• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:10
maar in de vraag van Encarta bespeur ik toch enige onwetendheid
Sorry voor het off-topic zijn, maar ik zie nu pas de hilariteit van die zin... _/-\o_ (voor wie nu de wenkbrauwen fronst, wederom Google... :9)

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:06
http://www.ereaders.nl/10...krijk_ook_offline_te_koop

Kindle gaat in Frankrijk ook de de Virgin Stores in en later en later ook in andere winkels voor € 99. Misschien interessant voor wie die kant op moet en hopelijk volgt NL ook nog.

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 16:36

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

WaterFire schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:58:
[...]

Sorry voor het off-topic zijn, maar ik zie nu pas de hilariteit van die zin... _/-\o_ (voor wie nu de wenkbrauwen fronst, wederom Google... :9)
Ja maar een encyclopedie als Encarta is toch zwaar verouderd... logisch dat hij op zoek gaat naar een update van zijn kennis :+

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Verwijderd

Denko schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:14:
Blijf het zonde vinden dat die lighted case zo duur is. Heb nu 10 pond korting op curry's in engeland, misschien toch volgende keer daar oppikken, alsnog bijna 50 euro....pfff.

Wel een mooie manier om licht te krijgen, alleen de kindle zelf zit er niet zo vast in. (Kindle Keyboard)
Dit is het topic voor de nieuwe kindle's he? Niet de kindle keyboard wat een oud model is. Plus de lighted case voor de nieuwe kindles is heel anders dan die voor de kindle keyboard. Kindle keyboard is met hinges die je in de zijkant haakt van je kindle en waar hij de stroom vandaan trekt. De nieuwe kindle gaat als het waren in een soort plastic schaal en op de achterkant van de kindle zitten 2 aansluit punten die contact maken met de aansluitpunten in de schaal en op die manier stroom trekt.

Ja de prijs is duur, maar voor de beide kindles vindt ik zo'n lighted cover de moeite waard, want het scheel weer een los licht constant met je mee zeulen en constant met losse batterijen lopen in geval je licht leeg gaat.
Hoop alleen dat die nieuwe kindle lighted cover nu eens snel beschikbaar komt. Beetje bezopen dat ze de kindle uitbrengen en dan een maand of langer gaan wachten met het uitbrengen van de cover.

Verwijderd

Ik wilde eerst voor Sony PRS-T1 gaan, maar heb na al het wachten en de stilte van Sony alle vertrouwen verloren dat dat nog rap gaat goedkomen met die brakke reader. Dussss: ik heb nu ook een Kindle!!! Mijn eerste ereader en het bevalt werelds! Calibre moet ik nog wel echt uitvogelen.

Dinsdagochtend besteld bji Amazon.com en vanmiddag UPS met een pakje uit Amerika. Ik kon het niet geloven dat het Amazon was!! De Kindle is veel, veel, veel luxer en mooier dan gedacht. De voorkant lijkt wel aluminium of is het plastic?

Werelds!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:31:
[...]

Dit is het topic voor de nieuwe kindle's he? Niet de kindle keyboard wat een oud model is. Plus de lighted case voor de nieuwe kindles is heel anders dan die voor de kindle keyboard.
De Kindle keyboard is in feite wel een nieuwe Kindle, het vorige model heette de Kindle 3 :)
De andere Kindle's zijn naast de Kindle keyboard in het assortiment geplaatst, niet als opvolger.
Amazon wil gewoon meer keuze bieden: een basic, keyboard, touch of een kleuren Kindle.

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 22:18
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:50:
Ik wilde eerst voor Sony PRS-T1 gaan, maar heb na al het wachten en de stilte van Sony alle vertrouwen verloren dat dat nog rap gaat goedkomen met die brakke reader. Dussss: ik heb nu ook een Kindle!!! Mijn eerste ereader en het bevalt werelds! Calibre moet ik nog wel echt uitvogelen.

Dinsdagochtend besteld bji Amazon.com en vanmiddag UPS met een pakje uit Amerika. Ik kon het niet geloven dat het Amazon was!! De Kindle is veel, veel, veel luxer en mooier dan gedacht. De voorkant lijkt wel aluminium of is het plastic?

Werelds!
Ja het is echt krankzinnig hoe snel dat ding bij je binnen is. Daar kan Postnl nog wat van leren.

Ik denk dat het gewoon plastic is, maar de bouwkwaliteit van de Kindle is inderdaad echt heel goed. De behuizing voelt heel solide en stijf.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-10 20:10

Denko

|{ing Øf ßlitz

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:31:
[...]

Dit is het topic voor de nieuwe kindle's he? Niet de kindle keyboard wat een oud model is. Plus de lighted case voor de nieuwe kindles is heel anders dan die voor de kindle keyboard. Kindle keyboard is met hinges die je in de zijkant haakt van je kindle en waar hij de stroom vandaan trekt. De nieuwe kindle gaat als het waren in een soort plastic schaal en op de achterkant van de kindle zitten 2 aansluit punten die contact maken met de aansluitpunten in de schaal en op die manier stroom trekt.

Ja de prijs is duur, maar voor de beide kindles vindt ik zo'n lighted cover de moeite waard, want het scheel weer een los licht constant met je mee zeulen en constant met losse batterijen lopen in geval je licht leeg gaat.
Hoop alleen dat die nieuwe kindle lighted cover nu eens snel beschikbaar komt. Beetje bezopen dat ze de kindle uitbrengen en dan een maand of langer gaan wachten met het uitbrengen van de cover.
Ok, er was niet echt een algemeen topic meer over e-readers dus ik dacht ik zet het in dit topic, was me niet van kwaad bewust, maar toch bedankt voor de waarschuwing, ik zal in het vervolg er beter op letten ;)

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 18:38:
[...]

De Kindle keyboard is in feite wel een nieuwe Kindle, het vorige model heette de Kindle 3 :)
De andere Kindle's zijn naast de Kindle keyboard in het assortiment geplaatst, niet als opvolger.
Amazon wil gewoon meer keuze bieden: een basic, keyboard, touch of een kleuren Kindle.
Kindle 3 = de kindle keyboard dus niet een nieuwe kindle. Enige nieuwe kindles waar dit topic dus over gaat technisch gezien zijn dus de kindle no-touch of baby kindle, de kindle touch en de kindle fire.

Maar mij maakt het niet uit, als mensen de oude kindles hier willen bespreken mag dat van mij, ik ben geen mod en vindt zo'n apart kindle topic wel fijn. Eigenlijk zou de topic titel gewoon moeten zijn "Amazon Kindle ereaders" Dan kan gewoon iedere ereader van Amazon besproken worden hier in plaats van alleen de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denko schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:30:
[...]

Ok, er was niet echt een algemeen topic meer over e-readers dus ik dacht ik zet het in dit topic, was me niet van kwaad bewust, maar toch bedankt voor de waarschuwing, ik zal in het vervolg er beter op letten ;)
Maakt mij niet uit joh, als jij over de kindle keyboard wil posten ben ik niet degene die je tegenhoudt. LOL Vindt het juist leuk om met andere Nederlandse kindle gebruikers te praten hier, en heb zelf ook een kindle keyboard naast de nieuwe kleine.

Zoals ik net al in andere post gezegd had, ze moeten hier gewoon een algemeen Kindle topic van maken, is makkelijker.

Vindt het wel leuk om te zien dat de kindle nu in eens een grote vlucht maakt hier in Nederland. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:41
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 00:53:
[..] dat de kindle nu in eens een grote vlucht maakt hier in Nederland. :)
... grote vlucht naar Nederland! ;)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlamonw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-08 15:56
Ik ben ook benieuwd in hoeverre de kindle aanslaat bij het 'normale' winkelpubliek. Het blijft natuurlijk zo dat er via de makkelijkste manier van boeken kopen (via amazon.com) niet veel Nederlandstalige boeken beschikbaar zijn en dat boeken overzetten met bol.com (naar wat ik hier gelezen/gehoord heb) door de DRM niet zo makkelijk is. Een boek downloaden en overzetten via calibre is ook niet gigantisch ingewikkeld natuurlijk, maar toch net te moeilijk voor iemand die niet zo handig is met computers denk ik (zoals bijvoorbeeld mijn ouders).

Wat eigenlijk erg jammer is want ik ben zelf erg tevreden met het apparaat en de mogelijkheden die het bied (al lees ik wel voornamelijk in het Engels) voor een zeer scherpe prijs.

Ik weet niet of iemand ervaring heeft met het uitleggen van de kinde/calibre aan non-tweakers, ik ben hier namelijk erg benieuwd naar aangezien het een potentieel sinterklaas zou zijn voor mijn ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gluten Parody schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:57:
[...]

... grote vlucht naar Nederland! ;)
Dat ook! LOL _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlamonw schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:55:
Ik ben ook benieuwd in hoeverre de kindle aanslaat bij het 'normale' winkelpubliek. Het blijft natuurlijk zo dat er via de makkelijkste manier van boeken kopen (via amazon.com) niet veel Nederlandstalige boeken beschikbaar zijn en dat boeken overzetten met bol.com (naar wat ik hier gelezen/gehoord heb) door de DRM niet zo makkelijk is. Een boek downloaden en overzetten via calibre is ook niet gigantisch ingewikkeld natuurlijk, maar toch net te moeilijk voor iemand die niet zo handig is met computers denk ik (zoals bijvoorbeeld mijn ouders).

Wat eigenlijk erg jammer is want ik ben zelf erg tevreden met het apparaat en de mogelijkheden die het bied (al lees ik wel voornamelijk in het Engels) voor een zeer scherpe prijs.

Ik weet niet of iemand ervaring heeft met het uitleggen van de kinde/calibre aan non-tweakers, ik ben hier namelijk erg benieuwd naar aangezien het een potentieel sinterklaas zou zijn voor mijn ouders.
Daarom is de kindle ook zo handig, en ja het is jammer dat Amazon nog zo weinig Nederlands verkoopt, misschien als de kindle hier ook goed verkoopt dat ze misschien zullen overwegen om ook een Nederlandse online store te openen. Ik zelf vindt het werken met kindle heerlijk, geen omkijken naar het overzetten van je boeken, tenzij je nederlandse boeken erop wil hebben. Dat whispernet is echt fantastisch. Had bijvoorbeeld de nieuwe biografie van Steve Jobs voor besteld en op de dag van uitkomst was hij automatisch op mijn kindle gezet, hoefde er niets voor te doen. Mooi toch? Terwijl ik met mijn Sony PRS 650 mijn apparaat op de pc aan moet sluiten, dan met ADE of Calibre aan de gang moet om mijn boeken erop te krijgen. En dan maar afwachten of het boek lekker wegleest want ook op Bol kocht ik eigenlijk hoofdzakelijk Engels en vaak genoeg stond er of een irritant watermerk op iedere pagina van een programma wat ze gebruikt hadden om er een e-book van te maken, of omdat het gewoon PDF was de layout van het boek niet om over naar huis te schrijven, half lege pagina's, rare zins afbrekingen etc. Nee geef me dan maar kindle en Amazon.

Voor mensen die Engels lezen hoofdzakelijk is de Kindle echt je van het wat mij betreft. Daar kan geen andere e-reader tegenop, als je nederlands leest en kindle wil gebruiken is het eigenlijk ook niet zo moeilijk. Calibre heeft verschillende plugins die het werken met het programma in combinatie van kindle eigenlijk heel makkelijk maken. Moet af en toe eerst wel even uitvogelen hoe het ook al weer ging omdat ik niet zoveel Nederlands lees, maar heb het snel genoeg weer door. LOL

Ik ben zelfs al zo erg, dat ik nu echt heel actief niet meer probeer om DTB te kopen, DTB staat voor Dead Tree Books en wordt op een Kindle forum en Kindle groep gebruikt om gewone papieren boeken mee aan te duiden. Het liefst koop ik nu alles gewoon als e-book.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Whispernet is inderdaad erg goed bedacht.

Ook geniaal dat je boeken kunt e-mailen naar je Kindle. Ik wil mijn moeder een Kindle geven en zelf de gekoppelde account beheren. Zo kan ik op afstand boeken toevoegen die zij dan via Wifi automatisch ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlamonw
Gluten Parody schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:17:
Whispernet is inderdaad erg goed bedacht.

Ook geniaal dat je boeken kunt e-mailen naar je Kindle. Ik wil mijn moeder een Kindle geven en zelf de gekoppelde account beheren. Zo kan ik op afstand boeken toevoegen die zij dan via Wifi automatisch ontvangt.
Dat klinkt inderdaad als een goede mogelijkheid. Dit hoeven dan toch niet persé bij amazon gekochte boeken te zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlamonw schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:26:
[...]

Dat klinkt inderdaad als een goede mogelijkheid. Dit hoeven dan toch niet persé bij amazon gekochte boeken te zijn toch?
Nee, zeker niet. Je kan zelfs Calibre zo instellen dat hij ze automatisch per mail verstuurd naar de kindle van je ouders.

Ik had dit per ongeluk aanstaan en was 2000 boeken aan het converteren en Calibre besloot die te gaan mailen naar Amazon en die stuurde ze door naar mijn Kindle, maar dat proces heb ik maar afgebroken, leek me niet heel handig aangezien ze niet echt gekocht waren daar en het nogal veel boeken waren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Is er iemand die ervaring heeft met Engels-Nederlands (vice versa) woordenboek voor de Kindle? Ik heb rond gezocht op het internet naar de mogelijkheden. En tot nu toe alleen een mogelijke workaround gevonden op http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?p=1419150 Het is alleen suggestie, of het zou werken wet zij daar op mobileread forum ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door O.D.Smolik op 13-11-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Na net gelezen te hebben dat de Sony PRS-T1 niet erg handig is m.b.t. Engelse woorden te vertalen ben ik weer terug bij af met m'n zoektocht en kom ik weer bij de Kindle uit.

Ik ben dan ook erg benieuwd of je op de Kindle een custom woordenboek kan krijgen, zoals de grote Van Dale Engels-Nederlands die ik hier op m'n computer gebruik.
Hiervoor heb ik me ook maar even geregistreerd en janvanmaar per pm gecontacteerd of hij hiermee kan helpen. Hij zou hier namelijk alle benodigde informatie voor hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sloth schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:09:
Ik ben dan ook erg benieuwd of je op de Kindle een custom woordenboek kan krijgen, zoals de grote Van Dale Engels-Nederlands die ik hier op m'n computer gebruik.
Nee, dat kan niet. En ik snap ook niet waarom je het nodig hebt, als je niet goed Engels kan kan je beter Nederlands lezen. Of je gebruikt zoals de 99,9% van de mensen die Engels leest in Nederland een Engels - Engels woordenboek.

Als je een .mobi woordenboek gaat gebruiken kan je hem niet als woordenboek instellen voor je Kindle en dan werkt het nog minder dan een papieren woordenboek. Je moet echt een Kindle woordenboek hebben en je kan er veel online kopen, maar niet diegene die jij graag wilt.

Je kan er trouwens wel mee aan de slag, als je graag programmeert is het een leuke klus. Zelf heb ik voor de Bebook One het uiteindelijk voor elkaar gekregen (die heeft standaard geen woordenboeksupport), maar het heeft me meerdere weken gekost om hem werkende te krijgen.

Probeer het gewoon met engels - engels, dat woordenboek is erg goed van de Kindle. Als je Engels - Nederlands wilt kom je echter bij de Sony uit. Veel keuze heb je daarin niet.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor je taalgevoel is het ook veel beter om een Engels-Engels woordenboek te gebruiken. Je gaat dan veel sneller gelijk in het Engels leren denken dan steeds in je hoofd nog te zitten vertalen vanuit het Nederlands.
Dat was tenminste ook al zo op de middelbare school.

Op de Kindle zit de Oxford Dictionary, zowel de Amerikaanse als de British versie. De Oxford geeft ook altijd een paar zinsvoorbeelden voor de context. Ideaal.

Bijvoorbeeld het woord Kindle :P
Op de Kindle zie je die advertenties trouwens niet staan, gaat ff om het idee:

Afbeeldingslocatie: http://img689.imageshack.us/img689/9775/kind.png

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05:57
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 17:52:
Op de Kindle zit de Oxford Dictionary, zowel de Amerikaanse als de British versie. De Oxford geeft ook altijd een paar zinsvoorbeelden voor de context. Ideaal.
Ik heb wel het idee dat de American versie meer woorden heeft. Ik had hem eerst op British staan, maar heb hem nu teruggezet naar American. Ik ben even kwijt welke woorden dat waren om een voorbeeld te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:44:
[...]

Nee, zeker niet. Je kan zelfs Calibre zo instellen dat hij ze automatisch per mail verstuurd naar de kindle van je ouders.[...]
Handige functie is dat inderdaad. Ik heb een kindle besteld bij amazon en die is nog onderweg (vrijdag besteld en is nu in Brussel dus dat gaat vlot) en de eerste boeken staan al klaar :) Jammer dat ze niet naar de amazon kindle andoid-applicatie worden gestuurd. Ik las iets over de mogelijkheid om je bladwijzers synchroon te houden zodat je vanaf je smartphone gewoon verder kan lezen waar je op de kindle gebleven was en andersom maar misschien werkt dat enkel voor boeken die je bij amazon koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 21:25
Vroeger werkte de Whispersync functie inderdaad enkel met boeken die via Amazon werden aangekocht. Gaat u naar manage my Kindle op amazon.com kan u daar een emailadres aanmaken om personal documents te versturen naar uw apparaat (enkel beschikbaar als het apparaat geactiveerd is!). Vanaf nu is Whispersync ook beschikbaar voor uw personal documents. Normaal gezien zouden ze dus ook moeten opduiken in uw archived sectie van uw Kindle-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Toch maar gezwicht voor de nieuwe Kindle, ik had al een Kindle 3 maar de non-touch is wel zo klein en handzaam dat ik hem voor 99 euro niet kon laten liggen (bij de Dixons op het vliegveld van Dublin).

Ik vind de nieuwe screensavers erg mooi, ik had een enorme hekel aan die 'dead people' screensavers van de oude. De nieuwe pageturns zijn ook erg prettig. Toetsenbord natuurlijk iets minder maar ik gebruik het toch zelden, en ik moet zeggen dat het toetsenbord op de Kindle 3 ook niet erg prettig is. Wel wat sneller maar je moet best hard drukken op elke toets, zodat je niet snel kan typen. En voor echt flink websurfen is het apparaat toch te langzaam dus het toetsenbord is voor mij alleen nodig voor het intypen van wifi passwords enzo. Dan is de non-touch eigenlijk een veel betere oplossing.

Ik heb alleen de nieuwe officiele (onverlichte) case links laten liggen, want het leer dat het scherm bedekt is zo dun dat het heel erg doorbuigt. Het beschermt de Kindle dus vrij slecht tegen druk op het scherm. De hoes van de '3' had een veel dikkere voorkant. En er is nog niet echt een verlichte case.

Ik denk dat ik daarom de '3' zelf hou want ik lees graag in bed en onderweg. Deze '4' gaat dan naar mijn vriendin. Wel jammer dat je de nieuwe pageturns en screensavers niet op de '3' kan krijgen, maar Amazon heeft nooit oudere apparaten gesupport. De Kindle 2 heeft bijvoorbeeld ook nooit de nieuwe fonts gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 16:01
Ik overweeg een ereader (kindle 4 touch/non touch) cadeau te doen aan mijn ouders, nou zijn dat totale digibeten dus ik ben beetje huiverig of die straks ergens in een kast beland. Hoe makkelijk is dit ding in gebruik (met een digibeet in gedachten)?

[ Voor 5% gewijzigd door haakjesluiten op 14-11-2011 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Crazyanz schreef op maandag 14 november 2011 @ 00:41:
Ik overweeg een ereader (kindle 4 touch/non touch) cadeau te doen aan mijn ouders, nou zijn dat totale digibeten dus ik ben beetje huiverig of die straks ergens in een kast beland. Hoe makkelijk is dit ding in gebruik (met een digibeet in gedachten)?
Ik zou het niet doen. Ik ben zelf super tevreden met de Kindle, maar ik lees vooral Engelse boeken, en als het ooit nodig is krijg ik het wel voor elkaar om een ePub om te zetten want ik ben (tweaker zijnde) natuurlijk geen digibeet.

In het gebruik is het ding makkelijk maar je kan er niet zomaar boeken mee kopen op bol.com en dergelijke. Je moet van ePub boeken eerst de DRM verwijderen en vervolgens omzetten naar mobipocket. Prima te doen, maar niet voor digibeten. Dan kan je beter voor een Sony gaan, met de bol.com integratie. Alleen daar zijn wat firmware problemen mee waarbij de touch bediening soms hangt of pagina's blijft omslaan.

Ik zou er zelf geen aan mijn ouders geven om bovenstaande reden. Je kan de boeken wel voor ze om gaan zetten maar het is voor hen ook niet echt handig als ze af en toe niet gewoon zelf een boek aan kunnen schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 22:28

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Crazyanz schreef op maandag 14 november 2011 @ 00:41:
Mocht je het nou echt niet vertrouwen, dan kun jij toch het beheer voor ze doen? Je kunt een ebook mailen naar een email adres, waardoor ie automatisch op de Kindle verschijnt (aangenomen dat de Kindle op Wifi zit). Dan kan er weinig meer fout gaan volgens mij. En de Kindle heeft geen NL taal aan boord, maar als ze een klein beetje engels kunnen, zoveel hoef je nou ook weer niet te doen op het apparaat zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Beheer van afstand is idd eenvoudig te doen via dat kindle-adres, wel moet je ze dan even leren om zelf de wif in en uit te schakelen (zeer eenvoudig). Want met altijd wifi aan, gaat de accu een stuk korter mee.

Het argument van zelf een boekje kunnen kopen is zeer beperkt denk ik, om die reden heeft mijn moeder uiteindelijk zelf voor een Icarus Go gekozen terwijl ze voor 18 euro meer een vele malen betere e-reader zou hebben. Eeuwig zonde, zeker ook omdat dat ding uiteindelijk door mij gevuld is met 200+ boeken waar ze wel een paar jaar meer vooruit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-09 08:15
Engadget heeft een interessante review geschreven over de Kindle Touch:
http://www.engadget.com/2011/11/14/kindle-touch-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sempy schreef op maandag 14 november 2011 @ 08:55:
Beheer van afstand is idd eenvoudig te doen via dat kindle-adres
Beheer is denk ik het verkeerde woord, volgens mij kan je namelijk alleen toevoegen en niet verwijderen en hernoemen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:07:
[...]

Beheer is denk ik het verkeerde woord, volgens mij kan je namelijk alleen toevoegen en niet verwijderen en hernoemen e.d.
Klopt idd, maar in de praktijk zal het voor de meeste ouders al genoeg zijn dat het nieuwe boek opeens via de wifi binnenkomt en bovenaan het lijstje staat. Voor echt beheer moet je dat ding gewoon 1x per jaar als je op de koffie bent aan de pc hangen en eventueel oude boeken verwijderen en gelijk de firmware updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 16:01
Ik denk dat ik er binnenkort maar eens èèn bestel kan hem altijd voor mezelf gebruiken. Mijn vader koopt regelmatig boeken via Amazon dus dan moet een ebook ook lukken. Voor nl boeken klinkt dat email adress wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Voor diegene die Calibre omslachtig vinden om mee te werken. Kan ik jullie Stanza aanraden.
Daarmee kan je fr meest gangbare ebook bestanden mee openen (txt, epub) en dan converteren naar mobi of azw bestand voor de Kindle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlamonw
Crazyanz schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:51:
Ik denk dat ik er binnenkort maar eens èèn bestel kan hem altijd voor mezelf gebruiken. Mijn vader koopt regelmatig boeken via Amazon dus dan moet een ebook ook lukken. Voor nl boeken klinkt dat email adress wel handig.
Het werkt inderdaad niet zoals echt beheren, maar was voor mijn moeder zeker voldoende. Overigens zijn er op het internet genoeg nederlandse boeken te vinden zonder DRM, maar ik weet niet of ik dat hier mag vermelden ;) .

Shoppen via de kindle is helemaal erg makkelijk, je hebt eigenlijk beschikking tot de hele amazon winkel vanaf het apparaat zelf en een boek kopen gaat gewoon met een druk op de knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GekkePrutser schreef op maandag 14 november 2011 @ 00:29:
Toch maar gezwicht voor de nieuwe Kindle, ik had al een Kindle 3 maar de non-touch is wel zo klein en handzaam dat ik hem voor 99 euro niet kon laten liggen (bij de Dixons op het vliegveld van Dublin).

Ik vind de nieuwe screensavers erg mooi, ik had een enorme hekel aan die 'dead people' screensavers van de oude. De nieuwe pageturns zijn ook erg prettig. Toetsenbord natuurlijk iets minder maar ik gebruik het toch zelden, en ik moet zeggen dat het toetsenbord op de Kindle 3 ook niet erg prettig is. Wel wat sneller maar je moet best hard drukken op elke toets, zodat je niet snel kan typen. En voor echt flink websurfen is het apparaat toch te langzaam dus het toetsenbord is voor mij alleen nodig voor het intypen van wifi passwords enzo. Dan is de non-touch eigenlijk een veel betere oplossing.

Ik heb alleen de nieuwe officiele (onverlichte) case links laten liggen, want het leer dat het scherm bedekt is zo dun dat het heel erg doorbuigt. Het beschermt de Kindle dus vrij slecht tegen druk op het scherm. De hoes van de '3' had een veel dikkere voorkant. En er is nog niet echt een verlichte case.

Ik denk dat ik daarom de '3' zelf hou want ik lees graag in bed en onderweg. Deze '4' gaat dan naar mijn vriendin. Wel jammer dat je de nieuwe pageturns en screensavers niet op de '3' kan krijgen, maar Amazon heeft nooit oudere apparaten gesupport. De Kindle 2 heeft bijvoorbeeld ook nooit de nieuwe fonts gekregen.
Waarom niet gewoon de "3" aan je vriendin geven en jij de 4 houden, er zijn zat andere covers te krijgen voor de 4 die misschien betere kwaliteit zijn. Ik zelf heb momenteel een Gecko cover om mijn 4 en die bevalt goed, is zelfs beetje padded aan de voorkant. Kost 19,95 inclusief verzendkosten.

http://www.geckocovers.com/amazon-kindle-p-66.html

Of je kan op amazon zelf kijken voor een goede cover. Ik zelf heb de lighted cover besteld, ik zal wel zien wat de kwaliteit is als hij uitkomt, mij gaat het hoofdzakelijk om het gemak van altijd een licht bij me hebben.

Heb zelf ook de 3 en de 4, mijn 3 was pas 4 maanden oud, maar toch besloten ook de 4 te kopen omdat hij lichter en kleiner zou zijn en ik ook benieuwd was naar de nieuwe dingen, zoals de nieuwe screensavers en ik gebruik nu hoofdzakelijk mijn kindle 4 en gebruik mijn 3 als soort van backup, boeken die ik koop maar nog niet direct lees stuur ik naar mijn 3, en boeken die ik op dit moment lees of van plan ben binnenkort te lezen, stuur ik naar mijn 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie is het al eens gelukt te updaten. Ik snap niet hoe ik moet updaten namelijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlamonw
Updaten kan via sync & check for items (druk in het home scherm op de menuknop), hij zou dan als het goed is automatisch moeten gaan updaten (hiervoor moet de kindle natuurlijk wel verbonden zijn met wifi).

edit: typo

[ Voor 10% gewijzigd door Vlamonw op 14-11-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Vanochtend de 4 ontvangen, erg blij mee! Postbode zag aan het doosje blijkbaar was het was: "Veel leesplezier!" :D

PDF-bestanden krijg ik niet altijd mooi op het schermpje. Ik zou graag een stap tussen 100% en 150% vergroting willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlamonw schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:03:
Updaten kan via sync & check for items (druk in het home scherm op de menuknop), hij zou dan als het goed is automatisch moeten gaan updaten (hiervoor moet de kindle natuurlijk wel verbonden zijn met wifi).
Het is hier anders, het lukte namelijk niet op de door jou beschreven manier. Uiteindelijk maar via amazon.com op kindle update gezocht en toen nog wat rondklikken en uiteindelijk kwam ik op een pagina waar ik de update kon downloaden en via usb erop kon zetten en dan menu - settings - nog een keer menu inklikken en dan updaten.

Nou, hij is in iedergeval geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:29
Is het mogelijk om de paginanummers te tonen ipv het percentage onderaan een pagina? Ik weet dat als je op de menu knop drukt je het paginanummer kan zien, maar het liefst zie ik die standaard onderaan de pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjRex schreef op maandag 14 november 2011 @ 21:16:
Is het mogelijk om de paginanummers te tonen ipv het percentage onderaan een pagina? Ik weet dat als je op de menu knop drukt je het paginanummer kan zien, maar het liefst zie ik die standaard onderaan de pagina.
Waarschijnlijk komt dit eraan. In de firmware van de touch versie zit het wel (percentage links en pagina nummering rechts), ik hoor geruchten dat dit ook op de kindle zonder touch komt, maar of dat klopt? Het moet met een firmware update (4.02 ofzo) in iedergeval en kan nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejsp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-10 22:26
Zojuist een Kindle besteld. Calibre al gedownload en wat gratis ebooks in mobi en epub format. De komende dagen alvast maar een beetje experimenteren met Calibre en het converten e.d.
Kom maar op met dat ding! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Niet online
ejsp schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:12:
Zojuist een Kindle besteld. Calibre al gedownload en wat gratis ebooks in mobi en epub format. De komende dagen alvast maar een beetje experimenteren met Calibre en het converten e.d.
Kom maar op met dat ding! :)
Misschien kan je het e-mail adres van je kindle al vinden bij 'manage your kindle', als je die instelt in calibre en je klikt rechts op een titel om die te versturen dan kan die het e-boek indien nodig automatisch converteren naar mobi formaat en verzenden.

De bezorging gaat vrij snel las ik in een ander topic, zelf 11 november besteld en gisteren de koerier aan de deur maar niemand thuis.. Vanochtend gebeld en ze boden aan het dan morgen op het werk af te leveren, aan de ene kant jammer dat ze het vandaag niet thuis aanbieden maar dan heb ik 'm morgen wellicht wel :)
Ik heb lang niet meer gelezen maar weer begonnen met een paar boeken van ~800 pagina's, toch leuk, dus die heb ik ook voor de kindle klaar staan wat me veel handiger lijkt ivm het formaat en lage gewicht van zo'n reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejsp
bite schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:23:
[...]

Misschien kan je het e-mail adres van je kindle al vinden bij 'manage your kindle', als je die instelt in calibre en je klikt rechts op een titel om die te versturen dan kan die het e-boek indien nodig automatisch converteren naar mobi formaat en verzenden.

De bezorging gaat vrij snel las ik in een ander topic, zelf 11 november besteld en gisteren de koerier aan de deur maar niemand thuis.. Vanochtend gebeld en ze boden aan het dan morgen op het werk af te leveren, aan de ene kant jammer dat ze het vandaag niet thuis aanbieden maar dan heb ik 'm morgen wellicht wel :)
Ik heb lang niet meer gelezen maar weer begonnen met een paar boeken van ~800 pagina's, toch leuk, dus die heb ik ook voor de kindle klaar staan wat me veel handiger lijkt ivm het formaat en lage gewicht van zo'n reader.
Net een mail gehad dat ie verzonden is, wordt waarschijnlijk vrijdag geleverd, nice!

Zie nu bij 'manage your kindle' idd de inhoud van de Kindle al staan (handleiding en woordenboeken in 7 talen :) ) en heb ook m'n eigen Kindle e-mailadres.

Nu maar de track&trace pagina van DHL F5-en... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woordenboeken in 7 talen? Ik heb alleen Engels UK en Engels USA, welke heb jij er nog meer bij?

Het lijkt me sterk dat hij vrijdag komt, je hebt veel meer kans om hem donderdag al in ontvangst te nemen, bij mij duurde het 2 dagen en ik had hem om 21:00 besteld en na ongeveer 39 uur had ik hem thuis. Maar het wordt nu wel wat drukker door kerst enzo, dus misschien heb je pech en wordt het inderdaad pas vrijdag.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10 11:22
Wat is op dit moment de nieuwste firmware voor de nieuwe no-touch versie ? Heb nu 4.0 erop staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

clonedonkey schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 20:28:
Wat is op dit moment de nieuwste firmware voor de nieuwe no-touch versie ? Heb nu 4.0 erop staan
4.01

even zoeken op amazon.com naar kindle update en dan kom je er wel uit, in de root van de reader zetten en dan kan je updaten via het menu.

En nog wat nieuws: er komen gecko covers met licht aan zeer binnenkort _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejsp
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 20:06:
woordenboeken in 7 talen? Ik heb alleen Engels UK en Engels USA, welke heb jij er nog meer bij?
Duden Deutsches Universalwörterbuch
Oxford Dictionary of English
The New Oxford American Dictionary
Dicionário Priberam da Língua Portuguesa
lo Zingarelli Vocabolario della Lingua Italiana
Dictionnaire français de définitions
el Diccionario de la lengua española

...en dan reken in voor t gemak Amerikaans Engels maar even als aparte taal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iedereen die berg woordenboeken erbij gekregen? Ik heb ze niet namelijk (heb er ook geen behoefte aan, maar vind het wat vreemd dat ze erbij zitten).

Zoiets had ik moeten hebben toen ik in een ver ver verleden nog op de middelbare school zat, dat was wel handig geweest.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Bij mij ook alleen Engels en US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 20:38:
[...]

4.01

even zoeken op amazon.com naar kindle update en dan kom je er wel uit, in de root van de reader zetten en dan kan je updaten via het menu.

En nog wat nieuws: er komen gecko covers met licht aan zeer binnenkort _/-\o_ _/-\o_
Thank gelukt ! Moet dit altijd zo ? Dacht eigenlijk dat je direct van je kindle zou kunnen updaten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Niet online
Die woordenboeken heb ik er ook bij maar zal ze niet gebruiken omdat ik toch voornamelijk Engelse en Nederlandse boeken zal lezen met de kindle. edit Misschien krijgen andere kindle gebruikers de woordenboeken er ook wel bij, dan zouden ze onder manage your kindle > books staan van het "Amazon Dictionary Account"

[ Voor 38% gewijzigd door bite op 15-11-2011 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:24

Klippy

Still Game

Ik had ook woordenboeken in het Engels, Spaans, Italiaans, Frans en Duits. Evenals de handleiding.
Maar ik heb ze, op UK en US na, definitief verwijderd, ga ze namelijk toch 100% zeker nooit gebruiken.

Ik gok eigenlijk dat je die extra talen alleen krijgt als je recentelijk de internationale versie hebt besteld, dus niet voor bestaande gebruikers.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

clonedonkey schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 21:29:
Thank gelukt ! Moet dit altijd zo ? Dacht eigenlijk dat je direct van je kindle zou kunnen updaten ?
Ik ben er nog niet helemaal uit, ik zou dat ook wel fijn vinden in plaats van zo omslachtig. Dat ding heeft wifi, dus het lijkt me simpel op te lossen, maarja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 21:25
Je kan je Kindle ook gewoon updaten via het netwerk. Het is echter zo dat Amazon de updates altijd vrij langzaam uitrolt over de hele wereld, dit om grote uitval of belasting van het netwerk te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
t-town schreef op woensdag 16 november 2011 @ 18:54:
Je kan je Kindle ook gewoon updaten via het netwerk. Het is echter zo dat Amazon de updates altijd vrij langzaam uitrolt over de hele wereld, dit om grote uitval of belasting van het netwerk te voorkomen.
Ik heb ook het vermoeden dat ze niet zo'n haast maken met 4.0.1 omdat het maar een heel kleine update is: Het voegt alleen maar een instelling toe waarmee je de pageturns op de oude (Kindle 3) manier kan doen, dus elke pageturn het hele beeld zwart maken.

Waarschijnlijk hadden mensen geklaagd over de 'restjes' die de nieuwe pageturns achterlaten, en hebben ze gauw die fix gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil wel meer experimentele dingen, ik denk dat er meer moet zijn. Waarom zit de webbrowser anders niet gewoon los in het menu in plaats van in een mapje experimental?

Misschien iets voor strips lezen zodat ik cbr bestanden erin kan stoppen zonder conversie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 19:25:
ik wil wel meer experimentele dingen, ik denk dat er meer moet zijn. Waarom zit de webbrowser anders niet gewoon los in het menu in plaats van in een mapje experimental?
Omdat de andere 2 experimentele functies (MP3 afspelen en voorlezen) niet werken zonder audio uit of speakers :)

Op andere Kindles zijn er dus wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben net even op Gecko Covers geweest en ze hebben hun kleuren uitgebreid, er is nu een roze cover...oh de twijfel of ik hem moet bestellen. :P

Iemand had het hier ook over dat Gecko binnen kort een cover met licht uit gaat brengen maar zie er op hun site niets over, en is dat dan voor de kindle 4? Anders wacht ik misschien die nog maar even af.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens als je een skin op je kindle leuk vindt vond ik dit:

http://www.easereader.nl/...ctCategory=675962&Index=1

Misschien dat ik er nog eens een probeer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:55:
Trouwens als je een skin op je kindle leuk vindt vond ik dit:

http://www.easereader.nl/...ctCategory=675962&Index=1

Misschien dat ik er nog eens een probeer. :)
Ik betwijfel eigenlijk hoe dat blijft zitten op de achterkant.
Die is nu net lekker zacht-rubber-achtig. Volgens mij wordt dat best lelijk in het echt en krijg je het er niet meer af.
Dus als je het gaat proberen zou ik graag foto's willen hebben, want op de foto zien sommigen er wel leuk uit :P
Maar goed, in mijn cover zie je er niks van dus het is niet echt nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens zeggen krijg je die skins er gewoon weer makkelijk af, zonder achterlating van resten. Decalgirl levert al heel lang skins en ze zijn in Amerika heel populair. Heb zelf ook een skin op mijn nieuwe iPhone, wel geen decalgirl, maar een soort armor (op de achterkant) en kon die er ook makkelijk weer afkrijgen en weer opplakken toen ik hem iets wilde veranderen van plaats. Dus denk dat decalgirl hetzelfde werkt als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
mulder schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:25:
Voor de gene die gewoon een simpel hoesje ter bescherming willen:
[afbeelding]
8,33 euro incl. verzendkosten (hierzo: http://www.ebay.nl/itm/BL...935?pt=LH_DefaultDomain_3)
Dank voor de tip, fijn simpel hoesje. Heb wel steeds de schaduw van het sluitlipje in mijn text ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:54:
Ben net even op Gecko Covers geweest en ze hebben hun kleuren uitgebreid, er is nu een roze cover...oh de twijfel of ik hem moet bestellen. :P
er komen nog covers met licht aan , ik zou nog even wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Gluten Parody schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 13:49:
[...]

Dank voor de tip, fijn simpel hoesje. Heb wel steeds de schaduw van het sluitlipje in mijn text ;)
Je bent een tweaker of niet, gewoon wegsnijden dat lipje :) Ik irriteerde zelf verschrikkelijk aan dat lipje en heb met een mesje het stiksel weggesneden en het lipje eruit getrokken en vervolgens met een beetje lijm dichtgelijmd. Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/zluidj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 13:52:
[...]

er komen nog covers met licht aan , ik zou nog even wachten ;)
Yup heb ze gevraagd op facebook en net antwoord gehad, lighted cover komt eind volgende week bestelbaar. Heb nog even gevraagd of er meerder kleuren zullen zijn en zo ja welke, hoop van wel, als het alleen zwart is is het zo saai. :P Maar als hij naar mijn zin is zal ik hem zeker bestellen en mijn lighted cover van Amazon cancelen.

Die wordt trouwens pas in Januari verkrijgbaar, verzend status is net voor mij veranderd naar: Estimated arrival date: January 10 2012 - January 19 2012

Dus nu afwachten hoe de verlichte cover van Gecko eruit gaat zien en misschien dat ik die van amazon dan laat voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 14:45:
Die wordt trouwens pas in Januari verkrijgbaar, verzend status is net voor mij veranderd naar: Estimated arrival date: January 10 2012 - January 19 2012
Ik ga deze denk ik ook nemen, die zonder licht bevalt me ook prima namelijk en met licht kan hij toch alleen maar beter worden. Spannend wat ze straks laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Gluten Parody schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 13:49:
[...]

Je kan het lipje ook dubbelvouwen tijdens het lezen, dan plakt de magneet op de bovenkant en blijft hij ook beter open, maar dan is hij wel ietsje dikker.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sebastiaan.klippert/IMG_3634.JPG
Beetje slecht te zien op een zwarte tafel, maar je snapt het wel denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De cover van www.oberondesign.com voor de Kindle is inmiddels binnen. In werkelijkheid nog mooier dan verwacht, handgemaakt van dik leer met een bewerkte tinnen sluiting. Ze maken de cover pas als je hebt besteld, toen het pakje openging rook het net als bij de schoenmakerij. Zo'n heel aparte geur van leer en lijm, lekker luchtje.
Ik had de goedkoopste verzendmethode gekozen USPS en alle waarschuwingen dat de verzending wel tot 2 maanden kon duren genegeerd. Ik ken de United States Postal Services wel, met een ruime week was het binnen. En geen douanekosten, totaal met verzendkosten was het ruim 50 euro. Mooie aan deze cover is ook dat deze door het universele klemsysteem later ook mogelijk voor andere readers bruikbaar is of voor een notitieblok oid.

Hier een paar foto's. In het echt is het paars wat donkerder dan op de foto.

Kindle 4 Paisley Purple:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/3gjd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/eapq50.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 10:31:
De cover van www.oberondesign.com voor de Kindle is inmiddels binnen. In werkelijkheid nog mooier dan verwacht, handgemaakt van dik leer met een bewerkte tinnen sluiting. Ze maken de cover pas als je hebt besteld, toen het pakje openging rook het net als bij de schoenmakerij. Zo'n heel aparte geur van leer en lijm, lekker luchtje.
Ik had de goedkoopste verzendmethode gekozen USPS en alle waarschuwingen dat de verzending wel tot 2 maanden kon duren genegeerd. Ik ken de United States Postal Services wel, met een ruime week was het binnen. En geen douanekosten, totaal met verzendkosten was het ruim 50 euro. Mooie aan deze cover is ook dat deze door het universele klemsysteem later ook mogelijk voor andere readers bruikbaar is of voor een notitieblok oid.

Hier een paar foto's. In het echt is het paars wat donkerder dan op de foto.

Kindle 4 Paisley Purple:
[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er heel mooi uit, zou voor die prijs haast in de verleiding komen om er toch ook eens 1 te bestellen. :P Maar ik wacht even eind volgende week af als de verlichte cover van Gecko uitkomt voor de kindle 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejsp
Na wat gehannes met DHL (1e keer niet thuis, dus vrije middag inplannen en afspraak maken voor bezorging tussen 14:00 en 17:00, bleek dat de bezorger om 13:30 voor m'n deur had gestaan... 8)7) is m'n Kindle 4 dan ook eindelijk binnen, wat een mooi ding!

1 vraagje nog. Ik kan een aantal settings niet terugvinden (o.a. tijd/datum en personal info) en ook de optie voor het aanmaken van collections is 'grayed out' ik neem aan dat dit te maken heeft met het feit dat ik nog niet geregisterd ben? (heb geen wifi thuis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Niet online
In de settings heb je een paar pagina's om alles in te stellen(dus even naartoe bladeren met de knoppen), het zou kunnen dat een deel niet actief is vanwege de registratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu te twijfelen, moet ik de lighted cover van Amazon door laten gaan of cancelen..levertijd is namelijk net veranderd van januari nu naar verzending morgen de 23ste en dan zou hij tussen 25 - 28 november aan moeten komen.

Jammer dat de lighted cover van gecko pas eind van de week uitkomt. :P Wat zouden jullie doen? cancelen en gecko afwachten of gewoon door laten gaan?

edit: LOL Wel ziet er naar uit dat ik geen keus meer heb, krijg net mail dat mijn cover verstuurd is, dus verwacht hem denk ik wel eind van de week. We zullen dus zien of hij bevalt. Zal evengoed die van gecko ook even in de gaten houden. Ben benieuwd hoe die er namelijk uit gaat zien.

Nu maar hopen dat de kleur (groen) er een beetje mooi uit zal zien. Vond de kleuren van deze lighted covers er een beetje twijfelachtig uitzien.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[YouTube: http://youtu.be/r6lW5yaTZ_Y]

Hier een look op de lighted cover in zwart, wel Frans filmpje maar ziet er mooi uit, nou haast spijt dat ik niet voor zwart gegaan ben, terwijl ik groen nog niet eens gezien heb. Misschien vindt ik groen ook wel mooi. LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 20:38:
[...]
Op de site vind ik er niets over, is er een prijs(indicatie) bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de site van gecko staat ook nog niets over de nieuwe cover, heb het hun via Facebook gevraagd en ze zeiden dat hij eind van de week te bestellen is, geen prijs indicatie, ook geen antwoord gehad wat voor kleuren er beschikbaar komen. Maar Gecko kennende zal de prijs niet zo hoog zijn, in ieder geval een stuk goedkoper dan de officiele lighted cover van amazon die ik nu dus misschien morgen of overmorgen wel verwacht. Over het algemeen duurt het nooit zo lang vanuit Engeland.

Ben benieuwd. Zag er op die video hierboven in ieder geval best goed uit. Maar ga toch ook wel even spieken bij de gecko cover al is het alleen maar om te zien wat voor systeem ze gaan gebruiken. Vermoed beetje het idee van de oude Sony covers, lichtje in cover verwerkt met flexibele arm om hem te buigen zoals je zelf wilt. Maar we wachten af.

Zag trouwens dat de Touch special offers nu ook besteld kan worden bij nederlandse site waar ik mijn K3 ook besteld heb. Hij is officieel nog niet voor Europa uit..maar dus via die site te verkrijgen voor 149 euro.
Verleiding...maar hoeveel kindles heb ik nodig. LOL Maar zou zo graag die special offers willen hebben, al was het alleen voor de boek aanbiedingen...maar ben toch wel benieuwd of die SO's zouden werken met een Nederlandse account. Want vaak zijn aanbiedingen van kindle boeken vaak toch wat duurder dan voor de Amerikanen. Als er een aanbieding is bijvoorbeeld voor een boek die 0.99 dollar cent kost, dan moet ik vaak genoeg 3.44 betalen door de toegevoegde belasting etc.

Amerikanen kunnen nu trouwens gratis en voor niks hun K3 in een Special Offers kindle veranderen via manage my account, maar jammer genoeg zie ik die optie niet bij mij, maar zoals gezegd zal denk ik komen omdat ik een Nederlandse account heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:44:
Amerikanen kunnen nu trouwens gratis en voor niks hun K3 in een Special Offers kindle veranderen via manage my account, maar jammer genoeg zie ik die optie niet bij mij, maar zoals gezegd zal denk ik komen omdat ik een Nederlandse account heb.
Ik zou het ook wel heel raar vinden als je zou moeten betalen om je Kindle te veranderen in een goedkope variant :) Want ook ten tijde van de Kindle 3 was de Special Offers versie 30 dollar goedkoper.

Niettemin zou ik het ook liever hebben want die offers zijn inderdaad vaak interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom zou je een kindle omzetten naar een special offer kindle? Dan krijg je toch reclames? Krijg je dan 30 euro tegoed ofzo bij kindle om boeken te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 11:00
Ik heb nog nooit een e-reader gehad, dus ik vraag me het volgende af. In bed heb ik een nachtlampje boven mijn hoofd hangen die recht op mijn boek schijnt. Als ik een kindle4 koop, ga ik dan een beetje reflectie zien in het scherm? Of ziet het er echt uit zoals het er bij een echt boek uit zou zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartos88 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 19:19:
Als ik een kindle4 koop, ga ik dan een beetje reflectie zien in het scherm? Of ziet het er echt uit zoals het er bij een echt boek uit zou zien?
Ik heb er geen las van met mijn leeslamp die boven mijn hoofd hangt, dat scherm reflecteert ook niet zoals bijvoorbeeld een glad oppervlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
bartos88 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 19:19:
Ik heb nog nooit een e-reader gehad, dus ik vraag me het volgende af. In bed heb ik een nachtlampje boven mijn hoofd hangen die recht op mijn boek schijnt. Als ik een kindle4 koop, ga ik dan een beetje reflectie zien in het scherm? Of ziet het er echt uit zoals het er bij een echt boek uit zou zien?
Ik heb wel een beetje reflectie ja, op mijn Kindle 4. Het is een mat scherm, maar je ziet nog wel een felle plek als je echt een felle lamp achter je hebt staan. Maar over het algemeen is het geen probleem, gewoon even onder een iets andere hoek vasthouden zodat je die reflectie niet meer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Ok thanks. Misschien dat ik er dan binnenkort een koop. Hoewel ik het toch niet helemaal kan uitstaan dat Amerikanen dat ding voor de halve prijs kunnen kopen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 18:21:
waarom zou je een kindle omzetten naar een special offer kindle? Dan krijg je toch reclames? Krijg je dan 30 euro tegoed ofzo bij kindle om boeken te kopen?
Je krijgt geen tegoed, maar je krijgt vaak leuke aanbiedingen. Vaak 1x in de maand heb je een dollar aanbieding dat je in een bepaald genre boeken kan kopen voor 1 dollar, nu afgelopen week had je geloof ik humor boeken voor een dollar, en vaak zitten daar dan ook net nieuwe releases bij, waar je dan normaal misschien over de 10 dollar voor betaald.

En reclame heb je alleen op je home scherm onderaan een kleine smalle reep, en je screensavers zijn dan reclame. Maar die zie je vaak toch niet lang. Als de optie er was en ik zou echt kunnen profiteren van de boek aanbiedingen dan zou ik best de optie voor Special Offers willen hebben.

Laatst had je bijvoorbeeld ook aanbieding van 50% korting op de K3 lighted cover geloof ik, of lighted covers in het algemeen, kijk als je dan net een lighted cover nodig hebt, is het toch meegenomen, of als je de cover te duur vond, had je dan kunnen profiteren.

Maar zoals gezegd, weet niet of die Special Offers in Nederland zouden werken als je een Nederlandse account heb. Misschien werkt dat puur alleen voor Amerikaanse accounts.

Maar toch leuk dat je dich Touch hier in Nederland ook kan bestellen, wel wat duurder dan dat je hem direct bij Amerika kan bestellen, maar voor diegene die voor een touch screen willen gaan en de kwaliteit en comfort van een kindle, mooie kans om toch een Touch Kindle te kopen.

Ik weet nog niet, misschien iets voor de toekomst, nu ben ik heel tevreden met mijn baby kindle, en eerlijk gezegd zou ik het denk ik een gemis vinden dat er geen blz omsla knoppen meer opzitten aan weerzijde.

Lees momenteel ook weer even een papieren boek en dan waardeer ik mijn kindle nog meer. Lees over het algemeen in bed, en ik moet echt zoeken hoe ik mijn boek comfortabel vast kan houden en ook genoeg licht erop krijg en omdat ik problemen met mijn handen heb (tintelen van mijn vingers als ik iets lang moet vasthouden) is lezen van zo'n papieren boek toch niet echt comfortabel, nee dan mijn kindle...en dan vooral als ik straks mijn lighted cover heb. :P

Maar ja kon de kerst special van harlequin niet weerstaan, maar ben wel echt aan het afbouwen van kopen van papieren boeken..koop over het algemeen alleen nog non-fictie als papieren boek, maar fictie, als ik een boek in de boekwinkel of bij supermarkt zie staan schrijf ik de titel en schrijver op en kijk op amazon of ik hem daar voor niet al te duur kan krijgen. Want over het algemeen wil ik wel beneden de 5 dollar, max 10 dollar blijven. Enige uitzondering die ik daar gemaakt heb is voor de biografie van Steve Jobs, maar die heeft me ook maar 14 dollar gekost.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 22:47:
Maar ja kon de kerst special van harlequin niet weerstaan
Dat probleem heb ik nu nooit :+

Verwijderd

LOL ach ja ligt eraan wat je smaak ik, ik hou van licht leesvoer..ben geen literair figuur. Meest wat ik lees is van dat soort spul, maar dan Engels omdat ik tegenwoordig alles liever op mijn kindle lees.
Heb wel ook de Hunger games nog staan, ben benieuwd of dat wat voor me zal zijn, maar was een hele hype omheen en ineens had Amazon klein vergissinkje gemaakt met prijzen dus kon de hele trilogie voor maar 7 dollar en nog wat kopen terwijl normaal 1 van die boeken al zowat 7 dollar is. En misschien dat ik die nieuwe van Stephen King ook probeer. En ben dan bezig in die biografie van Steve Jobs, maar dat is omdat ik een Apple Fangirl ben. *grijns*

Verwijderd

Mijn groene lighted cover is net binnengekomen..waar ik al bang voor was..groen is niet echt mooi. Het is geen mooi helder groen zoals de oude cover..kan het niet uitleggen...maar eerste indruk..beetje goor groen. *grijns* Had dus beter misschien toch maar zwart of paars genomen. Maar ja niks aan te doen.

Voelt in ieder geval licht aan en de voorkant is een beetje dun en beetje buigbaar, dus al zal het beschermen, denk niet dat je iets heel zwaars erop moet zetten of moet laten vallen.

licht net uitgeprobeerd en vindt dat eigenlijk beetje tegenvallen maar denk dat dat ligt aan het feit dat mijn batterij zowat leeg is, dus eerst even opladen en dan nog een keer proberen, verwacht dan dat hij even wat feller licht geeft. Want nu lijkt het net of de rechter kant van de pagina niet zo erg verlicht wordt.

EDIT: In de tussentijd mijn kindle weer helemaal volgeladen en licht weer uitgeprobeerd, en al hoewel het scherm helemaal verlicht wordt kan je toch zien dat de rechterkant van het scherm minder licht krijgt als de rest van het scherm. Dat deel van het scherm is ietsjes donkerder. Dus ze hebben in feite nog steeds niet echt een oplossing kunnen vinden voor het oneven bedekken van het scherm met licht. Ik denk dat dat eigenlijk ook haast niet op te lossen valt tenzij je echt een licht met flexible arm hebt die je zelf in de stand kan zetten die je wilt hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:49:
Mijn groene lighted cover is net binnengekomen..waar ik al bang voor was..groen is niet echt mooi. Het is geen mooi helder groen zoals de oude cover..kan het niet uitleggen...maar eerste indruk..beetje goor groen. *grijns* Had dus beter misschien toch maar zwart of paars genomen. Maar ja niks aan te doen.

Voelt in ieder geval licht aan en de voorkant is een beetje dun en beetje buigbaar, dus al zal het beschermen, denk niet dat je iets heel zwaars erop moet zetten of moet laten vallen.

licht net uitgeprobeerd en vindt dat eigenlijk beetje tegenvallen maar denk dat dat ligt aan het feit dat mijn batterij zowat leeg is, dus eerst even opladen en dan nog een keer proberen, verwacht dan dat hij even wat feller licht geeft. Want nu lijkt het net of de rechter kant van de pagina niet zo erg verlicht wordt.

EDIT: In de tussentijd mijn kindle weer helemaal volgeladen en licht weer uitgeprobeerd, en al hoewel het scherm helemaal verlicht wordt kan je toch zien dat de rechterkant van het scherm minder licht krijgt als de rest van het scherm. Dat deel van het scherm is ietsjes donkerder. Dus ze hebben in feite nog steeds niet echt een oplossing kunnen vinden voor het oneven bedekken van het scherm met licht. Ik denk dat dat eigenlijk ook haast niet op te lossen valt tenzij je echt een licht met flexible arm hebt die je zelf in de stand kan zetten die je wilt hebben.
Wat ik hoorde was dat het meer een soort van mosterdgroen is. En dat het meer enige gewenning is en dat men dan wel de kleur kan gaan waarderen. Tja, anders is deze link nog wat http://www.lederverf.nl Kleuren genoeg.

Het lichtje in het midden lijkt mij wel een verbetering, mijn Kindle 3 heeft die nog in een hoek.
Dat het scherm vererop wat donkerder is logisch, als de tekst maar goed leesbaar is. Ik vind het niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 19:00:
[...]

Wat ik hoorde was dat het meer een soort van mosterdgroen is. En dat het meer enige gewenning is en dat men dan wel de kleur kan gaan waarderen. Tja, anders is deze link nog wat http://www.lederverf.nl Kleuren genoeg.

Het lichtje in het midden lijkt mij wel een verbetering, mijn Kindle 3 heeft die nog in een hoek.
Dat het scherm vererop wat donkerder is logisch, als de tekst maar goed leesbaar is. Ik vind het niet storend.
Oh het zal best wel wennen maar dat ik het ooit een mooie kleur ga vinden, denk het niet. Het is echt een gore kleur. :P

Ik hou met smart Gecko in de gaten voor hun lighted cover om te zien waarmee ze komen. Zie nu wel een Deluxe cover staan maar die heeft geen licht, ziet er ook mooi uit.

Trouwens nog een minpunt gevonden van de nieuwe lighted cover...hij is te glad. Gister moest ik hem echt goed vastpakken als ik hem vasthield want vooral de achterkant glibberde door mijn handen omdat hij zo glad was. Het leer heeft geen textuur zoals met de oude lighted cover en is dus een stuk gladder. Vindt dit ook een minpunt want risico dat je hem eens per ongeluk uit je handen laat glippen is een stuk groter, vooral voor iemand als ik die al problemen met de handen heeft en met vasthouden van dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga je hem verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien, weet nog niet, wil eerst even afwachten waar Gecko meekomt, had gehoopt dat hij vandaag op hun site te zien zou zijn, maar staat nog niets. Hopen dat het niet te lang gaat duren. Ben heel erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens dit gevonden, werd gepost op het Sony T1 forum.

http://www.easereader.nl/...RS-T1-Zwart-+-Lampje.html

als dit een Gecko cover is ben ik benieuwd of de Kindle 4 cover er ook zo uit gaat zien. Op zich ziet het er niet slecht uit, geen idee hoe het systeem van het lampje werkt, maar volgens gecko gaat hij op 1 AAA batterij en zo te zien wordt hij door het haakje op de voorkant bovenaan naar beneden gehouden, en neem dus aan dat als je het haakje wegdraait de lamp naar achter klapt. Zo te zien aan de foto lijkt hij me goed licht te geven.

Maar site licht er momenteel helemaal uit. Heb ze dat ook maar even op hun facebook gemeld in geval ze zich er niet van bewust zijn. En vond ergens op een ander forum gepost dat ze als het goed is maandag of dinsdag a.s. de foto's zouden posten op facebook van de covers voor Sony en Kindle 4 geloof ik. Dus fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Vinden jullie dat de kindle 4 comfortabel is om vast te houden zonder een cover eromheen? Ik las dat sommige mensen hem iets te dun en glad vonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25

franssie

Save the albatross

Ik vond het zonder cover prima te doen, echter merk ik dat nu ik er een (goedkope ebay) cover omheen heb, het wel beter voelt, nog steeds licht maar net wat dieper als een echt boek. Toch heb ik de hoes voornamelijk voor het beschermen van het beeldscherm.

[ Voor 0% gewijzigd door franssie op 29-11-2011 14:40 . Reden: d=s typo ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
bartos88 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:43:
Vinden jullie dat de kindle 4 comfortabel is om vast te houden zonder een cover eromheen? Ik las dat sommige mensen hem iets te dun en glad vonden.
Helemaal niet, ik vind hem juist super. Hij is lichter dan een boek. En de achterkant heeft een rubberlaag dus ik vind hem helemaal niet glad. Meestal houd ik mijn hand er helemaal omheen (en druk dan op de pageturn met mijn duim), of hou hem aan de onderkant vast tussen duim en wijsvinger. Hij is inderdaad erg dun, dat wel, maar ik vind dat geen bezwaar.

Ik heb ook wel een (namaak) case gekocht in de winkel laatst, waren in de aanbieding voor een tientje, maar die heb ik alleen om hem mee te nemen. Thuis heb ik hem liever naturel :) Maar smaken verschillen hoor. Als je hem in een case hebt, dan heb je het voordeel dat je de open 'flap' kan gebruiken als extra ondersteuning om hem vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlamonw
Ik vind hem zelf prettiger lezen met cover, omdat je de achterkant dan kan vasthouden (alsof je de rug van een paperback breekt zeg maar). Ik heb zelf redelijk kleine handen, waardoor hij zonder cover net niet lekker in de hand ligt, maar dit verschilt heel erg per persoon denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hem ook liever in cover. Hij is net even iets te klein en dun voor mij om comfortable naakt vast te houden. Ik heb wat meer houvast nodig. Maar ook niet weer te zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Ik vind met cover ook fijner.
Vasthouden zonder geeft een rare kramp na een tijd. Ik kan hem ook niet ondersteunen aan de onderkant en gelijk de pagina-knoppen bedienen. Met cover nergens last van.
Dat is dan wel met in bed lezen, dan moet je hem rechtop houden, zittend lezen een een meer horizontale Kindle is geen probleem zonder cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Ok, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Gecko's facebook page zijn nu fotos' gepubliceerd van de nieuwe lighted cover voor de kindle 4. . Nog geen prijs bekend of wanneer hij bestelbaar is want hij staat nog niet op de site.

Afbeeldingslocatie: http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/388361_203124813101868_109452472469103_454385_1472547858_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/389791_203124829768533_109452472469103_454386_384911297_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/388290_203124776435205_109452472469103_454383_1347558556_n.jpgAfbeeldingslocatie: http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/386035_203124789768537_109452472469103_454384_208823589_n.jpg

Vindt hem er op zich goed uitzien dus misschien bestel ik hem wel. Mijn none lighted cover van gecko vond ik ook een heerlijk ding.
Pagina: 1 ... 4 ... 22 Laatste

Let op:
Voor vragen omtrent het importeren, aankopen of naar Nederland verschepen van de Kindle kun je terecht in Shopping Forum.