor 27% gewijzigd door maartend op 28-08-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik ken er geen, maar waarom zou je dat willen? Het is toch juist handig dat zo'n lampje stroom trekt van je Kindle zodat er geen extra batterij nodig is? Zelfs als het gemaksargument daarvan je niet boeit geldt nog dat een case waarin je geen batterycompartiment hoeft te verwerken kleiner kan zijn en dus makkelijker in de hand ligt.

• B1tchwax
B1tchwax schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:43:

Inmiddels zijn de Fire modellen ook uitverkocht en niet meer te bestellen. Pak de popcorn maar voor dat press event van volgende week!

Verwijderd

maartend schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:01:
Stomme vraag, maar weet iemand een hoesje voor de K4 met ingebouwd led-lampie? En die niet op de accu van de e-reader werkt.
Zoiets als dat (veel te dure) Sony hoesje?

Ik vind enkel van die stomme opklip-lampjes
http://www.geckocovers.nl/kindle-touch-luxe-leeslicht.html

Maarja, het ontwerp moet wel je smaak zijn. Ik heb wel een Gecko cover, maar dan zonder licht.
B1tchwax schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:28:
[...]

Inmiddels zijn de Fire modellen ook uitverkocht en niet meer te bestellen. Pak de popcorn maar voor dat press event van volgende week!
een jaar geleden was al bekend dat er een opvolger van de fire zou komen, althans dat hoorde ik steeds in een audioblog van engadget (podcast feed volgens mij). Vooral die abonnementsservice (ik meen 10 of 15 dollar per maand) is echt om te smullen, gratis boeken lenen, gratis tijdschriften, films en tv series... echt top.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2012 18:14 ]

• Acolyte57

Acolyte57

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:11:
Maarja, het ontwerp moet wel je smaak zijn. Ik heb wel een Gecko cover, maar dan zonder licht.
Oef, dat is lelijk zeg... Misschien had ik toch een Amazon hoesje bij m'n kindle moeten meebestellen.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• maartend
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:11:
[...]

Ouch. Veel geld. meer dan 1/3 van de kindle. Maar zoals ik het zie wel een eigen batterij.
Thnx.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Acolyte57 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:28:
[...]

Oef, dat is lelijk zeg... Misschien had ik toch een Amazon hoesje bij m'n kindle moeten meebestellen.
Kan toch alsnog? Je kan ze ook in Duitsland bestellen en bestellingen boven de 20 euro worden ook in Nederland gratis bezorgd.

• Katsunami
  • Niet online
Hetgeen ik vooral lees over de Kindle Touch Lighted Cover is dat hij veel te duur is voor wat je krijgt. Met een prijs van ~€54 euro ben ik het er wel mee eens. Ik vraag me af hoe goed deze knock-off is:

Kindle Touch Lighted Cover - Knock-off

[ Voor 9% gewijzigd door Katsunami op 30-08-2012 20:37 ]

• maartend
Katsunami schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 20:36:
Hetgeen ik vooral lees over de Kindle Touch Lighted Cover is dat hij veel te duur is voor wat je krijgt. Met een prijs van ~€54 euro ben ik het er wel mee eens. Ik vraag me af hoe goed deze knock-off is:

Kindle Touch Lighted Cover - Knock-off
Voeding van de kindle, zoek ik juist niet.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waarom eigenlijk niet?

• maartend
Denk dan veel korter te doen met de Kindle.
Maar aan de andere kant, hoe vaak gebruik je dat lampie? Zal ook niet zo veel zijn.
Vraaag me af hoeveel vermogen zo'n lampie dat van de kindle zijn vermogen krijgt vraagt

• GekkePrutser
  • Niet online
maartend schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 22:08:
[...]
Maar aan de andere kant, hoe vaak gebruik je dat lampie? Zal ook niet zo veel zijn.
Vraaag me af hoeveel vermogen zo'n lampie dat van de kindle zijn vermogen krijgt vraagt
Valt wel mee hoor.. Het is maar een ledje.

Ik lees regelmatig ongeveer een uur in bed met het lampje aan en ik doe er toch wel meer dan 5 lees-dagen mee, voor mijn gevoel in elk geval. Het is in elk geval zelden dat hij aan de lader hangt, ik hou het niet zo precies bij.

Natuurlijk gaat hij veel langer mee als je het lampje niet gebruikt, maar dan nog. Dan hang je hem wat vaker een nachtje aan de lader :) Voordeel is dat je niet steeds hoeft na te denken of de accu van je lampje nog wel vol is (en de batterijstatus van de Kindle kan je makkelijk zien).

[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 30-08-2012 22:36 . Reden: Even wat verduidelijkt want ik lees niet elke avond achter elkaar ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

maartend schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 22:08:
[...]

Ik heb zelf een lighted cover van Amazon zelf en zit vaak tijdens het lezen met de led te spelen (aan-uit-aan-uit-aan... :+). Verder lees ik regelmatig in bed met dat ding als enige lichtbron. Als ik één keer per maand mijn Kindle oplaad is het vaak. ;)

• Acolyte57

Acolyte57

Ach, voor die 17eu, waarom ook niet. Besteld ;)
Ik review 'm hier wel als hij binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe kindles uitgelekt:

http://www.theverge.com/2...kindle-paperwhite-display

met licht ingebouwd :+

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2012 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Dank voor de link _/-\o_ Lijkt me een geweldige update. Nog wat witter 'papier' (zit nu al op het niveau 'paperback' maar 'hardcover' zou nog beter zijn natuurlijk) en ingebouwde verlichting maken het voor mij helemaal 'af'. Ik hoop nog steeds dat hij ook in non-touch komt (vind de pageturnknoppen wel fijn) maar zoniet haal ik hem toch wel.

Ik hoop alleen dat hij niet landurig exclusief in de VS geleverd gaat worden zoals met de touch en de fire gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de vorige keer waren de kindles (behalve de fire) gelijk te bestellen, dus donderdag kan je vast je slag slaan :9

helaas is mijn zakgeld wat op, had hem op de verlanglijst, maar ik heb 2 tablets gekocht (goedkope) voor thuis en heb pas in december weer zakgeld voor gadgets. En ik heb eigenlijk al een kindle die nog geen jaar oud is.

Maar het vlees is vast zwak :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:34

Denko

|{ing Øf ßlitz

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:55:
de vorige keer waren de kindles (behalve de fire) gelijk te bestellen, dus donderdag kan je vast je slag slaan :9

helaas is mijn zakgeld wat op, had hem op de verlanglijst, maar ik heb 2 tablets gekocht (goedkope) voor thuis en heb pas in december weer zakgeld voor gadgets. En ik heb eigenlijk al een kindle die nog geen jaar oud is.

Maar het vlees is vast zwak :o
Ik heb hetzelfde, ik heb nu de K3 met lighted case...oeh oeh oeh wat is die touch met glow toch verleidelijk :p

Maar ik denk dat ik nog wel 1 generatie oversla. Heb de nexus 7 al voor multimedia meuk. Boeken doet de K3 uitstekend

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ben heul blij met m'n K4 - en die heb ik pas een week - maar witte achtergrond en een ingebouwd licht is wel sweet zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ik wil eerst in echt zien. De beelden die ik van de Nook zag was ik nog niet overtuigd of het echt net zo rustig kijkt als een ereader zonder backlight. Gelukkig ga ik over een paar weken naar de States en de Target hadden de vorige kr de Kindles ook gewoon in de winkel liggen. Kan ik met mijn eigen ogen zien of ik dit fijn vind. Eigen Kindle ook mee ter vergelijking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-09 19:14

dommerick

is domm

Ik kan me niet voorstellen dat dit me over gaat halen om de nieuwe kindle aan te schaffen. Ik ben nog steeds gelukkig met mijn K3 met lighted cover. Ik heb er zelfs twee (don't ask). Het biedt me dus eigenlijk hetzelfde en een ereader zonder cover gebruiken vind ik nog steeds dubieus. Daar vind ik het apparaatje toch te fragiel voor.

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Acolyte57 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:48:
Ben heul blij met m'n K4 - en die heb ik pas een week - maar witte achtergrond en een ingebouwd licht is wel sweet zeg...
Ik denk eerlijk gezegd dat het een stuk minder rustig leest. Fel witte achtergronden zijn redelijk vermoeiend voor je ogen. Als je daar gevoelig voor bent kun je niet lang aan één stuk lezen zonder last te krijgen.

Ik heb in elk geval nog geen behoefte aan een upgrade, en dat is maar goed ook aangezien ik dit jaar nog wil verhuizen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:35
Die gebroken witte achtergrond vind ik juist rustgevender dan een echt zwart/wit contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat zei ik toch ook? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ik heb hier een paar grote omnibussen liggen. Die hebben echt krijtwit, glanzend papier.

Iznofun. Zeker niet buiten. Ik wil echt geen Kindle met krijtwitte achtergrond.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tchwax
Misschien wordt de achtergrond ietsjes donkerder als er veel licht op valt? Ik kan met niet voorstellen dat ze over zoiets basaal niet hebben nagedacht. Witte achtergrond leest wel lekkerder bij normaal licht IMHO..

Ik ben in ieder geval razend benieuwd naar morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:31:
Ik heb in elk geval nog geen behoefte aan een upgrade, en dat is maar goed ook aangezien ik dit jaar nog wil verhuizen. :+
Hup, op de verlanglijst als house warming gift :P

Iemand al een tijd hoe laat het morgen is? Ik moet wel de hele dag werken, maarja, met wat geluk heb ik even tijd om live mee te kijken ofzo?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2012 20:52 ]

• GekkePrutser
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:50:
[...]
Iemand al een tijd hoe laat het morgen is? Ik moet wel de hele dag werken, maarja, met wat geluk heb ik even tijd om live mee te kijken ofzo?
Ja, het is 10:30 californische tijd. Bron (plaatje van de uitnodiging)

Volgens mij scheelt dat 9 uur met Nederland, dus 19:30.

Edit: Er zijn trouwens weer een aantal liveblogs:
ARS Technica
Gizmodo
Wired
Engadget

Keus genoeg dus :)

[ Voor 41% gewijzigd door GekkePrutser op 06-09-2012 17:46 ]

• MDF
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-07 20:41

MDF

Ik ga hem denk ik kopen..hij heeft ook Time to Read..je kindle leert hoe snel je leest en vertelt je hoe lang het duurt voordat je een hoofdstuk uit hebt of het hele boek, gaaf. En dan natuulijk het ingebouwde licht.

http://gizmodo.com/594105...azons-new-amazing-ereader

Hij gaat $119 kosten in wifi alleen en $179 3G. Dat is de Paperwhite.

[ Voor 10% gewijzigd door MDF op 06-09-2012 20:20 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:10

SeatRider

Hips don't lie

Maar, voorzover ik kan zien, geen bladerknopjes meer aan de zijkant. Dat vind ik dus echt een dealbreaker - ik wil pagina's kunnen omslaan met dezelfde hand als waarmee ik het ding vasthoud.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• MDF

MDF

SeatRider schreef op donderdag 06 september 2012 @ 20:25:
Maar, voorzover ik kan zien, geen bladerknopjes meer aan de zijkant. Dat vind ik dus echt een dealbreaker - ik wil pagina's kunnen omslaan met dezelfde hand als waarmee ik het ding vasthoud.
Hmm dat had de oude Touch ook niet hoor. Denk dat je in de war bent met de kindle 4, die wordt ook ge-update geloof ik, nog kleiner en sneller las ik net ergens, en gaat $69 dollar kosten. En die heeft blader knopjes zover ik weet want aan het uiterlijk wordt denk ik weinig veranderd en de oude kindle 4 heeft blader knopjes.

[ Voor 8% gewijzigd door MDF op 06-09-2012 20:51 ]

• MDF

MDF

10:59 AM: Now Bezos is talking about the regular button Kindle. The original Kindle is $79. It’s been updated with new fonts, crisper text, 15 percent faster page turns. Called the $69 Kindle. Ships September 14.

• pelt
SeatRider schreef op donderdag 06 september 2012 @ 20:25:
Ik vind het dus ook erg jammer dat er geen bladerknopjes op zitten. Erg jammer dat er geen non touch versie uit komt.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

pelt schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:53:
[...]

Ik vind het dus ook erg jammer dat er geen bladerknopjes op zitten. Erg jammer dat er geen non touch versie uit komt.
Op zich is het wel logisch dat er geen bladerknop op zit als je met een tik op het scherm ook kan bladeren. Ik zou zelf niks anders dan een touchdevice willen, maar goed, daarin zullen smaken verschillen.

Ik blijf trouwens gewoon bij mijn oude touch. Die nieuwe Kindles zien er leuk uit maar ik mis eigenlijk niks aan mijn vierde generatie Kindle. Ik wacht wel op generatie 6. :P

• MDF

MDF

pelt schreef op donderdag 06 september 2012 @ 21:53:
[...]

Er is een non Touch versie. zoals ik al zei: http://www.amazon.com/gp/product/B008GG93YE/ref=fs_sz

Maar jammer genoeg is de nieuwe Touch versie, de Paperwhite dus niet verkrijgbaar internationaal, alleen de non-touch versie, maar die heeft geen paperwhite, dus gewoon een ouderwets e-ink scherm om maar zo te zeggen. :P

Dit is de Non-Touch versie
Less than 6 ounces - lighter than a paperback, fits in your pocket
15% faster page turns
New darker, hand-tuned fonts for easier reading
Reads like paper with no glare, even in bright sunlight
Download books in 60 seconds with built-in Wi-Fi
Holds over 1,000 books - take your library wherever you go
Massive book selection. Lowest prices. Over a million titles less than $9.99
180,000 Kindle-exclusive titles that you won't find anywhere else, including books by best-selling authors such as Kurt Vonnegut
Supports children's books and includes new parental controls
Kindle Owners' Lending Library - with Amazon Prime, Kindle owners can choose from more than 180,000 books to borrow for free with no due dates, including over 100 current and former New York Times best sellers and all 7 Harry Potter books.

• MDF

MDF

NMe schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:10:
[...]

Op zich is het wel logisch dat er geen bladerknop op zit als je met een tik op het scherm ook kan bladeren. Ik zou zelf niks anders dan een touchdevice willen, maar goed, daarin zullen smaken verschillen.

Ik blijf trouwens gewoon bij mijn oude touch. Die nieuwe Kindles zien er leuk uit maar ik mis eigenlijk niks aan mijn vierde generatie Kindle. Ik wacht wel op generatie 6. :P
Ik ben van dezelfde mening. Ik heb de non-touch versie en de Touch en ik prefeer de Touch..ik vond de blader knopjes op de kindle 4 of non-touch te klein, als ik in bed aan het lezen was moest ik 9 van de 10x met mijn vinger naar het knopje zoeken om te bladeren omdat ze zo smal waren. Met de oude keyboard kindle waren de knoppen makkelijker te vinden en te gebruiken. Vindt het touch screen van de Touch heerlijk werken en zou nu echt niks anders dan touch screen willen hebben.

Ik ga maar eens kijken of er andere wegen te bewandelen zijn om de nieuwe kindle te krijgen, want als het tegenzit kunnen we weer een half jaar of langer gaan wachten tot we hem direct bij amazon kunnen bestellen.

• Steef
  • Laatst online: 12-10 08:12

Steef

GoT's Most Eaten

Dat zijn toch een hoop mooie features tegen een vrij lage prijs, zeker vegeleken met de toch ook vrij recent uitgebrachte Sony PRS-T2 :)

Amazon gaat goede zaken doen in e-reader land, op papier ziet dit er erg goed uit.

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MDF schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:11:
[...]

Maar jammer genoeg is de nieuwe Touch versie, de Paperwhite dus niet verkrijgbaar internationaal
Komt vast nog wel. Hopelijk voor Amazon wel wat sneller dan de vorige Touch in Europa geleverd kon worden, want dat duurde echt kansloos lang.

• MDF

MDF

NMe schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:41:
[...]

Komt vast nog wel. Hopelijk voor Amazon wel wat sneller dan de vorige Touch in Europa geleverd kon worden, want dat duurde echt kansloos lang.
Daar ben ik dus weer bang voor. Dat er een Nederlandse store komt wil nog niet zeggen dat dan ook gelijk alle kindles verkrijgbaar worden voor ons.

Ik ga wel langs een andere weg als het te lang duurt. Kost misschien wat duurder maar ik ga geen half jaar of een jaar wachten tot Amazon eens aan ons gaat denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MDF schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:57:
Kost misschien wat duurder maar ik ga geen half jaar of een jaar wachten tot Amazon eens aan ons gaat denken.
Ik wacht wel, heb mijn kindle nog geen jaartje (of net een jaar), ik ben er ook nog niet helemaal voor mijzelf uit of paperwhite wel zo fijn is. Ik mag dat grijze eigenlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 09:39:
[...]

Ik wacht wel, heb mijn kindle nog geen jaartje (of net een jaar), ik ben er ook nog niet helemaal voor mijzelf uit of paperwhite wel zo fijn is. Ik mag dat grijze eigenlijk wel.
Als je dit filmpje ziet (rond 0.45) dan zie je dat de 'paperwhite' eigenlijk alleen wordt gecreëerd door het verlichte scherm. Als het licht uitstaat, dan ziet de achtergrond er bijna even grijs uit als de oudere Kindles.

Ik heb zelf nu een Kindle 4 NT en een verlicht achtergrond zou ik erg fijn vinden, maar ik vind een touchscreen op een ereader persoonlijk erg vervelend.

YouTube: Amazon Kindle Paperwhite hands-on

http://www.theverge.com/2...indle-paperwhite-hands-on

[ Voor 11% gewijzigd door pelt op 07-09-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
pelt schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 09:55:
[...]Als je dit filmpje ziet (rond 0.45) dan zie je dat de 'paperwhite' eigenlijk alleen wordt gecreëerd door het verlichte scherm. Als het licht uitstaat, dan ziet de achtergrond er bijna even grijs uit als de oudere Kindles.

Ik heb zelf nu een Kindle 4 NT en een verlicht achtergrond zou ik erg fijn vinden, maar ik vind een touchscreen op een ereader persoonlijk erg vervelend.
Ja ik had het ook liever zonder touch gezien (of in elk geval met pageturn knoppen).

Maar niettemin zou ik graag wel willen kopen, alleen weer balen dat het weer niet kan. Anders had ik hem inmiddels al besteld. Die backlight schijnt erg egaal te zijn en dat stoort me altijd aan mijn Kindle 3 met verlichte hoes, dat die zo oneven verlicht is. De hogere resolutie lijkt me ook perfect (was altijd al jaloers op de iRiver HD). Ik heb nu een Kindle 3 dus een upgrade is ook niet mis ;)

Nu is de Fire opeens weer wel leverbaar in Europa, maar de Paperwhite weer niet (terwijl de touch al wel verkocht werd hier). Laat dan in elk geval weten wanneer hij wel besteld kan worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
MDF schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:15:
Ik ga maar eens kijken of er andere wegen te bewandelen zijn om de nieuwe kindle te krijgen, want als het tegenzit kunnen we weer een half jaar of langer gaan wachten tot we hem direct bij amazon kunnen bestellen.
Al vaker gezegd in dit topic:

http://www.easereader.nl/

Die leveren ook de originele Touch al sinds (bijna) het begin. Ik denk dat ze met de nieuwe Kindle best snel zullen zijn, want de non-3G Touch (van €179, later €169) is al van de site verwijderd.

Hoewel ik tevreden ben met mijn Kindle, ga ik deze upgrade bijna gegarandeerd ASAP uitvoeren vanwege de frontlight. Mijn zichtvermogen is slecht, en als het licht minder wordt, dan moet ik al snel de letters vergroten of de dikke non-serif variant kiezen, of, in het slechtste geval, ergens anders gaan zitten. (Dat dit in een boek niet kan, is de hoofdreden om weer met e-readers te beginnen).

Covers en extra lampjes en dergelijke vind ik vervelend. Vroeger, 4 jaar terug, heb ik een CyBook Gen3 met cover en licht gehad (non-touch natuurlijk), maar dat was niet prettig. Die heb ik verkocht. De Kindle 4 Touch bevalt me prima, maar een goede ingebouwde belichting (en natuurlijk weer een scherper scherm, meer keuze in lettertypes, enz) zou het afmaken.

[ Voor 39% gewijzigd door Katsunami op 07-09-2012 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
MDF schreef op donderdag 06 september 2012 @ 22:15:
[...]Ik ga maar eens kijken of er andere wegen te bewandelen zijn om de nieuwe kindle te krijgen, want als het tegenzit kunnen we weer een half jaar of langer gaan wachten tot we hem direct bij amazon kunnen bestellen.
DM me even.
Ik verkoop ze niet, maar heb een contact in Amerika zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Katsunami schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 19:27:
[...]

Al vaker gezegd in dit topic:

http://www.easereader.nl/

Die leveren ook de originele Touch al sinds (bijna) het begin. Ik denk dat ze met de nieuwe Kindle best snel zullen zijn, want de non-3G Touch (van €179, later €169) is al van de site verwijderd.

Hoewel ik tevreden ben met mijn Kindle, ga ik deze upgrade bijna gegarandeerd ASAP uitvoeren vanwege de frontlight. Mijn zichtvermogen is slecht, en als het licht minder wordt, dan moet ik al snel de letters vergroten of de dikke non-serif variant kiezen, of, in het slechtste geval, ergens anders gaan zitten. (Dat dit in een boek niet kan, is de hoofdreden om weer met e-readers te beginnen).

Covers en extra lampjes en dergelijke vind ik vervelend. Vroeger, 4 jaar terug, heb ik een CyBook Gen3 met cover en licht gehad (non-touch natuurlijk), maar dat was niet prettig. Die heb ik verkocht. De Kindle 4 Touch bevalt me prima, maar een goede ingebouwde belichting (en natuurlijk weer een scherper scherm, meer keuze in lettertypes, enz) zou het afmaken.
Goed adresje, heb daar mijn eigen Kindle Keyboard en later Touch ook gekocht. Je bent alleen wat duurder uit dan dat je hem direkt bij kindle besteld, maar ze leveren over het algemeen heel snel als ze het op voorraad hebben. Maar wordt denk ik zo wie zo pas in november dat ze hem waarschijnlijk ook krijgen..als je nu voor besteld bij amazon is de uitlever datum momenteel rond 20 november las ik ergens. Ik zit nu eigenlijk te overwegen om misschien toch voor de Kobo Glo te gaan die 1 Oktober uit komt. Maar ga er nog eens goed over nadenken. Heb altijd wel reading life leuk gevonden met de Kobo, maar toch lijkt Time to read van Kindle me ook wel wat. Vindt het wel leuk om te zien hoe lang het nog duurt voor ik een hoofdstuk of boek uit heb.

Enige wat me steeds meer opvalt bij amazon is dat steeds meer de kindle boeken duurder zijn dat de papieren boeken en hoewel ik een hele grote kindle fan ben begint dat me een beetje tegen te staan. Waarom moet ik Bijvoorbeeld $11,03 betalen voor een kindle boek als de papieren versie maar $7.99 kost? Dan ga ik toch echt niet het kindle boek kopen voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

maartend schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 21:28:
[...]

DM me even.
Ik verkoop ze niet, maar heb een contact in Amerika zitten.
Hoi bedankt, maar ik hou mijn opties nog even open, zag net dat 1 oktober Kobo ook met een nieuwe reader komt, de Kobo glo, ook met een ingebouwd licht, dus misschien dat ik overweeg die te nemen. Zit al een hele tijd te overwegen de Kobo te proberen vanwege reading life o.a. Misschien dat ik nu die stap neem. Enige wat me nog tegenhoudt is dat ik de nieuwe feature Time for Reading van de kindle echt fantastisch vindt, dus moet eens goed na gaan denken. :P

Edit:
LOL Hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik toch weer richting kindle leun..Time to read lijkt me gewoon fantastisch..maar ik wacht even af wat http://www.easereader.nl/ doet.

[ Voor 24% gewijzigd door MDF op 08-09-2012 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als je dit filmpje ziet (rond 0.45) dan zie je dat de 'paperwhite' eigenlijk alleen wordt gecreëerd door het verlichte scherm. Als het licht uitstaat, dan ziet de achtergrond er bijna even grijs uit als de oudere Kindles.

Ik zou ook graag een kindle touch willen, maar met knoppen voor bladeren.

De verlichting is wel erg mooi en fijn dat het scherm gewoon grijs is als je geen licht aanhebt. Lastig lastig, ik doe er waarschijnlijk goed aan eerst nog een jaar te wachten, dat is wel beter voor de portemonnee. Maarja, als ik straks hier reacties van mensen zie die hem gekocht hebben... ben benieuwd naar reacties straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Zelf denk ik dat de verluchting van de nieuwe Kindle hier bijna altijd gedeeltelijk aan zal staan. Het is hier in de woonkamer nu al langzaamaan te donker aan het worden om relaxed te lezen. Het licht aandoen levert niet genoeg op. Ik zal dus dadelijk naar de keuken moeten verkassen als ik wil gaan lezen.

edit: Blijkbaar gaat Amazon ervan uit dat je de verlichting niet gebruikt om licht te creëren om te lezen, maar om de achtergrond wit te maken. Kijk eens naar dit filmpje:

YouTube: Kindle Paperwhite features integrated light and extended battery - First Look

0:58 minuten:

"In brightly lit rooms, use a high setting."
"Use a low setting for dark rooms."

Veel verlichting als er veel licht is, en weinig verlichting als er weinig licht is.... net alsof het een LCD-scherm met een backlight is. Als je de LED's gebruikt om het scherm paperwhite te maken, dan klopt het wel, maar ik denk dat je het precies andersom zou doen als je de Kindle net als een boek wil verlichten; dan zet je de verlichting hoog genoeg om het scherm goed leesbaar te krijgen, en als er genoeg omgevingslicht is, dan kan de verlichting heel laag of uit staan.

1:10 minuten
De huidige Touch heeft 3 fonts: Serif, Serif Condensed, en Non-Serif, zo uit mijn hoofd. Deze heeft er een flink stuk meer:

- Baskerville
- Caecilia
- Caecilia Condensed
- Publisher Font
- Futura
- Helvetica
- Palatino

Jammer dat je (volgens mij) nog steeds geen eigen TTF of OTF fonts kunt installeren. Dat kon de CyBook Gen3 wel, als ik het me goed herinner.

[ Voor 72% gewijzigd door Katsunami op 08-09-2012 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 07:40
Ik ben heel benieuwd naar in-depth hands-on reviews van zowel de paperwhite als de Kobo Glo. Beiden hebben een e-paper XGA scherm, en de gebruikelijke verschillen tussen Kindle en de rest van de wereld (geheugenkaart, EPUB) Ik ben erg benieuwd hoe deze nieuwe e-readers zich verhouden tot de vorige generatie qua contrast.

[ Voor 31% gewijzigd door ijdod op 09-09-2012 18:58 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook erg benieuwd naar een vergelijk tussen de Paperwhite en de Glo. Gevoelsmatig neig ik nu meer naar de Glo inderdaad vanwege de epub ondersteuning (i.t.t. de tussenstap via Calibre bij de Kindle) en de geheugenuitbreiding. Alleen dacht ik wel dat capacitief tegenwoordig beter is dan IR. Maar in hoeverre dat weer merkbaar en belangrijk genoeg is, is weer een andere vraag. Daarnaast zijn mogelijk de apps voor ondersteuning op andere devices e.d. uitgebreider/volwassener bij de Kindle's.

In ieder geval wordt 1 van deze 2 wel de opvolger van mijn huidige Bebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Wil iemand aparte topics aan gaan maken voor de verschillende generatie Kindles? Het is niet de bedoeling dat dit topic gerecycled wordt voor alles dat Amazon uitbrengt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDF

MDF

Verwijderd schreef op zondag 09 september 2012 @ 19:11:
Ik ben ook erg benieuwd naar een vergelijk tussen de Paperwhite en de Glo. Gevoelsmatig neig ik nu meer naar de Glo inderdaad vanwege de epub ondersteuning (i.t.t. de tussenstap via Calibre bij de Kindle) en de geheugenuitbreiding. Alleen dacht ik wel dat capacitief tegenwoordig beter is dan IR. Maar in hoeverre dat weer merkbaar en belangrijk genoeg is, is weer een andere vraag. Daarnaast zijn mogelijk de apps voor ondersteuning op andere devices e.d. uitgebreider/volwassener bij de Kindle's.

In ieder geval wordt 1 van deze 2 wel de opvolger van mijn huidige Bebook.
Ik ben in ieder geval nu serieus aan het overwegen toch voor de Kobo Glo te gaan vooral omdat ik misschien toch weer terug naar epub wil en omdat gewoon Reading life me al minstens een jaar de ogen uitsteekt. Niet zozeer voor de prijzen, maar ik vindt het gewoon leuk om te zien hoe mijn voortgang is in het lezen, vooral omdat ik jaren niet gelezen heb en nu weer toch weer terug in de gewoonte van lezen wil komen. Vroeger verslond ik boeken, maar na de komst van de computer en internet is daar aardig het slob in gekomen. Nu lees ik wel weer aardig veel, alleen geen boeken maar Fanfiction op mijn computer scherm. Moet toch ook mijn boeken eens lezen want de stapel ongelezen boeken begint steeds groter te worden en dan heb ik het over papieren boeken en e-boeken.

Ik weet verder niet zoveel over what capacitief precies inhoudt maar op mijn Kindle Touch merk ik er niet zo denderend veel van behalve dat ik het font kan vergroten en verkleinen door de pinch beweging te doen zoals ik ook op mijn iPhone gewend ben. Dat is op zich wel makkelijk want het scheelt weer een extra stap van naar een menu gaan om dat te doen. Maar of het verder zoveel doet in een gewoon boek dat weet ik niet. Als je misschien veel PDF files leest op je reader is het misschien wel makkelijk met oog op verplaatsen/inzoomen en uitzoomen..Maar ik lees haast nooit pdf files dus heb er geen ervaring mee.

[ Voor 17% gewijzigd door MDF op 09-09-2012 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:54
[...]

YouTube: Amazon Kindle Paperwhite hands-on
Op 0:34 van datzelfde filmpje kan je goed zien hoe de verlichting werkt bij de close up. Je ziet licht/schaduw naast elkaar van de leds die op afstand naast elkaar staan.

Door de filmpjes ben ik er achter dat het 'white' in paperwhite niet veel meer is dan een slimme belichting. Ik trapte er bij de eerste berichten bijna in dat er nieuw e-paper uitgevonden was...
Als ik mijn eigen ereader pak, de verlichting aanzet en goed positioneer, dan is dat even wit als de nieuwe Kindle.

Ook is goed te zien dat de hogere resolutie toch echt nut heeft: Het kleinste font was prima te lezen. Op mijn 800x600 reader is dat niet mooi.

Voor mij een geruststelling: Als mijn reader de geest geeft weet ik meteen welke nieuwe te kopen. Maar vervangen, nee.

[ Voor 7% gewijzigd door WaterFire op 11-09-2012 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:18

13art

Moderator Mobile
In het filmpje lijkt het scherm alleen veel grijzer. Hierdoor twijfelde ik tussen de KOBO Glo en de Paperwhite. Maar lijkt er op dat beide gewoon het zelfde scherm hebben. Echter de Paperwhite lijkt wel een wat egalere verlichting te hebben dan de KOBO Glo. Maar daarentegen heeft de Glo weer geheugenuitbreidingsmogelijkheden (mooi woord voor galgje ;) en pakt hij gewoon epub bestanden.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Acolyte57

Acolyte57

Acolyte57 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 23:22:
Ach, voor die 17eu, waarom ook niet. Besteld ;)
Ik review 'm hier wel als hij binnenkomt.
Vandaag binnengekomen, de variant in bruin leer genomen. Ik heb nooit een echte K4 lighted case in handen gehad, dus ik kan het niet 1 op 1 vergelijken, maar voor die 17eu hoor je mij niet klagen. Doet wat het moet doen, sluit perfect aan op de K4, heeft zelfs overal Kindle branding :'). Heeft een ietwat chemisch geurtje waardoor ik twijfel of het wel echt leer is, maar boeiend. De arm van het lighted LEDje voelt wel wat gammel aan en ik weet niet of die het zou overleven als ik 'm bv op de grond laat vallen. Zal zo wat quick pics schieten.

• Acolyte57

Acolyte57

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8317/7988269708_45fa41ec49_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8318/7988259717_db0c8a83b9_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8310/7988279019_c08921c10e_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8296/7988267457_aa77f108a8_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8448/7988274393_2125b18558_z.jpg

• Katsunami
  • Niet online
Huh? Past de gewone Kindle daarin?

Ik dacht dat een case die specifiek voor de Touch gemaakt was, niet zou werken met de gewone Kindle.

• Acolyte57

Acolyte57

Ik heb wel de hoes voor de NT variant genomen, natuurlijk :)

Edit: deze dus http://www.ebay.nl/itm/Ne...-Lamp-Brown-/190706087396

[ Voor 52% gewijzigd door Acolyte57 op 15-09-2012 16:04 ]

Verwijderd

Ik ga deze cover bestellen dit weekeinde (kan ff mijn creditcard niet vinden, dus dat wordt morgen ben ik bang :P):

Afbeeldingslocatie: http://s4e2ca2bf195b3.img.gostorego.com/802754/cdn/media/s4/e2/ca/2b/f1/95/b3/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/k/2/k23nom55wclouddragon_3.png

Geen idee hoe lang het duurt voordat ik hem ontvang, ik denk 3 weken?

Ben benieuwd, ga er ook nog een portemonnee kopen (ben er nog niet helemaal uit welke). Eerst nog een nachtje over slapen, dat Oberon Design is werkelijk fantastisch. Jammer dat ze niet echt specifiek voor mij iets willen maken (had ze een ontwerp gestuurd, maar ze willen het niet doen omdat het teveel tijd kost).

Ik show wel foto's als hij er is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 20:41:
Ik ga deze cover bestellen dit weekeinde (kan ff mijn creditcard niet vinden, dus dat wordt morgen ben ik bang :P):

[afbeelding]

Geen idee hoe lang het duurt voordat ik hem ontvang, ik denk 3 weken?

Ben benieuwd, ga er ook nog een portemonnee kopen (ben er nog niet helemaal uit welke). Eerst nog een nachtje over slapen, dat Oberon Design is werkelijk fantastisch. Jammer dat ze niet echt specifiek voor mij iets willen maken (had ze een ontwerp gestuurd, maar ze willen het niet doen omdat het teveel tijd kost).

Ik show wel foto's als hij er is.
Heb zelf ook een cover van Oberon voor mijn Kindle Touch en ik vind het geweldig. Ik heb al verschillende covers gehad, maar die van Oberon zijn toch iets apart. (Ik had het trouwens na 2 weken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:34

Denko

|{ing Øf ßlitz

Acolyte57 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 14:40:
[...]

Vandaag binnengekomen, de variant in bruin leer genomen. Ik heb nooit een echte K4 lighted case in handen gehad, dus ik kan het niet 1 op 1 vergelijken, maar voor die 17eu hoor je mij niet klagen. Doet wat het moet doen, sluit perfect aan op de K4, heeft zelfs overal Kindle branding :'). Heeft een ietwat chemisch geurtje waardoor ik twijfel of het wel echt leer is, maar boeiend. De arm van het lighted LEDje voelt wel wat gammel aan en ik weet niet of die het zou overleven als ik 'm bv op de grond laat vallen. Zal zo wat quick pics schieten.
"Material: Pu Leather " Geen echt leer, maar wel een koopje, ik ga deze even doorsturen, bedankt ;)

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denko schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:05:
"Material: Pu Leather " Geen echt leer, maar wel een koopje, ik ga deze even doorsturen, bedankt ;)
PU (Poly) Synthetic Leather is a man made material that will represent the look and feel of Genuine Leather but in fact is NOT. This PU material is far less durable, considerably cheaper in cost, and may not last long if used often. This material is extremely pliable and will stretch kind of like a spandex material. It has a more shiny appearance and generally is far less thick than real leather. Grooves similar to your fingerprints are mechanically pressed into the material to give it that REAL look. These grooves are far less defined and are hairlike impressions. This material for the most part is Waterproof and easily cleaned or maintained. For persons on a tight budget this material is the way to go. It's about half the cost of real leather products and will still look awesome in your collection. If your Strict on your Leather policy, this IS NOT the way to go.

Maarja, voor die prijs... Volgens mij zijn veel covers van dit materiaal en alleen de covers in de 60 euro prijsklasse van echt leer gemaakt.

Verwijderd

Ik kwam dus even in deze topic kijken voor de nieuwe kindle touch.. Ik heb nu een iriver story HD en ben ik eigenlijk heel tevreden mee. Het scherm is prachtig en naar mijn weten was het tot nu toe het beste scherm. Weet niet of de kindle nu hetzelfde zal worden als de iriver? heb er verder niet echt verstand van maar mijn vreindin had een nook touch en vond de kwaliteit veel slechter dan mijn ereader.

Wat mij erg trekte in de nieuwe kindle touch was het zogenaamde licht. Maar daar heof ik het dus niet voor te doen? Het betekent dus niet dat je in het donker (zonder ander licht aan) zou kunnen lezen?

Wat een prachtige hoes overigens even naar boven scrollend met dat lichtje erbij. Wou dat ik zo'n hoesje had voor mijn iriver. Heb destijds een apart lichtje gekocht wat ik op het hoesje kon klemmen maar vond dat nou niet zo'n succes..het belichtte niet mijn hele reader en zat constant met het lichtje te knoeien en alle kanten op te draaien om de blz. te kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zit er een embargo op de reviews van de Paperwhite? Heb tot nu toe alleen maar hand-ons gezien en zou graag een goede review zien die hem ook vergelijkt met de Kobo Glo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op zondag 30 september 2012 @ 11:46:
Zit er een embargo op de reviews van de Paperwhite? Heb tot nu toe alleen maar hand-ons gezien en zou graag een goede review zien die hem ook vergelijkt met de Kobo Glo.
Volgens mij is de release 3 weken uitgesteld waardoor er nog geen reviews zijn. 22 Oktober is de nieuwe release date.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2012 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 21:54:
Wat mij erg trekte in de nieuwe kindle touch was het zogenaamde licht. Maar daar heof ik het dus niet voor te doen? Het betekent dus niet dat je in het donker (zonder ander licht aan) zou kunnen lezen?
Dat is juist precies wel wat het zou doen. Dan hoef je dus geen case met een lampje meer te kopen. Maar goed, de nieuwe Kindle PW is nog niet uit, dus even wachten nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Rgtop, als ik jouw stuk zo lees, is de KPW *precies* wat je wil. En je moet licht hebben om te lezen, van een lamp of van de Kindle zelf. Dat is nogal wiedes.

Zodra het ding uit is, gaat mijn Touch waarschijnlijk in de verkoop.

[ Voor 25% gewijzigd door Katsunami op 30-09-2012 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op zondag 30 september 2012 @ 12:46:
[...]

Volgens mij is de release 3 weken uitgesteld waardoor er nog geen reviews zijn. 22 Oktober is de nieuwe release date.
Aha, wist niet dat release is uitgesteld. Jammer, maar thx voor de update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

katsunamie: ik dacht dat ik van verderop in dit topic begreep dat het ondanks het licht op de nieuwe kindle zelf je ook toch nog een ander licht aanmoet hebben om het te kunnen lezen zeg maar. Vandaar dat ik ging twijfelen.
Ik bevind me namelijk weleens in de situatie dat ik lekker in mijn bed nog verder wil lezen terwijl mijn man wilt slapen en dan wilt hij absoluut niet dat ik het licht aan houdt. Vandaar dat deze dan ideaal zou zijn.

Begrijp ik overigens goed dat ze je als buitenlandse koper hem niet meteen kunt bestellen of heb ik dat verkeerd gelezen?
Pagina: 1 ... 9 ... 22 Laatste

Let op:
Voor vragen omtrent het importeren, aankopen of naar Nederland verschepen van de Kindle kun je terecht in Shopping Forum.