Precies! Des te meer reden om ze te lezen. Sinds middelbare school heb ik een grafhekel gekregen aan alles wat je literatuur zou kunnen noemen. Ik lees voor mijn vermaak, niet omdat het zogenaamd hoog niveau zou zijn ofzo. Nu moet iedereen natuurlijk lezen wat hij/zij leuk vindt, maar voor mij is dat niks wat je als literatuur zou kunnen zien
Overigens een Jack Campbell schrijft imo best boeken met diepgang, hij is ook één van mijn favoriete auteurs. Is bijvoorbeeld Terry Pratchett nou echt hoogstaande literatuur, of is hij meer een cult held tegenwoordig? Brandon Sanderson heb ik wel de meeste boeken van gelezen, de rest uit mijn hoofd niet.
Zo heb ik recent bijvoorbeeld
https://www.goodreads.com/series/136906-demons-of-astlan gelezen. Volgens mij een indie auteur, maar gewoon fatsoenlijke boeken (oftewel niet vol met spelfouten oid). Begon als fatsoenlijke serie, eindigde als één van mijn favorieten tot nu toe. En ook omdat het een serie is die zichzelf niet te serieus neemt, met een schrijver die duidelijk niet precies wist of hij nu een scifi of een fantasy boek wilde schrijven. Orcs met gravity guns bijvoorbeeld. Oftewel voor liefhebbers van scifi en fantasy boeken die niet op zoek zijn naar hoogstaande literatuur kan ik ze ten zeerste aanbevelen

.
Homeland schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:16:
Zijn er hier nog mensen actief op goodreads, dat is voor mij meestal wel de plek om op de hoogte te blijven van wat bekenden lezen en wat er uit komt (tevens de NY Times Best Seller lijsten).
Ik ben er 'actief' op, als dat alles wat ik lees ik er bij houd, en het als primaire bron gebruik voor zoeken van nieuwe boeken en bijhouden wat schrijvers waar ik eerder boeken van heb gelezen publiceren (nu werkt dat niet bepaald feilloos, maar alle beetjes helpen). Maar ik gebruik de sociale features niet.
En Amazon een machtsmisbruiker is met oa hoe ze andere e-readers buitensluiten. Helaas is het Kobo/bol.com alternatief best redelijk voor Nederlandstalige boeken, maar erg beperkt voor Engelstalig.
[
Voor 10% gewijzigd door
Sissors op 25-07-2018 13:47
]