Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:45:
Ik zie door de bomen even het bos niet meer...
Ik lees over mensen die voor 118 euro incl. alles de kindle kopen. Welke hebben we het dan over? de touch of no touch? welke is beter of is het verschil enkel de touch/keybord?
We hebben het dan over de NO touch want de Touch is nog niet uit in Nederland en is ook nog niet bekend of hij uitkomt en wanneer.

Dus je kan alleen de no touch kopen en mij heeft dat rond de 111 euro gekost inclusief verzendkosten, behandeling en belasting etc.

En welke beter is persoonlijke voorkeur. De Touch heeft meer mogelijkheden, heeft touch scherm, met multi touch, heeft mp3, text to speech, grotere opslag capiciteit en batterij gaat langer mee.

Maar de 1 is dus niet beter dan de ander. Ik heb genoeg aan wat de Kindle no touch kan, opslag, 2gb of 1400 boeken, zoveel wil ik er niet eens op mijn kindle hebben. De Touch heeft 4gb of 3000 boeken.

Kindle no touch's batterij gaat ongeveer 1 maand mee, gebaseerd op een half uur lezen per dag, met wireless uit gezet. De Touch gaat 2 maanden mee.

Ik zelf gebruik nooit mp3 of text to speech (is dus niet lezen zoals een luisterboek, maar een robot achtige stem die het boek voorleest en dat klinkt niet echt.) dus ik mis dat niet.

Keyboard gebruik ik ook amper dus mis dat ook niet.

Plus verschil tussen de touch en no touch is maat en gewicht. De touch is een tandje zwaarder dan de no touch en ook wat groter.

Touch: 6.8" x 4.7" x 0.40" 7.5 ounces wifi model, wifi+3G is 7.8 ounces
no Touch 6.5" x 4.5"x 0.34" 5.98 ounces heeft alleen wifi.

En dat gaf eerlijk gezegd de doorslag voor mij. Ik heb veel last van mijn handen, tintelingen etc als ik iets lang vast moet houden dus voor mij moet het bij voorkeur zo licht mogelijk zijn. en dat is de no touch, zo licht als een veertje. En wat ik mis bij de touch is de omsla knoppen aan weerzijde van het scherm wat ik ook heel makkelijk vindt werken. Maakt niet uit of je links of rechtshandig je kindle vasthoudt, altijd een knop in de buurt.

Dus het is puur persoonlijke voorkeur wat voor mogelijkheden je wilt in een e-reader en of je bereidt bent om maanden te gaan zitten wachten of de kindle touch in Nederland verkrijgbaar gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O.D.Smolik schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 20:14:
Het komt over bij mij over dat een leeslampje bijna wel een must-have is.
Is een scherm met E-Ink zoveel slechter leesbaar onder normale lichtomstandigheden of kunstlicht dan met een normale leesboek?
Terwijl ik met een papieren boek voldoende kan zien met het kunstlicht wat ik thuis heb; staand lamp + plafond lamp.
Een leeslampje heb je alleen nodig als je te weinig licht hebt. Ik heb bijvoorbeeld op mijn slaapkamer een plafond lamp, maar als ik in bed lig te lezen heb ik niet ten alle tijde goede lichtval op mijn apparaat, dus kan een lampje handig zijn. Ik kan nog steeds wel lezen, maar het is beetje aan de donkere kant. Heeft niks met e-ink scherm te maken, zou ik ook hebben met een papieren boek.

Overdag lees ik ook gewoon mijn e-reader in normale lichtval, maar wordt het donkerder in de kamer, zoals nu met dat sombere weer, tja dan moet ik een lichtje opsteken..ook zo met papieren boek. En dat kan een plafond lamp zijn of mijn bureau lamp.

Maar voor in bed lezen is een leeslampje dus handig, of gewoon een cover met ingebouwd licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Kreeg net een mailtje (van amazon) dat je nu ook boeken kan kopen uit amazon.fr. Geen idee of dit betekend dat je ook een kindle kan kopen.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Heeft iemand tegelijk met de Kindle de europese lader er ook bij besteld voor $9,99?
Kans is groot dat ik morgen de Kindle 4 ga bestellen en wil die lader er ook maar direct bij doen. Maar wil niet dat dat eventueel vertragingen op gaat leveren in levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAX123 dan hebben we het over deze : http://www.amazon.com/dp/...&qid=1320067112&sr=8-2-tc

of deze

http://www.amazon.com/gp/product/B0051QVESA/ref=famstripe_k

de laatste link is de nieuwste toch?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 14:13:
Heeft iemand tegelijk met de Kindle de europese lader er ook bij besteld voor $9,99?
Kans is groot dat ik morgen de Kindle 4 ga bestellen en wil die lader er ook maar direct bij doen. Maar wil niet dat dat eventueel vertragingen op gaat leveren in levertijd.
haal voor 5 euro bij de hema de usb oplader, die werkt ook. En is net als het usb kabeltje dat je bij je kindle krijgt wit, past dus prima bij elkaar.
O.D.Smolik schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 20:14:
Het komt over bij mij over dat een leeslampje bijna wel een must-have is.
Kennelijk hebben mensen tegenwoordig geen leeslampje meer boven / naast het bed. Ik heb een wake up light waarmee ik kan lezen en ook een spotje boven elk hoofdkussen in ons bed. Dan is een lampje niet nodig. Ik gebruik het alleen in onze vakantiewoning omdat er anders muggen door het open raam komen (ligt in het bos).

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:12
Lampje is volgens mij vaak een impulsaankoop. E-reader leest vergelijkbaar met een papieren boek en ik ken eigenlijk geen mensen die een lampje op een papieren boek vastklemmen. Ik heb zelf voor noodgevallen zonder bedlampje een lampje van de action wat eenvoudig op de cover is vast te klemmen. Was een klein stukje tape voor nodig om te voorkomen dat je rechtstreeks in het licht keek, maar voor <5 euro een prima backupmaatregel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 14:13:
Ik heb de Amazon lader niet meebesteld. De totaalprijs met douane en verzendkosten wordt dan bijna $ 20.

Heb gelijk met de Kindle de ultra-mini USB lader besteld bij www.dealextreme.com. Hij is echt ultra ultra klein en kost maar € 1,80 inclusief verzending!! Erg solide gemaakt, werkt perfect met de Kindle en voor dat bedrag zelfs ook nog helemaal strak ingepakt met een cellofaan verpakking tegen krasjes zoals Apple dat altijd doet :)

Dit is em, SKU 29417: YouTube: Mini USB Adapter from DealExtreme

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de laatste link is de nieuwste, die ook wel no-touch of baby kindle wordt genoemd, maar dus door amazon gewoon kindle wordt genoemd. De oude versie van link 1 heet tegenwoordig officieel kindle keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf heb als los leeslampje de Mighty Bright extra flex geloof ik dat ie heet, bevalt me ook goed, heeft 2 lichtjes en dus ook 2 licht standen. Maar kan die jammer genoeg nu met mijn gecko cover niet gebruiken want mijn baby kindle zit er zo strak in vast dat ik hem er niet tussen krijg. Dus mettertijd toch maar lighted cover bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:16

mulder

ik spuug op het trottoir

Vrijdagavond de Kindle besteld, vanmiddag stond de bezorger aan de deur, en morgen, en overmorgen en dan kan ik donderdag waarschijnlijk het pakketje zelf ophalen bij UPS omdat ik -heel raar- overdag werk.

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mulder schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 19:06:
Vrijdagavond de Kindle besteld, vanmiddag stond de bezorger aan de deur, en morgen, en overmorgen en dan kan ik donderdag waarschijnlijk het pakketje zelf ophalen bij UPS omdat ik -heel raar- overdag werk.
Als je naar de UPS site gaat kun je het afleveradres wijzigen naar je werkadres.
Heb je je Kindle morgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Daar krijg ik een mooie error :P Werk is ook geen optie, zit bij de klant en heb dan geen idee waar de pakketjes terecht komen. Gonna sit this one out ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Nou ook hier issie besteld, de Kindle 4 non touch.
Iemand ervaringen met deze goedkope covers op ebay?
www.ebay.nl/itm/BLACK-LEA...935?pt=LH_DefaultDomain_3

Het lijkt me goed genoeg om de Kindle een beetje te beschermen, toch?

Ik heb hem inmiddels besteld. Lijkt me een prima ding zo voor dat geld.

[ Voor 10% gewijzigd door hars73 op 01-11-2011 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiotjE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-10-2021
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:01:
[...]

Ik heb de Amazon lader niet meebesteld. De totaalprijs met douane en verzendkosten wordt dan bijna $ 20.

Heb gelijk met de Kindle de ultra-mini USB lader besteld bij www.dealextreme.com. Hij is echt ultra ultra klein en kost maar € 1,80 inclusief verzending!! Erg solide gemaakt, werkt perfect met de Kindle en voor dat bedrag zelfs ook nog helemaal strak ingepakt met een cellofaan verpakking tegen krasjes zoals Apple dat altijd doet :)

Dit is em, SKU 29417: YouTube: Mini USB Adapter from DealExtreme
Bedankt voor de tip! Heb dit weekend ook een Kindle besteld maar zonder de oplader, heb er dus meteen maar eentje hier besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribbekassie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 08:43
Zou ook wel willen weten of iemand zijn ervaring met een goedkope cover zou willen delen.
Had zelf bijv. deze gevonden http://www.skindigitalstore.com/categories/Amazon-Kindle-4/
hars73 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 09:39:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan jullie een gecko cover aanraden als jullie goedkope cover zoeken.

http://www.geckocovers.com/amazon-kindle-p-66.html

voor 19,95 plus gratis verzending, wordt gewoon in bubbel envelop verzonden dus brievenbus post. en vaak al de volgende dag in huis. Heb zelf een witte voor mijn kindle en vindt het een heerlijke cover. Is licht van gewicht, kindle zit er stevig in en de voorkant heeft een beetje padding, is ook makkelijk om te slaan naar achteren als je dat lekkerder lezen vindt. En nu zijn de kleuren nog wat beperkt, maar heb op facebook pagina van gecko covers gevraagd of ze niet de kleuren range wat uit kunnen breiden en in November komen er als het goed is wat nieuwe kleuren bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oberondesign heeft nu ook covers voor de 'Kindle 4'.

Dit zijn wel de echte water-in-de-mond-lopende covers. Heel gedetailleerd lederen handwerk met prachtig bewerkte tinnen sluiting. Ze hebben nu ook sleeves.

Pimp my Kindle:
http://www.oberondesign.com/Kindle4.php
http://www.oberondesign.com/Ereader_Sleeve_M.php

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/14tc2fp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/a0a3pd.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2011 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 18:18:
Oberondesign heeft nu ook covers voor de 'Kindle 4'.

Dit zijn wel de echte water-in-de-mond-lopende covers. Heel gedetailleerd lederen handwerk met prachtig bewerkte tinnen sluiting. Ze hebben nu ook sleeves.

Pimp my Kindle:
http://www.oberondesign.com/Kindle4.php
http://www.oberondesign.com/Ereader_Sleeve_M.php

[afbeelding]

[afbeelding]
Ja die oberon covers zijn echt prachtig, moet me echt inhouden om er geen 1 te bestellen, maar ten eerste het gewicht, echt leer dus aardig zwaar en geen licht. :P
En ik kan gewoon niet kiezen, zoveel mooie designs, vindt die linkse (Celtic Hounds in wine) op de bovenste foto prachtig, maar de hummingbird ook.

Ik ben toch maar voor de groene lighted cover gegaan..ook wel zwaar maar dan heb ik tenminste altijd makkelijk een lampje bij de hand. Heb hem in Engeland besteld want daar is ie wat goedkoper dan in Amerika. En deze keer ging het gelukkig goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Die Oberon-covers zijn schitterend! Nadeel lijkt me dat je ze niet om gaat klappen naar achteren zoals je dat met Gecko-covers doet? Maar jemig, wat mooi.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak je zulke mooie covers en dan heb je zo'n lelijke binnenkant :N
En niet kunnen omklappen is echt een heel heel groot nadeel, ook al zijn ze aan de buitenkant mooi, het komt er hier niet in.

De geckocover heb ik nu en er komt een officiele mooie cover van amazon straks (met mooie binnenkant). Toch jammer dat alleen amazon zelf mooie binnenkanten van de covers weet te maken zonder elastiekoplossingen.

Als oberon die binnenkant van de lighted cover van amazon had, dan had ik hem nu gelijk besteld.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2011 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ze als het goed is wel omklappen naar achter. En ja de binnenkant is niet echt mooi, maar als ze dat ook zouden bewerken zou het nog duurder worden en ze zijn al niet zo goedkoop die covers.
Je kindle wordt wel heel goed beschermt want hij is geheel omsloten door leer want kaft steekt nog een stuk uit over het apparaat dus mocht hij een glijder naar de grond maken dan raakt hij eerst leer en niet apparaat.

Maar zoals gezegd, hoe groot ook de verleiding, ik vindt de lighted cover toch wat meer praktisch met ingebouwd licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Oberon covers zijn juist gemaakt dat je ze kunt omklappen naar achter. Het is gemaakt van dik stevig leer wat vanzelf soepeler gaat worden. Die cover gaat zeker jaren langer mee dan de Kindle zelf. >:)
Voordeel voor de Oberon is dat je die ook voor andere dingen later gemakkelijk kunt gebruiken door het algemenere bevestigingssysteem.

Het vakmanschap en de gedetailleerdheid met die reliefs kan ik erg waarderen en voor de verandering ook eens made in the USA.
Ik heb zelf de Kindle lighted cover voor de Kindle 3 maar die is veel meer basic. Die binnenkant is trouwens niet veel verschillend met de Oberon, ook hier een wolachtige grijze binnenkant, de Oberon heeft alleen als extra nog een vakje voor kaartjes oid. De non lighted cover van Amazon heeft ook elastieken / lussen.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2ah7exv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/fcqlvo.jpg

De Celtic Hounds trekt mij het meeste. Beetje Escher achtig.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/3582lhg.jpg

Al is deze sleeve met dit rode draakje ook erg verleidelijk!
Keuzes, keuzes...

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2hgxvgo.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ok, ik had ingeschat dat die cover daar niet mooier van zou worden... maar dit ziet er goed uit.

(Had ik al gezegd dat ik het prachtige designs vind? Wat een prachtige designs!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog eens naar die covers te kijken en kwam dit tegen van de makers:

YouTube: Kindle 2 Velcro Mounting system

Zou zoiets er ook komen voor de kindle4 ? Of zijn ze hiervan afgestapt? De video is uit 2009 namelijk.
Mocht niemand het weten, dan mail ik ze wel even. Vraag ik gelijk of er een cover met lichtje komt voor de liefhebbers hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 20:30:
Ik zit nog eens naar die covers te kijken en kwam dit tegen van de makers:

YouTube: Kindle 2 Velcro Mounting system

Zou zoiets er ook komen voor de kindle4 ? Of zijn ze hiervan afgestapt? De video is uit 2009 namelijk.
Mocht niemand het weten, dan mail ik ze wel even. Vraag ik gelijk of er een cover met lichtje komt voor de liefhebbers hier :+
Bij mijn weten hadden ze die optie vroeger maar zijn er van afgestapt, alle covers nu hebben alleen nog maar van die bandjes in de hoeken. En denk ook niet dat er een cover komt met licht, denk dat dat te duur is om te gaan maken. Het is een heel klein familie bedrijf geloof ik dat Oberon Designs dus ze kijken goed naar waar er vraag naar is, ze zouden bijvoorbeeld ook eerst geen covers maken voor de kleine kindle, alleen voor de touch omdat ze dachten dat er geen vraag naar zouden zijn, maar naar vele emails en posts op hun facebook pagina en op http://www.kindleboards.com/index.php?board=1.0 zijn ze toch overstag gegaan en hebben ook covers uitgebracht voor de kleine kindle. Ze luisteren dus wel naar hun klandizie, maar zoals gezegd ten eerste moet het maakbaar zijn, ten tweede moet er genoeg vraag naar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ze eens mailen of ze wat maatwerk voor mij willen doen. Dus zo'n mooie cover zonder die elasttieken en dan ga ik zelf wel op zoek naar dat klitteband spul, dat heb ik wel bij een vorige werkgever op een rol gehad, daar kom ik nog wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Zojuist de Kindle 4 binnen. Leuk ding! Wat is calibre trouwens een draak van een programma zeg. Nu mijn eerste boekjes erop gooien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Blaxje schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:06:
Zojuist de Kindle 4 binnen. Leuk ding! Wat is calibre trouwens een draak van een programma zeg. Nu mijn eerste boekjes erop gooien :D
Ik krijg hem morgen binnen waarschijnlijk, of misschien toch vandaag... Het pakket was vanmorgen in Amsterdam!

Wat mij aan Calibre opviel, als je converteert van epub naar mobi dan krijg je het boek er twee keer in te staan. Op zich wel verklaarbaar misschien, maar niet echt handig voor je overzicht.

[ Voor 10% gewijzigd door hars73 op 03-11-2011 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Laatst online: 18:11
Wat mij aan Calibre opviel, als je converteert van epub naar mobi dan krijg je het boek er twee keer in te staan. Op zich wel verklaarbaar misschien, maar niet echt handig voor je overzicht.
Gewoon niet converteren, dat doet Calibre zelf bij de upload (na de vraag of je dat goed vindt). Zo hou je op de pc alleen de epub.

[ Voor 44% gewijzigd door WaterFire op 03-11-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

WaterFire schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:20:
[...]
Gewoon niet converteren, dat doet Calibre zelf bij de upload (na de vraag of je dat goed vindt). Zo hou je op de pc alleen de epub.
Okee.. ja ik had het in dit geval met één boek geprobeerd voor de Kindle software op mijn Android tablet. Op de een of andere manier herkende Calibre de tablet niet op de usb poort. Dus heb handmatig geconverteerd.
Maar op de Kindle 4 kun je het dus gewoon bij uploaden automatisch laten converteren. Duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de Kindle 4 binnen. Leuk ding! Wat is calibre trouwens een draak van een programma zeg.
Calibre is juist een top product. Het heeft wel een wat stijle leercurve, maar je zal nooit meer zonder willen als je je hierin gaat verdiepen.

Met calibre kan je werkelijk bijna alles uitvoeren waarvan je droomt, op mobileread's forum vind je veel specialisten die je bijv. kunnen helpen met het opstellen van bijv. wat programmeerregels voor specifieke wensen. Je ziet eigenlijk al aan de kindle plugin wat je voor mogelijkheden met calibre hebt als je wat goed bent in programeren.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Hier is ie ook binnen! Dinsdagmiddag besteld, donderdag in huis.
Wat een geweldig mooi apparaatje om te zien. Ik ga hem vanavond eens verder bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Heb je ook een Mac toevallig? Ik vond Calibre ook onhandig, lelijk, traag. Maar ik zag het laatst op Windows en daar was het als een vis in het water. De Mac versie is gewoon niet zo handig omdat het zich niet als een Mac applicatie gedraagt. Het is duidelijk geport met het oog om het gauw werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GekkePrutser schreef op donderdag 03 november 2011 @ 15:07:
[...]

Heb je ook een Mac toevallig? Ik vond Calibre ook onhandig, lelijk, traag. Maar ik zag het laatst op Windows en daar was het als een vis in het water. De Mac versie is gewoon niet zo handig omdat het zich niet als een Mac applicatie gedraagt. Het is duidelijk geport met het oog om het gauw werkend te krijgen.
Calibre is geen port maar is juist cross platform onder open source licentie geschreven in Python en C. Voor zowel Linux, Mac OSX en Windows. Het bestaat al 5 jaar, dus om dat nu een haastklus te noemen...
Bijna elke week komt er wel een update uit.
Het werkt hier net zo snel op de Mac met OSX Lion als onder Windows 7. Dus waarschijnlijk is er op jouw Mac wat anders aan de hand.

Calibre heeft idd wel een stijle leercurve, het is een heel omvangrijk programma. Ik raad iedereen ook altijd aan om eerst de demo video op de Calibre hoofdpagina volledig uit te zitten en daarna pas commentaar te geven. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Hier ligt ie inmiddels aan de lader van de Hema. Ik schrok van de scherpte van het schermpje. Wat een verschil, een tablet met backlight of een ereader met e-ink.

Hij wordt dus niet voor mij maar als cadeau voor mijn schoonvader. Maar die mag er niks van weten.... dus vandaar dat ik het hier nog even vraag wat ik dan het beste kan doen als ik moet registreren. Moet ik daar ergens een email adres invullen? Vast wel.
Maar aangezien mijn schoonvader het niet mag weten moet ik niet zijn email adres gebruiken, want er zal wel een bevestiging heen gestuurd worden. Kan ik de mijne gebruiken en dan later aanpassen naar de zijne? Of beter even een nieuw email adres aanmaken speciaal hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:25:
Kan ik de mijne gebruiken en dan later aanpassen naar de zijne?
dit zou ik doen, je krijgt wel geregeld (2 keer per week) mails van amazon en na een paar weken ook een vraag of je een review van je aankoop wilt doen etc.

registreren hoeft trouwens niet, dat is al geregeld en hij staat nu op de amazon account waar je de aankoop mee hebt gedaan (kan je ook weer loskoppelen).

ik zou er gewoon een paar boeken opzetten zodat hij gelijk kan gaan lezen en dan straks een account voor hem aanmaken op zijn emailadres en dan daaraan de kindle koppelen. Dat kan allemaal prima na de verjaardag.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:50

Klippy

Still Game

hars73 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 09:39:

Ik heb hem inmiddels besteld. Lijkt me een prima ding zo voor dat geld.
Bedankt voor de tip, ik heb vanmiddag ook maar een Kindle4 besteld na lang twijfelen en ik had bijna een originele cover mee besteld. Alleen denk ik niet dat ik de Kindle vaak ga meenemen dus ik zal hem weinig gebruiken, om in bed te lezen lijkt zonder cover fijner dus dit is een mooi alternatief voor die prijs.

Omdat ik toch op ebay zat meteen "USB stekker" ingetypt en deze adapter gekocht voor 3,91 inclusief verzenden.
Dat is nog goedkoper dan die van de HEMA zo te lezen en zeker goedkoper dan de originele, dus zolang het werkt ben ik er blij mee.

Nu maar eens wat boekjes uitzoeken, alleen jammer dat ik nog 3 "echte" boeken wil lezen die ik al gekocht had, maar dat stel ik wel uit, ik ben al zo lang een Kindle aan het kopen en steeds bedenk ik me. Dus ik ben benieuwd hoe hij gaat bevallen, de Kindle shop zit in elk geval wel goed.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Net even een paar boeken erop gezet via calibre. Hoe eenvoudig kan het zijn.
Daarna op de kindle de user guide even doorgekeken en even geprobeerd hoe de kindle werkt.

Een paar dingen:
- in het homescreen is het niet mogelijk om de boekcovers weer te geven? Alleen maar de titels en auteur?
- om een grote hoeveelheid boeken te organiseren maak je in het homescreen "collections"? Dus folders met boeken?
- er staan boeken in een collection "archive". Hier heb ik de twee dictionaries ook heen verplaatst. Die boeken kan ik niet verwijderen? Of is die map 'archive' een map waar verwijderde boeken instaan?
- als ik een boek verwijder gaat ie naar 'archive'. Word ie dan ergens bij Amazon bewaard? Want als ik hem vanuit het archief weer naar het homescreen wil verplaatsen gaat ie downloaden.
- als ik boek open start ie op de eerste pagina met tekst. Als ik de cover wil zien moet ik een pagina terug. Kan ik ook starten met de cover?
- ik heb het niet kunnen vinden. Kan ik de lettergrootte aanpassen? Niet nodig denk ik, maar wel handig om te weten of het wel of niet kan. Gevonden

Ik vind het echt een geweldig apparaatje. Bijna jammer dat ik hem als cadeau weer weg geef.

[ Voor 15% gewijzigd door hars73 op 04-11-2011 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 23:18:
Net even een paar boeken erop gezet via calibre. Hoe eenvoudig kan het zijn.
Daarna op de kindle de user guide even doorgekeken en even geprobeerd hoe de kindle werkt.

Een paar dingen:
- in het homescreen is het niet mogelijk om de boekcovers weer te geven? Alleen maar de titels en auteur?
- om een grote hoeveelheid boeken te organiseren maak je in het homescreen "collections"? Dus folders met boeken?
- er staan boeken in een collection "archive". Hier heb ik de twee dictionaries ook heen verplaatst. Die boeken kan ik niet verwijderen? Of is die map 'archive' een map waar verwijderde boeken instaan?
- als ik een boek verwijder gaat ie naar 'archive'. Word ie dan ergens bij Amazon bewaard? Want als ik hem vanuit het archief weer naar het homescreen wil verplaatsen gaat ie downloaden.
- als ik boek open start ie op de eerste pagina met tekst. Als ik de cover wil zien moet ik een pagina terug. Kan ik ook starten met de cover?
- ik heb het niet kunnen vinden. Kan ik de lettergrootte aanpassen? Niet nodig denk ik, maar wel handig om te weten of het wel of niet kan. Gevonden

Ik vind het echt een geweldig apparaatje. Bijna jammer dat ik hem als cadeau weer weg geef.
Klopt in het homescreen kan je geen covers weergeven.
En weer juist, collections maak je op je apparaat. Geen mogelijkheid omdat op de computer te doen.
Je archive is je bibliotheek op de site van Amazon, of de cloud. Als je een boek gelezen hebt en je wilt niet dat die ruimte inneemt op je apparaat, dan stuur je het terug naar het archief, zelfde geld voor boeken die je gekocht hebt, die komen eerst in het archief en vandaar kan je ze downloaden naar je apparaat.
Geloof niet dat hij kan starten met de cover, maar heb daar niet echt onderzoek naar gedaan. Maar dat zou je eventueel op een Engels Kindle forum kunnen vragen.
Je hebt http://www.kindleboards.com/ Of misschien op facebook als je daar zit. Ik ben daar bijvoorbeeld lid van een hele leuke page, Readers of Kindle Books, waar je vragen kan stellen, maar waar je vaak ook leuke deals etc kan vinden die leden posten:
http://www.facebook.com/p...dle-Books/179385675447596
Lettergrootte kan je zeker aanpassen. Als je in het boek zelf bent ga je naar menu, knopje naast knopje met huisje erop, en daar in het menu heb je optie "Change Font size". Daar kan je je font in 8 verschillende formaten zetten, typeface aanpassen, line spacing en hoeveel woorden per zin je wilt hebben. En daar kan je ook je scherm rotatie regelen.

Hoop dat dit helpt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Helemaal duidelijk. Ik vermoedde die meeste dingen ook wel, maar aangezien ik niet zelf met dat apparaat ga werken, moet ik mijn schoonvader toch een beetje uit kunnen leggen hoe de Kindle werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:09:
En weer juist, collections maak je op je apparaat. Geen mogelijkheid omdat op de computer te doen.
Jazeker wel, die maak je toch niet op de kindle zelf, dat is monnikenwerk.

Installeer de kindle plugin voor Calibre en dan kan je het automatiseren of zoals ik doe een manual edit doen. Dat werkt echt heerlijk, een van de beste plugins voor calibre en ook nog eens gratis.

En de Kindle wil geen covers laten zien, zijn wel wat tweaks / hacks voor de oudere kindles om het voor elkaar te krijgen, maar je kan hem ook zien door op de blader terug knop te klikken als je het boek opent. Amazon heeft hiervoor gekozen (geen idee waarom, heel logisch vind ik het zelf niet).

Verder is er eigenlijk maar 1 forum voor ereaders (en nee, dat is niet tweakers), maar deze:
http://www.mobileread.com/

Daar wordt ook actief meegepraat door ontwikkelaars van ereaders en de maker van Calibre e.d.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2011 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Misschien dat ik dit hier al gevraagd heb (kan het me niet herinneren), maar hoe goed gaat kindle om met PDF's. Meeste boeken die ik nu heb zijn in PDF-formaat (meestal schoolboeken), maar tegenwoordig print ik ook veel zaken van websites gewoon af om dan op mijn gemakt in de trein of zetel te lezen (zonder vervelend geflikker van een LCD-scherm). Ik overweeg daarom een kindle te kopen om papier en inkt te sparen en om al mijn schoolboeken steeds bij te hebben.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
IStealYourGun schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 10:52:
Misschien dat ik dit hier al gevraagd heb (kan het me niet herinneren), maar hoe goed gaat kindle om met PDF's. Meeste boeken die ik nu heb zijn in PDF-formaat (meestal schoolboeken), maar tegenwoordig print ik ook veel zaken van websites gewoon af om dan op mijn gemakt in de trein of zetel te lezen (zonder vervelend geflikker van een LCD-scherm). Ik overweeg daarom een kindle te kopen om papier en inkt te sparen en om al mijn schoolboeken steeds bij te hebben.
Tip: Bovenin even in het "zoeken" veld pdf invullen. Dit topic heeft nu 10 pagina's dus zoveel hits krijg je ook weer niet.

Los van hoe een kindle het doet altijd even overwegen of de gemiddelde ereader geschikt is voor schoolboeken. Een boek van pagina 1 tot 400 lezen is heel anders dan in een schoolboek van hot naar her springen. Dan wordt bladeren in een ereader toch wel erg omslachtig vergeleken met de papieren versie. Voor mijn gevoel kan je makkelijker in een boek bladeren terwijl je luistert dan dat je in een ereader aan het zoeken bent tijdens een les.
Voor náást je schoolboeken weer perfect als je pagina 1-10 moet stampen.

[ Voor 22% gewijzigd door WaterFire op 04-11-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 10:41:
[...]

En de Kindle wil geen covers laten zien, zijn wel wat tweaks / hacks voor de oudere kindles om het voor elkaar te krijgen, maar je kan hem ook zien door op de blader terug knop te klikken als je het boek opent. Amazon heeft hiervoor gekozen (geen idee waarom, heel logisch vind ik het zelf niet).
Zou er geen simpele truc zijn om bij iedere ebook automatisch een blanco eerste pagina in te voegen? Dan wordt de cover pagina 2 en zie je die dus automatisch als je een boek opent.

Edit: ik kan me zelfs voorstellen dat dit met wat programmeerkennis automatisch te doen is met Calibre. Misschien een leuke feature request?

[ Voor 10% gewijzigd door SnoeiKoei op 04-11-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene met plannen voor aankoop: Ars Technica heeft nu een uitgebreide review gemaakt van de kleinste Kindle. Je ziet dan gelijk foto's van het onscreen keyboard en de experimentele browser.

http://arstechnica.com/ga...-keyboard-free-kindle.ars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
Ben echt benieuwd wanneer de Kindle Touch te bestellen is voor Nederland. Wil er graag één hebben. Vindt het lastig te beoordelen of touchscreen echt een must is maar durf de gok niet te wagen om de Kindle zonder keyboard en touchscreen te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:32:
Edit: ik kan me zelfs voorstellen dat dit met wat programmeerkennis automatisch te doen is met Calibre. Misschien een leuke feature request?
Je kan het eigenlijk alleen oplossen door 2 covers achter elkaar te plakken, ook niet helemaal ideaal. Het werkt wel, maar je moet het dan met Sigil doen en met Calibre gaat het erg lastig omdat hij automatisch de andere cover die erin zit vervangt door die je erbij wilt hebben en dan heb je nog steeds niks.

Je kan wel op rechts klikken op die pad onderaan je kindle en dan boek details kiezen en dan zie je de cover. Of het boek openen en dan 1 pagina terugbladeren (of meerdere, ik heb gekochte boeken die gewoon bij hoofdstuk 1 beginnen en de eerste 12 pagina's overslaan).

Nu is een cover op de ereader ook niet heel interessant als het niet zoals de Sony werkt (covers op de homepage van meerdere boeken). Ik heb zelf een deel van mijn collectie in www.librarythings.com gezet (heb ik een acount) en dan heb je wel een mooie virtuele boekenkast en dan kies ik daaruit een boek dat ik wil lezen en heb ik op de pc / laptop al de cover gezien.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:03:
Ik ga ze eens mailen of ze wat maatwerk voor mij willen doen. Dus zo'n mooie cover zonder die elasttieken en dan ga ik zelf wel op zoek naar dat klitteband spul, dat heb ik wel bij een vorige werkgever op een rol gehad, daar kom ik nog wel aan.
Volgens mij heb je best kans dat ze het doen. Misschien vind je hier wel meer geinteresseerden zodat het voor Oberon een nog makkelijker vraag wordt. Ik ben benieuwd als je het vraagt wat hun reactie is!

Oberon design is inderdaad een piepklein familiebedrijfje. Ze bestaan echter al heel wat jaren en maken bijna alle artikelen pas voor je als je hebt besteld. Dat ouderwetse vakmanschap kan ik erg waarderen. Ze maken en ontwerpen ook veel meer dingen, verleden jaar heb ik bij hen deze hele gave money clip gekocht. Ook handgemaakt van dik zwaar tin geklonken op een roestvrijstalen klem. Ik heb een bloedhekel aan portemonnees namelijk. :P

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/x69zkm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze gemaild en gelijk gevraagd of ik mijn eigen ontwerp mag indienen en dat ik dat dan krijg op mijn kindle 4 cover met dat velcron mounting system.

Volgens mij wordt het 2 keer nee of een heel duur grapje, maar wie weet.

Edit: krijg net al een ontvangsbevestiging met een zin die mij zeker bevalt:
we promise a real human will respond within 24 hours, or if sent on the weekend, within 48 hours.
:+

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markjb
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-07 14:58
@Dikkiedikdik
Kijk eens naar de journal small van ze. Je kan daarvan zelf met velcro een Kindle 4 cover van maken.

http://www.kindleboards.com/index.php/topic,5446.3300.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SafaN-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 11:11
Na lang overwegen toch maar een kindle aangeschaft. Nu men eerste boek uit is een korte review.

- bestelling: zeer gemakkelijk, snel (woensdag georderd, vrijdag geleverd hoewel maandag estimated was). Ik had begrepen dat er geen oplader bij was, maar er zat toch een usb kabel in de verpakking.
Het boek dat ik had gekocht stond er direct op met de eerste connectie. Ik moest wel mijn account migraten van .fr naar .com (typisch belgisch)

-leesgemak: mijn leestempo is ongeveer even snel als vroeger*. Vrijdagavond begonnen in Girl who played with fire, Zondagmorgen uit. Heb wel lichte hoofdpijn maar kan aan verschillende dingen liggen. Op zich vind ik het e-inkt scherm wel aangenamer dan backlit schermen, maar het is terug even wennen. Doordat ik een paar lettertypes groter lees dan normaal moet ik ook veel meer pagina's omslaan. Gelukkig gaat dit vlot, had slechter verwacht gezien de commentaren op e-inkt.

-cover: is wel nodig, als je de kindle onderweg gebruikt. Heb even getwijfeld voor een oberon, maar dit koste evenveel als de kindle zelf, dus heb maar een gecko besteld.

Ben blij met de kindle. Iemand een stuk of 150 oude fantasy boeken kopen? ze staan in de weg ;)

*sinds mijn 25st is mijn zicht fel achteruit gegaan, sindsdien loop ik met een witte stok rond, en was ik niet meer in staat klein gedrukte letters te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat de Amazon covers betreft:
Ik heb zitten chatten met Amazon.co.uk. En kreeg onderstaande teleurstellende reactie via de mail terug:

Hello,

Thank you for contacting Amazon Kindle support.
I understand that you wish to know the availability of the Kindle lighted cover.

Unfortunately, "Kindle Lighted Leather Cover " for Kindle is currently out of stock and I can’t guarantee if or when it will be sold again by us. Because of this, the item is currently listed as out of stock .
Occasionally, our supply of popular items is limited and some products sell out quickly. I am very sorry that you were not able to place your order before our supply ran out.

Perhaps you could check our website from time to time to see if this item has come back in stock .
If you're looking for additional comfort and protection, we offer Amazon Kindle covers, specifically designed for Kindle. You can find these covers and a variety of other options at: http://www.amazon.co.uk/kindleaccessories

However, We're regularly working on improvements to your Kindle experience. I have let the Kindle team know that you're interested in Kindle lighted cover.

I apologise for any inconvenience caused in this matter.

Thanks for your patience and understanding.

Warmest regards,

Amazon.co.uk
Your feedback is helping us build Earth's Most Customer-Centric Company.

Ze weten dus niet eens OF ze beschikbaar komen!! :( Daarna op de Amazon.co.uk chat nog gevraagd hoe het zit met de non-lighted cover. Die zijn ook al weken uitverkocht en ze hebben geen zicht op nieuwe voorraad. Frustrerende is dat deze gewoon wel leverbaar zijn op Amazon.com. Maar de UK gaf aan dat zij totaal verschillende organisaties zijn en niet van elkaar kunnen bestellen, ook al staat er een heleboel in backorder. Heel erg vreemd verhaal! |:(

De Amazon chatter was wel erg behulpzaam en z'n laatste reactie was eigenlijk wel grappig:
Rajesh: I can understand how much inconvenience and disappointment this situation can cause and I feel even more horrible as I am helpless.

Anders toch maar eens op zoek naar een alternatief. Het is jammer dat die Geckocovers alleen maar in het plastic verkrijgbaar zijn. Oberon design blijft ook erg aantrekkelijk alleen aan de prijs.

Zijn er hier mensen die inmiddels een estimated leverdatum hebben ontvangen na de bestelling van hun lighted of non-lighted cover bij Amazon.co.uk?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom koop je hem niet gewoon op amazon.com ?

En de gecko covers zijn niet van plastic? Ik snap er niet veel van. Ook vind ik dat die oberon covers niet zo duur zijn (64 dollar), maar dat is natuurlijk voor ieder zijn portemonnee verschillend. Maar voor andere merken ereaders (en de lighted cover) betaal je ook dat bedrag.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 13:46:
waarom koop je hem niet gewoon op amazon.com ?
De lighted cover is op de US site ook constant uitverkocht.
Plus importbelastingen en verzendkosten, eerste voorkeur heeft dan toch de UK als het niet anders kan.

Geckocovers zijn van plastic, die van Amazon zijn van echt leer.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markjb
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-07 14:58
De reviews van de kindle covers zijn op amazon ook niet echt allemaal lovend, vooral de kwaliteit is benedenpeil t.o.v. de oude kindle 3 covers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SafaN-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 11:11
oberon cover is 64 zonder transportkosten, met transportkosten & douane zit je dan wel aan 90 $ wat al richting de prijs van de kindle zelf gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de lighted cover ook op amazon.co.uk besteld i.v.m. dat hij toch wat goedkoper is daar.

Ik wacht gewoon af, denk dat hij straks toch wel beschikbaar wordt als de Touch uit gaat komen in Amerika, maar dat dan natuurlijk de pre-orders daar eerst aan bod komen voor er voorraad naar Engeland verscheept wordt. Dus wanneer hij komt, geen idee, maar komen zal hij heus wel. Tot dan doe ik het wel met mijn gecko.

Hoewel ik de Oberon's mooi vindt, heb ik geen zin om weer kapitalen uit te gaan geven aan zo'n cover als het verder toch niet veel toevoegd, behalve dan uiterlijk. :P
De gecko cover bevalt me goed ook al is het niet echt leer. Daar geef ik niet echt om, zolang het maar goed beschermt en niet te zwaar is.
Dus ik wacht wel gewoon even af tot de lighted cover beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-SafaN- schreef op zondag 06 november 2011 @ 14:59:
oberon cover is 64 zonder transportkosten, met transportkosten & douane zit je dan wel aan 90 $ wat al richting de prijs van de kindle zelf gaat.
Volgens mij gaat dat meevallen met de douane / verzendkosten (vanuit Amerika naar Nederland versturen is goedkoper dan vanuit Duitsland naar Nederland bijvoorbeeld, denk dat je op 75 euro uitkomt maximaal), ik ga er binnenkort een bestellen, maar ik wacht nog op de reactie van Oberon of ze mijn eigen design willen gaan maken (heb er maximaal 200 euro voor over). En als dat niet werkt ga ik eens rondkijken in Nederland of ik een leerbewerker kan vinden die voor mij een cover wil maken die ik ontwerp.

Mocht iemand een leerbewerker kennen, dan hoor ik het graag. Ik heb een paar goede ideeen voor mijn cover en zelf maken kan ik niet. Maar het zou wel een mooi cadeau voor mijzelf zijn.

Ik ga in iedergeval hier ook langs binnenkort, zit bij mij in de buurt:
http://www.thetrapper.nl/index_leerbewerking.asp

Op die site staat: u vraagt, wij maken. Dat klinkt goed. Ik weet alleen niet of ze zoiets moois als van Oberon kunnen maken, dat ziet er wel heel goed uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:57
Hmm.. een cover van 200 euro voor een apparaat van $109 ex?

Je kunt er vergif op innemen dat de opvolger niet lekker past + zo'n apparaat heeft niet het oneinidige leven, dus dan kan hij zo de kliko in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- J.W. - schreef op zondag 06 november 2011 @ 17:14:
Hmm.. een cover van 200 euro voor een apparaat van $79 ex?
Ja, het is wat duur, maar ervan uitgaande dat je 3 jaar met een kindle 4 doet, dan kan ik er nog eentje kopen over een tijdje en dan heb ik 6 jaar plezier van de cover. En ik ga er vanuit dat hij voor een andere ereader wel om te bouwen is naar een nieuwe cover (maar dat moet ik even bespreken met zo'n leerbewerker).

Maar als oberon voor iets van 65 dollar een cover met klitteband (en zonder elastieken) kan leveren, dan neem ik die.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag de knoop doorgehakt en een www.Oberondesign.com cover besteld voor de nieuwe Kindle 4. :*)
Echt een prachtige handgemaakte leren cover met tinnen sluiting, in prijs maakte het uiteindelijk nauwelijks wat uit met een Kindle cover van Amazon.com, afgezien van misschien nog inklaringskosten. Voordeel van de Oberon is toch wel dat die later gemakkelijk voor iets anders kan worden gebruikt, zoals met een notitieblokje. Het is gewoon een plaatje! O+

De keuze welke cover was een stuk lastiger, ze hebben zoveel prachtige designs. Het is de Paisly Kindle 4 - Purple geworden, mooie kleur voor een dame. Paar foto's van het net, het wachten is nu begonnen!

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/dh6asj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/111l5jn.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:51:
Vanmiddag de knoop doorgehakt en een www.Oberondesign.com cover besteld voor de nieuwe Kindle 4. :*)
Echt een prachtige handgemaakte leren cover met tinnen sluiting, in prijs maakte het uiteindelijk nauwelijks wat uit met een Kindle cover van Amazon.com, afgezien van misschien nog inklaringskosten. Voordeel van de Oberon is toch wel dat die later gemakkelijk voor iets anders kan worden gebruikt, zoals met een notitieblokje. Het is gewoon een plaatje! O+

De keuze welke cover was een stuk lastiger, ze hebben zoveel prachtige designs. Het is de Paisly Kindle 4 - Purple geworden, mooie kleur voor een dame. Paar foto's van het net, het wachten is nu begonnen!

[afbeelding]

[afbeelding]
Ja zeg..ga me even lekker zitten maken...voelt mijn weerstand al heel langzaam wegglijden bij de aanblik van die paarse paisly..als ik hem zo zie ziet hij er echt heel mooi uit..Was die makkelijk te bestellen via hun site? Ligt me bij dat ik toen eens een poging ondernam en het ergens vastliep ofzo. Toen maar weer even op de lange baan geschoven. Ook omdat ik maar niet kon kiezen welk design ik wilde. LOL Maar dat paars op die foto ziet er echt heel mooi uit terwijl ik normaal niet zo'n paars mens ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:51:

[afbeelding]

[afbeelding]
Zou je uiteindelijk willen melden hoeveel je kwijt was (dus als je hem hebt en weet of je inklaringskosten etc. moest betalen)? :)

Ik vind 'm prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlamonw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-08 15:56
Die ziet er zeker mooi uit en ik ben ook erg benieuwd hoe dat nou precies zit met die inklaringskosten en wat de levertijd is. Ik ben zelf (voorlopig althans) toch nog maar voor de gecko cover gegaan, die paste toch iets beter binnen mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:13
Ik heb vorige week een Kindle besteld en hij wordt woensdag bezorgd :)

Totale kosten incl. hoesje zijn 157 euro. Valt me nog reuze mee vergeleken met de Sony :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maatwerk en speciale wensen worden helaas niet door oberon in behandeling genomen. Ik ben er nog niet helemaal uit wat te doen. Ik ga die reviews van de covers met light van kindle eens doornemen. Ik zit toch wat met die binnenkant met elastiek die ik niet zo mooi vind en ik heb al een gecko cover. Eigenlijk wil ik alles naar wens hebben, dat is kennelijk wat lastig. Maar ik ga verder zoeken.
Hi,

I am sorry to tell you but we discontinued our Velcro attachment system a couple years ago.

As for custom work, unfortunately we just don’t have the time or staff to be able to do custom work like that. It’s just too burdensome to our production schedule.

Thanks so much for your interest

Have a great day.

Amy
Oberon Design
www.oberondesign.com

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Maar je kunt zelf toch ook gewoon 2 klitteband strips op de Kindle plakken en de andere helft in een hoes?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 07:09:
Maatwerk en speciale wensen worden helaas niet door oberon in behandeling genomen. Ik ben er nog niet helemaal uit wat te doen. Ik ga die reviews van de covers met light van kindle eens doornemen. Ik zit toch wat met die binnenkant met elastiek die ik niet zo mooi vind en ik heb al een gecko cover. Eigenlijk wil ik alles naar wens hebben, dat is kennelijk wat lastig. Maar ik ga verder zoeken.

[...]
Als ik deze foto zie kun je dat toch idd prima met wat eigen handwerk zelf doen? Zelf de leren bandjes en het elastiek scherp wegsnijden en het klitteband opplakken. Misschien is dat wegsnijden niet eens nodig en kun je de Kindle met het klitteband zo erop drukken, het klitteband werkt toch al verhogend. Of een extra opvulling met een stukje leer of karton erachter.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/9rrosk.jpg

Zelf vind ik die bandjes helemaal niet storend, hou er niet om te gaan zitten lijmen op de Kindle. Die wil ik juist gemakkelijk ook zonder iets eraan geplakt kunnen gebruiken. Er is eigenlijk geen alternatief, deze Kindle heeft gewoon geen bevestigingspunten meer.
Eerst wilde ik ook de Amazon cover nemen maar haakte toch af op de prijs en kwaliteit. Het is een plastic bak met alleen aan de voorkant een flap glad leer. Er zijn gemengde berichten over de kwaliteit van het leer, het is blijkbaar hard leer, weer anders dan het vorige model. De nieuwe lighted cover is eigenlijk alleen mooi om het lichtje.

Als ik de Oberon binnen heb zal ik hier wel een reviewtje plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, die oberon gaat het niet meer worden voor mij, ik zoek echt iets waar ik zelf bij kan ontwerpen of een ontwerp heb dat mij heel erg bevalt (en die van oberon zijn mooi, maar niet helemaal mijn smaak).

Ik heb nu dit ontdekt:

http://app.medgestore.com/customize/

Tutorial video hoe je hem maakt: YouTube: Design your own jacket with MyEdge

Is alleen binnkort pas te doen voor de Kindle 4 en je zit nog steeds met dat elastiekjesachtige oplossing (en niet zo'n mooie binnenkant als de amazon lighted cover), maar dit bevalt me al heel heel veel meer.

Hier een paar voorbeelden (kosten gemiddeld 50 dollar per stuk):

Afbeeldingslocatie: http://cdn.medgestore.com/images/promos/myedgeK4.jpg

Ik hoop dat My Edge met zoiets als dit komt (klik hier), dus aan de linkerkan een mogelijkheid om een notitievak te maken.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iets anders moois dat ik tegenkwam en dat erg erg erg mooi is:

http://www.decalgirl.com/category.view/Amazon-Kindle-4-Skins

Pas echter op, 263 soorten om uit te kiezen! :9
En zowel in mat als glanzend te koop voor gemiddeld 15 dollar per stuk en ik heb ergens gelezen dat je er een screensaver voor je kindle bijkrijgt met die afbeelding erin zodat het helemaal een matching geheel wordt. Maar dit weet ik niet 100% zeker.

Mmm, misschien dat en dan geen cover, lastig lastig lastig.

Afbeeldingslocatie: http://assets.decalgirl.com/assets/items/ak4/800/ak4-wb-fleur.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seen that, Done that :). :Verwijderd in "Het eBookreader-ervaringentopic - Deel 2"

Zo'n skin is voor de fun, het beschermt je reader natuurlijk niet of nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:33:
Seen that, Done that :). :Verwijderd in "Het eBookreader-ervaringentopic - Deel 2"

Zo'n skin is voor de fun, het beschermt je reader natuurlijk niet of nauwelijks.
In combi met een mooie cover krijg je wel een mooi geheel. Bijv. een oberon cover met een design op je kindle dat bij de buitenkant van de cover past ofzo. Ik ben bezig met een ontwerp waarbij alles 1 geheel moet worden. Dus alleen een sticker op de voorkant van de kindle en dan een bijpassende hoes ontwerpen.

Kwam deze nog tegen: http://www.uniqueskins.com/ (en deze natuurlijk http://www.gelaskins.com/ )
kan je je eigen stickers voor je kindle maken, bijv. een Tweakers kindle

Nog een cover die je niet op amazon kan vinden: http://www.padandquill.co...eper-for-kindle-case.html (met dank uit het ervaringentopic deel 2)

Heeft trouwens iemand al een review gezien van die cover met licht van de kindle? Lees alleen maar kritieken dat ze niet geleverd worden, maar iemand had hier een review gevonden (leer te stijf)?

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlamonw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-08 15:56
Hmm, die cover van pad and quill lijkt me dan weer niet zo prettig omdat je kindle er meteen een rand omheen krijgt (en dus groter word), al ziet hij er wel mooi uit.

Ik ben benieuwd wat je keuze uiteindelijk word!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 11:52
Voor de cover-liefhebbers, maar dan wel voor de Fire:

10 Kindle Fire Covers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlamonw schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:45:
Ik ben benieuwd wat je keuze uiteindelijk word!
Ik ook :o

Maar ik zoek nog wel 1 a 2 maand voordat ik wat koop, heb helaas weinig tijd om echt goed te zoeken. En ik wil niet voor een verrassing komen te staan zoals deze vent:

http://www.quickonlinetip...er-cover-unboxing-photos/

Zie onderaan die pagina wat hij uiteindelijk moest betalen 8)7 , er kan dus zomaar 46 dollar bovenop de prijs komen. Nu is dat naar India, maar toch... Een vriend van mij heeft in het guldentijdperk een relatie met een New Yorkse gehad en soms kon hij voor 250 gulden een retourtje kopen, laten we zeggen 125 euro. Het is dan bijna goedkoper om het daar zelf maar te halen en in je rugzak mee te smokkelen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Voor de gene die gewoon een simpel hoesje ter bescherming willen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vXzsEoXQ2cN9BtRs2fPdgq15/full.jpg
8,33 euro incl. verzendkosten (hierzo: http://www.ebay.nl/itm/BL...935?pt=LH_DefaultDomain_3)

[ Voor 7% gewijzigd door mulder op 08-11-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

mulder schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:25:
[afbeelding]
8,33 euro incl. verzendkosten (hierzo: http://www.ebay.nl/itm/BL...935?pt=LH_DefaultDomain_3)
Die heb ik gisteren ook binnen gekregen. Prima hoes voor dat geld vind ik. Binnen een weekje in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog iets gevonden (alleen lijkt me een drukknopjessluiting niet handig als hij op het scherm zit en hij is wat stijfjes, zeg maar voor de zakenman):

Afbeeldingslocatie: http://www.noreve.com/images/Amazon_Kindle_4_case_black.jpg

http://www.noreve.com/lan...adition_leather_case.html

Je kan veel soorten bewerkingen van leer en kleuren selecteren.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Ik heb hem ook binnen. Was gisteren aangekomen dus dat is snel, donderdagmiddag pas besteld.
Eerste indruk: Klein en dun :o
Zometeen eens in bed proberen hoe de leesbaarheid is, alleen één probleem, ik kan niet kiezen welk boek ik als eerst wil kopen in de store :P
Heb nu wat gratis boekjes erop gezet om te proberen.

Maar wel een geweldig apparaat, als gadget ben je er snel op uitgekeken, maar qua functionailiteit doet hij alles wat hij moet doen zover ik kan zien.
Design is inderdaad in het echt veel mooier dan op de foto's en hij voelt stevig en toch lekker licht, ben benieuwd hoe het lezen gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:50
Vanwege software-issues bij de Sony PRS-T1 overweeg ik nu de Kindle 4 aan te schaffen. De Sony snapt direct epub's wat mij een voordeel leek. Duurt het omzetten van epub naar mobi echt een half uur per boek? Iemand al groen en geel geworden van het omzetten en wachten?

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Als je een heeeeeeele oude PC hebt... :+

Ik zou zeggen, probeer het met Calibre, dan merk je het vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:06

franssie

Save the albatross

Gluten Parody schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 23:17:
Vanwege software-issues bij de Sony PRS-T1 overweeg ik nu de Kindle 4 aan te schaffen. De Sony snapt direct epub's wat mij een voordeel leek. Duurt het omzetten van epub naar mobi echt een half uur per boek? Iemand al groen en geel geworden van het omzetten en wachten?
Voor wat het waard is mijn ervaringen met mijn Kindle 4:
- Mooi, licht, klein in de hand, groot genoeg voor het oog - uitstekend zo ver
- boeken in de amazon shop - zoals verwacht voornamelijk engelstalig.
- eerste ervaringen epub van bol.com te lezen, werkt niet (zoals verwacht tgv DRM)
- eerste ervaringen van wat epubs van torrent, werkt uitstekend (een paar geprobeerd waar ik het echte boek ook van heb) - maar in een half uur heb je meer nederlandstalige boeken dan je ooit kan lezen, maar dat willen we niet want dan komt er geen NL boek meer uit dus maar weer door puzzelen. Werkt wel lekker met Calibre op OSX
- Uiteindelijk DRM plugins gevonden die met Calibre samenwerken (wat ik dus niet geheel legaal is - maar het best werkbare alternatief): boek op bol kopen, de epub uit de acrobat folder halen en in Calibre slepen, mailen naar je @kindle.com account en het werkt!!! Ik ben nu het laatste boek van Johannes van Dam (over eten/koken) aan het lezen, EUR10,- voor betaald en daar ben ik trots op haha. - kwestie van minuten overigens op een macbookpro van 4 jaar oud (dual core op Lion).
- ik lees veel dat Calibre onhandig is, maar op deze wijze durf ik mijn ouders er mee te laten werken (70+)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:48:
Nee, die oberon gaat het niet meer worden voor mij, ik zoek echt iets waar ik zelf bij kan ontwerpen of een ontwerp heb dat mij heel erg bevalt (en die van oberon zijn mooi, maar niet helemaal mijn smaak).

Ik heb nu dit ontdekt:

http://app.medgestore.com/customize/

Tutorial video hoe je hem maakt: YouTube: Design your own jacket with MyEdge

Is alleen binnkort pas te doen voor de Kindle 4 en je zit nog steeds met dat elastiekjesachtige oplossing (en niet zo'n mooie binnenkant als de amazon lighted cover), maar dit bevalt me al heel heel veel meer.

Hier een paar voorbeelden (kosten gemiddeld 50 dollar per stuk):

[afbeelding]

Ik hoop dat My Edge met zoiets als dit komt (klik hier), dus aan de linkerkan een mogelijkheid om een notitievak te maken.
Je kan in feite zien wat de binnenkant is als je naar de M-Edge voor de kindle 3 kijkt. Denk dat ze verder geen grote veranderingen aan de lay-out gaan maken, alleen maat geschikt maken naar de kindle 4. Heb die al een tijd gebookmarked en ook al eens wat gefrobeled, maar heb niet echt een eigen design wat ik met alle geweld wil hebben in mijn hoofd. Denk niet dat ze copyrighted materiaal zoals bijvoorbeeld foto van mijn favoriete zanger of acteur accepteren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 10:04:
Nog iets anders moois dat ik tegenkwam en dat erg erg erg mooi is:

http://www.decalgirl.com/category.view/Amazon-Kindle-4-Skins

Pas echter op, 263 soorten om uit te kiezen! :9
En zowel in mat als glanzend te koop voor gemiddeld 15 dollar per stuk en ik heb ergens gelezen dat je er een screensaver voor je kindle bijkrijgt met die afbeelding erin zodat het helemaal een matching geheel wordt. Maar dit weet ik niet 100% zeker.

Mmm, misschien dat en dan geen cover, lastig lastig lastig.

[afbeelding]
Weet niet of die screensaver erbij zit, kan best zijn, maar enige manier om je eigen screensavers erop te krijgen is via een hack, kindle laat niet toe om zelf screensavers toe te voegen, was met de 3 ook al niet maar die konden nog gehacked worden, al was dat met de laatste 3 firmware ook al moeilijker. Weet niet of er voor de 4 al een hack is.

Heb zelf ook wel gedacht over die skins. Maar weet nog niet, er zit al zo weinig ruimte op de kleine kindle dat ik niet denk dat een skin veel uitmaakt. Al zitten er wel een paar hele mooie uit dus misschien doe ik zoiets wel eens in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:33:
[...]

In combi met een mooie cover krijg je wel een mooi geheel. Bijv. een oberon cover met een design op je kindle dat bij de buitenkant van de cover past ofzo. Ik ben bezig met een ontwerp waarbij alles 1 geheel moet worden. Dus alleen een sticker op de voorkant van de kindle en dan een bijpassende hoes ontwerpen.

Kwam deze nog tegen: http://www.uniqueskins.com/ (en deze natuurlijk http://www.gelaskins.com/ )
kan je je eigen stickers voor je kindle maken, bijv. een Tweakers kindle

Nog een cover die je niet op amazon kan vinden: http://www.padandquill.co...eper-for-kindle-case.html (met dank uit het ervaringentopic deel 2)

Heeft trouwens iemand al een review gezien van die cover met licht van de kindle? Lees alleen maar kritieken dat ze niet geleverd worden, maar iemand had hier een review gevonden (leer te stijf)?
http://www.engadget.com/2...d-leather-cover-hands-on/ Enige review denk ik omdat hij nog niet uit is dus mensen hebben er nog geen ervaring mee.

En terug vouwen was met mijn oude lighted cover ook geen probleem dus waarom zou dat nu wel zo zijn. Ik let nooit zo op die negatieve reviews, tenminste niet alleen op die, want voor iedere negatieve review is er ook een positieve. Mensen die ontevreden zijn met een product zullen nu eenmaal sneller posten om hun ongenoegen te laten blijken dan iemand die blij is met wat hij ontvangen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:50
- J.W. - schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 23:33:
Als je een heeeeeeele oude PC hebt... :+

Ik zou zeggen, probeer het met Calibre, dan merk je het vanzelf.
Gedaan, gaat inderdaad prima. Kindle 4 is besteld :) Pakje is vast een stuk lichter dan mijn reguliere bestellingen bij Amazon...

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omzetten duurt tussen de 20 en 30 seconden per boek hier gemiddeld. Op mijn simpele werkpc'tje duurt het 3 minuten per boek met een uitschietter soms naar 25 minuten.

Gisteren een boek dat ik als pre order op amazon gekocht had via wifi op mijn reader gekregen, dat werkt wel heel goed. Je doet bij het wakker worden je reader aan en het boek staat gewoon op de dag van release erop.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 07:52:
[...]

omzetten duurt tussen de 20 en 30 seconden per boek hier gemiddeld. Op mijn simpele werkpc'tje duurt het 3 minuten per boek met een uitschietter soms naar 25 minuten.

Gisteren een boek dat ik als pre order op amazon gekocht had via wifi op mijn reader gekregen, dat werkt wel heel goed. Je doet bij het wakker worden je reader aan en het boek staat gewoon op de dag van release erop.
Ja dat is mooi he? LOL Had dat ook pas geleden met de biografie van Steve Jobs. Ben ook blij dat ik die pre-ordered had want hij was gelijk op de dag van uitbrengen al omhoog geschoten in prijs. Zat eerst nog te twijfelen om te pre-orderen of gewoon op dag van uitkomst te kopen, maar dus blij dat ik eerste besloten had, had hem nu voor rond de 14 dollar terwijl hij op dag van uitkomst gelijk al naar rond de 20 dollar geschoten was.

Maar dat vindt ik het mooi van de kindle..pre-orderen en hij wordt automatisch naar de kindle gestuurd die je gekozen hebt..en dat geldt ook met boeken die je koopt. Geen gedoe met eerst aansluiten op je pc/mac. Heerlijk. Ik gebruik nu eigenlijk mijn kindle 3 als opslag van mijn bibliotheek en alleen boeken die ik als eerste wil lezen stuur ik nu naar mijn baby kindle.

Oh ja en voor diegene die de nieuwe kindle hebben en Engels lezen en dus veel op Amazon zitten..bereidt je voor op een nieuwe verslaving...het one click syndroom. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 12:06

Denko

|{ing Øf ßlitz

Mijn grootste uitschieter was 18 minuten. En ik doe het op een netbook. Dus op een gewone pc kan je eigenlijk wel rekenen op 1-5 minuten.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
Denko schreef op woensdag 09 november 2011 @ 09:44:
[...]

Mijn grootste uitschieter was 18 minuten. En ik doe het op een netbook. Dus op een gewone pc kan je eigenlijk wel rekenen op 1-5 minuten.
Nog iets sneller denk ik, op mijn laptop (eerste generatie i7) de iSteve van Epub (5.8MB) naar Mobi geconverteerd in 70 seconden. Een andere van 0.7MB was binnen 40 seconden klaar. Als laptop was het twee jaar geleden een beest, nu vergeleken met een PC middelmatig. Dus onder de minuut moet lukken.

Om on-kindle-topic te blijven; heb de Kindle 4 Touch besteld via Mexxbooks (apart topic) voor. Als alles goed gaat hoop ik over een maandje mijn ervaringen te kunnen delen! Toch maar besloten dat er geen T1 komt, en heb geen haast.

[ Voor 17% gewijzigd door WaterFire op 09-11-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Bij mij duurt een ~0.7 MB epub omzetten zo'n 10-15 sec. (i2500).

Maar het beste kun je het gewoon even uitproberen met Calibre, het ene (soort) boek is het andere niet en evenzo voor de hardware.

[ Voor 58% gewijzigd door - J.W. - op 09-11-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

mulder schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:25:
[afbeelding]
Ik heb deze vandaag ook binnen gekregen, echt geweldig voor dat geld!
Kwaliteit valt me 100% mee, lekker licht, maar toch dik genoeg om bescherming te bieden. Voelt veel duurder dan hij is.
Aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek nog een e-reader en hoe zit het met de kindle met de Nederlandse boeken. Want aan een e-reader waar je geen boeken op kan zetten heb je niks. Hoe zit dat met amazon verkopen die wel Nederlandse boeken of lezen jullie alleen engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:11:
Ik zoek nog een e-reader en hoe zit het met de kindle met de Nederlandse boeken. Want aan een e-reader waar je geen boeken op kan zetten heb je niks. Hoe zit dat met amazon verkopen die wel Nederlandse boeken of lezen jullie alleen engels?
Je kan zelf opzoeken wat op Amazon wordt verkocht. We verwachten op GoT wat meer inzet.

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 09-11-2011 23:20 ]

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:02
RoD schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:20:
[...]

Je kan zelf opzoeken wat op Amazon wordt verkocht. We verwachten op GoT wat meer inzet.
Je kan alles zelf opzoeken wat op tweakers gevraagd wordt. Kun je tweakers net zo goed opheffen.

ontopic: Amazon heeft wel wat Nederlandstalige boeken, maar zeer beperkt. Daar moet je het niet voor doen. Echter je kunt via Calibre alle boeken die je wilt erop zetten. Het enige plusje wat je dan mist is whispersync, waarbij je gegevens zoals waar je bent gesynct wordt tussen je Kindles (kan ook een Kindle client zijn op een pc of smartphone).

• WaterFire
Je kan alles zelf opzoeken wat op tweakers gevraagd wordt.
Klopt, met het verschil dat ik niet hoef te lezen dat jij niet even zelf op amazon.com gekeken hebt en een ander wel. Ik wil lezen wat de voor- en nadelen zijn van de Kindle readers.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 12:06

Denko

|{ing Øf ßlitz

Blijf het zonde vinden dat die lighted case zo duur is. Heb nu 10 pond korting op curry's in engeland, misschien toch volgende keer daar oppikken, alsnog bijna 50 euro....pfff.

Wel een mooie manier om licht te krijgen, alleen de kindle zelf zit er niet zo vast in. (Kindle Keyboard)

PSN & XBL: Denkoyugo

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:02
WaterFire schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:17:
[...]

Klopt, met het verschil dat ik niet hoef te lezen dat jij niet even zelf op amazon.com gekeken hebt en een ander wel. Ik wil lezen wat de voor- en nadelen zijn van de Kindle readers.
Mee eens, maar in de vraag van Encarta bespeur ik toch enige onwetendheid t.a.v. Kindle, nl. dat je er ook boeken buiten Amazon op kunt zetten. Kijken op Amazon of er Nederlandtalige boeken zijn beantwoord zijn op zich zijn vraag, maar dat gaat voorbij aan het werkelijke antwoord.

Verwijderd

Laudor schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:30:
maar dat gaat voorbij aan het werkelijke antwoord.
vraag is hier wel vaker voorbijgekomen de afgelopen weken. Maar als je boeken wilt kopen En Nederlandstalig wilt lezen heb je calibre nodig en zal je DRM eraf moeten halen voor de conversie naar .mobi. Dat zal waarschijnlijk het antwoord zijn op de vraag die hij bedoelde.
Pagina: 1 ... 3 ... 22 Laatste

Let op:
Voor vragen omtrent het importeren, aankopen of naar Nederland verschepen van de Kindle kun je terecht in Shopping Forum.