Erik2B schreef op maandag 20 april 2026 @ 13:14:
Heeft iemand hier ervaring mee:
Ik heb een kobo elipsa 2e, deze is helmaal dood.. display laat de laatste stand zien, maar reageert nergens op laad niet, Harde reset werkt niet enz. hij is net 2,5 jaar oud en dat vind ik nogal snel dat hij het niet meer doet.
Iemand een idee wat ik nog kan proberen? andere voeding ed heb ik al geprobeerd.
Thanks
Ik heb de Clara 2E en iets soortgelijks meegemaakt.
Updaten duurde eindeloos. Na een paar uur de ereader uitgezet, waarna deze niet meer aan wilde gaan.
Aan/uit knop ingedrukt houden levert na +/- 15 seconden een flikkerend scherm, maar voor de rest niets.
De site van Kobo geraadpleegd, maar daar de meeste stappen had ik al gevolgd en de ereader met een USB-kabel aan mijn laptop hangen hielp ook niet. Verder werd ik ook niets wijzer op internet.
Ik had de vervanger al uitgezocht en ik had me zelf er al in berust dat ik die aan zou schaffen. Toch op de kobo-site nog even het chat-icoontje aangeklikt en mijn probleem voorgelegd.
Eerst door de IA-chatbot instructies gekregen die ik eerder op de service-pagina had gevonden en geen uitkomst brachten. Toen doorverwezen naar een menselijke helpdeskmedewerker, die me na een grondige analyse van mijn probleem (hij moest er een krap uur over nadenken, terwijl ik achter mijn scherm het chat-dialoog in de gaten hield) naar de service-pagina stuurde met dezelfde instructies. Toen ik hem vertelde dat ik dat allemaal al had geprobeerd vroeg hij me om ee foto van het dode scherm van mijn ereader.

Daarna werd ik bedankt en kreeg ik te horen dat mijn probleem was doorgezet en dat ik per email bericht zou krijgen.
Ik had gehoopt op andere instructies, of een tooltje om de ereader nieuw leven te proberen te geven. En eigenlijk verwachte ik niets anders dan de mededeling dat mijn 2,5 jaar oude ereader uit garantie was en dat ik pech had en een nieuwe moest kopen.
Maar tot mijn grote verbazing kreeg ik het verzoek mijn adresgegevens op te geven om me een vervangend exemplaar op te sturen. Ik heb net het retourlabel gekregen om mijn oude ereader op te sturen. Ik zit dus nog midden in het proces, maar ik heb goede hoop en ik ben blij verrast met deze service.
Lang verhaal kort: neem contact op met Kobo en leg je probleem voor.