We hebben het dan over de NO touch want de Touch is nog niet uit in Nederland en is ook nog niet bekend of hij uitkomt en wanneer.Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:45:
Ik zie door de bomen even het bos niet meer...
Ik lees over mensen die voor 118 euro incl. alles de kindle kopen. Welke hebben we het dan over? de touch of no touch? welke is beter of is het verschil enkel de touch/keybord?
Dus je kan alleen de no touch kopen en mij heeft dat rond de 111 euro gekost inclusief verzendkosten, behandeling en belasting etc.
En welke beter is persoonlijke voorkeur. De Touch heeft meer mogelijkheden, heeft touch scherm, met multi touch, heeft mp3, text to speech, grotere opslag capiciteit en batterij gaat langer mee.
Maar de 1 is dus niet beter dan de ander. Ik heb genoeg aan wat de Kindle no touch kan, opslag, 2gb of 1400 boeken, zoveel wil ik er niet eens op mijn kindle hebben. De Touch heeft 4gb of 3000 boeken.
Kindle no touch's batterij gaat ongeveer 1 maand mee, gebaseerd op een half uur lezen per dag, met wireless uit gezet. De Touch gaat 2 maanden mee.
Ik zelf gebruik nooit mp3 of text to speech (is dus niet lezen zoals een luisterboek, maar een robot achtige stem die het boek voorleest en dat klinkt niet echt.) dus ik mis dat niet.
Keyboard gebruik ik ook amper dus mis dat ook niet.
Plus verschil tussen de touch en no touch is maat en gewicht. De touch is een tandje zwaarder dan de no touch en ook wat groter.
Touch: 6.8" x 4.7" x 0.40" 7.5 ounces wifi model, wifi+3G is 7.8 ounces
no Touch 6.5" x 4.5"x 0.34" 5.98 ounces heeft alleen wifi.
En dat gaf eerlijk gezegd de doorslag voor mij. Ik heb veel last van mijn handen, tintelingen etc als ik iets lang vast moet houden dus voor mij moet het bij voorkeur zo licht mogelijk zijn. en dat is de no touch, zo licht als een veertje. En wat ik mis bij de touch is de omsla knoppen aan weerzijde van het scherm wat ik ook heel makkelijk vindt werken. Maakt niet uit of je links of rechtshandig je kindle vasthoudt, altijd een knop in de buurt.
Dus het is puur persoonlijke voorkeur wat voor mogelijkheden je wilt in een e-reader en of je bereidt bent om maanden te gaan zitten wachten of de kindle touch in Nederland verkrijgbaar gaat worden.