Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk hoop dat hij er morgen voor je is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Nou, de Kindle Touch is een uurtje geleden binnengekomen. Een paar dingetjes, voordat ik weer ga lezen :P

- Binnen 5 minuten was ik al zielsblij dat ik niet die 40 euro heb bespaard op de Touch-versie. Met de 5-puntstoets van de standaard Kindle was ik nu al gillend gek geworden denk ik.

- Ik ga er geen kaft omheen doen; vond ik bij de Cybook ook al niet prettig. Ik gebruik gewoon een sleeve.

- Het apparaat is veel donkerder grijs dan ik had gedacht aan de hand van de foto's op internet (ondanks dat mijn monitor voor fotowerk is gecalibreerd.) Hij is zo donker dat ik het eigenlijk wel antraciet durf te noemen. Dat is goed, want ik krij de kriebels van witte of zilveren apparatuur. Zwart en antraciet / zeer donker grijs zijn mijn gewenste kleuren. Mooie verrassing dus :) Het ziet er prachtig uit, zonder knoppen.

- Het Touchscreen werkt prima. Geen probleem en omklappen van pagina's kan ik met 1 hand, zowel met links als rechts.

- De bouwkwaliteit is zeer goed. Ik ben een sucker voor bouwkwaliteit en als dat niet goed is kan ik binnen 1 minuut keihard afknappen op een apparaat, hoe goed het verder ook is. Geen gekraak of gerammel in de Touch; voelt solide aan. Houdt prima vast.

- Scherm ziet er prima uit. Kan het niet vergelijken met de Cybook van 4 jaar terug want die heb ik niet meer. Het scherm is minstens zo goed als mijn betere pockets (degene die niet op gerecycled papier zijn gedrukt); als ik het me goed herinner was de Cybook vergelijkbaar met een gemiddelde mass market pocket.

- Lettertype is Regular, en de lettergrootte heb ik van grootte 3 naar 4 gezet, en de spacing van Large naar Normal. Het scherm is voor mij, ook met mijn zware zichthandicap, prima te lezen. Beter dan mijn pockets.

- Update naar Software versie 5.03 was een peuleschil.

- Aanmelden bij Amazon en 20 gratis boeken binnenhalen was simpel. Wel een beetje vervelend dat het allemaal een voor een moet, en dat je dan 20 facturen in je mail krijgt.

- Sideloaden van 10 Mobi-boeken was simpel. Nou de rest van mijn papieren bieb zien te regelen in Calibre...

- Nu heb ik 2 collections: "Unread (Amazon)" en "Unread (Sideloaded)". Daar zet ik wat boeken in, en naarmate ik lees verwijder ik die naar het archief (voor Amazon-boeken), of ik verwijder ze helemaal (voor sideloaded boeken). Van alle boeken, ook die van Amazon, houd ik een lokale kopie op de computer bij.

- Verbazend dat Amazon de Touch niet naar Europa levert. (Of doen ze dat wel, als je hem gewoon bestelt? Ik weet het niet.) In elk geval zie ik persoonlijk geen reden om het -niet- te doen.

Zo na het eerste uur ben ik er zeer tevreden mee. Ik zie me hier wel veel meer plezier aan beleven dan aan de Cybook 4 jaar terug, al was het maar omdat ik véél makkelijker aan de gewenste boeken kan komen en omdat conversies veel simpeler zijn sinds de beschikbaarheid van Calibre.

Het enige dat een beetje irritant is, is dat de kabel van de Kindle niet fatsoenlijk past. Hij moet "precies goed" worden aangesloten, en het aansluiten kost flink wat kracht. Ik ben bang dat de connector van de Kindle beschadigt. 3 micro-USB-kabels die ik hier heb slingeren werken goed, dus ik gebruik wel een van die. De laders van mijn telefoon en MP3-speler zijn geschikt om de Kindle op te laden, dus dat is ook al geregeld.

[ Voor 24% gewijzigd door Katsunami op 17-01-2012 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sloth schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:54:
Calibre Server?

Zie o.a. Entertainment vanuit de luie stoel: Calibre Server

Ik wil er zelf ook nog eens mee aan de slag als ik wat meer tijd heb, maar dan op een Sony PRS-T1.
Oei, dat ziet er echt heel heel goed uit.

Dank je, hier ga ik zeker wat mee doen als ik ook wat meer tijd heb, maar dit gaat wel een vereiste zijn voor een nas / servertje. Ik wist niet dat calibre een servervariant had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:33
Na een klein jaar van twijfelen of het wel een goed idee is, heb ik toch de gok gewaagd en ik heb me een kindle aangeschaft. 127 euro in totaal. Hij komt volgende week maandag (- woensdag) aan. Dus ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:53
Katsunami schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:54:
Nou, de Kindle Touch is een uurtje geleden binnengekomen. Een paar dingetjes, voordat ik weer ga lezen :P
Waar heb je de Kindle Touch nu precies gekocht? En was het geen probleem deze te registeren binnen NL? Ik heb momenteel een Kindle3 maar wil graag een touch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarkin schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:50:
Na een klein jaar van twijfelen of het wel een goed idee is, heb ik toch de gok gewaagd en ik heb me een kindle aangeschaft. 127 euro in totaal. Hij komt volgende week maandag (- woensdag) aan. Dus ik ben benieuwd!
Ik denk dat hij er wel eerder is als je hem al gekocht hebt. Ik had hem op de dag van de launch besteld om 21:00 of later op de avond en 2 dagen later was hij al thuis omstreeks het middaguur, moet je proberen een doosje met de tpg post te versturen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
jvalks schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:44:
Waar heb je de Kindle Touch nu precies gekocht? En was het geen probleem deze te registeren binnen NL? Ik heb momenteel een Kindle3 maar wil graag een touch...
www.easereader.nl/

De Special Offers versie is nog steeds niet te krijgen, maar de gewone zonder reclame wel. (Die zou ik toch al genomen hebben.)

Registreren bij Amazon.com was geen probleem. Gewoon met de reader inloggen, of op de computer je serienummer in je account zetten.

Ik kwam er pasgeleden achter (week of 6 terug) dat ik al een Amaxon.de account had toen ik daar een wilde aanmaken. Toen maar Amazon.com gecheckt en die bestond ook al. Waarschijnlijk hebben ze de gegevens uit mijn Amazon.co.uk account gebruikt cq alles gemerged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 22:24:
[...]

Ik denk dat hij er wel eerder is als je hem al gekocht hebt. Ik had hem op de dag van de launch besteld om 21:00 of later op de avond en 2 dagen later was hij al thuis omstreeks het middaguur, moet je proberen een doosje met de tpg post te versturen 8)7
ik heb net een mail gekregen dat ik hem morgenavond binnen moet hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Vandaag heb ik mijn hoes / case binnen gekregen. Het ding houdt het midden tussen een hard- en soft case en is erg goed van kwaliteit. Ik denk erover om de hoes van mijn tablet te vervangen door en grotere versie van deze case. Hij komt van Innov8-gb-ltd van ebay. Totale kosten na verzenden waren 14 euro. De Kindle Touch past exact, en de kwaliteit is goed. Let wel: het is een case met ritssluiting, dus geen "boek-hoes".

Edit: grotere versie voor mijn Samsung 10.1 tablet is ook besteld. Dat is dan wel 17 euro "down the drain" voor de in mijn ogen veel te dunne Proporta hoes; maar goed. Dat geld tel ik wel bij de twee nieuwe hoezen, en dan is 22,50 per stuk inclusief verzending nog schappelijk, vergeleken met de prijzen in Nederland.

[ Voor 27% gewijzigd door Katsunami op 20-01-2012 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:05
Allereerst ik heb nog geen Kindle, wel een van de eerste e-readers (Sony PRS-300). Ik wil gaan overstappen op een Kindle.

Ik kan zo snel alleen even geen informatie vinden over het volgende. Wanneer ik een Kindle aanschaf, kan ik gebruik maken van de internationale Kindle Book Store? De prijzen daarvan zijn echter stukken hoger dan bijvoorbeeld de UK prijzen? Is er een manier om van Kindle Book Store te switchen? Of moet je dan gebruik gaan maken van gift cards of is dat niet eens mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pelt schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 02:14:
Allereerst ik heb nog geen Kindle, wel een van de eerste e-readers (Sony PRS-300). Ik wil gaan overstappen op een Kindle.

Ik kan zo snel alleen even geen informatie vinden over het volgende. Wanneer ik een Kindle aanschaf, kan ik gebruik maken van de internationale Kindle Book Store? De prijzen daarvan zijn echter stukken hoger dan bijvoorbeeld de UK prijzen? Is er een manier om van Kindle Book Store te switchen? Of moet je dan gebruik gaan maken van gift cards of is dat niet eens mogelijk?
Je kan eenvoudig switchen, moet je ergens na het inloggen op de website van amazon aangeven. Als je straks een Kindle hebt ga je naar amazon.co.uk en dan naar de kindle store en dan zie je dit:
The Kindle Store at Amazon.co.uk is for UK customers only.
Not from the UK? Please visit the Amazon.com Kindle Store to shop for titles available for your country.
Have you moved recently? You may change your country on the Manage Your Kindle page.
In de Manage Your Kindle page klik je op Change settings en dan change. Vul daar dan een adres in Engeland in. Er is geen koppeling tussen het adres op de creditcard en het woonadres (dat je dus fictief opgeeft). Als die koppeling er ooit komt kan je altijd nog gift cards gebruiken, dus relatief een veilige manier. En ik heb hem zo gebruikt (met een andere reden, wilde een boek kopen dat alleen in Engeland op de Kindle te krijgen was en pas een half jaar later in Amerika, dan switch je om hem nu al te kunnen lezen).

Ik heb eens naar het prijsverschil gekeken bij het boek The Hobbit van J.R.R. Tolkien:

Amerika: 11,03 dollar, omgerekend 9,22 euro
Engeland: 5,49 pound, omgerekend 7,14 euro

Als de pond weer duurder wordt kan je altijd weer aangeven dat je in Nederland (of Amerika) bent gaan wonen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2012 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:14
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 09:06:
[...]

Je kan eenvoudig switchen, moet je ergens na het inloggen op de website van amazon aangeven. Als je straks een Kindle hebt ga je naar amazon.co.uk en dan naar de kindle store en dan zie je dit:.....
Ik heb dit vorig jaar geprobeerd, maar kreeg toen een mail van Amazon dat ik hiervan een bewijs moest mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laudor schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 10:00:
Ik heb dit vorig jaar geprobeerd, maar kreeg toen een mail van Amazon dat ik hiervan een bewijs moest mailen.
Mmm, dat is dus niet heel betrouwbaar. Bij mij werkte het wel, maar kennelijk dus geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Ik ben net terug van een weekendje. En zoals hier al gezegd was, ik kreeg m'n kindle dus op vrijdag.

Snel nog een paar boeken en strips opgezet om dit weekend eens te lezen. De boeken lezen echt gemakkelijk weg met het apparaat. Uren aaneen gelezen zonder kramp ofvermoeide ogen! De strips echter lukt me nog niet om het goed te krijgen.

@dikkiedik

Als jij strips leest, heb je het dan niet voor dat er 2.5 bandjes per pagina zijn? (2 volledig en een de helft) Of hoe doe jij het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarkin schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:04:
@dikkiedik

Als jij strips leest, heb je het dan niet voor dat er 2.5 bandjes per pagina zijn? (2 volledig en een de helft) Of hoe doe jij het?
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Ik vermoed het wel en het komt zo te lezen doordat je geen uitlijning gebruikt bij het schuiven van de pagina.

Stap 1: omzetten naar pdf
Ik zet de strip eerst om naar pdf formaat en gebruik hiervoor calibre (al moet ik dit nog wel wat finetunen, ik wil nog kijken of ik de resolutie wat kan verbeteren en anders adobe professional gaan gebruiken als die met .cbr om kan gaan).

Stap 2: lezen van de strip
Ik heb zelf de kindle non touch, als je de kindle touch hebt weet ik niet of het volgende werkt.

De truuk is vervolgens (ik doe het even uit mijn hoofd omdat de kindle boven ligt, maar mijn kinderen slapen nogal licht en ik kan hem nu niet pakken): ik roteer het scherm en dan heb ik de strip op het scherm. Ik zoom dan in totdat ik ongeveer 50% van de breedte van de pagina zie. Als je het 1e stukje gelezen hebt klik je (naar) links (op het ok knopje) en dan gaat de pagina naar rechts en lijnt hij hem links uit. Vervolgens lees ik dat plaatje. Daarna klik ik (naar) rechts (op het ok knopje) en krijg ik de linkerpagina weer goed uitgelijnd.

En als ik de pagina gelezen heb ga ik naar beneden (dit doe ik met de volgende pagina knop) en voer ik dezelfde stappen uit.

Het klinkt wat vreemd, maar het werkt zo prima. Ik denk alleen wel dat de accu wat sneller leeg is omdat je veel meer klikt dan in een echt boek. Door het zo te doen krijg je 2 pagina's zeg maar en niet die extra pagina die voor de helft gevuld is. Dat had ik ook eerst tot ik ontdekte dat je links en rechts kan uitlijnen (door vreemd genoeg het pijltje bij het ok knopje de andere richting in te drukken).

Kom je er zo uit?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2012 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Afbeeldingslocatie: http://img864.imageshack.us/img864/9517/kindleuitleg.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us/[/img]

Dit heb ik. Ik heb het scherm geroteerd en dan krijg ik dit. Dus ik vroeg me af of het mogelijk was om de 2 bovenste bandjes te scheiden van de 2 onderste (misschien moet het wel gewoon aparte afbeeldingen worden, I don't know)

Ik heb het geprobeerd met de zoom maar dat lukt toch niet al te goed

[ Voor 23% gewijzigd door Tarkin op 22-01-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je mij even de titel e.d. van de strip geven? Dan pak ik hem even mee en kijk ik ernaar. Zo kan ik het wat lastig zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Het is een strip van de blauwbloezen (nr 8 denk ik, maar ze hebben het allemaal).
Wat ik gewoon aan het proberen ben is 2x2 bandjes (dus scherm 1: bovenste 2 bandjes van het blad, scherm 2: 2 onderste bandjes van het blad). Zo lijkt het me het meeste leesbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarkin schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:17:
Het is een strip van de blauwbloezen (nr 8 denk ik, maar ze hebben het allemaal).
Wat ik gewoon aan het proberen ben is 2x2 bandjes (dus scherm 1: bovenste 2 bandjes van het blad, scherm 2: 2 onderste bandjes van het blad). Zo lijkt het me het meeste leesbaar!
Ah, ik snap het. Dat lukt mij niet, de Kindle wil niet fit to width doen als je in landscape een pagina kijkt. Heel irritant.

Er is een tool die een strip in 2 stukken knipt, maar ik ben de naam kwijt en heb al een paar keer gezocht. Handmatig zou het kunnen met bijv. de macro van irfanview, maar dat is ook niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
Toch maar de Kindle Touch besteld... kon het toch niet laten! Deze is nu onderweg vanuit de USA, de Kindle3 kan naar m'n vriendin of iemand anders. Ben zeer benieuwd hoe deze bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
http://planetsurfer.tumbl...-entire-calvin-and-hobbes een beetje zoals dit

(info komt hiervandaan: http://ask.metafilter.com...s-on-Kindle-Nook-iPad-etc)

Edit; het programma dat je zoekt, zou dat irfanview zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door Tarkin op 23-01-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:21
Aangezien de iPad te duur is en de iPad 3 waarschijnlijk ook rond dezelfde prijs blijft schommelen wil ik een Kindle Fire aanschaffen. 200 dollar op de Amerikaanse site klinkt aantrekkelijk. Heeft iemand hier ervaring met een USA pakketdoorzendservice? Hoeveel ben je ongeveer kwijt na het naar Nederland versturen etc.? (in euro)
Volgens mij komt er voorlopig nog geen Europese versie aan dus lijkt me uit de USA bestellen misschien wel slimmer... of hij moet heel snel hier komen dan wacht ik nog wel even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:27
Dennis Lammers schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 10:37:
Aangezien de iPad te duur is en de iPad 3 waarschijnlijk ook rond dezelfde prijs blijft schommelen wil ik een Kindle Fire aanschaffen. 200 dollar op de Amerikaanse site klinkt aantrekkelijk. Heeft iemand hier ervaring met een USA pakketdoorzendservice? Hoeveel ben je ongeveer kwijt na het naar Nederland versturen etc.? (in euro)
Volgens mij komt er voorlopig nog geen Europese versie aan dus lijkt me uit de USA bestellen misschien wel slimmer... of hij moet heel snel hier komen dan wacht ik nog wel even ;)
Ik heb hem besteld via iemand die in USA woont. Ze deed dat als handel, maar het werkte erg goed.
Als je haar gegevesn wil, laat maar weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou wel in je hoofd dat heel veel functies van de Fire hier in Nederland niet zullen werken, heb geen verstand van android tablets, maar weet wel van mensen die hem besteld hebben in Europa ze dan teleurgesteld zijn omdat niet alles werkt en dan denk ik dat dat vooral de dingen zijn die in verbinding staan met Amazon en andere diensten voor bijvoorbeeld streaming video etc.

Daarom dat ik hem ook nog niet gekocht heb. Ik wacht wel tot hij ooit officieel in Europa/Nederland gereleased wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Ik heb hem zojuist besteld bij Amazon.com.
Via een doorzendservice kom ik uit op ongeveer 200 euro of minder. (gewoon 199 dollar en dan 40/50 dollar verzendkosten naar Nederland). De kindles die wél beschikbaar zijn naar Nederland kosten ook meer dan de US prijs, dus mocht Amazon ooit naar Nederland komen en hier de Fire verkopen dan heb ik volgens mij alsnog niet teveel betaald...

Ik weet dat sommige functies niet zullen werken maar daarvoor heb ik al een truukje achter de hand (virtuele US creditcard + adres) wat ook bij mijn gewone Kindle werkt... iPad is gewoon de topper van dit moment maar helaas ook voor de hoofdprijs en dat heb ik er niet voor over. Je kan gewoon minimaal 2 Fire's halen voor de prijs van één iPad2. Ook al valt de Fire straks iets tegen dan ben ik alsnog minder geld kwijt dan een iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:39

Denko

|{ing Øf ßlitz

Dennis Lammers schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:49:
Ik heb hem zojuist besteld bij Amazon.com.
Via een doorzendservice kom ik uit op ongeveer 200 euro of minder. (gewoon 199 dollar en dan 40/50 dollar verzendkosten naar Nederland). De kindles die wél beschikbaar zijn naar Nederland kosten ook meer dan de US prijs, dus mocht Amazon ooit naar Nederland komen en hier de Fire verkopen dan heb ik volgens mij alsnog niet teveel betaald...
Volgens mij is er btw naheffing met dit soort dingen.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Bij sommige vervoerders ja. Gelukkig niet degene waar ik altijd mee verzend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarkin schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:50:
Edit; het programma dat je zoekt, zou dat irfanview zijn?
Nee, het was een comic view programma, ik ga het eens navragen op wat fora waar ik vaak opzit, misschien dat iemand daar een tip heeft. Het lijkt me dat er wel een tool moet zijn, maar ik lees op veel plekken dat amazon in een volgende update een betere picture viewer erin zet en dan werkt het goed, maarja, wanneer is de volgende update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Zou iemand mij kunnen helpen heb de baby kindle ,nu aan het registeren geeft die aan Kindle Serial Number is invalid. besteld bij eas-e-reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:05:
Hoi,

Zou iemand mij kunnen helpen heb de baby kindle ,nu aan het registeren geeft die aan Kindle Serial Number is invalid. besteld bij eas-e-reader.
Daar kunnen wij niks aan doen? Morgen na 09:00 en voor 17:30 dit nummer bellen: 024 64 11 889, ik vermoed dat ze het nummer niet vrijgegeven hebben.

Laat je nog even weten hoe het afloopt?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2012 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben een beetje verder op de e-reader geregistreerd,maar nu vraagt die naar visa kaart die heb ik niet
hoe wordt dit dan gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 22:10:
ben een beetje verder op de e-reader geregistreerd,maar nu vraagt die naar visa kaart die heb ik niet
hoe wordt dit dan gedaan ?
Voor een Amazon.com account heb je een credit card nodig ja..heb je van te voren geen research gedaan voor je de kindle kocht?

Misschien dat iemand in je familie een credit card heeft die je kan gebruiken, dan kan je hem gewoon terugbetalen.

en anders prepaid creditcard kopen en daarvan dan gift cards kopen op je account.

https://www.3vcard.nl/
Hier kan je adressen vinden waar ze deze kaarten verkopen en hoe het werkt.
Oh ik zie op de site dat ze ook al vouchers hebben, dan krijg je gewoon een tijdelijk visa nummer met CVV2 code en verval datum via email thuis gestuurd. Die zijn 4 maanden geldig. Anyway kijk maar even zou ik zeggen.

Als je zo een neemt en die gebruikt om te registreren en daarmee dan amazon gift cards koopt, die kan je dan gebruiken om boeken mee te kopen. Die gift cards zijn onbeperkt houdbaar dus je bent niet aan tijd gebonden om hem op te maken, zoals met die prepaid credit kaarten die maar een jaar houdbaar zijn geloof ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2012 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 08:41:
Voor een Amazon.com account heb je een credit card nodig ja..heb je van te voren geen research gedaan voor je de kindle kocht?
Volgens mij kan je die stap overslaan, maar dan kan je de Kindole niet een naam geven enzo. Dan heet hij ook gewoon My Kindle. Verder kan je er wel mee werken met Calibre. Via amazon kan je er dan geen boeken opzetten en daar ook niks kopen (maar dat kan je toch al niet als je geen creditcard hebt).

Maar via de bank heb je zo een creditcard geregeld, kost helaas wel 15 a 20 euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-09 22:03
Ik heb laatst voor mijn zoon rechtsreeks een kindle bij amazon gekocht en als geschenk laten opsturen.
Die heb ik vervolgens aan nieuw account van mijn zoon gekoppeld (dat ging via de amazon website) en bij de vraag om een credit kaart heb ik op cancel gedrukt. Het account was toen aangemaakt en gekoppeld aan de kindle van mijn zoon. En dat zonder credit kaart info.

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:22:
Hou wel in je hoofd dat heel veel functies van de Fire hier in Nederland niet zullen werken, heb geen verstand van android tablets, maar weet wel van mensen die hem besteld hebben in Europa ze dan teleurgesteld zijn omdat niet alles werkt en dan denk ik dat dat vooral de dingen zijn die in verbinding staan met Amazon en andere diensten voor bijvoorbeeld streaming video etc.

Daarom dat ik hem ook nog niet gekocht heb. Ik wacht wel tot hij ooit officieel in Europa/Nederland gereleased wordt.
Waarom zou je per se een Kindle Fire willen? Dat ding is op verschillende punten beperkt tegenover een "echt" Android-tablet. (De Fire is Android, maar hij is gericht op lezen, en Amazon, en is niet direct bedoeld als een "normaal" tablet.) Koop een 7 inch tablet, zoals de Samsung Galaxy Tab Plus, knal de Kindle-app uit de Market erop, en gaan.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:05:
Hoi,

Misschien moet je het nummer met streepjes en al invoeren enzo. Ik heb mijn Kindle niet via de site geregistreed. Ik heb hem ingelogd op de site van Amazon, via het menu (zelfde username / pass als bij Amazon natuurlijk), en toen was hij ook direct geregistreerd. Dat was een Touch, ook via EaseReader.nl, die hier in Nederland niet eens is uitgebracht. Werkt verder prima.

Probeer dit eens.

[ Voor 31% gewijzigd door Katsunami op 25-01-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Laatst online: 12-10 17:22
Samsung Galaxy Tab Plus is twee keer zo duur.

Ik zou ook eerder een Fire halen en die proberen te hacken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Even een grotere update.

Ik ben nu een kleine week in het bezit van m'n kindle en het werkt prachtig! Ik heb er al een boek op gelezen. Nadat ik eerst een beetje aan de instellingen moest prutsen (kleiner lettertype, zodat er veel meer per blad staat) kon het lezen beginnen!

Qua gebruikersgemak zit het voor mij wel goed. Het beestje doet wat hij moet doen en dat is boeken lezen. Ik heb ondertussen al per schrijver een categorie aangemaakt (van de boeken die ik in de toekomst nog wil lezen). Dit gaat snel en verhoogt wel het gemak (tegenover 30-100 boeken erin te hebben staan, door elkaar!). Ik ben nog aan het zoeken hoe ik strips erop kan zetten, maar het zal wss via photoshop de bandjes van elkaar knippen zijn.

Een veel gehoorde klacht is dat het toestel te dun is. Dat heb ik ook wel een beetje. Ik weet nl soms niet hoe ik het toestel moet vasthouden om zo gemakkelijk de knoppen te bedienen. Ik heb het probleem dan maar opgelost door een geckocover te kopen (die komt normaal gezien binnenkort binnen). Door de goede reviews hier en de zachte prijs, heb ik de gok toch maar gewaagd!

Gisteren was het familiefeest en ik had mijn nieuw speeltje getoond. Zelfs de oudere generatie vond het een interessant iets (wat merkwaardig is bij mij, want meestal heb ik zo van die zaken waar ze niks vanaf snappen). Eentje die me vroeg waarom ik dit kocht ipv de Ipad2 (mss prijs? :+ + ik heb het niet zo voor apple maar dat staat hierbuiten).

Nu alleen nog tijd vinden om meer te lezen! Het plan is om ipv naar een serie te kijken iedere avond, gewoon een uurtje te lezen. Dat is naar het schijnt beter om in slaap te vallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
En dat het scherm van een iPad niet te vergelijken is met dat van een e-reader met e-ink. E-ink is toch veel geschikter voor het lezen van boeken. Het zijn dan ook twee apparaten die niet zomaar 1:1 te vergelijken zijn vind ik. Net zoals een camera in een mobiele telefoon en een fatsoenlijke dedicated camera.

Die hoesjes van Geckocovers zijn inderdaad wel fijn en zorgen ervoor dat je het apparaat veel eenvoudiger kan vasthouden. Mijn cover heeft een vrij stijve rug, dus hou ik hem meer als een boek vast, maar die van Gecko hebben een meer soepele rug waardoor je hem makkelijker kan dubbelvouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Zelf heb ik de Touch, die 2mm dikker is dan de gewone Kindle. Ik vind het niet te dun. Ik kan prima met één hand lezen en omslaan.... Ik heb de Touch juist gekozen omdat hij géén knoppen heeft zodat ik er bij het vasthouden niet afhankelijk van ben; precies de reden waaron anderen hem niet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:47:
[...]

Waarom zou je per se een Kindle Fire willen? Dat ding is op verschillende punten beperkt tegenover een "echt" Android-tablet. (De Fire is Android, maar hij is gericht op lezen, en Amazon, en is niet direct bedoeld als een "normaal" tablet.) Koop een 7 inch tablet, zoals de Samsung Galaxy Tab Plus, knal de Kindle-app uit de Market erop, en gaan.

[...]

Misschien moet je het nummer met streepjes en al invoeren enzo. Ik heb mijn Kindle niet via de site geregistreed. Ik heb hem ingelogd op de site van Amazon, via het menu (zelfde username / pass als bij Amazon natuurlijk), en toen was hij ook direct geregistreerd. Dat was een Touch, ook via EaseReader.nl, die hier in Nederland niet eens is uitgebracht. Werkt verder prima.

Probeer dit eens.
Waarom ik een Fire wil en geen Samsung? Hmm misschien de prijs en de Amazon omgeving. Als hij hier ooit officeel gereleased wordt, en Amazon ook hier in Nederland hun site uitbrengen kan het misschien best nog leuk worden.

Maar eerlijk gezegd heb ik tot nu toe helemaal geen behoefte aan een tablet. Wat ik op een tablet kan kan ik ook op mijn Mac of op mijn iPhone. Dus ik wacht nog wel even.

Plus Fire is niet gericht op lezen, weet niet waar je dat vandaan haalt. Fire is gewoon een volle tablet maar wel in Amazon omgeving..net als dat de Apple iPad in de Apple omgeving werkt. Maar de Fire kan alles wat een gewone tablet ook kan neem ik aan ( heb geen ervaring met tablets) maar weet van Amerikaanse gebruikers die er films op kijken, spelletjes op spelen, apps op draaien, mee internetten etc. Dus zo anders dan die samsung is hij niet. En van die Amerikaanse gebruikers weet ik ook dat ze er echt niet alleen op lezen..integendeel, meeste van die gebruikers hebben gewoon naast hun Fire ook een Kindle e-reader en daar lezen ze het meest op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Touch ook maar ook de Baby/basic no touch kindle en ik vondt die baby kindle inderdaad te klein en dun om zonder cover vast te houden. Toen ik de Touch kreeg heb ik hem een paar dagen zonder cover gebruikt omdat die nog in bestelling stond en vond dat hij goed naakt te gebruiken was, geen problemen met vasthouden zoals ik met de kleinere baby kindle had.

maar toch heb ik altijd liever een cover om mijn apparaten omdat dat het vasthouden nog makkelijker maakt vooral met 1 hand plus gewoon de extra bescherming..als hij uit mijn handen valt zit er toch een cover omheen die de klap beetje kan opvangen..laat je een naakte vallen dan zit er niks tussen het apparaat en de vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:13:
[...]

Daar kunnen wij niks aan doen? Morgen na 09:00 en voor 17:30 dit nummer bellen: 024 64 11 889, ik vermoed dat ze het nummer niet vrijgegeven hebben.

Laat je nog even weten hoe het afloopt?
Uiteindelijk heeft Amazon het nummer gevonden . :) Eas-E-reader heeft prima geholpen.,
bij credit kaart op home gedrukt .. ben geregistreed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 23:23:
[...]

Uiteindelijk heeft Amazon het nummer gevonden . :) Eas-E-reader heeft prima geholpen.,
bij credit kaart op home gedrukt .. ben geregistreed
Ah mooi, denk dat voor veel mensen zonder creditcard of met specifieke wensen veel aan Eas-E-reader heeft.
Tarkin schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 07:40:
Nu alleen nog tijd vinden om meer te lezen! Het plan is om ipv naar een serie te kijken iedere avond, gewoon een uurtje te lezen. Dat is naar het schijnt beter om in slaap te vallen!
Ik lees 20 tot 60 minuten per dag in de avond en dat bevalt wel goed. Volg ook een serie (1 of 2 afleveringen) per avond en dat is wel een mooie combi. Ik weet alleen niet of ik er beter door slaap of sneller in slaap val, ik ben wel een paar keer wakker geworden met dat ding in mijn handen en dat vind ik wel wat link, als je hem laat vallen in je slaap...

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2012 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:22:
Waarom ik een Fire wil en geen Samsung? Hmm misschien de prijs en de Amazon omgeving. Als hij hier ooit officeel gereleased wordt, en Amazon ook hier in Nederland hun site uitbrengen kan het misschien best nog leuk worden.
Maar je kunt toch op elke reader de Amazon Kindle App uit de market zetten? Je kunt ermee inloggen op de Amazon account, en via de browser kun je boeken kopen.... (misschien ook wel via de app, heb ik niet gecontroleerd).

De prijs is natuurlijk wel een goede reden.

Eigenlijk vind ik het wel jammer dat e-Ink geen mogelijkheden tot backlight heeft. Een leeslamp vind ik niet alles; ik zou het prettig vinden als e-Ink gewoon kon werken met opvallend licht én een backlight op het moment dat dat nodig is.
Plus Fire is niet gericht op lezen, weet niet waar je dat vandaan haalt.
Op MobileRead heb ik gelezen dat hij helemaal volgestopt is met Amazon-only programmatuur, zelfs tot de market aan toe. Hij bevat niet de standaard normale market, en Android zelf is ook aangepast. Het zou niet mogelijk zijn om buiten de Amazon-market om apps te installeren, zonder de Fire te hacken.

Dat maakt hem, als ik dat zo hoor, gericht op lezen als primaire taak, en internetten/kleine games als andere taken, afhankelijk van wat je wel en niet in de Amazon market kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Katsunami schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 20:12:
[...]

Maar je kunt toch op elke reader de Amazon Kindle App uit de market zetten? Je kunt ermee inloggen op de Amazon account, en via de browser kun je boeken kopen.... (misschien ook wel via de app, heb ik niet gecontroleerd).

Eigenlijk vind ik het wel jammer dat e-Ink geen mogelijkheden tot backlight heeft. Een leeslamp vind ik niet alles; ik zou het prettig vinden als e-Ink gewoon kon werken met opvallend licht én een backlight op het moment dat dat nodig is.

[...]

Op MobileRead heb ik gelezen dat hij helemaal volgestopt is met Amazon-only programmatuur, zelfs tot de market aan toe. Hij bevat niet de standaard normale market, en Android zelf is ook aangepast. Het zou niet mogelijk zijn om buiten de Amazon-market om apps te installeren, zonder de Fire te hacken.

Dat maakt hem, als ik dat zo hoor, gericht op lezen als primaire taak, en internetten/kleine games als andere taken, afhankelijk van wat je wel en niet in de Amazon market kunt vinden.
Juist een van de voordelen van E-ink is dat het geen backlight is. Dus omdat nou echt een nadeel te noemen :+
Ik snap je punt wel hoor! maar als je backlight wil, dan moet je voor een tablet gaan vrees ik. maar dat hou je volgensm ij ook niet zo lang uit met je ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarkin schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 20:47:
[...]

Juist een van de voordelen van E-ink is dat het geen backlight is. Dus omdat nou echt een nadeel te noemen :+
Ik snap je punt wel hoor! maar als je backlight wil, dan moet je voor een tablet gaan vrees ik. maar dat hou je volgensm ij ook niet zo lang uit met je ogen.
Yup..denk juist dat het een heel goed ding is dat de e-ink e-readers geen backlight hebben..zou dat er echt niet op willen. Als ik dat wil ga ik wel voor een tablet, maar dat lijkt me echt 10x niks met lezen. E-ink is juist heerlijk lezen en als ik een lampje nodig heb, klip ik die er wel op of ga voor een lighted cover..als amazon nog eens met een betere komt voor de touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 20:12:
[...]

[...]

Apple=eigen market Fire=eigen market, zie het probleem niet. En nogmaals de Fire is niet primair voor lezen..lezen is niet ideaal op dat ding..Amazon heeft de Fire uitgebracht om nog meer Amazon gebruikers aan zich te binden..niet alleen door boeken, maar ook door apps, films, muziek etc. Amazon verkoopt heel wat meer dan alleen boeken.

Ik zelf geef voorkeur aan die gesloten systemen, reden waarom ik ook totaal geen behoefte heb om mijn iPhone bijvoorbeeld te jailbreaken. 1 voordeel van dit, geen virussen en verwend als ik nu ben met mijn Mac, heb ik totaal geen behoefte me weer bloot te stellen aan die rotzooi, daarom dat ik ook nog niet overgestapt ben op Android, en misschien ook wel nooit doe.

Maar wie weet wat de toekomst brengt. Maar als ik nu moest kiezen, zonder dat de Fire hier al te krijgen is en ik een tablet zou willen..dan zou ik toch eerder richting iPad leunen en niet richting Samsung.

En wat licht betreft..tja er is een reden waarom er geen backlight op een e-reader zit..zelfde als waarom de meeste mensen lezen op een tablet pc niet lekker vinden..backlight brengt weer eye strain. Plus nogmaals..een e-ink scherm is bedoeld om een boekpagina te simuleren..sinds wanneer hebben boeken backlight? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Tuurlijk weet ik het verschil tussen lcd en e-inkt. Het zou gewoon vet zijn als een e-inkt scherm gewoon op papier zou kijken qua leesbaarheid, zoals het nu doet, maar dat in het donker een backlight aangezet zou kunnen worden, zodat het op een lcd zou lijken.

Wat je kiest moet je natuurlijk zelf weten, maar mijn keuze is toch beter, zelfs als het dezelfde is :+ (j/k :P)

[ Voor 12% gewijzigd door Katsunami op 28-01-2012 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een nas gekocht met een 1 TB schrijf, eens zien of ik calibre server erop krijg :9

Dat zou echt top zijn in combi met de kindle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 17:51:
Tuurlijk weet ik het verschil tussen lcd en e-inkt. Het zou gewoon vet zijn als een e-inkt scherm gewoon op papier zou kijken qua leesbaarheid, zoals het nu doet, maar dat in het donker een backlight aangezet zou kunnen worden, zodat het op een lcd zou lijken.

Wat je kiest moet je natuurlijk zelf weten, maar mijn keuze is toch beter, zelfs als het dezelfde is :+ (j/k :P)
Wie weet wat de toekomst nog brengt. e-readers staan in feite nog in de kinder schoenen...

LOL En iedereen moet gewoon lekker zelf kiezen wat hij wil. De ene zweert bij android, de ander bij Apple.

Maar zoals ik zei heb nu eigenlijk nog geen behoefte aan een tablet dus kan nog even wachten. Maar hoop wel dat als Amazon hier zijn winkel opent het toch niet te lang duurt voor de Fire ook hier geintroduceerd wordt. Voor die prijs zou ik hem toch wel eens willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 09:37
Ik heb sinds deze week ook een Kindle Touch, gekocht bij Best Buy in de US voor 99 dollar (met die licht bruine leren hoes en tax sta je dan weer voor 135 dollar lichter buiten).

Wat indrukken:

- Ding komt solide over.
- Ze hebben zeker niet bezuinigd op de lengte van de USB kabel.
- Touch bediening werkt prima, maar reageert ietwat traag als je settings wilt aanpassen, tekst moet intypen of de browser (die nog steeds experimental is) opent.
- Ik ben voor de Touch gegaan omdat ik de normale Kindle en z'n knoppen nou niet echt handig vond werken. Swipen werkt veel beter en natuurlijker als je een boek leest.
- Ik vind eigenlijk de prijzen die Amazon rekent voor z'n e-books een rip off. Nauwelijks goedkoper dan papier.
- Calibre integratie werkt prima.
- Gratis surfen op AT&T hotspots in de US (bv Starbucks). Ok, heb je weinig aan in NL.
- Special offers download ie niet via Wifi in NL (dus die advertenties). Ding blijft aangeven: Please connect wirelessly to download the latest special offers.

Er is trouwens een nieuwe firmware (5.0.3) beschikbaar die nog niet officieel gereleased is, maar wel via Amazon.com te vinden is.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loekf2 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 14:09:
Ik heb sinds deze week ook een Kindle Touch, gekocht bij Best Buy in de US voor 99 dollar (met die licht bruine leren hoes en tax sta je dan weer voor 135 dollar lichter buiten).

Wat indrukken:

- Ding komt solide over.
- Ze hebben zeker niet bezuinigd op de lengte van de USB kabel.
- Touch bediening werkt prima, maar reageert ietwat traag als je settings wilt aanpassen, tekst moet intypen of de browser (die nog steeds experimental is) opent.
- Ik ben voor de Touch gegaan omdat ik de normale Kindle en z'n knoppen nou niet echt handig vond werken. Swipen werkt veel beter en natuurlijker als je een boek leest.
- Ik vind eigenlijk de prijzen die Amazon rekent voor z'n e-books een rip off. Nauwelijks goedkoper dan papier.
- Calibre integratie werkt prima.
- Gratis surfen op AT&T hotspots in de US (bv Starbucks). Ok, heb je weinig aan in NL.
- Special offers download ie niet via Wifi in NL (dus die advertenties). Ding blijft aangeven: Please connect wirelessly to download the latest special offers.

Er is trouwens een nieuwe firmware (5.0.3) beschikbaar die nog niet officieel gereleased is, maar wel via Amazon.com te vinden is.
Amazon bepaald de prijzen niet..de 6 grootste publishers bepalen hun prijzen en zij en apple schijnbaar hebben amazon gedwongen om af te stappen van hun goedkope prijzen voor boeken van deze publishers. Er is momenteel geloof ik een rechtzaak gaande in de US van amazon tegen deze 6 grootste publishers.

En ik klaag over het algemeen niet over de prijzen, nog altijd een stuk goedkoper dan dat je boeken hier in Nederland koopt. Zit eigenlijk al met angst en beven de Nederlandse Amazon winkel tegemoet te zien..hoorde van iemand in Engeland dat toen de engelse amazon winkel opende ze niet langer in de US haar kindle boeken kon kopen maar gedwongen werd om ze in de UK winkel te kopen..gebeurt dus straks met mij als de Nederlandse winkel opent en ik zit daar eigenlijk niet op te wachten want weet nu al dat de prijzen net als de ebooks op nederlandse webwinkels worden..duur dus. Dan maar hopen dat het gratis boeken aanbod op de Nederlandse winkel net zo goed zal zijn als in de US winkel want het overgrote gedeelte wat ik nu op mijn kindle heb staan is gratis of onder de 5 dollar. Vindt het eigenlijk belachelijk dat je ingesloten wordt in de webwinkel die in jou land actief is. Ik zou vrij moeten zijn om te kiezen, of ik mijn kindle boeken in de US of nederlandse Shop of zelfs de Duitse shop wil kopen. Maar ja we wachten af. Was me aan het verheugen op een Nederlandse Amazon shop, maar niet als dit staat te gebeuren.

En klopt omdat de Touch officieel niet in Europa te verkrijgen is, werkt de SO hier niet. Ik heb ook af en toe dat hij aangeeft dat ik wifi moet verbinden maar vaak gaat dat automatisch weer weg, dus de ene keer heb ik wel een SO staan en de andere keer niet. maar zoals gezegd werken die hier niet dus als nederlander in Nederland heb je er weinig aan. Kan ook niet upgraden via de site van amazon om SO te stoppen, omdat hij dus officieel hier niet te verkrijgen is, dus geven ze ook die optie niet.

Ik swipe trouwens niet, vond dat op mijn Sony al een irritante beweging..dus gebruikte daar altijd mijn hardware buttons. Op de Touch tap ik gewoon even snel om mijn blz. om te slaan, vindt ik veel lekkerder werken dan swipen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2012 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Lol.. Gaat goed daar op Mobileread, in de thread "How many books will you read in 2012?"

150... 200... 250. Eén persoon zegt zelfs 730.

En dan kwaad worden als ik er een "Ik kan het niet echt geloven"-bericht tussen zet :P

Als je boeken hier zou moeten gaan kopen, omdat je dan met je Nederlandse adres niet meer in de Amerikaanse winkel mag, dan zou dat zuigen. Ik heb veel bij Bol.com gekocht vroeger, maar sinds ik een creditcard heb, koop ik Engelse boeken ook vaak bij Amazon Engeland. Voor veel pockets zijn die 20% of meer goedkoper. Amazon Amerika is vaak nog goedkoper, en ik heb veel schrijvers gezien / ontdekt waarvan de boeken in Nederland of Engeland niet eens uitkomen.

Amazon zou met de Amerikaanse prijzen Bol.com en ProxisAzur compleet kapot maken op het gebied van boeken, ebooks en dvd / blu-ray.

Achteraf gezien had het zelfs zo geregeld kunnen worden dat de Kindle Touch niet geactiveerd had kunnen worden als je een Nederlands adres hebt, als ze dat hadden gewild. Adobe doet dat met zijn laatste nieuwe producten. Die kun je niet in de Us kopen met een Nederlands adres, en je kunt een product met Us Serial niet activeren met een Nederlandse account, zonder toeren uit te halen. Laat de zooi daar nou net omgerekend honderden euro's goedkoper zijn.

[ Voor 77% gewijzigd door Katsunami op 30-01-2012 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op maandag 30 januari 2012 @ 00:04:
Lol.. Gaat goed daar op Mobileread, in de thread "How many books will you read in 2012?"

150... 200... 250. Eén persoon zegt zelfs 730.

En dan kwaad worden als ik er een "Ik kan het niet echt geloven"-bericht tussen zet :P

Als je boeken hier zou moeten gaan kopen, omdat je dan met je Nederlandse adres niet meer in de Amerikaanse winkel mag, dan zou dat zuigen. Ik heb veel bij Bol.com gekocht vroeger, maar sinds ik een creditcard heb, koop ik Engelse boeken ook vaak bij Amazon Engeland. Voor veel pockets zijn die 20% of meer goedkoper. Amazon Amerika is vaak nog goedkoper, en ik heb veel schrijvers gezien / ontdekt waarvan de boeken in Nederland of Engeland niet eens uitkomen.

Amazon zou met de Amerikaanse prijzen Bol.com en ProxisAzur compleet kapot maken op het gebied van boeken, ebooks en dvd / blu-ray.

Achteraf gezien had het zelfs zo geregeld kunnen worden dat de Kindle Touch niet geactiveerd had kunnen worden als je een Nederlands adres hebt, als ze dat hadden gewild. Adobe doet dat met zijn laatste nieuwe producten. Die kun je niet in de Us kopen met een Nederlands adres, en je kunt een product met Us Serial niet activeren met een Nederlandse account, zonder toeren uit te halen. Laat de zooi daar nou net omgerekend honderden euro's goedkoper zijn.
Ik neem die mensen op die lijsten ook meestal met een hele grote brok zout..als ze zoveel lezen dan werken ze niet en lezen ze 24/7 of ze slaan de helft van hun boeken over..skimmen erover..tja en dat kan iedereen.

Heb voorlopig op goodreads mijn challenge voor 1012 op 25 gezet en als ik daar dicht bij kom en ik zit nog steeds in 2012 dan verhoog ik hem.

Ben blij dat Amazon in ieder geval de activering van Touch etc niet geblokkeerd heeft, vindt het een fantastisch apparaatje en ben er nog steeds heel tevreden over. Zou geen andere e-reader willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 08:31:
[...]

Ik neem die mensen op die lijsten ook meestal met een hele grote brok zout..als ze zoveel lezen dan werken ze niet en lezen ze 24/7 of ze slaan de helft van hun boeken over..skimmen erover..tja en dat kan iedereen.

Heb voorlopig op goodreads mijn challenge voor 1012 op 25 gezet en als ik daar dicht bij kom en ik zit nog steeds in 2012 dan verhoog ik hem.
Heb hem inderdaad zelf op 40 staan, en zelfs dat is echt pittig eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Mijn challenge staat nu op 52, uitgaande van verhalen die als pocket rond 350 bladzijden zouden zijn, met hier en daar een kortere of langere ertussenin. 50 bladzijden per dag is voor mij goed haalbaar, in de twee uur die ik per dag in het OV lees (en een beetje in het weekend en avond).... en dan hoef ik niet als een idioot door boeken heen te scheuren of stukken over te slaan.

Zelfs zonder activering van de Reader zou je hem kunnen gebruiken door boeken te kopen via Kindle4Pc, dan de-drm erover via Calibre, en als laatste sideloaden. Dat is wat ik doe in van de drm af te komen maar wellicht wil niet iedereen dat doen. Als je via de Kindle wil kopen, is activering natuurlijk vereist.

[ Voor 29% gewijzigd door Katsunami op 30-01-2012 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op maandag 30 januari 2012 @ 18:37:
Mijn challenge staat nu op 52, uitgaande van verhalen die als pocket rond 350 bladzijden zouden zijn, met hier en daar een kortere of langere ertussenin. 50 bladzijden per dag is voor mij goed haalbaar, in de twee uur die ik per dag in het OV lees (en een beetje in het weekend en avond).... en dan hoef ik niet als een idioot door boeken heen te scheuren of stukken over te slaan.

Zelfs zonder activering van de Reader zou je hem kunnen gebruiken door boeken te kopen via Kindle4Pc, dan de-drm erover via Calibre, en als laatste sideloaden. Dat is wat ik doe in van de drm af te komen maar wellicht wil niet iedereen dat doen. Als je via de Kindle wil kopen, is activering natuurlijk vereist.
Ik koop nooit via kindle, altijd gewoon op mijn PC en dan stuur ik het naar mijn kindle. Ik heb geen bezwaar tegen de DRM van mijn kindle boeken, sideloaden heeft namelijk het nadeel voor mij dat je dan niet tussen apparaten kan syncen. Vindt het namelijk makkelijk dat als ik een boek gekocht hebt en op mijn kindle heb staan, ik hem ook gewoon op mijn iPhone kan lezen als ik wil en hij dus automatisch onthoudt waar ik gebleven ben op beide apparaten. Dus ik doe weinig aan sideloaden.

Ben nu trouwens sinds vandaag ook voor een maandje lid van Audible.com. Wil toch ook eens audio boeken uitproberen en ze hebben een actie van een maand gratis proberen en je krijgt dan een credit en bonus credit, dus 2 credits om boeken mee te kopen. Dus dat is toch 1 of 2 boeken. Meeste boeken kosten 1 credit. Nu alleen nog zoeken welke boeken ik wil luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
mijn cover van geckocovers is vandaag aangekomen. Ik moet toch wel zeggen dat het heel wat beter leest (het ligt beter in de hand). Wel is het precies een heel fijn laagje van nepleer met een mousse eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel het apparaat de strijd met de iPad vooralsnog verliest, is de Kindle Fire van webwinkel Amazon zijn Android-broertjes moeiteloos voorbij gesneld. In slechts drie maanden heeft het apparaat een gedeelde eerste plek met de Galaxy Tab op het vlak van marktaandeel.

http://www.telegraaf.nl/d...droid-concurrenten__.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 13:59:
Hoewel het apparaat de strijd met de iPad vooralsnog verliest, is de Kindle Fire van webwinkel Amazon zijn Android-broertjes moeiteloos voorbij gesneld. In slechts drie maanden heeft het apparaat een gedeelde eerste plek met de Galaxy Tab op het vlak van marktaandeel.
... in Amerika, mag je er wel bij zeggen. Want hier is het ding niet eens te krijgen (en de bijbehorende diensten zoals instant video ook niet).

Ik ben het er mee eens dat Amazon de eerste concurrent is die echt de iPad aan gaat kunnen maar als ze echt groot willen worden moet Amazon eerst begrijpen dat de wereld meer is dan alleen de 51 staten van Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geruchten gaan dat de Touch en Fire dit jaar ook naar Europa komen..denk dat de kans wel groot is, vooral als Amazon ook in Nederland actief gaat worden dit jaar. En hoorde van Wiebe op Ereaders.nl dat ze ook gelijk in Belgie dan actief schijnen te gaan worden.

Kan dus interessant worden.

En denk dat ze het wel goed gedaan hebben om niet gelijk de Fire voor de hele wereld uit te brengen..als je al ziet wat voor run erop was in Amerika, dan hadden ze in de grote problemen gekomen als ze hem ook gelijk voor Europa en rest van de wereld uit gegeven hadden aka Tekorten en lange wachttijden etc. Kan begrijpen dat ze eerst hun eigen markt verzorgen en dan pas gaan kijken naar de rest van de wereld.

Maar als hij hierheen komt met alle bijkomende opties ook actief dan ben ik zeker geinteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:47:
Geruchten gaan dat de Touch en Fire dit jaar ook naar Europa komen..denk dat de kans wel groot is, vooral als Amazon ook in Nederland actief gaat worden dit jaar. En hoorde van Wiebe op Ereaders.nl dat ze ook gelijk in Belgie dan actief schijnen te gaan worden.

Kan dus interessant worden.

En denk dat ze het wel goed gedaan hebben om niet gelijk de Fire voor de hele wereld uit te brengen..als je al ziet wat voor run erop was in Amerika, dan hadden ze in de grote problemen gekomen als ze hem ook gelijk voor Europa en rest van de wereld uit gegeven hadden aka Tekorten en lange wachttijden etc. Kan begrijpen dat ze eerst hun eigen markt verzorgen en dan pas gaan kijken naar de rest van de wereld.

Maar als hij hierheen komt met alle bijkomende opties ook actief dan ben ik zeker geinteresseerd.
Indien Amazon in BE en NL zou actief worden, dan betekend het ook dat er meer vertaalde boeken in omloop zullen gaan. Dat kan ik alleen maar toejuichen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige wat ik niet toejuich is als Nederlandse en Belgische Amazon winkel betekend dat ik niet meer in de US winkel zal kunnen kopen (wat schijnbaar zo zal zijn.) en als de prijzen net zo duur zullen zijn als de al bekende Nederlandse e-boek winkels.

En ik zie die bui jammer genoeg wel hangen dat de boeken in Nederland duurder zullen zijn...maar we wachten af.

En vertaalde boeken ach, ik kan zonder..ik lees bij voorkeur het liefst in het engels. Maar voor diegene die het Engels niet zo machtig zijn of liever Nederlands lezen is het natuurlijk mooi als het Amazon aanbod in Nederlandse boeken groter zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Het hangt van de regering af. Boeken zijn in Nederland duurder dan in het buitenland omdat we hier een wettelijke minimale boekenprijs hebben. De uitgevers lobbyen weer op het moment voor om dat ook voor ebooks voor elkaar te krijgen.

nl.wikipedia.org/wiki/Wet_op_de_vaste_boekenprijs

edit: de vaste prijs geldt niet voor niet-Nederlandstalige boeken, al denk ik dat Amazon de Engelse versie niet lager zal prijzen dan de Nederlandse (als er een vertaling van het boek is natuurlijk).

[ Voor 35% gewijzigd door Katsunami op 31-01-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Zo, vanochtend de kindle in mijn handschoenenvakje gevonden (gister vergeten)

Ik kan je zeggen dat hij toch wel een stuk trager is bij 4 graden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:36
http://www.amazon.de/gp/product/B0051QVF7A/ref=sv_kinc_0

Dit is toch gewoon de kindle 4? Geen verkeerde prijs zonder reclame en incl. verzendkosten dacht ik zo. Al heb ik eigenlijk liever de touch versie. Of mis ik het addertje...

[ Voor 5% gewijzigd door Morpheusk op 01-02-2012 16:25 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morpheusk schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:25:
http://www.amazon.de/gp/product/B0051QVF7A/ref=sv_kinc_0

Dit is toch gewoon de kindle 4? Geen verkeerde prijs zonder reclame en incl. verzendkosten dacht ik zo. Al heb ik eigenlijk liever de touch versie. Of mis ik het addertje...
Addertje onder het gras is dat je hem als Nederlander niet bij Amazon.de kan bestellen..je kan het proberen maar je wordt automatisch doorverwezen naar amazon.com.

Engelse amazon en Duitse Amazon etc, leveren geen kindles aan nederland. Enige manier om als Nederlander aan een kindle te komen is om hem bij amazon.com te bestellen of via http://www.easereader.nl/ Ben je wat duurder uit maar als hij op voorraad is heb je hem de volgende dag al in huis. Heb zelf mijn Kindle 3 en Kindle touch met special offers/reclame bij hun besteld..toen hadden ze de versie zonder reclame nog niet. Maar reclame stoort me totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 21:24
Katsunami schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:18:
Het hangt van de regering af. Boeken zijn in Nederland duurder dan in het buitenland omdat we hier een wettelijke minimale boekenprijs hebben. De uitgevers lobbyen weer op het moment voor om dat ook voor ebooks voor elkaar te krijgen.

nl.wikipedia.org/wiki/Wet_op_de_vaste_boekenprijs

edit: de vaste prijs geldt niet voor niet-Nederlandstalige boeken, al denk ik dat Amazon de Engelse versie niet lager zal prijzen dan de Nederlandse (als er een vertaling van het boek is natuurlijk).
De vaste boekenprijs geldt niet voor e-books.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 17:05:
Addertje onder het gras is dat je hem als Nederlander niet bij Amazon.de kan bestellen..je kan het proberen maar je wordt automatisch doorverwezen naar amazon.com.
Eigenlijk krijg ik daar kramp in m'n maag van. Het is toch absurd dat je het ding voor méér geld helemaal vanuit Amerika moet laten komen, terwijl een pakhuis van Amazon Duitsland hier (echt) praktisch om de hoek ligt :X
Heb zelf mijn Kindle 3 en Kindle touch met special offers/reclame bij hun besteld..toen hadden ze de versie zonder reclame nog niet. Maar reclame stoort me totaal niet.
Nu hebben ze beide versies weer op voorraad. Ik ben blij met de non-"offers" versie. Alleen al de *gedachte* dat er reclame in zou zitten... *brrr*. Maar ja, als ze geen andere voerden toen jij bestelde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankRicard schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 17:17:
[...]

De vaste boekenprijs geldt niet voor e-books.
Dat zegt ze ook, en ze zegt ook dat uitgevers al druk doende zijn om ook die vaste boek prijs voor e-books te laten gelden...stel je voor dat ze inkomsten gaan verliezen aan indie schrijvers die hun boeken gratis of voor 3 , 4 euro gaan verkopen..

Vraag me dan trouwens ook af..dan zal de Nederlandse Amazon ook wel geen gratis e-books gaan hebben zoals de Amerikaanse wel..helemaal zonde dan dat ik straks gedwongen ingesloten ga worden in de Nederlandse winkel..zou nu haast wensen dat Amazon bleef waar hij was en niet in Nederland actief werd. Maar eerst maar afwachten of de uitgevers succes gaan hebben met hun praktijken om vase prijzen voor e-books af te dwingen..ik hoop in ieder geval van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 17:22:
[...]

Eigenlijk krijg ik daar kramp in m'n maag van. Het is toch absurd dat je het ding voor méér geld helemaal vanuit Amerika moet laten komen, terwijl een pakhuis van Amazon Duitsland hier (echt) praktisch om de hoek ligt :X

[...]

Nu hebben ze beide versies weer op voorraad. Ik ben blij met de non-"offers" versie. Alleen al de *gedachte* dat er reclame in zou zitten... *brrr*. Maar ja, als ze geen andere voerden toen jij bestelde...
Die reclame stelt echt niks voor..en sommige geven nog een mooie screensaver ook. En als wifi/SO het even niet doet heb je gewoon de standaard screensavers. Enige reclame die je dus ziet is je schreensaver en een heel klein strookje onderaan je scherm en dat alleen op je homescherm..dus als je leest zie je er niks van.
Maakt mij dus echt niks uit, vindt het zelfs jammer dat ik hier de aanbiedingen niet kan gebruiken want ze hebben af en toe best leuke zoals bepaald genre voor 1 dollar. Of bepaald genre muziek mp3's voor 1 dollar.

Maar had wel leuk geweest als ik de optie op mijn amazon account had gehad om bij te betalen voor een niet SO..maar omdat hij dus niet officieel hier uitgebracht is en ik een Nederlandse account hebt, heb ik die optie dus niet. Maar zoals gezegd, vindt het wel best zo. Ben verder heel tevreden met mijn touch. Zou niet anders meer willen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2012 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:36
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 17:05:
[...]

Naar Oostenrijk kan ook zie ik! Noujah even wachten op de Touch versie en dan laat ik hem naar Oostenrijk en vervolgens naar NL sturen. Als ik dit eerder had geweten had ik de gewone versie in Oostenrijk laten bezorgen, ben daar net 2 weken geweest 8)7

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 17:38:
Maar had wel leuk geweest als ik de optie op mijn amazon account had gehad om bij te betalen voor een niet SO..maar omdat hij dus niet officieel hier uitgebracht is en ik een Nederlandse account hebt, heb ik die optie dus niet. Maar zoals gezegd, vindt het wel best zo. Ben verder heel tevreden met mijn touch. Zou niet anders meer willen.
Kun je niet, zoals hier eerder is aangehaald, effe in het Hilton-hotel gaan "wonen" voor een weekje, dan de e-reader van de reclame ontdoen, en dan weer in Nederland komen wonen? :P Lijkt te werken voor boeken die niet aan Nederlandse accounthouders worden verkocht...

Dat is trouwens ook zo voor sommige gratis boeken. Die mag ik niet kopen (voor $0 :P) vanwege copyright dat niet voor Europa zou gelden. Nou ja, dan trek ik ze wel uit Gutenberg ofzo :P
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 17:34:
Dat zegt ze ook, en ze zegt ook dat....
Ik voel me nou op het moment niet bepaald vrouwelijk... ben ik veel te lomp voor :/
Vraag me dan trouwens ook af..dan zal de Nederlandse Amazon ook wel geen gratis e-books gaan hebben zoals de Amerikaanse wel..helemaal zonde dan dat ik straks gedwongen ingesloten ga worden in de Nederlandse winkel..zou nu haast wensen dat Amazon bleef waar hij was en niet in Nederland actief werd. Maar eerst maar afwachten of de uitgevers succes gaan hebben met hun praktijken om vase prijzen voor e-books af te dwingen..ik hoop in ieder geval van niet.
Er geldt geen vaste prijs voor e-books op het moment, dus het kan wel, om e-books gratis te verkopen. Zodra de regering een minimumprijs vaststelt, mag dat echter niet meer.

Maar... dan krijgen we het juridische gedram. "Is het verkopen van een boek voor €0 eigenlijk nog wel verkopen, of mag dat worden gezien als weggeven? Is €0 euro eigenlijk wel een prijs, als je het kunt beschouwen als weggeven?"

Eigenlijk denk ik dat, indien de papieren versies hier een minimumprijs blijven houden, dat de e-books er niet ver onder gaat zitten, zelfs als dat zou mogen.

En met al dat soort rare regels lok je dus per definitie privacy en vage omwegen en constructies uit. Ik ben niet te beroerd om te betalen als ik iets wil hebben, maar waarom zou ik hier € 7.99 betalen vanwege de minimum vaste prijs, terwijl ik WEET dat dezelfde winkel hetzelfde product net over de grens gratis weggeeft?!

[ Voor 46% gewijzigd door Katsunami op 01-02-2012 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 20:19:
[...]

Kun je niet, zoals hier eerder is aangehaald, effe in het Hilton-hotel gaan "wonen" voor een weekje, dan de e-reader van de reclame ontdoen, en dan weer in Nederland komen wonen? :P Lijkt te werken voor boeken die niet aan Nederlandse accounthouders worden verkocht...

Dat is trouwens ook zo voor sommige gratis boeken. Die mag ik niet kopen (voor $0 :P) vanwege copyright dat niet voor Europa zou gelden. Nou ja, dan trek ik ze wel uit Gutenberg ofzo :P

Er geldt geen vaste prijs voor e-books op het moment, dus het kan wel, om e-books gratis te verkopen. Zodra de regering een minimumprijs vaststelt, mag dat echter niet meer.

Maar... dan krijgen we het juridische gedram. "Is het verkopen van een boek voor €0 eigenlijk nog wel verkopen, of mag dat worden gezien als weggeven? Is €0 euro eigenlijk wel een prijs, als je het kunt beschouwen als weggeven?"

Eigenlijk denk ik dat, indien de papieren versies hier een minimumprijs blijven houden, dat de e-books er niet ver onder gaat zitten, zelfs als dat zou mogen.

En met al dat soort rare regels lok je dus per definitie privacy en vage omwegen en constructies uit. Ik ben niet te beroerd om te betalen als ik iets wil hebben, maar waarom zou ik hier € 7.99 betalen vanwege de minimum vaste prijs, terwijl ik WEET dat dezelfde winkel hetzelfde product net over de grens gratis weggeeft?!
LOL nee is me teveel moeite, die reclame stoort me totaal niet..En net wat ik zei sommige geven echt wel leuke screensavers, geeft wat afwisseling van die standaard screensavers. En klopt ik loop ook af en toe wel eens tegen regio restricties op..ach ik leer er mee leven. Heb al zoveel gratis boeken en goedkope boeken op mijn e-reader staan dat ik volgens mij de eerstvolgende 3 jaar zo niet langer vooruit zou komen..gister ook weer iets van 20 boeken van 1 schrijver ge-1-clicked want die gaf hij gratis weg..3 boxen van 4 boeken en nog een aantal losse boeken. Is misschien niet mijn genre, maar als het gratis is koop ik het want je weet nooit of het leuk is als je het niet probeerd.

En ben het met je eens over de prijs etc. Daarom zou ik het heel jammer vinden als Amazon ons insluit in de Nederlandse winkel als de Nederlandse webwinkel een feit is..ik wil keus hebben of ik een kindle boek hier op de Nederlandse site koop of als ik hem goedkoper in Amerika kan krijgen dat ik hem daar koop, met een papieren boek kan dat toch ook dus waarom niet met een kindle boek? Als ik in de UK of US het boek goedkoper vindt, ga ik hem echt wel daar kopen in plaats van in Nederland. Doe ik met DVD's en CD's ook als het even kan. Kon hier bijvoorbeeld de TV serie ER voor 20 euro per seizoen kopen..ja ben gekke henkie..heb hem in de UK gekocht voor rond de 11 euro per seizoen..

Maar we wachten maar af, wat er gaat gebeuren als de Nederlandse site er is..maar moet wel bekennen, waar ik er eerst enthousiast voor was..ben ik dat nu allang niet meer zo. Zie me straks zowat weer overstappen naar een Kobo Touch ofzo...zodat ik de vrijheid heb om mijn boeken te kopen waar ik zelf wil. LOL Als ik alleen dat stomme ADE gedoe niet had en het weer aan moeten sluiten op kabeltjes..dat vindt ik juist zo heerlijk aan de kindle..het hele draadloze gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
ADE is een zuigend programma. De lettertypes in de GUI zijn niet scherp, en er wordt niet eens aangegeven hoe je een computer of apparaat kan deregistreren. Dat mag je op internet opzoeken. Tevens is er geen Linux-versie, zodat je onder Linux boeken alleen met extreme toeren in ADE kunt krijgen.

Jammer dat ik veel Adobe-producten gewoon nodig heb. Ze zijn op dit moment het enige dat me op Windows houdt eigenlijk. (Niet dat ik problemen met Windows heb, maar ik werk liever op de manier van Unix / Linux, als ik zou kunnen kiezen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb trouwens eens op de readers of Kindle books page gevraagd waar ik lid van ben aan Engelse kindle gebruikers of het klopt dat als je een UK account hebt je niet meer in de US shop kan kopen en het klopt dus.

Als je geen US account hebt, in dit geval een UK account, kan je alleen kindle boeken kopen in de UK shop. Je kan dus niet meer op amazon.com terecht.

Ben ik dus niet blij mee want dat krijg je ook met de nederlandse shop..ik wordt straks gedwongen om alleen nog in Nederland mijn kindle boeken te kopen...waar slaat dat op..Dan maar liever geen Nederlandse amazon zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxinator
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

Tuxinator

Carpe Diem

De Kindle Touch is nu ook officieel leverbaar in landen buiten de US.
*klik*

Just remember... if the world didn't suck, we'd all fall off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Tuxinator schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 20:57:
De Kindle Touch is nu ook officieel leverbaar in landen buiten de US.
*klik*
Totaal $190 tegen $99 USA prijs...
Importeren naar US adres en doorzenden naar NL lijkt nog voordeliger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 20:33:
Heb trouwens eens op de readers of Kindle books page gevraagd waar ik lid van ben aan Engelse kindle gebruikers of het klopt dat als je een UK account hebt je niet meer in de US shop kan kopen en het klopt dus.

Als je geen US account hebt, in dit geval een UK account, kan je alleen kindle boeken kopen in de UK shop. Je kan dus niet meer op amazon.com terecht.

Ben ik dus niet blij mee want dat krijg je ook met de nederlandse shop..ik wordt straks gedwongen om alleen nog in Nederland mijn kindle boeken te kopen...waar slaat dat op..Dan maar liever geen Nederlandse amazon zeg...
Zelf heb ik enkel en alleen een UK account gemaakt (voor papieren boeken), maar dat heeft mee automatisch een DE en US Amazon-account opgeleverd. Ik mag geen ebooks kopen in de UK of DE. Waarschijnlijk ben je verplicht in je eigen land te kopen, behalve als je land geen Amazon heeft; dan wordt je naar de US doorverwezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 23:28:
Zelf heb ik enkel en alleen een UK account gemaakt (voor papieren boeken), maar dat heeft mee automatisch een DE en US Amazon-account opgeleverd. Ik mag geen ebooks kopen in de UK of DE.
Werkt dat doorgeven van een fictieve verhuizing naar Engeland dan niet bij jou? Hier werkt het nog steeds namelijk. Ik verhuis af en toe gewoon.

Maar er waren hier ook mensen waarbij het niet werkte, dan had Amazon het kennelijk door dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
Vandaag de Kindle Touch ontvangen, wat een geweldige vooruitgang op de Kindle 3. Jammer dat het editen van categorieën niet meer mogelijk is via Calibre.. verder top apparaat!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 23:54:
[...]

Werkt dat doorgeven van een fictieve verhuizing naar Engeland dan niet bij jou? Hier werkt het nog steeds namelijk. Ik verhuis af en toe gewoon.

Maar er waren hier ook mensen waarbij het niet werkte, dan had Amazon het kennelijk door dat je het doet.
Een "verhuizing" heb ik nog niet geprobeerd, maar als ik nu naar "Manage my Kindle" ga op de UK of DE site, dan word ik naar de US doorverwezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Katsunami schreef op zondag 05 februari 2012 @ 04:15:
Een "verhuizing" heb ik nog niet geprobeerd, maar als ik nu naar "Manage my Kindle" ga op de UK of DE site, dan word ik naar de US doorverwezen.
Als je het boek wilt kopen dat je niet mag kopen krijg je bovenin het scherm een optie om een verhuizing door te geven, dat werkte bij mij met een fictief adres.
jvalks schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 23:56:
Vandaag de Kindle Touch ontvangen, wat een geweldige vooruitgang op de Kindle 3. Jammer dat het editen van categorieën niet meer mogelijk is via Calibre.. verder top apparaat!!!
Heb je wel de kindle plugin voor calibre geinstalleerd?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2012 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 10:15:
[...]

Heb je wel de kindle plugin voor calibre geinstalleerd?
Uiteraard, maar het beheren van de categorieën via Calibre/plugin is niet meer mogelijk omdat de Toch hier anders mee omgaat dan de vorige Kindle's.. Nu moet je alles dus handmatig op de Touch in categorieën plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
jvalks schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:43:
[...]

Uiteraard, maar het beheren van de categorieën via Calibre/plugin is niet meer mogelijk omdat de Toch hier anders mee omgaat dan de vorige Kindle's.. Nu moet je alles dus handmatig op de Touch in categorieën plaatsen...
Ga er dan maar van uit dat hij binnenkort met een aanpassing komt. Die gast can calibre is zo goed bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
maartend schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:46:
[...]

Ga er dan maar van uit dat hij binnenkort met een aanpassing komt. Die gast can calibre is zo goed bezig.
Ik vrees van niet:

"Note: Amazon have removed the ability to manipulate collections completely in their newer models, like the Kindle Touch and Kindle Fire, making even the above plugin useless. If you really want the ability to manage collections on your Kindle via a USB connection, we encourage you to complain to Amazon about it, or get a reader where this is supported, like the SONY Readers"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
jvalks schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:50:
[...]

Ik vrees van niet:

"Note: Amazon have removed the ability to manipulate collections completely in their newer models, like the Kindle Touch and Kindle Fire, making even the above plugin useless. If you really want the ability to manage collections on your Kindle via a USB connection, we encourage you to complain to Amazon about it, or get a reader where this is supported, like the SONY Readers"
Shoot. Dat had ik niet gecontroleerd, zo gewend als ik ben dat hij alles fixed. Da's dan goed balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
maartend schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:52:
[...]

Shoot. Dat had ik niet gecontroleerd, zo gewend als ik ben dat hij alles fixed. Da's dan goed balen.
Nu hopen dat Amazon er zelf iets aan doet in een van de volgende firmwares..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

jvalks schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:54:
[...]

Nu hopen dat Amazon er zelf iets aan doet in een van de volgende firmwares..
Mwa, vrees dat dat niet 100% zeker is dat daar nog iets aan wordt gedaan hoor. Amazon staat niet bekend om heel meebuigend te zijn. Op andere vlakken zijn ze wel super hoor.

Het enig wat ik wel zonde van de huidige generatie is dat het gewoon ophoud na 4 GB waarvan je zelf maar 3.5 ofzo hebt.
Voor boeken op zich is het geen probleem. Maar zodra je wat grotere PDF's hebt of luisterboeken is het echt zo vol. Kleine moeite om er een sd kaart lezer in te bouwen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat apart zeg, in een vorige firmware van de touch kon dit wel?

Is er dan een andere tool waarmee het kan zoals Kindle voor de pc?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
De touch komt officieel ook naar BE, ik weet niet of het ook naar NL komt though

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarkin schreef op maandag 06 februari 2012 @ 10:17:
De touch komt officieel ook naar BE, ik weet niet of het ook naar NL komt though
ja, ik had een mail dat ik hem nu kon kopen.

Maarja, we hebben al 2 ereaders in huis, een derde is niet nodig. Ik zou denk ik eerder een Fire kopen, zag er gisteren nog wat over op internet en dat is toch wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Hmm een klein akkefietje met m'n kindle.

Gisteravond wil ik gaan slapen, dus ik zet de kindle af. Echter, deze keer wil hij niet uitgaan. Hij blijft gewoon op mijn boek staan. Ik dacht dat hij vanzelf dan wel in slaapmodus ging komen, wat deze ochtend dus niet het geval bleek. Ook deze ochtend wou hij niet op de normale manier uitgaan.

Nu heb ik vanochtend mijn boek uitgelezen en ben ik een beetje beginnen spelen ermee. Tot op een gegeven moment dat hij helemaal niks meer deed. Na een beetje opzoekwerk heb ik gevonden dat je de powerknop minstens 20s moet inhouden end dat hij zichzelf zo reset.

IK was al een beetje bang dat ik het kon gaan uitleggen bij de amazon customer care, maar nu lijkt hij toch terug in orde te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Blijkbaar is de software (deels) vastgelopen... dat zou het wel kunnen verklaren. Heb je de laatste 5.0.3-update al geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Katsunami schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:21:
Blijkbaar is de software (deels) vastgelopen... dat zou het wel kunnen verklaren. Heb je de laatste 5.0.3-update al geïnstalleerd?
ik heb hem nog maar een kleine maand, dus ik veronderstel dat hij up to date is. Nuja, het probleem was snel verholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarkin schreef op zondag 12 februari 2012 @ 11:33:
[...]

ik heb hem nog maar een kleine maand, dus ik veronderstel dat hij up to date is. Nuja, het probleem was snel verholpen!
ik heb het ook 1 keer gehad, maar met die reset was het ook opgelost. Daarna niet meer gehad trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Het kan misschien met de koude te maken hebben. De reader lag al een dikke week in een ijskoude kamer, en ik merkte toch wel dat het soms een beetje trager ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Als hij koud is dan zal het scherm een stuk trager reageren en refreshen. Echt vastlopen heb ik nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Admiral Freebee schreef op maandag 13 februari 2012 @ 09:42:
Als hij koud is dan zal het scherm een stuk trager reageren en refreshen. Echt vastlopen heb ik nog nooit gehad.
Vertel mij wat. Heb dat ding 2 maanden geleden mee de himalaya ingenomen naar de Mt. Everest en omstreken. Verversen duur wel tot een seconde in die avondkoude. Nooit vastgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Dat zijn natuurlijk wel extreme omstandigheden :P
Overigens is mijn Kindle 3 gisteren vastgelopen op het slaapscherm. Natuurlijk omdat ik dit topic heb gelezen :D Een reset met de powerknop lang aanhouden loste het wel direct op.
Pagina: 1 ... 7 ... 22 Laatste

Let op:
Voor vragen omtrent het importeren, aankopen of naar Nederland verschepen van de Kindle kun je terecht in Shopping Forum.