Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wontcachme schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:01:
De Bear Grylls boeken lezen erg lekker weg. Ik heb ze beide al een tijdje geleden gelezen. Het derde deel zou eigenlijk volgende week uitkomen, maar het lijkt er op dat die uitgesteld is tot mei 2018. Alleen bol.com geeft 31 mei 2017 weer.
Als ik zo zijn facebook bekijk hangt hij op dit moment aan een vliegtuig en kennelijk is hij gevallen omdat hij nu als laatste bericht een item heeft hoe je kan drijven in de zee. En hij heeft Julia Roberts mee.

Ach, ik ga morgen weer achter een bureau zitten en het is wel 31 graden, dat is ook een uitdaging :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:36
Bedankt voor de tip van Bear Grylls.

Voor wie ze nog heeft gelezen: hij heeft ook twee non-fictie boeken. Mud, sweat and tears (biografie) en True Grit (verzameling van survival verhalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:07

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Momenteel bezig in

Afbeeldingslocatie: https://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSiE0q-Eh9Ig_eo5YzRI0EKhBS3plDpzd7DNOyoDeH5-Idw4q5A

Maar dan op de Kobo :P

Bevalt me tot nu toe erg goed, moet maar eens wat meer van deze man gaan lezen

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:51

P_Tingen

omdat het KAN

Pepper92 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:21:
[...]
Ik zit midden in Assassins quest. Had eigenlijk alwel wat jaren terug met deze serie moeten beginnen!
Sorry voor de Hobb-fans hier, maar ik ben bij deel 2 van Assassin's Apprentice afgehaakt. Ik luisterde ernaar als audioboek, maar het trage tempe nekte me toch uiteindelijk. Ik probeerde wel door te luisteren, maar toen ik even tussendoor naar de radio luisterde, merkte ik dat ik geen zin meer had om terug te schakelen naar mijn usb-stick.

Nu dus weer op zoek naar een nieuw luisterboek. Ondertussen aan het lezen in Raymond Spanjars verhaal over Hyves, van 3 naar 10.000.000 vrienden
Afbeeldingslocatie: https://van3naar10miljoen.files.wordpress.com/2012/05/covernieuw31.png

Leuk boek om te lezen dat goed de hype en de spanning laat zien van de opbouwfase van Hyves.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 06:36
P_Tingen schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:02:
[...]

Sorry voor de Hobb-fans hier, maar ik ben bij deel 2 van Assassin's Apprentice afgehaakt. Ik luisterde ernaar als audioboek, maar het trage tempe nekte me toch uiteindelijk. Ik probeerde wel door te luisteren, maar toen ik even tussendoor naar de radio luisterde, merkte ik dat ik geen zin meer had om terug te schakelen naar mijn usb-stick.
Het gaat wel traag inderdaad, en heb ook zo mijn ergernissen, maar vind het toch de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:54
Wat zijn leuke boeken in de trend van de Jason Bourne boeken? Tom clancy boeken die een beetje hetzelfde sfeer hebben? Ik ben bijna klaar met alle delen van JB, nu ik op stage ben in het buitenland alle tijd om rustig een boek te lezen op het strand.
En houd ook wel van fantasy, zie Hobb boven staan. Ga die eens proberen ook :)

[ Voor 13% gewijzigd door Musta op 30-05-2017 01:36 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:16

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@ Musta: kijk eens naar Red Cell hierboven op de pagina. Anders zit hier misschien nog iets tussen voor je:
Andy McNab "Nick Stone" serie (UK, MI5/SAS)
Stephen Leather "Dan 'Spider' Shepherd" serie (UK, SOCA/Mi5)
Lee Child "Jack Reacher" serie (US, Military Police)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:45
FreeShooter schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:46:
Zojuist 'No Way Down: Life and Death on K2' by Graham Bowley uitgelezen.
Geinspireerd door zowel het album 'K2: Tales of Triumph and Tragedy' van keyboardvirtuoos Don Airey en een presentatie van Ronald Naar, heb ik jaren geleden een aantal boeken gekocht van bergbeklimmers over hun ervaringen. O.a. van Naar, Bart Vos maar ook van Joe Simpson. Die laatste beschrijft een bergbeklimming die gigantisch fout gaat als hij bij het afdalen naar beneden valt en zijn onderbeen een stuk omhoog komt. Indrukwekkend om te lezen.

Dat boek van Bowley lijkt me interessant, heb ik gelijk toegevoegd aan mijn wensenlijstje.

@Musta Het eerste boek (chronologisch) in de Jack Ryan-serie van Tom Clancy is volgens mij wel een aanrader als je van Jason Bourne heet. Titel 'Without Remorse', vertaald als 'De Meedogenlozen'

[ Voor 11% gewijzigd door Pat911 op 30-05-2017 08:11 . Reden: toevoeging leessuggestie Musta ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Aangezien ik binnenkort op vakantie ga en twee keer flink wat uurtjes moet vliegen (en op 't strand een boekje lezen is ook niet mis) ben ik ook maar weer eens op zoek gegaan naar wat leuke boeken. Vorig jaar Oh, Oh, Amerika van Charles Groenhuijsen gelezen en op aanraden van een vriend Reizen zonder John gekocht van Geert Mak. En verder ook nog Dit kan toch niet waar zijn van Joris Luyendijk. Wellicht dat ik er nog een simpel boekje bijneem over vd Gijp/Boskamp.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zelf ben ik nogal een liefhebber van Haruki Murakami, en heb nu op 1 na al z'n boeken gelezen die in Nederland zijn verschenen. Graag zou ik meer boeken willen lezen die enigszins zijn stijl hebben. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
RekZ schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 01:18:
Zelf ben ik nogal een liefhebber van Haruki Murakami, en heb nu op 1 na al z'n boeken gelezen die in Nederland zijn verschenen. Graag zou ik meer boeken willen lezen die enigszins zijn stijl hebben. Iemand tips?
Ik heb geen boeken van hem gelezen, maar ik weet wel dat hij in het genre magical realism/surrealism/science fiction schrijft. In datzelfde hoekje zitten o.a. Neil Gaiman (al neigt hij meer naar Fantasy), Neal Stephenson (wat meer science fiction) of China Mieville (new weird fiction, en een vrij lastige prose). Specifieke titels zijn One Hundred Years of Solitude van Gabriel García Márquez en The Night Circus van Erin Morgenstern.

Wil je van Neil Gaiman wat korts proberen om te kijken of het was voor je is, kun je z'n short story collectie Trigger Warning proberen, of zijn boek The Ocean At the End of the Lane, die is ook niet zo lang. China Mieville heeft ook verscheidende short story collection, waaronder Three Moments of an Explosion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
hyptonize schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 17:13:
[...]

Ik heb geen boeken van hem gelezen, maar ik weet wel dat hij in het genre magical realism/surrealism/science fiction schrijft. In datzelfde hoekje zitten o.a. Neil Gaiman (al neigt hij meer naar Fantasy), Neal Stephenson (wat meer science fiction) of China Mieville (new weird fiction, en een vrij lastige prose). Specifieke titels zijn One Hundred Years of Solitude van Gabriel García Márquez en The Night Circus van Erin Morgenstern.

Wil je van Neil Gaiman wat korts proberen om te kijken of het was voor je is, kun je z'n short story collectie Trigger Warning proberen, of zijn boek The Ocean At the End of the Lane, die is ook niet zo lang. China Mieville heeft ook verscheidende short story collection, waaronder Three Moments of an Explosion.
Thanks, ik zal binnenkort eens kijken voor een van die boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:32
RekZ schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 17:50:
[...]

Thanks, ik zal binnenkort eens kijken voor een van die boeken.
Van Murakami ken ik alleen 1Q84, en die heb ik voorlopig nog niet uit. Maar als de rest van z'n stijl vergelijkbaar is, dan zou ik Gaiman zeker aanraden. Hij heeft een wat vergelijkbare manier van 'de wereld is normaal en wordt steeds vreemder naar mate het boek vordert' story-telling.
Wat wel een verschil is (wederom gebaseerd op een pagina of 300 1Q84), is dat Gaiman doorgaans wat sneller op gang komt. Dus als het langzame tempo van vertellen je juist bevalt, is iets als The Ocean at the End of the Lane misschien juist geen goede plek om te beginnen (al vind ik het een fantastisch boek :) ), want die vliegt op behoorlijk tempo door. American Gods is een stuk langer en een stuk langzamer. Het is de enige Gaiman waar ik twee keer in begonnen ben voordat ik'm uit las. Al z'n andere romans heb ik zo goed als in één ruk uitgelezen. American Gods heeft me toen ik er voor de tweede keer in begon overigens ook genoeg rare blikken van de familie van m'n vriendin opgeleverd. Niet vreemd, want ik heb een halve vakantie op Fuerteventura elk excuus aangegrepen om te lezen :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 12:34
Ik vind 'American Gods' toch aangenamer om lezen dan de twee Muakami's die ik tot nog toe heb verorberd, al is 'Kafka on the beach' een fantastisch boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net American God's voor 5 euro (e-book) in het Nederlands gekocht op bol.com, hij is kennelijk nu in de aanbieding. Doe er je voordeel mee, normaal is hij een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Wormaap schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 18:33:
[...]

Van Murakami ken ik alleen 1Q84, en die heb ik voorlopig nog niet uit. Maar als de rest van z'n stijl vergelijkbaar is, dan zou ik Gaiman zeker aanraden. Hij heeft een wat vergelijkbare manier van 'de wereld is normaal en wordt steeds vreemder naar mate het boek vordert' story-telling.
Wat wel een verschil is (wederom gebaseerd op een pagina of 300 1Q84), is dat Gaiman doorgaans wat sneller op gang komt. Dus als het langzame tempo van vertellen je juist bevalt, is iets als The Ocean at the End of the Lane misschien juist geen goede plek om te beginnen (al vind ik het een fantastisch boek :) ), want die vliegt op behoorlijk tempo door. American Gods is een stuk langer en een stuk langzamer. Het is de enige Gaiman waar ik twee keer in begonnen ben voordat ik'm uit las. Al z'n andere romans heb ik zo goed als in één ruk uitgelezen. American Gods heeft me toen ik er voor de tweede keer in begon overigens ook genoeg rare blikken van de familie van m'n vriendin opgeleverd. Niet vreemd, want ik heb een halve vakantie op Fuerteventura elk excuus aangegrepen om te lezen :+
Bedankt voor je tips, ook die zal ik eens gaan zoeken :)

Maar niet alle boeken van Murakami gaan puur over een rare wereld waar vreemde dingen gebeuren zoals in 1Q84. Veel van zijn boeken gaan ook over (verloren) vriendschap en relaties, waarna meestal een zoektocht naar iets of iemand volgt. Ook vind het ik het in Murakami's boeken altijd mooi hoe Tokyo of een andere stad tot in de puntjes wordt beschreven. Ik vind het heerlijk om te lezen dat de protagonist bijvoorbeeld via Ometosando naar Shibuya Station loopt om daar de Yamanote lijn te pakken terwijl hij luistert naar de muziek van Janáček

Mijn favoriete Murakami boeken zijn trouwens Norwegian wood en Dance Dance Dance en kan ik iedereen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:59

wontcachme

You catch me? No you wont

Dankzij een eerdere tip in dit topic ben ik een week geleden begonnen met "The Origin Mystery" reeks:

Afbeeldingslocatie: https://i.harperapps.com/covers/9781784970093/y450.png

En nu 7 dagen later heb ik ook deel 2 en deel 3 uit :X

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51HWc0gD9wL._SY346_.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.harperapps.com/covers/9781784970130/y450.png

Boek 1 was duidelijk het eerste boek van de schrijver. Nog niet alles las heel erg lekker. Met boek 2 en 3 werd dat wel beter. Maar ik vond het erg leuke en spannende boeken. En zeker het laatste boek zat wel wat in over wat er op dit moment op de wereld speelt (klasse verdeling, have's en have not's). Maar er zaten veel thema's in waar je idd heerlijke boeken over kan schrijven (Atlantis, Nazi's, Aliens, Complotten, Geheime diensten) en hopelijk kan ik nog meer van dit soort boeken vinden. Ik hou van deze genre's :P

Overigens, mocht iemand beginnen bij boek 1 en denken dat 900+ pagina's veel is voor deel 1 van 3, dan is het goede nieuws dat boek 2 nog maar 350 pagina;s heeft en boek 3 nog maar 250 pagina's.

[ Voor 9% gewijzigd door wontcachme op 06-06-2017 15:42 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

Kreeg vandaag een mailtje van Amazon.co.uk dat er weer iets onderweg was... had deze al tijden geleden besteld en hij is nu uit, "Dark Mind", het nieuwste deel in de Star Carrier reeks van Ian Douglas. Heerlijk spul! :)

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51LC1pFSLFL._SX305_BO1,204,203,200_.jpg

Alleen een probleem: m'n boekenkast begint op m'n Steam backlog te lijken :X :P

[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 06-06-2017 19:14 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, die steam backlog, daar heb ik maar 300 games instaan, mijn netflix account is nog erger :P

Ik heb nu een abonnement op kobo plus genomen via kobo (eerst via bol.com, maar op kobo.com heb je veel betere zoekmethodes en categorieen, dus via de creditcard daar nu een abonnement), heb ik weer tientallen boeken erbij die ik wil lezen...

Star Carrier heb ik trouwens ook in mijn backlog staan, maar ben nu weer even in mijn piratenperiode en lees nu een leuk boek over de Batavus (schip van de V.O.C.). Ik wissel altijd af, fantasy, (military) sf, piraten, time travel en tot slot shape shifters. Soms bedenk ik ook dat ik wel eens een thriller wil lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:57
Na deel 1 en 2 van The Expanse gelezen te hebben (in 9 maanden tijd), afgelopen weekend begonnen met Silo van Hugh Howey en ben al op 1/4e. Het is vooralsnog een leuk boek met diverse twists en een schrijfstijl die (mij) uitnodigt om verder te lezen. Ik heb destijds ook direct de andere twee boeken in deze reeks gekocht (Schakel en Stof) en begreep dat de tweede nog beter is dan de eerste.

Voor wie van mysterie houdt in een post-apocalytische wereld, is dit een aanrader. Althans dat lijkt het genre te zijn, maar het verbaasd me niets als dat nog een wending krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Laatst online: 14-09 20:52

kevin33

Welkom in Utopia.

Bol heeft ebooks in de aanbieding voor € 5,- jammer genoeg was Brandende Engel van Bear Grylls niet in de aanbieding, de paperback is goedkoper dan het ebook.

Toch een leuk stapeltje gekocht.

Atlantis 3 | AG Riddle, delen 1 en 2 waren tof, deel 3 begint goed!.
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/4/0/3/9/9200000071399304.jpg

Supernotes | Agent Kasper een collega was hier lyrisch over,
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/3/9/8/0/9200000040910893.jpg

American Gods | Neil Gaiman Stond al een tijd op de lijst, ben heel benieuwd!
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/2/9/6/0/9200000038390692.jpg

En voor tussendoor:
De uitvinders | Walter Isaacson
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/4/0/1/1/9200000029241104.jpg

Wat als? |Randall Munroe
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/2/7/0/1/9200000029241072.jpg

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kevin33 Wil je dit aub niet meer doen? Ik heb net hetzelfde lijstje gekocht en ben nu 30 euro armer (american gods toevallig paar dagen terug voor 4,99 gekocht)...

Uitstekende smaak heb je, maar aub even een tijdje niet meer posten, ik moet het ook allemaal nog lezen :P

Krijg je ervan als je bier zit te drinken en dan de kobo naast je hebt liggen en dan zo'n lijstje top boeken ziet. Gelukkig is dit topic niet heel actief, als ik elke avond 30 euro aan boeken uitgeef...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Edit wil niet , geen idee waarom, daarom nieuwe post.

Ik wil nog wat nieuwe aanschaffen delen, nog niet helemaal gelezen allemaal:

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/2/3/2/9/9200000054899232.jpg
Dit boek lees ik nu, aan een oom cadeau gegeven en ik hoor graag verhalen over de natuur, helaas is onze milieu collega naar een ander pand en mis ik die verhalen en een goede vriend die altijd dit soort verhalen had woont nu in Zuid Duitsland, dus ik doe het nu met deze verhalen van een boswachter, meesterlijk. Echt meesterlijk. Ik heb zowel het papieren boek als de digitale omdat ik hem gewoon op de eettafel wil hebben. Heb je iets met de natuur en bossen, dan is dit een aanrader.

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/4/8/9/8/9200000075718984.jpg
Interview gezien met deze man en dat raakte me, ik heb het nog niet gelezen. Deze Molenbeker verloor zijn vrouw bij aanslagen in Brussel.

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/3/1/7/5/9200000065025713.jpg
Must read voor iedereen, niet alleen hier, maar echt iedereen. Ik heb hem al een half jaar geleend van de bieb waar mijn vrouw werkt, maar ik wilde hem zelf hebben.

Ik ga er niet teveel over zeggen, maar deel graag deze site met jullie:
https://decorrespondent.n...erbergen/6428004-ab2d5fc2 (link geplaatst met toestemming van de correspondent waar ik een abonnement op heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Bill Bryson - At Home
https://www.bol.com/nl/p/at-home/1001004010939935/

Long story short, een stukje geschiedenis van alledaagse dingen, uitgelegd aan de hand van een tour door het huis dat hij heeft gekocht. Zelden saai, vaak hilarisch zoals over de eerste grasmaaiers die totaal onhandelbaar waren, op stoom werkten en levensgevaarlijk waren voor de gebruiker er van.

Als ik daar doorheen ben eens kijken welke de volgende op de stapel is.

Daarnaast wil ik me eens vast zetten in "Network Warrior" en andere netwerk-gerelateerde O'Reilly boeken. Maar da's studie. Niet bepaald materiaal dat ik lekker voor het slapengaan ga lezen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de vrij nederland thrillergids is ook al weer een paar dagen uit, ik bestel deze online in mei altijd, ze sturen hem dan gratis op. Zal ook wel in de boekwinkel liggen. Altijd een leuke bron van nieuw materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor vaderdag krijg ik dit boek:

Afbeeldingslocatie: http://www.lsamsterdam.nl/wp-content/uploads/boekdb/9789024574032-de-wonderjaren-van-billy-marvin-l-LQ-f.png

Kreeg toevallig een mail van LS Amsterdam over dit boek en toen las ik dit en dacht ik: daar heb ik zin in:

Als je ooit verliefd bent geweest, of een spelcomputer hebt gehad, of Rad van Fortuin hebt gekeken, en je gevoel voor humor hebt, dan is De wonderjaren van Billy Marvin het boek voor jou.

Het is 1987. De veertienjarige vrienden Billy, Alf en Clark hebben maar één doel: een exemplaar bemachtigen van de nieuwe Playboy, met blootfoto's van Wheel of Fortune-gastvrouw Vanna White. Ze zijn te jong om er een te kopen, dus probeert Billy via de winkeliersdochter toegang te krijgen - met verstrekkende gevolgen...

Met z'n vaart en humor is De wonderjaren van Billy Marvin een onvergetelijk, prachtig geplot verhaal over een tijdschriftenroof, volwassen worden, computers en liefde.

'The Impossible Fortress leest als een ouderwetse Spielberg-film - een heerlijk, grappig en ontroerend eerbetoon aan alle nerds en buitenbeentjes, gesitueerd in een magische tijd toen cassettebandjes goud waren, telefoons een snoer hadden en Playboy voor de grootste opwinding zorgde. Dit is je volgende favoriete boek.' Seth Grahame-Smith, schrijver van Pride and Prejudice en Zombies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 10:46
Ik heb net
Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-1CM6-ufHLjM/VmrconEY4nI/AAAAAAAAAzI/WCLTSBO8ECY/s1600/children%2Bof%2Btime.jpg
uit, nou ja afgeluisterd.
Erg goed, origineel, SF boek geschreven van uit twee perspectieven. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 22:02:
voor vaderdag krijg ik dit boek:

[afbeelding]

Kreeg toevallig een mail van LS Amsterdam over dit boek en toen las ik dit en dacht ik: daar heb ik zin in:

Als je ooit verliefd bent geweest, of een spelcomputer hebt gehad, of Rad van Fortuin hebt gekeken, en je gevoel voor humor hebt, dan is De wonderjaren van Billy Marvin het boek voor jou.

Het is 1987. De veertienjarige vrienden Billy, Alf en Clark hebben maar één doel: een exemplaar bemachtigen van de nieuwe Playboy, met blootfoto's van Wheel of Fortune-gastvrouw Vanna White. Ze zijn te jong om er een te kopen, dus probeert Billy via de winkeliersdochter toegang te krijgen - met verstrekkende gevolgen...

Met z'n vaart en humor is De wonderjaren van Billy Marvin een onvergetelijk, prachtig geplot verhaal over een tijdschriftenroof, volwassen worden, computers en liefde.

'The Impossible Fortress leest als een ouderwetse Spielberg-film - een heerlijk, grappig en ontroerend eerbetoon aan alle nerds en buitenbeentjes, gesitueerd in een magische tijd toen cassettebandjes goud waren, telefoons een snoer hadden en Playboy voor de grootste opwinding zorgde. Dit is je volgende favoriete boek.' Seth Grahame-Smith, schrijver van Pride and Prejudice en Zombies
Dat klinkt goed, hij gaat gelijk op mijn (veels te lange) wishlist.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevin33 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 19:59:
[...]

Dat klinkt goed, hij gaat gelijk op mijn (veels te lange) wishlist.
Hij past denk ik steengoed bij het boek wat in jouw usericon zit. Al denk ik niet dat dat meesterwerk waar ik zeer van genoten heb overtroffen kan worden. Maar al komt het wat in de buurt, ik ben tevreden. Alleen is het nog geen vaderdag, en ik moet eerst nog 3 andere boeken lezen omdat mijn kobo abonnement over 2,5 week afloopt en ik die 3 nog echt moet lezen, dus ik kan niet gelijk een recensie geven.

Mijn lijst is ook te lang, ik heb echt teveel boeken gekocht de laatste tijd en ik had al een bergje. Ik moet uitkijken dat ik straks niet voor de komende jaren al leesvoer heb liggen, dan is iets nieuws kopen ook niet meer fijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2017 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Verwijderd schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 20:03:
[...]

Hij past denk ik steengoed bij het boek wat in jouw usericon zit. Al denk ik niet dat dat meesterwerk waar ik zeer van genoten heb overtroffen kan worden. Maar al komt het wat in de buurt, ik ben tevreden. Alleen is het nog geen vaderdag, en ik moet eerst nog 3 andere boeken lezen omdat mijn kobo abonnement over 2,5 week afloopt en ik die 3 nog echt moet lezen, dus ik kan niet gelijk een recensie geven.

Mijn lijst is ook te lang, ik heb echt teveel boeken gekocht de laatste tijd en ik had al een bergje. Ik moet uitkijken dat ik straks niet voor de komende jaren al leesvoer heb liggen, dan is iets nieuws kopen ook niet meer fijn.
Hoe bevalt het Kobo abo eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevin33 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 20:11:
Hoe bevalt het Kobo abo eigenlijk?
Ik lees er nog drie boeken op en dat zet ik hem weer even stop omdat ik net naar aanleiding van posts zes boeken heb gekocht en morgen met vaderdag dus nummer zeven, die wil ik eigenlijkeerst lezen.

Ik ben nu met de kookboeken bezig op kobo plus, dat is fantastisch. *knip* restricties omzeilen is hier niet gewenst.

Het werkt allemaal wel heerlijk nu, maar ik twijfel nu voor de langere duur, ik denk dat ik persoonlijk beter boeken kan kopen ipv deze dienst.

Mijn vrouw gebruikt het ook niet, zij wil vooral thrillers lezen en heeft veel aangekocht uit de thrillergids van vrij nederland, dus die kan ook maanden vooruit.

Al met al is het wel leuk, zeker omdat de eerste maand gratis is. Maar je moet veel lezen wil he het eruit halen. En voor fantasy en sf of heel nieuwe boeken is er amper aanbod.

[ Voor 35% gewijzigd door naitsoezn op 18-06-2017 07:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe SF / Fantasy / Horror boeken - mei 2017
(tussen haakjes staat het genre)

Science Fiction
  • Convergence by C.J. Cherryh. Release Date: May 2, 2017. Published by DAW. (SF).
  • Pawn by Timothy Zahn. Release Date: May 2, 2017. Published by Tor. (SF).
  • The Dead Stars by Adam Christopher. Release Date: May 2017. Published by Tor. (SF).
  • Darkship Revenge by Sarah A. Hoyt. Release Date: May 2, 2017. Published by Baen. (SF).
  • Challenges of the Deep by Ryk E. Spoor. Release Date: May 2, 2017. Published by Baen. (SF).
  • The Gathering Edge by Sharon Lee. Release Date: May 2, 2017. Published by Baen. (SF).
  • Free Space by Sean Danker. Release Date: May 2, 2017. Published by Ace. (SF).
  • reV: The Third Machine Dynasty by Madeline Ashby. Release Date: May 2, 2017. Published by Angry Robot. (SF).
  • Malleable Realities by Peter Tieryas. Release Date: May 2, 2017. Published by Angry Robot. (SF / Time Travel).
  • The Guns Above by Robyn Bennis. Release Date: May 2, 2017. Published by Tor. (SF).
  • The Caledonian Gambit by Dan Moren. Release Date: May 2, 2017. Published by Night Shade Books. (SF).
  • Netherspace by Andrew Lane. Release Date: May 2, 2017. Published by Titan Books. (SF).
  • Alexander Outland: Space Pirate by Gini Koch. Release Date: May 2, 2017. Published by Night Shade Books. (SF / Reprint).
  • The Last Iota by Robert Kroese. Release Date: May 9, 2017. Published by Thomas Dunne. (SF).
  • Exodus by Alex Lamb. UK Release Date: May 18, 2017. Published by Gollancz. (SF).
  • Injection Burn by Jason M. Hough. Release Date: May 30, 2017. Published by Del Rey. (SF).
  • The Dispatcher by John Scalzi. Release Date: May 31, 2017. Published by Subterranean Press. (MISC / SF / Novella).
  • Vanguard by Jack Campbell. Release Date: May 16, 2017. Published by Ace. (SF).
  • Radiate by C.A. Higgins. Release Date: May 23, 2017. Published by Del Rey. (SF).
Fantasy
  • City of Miracles by Robert Jackson Bennett. Release Date: May 2, 2017. Published by Broadway Books. (FAN).
  • Queen of Storm & Shadows by Jenna Rhodes. Release Date: May 2, 2017. Published by DAW. (FAN).
  • The Broken Heavens by Kameron Hurley. Release Date: May 2, 2017. Published by Angry Robot. (FAN).
  • Tremontaine by Ellen Kushner & Various Authors. Release Date: May 2, 2017. Published by Saga Press. (FAN / Omnibus).
  • Assassin’s Fate by Robin Hobb. Release Date: May 4, 2017. Published by Del Rey. (FAN). (eBook)
  • Rotherweird by Andrew Caldecott. UK Release Date: May 4, 2017. Published by Jo Fletcher Books. (MISC / FAN).
  • Blade & Bone by Jon Sprunk. Release Date: May 9, 2017. Published by Pyr. (FAN).
  • You Die When You Die by Angus Watson. Release Date: May 9, 2017. Published by Orbit. (FAN).
  • Lady of the Lake by Andrzej Sapkowski. Release Date: May 16, 2017. Published by Orbit. (FAN).
  • The Fatal Gate by Ian Irvine. Release Date: May 16, 2017. Published by Orbit. (FAN).
  • Godblind by Anna Stephens. Release Date: May 16, 2017. Published by Talos. (FAN).
  • The Dragon House by Elspeth Cooper. UK Release Date: May 18, 2017. Published by Gollancz. (FAN).
  • The Never King by Jon Abbott. UK Release Date: May 18, 2017. Published by Pan Macmillan. (FAN).
  • Lightning In The Blood by Marie Brennan. Release Date: May 30, 2017. Published by Tor.com. (FAN / Novella)
Urban Fiction
  • Damnation by Peter McLean. Release Date: May 2, 2017. Published by Angry Robot. (UF).
  • Cold Reign by Faith Hunter. Release Date: May 2, 2017. Published by Ace. (UF).
  • Red Wolf by Jennifer Ashley. Release Date: May 2, 2017. Published by Berkley. (UF).
  • Deadmen Walking by Sherrilyn Kenyon. Release Date: May 9, 2017. Published by Tor. (UF).
  • Food of the Gods by Cassandra Khaw. Release Date: May 9, 2017. Published by Abaddon. (UF).
  • White Hot by Ilona Andrews. Release Date: May 30, 2017. Published by Avon. (UF).
  • Spectacle by Rachel Vincent. Release Date: May 30, 2017. Published by MIRA. (UF).
Miscellaneous
  • The Boy On The Bridge by M.R. Carey. Release Date: May 2, 2017. Published by Orbit. (MISC / Post-Apocalyptic / HF).
  • The Song of the Dead by Carrie Patel. Release Date: May 2, 2017. Published by Angry Robot. (MISC / FAN / Dystopian).
  • Lies, Damned Lies & History by Jodi Taylor. Release Date: May 2, 2017. Published by Night Shade Books. (MISC / Time Travel).
  • Forever On by Rob Reid. Release Date: May 2, 2017. Published by Del Rey. (MISC / Satire).
  • The Boy On The Bridge by M.R. Carey. UK Release Date: May 4, 2017. Published by Orbit. (MISC / Post-Apocalyptic / HF).
  • D’Arc by Robert Repino. Release Date: May 9, 2017. Published by Soho Press. (MISC / Post-Apocalyptic).
  • Skitter by Ezekiel Boone. Release Date: May 9, 2017. Published by Atria/Emily Bestler Books. (HF).
  • Nebula Awards Showcase 2017 edited by Julie E. Czerneda. Release Date: May 16, 2017. Published by Pyr. (ANTHO).
  • Dark Cities edited by Christopher Golden. Release Date: May 16, 2017. Published by Titan Books. (ANTHO / HF).
  • Behind The Mask: A Superhero Anthology edited by Tricia Reeks & Kyle Richardson. Release Date: May 16, 2017. Published by Meerkat Press. (ANTHO).
  • Wicked Wonders by Ellen Klages. Release Date: May 16, 2017. Published by Tachyon Publications. (Collection).
  • Eagle & Empire by Alan Smale. Release Date: May 16, 2017. Published by Del Rey. (AH).
  • Full Wolf Moon by Lincoln Child. Release Date: May 16, 2017. Published by Doubleday. (MISC).
  • The God Peak by Patrick Hemstreet. Release Date: May 16, 2017. Published by Harper Voyager. (MISC).
  • The End of Magic by Amber Benson. Release Date: May 16, 2017. Published by Ace. (UF).
  • Rhyming Rings by David Gemmell. UK Release Date: May 18, 2017. Published by Gollancz. (MISC / Crime).
  • Dracula’s Brethren edited by Richard Dalby & Brian J. Frost[/B][/COLOR]. Release Date: May 23, 2017. Published by Harper. (ANTHO).
  • Dragon Teeth by Michael Crichton. Release Date: May 23, 2017. Published by Harper. (MISC).
  • Untitled by Jason Arnopp. Release Date: May 23, 2017. Published by Orbit. (MISC / HF).
  • Raising Fire by James Bennett. Release Date: May 23, 2017. Published by Orbit. (UF).
  • Extraordinary Adventures by Daniel Wallace. Release Date: May 30, 2017. Published by St. Martin’s Press. (MISC).
  • Mormama by Kit Reed. Release Date: May 30, 2017. Published by Tor. (MISC / HF / Gothic).
  • Only The Dead Know Brooklyn by Chris Vola. Release Date: May 30, 2017. Published by Thomas Dunne Books. (MISC / HF).
  • Slenderman by Will Hill. Release Date: May 30, 2017. Published by Harper Voyager. (MISC / HF).

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2017 14:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe SF / Fantasy / Horror boeken - juni 2017
(tussen haakjes staat het genre)

Science Fiction
  • Red Vengeance by Brendan DuBois. Release Date: June 6, 2017. Published by Baen. (SF).
  • The Rebellion’s Last Traitor by Nik Korpon. Release Date: June 6, 2017. Published by Angry Robot. (SF / Dystopian).
  • Slaves of the Switchboard of Doom written & illustrated by Bradley W. Schenck. Release Date: June 13, 2017. Published by Tor. (SF / Pulp).
  • Cormorant Run by Lilith Saintcrow. Release Date: June 13, 2017. Published by Orbit. (SF / Post-Apocalyptic).
  • Raven Stratagem by Yoon Ha Lee. Release Date: June 13, 2017. Published by Solaris. (SF).
  • Virology by Ren Warom. Release Date: June 13, 2017. Published by Titan Books. (SF).
  • The Prey of Gods by Nicky Drayden. Release Date: June 13, 2017. Published by Harper Voyager. (MISC / SF).
  • Xeelee: Vengeance by Stephen Baxter. UK Release Date: June 15, 2017. Published by Gollancz. (SF).
  • Transformation by James Gunn. Release Date: June 20, 2017. Published by Tor. (SF).
  • Kangaroo Too by Curtis C. Chen. Release Date: June 20, 2017. Published by Thomas Dunne Books. (SF).
  • Shattered Minds by Laura Lam. Release Date: June 20, 2017. Published by Tor. (MISC / SF).
  • Empire of Time by Daniel Godfrey. Release Date: June 20, 2017. Published by Titan Books. (MISC / SF / Time Travel).
  • The Rise and Fall of D.O.D.O. by Neal Stephenson & Nicole Galland. Release Date: June 13, 2017. Published by Harper Voyager. (MISC / SF / Time Travel).
  • Escape Velocity by Jason M. Hough. Release Date: June 27, 2017. Published by Del Rey. (SF).
  • Communication Failure by Joe Zieja. Release Date: June 27, 2017. Published by Saga Press. (SF).
  • The Strategist by Gerrard Cowan. UK Release Date: June 29, 2017. Published by Harper Voyager. (SF).
Fantasy
  • Blackthorne by Stina Leicht. Release Date: June 6, 2017. Published by Saga Press. (FAN).
  • The Dragon Lords: False Idols by Jon Hollins. Release Date: June 6, 2017. Published by Orbit. (FAN / Humor).
  • Sovereign Silk by Elizabeth Gilligan. Release Date: June 6, 2017. Published by DAW. (FAN).
  • Crown of Stars by Sophie Jaff. Release Date: June 6, 2017. Published by Harper. (MISC / FAN).
  • The Black Elfstone by Terry Brooks. Release Date: June 13, 2017. Published by Del Rey. (FAN).
  • Soleri by Michael Johnston. Release Date: June 13, 2017. Published by Tor. (FAN).
  • The Fallen Kingdom by Elizabeth May. Release Date: June 13, 2017. Published by Chronicle Books. (FAN).
  • An Echo of Things To Come by James Islington. Release Date: June 13, 2017. Published by Orbit. (FAN).
  • Down Among The Sticks & Bones by Seanan McGuire. Release Date: June 13, 2017. Published by Tor.com. (FAN / MISC / Novella).
  • The Witch Who Came In From The Cold by Lindsay Smith & Various Authors. Release Date: June 13, 2017. Published by Saga Press. (FAN / MISC / AH / Collected Serial).
  • Successor's Promise by Trudi Canavan. UK Release Date: June 15, 2017. Published by Orbit. (FAN).
  • The Management Style of the Supreme Beings by Tom Holt. Release Date: June 20, 2017. Published by Orbit. (FAN / Humor).
  • Successor’s Promise by Trudi Canavan. Release Date: June 20, 2017. Published by Orbit. (FAN).
  • Age of Swords by Michael J. Sullivan. Release Date: June 20, 2017. Published by Del Rey. (FAN).
  • A Gathering of Ravens by Scott Oden. Release Date: June 20, 2017. Published by Thomas Dunne Books. (FAN).
  • Dark Immolation by Christopher Husberg. Release Date: June 20, 2017. Published by Titan Books. (FAN).
  • The Strange Case of the Alchemist’s Daughter by Theodora Goss. Release Date: June 20, 2017. Published by Saga Press. (MISC / FAN).
  • The Legion of Flame by Anthony Ryan. Release Date: June 27, 2017. Published by Ace. (FAN).
  • The Queen of Swords by R.S. Belcher. Release Date: June 27, 2017. Published by Tor. (FAN / Western).
  • The Bones of the Earth by Rachel Dunne. Release Date: June 27, 2017. Published by Orbit. (FAN).
  • Soul of the World by David Mealing. Release Date: June 27, 2017. Published by Orbit. (FAN).
  • The Waking Land by Callie Bates. Release Date: June 27, 2017. Published by Del Rey. (FAN).
  • The Witchwood Crown by Tad Williams. Release Date: Jun 29, 2017. Published by DAW. (FAN).
Urban Fiction
  • The Kill Society by Richard Kadrey. Release Date: June 6, 2017. Published by Harper Voyager. (UF).
  • White Trash Zombie Unchained by Diana Rowland. Release Date: June 6, 2017. Published by DAW. (UF).
  • The Spawn of Lilith by Dana Fredsti. Release Date: June 27, 2017. Published by Titan Books. (UF).
Miscellaneous
  • Year's Best Military & Adventure SF 2016 edited by David Afsharirad. Release Date: June 6, 2017. Published by Baen. (ANTHO).
  • The Day After Gettysburg by Robert Conroy & J.R. Dunn. Release Date: June 6, 2017. Published by Baen. (AH).
  • Grim Expectations by KW Jeter. Release Date: June 6, 2017. Published by Angry Robot. (Steampunk).
  • Nanoshock by K.C. Alexander. Release Date: June 6, 2017. Published by Angry Robot. (Cyberpunk).
  • The Refrigerator Monologues by Catherynne M. Valente. Release Date: June 6, 2017. Published by Saga Press. (MISC / Superheroes).
  • Dear Cyborgs by Eugene Lim. Release Date: June 6, 2017. Published by FSG Originals. (MISC / Superheroes).
  • The Silent Corner by Dean Koontz. Release Date: June 6, 2017. Published by Bantam. (MISC).
  • Carnivalesque by Neil Jordan. Release Date: June 6, 2017. Published by Bloomsbury USA. (MISC).
  • Untitled by Bill Schutt & J.R. Finch. Release Date: June 6, 2017. Published by William Morrow. (MISC).
  • The Only Child by Andrew Pyper. Release Date: June 6, 2017. Published by Simon & Schuster. (MISC).
  • Nothing Left To Lose by Dan Wells. Release Date: June 6, 2017. Published by Tor. (MISC / HF).
  • Wild Cards VII: Dead Man’s Hand edited by George R.R. Martin. Release Date: June 13, 2017. Published by Tor. (Superhero / MISC / Reprint).
  • Wilders by Brenda Cooper. Release Date: June 13, 2017. Published by Pyr. (MISC / Post-Apocalyptic).
  • Beyond The Sea by David L. Golemon. Release Date: June 13, 2017. Published by Thomas Dunne Books. (MISC).
  • The Asylum of Dr. Caligari by James Morrow. Release Date: June 13, 2017. Published by Tachyon Publications. (MISC).
  • The Changeling by Victor LaValle. Release Date: June 13, 2017. Published by Spiegel & Grau. (MISC).
  • Nuke Jersey by Neil Cohen. Release Date: June 13, 2017. Published by Permuted Press. (HF / Post-Apocalyptic).
  • Indigo by Various Authors*. Release Date: June 20, 2017. Published by St. Martin’s Press. (MISC).
  • Twelve Days by Steven Barnes. Release Date: June 27, 2017. Published by Tor. (MISC / Apocalyptic).
  • Mightier than the Sword by K. J. Parker.Release Date: Jun 30, 2017. Published by Subterranean Press (novella)
  • The Furthest Station by Ben Aaronovitch. US Release Date: Jun 30, 2017. Published by Subterranean Press (novella)

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik was weer eens door mijn boeken heen, dus na wat snuffelen gisteren begonnen in een nieuw boek, namelijk "The Eden Plague", wat deel 0 is (een soort prequel) van de Plague Wars-serie, die in totaal nu uit 11 boeken bestaat, en al een aantal spin-offs en sequel-series heeft (zoals de Stellar Conquest-serie).

Auteur is David Van Dyke.

Afbeeldingslocatie: https://images-eu.ssl-images-amazon.com/images/I/51yAvZmnNtL.SX316.jpg

Het is een beetje een boek wat niet echt in één genre valt, maar elementen van diverse genres combineert: SciFi, action/commando, conspiracy, black ops, apocalyps met name, plus nog enkele anderen.

Het verhaal begint vanuit de viewpoint van Daniel Markis, een voormalige combat medic uit het Amerikaanse leger. In zijn huis wordt op een gegeven moment ingebroken door een aantal mensen van "The Company" die hem voor een operatie willen recruteren. Een van degenen die hem probeert te recruteren doet dat echter niet vrijwillig, maar is zelf ook gerecruteerd met een 'offer you can't refuse' (en nee, het is niet Don Corleone, en met de maffia heeft het ook niks te maken ;)).

Klinkt heel vaag, maar zonder het plot te verraden kan ik niet meer zeggen. Ik was zelf ook een beetje sceptisch met zo'n vage omschrijving, maar het blijkt toch een page-turner te zijn. Geen Nobelprijs-materiaal, maar erg vlot en leuk geschreven. Het verhaal is ook behoorlijk fast-paced en sleept zich zeker niet voort in laag tempo.

Ben nu bijna door deel 0 heen, waarna ik direct door kan met The Reapers Run, het echte begin (deel 1) van de serie, deze Eden Pleague is de prequel die de karakters en het plot introduceert.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kom je aan 11 delen?

Ik dacht dat deze er 10 waren?

David VanDyke - Plague Wars 01 - The Eden Plague
David VanDyke - Plague Wars 01.5 - Reaper's Run
David VanDyke - Plague Wars 02 - The Demon Plagues
David VanDyke - Plague Wars 03 - The Reaper Plague
David VanDyke - Plague Wars 04 - The Orion Plague
David VanDyke - Plague Wars 05 - Cyborg Strike
David VanDyke - Plague Wars 06 - Comes the Destroyer
David VanDyke - Plague Wars 07 - Skull's Shadows - Ryan King
David VanDyke - Plague Wars 08 - Eden's Exodus - Ryan King
David VanDyke - Plague Wars 09 - Apocalypse Austin - Ryan King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Als ik Goodreads mag geloven zijn het er inderdaad 10 (incl. prequel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En Forge and Steel (de nummer 11) negeer je dan? Die hoort ook gewoon bij de serie, ook al is het een collectie van novelettes.

[ Voor 106% gewijzigd door wildhagen op 03-07-2017 06:09 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 14:28
Ready player one - Ernest Cline
Wordt volgend jaar verfilmd door Stephen Spielberg.

Geen Shakespeare, maar leest wel lekker weg.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
De laatste tijd ben ik weer meer aan het lezen. Bij mij gaat dat een beetje in een golfbeweging, soms lees ik maanden of zelfs jaren weinig tot niets, soms ga ik op (voor mij) rap tempo door de boekenkast heen.

De 'buit' van juni:

David Annandale - Gethsemane Hall
Afbeeldingslocatie: https://images.gr-assets.com/books/1383153991l/17691376.jpg

De afgelopen jaren heb ik eigenlijk nooit horrorverhalen gelezen. Als kind vond ik ze vaak best eng, en als volwassene vroeg ik me af of horror wel een beetje werkt in een boek. Gethsemane Hall heeft me laten zien dat het antwoord 'ja' is. De karakters zijn zo plat als een dubbeltje, en het boek staat vol spelfouten. Maar Annandale weet een sterke sfeer neer te zetten, waarbij het huis waarnaar het boek vernoemd is wél interessant omschreven wordt. Hier en daar zat ik daadwerkelijk wat ongemakkelijk te lezen, dus als horrorverhaal is het naar mijn mening zeker geslaagd. Geen idee of iemand mijn rating interesseert, maar ik wilde'm 4 uit 5 sterren geven op Goodreads, maar heb toch een puntje afgetrokken voor alle spelfouten, hier en daar missende woorden en de platte karakters. 3/5 dus.

Neil Gaiman - Trigger Warning: Short Fictions and Disturbances
Afbeeldingslocatie: https://images.gr-assets.com/books/1439941781l/25863045.jpg

Full disclosure: ik ben Gaiman-fanboy. Ik heb al z'n romans en een groot deel van z'n korte fictie gelezen. Zelfs een paar van z'n kinderboeken, gewoon omdat ik geen genoeg van deze man z'n schrijfsels kan krijgen.
Trigger Warning is een collectie korte verhalen en gedichten. Zoals valt te verwachten met dit soort collecties is niet alles voor iedereen even interessant. Maar van taalgebruik tot sfeer, karakters en plotopbouw is het allemaal 100% Gaiman. Een aantal verhalen, zoals The Sleeper and the Spindle, An Invocation of Incuriosity en "The Truth is a Cave in the Black Mountains ..." zijn ook los uitgegeven of in andere collecties verschenen. Maar voor mij maakt dat niet zoveel uit. 5/5 :)

Natasha Pulley - The Watchmaker of Filigree Street
Afbeeldingslocatie: https://images.gr-assets.com/books/1418113344l/22929563.jpg

Deze heeft mijn vriendin in Londen gekocht. De cover sprak me aan toen ik door de kast aan het ploegen was op zoek naar wat nieuws om te lezen, dus waarom ook niet. Een soort steampunksfeertje gecombineerd met wat oosters exotisch gedoe. Qua sfeer en world-setting erg leuk, qua verhaal wat dun. Het boek kabbelt voor het grootste deel wat voort, en pas tegen het einde komt er wat tempo in. Vervolgens nog een 'pffff, was dat nou écht nodig?' scène en er is genoeg om een fijn, onderhoudend, sfeervol boek toch wat minder te maken. Hoewel ik écht niet vies ben van wat complex of archaïsch taalgebruik, is de proza hier af en toe onnavolgbaar tot aan het nietszeggende.
Een hoop klachten maar, zoals gezegd, het boek is onderhoudend geschreven en de sfeer is goed. Daarom heb ik hem zeker met plezier gelezen en zou ik hem 3/5 geven :)

J.J. Connolly - Viva la Madness
Afbeeldingslocatie: https://images.gr-assets.com/books/1356478001l/12196337.jpg

Dit boek heb ik op het Boekenfestijn in Maastricht gekocht, omdat het van de auteur van L4yer Cake is. De verfilming daarvan beviel prima, dus ik was benieuwd naar een boek in dit genre. Britse low-life crime, in de trant van Snatch en Lock, Stock & Two Smoking Barrels. Het kostte me even om er goed in te komen, het sfeertje komt toch wat sneller over in een film dan in een boek. Maar toen ik er eenmaal in zat, heb ik'm ook in rap tempo uitgelezen. Leuke dialogen, absurde situaties en een hoop gescheld. In andere recensies hadden mensen wat moeite met sommige deus ex machina momenten, maar wat mij betreft horen die bij het genre. Over het gebruik van
spoiler:
9/11
om het plot op rap tempo af te sluiten kan getwist worden, maar ook dat vond ik prima bij de rest passen. 4/5 wat mij betreft :)

Neil Gaiman - Odd and the Frost Giants
Afbeeldingslocatie: https://images.gr-assets.com/books/1327952519l/6771442.jpg

Zoals gezegd ben ik groot fan van Gaiman. En om toch maar zijn werk te kunnen blijven lezen, ben ik ook begonnen aan zijn kinderboeken. In ongeveer een uurtje uit, en uiteraard een stuk eenvoudiger geschreven dan Gaiman's volwassen werk. Maar toch enorm onderhoudend. Voor wie iets met Noorse mythologie heeft zijn een aantal karakters herkenbaar voordat ze voorgesteld worden, en er wordt hier en daar leuk gehint naar verhalen uit die mythes :)
Zeker een aanrader als tussendoortje, ondanks dat het een kinderboek is toch een 5/5 van mij. Echt niet uit principe omdat het Gaiman is :+

Daniel Arenson - Alien Hunters
Afbeeldingslocatie: https://images.gr-assets.com/books/1440975767l/26195895.jpg

Poe hee...
De laatste tijd lees ik standaard een aantal boeken door elkaar. Één zit in de rugzak die ik meeneem naar mijn werk, zodat ik in de trein (en af en toe op een bankje in de zon) kan lezen. Doorgaans een collectie korte verhalen. Normale romans lees ik meestal thuis, omdat ik dan lekker uren lang naar een boek kan zitten staren. Maar soms is het niet handig om een fysiek boek mee te nemen. Voor die momenten heb ik de Kobo-app op m'n telefoon staan. En tot dusver lees ik vooral wat er gratis aangeboden wordt. Ik vind e-books vaak duur in verhouding tot papieren versies, en zoals gezegd heeft die manier van lezen niet mijn voorkeur.
Alien Hunters was één van die gratis boeken. Het is het eerste deel van een driedelige serie, en ik heb geen énkele behoefte om de andere twee delen te lezen.
Het verhaal is op z'n best standaard, cliché. De karakters lijken weggelopen te zijn uit de World of Warcraft character generator van een blanke man van middelbare leeftijd die eens 'lekker gek!' wilde doen, met stereotypes als 'de knorrige dwerg met hamer, baard en een zachte kant', 'de warrior-princess die de ex-vriendin van de hoofdpersoon is' en 'de ouderwetse ridder die elke vrouw een 'damsel' noemt en wil redden'.
De setting wordt aardig omschreven en al-met-al leest het boek best aardig weg. Maar dat zijn ook de enige dingen die ervoor zorgen dat ik het geen één heb gegeven. 2/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Hoe besluiten jullie eigenlijk wat jullie kopen en/of lezen?
Bij mij is het een mix van waar ik toevallig tegenaan loop (cover die me aanspreekt in een boekenwinkel of bij zo'n Boekenfestijn-achtig gebeuren) en boeken die bijvoorbeeld hier besproken en aangeraden worden. En natuurlijk met enige regelmaat de klassiekers als ik er toevallig aan denk als ik ergens rond loop of een online mandje vol ben aan het gooien. Dat laatste meestal bij Bookdepository, trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Bespreking van boeken in genres die me interesseren op plaatsen zoals dit topic en in reviews / top-x lijstjes, plus tips van kennissen. En andere boeken (ook in andere genres) van auteurs waar ik eerder met plezier een boek van las.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:33

skoozie

SCSI

Gaaf topic welke ik nog helemaal moet door lezen!
ik ben begonnen met fantasy door
- Tolkien in de ban van de Ring (the hobbit voor engels gelezen vroeger op school)
- Terry Goodkind: wetten van de magie serie
- Robin Hobb: De boeken van de Levende Schepen
- Novik: temeraire serie

Daarna ben ik boeken in het engels gaan lezen, ik ben ongeveer halverwege de Terry Pratchett boeken, stuk of 25 van gelezen nu. Ik vind het een heerlijke schrijf stijl en dat zijn karakters ook in meerdere boeken terug komen maakt het alsof je in ieder nieuw boek weer 'thuis komt'

Door zijn boeken ook gelezen "The Long Earth (series)" geschreven door Pratchett en Steve Baxter.
en Good Omens van PRatchett en Neil Gayman.

Momenteel bezig in: The Ultimate Hitchhiker's Guide to the Galaxy (alle 5 de boeken) door de schrijf stijl kom ik er niet echt door heen, het gaat redelijk van de hak op de tak voor mijn gevoel. Af en toe lees ik een boek tussendoor en ga dan verder, ik wil hem toch uit lezen!

ik heb nog liggen:
- Ready Player One (te leen)
- Sylvain Neuvel: Sleeping Giants en Waking Gods (prachtige covers vind ik)
- Erin Morgenstern: Night Circus
- aantal Pratchett boeken
- Orwel: 1984
- Jules Verne bundel met 5 boeken
- nog een aantal anderen, moet ik even in de boekenkast kijken

welke ik nog wil kopen/lezen:
- Bardugo - Grisha reeks, eerste boek in het Nederlands zien liggen en klonk wel interessant, maar wil dan toch in het Engels lezen.

Ik lees eigenlijk alle boeken op papier, houd fijner vast, je weet sneller waar je gebleven bent, de geur+feel van het papier. Heb wel een Ereader welke in de vakantie ook mee gaat, maar 'echte' boeken hebben mijn voorkeur.

Meestal komen mijn boeken door de covers / het lezen van de achterkanten in de boekenwinkel als ik weer eens tijd te doden heb, zo ongeveer de favoriete winkel van mijn vriendin :) Mijn vriendin en ik hebben helaas een compleet andere smaak qua boeken (en muziek ook trouwens) waardoor de boeken na 1x lezen de boekenkast in gaan.

Afbeeldingslocatie: https://68.media.tumblr.com/06c71b8ee4a53fd44a2995073c486b14/tumblr_oohxf2z13e1ue5q7po1_1280.jpg De puntjes glimmen mooi op het zwart.

[ Voor 3% gewijzigd door skoozie op 10-07-2017 15:34 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Laatst online: 15-09 10:46
Wormaap schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:56:
.....
Naast een lijst auteurs waarbij ik elk nieuw verschenen boek eigenlijk wel lees, kijk ik op het moment vooral op Goodreads naar de aanraders en lijsten waar boeken opstaan die ik goed vind.
Nadeel van de Goodreads aanraders is dat je op een gegeven moment het gevaar loopt om in een (sub) genre vast komt te zitten. Zo viel mij laatst op dat ik wel erg veel boeken in het militaire Sci Fi genre las, en moest ik even bewust op zoek naar wat anders om de "sleur" te verbreken :P.

Nog een aanrader voor de science fiction liefhebbers, als we toch bezig zijn, de Bobiverse boeken. Voor al de audioboek versies zijn erg goed, en luisteren erg lekker weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
The Hitchhiker's Guide vond ik, naar mate ik door de boeken heenlas steeds minder worden. Steeds incoherenter, en uiteindelijk was ik blij dat ik'm uit had :P Desalniettemin heb ik me er prima mee vermaakt :)
Ready Player One ben ik zaterdag in begonnen en heb ik nu bijna uit. Moet eerlijk toegeven dat'ie me een beetje tegenvalt. Maar hij leest wel lekker weg, dus verloren tijd is het ook weer niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:33

skoozie

SCSI

Ik heb trouwens ook nog een stuk of 15 boeken van Feist staan (uitgelezen) waarbij de short story van 'Profit and the Grey Assassin' me het meest bij gebleven is. Volgens mij heeft de film 'the adjustment bureau' hier inspiratie van opgedaan :)
Een ander kort boek met een aparte kijk op de wereld is het boek Flatland: A Romance of Many Dimensions geschreven door wiskundige Edwin Abbott Abbot in 1884.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
skoozie schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:58:
Ik heb trouwens ook nog een stuk of 15 boeken van Feist staan (uitgelezen) waarbij de short story van 'Profit and the Grey Assassin' me het meest bij gebleven is. Volgens mij heeft de film 'the adjustment bureau' hier inspiratie van opgedaan :)
Een ander kort boek met een aparte kijk op de wereld is het boek Flatland: A Romance of Many Dimensions geschreven door wiskundige Edwin Abbott Abbot in 1884.
The Adjustment Bureau is gebaseerd op Philip K. Dick's The Adjustment Team :)

Ik heb met veel plezier Sleeping Giants gelezen en heb ook Waking Gods op de plank staan!

Momenteel bezig met Kings of the Wyld van Nicholas Eames als ebook (voornamelijk voor het slapengaan), Gardens of the Moon (Malazan Book of the Fallen #1) van Steven Erikson (reread) als paperback als ik overdag/in de avond tijd en energie heb. En onderweg van en naar werk luister ik naar The Miracle Morning van Hal Elrod (beetje meh). Een non-fictie boek als audioboek en fictie als ebook/paperback bevalt me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wormaap schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:56:
Ik heb een redelijke werkwijze die mij iets teveel boeken oplevert, maar ik haal ze uit de volgende bronnen (in willekeurige volgorde):

1) deze site; heb iets van 15 boeken gekocht die ik hier zag staan
2) op basis van de cover (ja, heel fout, maarja...)
3) op basis van reviews in het SFX Magazine dat ik heel graag lees
4) op basis van reviews van een SF/Fantasy club waar ik lid van ben
5) van bepaalde auteurs koop ik alles (Terry Goodkind, Raymond E. Feist, Jack Campbell en nog een paar)
6) op basis van een verfilming of tv of vertvserie-ing of hoe dat ook heet
7) op basis van jaarlijstjes (best of) van sites die ik tegenkom in google of die ik in mijn bookmarks heb)
8 ) alles van uitgeverij achter dromen en demonen (Sluijting nogwat).

Ik lees zowel Engels als Nederlands, als ik kan kiezen Nederlands. Maar Military SF vind ik nooit in het Nederlands en dat vind ik al een paar jaar het mooiste genre.
hyptonize schreef op maandag 10 juli 2017 @ 19:21:
Ik heb met veel plezier Sleeping Giants gelezen en heb ook Waking Gods op de plank staan!
Jij begint ook meer en meer te lezen zeg, de Malazan serie in het Engels, heb je een zeer goed niveau van de Engelse taal inmiddels bereikt. Lastige reeks voor de niet Engels geborenen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2017 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:46

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Wormaap schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:13:
The Hitchhiker's Guide vond ik, naar mate ik door de boeken heenlas steeds minder worden. Steeds incoherenter, en uiteindelijk was ik blij dat ik'm uit had :P Desalniettemin heb ik me er prima mee vermaakt :)
Ready Player One ben ik zaterdag in begonnen en heb ik nu bijna uit. Moet eerlijk toegeven dat'ie me een beetje tegenvalt. Maar hij leest wel lekker weg, dus verloren tijd is het ook weer niet :)
Helemaal mee eens, het was in het begin goed, maar begon me steeds meer tegen te staan toen ik het las. Misschien binnenkort nog eens proberen, het is alweer een jaar of 10 terug. Tijdje terug begonnen in Paradise Lost van John Milton. Wel een versie met kanttekeningen, dat leest wat makkelijker. Maar het is redelijk taai zo af en toe, vooral met taalgebruik waar we heden ten dage niet meer aan gewend zijn.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik zie heel veel fictie voorbij komen, persoonlijk heb ik daar niet zo veel mee. Ik lees eigenlijk alleen maar non-fictie.

Zijn er nog non-fictie boeken die je gelezen *moet* hebben?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Op gebied van non-fictie zijn dat soort brede aanbevelingen naar mijn idee nog lastiger dan voor fictie. Ik vind zelf 'The War of Art' van Steven Pressfield erg sterk Daarnaast zijn natuurlijk de (highlights van) de belangrijke teksten van de verschillende grote religies de moeite waard voor de algemene ontwikkeling. (En ja, afhankelijk van je wereldbeeld is dat ook fictie, maar ik denk dat we het er met zijn allen over eens kunnen zijn dat ze op de wereld een andere plek innemen dan Lord of the Rings.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 22:08:
[...]

Jij begint ook meer en meer te lezen zeg, de Malazan serie in het Engels, heb je een zeer goed niveau van de Engelse taal inmiddels bereikt. Lastige reeks voor de niet Engels geborenen.
Klopt, ondertussen al 21 boeken gelezen dit jaar. Met audioboeken gaat het echt retesnel. Malazan is inderdaad erg lastig, dus die lees ik dan ook op mijn gemak. Nu op pagina 70 en al 2 weken bezig. Meestal een bladzijde of 3 per dag. Lees ook met regelmaat een passage opnieuw omdat ik bang ben dat ik wat over het hoofd gezien heb (wat meestal ook zo is) en lees na elk hoofdstuk de samenvatting van Tor's Malazan Reread om nog wat extra inzichten te krijgen (zonder spoilers).
unezra schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 06:23:
Ik zie heel veel fictie voorbij komen, persoonlijk heb ik daar niet zo veel mee. Ik lees eigenlijk alleen maar non-fictie.

Ik heb laatst Drive van Daniel H. Pinkman gelezen. Die vond ik erg interessant en gaf me veel nieuwe inzichten over mijn werk, maar ook mijn privéleven.

[ Voor 23% gewijzigd door Mr. Awesome op 11-07-2017 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 12:34
unezra schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 06:23:
'A short history of nearly everything' van Bill Bryson hoort volgens mij in dat lijstje thuis - zeker als wetenschap en geschiedenis je aanspreken. Ik heb geen idee hoe goed de Nederlandse vertaling (Een kleine geschiedenis van bijna alles) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:25
Mooi topic. :)

Zelf lees ik de laatste tijd veel undercover verhalen, van undercover bij Millwall hooligans tot undercover in de Schilderswijk tot undercover in Jemen, van die Deen die daar zit.

Zoek eigenlijk mooie verhalen over ridders en paarden en vroeger, soort Game of Thrones achtige stijl. Iemand tips, liefst die ook op Kobo Plus staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
KaiseRRuby schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:49:
Mooi topic. :)

Zelf lees ik de laatste tijd veel undercover verhalen, van undercover bij Millwall hooligans tot undercover in de Schilderswijk tot undercover in Jemen, van die Deen die daar zit.

Zoek eigenlijk mooie verhalen over ridders en paarden en vroeger, soort Game of Thrones achtige stijl. Iemand tips, liefst die ook op Kobo Plus staan?
Je zoekt het genre historical fiction of misschien historical fantasy. Ik ben daar zelf niet heel erg in thuis (al heb ik wel wat boeken van Guy Gavriel Kay op mijn lijstje staan die voornamelijk in die laatste categorie staan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
  • Laatst online: 14-09 20:50
KaiseRRuby schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:49:

Kijk eens bij Ken Follet, zijn 2 boeken (pillen) Pillars of the Earth en World without End (vervolg) zijn erg leuk en spelen in de middeleeuwen. Historische fictie.
Vind zelf zijn Century trilogie ook erg goed, die begint bij WO1 en eindigt aan het einde van de koude oorlog. Geen ridders en paarden, wel historie :)

Als je into de romeinse tijd bent: De Vespasianus serie vond ik erg goed. Heeft echt geleefd, maar is wel fictie. Fictie binnen de historische realiteit, wat ook wel geldt voor Ken Follet overigens.

edit: ZIe nu pas de kobo plus vraag. Geen idee of ze daar op staan 8)

[ Voor 4% gewijzigd door KingKoning op 11-07-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Mijn boekenplank op Storytel is weer aardig gevuld na het lezen van het topic en een beetje pluizen op goodreads. Weet alleen niet wat ik zo moet luisteren aangezien ik nog maar een uurtje luisterplezier van I am Pilgrim te gaan heb. Iemand ervaring met de volgende boeken en kan je me aanraden er direct aan te beginnen?

- Mr. Mercedes (volgens mij een trilogie van King)
- Are we smart enough to know how smart animals are?
- An ember in the ashes
- The rise and fall of D.O.D.O.
- Seveneves
- The Gunslinger

Nogal uiteenlopend qua genre denk ik, maar ben voor alles in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Malt007 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:28:
Mijn boekenplank op Storytel is weer aardig gevuld na het lezen van het topic en een beetje pluizen op goodreads. Weet alleen niet wat ik zo moet luisteren aangezien ik nog maar een uurtje luisterplezier van I am Pilgrim te gaan heb. Iemand ervaring met de volgende boeken en kan je me aanraden er direct aan te beginnen?

- Are we smart enough to know how smart animals are?
- An ember in the ashes
- The rise and fall of D.O.D.O.
- Seveneves
- The Gunslinger

Nogal uiteenlopend qua genre denk ik, maar ben voor alles in.
Mr. Mercedes is zo'n ontzettende tof begin van zo'n ontzettend toffe trilogie! 1 van mijn favoriete boeken. Heel veel luisterplezier :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:47
Malt007 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:28:
Leuk boek voor tussendoor imo echt een verstand op nul vakantieboek.
- The Gunslinger
Deel 1 van 7, weet waar je aan begint ;)

Magnus opus van King en heel erg, ehm wat is het goede woord, apart. Snap nog steeds niet hoe ze Idris Elba hebben kunnen casten voor de hoofdrol, had altijd een Clint Eastwood/Hugh Jackman/Vigo Mortensen mix voor ogen.
Lees idd wel de Engelse versie is stukken prettiger.

Ben nu begonnen aan deel 1 van Discworld, moet er nog erg inkomen en weet niet of ik andere delen ga lezen (29% nu). Vind het allemaal net even te jolig, te dik aangezet en een simplistische setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
De Rikster schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:59:
Ben nu begonnen aan deel 1 van Discworld, moet er nog erg inkomen en weet niet of ik andere delen ga lezen (29% nu). Vind het allemaal net even te jolig, te dik aangezet en een simplistische setting.
The Colour of Magic is het eerste en ook meteen het zwakste boek van Discworld, naar het schijnt. Zelf heb ik ook een poging gedaan om dat boek te lezen, maar kwam er niet doorheen. Hoor regelmatig dat je beter verder op in de serie kan beginnen, aangezien er ook wat stand-alones tussen zitten of eerste delen van nieuwe story arcs. Zelf laatst een preview gelezen van Small Gods, en dat eerste hoofdstuk beviel me al een stuk beter dan The Colour of Magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Discworld *O* Ik heb ze hier allemaal in de kast staan. Je kunt ook beginnen bij bijv. Equal Rites: zie o.a. de zeer heldere (:+) Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/8d/20/c5/8d20c5e9e838778260a6022833f97477.gif

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:25
KingKoning schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:05:
[...]

Kijk eens bij Ken Follet, zijn 2 boeken (pillen) Pillars of the Earth en World without End (vervolg) zijn erg leuk en spelen in de middeleeuwen. Historische fictie.
Vind zelf zijn Century trilogie ook erg goed, die begint bij WO1 en eindigt aan het einde van de koude oorlog. Geen ridders en paarden, wel historie :)

Als je into de romeinse tijd bent: De Vespasianus serie vond ik erg goed. Heeft echt geleefd, maar is wel fictie. Fictie binnen de historische realiteit, wat ook wel geldt voor Ken Follet overigens.

edit: ZIe nu pas de kobo plus vraag. Geen idee of ze daar op staan 8)
Ze staan allemaal niet op Kobo Plus, mogelijk haal ik ze even 'offline'. Toch dank voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
skoozie schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:58:
Vandaag heb ik Flatland gelezen. Voor 1.12€ bij Kobo kun je nog's gek doen :+ Stiekem stond'ie al langer op de 'to-read' lijst, maar doordat je'm noemde werd ik getriggerd om hem toch maar eens daadwerkelijk te lezen. Erg leuk om te proberen een voorstelling te maken van de shift in perceptie, wel een béétje hoofdpijn nu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cri0s
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:17
Net terug van vakantie en heb daar in twee dagen "Wisseling van de Wacht" van Stephen King uitgelezen. Hij lag al een tijdje op de plank en heb door drukte eigenlijk geen tijd kunnen vinden.
Een waardig einde van de trilogie als je het mij vraagt, ben heel benieuwd hoe de serie zal worden.

BrilnerdNL @ Twitch Instagram: BrilnerdNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Met dank aan @Verwijderd op het spoor gekomen van: De wonderjaren van Billy Marvin.

Afbeeldingslocatie: http://www.lsamsterdam.nl/wp-content/uploads/boekdb/9789024574032-de-wonderjaren-van-billy-marvin-l-LQ-f.png

Zonder twijfel 1 van de leukste boeken die ik dit jaar heb gelezen, het deed me denken aan een mix tussen "Ready player one' ,"Oma heeft me gestuurd om te zeggen dat het haar spijt" en "Wij" Lekkere jaren 80 sfeer, leuk geschreven verhaal, sympathieke hoofdpersonen.

Dus zoek je voor je vakantie gewoon een goed boek, en heb je geen zin in zware kost, dan is "De wonderjaren van Billy Marvin" het boek wat je zoekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, ik moet hem nog lezen, maar ben nu paar weken vrij en als ik over twee uur klaar ben met mijn huidge boek ga ik deze lezen. Had al de hoop dat hij op ready player one lijkt, heb er zin in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-09 18:57
De afgelopen jaren heb ik erg veel Lee Child (schrijver van de Jack Reacher serie) en Harlan Coben gelezen. Erg leuke boeken! Als iemand vergelijkbare schrijvers kan tippen, dan graag.

Op mijn all time favorites lijst staat op dit moment nog steeds de Millennium Trilogie van Stieg Larson. Eeuwig zonde dat hij niet meer onder ons is. En ook erg sneu voor hem dat zijn boeken pas na zijn dood bekend zijn geworden.

Met het oog op de aankomende vakantie ben ik begonnen in Het Bernini Mysterie. Heb nu iets van 50 pagina's gehad, echt een heel leuk en interessant begin! Makkelijk om in te komen en de onderwerpen spreken me erg aan. Heb destijds de Da Vinci Code in de bios gekeken, erg leuk ook van wat ik me ervan herinner, maar die film ga ik nu pas weer kijken als ik het boek gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
Na The Farsieer Trilogy op aanraden van een oud topic hier op tweakers The Hitchhiker's guide to the galaxy gaan lezen. Nu tegen het einde van het derde deel. Wat een heerlijke boeken, erg luchtig, ludiek, leest makkelijk weg. En korte hoofdstukken waardoor je 't er snel bij pakt/weg legt.

Nog tips voor goede fantasy met kortere hoofdstukken dan bijv Hobb of George RR Martin gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pepper92 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 10:21:
Nog tips voor goede fantasy met kortere hoofdstukken dan bijv Hobb of George RR Martin gebruiken?
Ik lees al 30 jaar fantasy boeken, maar ik vind je vraag lastig. Ik let daar eigenlijk niet op. Maggey Furey haar boeken hebben wel kortere hoofdstukken, maar je hebt bij haar zo 15 verhaallijnen door elkaar en ik ontkom er niet aan aantekeningen te maken waar wie is, maar de hoofdstukken zijn daardoor korter.

Andere boeken met kortere hoofdstukken zijn de boeken van Markus Heitz.

Wil je graag een hoofdstuk elke keer uitlezen dat je hier zo specifiek om vraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Eerlijk gezegd herken ik, afhankelijk van de schrijfstijl (hoofdstuk per POV character o.i.d.), sinds ik met name ebooks lees hoofdstukken amper. Ik probeer een logisch pauzemoment te zoeken en doe het nachtlampje uit.

Dan nog, overdreven gesteld: een hoofdstuk Sword of Shannara leest sneller dan een alinea Malazan (laat staan Silmarillion).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:45
GoeiedagEem schreef op zondag 23 juli 2017 @ 10:13:
Op mijn all time favorites lijst staat op dit moment nog steeds de Millennium Trilogie van Stieg Larson. Eeuwig zonde dat hij niet meer onder ons is. En ook erg sneu voor hem dat zijn boeken pas na zijn dood bekend zijn geworden.
Niet mijn all time favorite, maar zeker een indrukwekkende en spannende trilogie. Ik ben afgelopen weekend begonnen in deel 4, door David Lagercrantz geschreven. Focus is iets minder op het duo Mikael/Lisbeth, maar ze spelen nog wel de hoofdrollen. Er zitten nu alleen meer verhaallijnen door elkaar, waar bij de eerste 3 delen bijna alles draaide rond Mikael.
Wel net zo spannend en vanavond ga ik laatste 80 pagina's lezen (van de 440), hij moet gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:39:
[...]
Wil je graag een hoofdstuk elke keer uitlezen dat je hier zo specifiek om vraagt?
Meestal probeer ik een hoofdstuk inderdaad helemaal uit te lezen. Juist door de verschillende verhaallijnen. Som lees ik dagen achtereen meerdere uren, soms lees ik een week niet. Als ik een hoofdstuk dan afgerond heb (en er vaak weer een belangrijk event is gepasseerd) kom ik er dan makkelijker in. Anders moet ik 't hoofstuk opnieuw lezen. En als dat elke x 20 pagina's zijn terwijl ik al weinig tijd heb is dat lastig.

Bedankt voor de suggesties!

@F_J_K ik heb sinds enkele weken een ereader, dus wie weet. Merk wel dat terugbladeren (en teruglezen) daarop wat lastiger gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Pepper92 op 24-07-2017 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees ook op de ereader en als ik een hele tijd niet gelezen heb begin ik meestal 3 pagina's terug, komt nog maar zelden voor dat ik dan niet weet waar ik zo ongeveer meer ben. Helaas heb ik niet de gave die mijn vrouw heeft, die weet 20 jaar later nog exact alles wat ze gelezen heeft.

Edit: nu in de vakantie ben ik heerlijk aan het lezen, moet even alle aanbevelingen van kevin33 van een paar weken terug lezen, had die namelijk allemaal gekocht. En verder de nieuwe Terry Goodkind en Jack Campbells nieuwe reeks lezen. Ik lees momenteel 200 pagina's per dag, dus ik kom een eind. Supernotes lees ik nu en ben al op de helft na een dag lezen :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2017 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Mag ik hier ook een vraag stellen?

ik ben op zoek naar wat spionage boeken zoals bijvoorbeeld de serie Homeland of de film Zero Dark Thirty. Kan iemand mij misschien wat boeken aanraden? Ik ben helemaal geen lezer, maar wil in de vakantie toch eens wat boeken doorspitten.

excuses als mijn vraag hier niet op z'n plaats is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:06
Rudolf schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 21:26:

ik ben op zoek naar wat spionage boeken zoals bijvoorbeeld de serie Homeland of de film Zero Dark Thirty. Kan iemand mij misschien wat boeken aanraden? Ik ben helemaal geen lezer, maar wil in de vakantie toch eens wat boeken doorspitten.

Nee, vragen stellen kan hier niet!!! ;)

Misschien iets van Tom Clancy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Inderdaad Clancy, maar vooral in volgorde van publicatie. Als je het militaire gebeuren pertinent niet wil, kan je Red October eventueel overslaan of als tweede doen.

Edit: en stop vanaf The bear and the dragon..

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 27-07-2017 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

In mijn vakantie eindelijk een boek uitgelezen. De stalen buizen van Isaak Asimov. Ik vond het een okey boek om te doen. Ik besef me dat het geschreven is in de jaren 50 en dat de beste man al een heleboel leuke dingen voorzag. Zo kon het karakter in het boek de nieuwste films kijken over een netwerk via zijn projector :D

Het idee van mensen op aarde, mensen die op andere werelden leven en robots, die samen met elkaar geen vrienden zijn.. klinkt als politiek op aarde maar dan een maatje groter. Interessant concept. Ook was het wel interessant hoe de schrijver een wereld voorzag zonder geld en je door de staat een plekje toegewezen krijg naar nivo / waar je recht op heb. Ik vond het einde een beetje mager en sloot een beetje teleurgesteld af.

Zijn er ook goeie science fiction boeken te vinden in het nederlands die wel iets moderner zijn? :D

Ik ben gestart met Peter F Hamilton (Engels), maar de dikte van de boeken houd me een beetje tegen. Ik was na een paar avonden lezen pas op 5% in het boek en wil graag wel een beetje door :D

Ik zit te denken om aan Duin te starten, maar ik twijfel een beetje of het is wat ik zoek in de categorie science fiction.

Op het moment ben ik bezig met "Ik ben Pelgrim" en het boek verrast me een beetje nu ik door het begin ben. Het begint als een detective, maar draait nu even in het leven van een jongen die opgroeit in de ellende van het midden oosten, en hoe hij tot zijn haat tegen het westen komt. Knap geschreven. Aanrader tot nu toe.

[ Voor 11% gewijzigd door RoyK op 27-07-2017 23:07 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmar
  • Laatst online: 21:38

Ik ben Pelgrim past wel in dat rijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Met Tom Clancy, bedoelen jullie dan de Jack Ryan reeks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ja. Red storm rising is ook goed, maar focust puur op het militaire. Negeer (IMHO) alle 'geschreven met'-achtige fictie (waar Clancy misschien hooguit de samenvatting op een bierbiltje van heeft geschreven). Op Center, Net Force, Power Play raak ik met een stok niet eens aan. Clancy las lekker makkelijk weg, maar die meuk was te simpel. Ook de 2 boeken sinds 2000 konden mij niet bekoren. Overigens focust eigenlijk alleen Cardinal of the Kremlin puur op spionage etc. (wat ik me er van herinner, ik heb het 20 a 25 jaar geleden gelezen 1).

1 Wut? Ik word oud :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10Cage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-06 15:57
Qua spionagethrillers lees ik zelf graag Robert Ludlum (die ken je misschien al van de verfilmde Bourne reeks). Zijn lichtelijk dramatische schrijfstijl moet je passen, maar ik vind de werelden die hij schept altijd heel fascinerend.

In mindere mate geldt voor Ludlum ook
F_J_K schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:00:
Negeer (IMHO) alle 'geschreven met'-achtige fictie
Fijne leesvakantie!

[ Voor 6% gewijzigd door 10Cage op 28-07-2017 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:43

Mach

[END]Avengers

Rudolf schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:30:
Met Tom Clancy, bedoelen jullie dan de Jack Ryan reeks?
Kan niet tippen aan de Original Clancy's maar de JR reeks leest wel lekker weg. Heb net de laatste gelezen "Opperbevel". Leunt weer iets meer richting Clancy's militaire boeken.

spoiler:
alleen jammer dat het einddeel nogal wordt afgeraffeld en het Nederlandse uber hitman koppel vrij roemloos en makkelijk hun einde vindt, terwijl ze vanaf het begin worden geschetst als feilloos

DUGG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Afgelopen maand heb ik weer een stuk of wat boeken gelezen. De Kobo-app op m'n telefoon is stiekem een stuk fijner dan ik had verwacht, dus misschien dat ik toch ooit nog wel eens overstap op een e-reader. Maar vooralsnog vind ik papier toch leuker :)
De score van deze maand:

Chris Reher - Quantum Tangle
Afbeeldingslocatie: https://images.gr-assets.com/books/1393735810l/20943983.jpg

De Kobo-store zit vol met gratis boeken, waar ik dankbaar gebruik van maak. Ik lees vooral digitaal op momenten waar het niet handig is om een fysiek boek bij me te hebben, en dat zijn vaak korte stukjes tussendoor. Daarvoor ben ik dus niet op zoek naar diep, zwaar werk. De gratis SF en Fantasy in de Kobostore is dus ideaal :)
Dit boek is best aardig geschreven, en het concept van een tweede persoon die in iemands hoofd leeft vind ik altijd wel leuk. Het is bijvoorbeeld een van de redenen dat ik The Redemption of Althalus van David & Leigh Edding zo'n fijn boek vind. In Quantum Tangle wordt dit gecombineerd met het ontdekken van het universum door een nieuw wezen. Het grappige is dat ik deze tegelijkertijd las met Stranger in a Strange Land, waarbij dat ontdekken ook een centraal thema is. Leest lekker weg, 3/5

Robert Heinlein - Stranger in a Strange Land
Afbeeldingslocatie: https://images.gr-assets.com/books/1372742752l/403305.jpg

Wie kent hem niet? Heinleins bekendste werk, en één van de bekendste SF-boeken. Ik ben hieraan begonnen zonder enig idee te hebben waar'ie over gaat, puur gebaseerd op z'n status als klassieker. Het boek krijgt veel kritiek vanwege de vrouwonvriendelijkheid en, in mindere mate, de centrale plaats van religie in de geschetste wereld. Als het recenter geschreven was zou ik het daarmee eens zijn, maar voor een boek dat begin 60'er jaren uitgegeven is kan ik me daar niet te druk om maken.
Verwacht geen hoog tempo, knalboemlaser SF-spektakel, dan kom je bedrogen uit. Wel krijg je een hoop interessante ideeën en denkbeelden voorgeschoteld die, onafhankelijk van wat je er uiteindelijk van vindt, het lezen en overpeinzen waard zijn. 5/5 daarvoor :)

Ernest Cline - Ready Player One
Afbeeldingslocatie: https://images.gr-assets.com/books/1333576872l/12600138.jpg

Met het risico op dit forum scheef aangekeken te worden: deze viel me tegen.
Hier op GoT heb ik dit boek vrijwel alleen in superlatieven omschreven gezien, dus ik was érg benieuwd. Ik denk dat ik begrijp waarom zoveel mensen dit boek geweldig vinden, daar helpt een snelle scroll door de recensies op Goodreads behoorlijk in. Het zit vol, vol, vol met jaren '80 referenties waar mensen érg blij van worden. Die kon ik doorgaans ook prima waarderen, daar niet van. Maar een hoop leuke referenties verbergen niet dat het, in ieder geval naar mijn idee, verder best een vlak verhaal is. De hoofdpersoon weet alles en kan alles dat te maken heeft met zijn doel, alsof Neo al vanaf moment één de hele Matrix doorzag. De antagonisten zijn, uiteraard, allemaal het zelfde en volledig onnozel.
Uiteindelijk heb ik het met redelijk plezier uitgelezen, maar ik had veel meer verwacht. 3/5

Harlan Ellison - I Have No Mouth, and I Must Scream
Afbeeldingslocatie: https://images.gr-assets.com/books/1475243400l/32319292.jpg

Geen heel boek, maar een kort verhaal. Een boek waar'ie in staat lag toevallig bij m'n ouders op de badkamer omdat mijn broer het aan het lezen is :+
Wat kan ik zeggen? Geen vrolijk verhaal. Eigenlijk vooral een aaneenschakeling van gruwelijkheden en de gedachten van de hoofdpersoon daarover. Pakkend geschreven, 4/5

Gregory Mattix - Extensis Vitae
Afbeeldingslocatie: https://images.gr-assets.com/books/1429123222l/19166740.jpg

Weer een gratis boek uit de Kobo-store. Weinig bijzonder. Het verhaal rolt best aardig door, maar de übermensch-achtige hoofdpersoon wordt snel irritant. Daarnaast is het overall plot ook weinig boeiend, en is het amper een compleet verhaal te noemen. Duidelijk bedoeld om je deel 2 aan te smeren, maar dat gaat bij mij niet gebeuren. 2/5

Alan K. Baker - The Martian Ambassador
Afbeeldingslocatie: https://images.gr-assets.com/books/1342160221l/9744175.jpg

Sherlock Holmes meets steampunk, met wat interplanetair gedoe en een beetje magie toegevoegd. Ik vond'm erg leuk :) Hoewel het aandikken van de schrijfstijl van mij niet zo had gehoeven, doet het wel een goede poging om het Victoriaanse tintje wat extra door te laten schemeren. Leuke omschreven gebeurtenissen en best een prima plot. Verwacht geen meesterwerk, maar prima entertainment! 3/5

Edwin A. Abbott - Flatland
Afbeeldingslocatie: https://images.gr-assets.com/books/1386921666l/19418812.jpg

Een klassieker die al enige tijd op mijn 'to-read' lijst stond. Deels fictie, deels een poging om meerdimensionaliteit uit te leggen. Het daadwerkelijke plot is best in orde, en geeft wat interessant denkvoer over de maatschappij en het concept van iets weten, maar het onmogelijk uit kunnen leggen. Daarnaast zit de kracht hem in het proberen voor te stellen van een meerdimensionale wereld. Daar werd ik wel even goed enthousiast van :) 5/5

Steve Vernon - Revenant: Book one of the Tatterdemon Trilogy[/]

Afbeeldingslocatie: https://images.gr-assets.com/books/1423663051l/24642072.jpg
Bah.
Wat een absolute verspilling van mijn tijd, zelfs gratis uit de Kobo-store.
Bah.
Waardeloos geschreven, vol van spelfouten en een gebrek aan stijl. Zinnen die niet lopen, karakters die nergens op slaan. Eigenlijk staat alles in dit 'boek' in dienst van het expliciet omschrijven van alle 'gruwelijkheden' die er gebeuren. Maarja, hoe expliciet je het ook omschrijft, iemand vermoorden door met een pan op zijn hoofd te slaan gaat nooit écht gruwelijk worden. Althans, niet in een boek :)
Daarnaast maakt dit verhaal zich schuldig aan een van mijn grote irritaties. Het is namelijk geen verhaal. Het is niet af, maar eindigt net als het begint. En het eindigt met 'koop nu deel twee!'. Nee dank je.
Bah.
1/5

Mike Sherrif - Survival Aptitude Test: Sound[/][/]
Afbeeldingslocatie: https://images.gr-assets.com/books/1478451884l/32883022.jpg

Ook gratis uit de Kobo-store. En verrassend leuk! Een dystopisch verhaal, op veel punten vergelijkbaar met The Hunger Games. De wereld is naar de klote, de heersende kaste onderdrukt de bevolking, maar de elite heeft het goed. Een antiheld gaat daar, tegen wil en dank, iets aan doen. Klinkt bekend? :) De wereld en de maatschappij daarin worden met verve geschetst, en de technologie is interessant. De schrijfstijl is vlot, en het verhaal gaat op een lekker tempo vooruit. En op het eind van het verhaal krijg je nog instructies om deel twee ook gratis te krijgen ook :) 4/5

Mike Sherrif - Survival Aptitude Test: Fury
Afbeeldingslocatie: https://images.gr-assets.com/books/1482001059l/33405478.jpg

Enigszins voorspelbaar gaat deze verder waar het vorige deel ophield. Samen met het eerste deel is dit een complete verhaallijn. Er wordt wel een voorzetje gegeven naar het derde deel, maar de grote zaken zijn rond. Eveneens 4/5

Ondertussen ben ik ook halverwege boek twee van Haruki Murakami's 1Q84. Daar ben ik eerder al een keer in begonnen, maar omdat mijn omnibusversie zo lomp was ben ik op een gegeven moment gestopt. Van de ene kant vind ik het verhaal wel héél traag, maar van de andere kant ben ik wel constant benieuwd hoe het nou verder gaat.
Overigens denk ik dat ik deze maand niet weer alles dat ik lees ga opsparen voor één post. Ik merk dat ik niet meer goed weet wat ik nou precies vond van wat ik aan het begin van de maand heb gelezen, dus dat maak het schrijven van mijn mening niet makkelijker. Daarnaast weet ik niet of mijn medeTweakers wel zitten te wachten op een monsterpost waarin ik mijn mening geef over een stuk of tien boeken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe SF / Fantasy / Horror boeken augustus 2017

Ik heb helaas geen tijd om ze even in volgorde van genre te zetten, maar omdat het al 4 augustus is deel ik het in deze vorm. Tussen haakjes staat het genre (FAN=Fantasy etc. spreekt redelijk voor zich):

"Halls of Law" by V. M. Escalada. Release Date: August 1, 2017. Published by DAW (FAN).
"Anackire" by Tanith Lee. Release Date: August 1, 2017. Published by DAW (FAN)
"Reaping the Aurora" by Joshua Palmatier.Release Date: August 1, 2017. Published by DAW (FAN)
"The Clockwork Dynasty" by Daniel H. Wilson.Release Date: August 1, 2017. Published by Doubleday (SF)
"After On: A Novel of Silicon Valley" by Rob Reid.Release Date: August 1, 2017. Published by Del Rey (SF)
"Forever After" by David Jester.Release Date: August 1, 2017. Published by Skyhorse Publishing (UF)
"Robin Hood: Sovereign's War" by Debbie Viguie & James R. Tuck.Release Date: August 1, 2017. Published by Titan Books (FAN)
"Hex-Rated: A Brimstone Files Novel" by Jason Ridler.Release Date: August 1, 2017. Published by Night Shade Books (UF)
“The Best of Ben Bova: Volume 3” by Ben Bova. Release Date: August 1, 2017. Published by Baen. (Collection).
“Urban Enemies” edited by Joseph Nassise. Release Date: August 1, 2017. Published by Gallery Books. (ANTHO / UF).
“The Gates of Tagmeth” by P.C. Hodgell. Release Date: August 1, 2017. Published by Baen. (FAN).
“A Man of Shadows” by Jeff Noon. Release Date: August 1, 2017. Published by Angry Robot. (SF / Mystery).
“Gods of Dawn” by Steve White. Release Date: August 1, 2017. Published by Baen. (SF).
“Children of the Divide” by Patrick S. Tomlinson. Release Date: August 1, 2017. Published by Angry Robot. (SF).
“Age of Assassins” by RJ Barker. Release Date: August 1, 2017. Published by Orbit. (FAN).
“Noumenon” by Marina J. Lostetter. Release Date: August 1, 2017. Published by Harper Voyager. (SF).
“Dark Light” by Jon Land. Release Date: August 1, 2017. Published by Forge Books. (supernatural thriller).
“The Bedlam Stacks” by Natasha Pulley. Release Date: August 1, 2017. Published by Bloomsbury (historical fantasy).
“Monster Hunter Siege” by Larry Correia. Release Date: August 1, 2017. Published by Baen. (UF / HF).
“The Dark Net” by Benjamin Percy. Release Date: August 1, 2017. Published by Houghton Mifflin Harcourt. (HF).
“The Grip of It” by Jac Jemc. Release Date: August 1, 2017. Published by FSG Originals. (HF).
"Secondborn" by Amy A. Bartol.Release Date: August 1, 2017. Published by 47North (SF)

"Copper Chain" by James Maxwell.Release Date: August 3, 2017. Published by 47North (FAN)

"Blackthorne" by Stina Leicht. Release Date: August 8, 2017. Published by Saga Press (FAN)
“Binary System” by Eric Brown. Release Date: August 8, 2017. Published by Solaris. (SF)
"The Meridian Ascent" by Richard Phillips.Release Date: August 8, 2017. Published by 47North (SF)
"American Ghost" by Paul Guernsey.Release Date: August 8, 2017. Published by Talos Press (UF)
"World Tree Girl" by Kerry Schafer.Release Date: August 8, 2017. Published by Diversion Books (UF/Mystery)
"The Death and Life of Schneider Wrack" by Nate Crowley.Release Date: August 8, 2017. Published by Abaddon Books (HF)
"The New Voices of Fantasy" edited by Peter S. Beagle & Jacob Weisman.Release Date: August 8, 2017. Published by Tachyon Publications (ANTH)

"The Witch at Wayside Cross" by Lisa Tuttle.UK Release Date: August 10, 2017. Published by Jo Fletcher Books (paranormal mystery/historical fantasy)

“The Stone Sky” by N.K. Jemisin. Release Date: August 15, 2017. Published by Orbit. (FAN).
“The Dinosaur Princess” by Victor Milán. Release Date: August 15, 2017. Published by Tor. (FAN).
"Rituals" by Kelley Armstrong.Release Date: August 15, 2017. Published by Random House (UF/supernatural thriller)
"The Lamb Will Slaughter the Lion" by Margaret Killjoy.Release Date: August 15, 2017. Published by Tor. (FAN).
“Call of Fire” by Beth Cato. Release Date: August 15, 2017. Published by Harper Voyager (historical fantasy/alternate history/steampunk)
"Of the Divine" by Amelia Atwater-Rhodes.Release Date: August 15, 2017. Published by Harper Voyager. (FAN)
“Legends of the Dragonrealm: The Gryphon Mage” by Richard A. Knaak. Release Date: August 15, 2017. Published by Permuted Press (FAN)
"Zombie-in-Chief: Eater of the Free World" by Scott Kenemore.Release Date: August 15, 2017. Published by Talos Press (HF/zombies/satire)
"The Psalms of Isaak Series" by Ken Scholes.Release Date: August 15, 2017. Published by Tor Books (FAN/Omnibus)
"Empire: The Series" by Orson Scott Card.Release Date: August 15, 2017. Published by Tor Books (FAN/Omnibus)
"The Shades of Magic Series" by V.E. Schwab.Release Date: August 15, 2017. Published by Tor Books (FAN/Omnibus)

"Reincarnation Blues" by Michael Poore.Release Date: August 22, 2017. Published by Del Rey (FAN)
"Swarm and Steel" by Michael R. Fletcher.Release Date: August 22, 2017. Published by Talos Press (FAN)
"An Echo of Things to Come" by James Islington.Release Date: August 22, 2017. Published by Orbit (FAN).
“The Iron Hound” by Tim Akers. Release Date: August 22, 2017. Published by Titan Books. (FAN).
Starfire: A Red Peace by Spencer Ellsworth. Release Date: August 22, 2017. Published by Tor Books. (SF).
The Castle in Cassiopeia by Mike Resnick. Release Date: August 22, 2017. Published by Pyr (SF).
"The God Peak" by Patrick Hemstreet.Release Date: August 22, 2017. Published by Harper Voyager (SF)
"The Silent Shield" by Jeff Wheeler.Release Date: August 22, 2017. Published by 47North (FAN)

"Son of the Night" by Mark Alder. UK Release Date: August 24, 2017. Published by Gollancz. (FAN)
"The Real-Town Murders" by Adam Roberts.UK Release Date: August 24, 2017. Published by Gollancz. (SF)
“Heartland” by Lucy Hounsom. UK Release Date: August 24, 2017. Published by Tor UK. (FAN).

"The Dragon Lords: False Idols" by Jon Hollins. Release Date: August 29, 2017. Published by Orbit (FAN).
"Raising Fire" by James Bennett. Release Date: August 29, 2017. Published by Orbit (UF).
"A Song for Quiet" by Cassandra Khaw. Release Date: August 29, 2017. Published by Tor. (FAN).
“Playing To The Gods” by Melanie Rawn. Release Date: August 29, 2017. Published by Tor. (FAN).
“An Alchemy of Masques & Mirrors” by Curtis Craddock. Release Date: August 29, 2017. Published by Tor. (FAN).
"The Plague Diaries" by Ronlyn Domingue.Release Date: August 29, 2017. Published by Atria Books (FAN)
“Sip” by Brian Allen Carr. Release Date: August 29, 2017. Published by Soho Press. (MISC / Post-Apocalyptic).
"Dishonoured: The Return of Daud" by Adam Christopher. Release Date: August 29, 2017. Published by Titan Books (Tie-In)
"Star Trek: Enterprise- Patterns of Interference" by Christopher L. Bennett.Release Date: August 29, 2017. Published by Pocket Books (Tie-In)
"Wonder Woman: Warbringer" by Leigh Bardugo.Release Date: August 29, 2017. Published by Random House (Tie-In)

"Golden Age and Other Stories" by Naomi Novik.Release Date: August 31, 2017. Published by Subterranean Press (Collection)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wizzu
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-12-2022
Jurassic Park door Michael Crichton, Jaar van 1e uitgave: 1991, Actie; Science fiction.

Zoals veel mensen (helaas) niet weten is de film Jurassic Park, dat geregisseerd is door Steven Spielberg, gebaseerd op het boek van Michael Crichton. Nadat ik eerst de film had gezien (sinds kinds af aan al) en later het boek ging lezen voelde het voor mij meer als een verdieping van de film zelf. Normaal gesproken lees je natuurlijk eerst het boek en daarna de film maar hey, het boek is alweer 26 jaar oud.

Het boek is erg wetenschappelijk en zodanig moleculair biologisch onderbouwd dat het erg plausibel lijkt en je begint te geloven in alle R&D onderzoeken die er gedaan worden. Het boek brengt ook heel erg het ethisch aspect naar voren van de dinosaurussen en alles eromheen. Alle personages hebben een leuke toevoeging aan het boek en hier en daar nogal wat onverwachte (helden)acties van de verschillende personages tussendoor. De spanning die zich steeds meer opbouwt naarmate het boek vordert vind ik heel goed gedaan en is uiteraard minder Hollywood dan de film.

Mocht je zowel de film als het boek gezien/gelezen hebben dan is dit filmpje wel leuk om te zien omdat het de film en het boek met elkaar vergelijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:06
Wizzu schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:59:
Jurassic Park door Michael Crichton, Jaar van 1e uitgave: 1991, Actie; Science fiction.

Zoals veel mensen (helaas) niet weten is de film Jurassic Park, dat geregisseerd is door Steven Spielberg, gebaseerd op het boek van Michael Crichton. Nadat ik eerst de film had gezien (sinds kinds af aan al) en later het boek ging lezen voelde het voor mij meer als een verdieping van de film zelf. Normaal gesproken lees je natuurlijk eerst het boek en daarna de film maar hey, het boek is alweer 26 jaar oud.

Het boek is erg wetenschappelijk en zodanig moleculair biologisch onderbouwd dat het erg plausibel lijkt en je begint te geloven in alle R&D onderzoeken die er gedaan worden. Het boek brengt ook heel erg het ethisch aspect naar voren van de dinosaurussen en alles eromheen. Alle personages hebben een leuke toevoeging aan het boek en hier en daar nogal wat onverwachte (helden)acties van de verschillende personages tussendoor. De spanning die zich steeds meer opbouwt naarmate het boek vordert vind ik heel goed gedaan en is uiteraard minder Hollywood dan de film.

Mocht je zowel de film als het boek gezien/gelezen hebben dan is dit filmpje wel leuk om te zien omdat het de film en het boek met elkaar vergelijkt.
Toevallig onlangs op mijn e-reader gezet om weer eens te gaan lezen. Heb hem als kind/puber (geen idee hoe oud ik was) gelezen en daarna nog 1-2 keer. Top boek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 13:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wormaap schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:31:
Ernest Cline - Ready Player One
[afbeelding]

Met het risico op dit forum scheef aangekeken te worden: deze viel me tegen.
Ah, ik ben dus niet gek

Gizz in "Welke boeken leest de Tweaker? - Deel 5"

Zoals ik toen al schreef: ik vind het een vreemde combinatie van een boek voor tieners en jaren 80 referenties die deze tieners maar deels zullen kennen. Of het is een boek geschreven voor mensen die normaal niet van lezen houden en iets simpels willen, dat is een andere mogelijkheid.

Spielberg schijnt gezegd te hebben zich niet aan het boek te houden voor de verfilming. Mooi, dan wordt het misschien nog iets interessants :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gaf ready player one volgens mij een 10 uit 10 toen ik hem las, vind het een schande dat spielberg er een film van maakt en ik ben wel spielberg fan. Ik heb er een grote hekel aan dat het verhaal veranderd is en ik ga de film ook niet kijken.

Gelukkig komt er wel een goede boekverfilming aan: it van stephen king. Ga die kijken van je centen en laat de verfilming van ready player one liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
De trailer zag er wat mij betreft helemaal niet verkeerd uit. Ik ben erg benieuwd naar de verfilming, en zelfs best enthousiast. Ik denk namelijk dat het verhaal voor mij beter tot zijn recht komt in een film dan in een boek. Dan kunnen een hoop referenties gewoon in beeld gebracht worden, wat de noodzaak van het beschrijven wegneemt. Daarnaast schaam ik me niet voor mijn liefde voor visueel spektakel :)

spoiler:
Wel vind ik het voor de mensen die het boek niet gelezen hebben jammer dat de 'reveal' over Aech al in de cast op IMDb zichtbaar is.

Op mijn eigen leesfront heb ik afgelopen week Songs of the Dying Earth uitgelezen.
Het is een bundel van verhalen die diverse schrijvers (o.a. George R.R. Martin, Dan Simmons, Neil Gaiman en Tad Williams) hebben geschreven als homage aan en in de wereld van Jack Vance's 'Dying Earth'. Het grappige is dat ik nooit van Vance gehoord had voordat ik dit boek las. Nu vraag ik me af hoe me dat gelukt is :P Erg vermakelijk, in ieder geval! Ik heb meteen de originele bundel ook besteld, want ik ben erg benieuwd naar alle andere verhalen in deze setting, en natuurlijk naar de veelgeprezen stijl die deze club zonder uitzondering noemt in hun nawoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-09 18:57

Zoals @Marmar al aangaf: Ik ben Pelgrim.

Ben er een paar dagen geleden in begonnen, maar wat een pageturner zeg! Staat ook op diverse bestsellerlijsten meende ik.

Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:22

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/d/df/Salemslothardcover.jpg/220px-Salemslothardcover.jpg

Maar weer eens in begonnen. Het soort verhaal waar ik King eigenlijk altijd mee zal blijven associeren. Lekker beklemmend en wat mij betreft de tand des tijds goed doorstaan. De verfilmingen vond ik trouwens maar zozo. Hoewel als It een succes zal worden, lijkt dit me een goede kandidaat om opnieuw verfilmd/verseried te worden. En dan ook rated R graag.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Deel 2 van de Orphan X serie bijna uit.

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/8/6/4/4/9200000075854468.jpg

Goed geschreven, leuke karakters en vol van verassingen! Voor de liefhebbers van een goede (actie) thriller absoluut de moeite waard.

Helaas vond ik Supernotes ontzettend tegenvallen, weinig samenhangend en rommelig geschreven. Jammer het verhaal had wel potentie. Ook vond ik American Gods van Neil Gaiman tegenvallen, niet mijn ding. Toch zonde dat ebooks niet verkoopbaar zijn in principe.

Hierna eens beginnen in Het Motief van David Baldacci, welke deel 3 is in de Amos Decker reeds, de 1e 2 delen waren heerlijk leesvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees momenteel deze, ik vind alles van Goodkind een 10/10. Dus een review laat ik maar achterwege. Is boek 15+ in de reeks, dus tja, kan moeilijk erover gaan vertellen omdat ik dan spoilers voor al die boeken geef:

Afbeeldingslocatie: https://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSIuA5On6nzd2rFKEEYub8etlfR7GdCR2vUYD5s93haZYPREmzj

Nicci waarover het boek gaat is wel mijn favoriete meesteresje uit die serie, dus heerlijk. Echt genieten. Al waren eerdere werken van hem beter, maar dat kan je wel bij elk boek schrijven en ik geniet er gewoon van.
kevin33 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 20:36:
Helaas vond ik Supernotes ontzettend tegenvallen, weinig samenhangend en rommelig geschreven. Jammer het verhaal had wel potentie.
Die heb ik net als al jouw andere boeken ook gekocht, ik vond het boek trouwens wel ergens op 1/3e beter worden. Ik begon me alleen in het begin heel erg te irriteren dat ik niks van die spion wist en dat werd gelukkig wel later wat goedgemaakt. Maar inderdaad weinig samenhang en rommelig, maar het stuk in de Alpen met die Schotsman en de test vond ik wel een vermakelijk stuk.

Waarom vond die collega die het je meen ik aanrade nu zo fantastisch eigenlijk? Ik zou dit boek niet zo snel aanraden. De cover is wel erg erg mooi, maar het had zoveel meer kunnen zijn. Foto's erbij of informatie over die kampen waarin hij zat, een landkaartje of wat dan ook. Ik ging nu af en toe zoeken op internet, maar was vaak te lui en heb daardoor denk ik zaken gemist.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2017 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 23:07
Gizz schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:47:
[...]

Ah, ik ben dus niet gek

Gizz in "Welke boeken leest de Tweaker? - Deel 5"

Zoals ik toen al schreef: ik vind het een vreemde combinatie van een boek voor tieners en jaren 80 referenties die deze tieners maar deels zullen kennen. Of het is een boek geschreven voor mensen die normaal niet van lezen houden en iets simpels willen, dat is een andere mogelijkheid.

Spielberg schijnt gezegd te hebben zich niet aan het boek te houden voor de verfilming. Mooi, dan wordt het misschien nog iets interessants :P
Hier nog iemand die het boek met enige teleurstelling neerlegde. Het begon allemaal wel goed, en veel van de referenties sluiten wel bij mijn jeugd aan, maar 99% van de references was gewoon namedropping. Er gebeurde niks mee.

Verder herhaalde het verhaal zich erg veel. De derde gate heeft een heel hoog deja vu gehalte omdat... omdat we alles al eens gedaan hadden, maar dan met andere games en films.

Tot slot vond ik het verhaal infantiel. Wat gebeurt er met de hoofdpersonen als ze
spoiler:
uiteindelijk de grote prijs winnen? Wat doen ze met het geld?
Misschien is dat allemaal de bedoeling van het verhaal niet, maar dit is toch een boek dat geschreven is voor volwassenen en niet kinderen van 10. Een beetje meer diepgang mag wel. De hoofdpersoon komt over als een behoorlijk emotioneel beperkt type - en ja, ik weet dat hij dat moet voorstellen, maar het komt vooral omdat de schrijver gewoon niet goed is in het beschrijven van emoties. De personen eromheen zijn niet veel beter en veelal cardboard characters.

Al met al kan ik me niet voorstellen dat Spielberg hier veel van overlaat in zijn verfilming en dat is een reden om te hopen dat het nog wat kan worden op het scherm. Ik hoop dus niet dat we de hoofdpersoon eindeloos videogames zien spelen (dat werd SAAI, meneer Cline).

Ik geef het boek een 6 omdat het uiteindelijk wel lekker weg las. Een hoog Dan Brown niveau.

[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Strangelove op 15-08-2017 16:36 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan brown gehalte? Die link leg ik niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 21:53:
Dan brown gehalte? Die link leg ik niet?
Met het risico voor iemand anders te spreken (maar ik moest zelf ook aan Dan Brown denken toen ik RP1 had gelezen): Dan Brown leest lekker vlot weg qua schrijfstijl, niet te gecompliceerd maar zeker niet ground-breaking. Dat idee had ik zelf ook bij RP1, ik heb'm redelijk in één ruk uitgelezen, maar nergens het idee gehad dat ik nou écht wat speciaals aan het lezen was.
Het voelt wel een beetje lullig om zo te zeuren over een boek dat veel mensen helemaal te gek vinden. Smaken verschillen uiteraard, en ik wil zeker niet claimen dat ik het beter weet of zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Heb de afgelopen weken bijna alle boeken gelezen van Witcher, echt geweldige serie en had eerlijk gezegd niet verwacht dat ik ze allemaal zou lezen. Uiteraard in het Engels gelezen.

The Last Wish (short story collection)
Sword of Destiny (short story collection)
Blood of Elves (beginning of novels)
Time of Contempt
Baptism of Fire
The Tower of Swallows
Lady of the Lake

En nu bezig met Season of Storms.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 23:07
Wormaap schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 22:16:
[...]

Met het risico voor iemand anders te spreken (maar ik moest zelf ook aan Dan Brown denken toen ik RP1 had gelezen): Dan Brown leest lekker vlot weg qua schrijfstijl, niet te gecompliceerd maar zeker niet ground-breaking. Dat idee had ik zelf ook bij RP1, ik heb'm redelijk in één ruk uitgelezen, maar nergens het idee gehad dat ik nou écht wat speciaals aan het lezen was.
Het voelt wel een beetje lullig om zo te zeuren over een boek dat veel mensen helemaal te gek vinden. Smaken verschillen uiteraard, en ik wil zeker niet claimen dat ik het beter weet of zo :+
Dat is het precies. Het pakt je wel en je wil weten wat er gebeurt maar als je het uit hebt en erover nadenkt blijft een wat nare smaak hangen, nl. dat het verhaal compleet ongeloofwaardig is, de karakters van bordkarton zijn, de schrijfstijl matig tot slecht is en je het gevoel hebt dat je beter wat anders had kunnen lezen.

Een beetje het gevoel dat je hebt na het eten van een afhaalmaaltijd.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
kevin33 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 18:34:
[...]

Mr. Mercedes is zo'n ontzettende tof begin van zo'n ontzettend toffe trilogie! 1 van mijn favoriete boeken. Heel veel luisterplezier :)
Nog bedankt voor de tip, was er zo doorheen. Zag gisteren overigens dat er een serie van wordt gemaakt, nu 2 afleveringen uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Gisteren begonnen met American Gods, was eigenlijk van plan om de serie te gaan kijken maar toen ik begreep dat het gebaseerd op een boek was heb ik na de eerste aflevering besloten om eerst het boek te gaan lezen.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/49/American_gods.jpg

Ben nu halverwege en heb het gevoel dat omdat ik eerst die eerste aflevering heb gekeken ik er veel makkelijker in kom en me de manier van bewegen en praten van de personages een beeld bij heb.

Ian McShane vind ik persoonlijk een geweldige acteur, zie hem tijdens het lezen ook helemaal voor me.

Ben nu halverwege, geweldig boek, echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:59

wontcachme

You catch me? No you wont

Afbeeldingslocatie: https://images.gr-assets.com/books/1430394515l/23675858.jpg
En route to London from New York, Flight 305 suddenly loses power and crash-lands in the English countryside, plunging a group of strangers into a mysterious adventure that will have repercussions for all of humankind.

Struggling to stay alive, the survivors soon realize that the world they’ve crashed in is very different from the one they left. But where are they? Why are they here? And how will they get back home?

Five passengers seem to hold clues about what’s really going on: writer Harper Lane, venture capitalist Nick Stone, German genetic researcher Sabrina Schröder, computer scientist Yul Tan, and Grayson Shaw, the son of a billionaire philanthropist.

As more facts about the crash emerge, it becomes clear that some in this group know more than they’re letting on—answers that will lead Harper and Nick to uncover a far-reaching conspiracy involving their own lives. As they begin to piece together the truth, they discover they have the power to change the future and the past—to save our world . . . or end it.
Geen lang boek (340 pagina's), maar wel een zeer vermakelijk verhaal. Het was even wennen hoe het verhaal verteld werd (elk hoofdstuk wordt verteld vanuit het oogpunt van één van de twee hoofdkarakters), maar het wende ook vrij snel. Na de Atlantis Trilogie van deze schrijver en na dit boek ben ik heel erg benieuwd naar zijn nieuwe reeks boeken (The Extinction Files).

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Pagina: 1 ... 6 ... 23 Laatste