Oh ja, BW is de clara, ik had Libra 2 in gedachten.Boeryepes schreef op maandag 15 juni 2026 @ 15:55:
[...]
De BW heeft voor zover ik weet geen SD kaart meer.
Heb hier een Kobo Glo die we in de vakantie vaak gebruiken, hij is alweer 13 jaar oud. Nog steeds updates, merk wel dat hij traag aanvoelt. Hoe zijn jullie ervaringen, is een upgrade de moeite waard?
Whatever.
ik ben van de Glo HD naar eerst een Libra 2 gegaan. Die heeft me qua scherm nooit kunnen bekoren (niet uniform, niet voelbaar beter, zwaarder, logger in de hand) maar was wel duidelijk wat sneller. Toen die kapot ging terug naar 6" Clara BW en daar ben ik enorm blij mee. Die is echt rap en het scherm is uitmuntend.Harmen schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 18:51:
Heb hier een Kobo Glo die we in de vakantie vaak gebruiken, hij is alweer 13 jaar oud. Nog steeds updates, merk wel dat hij traag aanvoelt. Hoe zijn jullie ervaringen, is een upgrade de moeite waard?
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Dankjewel voor je antwoord. Heb de Clara BW besteld, ben benieuwd.Boeryepes schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 18:54:
[...]
ik ben van de Glo HD naar eerst een Libra 2 gegaan. Die heeft me qua scherm nooit kunnen bekoren (niet uniform, niet voelbaar beter, zwaarder, logger in de hand) maar was wel duidelijk wat sneller. Toen die kapot ging terug naar 6" Clara BW en daar ben ik enorm blij mee. Die is echt rap en het scherm is uitmuntend.
Whatever.
Ondanks dat je al besteld hebt, ik ben zelf naar een "grotere" Libra gegaan en wil niet meer terug naar een 6". Ik heb wel een BW, snelheid is perfect. Het heeft allemaal zijn voor- en nadelen, onze kinderen hebben allebei een Libra Colour en zij kwamen vanaf een Aura geloof ik (maar die gaf er de brui aan). Dat was voor hun ook echt een wereld van verschil dus zij zijn er super blij mee.Harmen schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:17:
[...]
Dankjewel voor je antwoord. Heb de Clara BW besteld, ben benieuwd.
Kortom: je kan eigenlijk geen verkeerd keuze maken vanaf zo'n "oudje" (goed bezig!)
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Ik wilde gisteravond proberen m'n Kobo Aura H2O (rev.2) te voorzien van NickelMenu/KoReader. Niet omdat ik het nou nodig heb, de standaard firmware reader is voor mij eigenlijk prima - maar omdat het kan.
Nou ja, het kon dus niet. De micro-USB verbinding was altijd al een beetje gammel tot het punt dat ik precies 1 snoertje in huis had die het meestal nog wel deed, maar nu kreeg ik geen enkele data verbinding meer voor elkaar - enkel opladen werkt nog. En op zich kan ik boeken draadloos synchroniseren met Calibre, maar is geen fijn idee dat ik in noodgevallen geen dataverbinding meer kan maken.
Dus gisteravond maar een Clara BW besteld. Beetje jammer dat het scherm iets kleiner is, maar dat is hopelijk een kwestie van wennen.
Dan komende week maar eens kijken hoe ik die Clara BW in gebruik kan nemen zonder kobo-account. En kan synchroniseren met Calibre-web. En dan daarna KoReader installeren.
Genoeg te doen, kom aan boeken lezen niet meer toe zo...
Nou ja, het kon dus niet. De micro-USB verbinding was altijd al een beetje gammel tot het punt dat ik precies 1 snoertje in huis had die het meestal nog wel deed, maar nu kreeg ik geen enkele data verbinding meer voor elkaar - enkel opladen werkt nog. En op zich kan ik boeken draadloos synchroniseren met Calibre, maar is geen fijn idee dat ik in noodgevallen geen dataverbinding meer kan maken.
Dus gisteravond maar een Clara BW besteld. Beetje jammer dat het scherm iets kleiner is, maar dat is hopelijk een kwestie van wennen.
Dan komende week maar eens kijken hoe ik die Clara BW in gebruik kan nemen zonder kobo-account. En kan synchroniseren met Calibre-web. En dan daarna KoReader installeren.
Genoeg te doen, kom aan boeken lezen niet meer toe zo...
Een gammele micro-usb poort is een heel bekend probleem en is redelijk eenvoudig gefixt als je kunt solderen of iemand kent met soldeer skills.vanaalten schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:55:
Ik wilde gisteravond proberen m'n Kobo Aura H2O (rev.2) te voorzien van NickelMenu/KoReader. Niet omdat ik het nou nodig heb, de standaard firmware reader is voor mij eigenlijk prima - maar omdat het kan.
Nou ja, het kon dus niet. De micro-USB verbinding was altijd al een beetje gammel tot het punt dat ik precies 1 snoertje in huis had die het meestal nog wel deed, maar nu kreeg ik geen enkele data verbinding meer voor elkaar - enkel opladen werkt nog. En op zich kan ik boeken draadloos synchroniseren met Calibre, maar is geen fijn idee dat ik in noodgevallen geen dataverbinding meer kan maken.
Dus gisteravond maar een Clara BW besteld. Beetje jammer dat het scherm iets kleiner is, maar dat is hopelijk een kwestie van wennen.
Dan komende week maar eens kijken hoe ik die Clara BW in gebruik kan nemen zonder kobo-account. En kan synchroniseren met Calibre-web. En dan daarna KoReader installeren.
Genoeg te doen, kom aan boeken lezen niet meer toe zo...