Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:26
Anoniem: 738905 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:24:
Ik lees momenteel deze, ik vind alles van Goodkind een 10/10. Dus een review laat ik maar achterwege
Hij had wel heeeeel duidelijk een dipje in het midden.

Zijn 2 boeken na de originele serie (die fantastisch is) heb ik geprobeerd te lezen. maar damn. wat saai en niet origineel.

[ Voor 18% gewijzigd door ImdaMned op 30-08-2017 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:48

wontcachme

You catch me? No you wont

Wat is het trouwens voor een grap dat het nieuwe Dan Brown boek (Origin / Oorsprong) dat binnenkort uitkomt niet eens per ebook te verkrijgen is bij bol.com? Niet in het Nederlands en niet in het Engels.....

Zelfs bij kobo niet te verkrijgen. Alleen maar deze melding: " Niet beschikbaar in Nederland. Dit artikel kan niet in Nederland worden gekocht."

[ Voor 3% gewijzigd door wontcachme op 30-08-2017 11:14 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-04 17:13
Ik dacht dat er wellicht een regiorestrictie op zit, maar als ik bij amazon kijk naar de kindle versie is wel te krijgen.
Ik heb gecheckt met zowel mijn adres in nl als usa en beide geven gewoon een Pre-order in 1 click mogelijkheid. Ik heb echter niet op de daadwerkelijke knop geklikt, omdat ik geen zin heb om aan de pan te hangen voor een boek wat ik zelf niet zo interessant vindt ;)

Bij een boek dat al uit is, zie ik een mogelijkheid tot ' transfer via computer'. die mogelijkheid ontbreekt bij pre-order. Wellicht kan je wachten tot 3 okt en dan kijken of je hem via de computer bij amazon kan bestellen en dan via Calibre alsnog op je kobo kan zetten.

[ Voor 26% gewijzigd door Miss_80 op 30-08-2017 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Miss_80 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:40:
Ik dacht dat er wellicht een regiorestrictie op zit, maar als ik bij amazon kijk naar de kindle versie is wel te krijgen.
Ik heb gecheckt met zowel mijn adres in nl als usa en beide geven gewoon een Pre-order in 1 click mogelijkheid. Ik heb echter niet op de daadwerkelijke knop geklikt, omdat ik geen zin heb om aan de pan te hangen voor een boek wat ik zelf niet zo interessant vindt ;)

Bij een boek dat al uit is, zie ik een mogelijkheid tot ' transfer via computer'. die mogelijkheid ontbreekt bij pre-order. Wellicht kan je wachten tot 3 okt en dan kijken of je hem via de computer bij amazon kan bestellen en dan via Calibre alsnog op je kobo kan zetten.
Dat zal dan wel zoiets worden vermoed ik. Wat wel vreemd is dat ik net nogmaals keek en nu is het boek bij Kobo wel weer bestelbaar (https://www.kobo.com/nl/en/ebook/origin-37). Preorderen doe ik echter niet aangezien ze toch niet zonder kopieën komen te zitten :+

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

ImdaMned schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:02:
Zijn 2 boeken na de originele serie (die fantastisch is) heb ik geprobeerd te lezen. maar damn. wat saai en niet origineel.
Het 3e en 4eboek gaat weer de goede kant op, dat confessor boek erna is weer redelijk oud niveau, maar helemaal het oude niveau heeft hij nooit meer gehaald helaas. Maar ach, ik vind het wel vermakelijk. Het is een beetje pulp literatuur geworden, na een dag werken lees ik er wel lekker in, gewoon niet al te ingewikkeld en in het pulpgenre is het wel heerlijk om te lezen.

Maar dat oude niveau, dat was wel beter. Wat heb ik genoten van die boeken.
wontcachme schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:48:
Geen lang boek (340 pagina's), maar wel een zeer vermakelijk verhaal. Het was even wennen hoe het verhaal verteld werd (elk hoofdstuk wordt verteld vanuit het oogpunt van één van de twee hoofdkarakters), maar het wende ook vrij snel. Na de Atlantis Trilogie van deze schrijver en na dit boek ben ik heel erg benieuwd naar zijn nieuwe reeks boeken (The Extinction Files).
Hop, op de verlanglijst, had de atlantis trilogie gekocht, maar moet die nog lezen. Die was wel leuk in de aanbieding laatst voor 15 euro alle drie de delen. Ik ga die eerst even lezen en deze nieuwe reeks komt binnenkort vast. Thanks voor de tip.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 30-08-2017 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Anoniem: 738905 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 17:49:
[...]

Hop, op de verlanglijst, had de atlantis trilogie gekocht, maar moet die nog lezen. Die was wel leuk in de aanbieding laatst voor 15 euro alle drie de delen. Ik ga die eerst even lezen en deze nieuwe reeks komt binnenkort vast. Thanks voor de tip.
Van de Exinction Files is deel 1 al uit en deel 2 komt eind oktober uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
Moet voor m'n eindexamen Nederlands een aantal boeken lezen.

De laatste die ik gelezen heb:
Ben net klaar met Wil van Jeroen Olyslaegers: Prima boek, maar wel redelijk voorspelbaar allemaal en weinig spanning. Daardoor is het een beetje een saai boek en zou ik het niet snel aanraden het boek te gaan lezen.

La Superba van Ilja Leonard Pfeiffer: zeker aan te raden. Een leuke verhaallijn en het gaat over een actueel thema. Ook een mooie schrijfstijl.

Het Lied en de waarheid van Helga Ruebsamen: Ook een aanrader. Mooi geschreven en een mooi verhaal.

Ga nu verder met het lezen van Hersenschimmen (Bernlef), Kaas (Willem Elsschot) en nog een aantal andere boeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:23
Nadat ik kortgeleden het laatste deel van de Stervende Aarde cyclus heb gekocht ben ik nu begonnen aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Vw9NVXgAZ9skPeT369JsZxDn/full.jpg

Ik ben een liefhebber van Vance en 'oude' SF in het algemeen met een redelijke (en met name door wat contacten bij de kringloop) steeds groeiende collectie. Vance is voor mij echter wel de Meester :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Waarom is lezen zo verslavend :X :X . Alweer een nieuw boek uit... Dit keer Breakthrough van Michael Grumley.

Afbeeldingslocatie: https://images.gr-assets.com/books/1384802999l/18622809.jpg
ONE OF THE GREATEST ACHIEVEMENTS IN HUMAN HISTORY.
A SECRET THAT WAS NEVER SUPPOSED TO BE FOUND.
AND A CRISIS THAT CANNOT BE STOPPED.

Deep in the Caribbean Sea, a nuclear submarine is forced to suddenly abort its mission under mysterious circumstances. Strange facts begin to emerge that lead naval investigator, John Clay, to a small group of marine biologists who are quietly on the verge of making history.

With the help of a powerful computer system, Alison Shaw and her team are preparing to translate the first two-way conversation with the planet's second smartest species. But the team discovers much more from their dolphins than they ever expected when a secret object is revealed on the ocean floor. One that was never supposed to be found.

Alison was sure she would never trust the military again. However, when an unknown group immediately becomes interested in her work, Alison realizes John Clay may be the only person she can trust. Together they must piece together a dangerous puzzle, and the most frightening piece, is the trembling in Antarctica.

To make matters worse, someone from the inside is trying to stop them. Now time is running out...and our understanding of the world is about to change forever.
Het was het eerste boek van deze schrijver en soms was dat te merken. Echter is het zeker niet slecht te lezen en ook is het het begin van een reeks boeken met dezelfde karakters. Vond het een erg vermakelijk boek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:24
Afgelopen week is het me dan toch eindelijk gelukt, en heb ik Murakami's 1Q84 uitgelezen.

Afbeeldingslocatie: https://images.gr-assets.com/books/1416350557l/13699726.jpg

Dit moet toch wel één van de grootste literaire teleurstellingen in mijn hele leven zijn. Na o.a. hier gelezen te hebben dat mensen er helemaal weg van waren, begon ik, inmiddels een paar jaar geleden, vol goede moed aan deze trilogie. Indertijd heb ik een pagina of 300 gelezen, om daarna verder te gaan met andere boeken. Het was nooit m'n bedoeling om 1Q84 weg te leggen, maar het gebeurde gewoon, het boek hield mijn aandacht niet vast.
Fast-forward een paar jaar. Ik heb de trilogie opnieuw gekocht, denkend dat het de vuistdikke omnibusversie was die me tegenhield. Inmiddels weet ik immers dat ik dat soort versies niet prettig vind lezen. Een leuke driedelige versie verschijnt aan de deur, en * Wormaap begint vol goede moed opnieuw.
Het verhaal komt traag op gang, maar dat is niet erg. Ik houd wel van schrijvers die de tijd nemen om hun wereld te omschrijven voordat ze loos gaan. Tegen het einde van boek twee begin ik me langzaam maar zeker af te vragen waar dit nou helemaal heen gaat. Tegen de tijd dat ik met boek drie bezig ben begin ik me serieus af te vragen óf het wel ergens heen gaat. Zelden heb ik met zó veel tegenzin gelezen. Waar ik normaal gesproken een paar boeken per maand lees, heeft 1Q84 me bijna drie maanden gekost. In de laatste ~50 pagina's leek er eindelijk wat vaart in te komen, maar het einde was, naar mijn idee, anticlimactisch tot en met. Wel kan ik één stuk ironie érg waarderen:
spoiler:
In het boek wordt 'Air Chrysalis' meermaals omschreven als een kort, elegant boek dat nergens woorden verspilt. Daar moest ik elke keer dat er tot in detail omschreven wordt hoe iemand zijn eten uit de koelkast haalt, voorbereidt, klaarmaakt en opeet met een glimlach aan denken.

Voorlopig geen Murakami meer voor mij, ik was helemaal klaar om weggeblazen te worden door 1Q84, maar ik heb'm vanavond op Goodreads 2/5 gegeven.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19:58
Dit weekend Into thin air van Jon Krakauer gelezen. Ik had een tijd terug de film al gezien, en wilde het boek ook graag lezen. Het leest prettig weg, maar blijft een bizar verslag van de ramp op Everest in '96.

Zoveel bizarre beslissingen en gebeurtenissen die onderstrepen dat de realiteit soms vreemder is dan fictie.

Aanrader wat mij betreft.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-05 09:53

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Gisteravond helaas ook het 2de boek van Patrick Rothfuss uitgelezen uit 'The Kingkiller Chronicles'.
Ik zocht iets nadat ik alle boeken van Andrzej Sapkowski uit de Witcher serie had gelezen, en deze werden aangeraden. De 'flow' en schrijfstijl lijken een beetje op elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://www.patrickrothfuss.com/images/page/cover_277.jpg

Het was even wennen maar nadat ik begonnen was met lezen soms een uurtje, soms 4 uur en moest het gewoon wegleggen.. Vind het erg fijn geschreven.

Afbeeldingslocatie: https://www.patrickrothfuss.com/images/page/cover-paperback-wise-man_277.jpg

Het tweede boek leek geen eind aan te komen (Google books - 6721 pagina's) maar helaas ook hier kwam een einde aan. Patrick Rothfuss heeft een fijne schrijfstijl het leest erg soepel. Als je een beetje van een wat 'gritty' setting houd, fantasy dan is het zeker een aanrader.

En nu maar wachten op deel 3... (schijnt hij al sinds 2012 mee bezig te zijn).

Gisteravond nog een begin gemaakt aan

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/7/76/Three_Gardens_of_the_Moon.jpg/200px-Three_Gardens_of_the_Moon.jpg

Maar je merkt gelijk dat er een verschil in schrijfstijl is, het zal misschien een beetje wennen zijn maar het begin verliep een beetje stroef.

Misschien een beetje OT, maar ik heb een poging gedaan om het eerste boek in het Nederlands te starten.. maar mijn god dat zuigt, het leest minder 'soepel' als dat de juiste beschrijving is? Engels daar geniet ik van maar de Nederlandse vertaling... Nee.. Ik doe nu niet eens meer de moeite en ga gelijk voor de Engelse uitgaves. Na de eerste 20 of zo pagina's gewoon overnieuw begonnen en buiten dat de namen hetzelfde waren leek het een heel ander boek..

Als iemand nog meer boeken kent die in het 'genre' Fantasy/gritty vallen laat maar weten.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:44

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

prutser001 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 09:13:
Gisteravond helaas ook het 2de boek van Patrick Rothfuss uitgelezen uit 'The Kingkiller Chronicles'.
Ik zocht iets nadat ik alle boeken van Andrzej Sapkowski uit de Witcher serie had gelezen, en deze werden aangeraden. De 'flow' en schrijfstijl lijken een beetje op elkaar.

[afbeelding]

Het was even wennen maar nadat ik begonnen was met lezen soms een uurtje, soms 4 uur en moest het gewoon wegleggen.. Vind het erg fijn geschreven.

[afbeelding]

Het tweede boek leek geen eind aan te komen (Google books - 6721 pagina's) maar helaas ook hier kwam een einde aan. Patrick Rothfuss heeft een fijne schrijfstijl het leest erg soepel. Als je een beetje van een wat 'gritty' setting houd, fantasy dan is het zeker een aanrader.

En nu maar wachten op deel 3... (schijnt hij al sinds 2012 mee bezig te zijn).

Gisteravond nog een begin gemaakt aan

[afbeelding]

Maar je merkt gelijk dat er een verschil in schrijfstijl is, het zal misschien een beetje wennen zijn maar het begin verliep een beetje stroef.

Misschien een beetje OT, maar ik heb een poging gedaan om het eerste boek in het Nederlands te starten.. maar mijn god dat zuigt, het leest minder 'soepel' als dat de juiste beschrijving is? Engels daar geniet ik van maar de Nederlandse vertaling... Nee.. Ik doe nu niet eens meer de moeite en ga gelijk voor de Engelse uitgaves. Na de eerste 20 of zo pagina's gewoon overnieuw begonnen en buiten dat de namen hetzelfde waren leek het een heel ander boek..

Als iemand nog meer boeken kent die in het 'genre' Fantasy/gritty vallen laat maar weten.
vind zelf Misborn (zeker de 2e trilogy) wel in dat rijtje passen.
En duurt inderdaad erg lang met 3e deel... Sowieso moet hij zoveel in het 3e deel stoppen over Kvothe, zoveel legendes en avonturen waar naar gehint wordt. ben benieuwd.

Battle.net Spud#2543

Ik neem aan dat je de Glen Cooks boeken gelezen hebt? HEEL erg in trek bij ex militairen in Amerika, kijk verder naar G.S. Dening (Warlock Holmes), verder R.S. Belcher's Arcana boeken en zijn Brotherhoofd of the wheel serie is ook uitstekend.

Ik zou je aanraden naar amazon.com te gaan en daar te zoeken op Glen Cooks zijn boeken (white rose e.d.) en dan te klikken op recommended/other people liked, je krijgt dan in dit geval echt goede aanbevelingen en tips.

Vergeet niet Simon Green zijn nightside en dark side of the street reeksen of Hawk and Fisher.

Nou, hier kom je een eind mee. happy hunting for the dark side of the street..
en als ik nog wat meer tips heb zal ik ze hier posten. Wel een mooie vraag zeg, had ik hier niet verwacht :)

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 16-09-2017 22:16 ]

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-05 14:28

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb net het boek 'Goede dochter' van Karin Slaughter uit. Nou ja, eigenlijk de Engelse versie als luisterboek, maar het komt op hetzelfde neer. Het boek van Slaughter is geen deel in de reeks over Sara en Will, maar een op zichzelfstaand boek. Dat vond ik ook wel een keer leuk. Van de andere series heb ik ook het een en ander gelezen maar op een zeker moment was ik er wel een beetje klaar mee.

Dit boek is anders dan de andere boeken van Slaughter wat mij betreft. Qua schrijfstijl onmiskenbaar, maar de keuze van het onderwerp en de manier waarop ze het schrijft is fantastisch. Dit is zonder meer een van de mooiste boeken die ik gelezen heb. Het gebeurt me niet vaak, maar met dit boek zat ik een paar keer zelf met tranen in mijn ogen van ontroering. De kracht van het boek zit hem erin dat het belangrijkste onderwerp niet zozeer de schietpartij op een school is. Ook niet de schietpartij die 28 jaar geleden het gezin verscheurde, maar de relaties die de dochters met elkaar en hun vader hebben. De rest is zeker geen bijzaak, maar staat in dienst van het verhaal over de familierelaties.

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/0/0/0/5/9200000076195000.jpg

Samenvatting van bol.com:

Traumatische ervaring
De hoofdpersoon is Charlotte. Als ze 13 jaar is, maakt ze iets heel traumatisch mee: haar moeder en zusje worden neergeschoten. Zelf kan ze ontsnappen aan de gemaskerde inbrekers. Dat dit een ingrijpende gebeurtenis is, spreekt voor zich. De rest van haar leven heeft ze een moeilijke band met haar vader Rusty en doet ze dingen die ze beter niet kan doen om het verleden te vergeten.

Schietpartij op een school
Achtentwintig jaar later is Charlotte per toeval opnieuw getuige van een traumatische gebeurtenis, een schietpartij op een school waarbij twee mensen omkomen. Natuurlijk brengt dit alle nare herinneringen van vroeger weer boven bij Charlotte.

Focust op relatie tussen het verleden en heden
Goede dochter focust zich op de relatie tussen het verleden en het heden en op familiebanden en is dus niet zozeer een spannende 'whodunnit'. Echter weet Karin Slaughter de akelige gebeurtenissen waar Charlotte getuige van is wel zeer spannend te beschrijven. Door de gruwelijke details is het net alsof je er als lezer zelf bij bent, en het is knap als je dat als schrijver weet te bereiken. Slaughter neemt je mee naar het dorpje Pikeville in Georgia, waar het verhaal zich afspeelt, en net als Charlotte zou je niets liever willen dan er vertrekken en niet meer terugkomen.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een aanvulling, maar start met de black company boeken, de malazan en ketty jay hieronder zet ik zelf op plek 2 en 3 en daarna komt de rest:

Joe Abercrombie's "The First Law" series
Steven Erikson's "Malazan Book of the Fallen" series
Mary Gentle's Ash - A Secret History (start eerst als een standaard geschiedenisboek, maar het eindigt anders...)
Scott Lynch's "Gentleman Bastard" series
K. J. Parker's "Engineer" series
Brent Weeks' "Night Angel" series
Chris Wooding's "Tales of the Ketty Jay" series (zit tussen steampunk, fantasy en firefly in)
Mark Lawrence: 3 verschillende trilogieen: "The Broken Empire", "Red Queen's War" en "Book of the Ancestor"
Brain McClellan: "The Powder Mage"
George R.R. Martin: "A Song of Ice and Fire"
Richard K. Morgan: "A Land Fit for Heroes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-05 09:53

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Bedankt voor de tips.

Ik ga nu eerst Malazan Book of the Fallen maar lezen, dacht dat het een trilogy was. Maar er zijn nu 10 boeken dus ben nog wel even zoet. Mistborn 'trilogy' ook gehaald (zijn ook 7 boeken totaal en nummer acht komt ergens 2019).

Dit houd me wel een paar maanden zoet vermoed ik ;) Maar ja soms vergeet ik de tijd en ben ik ineens 5 uur verder.

Heb de hele Witcher serie al gelezen, Name of the Wind, The Wise Man's Fear. Ik zag ook The Slow Regard of Silent Things maar daar kijk ik later nog wel naar.

Ik zet de rest wel in mijn wishlist.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizza
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2023

wizza

/dev/null

Op dit moment aan het bladeren in "Automate the Boring Stuff with Python" van Al Sweigart 🤓

♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

prutser001 schreef op zondag 17 september 2017 @ 12:29:
Ik ga nu eerst Malazan Book of the Fallen maar lezen, dacht dat het een trilogy was. Maar er zijn nu 10 boeken dus ben nog wel even zoet. Mistborn 'trilogy' ook gehaald (zijn ook 7 boeken totaal en nummer acht komt ergens 2019).
De Malazan serie is meer dan 10 boeken, dit komt meer in de buurt:

Malazan - Book of the Fallen 01 - Gardens of the Moon (ook in het Nederlands verkrijgbaar)
Malazan - Book of the Fallen 02 - Deadhouse Gates (ook in het Nederlands verkrijgbaar)
Malazan - Book of the Fallen 03 - Memories of Ice (ook in het Nederlands verkrijgbaar)
Malazan - Book of the Fallen 04 - House of Chains (ook in het Nederlands verkrijgbaar)
Malazan - Book of the Fallen 05 - Midnight Tides
Malazan - Book of the Fallen 06 - The Bonehunters
Malazan - Book of the Fallen 07 - Reaper's Gale
Malazan - Book of the Fallen 08 - Toll the Hounds
Malazan - Book of the Fallen 09 - Dust of Dreams
Malazan - Book of the Fallen 10 - The Crippled God
Malazan - Empire - Path to Ascendancy 01 - Dancer's Lament
Malazan - Empire 01 - Night of Knives
Malazan - Empire 02 - Return of the Crimson Guard
Malazan - Empire 03 - Stonewielder
Malazan - Empire 04 - Orb Sceptre Throne
Malazan - Empire 05 - Blood and Bone
Malazan - Empire 06 - Assail
Malazan - Empire SS-Bauchelain and Korbal Broach 01 - Blood Follows
Malazan - Empire SS-Bauchelain and Korbal Broach 04 - Crack'd Pot Trail
Malazan - Empire SS-Bauchelain and Korbal Broach 05 - The Wurms of Blearmouth
Malazan - Kharkanas 01 - Forge of Darkness

De Mistborn reeks heeft momenteel 6 boeken en geen 7 toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 17-09-2017 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 11:55

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Anoniem: 738905 schreef op zondag 17 september 2017 @ 13:12:
[...]

De Mistborn reeks heeft momenteel 6 boeken en geen 7 toch?
Afhankelijk of je Mistborn: Secret History meetelt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:44

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

prutser001 schreef op zondag 17 september 2017 @ 12:29:
Heb de hele Witcher serie al gelezen, Name of the Wind, The Wise Man's Fear. Ik zag ook The Slow Regard of Silent Things maar daar kijk ik later nog wel naar.

Ik zet de rest wel in mijn wishlist.
Hou er rekening mee dat The slow regard of things vanuit het oogpunt van Auri geschreven is. In de boeken merk je al dat ze een beetje speciaal is, dus de hele stijl/schrijfwijze is anders dan je "gewend" bent aan alles van Kvothe.

Zelf ben ik er niet ver in gekomen ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hyptonize schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:02:
[...]

Afhankelijk of je Mistborn: Secret History meetelt of niet.
Ach ja, die zit tussen 3 en 4 in, net als dat boek van patrick rothfuss dat hier stond, zo'n tussendeel.
Dat zijn niet mijn favorieten eigenlijk. Meestal lees ik die aan het einde van een reeks.

Ik ga ook weer lezen, had het wat laten versloffen 2 maand lang, maar ben nu door een nieuwe installatie op mijn ereader kwijt in welk deel ik was van een military sf reeks, wat irritant. Moet ik dat weer uitzoeken. Ik ga toch eens kijken naar die bullet journaling hobby van mijn vrouw, dat is wel een ideaal middel om verlanglijstjes van boeken in te noteren en andere verlanglijstjes (ik heb een abonnement op tested.com en zie daar veel te veel leuke bouwpakketjes en wat al niet meer voorbijkomen die ik graag zou willen hebben). En dan maak ik daar gelijk mijn boekenverlanglijst in, in Calibre werkt het wel, maar ben nu weer door geprul een directory met mijn star trek en star wars lijsten kwijt (ik had de gewoonte er lege boeken in te zetten zodat ik kon zien wat ik wilde hebben). Dat moet dus even wat minder digitaal omdat ik nog wel eens vergeet van dat soort zaken een backup te maken.

[ Voor 138% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 17-09-2017 20:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Even in een aparte post, ik heb nog veel meer recommendations voor gritty fantasy, ik post ze hier even:

The Witcher series by Andrzej Sapkowski
Wikipedia: The Witcher

Sword of Shadows series by J.V. Jones
https://www.goodreads.com/series/40615-sword-of-shadows

The Traitor Son Cycle by Miles Cameron
https://www.goodreads.com/series/87389-the-traitor-son-cycle

The Divine Cities series by Robert Jackson Bennett
https://www.goodreads.com/series/159695-the-divine-cities

The Dagger and the Coin series by Daniel Abraham
https://www.goodreads.com...7-the-dagger-and-the-coin

The Monarchies of God series by Paul Kearney
https://www.goodreads.com/series/49870-the-monarchies-of-god

The Acts of Caine series by Matthew Stover
https://www.goodreads.com/series/53770-the-acts-of-caine

Heart of the World series by Col Buchanan
https://www.goodreads.com/series/56111-heart-of-the-world

Greatcoats series by Sebastien de Castell
https://www.goodreads.com/series/121119-greatcoats

Daniel Blackland series by Greg Van Eekhout
https://www.goodreads.com/series/139374-daniel-blackland

The Incorruptibles series by John Hornor Jacobs
https://www.goodreads.com/series/164644-the-incorruptibles

Manifest Delusions series by Michael R. Fletcher
https://www.goodreads.com/series/187630-manifest-delusions

Bloodsounder's Arc Series by Jeff Salyards
https://www.goodreads.com/series/81911-bloodsounder-s-arc

Jeroun series by Zachary Jernigan
https://www.goodreads.com/series/147470-jeroun

Worldbreaker Saga by Kameron Hurley
https://www.goodreads.com/series/121101-worldbreaker-saga

The Broken Earth series by N.K. Jemisin
https://www.goodreads.com/series/112296-the-broken-earth

The Coldfire Trilogy by C.S. Friedman
https://www.goodreads.com/series/40358-the-coldfire-trilogy

The Crimson Empire series by Alex Marshall
https://www.goodreads.com/series/164994-the-crimson-empire

Low Town series by Daniel Polansky
https://www.goodreads.com/series/96136-low-town

Children Trilogy by Ben Peek
https://www.goodreads.com/series/129706-children-trilogy

The Wolfsangel Cycle by M.D. Lachlan
https://www.goodreads.com/series/83576-the-wolfsangel-cycle

The Vagrant series by Peter Newman
https://www.goodreads.com/series/161111-the-vagrant

Blackwing by Ed McDonald
https://www.goodreads.com/series/198663-ravens-mark

The Court of Broken Knives by Anna Smith Spark
https://www.goodreads.com...he-court-of-broken-knives

The Forgetting Moon by Brian Lee Durfee
https://www.goodreads.com...48787-the-forgetting-moon

The Free by Brian Ruckley
https://www.goodreads.com/book/show/23204200-the-free

The Godless World series by Brian Ruckley
https://www.goodreads.com/series/44339-the-godless-world

The Drenai series by David Gamell

Thomas Covenant, Second Chronicles of Thomas Covenant, & Last Chronicles of Thomas Covenant (3 series) by Stephen R. Donaldson

Dorothy Must Die series by Danielle Paige

En nog wat interressante achtergrond informatie:

Some rec's - http://io9.gizmodo.com/10...ntasy-before-g-1695063524

Further reading:

What is grimdark and is there a fundamental difference between it, dark fantasy and horror?
https://www.reddit.com/r/...d_is_there_a_fundamental/
https://www.tor.com/2015/...grimdark-or-is-it-horror/

en https://www.rachelneumeie...y-fantasy-vs-dark-fantasy waarbij opgemerkt is: For example,Scott Lynch would not be considered 'grimdark',but someone like R. Scott Bakker would definitely fit into the definition of 'grimdark'. Glen Cook's books def. fall under 'gritty' but they are not 'grimdark'.

Nou, ik ga even tegen die vriendengroep zeggen dat ze nu moeten stoppen, het probleem is namelijk dat ik bevriend ben met een stel die hard's en die gaan helemaal los, echt helemaal als ik iets vraag. Het is maar goed dat ze overal over de wereld wonen, als ze hier allemaal in de straat woonden waren we avonden aan avonden aan het kletsen over boeken namelijk :P

Nou, doe er je voordeel mee, zo'n lijst als dit (met de voorgaande reacties die ik al gepost had) krijg je niet zomaar van een website die wat gritty fantasy boeken noemt, dit zijn tips van de echte liefhebbers, niet van een journalist die ook wat over fantasy gaat schrijven en redelijk standaard materiaal pakt (al zit dat er ook tussen omdat het goed is).

en aangevuld met wat achtergrond info, gritty dark en dark fantasy en grimdark. Toch fantastisch dat mensen die elkaar nooit ontmoet hebben elkaar zo helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
@Anoniem: 738905 wat een lijst, vind dat toch echt wel een gaaf genre.

Patrick Rufus met veel plezier gelezen een tijd terug, maar de gentlemens bastards is echt verrreweg mijn favoriete serie tot nu toe. Ik heb hardop gelachen om sommige stukken. Zit er iets in dat rijtje van je met eenzelfde soort humor?

Tijdje niks gepost hier, dus maar even een update. Na veel fantasy te hebben gelezen een paar uitstapjes gemaakt uiteindelijk bij the expanse terecht gekomen. Heerlijke sci-fi serie. Ga nu beginnen aan het laatst uitgegeven boek. De serie vond ik echt ruk, maar de boeken lezen lekker weg en hebben leuke personages.

Het is echt een space opera, niet echt de kwaliteit van de fantasy die ik heb gelezen, maar zeker niet minder vermakelijk. Ook al zijn het veel boeken, het is wel fijn om even niet iets te lezen van Robin Hobb achtige proporties.

Tussendoor zo af en toe nog wat anders gelezen waaronder:

- A Field Guide to Lies and Statistics: A Neuroscientist on How to Make Sense of a Complex World
Erg leuk en vermakelijk geschreven. De schrijver is naast neuroscientist ook een standup comedian waardoor hij deze droge kost wel leuk op kan schrijven. Geeft een leuke kijk in de wereld van de media en hoe die ons misleiden met mooie grafieken en statistiek

- Sapiens: A Brief History of Humankind
Er interessant boek, goed en helder geschreven. Beschrijft de geschiedenis van de mens op een objectieve manier. Er wordt zoveel verteld, maar het grootste deel is wel redelijk speculatie, met name ten tijde van de 'holbewoners' weten we vrijwel niks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

EJPostema schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:27:
@Anoniem: 738905 wat een lijst, vind dat toch echt wel een gaaf genre.

Patrick Rufus met veel plezier gelezen een tijd terug, maar de gentlemens bastards is echt verrreweg mijn favoriete serie tot nu toe. Ik heb hardop gelachen om sommige stukken. Zit er iets in dat rijtje van je met eenzelfde soort humor?
Ik heb deze lijstjes niet zelf gemaakt, maar heb de vraag even uitgezet en dit kreeg ik terug.

Zelf heb ik wel een andere reeks van Simon R. Green gelezen en daarin zat veel humor, maar geen idee of dat in de reeksen die hier genoemd worden van hem ook het geval is. Dus dat antwoord moet ik je schuldig blijven. Zelf ben ik ook in dit genre begonnen, maar heb maar een uurtje gelezen gisteren.

• cmndr_adama
Na de Stervende Aarde ben ik verder gegaan in de cyclus met:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/60f7SIUIcbIBYqLb31zM6CwR/full.jpg

Om daarna nu halverwege deze te zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JD7O3llS0aCGM6wJRnEoWRI0/full.jpg

Ik vindt het heerlijk hoe beeldend en suggestief Vance schrijft, zijn boeken kan ik ook helemaal in opgaan. Ik wordt dan ook liever niet gestoord, gebeurt dat wel kan ik daar best wat knorrig van worden zoals m'n vriendin af toe heeft ondervonden ;)

• Wormaap
cmndr_adama schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:14:
Na de Stervende Aarde ben ik verder gegaan in de cyclus met:
[afbeelding]

Om daarna nu halverwege deze te zijn:
[afbeelding]

Ik vindt het heerlijk hoe beeldend en suggestief Vance schrijft, zijn boeken kan ik ook helemaal in opgaan. Ik wordt dan ook liever niet gestoord, gebeurt dat wel kan ik daar best wat knorrig van worden zoals m'n vriendin af toe heeft ondervonden ;)
Leuk! Hier ben ik zelf ook in bezig :) Één ding vraag ik me af: Vance wordt ook nogal geroemd om zijn woordgebruik. Blijft daar nog iets van over in een vertaling?
Zelf had ik nog niets van Vance gelezen, maar na The Dying Earth en een deel van Eyes of the Overworld ben ik helemaal overtuigd :) Ik heb ze in een bundel met Cugel's Saga en Rhialto the Marvellous, dus ik kan nog even door :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cmndr_adama
@Wormaap

Ja, de vertalingen zijn goed uitgevoerd, dus de taalkunsten van Vance blijven behoorlijk overeind ;)
Gelukkig ook maar omdat dat in zijn boeken ook zo hoort. Overigens is Spatterlight bezig met het opnieuw uitbrengen van alle werken van Vance in het Nederlands, daarbij gebruiken ze als basis ook nog steeds de eerder gedane vertalingen die wat aangepast & gemoderniseerd worden naar huidige spelling / grammatica.

De eerste Vance die ik heb gelezen was Tschai, te leen gekregen van een collega die dacht het echt een boek voor mij was. Daar had ie absoluut gelijk in O+

Nog wat aanvullende gritty fantasy tips:

let me add to this list P. C. Hodgell's God Stalk.

If you start this book, don't be fooled by the first chapter. It's oddly different from the rest of the book (though the writing is still great). Read at least 25 pages from when Jame wakes up in the Inn to get a sense of what it's really like.

Oh, also, did you ever get to the Jhereg series by Steven Brust?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-05 01:27
Wat zijn jullie aanraders voor non-fiction boeken?

Zelf vond ik Homo Deus en Sapiens van Yuval Harari erg goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

wouterg00 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 10:52:
Wat zijn jullie aanraders voor non-fiction boeken?
Non-fictie is wel heel erg breed. Misschien Godel, Escher, Bach, misschien de Bijbel (en de Koran en etc.), misschien Eat, Pray, Love of Wij zijn ons brein. Het is maar waar je interesses liggen ;)

A Brief History of Time (Hawking) is een must. De Prins (Machiavelli in een taal naar keuze, ik las liever de EN vertaling). Dagboek van Anne Frank.

De afgelopen tijd heb ik een aantal boeken gelezen van Joris Luyendijk: een paar jaar geleden Dit kan toch niet waar zijn (over bankiers), recenter Een goede man slaat soms zijn vrouw en Het zijn net mensen (over zijn tijd in de Arabische wereld). Zijn boeken durf ik sowieso wel aan te raden.

Ik ben recent begonnen aan

De rafelranden van EuropaAfbeeldingslocatie: https://static.bruna.nl/84812cab1e330db132d1c12d21a1c4f8/size/265w/Bruna-B2C-Site/-/Bruna/nl_NL/images/product/l/front/4/2/1/9789000347421.jpg
Door Ivo van de Wijdeven

Trouw – ‘Historicus zet crises in perspectief. Verplichte kost voor opgewonden standjes.’ De rafelranden van Europa vertelt de complexe geschiedenis van de Europese grenzen tot aan de dag van vandaag, en mogelijk morgen, om iedereen die daarin geïnteresseerd is een historische achtergrond te bieden bij de actualiteit. Europa grenst aan Rusland, Turkije, het Midden-Oosten en Noord-Afrika, en dan zijn er nog vele, vele binnengrenzen. Al deze grenzen zijn aan verandering onderhevig geweest. Sommige zijn dat nog steeds. De drijfveren van de spelers op het Europese toneel zijn vaak al eeuwenoud. Poetin, Erdogan en Assad – heren die vrijwel dagelijks in het nieuws zijn – staan in een veel langere traditie.

(Ook) hier een blik vanuit een iets ander perspectief dan standaard, in dit geval dus wat meer vanuit het perspectief van de Russen, etc. Vooralsnog ben ik er blij mee.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-05 01:27
F_J_K schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 11:48:
[...]

Non-fictie is wel heel erg breed.
Dankje, A Brief History of Time ga ik bekijken. Mijn interesses zijn technologie, samenleving en geschiedenis, maar dat is ook weer heel breed ;)
Productiviteitsboeken/Businessboeken zoek ik ook nog. Een aantal boeken die ik goed vond:

-Elon Musk, Ashlee Vance
-The Elon Musk Blog Post Series, Tim Urban
-Getting Things Done, David Allen
-So Good They Can't Ignore You, Cal Newport
-The Dictator's Handbook, Bruce De Mesquita
-The Humans, Matt Haig
-Superintelligence, Nick Bostrom
-Ondernemingsplannen voor dummies O-)

Het Kijk magazine kan eigenlijk ook niet ontbreken op deze lijst, ook al is het een tijdschrift.

Fiction boeken:
-De Valerius Verrens series, Douglas Jackson
-20,000 Leagues Under the Sea, Jules Verne
-Satin Island, Tom McCarthy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Laatst online: 30-04 20:56

kevin33

Welkom in Utopia.

wouterg00 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 11:57:
[...]

Dankje, A Brief History of Time ga ik bekijken. Mijn interesses zijn technologie, samenleving en geschiedenis, maar dat is ook weer heel breed ;)
Productiviteitsboeken/Businessboeken zoek ik ook nog. Een aantal boeken die ik goed vond:

-Elon Musk, Ashlee Vance
-The Elon Musk Blog Post Series, Tim Urban
-Getting Things Done, David Allen
-So Good They Can't Ignore You, Cal Newport
-The Dictator's Handbook, Bruce De Mesquita
-The Humans, Matt Haig
-Superintelligence, Nick Bostrom
-Ondernemingsplannen voor dummies O-)

Het Kijk magazine kan eigenlijk ook niet ontbreken op deze lijst, ook al is het een tijdschrift.

Fiction boeken:
-De Valerius Verrens series, Douglas Jackson
-20,000 Leagues Under the Sea, Jules Verne
-Satin Island, Tom McCarthy
Shoe Dog van de oprichter van NIke, ik denk dat je die wel kunt waarderen.

Zelf ben ik bezig met de Sigma Force serie van James Collins, dat is best vermakelijk leesvoer, voor de liefhebbers van Dan Brown en (een klein beetje) Tom Clancy)!

Verder gelezen de afgelopen tijd.

Rood - Pierce Brown.
De 1e 100 pagina's best goed, maar daarna wordt het nogal onsamenhangend. Jammer.
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/3/4/7/2/9200000057002743.jpg

Fout Goud - Roel Janssen.
Tof boek, heel tof boek. Heden en verleden worden op een toffe manier samengebracht! Aanrader.
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/5/3/6/1/9200000022091635.jpg

Mijn zoon, Ajacied - Hajo de Boer
Je hoeft niet voor Ajax te zijn om dit boek te lezen, integendeel :) ,erg leuk boek, grappig geschreven. Aanrader!
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/5/5/8/7/9200000058177855.jpg

Moresnet - Philip Droge
Liefhebber van geschiedenis, liefhebber van een leuke schrijfstijl? Absoluut de moeite waard, genieten in het kwadraat.
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/2/2/7/0/9200000054700722.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door kevin33 op 26-09-2017 18:12 ]

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Nieuwe maand, dus een nieuwe lijst met boeken in het Fantasy / SF / Horror genre (ik geef hem even door, niet zelf gemaakt):

The Best American Science Fiction & Fantasy 2017 edited by John Joseph Adams & Charles Yu. Release Date: October 3, 2017. Published by John Joseph Adams/Mariner Books. (ANTHO).
The Monster Hunter Files edited by Larry Correia & Bryan Thomas Schmidt. Release Date: October 3, 2017. Published by Baen. (ANTHO).
The Complete Psychotechnic League, Vol. 1 by Poul Anderson. Release Date: October 3, 2017. Published by Baen. (Collection).
Machine Learning: New & Collected Stories by Hugh Howey. Release Date: October 3, 2017. Published by John Joseph Adams/Houghton Mifflin Harcourt. (Collection).
Edgedancer by Brandon Sanderson. Release Date: October 3, 2017. Published by Tor. (FAN).
The Core by Peter V. Brett.Release Date: October 3, 2017. Published by Del Rey (FAN/US debut)
Quillifer by Walter Jon Williams.Release Date: October 3, 2017. Published by Saga Press (FAN)
Chain of Command by Frank Chadwick. Release Date: October 3, 2017. Published by Baen. (SF).
The Imposters of Aventil by Marshall Ryan Maresca. Release Date: October 3, 2017. Published by DAW. (FAN).
A Plague of Giants by Kevin Hearne. Release Date: October 3, 2017. Published by Del Rey. (FAN).
Mageborn by Stephen Aryan. Release Date: October 3, 2017. Published by Orbit. (FAN).
Nimbus by Jacey Bedford. Release Date: October 3, 2017. Published by DAW. (SF).
The Tiger’s Daughter by K. Arsenault Rivera. Release Date: October 3, 2017. Published by Tor. (FAN).
Blackwing by Ed McDonald. Release Date: October 3, 2017. Published by Ace. (FAN / US Debut).
The Trials of Solomon Parker by Eric Scott Fischl. Release Date: October 3, 2017. Published by Angry Robot. (FAN / Historical).
Under The Pendulum Sun by Jeanette Ng. Release Date: October 3, 2017. Published by Angry Robot. (FAN / Victorian).
The Bloodprint by Ausma Zehanat Khan. Release Date: October 3, 2017. Published by Harper Voyager. (FAN).
The Genius Plague by David Walton. Release Date: October 3, 2017. Published by Pyr. (MISC / SF).
Haunted Nights edited by Ellen Datlow & Lisa Morton. Release Date: October 3, 2017. Published by Anchor. (ANTHO / HF).
In the Footsteps of Dracula: Tales of the Un-Dead Count edited by Stephen Jones. Release Date: October 3, 2017. Published by Pegasus Books. (ANTHO / HF).
What the Hell Did I Just Read: A Novel of Cosmic Horror by David Wong. Release Date: October 3, 2017. Published by St. Martin’s Press. (HF).
The Murders of Molly Southbourne by Tade Thompson. Release Date: October 3, 2017. Published by Tor.com. (HF / Novella).
The Lovecraft Squad: Waiting by Stephen Jones. Release Date: October 3, 2017. Published by Pegasus Books. (MISC / UF).

Destiny’s Conflict by Janny Wurts. Release Date: October 5, 2017. Published by Harper Voyager. (FAN).
Hero Risen by Andy Livingstone.Release Date: October 5, 2017. Published by Harper Voyager. (FAN).

The Book of Swords edited by Gardner Dozois. Release Date: October 10, 2017. Published by Bantam. (ANTHO / FAN).
Children of the Fleet by Orson Scott Card. Release Date: October 10, 2017. Published by Tor. (SF).
The Stone in the Skull by Elizabeth Bear. Release Date: October 10, 2017. Published by Tor. (FAN).
The Sea Peoples by S.M. Stirling. Release Date: October 10, 2017. Published by Ace. Post-Apocalyptic / MISC).
Ghosts of Empire by George Mann. Release Date: October 10, 2017. Published by Titan Books. (Steampunk).
(ID)entity by PJ Manney. Release Date: October 10, 2017. Published by 47North. (MISC / SF).
The Rules of Magic by Alice Hoffman. Release Date: October 10, 2017. Published by Simon & Schuster. (MISC).
The Power by Naomi Alderman. Release Date: October 10, 2017. Published by Little, Brown & Company. (MISC / Dystopian / US Debut).

Infinite Stars edited by Bryan Thomas Schmidt. Release Date: October 17, 2017. Published by Titan Books. (ANTHO).
Predator: If It Bleeds edited by Bryan Thomas Schmidt. Release Date: October 17, 2017. Published by Titan Books. (ANTHO).
Vallista by Steven Brust. Release Date: October 17, 2017. Published by Tor. (FAN).
The Two of Swords: Volume One by K.J. Parker. Release Date: October 17, 2017. Published by Orbit. (FAN).
Breach of Containment by Elizabeth Bonesteel. Release Date: October 17, 2017. Published by Harper Voyager. (SF / Military).
Weaver’s Lament by Emma Newman. Release Date: October 17, 2017. Published by Tor.com. (FAN / AH).
Forbidden Suns by D. Nolan Clark. Release Date: October 17, 2017. Published by Orbit. (SF).
Deadlands: Boneyard by Seanan McGuire. Release Date: October 17, 2017. Published by Tor. (Tie-In).
Strange Weather: Four Short Novels by Joe Hill. Release Date: October 17, 2017. Published by William Morrow. (HF).
Robert Kirkman's The Walking Dead: Return to Woodbury by Jay Bonansinga. Release Date: October 17, 2017. Published by Thomas Dunne Books. (HF).
In the Still of the Night by David L. Golemon. Release Date: October 17, 2017. Published by St. Martin’s Press. (MISC).

Austral by Paul McAuley. UK Release Date: October 19, 2017. Published by Gollancz. (SF / MISC).
The Fall of Dragons by Miles Cameron. UK Release Date: October 19, 2017. Published by Gollancz. (FAN).
The Hangman’s Daughter by Gavin Smith. UK Release Date: October 19, 2017. Published by Gollancz. (SF).
A Pocketful of Crows by Joanne M. Harris. UK Release Date: October 19, 2017. Published by Gollancz. (MISC / Fairy Tale).
La Belle Sauvage by Philip Pullman. Release Date: October 19, 2017. Published by Knopf Books (FAN)

Strange Weather: Four Short Novels by Joe Hill. Release Date: October 24, 2017. Published by William Morrow. (Collection).
KA: Dar Oakley in the Ruin of Ymr by John Crowley. Release Date: October 24, 2017. Published by Saga Press (FAN)
Blake of Empire by Mercedes Lackey & James Mallory. Release Date: October 24, 2017. Published by Tor. (FAN).
The Tethered Mage by Melissa Caruso. Release Date: October 24, 2017. Published by Orbit. (FAN).
Nightblade’s Vengeance by Ryan Kirk. Release Date: October 24, 2017. Published by 47North. (FAN).
The Beautiful Ones by Silvia Moreno-Garcia. Release Date: October 24, 2017. Published by Thomas Dunne Books. (MISC).
Leopard’s Blood by Christine Feehan. Release Date: October 24, 2017. Published by Berkley. (UF).
Switchback by Melissa F. Olson. Release Date: October 24, 2017. Published by Tor.com. (UF).

The Fall of Dragons by Miles Cameron. Release Date: October 31, 2017. Published by Orbit. (FAN/US debut).
The Mongrel Mage by L.E. Modesitt, Jr.. Release Date: October 31, 2017. Published by Tor. (FAN).
Malice of Crows by Lila Bowen. Release Date: October 31, 2017. Published by Orbit. (FAN / Western).
The Rift Frequency by Amy S. Foster. Release Date: October 31, 2017. Published by Harper Voyager. (SF).
Hiddensee by Gregory Maguire. Release Date: October 31, 2017. Published by William Morrow. (MISC / FAN).
Siege Line by Myke Cole. Release Date: October 31, 2017. Published by Ace. (MISC / FAN / Military).
Joe Ledger: Unstoppable edited by Jonathan Maberry & Bryan Thomas Schmidt. Release Date: October 31, 2017. Published by St. Martin’s Griffin. (MISC / ANTHO).
The Familiar, Volume 5: Redwood by Mark Z. Danielewski. Release Date: October 31, 2017. Published by Pantheon. (MISC).
Extinction: Aftermath by Nicholas Sansbury Smith. Release Date: October 31, 2017. Published by Orbit. (MISC / Post-Apocalyptic).
Cold Spectrum by Craig Schaefer. Release Date: October 31, 2017. Published by 47North. (UF).
The Trouble With Twelfth Grave by Darynda Jones. Release Date: October 31, 2017. Published by St. Martin’s Press. (UF).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik begin zometeen in de nieuwe Dan Brown, wilde hem gisteravond kopen, maar vond hem wat prijzig (19 euro voor de ereader versie), dus ik dacht: ik denk er nog even over na. Ging ik vanmiddag naar de bibliotheek en hadden ze daar gewoon 12 exemplaren te leen. De bibliotheken in Friesland hebben nu een samenwerking met boekhandel van der Velde (echt een goede zaak, vorige week is mijn vrouw nog daar voor een lezing over Jane Fonda geweest en ze organiseren erg veel) en ze gaan nu zorgen dat in Friesland boeken gelijk bij uitkomst al in de bibliotheek liggen, de gemeente betaald er volgens mij ook aan mee.

Maar ik ben er helemaal blij mee, ik betaal nu 70 euro per jaar voor een luxe abonnement bij de bieb en kan dan gelijk nieuwe boeken lezen, workshops en lezingen volgen en gratis lenen, verlengen en reserveren en wat al niet meer. Ik ga de komende maand naar lezingen van o.a. Wim Anker (handig voor mijn werk) en naar Nyk de Vries die een multiemediavoorstelling heeft rondom robotica, erg vermakelijk.

Helaas zit ik dan wel weer boeken op papier te lezen, digitaal bevalt me 100 keer beter, maar we kunnen niet alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Anoniem: 738905 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 18:57:
Ik begin zometeen in de nieuwe Dan Brown,
Ik heb hem toevallig vanmiddag gekocht voor op de ereader. Voorgaande boeken waren goed te lezen dus ik ben benieuwd. En zoals ik met alle boeken doe lees ik zoveel mogelijk in de oorspronkelijke taal dus nu ook weer de engelse variant genomen :P.

De films vond ik ook goed te bekijken. Behalve de laatste film, want daar waren de schrijvers stomdronken

[ Voor 3% gewijzigd door wontcachme op 04-10-2017 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04 22:06
Anoniem: 738905 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 18:57:
Ik begin zometeen in de nieuwe Dan Brown, wilde hem gisteravond kopen, maar vond hem wat prijzig (19 euro voor de ereader versie), dus ik dacht: ik denk er nog even over na. Ging ik vanmiddag naar de bibliotheek en hadden ze daar gewoon 12 exemplaren te leen. De bibliotheken in Friesland hebben nu een samenwerking met boekhandel van der Velde (echt een goede zaak, vorige week is mijn vrouw nog daar voor een lezing over Jane Fonda geweest en ze organiseren erg veel) en ze gaan nu zorgen dat in Friesland boeken gelijk bij uitkomst al in de bibliotheek liggen, de gemeente betaald er volgens mij ook aan mee.

Maar ik ben er helemaal blij mee, ik betaal nu 70 euro per jaar voor een luxe abonnement bij de bieb en kan dan gelijk nieuwe boeken lezen, workshops en lezingen volgen en gratis lenen, verlengen en reserveren en wat al niet meer. Ik ga de komende maand naar lezingen van o.a. Wim Anker (handig voor mijn werk) en naar Nyk de Vries die een multiemediavoorstelling heeft rondom robotica, erg vermakelijk.

Helaas zit ik dan wel weer boeken op papier te lezen, digitaal bevalt me 100 keer beter, maar we kunnen niet alles hebben.
Ik heb hem wel gekocht, maar ik had (speciaal voor dit doel) nog een Bruna bon van 15 euro. Anders had ik hem wel op termijn gedownload. Vind 18 euro echt teveel.
wontcachme schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 19:20:
[...]
De films vond ik ook goed te bekijken. Behalve de laatste film, want daar waren de schrijvers stomdronken
Ik vond de films echt niet te pruimen. Te ver van de verhaallijn en zo irritant dat Tom Hanks iedere keer alles zo betweterig uitlegt.

[ Voor 11% gewijzigd door barrymossel op 04-10-2017 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:49
Heerlijke lijst hobbykok! Malazan book of the Fallen serie is by far beste serie die ik heb gelezen. Staan nog meer leuke namen in je lijst, en ook heel veel die ik nog niet ken! Tijd om een e-reader aan te schaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2 uur heerlijk gelezen in dan browns nieuwe boek, wel irritant dat ik Langdon de hoofdpersoon nu in mijn hoofd heb als Tom Hanks, dat vind ik minder, had beter de laatste film niet kunnen zien... maar nu ik op 20% ben ben ik wel tevreden, het is in iedergeval spannend en leest lekker weg, iets eenvoudiger in mijn beleving dan een da vinci code, maar dat is vast mijn beleving nu omdat de stijl zo herkenbaar is.
barrymossel schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 19:23:
Ik heb hem wel gekocht, maar ik had (speciaal voor dit doel) nog een Bruna bon van 15 euro. Anders had ik hem wel op termijn gedownload. Vind 18 euro echt teveel.
Heb nu 120 pagina’s gelezen en hij bevalt me wel goed. Als hij 12 euro was had ik hem gekocht, maar dat vind ik wel een grens, 18 is bizar duur voor een ebook. De andere delen zijn maar 6 euro per stuk. En ik zie de boeken zelfs in de supermarkt staan, je betaald voor een groot stuk marketing helaas...
wontcachme schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 19:20:
Ik heb hem toevallig vanmiddag gekocht voor op de ereader. Voorgaande boeken waren goed te lezen dus ik ben benieuwd. En zoals ik met alle boeken doe lees ik zoveel mogelijk in de oorspronkelijke taal dus nu ook weer de engelse variant genomen :P.
Ik heb nederlands gekozen omdat ik dan wat sneller kan lezen, het boek wat ik aan het lezen was en nu pauzeer is in het Engels, maar mijn fantasy en sf engels is goed, mijn engels met termen uit het geloof en de geschiedenis is matig, dus even voor het gemak gekozen en nu kan ik ook weer eens mijn tweekoppige leeslamp gebruiken die ik ooit kocht toen er nog geen ereaders met ingebouwd licht waren.
AequitasII schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 19:27:
Heerlijke lijst hobbykok! Malazan book of the Fallen serie is by far beste serie die ik heb gelezen. Staan nog meer leuke namen in je lijst, en ook heel veel die ik nog niet ken! Tijd om een e-reader aan te schaffen :)
Doen als je al af en toe een boek leest, de kosten haal je er al uit met de besparing, deel 5 van dan brown is duur voor een ebook, maar meestal bespaar je snel minimaal 10 euro per boek, heb je na 10 boeken de reader er al uit.

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 04-10-2017 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04 22:06
Anoniem: 738905 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 23:05:

[...]

Heb nu 120 pagina’s gelezen en hij bevalt me wel goed. Als hij 12 euro was had ik hem gekocht, maar dat vind ik wel een grens, 18 is bizar duur voor een ebook. De andere delen zijn maar 6 euro per stuk. En ik zie de boeken zelfs in de supermarkt staan, je betaald voor een groot stuk marketing helaas...
[...]
Ik vind het boek ook wel weer lekker. Zit ook ergens op 20-25% en het is weer lekker meeslepend. Het telkens bij een kleine cliffhanger overspringen naar een andere verhaallijn is heerlijk... frustrerend... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-04 17:18
Thanks voor de tip, wist niet dat er nieuwe Dan Brown uit was en gelukkig staat hij op Storytel.

Was net klaar met de laatste Baldacci, niet echt hoogstaand maar wel vermakelijk.

Op vakantie 2 Nederlandse boeken geluisterd voor de afwisseling en bijzonder verrast door 'het geheime dagboek van Hendrik Groen' en de opvolger 'Zolang er leven is'. Compleet ander genre, maar was erg grappig en ontroerend.

Tussendoor nog Ragdoll van Daniel Cole geluisterd, goed verhaal maar niet heel goed geschreven helaas.

Ook nog lange tijd zitten worstelen met Seveneves van Neal Stephenson, uiteindelijk 2 van 3 delen volledig geluisterd en van het 3e deel een samenvatting gelezen. Boek sluit goed aan bij mijn interesses, maar werd me te langdradig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-04 09:02

KipCurreh

Nightcrawler

Gisteren 'De Marathon' (The Long Walk) van Stephen King uitgelezen... Heb bij het einde nogal wat vragen, wat uiteraard ook de bedoeling is..
Heb dan maar wat zitten zoeken wat andere mensen hier van maken, benieuwd of er hier mensen zijn die hun idee van het einde willen delen ?

Voor men verjaardag de nieuwe van Dan Brown gekregen, Wildcards (Dodelijk Spel) van George R.R. Martin en De Bazaar van boze dromen (verhalenbundel) van Stephen King..

Kan ik wel even mee voort ;)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

KipCurreh schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:03:
Gisteren 'De Marathon' (The Long Walk) van Stephen King uitgelezen... Heb bij het einde nogal wat vragen, wat uiteraard ook de bedoeling is..
Heb dan maar wat zitten zoeken wat andere mensen hier van maken, benieuwd of er hier mensen zijn die hun idee van het einde willen delen ?

Voor men verjaardag de nieuwe van Dan Brown gekregen, Wildcards (Dodelijk Spel) van George R.R. Martin en De Bazaar van boze dromen (verhalenbundel) van Stephen King..

Kan ik wel even mee voort ;)
Mbt The Long Walk: Ik vind het een erg goed verhaal, waarin de banden tussen de verschillende personages goed uitgewerkt worden, en je zelfs sterk kunt inleven met bij-rollen (Scramm bijvoorbeeld). Ik vind het een mooi vaag einde, wat je imo niet te veel moet proberen te analyseren. Maar als je dat toch wil, dan denk ik
spoiler:
dat ie uit vermoeidheid en trauma in een soort coma raakt en overlijdt.

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Het werd een grote warboel op mijn boekenplanken, dus zo juist even de tijd genomen om ze opnieuw te ordenen op alfabetische volgorde.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GmQuJSf.jpg

(Mobiele foto, dus kwaliteit is crap en dus niet alle titels zijn leesbaar)

Overigens staat het grootste deel van mijn collectie op mijn Kindle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

barrymossel schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 07:44:
[...]

Ik vind het boek ook wel weer lekker. Zit ook ergens op 20-25% en het is weer lekker meeslepend. Het telkens bij een kleine cliffhanger overspringen naar een andere verhaallijn is heerlijk... frustrerend... ;)
Ik ga er eindelijk weer in verder, zit ook op 20 tot 25%, drukke periode op het werk gehad waardoor ik geen tijd had, maar heb nu paar weken het rustiger, eindelijk verder lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Anoniem: 738905 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:58:
[...]

Ik ga er eindelijk weer in verder, zit ook op 20 tot 25%, drukke periode op het werk gehad waardoor ik geen tijd had, maar heb nu paar weken het rustiger, eindelijk verder lezen.
Ik heb hem uiteindelijk in nog geen twee dagen uitgelezen. Als ik in een boek duik probeer ik hem ook zo snel mogelijk uit te lezen :+

En voor de mensen die The Extinction Files reeks lezen van AG Riddle, het 2e (en volgens mij laatste) boek uit deze reeks is een week geleden uitgekomen. Na Pandemic heet deel 2 Genome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb een paar mooie boeken net gekregen voor een verlaat verjaardagsfeest:

Peter Longerich - Hitler (2450 pagina's!)
Stephen King - It (van de films)
Philip Kindred Dick - de man in het hoge kasteel (alternate history boek, ook in een tv serie gegoten door Amazon)

Fantastisch, 3 mooie boeken voor maar 4,99 elk (e-book versies). Toch weer een mooie actie van bol.com , de kobo heb ik er al uit met de aankopen van het afgelopen jaar, met dit soort acties met 75% korting op een aantal boeken word ik erg blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor de liefhebbers van SF, in de bieb kan je nu gratis I Robot (Ik Robot) krijgen van Isaac Asimov, zie https://www.ontdekdebieb....-2017/over-ik--robot.html

In het boek zit een aanvullend verhaal dat geschreven is door een robot samen met Ronald Giphart, zie https://eenvandaag.avrotr...haal-giphart-ondersteunt/

Zelf ga ik nog naar wat robot presentaties en interactieve shows die ze hier in de regio organiseren, erg leuk allemaal voor de tweakers.

Tof dat die directeur ook zijn eigen robot gemaakt heeft van Meccano :D
Maar het heeft wel een serieuze ondertoon met wetenschappers die erachter zitten. Wat meer info en een screenshot van de robot interface: https://www.trouw.nl/home...n-met-een-robot~aa5099c0/

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 01-11-2017 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:16
Op dit moment bezig met ' de wereld van Gijp' en net gisteren het eerste en tweede boek van Astrid Holleeder gelezen. Moet zeggen dat deel 1 me wel kon boeien, terwijl ik deel twee zwaar vond tegenvallen. Ook eindigt het boek vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooie boekensale voor de fantasy liefhebbers:

www.gollancz.co.uk/2017/11/gollancz-festival-ebook-sale/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:25
Kwam net een interessante aanbieding tegen voor de liefhebbers van geschiedenis.

Afbeeldingslocatie: https://www.historischnieuwsblad.nl/upload/product/2017/Boek%20vd%20maand%20september.jpg

Boek is pas kort in NL verschenen en heeft goede recensies op Goodreads. Op Ebookalarm kan je vandaag een kortingscodes krijgen om deze titel voor 2,99 ipv 19,99 te downloaden. Daadwerkelijke verkoop loopt via de Kobo webshop.

Heb hem zelf net aangeschaft en kan dus nog geen persoonlijke review posten, maar omdat het een dagaanbieding is en ik in dit topic geregeld geschiedenis non-fictie zie langskomen, leek het me interessant deze te posten.

[ Voor 5% gewijzigd door Sempy op 05-11-2017 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Ik ben nooit van de boeken geweest helaas, maar ben zojuist begonnen met The Witcher serie van Adrzej Sapkowski

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Hebben ze nou écht alleen boek 1 uit de First Law-trilogie van Joe Abercrombie in de aanbieding? Dat vind ik altijd zo'n schurkenstreek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Gisteren dit boek uitgelezen;
Afbeeldingslocatie: https://denhaagfm.nl/wp-content/uploads/2016/11/boek-Thomas-Dekker.-193x300.jpg

Vind het een aanrader, maar vraag me wel af of hoe dicht dit tegen de waarheid aan zit..

Nu halverwege bezig in dit boek; tot op heden echt een aanrader!! Leuke schrijfstijl! _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-cxssBu5u-kU/UlEy6UOklWI/AAAAAAAABEY/thKxwKI_lmo/s1600/ove.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
Gisteren dit boek uitgelezen;

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/5/5/7/8/9200000046118755.jpg

Wat een leuke schrijfstijl heeft Fredrik Backman! Ik ben fan! _/-\o_

Update 13-11:

Nu ook dit boek uitgelezen;

Afbeeldingslocatie: https://wscovers.tlsecure.com/index.php?component=covers&action=getCover&ean=9789021400686&dc=99954&format=img

Was wat lastig inkomen, maar al gauw kon ik het boek niet meer wegleggen!! Dus zeker ook een aanrader!

[ Voor 41% gewijzigd door bvsteyn op 13-11-2017 07:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 54936

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c2/Thesistersbrotherscover.jpg
The Sisters brothers door Patrick deWitt
Dit boek lag in de bieb en terwijl ik normaal nooit westerns lees sprak deze voorkant mij aan. Het boek wordt wel omschreven als een literair cowboy jongensboek. 8/10

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/d/d2/Sapiens_A_Brief_History_of_Humankind.jpg/220px-Sapiens_A_Brief_History_of_Humankind.jpg
Sapiens door Yuval Noah Harari
Erg gaaf boek dat de geschiedenis en huidige wereld in perspectief zet. Het is alsof je de samenleving van een afstandje observeert. Aanrader 10/10.

Afbeeldingslocatie: https://images.gr-assets.com/books/1410106176l/23165612.jpg
Ons financiele systeem en de mensen erachter... verontrustend. Bijvoorbeeld het verhaal van bankiers dat ze tijdens de crash van 2008 hun familie bellen om te zeggen dat ze naar het platteland moeten vluchten en eten moeten inslaan. 8/10

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 54936 op 23-11-2017 07:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

https://www.bol.com/nl/f/de-herontdekking-van-het-lichaam/9200000059720505/
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/6/0/5/0/9200000059720506.jpg
Samenvatting
'Mijn lichaam was iets dat mijn hoofd ronddroeg, hinderlijk traag overigens, en mijn pen vasthield, een noodzakelijk kwaad.' In De herontdekking van het lichaam gaat Bregje Hofstede op zoek naar een antwoord op de vraag waarom zij zich vervreemd voelt van haar lichaam. Hoe heeft de breuk tussen lichaam en geest kunnen ontstaan? Hoe speelde die mee in de burn-out die ze op haar vierentwintigste kreeg? Hoe kun je schrijven met je lijf?
Zeer herkenbaar, 20 jaar gelden kreeg ik ook mijn burn-out, maar volledig hersteld (55,04% (1,72%/jaar) heb ik nu nog steeds geen optimaal 'contact'met mijn onderbewuste/lichaam.
Hofstede vertelt hoe ze in een burn-out terechtkwam en zich er langzaam aan ontworstelde, en gaat op zoek naar de filosofische en maatschappelijke context van die ervaring. Het resultaat is een doorleefd relaas over de gezondheidsrage die niet over welzijn gaat, maar over presteren; over het filosofische ideaal van zelfkennis en waarom dat zo zelden op het lichaam werd toegepast; en wat er gebeurt als je dat toch doet.
Toevallig ben ik bezig met basiscursus filosofie en creatief schijven LOI om zelfde redenen, om me zelf te herontdekken en meer zelfinzicht te krijgen. ;)
Ook vertelt Hofstede hoe haar tumultueuze 'herontdekking van het lichaam' haar dagelijks schrijven heeft beïnvloed. Ze onderzoekt wat het betekent om een schrijvend lijf te zijn, en in hoeverre het uitmaakt dat dat een schrijvend vrouwenlichaam is. De herontdekking van het lichaam is een persoonlijke poging om lichaam en geest weer te verzoenen, en draait om de vraag: het lichaam als hoofdpijndossier, kan dat ook anders?
Met mijn obees lichaam veroorzaakt door bijwerkingen medicatie (nu afbouwen van 10, nu op 6 naar 0 mg)
Krijg ik ook meer 'contact'met mijn lichaam...en veel van haar ervaringen herken ik.
Recensie(s)
De kunsthistorica Bregje Hofstede is een gelauwerd schrijfster en auteur van diverse essays in literaire tijdschriften. Dit boek is een bundel hiervan rondom het thema burn-out. In vijf korte verhandelingen neemt Bregje op een indrukwekkende wijze de lezer mee in haar wereld vanuit het perspectief van een vrouw die zich ongemakkelijk voelt in haar lichaam en afstevent op een burn-out.
Ik ben al 20 jaar bezig met copen met het ongemak van mijn lichaam, dit is beste boek tot nu toe waar ik wat aan heb!
Op een filosofische, maatschappijkritische manier geeft ze aan de hand van haar eigen ervaringen weer welke invloed de door haar waargenomen vrouwonvriendelijke omgeving heeft op haar interpretatie van het vrije denken. Bregje raakt vervreemd van haar eigen lichaam en voelt zich gevangene van de sociale kaders waarin ze zich voortbeweegt.
Het sociale dwangbuis is zeer herkenbaar, ook de stigmatisering en het uitsluiten!
Op een hoogstaande literaire, wetenschappelijke en maatschappijkritische manier confronteert ze de lezer met haar visie en de correlatie met de snelheid van haar herstel. Het boek is geïllustreerd met kunstzinnige foto's van Willemieke Kars.
Drs. Can Kumru
Het is geschreven op een zeer makkelijk leesbare intellectueel niveau. En ik gebruik het vaak als naslag werk en onderzoek/analyse.

Omdat ik nu weer bijna tegen een tweede burn-out zat (via test op internet, maar GZ-psycholoog kan dit niet praktisch bevestigen, omdat ze daar de tools niet voor hebben?!)
Heb ik een sabbatical genomen en ben zeer alert op de 3R (Rust/Reinheid/Regelmaat) en Balans.
Ik ben nu ook meer bewust doordat ik 20 jaar niets geleerd heb van eerste burn-out. Namelijk dat ik weer in mijn valkuilen:
1. te veel hooi op mijn vork
2. in zeven sloten tegelijk lopen.
3. roofbouw op lichaam
4. ongezond leven.
Heb hersteld.
Nu leef ik een zeer deugdzaam leven....hopelijk kom ik over een maand weer in balans?! _/-\o_

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Weer een aantal boeken verder; momenteel bezig met de Liese Meerhout reeks van Toni Coppers.

Gelezen;

Toni Coppers - Niets is ooit
Afbeeldingslocatie: https://www.boeken.com/images/cached/resample/jpg/data/uploads/cms_visual_330319.jpg_1494050504000_391x600.jpg

Toni Coppers - Engel:
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/6/6/4/7/1001004006537466.jpg

Toni Coppers - de geheime tuin
Toni Coppers - Iris was haar naam

Nu bezig in:
Toni Coppers - Stil bloed
Afbeeldingslocatie: https://www.boeken.com/images/cached/resample/jpg/data/uploads/cms_visual_142519.jpg_1353518721000_391x600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Doordat ik als een gek door al mijn spaargeld ben gegaan en nul euro op balans heb: ben ik gedwongen 'keuzes'te maken in aanschaf van boeken!
Dus bij elk boek wat ik 'wil'moet ik onderzoek doen naar kwalitatieve verschillen: :S

https://www.bol.com/nl/f/...slukken/9200000022071038/
Samenvatting
LET NIET OP DE VLEKKEN IN ZIJN TRUI, BEOORDEEL HEM OP DEZE MOOIE VERTELLING' HUGO BORST

Ooit was de gevierde sportjournalist en programmamaker Leo Verheul miljonair. Hij bezat meerdere huizen in Spanje, reed in de duurste auto's en vermaakte zich met drank, drugs en hoeren. Een aantal jaar later staat hij platzak in de rij bij de voedselbank en vraagt zich af hoe het in hemelsnaam zo godsgruwelijk uit de klauwen gelopen is.

'Op mijn eigen onnavolgbare wijze was ik bezig om te winnen: als journalist, als schrijver, als spelersmakelaar op de voetbalmarkt, als architect van illusies. Ik was nog lang niet op mijn hoogtepunt. Ik begon eigenlijk nog maar net.'

De kunst van het mislukken is een autobiografisch verslag van een wonderlijk leven vol hindernissen. Aan de hand van vaak even schrijnende als dolkomische anekdotes laat Leo Verheul zien hoeveel fantasie, vernuft en raffinement ervoor nodig is om groots en meeslepend naar de klote te gaan.

'LEO VERHEUL IS IEMAND OVER WIE TALLOZE ANEKDOTES DE RONDE DOEN. ZE ZIJN ALLEMAAL WAAR EN ZE WORDEN MET WARMTE VERTELD' HENK SPAAN

Leo Verheul (1954) is journalist, schrijver en programmamaker. Hij schreef voor Het Vrije Volk, Voetbal International en Panorama. Vanaf 1993 maakte hij met Henk Spaan, Harry Vermeegen en boezemvriend Hugo Borst het tv-programma Die 2: Nieuwe Koeien en met Spaan, Borst, Erik van Muiswinkel en Diederik van Vleuten het programma Studio Spaan. Verheul schrijft al vanaf de begintijd voor literair voetbaltijdschrift Hard Gras en publiceerde meerdere voetbalboeken, waaronder de biografie van Frank Rijkaard en De voorzitter.
Met Pablo & Poëzie debuteerde hij in 2012 als filmmaker op het IFF in Rotterdam.

'ER ZIJN VEEL NEDERLANDSE BUKOWSKI'S, MAAR BUKOWSKI WAS DE AMERIKAANSE LEO VERHEUL' JANNEKE VAN DER HORST

'Leo Verheul kan niet schrijven' Louis van Gaal
https://www.bol.com/nl/f/...0000057345848/#modal_open
Samenvatting
Zou jij het verleden veranderen als je dat kon??
Loïs krijgt die kans – maar tegen welke prijs?
Loïs zit op de kunstacademie. Niemand mag haar goed verborgen geheim weten en daarom houdt ze iedereen op afstand. Zelfs die lieve en leuke Giel.
Als Loïs haar studentenkamer uit moet, biedt Giel aan om te helpen en dan blijkt dat hij haar wel ziet zitten. Loïs vindt het doodeng en geweldig tegelijk. Al snel vindt ze een kamer bij mevrouw De Vogel in huis. Maar er gebeuren vreemde dingen: de kat lijkt haar te herkennen en Loïs kan opeens prachtig pianospelen, zonder dat ze dat ooit geleerd heeft.
Door Giel breekt er een andere tijd aan. Loïs bloeit helemaal op. Liefde is niet zo moeilijk als ze dacht. Toch mag hij nog steeds niet te dichtbij komen, maar hoelang blijft hij dat accepteren? Dan valt Loïs van de trap en wordt alles anders. Alles.
https://www.bol.com/nl/p/...-me/666750278/#modal_open
Samenvatting
Recensie(s)
De auteur meent, dat het crisis-gevoel, dat onze tijd kenmerkt, te wijten is aan de "dictatuur van het rationalisme", waardoor belangrijke geestelijke waarden worden onderdrukt. Reden om een overeenkomstige situatie uit de 12e eeuw te beschrijven, met name het conflict tussen Pierre Abélard, die de wetenschap nieuwe wegen wees door de eis van rationele benadering, en Bernardus van Clairvaux, die alleen waarde hechtte aan religieus-intuïtieve kennis. Dezelfde uitersten treden ook in onze tijd op. Zo kan deze verhandeling, waarin een moeilijke materie begrijpelijk wordt uiteengezet, bijdragen tot beter begrip van een ook in onze tijd opkomende problematiek.
(Biblion recensie, Redactie..)
https://www.bol.com/nl/p/...0000010220456/#modal_open
Samenvatting
Elke therapeut kent mislukkingen, ook ervaren therapeuten. Hoe kun je in een vroege fase van de behandeling dreigende mislukkingen herkennen en voorkomen? Deze vragen staan centraal in Van mislukking naar succes in de psychotherapie.

Het eerste en algemene deel van dit handboek gaat over behandelwijzen, motiveringsstrategieën en psychofarmaca. Het tweede deel bespreekt de behandeling van meer dan twintig specifieke stoornissen, zoals dwang, boulimia en burnout. Concrete voorbeelden maken duidelijk op welke typische momenten het gevaar dreigt dat de behandeling gaat mislukken, gevolgd door alternatieve strategieën waarmee de behandeling alsnog succesvol kan worden. Dit boek verschijnt in de serie Psychologische handboeken en sluit aan op Protocollaire behandelingen voor volwassenen met
psychische klachten 1 en 2.
Over de auteur(s):
Paul Emmelkamp is psychotherapeut, klinisch psycholoog en hoogleraar klinische psychologie aan de Universiteit van Amsterdam.
Kees Hoogduin is als emeritus hoogleraar Psychopathologie verbonden aan de Radboud Universiteit te Nijmegen. Daarnaast is hij adviseur van de directie van de HSK Groep en voorzitter van de VGCt.
https://www.bol.com/nl/p/...0000050287710/#modal_open
Samenvatting
In deze essaybundel beantwoorden zowel gevestigde als nieuwe schrijvers de vraag: 'Heeft de teloorgang van het Christendom het (zelf)vertrouwen in de Europese cultuur ondermijnd?'
In 2014 schreef de stichting Werkelijkheid in Perspectief een essaywedstrijd uit waarin inzenders werd gevraagd hierop een antwoord te formuleren. In dit boek wordt een selectie van 12 van de 82 ingezonden essays gepubliceerd.
Met bijdragen van: Lodewijk Pessers, Hans Jansen, Govert Buijs en Herman Philipse.

Frits Bolkestein is politicus en oud Eurocommissaris.
Paul Cliteur is hoogleraar Encyclopedie van de Rechtswetenschap in Leiden.
Meindert Fennema is emeritus hoogleraar Politieke Theorie aan de universiteit van Amsterdam.

''Een mooie essaybundel over een onderwerp waarover zelden helder wordt geschreven.'' - Dirk Verhofstadt, schrijver van De Liberale Canon, Houtekiet, Antwerpen 2015.

''Dit is een boek met essays van een hele nieuwe generatie jonge schrijvers van wie we nog meer zullen horen.'' - Afshin Ellian, schrijver van Allah weet het niet beter: Columns, J.M. Meulenhoff, Amsterdam 2008.

Recensie(s)
Heeft de teloorgang van het christendom het (zelf)vertrouwen in de Europese cultuur ondermijnd? Dat is de vraagstelling van een prijsvraag, die 82 essays opleverde. De volgens de jury twaalf belangwekkendste zijn in deze bundel opgenomen. De antwoorden zijn uiteraard zeer divers, al naar gelang de inzenders positief of negatief tegenover het christendom staan. De winnaar, Lodewijk Pessers, geeft als zijn mening te kennen dat gemis aan zelfvertrouwen het grote manco van de Europese cultuur is. Herwinning daarvan kan de oplossing zijn. Juist de diversiteit van de Europese cultuur is haar kracht. In de inleiding worden de standpunten al aardig geanalyseerd. Als voorlaatste komt Tamar de Waal met verrassende opmerkingen. Zij stelt de vraagstelling onder kritiek. Kun je wel spreken over 'het' christendom en 'de' Europese cultuur? Ook zij beklemtoont het belang van (politieke) diversiteit. De democratie is nooit 'af'. Tot slot een sterk door Nietzsche geïnspireerde aanval op het christendom. Een interessante bundel. Jammer dat de personalia van de auteurs niet zijn opgenomen.

Wim Kleisen
https://www.bol.com/nl/f/...slukken/9200000053009345/
DIT BOEK SPREEKT MIJN (LOSER/VERLIES)GEVOEL EN NIEUWSGIERIGHEID HEEL STERK AAN, KOMT GOED BINNEN BIJ ME INTUÏTIE...!:music
Samenvatting
Het 'geslaagde' boek bij de populaire FuckUp Nights
Professioneel falen is een van die dingen die we op school niet geleerd hebben. Er bestaan geen lessen ontslag krijgen, slecht advies volgen, failliet gaan, langdurig werkloos zijn, afgewezen worden, een burn-out uitzitten, ongelijk hebben, tegenslag incasseren of de handdoek in de ring gooien. Om de confrontatie met deze ervaringen te verzachten is er Durf falen. Dit boek bevat 24 this-shit-happened-in-real-life-getuigenissen over professioneel falen. Want sharing is caring: door onze faalverhalen te delen, groeien we als mensen, ook naar elkaar toe.
Recensie(s)
Een opmerkelijk maar realistisch boek dat gaat over faalervaringen, mislukkingen die in ieders leven voorkomen en hoe je die in de toekomst kunt vermijden. In elk hoofdstuk wordt de mislukking uitvoerig beschreven waarna de falende persoon over zijn/haar gevoelens en gevolgen spreekt. In een kader wordt aangegeven hoe je deze nachtmerries kunt voorkomen. Bijvoorbeeld over het mislukte popfestival. De auteur merkt dan op dat dit niet gebeurt als je verstandig omgaat met financiële risico's, een alternatief zoekt voor slecht weer (!) en beter omgaat met aspecten als logistiek en administratie. In het boek zijn 24 voorbeelden opgenomen, zoals de burn-out, het mislukte experiment, de moeizame schoolcarrière en een mislukt optreden als stand-up artiest of songwriter. Het boek is toegankelijk geschreven, met veel cartoons en kleuren. Hoewel het werk sterk moraliserend is, zal de lezer zich er wel in herkennen. De lezer wordt feitelijk gerustgesteld en er wordt enige troost geboden. Een boek voor lezers die een mislukking moeilijk kunnen verwerken. Een onderwerp dat velen zal aanspreken.

R.J. Blom
Dit is wat ik heb gevonden, MAAR IK TWIJFEL NOG, maar ik zoek ervaringsdeskundigen op dit gebied van falen/mislukken die mij kunnen adviseren welk boek het beste is EN DE TWIJFEL KUNNEN WEGNEMEN?!:thump
Als iemand deze boeken al heeft/gelezen heeft, laat dan eens weten wat je er van vind.

Als je zelf andere boeken hebt/gelezen hebt die echte aanraders zijn, post ze dan hier, en vermeld ook waarom ze aan te raden zijn.
Ik zou liever een topic zien waar boeken aan bod komen die bepaalde paradigma’s uit de doeken doen, die wat dieper ingaan op een bepaald ‘stuk’ wb FILOSOFIE, SPIRITUALITEIT, EMPOWERMENT, COPING, etc..... Liever geen ‘teach yourself ... in 21 days’ en ‘.... for dummies’ dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

http://pharosuitgevers.nl/boek/alex-is-een-meisjesnaam/
Afbeeldingslocatie: http://pharosuitgevers.nl/wp-content/uploads/2017/09/Alex-is-een-meisjesnaam-747x1024.jpg
Alex is een meisjesnaam
Ans van Berkum

In dit boek onderzoekt de auteur het werk van kunstenaar Alex Jan Naber. Man met een syndroom van Down, die in zijn travestie zijn verlangen vervult naar liefde en seks. Zij volgt zijn grillig parcours van discipline naar discipline, tot hij hunkerend naar de ogen van anderen uitkomt bij het podium en de performance. In het licht van dit werk blijkt het klassieke concept van Outsider Art flink te moeten worden opgeschud.

Alex Naber (Naarden 1984) woont in Almere. Hij ging tot zijn achttiende naar een bijzondere school in Lelystad. Dan volgt een periode van tien jaar bij De Witte Olifant. Een brede kunstopleiding voor mensen met een beperking, waar hij met tal van kunstvormen in aanraking komt. Al schilderend, tekenend en schrijvend komt hij uit bij de performance, tv-optredens en theater. Alex staat graag op de planken. Voor de camera is hij in zijn element. Zijn beeldtaal is onafhankelijk, ongepolijst en volkomen onbeschroomd. In zijn werk onderzoekt hij zijn identiteit als man, als vrouw, en als veelzijdig kunstenaar.
Alex is een meisjesnaam

Auteur: Ans van Berkum
ISBN: 978-90-79399-90-1
Aantal pagina's: 92 pag's
Type binding: Gebrocheerd, genaaid
NUR: 641
Prijs: €24,90

Verkrijgbaar in iedere boekhandel.
Een interessant boek, heeft iemand het gelezen/besteld? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Afbeeldingslocatie: http://3jm17k957xm280ka42nsilm6.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2017/01/Neil-Gaiman-Norse-Mythology-UK-hardback-release.jpg
Eens wat anders. Ik ben totaal niet van de fantasy, maar deze is wel gaaf.

• EJPostema
Ik weet niet of mensen hier 'The Expanse' lezen. Maar het zevende deel is zojuist uitgebracht

https://www.goodreads.com...8335696-persepolis-rising

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:11
EJPostema schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:48:
Ik weet niet of mensen hier 'The Expanse' lezen. Maar het zevende deel is zojuist uitgebracht

Ik wist niet dat er een boekenreeks over was, maar de TV serie is i.i.g. niet slecht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik heb hem gelezen en gebruik hem voor het werk, maar als je enigzins met algemeen recht, bijv. de BOA opleiding doet of wart meer over rechtzaken wilt weten en hoe wetten tot stand komen, dit is werkelijk een echt leuk boek. Wordt een beetje weggezet als kinderboek, maar het is voor alle leeftijden:

YouTube: Boektrailer 'De zweetvoetenman'

En maar 20 euro, ik snap niet hoe dat uitkan als je ziet hoe mooi het boek is met uitvouw platen en alles. Echt een dikke aanrader, geef het jezelf cadeau onder de kerstboom ofzo, je gaat ervan genieten.

Van meisje Laura tot aan Geert Wilders, zo veel leuke voorbeelden, echt 1 van de leukste boeken over het recht dat ik de afgelopen 10 jaar heb gezien, en het staat zo mooi op tafel en iedereen kan er een stuk in lezen en je kan erover vertellen. MUST HAVE.

De 5 sterren reviews zeggen genoeg: https://www.bol.com/nl/p/...78953400/#product-reviews

Als je nog een ultiem gaaf cadeau zoekt voor iemand die enigzins wat leest, hier heb je het. Ze zullen je later bedanken voor het mooie cadeau, en het is net 20 euro.
EJPostema schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:48:

Was hij maar uitgekomen, nog 7 dagen geduld helaas :9

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 30-11-2017 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Anoniem: 738905 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:12:
[...]

Was hij maar uitgekomen, nog 7 dagen geduld helaas :9
Oh echt? Sorry. Ik kreeg een mailtje van goodreads: 'New December Releases by Authors You've Read'

Enige mail die ik aan heb staan, maar gaat natuurlijk om de boeken die aanstaande maand uitkomen :+
wiemelen schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:43:
[...]

Ik wist niet dat er een boekenreeks over was, maar de TV serie is i.i.g. niet slecht :)
Ik kon niet door het 1e seizoen komen met de TV serie. De boeken heb ik aan één stuk door gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:36
wiemelen schreef op donderdag 30 november 2017 @ 12:43:
[...]

De boeken zijn beter, vind ik. (Duh, boeken :+ )
Ik heb alleen S1 helemaal gezien en ben daarna gaan lezen. Wat vooral leuk is aan S1 vs. boek 1 is dat het gevoel van mysterie groter is, omdat je steeds afwisselend een POV-verhaal hebt van Holden en Miller en dat je dus ontwikkelingen op aarde niet direct meekrijgt. Pas na het eerste boek krijg je daar ook POV-hoofdstukken van en volg je meer dan 2 hoofdpersonen. Als bonus is het verhaal natuurlijk ook veel uitgebreider in de boeken.

Ik denk trouwens dat je de eerste 3 shorts (Drive, The Churn en The Butcher of Anderson Station, waarvan de laatste 2 de leukste zijn) kunt lezen naast het kijken van de serie zonder dat er verhaallijnen niet meer kloppen. Mocht je willen kijken of The Expanse in boekvorm ook wat voor je kan zijn.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Ik vond Cibola Burn een beetje tegenvallen, en Nemisis Games las prima weg maar ook niets bijzonders. Ik moet nog beginnen aan Babylon's Ashes, dan kan ik meteen Persepolis Rising erachter aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De meest recente Terry Goodkind is steengoed, kan niet wachten (net als een vriend met dezelfde smaak als mij qua boeken) op deel 2 in januari, wat fijn dat Goodkind zijn goede schrijfstijl weer gevonden heeft, het was echt een dip even, maar hij is er weer helemaal uitgekomen. En daar ben ik blij mee, wat zijn dat toch leuke fantasy boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGROOVER
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-05 17:37
Heeft iemand Dan Brown Origin Paperback editie engels al gevonden op die van amazon na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

iChaos

It's Lupus.

The Brothers Karamazov, The Idiot (beide van Dostoyevsky) en Flowers For Algernon binnen, nog even zien met welke ik begin :) Heeft iemand beide boeken van Dostoyevsky gelezen met advies over met welk boek je zou moeten beginnen aan zijn werken? Of maakt het weinig uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005

Vrijdag

De Zwarte

Gisteren jarig en mezelf een paar boeken cadeau gedaan. Salamanders en Night Lords zijn mijn favoriete chapters. Totaal tegenovergesteld en juist daarom zo interessant:

Afbeeldingslocatie: https://www.blacklibrary.com/Images/Product/AlternativeBL/xlarge/deathfire-cover.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.blacklibrary.com/Images/Product/DefaultBL/xlarge/BLPROCESSED-Old-Earth-cover.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.blacklibrary.com/Images/Product/DefaultBL/xlarge/Nightlords%20omni%20thumb.jpg

En hoewel een fotoboek en geen leesboek:

Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/015/841/557/183151ebb9d6cff0c952cd7b45dd303c_original.jpg?w=680&fit=max&v=1489370920&auto=format&q=92&s=6be9711fa6161e3f640fa65e22397114

Omdat 192 pagina's meisjes met rode haren O+ O+ O+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19:58
@Vrijdag Dat laatste boek <3

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-04 17:18
Sinds oktober aardig wat toppers gelezen/geluisterd uit diverse genres.

Deon Meyer - Koorts, nog mee bezig maar echt top.
B.A. Paris - Achter gesloten deuren, Wel ok maar geen hoogvlieger.
M. Robotham - Verwachting, geweldig boek, net als al zijn boeken.
Tommy Wieringa - De heilige Rita, Geweldig
Tommy Wieringa - Joe Speedboot, beste wat ik in 2017 gelezen heb.
Willem Elsschot - Kaas, Geweldig.
Dan Brown - Origin - Wel ok, meer van hetzelfde, wel goed geschreven.

Ook nog een gedeelte van van de klassieker Brave New World geluisterd, maar ondanks dat het me wel aansprak was het niet prettig om te luisteren, dus maar een uitgebreide samenvatting gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@kevin33
Heb je een update van nieuwe boeken die je gekocht / gelezen hebt? Ik gebruik altijd jouw lijst om nieuwe boeken te kopen namelijk en ik heb je al een tijdje niet meer gezien hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevin33
  • Laatst online: 30-04 20:56

kevin33

Welkom in Utopia.

Anoniem: 738905 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 12:48:
@kevin33
Heb je een update van nieuwe boeken die je gekocht / gelezen hebt? Ik gebruik altijd jouw lijst om nieuwe boeken te kopen namelijk en ik heb je al een tijdje niet meer gezien hier.
Ik ben nog steeds bezig met de Sigma serie van James Rollins, voor de liefhebbers van Dan Brown absoluut een aanrader. Inmiddels bij boek 5 van 9. Best leuk leesvoer, zit een aardige verhaallijn doorheen.

Al wel vast gekocht, voor de "dit moet ik absoluut nog lezen" lijst.

Marcel Vaarmeijer - Heelmeester
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/9/0/4/4/9200000075854409.jpg

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005

Vrijdag

De Zwarte

Hier te vinden: https://redheadbeauty.org/

Ik kan het je aanraden ;) <3

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05:27

Meg

Mijn moeder heeft redelijk veel boeken van Stepen King, en daar lees ik afentoe ook van. Kan niet echt een keuze maken. :o

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net aangeschaft, moet nog even een uurtje in het vorige deel lezen:

Afbeeldingslocatie: https://www.risingshadow.net/libdb/images/books/53962.jpg

Deel 1 van de Nicci reeks (kan je eigenlijk pas lezen als je de voorgaande 17 boeken van Terry Goodkind hebt gelezen. Deel 1 van de nicci reeks vind ik fantastisch, de oude Goodkind die een tijdje een dip had is weer helemaal terug. Ik hoop wel dat Richard en Kahlen e.d. er weer inkomen en dat ze ook op de een of andere manier kinderen krijgen zodat de reeks nog lang kan doorgaan (net als de kinderen die in de boeken van Raymond E. Feist verdergaan met het verhaal).

Ik heb deel 2 nog niet gelezen dus, maar ik begin denk ik vanavond of anders morgen. Genieten! Toffe bad guys in deel 1, dus ik ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saumaran
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-04 19:07
Ik weet niet of deze al voorbij is gekomen:

Schaarste
hoe gebrek aan tijd en geld ons gedrag bepalen

https://www.bol.com/nl/f/schaarste/9200000017449245/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:03
Me wederom voorgenomen om dit jaar 24 boeken te lezen. Inmiddels heb ik er al drie uit:

The Alchemist - 8/10
Artemis - Nieuwe boek van Andy Weir. Redelijk maar een heel stuk minder dan the Martian. 6/10
The handmaid's tale - Audioboek, voorgelezen door Claire Danes. 7/10

Inmiddels halverwege in 'Miracle in the Andes' over het rugby team dat neerstort in het Andes gebergte. Gruwelijk verhaal met veel miserie maar tegelijkertijd is de drang om te overleven zo indrukwekkend!

Edit / Gisteren 'Miracle in the Andes' uitgelezen. Erg mooi boek! Zeker aan te raden. Nu verder in 'Apollo 8: The Thrilling Story of the First Mission to the Moon'

[ Voor 14% gewijzigd door FreeShooter op 12-01-2018 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft iemand een website gevonden waar ik nu vuur en woede als eboek kan kopen zonder tot morgen te wachten? Op bruna.nl staat hij al, maar ik kan daar niet betalen en krijg als reden dat hij niet meer leverbaar is?

Edit: mmm, volgens mij komt hij morgen pas uit, zag hem bij de wereld draait door. Ik heb de engelse versie op de ereader staan nu, dan kan ik vanavond lezen.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 19-01-2018 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
Laatste tijd veel boeken gelezen. Vond Zuivering van Tom Lanoye toch wel het mooiste en leukste boek om te lezen.

Het leven uit een dag van A. F. Th. van der Heijden vond ik ook lekker weglezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Na een paar maanden wat minder gelezen te hebben, hier deze maand ook weer wat schot in de zaak :)

David Wong - What the Hell Did I Just Read?
Een nieuw deel in de serie van 'John Dies at the End' en 'This Book is Full of Spiders'. Het nihilisme van Lovecraft (Ja, er zijn andere wezens/goden in het universum en nee, ze houden niet van je. Ze haten je ook niet. Ze geven gewoon helemaal niets om je.) met de 'Boy, that escalated quickly' van Gaiman. Maar dan heel, heel, heel veel (for lack of a better word) Amerikaanser. Lomp, regelmatig juveniel (twee van de hoofdpersonen wonen boven een dildowinkel. Nergens voor nodig, maar toch gedaan!), maar wel heel erg leuk :)

H.P. Lovecraft - The Call of Cthulhu and Other Weird Stories
Klassieke horror die ik toch eindelijk eens gelezen moest hebben. Uiteraard wat gedateerd, maar daarom niet minder interessant :) De verhalen hebben de tand des tijds prima doorstaan, en Lovecraft wist als geen ander wanneer je het spannend houdt door iets juist niet te omschrijven.

Markus Heitz - Oneiros: Dodelijke Vloek
Voor een prikkie in het Nederlands op de kop getikt. Ik lees niet vaak Nederlandse vertalingen, en dit boek gaat me niet overtuigen dat ik wat mis. Ik weet niet wat de vertaler bezielde, maar het boek leest alsof zinnen woord voor woord uit het Duits vertaald zijn. Zinsconstructies die in het Nederlands gewoon niet lopen. Wellicht in een poging trouw te zijn aan de oorspronkelijke schrijfstijl, maar als 'Spieluhr' met 'speelklok' vertaald wordt, denk ik dat de vertaler gewoon weinig interesse had. Wellicht een ooit correct, in onbruik geraakt woord in het NL, maar 'speeldoos' of 'muziekdoos' zou toch écht beter gepast hebben...
Het verhaal zelf is wel aardig. Het leest een beetje als een Dan Brown: vlot geschreven, beetje actie, beetje complottheorie, beetje vergezochte symboliek. Niet verkeerd, maar ook geen hoogvlieger.

En als laatste tot dusver:
Ed O'Connor - Primal Cut
Op een Boekenfestijn gekocht voor een paar euro, op basis van de cover :) Helemaal niet verkeerd! Ik ben sowieso wel fan van het desolate, ruwe Britse sfeertje, en dat komt in dit boek prima tot z'n recht. Een leuke slechterik die daadwerkelijk wat karakter heeft maakt alles beter, maar het boek lijdt wel weer onder de ééndimensionaliteit van de hoofdpersoon. Een prima 'detective vs. moordenaar'-verhaal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Markus Heits heeft veel mooiere boeken geschreven, de oneiros serie beviel mij ook niet zo. Heb jaren terug een prijsvraag gewonnen en een dag met Markus doorgebracht, dat was wel fantastisch. Gewoon een prive dag met een van je favoriete auteurs.

Ik ben vooral fan van de dwergen, ook niet heel super vertaald trouwens :P
Maar Markus zelf is erg tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02-2023
Nu bezig met Sapiens: a brief history of human kind.

Ben er mee begonnen omdat ik eigenlijk Homo Deus wilde lezen, over de toekomst van de mens, maar toch eerst deze wilde doorspitten. Erg goed boek, elke alinea zet je weer aan tot denken en komt met een nieuw feit(je). Aanrader! Homo Deus ligt al op de plank.

Daarvoor heb ik voor de 6de keer A Short history of nearly everything van Bryson doorgelezen. Daarvoor weer een rits boeken van Stephen Hawking, en daarvoor De Robots komen eraan! en The Rise of the Robots van Martin Ford, beiden gelezen om wat meer te verdiepen in robotisering.

Zoals je misschien wel snapt heb ik het niet zo op romans/fictie. :') Iemand toevallig een zelfde smaak qua non-fictie en semi-wetenschappelijke boeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
Michielgb schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 22:34:

Ben er mee begonnen omdat ik eigenlijk Homo Deus wilde lezen, over de toekomst van de mens, maar toch eerst deze wilde doorspitten. Erg goed boek, elke alinea zet je weer aan tot denken en komt met een nieuw feit(je). Aanrader! Homo Deus ligt al op de plank.

Daarvoor heb ik voor de 6de keer A Short history of nearly everything van Bryson doorgelezen. Daarvoor weer een rits boeken van Stephen Hawking, en daarvoor De Robots komen eraan! en The Rise of the Robots van Martin Ford, beiden gelezen om wat meer te verdiepen in robotisering.

Zoals je misschien wel snapt heb ik het niet zo op romans/fictie. :') Iemand toevallig een zelfde smaak qua non-fictie en semi-wetenschappelijke boeken?
Ik lees voornamelijk non-fictie maar niet in de semi-wetenschappelijke hoek. Ik heb wel 'A Short History of Nearly Everything' gelezen. Super interessant! Ik ga eens een van je andere boeken lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Michielgb schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 22:34:

Ik ben er van de week ook aan begonnen. Vind het een van de meest interessante boeken die ik ooit gelezen heb. De schrijfstijl is ook heel fijn. En persoonlijk vind ik de vertaling ook erg goed. (In de zin van het omzetten naar onze eigen leefomgeving en voorbeelden.)
Ben wel benieuwd wat je van Homo Deus gaat vinden. Zo op het eerste gezicht spreekt dat me minder aan omdat het nog veel meer speculatie is dan uitspraken doen over het verleden lijkt me. Maar uiteraard kan ik me vergissen.

Ik heb zelf ook meer met Non-fictie vaak. Bij een normale (meestal fantasy) roman heb ik na een hoofdstuk vaak wel weer even genoeg gehad. Bij non-fictie (meestal geschiedenis of maatschappij) lees ik veel makkelijker langere sessies.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/1/1/0/7/9200000087867011.jpg

Gisteren begonnen in de engelse versie, maar dat was pittig door het taalgebruik, de zinnen zijn vrij lang (soms tot wel 8 regels) met veel politiek Engels waarin ik niet sterk ben (ik lees eigenlijk alleen SF en Fantasy in het Engels en daarop is mijn woordenschat grotendeels gebasseerd)

Vandaag dus de Nederlandse versie gekocht zodat ik er wat sneller doorheen kom (ik zit namelijk in een erg goed SF space opera verhaal over een astronaute die 500 jaar later ontdooid wordt en met allerlei nieuwe aliens te maken krijgt).

Ik ben al over de helft met dit boek, bevalt me echt heel goed. Het is wel wat gekleurd geschreven, ik vind het wat raar dat Michael Wolff zo afgeeft en ik geloof niet dat alles klopt (zo zit er een stuk in dat Trump de grondwet niet zou kennen en bij amendment 4 al met zijn ogen gaat rollen terwijl dat volgens mij maar een vrijk kort stuk is om van nummer 1 naar nummer 4 te komen. Ik geloof ook niet dat een man die 10 miljard dollar op zijn rekening verzameld heeft overeenkomt met hoe Wolff hem soms neerzet.

Wolff heeft op vrij discutabele wijze de interviews gehouden, het komt allemaal wat raar over, maar het is wel heerlijke gossip en geeft je wel een goed beeld van hoe iedereen echt compleet zijn eigen agenda heeft in het witte huis.

Ben er heel tevreden over, maar of het klopt? Een deel vast wel, maar er lijkt wel wat wrok te zijn van Wolff tegen Trump die ik niet kan plaatsen.

Ook vind ik het raar dat Wolff maar blijft beweren dat Trump geen president dacht te worden en het ook niet wilde zelfs, komop zeg, dan heb je het toch wel mis. Die man gaat toch niet voor zijn plezier maanden/jarenlang campagne voeren? Er zit een soort theorie achter dat Trump het deed om vervolgens een groot mediabedrijf op te zetten, maar dat slaat werkelijk nergens op, kennelijk alleen om Murdock een hak te zetten. Volgens mij klopt het stuk van Fox news wat erin zit niet door wrok van de voormalige directeur, maar al met al heerlijke gossip, soort telegraaf verslag van het afgelopen jaar met wel veel inside informatie en het geeft je echt een ruimere blik op de nieuwsitems die je gezien hebt de afgelopen tijd.

Vind het ondanks dat ik niet alles geloof het wel een aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Het is geen boek, maar als liefhebber van Tom Clancy leest dit alsof het een spy-novel is:
docs.house.gov/meetings/I...5-IG00-20180118-SD002.pdf

Ook ben ik bezig in "The difference engine" maar die kan wel even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:49
Anoniem: 738905 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 22:25:

Ik ben vooral fan van de dwergen, ook niet heel super vertaald trouwens :P
Maar Markus zelf is erg tof.
Sorry dat ik het zeg, maar het eerste boek daarvan is misschien wel het slechtste wat ik ooit heb gelezen. Vond het knap van mijzelf dat ik tot de helft ben gekomen. Gelukkig had ik het boek ergens gratis bij gekregen.

Ik ben een reread aan het doen van de Kharkanas Trilogy van Steven Erikson, mijn favoriete schrijver. Deel 1: Forge of Darkness al gelezen, maar deel 2: Fall of Light nog niet. Gezien Erikson op zijn FB steeds meer post dat
hij bezig is met de Karsa Orlong Trilogy hoop ik dat deel drie van Kharkanas snel wordt gepubliceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

De dwergen is gewoon heerlijke pulp fantasy, vaak met een mix van zaken uit films uit de jaren 80 zoals een stuk van indiana jones e.d. , ik kan genieten van dat soort boeken. Wel heel iets anders dan Erikson die ik ook waardeer, maar dat is wel een klasse verschil.

Erikson is literatuur en Markus is het doktersromannetje zeg maar.

Zelf ben ik nu deze aan het lezen, is ook wat pulp, maar erg vermakelijk space opera. Astronaute heeft met wat collega's de aarde ontvlucht op een ruimteschip en wordt honderden jaren later gevonden door de mensen die nu samen met een Alien ras leeft:

Afbeeldingslocatie: https://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQQrehoUE4NnE5BO5lE_qcTzdXbxMSL5eVMLFkgrYwC-n58IWR6

Zowel de mensen als dat alien ras zijn onderling ook nog eens heel verschillend, dit omdat groepen naar bepaalde planten zijn gegaan en daar verder zijn gaan leven en zo zitten er enorme afwijkingen tussen dezelfde soorten. De aliens zijn erg vermakelijk, sommige leven op kleine schepen en andere hebben complete planeten en ze liegen allemaal over echt alles, behalve als ze handel drijven.

Nou, de rest verklap ik niet, maar het is een leuke space opera die een beetje hetzelfde principe over de wormholes heeft als in Jack Campbell zijn military sf boeken (poorten die beheerd worden door een bepaald ras en met bepaalde apparatuur kan je erdoorheen warpen).

Ik had deze op de ereader gezet omdat ik momenteel (probeer) de boeken te lezen die zijn genomineerd voor de Philip K. Dick Award. Helaas schiet het nog niet echt op omdat ik dat Trump boek zag op de wereld draait door en dat gelijk gekocht heb en ik ben ook nog eens redelijk verslaafd geraakt dit weekeinde aan House of Cards. Dat zijn niet echt goede invloeden op mijn leessnelheid :D

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 21-01-2018 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-04 19:54
Anoniem: 738905 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 09:27:
verslaafd geraakt dit weekeinde aan House of Cards. Dat zijn niet echt goede invloeden op mijn leessnelheid :D
FreeShooter schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:06:
Me wederom voorgenomen om dit jaar 24 boeken te lezen.
Bovenstaande komt mij bekend voor. Op aanraden van dit topic heb ik al mooie boeken kunnen lezen. Maar ik merk dat ik echt tijd "vrij" moet maken om te lezen. Met name het niveau van het boek nekt mij af en toe.
Vaak lees ik in bed. Als je op halve slaapstand "de Zwerm" probeert te lezen (+700 pagina's) wordt het een langdurig traject

Ik vraag me af waar jullie de tijd vandaan halen/ hoe jullie dit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Laatst online: 01-05 14:28

P_Tingen

omdat het KAN

Zojuist IV van Arjen Lubach uitgelezen. Een thriller in Dan Brown stijl, compleet met wiskundige dochter van een vermoorde hoogleraar middeleeuwse schrift die een raadsel moet oplossen dat haar vader nog voor haar heeft achtergelaten. De ontknoping van dat raadsel wordt geprobeerd te voorkomen door een organisatie die onder leiding staat van iemand die zich 'Vier' noemt en die er alles aan in gelegen om daadwerkelijk te voorkomen dat het geheim wordt blootgelegd.

Afbeeldingslocatie: http://static.tagthelove.com/cms/89_efc9112152b610cc_1024box.jpg

Het boek lijkt meer een draaiboek van een film dan een boek; het tempo ligt hoog en je blijft lezen. Een echte page turner. Het leest mooi wanneer het verhaal zich in Nederland afspeelt, al is het verhaal - en zeker het slot - wel wat over de top. Maar ach, als je Hex van Thomas Olde Heuvelt hebt gelezen, dan valt dit nog mee.

Toch bleef ik na afloop wel een beetje zitten met wat twijfel. Lubach's eerste boek is zeker geslaagd, maar dat ligt meer aan het tempo en de herkenbaarheid van de omgeving van het verhaal. In het verhaal zitten wat teveel zwakke plekken om geloofwaardig te zijn. Nou hoeft dat ook niet van een boek (getuige de vele SF liefhebbers hier) maar persoonlijk vind ik het wel mooi wanneer een verhaal bijna waar zou kunnen zijn. IV zit daar voor mijn gevoel iets te ver vandaan. Ik geloof wel dat als Lubach meer thrillers zou schijven, hij wel een hele goede zou kunnen worden.

Persoonlijke score: Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/foIVejM.png Lees ook de recensie op mustreads.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
Stef012 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:49:
[...]

[...]

Bovenstaande komt mij bekend voor. Op aanraden van dit topic heb ik al mooie boeken kunnen lezen. Maar ik merk dat ik echt tijd "vrij" moet maken om te lezen. Met name het niveau van het boek nekt mij af en toe.
Vaak lees ik in bed. Als je op halve slaapstand "de Zwerm" probeert te lezen (+700 pagina's) wordt het een langdurig traject

Ik vraag me af waar jullie de tijd vandaan halen/ hoe jullie dit doen.
Wat voor mij voornamelijk helpt is regelmatig lezen. Dat helpt mijn snelheid en concentratie enorm.

Verder kan ik het volgende aanraden:
- In de ochtend lezen maakt een enorm verschil. Half uurtje lezen bij ontbijt/in bed.
- Audioboeken! Ik breng voor werk (helaas) zo'n 6 uur per week in de auto door. In die tijd luister ik zeker 5 uur aan audioboeken :) Geeft mij veel meer voldoening dan de radio. Probeer daarin wel echt 'grijpende' boeken te nemen om te voorkomen dat ik mijn aandacht verlies. Als ik dat merk, ga ik gewoon even een minuutje terug en luister ik opnieuw.
- Mediteren (zelfs 5 minuutjes voor het lezen) kan helpen voor concentratie
- Ik lees soms verschillende boeken door elkaar. De zwaardere boeken als ik me fris voel, simpelere en kortere boeken aan het einde van de dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 11:20

Denko

|{ing Øf ßlitz

Afbeeldingslocatie: https://images.gr-assets.com/books/1507307887l/7235533.jpg

Deze van de week begonnen nadat ik klaar was met de Dark Tower series. (die overigens ook geweldig was, al had het wel een tikje minder zelfpromotie van King kunnen hebben)

Zover een goede fantasy. Ik ben wel gek op de manier van schrijven, zat characters, maar wel ieder met hun eigen karakter en verhaal. Het zou de eerste zijn van 10 boeken (waarvan 3 uit zijn volgens mij) Maar zover zeker het lezen waard.

Al denk ik wel dat ik Fire and Fury ergens tussendoor prik.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:48
Wormaap schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 20:10:
Een nieuw deel in de serie van 'John Dies at the End' en 'This Book is Full of Spiders'. Het nihilisme van Lovecraft (Ja, er zijn andere wezens/goden in het universum en nee, ze houden niet van je. Ze haten je ook niet. Ze geven gewoon helemaal niets om je.) met de 'Boy, that escalated quickly' van Gaiman. Maar dan heel, heel, heel veel (for lack of a better word) Amerikaanser. Lomp, regelmatig juveniel (twee van de hoofdpersonen wonen boven een dildowinkel. Nergens voor nodig, maar toch gedaan!), maar wel heel erg leuk :)
Leuk om deze ook eens hier te zien, had ik niet echt verwacht. Hele leuke serie, weer eens wat anders.
Ben deze nu ook aan het lezen :)

Las afgelopen week ook dat Wong een nieuw contract getekend heeft voor 2 boeken. De eerste wordt een vervolg op Futuristic Violence and Fancy Suits. Daarna schrijft hij Dave and John 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 11:20

Denko

|{ing Øf ßlitz

Wormaap schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 20:10:
Na een paar maanden wat minder gelezen te hebben, hier deze maand ook weer wat schot in de zaak :)

Ik wist helemaal niet dat daar een nieuw deel van was. Staat sinds vandaag ook op mijn to-read list.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denko schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:43:
Al denk ik wel dat ik Fire and Fury ergens tussendoor prik.
Erg mooie aanvulling op dit boek:
YouTube: Zo zag de AIVD hoe Russische hackers Amerika aanvielen | de Volkskrant

Echt fantastisch allemaal, house of cards in het kwadraat allemaal zeg. Meesterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Melkunie schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:41:
[...]

Leuk om deze ook eens hier te zien, had ik niet echt verwacht. Hele leuke serie, weer eens wat anders.
Ben deze nu ook aan het lezen :)

Las afgelopen week ook dat Wong een nieuw contract getekend heeft voor 2 boeken. De eerste wordt een vervolg op Futuristic Violence and Fancy Suits. Daarna schrijft hij Dave and John 4.
Zelf heb ik de serie juist door deze topicreeks leren kennen :+ Futuristic... moet ik nog in beginnen, binnenkort maar eens doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:48
Heb 'm eergisteren uitgelezen :)

Nu begonnen aan:
Afbeeldingslocatie: https://d1w7fb2mkkr3kw.cloudfront.net/assets/images/book/lrg/9780/2419/9780241953211.jpg
Pagina: 1 ... 7 ... 21 Laatste