Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Bra-Jo schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:10:
[...]

Nu bezig met The Swarm, https://www.goodreads.com/book/show/68146.The_Swarm. Tot nu toe niet onaardig, eens kijken waar het naartoe gaat.
OK, einde boek, weggelegd na ongeveer een vijfde gelezen te hebben. Dit overkomt me toch vrij weinig... Veel te langdradig, veel te uitgebreide situatieschetsen, er wordt te veel heen en weer gesprongen tussen verschillende personages zonder dat er iets uitgewerkt wordt.Jammer...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Asphyxion

I am, therefor I think

Gisteren begonnen in A Scanner Darkly van Philip. K. Dick.. Goed begin in ieder geval.

Dit jaar ook the Man in the High Castle en Do Androids Dream of Electric Sheep van dezelfde schrijver gelezen. The Man in the High Castle vond ik erg goed en kan ik zeker aanraden. De film "Bladerunner" is gebaseerd op "Do Androids..." en dan vond ik de film toch een stuk toffer.

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:40
Ben momenteel begonnen aan deel 1 van de trilogie van Justin Cronin : "De oversteek".
Commentaren voor dit boek zijn altijd lovend en de Nederlandse vertaling van deel 2 en 3 wordt binnenkort verwacht.

Meeste van de boeken die ik lees zijn van het genre "Spannende boeken" met mysterie, beetje sci-fi soms er rond. Echte aanraders van auteurs hiervan zijn:
- Steve Berry : o.a. met de Cotton Malone reeks. Dan Brown-achtig, maar naar mijn persoonlijk mening veel beter. Actie en mysterie verwerkt met geschiedenis, aardrijkskunde, cultuur. Grote aanrader!!
- Kate Mosse
- Linwood Barclay
- Katherine Neville
- Jim Butcher met de Harry Dresden tovenaar reeks

Daarnaast vond ik "DMZ" ook wel een hele leuke graphic novel reeks.

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Ik ben zelf samen met mijn moeder een fan van Stephen King, bijna alle boeken van hem staan in de kast hier. :)

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Verwijderd

wiemelen schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:36:
Ben momenteel begonnen aan deel 1 van de trilogie van Justin Cronin : "De oversteek".
Commentaren voor dit boek zijn altijd lovend en de Nederlandse vertaling van deel 2 en 3 wordt binnenkort verwacht.
Tot 1/2e is het 1e boek ook vrij goed en spannend, daarna werd het matig en opeens een young adult boek. Althans in mijn ogen. Op bol.com heb ik nog even de recensies gelezen en daar vind men het begin veel te lastig en daarna wordt het goed. Als je young adults kan waarderen zit je goed.

Deel 2 is trouwens gewoon te verkrijgen, deel 3 over 2 maand.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2016 18:33 ]

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:49
wiemelen schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:36:
- Steve Berry : o.a. met de Cotton Malone reeks. Dan Brown-achtig, maar naar mijn persoonlijk mening veel beter. Actie en mysterie verwerkt met geschiedenis, aardrijkskunde, cultuur. Grote aanrader!!
Dan vind je waarschijnlijk de Sigma-reeks van James Rollins ook wel zeer vermakelijk. Zelf gisteren de een-na-laatste gekocht: De Bloedlijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
  • Laatst online: 14:40
barrymossel schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:41:
[...]

Dan vind je waarschijnlijk de Sigma-reeks van James Rollins ook wel zeer vermakelijk. Zelf gisteren de een-na-laatste gekocht: De Bloedlijn.
Kende ik nog niet ... maar staat nu op mijn lijstje voor Kerst :)
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:52

RoyK

Hobby tekenaar

ik wil graag kijken of ik tijd kan vrij maken om een beetje meer ontspanning op te zoeken. Misschien eens een boek gaan lezen. Mijn voorkeur is denk ik Science Fiction. High tech. Het aanbod lijkt alleen erg karig in het Nederlands. Ik heb het geprobeerd in het Engels. Maar het is in het Engels voor mij persoonlijk lastiger te volgen. Er worden veel woorden gebruikt die in het dagelijks Engels minder vaak naar voren komt. :| Iemand een tip?

"De zwerm" sprak me ook erg aan. Dat was ook science fiction (denk ik) maar wel gebaseerd op echt onderzoek.

ps, ik neig een beetje naar Silo / Schakel / Stof van Hugh Howey. Ik lees mixed reacties.

[ Voor 18% gewijzigd door RoyK op 26-11-2016 23:12 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:03

Wildfire

Joy to the world!

Momenteel bezig in Proxima van Stephen Baxter. Tweedelige reeks, eerste is dus Proxima en het tweede deel is Ultima.

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/1/5/7/8/9200000022158751.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/9/9/2/2/9200000041142299.jpg

Ben erg blij dat ik erg goed in Engels ben. Zo is de keuze in SF opeens veel groter. Amazon.co.uk heeft in al die jaren een goede klant aan me gehad en dat zal zo blijven ook. :P

[ Voor 38% gewijzigd door Wildfire op 26-11-2016 23:48 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wildfire schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 23:45:.

Ben erg blij dat ik erg goed in Engels ben. Zo is de keuze in SF opeens veel groter. Amazon.co.uk heeft in al die jaren een goede klant aan me gehad en dat zal zo blijven ook. :P
Hier ben ik het zo ontzettend mee eens dat ik het hooguit betreur dat ik geen andere talen op dat niveau beheers, want wat zou Russische literatuur allemaal verborgen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:58

P_Tingen

omdat het KAN

Bra-Jo schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:23:
[...]

OK, einde boek, weggelegd na ongeveer een vijfde gelezen te hebben. Dit overkomt me toch vrij weinig... Veel te langdradig, veel te uitgebreide situatieschetsen, er wordt te veel heen en weer gesprongen tussen verschillende personages zonder dat er iets uitgewerkt wordt.Jammer...
Zeker jammer. Ik vond dit een van de mooiste boeken die ik gelezen heb. Het klopt wel dat het begin van het boek wat langdradig is. Ik zou je willen adviseren even door te zetten en desnoods hier en daar wat over te slaan. Het laatste deel van het boek is een stuk beter.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevin33
  • Laatst online: 14-09 20:52

kevin33

Welkom in Utopia.

RoyK schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 23:07:
ik wil graag kijken of ik tijd kan vrij maken om een beetje meer ontspanning op te zoeken. Misschien eens een boek gaan lezen. Mijn voorkeur is denk ik Science Fiction. High tech. Het aanbod lijkt alleen erg karig in het Nederlands. Ik heb het geprobeerd in het Engels. Maar het is in het Engels voor mij persoonlijk lastiger te volgen. Er worden veel woorden gebruikt die in het dagelijks Engels minder vaak naar voren komt. :| Iemand een tip?

"De zwerm" sprak me ook erg aan. Dat was ook science fiction (denk ik) maar wel gebaseerd op echt onderzoek.

ps, ik neig een beetje naar Silo / Schakel / Stof van Hugh Howey. Ik lees mixed reacties.
Zie: kevin33 in "Welke boeken leest de Tweaker? - Deel 5"
Ik vondt de Silo serie bijzonder tof!

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
RoyK schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 23:07:

Je kan beginnen met wat 'makkelijkere sci-fi'. The Martian van Andy Weir bijv. Of als je liever start met pulp, kun je Ready Player One van Ernest Cline proberen. Daarna kun je door met Ender's Game met Orson Scott Card. Als dat bevalt kun je aan een serie beginnen, bijv. The Expanse van James S.A. Corey. Duik je liever meteen in het diepe en ben je ook nog eens op zoek naar Hard Scifi? Dan kun je gaan voor Peter F. Hamilton's Commonwealth Saga of Iain M. Banks' The Culture series.

Daarnaast zit je ook altijd wel goed met een van deze schrijvers:

Ursula K. LeGuin
George Orwell
Philip K. Dick
Kurt Vonnegut Jr.
Neal Stephenson
Alistair Reynolds
Vernor Vinge
Isaac Asimov
C.J. Cherryh
Richard K. Morgan
Ray Bradbury
John Scalzi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er worden veel woorden gebruikt die in het dagelijks Engels minder vaak naar voren komt. :|
Overigens is er dan ook een heel redelijke kans dat native speakers die woorden niet (correct) kennen. En het dus niet raar is om de eerste paar keer te moeten nadenken wat het ook alweer betekende. Je kent termen als warp, hyperspace of (ander genre) ork, en horcrux nu vast wel goed, maar dat was toentertijd voor alle lezers wel anders.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:06
Ik kan ook zeker The Martian aanraden. Ik heb deze in het Engels gelezen maar is ongetwijfeld ook een erg gaaf boek in het Nederlands.

Het is inderdaad lastiger lezen in een andere taal dan je moedertaal. Maar na eventjes inkomen (aan het taalgebruiker van de schrijver) heb ik daar geen last meer van. Als je woordenschat mist, kan het lezen op een smartphone uitkomst bieden. Daarmee kun je het woord simpelweg highlighten en direct de definitie zien. :)

[ Voor 20% gewijzigd door FreeShooter op 27-11-2016 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

hyptonize schreef op zondag 27 november 2016 @ 14:05:
[...]

Je kan beginnen met wat 'makkelijkere sci-fi'. The Martian van Andy Weir bijv. Of als je liever start met pulp, kun je Ready Player One van Ernest Cline proberen. Daarna kun je door met Ender's Game met Orson Scott Card. Als dat bevalt kun je aan een serie beginnen, bijv. The Expanse van James S.A. Corey. Duik je liever meteen in het diepe en ben je ook nog eens op zoek naar Hard Scifi? Dan kun je gaan voor Peter F. Hamilton's Commonwealth Saga of Iain M. Banks' The Culture series.

Daarnaast zit je ook altijd wel goed met een van deze schrijvers:

Ursula K. LeGuin
George Orwell
Philip K. Dick
Kurt Vonnegut Jr.
Neal Stephenson
Alistair Reynolds
Vernor Vinge
Isaac Asimov
C.J. Cherryh
Richard K. Morgan
Ray Bradbury
John Scalzi
Bedankt voor de lijst. Ik heb een paar boeken van Hamilton aangekocht een jaar of 2 geleden, en die vond ik juist best lastig met al die rare engelse woorden bij het omschrijven van een situatie, een voertuig of een wereld. Woorden die je niet vaak hoor of lees. Misschien moet ik het gewoon doorzetten en de woorden overslaan waar ik op vast loop.

The Expanse is op Netflix als serie heb ik gezien. Ik denk dat ik die dan gewoon daar kijk.

Het is wel duidelijk dat het het schaars is op de NL markt met vertaalde boeken in dit segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

RoyK schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:12:
Het is wel duidelijk dat het het schaars is op de NL markt met vertaalde boeken in dit segment.
Logisch eigenlijk, de doelgroep kan in de regel wel redelijk Engels lezen - waarbij het lezen mettertijd beter wordt juist door het doen.
offtopic:
Ik ben fatsoenlijker Engels gaan leren toen de lokale bibliobus-meneer me als IIRC twaalf- of dertienjarige aanraadde de Dune-boeken mee te nemen \o/

En Engelstalige boeken zijn goedkoper, niet onbelangrijk. Beide maken dat investeren in vertalen en uitgeven vast niet snel gebeurt.

Ontopic: ik ben bezig met Wildcards (van diverse auteurs met editor George RR Martin). Vooralsnog kan het e echter weinig boeien, ik merk dat ik het steeds vrij snel weg leg. Nog maar bezien of ik het uit krijg, laat staan de andere delen ga lezen..

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 27-11-2016 16:39 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, heb 2 delen van wildcards in het Nederlands gekocht, nog niet aan begonnen.

Zelf lees ik veelal in het Engels, ik had in het begin ook problemen ermee, maar met een goede ereader heb je een ingebouwd woordenboek en dat werkt heerlijk. Toen ik begon met in het Engels lezen had ik nog een prisma woordenboek naast mij liggen, man man man wat een werk was dat.

SF en Fantasy lees ik meestal in het Engels, maar als iets vertaald wordt naar het Nederlands en het is niet duur zoals wild cards koop ik de vertaling en als ik dan verder wil lezen en boeken zijn niet vertaald, dan pak ik de Engelse boeken.

De tips voor makkelijk Engelse sf boeken zijn trouwens echt top, ik had exact dezelfde gekozen. Waarschijnlijk had ik nog wel Wikipedia: Bill, the Galactic Hero toegevoegd, leuke reeks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Lezen jullie traditioneel nog steeds fysieke boeken of ook overgestapt op het digitale platform? Het scheelt aanzienlijk in de prijs en ik heb eigenlijk ook geen ruimte om de boeken leuk ergens in een kast te zetten. Misschien is een investering in zo een Ereader zo gek nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

RoyK schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:20:
Lezen jullie traditioneel nog steeds fysieke boeken of ook overgestapt op het digitale platform? Het scheelt aanzienlijk in de prijs en ik heb eigenlijk ook geen ruimte om de boeken leuk ergens in een kast te zetten. Misschien is een investering in zo een Ereader zo gek nog niet.
Ik ben dan wel een IT'er, maar boeken lees ik toch echt alleen maar traditioneel vanaf papier. Een e-reader heeft voor mij helemaal geen charme, het voelt voor mij als het ware kil aan. Geef mij maar een echt boek, heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Wildfire schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:23:
[...]

Ik ben dan wel een IT'er, maar boeken lees ik toch echt alleen maar traditioneel vanaf papier. Een e-reader heeft voor mij helemaal geen charme, het voelt voor mij als het ware kil aan. Geef mij maar een echt boek, heerlijk :)
Haha ja ik snap je romantiek wel. Een Ereader heeft natuurlijk ook wel zo zijn voordelen naast dat het misschien iets minder romantisch is. :P

ps: begonnen aan "The Martian"

[ Voor 3% gewijzigd door RoyK op 27-11-2016 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:35
Boeken? Alsof ik nog tijd over heb na GoT te hebben bijgelezen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Beide, of eigenlijk: Alle drie. Ik lees vaak 2 boeken tegelijkertijd: 1 als fysiek boek en 1 als audioboek (waarvan ik meestal ook het ebook heb op mijn Kindle). Ik probeer wel altijd 2 verschillende genres tegelijkertijd te lezen, meestal afwisselend sci-fi en fantasy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik lees voor het verhaal, heb niet de charme nodig van een dode boom :P. Oftewel puur de e-reader hier.

Overigens lees ik veel scifi, ik denk dat ik ondertussen wel een paar honderd boeken gehad enkel op scifi gebied, en zo ongeveer geen één boek van die auteurs die genoemd werden :P. Geef mij maar moderne militaire scifi die consistent in elkaar zit. Bijvoorbeeld Star Wars boeken heb ik wel wat gelezen, en die kunnen ook wel leuk zijn hoor, maar het hele universum daar is zo inconsistent als maar kan. Doe maar bij een Honor Harrington of The Lost Fleet. Exodus: Empires at War krijgt van mij een eervolle vermelding niet omdat het nou de best geschreven serie is, maar één van de bijzonder weinige schrijvers die het is gelukt om grondtroepen een rol te geven in een militaire scifi serie op een consistente en geloofwaardige manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik lees al jaren alleen met een e-reader. Makkelijker meenemen, opbergen, etc.. Daarnaast is zo'n backlight ook erg fijn. Even snel terug- of vooruitbladeren is wel wat lastiger, maar dat overleef je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

thx voor de reacties. Ik overweeg de Koba Auro One. Een beste aanschaf maar ga je wel misschien wel 5 jaar of langer mee doen. Misschien een toontje lager zingen met de Koba H20.

Ik heb nu een paar Epub boeken op mijn schijf staan die ik wil gaan lezen. Gisteren gestart aan de Materian. Voelde wel lekker om weer een boek in te lopen.

[ Voor 31% gewijzigd door RoyK op 28-11-2016 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
RoyK schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:30:
thx voor de reacties. Ik overweeg de Koba Auro One. Een beste aanschaf maar ga je wel misschien wel 5 jaar of langer mee doen. Misschien een toontje lager zingen met de Koba H20.

Ik heb nu een paar Epub boeken op mijn schijf staan die ik wil gaan lezen. Gisteren gestart aan de Materian. Voelde wel lekker om weer een boek in te lopen.
Ongetwijfeld al gedaan, maar check ook: \[e-readers] Kobo Glo / Mini / Touch / Aura

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Zeker! Ik zit de hele dag in de reviews etc haha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
  • Laatst online: 14-09 20:50
Wat goed een boekentopic! Ik heb nu sinds een aantal maanden een e-reader (Kobo Aura), en heb mede daardoor, mijn oude hobby lezen weer opgepikt. Heerlijk om even 20 minuutjes wat te lezen voor het slapengaan. Veel beter dan LCD.

Nou ga ik in januari voor 3 maanden reizen en ik ben voornemens mijn e-reader vol te plempen met boeken voor als er even uitgerust moet worden :)

Ik heb al het eea hier doorheen gebladerd, maar misschien hebben mensen nog tips voor leuke historische romans? Ik hou van boeken die fictie zijn, maar wel een realistische basis hebben zeg maar. Dus vaak fictionele personen in waargebeurde momenten in de historie.

Nu bijvoorbeeld Pilaren van de Aarde (Pillars of the Earth) gelezen van Ken Follet, en bezig in zijn Century trilogie.
Tevens alles gelezen van de Vespasianus serie van Robbert Fabbri (gaat over de romeinse keizer Vespasianus).

Ik zou alle bovenstaande boeken aanraden, maar zoek dus een beetje vergelijkbare boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Bra-Jo schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:23:
[...]

Ik heb "De zwem" vorig jaar gelezen en ook ik vind dit 1 van de beste boeken die ik heb gelezen. Je volgt het vanuit een paar perspectieven, en ze beleven het drama allemaal op hun eigen manier en in hun eigen setting. Zeker wat later in het boek als ze de diepte in gaan, vond ik het heel spannend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik ben nu bezig in de Seafort Saga, een serie van 7 SciFi-boeken van David Feintuch.

De 1e 2 boeken (Midshipman's Hope en Challenger Hope) heb ik nu gehad, ben nu bezig in het 3e boek (Prisoner Hope).

Gaat over de bemanning op wat interstellaire ruimteschepen tussen de Aarde en haar kolonie Hope Nation, 69 lichtjaar van aarde verwijderd.

Geen Oscar-materiaal oid, maar het leest wel lekker weg, Feintuch heeft best een leuke vlotte manier van schrijven.

Wordt ook aan een verfilmping gewerkt (via crowdfunding) van Midshipman's Hope overigens, maar die is er nog niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 16:53
RoyK schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:30:

Ik heb de H2O, kan hem van harte aanraden. Ik was altijd van alleen maar echte boeken, maar ik heb deze van mijn vrouw kado gehad in oktober en sindsdien ben ik om. Het scherm is vrijwel niet van papier te onderscheiden, verlichting is perfect in te stellen. Ik lees graag in bad dus het waterdichte is ook een mooie plus.

Ik lees nu de Farseer trilogy van Robin Hobb, verder veel SF en fantasy.

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 13:27
KingKoning schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:13:
Wat goed een boekentopic! Ik heb nu sinds een aantal maanden een e-reader (Kobo Aura), en heb mede daardoor, mijn oude hobby lezen weer opgepikt. Heerlijk om even 20 minuutjes wat te lezen voor het slapengaan. Veel beter dan LCD.

Nou ga ik in januari voor 3 maanden reizen en ik ben voornemens mijn e-reader vol te plempen met boeken voor als er even uitgerust moet worden :)

Ik heb al het eea hier doorheen gebladerd, maar misschien hebben mensen nog tips voor leuke historische romans? Ik hou van boeken die fictie zijn, maar wel een realistische basis hebben zeg maar. Dus vaak fictionele personen in waargebeurde momenten in de historie.

Nu bijvoorbeeld Pilaren van de Aarde (Pillars of the Earth) gelezen van Ken Follet, en bezig in zijn Century trilogie.
Tevens alles gelezen van de Vespasianus serie van Robbert Fabbri (gaat over de romeinse keizer Vespasianus).

Ik zou alle bovenstaande boeken aanraden, maar zoek dus een beetje vergelijkbare boeken.
Als de Vespasianus serie bevalt is de Adelaar serie van Simon Scarrow een aanrader. Niet alle boeken zijn nederlands dus als je engels lezen niet fijn vind is het geen optie, maar ze zijn erg goed geschreven! Ook het boek Cicero van Robert Harris is fantastisch, je moet wel een beetje bekent zijn met de personen van die tijd of uberhaupt iets weten van die tijd in Rome maar dan heb je een heel leerzaam/leuk boek ;)

Ik heb laatst het boek Tigers in the Mud gelezen door Otto Carius (ja hemzelf!) geschreven, erg fascinerend boek en ik vond het plezierig om te lezen. Zeker een aanrader voor de tweakers die een nonfictie boek lezen over de tweede wereldoorlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:02

Vrijdag

De Zwarte

RoyK schreef op maandag 28 november 2016 @ 23:49:
[...]

Ik heb "De zwem" vorig jaar gelezen en ook ik vind dit 1 van de beste boeken die ik heb gelezen. Je volgt het vanuit een paar perspectieven, en ze beleven het drama allemaal op hun eigen manier en in hun eigen setting. Zeker wat later in het boek als ze de diepte in gaan, vond ik het heel spannend worden.
Ik zou het heel gaaf vinden als ze van De Zwerm een film/miniserie zouden maken.

Op dit moment lees ik deze, uit de serie The beast arises:

Afbeeldingslocatie: https://d1466nnw0ex81e.cloudfront.net/n_iv/600/3231983.jpg

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Tot nu toe lees ik nog 'traditioneel'. Ik vind het ook wel mooi staan, zo'n rijtje boeken. Ik koop voornamelijk Engelse boeken, die zijn niet alleen kleiner en lichter, maar ook goedkoper :-) Maar digitaal zijn ze nóg goedkoper ja... En de ruimte is ook niet onbeperkt tenslotte. Dus misschien dat ik ook maar eens zo'n e-reader haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:57

Kluus

Gang is alles

Tehh schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 19:20:
[...]

Tot nu toe lees ik nog 'traditioneel'. Ik vind het ook wel mooi staan, zo'n rijtje boeken. Ik koop voornamelijk Engelse boeken, die zijn niet alleen kleiner en lichter, maar ook goedkoper :-) Maar digitaal zijn ze nóg goedkoper ja... En de ruimte is ook niet onbeperkt tenslotte. Dus misschien dat ik ook maar eens zo'n e-reader haal.
Ik ben al even over op de kindle, hoewel ik ook erg van een kast met boeken hou. De form-factor van digitaal is wel een pre (vooral op vakantie).

Geen fictie (of wel, als je het aan de andere figuranten vraagt :+) maar:

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/8/4/4/6/9200000066206448.jpg

_O-

Nu ben ik weer bezig met mijn eeuwige missie om alle Discworld novels te lezen (momenteel Wyrd Sisters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:11

Heb je Augustus van John Williams al gelezen? Die kan ik zeker aanraden.

Als je echt veel gaat uitrusten op je reis kan ik The History of the Decline and Fall of the Roman Empire ook wel aanraden. Ik vind het lekker weglezen, al zijn dat wel geschiedenisboeken. Ik heb zelf de verkleinde versie (>1000 pagina's voor €5-6).

Ik heb een tijd geleden een boek gelezen dat meer lijkt op wat je zoekt (fictioneel persoon in historische gebeurtenissen), maar ik ben vergeten hoe die heette... :$

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnosis
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:02

Zoals al werd aangeraden de boeken over Cicero van Robert Harris zijn erg goed en zeker een aanrader.

Ik kan ook de boeken van Ben Kane aanraden. Zijn verschillende verhalen. Eentje begint bij Het vergeten legioen.

Een andere bij Eagles at war. Daar moet het 3e boek nog van komen.

Het vergeten legioen kan ik je wel sturen, heb die nog als e-book gratis gekregen ergens :). Als e-books geen probleem zijn.

Je kan je er maar druk om maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Laatst online: 14-09 20:50
Thanx allen voor de tips! Ik heb van een aantal wat previews gelezen en de 1e van Harris aslmede de 1e van Scarrow nu aangeschaft om te kijken of het wat voor mij is.
Als het bevalt gooi ik de rest ook nog op de e-reader :)

@Gnosis: Ik stuur een pb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Bijna klaar met the Martian. Aardig boek met leuke en interessante momenten. Maar het begint allemaal.wel langdradig te worden zo op Mars. Alles tot in de treurnis wordt beschreven.. ik was geeoon paginas aan het scannen ipv lezen. Best wel jammer. Nu op 80%.. even zien hoe het gaat. Tot dusver een 7. Een 6 voor het verhaal en een +1 voor de humor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:12
Gnosis schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 21:56:
[...]

Zoals al werd aangeraden de boeken over Cicero van Robert Harris zijn erg goed en zeker een aanrader.

Ik kan ook de boeken van Ben Kane aanraden. Zijn verschillende verhalen. Eentje begint bij Het vergeten legioen.

Een andere bij Eagles at war. Daar moet het 3e boek nog van komen.

Het vergeten legioen kan ik je wel sturen, heb die nog als e-book gratis gekregen ergens :). Als e-books geen probleem zijn.
Kijk ook naar de Masters of Rome-serie van Colleen McCullough, vind ik persoonlijk nog net wat beter dan de Cicero-cyclus van Robert Harris. Zeven delen à zes-, zevenhonderd pagina's :)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Eindelijk m'n Kindletje binnen. Gelijk Inferno van Dan Brown gelezen.

Je moet van z'n stijl houden en die ligt mij wel, dus dat beviel me goed.

Nu bezig met Born a Crime van Trevor Noah. Net begonnen, dus nog niet veel over te zeggen. :)

Merk dat ik vooral last heb van keuze-stress. Ik heb heel veel boeken, maar welke te lezen..

Bericht hierboven

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

The Martian uitgelezen. En dus mijn ereader ontmaagd met het eerste boek haha. Ook voor mij weer lang geleden dat ik een boek heb uitgelezen. Mn laatste boeken waren van Stieg Larson een paar jaar geleden. Ik vond The Martian goed we te lezen in het Engels. Dat had ik niet verwacht van mezelf. Het verhaal zelf vond ik overigens Okey. Beetje langdradig in de details. Ik heb het idee dat de film een stuk toffer is. Deze ochtend de trailer gekeken en herkende alles uit het boek.

Ik denk dat ik vandaag aan "Duin" gaat beginnen.

Misschien heeft iemand nog een tip. Ik zou graag iets willen zoeken dat in de hoek van Area 51 kan liggen. Gewoon realistisch, hier en nu.. maar dan vanuit het perspectief van de geheime dienst.. in het bezit van een ufo of contact met buitenaardse... lekker alu hoedje... bij welke schrijver moet ik dan wezen?

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

RoyK schreef op donderdag 15 december 2016 @ 21:13:
The Martian uitgelezen. En dus mijn ereader ontmaagd met het eerste boek haha. Ook voor mij weer lang geleden dat ik een boek heb uitgelezen. Mn laatste boeken waren van Stieg Larson een paar jaar geleden. Ik vond The Martian goed we te lezen in het Engels. Dat had ik niet verwacht van mezelf. Het verhaal zelf vond ik overigens Okey. Beetje langdradig in de details. Ik heb het idee dat de film een stuk toffer is. Deze ochtend de trailer gekeken en herkende alles uit het boek.

Ik denk dat ik vandaag aan "Duin" gaat beginnen.

Misschien heeft iemand nog een tip. Ik zou graag iets willen zoeken dat in de hoek van Area 51 kan liggen. Gewoon realistisch, hier en nu.. maar dan vanuit het perspectief van de geheime dienst.. in het bezit van een ufo of contact met buitenaardse... lekker alu hoedje... bij welke schrijver moet ik dan wezen?
Supernotes.
https://www.bol.com/nl/p/supernotes/9200000040910893/

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 09:52
/offtopic:

Bij jezelf, RoyK! Het plot klinkt goed. Ga het schrijven! ;-)

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Bedankt Kevin! ik ga hem checken!

Sorry Znorkus, even geen tijd. Veel te druk haha! ik heb mijn bijdrage digitaal wel al eens geleverd!
YouTube: Secret US UFO - Photoshop speedart - time-lapse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Okey, ik ga next level (voor mijzelf) na het finishen van The Martian in het Engels, stap ik nu in The Pandora Star van Peter F Hamilton! Tot nu toe gaat het best okey. Ik moet zeggen dat de ingebouwde dictionary in de Kobo wel een hulp is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

RoyK schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 23:08:
Okey, ik ga next level (voor mijzelf) na het finishen van The Martian in het Engels, stap ik nu in The Pandora Star van Peter F Hamilton! Tot nu toe gaat het best okey. Ik moet zeggen dat de ingebouwde dictionary in de Kobo wel een hulp is!
Pandora's Star, van de Commonwealth Saga (https://en.wikipedia.org/wiki/Commonwealth_Saga). Kun je daarna meteen deel twee lezen van deze reeks, Judas Unchained.

Erg goede boeken!

Ik denk dat ik binnenkort van dezelfde schrijver uiteindelijk eens ga beginnen aan The Night's Dawn trilogy, die hier echt al tig jaar in de kast staat. :P --> Wikipedia: The Night's Dawn Trilogy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 23:08:
De dictionary in een ereader is top, ik heb hetzelfde als jou gedaan. Maar toen was een ereader met dictionary. Iet beschikbaar... zit je met je prisma pocket ernaast. Als je het langzaam in niveau opbouwt wordt lezen in het engels een vanzelfsprekendheid, geniet ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:20

wontcachme

You catch me? No you wont

Net weer een paar boeken gekocht. Ik ga nu beginnen aan Tom Clancy boeken en de eerste zal zijn The Hunt For Red October. Ik ga eerst de Jack Ryan reeks beginnen en dan gewoon de volgorde van schrijven.

Op dit moment heb ik op de Ereader staan
- The Hunt for Red October
- The Life-Changing Magic of Not Giving a F**k
- Elon Musk Uit. Leuk boek met een mooie kijk in de wereld van Musk
- Doodsvlucht - Bear Grylls

Verder heb ik op papier (en allemaal gelezen):
- Alle Harry Potters
- LOTR & The Hobbit
- Alle Richard Castle boeken
- Alle Dan Brown boeken

Iemand nog tips wat er een beetje in dit straatje erbij past?

* wontcachme heeft amper meer gegamed dankzij de ereader :P

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wontcachme schreef op maandag 26 december 2016 @ 15:32:
wil je tips voor fantasy boeken of voor thrillers? En kan je het dan veder specificeren? Anders kan je bijna alle fantasy boeken en thrillers namelijk opnoemen.

Wil je bijvoorbeeld boeken vergelijkbaar met harry potter? Of vergelijkbaar met auteur X en Y of in genre Z?

Zeker op het gebied van fantasy kan ik je goede tips geven, maar dat genre is nogal breed. en ik haal niet helemaal uit jouw vraag of je een genre of een vergelijkbare auteur zoekt.
Deze kende ik niet, maar na het lezen van een synopsis ga ik hem gelijk kopen en vanavond beginnen met lezen.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2016 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Net weer een paar boeken gekocht. Ik ga nu beginnen aan Tom Clancy boeken en de eerste zal zijn The Hunt For Red October. Ik ga eerst de Jack Ryan reeks beginnen en dan gewoon de volgorde van schrijven.

Op dit moment heb ik op de Ereader staan
- The Hunt for Red October
- Elon Musk Uit. Leuk boek met een mooie kijk in de wereld van Musk
- Doodsvlucht - Bear Grylls

Verder heb ik op papier (en allemaal gelezen):
- Alle Harry Potters
- LOTR & The Hobbit
- Alle Richard Castle boeken
- Alle Dan Brown boeken

* wontcachme heeft amper meer gegamed dankzij de ereader :P
Dan Brown stijl:
  • James Rollins
  • Kathleen MacGowan
  • Steve Berry (aanrader!)
  • Katherine Neville
  • Emer Martin (Gaudi Sleutel)
  • Kate Mosse (Het Verloren Labyrint)

[ Voor 5% gewijzigd door barrymossel op 26-12-2016 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2016 @ 15:51:
[...]

wil je tips voor fantasy boeken of voor thrillers? En kan je het dan veder specificeren? Anders kan je bijna alle fantasy boeken en thrillers namelijk opnoemen.
De post van barrymossel staan al weer een lading tips. Voorlopig ga ik daar in elk geval genoeg aan hebben :P. Maar ik zal de volgende keer mijn smaak wat beter definieren.
barrymossel schreef op maandag 26 december 2016 @ 15:53:
[...]

Dan Brown stijl:
  • James Rollins
  • Kathleen MacGowan
  • Steve Berry (aanrader!)
  • Katherine Neville
  • Emer Martin (Gaudi Sleutel)
  • Kate Mosse (Het Verloren Labyrint)
_/-\o_ _/-\o_

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Dammit. Lezen is verslavend. Inmiddels 8 boeken uit in 14 dagen.

- The Hunt for Red October - Tom Clancy
- Red Storm Rising - Tom Clancy
- Patriot Games - Tom Clancy
- Elon Musk
- Ghostflight - Bear Grylls
- Burning Angels - Bear Grylls
- The Templar Legacy - Steve Berry

Het beste boek vond ik tot nu toe Red Storm Rising. Spannend, goed geschreven en een verhaal dat je blijft onthouden.

The Templar Legacy was ook een erg leuk boek. Wel lastig met qua namen soms, maar gaf echt een Dan Brown gevoel.

Afgelopen drie dagen heb ik Ghostflight en Burning Angels gelezen. Best leuke boeken en gemakkelijk te lezen. Het is Indiana Jones + ww2 complot en de momenten dat je weet dat het komt van Grylls is wanneer hij er een pagina over doet om te beschrijven welke knopen en carabiners er gebruikt worden bij een afdaling van een berg :+. Alleen boek 2 is een stuk korter dan boek 1 en ook best snel afgeraffeld op het eind. Ze hadden beter niet een sidestory als grootste gedeelte van dit boek kunnen gebruiken. Overigens mag iemand wel eens aan Bear vertellen hoe hoofdstukken werken. Boek 1 had 450 pagina's en 95 hoofdstukken. Boek 2 met 350 pagina's had er 93. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door wontcachme op 08-01-2017 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

The ballad of the Sad Cafe:

een verhaal over een mysterie waar een vrouw mee te maken krijgt die leeft in een oersaai dorpje waar niets gebeurt. Mooi vertelt, tamelijk cynisch, sfeervol.

Wikipedia: The Ballad of the Sad Café

Yes, the town is dreary.
There is absolutely nothing to do in the town.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wontcachme schreef op zondag 8 januari 2017 @ 00:08:
Dammit. Lezen is verslavend. Inmiddels 8 boeken uit in 14 dagen.
Zo, dat is wel een paar uur lezen per dag dan? Uurtje of 6 vermoed ik per dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:09:
[...]

Zo, dat is wel een paar uur lezen per dag dan? Uurtje of 6 vermoed ik per dag?
Jep. Ik heb vakantie en niet veel zin om de hele dag te gamen :+ . Daarbij leest Engels voor mij hetzelfde als Nederlands dus ik lees ook best snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik lees erg snel tov iedereen om me heen, en in het Engels even snel als in het Nederlands. Maar iig die Tom Clancy boeken zijn behoorlijk dik, zou mij niet lukken om daarvan 8 in 14 dagen uit te lezen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Dat doe je goed Wontcachme haha.. ik ben begonnen aan The Pandora Star, een groot mysterie betreft een ster die zijn lichtsterkte verlies in slechts 8 maanden tijd. Er lijkt wel iets omheen gebouwd te zijn. Wat is er in hemelsnaam in staat om in 8 maanden een complete ster in te pakken? Er boeiend.. maar wel een dikke pil. Ik ben al een paar uurtjes bezig.. als ik ga slapen even een momentje. Ik ben na een week pas op 3%. Dat is best wel een gek idee dat ik er blijkbaar een half jaar over gaat doen om dit boek te lezen haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 04:13

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Ik recenseer deze op het moment. Erg de moeite, zeker als je interesse voor interculturele filosofie hebt en/of voor de oost-west verbinding. Het filosofisch taalgebruik maakt 'm niet heel makkelijk te lezen maar het is verder wel een open reisje langs de culturen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UKzAuZ4m.jpg

Waar geen wil is, is een weg - Doendenken tussen Japan en Europa.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
RoyK schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:11:
Dat doe je goed Wontcachme haha.. ik ben begonnen aan The Pandora Star, een groot mysterie betreft een ster die zijn lichtsterkte verlies in slechts 8 maanden tijd. Er lijkt wel iets omheen gebouwd te zijn. Wat is er in hemelsnaam in staat om in 8 maanden een complete ster in te pakken? Er boeiend.. maar wel een dikke pil. Ik ben al een paar uurtjes bezig.. als ik ga slapen even een momentje. Ik ben na een week pas op 3%. Dat is best wel een gek idee dat ik er blijkbaar een half jaar over gaat doen om dit boek te lezen haha!
Pandora's Star is inderdaad een erg dikke pil. En dan te bedenken dat het pas de helft van het verhaal is, het vervolg (Judas Unchained) is nog dikker. Ik vond het boek iets te droog, was net over de helft en heb hem toen weg gelegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Da's van Peter Hamilton en een prachtig boek. En rond die ster is iets fascinerend gebeurt wat nog niet veel SF-schrijvers hebben overtroffen.
Deel 2 geeft een mooi vervolg en afsluiting, maar dan volgt nog de Dreaming Void trilogie die hetzelfde universum gebruikt (andere losse verhaallijn) dat zo mogelijk nog briljanter is.

Mocht je trouwens de behoefte hebben de lange stukken te willen skippen doordat de tekst lang doorloopt, de karakters Paula Myo en Gore Burnelli worden een beetje als decor neergezet terwijl juist deze karakters wat terugkomen. Lees deze stukken toch maar aandachtig.

Je hebt dus met de overige boeken nog 5 jaar te gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Na de Dreaming Void trilogy komt nog de Chronicles of the Fallers (2 dunnere boeken). En voor Pandaro's Star zit weer Misspent Youth. Zie ook Wikipedia: Peter F. Hamilton bibliography. Heerlijke boeken :).

Zelf lees ik ook graag Neal Asher, lijkt wel een beetje op Hamilton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Laatst online: 10:54
Momenteel lees ik Master of Doom, wat een heerlijk boek om te lezen (veel herkenningspunten en dingen die ik niet wist).

Het enige waar ik mij aan irriteer is de lettertype (vrij klein en storend).
Wat ik ook mis is een aantal foto`s uit de tijd (bij de meeste semi-biografie boeken is dit wel het geval, in het midden ergens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 14:54
Momenteel bezig in 'to kill a mockingbird' van Harper Lee. Veel te lang mee gewacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt de berekening van het aantal pagina's wel? Als je op 3% zit heb je 21 pagina's gelezen in een week, er zitten aan het begin van het boek witte pagina's en een inhoudsopgave, dus feitelijk lees je 2 pagina's per dag maar?

Als dat niet zo is, met de plugin countpages voor calibre kan je het aantal pagina's naar jouw wensen laten berekenen (op basis van wat criteria). Vaak staat dit bij ebooks niet goed en als je het aanpast met deze plugin en het dan op de ereader zet krijg je een goede pagina telling. Zie https://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=134000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:35
Ik lees nu de hele Jack Reacher reeks van Lee Child; heerlijk niet-bij-nadenken leesvoer. Wel in het Engels anders ben ik er zo doorheen. Volgende serie wordt Tom Clancy, waarvan ik het meeste in hardcopy heb. Ik ben alleen zoveel op reis dat een e-reader een stuk handzamer is in je tas dan een stapel boeken.

Hiervoor heb ik Frederick Forsyth helemaal gelezen en daarvoor Robert Ludlum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:11
KingKoning schreef op maandag 12 december 2016 @ 21:32:
Thanx allen voor de tips! Ik heb van een aantal wat previews gelezen en de 1e van Harris aslmede de 1e van Scarrow nu aangeschaft om te kijken of het wat voor mij is.
Als het bevalt gooi ik de rest ook nog op de e-reader :)
Misschien dat je ze al zat bent, maar na mijn hersenen even te hebben gekraakt ben ik hier op gekomen:
De Gaius Valerius Verrens-serie van Douglas Jackson. Ik denk dat Vespasianus wel iets leuker is, maar het scheelt niet veel. Dit is dus een fictief persoon i.t.t. Vespasianus.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cri0s
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:28
Ik heb nu al bijna een jaar 'Wisseling van de Wacht' van Stephen King op de plank staan, maar ik probeer te wachten met lezen tot m'n volgende vakantie. De eerste twee uit de trilogie las ik in een paar dagen uit op het strand.
Nu ga ik beginnen aan 'Revival' eveneens van Stephen King, eens kijken of dat wat is.

BrilnerdNL @ Twitch Instagram: BrilnerdNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geloof het of niet:

Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/7eoyebkq5/Various2017_Bureau_met_o_a_Trump_boek_heli_vie.jpg

Tja je kan je beter een beetje verdiepen in wat voor vent het nu eigenlijk in de basis is. (ook al weer je veel via social en gewone media)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit het met de vertaling in dat boek? Ik lees overal dat het wel lijkt vertaald door google translate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:47
Met hetzelfde idee van HumbleBundle, is er StoryBundle. De eerste bundle van 2017 is een SciFi. Misschien leuk voor de science fiction liefhebbers: https://storybundle.com/scifi

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Nadat ik de Fitz and the Fool triologie had uitgelezen van Robbin Hobb ben ik via een kleine omweg terecht gekomen bij The Expanse serie. Ondertussen heb ik bijna deel 2 uit van de (tot nu toe) 7 delige reeks.

Ik vind het tot nu toe een erg leuke serie. Het leest vrij makkelijk en een interessant verhaal met een paar leuke karakters. Voor de Sci-Fi liefhebbers misschien een aanrader

De omweg bestond uit een aantal boeken van een must-read lijstje, zoals the great gatsby en narnia. Heb er 5 geprobeerd en alleen de vorige twee uitgelezen. Niet mijn ding dus.

Oh en speaker for the dead, wat ik overigens wel een goed boek vond

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amafi
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

Afgelopen maand begonnen aan de gentleman bastard serie van Scott Lynch.
Ook weer heerlijk in het Fantasy genre
https://en.wikipedia.org/wiki/Scott_Lynch#The_Gentleman_Bastard_Sequence
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51QlzVBbkPL._SY346_.jpg

Natuurlijk eerst The Lies of Locke Lamora
En best wel een aanrader, helaas is de serie nog niet af.
Maar al wel benieuwd naar boek 2 en 3

[ Voor 4% gewijzigd door Amafi op 19-01-2017 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:13
Is er een website (of andere manier) om te achterhalen welke boeken op het moment vertaald worden, of wanneer ze verwacht worden? Ik heb het eerste boek van the expanse bijna uit en heb deel twee ook, maar de rest is nog niet vertaald. Ik ben terughoudend met het kopen van de Engelse versie, omdat ik doorgaans maar weinig lees (ben nu vanaf augustus bezig met het eerste boek... ) ben ik bang dat ik door de andere taal niet in het verhaal kan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag het Luitingh-Sijthof even op facebook, heb je snel een reactie. Erheen bellen of mailen werkt minder goed is mijn ervaring. Overstappen naar het engels is in dit geval wel goed te doen omdat je de karakters en de verhaallijn kent, dan pak je het wel snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:13
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 22:37:
Vraag het Luitingh-Sijthof even op facebook, heb je snel een reactie. Erheen bellen of mailen werkt minder goed is mijn ervaring. Overstappen naar het engels is in dit geval wel goed te doen omdat je de karakters en de verhaallijn kent, dan pak je het wel snel op.
Zo simpel, daar had ik niet aan gedacht. Zal toch mailen worden, want heb geen Facebook. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:34
De marionet van Tomas Ross. Heb net De zesde mei uit, ook van Ross.
Gaan beiden over Pim Fortuyn, dus ben benieuwd hoe de verhouding is tussen beide boeken.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddj01
  • Laatst online: 15-09 10:19
Ik ben niet een groot lezer ik loop dus wat achter met boeken maar zo juist in deze begonnen

Afbeeldingslocatie: https://media-cdn.list.ly/production/228022/1481009/item1481009_185px.jpeg?ver=4557137160

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik heb een poging gedaan om 50 shades of grey te lezen, echter is hier nauwelijks doorheen te komen. Flink beroerd geschreven boek..............................

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er gebeurd ook gewoon echt niks in die boeken. Mijn vrouw had er een stuk of 2 gelezen, dacht ik: ik probeer het ook. Man man man, na 200 pagina's eens gevraagd of er nog iets zou gebeuren, maar nee dus... nou laat maar.
LA-384 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 05:57:
[...]

Zo simpel, daar had ik niet aan gedacht. Zal toch mailen worden, want heb geen Facebook. Thanks!
Mail beantwoorden ze erg traag is mijn ervaring en meestal gaat een stagiair(e) regeageren op een gegeven moment, maar wellicht is dat nu beter.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2017 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Laatst online: 12-09 09:49
Nu bezig in Anthony Ryan - In de schaduw van de raaf. Boek leest zich lekker weg, nu bijna uit. Morgen of overmogen zal de nieuwe Richard Schwartz geleverd worden (Godenoorlogen deel 3, het bloedende hart), daar effe in verder en dan de rest van Anthony Ryan lezen, met als tussendoortjes Brian Staveley - De Erfenis van de Keizer & ook nog een Alex Marshall die in april uitkomt. Voorlopig effe genoeg fantasy om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Ik ben nu eindelijk eens begonnen in 'the dragon keeper' reeks van Robin Hobb. Ik wilde dat al lang en ze staan al ruim een jaar in de kast. Maar telkens kwam er iets anders tussendoor. Kortere verhalen van Neil Gaiman bijvoorbeeld. 'fortunately the milk..' is echt hilarisch geschreven. Dun boekje dus je bent er hooguit 2 uur mee bezig. Maar het zit behoorlijk goed in elkaar en ja het is misschien meer voor kinderen maar voor even tussendoor is het echt wel een heel leuk boekje.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:39

krvabo

MATERIALISE!

EJPostema schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 08:22:
Nadat ik de Fitz and the Fool triologie had uitgelezen van Robbin Hobb ben ik [..]
Man man man wat is dat een boekenserie. Echt de ene na de andere trap in je ballen, maar je blijft doorlezen. En toen kwam de tweede trilogie van Fitz.. en je leest hem toch, terwijl het 'een einde had'. En toen had de tweede trilogie 'een einde', schrijft dat mens nog een derde trilogie. Ik durf er gewoon niet aan te beginnen. Laat die Fitz lekker z'n leven hebben. :P

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Laatst online: 16:31
Tof om te zien dat er hier nog meer Hobb-liefhebbers zijn! :)
Een van m'n favoriete series en eentje die ik bijna nooit aan mensen aanraad omdat ik er geen negatieve reacties op kan verdragen :+

En over de nieuwe serie... Gewoon mee beginnen! Derde deel zou in mei uit moeten komen, kun je meenemen in je planning. Zeker een goeie na de Dragon Keeper-reeks, er komen eindelijk wat zaken bij elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Laatst online: 12-09 09:49
krvabo schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:08:
[...]

Man man man wat is dat een boekenserie. Echt de ene na de andere trap in je ballen, maar je blijft doorlezen. En toen kwam de tweede trilogie van Fitz.. en je leest hem toch, terwijl het 'een einde had'. En toen had de tweede trilogie 'een einde', schrijft dat mens nog een derde trilogie. Ik durf er gewoon niet aan te beginnen. Laat die Fitz lekker z'n leven hebben. :P
Na zo'n enthousiaste post vraag ik me af waarom ik Hobb al zo lang links laat liggen :/

Ik ga eraan beginnen, ergens in de komende maanden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Melkunie schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:54:
Tof om te zien dat er hier nog meer Hobb-liefhebbers zijn! :)
Een van m'n favoriete series en eentje die ik bijna nooit aan mensen aanraad omdat ik er geen negatieve reacties op kan verdragen :+

En over de nieuwe serie... Gewoon mee beginnen! Derde deel zou in mei uit moeten komen, kun je meenemen in je planning. Zeker een goeie na de Dragon Keeper-reeks, er komen eindelijk wat zaken bij elkaar :)

edit: is mei al bevestigd? Heb al wel vaak gehad dat een boek dan eens een keer uit zou moeten komen
staat ook bij mij op de planning. Laat hobb altijd eerst even links liggen als ik zo'n trilogie uit heb. Wat vind je van de series ertussenin? En haar andere verhalen?
Amafi schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 08:43:
Afgelopen maand begonnen aan de gentleman bastard serie van Scott Lynch.
Ook weer heerlijk in het Fantasy genre
https://en.wikipedia.org/wiki/Scott_Lynch#The_Gentleman_Bastard_Sequence
[afbeelding]

Natuurlijk eerst The Lies of Locke Lamora
En best wel een aanrader, helaas is de serie nog niet af.
Maar al wel benieuwd naar boek 2 en 3
Dit is echt mijn favoriete serie die ik ooit heb gelezen. Hardop gelachen om dit verhaal, echt heel vet geschreven. Kan niet wachten op deel 4.

[ Voor 3% gewijzigd door EJPostema op 24-01-2017 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Moet bekennen dat ik nog niet veel van haar andere werk gelezen heb. In ieder geval niets onder de naam Margaret Lindholm. Ik heb de Windzangers-serie nog in de kast staan, maar ben er nog niet aan begonnen.

Als Robin Hobb heeft ze ook nog de Soldier's Son-trilogie geschreven, die vond ik ook fantastisch. Als je niet kunt hebben hoe hard en onrechtvaardig Fitz behandeld wordt, ga je het helemaal moeilijk krijgen met Nevare Burvelle :)

Mei is al bevestigd ja. Hij is al een paar keer uitgesteld, maar nu lijkt het allemaal toch definitief te zijn. Manusscript is geloof ik al af en ze zitten nu in het revisie-proces. Zie net dat het ook groot op de frontpage van haar website staat :) http://www.robinhobb.com/

En Locke Lamora is ook fantastisch! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Ik heb Hobb's eerste boek, Assassin's Apprentice, een aantal jaren terug gelezen, maar was er toen niet zo van onder de indruk. Hoewel ik de rest van die trilogie ook in de kast heb staan, ben ik nog niet begonnen aan de vervolgboeken. Misschien de serie toch maar eens een nieuwe kans geven.

Ik heb vorige week The Last Argument of Kings van Joe Abercrombie uitgelezen, het laatste boek van The First Law trilogy. Wat. Een. Serie! Abercrombie noemt zichzelf niet voor niets Lord Grimdark, want het is met tijden wel heel erg gritty en duister geschreven. Hij is niet schuw van een beetje marteling en geweldadige moorden.

Hieronder de (Engelse) synopsis van het eerste deel uit de serie (The Blade Itself). De serie is ook vertaald in het Nederlandse als De Eerste Wet.
Logen Ninefingers, infamous barbarian, has finally run out of luck. Caught in one feud too many, he’s on the verge of becoming a dead barbarian – leaving nothing behind him but bad songs, dead friends, and a lot of happy enemies.

Nobleman Captain Jezal dan Luthar, dashing officer, and paragon of selfishness, has nothing more dangerous in mind than fleecing his friends at cards and dreaming of glory in the fencing circle. But war is brewing, and on the battlefields of the frozen North they fight by altogether bloodier rules.

Inquisitor Glokta, cripple turned torturer, would like nothing better than to see Jezal come home in a box. But then Glokta hates everyone: cutting treason out of the Union one confession at a time leaves little room for friendship. His latest trail of corpses may lead him right to the rotten heart of government, if he can stay alive long enough to follow it.

Enter the wizard, Bayaz. A bald old man with a terrible temper and a pathetic assistant, he could be the First of the Magi, he could be a spectacular fraud, but whatever he is, he's about to make the lives of Logen, Jezal, and Glokta a whole lot more difficult.

Murderous conspiracies rise to the surface, old scores are ready to be settled, and the line between hero and villain is sharp enough to draw blood.

Nu bezig met Blake Crouch's Dark Matter (na zo'n serie was ik wel even toe aan wat vluchtigs, daarvoor vind ik zo'n thriller ideaal), en ben ik Stella Gemmell's The City als audioboek aan het afronden. Stella Gemmell is de weduwe van David Gemmell, die bekend staat om zijn fantasyboeken, al moet ik toegeven niks van hem gelezen te hebben. The City is een stand-alone fantasy. Vrij traag, maar het is meer character-driven dan plot-driven. Normaal ben ik er niet zo fan van, maar dit boek vind ik erg boeiend.

Na deze boeken uitgelezen te hebben, ben ik van plan om aan The Powder Mage trilogy van Brian McClellan te beginnen (Promise of Blood is het eerste boek uit die serie).

Verder heb ik voor mezelf een leesdoel van 20 boeken gesteld in 2017. Vorig jaar heb ik er ruim 32 gelezen (met 25 als doel). Maar toen was ik nog een groot deel van het jaar student/werkzoekende, dus had ik wat meer tijd. Nu heb ik een full-time baan en heb dus wat minder tijd om te lezen, maar des te meer tijd om naar audioboeken te luisteren in de auto (1 uur reistijd per dag).

Boeken die ik sowieso nog wil lezen dit jaar:

* Deadhouse Gates (Malazan Book of the Fallen #2) - Steven Erikson
* The Shadow Rising (Wheel of Time #4) - Robert Jordan
* Lord of Chaos (Wheel of Time #5) - Robert Jordan
* The Obelisk Gate (The Broken Earth #2) - N.K. Jemisin
* The Folding Knife - K.J. Parker
* House of Leaves - Mark Z. Danielewski
* Babylon's Ashes (The Expanse #6) - James S.A. Corey

Verder hoop ik deze boeken te lezen, mochten ze in 2017 uit komen:
* The Thorn of Emberlain (The Gentleman Bastards #4) - Scott Lynch
* The Stone Sky (The Broken Earth #3) - N.K. Jemisin
* Persepolis Rising (The Expanse #7) - James S.A. Corey
* The Door of Stone (Kingkiller Chronicles #3) - Patrick Rothfuss
* The Winds of Winter (A Song of Ice and Fire #6) - George R.R. Martin

Mezelf kennende ligt dit schema over een paar weken al volledig over hoop, dus ik ben benieuwd wat er aan het eind van dit jaar van terecht is gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Eindelijk begonnen met in de Ban van de Ring (vertaling van Max Schuchart). Net het eerste boek gelezen, ben nu bij de Twee Torens. Moet zeggen dat je wel wordt overladen met achtergrondinformatie over de naamgeving van plaatsen, geografie en de historie van Midden-Aarde....
Lees nu dat de meeste mensen aanraden om eerst De Hobbit te lezen. Denken jullie dat dit ook het geval is nu ik al door het eerste boek heen ben?

Moet wel zeggen dat ik de Nederlandse vertaling schitterend vind qua zinsopbouw en woorkeuze. Goed, het is misschien wat oubollig maar sommige passages zijn echt ware poezie. Desalniettemin vind ik het soms nog wel wat lastig doorkomen, je leest er niet even vlug door heen. Begreep dat de aanbevolen leeftijd 12+ is, dus zeg maar groep 6/eerste klas? Heb het VWO doorlopen en WO studie gevolgd, maar durf eerlijk te zeggen dat ik sommige zinnen wel 2 of 3 keer goed moet lezen voor ik alle informatie eruit kan ontleden. Maar goed, dat kan natuurlijk ook geheel aan mijn gebrekkig begrijpend lezen leggen ;(

En kwam deze twee naslagwerken tegen op internet, zouden volgens recensies de moeite waard zijn. Iemand ervaring mee?:

Sketchbook Lord of the Rings Lijkt me mooi gezien de vele natuur- en plaatsbeschrijvingen in het boek?
https://www.bol.com/nl/p/the-lord-of-the-rings-sketchbook/1001004002545919/?suggestionType=typedsearch

Geografie en naslagwerk
https://www.bol.com/nl/p/the-atlas-of-middle-earth/1001004000836794/?bltg=itm_event=click&mmt_id=a1f105339afb679a&pg_nm=pdp&slt_id=prd_reco&slt_nm=product_recommendations&slt_pos=C1&slt_owner=ccs&itm_type=product&itm_lp=3&itm_id=1001004000836794&itm_role=in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:06
Zojuist 'No Way Down: Life and Death on K2' by Graham Bowley uitgelezen.

Afbeeldingslocatie: https://images.gr-assets.com/books/1348247389l/6978889.jpg

Indrukwekkend boek. Voor mij zijn dergelijke verhalen zowel inspirerend als onbegrijpbaar. Aan de ene kant verbaas je je over het doorzettingsvermogen van de klimmers, tegelijkertijd vraag je je af waarom je zulke risico's wilt nemen.

[ Voor 37% gewijzigd door FreeShooter op 23-03-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Laatste tijd weer lekker gelezen.

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/5/5/4/5/9200000057345455.jpg
Phil Knight - Shoe Dog | Inspirerend en goed verhaal van de oprichter van Nike. Absoluut de moeite waard

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/5/0/5/1/1001004006411505.jpg
Gregg Hurwitz - Vertrouw Niemand | Tja, ik vond Orphan X echt ontzettend tof, maar dit boek kon mij niet boeien.

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/8/2/5/7/9200000020877528.jpg
Theo Bos - Het is zoals het is | Brok in de keel mooi, ook voor de niet voetbal liefhebber.

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/6/7/5/1/9200000057111576.jpg
Holly Black - Magisterium 2 - De koperen vuist | Deel 1 was sterk, deel 2 is stukken minder,

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/0/9/4/6/9200000021726490.jpg
Dennis Mulkens | John van Zweden Behangkoning in de Premier League | Tof boek, goed doordacht. mooi verteld!

Nu bezig in: AG Riddle - Atlantis 1
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/3/0/6/2/9200000057332603.jpg
Nazi's, onderzeeërs, klokken, autisme, onderzoeken, atoombommen, flashbacks, badguys, actie.. In het 1e hoofdstuk alleen al. Een achtbaan van doldwaze gekheid en goed geschreven. Geniaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

kevin33 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 20:15:

[afbeelding]
Nazi's, onderzeeërs, klokken, autisme, onderzoeken, atoombommen, flashbacks, badguys, actie.. In het 1e hoofdstuk alleen al. Een achtbaan van doldwaze gekheid en goed geschreven. Geniaal!
Zojuist op jouw aanraden deze gekocht (e-book). Als ie niet bevalt, PM ik je mijn rekeningnummer wel even. :P

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Paul Torday- Vissen Op Zalm In Jemen
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/0/5/1/7/1001004002907150.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

kevin33 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 20:15:
[afbeelding]
Damn you. Kan ik weer een boek kopen..

Ik was aan het wachten op het 3e boek van Bear Grylls over nazi's, mysterie en geheime genoodschappen maar die lijkt uitgesteld te zijn tot mei 2018. Althans, volgens amazon en kobo in 2018, bol.com geeft hem volgende maand 8)7

Dan maar weer een andere reeks starten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/s9dOC7Rm.jpg

Eindelijk het slotdeel! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33

kevin33

Welkom in Utopia.

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/extralarge/FC/9/4/7/4/9200000036134749.jpg

Bear Grylls, je weet wel die man die zijn eigen pis drinkt, die een schapenhuid gebruikt als jas, ja die! Hij schrijft ook, en dat doet ie verdienstelijk. Samenvatting: Nazi's, survival, onontdekte stammen, oerwoud. Wat een toffe shit. Binnenkort maar eens deel 2 opsnorren.

Nu bezig met

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/extralarge/FC/1/1/8/0/9200000057370811.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal bear gryllus ook ff downloaden, heb nu een kobo ereader en het kobo plus abonnement (soort spotify netflix voor boeken) en beide boeken zitten in dat abonnement, heerlijk. Bedankt voor de tip.

Zelf lees ik nu een boek over het schip batavia en wat ander v.o.c. materiaal, niet heel spannend om hier tr vermelden omdat het eigenlijk alleen interessant is als je graag in de geschiedenis duikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

De Bear Grylls boeken lezen erg lekker weg. Ik heb ze beide al een tijdje geleden gelezen. Het derde deel zou eigenlijk volgende week uitkomen, maar het lijkt er op dat die uitgesteld is tot mei 2018. Alleen bol.com geeft 31 mei 2017 weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 06:36
Ik zit midden in Assassins quest. Had eigenlijk alwel wat jaren terug met deze serie moeten beginnen!
Pagina: 1 ... 5 ... 23 Laatste