Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Welke boeken leest de Tweaker? - Deel 5 Overzicht

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 12:30
Gisteren heb ik deze bundel met vier stukken van Sartre uitgelezen. Want af en toe moeten er ook klassiekers gelezen worden, toch? :+
Érg de moeite van het lezen waard, zowel voor de verhalen zelf als voor de achterliggende gedachten :)

En omdat ik nog twee uur in de trein moest zitten en dat niet zonder leesvoer wilde doen, heb ik gisteren Artemis van Andy Weir opgepikt. The Martian heb ik verslonden, dus heb ik met enig pijn in het hart de 20€ voor Artemis neergelegd (ik was op Utrecht CS en bovengenoemde Sartre was uit, dus de AKO binnengewandeld).
Op zichzelf best een leuk boek. Het verhaal loopt lekker, al is het 'small town'-lullige hier en daar wel érg ver doorgetrokken. De vergelijking met The Martian doet het plaatje echter geen goed. Artemis is duidelijk een stuk generieker, en de 'science problem solving' stukken komen hier en daar over alsof ze geforceerd in het verhaal geschreven zijn omdat mensen dat in The Martian zo leuk vonden :+

Ticking away, the moments that make up a dull day.

• 53645714n
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 09-12-2018
Ik lees nu Het labyrint der geesten van Carlos Ruiz Zafon, vierde deel uit de serie kerkhof der vergeten boeken. Heerlijk boek, vorige drie delen in NL en ENG verslonden.

Het lukt alleen niet om veel te lezen, druk met werk en een kleine van 8 maand.. Al zou ik nu beter lezen dan hier rond te hangen.

• Hobbykok
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 09:16
best boekenliefhebbers,

Ik ben een bookmark van een jaar of 10 terug kwijt, ik roep even jullie hulp in.

Er moet een website zijn (ik meen dat hij van Amazon is of is geweest) en daarop kan je een boektitel invoeren en dan krijg je spoiler vrij alle characters in het boek te zien met een korte omschrijving.

Ik zoek deze site weer (ik gebruikte hem in het verleden om een samenvatting te printen van de main characters zodat ik die tijdens het lezen kon naslaan).

Zegt iemand dit wat?

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• FreeShooter
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 11:20
Afgelopen week ben ik begonnen in het eerste boek van de engelse versie van The Dark Tower. Na een week heb ik met pijn en moeite 50 pagina's gelezen. Ik kom er werkelijk niet doorheen. Voornamelijk door een combinatie van de gebruikte (niet-bestaande) woorden en een verhaal dat ik na 50 pagina's al compleet niet meer volg. Ben ik de enige?

Ik heb hem voor nu even op zij gelegd en begonnen in Fire and Fury. :P

• Hobbykok
The dark tower heeft mij nooit zo kunnen boeien, het bekijken van de film geeft wel meer duidelijkheid en kan je helpen met deel 1.

Het nadeel van het lezen in het Engels is dat je een fantasy Engels vocabulaire moet opbouwen en dat kost tijd, ik had in het begin ook veel moeite met middeleeuwse wapentuigbenamingen e.d., maar als je daar eenmaal doorheen bent is het goed te doen.

The dark tower is volgens mij ook in zijn geheel in het nederlands te lezen trouwens. Fire and fury ook, daar had ik weer veel moeite mee omdat ik veel politiek Engels niet goed ken, het was echt een stuk fijner lezen toen ik hem in het nederlands had gekocht.

Hobbykok wijzigde deze reactie 13-02-2018 20:40 (15%)

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 08:08

Denko

|{ing Øf ßlitz

quote:
FreeShooter schreef op zondag 11 februari 2018 @ 21:54:
Afgelopen week ben ik begonnen in het eerste boek van de engelse versie van The Dark Tower. Na een week heb ik met pijn en moeite 50 pagina's gelezen. Ik kom er werkelijk niet doorheen. Voornamelijk door een combinatie van de gebruikte (niet-bestaande) woorden en een verhaal dat ik na 50 pagina's al compleet niet meer volg. Ben ik de enige?

Hm, ik heb in 2017 de hele serie gelezen...het taalgebruik wordt er niet makkelijker om. Al vond ik het een stuk beter doorlezen dan een GoT bijvoorbeeld. Het verhaal is nog redelijk goed te volgen, maar een woordenlijst zou wellicht helpen voor het eerste boek?

PSN: Denkoyugo

• Wormaap
Als ik 's ochtends en 's middags in de trein zit, lees ik bij voorkeur verhalenbundels. Mijn treinrit is maar een kwartiertje, dus van een roman kan ik vaak nieteens een hoofdstuk lezen in die tijd (afhankelijk van het boek, natuurlijk :+) Bij een kort verhaal krijg ik in die korte tijd een groter deel van het plot, dus blijft het voor mijn gevoel wat coherenter. Daarnaast kan ik een kort verhaal ook gewoon even uitlezen als ik op het station aankom.
Maar... Ik heb de bundels die ik in de kast heb staan zo'n beetje allemaal uit. Of toch in ieder geval degene die niet te onhandig zijn om in een laptoptas mee te nemen. Dus ben ik op zoek naar tips van mijn medeTweakers :)
De afgelopen tijd heb ik een bundel van Sartre, 'The Most Beautiful Woman in Town' van Bukowski, 'The Dying Earth' van Jack Vance, een verzameling Lovecraft en vooral alle bundels van Neil Gaiman gelezen. Dus qua stijl mag het redelijk alle kanten op :) Wel bij voorkeur beschikbaar als goedkope paperbacks, aangezien het nooit lukt ze netjes te houden in mijn laptoptas :+

• hyptonize
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 14:29
quote:
Wormaap schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:05:
Als ik 's ochtends en 's middags in de trein zit, lees ik bij voorkeur verhalenbundels. Mijn treinrit is maar een kwartiertje, dus van een roman kan ik vaak nieteens een hoofdstuk lezen in die tijd (afhankelijk van het boek, natuurlijk :+) Bij een kort verhaal krijg ik in die korte tijd een groter deel van het plot, dus blijft het voor mijn gevoel wat coherenter. Daarnaast kan ik een kort verhaal ook gewoon even uitlezen als ik op het station aankom.
Maar... Ik heb de bundels die ik in de kast heb staan zo'n beetje allemaal uit. Of toch in ieder geval degene die niet te onhandig zijn om in een laptoptas mee te nemen. Dus ben ik op zoek naar tips van mijn medeTweakers :)
De afgelopen tijd heb ik een bundel van Sartre, 'The Most Beautiful Woman in Town' van Bukowski, 'The Dying Earth' van Jack Vance, een verzameling Lovecraft en vooral alle bundels van Neil Gaiman gelezen. Dus qua stijl mag het redelijk alle kanten op :) Wel bij voorkeur beschikbaar als goedkope paperbacks, aangezien het nooit lukt ze netjes te houden in mijn laptoptas :+
Als je Lovecraft en Gaiman's bundels tof vind, zou ik China Mieville's bundels aanraden. Looking For Jake en Three Moments of An Explosion. China Mieville schrijft vooral in het genre New Weird, en lijkt daarin veel op Lovecraft.

• Wormaap
quote:
hyptonize schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 11:40:
[...]

Als je Lovecraft en Gaiman's bundels tof vind, zou ik China Mieville's bundels aanraden. Looking For Jake en Three Moments of An Explosion. China Mieville schrijft vooral in het genre New Weird, en lijkt daarin veel op Lovecraft.
Bij dezen dan 'Looking for Jake' besteld om eens te proberen, die had van de twee suggesties (net aan) de hoogste score op Goodreads. Ben benieuwd! :)

Hier een paar dagen geleden David Wong - Futuristic Violence and Fancy Suits gelezen.

Wat mij betreft Wong op z'n best. Qua setting en algehele vibe vind ik'm wat vergelijkbaar met Ready Player One. Maar waar die me behoorlijk tegenviel door, naar mijn mening, te veel te leunen eindeloze nerd-references kan FVaFS daar zonder. Doet precies wat er op de cover staat: futuristisch geweld en fancy pakken. Als lezer word je op sneltreinvaart meegenomen door een nieuwe, wetteloze wereld, waar de hoofdpersoon net zo weinig van snapt als de lezer, vliegend van hoogtepunt naar hoogtepunt. Wong (Jason Pargin) is de executive editor van Cracked.com, een site die nogal een naam heeft op gebied van links-liberaal gedachtengoed en sociaal commentaar. En gezien er een wereld wordt omschreven waarin social-mediacultuur volledig is doorgeslagen is dat commentaar moeilijk te missen. Maar het is wel on-theme. Meestal. Hier en daar laat Wong naar mijn idee zijn meningen over zaken naast het thema iets te veel de overhand nemen, zelfs als ik het doorgaans met hem eens ben. Maar het is hem vergeven, want voor de rest vind ik het gewoon een verdomd goed boek :)

Wormaap wijzigde deze reactie 18-02-2018 12:21 (56%)

• P_Tingen
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 08:02

P_Tingen

omdat het KAN

quote:
FreeShooter schreef op zondag 11 februari 2018 @ 21:54:

Deel 1 is niet het makkelijkste nee. Ik ben er ooit in begonnen (en uitgelezen) maar toen ik het uithad, had ik eigenlijk geen idee wat ik net gelezen had. Ik kon veel dingen niet plaatsen. Ik ben doorgegaan met deel 2 en later in deel 3 gestrand wegens niet leuk. Later ben ik opnieuw begonnen en snapte het toen beter (misschien een kwestie van leeftijd?) het 'klikte' toen wel en ik heb alle delen achter elkaar aan gelezen. Een jaar of 4 geleden heb ik alle delen nog een keer als Engels luisterboek gelezen en ik zit er over na te denken dat nog een keer te doen.

Als introductie is dit misschien een handig begin: http://www.stephenking.nl...onkere-toren-introductie/

... en gaat over tot de orde van de dag

• Hobbykok
Ik heb net op netflix seizoen 1 van alternated carbon gekeken en ik weet 100% zeker dat ik de 3 boeken zsm ga lezen, wat een verhaal is dat zeg.

Als je een SF liefhebber bent is dit bekijken wel een must zeg, wat ik van de week ga bestellen:

Altered Carbon
Broken Angels
Woken Furies

Alle 3 van Richard K. Morgan
Ben ook benieuwd naar zijn a land fit for heroes serie, maar eerst bovenstaande 3 verslinden.

Maar ik moet eerst mijn fire and fury en nog een ander boek uitlezen, ik heb iets teveel de tvseriekijkhobby opgepakt namelijk en als ik 5 uur per dag voor de buis zit in het weekeinde heb ik weinig zin meer om daarna nog een boek te gaan lezen. Gelukkig bijna voorjaarsvakantie, dan pak ik even een lekkere leesdag als het lukt.

Hobbykok wijzigde deze reactie 18-02-2018 22:10 (40%)

• MS-DOOS
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 06-01 12:17
Ik heb hier nog een juweeltje voor de mensen die zoals ik van non-fictie houden.
Dit is een mooi staaltje historische onderzoek over Deutsch-Südwestafrika, dat tegenwoordig bekend staat als Namibië.

Dit boek (alleen beschikbaar in het Engels zover ik weet) leest vrij makkelijk weg. Het is geschreven op een niet al te wetenschappelijke manier, het onderwerp is heel levend en de schrijfstijl zuigt je mee in het verhaal. Het is geschreven als een spannend jongensboek. Qua opzet wel een klein beetje vergelijkbaar met 'Congo' van David van Reybrouck.

Het boek neemt je mee van de vroege geschiedenis tot aan midden 21e eeuw, Van het koloniseren van Afrika en waarom Namibië pas zo laat gekoloniseerd is, tot aan de hebbelijkheden en onhebbelijkheden van de eerste Europeanen die daar voet aan wal zetten. Maar een van de meest interessante dingen in het boek is de langzame transformatie van een traditionele kolonie naar de politiestaat (inclusief concentratiekampen) waar het land en het regime later berucht om is geworden.

Het centrale onderwerp in het boek is de build-up naar het nazitijdperk in Duitsland en de vraag in hoeverre de Duitse ervaringen in Namibië Duitsland heft voorbereid op het Nazisme. Insititutioneel racisme (Neurenberger wetten etc., was dat wel zo'n nieuwigheid in de Jaren 30? Een boek dat mijn ogen deed openen, en ik heb al aardig wat boeken gelezen over de 20e en en 21e eeuw moet ik zeggen. Absolute aanrader.

• JustSys
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 10:31
Ik wist niet dat er zo’n tipic bestond. (Tweakjes.net zit met geheimen >:) )

Ik ben opzoek naar een boek(en) over meer inzicht op werk gebied...

• Beavbusi
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 12:33
Ik ga morgen op vakantie naar Midden Amerika en ik zoek nog wat gratis boeken voor mijn kindle. Heeft iemand aanraders of zijn er goede sites waar die op staan?

Ik vind veel dingen leuk, alleen moet het niet te sci-fi worden. Ik ben wel meer van de romans, fictie dan van de echte literatuur. Engels of Nederlands maakt me niet veel uit, liever in de originele taal dan een vertaling.

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA

Front verplichte underscores

offtopic:
@JustSys aangenomen dat je een vraag stelt, is het wel heul erg relevant om aan te geven welk werk, welk niveau, etc. ;) En dan is het boekentopic wellicht een minder voor de hand liggende plaats om de vraag te stellen dan het specifieke subforum over dat onderwerp. Als het gewoon een melding was en de volgende post een bespreking van de boeken die je hebt gelezen: hi! :)

@Beavbusi Ik neem maar even aan dat je gratis en legaal bedoelt ;) Amazon heeft een lijst met gratis ebooks. https://www.amazon.com/b?ie=UTF8&node=2245146011 Al zou ik eerder de classics adviseren (gratis omdat auteursrecht is verlopen) dan de mysteries o.i.d. (gratis uit marketingoogpunt).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• artificial_sun
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 05-01 20:53
quote:
Beavbusi schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:44:
Ik ga morgen op vakantie naar Midden Amerika en ik zoek nog wat gratis boeken voor mijn kindle. Heeft iemand aanraders of zijn er goede sites waar die op staan?

Ik vind veel dingen leuk, alleen moet het niet te sci-fi worden. Ik ben wel meer van de romans, fictie dan van de echte literatuur. Engels of Nederlands maakt me niet veel uit, liever in de originele taal dan een vertaling.
Misschien niet helemaal in het straatje maar het kan nooit kwaad de Goddelijke Komedie van Dante te proberen. Gratis te verkrijgen (project Gutenberg, heeft 56k gratis ebooks). Ik heb het papieren boek (een 19e eeuwse vertaling) en vond het wel de moeite waard.

Tacens SagittaII Tower en Tacens Ventus Ice reviews

• Beavbusi
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 12:33
quote:
F_J_K schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:15:
offtopic:
@JustSys aangenomen dat je een vraag stelt, is het wel heul erg relevant om aan te geven welk werk, welk niveau, etc. ;) En dan is het boekentopic wellicht een minder voor de hand liggende plaats om de vraag te stellen dan het specifieke subforum over dat onderwerp. Als het gewoon een melding was en de volgende post een bespreking van de boeken die je hebt gelezen: hi! :)

@Beavbusi Ik neem maar even aan dat je gratis en legaal bedoelt ;) Amazon heeft een lijst met gratis ebooks. https://www.amazon.com/b?ie=UTF8&node=2245146011 Al zou ik eerder de classics adviseren (gratis omdat auteursrecht is verlopen) dan de mysteries o.i.d. (gratis uit marketingoogpunt).
Gratis, gratis ;) Ja ik bedoel gewoon boeken die ik gratis legaal kan binnenhalen. Voor mijn gevoel zijn dit inderdaad de wat oudere boeken nu ik op die site kijk (Gutenberg)

• Arrne
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online
Gutenberg is toch specifiek gericht op boeken waarvan het auteursrecht is verlopen? Dan is het vanzelfsprekend dat er alleen oude boeken opstaan natuurlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Ben ook weer eens begonnen aan een nieuwe serie. In dit geval de serie "Destroyermen" van Tayler Anderson. Op dit moment een serie van 12 boeken, nr 13 komt later dit jaar uit.

Gaat over twee echt bestaande en verouderde Amerikaanse oorlogsschepen (USS Walker en USS Mahan) die in 1942 tijdens de (uiteraard waar gebeurde) Slag om de Java Zee in Nederlands-Indië, in gevecht waren met een verreweg superieure Japanse slagkruiser.

Tijdens deze actie proberen de veroudere schepen te vluchten, en komen in een soort storm terecht. Geen gewone storm echter, want al snel blijkt dat ze ergens anders zijn. Dat wil zeggen, ze zijn wel op de aarde gewoon (topologie etc is identiek), maar naar een ander soort tijdlijn. Een tijdlijn waar de mens nooit geevolueerd is, en er andere wezens zijn ontwikkeld, zoals een soort combinatie dinosauriers/reptiel, die zichzelf de "Grik" noemen, en een soort kruising tussen een aap en een kat, die zich "The People" noemen, en die door de Grik bevochten worden.

Heb de eerste 2 boeken net uit:

- Into The Storm
- Crusade

En ben net begonnen in deel 3, Maelstrom.

Erg leuke boeken. Wel komt het eerste boek "Into the Storm" enigszins langzaam op gang, in de eerste 30 pagina's merk je toch wel dat de auteur nog vrij nieuw is, komt soms wat geforceerd over. Maar als je even door die 30 pagina's heenbijt, wordt het een echt lekker lezende page-turner.

Het is dus eigenlijk een beetje een kruising tussen SciFi en alternate history, met een vleugje militaire (echte) geschiedenis. Een interessante mix, ik hoop dat de rest van de serie op hetzelfde niveau blijft.

Virussen? Scan ze hier!

• -GeeX
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 28-12-2018
:*) Ben op dit moment begonnen in de Oorsprong van Dan Brown en hiernaast nog bezig met nogmaals The fellowship of the Ring van Tolkien!

:*)

• kernie
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 14:35
"Uber voor alles" - Rens Lieman

geeft een diepere kijk in de "on demand economie" en de gevolgen op lange en korte termijn, met bijvoorbeeld Uber, Deliveroo etc.
Schrijver onderzoekt alles zorgvuldig en is zelf ook voor een aantal van deze bedrijven aan de slag gegaan.

Zeker een aanrader!:)

https://goo.gl/images/YsA8w9

kernie wijzigde deze reactie 07-03-2018 01:18 (6%)

PS4

• biomechanical
  • Registratie: april 2001
  • Niet online
Wat ik graag lees zijn de korte "oude" sf verhalen die in (bvb) de verzamel omnibussen staan. Deze heb ik gekregen toen de plaatselijke bibliotheek sloot. Heerlijk die verhalen uit de jaren 40 tot 80.
Heb er ook al een paar via Google books gedownload maar ik vind dat het verhaal het beste gelezen kan worden uit een echt papieren boek. Heeft toch iets nostalgisch een boek in originele vorm en in taal te lezen. Zeer belangrijk in originele taal te lezen. De vertalingen slaan vaak nergens op. Had ooit een boek waar ze het over een "boor sergeant" hadden. Was natuurlijk een dril sergeant. Eerst goed gelachen en daarn het boek weggegeven en de Engelse versie gekocht.

Maar de favoriet blijft The Hitchhiker's Guide To The Galaxy.

• Wouterkaas
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 14:00

Recent heb ik dit boek van Philipp Blom gelezen. Hij schreef eerder o.a. indrukwekkende cultuurhistorische werken over de de tijd rondom de Eerste Wereldoorlog (De Duizelingwekkende Jaren en Alleen De Wolken). Met dit werk waagt hij zich (weer) meer aan de hedendaagse tijd en gaat hij met name in op de mogelijke impact van digitalisering en klimaatverandering op onze samenleving.

Ik ben erg onder de indruk van hoe Blom deze ontwikkelingen historisch weet te duiden (waar komt het vandaan en welke impact heeft het gehad?) en daarbij durft te schetsen wat deze in de toekomst kunnen betekenen voor onze maatschappij en economie. Hij is daarbij best hard en uitgesproken over de toekomst van onze liberale democratie en de idealen die in Westerse samenlevingen de boventoon voeren, zoals mensenrechten en de vrije markt. Wellicht wat pessimistisch, maar hij draagt er goede argumenten voor aan.

Sommige lezers noemen hem daarin een doemdenker, maar ik vind dat hij een weloverwogen betoog houdt waarin hij de huidige generatie aanspreekt om stil te staan bij de impact van ons handelen. Blom stelt dat wij de eerste generatie zijn die de gevolgen van dat handelen kan kennen. Zelf ben ik daar wat skeptisch over, omdat we dat in de geschiedenis al te vaak hebben gedacht. Dat ontslaat ons echter niet van de plicht om kritisch stil te staan bij hoe we met de huidige ontwikkelingen rondom digitalisering en klimaatverandering om kunnen gaan. Al met al een buitengewoon interessant boek dat mij in elk geval erg aan het denken heeft gezet.

• hyptonize
quote:
kernie schreef op maandag 5 maart 2018 @ 04:31:
"Uber voor alles"

geeft een diepere kijk in de "on demand economie" en de gevolgen op lange en korte termijn, met bijvoorbeeld Uber, Deliveroo etc.
Schrijver onderzoekt alles zorgvuldig en is zelf ook voor een aantal van deze bedrijven aan de slag gegaan.

Zeker een aanrader!:)

https://goo.gl/images/YsA8w9
Maar... Wie is de schrijver?!

• kernie
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 14:35
quote:
hyptonize schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 17:00:
[...]

Maar... Wie is de schrijver?!
Sorry... Rens Lieman

PS4

• Bra-Jo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

quote:
biomechanical schreef op maandag 5 maart 2018 @ 05:25:
Wat ik graag lees zijn de korte "oude" sf verhalen die in (bvb) de verzamel omnibussen staan. Deze heb ik gekregen toen de plaatselijke bibliotheek sloot. Heerlijk die verhalen uit de jaren 40 tot 80.
Heb er ook al een paar via Google books gedownload maar ik vind dat het verhaal het beste gelezen kan worden uit een echt papieren boek. Heeft toch iets nostalgisch een boek in originele vorm en in taal te lezen. Zeer belangrijk in originele taal te lezen. De vertalingen slaan vaak nergens op. Had ooit een boek waar ze het over een "boor sergeant" hadden. Was natuurlijk een dril sergeant. Eerst goed gelachen en daarn het boek weggegeven en de Engelse versie gekocht.

Maar de favoriet blijft The Hitchhiker's Guide To The Galaxy.
Mocht je toch eens een uitzondering willen maken en een ebook proberen, dan kan ik je de verhalen van Fredric Brown aanraden. De boeken worden (al lang) niet meer gedrukt, maar bij Amazon worden twee verzamelbundels aangeboden voor minder dan een euro per stuk.
Brown schreef verhalen van een halve pagina tot een paar hoofdstukken, vooral sci-fi, bijna altijd met een zwart-humoristisch randje.

Nomen nescio

• FreeShooter
quote:
Wormaap schreef op zondag 18 februari 2018 @ 12:06:
[...]

Bij dezen dan 'Looking for Jake' besteld om eens te proberen, die had van de twee suggesties (net aan) de hoogste score op Goodreads. Ben benieuwd! :)

Hier een paar dagen geleden David Wong - Futuristic Violence and Fancy Suits gelezen.

[afbeelding]

Wat mij betreft Wong op z'n best. Qua setting en algehele vibe vind ik'm wat vergelijkbaar met Ready Player One. Maar waar die me behoorlijk tegenviel door, naar mijn mening, te veel te leunen eindeloze nerd-references kan FVaFS daar zonder. Doet precies wat er op de cover staat: futuristisch geweld en fancy pakken. Als lezer word je op sneltreinvaart meegenomen door een nieuwe, wetteloze wereld, waar de hoofdpersoon net zo weinig van snapt als de lezer, vliegend van hoogtepunt naar hoogtepunt. Wong (Jason Pargin) is de executive editor van Cracked.com, een site die nogal een naam heeft op gebied van links-liberaal gedachtengoed en sociaal commentaar. En gezien er een wereld wordt omschreven waarin social-mediacultuur volledig is doorgeslagen is dat commentaar moeilijk te missen. Maar het is wel on-theme. Meestal. Hier en daar laat Wong naar mijn idee zijn meningen over zaken naast het thema iets te veel de overhand nemen, zelfs als ik het doorgaans met hem eens ben. Maar het is hem vergeven, want voor de rest vind ik het gewoon een verdomd goed boek :)
Ik ken Wong niet, maar je hebt me overtuigd. Ik ga er vanavond in beginnen! :) Ik heb overigens wel genoten van Ready Player One. Makkelijk maar zeer vermakelijk boek, in mijn mening.

Doet er iemand hier ook nog mee aan de Goodreads reading challenge? Ik heb me voorgenomen om 24 boeken te lezen dit jaar. Ik heb zojuist mijn 13e boek uitgelezen en ga er dus ruim overheen!

• Wormaap
quote:
FreeShooter schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:03:
[...]

Ik ken Wong niet, maar je hebt me overtuigd. Ik ga er vanavond in beginnen! :) Ik heb overigens wel genoten van Ready Player One. Makkelijk maar zeer vermakelijk boek, in mijn mening.

Doet er iemand hier ook nog mee aan de Goodreads reading challenge? Ik heb me voorgenomen om 24 boeken te lezen dit jaar. Ik heb zojuist mijn 13e boek uitgelezen en ga er dus ruim overheen!
Haha, ik ben benieuwd wat je van het boek vindt :) Ik vond RPO ook best te doen, maar was wat teleurgesteld na alle liefde die het o.a. hier krijgt.
Hier ook op 13 uit 24 in de reading challenge, met nog twee stuks die ik bijna uit heb. Nu ben ik wel ook bezig in de The Sandman-reeks van Neil Gaiman. Graphic novels, dus dat tikt wat sneller aan. Maar die 24 ga ik dik overheen, vrees ik :+

• Hobbykok
Ready Player One is gewoon goud (voor mij dan).

Zelf ben ik nu een gouden oude bezig (eigenlijk een serie): Larry Niven's ringworld. Nouja, ringwereld eigenlijk, had ze gekocht in het Engels en kwam toen een NL versie tegen en ik heb het wat druk, dus die maar eerst op de ereader gezet, vanaf deel 5 ga ik over op het Engels omdat die nooit vertaald zijn.

Maar ik moet over een maand 6 studieboeken uit hebben, dus tja, dat voor mijn plezier lezen.... gaat niet lekker hier.

• FreeShooter
quote:
Wormaap schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:54:
[...]

Haha, ik ben benieuwd wat je van het boek vindt :) Ik vond RPO ook best te doen, maar was wat teleurgesteld na alle liefde die het o.a. hier krijgt.
Hier ook op 13 uit 24 in de reading challenge, met nog twee stuks die ik bijna uit heb. Nu ben ik wel ook bezig in de The Sandman-reeks van Neil Gaiman. Graphic novels, dus dat tikt wat sneller aan. Maar die 24 ga ik dik overheen, vrees ik :+
Grappig, de overeenkomsten. Ik luister op dit moment naar Americain Gods van Neil Gaiman.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 00:57
quote:
Wormaap schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:05:
Probeer eens 'Down and Out in Paris and London' van George Orwell.

Die lees ik in de trein, hoofdstukjes van 4-7 pagina's.

• mutsje
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16-01 19:17

mutsje

Certified Prutser

Momenteel de serie van mijn dochter aan het lezen 'De Grijze Jager'. serie van 12. Erg leuke boeken.

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 13:24
quote:
Hobbykok schreef op zondag 18 februari 2018 @ 22:06:
Ik heb net op netflix seizoen 1 van alternated carbon gekeken en ik weet 100% zeker dat ik de 3 boeken zsm ga lezen, wat een verhaal is dat zeg.

Als je een SF liefhebber bent is dit bekijken wel een must zeg, wat ik van de week ga bestellen:

Altered Carbon
Hier al aan toe gekomen? Ben wel benieuwd hoe het boek zich verhoudt tot de serie. Ik vond de serie sterk beginnen, maar het einde was een beetje een anticlimax.

Zelf heb ik vandaag deel 3 t/m 7 van The Expanse binnengekregen. Na 1,5 jaar wachten op een Nederlandse vertaling, heb ik de hoop opgegeven en de Engelse versies gekocht.

Intussen ook weer verder gegaan met Silo (met de opvolgers Schakel en Stof), wat nu wel leuker begint te worden. Lezen gaat bij mij helaas nog steeds niet automatisch. Met een uurtje per dag "bank-tijd" zwengel ik veel makkelijker een serie aan dan dat ik een boek pak. Probleem is ook dat als ik half ga liggen, na 1/2 pagina m'n ogen op zwart gaan -O-

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-230

• Melkunie
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 11:22
Vandaag een bestelling kunnen afhalen. Komt goed uit, want had net Guards! Guards! van Terry Pratchett uit (m'n favoriete Discworld-boek tot nu toe!) :)

• Hobbykok
quote:
LA-384 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 20:40:
[...]

Hier al aan toe gekomen? Ben wel benieuwd hoe het boek zich verhoudt tot de serie. Ik vond de serie sterk beginnen, maar het einde was een beetje een anticlimax.

Zelf heb ik vandaag deel 3 t/m 7 van The Expanse binnengekregen. N
Ik zit ook te wachten op een Nederlandse vertaling van the expanse, sowieso komt er amper nog goede sf of fantasy momenteel uit. Ik wil zelf echrt verder met het laatste deel van Terry Goodkind, maar die lees ik samen met een vriend die geen Engels kan en ik heb de uitgever gevraagd, maar hij komt pas in augustus als vertaling terwijl het Engelse boek al sinds eind januari (even uit mijn hoofd) verkrijgbaar is en het vorige deel had nogal een cliffhanger...

The expanse deel 1 en 2 heb ik in het nederlands gekocht als eboek, dus de overstap is wel zo gemaakt, maar toch.

Maar wat betreft je vraag; ik heb deel 1 van het boek gelezen en dat is bijna exact aan de serie, alleen is de zus in het boek een oud oorlogskameraad en er was meen ik nog 1 klein verschil, maar eigenlijk boeit dat weinig, de rest van het verhaal is gelijk en deel 2 van het boek zou je eigenlijk gelijk kunnen lezen na seizoen 1 op netflix gezien te hebben. Komt niet vaak voor dat ze het boek niet aanpassen, daar was ik wel blij om. Maar deel 1 van het boek lezen voegt nu eigenlijk niet echt veel toe. Ik snap alleen niet waarom netflix er een zus van heeft gemaakt, dat is toch minder dan een oude kameraad. Misschien gedaan om wat meer vrouwen voor de serie te lokken of wat Aziaten, ik weet het niet.

Zelf ben ik nu bezig met een goude ouwe: Larry Niven - Ringwereld. Deel 2 en 3 van de altered carbon reeks heb ik al wel, maar ik heb nog wel 80 boeken gekocht die ik moet lezen en larry niven zijn reeks is ook maar voor 4 boeken vertaald en er zit meer aan die serie vast, dus ik ben nog wel even zoet. Maar ringwereld heeft me wel erg positief verrast, normaal lees ik ook niet erg lang, maar bij dit boek was het opeens 02.00 in de ochtend en dus zat ik de dag erna met 4,5 uur slaap weer op het werk 8)7

Hobbykok wijzigde deze reactie 15-03-2018 22:45 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hyptonize
quote:
Melkunie schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:41:
Vandaag een bestelling kunnen afhalen. Komt goed uit, want had net Guards! Guards! van Terry Pratchett uit (m'n favoriete Discworld-boek tot nu toe!) :)

[afbeelding]
Deze boeken zijn echt heel tof! Ik heb vorig jaar de trilogie gelezen en ik ben nu bezig met Best Served Cold, en ik heb gehoord dat The Heroes en Red Country nóg beter zijn. Abercrombie is momenteel bezig met een tweede trilogie (of misschien zelfs een tetralogie).

• Melkunie
Absoluut! De trilogie heb ik al ooit gelezen, de andere 3 nog niet. Nu eerst de 3 herlezen, dan de rest er achteraan. Wist niet dat hij bezig was met meer, da's goed nieuws!

• Ruudox
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 07:20
Iemand hier nog tips voor mij hou voornamelijk van fantasy boeken Zoals lord of the rings, song of ice and fire, aragorn, the witcher

Zit te denken aan in the name of the wind of heeft iemand betere tips

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

quote:
Ruudox schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 21:07:
Iemand hier nog tips voor mij hou voornamelijk van fantasy boeken Zoals lord of the rings, song of ice and fire, aragorn, the witcher

Zit te denken aan in the name of the wind of heeft iemand betere tips
Misschien Orcs, die vond ik wel leuk. Geen high fantasy zeg maar, maar een aardig verhaal, voor de verandering verteld vanuit het oogpunt van orcs in plaats van mensen.

Nomen nescio

Acties:
  • +5Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16-01 22:32

krvabo

MATERIALISE!

Er zijn niet veel boekenseries die beter zijn dan kingkiller chronicle (o.a. name of the wind), dus die zou je zeker moeten lezen als je er over twijfelt. De eerste 100, 200 pagina's zijn opbouw, maar daarna is het lastig wegleggen.

Verder qua (high | epic) fantasy doet Robin Hobb ook goede zaken (Farseer trilogie, gevolgd door Tawny Man trilogie, gevolgd door Fitz and the Fool trilogie). Dan heb je drie trilogieën over dezelfde personages.

Iets minder bekend, maar zeker goed, is de Powder Mage serie van Brian McClellan, en heeft ook veel grote actie.

Night Angel trilogie van Brent Weeks is ook leuk, maar is meer fantasy dan 'swords and horses' fantasy.

Gentleman Bastards (Scott Lynch) is een goede aanrader als je van wat meer 'slimme' fantasy houdt. Daarbij gaat het niet zozeer om het vechten (gebeurt ook wel), maar meer om het spel van misleiding en ontsnapping.

Voor wat meer "eigentijdse fantasy" die zich niet afspeelt in de nepmiddeleeuwen kan ik je Alex Verus (Benedict Jacka), Iron Druid Chronicles (Kevin Hearne), Laundry Files (Charles Stross), Monster Hunter International (Larry Correia), Rivers of London (Ben Aarnovitch) en uiteraard Dresden Files (Jim Butcher) aanraden.

Alex Verus: Dude runt 'magic shop' en kan 'in de toekomst kijken', maar kan zelf niet vechten. Zijn magie is erg gewild door mensen die dat wél kunnen.

Iron Druid: Dude is de laatste druid op aarde, is 900 oid jaar oud, en speelt en praat met de goden van oud alsof hij hun gelijke is. Heeft een hond. Een erg gave hond :D

Laundry Files: Moderne take (inclusief IT) op een government agency die scifi en fantasy problemen oplost. Inclusief bureaucratie en formulieren. Heeft nazi zombies op de maan. Want waarom niet. (Vooral de eerste paar boeken zijn erg goed)

Monster Hunter International: De overheid besteedt het vampier, weerwolf en 'The Others' jagen uit aan particuliere bedrijven. Zombie bounty hunters. Als je een wapen-fanaat bent dan is dit een goede boekenserie voor je.

Rivers of London: Elk land heeft een 'magische afdeling', maar die in Londen is erg understaffed na een bepaald event. Queue de (donkerhuidse) low level copper die na een moord de boel moet bewaken, maar aan de praat raakt met een geest. Voor het eerst in lange tijd heeft de magische afdeling nu eindelijk meer dan 1 man in dienst. Heeft goden en godinnen die leven in het water, en erg leuke en herinnerbare karakters.

Dresden Files. De beste 'makkelijk te lezen' fantasy die er is. Harry Dresden, professional wizard detective. Heeft Bob (een pratende hoogintelligente schedel), gevechten en veel goed geschreven vrouwelijke karakters. Gelukkig heeft Harry altijd een koude douche ter beschikking, want alles met elektronica er in gaat kapot als hij in de buurt komt. Eerste drie boeken zijn van minder hoge kwaliteit als de rest, maar daarna wil je door blijven lezen. Heeft 15 boeken nu, met plannen voor .. 22? in totaal, naast tientallen 'side stories'.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Ruudox
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 07:20
quote:
krvabo schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 23:18:
Er zijn niet veel boekenseries die beter zijn dan kingkiller chronicle (o.a. name of the wind), dus die zou je zeker moet lezen als je er over twijfelt. De eerste 100, 200 pagina's zijn opbouw, maar daarna is het lastig wegleggen.

Verder qua (high | epic) fantasy doet Robin Hobb ook goede zaken (Farseer trilogie, gevolgd door Twany Man trilogie, gevolgd door Fitz and the Fool trilogie). Dan heb je drie trilogieën over dezelfde personages.

Iets minder bekend, maar zeker goed, is de Powder Mage serie van Brian McClellan, en heeft ook veel grote actie.

Night Angel trilogie van Brent Weeks is ook leuk, maar is meer fantasy dan 'swords and horses' fantasy.

Gentleman Bastards (Scott Lynch) is een goede aanrader als je van wat meer 'slimme' fantasy houdt. Daarbij gaat het niet zozeer om het vechten (gebeurt ook wel), maar meer om het spel van misleiding en ontsnapping.

Voor wat meer "eigentijdse fantasy" die zich niet afspeelt in de nepmiddeleeuwen kan ik je Alex Verus (Benedict Jacka), Iron Druid Chronicles (Kevin Hearne), Laundry Files (Charles Stross), Monster Hunter International (Larry Correia), Rivers of London (Ben Aarnovitch) en uiteraard Dresden Files (Jim Butcher) aanraden.

Alex Verus: Dude runt 'magic shop' en kan 'in de toekomst kijken', maar kan zelf niet vechten. Zijn magie is erg gewild door mensen die dat wél kunnen.

Iron Druid: Dude is de laatste druid op aarde, is 900 oid jaar oud, en speelt en praat met de goden van oud alsof hij hun gelijke is. Heeft een hond. Een erg gave hond :D

Laundry Files: Moderne take (inclusief IT) op een government agency die scifi en fantasy problemen oplost. Inclusief bureaucratie en formulieren. Heeft nazi zombies op de maan. Want waarom niet. (Vooral de eerste paar boeken zijn erg goed)

Monster Hunter International: De overheid besteedt het vampier, weerwolf en 'The Others' jagen uit aan particuliere bedrijven. Zombie bounty hunters. Als je een wapen-fanaat bent dan is dit een goede boekenserie voor je.

Rivers of London: Elk land heeft een 'magische afdeling', maar die in Londen is erg understaffed na een bepaald event. Queue de (donkerhuidse) low level copper die na een moord de boel moet bewaken, maar aan de praat raakt met een geest. Voor het eerst in lange tijd heeft de magische afdeling nu eindelijk meer dan 1 man in dienst. Heeft goden en godinnen die leven in het water, en erg leuke en herinnerbare karakters.

Dresden Files. De beste 'makkelijk te lezen' fantasy die er is. Harry Dresden, professional wizard detective. Heeft Bob (een pratende hoogintelligente schedel), gevechten en veel goed geschreven vrouwelijke karakters. Gelukkig heeft Harry altijd een koude douche ter beschikking, want alles met elektronica er in gaat kapot als hij in de buurt komt. Eerste drie boeken zijn van minder hoge kwaliteit als de rest, maar daarna wil je door blijven lezen. Heeft 15 boeken nu, met plannen voor .. 22? in totaal, naast tientallen 'side stories'.
wow heel erg bedank, hier ga ik zeker een paar van lezen

• Hobbykok
Nog wat meer leestips:

Terry Goodking, Glen Cook, Daniel Abrahma, Peter V. Brett, Ken Liu, R.S. Belcher, Daniel Abraham, Ben Aaronnovitch, Zen Cho, Brandon Sanderson, Brian Stavely, David Hair, Markus Heitz, Robert Jordan, Raymond E. Feist, Terry Brooks, Steven Erikson, George R.R. Martin, N.K. Jemisin, Mark Lawrence, Terry Pratchett, Scott Lynch en niet te vergeten Joe Abercrombie.

En dit is maar een deel van mijn favorieten naast een deel wat krvabo noemt. De dresden files zou ik zelf eerder onder detectives zetten, wel leuk, maar het is een wat mixed genre. Als je detective verhalen kan waarderen en ook fantasy, dan zit je daar erg goed mee.
quote:
Bra-Jo schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 21:43:
[...]

Misschien Orcs, die vond ik wel leuk. Geen high fantasy zeg maar, maar een aardig verhaal, voor de verandering verteld vanuit het oogpunt van orcs in plaats van mensen.
Als je die in het Nederlands leest, deel 2 van dat boek is volgens mij nooit vertaald (maar ik doe het even uit mijn hoofd). Beviel me ook goed, stijfl van Markus Heitz's dwergen die ik ook kon waarderen (maar het moet je net liggen, het is niet heel diepgaand, lekkere pulpboeken).

Hobbykok wijzigde deze reactie 31-03-2018 14:11 (32%)

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 15:00
Gisteren weer eens bij de Games Workshop langs geweest. Deze meegenomen :9

• P_Tingen
  • Laatst online: 08:02

P_Tingen

omdat het KAN

Leerling Tovenaar Vader & Zoon van Thomas Olde Heuvelt is het tweede boek wat ik van hem lees. Het bijzondere aan deze man is dat hij nog vrij jong is (1983) maar een heel volwassen schrijfstijl heeft. Dat vond ik bij Hex al (dat is een zekere must-read wat mij betreft) maar geldt ook voor Leerling Tovenaar, Vader & Zoon. Het verhaal is iets complexer dan in Hex, zeker op het eind van het boek moet je goed je hersens erbij houden, maar het boek verveelt geen moment.

Samenvatting
Aan de westkust van de Verenigde Staten ten zuiden van San Diego ligt een populair surfgebied: de Tijuana Sloughs. Vele bekende surfers hebben hun naam verbonden aan deze baai met zijn verraderlijke golven. Travis Lauper is een fictieve surfheld, die in de voetsporen van zijn nog beroemder vader treedt. Die vader is in dezelfde golven om het leven gekomen toen Travis een jaar of dertien was. Soms maakt het de jongen roekeloos: hij moet ook die golven kunnen berijden! Maar net zo vaak is hij moedeloos: het lukt hem toch niet... en daar speelt ook nog een schuldgevoel mee. Dan ontmoet hij Buster Chavez, ook een surflegende. Buster leert Travis zo te surfen dat hij kampioen wordt. Maar Buster is niet wie hij lijkt. Hij praat over andere bewustzijnsniveaus, over de energieconstellaties van het universum. Hij noemt zich een sjamaan, een ‘doodtarter.’

‘met het uitspreken van je eerste wens heb je je keuze al gemaakt, zei Buster Chavez scherp, en zijn ogen werden donker als de oceaan in december. ‘Ik sta onder jouw bevel, indiaan, maar mijn lessen zijn niet gratis, als je dat soms dacht.’

Wat de man met die onheilspellende woorden bedoelt, daar komt Travis pas jaren later achter, als hij gelukkig getrouwd is met Sharon en met haar een zoon heeft: Luke. Doordat Sharon ziek wordt en ze in geldnood komen te verkeren gaat Travis, die werkt in een mortuarium, in op de zeer lonende voostellen van een handelaar in lijken. Dan blijkt dat Travis zelf aan iets vreemds lijdt, en ook zoon Luke baart zijn ouders zorgen. Om hemzelf, maar ook vanwege het feit dat hij straks als een wees zou achterblijven. Als Buster weer opduikt, in een andere gedaante, is dat misschien de oplossing. Hij herinnert Travis aan de andere twee wensen. Wensen waaraan de sjamaan gebonden is, of hij wil of niet. En Travis weet niet of hij de gevolgen wel aan kan.

(samenvatting eerlijk gejat van thrillers-leestafel.info)

Wat erg goed is in het boek is de mooie manier van vertellen; heel natuurlijk en doet denken aan de manier waarop bv Stephen King kan vertellen, bijna als een gemoedelijke vriend. Het verhaal is goed doordacht en komt nergens geforceerd over; Travis is als kind verdrietig over het verlies van zijn vader en later bezorgd om zijn zieke vrouw en zijn zoon die geestelijk lijkt te blijven hangen op 8-jarige leeftijd. Vanaf de helft van het boek gaat het SF/Horror gehalte echter flink omhoog en is het echt geen vriendelijk en lief verhaal meer. Als Travis met een pratend hoofd op de passagiersstoel door het land rijdt, op weg naar het lichaam van de doodtarter is het 100% horror. Ook de verhaallijnen worden vanaf de helft ingewikkelder, maar niet vervelend. Als lezer leer je steeds meer van de situatie kennen en ga je de doodtarter doorzien en vallen er meer en meer puzzelstukjes op zijn plaats.

Op het eind van het boek werd het naar mijn eigen smaak net ietsjes teveel van het goede, moest ik mijn gedachten er goed bijhouden en ik vraag me nu nog af of ik het einde goed begrepen heb. Toch is het een van de betere boeken die ik gelezen heb en ik kijk reikhalzend uit naar meer van Thomas Olde Heuvelt.

Persoonlijke score:https://i.imgur.com/MSpmqf4.png

... en gaat over tot de orde van de dag

• Hobbykok

Ben met de military sf reeks van Ryk Brown begonnen, 10+ boeken inmiddels, deel 1 had ik in 3 dagen uit, wat leest dat lekker weg, ontzettend spannend. Heerlijke hoofdpersonen, goede technologie, goede aliens, mooie gevechten, redelijk vergelijkbaar qua niveau verder dan Jack Campbell, al is dit iets meer een jongensavontuur en Campbell net iets meer tactisch.

Echt een heel dikke aanrader. Ik luister deze reeks trouwens op www.storytel.nl (zoek even met google op proefabonnement storytel 30 dagen, dan vind je een link die je 2 weken meer gratis toegang geeft om het te proberen). Storytel is wel een erg serieuze kandidaat geworden om hier te blijven, de collectie op sf en fantasy in het engels is mer dan goed, ook is mijn vrouw heel tevreden over het thrilleraanbod van storytel, erg veel uit de thrillergids van vrij nederland staat erop en ze hebben vanaf morgen de nieuwe nicci french al beschikbaar (de dag van de doden) en dat is bizar genoeg 4 dagen voor de papieren versie!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Zo de Grijze Jager is uit, nu is Broederband aan de beurt. Reeds in deel 1 outsiders begonnen en lang leve MP komen nog zootje delen aan. Kan ik even vooruit.

• AequitasII
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 14:16
Aan voorgaande lijstjes, waar ik mij volledig in kan vinden voor zover ik de boeken heb gelezen, wil ik graag nog de volgende serie toevoegen die ik nu aan het lezen ben: The Acts of Caine. Eerste boek bijna in een stuk uitgelezen en het is actie na actie. Bevalt goed en leest een beetje zoals Abercrombie. Aanrader!

https://www.goodreads.com/book/show/311864.Heroes_Die

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
Heeft er iemand toevallig "The Design and Engineering of Curiosity" gelezen? Ik kan niet heel veel reviews hierover vinden en was benieuwd of dat dit boek echt de techniek in gaat of dat het een boek is dat door iedereen gelezen zou kunnen worden?

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• Hobbykok
quote:
Webgnome schreef op woensdag 18 april 2018 @ 08:54:
Heeft er iemand toevallig "The Design and Engineering of Curiosity" gelezen? Ik kan niet heel veel reviews hierover vinden en was benieuwd of dat dit boek echt de techniek in gaat of dat het een boek is dat door iedereen gelezen zou kunnen worden?
Hier zijn wat inzage pagina's:

https://www.springer.com/us/book/9783319681443

https://www.amazon.com/De...ms-Springer/dp/3319681443 (en daar op look inside klikken en je krijgt best veel pagina's te zien)

Ik ken het boek verder niet ,maar er komt een deel 2:
http://www.planetary.org/...017/0831-book-update.html

• Malt007
  • Laatst online: 10:20
Iemand 'de stan van de holenbeer' van Jean M. Auel gelezen? Aan begonnen door de hoge ratings en goede reviews maar het gaat allemaal wel erg traag. Ondertussen al een uurtje of 6-8 geluisterd maar het verhaal is nog steeds niet losgekomen, gaat dat nog komen of kan ik beter stoppen als ik het nu nog niks vind?
quote:
Hobbykok schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:15:
[afbeelding]

Ben met de military sf reeks van Ryk Brown begonnen, 10+ boeken inmiddels, deel 1 had ik in 3 dagen uit, wat leest dat lekker weg, ontzettend spannend. Heerlijke hoofdpersonen, goede technologie, goede aliens, mooie gevechten, redelijk vergelijkbaar qua niveau verder dan Jack Campbell, al is dit iets meer een jongensavontuur en Campbell net iets meer tactisch.

Echt een heel dikke aanrader. Ik luister deze reeks trouwens op www.storytel.nl (zoek even met google op proefabonnement storytel 30 dagen, dan vind je een link die je 2 weken meer gratis toegang geeft om het te proberen). Storytel is wel een erg serieuze kandidaat geworden om hier te blijven, de collectie op sf en fantasy in het engels is mer dan goed, ook is mijn vrouw heel tevreden over het thrilleraanbod van storytel, erg veel uit de thrillergids van vrij nederland staat erop en ze hebben vanaf morgen de nieuwe nicci french al beschikbaar (de dag van de doden) en dat is bizar genoeg 4 dagen voor de papieren versie!
Gelijk op de boekenplank gezet, thx.

Malt007 wijzigde deze reactie 18-04-2018 10:15 (66%)

• Webgnome
quote:
Hobbykok schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:53:
[...]

Hier zijn wat inzage pagina's:

https://www.springer.com/us/book/9783319681443

https://www.amazon.com/De...ms-Springer/dp/3319681443 (en daar op look inside klikken en je krijgt best veel pagina's te zien)

Ik ken het boek verder niet ,maar er komt een deel 2:
http://www.planetary.org/...017/0831-book-update.html
Thanks. Ik denk dat ik dat boek maar eens ga bestellen. Lijkt mij gaaf.

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
quote:
Malt007 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:08:
Iemand 'de stan van de holenbeer' van Jean M. Auel gelezen? Aan begonnen door de hoge ratings en goede reviews maar het gaat allemaal wel erg traag. Ondertussen al een uurtje of 6-8 geluisterd maar het verhaal is nog steeds niet losgekomen, gaat dat nog komen of kan ik beter stoppen als ik het nu nog niks vind?
Vergeet niet dat deel 1 al 40 jaar oud is. Persoonlijk vind ik het een leuke serie. Ze heeft veel onderzoek gedaan en dat merk je ook terug. (Al is veel natuurlijk ook al lang weer achterhaald.)
Persoonlijk heb ik het nooit traag gevonden en nu ik weer begonnen ben heb ik dat gevoel ook niet. Ik weet niet echt waar je nu in het verhaal zit, maar als je al zover bent dat Ayla al echt volwassen is en je het nog steeds niks vind denk ik inderdaad dat het niet echt wat voor je gaat zijn.

I got a bad feeling about this.

• Malt007
  • Laatst online: 10:20
quote:
Trevor schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:11:
[...]

Vergeet niet dat deel 1 al 40 jaar oud is. Persoonlijk vind ik het een leuke serie. Ze heeft veel onderzoek gedaan en dat merk je ook terug. (Al is veel natuurlijk ook al lang weer achterhaald.)
Persoonlijk heb ik het nooit traag gevonden en nu ik weer begonnen ben heb ik dat gevoel ook niet. Ik weet niet echt waar je nu in het verhaal zit, maar als je al zover bent dat Ayla al echt volwassen is en je het nog steeds niks vind denk ik inderdaad dat het niet echt wat voor je gaat zijn.
Ah, nooit geweten dat het al zo oud is. Zover ben ik inderdaad nog niet, ik zit nu op 9 uur van de totaal 24 van het luisterboek, dus ruim 1/3. Tot nu toe is het voornamelijk een zeer uitgebreide uitleg van de verhouding en gewoontjes binnen de stam, wel merk ik dat er nu af en toe een seizoen of zelfs een jaar overgeslagen wordt. Ben wel benieuwd waar het verhaal naar toe gaat, hoe Ayla zich gaat ontwikkelen en hoe de stam daarop reageert. De details zijn echt onovertroffen, hoeveel onderzoek daarin is gegaan kan je je bijna niet voorstellen. Het is ook wel mooi geschreven, je voelt de emoties maar door de uitgebreide manier van vertellen gaat het af en toe redelijk traag. Denk dat ik hem wel ga afluisteren, maar of ik de vervolgen ga lezen betwijfel ik op dit moment.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Als je op de helft zit kun je denk ik wel inschatten of je het leuk vind. Maar het blijft altijd een beschrijvend deel hebben. Ik heb het gevoel dat ze probeert een fictioneel geschiedenisboek te maken. dus wat voor ontwikkelingen homo sapiens (+ de aanverwante soorten) in die tijd maakten.

Moet eerlijk zeggen dat ik in het verleden (20-30 jaar geleden) alleen de eerste 2 boeken gelezen heb. Ben nu weer op de helft van het eerste deel. Deel 6 is geloof ik minder dan 10 jaar oud, heb geen idee of de latere delen nog steeds over Ayla gaan of meer vooruit springen door de geschiedenis.

/edit: Wikipedia: De Aardkinderen

Alle 6 de delen gaan dus over Ayla

ArthurMorgan wijzigde deze reactie 18-04-2018 11:31 (10%)

I got a bad feeling about this.

• FreeShooter
Ik ben nog steeds bezig aan de 'American Gods' audioboek, nu halverwege. Erg goed gedaan en tof boek maar 20+ uur aan audioboek is enorm veel. Ik vind 6 tot 8 uur veel beter.

Verder heb ik 'Born to Run' uitgelezen. Interessant boek. Nu begonnen in 'Surely you're joking, mr. feynman!'.

• FreeShooter
quote:
FreeShooter schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:04:
Ik ben nog steeds bezig aan de 'American Gods' audioboek, nu halverwege. Erg goed gedaan en tof boek maar 20+ uur aan audioboek is enorm veel. Ik vind 6 tot 8 uur veel beter.

Verder heb ik 'Born to Run' uitgelezen. Interessant boek. Nu begonnen in 'Surely you're joking, mr. feynman!'.
'Surely you're joking, mr. feynman' uitgelezen vorige week. Grappig boek, leest makkelijk weg. Aantal dagen terug begonnen in:

Gisterenavond tot diep in de nacht gelezen. Wat een verhaal! Stranger than fiction... :o Echt een aanrader.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 14:53

BdK9001

50cc Prutser

Ben inmiddels bezig in The Thief of Time, deeltje 26 van Discworld sinds ik er in november aan begonnen ben. Blijf het echt fantastisch vinden hoe Pratchett moderne dingen in een Pythonesque fantasy-jasje weet te gieten. Vriendin vraagt regelmatig waarom ik nou weer zo loop te grinniken tijdens het lezen :D

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt | Als je rechts ingehaald kon worden, had je ook rechts kunnen rijden!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA

:Y

Eeuwig zonde dat Sir Pterry zo vroeg Alzheimers kreeg..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Hobbykok
Zelf ben ik nu bezig met het werk van Jack Vance dat opnieuw is uitgebracht / uitgebracht wordt (Tschai deel 3 en 4 kan ik zo 123 niet vinden op bol.com, neem aan dat die nog komen).

Ben nu begonnen in de duivelsprinsenreeks. Zitten trouwens allemaal in het kobo plus abonnement. Had dat een jaar of wat terug bij de introductie, maar toen waren er nog niet zoveel boeken en vond ik het voordeliger om ze gewoon te kopen, maar nu ik mijn dochter een ereader ga geven (er zitten namelijk sinds kort echt veel kinderboeken in dat abonnement) heb ik voor ons samen het abonnement vernieuwd. Omdat ik langer dan 1 jaar geen klant was vond de bol.com site het goed dat ik weer een proefabonnement nam, helemaal prima, voor 0,01 cent een maand lezen als start.

Moet zeggen dat het goed bevalt, met de meest recente firmware van kobo (een paar dagen oud) werkt het echt goed, de integratie van bol.com met kobo is nu ook een stuk beter (voorheen moest je 24 uur minimaal wachten voordat je op beide sites kon bestellen), nu gaat dat gelijk. En de prijzen van bol.com staan gelijk op 0,00 euro voor de boeken (200.000+) die erin zitten.

Heb inmiddels een verlanglijstje gemaakt van wat ik ga lezen, maar eerst even alles van Jack Vance herlezen (nouja, de 22 boeken die er nu zijn in goede opmaak).

Eigenlijk was ik van plan wat geschiedenisboeken te gaan lezen en kwam toen tot de ontdekking dat ik dit superwerk nog had liggen (gekocht voor mijn verjaardag): Hitler van Peter Longerich (als ebook 5 euro nu, gedrukte versie is 60 euro). Maar ik dacht toen: nee, laat ik eerst wat luchtigers gaan lezen. Deze komt nog wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hyptonize
Ik heb sindskort weer een abonnement op Storytel. Ik heb het voorgaande jaren al wel eens geprobeerd maar het was het steeds net niet. Nu heb ik echter wat meer de zoekfunctie gebruikt en blijkt dat er een flink aantal boeken van mijn TBR lijst als audioboek aangeboden worden. Ideaal, want sinds ik mijn creditcard heb opgezegd kan ik geen gebruik meer maken van Audible (en Storytel is een stuk goedkoper).

Zo heb ik o.a. Robin Hobb's Assassin's Apprentice (The Farseer Trilogy #1) uitgeluisterd, en in één week zowel Waking Gods (Themis Files #2) van Sylvain Neuvel als The Subtle Art For Not Giving A Fuck van Mark Wayne uitgelezen. Nu ben ik begonnen aan Borne van Jeff VanDerMeer.

Ik heb me voorgenomen om zoveel mogelijk boeken van de shortlist van de Booktube SFF Awards te lezen (www.booktubesffawards.com) voor de laatste stemronde (eind mei), van de categorieën Best Science Fiction Novel, Best Fantasy Novel en Best Debut Novel en Best Short Work. Van de 13 boeken heb ik er nu 3 uit en 3 ben ik nu aan het lezen. Het wordt dus een flinke uitdaging om ze allemaal te lezen, maar er staan er 3 ook van op Storytel dus dat helpt ook wel mee!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hobbykok
quote:
hyptonize schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 20:37:
Ik heb sindskort weer een abonnement op Storytel. Ik heb het voorgaande jaren al wel eens geprobeerd maar het was het steeds net niet. Nu heb ik echter wat meer de zoekfunctie gebruikt en blijkt dat er een flink aantal boeken van mijn TBR lijst als audioboek aangeboden worden. Ideaal, want sinds ik mijn creditcard heb opgezegd kan ik geen gebruik meer maken van Audible (en Storytel is een stuk goedkoper).
Die heb ik net weer opgezegd, maar het klopt inderdaad dat het aanbod echt heel goed geworden is. Het lukte mij echter niet in de auto om het goed te volgen (Engelse fantasy / SF). Dus toen ben ik overgestapt op Nederlandse boeken, maar dat lukt ook niet echt lekker met autorijden. Ik red het effectief om 8 pagina's in een uur tot mij te nemen omdat ik de hele tijd heen en weer zit te spoelen omdat ik dingen mis 8)7

Dus tja, dat in combi met het luisteren in bed wat niet zo lekker ging omdat mijn koptelefoon zo dik is dat ik alleen maar op mijn rug kan liggen en als een boek heel spannend is kan ik daarna niet meer slapen.

Nu dus kobo plus genomen en dat bevalt hopelijk wat langer. Maar storytel is echt goed , bizar hoeveel moois daarop staat nu.

Maar even afgezien van deze mooie zaken, Sylvain Neuvel staat ook op kobo plus zie ik net en ook nog eens in het Nederlands vertaald (werkelijk bizar) _/-\o_
Maar vanavond ga ik eerst met een ander boek beginnen omdat ik even geen zin in fantasy en sf heb (ik zal wel ziek zijn) :o

Hobbykok wijzigde deze reactie 01-05-2018 20:48 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hilz0r
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 14:49
Ik heb de afgelopen tijd op de Century en Kingsbridge triologien van Ken Follett gelezen, werkelijk fantastische boeken!

Ik ben nu eigenlijk op zoek naar meer van dit soort boeken, dus een fictief personage in een historische setting. Heeft er iemand toevallig tips voor goede boeken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hyptonize
quote:
hilz0r schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 23:19:
Ik heb de afgelopen tijd op de Century en Kingsbridge triologien van Ken Follett gelezen, werkelijk fantastische boeken!

Ik ben nu eigenlijk op zoek naar meer van dit soort boeken, dus een fictief personage in een historische setting. Heeft er iemand toevallig tips voor goede boeken?
Dorothy Dunnett's The Lymond Chronicles (historical fiction)
Alles van Guy Gavriel Kay (historical fantasy)
Bernard Cornwell's The Saxon Stories en The Warlord Chronicles (historical fiction/fantasy)
Ken Liu's The Dandelion Dynasties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16-01 13:59
Voor de liefhebbers van historical fiction en detectives kan ik de Bernie Gunther boeken van Philip Kerr aanraden. Ik ben nu geloof ik in deel 8. Het zijn heerlijke pageturners, en ik was dan ook erg triest dat Kerr afgelopen maand onverwacht overleed en er dus geen meer zullen komen.

De serie is begonnen met de zg. 'Berlin Noir' trilogie, daarna zijn er geloof ik zo'n 11 andere boeken bij gekomen. Ze spelen zich af tussen de jaren '30 en jaren '50. Het zijn detectiveverhalen waarin (ex-) inspecteur Bernie Gunter, een Humphrey Bogart-achtige cynische zak met een klein hartje misdaden oplost die verweven zijn met de larger-than-life personages en gebeurtenissen uit die tijd. Alle grote namen en heel veel kleinere uit het Derde Rijk komen voorbij en de boeken nemen je mee naar Berlijn voor, na en tijdens de oorlog, München en Wenen onder geallieerd bezet, de killing fields van Ukraïne, Nazi-toevluchtsoord Argentinië en zelfs de Caribbean.

Wat de boeken voor mij erg goed maakt, afgezien van het feit dat ze lekker weglezen, is de sfeer en de aandacht voor historisch detail. Kerr heeft voor elk boek zijn huiswerk tot in de puntjes op orde, hij weeft onzichtbaar de historische feiten aan zijn eigen fictie zonder dat hij de eerstegenoemde geweld doet. Gunther is een heerlijk karakter; als anti-Nazi is het makkelijk om jezelf in zijn schoenen te plaatsen maar zijn licht dubieuze moraal en de minder prettige keuzes die hij heeft moeten maken zorgen ervoor dat hij altijd een interessant karakter blijft dat mij zelfs in boek 8 van de serie nog doet verbazen.

Als iemand de serie kent en mij soortgelijke boeken kan aanraden hoor ik dat graag.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Ik heb net de Exodus Trilogy uit, van Andreas Christensen, een Noorse scifi-schrijver (en psycholoog).

Deze bestaat uit de boeken Exodus, Aurora en Genesis.

Verhaal begint zo rond 2070 in de VS, op dat moment een semi-totalitaire staat, waar iedereen met een afwijkende mening dan die van de president als 'dissident' wordt gezien en 'verdwijnt'. Uiteraard 'for the greater good and safety of the nation".

Men ontdekt een klein probleem: er is een rogue planeet onderweg die op de aarde zal botsen. Op een gegeven moment komt deze in botsing met Mars en verpulvert het deze planeet. De restanten, door de bevolking tot 'Devastator' genoemd, zijn op weg naar aarde, waar het alle leven zal uitroeien (het brokstuk heeft ruim 10x de omvang van de meteoriet die de dinosauriers uitroeide).

Men heeft nog 10 jaar om een interstellair ruimteschip (de Exodus) te bouwen, om op zijn minst een deel van de bevolking veilig te stellen. Als doelplaneet kiest men voor de planeet Aurora, die rond de ster 55 Cancri in het sterrenstelsel Cancer draait, op een afstand van een slordige 40 lichtjaar.

Na een reis van 140 jaar komt men daar aan, maar dan beginnen de uitdagingen pas....

Erg leuke serie, vlot geschreven. Enige minpuntje vind ik dat het geen hele grote boeken zijn, je bent er te snel doorheen :P

Ik ben nu begonnen in The Rift Saga van dezelfde auteur.

Dit is eigenlijk een vervolg op de Exodus Trilogy, hoewel het 200 jaar na "Exodus" speelt.

Een deel van de aardse bevolking heeft de Devastator toch overleefd na The Fall, maar leeft in een nogal opressieve, totalitaire staat. Men krijgt dan ook nog eens te maken met terugkerende kolonisten van de maan die de aarde weer willen herbevolken....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14:41
Ik heb een boek gekocht van een YouTuber waar ik graag naar kijk. Hij heeft een boek geschreven over video game films genaamd "Lights, Camera, Game Over!".

Kwam vandaag pas binnen, maar ben erg benieuwd om het te lezen!

https://www.amazon.de/Lig...s=lights+camera+game+over

Nintendo Switch | Xbox One S | Surface Pro 2 | Oneplus 6 64 GB | Sony KDL-40WE5 | Sony DAV-DZ340 | Logitech Z-506 | Audio-Technica ATH-M50X

• Stef012
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 11-01 15:05
quote:
mutsje schreef op donderdag 5 april 2018 @ 20:56:
Zo de Grijze Jager is uit, nu is Broederband aan de beurt. Reeds in deel 1 outsiders begonnen en lang leve MP komen nog zootje delen aan. Kan ik even vooruit.
Lachen, ik doe ze precies andersom!
Heb de Broederband al uit, ben nu bij het 8e deel van de Grijze Jager :*)
Deze boeken lezen heerlijk weg als je 's avonds in je mandje ligt...

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Deze maand komt nieuwste deel van de broederband uit. Ik wacht nog even om te zien of deboekentas ze ook weer als terug van winkel exemplaar gaat verkopen. Scheelt nogal wat geld. Nu bezig met Stravaganza deel 3. Hier zijn 6 delen van, dochter heeft voorsprong is reeds met deel 4 bezig. Lezen ook erg fijn weg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 15:00

:9 8)

• KoningL
  • Laatst online: 09:02
quote:
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:38:
Voor de liefhebbers van historical fiction en detectives kan ik de Bernie Gunther boeken van Philip Kerr aanraden. Ik ben nu geloof ik in deel 8. Het zijn heerlijke pageturners, en ik was dan ook erg triest dat Kerr afgelopen maand onverwacht overleed en er dus geen meer zullen komen.

De serie is begonnen met de zg. 'Berlin Noir' trilogie, daarna zijn er geloof ik zo'n 11 andere boeken bij gekomen. Ze spelen zich af tussen de jaren '30 en jaren '50. Het zijn detectiveverhalen waarin (ex-) inspecteur Bernie Gunter, een Humphrey Bogart-achtige cynische zak met een klein hartje misdaden oplost die verweven zijn met de larger-than-life personages en gebeurtenissen uit die tijd. Alle grote namen en heel veel kleinere uit het Derde Rijk komen voorbij en de boeken nemen je mee naar Berlijn voor, na en tijdens de oorlog, München en Wenen onder geallieerd bezet, de killing fields van Ukraïne, Nazi-toevluchtsoord Argentinië en zelfs de Caribbean.

Wat de boeken voor mij erg goed maakt, afgezien van het feit dat ze lekker weglezen, is de sfeer en de aandacht voor historisch detail. Kerr heeft voor elk boek zijn huiswerk tot in de puntjes op orde, hij weeft onzichtbaar de historische feiten aan zijn eigen fictie zonder dat hij de eerstegenoemde geweld doet. Gunther is een heerlijk karakter; als anti-Nazi is het makkelijk om jezelf in zijn schoenen te plaatsen maar zijn licht dubieuze moraal en de minder prettige keuzes die hij heeft moeten maken zorgen ervoor dat hij altijd een interessant karakter blijft dat mij zelfs in boek 8 van de serie nog doet verbazen.

Als iemand de serie kent en mij soortgelijke boeken kan aanraden hoor ik dat graag.
Hier sluit ik me bij aan. Ik las in de krant wat over het overlijden van de schrijver, en omdat ik me altijd interreseer in historische fictie ben ik dit gaan lezen. Inmiddels boek 3 uit, prachtige serie, behoorlijk "noir", maar met gevoel voor de historie.

Nog weinig soortgelijks gezien dus daar kan ik je niet helpen, hou me wel ook aanbevolen!

• unezra
  • Nu online

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

Begonnen in dit boek:

Narconomics
How to Run a Drug Cartel

https://www.bol.com/nl/f/narconomics/9200000050995993/

Tot nu toe erg interessant. Non-fictie uiteraard. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• unezra
  • Nu online

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

Net dit boek uit trouwens:

Elon Musk
Tesla, SpaceX, and the Quest for a Fantastic Future

https://www.bol.com/nl/p/elon-musk/9200000051106789/

Interessant boek, goed geschreven en veel interviews.

Wel objectief, aan het eind van het boek begrijp ik enerzijds hoe knap het is waar 'ie mee bezig is, anderzijds leer ik uit het boek dat het een totaal onmogelijke man is om mee en onder te werken. (Of mee samen te leven.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Vorige weekend begonnen in Aurora Rising:

Dit is de eerste Trilogy uit de Aurora Rhapsody van G.S. Jennsen, die verder bestaat uit de sequel-trilogies "Aurora Renegades" en "Aurora Resonant", voor een totaal van 9 boeken.
quote:
The year is 2322. Humanity has expanded into the stars, inhabiting over 100 worlds stretching across a third of the Milky Way. Though thriving like never before, they have discovered neither alien intelligence nor the secret to utopia. Earth struggles to maintain authority over far-flung planets and free-wheeling corporations while an uneasy armistice with a federation of breakaway colonies hangs by a thread as the former rebels rise in wealth and power.

Alexis Solovy is Earth Alliance royalty, her father a fallen war hero and her mother an influential military leader. But she seeks only the freedom of space and has made a fortune by reading the patterns in the chaos to discover the hidden wonders of the stars.

Nothing about her latest objective suggests the secret it conceals will turn her life— not to mention the entire galaxy—upside down. But a chance encounter with a mysterious spy leads to a discovery which will thrust Alex into the middle of a galactic power struggle and a sinister conspiracy, whether she likes it or not.
Het is een beetje een mix van space opera, met wat invloeden van space western en military scifi.

Leest lekker weg, losjes geschreven, en een aantal leuke plottwists die je niet van tevoren aan ziet komen (hoewel die er ook wel in zitten).

Leuke trilogy tot nu toe, hoop dat beide seqels-trilogies dat niveau vast kunnen houden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hobbykok
quote:
Stef012 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:27:
[...]

Lachen, ik doe ze precies andersom!
Heb de Broederband al uit, ben nu bij het 8e deel van de Grijze Jager :*)
Deze boeken lezen heerlijk weg als je 's avonds in je mandje ligt...
Lezen die als volwassenen nog fijn of is het echt meer young adult?

Ik heb voor mijn zoon deel 1 gekocht, maar hij weigert hem te lezen en ik mag hem ook niet voorlezen... Heb meen ik wel alle delen in mijn kobo plus abonnement, maar dacht dat ze voor 10+ qua leeftijd zijn en meestal zijn die boeken op termijn minder interessant of heb ik dit nu verkeerd? Ik denk het wel omdat je al bij deel 8 bent. Waarmee kan ik dit een beetje vergelijken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stef012
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 11-01 15:05
quote:
Hobbykok schreef op zondag 27 mei 2018 @ 23:19:
[...]

Lezen die als volwassenen nog fijn of is het echt meer young adult?
Persoonlijk vind ik het heerlijk lezen, niet te veel verhaallijnen (vaak één) en personages. Wat dat betreft een echte Young Adult. Ik kan me voorstellen dat dit uiteindelijk gaat vervelen, vandaar dat ik af en toe een ander boekje tussendoor pak ;) .
Ik denk te vergelijken met Harry Potter, vanaf boek 4 ofzo.
Als ik in mn bedje lig heb ik geen vermogen meer om de Century Trilogie te doorgronden :O.

Stef012 wijzigde deze reactie 28-05-2018 16:34 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hobbykok
Top, hoop alleen dat ik mijn zoon nog meekrijg, maar ik meen dat het eigenlijk vanaf 12 is en hij is nu 10. Nou, de doorzetter wint, zou het wel leuk vinden als mijn zoon wat meer gaat lezen (dochter van 8 heeft net als vader en moeder een eigen ereader met kobo abonnement e.d.).

Zelf ben ik nu met de Dresden files boeken begonnen, bevalt me meer dan goed, wellicht ook een aanrader voor je omdat het ook echt makkelijk en lekker wegleest. Soort detective met vampiers en tovenaars en andere monsters, ik vermaak me met deel 1 meer dan goed. Wel jammer dat alleen deel 1 en 2 in het kobo abonnement zitten, weet niet eens of de rest wel vertaald is, maar ik ga ze zeker verder lezen in het Engels, ook heerlijk om tussendoor te doen.

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Ben net weer Schopenhauers Preisschrift über die Freiheit des Willens aan het herlezen, ik had op een Ramschtisch in een Duitse boekhandel recent nogal een stapel 18e/19e eeuwse Duitse filosofie gekocht, met zaken die ik soms al (eventueel gedeeltelijk) had gelezen, of eventueel nog eens zou willen lezen. Of het ervan komt is nog maar de vraag, maar voor die paar € kon ik het niet laten. De stapel bestaat uit Kants Kritik der reinen Vernunft, Grundlegung zur Metaphysik der Sitten, Kritik der praktischen Vernunft en Kritik der Urteilskraft, Marx Das Kapital en Schopenhauers Preisschrift über die Freiheit des menschlichen Willens, Preisschrift über das Fundament der Moral en Die Welt als Wille und Vorstellung

Ik zie niet snel tegen een boek op, maar ik moet zeggen dat dat laatste bij vluchtig inzien toch wel een gedrocht is, de technische uitvoering is (goed, wat wil je voor die prijs...) Zeer matig, kleine letters zeer dun papier, nauwelijks marges... En hoewel ik erg positieve herinnering heb aan Schopenhauers Preisschrift über die Freiheit des menschlichen Willens, ist Die Welt als Wille und Vorstellung alleen al qua omvang natuurlijk van een heel andere orde, dus ik ben benieuwd of ik het tzt op kan brengen

• Hobbykok
quote:
begintmeta schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 21:12:
En hoewel ik erg positieve herinnering heb aan Schopenhauers Preisschrift über die Freiheit des menschlichen Willens, ist Die Welt als Wille und Vorstellung alleen al qua omvang natuurlijk van een heel andere orde, dus ik ben benieuwd of ik het tzt op kan brengen
Ik heb dat soms ook, het is wel 1 keer voorgekomen trouwens dat ik heb doorgezet en dat het heel goed bevallen is, het kan dus wel. Maar 9 van de 10 keer blijft het jaren in de kast staan en dan heb je een keer ruimte nodig en gaan ze weer weg...

Ik denk altijd maar zo: als ik mijn been breek en de hele dag thuis op de bank moet zitten, dan ....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Eerder deze week ben ik nav diverse posts in dit topic ook begonnen aan The Name of the Wind van Patrick Rothfuss. Vandaag uitgelezen en gelijk deel twee uit de trilogie gekocht. Dikke aanrader als je van niet al te zware fantasy met YA-elementen houdt. d:)b

Nomen nescio

• Harm_H
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 16-01 21:47
"The Courage To Be Disliked"

Gaat over de psychologische stroming van Adler, waarop boeken zoals die 'Seven Habits of Successful people' en 'How to influence people' zijn gebaseerd.

Blijkbaar een minder bekende psycholoog dan de meer bekende 'Freud' en 'Jung'.

"how to unlock the power within yourself to be the person you truly want to be"
Ben benieuwd. Zal wel een review achterlaten.

Mijn tweakblog over de toekomst

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hobbykok
Ik heb weer een nieuwe lijst met releases sf / fantasy / horror juni uit Engeland / Amerika voor de maand juni 2018, bij deze:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hobbykok wijzigde deze reactie 04-06-2018 19:25 (177%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arrne
  • Nu online
Vanwaar de members-only tag? :)

Los daarvan heb ik een beetje mijn twijfels over de toegevoegde waarde van zo'n lijst, ik vind het eerlijk gezegd een beetje vervuiling van een topic als dit. Maar laat dat je er vooral niet van weerhouden ze te posten hoor, er zijn ongetwijfeld anderen die zo'n lijst wel fijn vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hobbykok
De mo tag vanwege het openbaar zijn van dit topic (ik wil niet dat google ze inzichtelijk maakt met haar zoekmachine).

Ik heb de lijst aangepast en op een text dumpsite gezet, mijn bericht aangepast zodat een ieder daarop kan klikken om de titels te zien :)

Hobbykok wijzigde deze reactie 04-06-2018 19:19 (75%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Besottedorb
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 16-01 21:22
Heeft iemand hier het boek "Getting things done" van David Allen gelezen? Zo ja, wat vonden jullie van dit boek? Heeft het je geholpen om productiever te worden in het leven?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Malfunctions
  • Laatst online: 07:41
quote:
Besottedorb schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 18:28:
Heeft iemand hier het boek "Getting things done" van David Allen gelezen? Zo ja, wat vonden jullie van dit boek? Heeft het je geholpen om productiever te worden in het leven?
Ik heb m al een jaar op m'n stapeltje te lezen boeken liggen, maar hij ligt nooit bovenaan. Om de een of andere reden blijf ik het voor me uit schuiven om hem te lezen.. ;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• kevin33
  • Laatst online: 14:36

kevin33

Welkom in Utopia.

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier gepost heb.

In de tussentijd de volgende boeken gelezen/ herlezen.

De mr. Mercedes trilogy herlezen.

Waarbij deel 2 me positief heeft verrast. De 1e keer vond ik het echt het matigste boek van de serie, maar de herlezing heeft me laten inzien hoe mooi de boeken in elkaar overvloeien. Nog steeds niet zo goed als deel 1 of deel 3, maar wel heel goed.

Hendrik Groen - Leven en laten leven
Leuk boek, mocht je nog een verlaat vaderdagcadeau zoeken dan is dit een goede! De herkenbare schrijfstijl van Hendrik Groen (frituurfruit) komt terug. Lekker vlot geschreven. Ideaal voor een dagje strand.

Nu bezig in:
Björnstad - Fredrik Backman
Backman is mijn favoriete schrijver, de verhalen die hij schrijft zijn zo innemend, zo puur, zo mooi. Hij creëert een wereld in een wereld. Onvoorstelbaar knap, En ook Björnstad volgt deze lijn. Na een goede 100 pagina's ben ik ontroert, verbaast, onthutst en verliefd op de karakters die Backman zo ontzettend treffend heeft omschreven.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• Melkunie
Ik heb bijna The Last Argument of Kings van Joe Abercrombie uit, en daarmee dus ook The First Law-trilogie. Voordat ik verder ga met de boeken die er op volgen ga ik even wat anders lezen.

Ik ben een redelijke (casual) Star Wars-fan, maar meer dan de bioscoopfilms en hier en daar een game heb ik nooit ge-zien/daan/lezen. Nu is een collega van me een old-school superduper hardcore-fan en hij had wel wat boeken voor me, dus dat gaat 'm nu even worden. Ben benieuwd, ik geloof dat het iets ging worden over Luke, ná Return of the Jedi, in een serie die na de Disney-overname niet meer als canon gerekend wordt :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tinus_Budel
  • Registratie: november 2016
  • Nu online
Afgelopen weekend begonnen aan Dune van Frank Herbert. Uiteraard kende ik het boek al maar ben er nu pas een keer aan begonnen, maar wat een prachtig boek _/-\o_

Acties:
  • +2Henk 'm!

• A-Tray
  • Laatst online: 13:06
quote:
Bra-Jo schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 19:48:
Eerder deze week ben ik nav diverse posts in dit topic ook begonnen aan The Name of the Wind van Patrick Rothfuss. Vandaag uitgelezen en gelijk deel twee uit de trilogie gekocht. Dikke aanrader als je van niet al te zware fantasy met YA-elementen houdt. d:)b
Doe het niet! Ik zou willen dat ik nog terug kon.

Er is, zo is mijn theorie, een select clubje fantasyschrijvers dat begint aan een boekenserie, hun lezers er inzuigt en vervolgens als ze verslaafd zijn... Stopt met schrijven. Oh, ze zeggen dat ze schrijven, het nieuwe boek is écht volgend jaar klaar! Maar nee. De leden van dit gezelschap die ik tot nu toe heb kunnen ontmaskeren zijn:

Patrick Rothfuss
G.R.R.M. Martin
Scott Lynch

En élke keer trap ik er weer in, élke keer!

Zo, dat lucht op. Bedankt voor het luisterend oor/lezend oog.

P.s. Lees bovenstaande schrijvers, hun werk is geweldig. Maar reken nergens op qua vervolg...

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

• Wormaap
quote:
unezra schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 19:30:
Net dit boek uit trouwens:
[afbeelding]

Elon Musk
Tesla, SpaceX, and the Quest for a Fantastic Future

https://www.bol.com/nl/p/elon-musk/9200000051106789/

Interessant boek, goed geschreven en veel interviews.

Wel objectief, aan het eind van het boek begrijp ik enerzijds hoe knap het is waar 'ie mee bezig is, anderzijds leer ik uit het boek dat het een totaal onmogelijke man is om mee en onder te werken. (Of mee samen te leven.)
Deze heb ik inmiddels ook bijna uit, dank voor de tip :)
Inderdaad een beeld met twee duidelijk verschillende kanten. Aan de ene kant Elon de wereldverbeteraar met een visie voor een betere toekomst. Aan de andere kant Elon die gigantische risico’s neemt en het dreigend falen dat daar telkens bij hoort ongefilterd op zijn personeel ventileert. Maar wel alles gedreven door een sterke visie, en ik denk dat dat veel verschil maakt.
Wat hier en daar wel een béétje jammer is, is dat het boek op sommige punten inmiddels ingehaald is door de werkelijkheid. Re-use van raketten wordt weggezet als experimenteel en wellicht niet haalbaar, de Model 3 komt in 2017 uit, Falcon Heavy is nog een droom. Maar dat doet niets af aan de inkijk in Musks (gedachten)wereld.

• Hobbykok
Het begint onderhand een uitdaging te worden om boeken te kopen. Ik koop vrijwel alles op fantasy / sf gebied van Luitingh Sijthoff, maar de laatste tijd... (e-books dan)

Het liefst koop ik bij bol.com omdat ik daar mijn kobo mee ingesteld heb, dus dan komt alles er automatisch op.

Vorige week wilde ik het nieuwe boek van N.K. Jemisin - Het vijfde seizoen kopen, twee dagen na release nog niet leverbaar, dus bij bruna.nl gekocht en inmiddels op mijn kobo ereader.

Vandaag wilde ik het boek van Jason Fry - The last jedi kopen, maar zowel bij bol.com als bruna.nl niet leverbaar. Kobo.com heeft hem over 2 dagen, maar dat heb ik liever niet omdat ik niet duidelijk krijg of ik hem dan wel kan downloaden zonder mijn ereader te ontkoppelen van bol.com en de helpdesk is daar ook niet heel fijn, dus na wat zoekwerk op boekenwereld.nl hem gevonden.

Ik begin me hier wel wat zorgen over te maken, een e-book moet toch overal beschikbaar zijn? Nu heb ik al 3 winkels waar ik boeken koop en ik moet nog maar even zien of ik alles kan koppelen met bookid zodat ik er ooit nog bij kan als mijn nas met mijn boeken en mijn kobo en mijn pc alle 3 crashen en ik mijn boeken kwijt ben.

Het leven van een legale boekenlezer is nog niet zo eenvoudig, maar gelukkig heb ik weer wat leesvoer voor de vakantie en ja, ik kan ze in het Engels lezen en ik lees graag in het Engels, maar als ik voor 10 a 12 euro een boek vertaald kan vinden koop ik die, Nederlands leest toch altijd net ietsjes fijner, ook al zijn de boeken dan ietsjes duurder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: februari 2014
quote:
Besottedorb schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 18:28:
Moraal van het boek: ga boeken schrijven zodat je nog maar 4 uur per week hoef te werken; huur voor het overige personeel in. Ik vond het een boek vol clichés.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
quote:
Hobbykok schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 23:39:
Vandaag wilde ik het boek van Jason Fry - The last jedi kopen, maar zowel bij bol.com als bruna.nl niet leverbaar. Kobo.com heeft hem over 2 dagen, maar dat heb ik liever niet omdat ik niet duidelijk krijg of ik hem dan wel kan downloaden zonder mijn ereader te ontkoppelen van bol.com en de helpdesk is daar ook niet heel fijn, dus na wat zoekwerk op boekenwereld.nl hem gevonden.
Als het goed is, staan alle kobo boeken voor dezelfde regio ook op bol.com door hun 1 op 1 koppeling. Behalve aanbiedingen zouden prijzen ook gelijk moeten zijn. Best kans dat je overmorgen dat boek ook bij bol aantreft.

Daarnaast, je kan een kobo account maken, met hetzelfde emailadres als je voor bol gebruikt. Inloggen bij kobo op de site en dan je bol.com account koppelen bij de instellingen. Als 't goed is, zie je je kobo boeken dan ook in je ereader na een sync. Zoniet: uitloggen uit bol.com account op de reader (let op, effectief een hard reset) en dan inloggen met je kobo account. Dat werkt sowieso, je bol.com boeken verschijnen dan.

Bij twijfel, bel de bol.com klantenservice, doorgaans hebben de medewerkers die ereader vragen beantwoorden prima kennis van zaken.

I like bacon!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hobbykok
Ik zal de uitgever even inlichten dat er iets misgaat als het boek overmorgen nog niet op bol.com staat, 17-7 zou hij officieel moeten uitkomen (maar vaak kan je ze ergens wel iets eerder vinden, vooral bruna zet de boeken vaak "per ongeluk" een paar dagen eerder online.

En ik zal kobo even koppelen, ik wist niet dat er een koppelmogelijkheid was, dat is wel zo handig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA

quote:
AequitasII schreef op zondag 15 juli 2018 @ 00:02:
Moraal van het boek: ga boeken schrijven zodat je nog maar 4 uur per week hoef te werken; huur voor het overige personeel in. Ik vond het een boek vol clichés.
offtopic:
Als je het in vier uur per week wilt doen dan zal je ook het schrijven willen uitbesteden.

De afgelopen tijd helemaal niet aan lezen toegekomen, ook nu na een week vakantie heb ik alleen anderhalf c’T gelezen en amper een hoofdstuk boek. (The Last Ship van William Brinkley. Laaaangdradig).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 715289
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
Ik heb voor de aankomende vakantie 2 boeken aangeschaft. Ik ben benieuwd of ik ze uit krijg dit keer.

en

Ik ben er al even in begonnen en ik vind het lekker weg lezen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hoijong
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 15:08
quote:
A-Tray schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 17:46:
[...]

Doe het niet! Ik zou willen dat ik nog terug kon.

Er is, zo is mijn theorie, een select clubje fantasyschrijvers dat begint aan een boekenserie, hun lezers er inzuigt en vervolgens als ze verslaafd zijn... Stopt met schrijven. Oh, ze zeggen dat ze schrijven, het nieuwe boek is écht volgend jaar klaar! Maar nee. De leden van dit gezelschap die ik tot nu toe heb kunnen ontmaskeren zijn:

Patrick Rothfuss
G.R.R.M. Martin
Scott Lynch

En élke keer trap ik er weer in, élke keer!

Zo, dat lucht op. Bedankt voor het luisterend oor/lezend oog.

P.s. Lees bovenstaande schrijvers, hun werk is geweldig. Maar reken nergens op qua vervolg...
Voeg daar aan toe. Clive Barker met z'n Abarat reeks.....en James Clemens met z'n godengebieder reeks......
Die eerste maakt een prachtige wereld in de eerste 2 boeken, vervolgens duurt het jaren tot boek 3 eens komt en 4 en 5 reken ik niet meer op.
James Clemens verdient beter aan zijn thrillers onder James Rollins en maakt daardoor z'n trilogie nooit af. Eerste 2 boeken vond ik top en en dan volledig stilgevallen. Dit terwijl hij de trilogie wilde afronden en nog een trilogie in dezelfde wereld wilde maken. Nou die 4 boeken komen niet meer.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hobbykok
Jullie kunnen beter mijn favorieten Terry Goodkind. Jack Campbell en Richard Tongue, die 3 schrijven zoveel dat je elke maand wel een nieuw boek kan kopen bijna.

• hyptonize
quote:
Hobbykok schreef op zondag 15 juli 2018 @ 19:04:
Jullie kunnen beter mijn favorieten Terry Goodkind. Jack Campbell en Richard Tongue, die 3 schrijven zoveel dat je elke maand wel een nieuw boek kan kopen bijna.
Maar ik zou dat geen hoogstaande literatuur noemen. Kijk dan eerder eens naar Robin Hobb, Steven Erikson, Gene Wolfe, Roger Zelazny, Terry Pratchett, Neil Gaiman en Brandon Sanderson.

• Honesty
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 13-01 15:48

Honesty

kattenneus!

Blokker
Hoe het imperium de familie ontglipt
door Teri van der Heijden, Barbara Rijlaarsdam

Vond dit een leuk boek om te lezen, zaten zeer veel wijsheden in maar ook grappig geschreven, natuurlijk speelt het ook mee dat het bedrijf echt uit mijn jeugd een begrip was en ook dat er nu een andere tijd is en dat daar ook aandacht voor is. Ik lees persoonlijk nooit vertaald maar de laatste jaren vind ik fictie bijna leuker dan non-fictie.

Verhaaltjes voor het slapen gaan | Festina Lente | Saaie spelletjes

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True