Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:40
Prosac schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 09:57:
Ik ben begonnen aan het laatste boek van Stephen Hawking, "het antwoord op de grote vragen". Korte verhalen van hem over "bestaat er een God" en "hoe is alles ontstaan". Zeer toegankelijk en met een dosis humor geschreven en leest daardoor net zo makkelijk weg als "de geschiedenis van bijna alles" van Bill Bryson.
Nu vraag ik me af of zijn andere boeken een beetje in dezelfde stijl geschreven zijn. De toegankelijkheid van pittige materie vooral, het is wel even een welkome afwisseling van de geschiedenisboeken (vnl. 20e eeuw) die ik lees.
Things to Make and Do in the Fourth Dimension van Matt Parker kan ik dan aanraden (als je in het Engels lezen oke vindt trouwens). Iets pittiger dan 'A short history of nearly everything' maar een goedgeschreven boek over de wereld van de wiskunde.

Verder denk ik ook dat de boeken van Richard Dawkins je wel interesseren. Ben er zelf echter nog niet aan toe gekomen om die te lezen dus weet niet welke aan te bevelen is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 19:02
Ik ben begonnen aan het laatste boek van Stephen Hawking, "het antwoord op de grote vragen". Korte verhalen van hem over "bestaat er een God" en "hoe is alles ontstaan". Zeer toegankelijk en met een dosis humor geschreven en leest daardoor net zo makkelijk weg als "de geschiedenis van bijna alles" van Bill Bryson.
Nu vraag ik me af of zijn andere boeken een beetje in dezelfde stijl geschreven zijn. De toegankelijkheid van pittige materie vooral, het is wel even een welkome afwisseling van de geschiedenisboeken (vnl. 20e eeuw) die ik lees.
De 2 boeken die je noemt staan hier ook in de boekenkast, en voor mij sluiten de boeken van Yuval Noah Harari wel aan in het rijtje van toegankelijk voor leken zonder dat er al te veel materie overboord vliegt. Ook De ontrafeling van de kosmos van Brian Greene vond ik erg plezierig om te lezen.

Zelf las ik recent deel 6 in de Milenniumreeks die startte met de trilogie van Stieg Larsson en nu al 3 keer op rij door Lagercranz wordt verdergepend. De eerste drie delen vond ik echte pageturners, deel 4 en 5 waren nog steeds goed maar het laatste deel stelde me nu wel teleur. Ik vond het erg oppervlakkig, ik heb het uitgelezen maar zou het dus niet aanraden.

Momenteel ben ik ook aan het laatste deel van de Imperial Radch-trilogie van Ann Leckie. Je dient er je aandacht bij te houden maar de vertelstijl en de invalshoek bieden wel wat nieuws in de sciencefictionliteratuur. Dus alleen al daarom zijn ze een aanrader.

[ Voor 24% gewijzigd door Aegir81 op 17-09-2019 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:59

Punkrocker

Mostly harmless

Zoals al eerder aangegeven A Brief History Of Time is goed te doen.

Brian Greene schrijft ook aangenaam.

De boeken van Marcus Chown zijn ook toegankelijk geschreven.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:06

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Meld me ook eens hier!

Ik ben eigenlijk geen echte echte lezer maar grijp meer boeken met onderwerpen wat ik interessant vind. Ben nu bezig in Sapiens van Harari en dat past bij me, hierna ga ik dan ook door met Homo deus. Ook ''Het is oorlog maar niemand die het ziet'' van Huib Modderkolk wekt mijn interesse en ga ik aanschaffen. Allemaal wel non-fictie.
Onderwerpen waar ik wel graag over lees:
- technologie / ontwikkelingen / bedreigingen
- economische ontwikkelingen / onthullingen (bijv. panama papers)
- ontwikkelingen grootmachten en verhoudingen in de wereld

Ik kan bovenstaande zelf niet echt categoriseren en dat is dus ook mijn probleem. Boeken kom ik pas tegen als ze of in het nieuws komen of ik er toevallig tegen aan loop.

Iemand nog tips over boeken of ''tags'' waarop ik beter zou kunnen zoeken online?

ps. heb toch wel een sterke voorkeur voor lezen in het Nederlands. Opzich is Engels geen probleem maar ik lees hier en daar een half uurtje en soms twee weken niet. Boeken in het Nederlands zijn net weer wat makkelijker op te pakken vind ik

[ Voor 13% gewijzigd door Chrosser op 19-09-2019 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramellose
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-08 10:55
Chrosser schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:19:
Ik ben eigenlijk geen echte echte lezer maar grijp meer boeken met onderwerpen wat ik interessant vind. Ben nu bezig in Sapiens van Harari en dat past bij me, hierna ga ik dan ook door met Homo deus. Ook ''Het is oorlog maar niemand die het ziet'' van Huib Modderkolk wekt mijn interesse en ga ik aanschaffen. Allemaal wel non-fictie.
'On Anarchism' van Noam Chomsky ligt dan waarschijnlijk wel in je straatje. De originele Engelse uitgave is goed leesbaar omdat het voornamelijk gebaseerd is op interviews met Chomsky, maar er zijn zeker ook vertalingen beschikbaar. Daarnaast vond ik 'Waarom vuilnismannen meer verdienen dan bankiers' van Rutger Bregman erg goed; de schrijfstijl sprak me niet zo aan, maar ik vond de Nederlandse context rondom onze liberale geschiedenis heel erg interessant.

Als mensen nog goede aanbevelingen hebben voor moderne SF, luister ik graag! Ik heb een tijdje geleden de Broken Earth trilogie van N. K. Jemisin uitgelezen. Deze boeken zijn waarchijnlijk wel de beste boeken die ik heb gelezen de afgelopen jaren. Technisch gezien waanzinnig geschreven, maar ik was nog wel meer onder de indruk van de personages en de thema's in de boeken. Zó menselijk en indrukwekkend; de technologische vooruitgang is niet meer dan een interessante achtergrond, omdat de verhaallijnen zelf volledig gedreven worden door tijdloze thema's zoals macht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aegron2
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 12:27
Als mensen nog goede aanbevelingen hebben voor moderne SF, luister ik graag! Ik heb een tijdje geleden de Broken Earth trilogie van N. K. Jemisin uitgelezen. Deze boeken zijn waarchijnlijk wel de beste boeken die ik heb gelezen de afgelopen jaren. Technisch gezien waanzinnig geschreven, maar ik was nog wel meer onder de indruk van de personages en de thema's in de boeken. Zó menselijk en indrukwekkend; de technologische vooruitgang is niet meer dan een interessante achtergrond, omdat de verhaallijnen zelf volledig gedreven worden door tijdloze thema's zoals macht.
Het is een heel ander soort SF, maar een erg fijne schrijver vind ik zelf John Scalzi. Zijn Old Man War serie is een soort van update van Heinlein's Starship Troopers. En daarnaast heeft hij ook twee erg leuke boeken over een near future waarin er een ziekte is geweest die voor een deel van de mensen een locked in syndroom hebben veroorzaakt. Deze mensen hebben nu de mogelijk om in een soort van androids rond te lopen en deel te nemen aan de maatschappij. Hoofdpersoon is een van deze locked in mensen die gaat werken bij de FBI. Goed geschreven en een interessant uitgangspunt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• svanz94
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-09 07:47
Zojuist "The Black Swan" (Nassim Nicholas Taleb) van kaft tot kaft uitgelezen. Het is naar mijn interpretatie een aanval op het toepassen van theoretische wiskunde op echte problemen in een dynamische wereld; is erg toegankelijk geschreven, maar of het voldoet aan jouw idee van "pittige materie" kan ik niet beoordelen. Daarnaast geeft Life 3.0 (Max Tegmark) ook wel een toegankelijke introductie in Artificial Intelligence en dan vooral de ethische kwesties die het met zich meebrengt. Heb ze wel in het Engels gelezen, dus weet niet of ze beschikbaar zijn in het Nederlands :P...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 21:17
svanz94 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:23:
[...]

Zojuist "The Black Swan" (Nassim Nicholas Taleb) van kaft tot kaft uitgelezen. Het is naar mijn interpretatie een aanval op het toepassen van theoretische wiskunde op echte problemen in een dynamische wereld; is erg toegankelijk geschreven, maar of het voldoet aan jouw idee van "pittige materie" kan ik niet beoordelen. Daarnaast geeft Life 3.0 (Max Tegmark) ook wel een toegankelijke introductie in Artificial Intelligence en dan vooral de ethische kwesties die het met zich meebrengt. Heb ze wel in het Engels gelezen, dus weet niet of ze beschikbaar zijn in het Nederlands :P...
Bedankt! (de rest ook). Het gaat me echt om dingen die voor mij als civiel ingenieur geen gesneden koek zijn of inmiddels al weggezakt. Ik interesseer me wel in dat soort dingen, maar moet wel een beetje toegankelijk zijn, vooral vanwege de leesmomenten (ontspanning). ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Afbeeldingslocatie: https://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2019/08/snowenbookj-800x558.jpg
Edward Snowden - Permanent Record

Dit boek was nog niet gepost hier. Interessant leesvoer. :)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 17:28
bitshape schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:03:
[Afbeelding]
Edward Snowden - Permanent Record

Dit boek was nog niet gepost hier. Interessant leesvoer. :)
Ook aanbegonnen! Inderdaad een interessant boek tot zo ver :)

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• svanz94
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-09 07:47
Chrosser schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:19:
Meld me ook eens hier!

Ik kan bovenstaande zelf niet echt categoriseren en dat is dus ook mijn probleem. Boeken kom ik pas tegen als ze of in het nieuws komen of ik er toevallig tegen aan loop.

Iemand nog tips over boeken of ''tags'' waarop ik beter zou kunnen zoeken online?

ps. heb toch wel een sterke voorkeur voor lezen in het Nederlands. Opzich is Engels geen probleem maar ik lees hier en daar een half uurtje en soms twee weken niet. Boeken in het Nederlands zijn net weer wat makkelijker op te pakken vind ik
Wat betreft ontwikkelingen in de wereld gaf "Waarom sommige landen rijk zijn en andere arm" van Acemoglu en Robinson mij een goed economisch/politiek/historisch perspectief.
Wat technologie betreft, naast life 3.0 die ik eerder al noemde: Simon Singh met "the code book". Is een zeer toegankelijke uitleg over de ontwikkeligen van cryptografie door de jaren heen, afsluitend met een (korte, maar grondige) uitleg over de uitdagingen die kwantumcomputing tot gevolg heeft.
Wat betreft het online zoeken van boeken; ik ben groot fan van Goodreads, omdat de reviews daar van hoog niveau zijn, maar een forum als dit ter aanvulling geeft net weer een breder kijkje buiten je eigen bubbel, dus ik zou mezelf sowieso niet beperken tot 1 bron ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Ik ga aan Warbreaker van Brandon Sanderson beginnen.
Ik probeerde al de Cosmere boeken te lezen in een bepaalde volgorde, helaas had ik Warbreaker overgeslagen, maar gelukkig is het geen verplichte volgorde, slechts een suggestie :)

Ik heb recent op een beurs 25 fantasy boeken gekocht voor 1-3 euro per stuk, dus ik kan even vooruit. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

Net de serie van Temeraire uitgelezen, andere schrijfstijl dus lastig lezen. Dochter is er nu mee bezig. Daarvoor Eragon uitgelezen. Nu bezig met hele serie voor 4e keer van Sven Hassel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KleineAap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 19:59
@svanz94: Leuke tips, heb ze gelijk allemaal aan m'n to-reads toegevoegd. Goodreads is echt top om inderdaad inspiratie op te doen. Is er nog geen Tweakers groep? Ik merk zelf dat ik de meeste inspiratie van mijn vrienden op Goodreads kopieer, als in zien wat zij lezen en dat vervolgens overnemen.

The intersection of technology and creativity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:35

Denko

|{ing Øf ßlitz

mercapto schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:05:
Ik ga aan Warbreaker van Brandon Sanderson beginnen.
Ik probeerde al de Cosmere boeken te lezen in een bepaalde volgorde, helaas had ik Warbreaker overgeslagen, maar gelukkig is het geen verplichte volgorde, slechts een suggestie :)

Ik heb recent op een beurs 25 fantasy boeken gekocht voor 1-3 euro per stuk, dus ik kan even vooruit. :D
Man, topschrijver die Sanderson, heerlijk toegangkelijke boeken.

En ontopic:
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/9/0/5/9/9200000099489509.jpg

Ongeveer halverwege. Poeh he, dat is me wel een boek zeg.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:05
Vorige maand Second Sleep van Robert Harris (Fatherland, Enigma) gelezen. Ben redelijke fan van hem, al zijn boeken zijn pageturners en de vorige twee waren geen uitzondering, hij schrijft in hoog tempo op moment ook.

Second Sleep gaat over een pastoor die naar een klein dorp in Engeland gestuurd wordt om de begrafenis van een collega te regelen. Het boek heeft een enorme mindfuck op pagina 24 voor je in petto en houdt daarna de spanning goed vast al vond ik het einde een beetje afgeraffeld en onbevredigend.
Prosac schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:38:
[...]

Bedankt! (de rest ook). Het gaat me echt om dingen die voor mij als civiel ingenieur geen gesneden koek zijn of inmiddels al weggezakt. Ik interesseer me wel in dat soort dingen, maar moet wel een beetje toegankelijk zijn, vooral vanwege de leesmomenten (ontspanning). ;)
Ik heb vrij recent Origins: Fourteen Billion Years of Cosmic Evolution van Neil DeGrasse Tyson gelezen, erg goed boek over cosmology, toegankelijker dan Hawking's boeken nog vind ik en het bracht me ook echt wat nieuwe dingen ook al heb ik veel popular science over het onderwerp gelezen.

Sowieso zijn zijn boeken erg toegankelijk, aanraders.

Bryson heeft trouwens ook andere niet-reisverhalen geschreven die allemaal net zo goed zijn als A Short History - meest recent (net uit) The Body - A Guide for Occupants.

[ Voor 47% gewijzigd door Dr. Strangelove op 16-10-2019 12:50 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 10:28
Denko schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 10:04:
[...]

Man, topschrijver die Sanderson, heerlijk toegangkelijke boeken.

En ontopic:
[Afbeelding]

Ongeveer halverwege. Poeh he, dat is me wel een boek zeg.
Die kende ik nog niet. :)

Komt het overeen met de serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ik probeer weer eens de Avonden van Reve te lezen, maar door mijn tinnitus is het een stuk moeilijker dan vroeger. Heb wel met de zomeer Een liefde van Lodewijk van Deyssel kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

FreeShooter schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 13:40:
[...]

Die kende ik nog niet. :)

Komt het overeen met de serie?
Geen idee, ik heb de serie nog niet gezien. Maar het lijkt me niet, dit is een beetje in de vorm van world war Z geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:36

snmght

imho dan he

RoyK schreef op woensdag 4 september 2019 @ 22:46:
Ik merk dat ik toch een beetje zoekende ben. Ik bezit een kobo plus abbo en kan luisteren en lezen. Er staan genoeg boeken in maar ik ben het een beetje kwijt.

Wat zoek ik? Goeie vraag. Ik heb net 2 boeken van Samuel Bjork gelezen en die lazen zo lekker weg. De schrijver weet heel mooi omschrijvend te schrijven. En dan wel zo dat je een zin niet twee keer hoef te lezen. Pagina's zijn niet lappen tekst maar soms met een zin op een nieuwe regel. Dat vind ik wel lekker.

Ik ben aan diverse boeken gestart maar de schrijfstijl pakte me meteen niet. Silo moet ik misschien even door zetten. De eerste bladzijdes waren het nog niet voor me.

Hypnose van Lars Kepler begon best luguber en pakte me ook nog niet vast.

Ik zoek wat mysterieus maar niet persee super creepy. Iets buitenaards (Hamilton series zijn helaas alleen in het Engels). Of over de schouders kijken van generaals die met de vinger op de rode knop rusten en de wereld naar verdoemenis kunnen schieten met honderden nukes. Moderne spionage misschien?

maar wel Nederlandstalig en lekker makkelijk te lezen. Ik pak een half uurtje hier en daar. Dus het moet niet al te dik zijn allemaal.

Wat een wazig verhaal heh.. ja. vind ik ook. Maar als je een tip heb, let me know
Mogelijkerwijs past deze wel in je straatje. Vond het een erg vermakelijk en spannend boek;

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/7/9/6/6/9200000091316697.jpg

https://www.bol.com/nl/p/dark-matter/9200000091316697/
Een kwantumfysicus wordt ontvoerd en betrokken bij experimenten met reizen naar parallelle universums, wat grote psychologische gevolgen voor hem heeft. Speculatieve thriller met een ingenieuze opbouw. De chronologie is verwerkt in het psychologisch effect dat heen en weer reizen naar een 'multiversum' via de kwantummechanica heeft. Naast motieven als liefde en spijt is het hoofdthema de vraag: als er meerdere universums zijn, is iemands identiteit dan ook veelzijdig?

[ Voor 13% gewijzigd door snmght op 18-10-2019 10:39 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 12:52

P_Tingen

omdat het KAN

Bart_GR schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:42:
Zojuist "Een man die Ove heet" en "Oma heeft me gestuurd om te zeggen dat het haar spijt" van Fredrik Backman besteld na aanleiding van alle positieve reacties hier. Ik ben erg benieuwd! Straks 2 weken op vakantie naar Griekenland, dus lekker de tijd om weer fijn te gaan lezen :)
Okee. **doet op lijst zetten**

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 13:34

RoyK

Hobby tekenaar

snmght schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:05:
[...]

Mogelijkerwijs past deze wel in je straatje. Vond het een erg vermakelijk en spannend boek;

[Afbeelding]

Bedankt voor de tip. Op mijn must read lijst gezet.

Ondertussen heb ik SILO uit en man man.. wat een verhaal. Gestart aan Schakels. Nog even inkomen.

Ook bijna klaar met Think and Grow Rich.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Laatst online: 14-09 20:52

kevin33

Welkom in Utopia.

RoyK schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:20:
[...]

Bedankt voor de tip. Op mijn must read lijst gezet.

Ondertussen heb ik SILO uit en man man.. wat een verhaal. Gestart aan Schakels. Nog even inkomen.

Ook bijna klaar met Think and Grow Rich.
Als je de Silo serie uit hebt ( Schakel is mijn favoriete deel uit de serie) Dan zou je ook kunnen kijken naar Zand, ook van Hugh Howey https://www.bol.com/nl/p/...uMPlC8g.1.10.ProductImage

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

kevin33 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:29:
[...]

Als je de Silo serie uit hebt ( Schakel is mijn favoriete deel uit de serie) Dan zou je ook kunnen kijken naar Zand, ook van Hugh Howey https://www.bol.com/nl/p/...uMPlC8g.1.10.ProductImage
Zand staat klaar. Ik ga de hele trilogie lezen. Ik vond schakel wel even log beginnen. Maar het krijgt nu vorm. Het hele verhaal is best creepy. Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat hier een steengoede serie van te maken is op Netflix. brrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traibergen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-10-2023
Ik ben nu behoorlijk wat boeken aan het lezen voor de literatuurlijst voor Nederlands. Het Diner van Herman Koch, De avond is ongemak van Marieke Lucas Rijneveld en Concept M van Aafke Romeijn heb ik al gelezen. Nu ben ik bezig met De intrede van Christus in Brussel van Dimitri Verhulst.

Voor de rest lees ik in mijn vrije tijd best wel wat boeken over Openbaar Vervoer en de geschiedenis hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Chernobyl uit, man man man, wat een verhalen joh. Dat dat zo kan. Bizar.

Ondertussen even zoeken naar wat vrolijkers als volgend boek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Laatst online: 17-09 12:52

P_Tingen

omdat het KAN

Denko schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:47:
Chernobyl uit, man man man, wat een verhalen joh. Dat dat zo kan. Bizar.

Ondertussen even zoeken naar wat vrolijkers als volgend boek.
Ander genre, maar wel ook een hoog "dat dat zo kan. Bizar" gehalte is "De prooi" van Jeroen Smit over de opkomst en ondergang van ABN Amro, dé Bank. Ik zat meerdere malen met open mond te lezen.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:13
waar luisteren/ lezen jullie je boeken eigenlijk.

Ik luister veel op storytel, maar helaas staat daar het rad des tijds/ the wheel of time niet op.

hebben jullie nog betere tips?

Ik ken amazons service, maar daar heb je er 1 per maand en kan je niet onbeperkt boeken luisteren/lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ruudox schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:27:

Ik luister veel op storytel, maar helaas staat daar het rad des tijds/ the wheel of time niet op.
Toevallig lees ik de wheel of time voor de tweede keer (nooit de laatste 3 gelezen). Ik zit nu halverwege boek 7 en vind de serie nog beter dan de eerste keer. Sterker nog, nu kan ik veel meer waardering opbrengen voor de sfeerschetsen en politieke verhoudingen tussen facties.
Tijd uittrekken voor lezen maakt de serie denk ik wel toegankelijker dan luisteren. Ieder boek is 20 uur oud, dus zeker 300 uur te gaan. En je moet er sowieso voor zitten gezien de complexe karakterbeschrijving.

(in retrospect zou ik de Sword of Truth-serie niet nog eens kunnen herlezen).

[ Voor 5% gewijzigd door Delerium op 29-03-2020 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25
https://www.goodreads.com...1033158-the-wandering-inn

Erg gave gratis LitRPG lite.

Ben nu aan volume twee begonnen. Eerste paar hoofdstukken zijn wat meh, maar wordt snel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Laatst online: 21:31

sebasd

loopt op espresso

Ben nu bezig in deel 2 van The Kingkiller Chronicle van Patrick Rothfuss. Tijden geleden dat ik fantasy heb gelezen, maar dit zijn echt goede boeken.

Omdat het nog wel even duurt voor deel 3 uitkomt, ben ik bang, zijn er vergelijkbare boeken of series die jullie aan kunnen raden?

Ik vind Lord of the Rings geweldig, Game of Thrones matig en kan me herinneren dat ik de Farseer trilogie ook goed vond, al moet ik die nog eens herlezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Topicstarter
sebasd schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:04:
Ben nu bezig in deel 2 van The Kingkiller Chronicle van Patrick Rothfuss. Tijden geleden dat ik fantasy heb gelezen, maar dit zijn echt goede boeken.

Omdat het nog wel even duurt voor deel 3 uitkomt, ben ik bang, zijn er vergelijkbare boeken of series die jullie aan kunnen raden?

Ik vind Lord of the Rings geweldig, Game of Thrones matig en kan me herinneren dat ik de Farseer trilogie ook goed vond, al moet ik die nog eens herlezen.
Ik zou zeker Farseer herlezen en daarna de boeken die daar op volgen. The Broken Earth trilogie van N.K. Jemisin is ook een dikke aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:22

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Ga voor de Mistborn trilogie. Ook erg goed.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insante
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:37

Zijn er bepaalde series die je al hebt gelezen?

Eens over Mistborn, is ook heel sterk, net als Warbreaker.
Malazan Book of the Fallen van Steven Erikson (en de boeken van ICE in dezelfde universe).
Night Angel serie door Brent Weeks
De overige series van Robin Hobb zijn ook heel goed (Liveship Traders, Tawny Man, Rain Wild Chronicles en The Fitz and the Fool).

Zelf lees ik momenteel de Path to Ascendancy serie door ICE (Ian C Esslemont), en the Poppy War door RF Kaung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Laatst online: 21:31

sebasd

loopt op espresso

insante schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:01:
[...]

Zijn er bepaalde series die je al hebt gelezen?
Niet veel, ik las tot nu toe voornamelijk detectives.

Dank voor je suggesties, ik ga ze eens opzoeken. Voorlopig kan ik wel even vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insante
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:37
sebasd schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:31:
[...]

Niet veel, ik las tot nu toe voornamelijk detectives.

Dank voor je suggesties, ik ga ze eens opzoeken. Voorlopig kan ik wel even vooruit.
Als je een beetje combinatie detective en fantasy wil, raad ik The Dresden Files door Jim Butcher aan. Leuke combinatie hedendaags, sprookjes en magie (en Private Investigation).

En graag gedaan :)

[ Voor 3% gewijzigd door insante op 14-04-2020 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:00
insante schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:36:
[...]

Als je een beetje combinatie detective en fantasy wil, raad ik The Dresden Files door Jim Butcher aan. Leuke combinatie hedendaags, sprookjes en magie (en Private Investigation).

En graag gedaan :)
Dresden files vind ik persoonlijk ook een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:58
Ik weet niet of deze vraag hier tussen mag (anders moet ik een los topic maken).

Maar weet iemand de zoekterm voor kinderboeken met pop up bladzijdes en waarbij je strookjes papier kunt schuiven om bv iemand achter een raam vandaan kunt toveren.

Met pop up alleen vind ik niet die "interactieve" soort.

Ik had die vroeger. Door een strookje papier heen en weer te trekken kon je bv vogels laten vliegen. Maar kan ze nu nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Playboy van Tatiana Sicmic, kwam niet verder dan bladzijde 3.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:31

Vrijdag

De Zwarte

NeutraleTeun schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:19:
Ik weet niet of deze vraag hier tussen mag (anders moet ik een los topic maken).

Maar weet iemand de zoekterm voor kinderboeken met pop up bladzijdes en waarbij je strookjes papier kunt schuiven om bv iemand achter een raam vandaan kunt toveren.

Met pop up alleen vind ik niet die "interactieve" soort.

Ik had die vroeger. Door een strookje papier heen en weer te trekken kon je bv vogels laten vliegen. Maar kan ze nu nergens vinden.
Ik dacht dat die boeken letterlijk pop-up boeken heten. Geen idee wat de zoekterm is maar bij de kinderboeken in de Bruna etc. liggen ze meestal wel. Of in die "witte boekenwinkels".
Agent47 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:19:
Playboy van Tatiana Sicmic, kwam niet verder dan bladzijde 3.
De rest is aan elkaar geplakt?

[ Voor 12% gewijzigd door Vrijdag op 17-04-2020 13:50 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 12:14
Vrijdag schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:48:
[...]

Ik dacht dat die boeken letterlijk pop-up boeken heten. Geen idee wat de zoekterm is maar bij de kinderboeken in de Bruna etc. liggen ze meestal wel. Of in die "witte boekenwinkels".
Of dit soort https://www.bol.com/nl/se...ementen/9200000079578718/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 11:23
Leuk topic dit en meteen wat namen opgeschreven en mezelf gemailed.

Maar is er een handige app om je must reads in vast leggen?

Of gewoon een simpel todo lijstje...?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

trekker22 schreef op zondag 19 april 2020 @ 08:46:
Leuk topic dit en meteen wat namen opgeschreven en mezelf gemailed.

Maar is er een handige app om je must reads in vast leggen?

Of gewoon een simpel todo lijstje...?
https://www.goodreads.com is wel een fijne site/app om bij te houden wat je gelezen hebt en nog wil lezen.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:44
Heren/Dames,

Ivm wat overspannen, wil ik misschien wat beginnen met het lezen van boeken.
Nu zit hier totaal niet in, maar ik wou beginnen met de Witcher. (goeie games/serie)
En later misschien wat andere boeken waar films/series op gebaseerd zijn. (of gewoon wat anders kan ook)

Nu zat ik even op bol.com te kijken. De NL versie is alleen in allemaal losse delen te krijgen, ruigweg 21 euro p/s.
Terwijl er ook een boxset in het Engels staat waar 5 boeken in zitten voo 32 euro.

Weet niet dat mensen deze hebben gelezen, maar is het wat te doen als beginneling als boeken lezer? :+
Ben de engelse taal wel aardig machtig, heb het ook liever dan NL (wat ik in het algemeen al draak van een taal vind (ben Friestalig)

Laatste boek wat ik gelezen heb was in mijn VMBO tijdperk, 14+ jaar terug :+

Dus zoek een beetje info/input.

PS: als ik hier verkeerd zit, dan hoor ik het graag.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:48
@Renegade666 ik lees sinds een jaar of tien alles wat niet oorspronkelijk Nederlandstalig is in het Engels. Scheelt een hoop geld en ik vind het prettig lezen.

Dus als je denkt dat je het begrijpt zou ik het zeker doen. Houd er wel rekening mee dat Engels op tv begrijpen en een Engels boek lezen nog wel een aardig verschil is. ;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merkin Muffley
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik ben net begonnen met 'Brave New World'. Veel van gehoord, nog niet gelezen. Ben net bij hoofdstuk 4 beland en vond het wel wennen we eerst zo'n rondleiding kregen door een 'geboortefabriek'. Dit is een boek uit 1932. Hoe verzin je dat in die tijd??? Tot nu toe bevalt het boek me prima.

Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merkin Muffley
Malfunctions schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:09:
@Renegade666 ik lees sinds een jaar of tien alles wat niet oorspronkelijk Nederlandstalig is in het Engels. Scheelt een hoop geld en ik vind het prettig lezen.

Dus als je denkt dat je het begrijpt zou ik het zeker doen. Houd er wel rekening mee dat Engels op tv begrijpen en een Engels boek lezen nog wel een aardig verschil is. ;)
Veel boeken zijn prettiger in het Engels te lezen dan in het Nederlands. Als voorbeeld de boeken uit de Discworld serie en The Hitchhiker's Guide to the Galaxy. Ook al heeft Venugopalan Ittekot de vertaling van boeken best goed opgepakt (Discworld).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renegade666
@Merkin Muffley @Malfunctions

Zon vermoeden had ik al wat. Heb dus ook de bookset besteld. Ben benieuwd😁

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merkin Muffley
Renegade666 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:48:
@Merkin Muffley @Malfunctions

Zon vermoeden had ik al wat. Heb dus ook de bookset besteld. Ben benieuwd😁
Cool d:)b
Ben benieuwd, ik wil die misschien ook een keer lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
@Renegade666 kan de boeken van @Merkin Muffley ook aanraden: De Hitchhikers Guide to the Galaxy en de Discworld serie. Bij beide series veel gelachen en genoten.

Maar het hardste heb ik gelachen om Catch 22 van Josef Heller. Er zijn stukken waar ik om de paar paginas tranen in mijn ogen kreeg (en krijg) van het lachen. Maar het is wel een absurd soort zwarte humor die niet iedereen waarderen kan. Een vriend van me had hem in het Nederlands gelezen en vond er weinig aan. Kan aan de vertaling liggen, maar waarschijnlijk gewoon door de absurde humor in een oorlog setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
@wian ik zal het even in mijn achterhoofd houden. Moet eerst maar eens kijken dat het wat gaat worden voor mij😁

Qua vertaling, daarom had ik ook wat een vermoeden. Als film en serie kijker, heb de ondertitel altijd uit (behalve bij talen die ik niet machtig ben). Maar als ik dan soms nl ontiteling zie bij films, is het soms teenkrommend slecht vertaald. Dus ik kan het snappen waarom je vriemd het minder vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:31

Vrijdag

De Zwarte

Merkin Muffley schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:10:
Ik ben net begonnen met 'Brave New World'. Veel van gehoord, nog niet gelezen. Ben net bij hoofdstuk 4 beland en vond het wel wennen we eerst zo'n rondleiding kregen door een 'geboortefabriek'. Dit is een boek uit 1932. Hoe verzin je dat in die tijd??? Tot nu toe bevalt het boek me prima.
Geweldig hè dat boek. Ik heb dat ooit voor mijn Engels literatuurlijst gelezen en was daar echt zo doorheen omdat ik het zo'n gave dystopische setting vond. De film Demolition Man (met Stallone, Snipes en Bullock uit de 90's) is er ook losjes op gebaseerd.

Ik heb zelf net boek 4 van Soldiers of Earthrise uitgelezen. Ik vond de serie nogal generiek en enorm cliché beginnen. Echt een Pocahontas/Avatar/Dances with Wolves sfeertje. Maar gaandeweg wordt dat een stuk minder. Daarbij zijn de karakters gelukkig niet goed vs slecht. Ze doen allemaal dingen waar ze later in het verhaal spijt van hebben en wat ze zwaar traumatiseerd.

Ook worden de oorlogs- en gevechtssituaties aardig expliciet omschreven. Dat kan je zien als goedkope sensatiezucht, maar ik vond het eigenlijk best accuraat. Hoewel ik zelf gelukkig nooit in een oorlogssituatie heb gezeten, kan ik me best wat voorstellen van PTSS dat oorlogsveteranen en slachtoffers ondergaan.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

@Renegade666 wat voor genre hou je van? Ik heb met veel plezier de boeken van The Saxon Stories gelezen. Historische basis met de gaten ingevuld als fictie.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
Momenteel nog de laatste boeken van David Baldacci aan het verslinden (nog 4 van al zijn boeken te gaan) en dan ben ik weet toe aan een nieuwe schrijver.

Mensen nog tips mbt thriller / crime schrijvers? Heb alle boeken van John Grisham, David Baldacci, Lars Kepler en Tom Clancy al gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Maasluip schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 08:15:
@Renegade666 wat voor genre hou je van? Ik heb met veel plezier de boeken van The Saxon Stories gelezen. Historische basis met de gaten ingevuld als fictie.
In het algemeen ben ik altijd voor wat fantasy, avontuur achtige series/films.
Maar in algemeen erg breed denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merkin Muffley
Vrijdag schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 22:35:
[...]

Geweldig hè dat boek. Ik heb dat ooit voor mijn Engels literatuurlijst gelezen en was daar echt zo doorheen omdat ik het zo'n gave dystopische setting vond. De film Demolition Man (met Stallone, Snipes en Bullock uit de 90's) is er ook losjes op gebaseerd.

Ik heb zelf net boek 4 van Soldiers of Earthrise uitgelezen. Ik vond de serie nogal generiek en enorm cliché beginnen. Echt een Pocahontas/Avatar/Dances with Wolves sfeertje. Maar gaandeweg wordt dat een stuk minder. Daarbij zijn de karakters gelukkig niet goed vs slecht. Ze doen allemaal dingen waar ze later in het verhaal spijt van hebben en wat ze zwaar traumatiseerd.

Ook worden de oorlogs- en gevechtssituaties aardig expliciet omschreven. Dat kan je zien als goedkope sensatiezucht, maar ik vond het eigenlijk best accuraat. Hoewel ik zelf gelukkig nooit in een oorlogssituatie heb gezeten, kan ik me best wat voorstellen van PTSS dat oorlogsveteranen en slachtoffers ondergaan.
Vandaar dat een karakter uit de film Lenina Huxley heet. Lenina is een karakter uit het boek geschreven door Aldous Huxley _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:44
@sarlo , heb je de Jack Reacher serie van Lee Child al eens geprobeerd? Of de Orphan X serie van Gregg Hurwitz?

Heb je van Baldacci trouwens ook de Atlee Pine serie gelezen? Ik heb de eerste laatst gelezen maar vond 'm niet zo sterk. Weerhoud me ervan om de andere delen te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-09 13:47
sarlo schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 08:24:
Momenteel nog de laatste boeken van David Baldacci aan het verslinden (nog 4 van al zijn boeken te gaan) en dan ben ik weet toe aan een nieuwe schrijver.

Mensen nog tips mbt thriller / crime schrijvers? Heb alle boeken van John Grisham, David Baldacci, Lars Kepler en Tom Clancy al gehad :+
Zelf bijna klaar met de Harry Bosch-serie van Michael Connelly. Erg leuk, met name de delen waarin Mickey Haller (The Lincoln Lawyer) een rol speelt. De serie kent natuurlijk z'n mindere momenten en er is een standaardopbouw te ontdekken in ieder verhaal, maar voor mij blijft het in elk geval boeien.

Ook wel benieuwd naar wat anderen in dit topic mij zouden aanraden trouwens. Vind (legal) crime in elk geval leuk, wat waarschijnlijk maakt dat ik de Haller-episodes van Connelly het meest kan waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
Gaargod schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 08:46:
@sarlo , heb je de Jack Reacher serie van Lee Child al eens geprobeerd? Of de Orphan X serie van Gregg Hurwitz?

Heb je van Baldacci trouwens ook de Atlee Pine serie gelezen? Ik heb de eerste laatst gelezen maar vond 'm niet zo sterk. Weerhoud me ervan om de andere delen te halen.
Dat zijn de laatste boeken die ik qua serie volgens mij nog moet lezen. Van de overige series vond ik de Camel Club en John Puller het lekkerst weg lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Hmm, heb de bookset binnen. Alleen heb wat verkeerd gekeken, ipv 5, zijn het er maar 3.
Marja, moet de pret niet drukken.

Straks eens een poging doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Voor de liefhebbers van Science Fiction waar science echt een prominente rol speelt! B)

Ik heb net The Three Body Problem uit. SF boek van Cixin Liu.

De dochter van een Chinese dissident wordt, ten tijde van de Culturele Revolutie, verbannen naar een radarpost om daar te werken.
Een engineer in nanomaterialen wordt jaren later door de politie gevraagd te infiltreren in een geheimzinnige wetenschappelijke cult waar opmerkelijk veel zelfmoorden onder de leden voor komen.
De verbannen dochter speelt een grote rol in die cult.
Hier speelt ook een virtual reality game een grote rol. In die game moet hij een oplossing zien te vinden voor het Three Body Problem. De game speelt zich af op een planeet met drie zonnen. De problemen die dat oplevert moeten worden opgelost.
Naast de radarastronomie en de cosmic backgroud radiation komen er nog diverse belangrijke figuren uit het verleden langs.
De F in SF staat voor Fiction en een knipperende CBR en een groeiende proton zijn echt wel fictie. Maar wel fictie geschreven met enige natuurkundige kennis.
Dit “first contact” verhaal boeit en ik had het in rap tempo uit. Om er vervolgens achter te komen dat het deel 1 is van een trilogie!

Die ga ik dan maar eens bestellen want zoonlief die me dit boek uitleende is geen Beta en hoewel hij dit ook een goed boek vond, vond hij de wetenschap soms toch te lastig voor hem.
En inderdaad, soms lees je iets waarvan je denkt: Dat klinkt wel erg als fiction maar blijkt waar te zijn en andersom denk je solide wetenschap te lezen maar blijkt het te zijn verzonnen.
DuckDuckGo is regelmatig geraadpleegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Delerium schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:31:
[...]
Toevallig lees ik de wheel of time voor de tweede keer (nooit de laatste 3 gelezen). Ik zit nu halverwege boek 7 en vind de serie nog beter dan de eerste keer. Sterker nog, nu kan ik veel meer waardering opbrengen voor de sfeerschetsen en politieke verhoudingen tussen facties.
Ik heb de serie uit; alle 14 boeken gesneuveld. Wat een verhaal en wat een complexe wereld is opgezet.
Door de vele beschrijvingen kan je prima zelfs avondlicht, seizoen en de half middeleeuwse setting voelen en ruiken. Ook de vele karakters voegen echt wat toe, omdat geen persoon gelijk is en zelfs de eendimensionale (kapitein Mellar bv) komen geloofwaardig over.

Voornaamste commentaar was dat Jordan zich teveel verloor in beschrijvingen, maar met boek 11 heeft Jordan zelf een einde willen breien en begon als schoon schip te maken. En toen ging Jordan dus dood..... nieuwe schrijver, nieuwe boeken. De verhaallijnen waren al scherp uitgezet, dus die draad is doorgezet maar de nieuwe schrijfstijl is merkbaar opgeruimder en kordater. Hoewel ik zelf het wollige van Jordan soms miste, vond ik de duidelijkheid eigenlijk wel prettig.

Veel verhalen, zeker de laatste 3 boeken hebben allemaal veel te vertellen en het werkt allemaal logisch op elkaar in. Op een bepaalde manier is het verhaal gewoon afgerond en duidelijk, maar indien iemand nog een vervolgboek wil schrijven kan dat prima want er zit wel wat open einde in (ik begrijp dat Jordan daar ook op voorsorteerde met Mart/Mat).

Nu ben ik alleen benieuwd hoe ze hier een TV-show van maken; teveel karakters om een redelijke cast van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Delerium schreef op zondag 21 juni 2020 @ 16:58:
[...]

Ik heb de serie uit; alle 14 boeken gesneuveld. Wat een verhaal en wat een complexe wereld is opgezet.
Door de vele beschrijvingen kan je prima zelfs avondlicht, seizoen en de half middeleeuwse setting voelen en ruiken. Ook de vele karakters voegen echt wat toe, omdat geen persoon gelijk is en zelfs de eendimensionale (kapitein Mellar bv) komen geloofwaardig over.

Voornaamste commentaar was dat Jordan zich teveel verloor in beschrijvingen, maar met boek 11 heeft Jordan zelf een einde willen breien en begon als schoon schip te maken. En toen ging Jordan dus dood..... nieuwe schrijver, nieuwe boeken. De verhaallijnen waren al scherp uitgezet, dus die draad is doorgezet maar de nieuwe schrijfstijl is merkbaar opgeruimder en kordater. Hoewel ik zelf het wollige van Jordan soms miste, vond ik de duidelijkheid eigenlijk wel prettig.

Veel verhalen, zeker de laatste 3 boeken hebben allemaal veel te vertellen en het werkt allemaal logisch op elkaar in. Op een bepaalde manier is het verhaal gewoon afgerond en duidelijk, maar indien iemand nog een vervolgboek wil schrijven kan dat prima want er zit wel wat open einde in (ik begrijp dat Jordan daar ook op voorsorteerde met Mart/Mat).

Nu ben ik alleen benieuwd hoe ze hier een TV-show van maken; teveel karakters om een redelijke cast van te maken.
Nu heb ik de boeken nog niet gelezen (duh.. :P)
Maar Wheel of Time komt mij wel bekent voor vanwege Blind guardian:

Al weet ik niet dat het over het zelfde gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wht_nl
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 13:51
Ik ben toe aan een goed vakantieboek!

Onlangs erg genoten van Ernest Cline (ready player one, armada) en Nevil Shute (on the beach). Frank Herbert (Dune) ook wel, al moest ik daar wel mijn kop bij houden ;-). En Alice Sebold (The lovely bones).

Best verschillende genres maar het verhaal vond ik wel steengoed. Iemand tips? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:06

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

wht_nl schreef op maandag 22 juni 2020 @ 10:16:

Onlangs erg genoten van Ernest Cline (ready player one, armada) en Nevil Shute (on the beach). Frank Herbert (Dune) ook wel, al moest ik daar wel mijn kop bij houden ;-). En Alice Sebold (The lovely bones).

Best verschillende genres maar het verhaal vond ik wel steengoed. Iemand tips? :+
Zomaar 2 suggesties:
Dmitry Glukhovsky: Metro 2033 (sf, zeer beklemmende sfeer)
David Mitchell: A thousand autums of Jacob De Zoet (historisch)

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

makkelijk en toegankelijk; undying mercenaries? Kijk op Amazon voor de boeken en recensies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:46
Renegade666 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 08:38:
[...]

In het algemeen ben ik altijd voor wat fantasy, avontuur achtige series/films.
Maar in algemeen erg breed denk ik.
Als ik je iets zou aanbevelen, dan zijn het de boeken van Barry Eisler, zijn hele 'John Rain' wereld en aanverwanten!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bMqxMiq5KPs7kowBw884yMyx/thumb.png
https://www.barryeisler.com/index.php

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:06

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Het was 8 jaar wachten op Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/7LV7p4K01wy8/550x839.jpg. Net binnen, binnenkort maar eens aan beginnen.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:09
Renegade666 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:46:
Heren/Dames,

Ivm wat overspannen, wil ik misschien wat beginnen met het lezen van boeken.
Nu zit hier totaal niet in, maar ik wou beginnen met de Witcher. (goeie games/serie)
Ben ook een fan van de games maar ik vond het lezen van de boeken maar een worsteling. De eerste twee zijn goed te pruimen, leuke bundeling van short stories. Maar daarna vond ik het niet meer lekker weg lezen.

Kon ook door de gebrekkige vertaling komen (las ze in het Engels) maar ik verloor meer en meer interesse gaandeweg. Dieptepunt was Time of Contempt. Er gebeurd veel te weinig en een hoop politiek geneuzel, dat moet je wel liggen en je moet veel onthouden om er wat van te maken. Soms weer een opleving door leuke personages die je nog herkent van de games maar het verhaal verloor op zoveel plekken het momentum dat ik maar ben gestopt.

Ik was destijds impulsief en had alle ebooks in 1x gekocht. Achteraf had ik dat per stuk moeten doen om te kijken of het wel wat voor mij was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
@D. Ninjai
Ik moet nog met het 4de hoofdstuk beginnen van het eerste (blood of elves).
Ik vond het eerste stuk niet prettig lezen, je weet eigenlijk niet op een gegeven moment wie sprak (discussie over het verhaal van Dandelion). later werd het wat beter.

maar moet nog wel lezen voordat ik bij het 2 en 3de boek ben :P
Heb nu 3x gelezen, 3x een hoofdstuk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l_c_v
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-08-2022
Merkin Muffley schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:10:
Ik ben dit jaar begonnen met bekende "klassiekers" te lezen.
Ik heb Animal Farm en 1984 van Orwell gelezen.
Vooral 1984 is echt een boek wat je gelezen moet hebben vind ik. Verwijzingen naar dit boek kom je vaak tegen in de media.
'Brave New World' wil ik zeker ook gaan lezen!

Ik momenteel bezig met de Radetzkymars van Joseph Roth.
Erg goed boek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:36

snmght

imho dan he

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/7/9/6/6/9200000091316697.jpg

Een kwantumfysicus wordt ontvoerd en betrokken bij experimenten met reizen naar parallelle universums, wat grote psychologische gevolgen voor hem heeft. Speculatieve thriller met een ingenieuze opbouw. De chronologie is verwerkt in het psychologisch effect dat heen en weer reizen naar een 'multiversum' via de kwantummechanica heeft. Naast motieven als liefde en spijt is het hoofdthema de vraag: als er meerdere universums zijn, is iemands identiteit dan ook veelzijdig?
Overigens benieuwd of @RoyK hem nog gelezen heeft?

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

snmght schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:04:
[...]

[Afbeelding]

[...]

Overigens benieuwd of @RoyK hem nog gelezen heeft?
Leuk dat je me even aantik. Ik heb het nog niet gelezen maar wel weer zin om deze hoek in te wandelen. Zit nog even in "de jongen in de sneeuw" van Samuel Bjork en heb ik boek nr3 klaar uit de reeks met Mia en Holger.

Ik kan het boek overigens zo 123 niet vinden in de kobo eboeken hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Nu: Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/qYqVGkv8v403/544x840.jpg aan het lezen. Best wel interessante prequel van the hungergames saga. Leest ook erg makkelijk weg.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rikkie8
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 16:25

Hier nu halverwege de Kurt Wallander serie (schrijver Henning Mankell) en leest prima weg, blij met de marktplaats deal voor hele serie:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Vorige week het laatste boek van de 'Sword of Thruth' uitgelezen. Ergens rond boek 7 heb ik een tijd de serie aan de kant gelegd omdat het me op dat moment niet echt meer kon pakken. Veel herhaling in de boeken en de redeneringen tot oplossingen waren soms echt far fetched (iig voor mij).
Toen ik na het lezen van wat andere boeken teruggreep viel het me ineens op hoe veel beter ze geschreven ze waren dan de makkelijke weglees prullaria waar ik op dat moment in zat en hoe meer ik het weer ging waarderen. Zat dan ook zeer snel weer helemaal in het verhaal. Soms helpt het dus om er even een stapje van terug te nemen en later weer door te pakken (goh, lijkt wel op relaties ;) ).

Het is voor mij geen serie die ik nog een keer terug zal lezen denk ik. Vond het vermakelijk, zeker, maar trok me niet zo als bijv de boeken van Feist met de riftwar saga. Die heb ik al zeker drie keer opnieuw gelezen (NL, Audio en Engels) en de gehele serie incl alles wat daarna kwam in hardcover in mijn boekenkast. :*)

Na alle reviews hier, van de week gestart met 'Oma heeft me gestuurd om te zeggen dat het haar spijt'. Nog niet heel ver, maar ben er nu al weg van. Boeit meteen en ik kan het dan helemaal voor mij zien. Zeer vervelend dat ik gewoon moet werken en s'avonds een tuin te onderhouden heb.....veel te weinig tijd om te lezen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Miss_80 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:15:
Vorige week het laatste boek van de 'Sword of Thruth' uitgelezen. Ergens rond boek 7 heb ik een tijd de serie aan de kant gelegd omdat het me op dat moment niet echt meer kon pakken. Veel herhaling in de boeken en de redeneringen tot oplossingen waren soms echt far fetched (iig voor mij).
Was dat met of zonder de 'Richard & Kahlan' series (boek 13-17, Wikipedia link voor overzicht)? Als je deze series ook hebt gelezen, hoe vond je die dan verhouden tot de core-series? Ik ben benieuwd omdat ik nog hard twijfel of ik de niet-core-series ook nog wil lezen.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
@MatHack : ik heb de Richard / kahlan serie nog niet gelezen. Ben gestopt bij 'confessor' en ik begrijp nu van de wiki dat de andere direct daarna het verhaal weer oppakken. Staat nog wel op de 'to read' op goodreads maar nog niet aan begonnen. Kan er nu dus nietsover zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Af en toe wat pulp lezen is ook leuk.

Net vier stuks uit, The Vampire Genevieve Novels. Door Jack Yeovil, een pseudoniem van Kim Newman. Bekend van de Anno Dracula boeken.
Horror in de wereld van Warhammer, in de stijl van de oude Hammer House Horror Movies. (Naamgelijkenis is toeval ;) )
Niet hoogdravend, wel zeer vermakelijk en leest vlot weg. Dwergen, vampiers, tovenaars. Fantasy horror dus. Ze komen allemaal langs.
Het zijn vier boeken. De verhalen zijn los te lezen maar ik raad ze aan om in deze volgorde te lezen. Er wordt regelmatig naar een ander (vorig) verhaal verwezen en zo voorkom je ongewilde spoilers.

Drachenfels -
Detlef Sierck, volgens eigen zeggen een genie, wordt uit de gevangenis gehaald om een toneelstuk te registreren over hoe de prins lang geleden de Great Enchanter heeft verslagen. Dit epische toneelstuk zal moeten worden opgevoerd in het kasteel van de Great Enchanter. Onnodig om te vermelden dat het nog niet helemaal pluis is daar. Vlot en met humor geschreven.

Beasts in Velvet -
The Beast, een sluipmoordenaar die uit de handen van de politie weet te blijven leeft zich uit in de hoofdstad van het imperium, Altdorf.
Er zijn weinig aanwijzingen maar die wijzen allemaal naar lieden van de hofhouding. De wanhoop nabij vragen ze een afgeserveerde ouwe rot om dit probleem op te lossen. Enter “Filthy” Harald Kleindeinst. Hij heeft niet alleen in naam veel weg van Dirty Harry maar heeft ook gelijke werkwijzen. Samen met een Scryer, een zieneres, proberen ze achter de identiteit van de moordenaar te komen.

Genevieve Undead -
Na de avonturen op Drachenfels trekt Genevieve de wereld rond in drie verhalen.
Eigenlijk het tweede boek maar het speelt zich af na Beasts in Velvet…
Eerste verhaal is een kruising tussen Dr Jekyll & Mr Hyde en The Phantom Of The Opera en speelt zich in het theater af. Het theater van onze held uit boek 1, Detlef Sierck.
Het tweede verhaal is de minste waarbij ze “gevangen” gehouden wordt door een soortje Adamsfamilie. Wel aardig gedaan.
In het derde verhaal maakt ze de jacht op een eenhoorn mee. De jacht wordt georganiseerd door een graaf. Een botterik die ze wilt vermoorden.

Silver Nails -
Ook dit is een verzamelbundel.
Red Thirst: Genevieve beland samen met een ouwe ijzervreter in een gevangenwagen. Na daaruit ontsnapt te zijn moeten ze uit handen van de boevenwagen zien te blijven.
Grappig verhaal wat een nogal abrupt einde kent. Jammer.
No Gold In The Grey Mountains – Speelt zich af bij en in de Drachenfels ruine. Je ziet al van mijlenver hoe het gaat aflopen maar het verhaal naar dat einde toe is goed en grappig gedaan.
Ignorant Armies - Een prequel van Beasts In Velvet waarbij we terecht komen in The Chaos Wasts. Goed verhaal! Minder humor, stukje harder.
The Warhawk – Vervolg op Beasts in velvet. Ook weer met Filthy Harald en zijn scyer vriendin. Ook nu weer een meedogenloze moordenaar.
The Ibby The Fish Factor – Verhaal met weer Genevieve en Detlef in de hoofdrollen. Ook weer in zijn theater.

Ben je Warhammer-fan dan moet je deze boeken zeker lezen!
Lees je graag fantasy met wat horror elementen? Dan heb je hier absoluut een paar erg leuke boeken te pakken.

Ze zullen de Nobelprijs voor literatuur niet winnen maar staan wel garant voor een paar uur leesplezier. Spanning, humor en suspense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisper
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-09 23:57
svanz94 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:59:
[...]

Wat betreft ontwikkelingen in de wereld gaf "Waarom sommige landen rijk zijn en andere arm" van Acemoglu en Robinson mij een goed economisch/politiek/historisch perspectief.
"Jared Diamond - Guns Germs and Steel" is ook een aanrader op dat vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:01

backupdevice

Boeh!

Langste achtervolging ooit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jOboXwnGH9hfGPlI4IZftw1aoYg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JhmAh9MmTWaQihuYyUrDTCOn.jpg?f=user_large

Non fiction verhaal over de jacht op piraten vissersboten die in de Artic illegaal vissen.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 07:46
MatHack schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:49:
[...]

Was dat met of zonder de 'Richard & Kahlan' series (boek 13-17, Wikipedia link voor overzicht)? Als je deze series ook hebt gelezen, hoe vond je die dan verhouden tot de core-series? Ik ben benieuwd omdat ik nog hard twijfel of ik de niet-core-series ook nog wil lezen.
Ik heb alle boeken van Goodkind gelezen (tot en met de kinderen van D' Hara in het engels)
De Richard en Kahlan serie is wel iets minder als de core boeken. Daar zat in mijn ogen meer verhaal in.
Ook de kinderen van D'Hara is minder, maar wel een erg leuke serie (en sowieso geldklopperij als je het mij vraagt. Boeken van nog geen 160 pagina's die 17 euro moeten kosten vind ik absurd. Daarom heb ik ze als ebook gekocht a 3 euro in het engels)

Daarnaast zijn de Nicci boeken wel erg leuk. Sowieso omdat Nicci :+ maar ook het verhaal is erg vermakelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door mike0001 op 23-07-2020 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:47

defiant

Moderator General Chat
De afgelopen tijd (zeker met de hitte) het lezen ook maar weer eens opgepakt:

Ik ben SF liefhebber en was altijd gefascineerd door het universum van Ian Banks met zijn culture series.
Ik ben begonnen met het eerst boek Consider Phlebas, maar ik vond het een wat zwakke introductie in het universum, zeker omdat het eerste boek is in de serie. Je zou verwachten dat het universum wat beter zou worden geschetst, dat is imho niet het geval. Het boek wordt geplaagd door issues met tempo en focus, het is nooit direct duidelijk waar het verhaal heengaat en het lijken allerlei achtergrond verhalen die gefragmenteerd aan worldbuilding doen en geen coherent beeld schetsen.

Dat ik het boek uitgelezen heb komt door de reputatie die serie heeft, anders had ik wel mijn twijfels. The Player of Games als tweede boek staat op mijn te lezen lijst.

Dune van Frank Herberts heb ik ook uitgelezen, ik kende de thema's natuurlijk van de games en films die ik had gezien, maar ik ben toch positief verrast. Frank Herberts schept een duidelijk politiek, machts, economisch en ecologisch probleem in SF context wat voor z'n tijd (1965) nog verrassend actueel is. Opvallend is de invloed van de cultuur van het Midden-Oosten als template voor Dune, inclusief de terminologie die we inmiddels kennen in het westen (jihad bijvoorbeeld).

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Op aanraden van dit topic tijdens mijn vakantie het boek Dark Matter van Blake Crouch gelezen. Gaaf boek! Erg goed geschreven en hoewel het een SF boek is, schijnt de auteur zich goed verdiept te hebben in de laatste inzichten van de kwantum mechanica en dit "realistisch" verwerkt te hebben in de verhaallijn. Mind boggling!

Zie hierboven dat Reset (NL vertaling van Recursion) van Blake Crouch ook goed moet zijn. Zet ik op mijn lijstje voor de volgende vakantie.

Bedankt voor de tips! :)

[ Voor 5% gewijzigd door wian op 16-08-2020 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:52
DexterBelgium schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:27:
Children of Time (Children of Time #1) - Adrian Tchaikovsky
[Afbeelding]

Waanzinnige grand scale harde sci fi, spannend over eons en met meer crazy ideeën dan je normaal in een hele trilogie verwacht; reuzespinnen, arkschepen, katastrofes en accidenten, en ondertussen ook voldoende "kleine" verhalen om het "menselijk" te houden.

Enige kritiek die je zou kunnen hebben is dat het niet het meest rooskleurige beeld van de mensheid is dat hier wordt opgehangen, maar daar lees je (wat mij betreft) rap over en door. Een mindfuck van het niveau three body problem, met hetzelfde probleem wat de menselijke karakters betreft, namelijk dat die wat moeilijk zijn om sympathie voor te hebben, en daardoor wat "vlak" uitkomen. Dikke aanrader!
Ik ben op dit moment bezig met het 2de boek Children of Ruin, wat een geniaal bedacht verhaal. Terwijl ik het 1ste boek las dacht ik nog bij mijzelf, moet dit nou..? Maar als het richting het einde bij elkaar komt, prachtig geschreven.

Het 2de boek is minstens zo goed.

Zeker een aanrader voor personen die graag sci-fi boeken lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:14

Roozzz

Plus ultra

wian schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 12:40:
Op aanraden van dit topic tijdens mijn vakantie het boek Dark Matter van Blake Crouch gelezen. Gaaf boek! Erg goed geschreven en hoewel het een SF boek is, schijnt de auteur zich goed verdiept te hebben in de laatste inzichten van de kwantum mechanica en dit "realistisch" verwerkt te hebben in de verhaallijn. Mind boggling!

Zie hierboven dat Reset (NL vertaling van Recursion) van Blake Crouch ook goed moet zijn. Zet ik op mijn lijstje voor de volgende vakantie.

Bedankt voor de tips! :)
Dark matter is een leuk boek inderdaad, tijdje terug ook gelezen.
Recursion toevallig gisteren uitgelezen. Vond ik persoonlijk minder goed uitgewerkt t.o.v. Dark Matter. Voor mijn gevoel begon het boek pas te vliegen ruim over de helft. Vanaf dat punt kwam er een beetje meer diepgang in, begonnen consequenties duidelijk te worden en nam de karakterontwikkeling rap toe.
Desalniettemin wel vermakelijk, maar als je zou moeten kiezen zou ik altijd Dark Matter aanraden.

Ik lees de laatste tijd vooral non-fictie en anders de "klassieke werken". Stiekem zijn de klassiekers die in ons collectieve geheugen zijn gegrift nog steeds erg vermakelijk. Nu bezig met Ovidius, wat eigenlijk de basis is voor heel veel van wat wij kennen over de Griekse en Romeinse goden.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:49
mefjoew schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:32:
[...]

Zelf bijna klaar met de Harry Bosch-serie van Michael Connelly. Erg leuk, met name de delen waarin Mickey Haller (The Lincoln Lawyer) een rol speelt. De serie kent natuurlijk z'n mindere momenten en er is een standaardopbouw te ontdekken in ieder verhaal, maar voor mij blijft het in elk geval boeien.

Ook wel benieuwd naar wat anderen in dit topic mij zouden aanraden trouwens. Vind (legal) crime in elk geval leuk, wat waarschijnlijk maakt dat ik de Haller-episodes van Connelly het meest kan waarderen.
Heb jij ondertussen een nieuwe serie gevonden? Ik ben klaar met alle boeken van connelly en lee child. Ik ben nu bezig met de laatst jack ryan jr serie van Tom Clancy.

Dus als iemand nog tips heeft voor een leuke crime serie dan hoor ik het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:44
@SuperKneus een vriend van me tipte laatst de Munch & Kruger serie van Samuel Bjork. Zie er hier in dit topic ook al wat positieve reacties over langskomen.

https://www.bol.com/nl/f/ik-reis-alleen/9200000036035072/

[ Voor 8% gewijzigd door Gaargod op 19-08-2020 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merkin Muffley
Ik heb het 'boek' The Eye of Winter's Fury gelezen.
Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/-x7V9zGoMlhs/U015CsYotSI/AAAAAAAAEOs/q4TNzABNXio/s1600/Wintersfurycover.jpg

Vind het idee wel leuk. Het is een boek met spel elementen (gooien met dobbelstenen en zo). Zijn er mensen bekend met dit soort boeken? Zelf ben ik nog op zoek naar zulke boeken maar dan meer in sci-fi/cyberpunk sfeer. Bestaan die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 17:27

Zag iemand anders Lee Child (Reacher) al taggen maar kan Preston & Child ook wel aanbevelen (Aloysius Pendergast). Iets meer fantasy maar leest lekker weg. Heb dezelfde schrijvers gelezen en ben nu nog bezig met de laatste Grisham‘s. Vond Scarpetta ook wel makkelijk leesvoer (patholoog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 15:12
SuperKneus schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:42:
[...]

Heb jij ondertussen een nieuwe serie gevonden? Ik ben klaar met alle boeken van connelly en lee child. Ik ben nu bezig met de laatst jack ryan jr serie van Tom Clancy.

Ik ben net in de ryanlore (opnieuw) beginnen lezen.

De eerste keer was ik 12 ofzo toen ik eraan begon, good times! Nu wel op volgorde lezen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Lisper schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:53:
[...]

"Jared Diamond - Guns Germs and Steel" is ook een aanrader op dat vlak.
Die is eigenlijk achterhaald door het boek van Acemoglu etc. Veel van wat Diamond schrijft klinkt inderdaad heel plausibel, maar het wordt weerlegd door Acemoglu en zijn mede-auteur.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:13
SuperKneus schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:42:
[...]

Kan Gregg Hurwitz wel aanbevelen, de Orphan X serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Tarkin schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 21:45:
[...]

Ik ben net in de ryanlore (opnieuw) beginnen lezen.

De eerste keer was ik 12 ofzo toen ik eraan begon, good times! Nu wel op volgorde lezen :*)
Euh ik kan niet vinden over welke boeken je het hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:07
SuperKneus schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 07:19:
[...]

De boeken van Tom Clancy die Jack Ryan in een hoofdrol hebben, zoals Hunt for Red October, Patriot Games etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 15:12
SuperKneus schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 07:19:
[...]

Idd, de ryanlore is de reeks van boeken van clancy. Beetje een onofficiële titel zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
Op dit moment bezig in de serie ‘Mooie moorden’ van Tica Morgan.
Speelt zich af op Goeree-Overflakkee…
Inmiddels bezig in deel 3, dat wil zeggen dat ik ze erg goed vind.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Op dit moment bezig met (een pulp-scifi op de Kindle voor in het zonnetje en) Het onwaarschijnlijkheidsprincipe, van David Hand.(On)waarschijnlijkheid, geschreven voor leken. Prettig zonder vereiste voorkennis geschreven en het geeft inzichten over of het al dan niet bijzonder is dat 'toevalligheden' gebeuren.

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/7vBKElPEzqw/531x840.jpg Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/r8qlx8ELEKzk/547x840.jpg

Ook nog bezig met het laatste boek van Stephen Hawking, Brief Answers to the Big Questions maar ik moet zeggen dat ik die vaak al snel wegleg. Dat was jaren geleden met A brief history of time wel anders, ook al gaat het om deels dezelfde onderwerpen en die onderwerpen me zeker interesseren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Tarkin schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 08:29:
[...]

Idd, de ryanlore is de reeks van boeken van clancy. Beetje een onofficiële titel zo.
Ahhh oke nu snap ik het. Ik heb de Jack Ryan jr boeken allemaal gelezen. Die van senior (dus de voorlopers) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:52
backupdevice schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:18:
Langste achtervolging ooit

[Afbeelding]

Non fiction verhaal over de jacht op piraten vissersboten die in de Artic illegaal vissen.
De ebook versie is duurder dan de paperback. Zuur weer.
Pagina: 1 ... 11 ... 23 Laatste