Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De moderators hebben besloten om het topic [e-readers] aankoopadvies te sluiten.

Directe aanleiding zijn de postings over de bestelling van een Kindle bij MexxBooks. De bestellingen van begin deze maand zijn, ondanks de vermelde levertijd van 5-7 werkdagen (nog) niet geleverd. Daarover bestaat een toenemende ongerustheid.

De suggestie van de moderator om PER eReader een topic te posten in Telecomproviders doe ik dan bij deze. Wellicht dat als bestellers van de MexxBooks Kindle hier berichten dat zijn/haar Kindle geleverd is de onrust snel verdwijnt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markjb
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-07 14:58
Hij is binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Wanneer besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-10 15:26
Ik heb geen goed nieuws... :(

das Fulfillmentcenter in Deutschland findet Ihre Tracking Nummer nicht - bzw. wissen Sie nichts von einer Lieferung an Sie. Ich habe aber Ihre Bestellung schon gesehen. Ich kann mich nur entschuldigen. Es kommt am Freitag eine Lieferung zu mir nach Wien und ich werde Ihnen den Kindle von Wien aus zuschicken. Als kleines Trostpflaster biete ich Ihnen an das wir Ihnen Ihr erstes ebook Ihrer Wahl - wenn dann Ihr Kindle endlich bei Ihnen ist - auf unsere Kosten zuschicken. ich schicke Ihnen die Tracking Nummer am Freitag noch zu. LG Claudia Mexx

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10 13:56
De mijne heb ik besteld en laten versturen naar een adres in Duitsland (bij mij om de hoek), en die is 17 oktober aangekomen

/edit: @ 7 oktober bestel bevestiging binnengekregen.

[ Voor 22% gewijzigd door bas-r op 18-10-2011 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Sa, 15.10.11 03:33 Uhr

Köln

Die Auslandssendung wurde im Export-Paketzentrum bearbeitet.
De mijne ligt sinds zaterdag al in Keulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribbekassie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-09 16:02
Die van mij ook :?

Sa, 15.10.11 03:32 Uhr
Köln
Die Auslandssendung wurde im Export-Paketzentrum bearbeitet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 12:10
Ik heb nog niets binnen, 2 okt besteld, 3 okt bestelbevestiging en 7 okt verzendbevestiging. Net een mailtje gestuurd over waar die blijft. Markjb, jij hebt hem dus (als eerste) binnen, en je adres is in NL?

Mail terug, de mijne is ook al sinds de 15e in Keulen...

[ Voor 30% gewijzigd door Brent op 19-10-2011 14:33 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
En de mijne is vanmiddag geleverd, DHL tracking staat nog steeds op Keulen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:07
Ik heb gisteren een mail gestuurd waar mijn kindle blijft nu de 7 werkdagen ruim zijn gepasseerd. Kreeg reaktie van Claudia die mailde dat ze het als een fout beschouwen om bestellingen uit NL te hebben geaccepteerd daar ze verlies op de verzendkosten lijden. Ze zijn een Duitse boekenclub en willen zich alleen op DLD richten. Ze gaf verder aan dat de kindle's die besteld zijn as maandag naar NL worden verstuurd.
Op mijn vraag of annuleren van de bestelling een optie was werd aangegeven dat dit zou worden uitgezocht.
Het komt op mij wat knullig over allemaal

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Garyu

WW

marc68 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:14:
Ik heb gisteren een mail gestuurd waar mijn kindle blijft nu de 7 werkdagen ruim zijn gepasseerd. Kreeg reaktie van Claudia die mailde dat ze het als een fout beschouwen om bestellingen uit NL te hebben geaccepteerd daar ze verlies op de verzendkosten lijden. Ze zijn een Duitse boekenclub en willen zich alleen op DLD richten. Ze gaf verder aan dat de kindle's die besteld zijn as maandag naar NL worden verstuurd.
Op mijn vraag of annuleren van de bestelling een optie was werd aangegeven dat dit zou worden uitgezocht.
Het komt op mij wat knullig over allemaal
Maar hoezo zitten ze in Wenen dan? Dat ligt vziw niet in Duitsland..

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
mijn Duits is niet super, hier de originele tekst:

es war ein Fehler von uns Bestellungen von Niederländern anzunehmen - wir sind auch ein deutschsprachiger Buchclub unser Newsletter ist deutsch - daher haben wir auch unser Angebot nur in deutsch verfasst. Wir sind nicht oder noch nicht ausgerichtet auf Lieferung in die Schweiz und die Niederlande. Wir zahlen auch das doppelte Porto, was bei unserer geringen Marge bei jedem versandten Kindle in die Niederlande zu einem Verlust führt. Ihr Kindle würde am Montag kommende Woche versandt werden. FAlls Sie stornieren wollen, bitte ich um INformation. Es tut mir sehr leid, aber wir momentan voll ausgelastet mit dem deutschen Sprachraum. Lg Claudia Mexx

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Nu online

Garyu

WW

Ah ok, dus Duits-talig, waarbij ze blijkbaar Zwitserland en Nederland eigenlijk niet willen hebben :). Ze betalen dubbel zoveel aan portokosten, wat bij hun kleine marge voor elke naar Nederland verstuurde Kindle betekent dat ze verlies draaien. Je Kindle wordt maandag verstuurd, maar als je als je wil annuleren dan kan dat, dan moet je het laten weten.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribbekassie
Zal nog even mijn bestelervaring bij Mexxbooks samenvatten.
Tussen de besteldatum (2okt) en ontvangst zaten 18 dagen.
Aangezien in de (standaard) orderbevestiging gesproken wordt over een orderafhandeling van 7 werkdagen heb ik na 9 dagen verzocht om een tracking nummer.
Op mijn mail kreeg ik vrijwel direct antwoord met het verzoek nog even geduld te hebben.
Na 13 dagen nogmaals op iets dwingender wijze om een trackingnummer verzocht, wederom binnen enkele minuten antwoord maar nu met een tracking nummer.
Daaruit bleek dat de Kindle pas een dag daarvoor dus na 12 dagen vanaf de besteldatum was verzonden.
Aangezien het pakket was te volgen was ik enigsinds gerustgesteld en heb de bezorging afgewacht.
DHL draagt in Nederland het pakket over aan de TNT Post dus op de track en trace bleef deze in Keulen hangen en was het bestel verloop verder onzichtbaar.
Bij bezorging was de Kindle in de originele verpakking verpakt en in prima conditie.
Een account aangemaakt bij Amazon.com en na de Kindle te hebben geregistreerd kwam al snel reclame binnen.
Moet zeggen het stoort mij absoluut niet de standaard Kindle screensavers van kroontjespennen of vulpennen zijn nou ook niet zo enerverend.
In de laatste mail van Mexxbook wordt mij verzocht om de Kindle dusdanig in te stellen dat het de Mexxbook nieuwsbrief kan ontvangen.
Zal deze instellingen (tijdelijk?) overnemen meer uit beleefdheid want zoals uit bovenstaande berichtgeving naar voren komt ben ik, aangezien mijn erbarmelijke beheersing van de Duitse taal, niet echt de doelgroep voor Mexxbook.
Aangezien Mexxbook tijdens de bestelperiode niet altijd duidelijk communiceert, bepaalde vragen ontwijkt en mede gezien het korte bestaan van de site gaf dat niet altijd een vertrouwd gevoel.
Toch zal ik hun verrichtingen blijven volgen want als de Kindle Touch beschikbaar is en zij nog genegen zijn om deze naar Nederland te versturen heb ik gezien de huidige prijs wel belangstelling.
De Kindle no Touch heeft 79 euro gekost inclusief verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 12-10 12:10
Gister had ik een TNT ophaalbericht in de bus, en nu heb ik eindelijk de Kindle in handen! Momenteel worden er wat boeken op gezet door Calibre, dus alles lijkt in orde.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
dat stemt inderdaad wat geruster, toch fijn dat hier nog een topic over kon worden aangemaakt

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, mooi dat het voor iedereen hier opgelost is.
ribbekassie schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:05:
Aangezien het pakket was te volgen was ik enigsinds gerustgesteld en heb de bezorging afgewacht.
DHL draagt in Nederland het pakket over aan de TNT Post dus op de track en trace bleef deze in Keulen hangen en was het bestel verloop verder onzichtbaar.
Dat is wel raar hoor, bij mijn DHL overzichten staat ook altijd de tgp post info erbij (zelfs met tijden).

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2011 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribbekassie
Vier dagen in huis maar volgens DHL nog steeds in Keulen :?
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 22:11:
Ah, mooi dat het voor iedereen hier opgelost is.

[...]

Dat is wel raar hoor, bij mijn DHL overzichten staat ook altijd de tgp post info erbij (zelfs met tijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
kreeg vreemde mail van mexbook dat ze van paypal afwillen en als ik daar mee instem 5 euro krijg als ik via de bank bestel

lever nu maar gewoon is mijn gedachte

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-10 15:26
Ik heb uiteindelijk af gezien van mijn bestelling en had binnen 1 dag het volledige bedrag terug.

Ik zat ook al twee weken te wachten en baalde van de beperkte communicatie. Na het 5de mailtje bleek dat er iets mis was gegaan. Ik zou nog drie dagen moeten wachten op verzending vanuit Wenen en dat werd me te gortig. Ik kreeg gelijk reactie en mijn bestelling werd gecancelled. Al werd mij ook beloofd 10,- extra te sturen. Dat laat ik lopen.

Het is wel betrouwbaar, maar ik vermoed dat ze overweldigd zijn door alle vele reacties. Daar zijn ze niet op berekend.

Ik heb nu via Amazon besteld en die was er vrijdag al. Woensdag besteld.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribbekassie
De bestelling was inderdaad een moeilijke bevalling en alhoewel ze redelijk snel reageren op mijn vragen gaf het soms meer verwarring dan ze beantwoorden.
Uiteindelijk zeer tevreden met mijn Kindle voor 79,-euro ook al is het de "reclameversie".
BjornE schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 09:52:
Ik heb uiteindelijk af gezien van mijn bestelling en had binnen 1 dag het volledige bedrag terug.

Ik zat ook al twee weken te wachten en baalde van de beperkte communicatie. Na het 5de mailtje bleek dat er iets mis was gegaan. Ik zou nog drie dagen moeten wachten op verzending vanuit Wenen en dat werd me te gortig. Ik kreeg gelijk reactie en mijn bestelling werd gecancelled. Al werd mij ook beloofd 10,- extra te sturen. Dat laat ik lopen.

Het is wel betrouwbaar, maar ik vermoed dat ze overweldigd zijn door alle vele reacties. Daar zijn ze niet op berekend.

Ik heb nu via Amazon besteld en die was er vrijdag al. Woensdag besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
de belofte dat de kindle maandag zou worden vestuurd en dat ik dan een bevestiging zou krijgen is niet waar gemaakt, niets gehoord.
Vandaag mail gestuurd dat ik de bestelling wil annnuleren. Ook daar nog geen reaktie op ontvangen, ik vind mexxbooks verre van betrouwbaar

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Mijn Kindle is inmiddels geleverd en MexxBooks heeft het bedrag, dat ik via PayPal betaald heb, terug gestort. Het verzoek van MexxBooks is dat ik het bedrag (min €5) overmaak naar hun eigen bankrekening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-09 08:15
Weet iemand of Mexxbooks ondertussen nog gewoon naar Nederland shipped? Ik kan het niet op hun website vinden. Ondanks alles denk ik dat ze wel te vertrouwen zijn, maar dat ze de enorme vraag (zeker vanuit Nederland) niet aan konden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribbekassie
Zie nergens dat het niet meer kan, zou het gewoon proberen.
Wil je zekerheid dan zou je Claudia kunnen mailen.
Hou wel rekening met een langere levertijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marc68 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:52:
de belofte dat de kindle maandag zou worden vestuurd en dat ik dan een bevestiging zou krijgen is niet waar gemaakt, niets gehoord.
Vandaag mail gestuurd dat ik de bestelling wil annnuleren. Ook daar nog geen reaktie op ontvangen, ik vind mexxbooks verre van betrouwbaar
Waarom gebruiken ze paypal niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Laatst online: 12:54
Afgelopen vrijdag - met PayPal- de Kindle Touch Wifi besteld. Bevestiging is binnen, levering start vanaf de 28e dus even geduld. Waarschijnlijk wel wat langer want de 21e worden ze überhaupt pas geleverd binnen de US. Dus wie weet is de eerste shipment al uitverkocht daar.

Wel even een controlemail aan Claudia gestuurd over de nieuwsbrieven die ze wekelijks sturen. Mexxbooks heeft het steeds over 'gratis versturen', maar Op amazon.com staan hun nieuwsbrieven voor $3.44 per stuk te koop! Het zal toch niet zo zijn dat je over de kleine letters heen leest en je ruim 52x 3.44 dollar moet afnemen omdat alleen de 'digitale delivery' gratis is..

Maar Claudia antwoordde binnen 10 minuten dat er niets betaald hoeft te worden, dus weer gerustgesteld en de mail goed bewaren.

@csnmr hieronder (en de rest): Graag de waarschuwing "Geen ik heb hem! meldingen" opvolgen, bij veelvuldige fouten worden topics nog wel eens gesloten => lastig

[ Voor 9% gewijzigd door WaterFire op 07-11-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnsmr
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:14
Ik heb m'n Kindle afgelopen donderdag ontvangen, lag gewoon in de brievenbus (14 oktober besteld via mexxbooks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Ik heb Claudia vorige week gemaild met vragen over de levering van de Touch modellen en of Nederlanders überhaupt nog kunnen bestellen, maar heb daar geen reactie op gehad. Afgaand van de post hierboven (van WaterFire) is het blijkbaar geen probleem voor ons om te bestellen. Binnenkort maar eens gaan doen dan.

Edit: Zojuist voor mijn moeder een baby kindle besteld en voor mezelf een kindle touch. Haar verjaardag is op 6 December, dus een touch zou dan waarschijnlijk te laat aankomen.. En touch heeft ze wss toch niet nodig.

Edit 2: Zojuist ook even op het forum van mexxbooks gekeken en misschien komen de kindle touch versies toch redelijk op tijd aan. Ik ben benieuwd, maar houd er wel rekening mee dat het ook eind December kan worden. (Zo lang ik hem maar voor 20 januari heb..)
Ein kurzes Update auch für den Kindle Touch: Stand heute morgen sollten laut Versandinformation Amazon die ersten Kindle Touches am 25. November in unserem US-Lager eintreffen. Ein paar Tage dazu und sie sollten da sein. Hält Amazon, halten wir auch. Wir merken aber, dass für neue Bestellungen die angegebenen Liefertermine von Amazon laufend nach hinten rutschen aber noch Ende November liegen, die Nachfrage dürfte also da sein.
Edit 3: Vandaag bevestiging van de bestelling ontvangen. So far so good.

[ Voor 68% gewijzigd door Muurtegel op 11-11-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen om voor m'n vriendin als kadotje de Kindle of de Kindle Touch te bestellen. Nu begrijp ik dat de Kindle Touch een dezer dagen uitkomt en de Kindle op dit moment al wel verkrijgbaar is.

Verder ben ik wat reviews gaan zoeken over de verkoper MexxBooks. Het is me na het lezen van alle reviews en reacties nog niet duidelijk of dit een betrouwbare partij is en of de bestellingen nu wel of niet zijn aangekomen.

Kortom, raden jullie me aan om de Kindle of anders de Kindle Touch bij MexxBooks te bestellen? Of raden jullie dat af? Bij een bestelling...is het dan wel 99% zeker dat ie daadwerkelijk de deurmat bereikt?

Hoop dat jullie me daar meer informatie over kunnen geven.

Alvast bedankt!

Groet Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retb
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-10 22:36
Bij mij is de bestelling bij Mexxbooks op niks uitgelopen.

Een paar weken geleden had ik daar de nieuwe Kindle besteld (gewone non touch versie) en deze via Paypal betaald.
Na een week had ik nog geen enkele bevestiging van Mexxbooks gekregen. Toen heb ik ze een mail gestuurd met de vraag of mijn bestelling goed binnen was gekomen en of ze wisten wanneer de Kindle verzonden zal worden.

Hierop heb ik via de mail nooit een antwoord gekregen, maar mijn geld werd een dag later wel weer terug gestort met de melding (Rückzahlung wegen Unzustellbarkeit). Misschien zou ik ze nog eens moeten benaderen met de vraag of het alweer mogelijk is, maar zo goed is mijn Duits niet dus voorlopig laat ik het maar hierbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribbekassie
Mijn Kindle gewoon geleverd gekregen alleen het duurde erg lang.
MexxBooks is een boekenclub die probeert met hun (wekelijkse?) nieuwsbrief boeken te verkopen.
Nederland zien ze niet echt als hun doelgroep en naar mijn idee terecht want hier wordt waarschijnlijk weinig in de Duitse taal gelezen.
Waarschijnlijk is hun winstmarge ook niet hoog op de Kindle, € 85 incl. verzend is niet zo duur.
Let wel dit is de Kindle met reclame, persoonlijk vindt ik dat niet zo erg en zelfs leuker dan de saaie screensavers maar er zijn mensen die er daar anders over denken.
Resumerend denk ik wel dat ze betrouwbaar zijn maar blijkbaar nog weinig behoefte hebben om naar Nederland te verzenden.
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 20:45:
Ik zit te twijfelen om voor m'n vriendin als kadotje de Kindle of de Kindle Touch te bestellen. Nu begrijp ik dat de Kindle Touch een dezer dagen uitkomt en de Kindle op dit moment al wel verkrijgbaar is.

Verder ben ik wat reviews gaan zoeken over de verkoper MexxBooks. Het is me na het lezen van alle reviews en reacties nog niet duidelijk of dit een betrouwbare partij is en of de bestellingen nu wel of niet zijn aangekomen.

Kortom, raden jullie me aan om de Kindle of anders de Kindle Touch bij MexxBooks te bestellen? Of raden jullie dat af? Bij een bestelling...is het dan wel 99% zeker dat ie daadwerkelijk de deurmat bereikt?

Hoop dat jullie me daar meer informatie over kunnen geven.

Alvast bedankt!

Groet Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
ribbekassie schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 10:36:
Mijn Kindle gewoon geleverd gekregen alleen het duurde erg lang.
MexxBooks is een boekenclub die probeert met hun (wekelijkse?) nieuwsbrief boeken te verkopen.
Nederland zien ze niet echt als hun doelgroep en naar mijn idee terecht want hier wordt waarschijnlijk weinig in de Duitse taal gelezen.
Waarschijnlijk is hun winstmarge ook niet hoog op de Kindle, € 85 incl. verzend is niet zo duur.
Let wel dit is de Kindle met reclame, persoonlijk vindt ik dat niet zo erg en zelfs leuker dan de saaie screensavers maar er zijn mensen die er daar anders over denken.
Resumerend denk ik wel dat ze betrouwbaar zijn maar blijkbaar nog weinig behoefte hebben om naar Nederland te verzenden.

[...]
Hoe lang heeft het bij jou ongeveer geduurd? Ik heb nu 11 dagen na mijn bestelling nog steeds niets gehoord. Op zich maak ik me weinig zorgen gezien ik ongeveer wel een beeld bij het bedrijf heb en het blijkbaar erg ongestructureerd en kleinschalig is.

Ik heb twee losse bestellingen gedaan. Een baby kindle en een kindle touch. Van de baby kindle verwacht ik toch dat deze voor december binnen is. Is namelijk een cadeau voor mijn moeder voor op 6 december. De kindle touch is voor mezelf en mag wat mij betreft in januari een keer binnenkomen (zo lang het maar voor 18 januari is, dan ga ik naar het buitenland).

Op mijn mails wordt iig niet gereageerd. Iets wat blijkbaar ook normaal is bij dit bedrijf (afgaand van reacties op het forum). Ik ben benieuwd..

edit: Zojuist toch een reactie op mijn mail omtrent een statusupdate gehad:
Herr Arts, wir überweisen Ihnen heute das Geld zurück. Wir sind eine deutsche Leseplattform – wie auch auf bei unserem Angebot angegeben. Durch die email Adresse gmail.com wurde irrtümlich angenommen, dass es sich um eine Bestellung aus Österreich handelt. Wir können nur gegen Ersatz der erhöhten Transportkosten (€ 5 pro Paket) in die Niederlande liefern.

Es tut mir sehr leid.

LG Claudai
edit 2: Ik mag 5 euro per bestelling overmaken en krijg ze dan alsnog toegestuurd.

[ Voor 15% gewijzigd door Muurtegel op 22-11-2011 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribbekassie
18 dagen... bestel ervaring staat hierboven beschreven op 21okt.
Muurtegel schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:01:
[...]

Hoe lang heeft het bij jou ongeveer geduurd? Ik heb nu 11 dagen na mijn bestelling nog steeds niets gehoord. Op zich maak ik me weinig zorgen gezien ik ongeveer wel een beeld bij het bedrijf heb en het blijkbaar erg ongestructureerd en kleinschalig is.

• WaterFire
Na het bericht van muurtegel maar anticiperend een mailtje aan Claudia gestuurd over de levering naar Nederland (heb ook een gmail account namelijk). Ik werd bedankt voor het meedenken en heb ook 5 euro overgemaakt voor de extra verzendkosten. Kindle Touch kost me nu 109 euro, vind ik nog steeds een goede prijs kijkend naar de alternatieven die ik zou overwegen (T1, Kobo Touch).

• Muurtegel
ribbekassie schreef op woensdag 23 november 2011 @ 10:31:
18 dagen... bestel ervaring staat hierboven beschreven op 21okt.

[...]
Erg bedankt voor je reactie!
WaterFire schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:50:
Na het bericht van muurtegel maar anticiperend een mailtje aan Claudia gestuurd over de levering naar Nederland (heb ook een gmail account namelijk). Ik werd bedankt voor het meedenken en heb ook 5 euro overgemaakt voor de extra verzendkosten. Kindle Touch kost me nu 109 euro, vind ik nog steeds een goede prijs kijkend naar de alternatieven die ik zou overwegen (T1, Kobo Touch).
Heb je enige reactie gehad over levertijden of de verzenddatum van het pakket?

edit: Zojuist nog even een mail naar Claudia gestuurd met de vraag of het geld aangekomen is en of er al nieuws over het order is. Dit was haar reactie:
We decided to ship the Kindles to the non-Germany people from Vienna on Monday. As soon as we handed them over to the Austrian postal authorities i will send you the tracking no. Best Regards.
Ik gok dat ik hem volgende week een keer kan ontvangen. Prima op tijd dus. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Muurtegel op 25-11-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 16:01
Ik was net al begonnen aan amazon bestelproces maar dan komt er op het einde nog even fijn 20 euro import bij en hanteren ze een voor hun wel heel gunstige wisselkoers waardoor het totaal op 120 euro uit komt.

Ik ga dus van de week ook eens een bestelling plaatsen bij mexxbooks moet ik wel een ander sinterklaas cadeau verzinnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Na gisteren en vandaag gemaild te hebben, heb ik eindelijk mijn tracking nummer. Blijkt dat het pakket inderdaad maandag verstuurd is. Op de vraag of het voor 6 december binnen is, konden ze niet antwoorden. Volgens hen is de Oostenrijkse post erg langzaam, dus ze hopen op het beste..

Korte samenvatting voor degene die het overwegen om hier een kindle te bestellen:

Ga er van uit dat het erg lang duurt. Ze wachten bij Mexxbooks totdat ze een x aantal bestellingen binnen hebben, doen vervolgens een grote bestelling bij Amazon in Amerika en laten die in Oostenrijk aankomen. Vervolgens versturen ze alle kindles naar hun Duitse en Oostenrijkse klanten. Wanneer dat gebeurd is versturen ze, blijkbaar op hun eigen gemak, een keer de kindles voor buiten Duitsland en Oostenrijk. Deze worden via de Oostenrijkse post verstuurd en doen er daarom nog langer over om aan te komen.

Ik heb op 10 November besteld en mijn pakket is op 28 November pas verstuurd.

Op de website staat dat het pakket binnen 10 dagen verzonden wordt, maar daar klopt absoluut niets van. Zelfs binnen Duitsland halen ze dat niet.

Ga er van uit dat je 5 euro extra moet betalen als je de bestelling buiten Duitsland of Oostenrijk laat bezorgen. Dit geven ze zelf blijkbaar niet aan. Toen ik hier naar vroeg werd me uitgelegd dat 'omdat ik een gmail account gebruikt heb met kopen, ze er van uit gingen dat ik uit Oostenrijk kwam'. Erg vreemd.

De communicatie van het bedrijf is erg moeizaam. Mails worden genegeerd (Ook Duitse mails). Er wordt meestal in het Duits gereageerd (ik heb zo het idee dat ze niet zo heel goed engels kunnen). En meestal moet je 2 - 3 keer mailen voordat je een reactie krijgt.

Op de website staat dat de kindles tegen speciale prijs geleverd worden en de actie tijdelijk is. Maar de actie wordt gewoon verlengd of er begint een nieuwe soortgelijke actie.

Neem dus gewoon de tijd en ga er niet van uit dat je het binnen een maand thuis hebt...

edit: Vandaag is de postbode aan de deur geweest. Ik was niet thuis, dus hopelijk ontvang ik hem morgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
Ik was vorige week van plan het verhaal van Muurtegel iets af te zwakken, zo kreeg ik tot nu toe altijd snel een antwoord op mijn vragen en meestal ook in het Engels.
Maar... gisteren lag hij in de bus! Echt zo'n "Yess!" momentje... Om even later te zien dat ze de Wifi verstuurd hebben in plaats van de Touch... Dat werd dus een "Damn!" avondje...
Meteen gemaild, maar tot nu toe (1 dag) nog geen reactie gekregen. Dat is dan wel weer jammer, ook al stuur je alleen maar een 'we gaan er naar kijken' mailtje als antwoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Ik heb afgelopen vrijdag mijn bestelling opgehaald bij het postkantoor en blijkbaar hebben ze van de twee bestellingen die ik geplaatst heb, maar één bestelling verstuurd. Ik heb nu dus alleen de kindle touch binnen gekregen, maar nog geen gewone kindle..

Vrijdag meteen gemaild voor een update, maar geen reactie ontvangen. Wel kreeg ik vandaag een bestelbevestiging voor twee kindles in de mail. Beetje vreemd dit, ik ga ze morgen nog maar eens mailen voor meer uitleg..

@WaterFire: Het lijkt misschien wat overdreven, maar dit is toch echt hoe ik het ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
@Muurtegel: Mijn bedoeling daarmee was ook niet om te zeggen 'het is niet zo', maar met 1 beschreven ervaring is het beeld dat het 100% altijd zo gaat, en met meer ervaringen krijg je een breder beeld.
De term 'afzwakken' was wellicht verkeerd gekozen.

OT: Vandaag ga ik maar mailen dat ze het prijsverschil tussen touch en wifi maar terugstorten. Ik heb iemand gevonden die de wifi graag wil hebben, en heb geen zin om zelf nog 9 euro te moeten betalen om het terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwajoep
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 11:36
Hier wacht ik nu al bijna 5 weken op de Kindle WiFi.
Al een keer of 4 gemaild en (waarschijnlijk) gaan zij hem deze week versturen.
Wat een bevalling om drie tientjes te verdienen.

Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Ik heb zojuist een mail terug ontvangen en ze hebben de tweede kindle inderdaad nog niet verzonden. Dat gaan ze woensdag blijkbaar pas doen.. Wat een service..

Ik heb meteen een mail gestuurd met de vraag of ze niet een express zending kunnen doen zodat ik de kindle deze week nog kan ontvangen. Maar ik ben bang dat daar toch niet op gereadeerd wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markjb
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-07 14:58
Ik heb inmiddels mijn tweede Kindle via mexxbooks binnen. Na de Kindle 4 nu de Touch. Als je geen haast hebt is de prijs toch lekker scherp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Ik heb deze week tweemaal een mail gestuurd gezien ik wederom niets meer van ze gehoord heb. Ik ben bang dat de kindle nu nog niet is verzonden en pas na de kerst verzonden gaat worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwajoep
Na 6 weken van wachten en emails waar duidelijk mijn adresgegevens instonden kreeg ik vorige week een mailtje waar ze om mijn adresgegevens vroegen voor de verzending. Nu zijn we weer een weekje verder en nog steeds geen pakketje. Inmiddels wacht ik al ruim 6 weken !

Verwijderd

Ik heb ook ongeweer 1 maand geleden mijn Kindle besteld en na 2 weken wachten stuurde ik Klaudia het mailtje mbt mijn bestelling. Krijg een mailtje terug, sorry, ze zijn vergeten om mij een mailtje te sturen over 6 euro's extra die ik moet betalen. Ze vroeg me toen of ik het snel wil overmaken dan kan ze me nog die avond mijn bestelling versturen. Anders kon ze mijn bestelling annuleren. Ik heb die 6 euro overgemaakt, een mailtje gestuurd waar ik vroeg of ze het geld goed hebben ontvangen. Krijg een mailtje dat mijn bestelling gedurende de volgende dagen verstuurd gaat worden (in plaats van dezelfde avond zoals het voor het overboeken van 6 euro was beloofd). Dat was op 12 december en daarna heb ik niet meer van hun gehoord. Ik stuurde bijna dagelijks email, ook mijn bestelling geanullerd en ook geen reactie daarop.

Vanmorgen nog een mailtje gestuurd dat als ze me niet binnen paar uur beantwoorden over het anulleren van mijn bestelling, ik ga klachten indienen bij PayPal en MobileUp. Zou ik van tevoren weten over zo'n ellende, zou nooit bij Mexx wat bestellen.

Verwijderd

Het dreigen heeft gewerkt, MexxBooks heeft het geld terugbetaald.

Eergisteren heb ik de Sony e-reader bij bol.com besteld, als het goed is wordt ie vandaag geleverd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-07 22:21

b0p

Welk e-mailadres gebruiken jullie om contact te leggen met iemand van MexxBooks?

Ik heb op 19 november de Kindle Toch besteld en kreeg al vrij snel een bevestiging van mijn bestelling. Daar is het ook bij gebleven. Inmiddels zijn we vijf weken en drie mailtjes (reply op mijn orderbevestiging) verder en heb ik nog altijd geen Kindle of antwoord op mijn berichten ontvangen.

Specs: 1,98 m | 83 kg | mt 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Ik mail meestal naar Claudia, ze heeft blijkbaar twee adressen : claudia.mexx@mexxbooks.com,
Claudia Mexx <claudia.mexx@macheinbuch.com>

Maar de laatste week krijg ik ook helemaal geen reactie meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
Vandaag mijn bestelling binnen. In een notendop de volgende ervaringen:

Begin november de kindle touch besteld, op site staat al dat verzending 28/11 begint.
Binnen 24 uur bevestiging ontvangen.
24 november zie ik berichten over annuleringen en bijbetalingen in verband met levering naar nederland. Gemaild dat ik best vijf euro wil bijbetalen. Binnen een dag Engels antwoord met iban nummers.

Woensdag 7 December kindle in de bus. Echter de wifi en niet de touch!
Meteen gemaild; op vrijdag nog geen antwoord. Nog eens gemaild met de vraag of mijn probleem in behandeling is. Toen wel een antwoord: we zijn er mee bezig, even geduld.

Omdat ik geen trek had in terugsturen heb ik maandag de 12e voorgesteld de wifi door te verkopen en dat zij de touch alsnog sturen voor de prijs van de wifi. Antwoord: goed idee, woensdag de 14e gaat hij dan op de bus.
Op woensdag aan het einde van de dag heb ik een 'is het gelukt?' mailtje gestuurd. Snel antwoord: 'nog even geduld'.
Vandaag de touch dan ontvangen. De dagen tellende vergeleken met de wifi is hij inderdaad die woensdag verstuurd. Post uit Oostenrijk duurt nu eenmaal even.

Mijn conclusies: dat ze de verkeerde kindle sturen kan gebeuren vind ik. Ze stuurden uiteindelijk beide bestellingen wel precies op de afgesproken dagen af.
Hun communicatie is erg slecht. Wat is 'even geduld'? Een uurtje of een week? Als ik mijn probleem meld, stuur dan minstens een bevestiging. Dan maakt het niet uit dat ik een dag of twee op antwoord moet wachten. Ook na oplossing van de klacht (het opnieuw sturen) niet even een kort mailtje gekregen. Dus weer negen dagen wachten in de hoop dat hij onderweg is. Dat bleek dus gewoon zo te zijn gelukkig.
Ook vraag ik me af wat er gebeurd zou zijn als ik niet zelf aangeboden had om vijf euro bij te betalen voor de verzendkosten. Wie weet kreeg ik de 28e dan opeens een mailtje met een annulering?

Het prijsverschil waard? De wifi kost incl. verzending 89 euro, de touch 109. Vergeleken met een easereader.nl 40 goedkoper en ease heeft ook levertijden. Was de eerste zending de juiste versie geweest dan zou ik ze gewoon aanraden hier. Maar met dit probleem er bij niet meer.
Ze stellen zelf regelmatig dat ze een boekenclub zijn die dit er bij doet. Ik denk dat ze hierbij onderschat hebben hoe scherp de prijs is vergeleken met de omgeving in Europa en hoe snel zoiets via Internet bekend wordt. Hoewel ik hiermee misschien het aantal bestellingen weer overschat, who knows..

[ Voor 12% gewijzigd door WaterFire op 25-12-2011 09:29 . Reden: Best veel typo's na twaalf uur 's avonds ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Ik heb vandaag een email gestuurd met daarin de vraag om de bestelling te annuleren. Ik heb ze verteld dat ik al bijna twee maanden wacht en dat het lang genoeg geduurt heeft. Vreemd genoeg kreeg ik binnen 20 minuten reactie dat ze het pakket vandaag alsnog kunnen versturen als ik dat wil. Beetje jammer dat ze nu wel reageren en op de drie andere mails van afgelopen week niet..

Als ik morgen geen reactie heb vraag ik alsnog het geld terug. Dan bestel ik wel een kindle bij Amazon. Naar mijn mening is al dat gedoe de moeite niet waard. Ook al scheelt het wat centen. Als ik dit van te voren wist had ik het natuurlijk niet gedaan..

edit: ik heb zojuist een tracking no mogen ontvangen. 48 dagen na het plaatsen van de bestelling.

edit 2: En gisteren is hij dan eindelijk in de bus gevallen. Op 4 dagen na is hij 2 maanden na bestelling eindelijk binnen..

[ Voor 14% gewijzigd door Muurtegel op 07-01-2012 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlanni
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-10 13:18
Dames, heren Ik heb nu deze huiververhalen gehoord.Echter ik ben over deze site gestruikeld: http://www.easereader.nl/

Deze ziet er aardig uit, en ze hebben de Touch in voorraad. Voor mij januari als e reader maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwajoep
Na 8 weken ligt op oudjaarsdag eindelijk de bestelling op de deurmat.
Conclusie:
Bestellingen bij Mexx zijn wel te vertrouwen maar het zou zomaar ook kunnen dat het bestelde inmiddels "uit de mode" is.

[ Voor 2% gewijzigd door kwajoep op 01-01-2012 20:48 . Reden: typfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb mijn kindle 19 december besteld. Na een week maar eens gevraagd of hij al opgestuurd was, toen kwam opeens het verhaal dat ik nog 9 euro bij moest betalen. Nadat ik begin januari die 9 euro overgemaakt heb, heb ik op 10 januari alleen nog een (bulk)email gekregen dat de verzending vertraagd was, en dat ze zouden laten weten wanneer ze hem aan DHL overgedragen hadden. Op mijn mailtjes reageren ze gewoon niet. Ik heb vandaag maar een mailtje gestuurd dat ze het geld mogen terugboeken..

/edit:
Binnen 10 minuten een reactie:
We will ship it tomorrow, i will send you the Tracking No. tonight. Best Regards

[ Voor 11% gewijzigd door shadax op 09-02-2012 10:20 ]

• pipo01
  • Laatst online: 12-10 15:08
shadax schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 10:16:
Ik heb mijn kindle 19 december besteld. Na een week maar eens gevraagd of hij al opgestuurd was, toen kwam opeens het verhaal dat ik nog 9 euro bij moest betalen. Nadat ik begin januari die 9 euro overgemaakt heb, heb ik op 10 januari alleen nog een (bulk)email gekregen dat de verzending vertraagd was, en dat ze zouden laten weten wanneer ze hem aan DHL overgedragen hadden. Op mijn mailtjes reageren ze gewoon niet. Ik heb vandaag maar een mailtje gestuurd dat ze het geld mogen terugboeken..

/edit:
Binnen 10 minuten een reactie:
We will ship it tomorrow, i will send you the Tracking No. tonight. Best Regards
En heb je het al binnen? (denk er ook aan om het via Mexxbooks te bestellen ookal duurt het wat langer. De prijs is immers veruit de laagste in Europa)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadax
  • Niet online
Ik had nog even gewacht met een reactie met de hoop dat dit weekend er dan toch iets verstuurd zou worden. De 10e is er dus echt niets naar me opgestuurd. Na vorige week iedere dag gemaild te hebben kreeg ik op vrijdag een reactie:
"I will send you a Track and trace Number during the weekend. I have to bring the package by myself to the postal authorieties. Please wait again until Monday evening. Best Regards."
Maar helaas heb ik niets meer van Claudia gehoord. Ook niet op mijn email van gister. Ik wacht nu dik 2 maanden en er is gewoon niets opgestuurd, er wordt nauwelijks op emails gereageerd, ze houden zich totaal niet aan afspraken. Ze zijn misschien iets goedkoper dan de rest, maar als ik in december wist wat ik nu weet, had ik nooit bij ze besteld.

• shadax
  • Niet online
Vandaag weer een update gehad van Claudia (na 3 onbeantwoorde emails):
"as we have to send your kindle to the Netherlands - and as we usually donot do this - our offer is only for German and Austrian people it always is really tricky to get these Kindles shipped and actually I proposed to cancel your order. But Klaus wants me to send the Kindle to you. It will be shipped this week. "
Het lijkt dus niet echt de bedoeling om bij Mexxbooks te bestellen vanuit Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribbekassie
shadax schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 21:42:
Het lijkt dus niet echt de bedoeling om bij Mexxbooks te bestellen vanuit Nederland.
Nee dat klopt het is ook een boekenclub en moeten het ook meer hebben van de verkoop van Duitstalige boeken.
Wij Nederlanders lezen die nu eenmaal weinig en zijn dus niet echt hun doelgroep
Pagina: 1

Let op:
Let op voor het posten! Geen "ik heb hem" meldingen!