Vandaag mijn bestelling binnen. In een notendop de volgende ervaringen:
Begin november de kindle touch besteld, op site staat al dat verzending 28/11 begint.
Binnen 24 uur bevestiging ontvangen.
24 november zie ik berichten over annuleringen en bijbetalingen in verband met levering naar nederland. Gemaild dat ik best vijf euro wil bijbetalen. Binnen een dag Engels antwoord met iban nummers.
Woensdag 7 December kindle in de bus. Echter de wifi en niet de touch!
Meteen gemaild; op vrijdag nog geen antwoord. Nog eens gemaild met de vraag of mijn probleem in behandeling is. Toen wel een antwoord: we zijn er mee bezig, even geduld.
Omdat ik geen trek had in terugsturen heb ik maandag de 12e voorgesteld de wifi door te verkopen en dat zij de touch alsnog sturen voor de prijs van de wifi. Antwoord: goed idee, woensdag de 14e gaat hij dan op de bus.
Op woensdag aan het einde van de dag heb ik een 'is het gelukt?' mailtje gestuurd. Snel antwoord: 'nog even geduld'.
Vandaag de touch dan ontvangen. De dagen tellende vergeleken met de wifi is hij inderdaad die woensdag verstuurd. Post uit Oostenrijk duurt nu eenmaal even.
Mijn conclusies: dat ze de verkeerde kindle sturen kan gebeuren vind ik. Ze stuurden uiteindelijk beide bestellingen wel precies op de afgesproken dagen af.
Hun communicatie is erg slecht. Wat is 'even geduld'? Een uurtje of een week? Als ik mijn probleem meld, stuur dan minstens een bevestiging. Dan maakt het niet uit dat ik een dag of twee op antwoord moet wachten. Ook na oplossing van de klacht (het opnieuw sturen) niet even een kort mailtje gekregen. Dus weer negen dagen wachten in de hoop dat hij onderweg is. Dat bleek dus gewoon zo te zijn gelukkig.
Ook vraag ik me af wat er gebeurd zou zijn als ik niet zelf aangeboden had om vijf euro bij te betalen voor de verzendkosten. Wie weet kreeg ik de 28e dan opeens een mailtje met een annulering?
Het prijsverschil waard? De wifi kost incl. verzending 89 euro, de touch 109. Vergeleken met een easereader.nl 40 goedkoper en ease heeft ook levertijden. Was de eerste zending de juiste versie geweest dan zou ik ze gewoon aanraden hier. Maar met dit probleem er bij niet meer.
Ze stellen zelf regelmatig dat ze een boekenclub zijn die dit er bij doet. Ik denk dat ze hierbij onderschat hebben hoe scherp de prijs is vergeleken met de omgeving in Europa en hoe snel zoiets via Internet bekend wordt. Hoewel ik hiermee misschien het aantal bestellingen weer overschat, who knows..
[
Voor 12% gewijzigd door
WaterFire op 25-12-2011 09:29
. Reden: Best veel typo's na twaalf uur 's avonds ]