Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ieder zijn voorkeur. Ik betaal liever voor mijn waar als ik het mooi vindt. ;)

Snap dan alleen eigenlijk niet waarom je voor kindle gegaan bent als je toch niet van plan bent van Whispersync gebruik te maken. Had je net zo goed een Sony ofzo kunnen kopen.

Plus wat jij zei dat registreren om er gebruik van te kunnen maken eigenlijk overbodig is..voor jou misschien, maar het apparaat is gemaakt met de bedoeling dat je content op Amazon koopt, vandaar dus dat registreren helemaal niet overbodig is want al je boeken worden opgeslagen in de cloud van amazon, onder je account. Dus voor diegene zoals ik die gewoon hun boeken bij amazon kopen is dat registreren gewoon handig. ;)

Plus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Daarvoor heb ik kindle gekocht, voor het gemak van draadloos mijn boeken op mijn device zetten zonder nog eens calibre of ADE te moeten gebruiken. Heerlijk.

Trouwens gevonden in de handleiding van de Kindle. Om een boek te verwijderen.
To Delete an item from your kindle, press and hold te items's name on the Homescreen. When the dialog box appears, tap Delete or Move to Archived Items.

[ Voor 147% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2011 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:46
Great, bedankt voor de tip van verwijderen. Was er nog niet aan toegekomen.
Keuze voor kindle was puur op prijs/kwaliteit, weinig pearl schermen te krijgen voor dit bedrag. verder gewoon een prima ding. Ook zonder Whispersync.
Je argument voor registreren is niet helemaal sluitend; ze kunnen precies dezelfde registratie optie voor jou er in stoppen zodat jij je gemak hebt daarvan. Maar ik moet dat alleen doen om bv collecties te mogen maken.
Alsof ik een auto koop, maar mij eerst even moet registreren voordat de vijfde versnelling het doet. Want die vijfde versnelling is zo makkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WaterFire schreef op zondag 25 december 2011 @ 21:54:
Great, bedankt voor de tip van verwijderen. Was er nog niet aan toegekomen.
Keuze voor kindle was puur op prijs/kwaliteit, weinig pearl schermen te krijgen voor dit bedrag. verder gewoon een prima ding. Ook zonder Whispersync.
Je argument voor registreren is niet helemaal sluitend; ze kunnen precies dezelfde registratie optie voor jou er in stoppen zodat jij je gemak hebt daarvan. Maar ik moet dat alleen doen om bv collecties te mogen maken.
Alsof ik een auto koop, maar mij eerst even moet registreren voordat de vijfde versnelling het doet. Want die vijfde versnelling is zo makkelijk...
Ik moest het zelf ook even opzoeken, had namelijk nog geen boeken van mijn Touch gedelete. Makkelijk om nu te weten. LOL Ik zal al te zoeken op mijn apparaat maar kon het ook niet vinden.

Las trouwens op een Kindle board dat er nog een reden voor registratie is. Als je niet geregistreerd staat met je kindle heb je ook geen garantie schijnbaar. Wat wel kan kloppen denk ik, want met registreren laat je ook zien dat de kindle echt van jou is. Heb namelijk al een paar keer gezien dat als mensen hun kindle kwijt raken of als hij gestolen wordt hij gebricked wordt door Amazon..hij wordt dan ook op de blacklist gezet..Als iemand anders hem dan ineens registreerd dan kan die er niks meer mee doen. En je kan op afstand je content er af halen zodat degene die hem gestolen heeft niet met jou kindle en op jouw rekening boeken kan gaan kopen.

En ben het er mee eens dat Amazon nog niet helemaal logisch werkt met hun ereader. Ik zou het namelijk ook verrekte makkelijk vinden als ik bijvoorbeeld bij Manage my kindle de collecties gewoon online op mijn computer scherm kon maken. Zou het nog wat makkelijker maken. Vindt het op zich nu heel wat minder werk om mijn collecties op mijn kindle te beheren, met dat touch screen is dat heel eenvoudig, maar gelukkig had ik nog niet zoveel boeken op mijn kindle staan. Kan me voorstellen voor iemand die al 400+ boeken op zijn kindle heeft staan het een aardige klus is om je boeken weer helemaal te gaan organiseren als je ze allemaal op je kindle wil hebben. Dan is calibre wel weer makkelijk.

Maar zoals gezegd hoofdreden voor mij om toch weer een kindle te kopen in plaats van voor de Sony PRS-T1 te gaan (logische opvolger van mijn Sony PRS 650) was toch het gemak van het zo ontvangen van je gekochte boeken op de reader zonder eerst weer je kindle aan een kabel te hoeven aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 11:28:
Ik zou het namelijk ook verrekte makkelijk vinden als ik bijvoorbeeld bij Manage my kindle de collecties gewoon online op mijn computer scherm kon maken. Zou het nog wat makkelijker maken. Vindt het op zich nu heel wat minder werk om mijn collecties op mijn kindle te beheren, met dat touch screen is dat heel eenvoudig, maar gelukkig had ik nog niet zoveel boeken op mijn kindle staan. Kan me voorstellen voor iemand die al 400+ boeken op zijn kindle heeft staan het een aardige klus is om je boeken weer helemaal te gaan organiseren als je ze allemaal op je kindle wil hebben. Dan is calibre wel weer makkelijk.
Heb je dan niet de plugin van kindle voor Calibre? Dan kan je vanuit Calibre de collecties beheren. Kost dan helemaal geen tijd. De plugin is wat lastig, je moet even de pagina's op dat forum doorlezen hoe het allemaal werkt. Je kan dan handmatig of automatisch Calibre alles laten doen.

Dat scheelt je echt uren en uren werk. Het handigste is eerst om in Calibre alles per categorie te behandelen, dus bijv. eerst alle boeken die je onder thrillers wil zetten. Dan zet je die op je Kindle en doe je via die plugin in 1 keer voor al die boeken de juiste collectie, kindle herstarten en alles staat naar wens.

Je kan het ook in 1 keer doen, maar dat vind ik altijd wat lastig omdat ik dan eerst alles goed in Calibre moet hebben en met duizenden boeken is dat irritant veel werk. Dus nu doe ik het per keer dat ik zin heb, net bijv. 200 thrillers gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 21:19:
[...]

Heb je dan niet de plugin van kindle voor Calibre? Dan kan je vanuit Calibre de collecties beheren. Kost dan helemaal geen tijd. De plugin is wat lastig, je moet even de pagina's op dat forum doorlezen hoe het allemaal werkt. Je kan dan handmatig of automatisch Calibre alles laten doen.

Dat scheelt je echt uren en uren werk. Het handigste is eerst om in Calibre alles per categorie te behandelen, dus bijv. eerst alle boeken die je onder thrillers wil zetten. Dan zet je die op je Kindle en doe je via die plugin in 1 keer voor al die boeken de juiste collectie, kindle herstarten en alles staat naar wens.

Je kan het ook in 1 keer doen, maar dat vind ik altijd wat lastig omdat ik dan eerst alles goed in Calibre moet hebben en met duizenden boeken is dat irritant veel werk. Dus nu doe ik het per keer dat ik zin heb, net bijv. 200 thrillers gedaan.
Ik heb wel horen praten over die plugin maar die zou geloof ik niet werken op de touch? Heb hem ook nog niet gevonden geloof ik. Maar ben ook nog niet zo thuis in calibre.

Edit: heb de plugin gevonden, had hem nog niet geinstalleerd. Nu dus wel, zal het mobileread forum ook nog even doorlezen om te zien of alles werkt en om te zien of het met de touch ook werkt.

Gelukkig heb ik nog niet zoveel boeken maar het is wel groeiende. LOL Heb in december 5 boeken gekocht die afgeprijst waren en nog een lading gratis boeken en januari is net begonnen maar al weer 2 gratis boeken gedownload..hoe ik ze ooit gelezen moet krijgen. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2012 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:22:
Ik heb wel horen praten over die plugin maar die zou geloof ik niet werken op de touch? Heb hem ook nog niet gevonden geloof ik. Maar ben ook nog niet zo thuis in calibre.
Hij werkt alleen niet op de Kindle Fire, maar wel op de touch en de baby Kindle en alle andere Kindles *O*

De beste plugin van Calibre, snap niet dat die niet standaard erin komt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2012 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, mijn belkin leeslampje is alweer afgebroken, baggerding zeg.

Twijfel wat of ik hem moet opsturen voor garantie, was wel 27 euro, maar dan krijg ik een andere en heb ik over 2 maanden weer het probleem.

Zonder die clip leest het er ook prima mee trouwens (gewoon tussen de hoes klemmen als je hem open hebt geklapt. Maar als je hem even weglegt verlies je dan het lampje, dat blijft dan niet zitten.

Wat een gezeur zeg... 52 euro inmiddels betaald aan 2 lampjes en beide afgebroken. En heb ook geen zin om een andere cover meer te kopen, die ik nu heb bevalt me veel te goed. Nou, er zijn ergere dingen ,maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's balen van je belkin lampje, moet zelf ook toegeven dat ik nooit zoveel zin heb in die rompslompt van terugsturen.

Ik heb pas geleden hij de Libris boekhandel hier een leuk lampje gekocht, heet my really tiny booklight

http://www.megagadgets.nl/tiny-book-light.html

En dat ding geeft nog goed licht ook, verlicht echt het hele scherm. Was blij verrast. ..heeft zo'n paperclip achtig klemmetje dus je kan hem alleen gebruiken door hem op je cover te klemmen. Hij gaat op 3 van die knoopcel batterijtjes. En in allerlei leuke kleurtjes. Kostte mij net onder de 11 euro. Heb natuurlijk de roze genomen omdat mijn cover(s) ook roze zijn.

Oh da's mooi dat die plugin ook met de Touch werkt, ik dacht gelezen te hebben dat het met de Touch niet werkte, maar moet nog steeds dat topic eens helemaal doorlezen.

Ben net op een groep op facebook waar ik elke dag kom een uitdaging aangenomen. Mensen die mee willen doen gaan JB Robb's Naked in Death lezen en dan eind van de maand bespreken. Dus ook al ben ik nog steeds met Steve Jobs bezig ben ik nu ook met Naked in Death begonnen omdat ik fan van Nora Roberts ben en dus al een tijd nieuwschierig naar deze serie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben trouwens nog meer van die leuke uitdagingen..ga er nog aan 1 meedoen, dat is minstens 1 boek lezen wat echt buiten je comfort zone zit..wordt voor mij dus eigenlijk beetje Naked in Death (omdat ik meestal geen mystery boeken lees en de Hunger Games trilogie.

En ze hebben nog een uitdaging om alle letters van het alphabet te lezen, dus of titel, naam van auteur etc, maar dan het alfabet volgend. Maar weet niet of ik die ga doen, ben niet zo'n snelle lezer. :P

Trouwens heb vanavond wel voor het eerst even mijn kindle touch even moeten resetten, hij begon een beetje langzaam te worden..duurde lang voordat je vanuit slaapstand op het homescreen was, en ook als je bijvoorbeeld een boek in collectie wilde zetten duurde het even voordat hij geladen was. Heb even op internet gekeken en ze rade even een harde reset aan door de aan/uit knop even 20 seconde ingedrukt te houden. Daarna werkte hij weer perfect. Nu afwachten of het in de toekomst terug komt.

Maar verder tot nu toe geen klachten over de Kindle Touch..vindt het een heerlijk apparaat en ik mis echt de omsla knoppen niet, zoals ik eigenlijk verwacht had.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2012 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Amazon.de biedt nu ook de Kindle aan voor 99 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:14
O.D.Smolik schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:40:
Alleen voor Duitse klanten: Kein Kunde in Deutschland? Besuchen Sie Kindle auf Amazon.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:15:
Hij gaat op 3 van die knoopcel batterijtjes.
Klinkt interessant, heb je ook een goedkoop adres om straks batterijtjes bij te kopen? Die knoopcellen kosten hier namelijk 5 euro !! per stuk, slaat nergens op, maarja... misschien heb jij iets goedkopers gezien, ziet er verder intressant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:07:
[...]

Klinkt interessant, heb je ook een goedkoop adres om straks batterijtjes bij te kopen? Die knoopcellen kosten hier namelijk 5 euro !! per stuk, slaat nergens op, maarja... misschien heb jij iets goedkopers gezien, ziet er verder intressant uit.
5 euro? per stuk? Wow...
heb eens gegoogled en zie hier dit:
http://www.budgetland.nl/...10-st-dynamic-p-3417.html

Trouwens ze zien er beetje uit als de gehoorapparaat batterijen die ik vroeger voor mijn gehoor apparaten gebruikte en die kan je gewoon bij kruidvat etc kopen.

http://www.alles1euro.nl/Batterij-knoopcel-AG3-p-16177.html

Zo te zien zijn ze hier niet zo duur, moet ook nog eens hier in mijn woonplaats kijken, misschien toch eens voor de gein kijken of die batterijen voor gehoor apparaten hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O.D.Smolik schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 18:40:
Wat Laudor al zegt, als Nederlander kan je geen kindle appaten of kindle boeken kopen. Alleen Duitse klanten kunnen kindles in de duitse amazon shop kopen en kindle boeken. Als je het toch probeert wordt je vanzelf doorverwezen naar de US site.

Denk dat dat nog wel gaat veranderen zo rond de zomer als Amazon zijn Nederlandse site gaat openen, maar dan nog afwachten wat de prijs van de kindles dan wordt. En ik verwacht nog niet gelijk dat de Touch en Fire gereleased gaat worden. Ben ook bijvoorbeeld benieuwd wat de prijzen gaan worden voor kindle boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:13:
heb eens gegoogled en zie hier dit:
Ah, stom dat ik dat zelf niet gedaan heb. Kan ik mijn sneeuwpopje die op de pc staat (en van kleur veranderd als er batterijen inzitten die vol zijn) weer aan de praat krijgen.

Ik vond 15 euro (3 batterijen) nogal duur (sneeuwpop was een paar euro nieuw namelijk met batterijen erin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:57

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:23:
Nou, mijn belkin leeslampje is alweer afgebroken, baggerding zeg.

Twijfel wat of ik hem moet opsturen voor garantie, was wel 27 euro, maar dan krijg ik een andere en heb ik over 2 maanden weer het probleem.

Zonder die clip leest het er ook prima mee trouwens (gewoon tussen de hoes klemmen als je hem open hebt geklapt. Maar als je hem even weglegt verlies je dan het lampje, dat blijft dan niet zitten.

Wat een gezeur zeg... 52 euro inmiddels betaald aan 2 lampjes en beide afgebroken. En heb ook geen zin om een andere cover meer te kopen, die ik nu heb bevalt me veel te goed. Nou, er zijn ergere dingen ,maar toch...
Dat is wel heel erg vervelend zeg, helemaal als het al je 2e exemplaar is! Wellicht dat dit uitkomst bied, goedkoop en in alle soorten en maten.
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:07:
[...]

Als ik op de productpagina van het desbetreffende lampje kijk zie ik dat het om AG3 batterijen gaat.
Deze zou je onder andere hier goedkoop kunnen halen. $ 3.22 voor 100 stuks, je hebt ze daar ook vast per minder hoor. ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Perkouw op 04-01-2012 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perkouw schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:32:
Deze zou je onder andere hier goedkoop kunnen halen. $ 3.22 voor 100 stuks, je hebt ze daar ook vast per minder hoor. ;)
Er was hier laatst een tweaker die een hele doos daarvan had besteld, maar ze werkten allemaal niet echt goed. Ik had China dus maar even uit mijn hoofd gezet als plek om batterijen te kopen.

Verder mag ik van mijzelf niet meer op dealextreme kijken, wat is dat een foute site zeg, ik doe er veel te veel bizarre impulsaankopen, veel te gevaarlijk voor mijn creditcard (ik koop er heel soms wat, maar met het idee 1 ding te bestellen en vervolgens reken ik 30 dingen af) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:57

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:35:
[...]

Er was hier laatst een tweaker die een hele doos daarvan had besteld, maar ze werkten allemaal niet echt goed. Ik had China dus maar even uit mijn hoofd gezet als plek om batterijen te kopen.

Verder mag ik van mijzelf niet meer op dealextreme kijken, wat is dat een foute site zeg, ik doe er veel te veel bizarre impulsaankopen, veel te gevaarlijk voor mijn creditcard (ik koop er heel soms wat, maar met het idee 1 ding te bestellen en vervolgens reken ik 30 dingen af) :+
Ah dat is weer een hele andere ervaring dan die van mij, nu moet ik wel bekennen dat ik alleen ervaring heb gehad met de CR2032 batterijen daar maar deze werkte stuk voor stuk uitstekend. Ook per blister van 25 stuks of zelfs meer gekocht toen der tijd. En ach voor die $3,22 heb je gelijk 100 stuks, kleinere hoeveelheid kost vast helemaal niets meer daar dus in mijn ogen het proberen waard en het risico dat er af en toe wel eens wat minderen tussen zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:20
Even een paar e-reader noob vragen :)

- Is er ondertussen al bekend OF de kindle touch nog leverbaar wordt in Nederland ?

- Zijn er mensen op tweaker die hem via Ebay hebben besteld ? (Op zich genoeg betrouwbare verkopers te vinden , maar liever de garantie van Amazon natuurlijk)

- Zijn er tweakers die de Touch en baby kindle (4) hebben ? en die de non touch toch beter vinden werken ? (eigenlijk ga ik vooral lezen , maarja de extra opties en grotere accu kunnen natuurlijk geen kwaad.

Andere ideeën om op een veilige manier aan een kindle touch te komen zijn welkom , want het apparaat lijkt me perfect . En anders moet ik toch maar voor de Sony Prs T1 gaan , maar door alle start problemen niet zo vertrouwen in en ook de refresh bij elke bladzijde lijkt me vervelend.

edit :

@ hieronder : Dat hoop ik dan maar :) Nog 2 kleine vraagjes erbij dan :P

- Is de touch een beetje lekker vast te houden zonder dat je per ongeluk een pageturn doet ? Of kan dat tegenwoordig al uitgezet worden ?

- Is het menu nog steeds zo "lelijk" ? (persoonlijke mening) en niet zoals de meeste andere readers met mooie bookcover view ? In de reviews die ik heb gekeken zit het niet , maar misschien met een (toekomstige) update ?

edit 2 (na edit hieronder :) ) Die article view klinkt een beetje als de reader optie die ik bij mijn iphone krijg als ik nieuwsberichten lees op internet. Zal niet veel internetten denk ik op de reader. Tnx so far

[ Voor 30% gewijzigd door Beakzz op 06-01-2012 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dax123 komt je vast zo wel helpen , die heeft beide modellen.

Ik heb liever een non touch (maar ik basseer het op de ervaring met de sony 350 en dat is toch geen kindle). Touch voegt voor mij niks toe en hij is wat zwaarder en duurder en lastiger te krijgen, dus tja...

Verder heb ik ontdekt dat je bij het browsen (ik kijk weleens op wikipedia) je ook als je de hele pagina voor je hebt via de settings in een andere view kan kijken en dan krijg je van de website een soort boek, article view heet dat. Heel heel handig, dat ik dat niet eerder heb ontdekt.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2012 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:14

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Beakzz schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 18:30:
Andere ideeën om op een veilige manier aan een kindle touch te komen zijn welkom , want het apparaat lijkt me perfect . En anders moet ik toch maar voor de Sony Prs T1 gaan , maar door alle start problemen niet zo vertrouwen in en ook de refresh bij elke bladzijde lijkt me vervelend.
Er zijn meer goede alternatieven om te bekijken, zoals de Kobo Touch.

[ Voor 7% gewijzigd door SnoeiKoei op 06-01-2012 19:34 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beakzz schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 18:30:
Even een paar e-reader noob vragen :)

- Is er ondertussen al bekend OF de kindle touch nog leverbaar wordt in Nederland ?

- Zijn er mensen op tweaker die hem via Ebay hebben besteld ? (Op zich genoeg betrouwbare verkopers te vinden , maar liever de garantie van Amazon natuurlijk)

- Zijn er tweakers die de Touch en baby kindle (4) hebben ? en die de non touch toch beter vinden werken ? (eigenlijk ga ik vooral lezen , maarja de extra opties en grotere accu kunnen natuurlijk geen kwaad.

edit :

@ hieronder : Dat hoop ik dan maar :) Nog 2 kleine vraagjes erbij dan :P

- Is de touch een beetje lekker vast te houden zonder dat je per ongeluk een pageturn doet ? Of kan dat tegenwoordig al uitgezet worden ?

- Is het menu nog steeds zo "lelijk" ? (persoonlijke mening) en niet zoals de meeste andere readers met mooie bookcover view ? In de reviews die ik heb gekeken zit het niet , maar misschien met een (toekomstige) update ?

edit 2 (na edit hieronder :) ) Die article view klinkt een beetje als de reader optie die ik bij mijn iphone krijg als ik nieuwsberichten lees op internet. Zal niet veel internetten denk ik op de reader. Tnx so far
Okay hier ben ik...Ik heb alle kindles, van kindle keyboard tot basic kindle 4 tot de kindle touch. Om je vragen te beantwoorden.

Ik heb mijn kindle touch via http://www.easereader.nl/KINDLE gekocht. Hij is daar momenteel niet voorradig, levertijd 3 weken. Toen hij nog wel voorradig was had ik hem de volgende dag in huis.

Er is nog niets bekend of de Touch leverbaar voor Nederland wordt. Zal denk ik nog wel even duren. Geloof zelfs niet dat de Touch al leverbaar is voor duitsland of Engeland die beide al een Amazon winkel hebben.

Ik gebruik momenteel hoofdzakelijk mijn Touch. Hij werkt heerlijk, blz omslaan is een breeze door gewoon even te tappen. Swipen heb ik een hekel aan. Menu is gewoon nog tekst, geen covers. Zal denk ik ook nooit komen. Maar vindt het persoonlijk wel lekkerder werken. Met covers kan je veel minder zien in je lijst..en ik heb in de korte tijd dat ik de kindles heb al heel veel boeken gekocht, en dan vooral gratis. Heb alles in collecties staan en dat werkt lekker. Voor iedere maand een gratis collectie zodat ik weet wanneer ik het gekocht heb en als ik het na een jaar nog niet gelezen heb kan ik het zonder schuld gevoel opruimen omdat het toch gratis was. LOL want echt als je eenmaal een kindle hebt blijf je 1 clicken op die gratis boeken. Al probeer ik nu wel wat selectiever te worden.

Heb mijn Touch ook nog even naakt gebruikt, dus zonder cover..en moet zeggen hij was lekker om vast te houden. De Baby kindle/basic kindle vond ik daarvoor weer te klein om comfortabel naakt vast te houden. De Touch ligt lekker in de hand. Maar heb er nu toch wel weer een cover omheen zitten omdat ik dat toch even comfortabeler vindt lezen plus dat ik die extra bescherming toch wel wat lekkerder vindt. Per ongeluk page turns maken valt op zich wel mee, de rand is redelijk breed. Maar het kan wel eens gebeuren natuurlijk. Maar ik heb het nog niet veel gehad.

De TTS heb ik nog niet veel gebruikt, wel wat uitgeprobeerd natuurlijk maar die moet je denk ik hoofdzakelijk met kop telefoon gebruiken want het klinkt redelijk zacht. Maar ben slechthorend dus misschien voor een goedhorend persoon is het te doen. Maar zelf vindt ik dat tts nooit zo klinken.

Typen op de Touch gaat lekker. dat ik begon met mijn collecties erop zetten vond ik dat toch wel even lekkerder werken dan op de basic kindle waar je echt met je 5 wegs toets over het toetsenbord moet om alle letters te typen.

Anyway ik ben tevreden met mijn Touch. Heb nog maar 1x een harde reset hoeven te doen omdat hij wat langzaam werd, maar sindsdien werkt hij weer heerlijk. En het aanbod van gratis boeken is gewoon fantastisch.

Wat Snoeikoei zegt kan je eventueel ook naar de Kobo Touch kijken die kan ook epub aan, tenzij je echt gebruik wil maken van de Amazon winkel en al zijn aanbod. Weet niet in hoeverre de kobo winkel gratis boeken aanbied, wel heb ik gezien dat je bij kobo nu ook eindelijk via paypal kan betalen dus hoef je niet perse een credit card te hebben om daar e-boeken te kopen. Amazon heeft elke dag zeer veel nieuw aanbod van gratis boeken, plus dan nog de boeken die in prijs verlaagd worden. Zo heb ik al eergister een boeken box van 5 boeken kunnen kopen voor $ 4,59 ($1.99 in Amerika). (had eerst het volle pond betaald, de dag ervoor maar mijn geld terug gevraagd toen de volgende dag ineens de box in prijs verlaagd werd, en kindle klantenservice heeft me netjes mijn geld terug gegeven zodat ik de goedkopere versie kon kopen.) En zo heb ik ook de The Hunger Trilogy voor 7 dollar nog wat kunnen kopen omdat amazon vergissing in de prijs begaan had. Normaal kost 1 deel van die serie al zowat 7 dollar.

Dat zijn denk ik ook dingen die je kan overwegen..Amazon heeft denk ik nog steeds het grootste aanbod van gratis en goedkope boeken en als je van plan bent Engels te lezen is dat denk ik dan een van de beste keuzes.

Maar moet zeggen van de Kobo touch vindt ik dat reading life wel weer heel leuk. Zou willen dat ze dat op de kindle zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2012 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, kindle even geupdate en nu eens goed. 1137 Boeken erop in 13 categorietjes en nog 511 MB ruimte vrij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL Jij kan voorlopig vooruit. Heb zoveel boeken gelukkig nog niet. Ik zit momenteel op 83 boeken waarvan 62 gratis en voor niks.

9 categorieen. Hou het simple, maak voor iedere maand een gratis collectie zodat ik precies zie wat ik in welke maand gekocht heb. Zitten er boeken tussen die ik volgend jaar rond die tijd nog niet gelezen heb kan ik overwegen die er af te gooien omdat ze toch gratis waren.

Heb dan ook voor iedere maand een betaalde collectie zodat ik die goed uit elkaar kan houden en voor series of bepaalde auteurs dan nog een collectie. Zo heb ik een High Heels Mystery collectie omdat ik daar nu alle boeken van gekocht heb en een In Death series collectie omdat ik van plan ben die als het even lukt allemaal te lezen (niet achter elkaar denk ik want dat zijn zo'n 40 boeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:20
Bedankt voor je uitgebreide verhaal. Na dit verhaal weet ik iig dat de baby kindle niks voor mij is :)
"Jammer" dat de persoon boven je me dan weer op de Kobo wijst die eigenlijk ook doet wat ik nodig heb, goede firmware ondersteuning heeft en ook nog eens voor een schappelijk prijsje in Nederland te verkrijgen is.

Heel het topic nieuwe kindle gelezen , het topic van de sony , kindle vs sony en het ereader ervaringstopic en nog ben ik er niet uit :) Heb trouwens nog nooit zoveel gelezen in 2 dagen :)

Nou nog maar even wat filmpjes checken van de Kobo en kindle touch , want de Sony staat me gewoon niet aan eigenlijk. En of de Amazone store een voordeel is voor mij weet ik ook nog niet aangezien ik nu gewoon 90 % van mijn dode bomen boeken lees in het nederlands (heel tweakers onwaardig natuurlijk ;) ) , maar het zal wel snel genoeg wennen als je het vaker doet.

Hoe dan ook bedankt voor het helpen bij deze lange zoektocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beakzz schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 21:36:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide verhaal. Na dit verhaal weet ik iig dat de baby kindle niks voor mij is :)
"Jammer" dat de persoon boven je me dan weer op de Kobo wijst die eigenlijk ook doet wat ik nodig heb, goede firmware ondersteuning heeft en ook nog eens voor een schappelijk prijsje in Nederland te verkrijgen is.

Heel het topic nieuwe kindle gelezen , het topic van de sony , kindle vs sony en het ereader ervaringstopic en nog ben ik er niet uit :) Heb trouwens nog nooit zoveel gelezen in 2 dagen :)

Nou nog maar even wat filmpjes checken van de Kobo en kindle touch , want de Sony staat me gewoon niet aan eigenlijk. En of de Amazone store een voordeel is voor mij weet ik ook nog niet aangezien ik nu gewoon 90 % van mijn dode bomen boeken lees in het nederlands (heel tweakers onwaardig natuurlijk ;) ) , maar het zal wel snel genoeg wennen als je het vaker doet.

Hoe dan ook bedankt voor het helpen bij deze lange zoektocht :+
Als je veel Nederlands leest is de Kobo Touch denk ik ook wel aan te raden, ziet er goed uit en ondersteund epub. En Kobo store krijgt ook steeds meer Nederlandse boeken en je kan er met paypal betalen die aan je bankrekening gekoppeld is. Het is dat ik mijn kindles heb en bij amazon kopen zo leuk vindt vooral door het grote aanbod van gratis boeken en goedkope boeken, anders zou ik ook zeker voor de kobo touch gaan.

En omdat het epub ondersteunt kan je natuurlijk ook gewoon je boeken bij bol.com kopen of andere online nederlande e-boek winkel.

Ik lees eigenlijk helemaal geen Nederlands meer maar heb nog wel wat dode boom boeken liggen die ik nog moet lezen, maar vindt tegenwoordig een boek vasthouden, ook al is het een kleine paperback echt oncomfortabel. LOL Probeer dan ook mezelf af te leren om papieren boeken te kopen.

Kan je zeker aanraden even op youtube naar gebruikers filmpjes te kijken dat doe ik ook vaak als ik me orienteer voor iets. Heb dat bijvoorbeeld ook met mijn kindles gedaan. Kobo heb ik toen niet gekozen omdat het hele ADE gebeuren me tegen begon te staan en tja met kindle heb ik gewoon het voordeel dat ik mijn apparaat niet aan mijn computer vast hoef te koppelen om mijn boeken erop te zetten. Alleen als het boeken zijn die ik ergens anders gekocht heb en omgezet naar mobi. Maar amazon heeft het voordeel van draadloos overzetten. Ik koop met 1 klik een boek en binnen een paar seconde staat het op mijn apparaat.
En als ik op mijn iPhone wil lezen, pikt mijn kindle weer op waar ik gebleven ben als ik daarop weer verder wil lezen, en vise versa. Dat waren zo'n beetje voor mij de belangrijkste motieven om voor kindle te gaan. Gebruikes gemak bovenal.

Enige reden waarom ik nu nog een kobo zou overwegen zou voor dat readers life zijn wat me wel leuk lijkt.

Succes met je zoektocht en laat ons nog eens weten wat je uiteindelijk gekozen hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een goede site om te vergelijken:

http://www.mobileread.com/

Probleem is wel dat je dan weer veel andere leuke ereaders en hoesjes etc. ziet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Ik ben aan het denken om ook eentje te kopen. Nu zie ik dat een kindle op de site van amazon 109 dollar kost, omgerekend zo'n 85 euro. Wat komt er nog bij van kosten om het tot hier te krijgen? en Kan je met een gewone bankoverschrijving betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

jbbrans

Tarkin schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:55:
Ik ben aan het denken om ook eentje te kopen. Nu zie ik dat een kindle op de site van amazon 109 dollar kost, omgerekend zo'n 85 euro. Wat komt er nog bij van kosten om het tot hier te krijgen? en Kan je met een gewone bankoverschrijving betalen?
Ik was totaal zo'n €116 kwijt en je hebt volgens mij een creditcard nodig om te betalen. Kan me zo 1-2-3 niet een andere betalings vorm herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Er komen nog verzendkosten bij, en BTW (over de kosten van het apparaat + verzendkosten). Verzendkosten waren dacht ik 30 dollar. Ik weet het totaalbedrag niet meer, maar het is ook niet zo relevant want toen ik de mijne kocht was hij nog een stuk duurder :)

Je kan alleen met credit card betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbbrans schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:50:
[...]

Ik was totaal zo'n €116 kwijt en je hebt volgens mij een creditcard nodig om te betalen. Kan me zo 1-2-3 niet een andere betalings vorm herinneren.
Ik was meen ik 130 kwijt? Of was het nu 115? Nouja, ik weet het niet meer. Je krijgt na verloop van tijd nog een difinitieve afrekening (wat geld terug). Ik kreeg 0,39 cent terug omdat ik teveel belasting had betaald.

Ik heb tussen de 1200 en 1500 boeken erop gezet, nadeel van mijn Kindle is nu wel dat hij al een paar dagen bezig is alles te indexeren (hij doorleest zeg maar alle boeken om de search opties straks optimaal te gebruiken), maar dit heeft wel tot gevolg dat ik elke dag moet opladen. Hopelijk is hij vandaag daarmee klaar, dat hele indexeren hoeft van mij niet zo (maar je kan het niet uitschakelen).

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarkin, bij Amazon.com kan je alleen met credit card betalen. Dat geldt voor het apparaat en ook de content dus de kindle boeken. Heb je geen credit card dan kan je dat denk ik omzeilen door gewoon een pre-paid credit card oftewel debit card te kopen, bijvoorbeeld de https://www.3vcash.nl/
Heb die nog niet geprobeerd of die werkt op amazon, maar zou denk ik gewoon moeten kunnen. Dan kan je bijvoorbeeld gewoon van dat tegoed van die creditcard een Amazon Gift Card kopen en dat dan gebruiken als betalingsvorm.

Ik was in totaal in dollars 154.68 kwijt. 109 dollar voor het apparaat, shipping and handling $20.98, import fees deposit $24.70 komt dus op $154.68 wat op euro uitkomt met de huidige koers van rond de 121 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een creditcard via de bank regelen lukt waarschijnlijk ook wel, in iedergeval als je werkt of een student bent. Dat is voor toekomstig gebruik wel zo handig.

Zou wel fijn zijn als je net als bij wat andere grotere Amerikaanse winkels zoals steam nu ook bij Amazon met ideal kan gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Nu online
Creditcard heb ik nu nog geen zin in. Maar de papa waar ik nog mee samenwoon heeft er wel eentje. Eens zien wat ik kan regelen. Ik ga het sowieso toch nog afwachten tot het einde van de maand. Indien er nog geld over is, dan komt er eentje, indien niet dan zal het wachten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Tarkin schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:47:
Creditcard heb ik nu nog geen zin in. Maar de papa waar ik nog mee samenwoon heeft er wel eentje. Eens zien wat ik kan regelen. Ik ga het sowieso toch nog afwachten tot het einde van de maand. Indien er nog geld over is, dan komt er eentje, indien niet dan zal het wachten worden.
Als je ooit in Duitsland komt, kan je ze daar ook in de winkel krijgen vermoed ik. Hier (Ierland) liggen ze ook gewoon in de schappen bij de Currys/Dixons, PC World en zelfs de Tesco (grote supermarktketen). Hetzelfde geldt voor Engeland. Dus als je daar binnenkort toch bent kan je er gewoon een mee nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Nu online
GekkePrutser schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 13:59:
[...]

Als je ooit in Duitsland komt, kan je ze daar ook in de winkel krijgen vermoed ik. Hier (Ierland) liggen ze ook gewoon in de schappen bij de Currys/Dixons, PC World en zelfs de Tesco (grote supermarktketen). Hetzelfde geldt voor Engeland. Dus als je daar binnenkort toch bent kan je er gewoon een mee nemen.
In welke duitse winkels liggen ze dan? Een klein roadtripje naar DE is altijd leuk natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Tarkin schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:00:
[...]
In welke duitse winkels liggen ze dan? Een klein roadtripje naar DE is altijd leuk natuurlijk :)
In Duitsland weet ik het niet, sorry, daar kom ik nooit. Maar aangezien ze in Ierland en Engeland in zo veel winkels liggen (met heel veel reclame er omheen), neem ik aan dat ze in Duitsland ook wel in de winkel verkocht worden, omdat ze daar ook een eigen Amazon kantoor hebben.

Vandaar dat ik ook zei 'vermoed ik'. Maar misschien is het wel niet zo, inderdaad. Ik heb even op google gekeken en er niets over gevonden. Ik dacht dat ze het daar wel zouden doen omdat ze het hier nogal fors aanpakken.

[ Voor 22% gewijzigd door GekkePrutser op 11-01-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tip, misschien handig voor sommige mensen hier. Ik heb zelf mijn Kindle besteld bij Easereader in Wijchen hij was 129 euro. Misschien is het net wat goedkoper als je hem bij Amazon (US) besteld maar nu kan ik gewoon terecht bij een Nederlands bedrijf als er iets mis is. Kreeg er ook nog een leeslampje bij.

Overigens heel positief over de Kindle, heb nog nooit een e-reader gehad en ook nog nooit een e-ink scherm gezien maar het werkt echt perfect.

/edit
Ik bedoel de normale kindle niet de touch. Dan is het misschien wel de moeite waard om hem in Amerika te bestellen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:06:
Een tip, misschien handig voor sommige mensen hier. Ik heb zelf mijn Kindle besteld bij Easereader in Wijchen hij was 129 euro. Misschien is het net wat goedkoper als je hem bij Amazon (US) besteld maar nu kan ik gewoon terecht bij een Nederlands bedrijf als er iets mis is. Kreeg er ook nog een leeslampje bij.

Overigens heel positief over de Kindle, heb nog nooit een e-reader gehad en ook nog nooit een e-ink scherm gezien maar het werkt echt perfect.

/edit
Ik bedoel de normale kindle niet de touch. Dan is het misschien wel de moeite waard om hem in Amerika te bestellen.
Hmm ik ben Belg, dus een belgische winkel zou ook altijd handig zijn natuurlijk. Helaas ken ik er geen enkele (en bij het opzoeken kwam er ook niks naar boven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarkin schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:20:
[...]

Hmm ik ben Belg, dus een belgische winkel zou ook altijd handig zijn natuurlijk. Helaas ken ik er geen enkele (en bij het opzoeken kwam er ook niks naar boven)
http://tweakers.net/shopreview/8445/eas-e-reader.html

Dit is het bedrijf, ze leveren blijkbaar ook in België maar dan kost het je wel 4,50 extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Nu online
Hmm ideaal. Ik houd het in het achterhoofd tot ong de 25e. Tegen dan weet ik wel of ik iets extra kan uitgeven of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:06:
maar nu kan ik gewoon terecht bij een Nederlands bedrijf als er iets mis is.
Dat is in het geval van de Kindle juist een nadeel. De klantenservice van Amazon is zo extreem goed, dat krijg je nooit bij een Nederlands bedrijf.

Stel, je leest met je ereader in bed, je valt in slaap en je laat hem vallen. De volgende ochtend word je wakker en stap je met je slaperige hoofd op je ereader en hij breekt in 2 stukken. Dan mail / bel je Amazon en je krijgt een nieuwe 8)7

3 keer raden hoe Dixons (paar jaar terug) reageerde toen ik daar een ereader heenbracht met een gebroken schermpje, had ik maar een extra verzekering moeten afsluiten :X

Maar als je geen creditcard hebt een prima idee.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:45:
[...]

Dat is in het geval van de Kindle juist een nadeel. De klantenservice van Amazon is zo extreem goed, dat krijg je nooit bij een Nederlands bedrijf.

Stel, je leest met je ereader in bed, je valt in slaap en je laat hem vallen. De volgende ochtend word je wakker en stap je met je slaperige hoofd op je ereader en hij breekt in 2 stukken. Dan mail / bel je Amazon en je krijgt een nieuwe 8)7

3 keer raden hoe Dixons (paar jaar terug) reageerde toen ik daar een ereader heenbracht met een gebroken schermpje, had ik maar een extra verzekering moeten afsluiten :X

Maar als je geen creditcard hebt een prima idee.
Dat klopt dan weer wel. Je hoort alleen maar goede verhalen over de Amazon klantenservice, ik denk dat ik daar alsnog terecht kan mocht er iets gebeuren. Maar ik heb inderdaad geen creditcard en zoiets als 3Vcash is een goede optie maar dan ben ik daar bezig dan weer bij Amazon. Ik heb maar voor de makkelijke (luie) manier gekozen en misschien iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Nu online
Nog een vraagje,

Ik heb van een oom een hele verzameling strips gekregen (in pdf). Kan je dat ook goed lezen op een kindle? zou best wel handig zijn aangezien dat fysiek veel meer plaats inneemt dan boeken!

edit: OK thankx

[ Voor 4% gewijzigd door Tarkin op 11-01-2012 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, dat valt wel mee, volgens mij een tientje en ik meen dat je zei dat er een lampje bijzat, dus dat is amper verschil. En die site is zeker een tip voor anderen, zie de touch versie er namelijk ook staan die men hier weleens zoekt.
Tarkin schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:47:
Nog een vraagje,

Ik heb van een oom een hele verzameling strips gekregen (in pdf). Kan je dat ook goed lezen op een kindle? zou best wel handig zijn aangezien dat fysiek veel meer plaats inneemt dan boeken!
Nou, heel fijn krijg ik het niet voor elkaar, maar ik heb strips in .cbr formaat en zet die met calibre naar mobi om. Misschien dat dat niet zo fijn is.

Ik heb zelf moeite met het lezen van die lettertjes in strips. Ik kan thuis wel even een pdf proberen. Ik zal even zoeken naar een strip in pdf formaat straks en een filmpje maken als ik tijd heb zodat je het kan zien. Ik denk dat dat wel lukt straks.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-09 08:15
Het schijnt dat je strips ook in .jpeg formaat op je kindle kunt zetten.
Of dat een beetje soepel werkt weet ik niet. PDF vind ik in ieder geval tegenvallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ben ik er helaas niet meer aan toegekomen. Vandaag ben ik wat eerder thuis en dan zijn de kids nog bij de oppas, dan ga ik het uitvoeren.

Ik zal gelijk even naar die jpg's kijken voor je.

Ik lees zelf ook strips, dus dat zou wel mooi zijn als ik daarvoor een goede oplossing kan vinden, want strips staan genoeg online, dus leuke aanvulling voor de Kindle.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Nu online
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Welke versies zijn nu wel en welke zijn nu niet te bestellen op Amazon? Klopt de OP nog maw?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Peter_Aragorn schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:09:
Welke versies zijn nu wel en welke zijn nu niet te bestellen op Amazon? Klopt de OP nog maw?
Je kan nog steeds alleen de NoTouch bestellen in/naar Europa. En de Kindle Keyboard met 3G (eigenlijk de oude Kindle 3 met 3G).

De Touch en Fire zijn dus nog steeds niet te bestellen vanuit Amazon zelf. Zelfs niet in Engeland of Duitsland, waar Amazon zelf een site heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ben bezig met het bekijken van strips erop en dat loopt niet lekker.

JPG bestanden werkt misschien, maar als ik ze in een mapje stopt kan ik ze niet benaderen. Een andere manier is niet fijn, een stripboek heeft snel 100 jpg'tjes en als ik die niet in mappen kan stoppen kan ik er niet lekker mee werkn.

Een pdf lezen werkt ook niet fijn.

En heb een cbr bestand omgezet naar mobi, maar dan is het ook niet meer lekker leesbaar.

Kortom, voor strips heb je niks aan de Kindle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:39

Denko

|{ing Øf ßlitz

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 16:37:
Nou, ben bezig met het bekijken van strips erop en dat loopt niet lekker.

JPG bestanden werkt misschien, maar als ik ze in een mapje stopt kan ik ze niet benaderen. Een andere manier is niet fijn, een stripboek heeft snel 100 jpg'tjes en als ik die niet in mappen kan stoppen kan ik er niet lekker mee werkn.

Een pdf lezen werkt ook niet fijn.

En heb een cbr bestand omgezet naar mobi, maar dan is het ook niet meer lekker leesbaar.

Kortom, voor strips heb je niks aan de Kindle.
Heb je al geprobeerd al die jpeg's van die ene strip in een zip te doen en die zip te hernoemen naar .cbr?

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat werkt is een .cbr hernoemen naar .zip en dan ziet hij het kennelijk als een manga. Maar dat werkt weer niet altijd, soms wel en soms niet en ik begrijp niet waarom. De ene keer komt de zip in de lijst te staan en de andere keer niet en soms krijg ik de melding dat er geen jpg's in de zip zitten en dat is dan wel het geval.

De strip de donkere toren is niet te lezen, die is veel te donker (het origineel zeg maar). Ik houd er maar mee op, na een uur prullen werkt het niet en ik word er alleen maar agressief van. Strips kan je beter lezen op de ipad, dat werkt echt zoals het moet.

Edit: nog wel dit net gevonden:
http://www.howtogeek.com/...ollection-for-the-kindle/

Ga ik nog even proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Nu online
Hmm spijtig dat het niet zo heel goed werkt. Anyway, ik ben toch maar al eens aan het kijken naar verschillende boeken om te lezen tegen het einde van de maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, op deze site staat dat het moet werken:

http://www.howtogeek.com/...ollection-for-the-kindle/

Ik krijg het ook zo heel goed aan de praat, maar ik kan niet zoomen met mijn kindle?
Als iemand weet hoe je kan zoomen als je een plaatje bekijkt, dan hoor ik het graag. Een letter indrukken werkt niet bij de kindle 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Nu online
is het niet ergens een instelling ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarkin schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 17:34:
is het niet ergens een instelling ofzo?
Nee, althans ik kom er niet achter. Je kan met het vierkantje wat bewegen ,maar niet zoomen.

Ik heb deze opties:

enable / disable dithering
achor to top right
enable full screen mode
use partial refresh
enable pan to next page

maar wat ik ook kies, inzoomen kan niet goed en een hele strippagina en als ik rotation kies om het scherm te draaien is de afbeelding niet in de breedte, maar in de lengte passend en is het nog kleiner...

Ik heb een video van een andere kindle 4 bezitter gevonden:

YouTube: Mangle Demo

daar is de tekst ook al zo klein. En dat is nog een strip die niet in het Europese formaat is zeg maar (A4).
Ik moet er wat verder induiken, maar moet nu koken hier.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik ben nog even wat verder.

Via deze link:
https://github.com/proDOOMman/Mangle/downloads

kan je andere versies vinden. Ik heb nu versie 4.2.3 en die heeft meer opties.
Alleen krijg ik hem nog niet lekker. Het probleem is gewoon dat ik niet kan zoomen. Hij maakt gewoon van een A4 strip een kleinere versie die op het A5 scherm van de Kindle past, maar dan zijn veel teksten gewoon zonder vergrootglas niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Nu online
Damn, ik had gehoopt dat je misschien de strips in 2 kon snijden (als het ware een dubbel zo dik stripboek, maar dan in A5) en dan in landscape modus je strips bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarkin schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 17:58:
Damn, ik had gehoopt dat je misschien de strips in 2 kon snijden (als het ware een dubbel zo dik stripboek, maar dan in A5) en dan in landscape modus je strips bekijken.
Ja, dat kan wel, ik ben alleen ff kwijt met welke tool dat moest. Maar ik krijg het wel voor elkaar.

Ben al wat verder:
http://www.mobileread.com...ghlight=image+zoom&page=3

Kennelijk is de image viewer nog wat matig, ze verwachten een betere versie met zoom (ooit...)

Ik zet nu een cbr om naar pdf, even zien wat dat doet.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, sorry voor de vele updates hier van mijn kant, maar ik heb het werkende en goed ook _/-\o_

Er is eigenlijk maar 1 manier om het momenteel goed te doen (totdat amazon een update uitbrengt voor de image viewer):

Converteer met behulp van Calibre de .cbr bestanden naar .pdf en roteer dan het scherm tijdens het lezen en kies de optie bij zoomen "fit-to-width" en dan gaat het prima, omslaan gaat ook 3 keer zo snel als bij een .mobi boek.

Nou, het werkt dus prima en ik ga vanavond wat strips lezen, heb wel maar 100 mb vrij op mijn kindle door mijn boekencollectie die ik erop gezet heb, maar dat is wel genoeg voor een stuk of 10 a 15 strips in pdf formaat denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Nu online
Hmm de updates zijn geen probleem. Ik moet zeggen dat ik je wel bewonder dat je zoveel tijd erinsteekt omdat ik het even laat vallen:) Kudo's daarvoor!

Het is misschien een idee om het in de SP te zetten aangezien dit best wel handig is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook 2 kindles besteld bij http://www.easereader.nl/
Ben ooit begonnen met de kindle keyboard, was ongeduldig en had geen zin om 5 dagen te wachten op de reader dus bij Eas-E-reader besteld, gelijk de volgende dag in huis.

En dus eind vorig jaar de kindle touch omdat die niet vanuit Amerika verscheept wordt en je hem ook niet bij de Duitse of Engelse Amazon shop kan bestellen.

Je hebt officieel bij Eas-E-reader garantie maar van wat ik gehoord heb, kan je zelfs als je hem niet bij Amazon direct gekocht heb gewoon bij hun klantenservice terecht mocht er wat zijn. Nou weet ik het niet met de Touch omdat die niet op de Europese markt nog is..misschien doen ze dan wel moeilijk maar heb dat gelukkig niet niet uit hoeven proberen.

heb wel op boeken en bestel gebied al heel goede ervaringen met Amazon klantenservice. 1e was dat een order gewoon foetsie was van mijn open order gedeelte..maar geld werd wel van mijn gift card getrokken. Live chat met kindle klantenservice (zorg altijd dat je deze krijgt want die is beter dan amazon klantenservice) en technische dienst zou er naar kijken want was waarschijnlijk site glitch...volgende dag stond mijn geld weer op mijn gift card balans.

Dan had ik pas geleden dat ik een kindle boeken box gekocht had voor volle prijs $13,79..en de volgende dag was hij ineens $4,59. Ik weer live chat want wilde toch wel kijken of ik niet mijn geld terug kon krijgen zodat ik hem voor de aanbieding prijs weer kon kopen. En yup, gewoon mijn geld terug gekregen zodat ik de goedkopere versie weer kon kopen.

En wat je tegenwoordig ook kan wat ik mooi vindt, als je per ongeluk een boek gekocht heb, kan je nu in je archives op knopje drukken met action en dan zie je daar "return for refund" staan. Heb ik ook al gebruik van gemaakt toen ik per ongeluk door te snel klikken een boek kocht wat ik dacht dat gratis was maar 5 dollar nog wat bleek te kosten. (stomme prime gedoe). En binnen een paar seconde was het boek verwijderd en had ik mijn geld ook weer terug.

Dus tot nu toe ben ik zeer tevreden met Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Laatst online: 27-09 08:15
Amazon heeft blijkbaar software uitgebracht om het versturen van bestanden naar je Kindle te vergemakkelijken: http://www.engadget.com/2...end-stuff-to-your-kindle/

Alleen voor de PC helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:36
Handig! Mac ondersteuning is onderweg.
“Send to Kindle” is available for free download at www.amazon.com/sendtokindle. Support for Mac is coming soon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Hebben jullie ook wel eens dat PDFs die in Calibre worden geconverteerd naar MOBI niet helemaal goed uitkomen op de Kindle? Het zijn dan vooral de opmaak en paginanummers die dan bijv. midden door de pagina gaan lopen. Blijkbaar gaat er dan ergens iets fout bij de conversie. Zijn er nog ergens instellingen die daarvoor aangepast moeten worden? Output formaat staat bij mij standaard al op "Kindle".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarkin schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 19:24:
Hmm de updates zijn geen probleem. Ik moet zeggen dat ik je wel bewonder dat je zoveel tijd erinsteekt omdat ik het even laat vallen:) Kudo's daarvoor!
Nou, ik vind strips lezen zelf ook erg leuk, dus het was eigenlijk ook heel veel eigenbelang ;)

Als je in PDF een strip leest die je ingezoomt hebt, dan kan je door steeds links op het vierkantje te klikken de strip links en rechts tegen de kantlijn uitlijnen, klinkt wat vaag, maar dat leest erg goed.

Alleen nu vind ik het wel jammer dat hij zwart wit is, maarja, je kan niet alles hebben. En met de strips erbij is het een nog beter apparaat geworden, ik zou het heel erg vinden als ik hem nu zou moeten missen, heb hem toch wel 3 uur per dag in mijn handen.
tehsojiro schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:24:
Hebben jullie ook wel eens dat PDFs die in Calibre worden geconverteerd naar MOBI niet helemaal goed uitkomen op de Kindle? Het zijn dan vooral de opmaak en paginanummers die dan bijv. midden door de pagina gaan lopen. Blijkbaar gaat er dan ergens iets fout bij de conversie. Zijn er nog ergens instellingen die daarvoor aangepast moeten worden? Output formaat staat bij mij standaard al op "Kindle".
PDF omzetten naar een ander formaat werkt nooit lekker. Dat kan je niet echt aanpassen of je moet met Adobe Professional aan het werk en dan kost je erg veel tijd is mijn ervaring. Ik heb het voor het werk eens bekeken en het was 7 uur werk voor een boek van 80 pagina's. Dus tja, ik vond het niet opwegen tegen de tijd zeg maar.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een waarschuwing: gooi niet teveel boeken op je kindle. Ik had er 1200 opgezet, maar dat ding begon elke dag te klagen dat het memory vol was. Nu heb ik alle boeken verwijderd en ben 800 MB opslag kwijt :X

Nu dus maar een factory reset zodat ik weer mijn opslag terug heb en ik ga er nu maar een stuk of 30 boeken opzetten en niet meer. Dat ding kan het niet echt aan, zeker omdat hij besluit alle boeken te indexeren voor de zoekopties waardoor ook elke keer je accu bijna leeg is als je wilt gaan lezen.

edit: ah, dat werkt , mooi. Heb alles weer terug aan geheugen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2012 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL Ik zou niet weten wat ik met 1200 boeken zou moeten doen. :P Al moet ik zeggen als ik zo doorga met 1-clicken ik er voor hetzelfde geld ook zo aan zit..en dan moet ik toch mijn andere kindle's ook maar in gaan schakelen als opslag. De laatste dagen weer een paar freebies gedownload en net een 4 boeken box voor $1.99 gekocht, Samantha Moon.
. Niet eens echt mijn genre maar ik merk met de kindle dat ik alles wil proberen. Van Steve Jobs lezen komt momenteel ook niets want lees momenteel Naked in Death van JD Robb voor een soort van boekenclubje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens ook een 4 boeken box gratis gekocht vandaag. Scott Nicholson Library, Vol. 4 (Boxed Set)
Moet zeggen heb nog nooit zoveel boeken gekocht als sinds ik mijn kindle heb. Nu alleen nog lezen. LOL En dat doe ik nog steeds te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hoi :)

Net heb ik via EasEReader.nl een Kindle Touch (zonder reclame*) besteld. Aangezien de normale Kindle via Amazon.com zelf met 120 euro nauwelijks goedkoper is dan EasEreader na alle bijkomende kosten, ga ik ervan uit dat de prijs van 169 wel OK is.

In het verleden heb ik al een e-reader gehad. (Samen met de originele cover kwam dat apparaat op 425 euro...) Die heb ik destijds met veel verlies verkocht omdat ik me er niet overheen kon zetten dat het geen echt boek was; technisch gezien was het een prima apparaat. Het formaat en gewicht waren vergelijkbaar met de Baby Kindle van nu. Het grootste nadeel was destijds dat er niet veel eBooks te krijgen waren (ook niet illegaal), en dat programma's zoals Calibre nog maar nauwelijks bestonden en vrij brak waren.

4 jaar verder... nieuwe e-readers, nieuwe kansen.

Ik lees veel PDF's op mijn Samsung Galaxy Tab 10.1. Daarvoor gebruik ik "tap to turn" onder Repligo Reader, in plaats van swipen, en het tablet heeft natuurlijk een touchscreen. Ik ben die manier van navigeren dus wel (allang) gewend. De batterijduur is met 10 uur echter niet heel lang (voor een e-reader dan), en het scherm is vermoeiender dan papier... blabla, jullie kennen het allemaal wel.

Omdat ik de 5-puntsnavigatie van de Bookeen CyBook destijds niet echt prettig vond, nu al een touchscreen gewend ben en eigenlijk ook niet van plan ben om de Kindle op een specifieke manier vast te moeten houden om de "Vooruit"-knop in te kunnen drukken (zoals met de Cybook ook nodig was), ben ik maar direct voor de Touch-versie gegaan.

Ondertussen heb ik 35 gratis boeken gevonden die ik wil lezen. Het zijn oude werken, die me zo "on top of my head" te binnen schoten die ik altijd al wilde lezen maar waar ik nooit aan toe ben gekomen. Aangezien de Kindle 170 euro kost, zou ik voor die boeken dus 4.86 euro betalen, mocht ik nooit meer iets anders met het apparaat doen dan die 35 boeken lezen. Dat vind ik op zich een goede deal. Tegenwoordig betaal ik voor een pocket ook 5-10 euro afhankelijk van waar ik het koop en wanneer het is gereleased.

Wat ik heb gemerkt is dat de kwaliteit van de pockets achteruit aan het gaan is: het papier wordt slechter, de letters worden kleiner, en de druk wordt minder goed. Tevens zijn de pockets minder goed gebonden dan vroeger: sommigen mag je echt maar "half" open maken omdat de rug anders overbreekt. Een e-reader lost die problemen op; vooral de lettervergroting is handig (wat de Cybook ook al kon), aangezien ik met -10 zwaar bijziende ben, en daarom het liefst zonder bril lees.

Ik ga alvast die 35 gratis boeken "kopen", en hopen dat het apparaat dinsdag in huis is.

Ik zal er wel uitkomen wat betreft het op de computer krijgen van de Amazon-boeken en het verwijderen van de DRM. (Ik wil per se een eigen, off-line backup hebben van alles wat ik digitaal koop, ook al moet ik daarvoor niet geheel legale dingen doen zoals kopieerbeveilgingen verwijderen.) Andersom zal ook wel gaan. Calibre is al geïnstalleerd.

Iedereen is van harte bedankt voor de tips in dit topic.

Ik heb alleen één vraag:
Kan ik eBooks die niet uit de Kindle-store komen, maar uit bijvoorbeeld Project Gutenberg, ook in mijn "Manage My Kindle" pagina krijgen? Ik bedoel dan niet onder "Personal Documents" via het Kindle mail-adres, maar in de categorie "Books"?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Nu maar hopen dat ik me deze keer wel eroverheen kan zetten dat het geen "echt" boek is.

offtopic:
*Ik heb een pesthekel aan reclame, in een dergelijke mate dat bij mijn (Android)-telefoons en tablets "rootbaarheid" een aanschafvereiste is, zodat ik AdFree kan installeren. Apps met advertenties installeer ik per definitie niet. Ik zou zelfs voor de Kindle Touch zonder ads zijn gegaan als het verschil nog groter was geweest dan 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@katsunami..leuk dat je nu ook voor de touch gaat, zie dat ze nu ook die zonder reclame hebben. Ik zelf heb de touch met reclame, was toen het enige verkrijgbaren bij Eas-E-Reader. Maar de reclame stoort me niet, enige jammere is dat ik geen gebruik kan maken van de special offers, want soms zitten er best leuke tussen.

Over je vraag. Nee bij mijn weten kan je boeken die je niet bij Amazon gekocht hebt in je manage mijn kindle pagina onder books krijgen. Die sectie is alleen voor boeken die je echt bij Amazon gekocht hebt. Boeken die je sideways geupload hebt, als personal document of met calibre kan je dus daar niet in die sectie krijgen.

En ikzelf..ik mis de papieren boeken niet. Probeer zelfs nu geen papieren boeken meer te kopen..als ik een leuk boek in de boekwinkel zie dat schrijf ik de titel en schrijver op en ga ik kijken of ik hem bij Amazon goedkoop kan krijgen. Ik mis de papieren boeken totaal niet.. had pas geleden weer eens een pocket in mijn handen om te lezen, wist niet hoe snel ik hem uit moest lezen zodat ik terug naar mijn kindle kon gaan. Heb nog een stapel pockets liggen van mijn favoriete schrijfster en aan de ene kant wil ik ze wel lezen, maar aan de andere kant zou ik liever kijken voor e-books van die boeken, maar ja ze is populair dus die boeken zijn nog best duur..en ik ben tegenwoordig zuinig, verwent als ik ben met alle gratis boeken die ik via amazon koop..ik weiger eigenlijk meer dan 10 dollar voor een boek uit te geven en liefst blijf ik nog onder de 5 dollar...en die boeken van haar kosten toch al gauw tussen de 9 en 14 dollar..en dat heb ik er nu nog niet voor over.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2012 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:38:
@katsunami..leuk dat je nu ook voor de touch gaat, zie dat ze nu ook die zonder reclame hebben. Ik zelf heb de touch met reclame, was toen het enige verkrijgbaren bij Eas-E-Reader. Maar de reclame stoort me niet, enige jammere is dat ik geen gebruik kan maken van de special offers, want soms zitten er best leuke tussen.
Als je via je amazon profiel 30 dollar betaald heb je de reclames niet meer, dus voor wie zich daaraan stoort...
Katsunami schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:31:
Ik zal er wel uitkomen wat betreft het op de computer krijgen van de Amazon-boeken en het verwijderen van de DRM. (Ik wil per se een eigen, off-line backup hebben van alles wat ik digitaal koop, ook al moet ik daarvoor niet geheel legale dingen doen zoals kopieerbeveilgingen verwijderen.) Andersom zal ook wel gaan. Calibre is al geïnstalleerd.
Vaak is het handiger om hem dan gewoon te downloaden, scheelt toch wat werk. Het heeft alleen niet zoveel nut om de drm eraf te halen als hij voor jezelf is, je kan immers een kindle client op je pc autoriseren om ze te lezen alsmede op je kindle en als je een andere kindle koopt kan je ze laten overzetten.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2012 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:38:
Over je vraag. Nee bij mijn weten kan je boeken die je niet bij Amazon gekocht hebt in je manage mijn kindle pagina onder books krijgen. Die sectie is alleen voor boeken die je echt bij Amazon gekocht hebt. Boeken die je sideways geupload hebt, als personal document of met calibre kan je dus daar niet in die sectie krijgen.
Bedankt, weten we dat ook weer :) Heel belangrijk is het niet, want ik ga toch niet op meerdere apparaten lezen. De Galaxy Tab 10.1 is veel te zwaar (565 gram) om een boek te lezen voor meerdere uren. Tevens is het tablet te breed in landscape, en te hoog in portrait. Prima voor internet (in de breedte), mails, films, series, etc... maar niet om lang te lezen, behalve voor PDF's, simpelweg omdat het relaxter is om met een PDF op de bank te liggen dan achter een computer te zitten.
En ikzelf..ik mis de papieren boeken niet. Probeer zelfs nu geen papieren boeken meer te kopen..als ik een leuk boek in de boekwinkel zie dat schrijf ik de titel en schrijver op en ga ik kijken of ik hem bij Amazon goedkoop kan krijgen. Ik mis de papieren boeken totaal niet.. had pas geleden weer eens een pocket in mijn handen om te lezen, wist niet hoe snel ik hem uit moest lezen zodat ik terug naar mijn kindle kon gaan. Heb nog een stapel pockets liggen van mijn favoriete schrijfster en aan de ene kant wil ik ze wel lezen, maar aan de andere kant zou ik liever kijken voor e-books van die boeken, maar ja ze is populair dus die boeken zijn nog best duur..en ik ben tegenwoordig zuinig, verwent als ik ben met alle gratis boeken die ik via amazon koop..ik weiger eigenlijk meer dan 10 dollar voor een boek uit te geven en liefst blijf ik nog onder de 5 dollar...en die boeken van haar kosten toch al gauw tussen de 9 en 14 dollar..en dat heb ik er nu nog niet voor over.
Zelf moet ik het nog even aankijken. Ik lees alleen Engelstalige boeken (vooral Fanatsy), simpelweg omdat veel van de boeken die ik lees niet eens in het Nederlands uitkomen. Nu ben ik in de Kindle Store aan het kijken, en wat blijkt... in Nederland komen zelfs veel boeken helemáál niet uit, zelfs niet in het Engels... veel meer dan ik had gedacht. Daarnaast begint mijn boekenkast met ruim 150 pockets een beetje over te lopen (de andere bevat 400 DVD's...), dus een e-reader zou uiteindelijk wel handig zijn.

Sneaky verkooptechniek gebruikt men bij Amazon trouwens. Veel Fantasy-boeken zijn onderdeel van een serie. Van veel series krijg je het eerste boek gratis, maar zijn de volgende delen natuurlijk betaald. Niet dat ik er een probleem mee heb. Veel van die delen zitten tussen 5 en 12 dollar, wat neerkomt op 4 - 9.5 euro. Dat is het bedrag dat ik hier bij Bol, Proxis, of Amazon.co.uk ook altijd voor een pocket betaalde.

De moeilijkste beslissing is nog: Als de Kindle bevalt, ga ik dan al mijn 150 pockets vervangen door de eBook-versie? Vele zijn er te krijgen, maar niet allemaal. Ik weet wel dat van sommigen eBook-versies zijn gemaakt omdat ze in andere landen in een ander formaat zijn uitgekomen, of zelfs zijn ge-OCR'd. Daarvan is de kwaliteit echter vaak laag....

Wel heb ik het gevoel dat, indien de Kindle goed gaat bevallen, dat ik veel meer ga lezen; vroeger las ik veel meer dan nu, omdat ik toen (thuis) veel meer tijd had. Ik heb nooit boeken meegenomen in de trein vanwege formaat en gewicht. Zelf zie ik me dat apparaat sneller meenemen dan een "pocket" zoals "The Icewind Dale Trilogy" van Salvatore. (De CyBook ging ook wel eens mee in de trein.) Dat boek heeft de oppervlakte van 75% van een A4 en weegt 800 gram; en van dergelijke "pockets" met 3-5 boeken erin heb ik er best veel.
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:55:
Vaak is het handiger om hem dan gewoon te downloaden, scheelt toch wat werk. Het heeft alleen niet zoveel nut om de drm eraf te halen als hij voor jezelf is, je kan immers een kindle client op je pc autoriseren om ze te lezen alsmede op je kindle en als je een andere kindle koopt kan je ze laten overzetten.
Weet ik. Het is echter gewoon om het principe. Ik wil niet op Amazon hoeven vertrouwen om in de toekomst aan mijn boek te komen. Ik ben al eens content kwijtgeraakt. Toen Bioware door EA werd overgenomen heeft EA besloten dat de Neverwinter Nights 1 athorisatieservers best down mochten omdat het spel oud was, waardoor ik 2 van mijn gekochte Premium modules niet meer kon spelen. Van computerspellen die ik heb gekocht, heb ik daarom ook een kopie van de originele CD en/of een no-cd-crack en de (illegaal gecrackte) downloadable content, naast mijn originele versies, en ik zal ook zelf off-line versies van die eBooks bewaren, linksom of rechtsom.

[ Voor 15% gewijzigd door Katsunami op 15-01-2012 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:55:
[...]

Als je via je amazon profiel 30 dollar betaald heb je de reclames niet meer, dus voor wie zich daaraan stoort...
Werkt niet als je een Nederlandse account hebt, alleen als je een Amerikaanse account hebt. Omdat hij officieel niet in Nederland te koop is geven ze je die optie dus niet. Die optie komt bij mij tenminste niet achter mijn kindle te staan. Maar mij stoort die reclame niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@katsunami..ja ze weten het wel. LOL Je lekker maken met zo'n eerste boek gratis en dan voor de rest moet je geld neertellen.

Maar daartegenover kan je ook ladingen kompleet gratis krijgen, ik had laatst ook een fantasy box van 4 boeken, geen serie volgens mij gelukkig, maar wel van 1 ateur, Scott Nicholson Library, Vol. 4 (Boxed Set) [Kindle Edition]. Anyway die was dus compleet gratis, 4 boeken en nu staat hij al weer voor 11,49 dollar. Normaal niet mijn genre maar als hij gratis is wil ik het wel proberen, zo heb ik nu meer boeken op mijn kindle staan die ik normaal als het papieren boeken betrof links zou laten liggen, maar als het gratis is wil ik het wel eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
12 dollar voor 4 boeken is ook zeer schappelijk moet ik zeggen. Als ik kijk wat ik al aan gratis klassiekers heb uitgezocht (in de categorie 'altijd al willen lezen, nooit de moeite genomen om ze te kopen omdat ik het verhaal wel in het algemeen ken'), dan heb ik nu al voor rond de 500 euro aan boeken te grazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh 12 dollar zal echt niet duur zijn voor 4 boeken, maar als ik ze gratis kan krijgen heb ik ze liever gratis, vooral als het een genre is wat ik normaal niet zo snel zou lezen..dan probeer ik het liever eerst even gratis uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Dat is zeker een waarheid als een koe :P Een boek gratis uit een serie van 4 is toch ook al 25% korting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:22:
[...]

Werkt niet als je een Nederlandse account hebt, alleen als je een Amerikaanse account hebt. Omdat hij officieel niet in Nederland te koop is geven ze je die optie dus niet. Die optie komt bij mij tenminste niet achter mijn kindle te staan. Maar mij stoort die reclame niet.
En anders is hij eruit te hacken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ah, maartend. We schijnen nog steeds dezelfde interesses te hebben. Ik kan me herinneren dat je destijds ook al begon met hacken en backuppen van Dragon Age nog voor je het spel had, net als ik. Lees ze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:22:
[...]

Oh, dat is wel makkelijk te omzeilen. Ik heb volgens Amazon een tijd in het Hilton hotel gewoond in Engeland en daarna in het Hilton hotel in Amerika. Dit omdat ik boeken wilde kopen (wat ik niet heel veel doe, maar ik heb een paar auteurs waar ik alles van koop) en die mocht je alleen kopen als je in de UK of in de USA woonde (bizar natuurlijk).

En nu woon ik weer in Nederland en de beide boeken zijn op mijn Kindle gebleven.
maartend schreef op zondag 15 januari 2012 @ 17:01:
[...]

En anders is hij eruit te hacken.
Is dat al mogelijk voor de Kindle 4? Voor de 3 en oudere versies zie ik het weleens voorbijkomen. Ik heb zelf een versie zonder reclame, voor mij zou het alleen nut hebben om een andere screensaver erop te zetten en eigenlijk boeit dat mij niet zo.

Ik kan niet tegen reclame, ik had het er dus zeker uitgesloopt als ik zo'n versie had :P

Maarja, misschien moet ik ook maar niet weten of er een hack voor de kindle 4 is, alles wat ik kan voorzien van alternatieve firmwares ga ik aanpassen en dat gaat meestal goed, maar het is ook weleens misgegaan en dat is in het geval van een ereader wel extra zuur omdat je dan gelijk niet meer kan lezen.

De browser bevalt me ook nog steeds goed, gisteren nog gebruikt toen ik vastzat in een csi spelletje op de nintendo ds, wel heel handig dat je dan een walkthrough even kan doornemen zodat je verder kan spelen.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Dilemma :/ Ik heb net even zitten tellen. Als ik mij pockets die hier in de kast staan zou willen gaan vervangen door eBook-versies, dan komt dat neer op het uitgeven van zo'n dikke 1200 dollar, oftewel een kleine 1.000 euro.

Betalen voor spul dat ik wil hebben is geen probleem (nieuwe boeken zal ik gegarandeerd bij Amazon kopen zodat ze mooi in dat overzicht komen), maar een 2de keer betalen voor een verhaal is minder. De verleiding is wel groot om de duurdere van die boeken te gaan "zoeken" op the interwebz in de hoop dat ik ergens goede kwaliteit kan vinden.... DVD's kan ik zelf rippen voor op mijn mediacenter, CD's ook (dus die koop ik niet nog eens digitaal). Jammer dat je een fysiek boek niet kunt rippen.

Bleh. misschien moet ik maar gewoon de series per stuk verkopen en van de opbrengst de digitale versie kopen (waar ik gegarandeerd geld op toe ga leggen) :|

Trouwens... Ik heb na 4 jaar afwezigheid weer eens zien lezen op Mobileread en andere ereaderfora.. Net als toen heb ik het idee dat mensen daar vaak glashard zitten te liegen. 'I keep 8000 ebooks on my Reader.' Orly? Dat betekent dat je 80 jaar lang 100 boeken per jaar, oftewel 2 per week moet lezen, zonder ook maar ooit één pauze te nemen. Nou ja, het *zou* in theorie haalbaar zijn.

Maar deze dan?

'I fully expect to finish (noemt 20 boeken á 500 pagina's) next week when on holiday.' 3 boeken van vijfhonderd pagina's per dag, oftewel de complete Lord of the Rings van kaft tot kaft in 1 dag, met tijd over? Maak dat de kat wijs. Ik kan snellezen, in een goed gedrukte Engelstalige pocket, maar dan kom ik nog niet verder dan 30-60 pagina's per uur (afhankelijk van de moeilijkheidsgraad), en dat kost een enorme inspanning. Langer dan een uur of 2 houd ik dat niet vol; dan ben ik geradbraakt. Zelfs als dat wel zou kunnen, zou ik 30 uur nodig hebben om aan die 1500 pagina's te komen. Jé maakt me niet wijs dat iemand 100+ pagina's per uur kan lezen op een constante snelheid, 15 uur lang.

Edit: na nog eens verder gelezen te hebben worden de getallen steeds absurder. 20.000, 50.000, 80.000+ 8)7 Dat is gewoon hoarding, zonder dat ooit te lezen, net als die mensen die een half miljoen mp3's hebben...

[ Voor 69% gewijzigd door Katsunami op 16-01-2012 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Kun je eigen boeken op de ereader lezen? Dus eigen pdf's, etc. kun je makkelijk via de Verkenner erop zetten?
Heeft de Touch wel of geen fysieke next-previous knoppen? Dat vind ik prettig.
Ik zit eraan te denken om hem te nemen, gezien de ads makkelijk weg te halen zijn.
Welke is populairder onder de Tweakers? Touch of geen Touch?
Indien je weinig gebruik maakt van Amazon eboeken, maar vooral je eigen wilt lezen, is Amazon dan niet meer de beste optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Laat maar, $79 wordt $109 voor US international en vervolgens $160, terwijl ze gratis shipping beloven..
Order Summary
Amazon Currency Converter is Enabled. (Learn More)
Items: EUR 89,25
Shipping & Handling: EUR 17,18
Total Before Tax: EUR 106,43
Estimated Tax To Be Collected: EUR 0,00
Import Fees Deposit EUR 20,22
Order Total: EUR 126,65
Dat is $160(!), dus exact twee keer de $79. Laat dan mijn impulsaankoop maar zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door chronoz op 16-01-2012 06:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Nu online
Hmm is dat niet omdat die gratis verzending enkel in amerika is? En hoe kom jij aan 79 dollar voor een kindle? of het moet de ad kindle zijn en die kan alleen maar in de US verkocht worden? De laagste prijs is 109 dollar. En dan moet je $=€ rekenen en dan kom je er ongeveer wel!

nog een dag of 10 wachten en dan weet ik of ik nog genoeg poen heb om eentje te kopen. ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:14

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

chronoz schreef op maandag 16 januari 2012 @ 06:10:
Laat maar, $79 wordt $109 voor US international en vervolgens $160, terwijl ze gratis shipping beloven..
[...]

Dat is $160(!), dus exact twee keer de $79. Laat dan mijn impulsaankoop maar zitten.
Vergeet niet dat als een Amerikaanse winkel zegt dat iets $79 kost, daar nog sales tax overheen gaat. Prijzen zijn daar altijd zonder vermelding van sales tax. Dat die tax (vervangt daar onze BTW) er niet standaard bij staat komt omdat de hoogte ervan per staat verschilt.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
chronoz schreef op maandag 16 januari 2012 @ 06:10:
[...]

De $79 variant is sowieso US-only, dus je moet rekenen vanaf de $109.
Dan is $50 voor shipping/en taxes niet zoveel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Nu online
Katsunami schreef op zondag 15 januari 2012 @ 21:51:
Trouwens... Ik heb na 4 jaar afwezigheid weer eens zien lezen op Mobileread en andere ereaderfora.. Net als toen heb ik het idee dat mensen daar vaak glashard zitten te liegen. 'I keep 8000 ebooks on my Reader.' Orly? Dat betekent dat je 80 jaar lang 100 boeken per jaar, oftewel 2 per week moet lezen, zonder ook maar ooit één pauze te nemen. Nou ja, het *zou* in theorie haalbaar zijn.

Maar deze dan?

'I fully expect to finish (noemt 20 boeken á 500 pagina's) next week when on holiday.' 3 boeken van vijfhonderd pagina's per dag, oftewel de complete Lord of the Rings van kaft tot kaft in 1 dag, met tijd over? Maak dat de kat wijs. Ik kan snellezen, in een goed gedrukte Engelstalige pocket, maar dan kom ik nog niet verder dan 30-60 pagina's per uur (afhankelijk van de moeilijkheidsgraad), en dat kost een enorme inspanning. Langer dan een uur of 2 houd ik dat niet vol; dan ben ik geradbraakt. Zelfs als dat wel zou kunnen, zou ik 30 uur nodig hebben om aan die 1500 pagina's te komen. Jé maakt me niet wijs dat iemand 100+ pagina's per uur kan lezen op een constante snelheid, 15 uur lang.

Edit: na nog eens verder gelezen te hebben worden de getallen steeds absurder. 20.000, 50.000, 80.000+ 8)7 Dat is gewoon hoarding, zonder dat ooit te lezen, net als die mensen die een half miljoen mp3's hebben...
Zulke mensen heb je echt overal. In mijn vorig werk (bakkerij) waren er ook andere bakkers die vrolijk vertelden dat ze alles nog met de hand deden, 3000 sandwichen in een weekend. Dat wij direct wisten van ok droom maar verder jongen!

Als ze zichzelf zo goed vinden, laat ze dan gewoon maar! En doe gewoon je eigen ding met de kindle!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
chronoz schreef op maandag 16 januari 2012 @ 05:15:
Kun je eigen boeken op de ereader lezen? Dus eigen pdf's, etc. kun je makkelijk via de Verkenner erop zetten?
Ik zit eraan te denken om hem te nemen, gezien de ads makkelijk weg te halen zijn.
Indien je weinig gebruik maakt van Amazon eboeken, maar vooral je eigen wilt lezen, is Amazon dan niet meer de beste optie?
Je kan inderdaad eigen boeken op de e-reader zetten. PDF's zou ik wel niet aanraden, want daar moet je meestal bij gaan zoomen en horizontaal scrollen. Dat leest echt niet fijn. Je kan ze wel omzetten naar het MOBI formaat, maar daar kruipt véél werk in om het goed te doen. Het PDF formaat is gewoon niet geschikt voor e-readers.

Mijn vriendin heeft de versie zonder Touch en die bevalt haar goed. Ik heb de Kindle 3 (Keyboard), en ik mis ook echt geen touchscreen.

Ik lees een combinatie van Amazon boeken en boeken die ik via Calibre op het apparaat zet. Dat gaat prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:39

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ja, het slaat op zich ook nergens op, ik lees zelf best veel voor iemand met een full time baan (2 uur per dag red ik wel) Maar ik haal de 2 per week toch echt niet. Ja, of het moeten 200 pagina boeken zijn oid. Er zullen vast wel wat speed readers tussen zitten, maar ik gok dat de meeste mensen gewoon hoarders zijn ja.

Heb trouwens zelf nog nooit meer dan 150 boeken erop gehad, loop uitstekend. Alles bij elkaar is het wel rond de 500, maar daar zitten de dagelijkse krant, nu.nl rss gebeuren enzo wel bij. Maar die van mij remt nog niet af.

Denk dat dit ook komt omdat er bij mij alles 1 voor 1 erbij komt. Dus er is geen ellelange indexering nodig.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dilemma :/ Ik heb net even zitten tellen. Als ik mij pockets die hier in de kast staan zou willen gaan vervangen door eBook-versies, dan komt dat neer op het uitgeven van zo'n dikke 1200 dollar, oftewel een kleine 1.000 euro.

Betalen voor spul dat ik wil hebben is geen probleem (nieuwe boeken zal ik gegarandeerd bij Amazon kopen zodat ze mooi in dat overzicht komen), maar een 2de keer betalen voor een verhaal is minder. De verleiding is wel groot om de duurdere van die boeken te gaan "zoeken" op the interwebz in de hoop dat ik ergens goede kwaliteit kan vinden.... DVD's kan ik zelf rippen voor op mijn mediacenter, CD's ook (dus die koop ik niet nog eens digitaal). Jammer dat je een fysiek boek niet kunt rippen.

Bleh. misschien moet ik maar gewoon de series per stuk verkopen en van de opbrengst de digitale versie kopen (waar ik gegarandeerd geld op toe ga leggen) :|

Maar deze dan?

Is op een facebook page waar ik zit ook, dan denk ik ook wel eens...lezen die mensen echt van kaft tot kaft of slaan ze gewoon stukken over die ze niet interesseren want daar zijn ook mensen bij die zowat elke dag wel posten dat ze weer een boek uit hebben..nou je kan mij niet wijsmaken als ze op die groep posten zowat de hele dag, en nog een huishouden hebben en kinderen dat ze tijd hebben om van s'morgens dat ze hun bed uitkomen tot s' avonds dat ze weer ingaan constant lezen en dus zowat een boek per dag lezen. Heb dus meer het idee dat het een soort interessant doen en laten zien dat je nog meer leest dan de ander.

Ik zelf heb nooit het nut gezien om meer dan 1000 boeken op mijn e-reader te hebben, daar heb je de archives voor en anders kan ik het altijd nog op mijn back-up kindles zetten. Nu momenteel stuur ik wel alles door naar mijn touch, maar daarom heb ik op mijn kindle ook collecties gemaakt heb op datum..januari freebies bijvoorbeeld..als ik ze dan volgend jaar rond deze tijd nog niet gelezen heb ga ik hard nadenken om ze er gewoon af te gooien, want als je ze na een jaar nog niet gelezen hebt, misschien max 2 jaar dan lees je ze waarschijnlijk nooit en omdat ik dan weet dat het freebies waren kan ik ze ook zonder schuldgevoel gewoon deleten. En zo hou ik mijn betaalde boeken ook apart zodat ik die niet per ongeluk weggooi als ik opruim woede krijg.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chronoz schreef op maandag 16 januari 2012 @ 05:15:
Je kan je eigen boeken op de kindle zetten met behulp van calibre maar pdf zou ik omzetten naar mobi, maar hou er wel rekening mee dat dan je layout dan misschien niet perfect is.

De touch heeft geen fysieke next page buttons. Maar moet zeggen ik mis het totaal niet. Had zelf eerst de gewone no-touch kindle 4 gekocht of baby kindle zoals de meeste hem noemen omdat ik dacht ook de fysieke next page buttons te missen..daarna toch de Touch met reclame via eas-e-reader.nl gekocht en moet zeggen ik mis die knoppen totaal niet. Het lekkere is dat ik op de kindle gewoon kan tappen voor de volgende pagina en daar zowat het hele scherm voor hebt. links is een smalle strook gereserveerd voor een blz. terug slaan. Bovenaan een smalle strook om het menu tevoorschijn te halen en search functie etc. En dan is de rest van zowat de hele pagina gereserveerd om te tappen om vooruit te gaan. Ik swipe nooit, heb daar een hekel aan maar de tap werkt perfect.

En ik gebruik mijn touch nu eigenlijk konstant, mijn andere kindles (keyboard en baby kindle) gebruik ik nu meer als back-up. Zou niet meer terug willen naar een no-touch eigenlijk tenzij het niet anders kan.

Maar de Touch kan je officieel nog niet naar Nederland laten verschepen is namelijk alleen nog te koop in Amerika maar je kan hem wel bestellen bij http://www.easereader.nl/KINDLE.

Maar moet wel zeggen als je toch niet van plan bent om bij amazon boeken te kopen, dan kan je net zo goed een Sony Prs-T1 kopen of een Kobo Touch ofzo, het mooiste aan de kindle is namelijk gewoon het whispernet...koop een boek met 1 click en het staat in 1 seconde op je apparaat zonder kabeltjes of een programma als calibre. Dat is mijn hoofdreden om helemaal voor de kindle te gaan. Plus nog eens het feit van het enorme aantal gratis boeken dat je bij amazon kan krijgen. Heb meer gratis boeken op mijn kindle staan dan betaalde boeken en elke dag hebben ze weer nieuwe gratis boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit bij een groep die fantasy / sf boeken met elkaar deelt en de collectie is nu meer dan 70.000 boeken. Die zijn ook nog eens goed gesorteerd etc. , dus niet een standaard slechte collectie die je op een pirate bay ofzo kan vinden. Die collectie wordt al meer dan 10 jaar bijgehouden door leden van de groep.

Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik 70.000 boeken ga lezen. Heb voor de gein eens uitgerekend hoeveel jaren van mijn leven dat zou kosten en ik heb 7 extra levens nodig om dat te kunnen lezen en dan moet ik nog flink doorlezen 8)7

Maarja, het bijhouden kost amper tijd door visual basic tools, dus tja, ik houd de collectie wel up to date.

Dat wil niet zeggen dat ik geen boeken koop, ik lees momenteel eigenljik allen boeken die ik gekocht heb omdat ik daar ook al een verzameling van heb.

En via spotnet (als je dat zelf bijhoud zodat je een kloppende collectie hebt) kan je ook zo 6800 Nederlandse boeken binnenhalen.

Voor een verzamelaar een leuke hobby natuurlijk. Of je er wat mee doet is een 2e.
Ik ken trouwens wel mensen die 1 a 2 boeken van 1000 pagina's per dag lezen, maar die zijn vaak gehandicapt (bijv. na een bedrijfsongeval geen benen meer en ook geen kids thuis, dus ruim de tijd). Zelf ben ik blij als ik 1 boek per week haal.
Boeken die ik gekocht heb als papieren versie download ik gewoon hoor, ga niet dubbel betalen voor een boek. Mag officieel niet, maar ik kan beter het geld besteden aan nieuwe boeken denk ik dan. Ik verkoop de boeken namelijk ook niet als ik ze gelezen heb, dus daar verdien ik ook geen geld aan. Als ik ze kon omruilen voor een digitaal exemplaar had ik dat gedaan, dat rechtvaardigd voor mij wel.
Denko schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:07:
Maar die van mij remt nog niet af.

Denk dat dit ook komt omdat er bij mij alles 1 voor 1 erbij komt. Dus er is geen ellelange indexering nodig.
Dat zal de truuk wel zijn, ik had het er in 1 keer opgezet. Nu heb ik er 35 boeken opstaan en dan loopt hij prima. Meer is eigenlijk ook overdreven. Ik heb nu per genre 2 of 3 boeken staan zodat ik kan kiezen welk genre en dan welk boek ik wil gaan lezen. En dan niet van een reeks gelijk alle boeken, maar alleen boek 1.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar even wat anders, ik heb namelijk een erg goed idee.

Ik wil op een NAS (die ik nog ga kopen) al mijn ebooks zetten en dan een soort webpagina maken met daarin alle boeken met linkjes erheen en achtergrond informatie van wikipedia (moet er wel automatisch inkomen). Ik kan dan denk ik via mijn ereader naar mijn website browsen en dan een boek aanklikken en downloaden naar mijn Kindle.

Iemand daar al mee geexperimenteerd? Het is wat zonde van de tijd als ik dat ga programmeren en bouwen als er al een kant en klaar pakket is.

De Kindle kan het boek automatisch downloaden en importeren vermoed ik, althans zo werkt het wel als ik een .doc of .mobi aanklik via mijn browser van de Kindle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Calibre Server?

Zie o.a. Entertainment vanuit de luie stoel: Calibre Server

Ik wil er zelf ook nog eens mee aan de slag als ik wat meer tijd heb, maar dan op een Sony PRS-T1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Hmm. Toen ik in 2007 met ereaders begon te rotzooien, was mobi de standaard. Die is destijds gekocht door Amazon, en die heeft er het azw-formaat op gebaseerd. EPUB bestond niet eens. Nu lijkt het erop dat de EPUB-commissie door Adobe wordt geleid en dat het "Kindle vs. alle anderen" is geworden.

Ik wilde vanwege mijn eerdere ervaringen met de vijfpuntstoets op de cybook perse een Touch reader. De Nook vind ik totaal niet mooi, en de Sony T1 heeft nog steeds problemen zo te zien. De Kobo krijgt qua werking goede reviews, maar werd negatief beoordeeld op bouwkwaliteit in vergelijking to de Kindle. Daarom kwam ik bijna vanzelf bij de Kindle uit. Die ondersteunt als enige courante reader geen EPUB. Hoe erg is het niet ondersteunen van EPUB eigenlijk?

Het zou, afhankelijk van het antwoord op die vraag, zomaar kunnen gebeuren dat ik vanwege toekomstperspectief mijn boeken buiten Amazon aanschaf en dan naar het Kindle-formaat omzet om te voorkomen dat ik later met (oude) Amazonboeken zit die niet meer naar de nieuwste EPUB-versie overgezet kunnen worden.

En de laatste vraag... Amazon claimt met meer dan 1 miljoen boeken de grootste te zijn. Echter, de Kobo-store zegt alleen al 1 miljoen gratis boeken te hebben en 2.2 mln in totaal. Ik heb er inderdaad al twee gevonden die Amazon niet heeft. Hoe groot is Amazon nou werkelijk, in vergelijking tot anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:41:
En zo hou ik mijn betaalde boeken ook apart zodat ik die niet per ongeluk weggooi als ik opruim woede krijg.
Ik ga er wel van uit dat indien je een boek van je Kindle verwijdert, dat het dan in het archief wordt opgenomen, en het weer gedownload wordt als je het weer wil lezen? (Uiteraard alleen in geval van boeken die je via amazon koopt.) ik heb wel gezien dat indien je een boek verwijdert via de website je dan en waarschuwing krijgt dat je het moet herkopen als je het weer wil lezen. Vraag me af hoe het werkt als je dingen verwijdert als de Kindle geen wifi-verbinding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup als je het verwijderd van je kindle zelf gaat het weer naar het archief, delete je het van je archives dan gaat het echt definitief weg. Weet eigenlijk niet hoe het gaat als hij geen wifi verbinding heeft, nog nooit uitgeprobeerd.

Ik zou denk ik geen van beide geloven dat ze de grootste zijn..het is in die branche denk ik allemaal haantjes gedrag..maar denk dat qua business Amazon toch wel de grootste zijn..en dan heb ik het niet over boeken maar algemeen...denk als je hier in nederland Kobo noemt veel mensen je raar aan zouden staren, maar denk dat de meeste denk ik wel weten wat Amazon.com is. Mij maakt het niet zo uit wie de grootste is. Ik ga op reputatie af en als ik mensen moet geloven en ook al naar mijn eigen ervaring is Kindle klantenservice fantastisch en heb nog weinig problemen ondervonden met mijn aankopen via amazon, en ik heb DTB gekocht,DVD's etc. Nu momenteel zit ik te wachten op een Elvis Presley action figure, die ik dan bij een seller via amazon.co.uk besteld heb dus ben benieuwd of dat ook weer goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Bedankt voor de antwoorden. Ik heb ook al genoeg gekocht via Amazon.co.uk en Amazon.de. Ging altijd prima. Nu nog even wachten.... De Touch is vandaag verzonden en komt waarschijnlijk dus morgen binnen.

Goed voornemen voor de rest van 2012: minder posts op mijn tablet typen. Sorry voor de spelfouten.
Pagina: 1 ... 6 ... 22 Laatste

Let op:
Voor vragen omtrent het importeren, aankopen of naar Nederland verschepen van de Kindle kun je terecht in Shopping Forum.