Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

Toon posts:

Welke boeken leest de Tweaker? - Deel 5 Overzicht

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:

• Thy...
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 14:34
Prosac schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 09:57:
Ik ben begonnen aan het laatste boek van Stephen Hawking, "het antwoord op de grote vragen". Korte verhalen van hem over "bestaat er een God" en "hoe is alles ontstaan". Zeer toegankelijk en met een dosis humor geschreven en leest daardoor net zo makkelijk weg als "de geschiedenis van bijna alles" van Bill Bryson.
Nu vraag ik me af of zijn andere boeken een beetje in dezelfde stijl geschreven zijn. De toegankelijkheid van pittige materie vooral, het is wel even een welkome afwisseling van de geschiedenisboeken (vnl. 20e eeuw) die ik lees.
Things to Make and Do in the Fourth Dimension van Matt Parker kan ik dan aanraden (als je in het Engels lezen oke vindt trouwens). Iets pittiger dan 'A short history of nearly everything' maar een goedgeschreven boek over de wereld van de wiskunde.

Verder denk ik ook dat de boeken van Richard Dawkins je wel interesseren. Ben er zelf echter nog niet aan toe gekomen om die te lezen dus weet niet welke aan te bevelen is :)

• Aegir81
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 30-03 08:24
Ik ben begonnen aan het laatste boek van Stephen Hawking, "het antwoord op de grote vragen". Korte verhalen van hem over "bestaat er een God" en "hoe is alles ontstaan". Zeer toegankelijk en met een dosis humor geschreven en leest daardoor net zo makkelijk weg als "de geschiedenis van bijna alles" van Bill Bryson.
Nu vraag ik me af of zijn andere boeken een beetje in dezelfde stijl geschreven zijn. De toegankelijkheid van pittige materie vooral, het is wel even een welkome afwisseling van de geschiedenisboeken (vnl. 20e eeuw) die ik lees.
De 2 boeken die je noemt staan hier ook in de boekenkast, en voor mij sluiten de boeken van Yuval Noah Harari wel aan in het rijtje van toegankelijk voor leken zonder dat er al te veel materie overboord vliegt. Ook De ontrafeling van de kosmos van Brian Greene vond ik erg plezierig om te lezen.

Zelf las ik recent deel 6 in de Milenniumreeks die startte met de trilogie van Stieg Larsson en nu al 3 keer op rij door Lagercranz wordt verdergepend. De eerste drie delen vond ik echte pageturners, deel 4 en 5 waren nog steeds goed maar het laatste deel stelde me nu wel teleur. Ik vond het erg oppervlakkig, ik heb het uitgelezen maar zou het dus niet aanraden.

Momenteel ben ik ook aan het laatste deel van de Imperial Radch-trilogie van Ann Leckie. Je dient er je aandacht bij te houden maar de vertelstijl en de invalshoek bieden wel wat nieuws in de sciencefictionliteratuur. Dus alleen al daarom zijn ze een aanrader.

[Voor 24% gewijzigd door Aegir81 op 17-09-2019 18:23]

• Punkrocker
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 14:47

Punkrocker

Mostly harmless

Zoals al eerder aangegeven A Brief History Of Time is goed te doen.

Brian Greene schrijft ook aangenaam.

De boeken van Marcus Chown zijn ook toegankelijk geschreven.

"What do you get if you multiply six by nine..."

• Chrosser
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 15:11

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Meld me ook eens hier!

Ik ben eigenlijk geen echte echte lezer maar grijp meer boeken met onderwerpen wat ik interessant vind. Ben nu bezig in Sapiens van Harari en dat past bij me, hierna ga ik dan ook door met Homo deus. Ook ''Het is oorlog maar niemand die het ziet'' van Huib Modderkolk wekt mijn interesse en ga ik aanschaffen. Allemaal wel non-fictie.
Onderwerpen waar ik wel graag over lees:
- technologie / ontwikkelingen / bedreigingen
- economische ontwikkelingen / onthullingen (bijv. panama papers)
- ontwikkelingen grootmachten en verhoudingen in de wereld

Ik kan bovenstaande zelf niet echt categoriseren en dat is dus ook mijn probleem. Boeken kom ik pas tegen als ze of in het nieuws komen of ik er toevallig tegen aan loop.

Iemand nog tips over boeken of ''tags'' waarop ik beter zou kunnen zoeken online?

ps. heb toch wel een sterke voorkeur voor lezen in het Nederlands. Opzich is Engels geen probleem maar ik lees hier en daar een half uurtje en soms twee weken niet. Boeken in het Nederlands zijn net weer wat makkelijker op te pakken vind ik

[Voor 13% gewijzigd door Chrosser op 19-09-2019 11:22]

• Ramellose
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 12:53
Chrosser schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:19:
Ik ben eigenlijk geen echte echte lezer maar grijp meer boeken met onderwerpen wat ik interessant vind. Ben nu bezig in Sapiens van Harari en dat past bij me, hierna ga ik dan ook door met Homo deus. Ook ''Het is oorlog maar niemand die het ziet'' van Huib Modderkolk wekt mijn interesse en ga ik aanschaffen. Allemaal wel non-fictie.
'On Anarchism' van Noam Chomsky ligt dan waarschijnlijk wel in je straatje. De originele Engelse uitgave is goed leesbaar omdat het voornamelijk gebaseerd is op interviews met Chomsky, maar er zijn zeker ook vertalingen beschikbaar. Daarnaast vond ik 'Waarom vuilnismannen meer verdienen dan bankiers' van Rutger Bregman erg goed; de schrijfstijl sprak me niet zo aan, maar ik vond de Nederlandse context rondom onze liberale geschiedenis heel erg interessant.

Als mensen nog goede aanbevelingen hebben voor moderne SF, luister ik graag! Ik heb een tijdje geleden de Broken Earth trilogie van N. K. Jemisin uitgelezen. Deze boeken zijn waarchijnlijk wel de beste boeken die ik heb gelezen de afgelopen jaren. Technisch gezien waanzinnig geschreven, maar ik was nog wel meer onder de indruk van de personages en de thema's in de boeken. Zó menselijk en indrukwekkend; de technologische vooruitgang is niet meer dan een interessante achtergrond, omdat de verhaallijnen zelf volledig gedreven worden door tijdloze thema's zoals macht.

• aegron2
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14:45
Als mensen nog goede aanbevelingen hebben voor moderne SF, luister ik graag! Ik heb een tijdje geleden de Broken Earth trilogie van N. K. Jemisin uitgelezen. Deze boeken zijn waarchijnlijk wel de beste boeken die ik heb gelezen de afgelopen jaren. Technisch gezien waanzinnig geschreven, maar ik was nog wel meer onder de indruk van de personages en de thema's in de boeken. Zó menselijk en indrukwekkend; de technologische vooruitgang is niet meer dan een interessante achtergrond, omdat de verhaallijnen zelf volledig gedreven worden door tijdloze thema's zoals macht.
Het is een heel ander soort SF, maar een erg fijne schrijver vind ik zelf John Scalzi. Zijn Old Man War serie is een soort van update van Heinlein's Starship Troopers. En daarnaast heeft hij ook twee erg leuke boeken over een near future waarin er een ziekte is geweest die voor een deel van de mensen een locked in syndroom hebben veroorzaakt. Deze mensen hebben nu de mogelijk om in een soort van androids rond te lopen en deel te nemen aan de maatschappij. Hoofdpersoon is een van deze locked in mensen die gaat werken bij de FBI. Goed geschreven en een interessant uitgangspunt.

• svanz94
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 23-03 22:07
Zojuist "The Black Swan" (Nassim Nicholas Taleb) van kaft tot kaft uitgelezen. Het is naar mijn interpretatie een aanval op het toepassen van theoretische wiskunde op echte problemen in een dynamische wereld; is erg toegankelijk geschreven, maar of het voldoet aan jouw idee van "pittige materie" kan ik niet beoordelen. Daarnaast geeft Life 3.0 (Max Tegmark) ook wel een toegankelijke introductie in Artificial Intelligence en dan vooral de ethische kwesties die het met zich meebrengt. Heb ze wel in het Engels gelezen, dus weet niet of ze beschikbaar zijn in het Nederlands :P...

• Prosac
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 12:20
svanz94 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:23:
[...]

Zojuist "The Black Swan" (Nassim Nicholas Taleb) van kaft tot kaft uitgelezen. Het is naar mijn interpretatie een aanval op het toepassen van theoretische wiskunde op echte problemen in een dynamische wereld; is erg toegankelijk geschreven, maar of het voldoet aan jouw idee van "pittige materie" kan ik niet beoordelen. Daarnaast geeft Life 3.0 (Max Tegmark) ook wel een toegankelijke introductie in Artificial Intelligence en dan vooral de ethische kwesties die het met zich meebrengt. Heb ze wel in het Engels gelezen, dus weet niet of ze beschikbaar zijn in het Nederlands :P...
Bedankt! (de rest ook). Het gaat me echt om dingen die voor mij als civiel ingenieur geen gesneden koek zijn of inmiddels al weggezakt. Ik interesseer me wel in dat soort dingen, maar moet wel een beetje toegankelijk zijn, vooral vanwege de leesmomenten (ontspanning). ;)

• bitshape
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

https://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2019/08/snowenbookj-800x558.jpg
Edward Snowden - Permanent Record

Dit boek was nog niet gepost hier. Interessant leesvoer. :)

• Clueless
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 30-03 22:18
bitshape schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:03:
[Afbeelding]
Edward Snowden - Permanent Record

Dit boek was nog niet gepost hier. Interessant leesvoer. :)
Ook aanbegonnen! Inderdaad een interessant boek tot zo ver :)

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• svanz94
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 23-03 22:07
Chrosser schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:19:
Meld me ook eens hier!

Ik kan bovenstaande zelf niet echt categoriseren en dat is dus ook mijn probleem. Boeken kom ik pas tegen als ze of in het nieuws komen of ik er toevallig tegen aan loop.

Iemand nog tips over boeken of ''tags'' waarop ik beter zou kunnen zoeken online?

ps. heb toch wel een sterke voorkeur voor lezen in het Nederlands. Opzich is Engels geen probleem maar ik lees hier en daar een half uurtje en soms twee weken niet. Boeken in het Nederlands zijn net weer wat makkelijker op te pakken vind ik
Wat betreft ontwikkelingen in de wereld gaf "Waarom sommige landen rijk zijn en andere arm" van Acemoglu en Robinson mij een goed economisch/politiek/historisch perspectief.
Wat technologie betreft, naast life 3.0 die ik eerder al noemde: Simon Singh met "the code book". Is een zeer toegankelijke uitleg over de ontwikkeligen van cryptografie door de jaren heen, afsluitend met een (korte, maar grondige) uitleg over de uitdagingen die kwantumcomputing tot gevolg heeft.
Wat betreft het online zoeken van boeken; ik ben groot fan van Goodreads, omdat de reviews daar van hoog niveau zijn, maar een forum als dit ter aanvulling geeft net weer een breder kijkje buiten je eigen bubbel, dus ik zou mezelf sowieso niet beperken tot 1 bron ;)

• mercapto
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 29-03 12:50
Ik ga aan Warbreaker van Brandon Sanderson beginnen.
Ik probeerde al de Cosmere boeken te lezen in een bepaalde volgorde, helaas had ik Warbreaker overgeslagen, maar gelukkig is het geen verplichte volgorde, slechts een suggestie :)

Ik heb recent op een beurs 25 fantasy boeken gekocht voor 1-3 euro per stuk, dus ik kan even vooruit. :D

• mutsje
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 30-03 16:57

mutsje

Certified Prutser

Net de serie van Temeraire uitgelezen, andere schrijfstijl dus lastig lezen. Dochter is er nu mee bezig. Daarvoor Eragon uitgelezen. Nu bezig met hele serie voor 4e keer van Sven Hassel.

• KleineAap
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 14:15
@svanz94: Leuke tips, heb ze gelijk allemaal aan m'n to-reads toegevoegd. Goodreads is echt top om inderdaad inspiratie op te doen. Is er nog geen Tweakers groep? Ik merk zelf dat ik de meeste inspiratie van mijn vrienden op Goodreads kopieer, als in zien wat zij lezen en dat vervolgens overnemen.

The intersection of technology and creativity

• Denko
  • Registratie: januari 2003

Denko

|{ing Øf ßlitz

mercapto schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:05:
Ik ga aan Warbreaker van Brandon Sanderson beginnen.
Ik probeerde al de Cosmere boeken te lezen in een bepaalde volgorde, helaas had ik Warbreaker overgeslagen, maar gelukkig is het geen verplichte volgorde, slechts een suggestie :)

Ik heb recent op een beurs 25 fantasy boeken gekocht voor 1-3 euro per stuk, dus ik kan even vooruit. :D
Man, topschrijver die Sanderson, heerlijk toegangkelijke boeken.

En ontopic:
https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/9/0/5/9/9200000099489509.jpg

Ongeveer halverwege. Poeh he, dat is me wel een boek zeg.

PSN: Denkoyugo

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14:02
Vorige maand Second Sleep van Robert Harris (Fatherland, Enigma) gelezen. Ben redelijke fan van hem, al zijn boeken zijn pageturners en de vorige twee waren geen uitzondering, hij schrijft in hoog tempo op moment ook.

Second Sleep gaat over een pastoor die naar een klein dorp in Engeland gestuurd wordt om de begrafenis van een collega te regelen. Het boek heeft een enorme mindfuck op pagina 24 voor je in petto en houdt daarna de spanning goed vast al vond ik het einde een beetje afgeraffeld en onbevredigend.
Prosac schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:38:
[...]

Bedankt! (de rest ook). Het gaat me echt om dingen die voor mij als civiel ingenieur geen gesneden koek zijn of inmiddels al weggezakt. Ik interesseer me wel in dat soort dingen, maar moet wel een beetje toegankelijk zijn, vooral vanwege de leesmomenten (ontspanning). ;)
Ik heb vrij recent Origins: Fourteen Billion Years of Cosmic Evolution van Neil DeGrasse Tyson gelezen, erg goed boek over cosmology, toegankelijker dan Hawking's boeken nog vind ik en het bracht me ook echt wat nieuwe dingen ook al heb ik veel popular science over het onderwerp gelezen.

Sowieso zijn zijn boeken erg toegankelijk, aanraders.

Bryson heeft trouwens ook andere niet-reisverhalen geschreven die allemaal net zo goed zijn als A Short History - meest recent (net uit) The Body - A Guide for Occupants.

[Voor 47% gewijzigd door Dr. Strangelove op 16-10-2019 12:50]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• FreeShooter
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 13:43
Denko schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 10:04:
[...]

Man, topschrijver die Sanderson, heerlijk toegangkelijke boeken.

En ontopic:
[Afbeelding]

Ongeveer halverwege. Poeh he, dat is me wel een boek zeg.
Die kende ik nog niet. :)

Komt het overeen met de serie?

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
Ik probeer weer eens de Avonden van Reve te lezen, maar door mijn tinnitus is het een stuk moeilijker dan vroeger. Heb wel met de zomeer Een liefde van Lodewijk van Deyssel kunnen lezen.

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

FreeShooter schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 13:40:
[...]

Die kende ik nog niet. :)

Komt het overeen met de serie?
Geen idee, ik heb de serie nog niet gezien. Maar het lijkt me niet, dit is een beetje in de vorm van world war Z geschreven.

• snmght
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 14:33
RoyK schreef op woensdag 4 september 2019 @ 22:46:
Ik merk dat ik toch een beetje zoekende ben. Ik bezit een kobo plus abbo en kan luisteren en lezen. Er staan genoeg boeken in maar ik ben het een beetje kwijt.

Wat zoek ik? Goeie vraag. Ik heb net 2 boeken van Samuel Bjork gelezen en die lazen zo lekker weg. De schrijver weet heel mooi omschrijvend te schrijven. En dan wel zo dat je een zin niet twee keer hoef te lezen. Pagina's zijn niet lappen tekst maar soms met een zin op een nieuwe regel. Dat vind ik wel lekker.

Ik ben aan diverse boeken gestart maar de schrijfstijl pakte me meteen niet. Silo moet ik misschien even door zetten. De eerste bladzijdes waren het nog niet voor me.

Hypnose van Lars Kepler begon best luguber en pakte me ook nog niet vast.

Ik zoek wat mysterieus maar niet persee super creepy. Iets buitenaards (Hamilton series zijn helaas alleen in het Engels). Of over de schouders kijken van generaals die met de vinger op de rode knop rusten en de wereld naar verdoemenis kunnen schieten met honderden nukes. Moderne spionage misschien?

maar wel Nederlandstalig en lekker makkelijk te lezen. Ik pak een half uurtje hier en daar. Dus het moet niet al te dik zijn allemaal.

Wat een wazig verhaal heh.. ja. vind ik ook. Maar als je een tip heb, let me know
Mogelijkerwijs past deze wel in je straatje. Vond het een erg vermakelijk en spannend boek;

https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/7/9/6/6/9200000091316697.jpg

https://www.bol.com/nl/p/dark-matter/9200000091316697/
Een kwantumfysicus wordt ontvoerd en betrokken bij experimenten met reizen naar parallelle universums, wat grote psychologische gevolgen voor hem heeft. Speculatieve thriller met een ingenieuze opbouw. De chronologie is verwerkt in het psychologisch effect dat heen en weer reizen naar een 'multiversum' via de kwantummechanica heeft. Naast motieven als liefde en spijt is het hoofdthema de vraag: als er meerdere universums zijn, is iemands identiteit dan ook veelzijdig?

[Voor 13% gewijzigd door snmght op 18-10-2019 10:39]

Arguing with an idiot is like playing chess with a pidgeon. It'll just knock over all the pieces, shit on the board, and strut about like it's won anyway.

• P_Tingen
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

Bart_GR schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:42:
Zojuist "Een man die Ove heet" en "Oma heeft me gestuurd om te zeggen dat het haar spijt" van Fredrik Backman besteld na aanleiding van alle positieve reacties hier. Ik ben erg benieuwd! Straks 2 weken op vakantie naar Griekenland, dus lekker de tijd om weer fijn te gaan lezen :)
Okee. **doet op lijst zetten**

... en gaat over tot de orde van de dag

• RoyK
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 13:36

RoyK

Photoshop coach

snmght schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:05:
[...]

Mogelijkerwijs past deze wel in je straatje. Vond het een erg vermakelijk en spannend boek;

[Afbeelding]

https://www.bol.com/nl/p/dark-matter/9200000091316697/
Bedankt voor de tip. Op mijn must read lijst gezet.

Ondertussen heb ik SILO uit en man man.. wat een verhaal. Gestart aan Schakels. Nog even inkomen.

Ook bijna klaar met Think and Grow Rich.

Altijd al willen leren Photoshoppen?! https://www.pixelunie.nl

• kevin33
  • Laatst online: 14:38

kevin33

Welkom in Utopia.

RoyK schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:20:
[...]

Bedankt voor de tip. Op mijn must read lijst gezet.

Ondertussen heb ik SILO uit en man man.. wat een verhaal. Gestart aan Schakels. Nog even inkomen.

Ook bijna klaar met Think and Grow Rich.
Als je de Silo serie uit hebt ( Schakel is mijn favoriete deel uit de serie) Dan zou je ook kunnen kijken naar Zand, ook van Hugh Howey https://www.bol.com/nl/p/...uMPlC8g.1.10.ProductImage

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• RoyK
  • Laatst online: 13:36

RoyK

Photoshop coach

kevin33 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:29:
[...]

Als je de Silo serie uit hebt ( Schakel is mijn favoriete deel uit de serie) Dan zou je ook kunnen kijken naar Zand, ook van Hugh Howey https://www.bol.com/nl/p/...uMPlC8g.1.10.ProductImage
Zand staat klaar. Ik ga de hele trilogie lezen. Ik vond schakel wel even log beginnen. Maar het krijgt nu vorm. Het hele verhaal is best creepy. Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat hier een steengoede serie van te maken is op Netflix. brrrr

Altijd al willen leren Photoshoppen?! https://www.pixelunie.nl

• traibergen
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 30-03 19:29
Ik ben nu behoorlijk wat boeken aan het lezen voor de literatuurlijst voor Nederlands. Het Diner van Herman Koch, De avond is ongemak van Marieke Lucas Rijneveld en Concept M van Aafke Romeijn heb ik al gelezen. Nu ben ik bezig met De intrede van Christus in Brussel van Dimitri Verhulst.

Voor de rest lees ik in mijn vrije tijd best wel wat boeken over Openbaar Vervoer en de geschiedenis hiervan.

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Chernobyl uit, man man man, wat een verhalen joh. Dat dat zo kan. Bizar.

Ondertussen even zoeken naar wat vrolijkers als volgend boek.

• P_Tingen
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

Denko schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 15:47:
Chernobyl uit, man man man, wat een verhalen joh. Dat dat zo kan. Bizar.

Ondertussen even zoeken naar wat vrolijkers als volgend boek.
Ander genre, maar wel ook een hoog "dat dat zo kan. Bizar" gehalte is "De prooi" van Jeroen Smit over de opkomst en ondergang van ABN Amro, dé Bank. Ik zat meerdere malen met open mond te lezen.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Ruudox
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14:04
waar luisteren/ lezen jullie je boeken eigenlijk.

Ik luister veel op storytel, maar helaas staat daar het rad des tijds/ the wheel of time niet op.

hebben jullie nog betere tips?

Ik ken amazons service, maar daar heb je er 1 per maand en kan je niet onbeperkt boeken luisteren/lezen

• Delerium
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ruudox schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:27:

Ik luister veel op storytel, maar helaas staat daar het rad des tijds/ the wheel of time niet op.
Toevallig lees ik de wheel of time voor de tweede keer (nooit de laatste 3 gelezen). Ik zit nu halverwege boek 7 en vind de serie nog beter dan de eerste keer. Sterker nog, nu kan ik veel meer waardering opbrengen voor de sfeerschetsen en politieke verhoudingen tussen facties.
Tijd uittrekken voor lezen maakt de serie denk ik wel toegankelijker dan luisteren. Ieder boek is 20 uur oud, dus zeker 300 uur te gaan. En je moet er sowieso voor zitten gezien de complexe karakterbeschrijving.

(in retrospect zou ik de Sword of Truth-serie niet nog eens kunnen herlezen).

[Voor 5% gewijzigd door Delerium op 29-03-2020 21:46]

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15:23
https://www.goodreads.com...1033158-the-wandering-inn

Erg gave gratis LitRPG lite.

Ben nu aan volume twee begonnen. Eerste paar hoofdstukken zijn wat meh, maar wordt snel beter.

• sebasd
  • Laatst online: 14:10
Ben nu bezig in deel 2 van The Kingkiller Chronicle van Patrick Rothfuss. Tijden geleden dat ik fantasy heb gelezen, maar dit zijn echt goede boeken.

Omdat het nog wel even duurt voor deel 3 uitkomt, ben ik bang, zijn er vergelijkbare boeken of series die jullie aan kunnen raden?

Ik vind Lord of the Rings geweldig, Game of Thrones matig en kan me herinneren dat ik de Farseer trilogie ook goed vond, al moet ik die nog eens herlezen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hyptonize
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 13:18
sebasd schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:04:
Ben nu bezig in deel 2 van The Kingkiller Chronicle van Patrick Rothfuss. Tijden geleden dat ik fantasy heb gelezen, maar dit zijn echt goede boeken.

Omdat het nog wel even duurt voor deel 3 uitkomt, ben ik bang, zijn er vergelijkbare boeken of series die jullie aan kunnen raden?

Ik vind Lord of the Rings geweldig, Game of Thrones matig en kan me herinneren dat ik de Farseer trilogie ook goed vond, al moet ik die nog eens herlezen.
Ik zou zeker Farseer herlezen en daarna de boeken die daar op volgen. The Broken Earth trilogie van N.K. Jemisin is ook een dikke aanrader.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 12:04

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

sebasd schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:04:

Ga voor de Mistborn trilogie. Ook erg goed.

BattleNetTag: Spud#2543 :|: Bethesda.net & Steam Nick: TepelStreeltje

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True