Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de amazon cover toch het mooist eigenlijk met licht en zonder licht die van gecko en dan in kleurtje. Maar ben ook geen leerliefhebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die van amazon ziet er wat gelikter uit, dit is natuurlijk toch een soort geimproviseerd, maar vindt het op zich toch wel mooi gevonden.

En als dit licht nu ook goed licht geeft en hij is wat comfortabeler vast te houden dan de lighted cover van Amazon..Maar moet eerlijk zeggen heb die lighted cover nog niet veel gebruikt, want lees momenteel een papieren pocket dus mijn kindle ligt even ongebruikt. Zal hem binnenkort weer oppakken om Steve Jobs verder te lezen en dan kan ik echt zeggen of het echt een mislukking is die cover of toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 18:15:
En als dit licht nu ook goed licht geeft en hij is wat comfortabeler vast te houden dan de lighted cover van Amazon..Maar moet eerlijk zeggen heb die lighted cover nog niet veel gebruikt
als jij nu die gecko lighted cover koopt kan iemand hier die lighted cover van jou overnemen 8)

Ik heb zelf deze en dat is echt het beste lichtje wat er bestaat. Alleen reteduur en ik heb hem ook al gemold omdat mijn vorige ereader eigenlijk te dik was:

http://www.belkin.com/IWC...process?Product_Id=518006

Kost 25 euro bij dixons en 3 jaar garantie als je hem niet afbreekt zoals ik :X
Die ga ik denk ik weer kopen, ik gebruik hem nu wel (klem mechanisme is wel kapot), nu prop ik hem tussen de flappen van mijn covertje en dan blijft hij meestal ook wel redelijk zitten.

Er zitten 2 standen op, relaxed lezen en studie licht zeg maar (heel fel). En met dunne AAA batterijtjes, erg leuk ding.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ik heb geen gebrek aan leeslicht, ik heb ook nog een Mighty Bright liggen, maar vindt zo'n apart licht toch onhandig, moet je hem er weer opklemmen, als je hem mee moet nemen heb je weer wat extra's om mee te slepen. Dat is het gemak van zo'n lighted cover, je hebt je lampje altijd bij je zonder wat extra's mee te hoeven slepen.

Mijn mighty bright heb ik weinig aan met mijn witte Gecko cover..de kindle zit er wat strak in dus kan hem al moelijk op de kindle of op de cover klemmen aan de kindle kant, en hem op de front cover klemmen vindt ik heel onhandig. Op 1 of andere manier zit dat gewoon niet lekker.

Oh ik kijk ook nog wel hoor, als de lighted cover van amazon me niet bevalt zou het best eens kunnen dat ik hem verkoop. LOL Maar we zien wel. Eerst maar eens afwachten wanneer die gecko cover uitgebracht wordt en hoe duur hij gaat kosten. Ik zelf verwacht zo rond de 35 euro..dat was in ieder geval de sony lighted cover die uitgelekt was op andere site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mailtje van amazon gehad dat ze mij 0,26 euro gaan terugbetalen omdat de export fee te hoog was
De kindle is nu dus 0,26 euro goedkoper *O*

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:33
LOL, volgens mij heb ik hem een dag later besteld, benieuwd of ik ook nog wat terugkrijg. Kost ze aan administratie vele malen die 0.26, maar op zich wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen op geckocovers de productpage van de nieuwe kindle cover met licht, ben benieuwd wat de prijs gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 11:00
Heeft er hier iemand ervaring met het converten van kindle ebooks naar andere formaten zodat ze ook op andere readers gelezen kunnen worden. Als je een amazon ebook koopt, krijg je dan echt een los ebook bestand die ik vervolgens kan gaan converten? Of zit het ebook ergens verborgen en moet je hem dmv software op je kindle zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:49:
Op Gecko's facebook page zijn nu fotos' gepubliceerd van de nieuwe lighted cover voor de kindle 4. . Nog geen prijs bekend of wanneer hij bestelbaar is want hij staat nog niet op de site.

Vindt hem er op zich goed uitzien dus misschien bestel ik hem wel. Mijn none lighted cover van gecko vond ik ook een heerlijk ding.
Brrrrr, wat afschuwelijk die Gecko lighted cover. Plastic Fantastic en het lijkt wel of ze het lichtje er nadien zelf op hebben geplakt. Echt verschrikkelijk, het haalt totaal het mooie slanke design van de Kindle onderuit.
De lighted cover van Amazon is stukken beter. Als het goedkoop moet kun je beter deze Clip-On Light kopen samen met een mooie cover. Ook handig: Special lens spreads light evenly with no hot spot. Voor de prijs hoef je het niet te laten en Dealextreme is echt top! Batterijen zijn daar ook megagoedkoop. http://www.dealextreme.co...-26822#open%20full%20view

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik had al wat rond gekeken bij DX voor een leeslampje en die lijkt me wel handig :) die kleine batterijen leek me een nadeel maar met een set van 20 voor iets meer dan 3 dollar is dat te overzien ;)
De lighted cover had ik maar niet meer op gewacht en heb sinds vorige week die Amazon Kindle 4 Luxe van gecko. Enig minpuntje is dat de 4punts druktoets naar beneden nu wat lastig te bedienen is, daar loopt net zo'n stukje materiaal zegmaar. Verder vind ik dat wel mooier afgewerkt, bied toch een goede bescherming en leest prettig zo. De overige knoppen en dus ook die voor het bladeren blijven goed te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het met je eens het ziet er natuurlijk niet zo mooi uit als de amazon cover met dat haakje voorop etc. Maar tja het is wel een alternatief voor de lighted amazon kindle cover want denk dat er verder weinig aanbieders zijn van covers met ingebouwd licht.

Lighted cover blijf ik bij, geeft goed licht maar om in je handen te houden...niet fantastisch, als ik hem oppak moet ik echt uitkijken dat hij niet uit mijn handen glijd zo glad is hij. Echt een mis koop wat dat betreft. dan kan je nog beter je kindle gewoon naakt gebruiken dan heb je nog grip aan de rubber achterkant van het apparaat. Als ze ooit een update doen van die cover dan aub iets van een ribbel ofzo in het materiaal zodat je wat grip hebt.

Heb trouwens vandaag een USB leeslampje gekocht wat door gebruikers in het Sony PRS-T1 topic gepromoot werd, van de action. Nou dat is in ieder geval weer 1,59 euro in de prullebak gegooid, een bagger lamp wat amper licht geeft en wat hij geeft meer aan de zijkant dan op het scherm zelf, dus dat is het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dus trouwens mijn kindle maar weer even in mijn witte gecko cover gedaan..lighted cover gaat even buiten gebruik tot ik besloten heb wat ermee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:22
Misschien handig voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de Kindle Fire tablet: hij is nu te koop op Allpmp voor $199. Verzendkosten zijn wel fors rond de $50, maar in totaal dan nog minder dan €190.

Is een betrouwbare webshop, al zou ik wel kiezen voor Standard Signed For verzending. Via die route heb ik nog nooit daar importheffingen hoeven betalen (ik denk dat ik er ruim 10 keer wat besteld heb). Bij Fedex/DHL is dat volgens mij wel eens anders.

edit: ik zie nu dat er een apart Fire topic is, de search stuurde me eerst hierheen ;) Mocht een mod het hier niet relevant vinden, verwijder dan gerust m'n berichtje.

[ Voor 15% gewijzigd door BarôZZa op 01-12-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niet wilt wachten op de EU-release van de Kindle Touch en Fire dan is bestellen bij Ellen een aanrader. Zij is een Nederlandse die in Amerika woont en al een lange tijd een forwarding service heeft ingericht.
Een vriend van mij heeft verleden maand kleding van Abercrombie & Fitch via haar besteld, verliep geweldig goed. Ze rekent iets van 25 euro als bijdrage. Voordeel is dat je gewoon in het Nederlands kunt mailen en betalen naar een ING-rekening: http://www.fromus2eu.nl/ Daar staan ook een paar filmpjes van RTL-nieuws die bij haar op bezoek is geweest.

Enige wat bij Amazon is veranderd is dat ze er een strikje om hebben gedaan. :+
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2itkjo0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel verleidelijk. Vooral voor de Fire, maar denk dat ik toch maar wacht. Zowiezo denk ik niet dat ik voor de touch zou gaan, hoor dat daar toch nog wel een aantal probleempjes schijnbaar mee zijn.

Plus ik denk dat ik toch de omsla knoppen zou missen, daarom dat ik ook niet gewacht heb op Europese release van de Touch en voor de Baby Kindle ben gegaan.

Maar de Fire zou ik misschien ooit nog wel eens willen hebben. Maar moet momenteel even rustig aan doen met mijn geldt dus dat moet ook nog maar even wachten..maar oh zo verleidelijk. Maar ben in feite wel benieuwd wat je met de Fire kan in Nederland. Kan me toch voorstellen dat een hele boel opties die voor Amerikanen werken, hier in Europa buiten gebruik zijn gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markjb
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-07 14:58
Ik heb inmiddels mijn Touch bij Mexxbooks besteld. De Kindle 4 ook keurig via hun ontvangen. Duurt even, maar dan heb je hem ook voor een scherpe prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Kindle Fire zou ik zeker mee wachten tot een Europese release. Al het dataverkeer op de Fire verloopt namelijk met Silk via de Amazon cloud. Ik denk dat dat met een Nederlands ip-adres veel problemen oplevert.

Heb je ook een bron dat er zulke problemen zijn met de Touch om niet te kopen? Ik zie alleen de incidentele problemen van mensen met enkele pech gevallen maar die heb je altijd en worden gewoon opgelost.
Geen redenen om nu niet voor een Touch te gaan lijkt me toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-10 10:38

Roytoch

Nietes

Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:51:
De Kindle Fire zou ik zeker mee wachten tot een Europese release. Al het dataverkeer op de Fire verloopt namelijk met Silk via de Amazon cloud. Ik denk dat dat met een Nederlands ip-adres veel problemen oplevert.
Voor zover ik weet kan je dat helemaal uitschakelen?

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
Voor de mensen die een internationale kindle op amazon.com hebben besteld, moesten jullie nog extra douanekosten oid aan de deur betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartos88 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 18:09:
Voor de mensen die een internationale kindle op amazon.com hebben besteld, moesten jullie nog extra douanekosten oid aan de deur betalen?
nee, je krijgt nooit kosten aan de deur bij amazon voor je ereader, je betaald ze vooraf. Sterker nog, ik heb 0,26 cent teruggekregen van de doaune kosten omdat het goedkoper was dan amazon dacht :P

Voor dvd's weet ik het niet, 5 jaar geleden weleens douanekosten moeten betalen, maar toen betaalde je die kosten niet vooraf.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2011 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:51:

Heb je ook een bron dat er zulke problemen zijn met de Touch om niet te kopen? Ik zie alleen de incidentele problemen van mensen met enkele pech gevallen maar die heb je altijd en worden gewoon opgelost.
Geen redenen om nu niet voor een Touch te gaan lijkt me toch.
Wel veel problemen zijn er niet mee, tenminste niet als je ziet hoeveel er zijn met de Sony PRS-T1, maar heb toch wel wat mensen op een facebook page gezien waar ik regelmatig kom die er 3 of meer geprobeerd hebben maar elke keer tegen problemen aanliepen.

Problemen die er kunnen optreden, even van die page gehaald van 1 persoon:
1. Ghosting / Shadowing
2. Time not setting
3. Collections not importing
4. New purchases going to archives instead of home screen (my issue now for the second time on 2 dif ones)
5. Not registering
6. And both of us ... one of our replacements came in with DIRTY finger prints all over them.

Maar zie ook dat mensen klagen over Ghosting op de baby kindle terwijl ik daar totaal geen problemen mee heb.

Maar toch als ik zie dus wat 1 persoon al voor problemen heeft heb ik zoiets van laat maar eventjes zitten..plus moet realistisch zijn..heb 4 a 5 maanden geleden mijn kindle keyboard gekocht, nu een maand geleden mijn baby kindle..hoeveel kindles moet ik er nog bij hebben. :P Maar dat is niet te zeggen dat er nooit geen touch komt hoor..misschien dat ik toch nog eens voor de verleiding val. Want mooi is hij, maar zoals gezegd, 1 van de redenen om te twijfelen over aankoop is de afwezigheid van omsla knoppen. Ik ben niet zo'n swipe liefhebber.

En als ik hem koop dan koop ik hem deze keer liever via amazon direkt denk ik. Heb mijn kindle keyboard via easereader gekocht, iets duurder dan via amazon, waarover verder geen klachten, mijn baby kindle via amazon direkt en daar ook geen klachten over, dus dan liever maar direkt via amazon.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2011 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Wat is nu de goedkoopste manier om aan een Kindle 4 te komen in Nederland?

Ik zie dat Amazon.co.uk 100 eur vraagt.

[ Voor 50% gewijzigd door Philflow op 03-12-2011 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:22
Ebay denk ik. Bij webshops zie ik hem op AllPMP staan voor zo'n $115 incl shipping, dus €85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
@dikkiedikdik: Ok, thanks :)

@philflow: Je kan ze bij de UK site niet bestellen, je wordt dan bij het afrekenen doorverwezen naar de US site. Uiteindelijk komt het op 119 euro neer. Het goedkoopste is volgens mij om er een via ebay.com te bestellen bij een top seller (vanaf +- 88 euro incl. verzending dacht ik).

edit: die op ebay voor 88 euro zijn volgens mij wel de versie "with special offers". Die voor 119 bij amazon is de versie zonder offers.

[ Voor 32% gewijzigd door bartos88 op 03-12-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Omdat mijn vrouw van de boekenkast af wil ... dan maar een Kindle proberen! De Fire is best duur, en nog niet te krijgen hier, maar de gewone Kindle is zeer betaalbaar. Alleen, de touch, of de gewone? Welke werkt fijner?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VonFoX schreef op zondag 04 december 2011 @ 11:27:
Omdat mijn vrouw van de boekenkast af wil ... dan maar een Kindle proberen! De Fire is best duur, en nog niet te krijgen hier, maar de gewone Kindle is zeer betaalbaar. Alleen, de touch, of de gewone? Welke werkt fijner?
Hier ook maar weer duidelijk maken, want heel boel mensen denken dat de Fire een upgrade is van de oude kindles.

De Fire is een Tablet PC..dus geen E-reader. Het werkt op Android dus als je wil lezen doe je dat door de kindle applicatie. Ook heeft de Fire een kleuren LCD scherm wat het niet echt geschikt maakt voor uren achter elkaar lezen, kan vermoeiend voor de ogen zijn. En batterij levensduur is ook veel korter omdat hij verlicht is.

De kindle 4 en de Kindle Touch zijn dedicated e-readers met e-ink scherm. Dus grijs scherm, zonder verlichting, wat het papieren boek imiteert, dus rustiger voor de ogen. En net als met een echt boek, zal je een leeslampje nodig hebben in een omgeving die slecht verlicht is.

De Fire maar ook de Touch zijn officieel nog niet in Nederland verkrijgbaar, dus wil je de Touch dan zal je die of bij Eas-e-reader moeten bestellen voor een wat duurdere prijs of via andere wegen die hierboven al gepost zijn.

Ik zelf kan niet echt zeggen wat fijner werkt. Heb de Kindle keyboard, vroeger kindle 3 genaamd en de nieuwe baby kindle ) kindle 4 en moet zeggen dat vindt ik fijn werken. Typen doe ik niet veel dus heb niet echt een touch screen nodig om typen makkelijker te maken. Highlighten doe ik ook niet. Voordeel van de kleine baby kindle vindt ik dat er aan beide kanten van het scherm 2 omsla knoppen zitten dus of je nu links of rechthandig bent je hebt altijd die knoppen in de buurt van je vingers zitten.
De touch heeft die knoppen niet dus je zal toch met je vingers naar het scherm moeten om om te slaan. Dat kan weer met swipen of met gewoon een tikje.

Heb wel ook een Sony PRS 650 touch e-reader maar zal je eerlijk zeggen dat ik daar ook meest de hardware knoppen gebruikte om om te slaan.

Enige wat misschien lekkerder werkt op een touch is om door de menu's te gaan etc.

Plus onthou de baby kindle is de lichtste en kleinste van de 2 e-readers dus heb je zoals ik last van je handen dan is de baby kindle zeker aan te raden.

wat je ook moet overwegen tussen de twee is of je geluid gebruikt. Op de Baby kindle zitten geen speakers dus geen geluid, dus je kan geen audio boeken luisteren, geen text to speech gebruiken of MP3 afspelen. Dat kan wel weer op de Touch.

Wil je de verschillen zien tussen de kindle 4 en de Touch kan je best naar de product pagina waar alle kindles naast elkaar staan op Amazon.com en je dus kan zien welke wat heeft etc. Op die manier kan je dan makkelijk tot een keuze komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Duidelijk verhaal. Dan kies ik voor de gewone kindle, Ipad heb ik gehad, vond ik niets, dus zoek geen tablet. TOuch is overbodig als ik alleen maar lees.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-10 08:41
bestellen bij Amazon van de kindle vond ik daarnaast ook een klein feestje, woensdagmorgen besteld en vrijdagmorgen in huis, daar heb ik toch graag wat meer voor over na dat dramatisch lang wachten bij mexxbooks

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

franssie

Save the albatross

VonFoX schreef op zondag 04 december 2011 @ 12:38:
Duidelijk verhaal. Dan kies ik voor de gewone kindle, Ipad heb ik gehad, vond ik niets, dus zoek geen tablet. TOuch is overbodig als ik alleen maar lees.
daar ga je denk ik geen spijt van krijgen, grote voordeel van die knoppen is dat je scherm lekker schoon blijft, toch wel het nadeel van (elke) touch ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zal er zeker geen spijt van krijgen, ik vindt de baby kindle echt ideaal, gebruik zelfs mijn kindle keyboard niet meer, die gebruik ik nu meer als back-up. Als ik boeken koop bij amazon en ik ben niet van plan ze snel te lezen, dan stuur ik ze naar mijn keyboard kindle. Zodra ik er dan aan toe ben om te lezen kan ik ze weer naar mijn baby kindle sturen.

En geloof me binnen no-time heb je een -nog te lezen- lijst van hier tot ginder. Ik heb die in ieder geval al wel sinds ik mijn kindles heb. En ben al niet zo'n snelle lezer. LOL En dan nog het grootste gedeelte gratis boeken of boeken tegen grote discount, van onder de 4 dollar.

Vooral als je op facebook zit dan krijg je veel gratis boeken etc te zien en voor je het weet staat je kindle al aardig vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-10 12:28
daar ga je denk ik geen spijt van krijgen, grote voordeel van die knoppen is dat je scherm lekker schoon blijft, toch wel het nadeel van (elke) touch ...
Nah... heb mijn Sony touch reader nu ruim een jaar, nog nooit schoon hoeven maken, en niks te zien... Je eet toch ook geen brood met stroop als je een echt boek leest..

OT: Kindle Touch kan elk moment binnenvallen. Ben erg benieuwd..ben de youtube reviews nu wel zat inmiddels ;)

[ Voor 14% gewijzigd door WaterFire op 05-12-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WaterFire schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:17:
Je eet toch ook geen brood met stroop als je een echt boek leest..
ik wel hoor, eet ook gewoon chips met een sausje als ik op mijn kindle lees. Gewoon niet teveel morsen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 22:18
Voor de mensen die het design van Hard Graft mooi vinden: ik zag zojuist dat ze nu eindelijk ook een hoes verkopen voor de Kindle. Ze bieden de hoes aan voor alle huidige Kindle-varianten (kun je selecteren wanneer je gaat bestellen). Ik heb er zojuist maar eentje besteld voor mijn nog altijd naakte Kindle 4.

Linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejsp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-10 22:26
4nGeLuS schreef op maandag 05 december 2011 @ 17:10:
Voor de mensen die het design van Hard Graft mooi vinden: ik zag zojuist dat ze nu eindelijk ook een hoes verkopen voor de Kindle. Ze bieden de hoes aan voor alle huidige Kindle-varianten (kun je selecteren wanneer je gaat bestellen). Ik heb er zojuist maar eentje besteld voor mijn nog altijd naakte Kindle 4.

Linkje.
Bedankt voor de tip! :)

Ziet eruit als een mooie sleeve, heb er ook een besteld.
Mooie website ook, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
ejsp schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 09:51:
[...]

Bedankt voor de tip! :)

Ziet eruit als een mooie sleeve, heb er ook een besteld.
Mooie website ook, trouwens.
Ja, erg mooie website met mooie spullen. Prijzig, dat wel.
Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:30

jbbrans

Sinds gisteren een kindle, mijn eerste e-reader en nu heb ik via calibre een paar boeken op mijn beheerpagina en op het apparaat gekregen.
Maar nu heb ik ook een android tablet/telefoon, waar ik ook de kindle app op heb geinstalleerd. Deze wordt ook gezien op de kindle beheer pagina.
Maar nu komt het, als ik een boek ook op de android wil hebben lukt het niet. "Deliver to" en dan android apparaat blijft grijs en kan niet geselecteerd worden.
Weet iemand hier een oplossing voor of heeft dit wel werkend?

Ik denk zelf dat het alleen kan, als je kindle boeken hebt gekocht bij amazon.

Verder vind ik de kindle een mooi, snel en duidelijk leesbaar apparaat, zeker vergelijkbaar met wat oudere e-readers (van familieleden). Het beheer is aan de ene kant heel makkelijk, maar soms toch wat vloeken als iets in je gedachten heel makkelijk zou moeten zijn, maar wat je niet direkt kunt vinden.

Een sub vraagje over calibre (als dat hier mag); ik wil de boeken via de e-mail functie naar mijn beheer pagina zenden, maar de eerste gaat vrij snel, maar elke volgende duurt minuten. Hoe kan ik dit oplossen?
Edit: al gevonden. I.p.v. een hotmail of gmail adres moest ik het email adres + server van m'n isp gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door jbbrans op 06-12-2011 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nieuwe cover is binnen.
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B006857CH0

had deze besteld, had toch een tegoedbon van 10 pond van amazon.co.uk gehad voor het lange uitblijven van de lighted cover, dus besloot om van dat geld eens een staande cover uit te proberen.

Weegt 123 gram, zelf even gewogen. Ziet er leuk uit, roze is donkerder dan op de officiele foto van amazon, het is meer een zuurstok roze wat ik wel leuk vindt.

Hier wat foto's die ik zelf genomen heb:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v134/DD4me2/Kindle/th_da17dfb0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v134/DD4me2/Kindle/th_157af070.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v134/DD4me2/Kindle/th_ebe7cea7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v134/DD4me2/Kindle/th_1f4ef5b5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v134/DD4me2/Kindle/th_ef248a08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v134/DD4me2/Kindle/th_d137b071.jpg

Heb deze specifiek besteld voor zijn sta functie. Ik heb nogal last van mijn handen, gaan tintelen als ik iets lang vast moet houden. En op deze manier kan ik lezen zonder hem constant in mijn handen te moeten houden.

De cover maakt de kindle wel ietsjes zwaarder, heb het idee dat de gecko cover lichter is. Maar ja die hebben zo'n stand cover niet..misschien dat idee is aan ze opperen.

Heb hem nog niet gebruikt want hij is net binnen maar zal binnenkort nog wel eens posten hoe hij bevalt.

Er zit trouwens een magneet sluiting in dus als je hem dichtklapt voel je heel licht de magneet.

Alleen zal mijn mighty bright leeslamp er wel niet op passen die clip zal te dik zijn dus misschien toch maar eens de M-Edge Eluminator uitproberen, hoor ik over het algemeen goede reviews over op kindle fora.

Maar eerst maar eens een paar dagen deze cover uitproberen. Zal ook wel eens bij Gecko covers een suggestie droppen voor zo'n cover, misschien een idee voor ze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-10 19:02
Heb nu sinds een aantal weken mijn Kindle International, erg tevreden mee, maar vraag me af: kun je ook boeken ervoor kopen bij amazon.co.uk of amazon.de, of moet je verplicht via amazon.com bestellen?
Kan wellicht prijs-technisch interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
SpankmasterC schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:13:
Heb nu sinds een aantal weken mijn Kindle International, erg tevreden mee, maar vraag me af: kun je ook boeken ervoor kopen bij amazon.co.uk of amazon.de, of moet je verplicht via amazon.com bestellen?
Kan wellicht prijs-technisch interessant zijn.
Als je hem gekocht hebt op amazon.com dan kan je alleen daar boeken kopen. Er zijn wel trucjes voor om het toch op de andere sites te doen, maar het is een hele hoop gedoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-10 19:02
GekkePrutser schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:29:
[...]

Als je hem gekocht hebt op amazon.com dan kan je alleen daar boeken kopen. Er zijn wel trucjes voor om het toch op de andere sites te doen, maar het is een hele hoop gedoe :)
Ok dank je! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

marc68 schreef op zondag 04 december 2011 @ 12:41:
bestellen bij Amazon van de kindle vond ik daarnaast ook een klein feestje, woensdagmorgen besteld en vrijdagmorgen in huis
Is dit normaal?

Ik zit er over te denken nu te bestellen maar ben wel a.s. vrijdag weg op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:50:
[...]

Is dit normaal?

Ik zit er over te denken nu te bestellen maar ben wel a.s. vrijdag weg op vakantie.
Blijkbaar wel. Ik heb dinsdagochtend besteld en donderdag om 13.30 werd hij netjes afgeleverd. Ben er erg blij mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
Philflow schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:50:
[...]

Is dit normaal?

Ja, drie dagen. Dus als je nu de bestelling plaatst is de kans heel klein dat hij er vrijdag nog niet is (tenzij niet op voorraad bij Amazon, natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

OK besteld dus. Bestellen in USD leek 5 euro goedkoper, daarom maar gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gister voor het eerst mijn staande roze cover gebruikt in bed, zie hier boven. En na even zoeken toch goede stand gevonden en even lekker gelezen. En voordeel, mijn Roze Mighty Bright Xtra Flex 2 past er perfect op. En qua licht vindt ik dat nog steeds de beste, hele scherm verlicht zonder ook maar een donker plekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:25

Klippy

Still Game

Even tussendoor:
Ik zag dat ik op 8 november een reactie had geplaatst dat de Kindle binnen was. Die dag had ik even volgeladen en gisteravond heb ik hem voor het eerst weer opgeladen, toen stond er nog wat grijs in de batterij dus hij was niet eens helemaal leeg.
Precies een maand dus met ongeveer een uur lezen per maandag t/m donderdag. In de eerste maand speel je natuurlijk wat meer ermee, de Store verkennen, met de instellingen spelen etc. Verder tijdens het lezen wel de Wifi uitgezet. Ik gok een pagina of 650 gelezen te hebben.

Al met al vind ik een maand op de accu een hele nette tijd gezien het formaat van de Kindle (en precies wat ik gehoopt en gelezen had).
Zou je heel veel lezen tijdens een vakantie van 3-4 weken moet je een lader meenemen, maar voor mijn gebruik meer dan voldoende capaciteit in de accu.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je die gekocht? Het is zo te zien hetzelfde lampje als deze (qua specifictaties): http://www.dixons.nl/belk...sal-ereader-book-lig.html , alleen de bevestiging bevalt me beter.

Ik wil hem ook graag kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.batterijlicht.nl/Lezen/Bekijk-alle-producten.html

Heb hem hier besteld al een tijd geleden, Hij bevalt me heel goed. Heb jij die van belkin? Bevalt die?
de mighty bright geeft heel goed licht, je scherm is echt heel goed verlicht zonder glare ook omdat je hem zelf helemaal kan stellen zoals je zelf wilt.

Hier trouwens een foto van mijn kindle met Mighty Bright. Mighty Bright staat er beetje onscherp op maar dat kwam omdat de wasmachine eronder net begon met centrifugeren en dus de boel in beweging bracht. :P

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v134/DD4me2/Kindle/f4ebac07.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2011 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 20:53:
Heb jij die van belkin? Bevalt die?
Die is heel goed. Het licht op het scherm is echt uitmuntend, ik gebruik hem ook vaak als zaklampje trouwens, gaat heel lang mee op 3 AAA batterijen en het klepje om de batterijen erin te houden is ook erg goed uitgevoerd.

Alleen heb ik hem op een te dikke ereader (oud model) gedaan en toen brak het bevestigingsmechanisme af, zoek dus iets nu wat ik weer op mijn Kindle kan klikken. Kan de Belkin nog wel gebruiken, maar alleen als ik hem tussen de hoes klem en hem zo op zijn plek kan houden. Niet helemaal ideaal dus.

Ik had op de Belkin 3 jaar garantie, maar ben de bon helaas kwijt. Dus nu op zoek naar iets anders en ga nu een keuze maken tussen die van jou of een nieuwe Belkin. Die van jou is in leuke kleuren te koop, dat is een pluspunt. Rest van de specificaties lijken mij gelijk.

Edit: net op bol.com een onderdeel voor de houten treinbaan van mijn zoon besteld en gelijk eens gekeken of er ook leeslampjes waren. Die zijn er wel, maar heel lastig te vinden. Uiteindelijk zowel de mighty bright en de belkin gevonden en de belkin zwart maar opnieuw besteld, die had als enige vandaag voor 22:30 bestellen, morgen in huis. Die van mighty bright zijn goedkoper, maar die hadden 5-7 dagen levertijd en mijn ervaring is bij bol.com dat het dan vaak niet leverbaar is.

Wel 26 euro, maarja, het bevalt wel goed.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2011 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-09 08:15
Ik heb sinds afgelopen vrijdag mijn Kindle Touch binnen. Het is mijn eerste e-reader en ik ben erg onder de indruk! Het scherm leest heel fijn, slaat pagina's sneller om dan ik verwacht had en reageert erg goed op de touch.

Van vieze vingers op het scherm heb ik geen last (het is dan ook geen glazen scherm zoals op mijn smartphone). En touch werkt echt enorm fijn voor wat browsen, de menu's, typen enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar had je hem besteld Muurtegel die touch? Ik zit toch te overwegen om misschien mijn Sony PRS 650 ereader te verkopen en ook voor een Kindle Touch te gaan.
Moet er nog wel goed over nadenken, maar eigenlijk gebruik ik mijn Sony helemaal niet meer sinds ik mijn kindle heb. Misschien overweeg ik zelfs dan ooit om mijn Kindle keyboard ook te verkopen. LOL Omdat ik dan toch 2 kindles overhou (baby K en Touch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Ik heb hem besteld bij Mexxbooks, meer info daarover in dit topic: [Levering] Kindle van MexxBooks
Lees vooral ook mijn ervaringen op de tweede pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was al weer vergeten ja dat een hele groep daar besteld had. Denk dat de meeste die route niet meer zullen kiezen denk ik als ik het allemaal zo gelezen heb.
Als ik hem bestel dan doe ik dat zeker ergens anders. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Laatst online: 23:51
Muurtegel schreef op maandag 12 december 2011 @ 23:56:
Ik heb hem besteld bij Mexxbooks, meer info daarover in dit topic: [Levering] Kindle van MexxBooks
Lees vooral ook mijn ervaringen op de tweede pagina.
Hmm, zo goed en snel klinkt het niet.

Iemand met ervaring met het bestellen via die website fromustoeur.com? (Ellen?) Als dit wel een beetje snel gaat (voor 10 januari) dan is dat nog interessant. Anders gaat het een gewone Kindle worden (de non-touch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook op marktplaats zoeken op Kindle California, een vrouw Birgit genaamd is bereid kindle touch of andere kindle die je wilt te kopen en dan naar je te versturen. Ze krijgt daar wel een bemiddelingsbedrag voor maar prijs is nog steeds goed, voor de Touch komt het op 120 euro neer, maar als de douane pakje openmaakt kan er nog BTW bijkomen geloof ik als ik haar uitleg goed begrepen heb. Had haar gemailed en uitgebreide uitleg gekregen. Weet nog niet of ik het via deze weg ga doen. Ze is Nederlandse die sinds kort in Amerika woont. Maar zoals gezegd weet nog niet of ik deze weg ga kiezen. Het is trouwens dan wel de Special Offers die ze dan voor je koopt, dus die met reclame in de beneden balk en als screensavers.

Anyway ik ga naar bed, al weer veel te laat. :P

Ze had trouwens eerst al op een kindle topic gepost op ereaders.nl. Vandaar dat ik haar op marktplaats vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat niet hetzelfde als deze site?

http://www.fromus2eu.nl/

Die is vaak op RTL nieuws geweest (staan ook opnames van op haar site), is ook een Nederlandse die dat voor je regelt.

Kan je in iedergeval zelf bepalen welke versie je wilt etc. , moet heel betrouwbaar zijn. Ik zou daar in iedergeval blind wat bestellen als ik het niet anders kon (oom van mijn vrouw zit 3 maand per jaar in Amerika en de halve familie van hem woont daar en ken ik persoonlijk, een tante opbellen daar is makkelijker en goedkoper :+ )

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2011 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee zo te zien niet dezelfde die mevrouw heet Ellen die van marktplaats heet Birgit. Plus Denk als je overlegt zij ook kan bestellen wat je wilt, dus wil jij de gewone versie in plaats van de SO versie denk ik dat ze dat ook wel voor je wilt bestellen. En je kan ook de andere versies bestellen bij haar, dus de baby kindle en ook de Fire.

Ik ga het in ieder geval niet via die weg doen. Ik denk dat ik hem gewoon bij Easereader ga bestellen. Ben ik misschien wat duurder uit, maar dan heb ik hem wel de volgende dag in huis, plus ook betrouwbaar. En zo in deze maand ben ik zowiezo wat huiverig om iets uit Amerika te laten komen omdat dan de post veel drukker is en dus veel meer risico dat iets zoek raakt.

En tja als je mazzel hebt dat je familie in de US zit is het natuurlijk helemaal makkelijk. LOL Maar zo rijk ben ik jammer genoeg niet.

Wel heel verleidelijk als je via zo'n site doet als hierboven dat je ook aan de fire kan komen, maar denk dat ik daar maar mee wacht, heb zo'n idee dat een heleboel functies hier niet zouden functioneren. Dan spaar ik straks liever even door en koop een iPad ofzo. Maar ja daar kan je weer geen facebook spelletjes me spelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 16:48:
Ik denk dat ik hem gewoon bij Easereader ga bestellen.
Je moet niks meer bestellen , je hebt er al genoeg :+

ik heb net mijn leeslampje binnengekregen van bol.com, bevalt prima (had hem natuurlijk al, al was die afgebroken). Nu is eindelijk alles compleet. Misschien nog in de toekomst een zelfgemaakte cover bestellen in amerika, maar voor nu kan ik niks meer kopen aangezien mijn zakgeld voor leuke dingen op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL Eigenlijk wel he. Maar wil zo graag die touch nog eens proberen. :P Maar ik ga er weer 1 verkopen als de touch me bevalt. En dan is het echt voor heel lange tijd over met de pret. ;)

Blij dat je lampje bevalt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:21
Mighty Bright: 2,90 euro op eBay...
http://www.ebay.com/itm/M...3363ba54f9#ht_2843wt_1270

Verwijderd

Heb mijn Touch binnen, wat een prachtig apparaatje. Iets zwaarder dan de baby Kindle maar scherm werkt echt heerlijk. Het is een Special Offers Touch dus met reclame in plaats van gewone screensavers. Jammer genoeg zal ik wel niets aan die Special Offers hebben want die zullen denk ik alleen in Amerika werken.

Heb ook een cover besteld in Engeland, hopelijk heb ik die ook snel.

Hier de Touch met screensaver erop, die elke keer veranderd als je hem in slaapstand zet:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v134/DD4me2/Kindle/892998a2.jpg

En hier het Home scherm, met een reclame balkje onderin. Als je leest heb je dus geen reclame in beeld. Alleen de screensaver en een balkje op je homescreen.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v134/DD4me2/Kindle/af262352.jpg

En dit is de cover die ik er voor besteld heb, keuze was moeilijk want er is eigenlijk niet zo heel veel keus naar mijn idee.

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51cM4r9n04L._SL500_AA300_.jpg

Deze keer geen staande cover, maar wel weer roze. Kan het niet helpen is mijn fave kleur. :P

Anyway tot nu toe heel erg blij, heb nog niet veel gelezen want ben nog in papieren boek bezig, maar zodra die uit is ga ik weer verder met Steve Jobs op de Touch.

Heb de Touch trouwens via http://www.easereader.nl/ besteld, 149 Euro en volgende dag in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 22:45:

*knip*

Heb de Touch trouwens via http://www.easereader.nl/ besteld, 149 Euro en volgende dag in huis.
Nice :) Ik ga hem ook bestellen. Zie nu alleen dat ze hem niet op voorraad hebben. Verwachte levertijd is 2 weken :(

Cover ben ik nog niet uit, ik vind de cover met het lampje van Amazon zelf wel goed uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheRebell schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 08:52:
[...]

Nice :) Ik ga hem ook bestellen. Zie nu alleen dat ze hem niet op voorraad hebben. Verwachte levertijd is 2 weken :(

Cover ben ik nog niet uit, ik vind de cover met het lampje van Amazon zelf wel goed uitzien.
Ja Sorry.. :o :9 Gelijk nadat ik de mijne besteld had en hij op verzonden stond zag ik dat hij niet meer op voorraad was dus denk dat ze er 1 op voorraad gehad hebben en ik heb nu net die gekocht...Vindt het trouwens best wel lange levertijd, normaal als je hem in de US besteld heb je hem met een weekje binnen, en neem aan dat ze hem gewoon in de US bestellen. Kan natuurlijk dat momenteel de levering wat langer duurt omdat het zo vlak voor de kerst weer een gekkenhuis is met de post.

Ik ben expres deze keer niet voor de cover met licht van Amazon gegaan. Ik heb die voor mijn baby kindle en hij bevalt me niet. Heb hem er dan ook gelijk weer afgehaald. Het licht zelf is op zich wel goed, al moet je uitkijken dat je niet te ruw doet met het draaien want echt super sterk is het systeem niet. Maar de cover zelf is gewoon te glad. Als ik dat ding vast heb glijdt hij door mijn handen, en ben dus bang als ik hem een keer oppak en niet oplet dat hij zo op de grond valt. Plus vasthouden is dan ook net lekker omdat je als het waren nog steviger gaat knijpen, en omdat ik al problemen met mijn handen heb is dat niet echt fijn. Dus voor mijn baby K heb ik nu een staande cover, zie foto's eerder gepost in dit topic. Plus je moet ook echt even pielen om de Kindle er weer uit te halen..hij zit in een soort van schaal en als je hem eruit moet halen moet je eerst de rechter onderhoek om hoog weten te wippen en dan zien dat je de kindle eruit kan trekken. Is best wel even pielen, want bij de een zit het strakker bij de ander. Ik had geluk dat hij bij mij redelijk eruit kwam, nadat ik eenmaal die rechter onderhoek omhoog had weten te krijgen.

Dus voor mij deze keer geen lighted cover. Plus de kleuren zijn ook niet over om naar huis te schrijven..als je hem toch wil hebben raad ik je aan om de paarse te nemen of de zwarte, denk dat dat nog de mooiste kleuren zijn. Ik zelf heb groen en dat is echt een lelijke kleur. Olijf groen noemen ze het.

En ook iets om rekening mee te houden met de verlichte cover...als je van plan bent hem mee te nemen als je op pad gaat, er zit geen sluiting op. Dus als hij in je tas zit kan er iets tussen komen wat je scherm kan beschadigen..de oude verlichte cover voor de kindle 3/keyboard had tenminste nog een elastiek wat hem goed dicht hield, maar deze heeft dus helemaal geen sluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:06:
[...]

Ja Sorry.. :o :9 Gelijk nadat ik de mijne besteld had en hij op verzonden stond zag ik dat hij niet meer op voorraad was dus denk dat ze er 1 op voorraad gehad hebben en ik heb nu net die gekocht...Vindt het trouwens best wel lange levertijd, normaal als je hem in de US besteld heb je hem met een weekje binnen, en neem aan dat ze hem gewoon in de US bestellen. Kan natuurlijk dat momenteel de levering wat langer duurt omdat het zo vlak voor de kerst weer een gekkenhuis is met de post.
Dus jij bent het geweest....schande! :P Zal eens vragen of het écht 2 weken is of wel meevalt..
En ook iets om rekening mee te houden met de verlichte cover...als je van plan bent hem mee te nemen als je op pad gaat, er zit geen sluiting op. Dus als hij in je tas zit kan er iets tussen komen wat je scherm kan beschadigen..de oude verlichte cover voor de kindle 3/keyboard had tenminste nog een elastiek wat hem goed dicht hield, maar deze heeft dus helemaal geen sluiting.
Goeie tip! Hij gaat inderdaad mee op pad de rugzak in. Misschien is dan een cover die je kunt sluiten wel een betere optie. Alleen even zo'n opzet lampje regelen.

Update: oke, toch de non-touch. Ben na 1e week januari weg en moet hem voor die tijd hebben (+boeken erop zetten etc) dus wat tijdsdruk. Denk niet dat het gaat tegenvallen trouwens, de non-touch :)

Update 2: got it! Wel klein ding als je hem vast hebt trouwens ;) Nu nog boeken erop....

[ Voor 10% gewijzigd door TheRebell op 23-12-2011 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheRebell schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:25:
[...]

Dus jij bent het geweest....schande! :P Zal eens vragen of het écht 2 weken is of wel meevalt..

[...]

Goeie tip! Hij gaat inderdaad mee op pad de rugzak in. Misschien is dan een cover die je kunt sluiten wel een betere optie. Alleen even zo'n opzet lampje regelen.

Update: oke, toch de non-touch. Ben na 1e week januari weg en moet hem voor die tijd hebben (+boeken erop zetten etc) dus wat tijdsdruk. Denk niet dat het gaat tegenvallen trouwens, de non-touch :)
Yup ik was het.. :o

Die Non-Touch of Baby kindle gaat je zeker niet tegenvallen, bediening met de 5 punts toets is heel makkelijk. En hij is lekker klein en licht, zelfs iets kleiner en lichter dan de touch. Als ik jou was zou ik even op amazon.co.uk kijken voor een cover, daar hebben ze ook redelijk goedkope covers. Of anders op Ebay. Ik zelf heb nu een cover besteld met elastiek want ben altijd beetje huiverig van een cover met magneet sluiting, weet niet. Ben altijd beetje bang dat als dat ding een keer slingert en tegen het scherm komt ik mijn kindle af kan schrijven, misschien overdreven. Plus ik ben het gewoon gewend, op mijn Kindle keyboard heb ik de lighted cover en die heeft ook elastieke sluiting en dat bevalt me goed.

Oh en helemaal aan te raden, cover van Geckocovers.com..zijn fantastisch..licht als een veertje maar toch goede bescherming naar mijn idee. Heb zelf een witte voor mijn Non-Touch en die bevalt me heel goed. Het is jammer dat ze nog geen cover voor de Touch maken anders zou ik er zeker 1 van hun kopen. Hier de Kindle pagina: http://www.geckocovers.com/amazon-kindle-c-11.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 22:45:
Jammer genoeg zal ik wel niets aan die Special Offers hebben want die zullen denk ik alleen in Amerika werken.
Volgens mij niet, ik kan in iedergeval wel bij wine.com als Nederlander bestellen, ik ken de eigenaar van die site (wine.com) trouwens, erg toffe vent. Maar dit gaat wel heel offtopic :+

Zelf neem ik niet de touch versie, we hebben hier thuis ook een sony prs350 met touch en ik vind het niet zo handig, geef mij maar een knopje om op te drukken. Alleen voor de webbrowser is het vast een stuk fijner, maarja, je kan niet alles hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een wat complexe vraag:

Ik heb blogs via Calibre's fetch (rss) news optie geautomatiseerd. Nu wil ik ze het liefst ook met de Kindle plugin van Calbire in een mapje stoppen, maar de Kindle ziet steeds op de een of andere manier dat het magazines zijn en geen boeken en dan mag ik ze niet in een mapje stoppen.

Eigenlijk wil ik mijn rss feeds in de Kindle hebben als een boek. De rss feeds worden ook .mobi, maar op de een of andere manier ziet de Kindle dat en maakt er een magazine van (dat is handig bij het lezen door de inhoudsopgave opties e.d. ,maar na het lezen gaat hij ze altijd automatisch verwijderen als ik niet oppas en ik heb er nu 17 instaan en heb daardoor al 5 pagina's met mapjes en bestanden in de hoofdindex staan.

Iemand die hiermee werkt hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope sorry, kan ik je niet mee helpen. Hoop dat iemand anders het weet.

En moet zeggen de vooruitgang van het touch screen sinds de PRS 350 en 650 is goed. Heb zelf ook de PRS 650 en daar kon je alleen blz omslaan door te swipen wat ik ook niet lekker vond, gebruikte daarvoor altijd de hardware knoppen. En dat was ook de reden waarom ik in eerste instantie de Baby kindle genomen had omdat ik bang was dat ik de hardware knoppen voor blz omslaan zou gaan missen, maar gister dus even op mijn apparaat gelezen en zelfs als linkshandigen met 1 hand vasthouden en dan met die hand ook de blz omslaan gaat heel goed, ondanks dat het vak voor blz omslaan niet helemaal tot links doorloopt. En je kan gewoon even tappen en dat is het. Het apparaat reageert ook best wel snel, en je hoeft niet eens echt druk op de pagina uit te oefenen als je iets indrukt. Moet hem nog meer gebruiken om echt te zien hoe die is, maar eerste indrukken zijn zeker goed. Ik vindt dat tappen om blz omslaan in ieder geval al een hele vooruitgang. En ook het pinchen of uitwaards pinchen om je font te vergroten of verkleinen werkt makkelijk, heel wat makkelijker dan eerst naar een menu te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De touch en de fire kan je nog niet bestellen als nederlander via www.amazon.com of kan dat inmiddels wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee klopt. Touch en Fire zijn nog steeds niet uitgegeven voor Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na twee maand prullen en hier de vraag neerzetten opeens een ingeving gekregen voor het fetch news - kindle probleempje (kunnen niet in een collectie en dat vervuilt mijn index lijstje).

Je kan prima fetch news in calibre gebruiken, maar je moet het doen zonder dat je kindle aangesloten is. Daarna exporteren naar een map en dan weer inladen in calibre en vervolgens de auteur veranderen (zodat calibre als auteur weg is) en dan weer exporteren en dan via calibre sluiten, via de windows verkenner de bestanden in de map documents van de kindle zetten, vervolgens calibre opstarten en met de plugin van kindle voor calibre kiezen voor manual en dan kunnen ze wel in een mapje.

Het is wat omslachtig, maar ik hoef het maar 1 keer in de maand te doen (heb 17 blogs en maak er elke maand een boekje van zeg maar) en heb ze nu eindelijk allemaal in het mapje weblogs op mijn kindle.

Ik ga toch eens zien of het nog wat eenvoudiger kan, maar moet nu de pc afstaan aan mijn kids die youtube verslaafde zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
Zit eens bij Amazon te kijken in de Kindle bieb. Zie meerdere boeken waarvan de Kindle editie duurder is dan de paperback/hardcover :S Je zou eerder zeggen dat het andersom is...toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
TheRebell schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 17:38:
Zit eens bij Amazon te kijken in de Kindle bieb. Zie meerdere boeken waarvan de Kindle editie duurder is dan de paperback/hardcover :S Je zou eerder zeggen dat het andersom is...toch?
Dat zou je zeggen ja, maar dat is helaas vaak niet zo. Dat is een van de punten die zeker nog verbeterd kunnen worden in e-bookland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup TheRebell dat is jammer genoeg een trend die je momenteel meer ziet. Dat kindle edities duurder zijn dan de paperback editie. Jammer genoeg is het niet Amazon die de boeken prijst maar de Publishers en verschillende grote publishers dwingen tot deze prijsverhoging.

Geloof als ik het me goed herinner dat momenteel iets van 6 publishers ook voor het gerecht gedaagd zijn door o.a. Amazon voor het maken van prijs afspraken. Maar weet dat niet zeker, heb zo iets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal. Ik ben vrij nieuw in de wereld van de e-readers en kindle. Ik zet zelf over een kindle touch wifi na te denken. Ik heb er in het forum en op internet het een en ander of gelezen, maar er zijn nog wel wat onduidelijkheiden. Vandaar deze vragen
  • Zijn er nadelen aan het importeren van een kindle touch vanuit de VS? (buiten prijs/bezorgtijd)
  • Indien er nadelen zijn, komt er nog een Nederlandse versie/ is het de moeite waard om hierop te wachten?
  • Ik lees graag engelse boeken, maar zou ik ook nederlandse boeken kunnen bestellen op amazon.com?
  • Als dit niet kan, zou ik deze op mijn computer kunnen kopen en downloaden en kunnen overzetten? Of herkent de kindle alleen boeken die via amazon.com gekocht zijn?
  • Verder nog tips/adviezen?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Mvg,

Socks

@tweety1: bedankt voor je antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 14:06:
Hallo allemaal. Ik ben vrij nieuw in de wereld van de e-readers en kindle. Ik zet zelf over een kindle touch wifi na te denken. Ik heb er in het forum en op internet het een en ander of gelezen, maar er zijn nog wel wat onduidelijkheiden. Vandaar deze vragen
  • Zijn er nadelen aan het importeren van een kindle touch vanuit de VS? (buiten prijs/bezorgtijd)
  • Indien er nadelen zijn, komt er nog een Nederlandse versie/ is het de moeite waard om hierop te wachten?
  • Ik lees graag engelse boeken, maar zou ik ook nederlandse boeken kunnen bestellen op amazon.com?
  • Als dit niet kan, zou ik deze op mijn computer kunnen kopen en downloaden en kunnen overzetten? Of herkent de kindle alleen boeken die via amazon.com gekocht zijn?
  • Verder nog tips/adviezen?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Mvg,

Socks
Socks,

- Ik heb zelf de Kindle 3 bij amazon besteld (meerdere trouwens) en bestellen vanuit de US is geen enkel probleem. De garantie Amazon is erg goed, waardoor je daar ook geen extra risico meeloopt. Het enige probleem waar je nu nog tegen aanloopt is dat de Touch nog niet te koop is bij Amazon, voor nederlanders. Daar kan je wel omheen via andere sites (zie eerdere posts in dit topic), maar daar heb ik verder geen ervaring mee
- Zover ik weet is er geen NL software, maar als je normaliter veel Engels leest, moet dat verder geen probleem voor je zijn.
- Ik heb nog nooit Nederlandse boeken bij Amazon gezien (al kan dat veranderen met de plannen van Amazon om een Nederlandse shop te openen). Je kan echter Nederlandse boeken aanschaffen bij andere winkels en vervolgens via Calibre de beveiliging eraf halen en omzetten naar Kindle formaat (dat doe je via de PC).
- Andere tips... maar 1 ) Verdiep je in Calibre. Die tool zorgt ervoor dat er geen enkel obstakel is voor het lezen van boeken (engels, nederlands en aangeschaft bij welke winkel dan ook) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier ook mensen met een premium kindle account? Zat gisteren wat te surfen op amazon.com en dan kan je boeken lenen en gratis kopen en dat zag er niet slecht uit. Is 80 euro per jaar.

Weet alleen niet of je er nu veel aan hebt als Nederlander, kon dat niet helemaal opmaken uit de site.

Ik ben vooral nieuwsgierig, ga het denk ik zelf niet nemen. Mijn Kindle is momenteel vol namelijk, ja dat is mogelijk :X

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de Touch sinds een paar dagen en die heb ik gekocht bij http://www.easereader.nl/ voor149 euro. Heb nog geen ervaring met hun garantie, maar als er problemen zijn kan je misschien ook wel direct contact opnemen met Amazon zelf. Maar zoals gezegd gelukkig nog geen ervaring met hoe easereader garantie kwesties afhandeld. Ik zelf hou in principe meer van direct bestellen bij Amazon omdat je dan ook direct de kindle klantenservice kan contacteren die als zeer goed te boek staat. Maar omdat de touch dus niet bestelbaar is voor nederland toch maar voor Easereader gekozen. Als ze hem bij Easereader op voorraad hebben kan je hem de volgende dag al in huis hebben. Was bij mij in ieder geval zo. En normaal als je uit Amerika besteld is hij binnen 2 dagen over het algemeen in huis. Was met mijn Baby kindle (Kindle 4 No-Touch zo).

Ik weet eerlijk gezegd niet als amazon.com zijn Nederlandse winkel opent of er dan ook een Nederlandse versie van de Touch komt, dat zou je misschien een Duitser moeten vragen die zijn kindle via de Duitse Amazon gekocht hebt, of alles ook echt in Duitse taal is. Ik heb geen idee.

Hier een link naar nederlandse boeken op amazon.com
http://www.amazon.com/b?ie=UTF8&node=16260991
en dan kan je nog je zoeken verfijnen door naar kindle boeken te zoeken. Maar zoals gezegd zijn er nog niet zoveel. Maar zoals tweety zegt je kan gewoon op bol.com boeken kopen of waar dan ook en dan via calibre converteren naar mobi formaat en dat naar je kindle sturen.

Als je verder vragen hebt, hoor ik het wel. De Touch bevalt mij heel goed, heb hiervoor de Keyboard en de Baby Kindle gehad of zoals hij officieel heet gewoon Kindle nieuwste generatie en die bevielen mij ook goed, maar moet zeggen dat ik het blz omslaan door op het scherm te tikken toch wel lekker vindt. Met de Kleine kindle 4 moest ik af en toe zoeken naar de knopjes omdat ze een stuk kleiner zijn dan op de Kindle Keyboard. Met de Touch kan ik zowat op het hele scherm klikken om blz om te slaan, alleen niet teveel naar links omdat je daar moet tikken om een blz terug te gaan. Ga ook nog kijken hoe hij bevalt in zijn cover die ik hopelijk deze week krijg, want waar ik met de Baby kindle liever een cover had omdat hij te klein was om comfortabel zonder cover vast te houden, vindt ik eigenlijk de Touch heel lekker in de hand liggen, zo naakt. Maar je moet wel iets van bescherming hebben want het is en blijft kwetsbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 16:48:
Zijn er hier ook mensen met een premium kindle account? Zat gisteren wat te surfen op amazon.com en dan kan je boeken lenen en gratis kopen en dat zag er niet slecht uit. Is 80 euro per jaar.

Weet alleen niet of je er nu veel aan hebt als Nederlander, kon dat niet helemaal opmaken uit de site.

Ik ben vooral nieuwsgierig, ga het denk ik zelf niet nemen. Mijn Kindle is momenteel vol namelijk, ja dat is mogelijk :X
Je bedoeld prime? Lijkt mij ook wel wat maar vraag is of wij Nederlanders het zowiezo kunnen afsluiten of dat je weer tegen regio restricties aanloopt zoals met boeken lenen ook. En het is maar 1 boek per maand zover ik heb gehoord, wat je kan lenen.

Je kindle vol? Allemachtig hoeveel boeken heb je er dan opstaan? Ik heb er nu 2 boeken op mijn touch staan en dan nog 38 boeken in mijn Archives en overgrote gedeelte daarvan is volgens mij nog gratis ook. :P Ik hou mijn Touch lekker schoon, doe er alleen de boeken op die ik echt binnen korte tijd wil lezen en misschien de gratis boeken die ik gelijk in een folder zet van gratis boeken en de rest stuur ik naar 1 van mijn andere kindles tot ze aan lezen toe zijn, als ik ze koop.

Gratis boeken wil ik apart in een collectie zetten zodat als ik er niks aan vindt ik weet dat ik het gewoon kan deleten en me niet druk hoef te maken over verloren geld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit trouwens nog even te spitten in dat Prime membership en ik zie al dat volgens mij boeken lenen voor ons niet van toepassing is. Kindle Owners' Lending Library

The Kindle Owner's Lending Library allows U.S. Amazon Prime members to choose from thousands of books to borrow for free, as frequently as a book a month, with no due dates from a Kindle device.

Dus alleen voor US Prime leden. En ik denk dat streaming video voor ons ook wel uitgesloten is want 9 van de 10x is dat onderhevig aan regiorestricties.

Ik ga ook niet klikken denk ik op die probeer knop voor een maand. LOL Je hebt er zo weinig aan denk ik. Tenzij misschien straks als Amazon naar Nederland komt voor ons ook dingen van toepassing komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
Veel van de content deals van Amazon Prime (zoals boeken lenen en video) zijn niet van toepassing buiten de VS (weet ik uit eigen ervaring D: ).

[ Voor 12% gewijzigd door rvone op 18-12-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4nGeLuS schreef op zondag 18 december 2011 @ 21:07:
Veel van de content deals van Amazon Prime (zoals boeken lenen en video) zijn niet van toepassing buiten de VS (weet ik uit eigen ervaring D: ).
Yup daar was ik ook al bang voor vandaar dat ik even wacht met de Fire kopen tot Amazon in Nederland komt..miscchien dat we dan mettertijd de Fire hier krijgen met de content er ook voor. Voor nu heeft het weinig zin om de Fire te kopen als je de helft toch niet kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ben even met mijn Touch bezig geweest, toch besloten mijn Archives leeg te halen en op mijn nieuwe Touch te zetten. Heb gewoon 3 collections gemaakt. Gratis boeken, betaalde boeken en gelezen 2011. (en daar staat maar 1 boek in LOL). Ben nog niet zo gedreven om ook nog eens per genre te gaan scheiden.

Kan je vertellen dat ik 7 betaalde boeken heb (Waarvan Steve Jobs Biografie de duurste was met rond de 13 dollar)..en 32 gratis boeken.. :P Gelukkig valt het nog mee, probeer nu toch wat meer kieskeuriger te zijn met de gratis boeken..de verleiding is heel groot als je weer gratis boeken genoemd ziet worden op bepaalde facebook pages om gelijk te 1 clicken...maar lees nu goed de beschrijving en de reviews en alleen als het me aanspreekt download ik het nu. En ik zet ze gelijk in collecties want op deze manier, als een boek me niets doet en het is gratis kan ik zonder schuld gevoel het gewoon deleten.

Oh en met gratis boeken bedoel ik niet boeken gedownload van torrents of usenet etc..nee dit zijn puur gratis boeken gekocht van amazon.com

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2011 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo veel gelezen ,dat ik het niet meer weet , Baby of touch
Zelf heb ik een Sony 650, lezen doe ik met de blader knopjes en menu met touch.
Is er verschil op het scherm ,duidelijk merkbaar kwa gewicht
Wie helpt mij hier uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 23:00:
Zo veel gelezen ,dat ik het niet meer weet , Baby of touch
Zelf heb ik een Sony 650, lezen doe ik met de blader knopjes en menu met touch.
Is er verschil op het scherm ,duidelijk merkbaar kwa gewicht
Wie helpt mij hier uit ?
Je wilt weten wat het verschil is tussen de baby kindle of touch? Wel de Baby is zeker kleiner en lichter, maar het gewicht van de touch stoort me niet. Vindt hem naakt zelfs lekkerder vast te houden dan de kleine No-touch/baby kindle. Daar moest ik echt een cover omheen om lekker vast te kunnen houden.

Scherm is precies hetzelfde als de Sony PRS 650, pearl e-ink. Maar moet zeggen dat ik de Kindle lekkerder vindt lezen dan de PRS 650. Het font is duidelijker omdat ze een ander dikker font gebruiken wat het contrast lijkt te verbeteren. Ik had eerst mijn twijfels over de Touch omdat ik op de PRS 650 ook de hardware knopjes gebruikte om blz om te slaan en ook op mijn kindles vond ik die omsla knoppen lekker werken. Maar nu ik de Touch heb mis ik de knoppen totaal niet. Vindt in feite de manier waarop ik nu blz om kan slaan heerlijk. Je kan zowat het hele scherm daarvoor gebruiken en je hoeft niet te swipen, gewoon een tikje is genoeg. Wil je een blz terug slaan is een kwestie van tikje links op het scherm geven. Werkt gewoon heerlijk. Het is dus wat je zoekt in je apparaat. Wil je muziek kunnen luisteren, Text to speech (dat een boek dus aan je voorgelezen wordt) etc dan moet je voor de Touch gaan want de Baby kindle heeft geen geluid.

Baby kindle werkt wat omslachtiger doordat je alles via de 5 wegs toetsen moet doen, maar werkt ook gewoon goed. Maar zoals vanavond dat ik mijn Archives leeg heb gemaakt en alles in collecties heb gezet, was ik toch blij dat ik het touch screen had, werkt toch wat sneller dan dat je constant moet scrollen etc met die 5 wegs knop.

Maar je moet je dus wel bewust zijn dat Touch via omwegen besteld moet worden. Hij is in Nederland nog niet verkrijgbaar via Amazon. Bestel je hem via http://www.easereader.nl/ dan krijg je de Special Offers versie, dus met reclame op de screensaver en op je homescreen, zie foto's hierboven. En die Reclame werkt jammer genoeg niet hier in Nederland zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 17:07:
[...]

Je bedoeld prime? Lijkt mij ook wel wat maar vraag is of wij Nederlanders het zowiezo kunnen afsluiten of dat je weer tegen regio restricties aanloopt zoals met boeken lenen ook. En het is maar 1 boek per maand zover ik heb gehoord, wat je kan lenen.

Je kindle vol? Allemachtig hoeveel boeken heb je er dan opstaan? Ik heb er nu 2 boeken op mijn touch staan en dan nog 38 boeken in mijn Archives en overgrote gedeelte daarvan is volgens mij nog gratis ook. :P Ik hou mijn Touch lekker schoon, doe er alleen de boeken op die ik echt binnen korte tijd wil lezen en misschien de gratis boeken die ik gelijk in een folder zet van gratis boeken en de rest stuur ik naar 1 van mijn andere kindles tot ze aan lezen toe zijn, als ik ze koop.

Gratis boeken wil ik apart in een collectie zetten zodat als ik er niks aan vindt ik weet dat ik het gewoon kan deleten en me niet druk hoef te maken over verloren geld. :P
Ja, prime bedoelde ik, het zag er wel heel interessant uit en 80 dollar per jaar vond ik niet heel veel. Maar ik heb de pagina's gelezen op mijn kindle zelf, dat van 1 boek per maand had ik bijvoorbeeld al gemist |:(

Ik heb nu 900 boeken op mijn Kindle en nog 200 op mijn pc die ik er eigenlijk bij wil hebben. Maar vol = vol helaas. Nu heb ik wel mijn gekochte boeken in het archive gedaan, maar dat gaf niet zoveel ruimte omdat de meeste niet echt gekocht zijn en ik heb ook veel blogs erop gezet.

Ik begon ook met 3 boeken erop, maar eke maand komt er nieuw spul bij. Heb altijd nog een hele bibliotheek op mijn pc, dus als ik wat wis heb ik altijd een backup, maar het indelen van de kindle kost wel veel tijd. Zo heb ik al 34 categorieen gemaakt.

Ik heb al wel besloten niks meer te kopen, heb nu alleen een aantal abonnementen lopen zoals op dit tijdschrift (komt automatisch op je kindle):

http://www.lightspeedmagazine.com/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2011 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt dax123 voor je reactie,

Ik heb net op easereader.nl gekeken, maar helaas staat daar een wachttijd van 2 weken. Zal wel door de kerstdrukte komen :)
Weten jullie nog andere betrouwbare websites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 12:30:
Weten jullie nog andere betrouwbare websites?
Deze, maar die is niet snel:

[Levering] Kindle van MexxBooks

Je kan ook de non touch zelf bestellen, als je vooral wilt lezen is die natuurlijk ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Non-Touch kan ik ook van harte aanbevelen en die kan je rechtstreeks bij amazon bestellen. Wil je perse de touch, dan kan je ook nog Dit proberen: USA 2 You: http://link.marktplaats.nl/1001240713
Heb er geen ervaring mee, maar lijkt betrouwbaar te zijn.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2011 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt dax123 voor je antwoord.
Zag bij een kennis de PRS-T1 en die was ook duidelijker leesbaar.
Ga nog even wachten tot na de feestdagen misschien is de touch dan wel te krijgen.

Fijne feestdagen iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 16:47:
De Non-Touch kan ik ook van harte aanbevelen en die kan je rechtstreeks bij amazon bestellen. Wil je perse de touch, dan kan je ook nog Dit proberen: USA 2 You: http://computer-software....xfrx9Tp6Jb&fta_ind=1&df=1

Heb er geen ervaring mee, maar lijkt betrouwbaar te zijn.
Je kan beter deze link gebruiken:

http://link.marktplaats.nl/1001240713

Je kan korte links vinden naast de advertentie (rechts ervan) in het kopje onder "Deel deze advertentie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, had dat niet gezien, heb niet zoveel ervaring met marktplaats, ik kijk er af en toe eens rond. Maar niet vaak.

De Sony PRS-T1 is schijnbaar ook weer een goede keuze, met de laatste firmware schijnen de problemen die dit apparaat had opgelost te zijn.

Ik zelf taal er echter niet naar ook al heb ik een Sony PRS 650. vanaf het begin trok het apparaat me al niet. vond het design niet mooi en toen ik las van alle problemen die mensen er mee hadden was ik blij dat ik deze keer voor de kindle was gegaan. Plus wat ik al zei, vond de fonts van de kindle ook lekkerder leesbaar omdat het font wat kindle gebruikt wat dikker lijkt te zijn waardoor het contrast veel beter lijkt. Het is persoonlijke voorkeur, maar sinds ik mijn kindles heb, ligt mijn Sony een museum stuk te zijn. :P Plus wat ik gewoon heerlijk vindt van de kindle is dat ik niks met nog eens aparte programma's te maken heb om boeken op mijn appraat te krijgen, ik hoef geen ADE te downloaden, etc etc. Gewoon heerlijk simpel..boekie kopen en hij staat er binnen 2 seconde op, zonder hem aan mijn computer te hoeven koppelen. Denk dat ik na de kindle gewoon niet anders meer zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de cover voor mijn Kindle Touch binnen. De Marware Atlas in Roze. Ziet er goed uit, mooie kleur, Komt alleen een beetje chemisch luchtje vanaf dus hoop dat dat nog een beetje wegtrekt. Weet nog niet in hoeverre ik daar last van ga krijgen onder het lezen.

Hier wat foto's.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v134/DD4me2/Kindle/09b0a2d9.jpg
De voorkant met mijn favoriete sluiting, het elastiek. Met zo'n magneet clip ben ik beetje bang dat als hij tegen mijn scherm tikt dat mijn scherm kaduuk is.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v134/DD4me2/Kindle/59426b47.jpg
Opengeslagen, de grip vindt ik wel geinig, in hoeverre het praktisch is. Mijn handen zijn een beetje klein, met mijn linkerhand ga ik amper in die grip en als ik mijn hand er echt maximaal in duw kan ik slecht bij het scherm om te tappen om blz om te slaan, rechtshandig ga ik er beter in, maar in hoeverre dat comfortabel voor mij is, want ben linkshandig. Maar we zullen zien.

Cover is wel lekker licht, voegt amper gewicht aan de toch al wat zwaardere Touch toe.

Maar ga hem de komende dagen uitproberen hoe hij bevalt. Moet zeggen naakt lezen beviel met met dit apparaat ook goed dus als dit niet bevalt ga ik misschien over op een sleeve en lees mijn kindle gewoon naakt. Met de kleine baby kindle vond ik dat minder omdat hij te klein daarvoor was. Maar deze ligt echt lekker in de hand.

Maar heb zo'n vermoeden dat dit covertje wel een succes gaat worden, als hopelijk dat chemische luchtje snel verdwijnt.

De Touch zit er ook lekker stevig in moest echt even werken om de elastieken hoeken erom te krijgen. Maar als hij eenmaal zit, zit er ook geen bewegigin in. Ben nu in ieder geval blij met de bescherming van mijn scherm, had mijn kindle zolang in een sleeven zitten die ik ooit bij Etsy.com besteld had voor mijn kindle keyboard maar dat geeft toch niet echt veel bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
Wat gebruiken jullie trouwens als oplader? Ik heb wat Apple spul hier en vraag me af of ik een iPhone oplader ook kan gebruiken voor mijn Kindle...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Volgens mij kun je alles gebruiken wat usb ondersteund. Ik heb de oplader van mijn android telefoon en mijn laptop gewoon gebruikt. Ik heb ook mijn telefoon opgeladen via de kabel van mijn kindle. Is allemaal universeel als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheRebell schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 13:15:
Wat gebruiken jullie trouwens als oplader? Ik heb wat Apple spul hier en vraag me af of ik een iPhone oplader ook kan gebruiken voor mijn Kindle...
Heb ooit een Thuislader voor mijn PRS 650 gekocht bij http://www.telefoonlader.nl/sony/e-reader-prs650.html, kost een 10tje en die bleek ook op mijn kindles te werken. Maar je kan geloof ik ook gewoon een usb stekker kopen bij de hema voor 5,95 en die op je standaard usb kabel die je bij je kindle gekregen zetten en dan kan je ook laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
Na de wifi versie nu ook de touch versie binnen (zie mijn mexxbooks ervaring in het providers topic). Beide de sponsored versie, maar dat is echt te verwaarlozen als je niet kickt op een eigen screensaver.
Het beeld is identiek aan de kindle 3/keyboard versie, aan de ene kant logisch maar wellicht hadden ze nog iets gevonden in het pearl scherm. Volgens mij niet dus. Wel is de software sneller.

Pinchen voor het font bij de touch is fantastisch, ik dacht altijd dat dat overbodig was maar dat scheelt echt tijd vergeleken met het menu. Je hoeft niet op ok te klikken na de wijziging, na een seconde verdwijnt de popup weer waar het gekozen font in staat.
Screensaver blijkt te wisselen terwijl hij in standby staat zag ik net. Maakt mij niet uit, puristen zullen over batterijverbruik beginnen.

Registreren is een eitje. Wifi aan, mailadres en ww er in, en je device heet 'jeroen's 3rd Kindle'.. Ja, de derde, maar dat lijkt meer dan het is. Eentje doorverkocht aan mams en de keyboard vervangen door de touch. De oude wordt nu de 'strand/zwembad-reader'. Wel jammer dat registreren nodig is om het apparaat helemaal te kunnen gebruiken, eigenlijk is dat overbodig natuurlijk. Maar goed, wifi is weer uit om nooit meer aan te gaan.

De touch is zeer gevoelig voor de tap voor bladeren, maar de nagel van mijn vriendin pakt hij niet. Vind ze jammer, vingertop is nodig. Maar hij reageert wel op de minste aanraking. Als dat maar goed gaat met brood.. ;)
Ik zal gisteren een blackout gehad hebben, maar ik heb op de touch nog niet gevonden hoe ik een boek verwijder. Op de baby kindle stond die optie gewoon in het menu maar die structuur is iets anders bij de touch. Ik zal er ongetwijfeld gewoon overheen kijken, straks nog eens proberen.

Lezen doe ik het lieft zonder cover. Dat wordt dus een hema hoesje puur voor het vervoer. De covers met elastieken hoeken vind ik onhandig om er steeds in en uit te halen.

Ik verwacht dat als de touch eenmaal 'legaal' naar Nederland komt dat hij dan evenveel gaat kosten als de sony T1 en dergelijke, na import en verzendkosten. Dan ben ik blij dat ik het nu grijs voor 109 totaal geregeld heb voor de sponsored versie, die ongetwijfeld nooit naar Europa zal komen.
Als ik de touch vergelijk met mijn 650 en dat hanteer als maatstaf voor de T1 dan zou ik geen seconde twijfelen en voor de goedkopere Kindle gaan. En de 650 is een hele goede imo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 17:50:
Maar je kan geloof ik ook gewoon een usb stekker kopen bij de hema voor 5,95 en die op je standaard usb kabel die je bij je kindle gekregen zetten en dan kan je ook laden.
Die heb ik , verder kan ik hem ook opladen met de samsung ladyphone oplader van mijn vrouw. Het mooie van die hema oplader is de kleur, die is wit net als de originele usb kabel die bij de kindle zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WaterFire schreef op zondag 25 december 2011 @ 10:08:
Na de wifi versie nu ook de touch versie binnen (zie mijn mexxbooks ervaring in het providers topic). Beide de sponsored versie, maar dat is echt te verwaarlozen als je niet kickt op een eigen screensaver.
Het beeld is identiek aan de kindle 3/keyboard versie, aan de ene kant logisch maar wellicht hadden ze nog iets gevonden in het pearl scherm. Volgens mij niet dus. Wel is de software sneller.

Pinchen voor het font bij de touch is fantastisch, ik dacht altijd dat dat overbodig was maar dat scheelt echt tijd vergeleken met het menu. Je hoeft niet op ok te klikken na de wijziging, na een seconde verdwijnt de popup weer waar het gekozen font in staat.
Screensaver blijkt te wisselen terwijl hij in standby staat zag ik net. Maakt mij niet uit, puristen zullen over batterijverbruik beginnen.

Registreren is een eitje. Wifi aan, mailadres en ww er in, en je device heet 'jeroen's 3rd Kindle'.. Ja, de derde, maar dat lijkt meer dan het is. Eentje doorverkocht aan mams en de keyboard vervangen door de touch. De oude wordt nu de 'strand/zwembad-reader'. Wel jammer dat registreren nodig is om het apparaat helemaal te kunnen gebruiken, eigenlijk is dat overbodig natuurlijk. Maar goed, wifi is weer uit om nooit meer aan te gaan.

De touch is zeer gevoelig voor de tap voor bladeren, maar de nagel van mijn vriendin pakt hij niet. Vind ze jammer, vingertop is nodig. Maar hij reageert wel op de minste aanraking. Als dat maar goed gaat met brood.. ;)
Ik zal gisteren een blackout gehad hebben, maar ik heb op de touch nog niet gevonden hoe ik een boek verwijder. Op de baby kindle stond die optie gewoon in het menu maar die structuur is iets anders bij de touch. Ik zal er ongetwijfeld gewoon overheen kijken, straks nog eens proberen.

Lezen doe ik het lieft zonder cover. Dat wordt dus een hema hoesje puur voor het vervoer. De covers met elastieken hoeken vind ik onhandig om er steeds in en uit te halen.

Ik verwacht dat als de touch eenmaal 'legaal' naar Nederland komt dat hij dan evenveel gaat kosten als de sony T1 en dergelijke, na import en verzendkosten. Dan ben ik blij dat ik het nu grijs voor 109 totaal geregeld heb voor de sponsored versie, die ongetwijfeld nooit naar Europa zal komen.
Als ik de touch vergelijk met mijn 650 en dat hanteer als maatstaf voor de T1 dan zou ik geen seconde twijfelen en voor de goedkopere Kindle gaan. En de 650 is een hele goede imo..
Gewoon even nieuwschierig..maar als jij je Wifi uitzet om nooit meer aan te zetten hoe zet je je boeken er dan op? Ga je dan weer omslachtig met calibre aan de gang?

Dat vindt ik juist het mooiste van de hele kindle..nooit meer met kabeltjes aan de gang en andere programma's. Je koopt een boek met 1-click op amazon en het staat er binnen 2 seconde op.

Maar ik lees dan ook nog alleen maar Engels. Nederlandse boeken trekken me gewoon niet meer en zijn mij als digitaal boek gewoon nog te duur..Amazon is wat dat betreft vaak gewoon goedkoper..en dan niet de noemen het grote aantal gratis boeken wat je kan kopen daar.

Heb nu iets van 40 gratis boeken erop staan tegen 8 betaalde boeken. Of het ook allemaal wat is is een tweede, maar dat vindt ik wel weer leuk met amazon..ik kom nu sneller in de verleiding iets buiten mijn comfort zone te proberen dan normaal met een papieren boek. Of het nu gratis is of niet.

Maar probeer wel als het kan altijd onder de 10 dollar te blijven en liefst nog onder de 5 dollar. Heb bijvoorbeeld The Hunger Games Trilogie gekocht voor onder de 8 dollar..vergissinkje van amazon..normaal kost 1 boek uit die serie als zowat 8 dollar, maar nu dus alle 3 de boeken daarvoor. Normaal lees ik dat genre niet, weet ook niet of het wat is, maar het was zo populair op de facebook page waar ik elke dag rondhang dat ik voor die prijs wel bereid was het te proberen..en nu wordt er schijnbaar ook een film van die boeken gemaakt. En zo zijn er nog wel een paar boeken die ik gekocht hebt, gratis of voor heel weinig die niet echt in mijn comfort zone liggen maar die ik voor die prijs dan wel eens wilde proberen. Nu alleen nog eens sneller leren lezen. :P

Prettige Kerst dagen trouwens allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 13:01:
[...]
Gewoon even nieuwschierig..maar als jij je Wifi uitzet om nooit meer aan te zetten hoe zet je je boeken er dan op? Ga je dan weer omslachtig met calibre aan de gang?
Klopt, net zoals ik heel omslachtig mijn films op een AC Ryan zet in plaats ze van met 1 klik bij Bol te bestellen ;)
Pagina: 1 ... 5 ... 22 Laatste

Let op:
Voor vragen omtrent het importeren, aankopen of naar Nederland verschepen van de Kindle kun je terecht in Shopping Forum.