Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Ik luister ook exclusief in het Engels, maar ik ben Audible luisteraar. Omdat ik hoofdzakelijk fantasy en sci-fi lees en het aanbod in beide genres is net wat te mager op storytel. Daarnaast heb ik nog een 30-tal ongeluisterde boeken op mijn Audible App dus laat ik eerst die maar eens afluisteren.

Ik ben momenteel bezig met Patrick Rothfuss' The Wise Man's Fear (audiobook) en Gillian Flynn's Gone Girl (paperback). Bevallen allebei erg goed, maar The Wise Man's Fear duurt 42 uur, dus dat gaat niet zo snel als je maar 30 à 45 minuten per dag luistert.

[ Voor 14% gewijzigd door Mr. Awesome op 17-06-2016 06:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 13:38
In luister in principe niet in het engels. Ik lusiter elke dag 2 uur in de auto en vind het lastig te volgen met alle bijgeluiden, dus voorlopig alleen even Nederlands. Boeken uit series die ik al ken gaan prima in het Engels overigens maar vind het lastig om in te komen bij nieuwe boeken (of ik heb de verkeerde geprobeerd).

Ben toch maar met de Grijze Jager serie begonnen, vooral omdat het een serie is zodat ik de komende maandjes weer lekker zoet ben als het bevalt. Eerste indruk is dat ik detail mis, dus eenvoudig geschreven, een kinderboek dus :-) Ik geef het nog een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:50
Momenteel bezig in het laatste boek van de Bill Hodges trilogy: End of watch van Stephen King. Ik heb echt genoten van de eerste twee boeken en ben erg benieuwd hoe de trilogie gaat eindigen.

Daarnaast ben ik bezig in Bruce van Peter Ames Carlin. Groot fan van Springsteen, dus een beetje een must read, bevalt me tot op heden prima. Mooi warmhoudertje voor zijn autobiografie in September.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hyptonize schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 06:20:
Ik luister ook exclusief in het Engels, maar ik ben Audible luisteraar. Omdat ik hoofdzakelijk fantasy en sci-fi lees en het aanbod in beide genres is net wat te mager op storytel. Daarnaast heb ik nog een 30-tal ongeluisterde boeken op mijn Audible App dus laat ik eerst die maar eens afluisteren.
Ik ga in de toekomst ook naar audible, maar op storytel staat nu bijna de hele reeks van Lois McMaster Bujold beste sf reeks, dus ik ben nog even zoet.

Hoe kom je aan zoveel boeken op audible? 1 per maand gratis voor 15 dollar, maar los zijn ze toch best prijzig? Ik zag rond de 25 dollar per stuk? Ik lees wel iets over aanbiedingen? En heb je voordelen als je een nieuwe klant vind? Bijv. 3 boeken gratis bij een nieuw betalend lid?

The Wise Man's Fear nu lezen is jezelf martelen, het is dan lang wachten op een nieuw deel... Ik heb deze heel hoog op de verlanglijst staan, maar de boeken zijn te goed om nu te lezen en dan te wachten...

Doet me trouwens aan een klein dik mannetje met draken denken :+ al zal de kingkillerserie wel een mooi slot krijgen en got nooit vermoedelijk, althans niet in de boekenreeks.
Malt007 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:25:
In luister in principe niet in het engels. Ik lusiter elke dag 2 uur in de auto en vind het lastig te volgen met alle bijgeluiden, dus voorlopig alleen even Nederlands. Boeken uit series die ik al ken gaan prima in het Engels overigens maar vind het lastig om in te komen bij nieuwe boeken (of ik heb de verkeerde geprobeerd).

Ben toch maar met de Grijze Jager serie begonnen, vooral omdat het een serie is zodat ik de komende maandjes weer lekker zoet ben als het bevalt. Eerste indruk is dat ik detail mis, dus eenvoudig geschreven, een kinderboek dus :-) Ik geef het nog een kans.
Nederlandse fantasy kan je helaas beter illegaal downloaden dan legaal proberen te vinden. De anders lezen bibliootheek voor blinden heeft wel veel werk zoals robert jordan etc. ingesproken, maar die kan ik niet legaal vinden. Jammer, snap,dat niet zo.

De engelse reeks van terry goodkind is wel goed te volgen in de auto trouwens, maar die zie ik niet op storytel staan. Probeer anders ready player one, dat lukt je denk ik wel, fantastisch boek.

Wat je ook kan doen: deel 1 in het nederlands lezen en dan de rest in het engels luisteren, dat werkt vij mij en ik herken jouw probleem maar al te goed. Loslaten dat je in het begin wat mist helpt ook, het begin is ook maar een intro.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2016 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 00:24:
[...]

Ik ga in de toekomst ook naar audible, maar op storytel staat nu bijna de hele reeks van Lois McMaster Bujold beste sf reeks, dus ik ben nog even zoet.

Hoe kom je aan zoveel boeken op audible? 1 per maand gratis voor 15 dollar, maar los zijn ze toch best prijzig? Ik zag rond de 25 dollar per stuk? Ik lees wel iets over aanbiedingen? En heb je voordelen als je een nieuwe klant vind? Bijv. 3 boeken gratis bij een nieuw betalend lid?

The Wise Man's Fear nu lezen is jezelf martelen, het is dan lang wachten op een nieuw deel... Ik heb deze heel hoog op de verlanglijst staan, maar de boeken zijn te goed om nu te lezen en dan te wachten...

Doet me trouwens aan een klein dik mannetje met draken denken :+ al zal de kingkillerserie wel een mooi slot krijgen en got nooit vermoedelijk, althans niet in de boekenreeks.
Ik heb ook een Kindle. Als je Kindle Book kun je vaak met fikse korting de Audible versie kopen, vaak maar voor een dollar of 5. Dus als je geluk hebt, heb je het ebook en audiobook voor onder de 15 Euro.

Ik heb er totaal geen problemen mee om lang te wachten op boeken. Ik heb The Name of the Wind in 2011 gelezen bijvoorbeeld. Ik lees ondertussen tientallen series door elkaar. Ik ben niet iemand die series back-to-back kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hyptonize schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 06:30:
Ik heb ook een Kindle. Als je Kindle Book kun je vaak met fikse korting de Audible versie kopen, vaak maar voor een dollar of 5. Dus als je geluk hebt, heb je het ebook en audiobook voor onder de 15 Euro.
Kan je dat van te voren zien? of weet je pas dat er een aanbieding is als je het ebook gekocht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 10:24:
[...]

Kan je dat van te voren zien? of weet je pas dat er een aanbieding is als je het ebook gekocht hebt?
Hier een voorbeeld van de productpagina (wel op mobiel):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/phsBH6D.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je! Ik ga eens grasduinen! Ik kende dit niet, maar koop meestal bij bol.com, maar ik heb nu weer een creditcard, dus ik ga zo wat aanschaffen.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2016 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgars55
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 26-02-2021
Alain de Botton - Religion for atheists
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/16253212/Religion3.jpg

Een goede en korte boek van mijn favoriete schrijver. Het boek is over het belangrijkste voordelen wij hebben verloren in seculair leven.

[ Voor 8% gewijzigd door Edgars55 op 18-06-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malt007 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:25:
In luister in principe niet in het engels. Ik lusiter elke dag 2 uur in de auto en vind het lastig te volgen met alle bijgeluiden, dus voorlopig alleen even Nederlands.
ik zag per toeval net dat de reiziger serie en nog een andere serie van Diana Gabaldon op storytel staan / gezet zijn, fijn leestempo in het Nederlands voor in de auto en een goed fantasty verhaal met een mix van agatha christie erin en tijdreizen etc. Denk dat jou die bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 18:32:
[...]

ik zag per toeval net dat de reiziger serie en nog een andere serie van Diana Gabaldon op storytel staan / gezet zijn, fijn leestempo in het Nederlands voor in de auto en een goed fantasty verhaal met een mix van agatha christie erin en tijdreizen etc. Denk dat jou die bevalt.
Thx, zet hem op de boekenplank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/9/7/5/4/9200000009984579.jpg

Al een tijdje geleden dat ik een eng boek heb gelezen. Met persoonlijke boodschap van de schrijver, dat ik maar vele nachtmerries mag krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 13:45

Bergie

Lekker belangrijk...

4Br0k3n3rr0r schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:22:
[afbeelding]

Al een tijdje geleden dat ik een eng boek heb gelezen. Met persoonlijke boodschap van de schrijver, dat ik maar vele nachtmerries mag krijgen :+
Heb ik ook gelezen laast, erg leuk boek!

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 00:24:
[...]
Probeer anders ready player one, dat lukt je denk ik wel, fantastisch boek.
Staat op mijn boekenplank nu, voorgelezen door Wil Wheaton, dat is nog wel een leuk extraatje. Bedankt voor de tip.
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 18:32:
[...]

Staat ook op de boekenplank. Samenvatting ziet er niet heel interessant uit maar de vele positieve reacties op internet en het feit dat er 27 boeken op storytel staan maakt het wel interessant.

[ Voor 48% gewijzigd door Malt007 op 22-06-2016 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:46

RoyK

Hobby tekenaar

Heeft iemand "De Zwerm" wel eens gelezen. Ik heb dit boek een tijdje geleden gelezen en vond het zeer boeiend. Ik ben de zee toch echt anders gaan bekijken na dit boek.

Ik zou het leuk vinden om een soort gelijk iets te lezen, alleen heb ik geen idee en mis ik de kennis in de wereld van schrijvers en boeken.

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/5/6/5/2/1001004002382565.jpg

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
RoyK schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:03:
Heeft iemand "De Zwerm" wel eens gelezen. Ik heb dit boek een tijdje geleden gelezen en vond het zeer boeiend. Ik ben de zee toch echt anders gaan bekijken na dit boek.

Ik zou het leuk vinden om een soort gelijk iets te lezen, alleen heb ik geen idee en mis ik de kennis in de wereld van schrijvers en boeken.

[afbeelding]
Lang geleden ooit gelezen, dikke pil maar zo uit. Ben er alleen niet echt anders van naar de zee gaan kijken, gewoon fictie natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Knip. Een link naar een pagina waar je o.a. je oude boeken verkoopt is geen ontopic reactie maar spam...

[ Voor 81% gewijzigd door F_J_K op 22-06-2016 18:52 ]

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malt007 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:13:
Samenvatting ziet er niet heel interessant uit maar de vele positieve reacties op internet en het feit dat er 27 boeken op storytel staan maakt het wel interessant.
Boek 1 (en 2) zijn nu als tv serie te zien: outlander. Leuke fantasy serie, wel iets gericht op vrouwelijk publiek (maar zoveel romantiek als in de samenvatting staat zit er ook weer niet in hoor), maar ik denk prima voer voor in de auto.Zelf heb ik liever iets "hardere" fantasy, maar dat staat er niet veel op bij storytel (althans niet in het Nederlands).

Ik zal binnenkort eens een lijst maken wat ik op storytel wil luisteren, ik heb helaas al 2 weken een abonnement, maar nog geen tijd gehad. Ik heb alleen het VOC verhaal geluisterd, history in one hour ofzoiets. Was in het Nederlands en erg leuk, soort geschiedenisles met wat hoorspelgeluiden erbij.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2016 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Malt007 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:48:
[...]

Lang geleden ooit gelezen, dikke pil maar zo uit. Ben er alleen niet echt anders van naar de zee gaan kijken, gewoon fictie natuurlijk.
Ja fictie, maar niet uit de duim gezogen. Hij heeft jaren studie gedaan en er zitten een heleboel feiten in. Het gevaar van methaan dat vrij komt en alles wat daarbij komt kijken is een realistisch beeld.

Het stuk dat zeer eenvoudige individuele organismen samen tot 1 groter geheel kunnen samenwerken vind ik een erg interessant concept. Er zijn al diverse groepen gevonden die samen 1 wezen lijken maar zijn in feiten miljarden samenwerkende individuen.

Ik heb een artikel gelezen een tijd terug waar wetenschappers fantaseerden over leven buiten de aarde. Het zou goed mogelijk kunnen zijn dat er heel eenvoudig leven in gaswolken aanwezig is die samen als een geheel werken. Erg boeiend en ik moest weer meteen aan dit boek denken. 8)

Ik hop dat er een boekenkenner is hier die me een leuke tip kunt geven wat in dit soort gelijke ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 18:34:
Ik hop dat er een boekenkenner is hier die me een leuke tip kunt geven wat in dit soort gelijke ligt.
Weet niet of dit helemaal exact is wat je zoekt, maar de term in sf boeken voor wat je beschrijft is group mind, zie Wikipedia: Group mind (science fiction) waarin ook boekentips staan (andere zoekterm zou hive(s) in combi met books ofzo kunnen zijn).

Maar misschien zit ik er net wat naast naar wat je graag wilt lezen.

Je kan ook het boek invoeren in goodreads en kijken wat simular books zijn, dat werkt vaak ook fijn vind ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2016 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:10

P_Tingen

omdat het KAN

RoyK schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:03:

Alweer een paar jaar geleden, maar indertijd inderdaad in één ruk uitgelezen. De term die hij zelf gebruikt is trouwens technothriller, dus misschien kun je daar nog iets mee.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 17:29

Mach

[END]Avengers

Ik weet niet of dit topic geschikt is maar ik pijnig mijn hersenen al wekenlang met het volgende.

Long long time ago heb ik een scifi boek gelezen waarvan ik mij de titel en schrijver niet meer kan herinneren. Maar het boek heeft destijds een flinke indruk gemaakt. Dus wil ik het opnieuw lezen om te kijken of het de tand des tijdscheeft weerstaan.

Verhaal ging over 1 of meer menselijke families die op een verre planeet (of op een post apocalyptische aarde) op de vlucht waren voor een buitenaards ras of een soort van AI. Het boek had een beklemmende sfeer en hetgeen wat ik mij nog het best herinner is dat de families volgens mij waren genoemd naar speelkaarten (harten schoppen etc).

Volgens mij was het zelfs een serie van boeken maar dat weet ik niet zeker meer.

Does this ring a bell voor iemand ?

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speelkaarten, moet gelijk aan wild cards van george rr martin denken, ook een postapocalyptische wereld, maar dit zal het wel niet zijn?

moet je hem wel in het engels gelezen hebben omdat hij volgens mij pas een jaar terug vertaald is naar het nederlands.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2016 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 23:31:
speelkaarten, moet gelijk aan wild cards van george rr martin denken, ook een postapocalyptische wereld, maar dit zal het wel niet zijn?

moet je hem wel in het engels gelezen hebben omdat hij volgens mij pas een jaar terug vertaald is naar het nederlands.
Bedankt voor het meedenken, maar helaas is dat niet het boek dat ik zoek!

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:10

ZenTex

Doet maar wat.

Mach schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 15:55:
Ik weet niet of dit topic geschikt is maar ik pijnig mijn hersenen al wekenlang met het volgende.

Long long time ago heb ik een scifi boek gelezen waarvan ik mij de titel en schrijver niet meer kan herinneren. Maar het boek heeft destijds een flinke indruk gemaakt. Dus wil ik het opnieuw lezen om te kijken of het de tand des tijdscheeft weerstaan.

Verhaal ging over 1 of meer menselijke families die op een verre planeet (of op een post apocalyptische aarde) op de vlucht waren voor een buitenaards ras of een soort van AI. Het boek had een beklemmende sfeer en hetgeen wat ik mij nog het best herinner is dat de families volgens mij waren genoemd naar speelkaarten (harten schoppen etc).

Volgens mij was het zelfs een serie van boeken maar dat weet ik niet zeker meer.

Does this ring a bell voor iemand ?
Ring a bell, jazeker.

Als ik het me goed herinner ging het over afzonderlijke "clans" die de ruimte doorkruisen in groepsverband en zelden bijeen kwamen om zo volledige eliminatie door de AI te voorkomen.

Helaas is het jaren geleden dat ik dit gelezen heb, maar zou het niet een boek van Tais Teng geweest kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mach schreef op zondag 03 juli 2016 @ 14:01:
[...]

Bedankt voor het meedenken, maar helaas is dat niet het boek dat ik zoek!
In welke taal las je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

ZenTex schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:30:
[...]

Ring a bell, jazeker.

Als ik het me goed herinner ging het over afzonderlijke "clans" die de ruimte doorkruisen in groepsverband en zelden bijeen kwamen om zo volledige eliminatie door de AI te voorkomen.

Helaas is het jaren geleden dat ik dit gelezen heb, maar zou het niet een boek van Tais Teng geweest kunnen zijn?
Volgens mij gingen ze op een gegeven moment ook van de planeet/planeten af naar het centrum van de universe. Echt, ik heb het gevoel dat het op het puntje van mijn tong ligt, maar het wil maar niet komen. Very frustrating :(

Tais Teng is het volgens mij niet. Ik herken de titels op zijn wikipedia in ieder geval niet.
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2016 @ 21:34:
[...]

In welke taal las je het?
Het moet de jaren tachtig zijn geweest, dus net in mijn pubertijd. Kan dus Engels of Nederlands zijn geweest. Je ne sais pas! Grrrr.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:39
EJPostema schreef op donderdag 24 december 2015 @ 07:56:
Was dit topic even uit het oog verloren. Weer even bijlezen voor wat tips & tricks.

Op dit moment ben ik The Witcher saga aan het lezen. De eerste twee boeken zijn een verzameling van short stories, waarvan sommige verhalen wel leuk zijn. Uiteindelijk nog redelijk doorheen geworsteld, short stories zijn gewoon niet heel erg mijn ding. Misschien lag het er ook aan dat de Epub niet van bijster goede kwaliteit was. De boeken zijn namelijk door fans vertaald vanuit het pools.

Nu halverwege het eerste boek van de echte saga. Een reeks uit 5 delen die allemaal op elkaar aansluiten. Echt een heerlijk boek om te lezen. Zeker een aanrader voor mensen die fan zijn van dit genre.
Beetje late reactie: heb jij een naam van de eerste boek van de echte saga? Niet dat ik de Short Stories versie vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Mach schreef op maandag 04 juli 2016 @ 17:44:
[...]

Volgens mij gingen ze op een gegeven moment ook van de planeet/planeten af naar het centrum van de universe. Echt, ik heb het gevoel dat het op het puntje van mijn tong ligt, maar het wil maar niet komen. Very frustrating :(

Tais Teng is het volgens mij niet. Ik herken de titels op zijn wikipedia in ieder geval niet.

[...]

Het moet de jaren tachtig zijn geweest, dus net in mijn pubertijd. Kan dus Engels of Nederlands zijn geweest. Je ne sais pas! Grrrr.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval.
Wat een uurtje squash niet kan doen voor de geest.

Found it. Het was een boek uit de Galactic Center serie van Gregory Benford, namelijk

Wikipedia: Great Sky River (novel)

Ik had me dus vergist in de familienamen. Ze waren niet vernoemd naar kaarten maar naar schaakstukken :)

Ben benieuwd wat ik ervan ga vinden als ik het ga herlezen.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Ryur schreef op maandag 04 juli 2016 @ 18:51:
[...]

Beetje late reactie: heb jij een naam van de eerste boek van de echte saga? Niet dat ik de Short Stories versie vind ;)
Dit is de lees volgorde:

Shortstories

The Last Wish
Sword of Destiny

Saga
Blood of Elves
Time of Contempt
Baptism of Fire
The Swallow's tower
Lady of the Lake

Shortstories voegen niet direct iets toe aan de Saga. Al zit er wel een hoop achtergrond informatie in die terug komt en je sommige dingen wat beter begrijpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 15:33

mvds

Totally awesome!

Ik ben heel origineel :P En ben dus maar begonnen aan de hele serie van A song of ice and fire :)

Leest lekker weg :) Oh ja, ik ben lui en lees dus in het NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Weet iemand hier of je de boeken van Fantasia opvolgend moet lezen? Mijn dochtertje heeft boek nr 10 te pakken uit de bieb (, maar ik vraag me af of ze niet met boek 1 moet beginnen en ze anders belangrijke informatie mist met andere boeken. Of staat ieder boek los van elkaar en kan het willekeurig gelezen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn zoon heeft fantasia 9 en niet de voorgaande delen en die is gewoon los te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Laatst online: 16-07 08:18
Ik ben momenteel wat oude boeken aan het lezen: Jules Verne en dat soort dingen - gewoon omdat ze als epub gratis te downloaden zijn via het gutenbergproject - het nadeel is dat ze nog in de oude spelling zijn - net begonnen in "de reis rond de wereld in 80 dagen"

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozero
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
Hebben hier veel mensen ervaring met luisterboeken?
Op het moment reis ik met de trein naar m'n werk.
Ik lees al snel een uur per dag in die tijd.

Binnenkort begin ik met een nieuwe baan, hiervoor moet ik 4 dagen per week naar klanten. Hier krijg je een auto voor, veel klanten zijn slecht te bereiken met het openbaar vervoer.
Het lijkt me leuk om de reistijd nog steeds met boeken door te brengen, maar dan met een luisterboek.

Heeft hier iemand tips voor luisterboek services vergelijkbaar met Spotify?
Ik heb inmiddels de app 'luisterbieb', maar vind het aanbod nogal mager.
Geen idee of het aanbod bij een bieb zelf uitgebreider is?
Verder veel gelezen over:
Audible
Storytel

Audible vind ik aardig prijzig, $15 per maand.

Iemand tips/ervaringen met luisteren in de auto? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb storytel een maand of twee gehad, zoek even met google naar een werkende link om 30 dagen gratis te krijgen ipv 15. Het aanbod Engels is wel groter dan Nederlands bij storytel.

Ik ben gestopt met storytel omdat ik niet heel vaak luisterde en het niet uitkon bij mij.

Nadeel van storytel is wel dat je vaak geen hoofdstukken ofzo hebt, als je dan een boek hebt wat 45 uur duurt en je speelt het af vanaf de telefoon, dan kan je wel wat voor en achteruitspoelen, maar als je niet een 12 inch telefoon hebt spoel je dan met 0,3 cm opschuiven al 2 uur verder 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2016 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Short history of Humankind

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51xwPegEzlL._SX333_BO1,204,203,200_.jpg

Onwaarschijnlijk briljant boek over de geschiedenis van Homo Sapiens op een manier die je niet verwacht.
Grofweg deelt hij de ontwikkeling van de mensheid op in 3 revoluties: De wetenschappelijke (1500), de agrarische (12000 BC) en nog een wat onbekendere, de cognitieve (70.000 BC).

En daarin beschrijft de man alle mogelijke dwarsverbanden die 'virtuele gemeenschappen' (want dat is de cognitieve revolutie) die de mensheid rijk maakt. Zeer veel concepten worden door de schrijver onderworpen aan wat de mensheid samenbrengt, zoals Kapitalisme, religie, ontdekkingsreizen, geld enzovoort. Door het samenbrengen van vele concepten kan de auteur ook met slechts 1 alinea moderne problemen samenvatten, zoals Amerikaans racisme (en politiegeweld), de onzin van de PVV (kom ik zo op terug) en de uitdagingen van de komende tijd (op een behoorlijk positieve manier, maar niet voor alle). Eigenlijk het enige nadeel dat de schrijver beschrijft voor de toekomst is de afnemende biodiversiteit door Global Warming, want eerder heeft de mens ontdekt dat het uitsterven van grote diersoorten lastig is (mammoeten, maar meer de paardachtigen in Noord-Amerika bv).

Waar de schijver veel culturele dwarsverbanden en samenhang beschrijft (geld is bv Universeel: zelfs Osama Bin Laden wilde Amerikaanse dollars hebben) komen af en toe groepen samenklonteren die wel een wij/zij tegenstelling creeeren. Dan krijg je een destructieve monocultuur die weinig ontwikkeling meer doormaakt en daardoor op economisch vlak achteruitgaat... en dus nog meer de neiging krijgt om een wij-zij cultuur te worden. Dat culmineerde vroegah in het fascisme, dat z'n best heeft gedaan om de Joodse gemeenschap te decimeren. Na de oorlog is vastgesteld dat wij-zij op die manier geen goed idee was (understatement) maar nu zien we Le Pen/Wilders op vrijwel dezelfde manier opereren. Alleen deze keer is het niet een minderwaardig mensenras, maar een mensencultuur (de islamitische). Door ras te vervangen door cultuur lijkt het minder schadelijk, maar is het dus niet.
Overigens is voor de schrijver religie vrijwel hetzelfde als ideologie (met dus in het rijtje na Joden, budhisme, islam, christendom dus ook humanisme, kapitalisme, socialisme, communisme etc).

Voor mij veel stof tot nadenken iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:50:
ik heb storytel een maand of twee gehad, zoek even met google naar een werkende link om 30 dagen gratis te krijgen ipv 15. Het aanbod Engels is wel groter dan Nederlands bij storytel.

Ik ben gestopt met storytel omdat ik niet heel vaak luisterde en het niet uitkon bij mij.

Nadeel van storytel is wel dat je vaak geen hoofdstukken ofzo hebt, als je dan een boek hebt wat 45 uur duurt en je speelt het af vanaf de telefoon, dan kan je wel wat voor en achteruitspoelen, maar als je niet een 12 inch telefoon hebt spoel je dan met 0,3 cm opschuiven al 2 uur verder 8)7
De IOS-app heeft een soort van rem in de slider zitten, dus je zapt niet ineens 2 uur gelukkig. Er zit daarnaast ook nog een soort fastforward and backward op, hiermee ga je volgens mij in sprongetjes van 15s voor of achteruit. Ik vind storytel echt top, zit dagelijks 2 uur in de auto dus vlieg door de boeken heen. Nu in een maand of 4 al een boek of 8-10 denk ik. Aanbod van Nederlandse boeken is niet slecht en lijkt redelijk rap uitgebreid te worden. Alleen bepaalde genres blijven nogal achter (fantasy, spionage) qua aanbod. Ook zit er een download functie op zodat je niet hoeft te streamen. Voor mij is het dus zeker het geld waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevin33
  • Laatst online: 14-09 20:52

kevin33

Welkom in Utopia.

Net uit: Armada | Ernest Cline.

Die mij in vergelijking met Ready Player One nogal tegenviel. (net als bij RP1 verwijst de schrijver naar muziek, games & films, maar het voelt nogal geforceerd aan)

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/2/29/Armada_novel_cover.jpg

Ook uit: Wisseling van de Wacht | Stephen King

Een waardige afsluiting van de Bill Hodges trilogie, waarbij het matige deel 2 ruimschoots wordt overtroffen.

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/9/0/6/2/9200000057002609.jpg

Ook uit: Amos Decker ( de geheugenman & De laatste mijl ) | David Baldacci

Dit waren de 1e Baldacci boeken voor mij, en ontzettend prettig, het is niet heel diepgaand, maar het leest wel fijn weg. De boeken zijn nogal voorspelbaar, maar absoluut de moeite waard.

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/extralarge/FC/1/6/6/4/9200000051724661.jpg

Ook gelezen: Oma heeft me gestuurd om te zeggen dat het me spijt | Frederik Backman

Dit is zo'n ontzettend geweldig boek, de schrijver schreef eerder een Man die Ove heet, en dat is het beste boek ooit.

Deze komt op plek 2, heel bijzonder hoe een schrijver je zo in een boek kan trekken, en je pas los laat als je het boek uit hebt. in 1 woord schitterend, in 2 woorden ontzettend schitterend. Serieus dit boek moet je lezen, raak ontroerd, verbaasd en betoverd. Veel beter dan dit wordt het echt niet. Meesterwerk punt.

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/0/3/4/0/9200000026240430.jpg

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Op dit moment begonnen in:

Beyond Good and Evil - Friedrich Nietzsche
Communist Manifesto - Karl Marx and Friedrich Engels

Zware dingen, wel erg.. interessant :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malt007 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:09:
De IOS-app heeft een soort van rem in de slider zitten, dus je zapt niet ineens 2 uur gelukkig. Er zit daarnaast ook nog een soort fastforward and backward op, hiermee ga je volgens mij in sprongetjes van 15s voor of achteruit.
Ik heb een windows phone, dat zal het probleem wel weer eens zijn, die apps voor mijn telefoon zijn altijd minder dan die van ios of android :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam
  • Laatst online: 09:42

Whaam

Meer beter

kevin33 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:58:

Ook gelezen: Oma heeft me gestuurd om te zeggen dat het me spijt | Frederik Backman

Dit is zo'n ontzettend geweldig boek, de schrijver schreef eerder een Man die Ove heet, en dat is het beste boek ooit.

Deze komt op plek 2, heel bijzonder hoe een schrijver je zo in een boek kan trekken, en je pas los laat als je het boek uit hebt. in 1 woord schitterend, in 2 woorden ontzettend schitterend. Serieus dit boek moet je lezen, raak ontroerd, verbaasd en betoverd. Veel beter dan dit wordt het echt niet. Meesterwerk punt.

[afbeelding]
Thanks, op de lijst gezet!

Ik heb zelf net The girl with all the gifts uit, van M.R. Carey. Zombie-apocalypse verhaal, maar dan nét even anders. Wordt momenteel verfilmd.

[ Voor 5% gewijzigd door Whaam op 10-08-2016 15:18 ]

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Er is geen één vaste waarheid, waaraan we blind moeten gehoorzamen. De waarheid wisselt net als de seizoenen. Vooral in onze tijd hebben we weer zo'n behoefte aan houvast en het liefst zouden we een wereld willen creëren waarbinnen alles voorspelbaar en uitgestippeld is, zodat we ons veilig voelen. Al van vroegs af aan lukt ons dat niet, omdat onze leefwereld nu eenmaal blootstaat aan onverwachtheden.
Het boek 'de weg"
https://www.bol.com/nl/p/de-weg/9200000051833501/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Ik heb het lezen van boeken weer een nieuwe kans gegeven. Na ooit in een opwelling enkele boeken van Jules Verne in het Engels gekocht te hebben, kwam ik al snel tot de conclusie dat dat niets voor mij was.

Nu heb ik me beperkt tot de Nederlandse versies van David baldacci's "de laatste mijl" en de eerste twee boeken van "the expanse". De serie vond ik al zeer leuk,vdus verwacht dat de boeken me ook aanspreken. Ik geloof dat er een stuk of 6 zijn?

Wat me bij "de laatste mijl" eigenlijk opvalt is de kwaliteit van de vertaling. Ik vind het een beetje simpel, alsof een middelbare scholier die taak heeft gekregen tijdens stage... Is dat iets waar vertaalde boeken vaak onder lijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Is dat iets waar vertaalde boeken vaak onder lijden?
Een van de redenen dat ik me niet waag aan NL vertalingen. De originele taal of vertalingen (van bijv Spaans naar) naar EN zijn IMHO beter: er is een veel grotere afzetmarkt en dus hoeft de vertaling niet altijd voor twee kwartjes in een week af te zijn.
LA-384 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:17:
Ik heb het lezen van boeken weer een nieuwe kans gegeven. Na ooit in een opwelling enkele boeken van Jules Verne in het Engels gekocht te hebben, kwam ik al snel tot de conclusie dat dat niets voor mij was.
Sja, dat is 100-150 jaar oud Engels. Niet per se vergelijkbaar met wat modernere boeken ;)

Ik zou adviseren om toch nog eens Engelstalig te proberen. Bonus: de boeken zijn nogal eens goedkoper.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
Misschien dat ik dat nog wel eens ga doen idd. Ik heb ook niet echt goed vergelijkingsmateriaal begrijp ik al. Naast dat 100-150 jaar oude engels, heb ik enkel nog vakliteratuur gelezen. En dat leest ook niet lekker weg ;)

Heb je misschien een tip? Want op zich bevalt het lezen me wel, beter dan telkens achter de pc kruipen (om er dan achter te komen dat er beter voor kan gaan zitten).

Of zijn alle recente boeken in een top zoveel eigenlijk wel aanrader?

[ Voor 8% gewijzigd door LA-384 op 15-08-2016 16:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

LA-384 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:17:
en de eerste twee boeken van "the expanse". De serie vond ik al zeer leuk,vdus verwacht dat de boeken me ook aanspreken. Ik geloof dat er een stuk of 6 zijn?
Dit zijn de delen:

James S. A. Corey - Expanse 00.2 - The Churn
James S. A. Corey - Expanse 00.5 - The Butcher of Anderson Station
James S. A. Corey - Expanse 01 - Leviathan Wakes
James S. A. Corey - Expanse 02 - Caliban's War
James S. A. Corey - Expanse 02.5 - Gods of Risk
James S. A. Corey - Expanse 03 - Abaddon's Gate
James S. A. Corey - Expanse 03.5 - The Vital Abyss
James S. A. Corey - Expanse 04 - Cibola Burn
James S. A. Corey - Expanse 05 - Nemesis Games

Ik zou je aanraden dit boek te proberen, er is een hele reeks van en een spinoff, werkelijk fantastische military science fiction en een echt toffe hoofdpersoon, aliens etc. :

Jack Campbell - Lost Fleet 01 - Dauntless

Als je de 6 boeken van Lost Fleet hebt gelezen kan je verder met Lost Fleet beyond the frontier waar ze verder de ruimte ingaan en de spinoff is ook goed waarbij ze het vanuit de alien kant bekijken en heet Lost Stars.

Ook goed te lezen als je Engels niet supergoed is of je eraan moet gaan wennen. Let wel: ze zijn ultra verslavend en veel te goed, geschreven ook door een oud legerofficier ( http://www.johnghemry.com/ ), zijn boeken staan in veel military sf reeksen redelijk bovenaan of aan de top, te gek hoe die man schrijft en het klopt ook allemaal met de ruimte regels en de gevechten zijn heerlijk en tof.

Maarja, iedereen kan je tips geven die van hot naar her gaan, ik zou zeggen: als je zoekt op een bepaald genre met toevoeging best 2015 books ofzo , dan kom je een heel eind, bijvoorbeeld:

https://www.google.nl/web...=off&q=best+2015+sf+books

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2016 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Nu online
Ah, het zijn er dus een paar meer :) . Ik heb nu dus de Nederlandse versie van boek 01 en 02. Ik denk dat die eerdere twee, prequels zijn? Is dat verhaal ook kort in de serie geweest? (ik herinner me een flash-back over een ruimtestation met opstandelingen, het was volgens mij de backstory van Fred Johnson). Zijn het boeken die slechts wat toevoegen aan de sfeer van de overige boeken? of zijn ze ook echt belangrijk voor het gehele verhaal?
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 18:19:
Ik zou je aanraden dit boek te proberen, er is een hele reeks van en een spinoff, werkelijk fantastische military science fiction en een echt toffe hoofdpersoon, aliens etc. :

Jack Campbell - Lost Fleet 01 - Dauntless
Thanks voor de tip d:)b . Het klinkt als iets wat me wel zal aanspreken.

Ik had nog even gekeken wat ik eerder had besteld. Naast 4 boeken van Jules Verne (die overigens verrassend klein zijn tov de boeken die ik nu heb), had ik destijds ook nog het eerste deel van Dune en Neuromancer van William Gibson.

Dune kon ik maar moeilijk in komen en ben ik na pagina 70 zo ongeveer gestopt. Na het tegenvallend succes van de andere boeken, ben ik nooit meer begonnen aan neuromancer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zijn denk ik short stories, ik heb zelf wel deel 1 en 2 gekocht in het nederlands op bol.com en ik heb de engelse boeken, maar ben er nog niet aan toegekomen. Ik ga hem wel lezen, maar weet nog niet wanneer. Ik ben momenteel meer in een military sf bui weer.

De short stories e.d. zijn meestal niet zo spannend voor het verhaal, ik ben niet zo gek op short stories en lees ze bijna nooit (of ik moet wel een heel grote fan van de serie geworden zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 13:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Afbeeldingslocatie: http://www.livemint.com/rf/Image-621x414/LiveMint/Period1/2015/06/27/Photos/eves-kusF--621x414@LiveMint.jpg

Ik ben gisteren aan dit boek begonnen van Neal Stephenson. Vorig jaar heb ik Cryptonomicon gelezen en die vond ik briljant dus ik wilde snel weer iets van hem lezen.
Mijn eerste boek van hem was Snow Crash... En in tegenstelling tot vele anderen kwam ik daar bijna niet doorheen! Dat had voor mij met de onconventoniële schrijfstijl te maken denk ik. Met het boek Neuromancer van William Gibson had ik hetzelfde probleem...

Net als alle andere Engelstalige Sci-Fi en fantasyboeken lees ik deze in het Engels (altijd als dat de originele taal is). Erg goed te doen :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
[b]kevin33 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:58:

[afbeelding]
Na jouw loftuiting gekeken of deze in Storytel zat en ben nu halverwege met 'Een Man die Ove heet', heerlijk boek inderdaad. Vooral de eerste paar hoofdstukken waren puur genieten, de hoofdstukken waarin duidelijk wordt wat voor man het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:17

Dommel

Professioneel Software Sloper

Op aanraden van iemand anders begonnen in:
Afbeeldingslocatie: http://www.deboekenplank.nl/naslag/aut/g/img/gabaldon_d_reiziger_1_1999_1.jpg

Leest tot dusverre wel prettig weg en is ook boeiend genoeg om te blijven lezen tot op heden :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:23

Vrijdag

De Zwarte

Bezig met de boeken van Gaunt's Ghosts. Op dit moment lees ik Guns of the Tanith. Lekker bloederige Imperial Guard lectuur. Waarvan ik trouwens vind dat deze reeks best goed verserie'd kan worden :)

Afbeeldingslocatie: https://vignette3.wikia.nocookie.net/gauntsghostspedia/images/9/92/Guns_of_Tanith.jpg/revision/latest?cb=20090428195426

Na heel wat Space Marines novels gelezen te hebben is dit iets heel anders, meer menselijk. Voor zover je daar over kan spreken in die grimmige, duistere toekomst 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
Afbeeldingslocatie: http://www.deboekenplank.nl/naslag/aut/h/img/herbert_f_duin_1_2000_23e_hc.jpg
Deze. Kan zijn dat ik hem binnen een week uit heb, omdat ik er vrij snel doorheen ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:34:
Na heel wat Space Marines novels gelezen te hebben is dit iets heel anders, meer menselijk.
Heb je nog een tip met een goede Engelse reeks over space marines en dan het liefst met veel tactiek erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion-biker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 14:27
Ik kwam vandaag dit topic tegen in de Actieve topics. Leuk topic, ik lees zelf ook veel. Ook afgelopen vakantie weer een aantal boeken verslonden. Ik lees veel fantasy en spanning/thrillers. Ik lees vooral nederlandstalig en af en toe een boek in het engels. Op dit moment een beetje de e-book collectie van de bibliotheek aan het doorlopen voor leuke titels.

Ben nu bezig in Daemon van Daniel Suarez
Afbeeldingslocatie: https://d3l697jox9t20r.cloudfront.net/120/9789024531912.jpg

Ben nu op 1/3e van het boek denk ik. Er zijn veel verhaallijnen en er gebeurt veel in het boek, maar ik vind het tot nu toe niet storend. Kan me wel een beetje ergeren aan de soms erg letterlijke vertaling naar het nederlands van bepaalde worden.

spoiler:
een vaak voorkomend woord is bv. serverboerderijen :F

Daarvoor drie boeken van Joseph Finder gelezen. Vermakelijke boeken en lezen lekker weg.
Paranoia is op zichzelf staand, maar Fraude en Bedrog zijn twee boeken met dezelfde hoofdpersoon. Fraude is het eerste boek.

Paranoia
Afbeeldingslocatie: https://coverservice.bibliotheek.nl/cover/image/394896874?nbd=true&type=ppn&size=220&alternateKey=9789024564378&alternateType=isbn

Fraude
Afbeeldingslocatie: https://coverservice.bibliotheek.nl/cover/image/387511210?nbd=true&type=ppn&size=220&alternateKey=9789024533718&alternateType=isbn

Bedrog
Afbeeldingslocatie: https://coverservice.bibliotheek.nl/cover/image/387511873?nbd=true&type=ppn&size=220&alternateKey=9789024533725&alternateType=isbn

World of Trucks ~ Steam ~ CR: clan Kronenjagers (#8QGLP089)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:29:
[...]

Heb je nog een tip met een goede Engelse reeks over space marines en dan het liefst met veel tactiek erin?
Niet specifiek met Space Marines maar wellicht is dit wat voor je? Als je het nog kan vinden tenminste:

Afbeeldingslocatie: http://wh40k.lexicanum.com/mediawiki/images/3/36/Tactica-imperialis.jpg

http://wh40k.lexicanum.co...erialis_(Background_Book)

Afbeeldingslocatie: http://wh40k.lexicanum.com/mediawiki/images/1/12/Sabbat-worlds.jpg

http://wh40k.lexicanum.co...Crusade_(Background_Book)

Specifiek Space Marines zou je in elk geval kunnen kijken naar verhalen van de Imperial Fists of Iron Warriors (Chaos) omdat die zich veel bezig houden met fortifcatie. Of verhalen van de Ultramarines maar daar zou ik eigenlijk geen voorbeeld van hebben mbt tactiek.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, denk dat ik ze wel kan verkrijgen als ze ooit digitaal gemaakt zijn, al is het The Sabbat Worlds Crusade boek wel erg mooi zo te zien om in de kast te hebben staan, ik ga ermee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Misschien zijn ze nog wel te vinden in sommige GW winkels, of anders ebay/marktplaats :) Ik zou ook wel de reeks van de Horus Heresy willen hebben alleen zijn die niet meer verkrijgbaar of schreeuwend duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Potjandorie, dure rakkers. Al is deze voor 500 dollar wel heel tof: http://www.ebay.com/itm/O...281237:g:r5oAAOSwEetWAvsj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:04

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Vanmiddag deze uitgelezen: Afbeeldingslocatie: http://www.deboekenplank.nl/naslag/aut/w/img/weis_hickman_poort_3_1998_5.jpg

Maar dan wel op de ereader, straks voor het slapen ff beginnen aan deeltje 4

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Sacred feth! Dat ziet er wel heel erg gaaf uit! :9

• EJPostema
Zo tijdje weg geweest hier. Maar nadat ik eerst The witcher Saga heb gelezen (staat ergens begraven in dit topic) en vooral het laatste deel erg vond tegenvallen ben ik even weg gestapt bij het Genre.

Ik heb een poging gedaan om de biografie van Putin te lezen, maar heb deze halverwege weggelegd. Ergens erg interessant, maar zit wel echt heel veel geschiedenis in. Logisch natuurlijk. Denk dat ik hem nog wel eens oppak om alleen de latere hoofdstukken te lezen.

Afbeeldingslocatie: https://d2arxad8u2l0g7.cloudfront.net/books/1432954940l/24040192.jpg

Daarna de biografie van Elon Musk gelezen en deze is echt erg gaaf. Had hem zo uit. Heel vet om te lezen wat hij wil bereiken met zijn bedrijven, waar de focus toch wel erg op SpaceX ligt.

Afbeeldingslocatie: https://d2arxad8u2l0g7.cloudfront.net/books/1404411464l/22638080.jpg

Op dit moment halverwege Trespassing on Einstein's lawn. Erg leuk geschreven boek over hoe de schrijfster op zoek gaat naar de vraag 'What is nothing?' en eigenlijk alle andere moderne vraagstukken van moderne fysica.

Afbeeldingslocatie: https://d2arxad8u2l0g7.cloudfront.net/books/1367256542l/17834895.jpg

• kevin33
  • Laatst online: 14-09 20:52

kevin33

Welkom in Utopia.

Door de vakantie lees ik momenteel best veel. (en als Netflix niet alle 7 delen van Star Wars erop had gezet was het nog meer geweest.)

Michael Robotham | Leven of Dood.

Onverwacht goed boek, goed geschreven, ontzettend treffende beschrijving van de personen in het boek.
De schrijfstijl doet me een beetje denken aan een mix tusssen King en Baldacci. Door dit boek ook "Sluit je ogen" van dezelfde auteur gekocht. Ben benieuwd.

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/0/5/6/0/9200000038390650.jpg

Fredrik Backman | Dingen die mijn zoon moet weten over de wereld

Mijn favoriete schrijver, Backman schrijft zo ontzettend treffend, Vind het boek persoonlijk net te duur, helemaal voor de paperback. 1 avondje dan heb je hem wel uit. Maar het is absoluut de moeite meer dan waard.

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/6/5/6/7/9200000052047656.jpg

Hendrik Groen | Zolang er leven is.

Het vorige boek (pogingen om iets van het leven te maken) was al bijzonder. Dit 2e deel is zowaar nog beter. Het is niet alleen een "dagboek" maar het laat ook duidelijk zien wat er over is van de verzorgingsstaat.

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/3/9/3/0/9200000046170393.jpg

Hugh Howey | Silo, Schakel, Stof

Voor mij een grote verassing, het zijn 3 delen, waarbij in elk deel een ander hoofdpersoon centraal staat. Vlot en goed geschreven. Meer dan de moeite waard. Vooral het 2e deel vormt de schakel (ja echt) tussen het hoe en het waarom. Bijzonder.

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/0/3/5/4/9200000053024530.jpg

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 13:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

scorpion-biker schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:15:
Ik kwam vandaag dit topic tegen in de Actieve topics. Leuk topic, ik lees zelf ook veel. Ook afgelopen vakantie weer een aantal boeken verslonden. Ik lees veel fantasy en spanning/thrillers. Ik lees vooral nederlandstalig en af en toe een boek in het engels. Op dit moment een beetje de e-book collectie van de bibliotheek aan het doorlopen voor leuke titels.

Ben nu bezig in Daemon van Daniel Suarez
[afbeelding]

Ben nu op 1/3e van het boek denk ik. Er zijn veel verhaallijnen en er gebeurt veel in het boek, maar ik vind het tot nu toe niet storend. Kan me wel een beetje ergeren aan de soms erg letterlijke vertaling naar het nederlands van bepaalde worden.

spoiler:
een vaak voorkomend woord is bv. serverboerderijen :F
Oeh, deze vond ik gaaf! Ik heb 'm wel in het Engels gelezen en ik had daar zelf geen moeite mee. Ik kan je aanraden om het toch eens te proberen. Al weet ik niet hoe jouw Engels is?

Vergeet niet het tweede (en laatste) deel te lezen: Freedom.
Ook de moeite waard ook al is de verrassing er dan wel een beetje af.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• scorpion-biker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 14:27
Mijn engels is goed, heb ook geen problemen met lezen in het engels. Alleen had ik deze als ebook alleen in het nederlands.

Ik wist eerlijk gezegd nog niet dat er een deel 2 was. Heb Freedom gelijk op mijn lijstje gezet. Bedankt.

World of Trucks ~ Steam ~ CR: clan Kronenjagers (#8QGLP089)

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/4/2/6/9/9200000053409624.jpg

Als je van Chris Ryan etc. houdt is dit zeker ook een aanrader.
(Wel alleen in het Engels)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato1989
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-03-2023

Plato1989

Amused to Death

Afbeeldingslocatie: https://d20eq91zdmkqd.cloudfront.net/assets/images/book/large/9781/4447/9781444758993.jpg

Shitshitshit. Ik had deze voor de vakantie op m'n e-reader gezet en ik ben in een week tijd door de gehele trilogie gevlogen. Lang geleden dat een boek mij zo heeft weten te boeien. Geweldige science fiction!

Afbeeldingslocatie: https://d2arxad8u2l0g7.cloudfront.net/books/1287827991l/865.jpg

Gezien het feit dit mij werd aangeraden en ik al had besloten dit boek te lezen omdat het een hype was ben ik vol goede moed begonnen met lezen. De eerste bladzijden gaan nog wel, daarna, neem mij niet kwalijk de benaming, gaat het met name spiritueel gezever worden. Gooi daar nog wat bij uit de Bijbel en Koran en mix dat met een theelepel Boeddhisme. Mocht je spiritueel zijn dan kan je dat waarschijnlijk wél trekken. Godzijdank heeft dit boek ergens in de 100 pagina's waardoor je snel door het geleuter heen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gratis audioboek van John Scalzi - The Dispatcher voorgelezen door Zachary Quinto

http://www.audible.com/pd...on_code=AUDORWS0424159DCE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
@Plato1989: dat boek 'De alchemist' heb ik ook nog staan. Tien jaar geleden kreeg ik het, als oprotcadeau van mijn middelbare school. Ik was toen nog een beetje spiritueel, maar het kon mij ook niet boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik de komende weken ga lezen:

Eerst even lost fleet deel 8 (guardian) uitlezen vanavond, military sf op zijn best. Was er al in begonnen, maar kwam een studie tussendoor, dus nu even afronden:

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51QJO8O3ogL._SX308_BO1,204,203,200_.jpg

Vervolgens deze gekocht en die ga ik lezen:

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/9/1/0/9/9200000030339019.jpg

Vervolgens deze lezen die ik net geleend heb in de bibliotheek, helaas niet digitaal zoals mijn aankoop, maarja, zo is hij gratis:

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/4/3/4/3/9200000045983434.jpg

Daarna deze nog uit de bibliotheek tot mij nemen:

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/0/3/1/6/9200000050046130.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/2/3/9/9/9200000050969932.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/1/1/8/7/9200000052067811.jpg

Heb er al zin in, heb mooie leesttoel eindelijk na jaren zoeken gevonden (ik zocht een oude kasteelstoel zoals olivier b. bommel die had). Dus heerlijk lezen vanaf nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/0/6/5/5/9200000057065560.jpg
Als voetbal noob, ballen verstand van voetbal heb al boekje van Cruyff en dit is leuke opvolger :) Vooral naar analyses kijk ik uit!

Update na workshop van auteur:
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/8/4/7/9/9200000065349748.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door digidokter.net op 12-10-2016 18:07 . Reden: plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:47
Heb zojuist de laatste pagina van Time and Time again gelezen van Ben Elton. Dat was toch wel een gaaf boek

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Plato1989 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 21:54:
[afbeelding]

Shitshitshit. Ik had deze voor de vakantie op m'n e-reader gezet en ik ben in een week tijd door de gehele trilogie gevlogen. Lang geleden dat een boek mij zo heeft weten te boeien. Geweldige science fiction!
Nav deze post ook begonnen met de Red Rising serie. Gisteren deel 2 uitgelezen (welke eindigt met een behoorlijke twist), vanavond beginnen met deel 3. Echt een beetje space opera-gevoel, focus op een kleine groep mensen in een enorme samenleving. Dikke aanrader!!

[ Voor 3% gewijzigd door Bra-Jo op 18-10-2016 13:19 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoppie426
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-12-2023
Old Man's War serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato1989
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-03-2023

Plato1989

Amused to Death

4Br0k3n3rr0r schreef op donderdag 01 september 2016 @ 17:31:
@Plato1989: dat boek 'De alchemist' heb ik ook nog staan. Tien jaar geleden kreeg ik het, als oprotcadeau van mijn middelbare school. Ik was toen nog een beetje spiritueel, maar het kon mij ook niet boeien.
Enkel goed om de kachel mee aan te maken.
Bra-Jo schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:18:
[...]

Nav deze post ook begonnen met de Red Rising serie. Gisteren deel 2 uitgelezen (welke eindigt met een behoorlijke twist), vanavond beginnen met deel 3. Echt een beetje space opera-gevoel, focus op een kleine groep mensen in een enorme samenleving. Dikke aanrader!!
Ik ben benieuwd hoe je het einde ervaart :).

Ik heb onlangs 'A little Life' van 'Haya Yanablayabla' gekocht op aanraden van diverse mensen. 10 hoofdstukken verder ben ik behoorlijk geboeid. Los daarvan heb ik mezelf nog wat mooie boeken cadeau gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/5/7/8/2/1001004002122875.jpg

De 50th Anniversary Deluxe edition. Prachtig boek om te zien.

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/1/2/2/5/1001004011255221.jpg

En deze voor tussendoor om wat af te wisselen tussen The Shire en A little life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, mooie aanwinsten voor de kast. Het is dat ik alleen diigitaal lees, maar dit kriebelt... toch een gevoel wat een kindle boek mij niet geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddj01
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 14:13
Ik lees op dit moment deze boeken:

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/VnFyO5HzWEg/hqdefault.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Plato1989 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 22:31:
[...]

[afbeelding]

En deze voor tussendoor om wat af te wisselen tussen The Shire en A little life.
Ik heb deze in de kast staan:

Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/_ycMde43Wqe0/TI_NaeXa_0I/AAAAAAAAA5Y/f9LheRoT4Ik/s1600/P9140008.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is Lovecraft nu zo denderend? Ik hoor er steeds over (waaronder dus hier), maar als ik in wikipedia kijk is het een auteur uit 1890. Dan denk ik: dat ga ik niet goedvinden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:25:
is Lovecraft nu zo denderend? Ik hoor er steeds over (waaronder dus hier), maar als ik in wikipedia kijk is het een auteur uit 1890. Dan denk ik: dat ga ik niet goedvinden?
Ik vind zijn verhalen geweldig. Het moet je ook liggen. In die zin was hij voor zijn tijd vrij uniek omdat hij een heel pantheon aan goden en dimensies bedacht. Het komt er in elk geval op neer dat de mensheid niet zoveel voorstelt en dat er in andere dimensies (die onder andere te bereiken zijn door dromen of complexe wiskundige formules) veel andere goden en wezens leven die de mens wel als lekkere snack zien.
Omdat de meeste van zijn verhalen zich afspelen rond de eeuwwisseling en vroege jaren 20/30 van de vorige eeuw is er in de verhalen ook veel ruimte voor ontdekkingsreizen op aarde.

Ik raad je aan gewoon eens wat verhalen van hem te lezen, de meesten zijn vrij kort. Hier kan je er een heleboel vinden: http://www.hplovecraft.com/writings/texts/
Persoonlijk vind ik de volgende verhalen erg goed:
* The Dreams in the Witch House
* At the Mountains of Madness
* The Shadow over Innsmouth
* The Hound
* Herbert West—Reanimator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Omdat ik het regelmatig voor bij zie komen in dit topic heb ik een poging gewaagd met Dauntless (The Lost Fleet #1).

Hoewel het verhaal me integreert en ik de schrijfstijl wel fijn vind is het ergens niet echt mijn ding.
Kan niet echt de vinger op de zere plek leggen.

Misschien komt dit omdat het het eerste deel is en ik deel 2 ook nog even een kans moet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:59
Ik lees vrij weinig fictie, ben een echte verslinder van geschiedenisboeken (met name moderne geschiedenis van na Napoleon en geschiedenis van individuele landen).

Een van de beste fictie boeken die ik gelezen heb was Operation Red Dawn (Operatie Rode Storm) van Tom Clancy, over WO III in de jaren 80. Iemand die toevallig een tip heeft voor eenzelfde soort boek? Militaire fictie, maar met een vleugje: Dit had waar kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:59
Prosac schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:58:
Een van de beste fictie boeken die ik gelezen heb was Operation Red Dawn (Operatie Rode Storm) van Tom Clancy, over WO III in de jaren 80. Iemand die toevallig een tip heeft voor eenzelfde soort boek? Militaire fictie, maar met een vleugje: Dit had waar kunnen zijn?
Eigenlijk zijn de meeste boeken van Tom Clancy wel van dat niveau. De nieuwe boeken die onder zijn naam worden uitgebracht vind ik wat minder, wat meer populair geschreven (waarschijnlijk makkelijker te verfilmen).

Tom Clancy heeft trouwens ook een aantal non-fictieboeken geschreven, maar waarschijnlijk weet je dat al.

Er zijn ook een aantal ex-Special Forces-leden die boeken hebben geschreven over hun ervaringen. Zoals Inside Delta Force van Eric Haney - op dat boek is de tv-serie The Unit gebaseerd. Spannend geschreven en zeker geen fictie.

Op Wikipedia: Category:Books about the United States military zie je trouwens artikelen over zulk soort boeken (fictie en non fictie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

EJPostema schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:46:
Misschien komt dit omdat het het eerste deel is en ik deel 2 ook nog even een kans moet geven.
Het blijft zo ongeveer als deel 1, vanaf deel 6 of 8 gaan ze wel nieuwe alienrassen ontmoeten. Maar als deel 1 je niet echt 100% bevalt, dan is dat voor deel 2 ook zo. Dan zou ik eerder naar een ander leuk boek gaan zoeken wat wel helemaal is wat je zoekt.
Vrijdag schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 23:03:
Ik raad je aan gewoon eens wat verhalen van hem te lezen, de meesten zijn vrij kort. Hier kan je er een heleboel vinden: http://www.hplovecraft.com/writings/texts/
Persoonlijk vind ik de volgende verhalen erg goed:
* The Dreams in the Witch House
* At the Mountains of Madness
* The Shadow over Innsmouth
* The Hound
* Herbert West—Reanimator
Ik heb H. P. Lovecraft - The Complete Fiction gevonden, ik ga er gewoon in beginnen binnenkort. Maar ik weet het niet, ben niet zo gek op korte verhalen, maar vooruit, ik geef het een kans. Want tijdreizen is wel een all time favorite van mij.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2016 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Begonnen met wat licht leeswerk:

Stephen Hawking - Brief History of Time
Lovecraft - Alles van hem (voor de 3e/4e keer)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finder
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 12:18
Heb ik ook gelezen; echte aanraders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finder
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 12:18
Ik ben momenteel dit boek aan het lezen, een aanrader als je eens wil afwijken van de geijkte dogma's rond het multiculturele debat.

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/6/6/3/7/9200000050237366.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:47

Wildfire

Joy to the world!

Maakt het echt zoveel voor je uit? :?

Ik heb bv. diverse boeken van Jules Verne gelezen, heerlijk spul! :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

95% van alle mensen die tot nu toe zijn geboren, zijn dood. Een goede schatting is dan dat een groot deel van alle echt goede auteurs tot nu toe dan dood is. Dus ;) (Of je qua taalgebruik en aandachtsspanne vd lezer een eerste druk wil hebben of niet, is een andere vraag).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Top 100 criminelen!! Echt goed :)

https://www.bol.com/nl/p/crime-top-100/9200000040394161/

[ Voor 36% gewijzigd door naitsoezn op 30-10-2016 06:53 . Reden: Referral-link weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Plato1989 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 22:31:
[...]

Enkel goed om de kachel mee aan te maken.

[...]

Ik ben benieuwd hoe je het einde ervaart :).
Uitstekend! d:)b

Net zoals het einde van deel 2, een grote plot twist. Ik had wel het gevoel dat er een conclusie aan zat te komen, omdat de auteur alles erg uitgebreid omschrijft (een man tot man gevecht van 4, 5 bladzijdes) en ik al dicht naar het einde van het boek kwam; met andere woorden, er waren nog te weinig pagina's over om heel veel in te laten gebeuren. Maar de manier waarop, dat had ik dan weer niet aan zien komen.
spoiler:
Ik zat zelfs behoorlijk te balen van Sevro's dood, en Cassius te vervloeken vanwege zijn verraad, en hey presto! :P

Al met al een topper!

Nu bezig met The Swarm, https://www.goodreads.com/book/show/68146.The_Swarm. Tot nu toe niet onaardig, eens kijken waar het naartoe gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Bra-Jo op 30-10-2016 10:14 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Laatst online: 16-09 21:49
Vorige week het boek: iene miene mutten gekocht...
Ben benieuwd... wat deze thriller gaat brengen...
https://www.bol.com/nl/p/...AP4JRNJCBG62-137688406965

[ Voor 35% gewijzigd door koentjuh1987 op 30-10-2016 10:22 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
koentjuh1987 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:21:
Vorige week het boek: iene miene mutten gekocht...
Ben benieuwd... wat deze thriller gaat brengen...
https://www.bol.com/nl/p/...AP4JRNJCBG62-137688406965
Vergeet niet... hier een review... te plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Laatst online: 16-09 21:49
hyptonize schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 10:24:
[...]

Vergeet niet... hier een review... te plaatsen...
Zal ik doen. Alleen eerst maar eens beginnen met lezen ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Op dit moment ben ik 'Slingshot: AMD's Fight to Free an Industry from the Ruthless Grip of Intel' van Hector Ruiz aan het lezen. Verteld door de voormalige CEO van AMD over wat hun er toe zette om een rechtszaak tegen Intel aan te spannen. Zoals je kunt verwachten is het allemaal ontzettend pro-AMD en vind het dan ook jammer dat er geen boek is wat het verhaal verteld vanuit het perspectief van Intel.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

Ik ben momenteel voor de 3e keer bezig met De Wapenbroeders van W.E.B. Griffin. Heerlijke serie en heb em nu compleet 1e en 2e drukken door elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
Ik vind de boeken van Andy McNab (voormalig SAS) altijd wel goed weglezen in vakanties.
corset schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:06:
Begonnen met wat licht leeswerk:

Stephen Hawking - Brief History of Time
Serieus één van de grappigste boeken die ik ooit heb gelezen.
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 22:51:
Wow, mooie aanwinsten voor de kast. Het is dat ik alleen diigitaal lees, maar dit kriebelt... toch een gevoel wat een kindle boek mij niet geeft.
Ik heb juist dat sinds ik digitaal lees steeds meer drang om mijn hele boekenkast leeg te maken, zoveel ruimte als het inneemt, stof vangt etc etc. Ik heb slechts enkele boeken die ik vaker dan één keer lees en dat is allemaal non-fictie.

Ik lees nu (digitaal) Moby-Dick; or, The Whale wat langer duurt dan ik dacht. Heb de rust op het moment niet om langere stukken te lezen maar tot nu bevalt het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goarilla
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-08 20:36
[...]

Ik lees vrijwel geen Tom Clancy, maar wel veel hedendaagse, voornamelijk Engelstalige Science-Fiction.
En er is altijd de "Blackcollar" reeks van Timothy Zhan dat je eens kan proberen.
De Rikster schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:59:
[...]

Ik lees nu (digitaal) Moby-Dick; or, The Whale wat langer duurt dan ik dacht. Heb de rust op het moment niet om langere stukken te lezen maar tot nu bevalt het prima.

[...]
Daar is Moby Dick perfect voor met zijn korte op zichzelf staande "hoofdstukjes".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:49
Paar dagen geleden begonnen in 'The Road' van Cormac Mccarthy en inmiddels uitgelezen. Indrukwekkend boek. :|
Pagina: 1 ... 4 ... 23 Laatste