Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-09 20:15
Albi The Dragon schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:23:
[...]

Ja, je kan synchroniseren (ook epub) mits je het verzendt via Send To Kindle.
Via USB sideloaden geeft geen zogeheten "whispersync"
Kijk aan, dat is wel een erg groot voordeel i.v.t. Kobo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aegron2
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 12:27
Nog een extra (mijn inziens groot) voordeel van de Kindle: de amazon monthly deals.

elke maand 50-60 pagina's vol boeken die tussen 0,99 en 4 euro zijn. Uiteraard zitten er een hoop boeken tussen die niet je genre zullen zijn, maar 'helaas' ook elke maand wel 1-5 boeken die toch echt de moeite waard zijn. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05:10

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

@Dwarlorf en @wian bedankt voor de tip over Shogun van James Clavell. Ik ben het boek nu aan het lezen.
Binnenkort maar eens de film Ran gaan kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 15:06
Nadat ik Dungeon Crawler Carl heb uitgelezen, ben ik nu begonnen aan een manga voor het eerst in mijn leven:

The summit of the gods:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/8/80/The_Summit_of_the_Gods.jpg/220px-The_Summit_of_the_Gods.jpg

Echt geniaal! Snel de 4 andere boeken in de serie gereserveerd bij de bibliotheek. :)

[ Voor 3% gewijzigd door FreeShooter op 20-09-2022 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-09 16:11
_Eend_ schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 09:43:
@Dwarlorf en @wian bedankt voor de tip over Shogun van James Clavell. Ik ben het boek nu aan het lezen.
Weet niet of je hem nog ergens kan vinden, maar van Shogun is ook nog een best aardige (inmiddels wat oudere) serie. Met de destijds wereldberoemde Richard Chamberlain. :+

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 12:15
@_Eend_ De film Harakiri past denk ik beter. @Malfunctions Blu-Ray is te koop bij bol, dus makkelijk genoeg te vinden.

Heb de saga half gelezen, staat nog wel op mijn lijstje om af te maken. Musashi (nederlandse titel Moesasji) was voor mij ook wel de moeite waard om te lezen. Beter in elk geval dan de film trilogy die er van gemaakt is: https://letterboxd.com/films/in/samurai-collection/

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:01

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

_Eend_ schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 09:43:
En de rest van zijn boeken lezen. ;)

Zelf ben ik ook fan van de Thomas Cromwell trilogie van Hillary Mantel. Echt geweldige boeken maar boek 1 is lastig lezen vanwege het taalgebuik, de 2 vervolgen zijn op dat vlak toegankelijker. En ged op de namen letten. Er zijn er een aantal die Thomas heten. Buiten dat echt van uitmuntende kwaliteit. Wolf Hall, Bring up the Bodies en The Mirror and the Light.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:28
aegron2 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 08:52:
Nog een extra (mijn inziens groot) voordeel van de Kindle: de amazon monthly deals.

elke maand 50-60 pagina's vol boeken die tussen 0,99 en 4 euro zijn. Uiteraard zitten er een hoop boeken tussen die niet je genre zullen zijn, maar 'helaas' ook elke maand wel 1-5 boeken die toch echt de moeite waard zijn. ;)
Ja zegt ie! Lees al jaren via Kindle, maar hiervan wist ik het bestaan niet. Daar ga ik zeker gebruik van maken.

To dare is to do

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
Kwam dit topic bij toeval tegen, maar vooruit:

- Momenteel vooral veel wat cybersecurity gerelateerd is. "Je hebt wΓ©l iets te verbergen" is een hele goeie, maar ook "Cyberwar and Cybercrime" was prima.

- Ik heb nog een boek op de to-do list staan, "Er is hier maar één de baas" over Rian van Rijbroek en haar oplichterij.. erg veel zin in om daarmee te beginnen!

- "The Subtle Art of Not Giving A F*ck" is briljant. De opvolger daarvan, "Alles is F*cked" kom ik nog niet echt in, moet daar nog even de tijd voor gaan nemen..

- "13.Ransomwared" van Erik van Westhovens is een leestip. Gaat over hoe een (fictief) bedrijf omgegaan is met een ransomware-aanval en hoe het hele tijdspad eruit zag.

- "Hack" van de directeur van Hoppenbrouwers, die omschrijft hoe hun ervaring met een ransomwareaanval eruit zag. Gratis te downloaden van hun website, https://www.hoppenbrouwerstechniek.nl/boek-hack/

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

DigitalExorcist schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:19:
[...]

- "Hack" van de directeur van Hoppenbrouwers, die omschrijft hoe hun ervaring met een ransomwareaanval eruit zag. Gratis te downloaden van hun website, https://www.hoppenbrouwerstechniek.nl/boek-hack/
Jammer dat je een mailadres moet invullen voordat je het boek kunt downloaden. Tijd om het wegwerpmailadres weer van stal te halen :P

Het zijn wel interessante boeken, die gaan op mijn lijstje. Zelf wil ik daar nog "Het is oorlog en niemand die het ziet" van Huib Modderkolk lezen.

En dat boek over Rian van Rijbroek is wel een aanrader, ik moest mezelf er wel een paar keer aan herinneren dat dit geen fictie is.

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Jogai schreef op woensdag 21 september 2022 @ 00:56:
@_Eend_ De film Harakiri past denk ik beter. @Malfunctions Blu-Ray is te koop bij bol, dus makkelijk genoeg te vinden.

Heb de saga half gelezen, staat nog wel op mijn lijstje om af te maken. Musashi (nederlandse titel Moesasji) was voor mij ook wel de moeite waard om te lezen. Beter in elk geval dan de film trilogy die er van gemaakt is: https://letterboxd.com/films/in/samurai-collection/
Maar Harakiri heb ik niet op dvd, Ran wel ergens :P

Maar de rest van de trilogie ga ik zeker lezen

• DigitalExorcist
  • Laatst online: 29-08 10:48
_Eend_ schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:55:
[...]

Het zijn wel interessante boeken, die gaan op mijn lijstje. Zelf wil ik daar nog "Het is oorlog en niemand die het ziet" van Huib Modderkolk lezen.
Oh ja, die heb ik inderdaad ook gelezen! Was ook interessant.

De podcast over Rian van Rijbroek ("In de Ban van Rian") was geweldig (op een beangstigende manier ;) ) dus het boek wil ik ook nog wel. Staat op Storytel geloof ik..

[ Voor 20% gewijzigd door DigitalExorcist op 21-09-2022 10:08 ]

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:19

P_Tingen

omdat het KAN

DigitalExorcist schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:19:
Kwam dit topic bij toeval tegen, maar vooruit:

- Momenteel vooral veel wat cybersecurity gerelateerd is. "Je hebt wΓ©l iets te verbergen" is een hele goeie, maar ook "Cyberwar and Cybercrime" was prima.

- Ik heb nog een boek op de to-do list staan, "Er is hier maar één de baas" over Rian van Rijbroek en haar oplichterij.. erg veel zin in om daarmee te beginnen!

- "The Subtle Art of Not Giving A F*ck" is briljant. De opvolger daarvan, "Alles is F*cked" kom ik nog niet echt in, moet daar nog even de tijd voor gaan nemen..

- "13.Ransomwared" van Erik van Westhovens is een leestip. Gaat over hoe een (fictief) bedrijf omgegaan is met een ransomware-aanval en hoe het hele tijdspad eruit zag.

Grappig hoe smaken kunnen verschillen; "Er is er hier maar één de baas" vond ik een topboek, maar "The Subtle art of not giving a F*ck" vond ik niet te haggelen en heb ik dan ook niet uitgelezen. Dat is voor mij een zeldzaamheid omdat ik - hoe slecht ik een boek ook vind - het 99 van de 100 keer toch uitlees. Deze dus niet.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:06
Bowen_HAFX schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:07:
Ook ik kan zo nu en dan genieten van wat pulp. Zo ben ik nu aan deze serie begonnen, wat in het Engels lekker wegleest, geestig is en soms ronduit hilarisch:

https://www.goodreads.com...rtaining%20way%20possible.
Perfecte vakantie boeken, heb ze ook verslonden. Blijkbaar valt het onder het verheffende genre "progression fantasy". 8)

Andere aanraders in (grofweg) het zelfde genre zijn

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on β€œeat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:37

dragonhaertt

@_'.'

Donaldinho schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:03:
[...]

Perfecte vakantie boeken, heb ze ook verslonden. Blijkbaar valt het onder het verheffende genre "progression fantasy". 8)

Andere aanraders in (grofweg) het zelfde genre zijn
Ik ben net begonnen aan deel 11 van Cradle. Meestal lees ik 2-3 boeken op een rij voordat ik weer even iets anders tussendoor lees, dat houd het wat interessanter. Ik had hetzelfde met The Expanse, super leuke boeken, maar niet te veel achter elkaar.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:06
dragonhaertt schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:49:
[...]

Ik ben net begonnen aan deel 11 van Cradle. Meestal lees ik 2-3 boeken op een rij voordat ik weer even iets anders tussendoor lees, dat houd het wat interessanter. Ik had hetzelfde met The Expanse, super leuke boeken, maar niet te veel achter elkaar.
Goede tip, tx, heb ook meteen the Expanse op mijn lijst gezet om eens te bekijken.

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on β€œeat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Donaldinho schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:55:
[...]

Goede tip, tx, heb ook meteen the Expanse op mijn lijst gezet om eens te bekijken.
Als je meer tips wil kan ik mijn top20 wel een keer posten, ik ben nog niet eerder actief geweest op dit topic, maar lees tegenwoordig toch >10 boeken per jaar, sinds ik aan de audiobooks begonnen ben.

Edit: Aangezien ik in de afgelopen 5 jaar weer fanatiek aan het lezen ben geslagen heb ik het toch maar even opgeschreven.
Hier mijn aanraders, een paar losse boeken, en mijn tegenvallers van de afgelopen jaren.

Aanraders:
- #1 Brandon Sanderson, vooral fantasy (en soms scifi)
Niet een boek, maar mijn favoriete schrijver. Hij schrijft belachelijk snel (2-3 grote boeken per jaar) en heeft geweldige series met harde-magie systemen.
Stormlight series, Mistborn series en Warbreaker zijn mijn favorieten (van lang naar kort gesorteerd)

Een groot deel van zijn boeken vallen binnen de 'cosmere' waar series die totaal niet met elkaar verbonden zijn, toch enige relevantie tot elkaar hebben.
Al deze verhalen spelen zich af in hetzelfde universum.

- Cradle series (Will Wight), fantasy
Leuke serie met een power-curve van een typische 'shonen' anime. Vol humor en actie en erg uniek.

- Project hail mary, (Andy Weir) Scifi
Mogelijk het beste audioboek wat ik ooit heb 'gelezen' (geluisterd).
Mogelijk ook een van de weinige boeken waarvan het audioboek beter is dan de geschreven versie, maar zonder spoilers kan ik niet zeggen waarom.
Sowieso raad ik aan om helemaal blind in dit boek te stappen, aangezien alles wat je er over zegt een spoiler is.

- The dresden files (Jim Butcher), fantasy detective
Heel humoristisch en leest snel weg. Een van mijn favoriete series, al ben ik momenteel niet bijgelezen met de laatste boeken.

- The expanse (James S.A. Corey), scifi/political thriller
Goede serie met leuke karakters en erg veel karakterontwikkeling. Veel verrassingen omdat de personages vaak meer weten dan de lezer, wat het erg spannend houd.
Een stuk beter dan de tv-serie omdat je de onderbouwing en gedachten van personen beter meekrijgt.

- Silo series (Hugh Howey), post-apocalipse
Al een tijdje terug dat ik deze gelezen heb, maar een verademing t.o.v. veel boeken die ik daarvoor gelezen had. Werkelijke verrassingen, geen onsterfelijke hoofdpersonen en een spannende setting.

Andere boeken:
Daarnaast heb ik de afgelopen jaren nog wat losse boeken en series gelezen die er voor mij niet zo uit sprongen. Wel vermakelijk maar niet geweldig:

Series van Andrew Rowe (six sacred swords, arcane ascension)
Murderbot series (Martha Wells)
Spinning silver (naomi Novik)
The drenai saga (david gemell)
The institute (Stephen King)
Red Rising Saga (Pierce Brown)

Tegenvallers:
Gray (Lou Cadle)
Spannend, maar er komt nooit dat punt van voldoening. Het achtergrondverhaal is wat zwakjes, en de karakters worden steeds extremer.

War of broken mirrors (Andrew Rowe)
Speelt zich af vΓ³Γ³r de andere series en ik hoopte op wat antwoorden/uitleg die uiteindelijk nooit kwam. Erg teleurstellend.

The poppy war series (R.F. Kuang)
Leuk concept en goede opzet, maar ik kon me totaal niet inleven in de hoofdpersonages. Ze maken totaal onlogische keuzes.
Ik denk de enige serie waar ik halverwege een boek heb opgegeven en nooit meer verder gelezen.

Kingkiller Chronicle (Patrick Rothfuss)
Eerste boek was erg vermakelijk, maar de ontknoping van de verhalen komt maar niet. Het derde boek laat zich ook al heeeeeeel lang op zich wachten.

To read lijstje:
Secret project 1-4 (Brandon Sanderson), en alle andere nieuwe boeken die deze genie schrijft.
Dune 12,13,14 (Herbert frank)
We are bob, bobiverse (Taylor Dennis)
The Wheel of time (Robert Jordan)

[ Voor 81% gewijzigd door dragonhaertt op 23-09-2022 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:17

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

dragonhaertt schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:09:
[...]

Als je meer tips wil kan ik mijn top20 wel een keer posten, ik ben nog niet eerder actief geweest op dit topic, maar lees tegenwoordig toch >10 boeken per jaar, sinds ik aan de audiobooks begonnen ben.

Edit: Aangezien ik in de afgelopen 5 jaar weer fanatiek aan het lezen ben geslagen heb ik het toch maar even opgeschreven.
Hier mijn aanraders, een paar losse boeken, en mijn tegenvallers van de afgelopen jaren.

Aanraders:
- #1 Brandon Sanderson, vooral fantasy (en soms scifi)
Niet een boek, maar mijn favoriete schrijver. Hij schrijft belachelijk snel (2-3 grote boeken per jaar) en heeft geweldige series met harde-magie systemen.
Stormlight series, Mistborn series en Warbreaker zijn mijn favorieten (van lang naar kort gesorteerd)

Een groot deel van zijn boeken vallen binnen de 'cosmere' waar series die totaal niet met elkaar verbonden zijn, toch enige relevantie tot elkaar hebben.
Al deze verhalen spelen zich af in hetzelfde universum.

- Cradle series (Will Wight), fantasy
Leuke serie met een power-curve van een typische 'shonen' anime. Vol humor en actie en erg uniek.

Mogelijk ook een van de weinige boeken waarvan het audioboek beter is dan de geschreven versie, maar zonder spoilers kan ik niet zeggen waarom.
Sowieso raad ik aan om helemaal blind in dit boek te stappen, aangezien alles wat je er over zegt een spoiler is.

- The dresden files (Jim Butcher), fantasy detective
Heel humoristisch en leest snel weg. Een van mijn favoriete series, al ben ik momenteel niet bijgelezen met de laatste boeken.

Goede serie met leuke karakters en erg veel karakterontwikkeling. Veel verrassingen omdat de personages vaak meer weten dan de lezer, wat het erg spannend houd.
Een stuk beter dan de tv-serie omdat je de onderbouwing en gedachten van personen beter meekrijgt.

- Silo series (Hugh Howey), post-apocalipse
Al een tijdje terug dat ik deze gelezen heb, maar een verademing t.o.v. veel boeken die ik daarvoor gelezen had. Werkelijke verrassingen, geen onsterfelijke hoofdpersonen en een spannende setting.

Andere boeken:
Daarnaast heb ik de afgelopen jaren nog wat losse boeken en series gelezen die er voor mij niet zo uit sprongen. Wel vermakelijk maar niet geweldig:

Series van Andrew Rowe (six sacred swords, arcane ascension)
Murderbot series (Martha Wells)
Spinning silver (naomi Novik)
The drenai saga (david gemell)
The institute (Stephen King)
Red Rising Saga (Pierce Brown)

Tegenvallers:
Gray (Lou Cadle)
Spannend, maar er komt nooit dat punt van voldoening. Het achtergrondverhaal is wat zwakjes, en de karakters worden steeds extremer.

War of broken mirrors (Andrew Rowe)
Speelt zich af vΓ³Γ³r de andere series en ik hoopte op wat antwoorden/uitleg die uiteindelijk nooit kwam. Erg teleurstellend.

The poppy war series (R.F. Kuang)
Leuk concept en goede opzet, maar ik kon me totaal niet inleven in de hoofdpersonages. Ze maken totaal onlogische keuzes.
Ik denk de enige serie waar ik halverwege een boek heb opgegeven en nooit meer verder gelezen.

Kingkiller Chronicle (Patrick Rothfuss)
Eerste boek was erg vermakelijk, maar de ontknoping van de verhalen komt maar niet. Het derde boek laat zich ook al heeeeeeel lang op zich wachten.

To read lijstje:
Secret project 1-4 (Brandon Sanderson), en alle andere nieuwe boeken die deze genie schrijft.
Dune 12,13,14 (Herbert frank)
We are bob, bobiverse (Taylor Dennis)
The Wheel of time (Robert Jordan)
leuke lijst!
Denk dat we beetje dezelfde smaak hebben, dus de boeken die ik niet ken ga ik op mijn (erg lange :P ) lijst zetten.
Ik raad Bobiverse enorm aan! Vond ik erg vermakelijk om te lezen. die zou ik direct gaan lezen (of als pauze nemen tussen Dune en Wheel of time (Die vrij zware pillen zijn, vond ik)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

TepelStreeltje schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:39:
[...]

leuke lijst!
Denk dat we beetje dezelfde smaak hebben, dus de boeken die ik niet ken ga ik op mijn (erg lange :P ) lijst zetten.
Ik raad Bobiverse enorm aan! Vond ik erg vermakelijk om te lezen. die zou ik direct gaan lezen (of als pauze nemen tussen Dune en Wheel of time (Die vrij zware pillen zijn, vond ik)
Dankjewel :)
Het was inderdaad de intentie om wat aanraders te delen (en te krijgen)

Ik heb bobiverse al gekocht dus die komt inderdaad snel aan de beurt. Maar eerst even een scifi pauze na The Expanse.

Cradle 11 is nu aan de beurt, maar over 2-3 weken ben ik daar waarschijnlijk al doorheen. Dan kan ik me in de volgende serie gooien.

[ Voor 5% gewijzigd door dragonhaertt op 23-09-2022 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-09 19:27
Om ook even wat toppertjes te noemen, alleen het sc-ifi Genre en wat ik dit jaar in dat genre heb gelezen:

Handmaid tale - Margaret Atwood
House of Suns - Alastair Reynolds
The Dispossessed - Ursula K. Le Guin
The Road - Cormac McCarthy
Too like the Lightning en Seven Surrenders - Ada Palmer
Blindsight - Peter Watts
Pandora's Star en Judas Unchained - Peter F. Hamilton
The Player of Games - Iain M. Banks
Dying Inside - Robert Silverberg
A Connecticut Yankee in King Arthur's Court - Mark Twain
Anathem - Neal Stephenson
The First Fifteen Lives of Harry August - Claire North
Piranesi - Susanna Clarke

Stuk voor stuk allemaal van genoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
[...]
[...]
QFT! En check dan even "the dagger and the coin", fantasy van 1 helft van het schrijversduo, en imo enorm goed.

Silo series staat ook nog op mijn lijstje.

Sanderson heb ik een beetje moeite mee. De eerste 2/3e van zn boeken gaat heel langzaam, en de laatste 1/3e is vrij voorspelbaar, waarschijnlijk omdat het eerste stuk zoveel info geeft dat het vrij duidelijk hoe alles in elkaar zit, en logischerwijze verder in elkaar gaat passen. (overigens heb ik dat ook met The Dragonbone Chair al ben ik daar nog maar op 2/3e).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:01

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Dwarlorf schreef op woensdag 21 september 2022 @ 07:07:
[...]

En de rest van zijn boeken lezen. ;)

Zelf ben ik ook fan van de Thomas Cromwell trilogie van Hillary Mantel. Echt geweldige boeken maar boek 1 is lastig lezen vanwege het taalgebuik, de 2 vervolgen zijn op dat vlak toegankelijker. En goed op de namen letten. Er zijn er een aantal die Thomas heten. Buiten dat echt van uitmuntende kwaliteit. Wolf Hall, Bring up the Bodies en The Mirror and the Light.
De schrijfster is (vandaag) overleden op 70 jarige leeftijd . :-(

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:01

Vrijdag

De Zwarte

Schromelijk late to the party, maar ik ben onlangs begonnen aan de Lord of the Rings trilogie. De films (extended) heb ik uiteraard al gezien maar de boeken dus nooit gelezen. Tot mijn grote schaamte.

Het eerste boek, Fellowship of the Ring, heb ik nu uit. Omdat ik de films natuurlijk al gezien heb, zit ik uiteraard wel met de filmkarakters in mijn hoofd. Dat is aan de ene kant irritant, maar op zich vind ik het ook niet zo heel erg. Voor wat ik er in terugzie, zijn de films behoorlijk dicht bij het boek gebleven. Wel wordt er veel meer gezongen in het boek, maar daar heb ik niet zoveel mee :P En Tom Bombadil is best leuk maar zou in de film weinig tot niks toevoegen.

Verder vind ik het prima dat er zoveel uitgebreid beschreven wordt. Het tempo ligt veel lager en voor mijn gevoel is er vooral veel focus op world building en niet op actie. Daarom leest het veel langzamer en meer ontspannen, zo kan ik het beste mijn leeservaring omschrijven.

Nu verder met The Two Towers :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeΓ―nformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". JΓ­j bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferrywijn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-03 00:36
Sinds ik in januari 2020 een Kobo Plus abonnement heb afgesloten lees ik echt veel meer boeken dan voorheen. Ik denk dat ik voor Kono Plus iets van 5 boeken per jaar las. Nu zit ik wel op de 3 - 4 per maand. Lang niet alles lees ik via het abonnement, soms koop ik een boek dat ik echt heel graag wil lezen. Maar ik denk dat ik zo'n 90-95 % via het abonnement doe.

Mijn absolute favorieten van de afgelopen 2,5 jaar in fictie:

De graaf van Montecristo
Een fantastisch goed geschreven wraakroman. Het tempo ligt niet hoog, maar dat is nergens vervelend. Je wordt echt helemaal in de wereld van het boek gezogen. Echt zo'n boek waarvan je overdag tijdens werktijd denkt: ik wou dat het avond was, dan kon ik thuis verder lezen.

De wand
Het recept van dit boek is vrij eenvoudig. Een vrouw gaat 's avonds slapen in een soort boshuis in Oostenrijk. De volgende dag komt ze erachter dat er in een vrij grote omtrek rond haar huis een onzichtbare muur is. Het verhaal is vrij minimaal. Het gaat vooral over de manier waarop ze haar dag inricht in deze nieuwe situatie, maar het is meeslepend opgeschreven.

A Little Life
Je volgt een groep vrienden door de verschillende decennia. Waarbij een van de vrienden een nogal getraumatiseerd verleden heeft, waarvan de details steeds meer naar bovenkomen tijdens het boek. Een hartverscheurende boek dat zeer mooi geschreven is.

Mijn favoriete in non-fictie:

't Hooge Nest
Gaat voornamelijk over twee zussen in het verzet tijdens de Tweede Wereldoorlog. Erg goed opgeschreven. Veel detail. Je merkt dat er veel research is geweest.

De BourgondiΓ«rs
Een zeer smakelijk geschreven boek over het ontstaan van de Lage Landen. Ik heb niet vaak dat ik bij een non-fictie boek er echt naar uit kijk om weer verder te mogen lezen. Maar hier was dat het geval.

Verder houd ik ook erg van biografieΓ«n. Ik vond die van Joop van den Ende (Henk van Gelder), Beethoven (Jan Caeyers), Johan Cruijff (Auke Kok) en Henny Huisman (Kevin Kraan) echt een feest om te lezen.
Het boek 'In het huis van de dichter' van Jan Brokken over de uit Rusland gevluchte pianist Youri Egorov was ook zeer mooi geschreven. Het is een roman met biografische trekjes. Of een biografie met roman-achtige elementen. Maar net hoe je ziet ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Ik heb Shogun nu bijna uit maar ik ben alweer bezig in een ander boek:

Getekend voor het leven - Onno Lassooy - (https://www.uitgeverijscr.../getekend-voor-het-leven/)

Het is een mooi vormgegeven biografie van SS Kriegsberichter (een "oorlogsverslaggever" in dienst van de SS) Willem Zwagers, die dienst deed aan het Oostfront. Niet het meest vrolijke boek om te lezen en dat Lassooy geen historicus is, is ook wel duidelijk, vooral in het begin. Desondanks is het een interessant boek voor als je geΓ―nteresseerd bent in de persoonlijke ervaringen van mensen in WO2. Als je op zoek bent naar een boek dat diep in gaat op Duitse propaganda uit WO2 zou ik een ander boek kiezen.

Naar aanleiding van dit boek heb ik ook onderstaande boeken op mijn To read lijstje gezet, om toch maar even wat dieper in het konijnenhol dat "Nederlandse SS-ers" heet te duiken :$

Kriegsberichter - Gerard Groeneveld - (https://vantilt.nl/boeken/kriegsberichter/)
Veldgrauw - Evert-Jan van Roekel - (https://www.spectrumboeke...n/veldgrauw-9789000365524)

@Dwarlorf de rest van Clavell's boeken ga ik ook nog lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

ferrywijn schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:51:
De wand
Het recept van dit boek is vrij eenvoudig. Een vrouw gaat 's avonds slapen in een soort boshuis in Oostenrijk. De volgende dag komt ze erachter dat er in een vrij grote omtrek rond haar huis een onzichtbare muur is. Het verhaal is vrij minimaal. Het gaat vooral over de manier waarop ze haar dag inricht in deze nieuwe situatie, maar het is meeslepend opgeschreven.
Damn, dit klinkt PRECIES als het soort boek dat ik mooi vind, ga ik acuut opzoeken.

Concept doet me denken aan Under The Dome (Gevangen) van Stephen King, alleen is het daar een heel dorp. Overigens: mocht je die niet gelezen hebben en overwegen om in plaats daarvan de serie te kijken: niet doen, ga terug.

Doet me overigens ook denken aan "Voor ik ga slapen" van SJ Watson:
Christine wordt s ochtends wakker in een vreemd bed, in een vreemd huis, naast een man die ze niet kent. Ze herinnert zich niets van wat er die nacht is gebeurd en besluit snel haar kleren aan te trekken en naar huis te gaan. Maar dan ziet ze zichzelf in de spiegel. Christine herkent zichzelf niet: ze is veel ouder dan ze dacht.
De man vertelt haar dat hij Ben heet en dat ze al tweeΓ«ntwintig jaar getrouwd zijn. Dat ze in haar eigen huis is. En dat haar geheugen jaren geleden is aangetast door een ernstig ongeluk. Elke nacht als Christine gaat slapen worden haar herinneringen gewist. Elke ochtend opnieuw moet iemand haar vertellen wie ze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrywijn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-03 00:36
P_Tingen schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:17:
[...]

Damn, dit klinkt PRECIES als het soort boek dat ik mooi vind, ga ik acuut opzoeken.

Concept doet me denken aan Under The Dome (Gevangen) van Stephen King, alleen is het daar een heel dorp. Overigens: mocht je die niet gelezen hebben en overwegen om in plaats daarvan de serie te kijken: niet doen, ga terug.

Doet me overigens ook denken aan "Voor ik ga slapen" van SJ Watson:

[...]
Ah dat boek van S.J. Watson klinkt ook heel vet! Ik had wel van Under the Dome gehoord. Nog niet gelezen. Klinkt inderdaad een beetje hetzelfde als dit concept. M'n vriendin dacht dat De Wand het concept van Stephen King had gejat, maar het bleek dus dat De Wand uit '63 kwam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevin33
  • Laatst online: 14-09 20:52

kevin33

Welkom in Utopia.

ferrywijn schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:25:
[...]

Ah dat boek van S.J. Watson klinkt ook heel vet! Ik had wel van Under the Dome gehoord. Nog niet gelezen. Klinkt inderdaad een beetje hetzelfde als dit concept. M'n vriendin dacht dat De Wand het concept van Stephen King had gejat, maar het bleek dus dat De Wand uit '63 kwam.
Ik denk dat je dan Middernachtbibliotheek van Matt Haig ook wel tof zou vinden.
Als je alles waar je spijt van hebt ongedaan kunt maken, zou je dat dan ook doen?

Nora wordt overweldigd door het gevoel dat ze in haar leven verkeerde keuzes heeft gemaakt, en iedereen teleurstelt. Wanneer ze in de Middernachtbibliotheek terechtkomt, een plek tussen leven en dood, krijgt ze de kans om te zien op welke vele manieren haar leven anders had kunnen verlopen. Elk boek dat ze openslaat neemt haar mee naar een ander leven: waarin ze Olympisch zwemkampioen is, wΓ©l bij haar ex is gebleven of haar droom om gletsjeronderzoeker te worden daadwerkelijk heeft waargemaakt. In elk bestaan probeert ze haar weg te vinden. Terwijl ze door de Middernachtbibliotheek struint moet ze de ultieme vraag onder ogen komen: wat maakt het leven de moeite waard?
Middernachtbibiliotheek is een betoverende en hartverwarmende roman die toont dat er altijd nog andere mogelijkheden zijn als je het somber inziet. Een ode aan het leven, ook als dat gebreken vertoont.
Eigenlijk zijn alle boeken van Haig wel de moeite waard. Het eeuwige leven en de Wezens zijn ook erg fraai.

Daarnaast misschien iets anders maar BjΓΆrnstad van Fredrik Backman is ook erg fraai.
.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:00

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dit topic verhuist mee naar FTMB Boekenkast verplaatst

We gaan dus daar verder :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:20
Ik lees momenteel:

Narconomics: How to Run a Drug Cartel (2016) van Tom Wainwright.
Interessant boek dat naar de drugsproblematiek kijkt vanuit een economische perspectief. Tom is journalist bij The Economist. Heeft zelf verder niets met (drugs)criminaliteit van doen. Het geeft een andere kijk en daarmee ook waarom de huidige interventies eigenlijk niet werken.

Bijvoorbeeld interventies aan het begin van het proces met betrekking tot cocaine, zoals de prijs die cocaboeren ontvangen voor de cocabladeren. De marge van deze prijs op de uiteindelijke verkoopprijs is zo klein, al zou je de prijs bij wijze van verdubbelen dan nog heeft dit geen enkel effect op de uiteindelijke verkoopprijs. De vraag is in die context, wat voor nut interventies hebben zoals het vernietigen van cocaplantages of de boeren alternatieve gewassen aanbieden die meer opleveren...

en

Mist over London (2013) van Christopher John Sansom
Ik ben aan deze roman nog maar net begonnen. Het betreft een alternatieve geschiedenis, waarbij de Engelsen in 1940 vrede hebben gesloten met Nazi-Duitsland. Het wordt uiteindelijk een soort van vazelstaat. Het boek volgt een aantal personen rondom de hoofdpersoon, die zelf bij de Engelse overheid werkt en Joodse roots heeft. Ik ben benieuwd waar het boek naartoe gaat...

Als ik Narconomics uit heb, ga ik verder met Nederland Drugsland van Pieter Tops en Jan Tromp, en daarna met Nederland Narcostaat van Hans Werdmolder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Kingkiller Chronicle[/b] (Patrick Rothfuss)
Triggered! :+

Ik snapte, snap en zal nooit de hype omtrent deze twee boeken (en wellicht de derde die ooit komt) snappen. Het tempo is tergend traag. De hoofdpersoon onuitstaanbaar moeiteloos geweldig zelfs voor een onbetrouwbare verteller. Het proza stuitend wollig. Een verhaallijn met talloze overbodige zijtakken die het al gezapige tempo nog verder naar beneden halen. Met recht twee van de meest verschrikkelijke boeken waar ik me doorheen geworsteld heb.

Momenteel bezig in Wheel of Time 4 en Het Familiedrama van Zoetermeer van Leo Fijen. De moorden van onderwerp in dat laatste boek zijn hier in de regio gepleegd en ik ken een enkele geinterviewde in het boek persoonlijk. Mooi en respectvol opgeschreven, hoewel soms wat stichtelijk maar dat kan met Leo Fijen haast niet anders.

Ik ben nog op zoek naar oorspronkelijk Nederlandstalige fantasy- of scifi-titels, Hex van Olde Heuvelt beviel me goed, Echo van hem ben ik niet door gekomen.

[ Voor 6% gewijzigd door FirePuma142 op 12-10-2022 14:11 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
FirePuma142 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:09:
[...]

Triggered! :+

Ik snapte, snap en zal nooit de hype omtrent deze twee boeken (en wellicht de derde die ooit komt) snappen. Het tempo is tergend traag. De hoofdpersoon onuitstaanbaar moeiteloos geweldig zelfs voor een onbetrouwbare verteller. Het proza stuitend wollig. Een verhaallijn met talloze overbodige zijtakken die het al gezapige tempo nog verder naar beneden halen. Met recht twee van de meest verschrikkelijke boeken waar ik me doorheen geworsteld heb.

Momenteel bezig in Wheel of Time 4 en Het Familiedrama van Zoetermeer van Leo Fijen. De moorden van onderwerp in dat laatste boek zijn hier in de regio gepleegd en ik ken een enkele geinterviewde in het boek persoonlijk. Mooi en respectvol opgeschreven, hoewel soms wat stichtelijk maar dat kan met Leo Fijen haast niet anders.

Ik ben nog op zoek naar oorspronkelijk Nederlandstalige fantasy- of scifi-titels, Hex van Olde Heuvelt beviel me goed, Echo van hem ben ik niet door gekomen.
Over trage series/boeken gesproken :X Wheel of Time, normaal gesproken ben ik echt een omnivoor qua fantasy boeken, maar oa boek 7 en 8 van die serie heb ik uiterst veel moeite mee gehad om doorheen te komen. Wat me vooral tegen ging staan op een gegeven moment is het hele vrouwen zijn veel beter dan mannen ondertoon van het verhaal. Nu is dat in veel gevallen ook zo :+ maar dat hoef je niet eindeloos te herhalen.

Kingkiller Chronicles kon ik me prima mee vermaken, maar smaken verschillen zullen we maar zeggen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Monkeybrains schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:17:
[...]

Over trage series/boeken gesproken :X Wheel of Time, normaal gesproken ben ik echt een omnivoor qua fantasy boeken, maar oa boek 7 en 8 van die serie heb ik uiterst veel moeite mee gehad om doorheen te komen. Wat me vooral tegen ging staan op een gegeven moment is het hele vrouwen zijn veel beter dan mannen ondertoon van het verhaal. Nu is dat in veel gevallen ook zo :+ maar dat hoef je niet eindeloos te herhalen.
Ik kijk ook niet echt uit naar 7 en 8, die staan wel bekend als de drempels in de serie. Ook 4 is soms traag, maar dan pak ik er gewoon een paar dagen wat anders bij.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 20:35
[...]

--------------

Probeer de boeken van Wim Gijsen eens: https://www.boekbeschrijvingen.nl/gijsen-wim/gijsen.html

Ik heb ooit ook eens een boek gelezen van Ad Visser (TopPop). Die beviel ook wel: https://www.sfboekenshop.nl/?product=ad-visser-sobrietas-2

Misschien toch maar eens mijn eigen SF-boek omzetten in een Epub en deze ergens gaan aanbieden, misschien is er een markt voor.

[ Voor 38% gewijzigd door apollo13 op 12-10-2022 14:47 ]

apollo13

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Orakel al gelezen van Olde Heuvelt? Sluit aan op Hex, maar is niet een vervolg. Wel minimaal net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
apollo13 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:44:
[...]

Misschien toch maar eens mijn eigen SF-boek omzetten in een Epub en deze ergens gaan aanbieden, misschien is er een markt voor.
Zijn ze al uitgegeven? Zo ja, onder welke titels? en zo nee, gooi ze in het topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Jogai schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:17:
[...]

Zijn ze al uitgegeven? Zo ja, onder welke titels? en zo nee, gooi ze in het topic...
Nope, heb mijn boek dus niet uitgegeven. Heb wel via printing on demand 20 exemplaren laten drukken voor familie en vrienden. Was toen een leuk kerstcadeau.
Boek is 390 pagina's en koste, alles inclusief, iets meer dan €15,40 per stuk.
Wat toentertijd een nette prijs was.

Als ik er een Epub van zou maken moet ik wel even gaan onderzoeken wat een nette prijs is.
Wil hem niet te duur maken, maar ook niet bijna weggeven.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 15:48
Ik ben toevallig ook bezig met Wheel of Time. Ik vind alleen al in boek 2 dat het tempo te laag ligt, en je gebeurtenissen van mijlen ver aan ziet komen. Ik twijfel of ik deze uit ga lezen. Noem het gemakkelijk, maar ik lees veel YA. Alles van rick riordan, john flanagan en dat soort auteurs. Mijn zoon pakt de serie op, en ik lees hem ff uit. Leuke verhalen, leest lekker weg, echt ouderwets genieten van lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
apollo13 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:44:
[...]
Ik opteer hier voor. Hou van apparte dingen en dit zou ik wel tof vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Lijkt me ook tof. Wat kost het je om een ePub te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Jogai schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:40:
Lijkt me ook tof. Wat kost het je om een ePub te maken?
Als je de 180 werkdagen niet meetelt: nul. Opslaan als, send mail, klaar. Vraag is of / hoeveel mensen aan geld willen zien voor de uren werk. Als vakkenvullen meer opbrengt is schrijven niet heel aantrekkelijk. Ik heb het eerlijk gezegd vooral gehouden bij fysieke boeken (en een licentie-deal met een instelling).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DansPants
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:53
Ik ben pas de afgelopen anderhalf jaar wat meer boeken gaan lezen, moet zeggen dat ik daar meer van geniet als ontspanning dan ik ooit had gedacht.
In het verleden vooral boeken gelezen die te maken hadden met de spellen die ik speelde als verdieping op de lore. Denk hierbij aan een aantal Starcraft en Warcraft boeken.
Ben nu bezig met de Jack Reacher series en aangeland bij boek 21 in de serie (maar lees die als 6de omdat dit het chronologische tijdsverloop in de boeken beter volgt) waar ik vind dat ze lekker weglezen.

Vandaag valt mijn Amazon Kindle op de mat, die ik heb aangeschaft omdat ik voor mijn studie steeds meer PDF's moet lezen en dit een stuk beter gaat op de Kindle van mijn vriendin dan op het scherm. Dus was het tijd om er zelf maar een aan te schaffen.
Waarbij ik nu ook de collectie van Amazon Prime dichtbij heb vroeg ik me af er nog een paar aanraders zijn van mensen die ook genoten hebben van Jack Reacher en misschien een aantal van de onderstaande:
1984, the tenth chamber, the shining en so cold the river.
Wat ik zeker ga doen is wat Stephen King boeken erop zetten, maar met zijn enorme reportoire misstaat een aanrader zeker niet lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
DansPants schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:01:
Ik ben pas de afgelopen anderhalf jaar wat meer boeken gaan lezen, moet zeggen dat ik daar meer van geniet als ontspanning dan ik ooit had gedacht.
In het verleden vooral boeken gelezen die te maken hadden met de spellen die ik speelde als verdieping op de lore. Denk hierbij aan een aantal Starcraft en Warcraft boeken.
Ben nu bezig met de Jack Reacher series en aangeland bij boek 21 in de serie (maar lees die als 6de omdat dit het chronologische tijdsverloop in de boeken beter volgt) waar ik vind dat ze lekker weglezen.

Vandaag valt mijn Amazon Kindle op de mat, die ik heb aangeschaft omdat ik voor mijn studie steeds meer PDF's moet lezen en dit een stuk beter gaat op de Kindle van mijn vriendin dan op het scherm. Dus was het tijd om er zelf maar een aan te schaffen.
Waarbij ik nu ook de collectie van Amazon Prime dichtbij heb vroeg ik me af er nog een paar aanraders zijn van mensen die ook genoten hebben van Jack Reacher en misschien een aantal van de onderstaande:
1984, the tenth chamber, the shining en so cold the river.
Wat ik zeker ga doen is wat Stephen King boeken erop zetten, maar met zijn enorme reportoire misstaat een aanrader zeker niet lijkt me.
Pfoe, met alleen Kings repertoire kan je al een hele tijd vooruit. Ik heb erg genoten van The Stand & under the dome, maar eigenlijk vind ik de meeste King boeken leuk.

Jack Reacher... Wellicht Bosch? Niet helemaal 1 op 1 te vergelijken, maar ik vind ze beiden tof.

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ERMAWG
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 14:46
TepelStreeltje schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:39:
[...]

leuke lijst!
Ah! Feest van herkenning. Hebben jullie toevallig Goodreads? Dan lijkt me het wel leuk jullie toe te voegen gezien de boeken voorkeur 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2023 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DansPants
Slaapje schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:05:
[...]

Pfoe, met alleen Kings repertoire kan je al een hele tijd vooruit. Ik heb erg genoten van The Stand & under the dome, maar eigenlijk vind ik de meeste King boeken leuk.

Jack Reacher... Wellicht Bosch? Niet helemaal 1 op 1 te vergelijken, maar ik vind ze beiden tof.
Ik ben halverwege bij seizoen 5 van Bosch op Prime. Wat ik altijd verneem is dat het eerst zien van het beeldmateriaal het ervaren van het boek niet ten goede komt. Bij het lezen van The Shining had ik ook continue het beeld van Jack Nicholson voor me.
Heb jij toevallig de serie ook gezien en zou het later lezen van de boeken een verrijking zijn?
Kijk de serie graag namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ERMAWG schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:06:
[...]

Ah! Feest van herkenning. Hebben jullie toevallig Goodreads? Dan lijkt me het wel leuk jullie toe te voegen gezien de boeken voorkeur 8)
haha, nee, geen good reads, mijn To Read lijst is al lang zat!
Zit op het moment nog in deel 5 van The Wandering inn. Zo'n 3000 pagina's te gaan nog en dan deel 6 - 8 nog.
Kan iedereen deze weblog/bezigheids therapie aan raden die van fantasy houdt. Deel 1 tot 4 is wel te krijgen al EPUB, deel 5 heb ik zelf epubs van gemaakt door ze van de site af te halen en te converteren.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
DansPants schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:20:
[...]

Ik ben halverwege bij seizoen 5 van Bosch op Prime. Wat ik altijd verneem is dat het eerst zien van het beeldmateriaal het ervaren van het boek niet ten goede komt. Bij het lezen van The Shining had ik ook continue het beeld van Jack Nicholson voor me.
Heb jij toevallig de serie ook gezien en zou het later lezen van de boeken een verrijking zijn?
Yes, heb het eerste seizoen gezien en daarna begonnen aan de boeken. Ik vind iedereen eigenlijk prima gecast, dus geen last van gehad. Eerste boek is wel aardig gedateerd, maar alsnog erg genoten van de gehele serie. Ben echt aan het wachten op de volgende.

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

DansPants schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:01:
King heeft nogal een ontwikkeling doorgemaakt, maar mijn persoonlijke favorieten zijn 22-11-63, The Stand en de Dark Tower boeken. Ben nu net zelf begonnen in Fairy Tale

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mefjoew
  • Laatst online: 16-09 13:18
ERMAWG schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:06:
[...]

Goodreads d:)b https://www.goodreads.com/user/show/45350522-matthew
P_Tingen schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:28:
[...]

King heeft nogal een ontwikkeling doorgemaakt, maar mijn persoonlijke favorieten zijn 22-11-63, The Stand en de Dark Tower boeken. Ben nu net zelf begonnen in Fairy Tale
Eens, zijn stijl verandert met de jaren. Merk zelf dat de 'oude King' mij minder ligt. Bijvoorbeeld doordat in een fantastisch boek zoals It, hij op een krankzinnige manier seksuele content in het verhaal giet. (desondanks overigens wel vijf sterren) Dat doet hij in latere boeken minder. The Dark Tower-serie is zeker een aanrader, net als de Bill Hodges-trilogie. Van zijn meer recente werk vond ik Dr. Sleep, Fairy Tale en The Institute geniaal. Met name die laatste twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Oh, ja, dit topic. Wat ik nu lees:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gK41WN1Oa0yyedoJBlMQnXsuie4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Duj0yZWcQFeesyc4dwlU5roL.png?f=fotoalbum_large

Bloed. Een biografie.
Auteur: Rose George
https://www.bol.com/nl/nl/f/bloed/9200000107493416/

Per ongeluk tegenaan gelopen, verrassend boeiend boek over de wereld van hetgeen wij allemaal zo'n 5 liter van in ons lichaam hebben, geschreven door een Britse onderzoeksjournalist die zo te zien meer interessante boeken heeft geschreven. (Onder andere over ontlastig en over de wereld van de containerscheepvaart. Die 2 heb ik nog niet in huis. Ben net halverwege dit boek.)

Erg divers boek, goed geschreven, prima vertaald en hoewel het om heel serieuze (en vaak schrijnende zaken zoals bloedtransfusie, hiv, hemofilie en menstruatieproblematiek) gaat, vaak genoeg luchtig om niet depressief van te worden.

NΓ‘ Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

[...]

https://www.goodreads.com/book/show/7918937-de-scrypturist
een serie van 2 boeken die ik 9 jaar geleden heb gelezen. Ik herinner er niet al te veel van. Wel een interessante wereld en magic "systeem".

[ Voor 45% gewijzigd door Nutral op 15-10-2022 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

mefjoew schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 08:59:
The Dark Tower-serie is zeker een aanrader, net als de Bill Hodges-trilogie. Van zijn meer recente werk vond ik Dr. Sleep, Fairy Tale en The Institute geniaal. Met name die laatste twee.
Grappig, de Bill Hodges serie vond ik zeeeeer matig, maar The Institute weer geweldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Ik heb, als nieuwe lezer, The Institute net uit. Erg van genoten. Ook De Beller op Lijn 4 gelezen en die vond ik ook heerlijk weglezen.

Momenteel bezig met Project Hail Mary. Daarmee ben ik nu op de helft en deze bevalt me ook erg goed. Hierna is Fairy Tale aan de beurt en daarna het 3e boek uit de Fourth Monkey reeks van JD Barker: Vergeef Me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
GeorgeMichael schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 23:17:
Ik heb, als nieuwe lezer, The Institute net uit. Erg van genoten. Ook De Beller op Lijn 4 gelezen en die vond ik ook heerlijk weglezen.

Momenteel bezig met Project Hail Mary. Daarmee ben ik nu op de helft en deze bevalt me ook erg goed. Hierna is Fairy Tale aan de beurt en daarna het 3e boek uit de Fourth Monkey reeks van JD Barker: Vergeef Me.
Leuk om te zien dat je na het eerste boek van jd Barker ook door bent gegaan. Ik heb net vergeef me uit, was een flinke pil en had wat mij betreft een stuk korter gekund, maar de plottwists waren leuk. Have fun!

To dare is to do

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Niet online
Slaapje schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 23:26:
[...]

Leuk om te zien dat je na het eerste boek van jd Barker ook door bent gegaan. Ik heb net vergeef me uit, was een flinke pil en had wat mij betreft een stuk korter gekund, maar de plottwists waren leuk. Have fun!
Zin in! Ik doe helaas best lang over de boeken (1 tot 1,5 week). Het liefst ging ik nog sneller, heb inmiddels een aardig to-read-lijstje :P. Augustus van JD Barker (She Has a Broken Thing Where Her Heart Should Be) staat er ook op.

Die JD Barker was een goede tip van je :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 07:58
@GeorgeMichael lang over boeken? ;) Ik ben nu al een maand of 3 bezig aan een bepaald boek. Maar ik vind van mizjelf dat ik het moet lezen en niet mag beginnen aan iets nieuws voordat dit gedrocht uit is.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Webgnome schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 08:43:
@GeorgeMichael lang over boeken? ;) Ik ben nu al een maand of 3 bezig aan een bepaald boek. Maar ik vind van mizjelf dat ik het moet lezen en niet mag beginnen aan iets nieuws voordat dit gedrocht uit is.
Same here, ik lees alleen s avonds in bed en op vakantie en afhankelijk van het boek doe ik er zo een tweetal maanden over :+

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Als je het niks vindt, leg het dan weg. De tijd van de literatuurlijst is waarschijnlijk al even geleden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Bundin schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:03:
[...]

Als je het niks vindt, leg het dan weg. De tijd van de literatuurlijst is waarschijnlijk al even geleden :)
Dat is het probleem. Het onderwerp is wel super interessant maar het is saai geschreven. Dus vandaar dat ik van mijzelf vind at ik er doorheen moet.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Herkenbaar! Ik heb dat ook wel eens, maar op een of andere manier vind ik het een verlies als ik een boek echt niet uitlees. Alsof ik dan als lezer faal. Stom natuurlijk, want er zijn mooie boeken genoeg, maar toch....

Ik ben overigens vaak in meerdere boeken tegelijk bezig; een op mijn ereader, een op mijn telefoon en een als luisterboek in de auto. Het gebeurt dan ook wel eens bij een minder leuk boek die ene dan blijft steken en de andere twee wel doorlopen en zelfs opgevolgd door een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Gisteren heb ik The Wisdom of Crowds uitgelezen, het derde deel in de laatste trilogie in de First Law-wereld.

En precies op tijd, want morgen komt het vierde deel in the John Dies at the End-serie uit. Meteen mee aan de slag dus!

If This Book Exists, You're in the Wrong Universe
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p7cYh60.jpg

De schrijver heeft zijn pseudoniem David Wong achtergelaten en schrijft nu onder zijn echte naam, Jason Pargin. Hij is wel vaker langsgekomen in dit topic (ook met zijn Zoey Ashe-serie), dus goed om te melden dat er weer een nieuwe is dacht ik zo :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:41

Punkrocker

Mostly harmless

Melkunie schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:48:
..... the John Dies at the End-serie....
Major spoiler, zo'n titel :+

Maar, Thnx voor de tip (y)

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MysticMan
  • Laatst online: 06:21
DansPants schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:20:
[...]

Ik ben jaren geleden al begonnen met de boeken en daarna toen de serie begon dat ook meteen gaan kijken. Sinds seizoen 1 van de serie zijn er inmiddels weer meerdere boeken uitgekomen maar het door elkaar heen kijken/lezen gaat hierbij eigenlijk prima! Bosch op TV past goed bij zijn karakter in de boeken. Wel hebben ze hem iets jonger gemaakt (Golf War veteran ipv Vietnam vet) maar dat is maar goed ook omdat hij in de boeken nooit echt heel veel ouder lijkt te worden.

Nog altijd lees ik alle nieuwe Michael Connelly boeken met heel veel plezier. Dit zijn een van de weinigen boeken die ik echt in 1-2 dagen uit kan lezen. De Mickey Haller, Renee Ballard, Jack McEvoy en andere boeken in het Bosch Universe zijn ook erg goed. Ik vind de Mickey Haller boeken misschien nog wel de beste maar ben sowieso een fan van legal thrillers (de Lincoln Laywer serie op Netflix die op deze boeken is gebaseerd is ook aan te raden!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
MysticMan schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:39:
[...]

Ik ben jaren geleden al begonnen met de boeken en daarna toen de serie begon dat ook meteen gaan kijken. Sinds seizoen 1 van de serie zijn er inmiddels weer meerdere boeken uitgekomen maar het door elkaar heen kijken/lezen gaat hierbij eigenlijk prima! Bosch op TV past goed bij zijn karakter in de boeken. Wel hebben ze hem iets jonger gemaakt (Golf War veteran ipv Vietnam vet) maar dat is maar goed ook omdat hij in de boeken nooit echt heel veel ouder lijkt te worden.

(de Lincoln Laywer serie op Netflix die op deze boeken is gebaseerd is ook aan te raden!)
Eens, maar hem vind ik dan weer minder passen dan ik dat bij Bosch heb.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
MysticMan schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:39:
[...]

Nog altijd lees ik alle nieuwe Michael Connelly boeken met heel veel plezier. Dit zijn een van de weinigen boeken die ik echt in 1-2 dagen uit kan lezen. De Mickey Haller, Renee Ballard, Jack McEvoy en andere boeken in het Bosch Universe zijn ook erg goed. Ik vind de Mickey Haller boeken misschien nog wel de beste maar ben sowieso een fan van legal thrillers (de Lincoln Laywer serie op Netflix die op deze boeken is gebaseerd is ook aan te raden!)
Ben met de Bosch-serie wat afgehaakt, omdat het op een gegeven moment wat teveel een herhaling van zetten wordt. Voor mij dan. De Haller-boeken vond ik ook de beste uit het Bosch-universe, dus ben benieuwd of je nog soortgelijke aanraders hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DansPants
Ik heb na wat trucjes, kindle account koppelen aan een adres in het VK, de integratie met Goodreads en mijn Kindle weten te realiseren. Iets wat ik toch eigenlijk wel verwacht dat het meteen zou doen ook met een Nederlandse store, maar van tevoren ook geen onderzoek naar heb gedaan als ik eerlijk ben.

Ben nu ongeveer 40% ver in Lost Knowledge of the Ancients. Waar ik toch best wel interessante visies en "feiten" in teruglees. Maar waar ik toch ook wel vaak vind dat er op basis daarvan "conclusies" getrokken worden die in het vergezochte liggen. Tot heden een leuk boek om te lezen maar zeker iets om met een flinke korrel zout te nemen.

Black Echo heb ik als eerste deel van de Bosch serie voor daarna op de planning staan om te starten. Heb hem via de UK Kindle store gekocht en daar was die ook een stukje malser in prijs dan in de Nederlandse store waardoor het switchen voor de goodreads koppeling meer voordelen lijkt te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Laatst online: 23:08
Ik ben begonnen aan het boek Neuromancer. Een klassieker uit 1984.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DE4t9dMEHa9oCdu51XDU-4lCZYQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/q1wYBCK8rrX859ksIBeUx99T.webp?f=user_large

Normaal ben ik niet zo van de manga's, maar ik heb me ook Ghost in the Shell deluxe edition gekocht. Morgen arriveert mijn pakketje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VYAh-Hfdso2cEsgn7qlX5UQlW88=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KDJ8vY18cnasTwp5DTURP3NC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
Toonen1988 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:32:

[Afbeelding]

Normaal ben ik niet zo van de manga's, maar ik heb me ook Ghost in the Shell deluxe edition gekocht. Morgen arriveert mijn pakketje.

[Afbeelding]
Waar heb je Ghost in the Shell gekocht? Ben een groot fan van de films en tv-series. De manga zo mijn verzameling redelijk compleet maken.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Ik lees bewust meerdere boeken tegelijkertijd. :)
(En mijn nachtkastje ligt altijd vol boeken, maar ik doe maanden over een boek.)

Nu is "meerdere boeken tegelijkertijd" hier een beetje een vaag begrip. Ik lees non-fictie in bed over random ondwerpen die ik leuk vind (zoals het hier boven genoemde boek "Bloed" en van deze auteur ga ik nog meer bestellen), daarnaast nog werkgerelateerde boeken en studieboeken. Dat zijn er ook altijd meerdere tegelijkertijd, maar met name de werkgerelateerde, niet-studieboeken, gaan op het moment niet zo hard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:17
Toonen1988 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:32:

[Afbeelding]
Neuromancer wil ik binnenkort ook nog eens lezen. Heb in een grijs verleden wel Idoru gelezen en dat was ook een goed boek.

Ben nu met "Arthur C Clarke - The City And The Stars" bezig. Zou een van zijn beste boeken moeten zijn, maar ik vind het niet heel bijzonder. Gaat allemaal een beetje te vanzelf zonder spanning.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
apollo13 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 15:27:
[...]

Waar heb je Ghost in the Shell gekocht? Ben een groot fan van de films en tv-series. De manga zo mijn verzameling redelijk compleet maken.
Bij bol.com
https://www.bol.com/nl/nl...yINMpA_0_1.2.ProductImage
josh-hill schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 18:39:
[...]

Neuromancer wil ik binnenkort ook nog eens lezen. Heb in een grijs verleden wel Idoru gelezen en dat was ook een goed boek.

Ben nu met "Arthur C Clarke - The City And The Stars" bezig. Zou een van zijn beste boeken moeten zijn, maar ik vind het niet heel bijzonder. Gaat allemaal een beetje te vanzelf zonder spanning.
Probeer ook eens 'Do Androids dream of Electric sheep'. Een novel uit 1968. Dit boek wordt beschouwd als een van de meeste invloedrijkste boeken van de hededaagse sci-fi.

Ik heb 'The City and the Stars' opgezocht. Ziet er ook uit als een interessant boek.

[ Voor 3% gewijzigd door Toonen1988 op 22-10-2022 20:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mefjoew
Gisteren Augustus (She has a broken thing where her heart should be) van JD Barker uitgelezen. Boek last, vooral in het begin, als het van de hand van Stephen King kwam. Deels geschreven in de ik-vorm, waarbij de hoofdpersoon zich ontwikkelt van kind naar volwassene. Wellicht dat daarom de kinderjaren zo King-achtig aanvoelden, maar dat was een bijzondere gewaarwording. Ook al omdat het verhaal zelf wat deed denken aan Het Instituut. Van King dus. Gezien mijn liefde voor (het meer recente werk) van King, in het bijzonder Het Instituut, is dat overigens een compliment aan Barker.

Terug naar het boek van Barker dan. Hij zet een goed verhaal neer, bouwt de setting prima op en werkt stapsgewijs toe naar een climax die helaas wat voorspelbaar is. Ook het einde zelf had beter gekund (goh, ook al zoiets wat King vaak doet). Desondanks heb ik me goed vermaakt met dit boek. Het tempo is prettig, de karakters zijn (grotendeels) interessant en sommige vragen blijven wel tot het eind toe spannend. Aanrader voor de liefhebbers van Barker en King!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
[...]
Bedankt voor de tip! Net β€œeven” geluisterd en meteen een half uur blijven hangen. Dit gaat de files de komende weken een stuk draaglijker maken! Echt goed gedaan, de spreker acteert echt, het is niet alleen oplezen. Alleen de vrouwenstemmen zijn niet om aan te horen 😁
Verhaal is nog te vroeg om iets over te zeggen, maar ben heel erg benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

wian schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 14:42:
[...]

Bedankt voor de tip! Net β€œeven” geluisterd en meteen een half uur blijven hangen. Dit gaat de files de komende weken een stuk draaglijker maken! Echt goed gedaan, de spreker acteert echt, het is niet alleen oplezen. Alleen de vrouwenstemmen zijn niet om aan te horen 😁
Verhaal is nog te vroeg om iets over te zeggen, maar ben heel erg benieuwd.
Als je het genre en de spreker leuk vindt, gaat de rest van het boek ook zeker niet tegenvallen! (Y)

Veel plezier er mee, stiekem ben ik een beetje jaloers dat ik dit verhaal niet nog een keer kan meemaken zonder voorkennis. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
Naar aanleiding van @Toonen1988 zijn post, onderstaande aangeschaft.
Snelle levering via Bol. Kwaliteit is uitstekend. Stevige box en de boeken zijn een hardcover.
Wel even raar dat je achterin het boek moet beginnen. pagina 1 begint, voor ons westerlingen, aan de achterkant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JCIjXOWBvkGdgI98pxfm9iZgo6Y=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DfQ06URun4o80SbRJK2FFZkp.jpg?f=fotoalbum_medium

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
apollo13 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:40:
Naar aanleiding van @Toonen1988 zijn post, onderstaande aangeschaft.
Snelle levering via Bol. Kwaliteit is uitstekend. Stevige box en de boeken zijn een hardcover.
Wel even raar dat je achterin het boek moet beginnen. pagina 1 begint, voor ons westerlingen, aan de achterkant.
[Afbeelding]
Ik stond er ook van te kijken dat je achteraan moest beginnen. Opzich is het wel uniek en geeft het ook een 'orginele' gevoel. Kwaliteit is ook erg goed.

Ik ben een kast aan het maken waar allemaal Cyberpunk spulletjes in komen te staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oRYX3026Xt9z5mrvwrR9xcU3D3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UHw0PmQVCoUqbdQks41Skbv1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:41

Punkrocker

Mostly harmless

Stephen King - Fairy Tale
Charlie Reade ziet eruit als een doorsnee scholier. Hij is goed in honkbal en American football, en is een prima student. Maar hij draagt een zware last. Zijn moeder kwam om bij een auto-ongeluk toen hij tien was, en door het verdriet greep zijn vader naar de fles. Charlie leerde al op jonge leeftijd hoe hij voor zichzelf en voor zijn vader moest zorgen.

Dan, wanneer Charlie zeventien is, ontmoet hij een hond genaamd Radar en zijn baas, Howard Bowditch, een kluizenaar in een groot huis op de top van een hoge heuvel, met een afgesloten schuur in de achtertuin. Soms komen er vreemde geluiden uit die schuur.

Charlie begint klusjes te doen voor meneer Bowditch en verliest zijn hart aan Radar. Als Bowditch sterft, laat hij Charlie een cassette-bandje na met een verhaal zo absurd, dat niemand het ooit zou geloven. Wat hij zijn hele leven lang geheim heeft gehouden, is dat in de schuur een poort naar een andere wereld verborgen zit.
Bovenstaande is de tekst op de achterkant van het boek. En dat beslaat al bijna de eerste 200 pagina's van het boek. En dat is niet erg. Het vertelt over hoe ze elkaar hebben ontmoet en hoe ze een band met elkaar kregen. Vooral dankzij Radar, de oude hond. Met onderhuids al een aantal mysteries.

Eenmaal in die andere wereld ontvouwt zich een fantastisch (fantasy) avontuur, of moet ik zeggen een sprookje (fairy tale)? Een sprookje met de nodige blood & gore.

Volgens mij is King 75 geworden dit jaar en zijn vertelkunsten (zelfs zijn mindere boeken lezen lekker weg) en verhalen zijn weer sterk zoals vanouds. Geen pure horror meer zoals in zijn begindagen maar ook zonder horror schrijft hij spannende boeken.
Aanrader!

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Voor mensen die fan zijn van Hendrik Groen kan ik het boek 'Leven en laten leven' aanbevelen. Heb hem nu als luisterboek en het is in dezelfde stijl / humor geschreven en dat werkt zeer goed.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Laatst online: 14-09 20:52

kevin33

Welkom in Utopia.

Webgnome schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 07:52:
Voor mensen die fan zijn van Hendrik Groen kan ik het boek 'Leven en laten leven' aanbevelen. Heb hem nu als luisterboek en het is in dezelfde stijl / humor geschreven en dat werkt zeer goed.
Die is inderdaad leuk!
In het verlengde daarvan Rust en Vreugd van dezelfde auteur is ook de moeite waard.

Gisteren Wij tegen jullie van Backman uitgelezen, deel 2 van de BjΓΆrnstad trilogie, het 3e deel komt op 6-12 uit. Wat een ontzettend mooi geschreven boeken, zoveel lagen, zoveel karakters, erg mooi.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:16
Iemand nog een goede boek tip voor mij?
Ik heb dyslexie maar wil graag verder ontwikkelen met lezen. Ik houd van oorlog- middeleeuwen- waargebeurde verhalen, waar ik ook nog wat van kan leren.
Heb al een x-aantal boeken geprobeerd maar alles viel een beetje tegen.

Wie weet heeft iemand nog een pareltje in handen voor mij! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winst
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:07
seadogg schreef op woensdag 2 november 2022 @ 17:41:
Ik heb dyslexie maar wil graag verder ontwikkelen met lezen. Ik houd van oorlog- middeleeuwen- waargebeurde verhalen, waar ik ook nog wat van kan leren.

Niet perse oorlog en ook gedeeltelijk fictie, maar ik heb qua middeleeuwen altijd erg genoten van de Matthew Sharklake serie.
Of Ken Follett met de Kingsbridge serie.

Detective/intrige/politiek/thriller. Van die eerste weet ik niet of er vertalingen zijn in NL.

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DansPants
Afgelopen week heb ik lost knowledge of the ancients: a Graham Hancock reader uitgelezen. Mijn eindevaluatie blijft hetzelfde als mijn tussentijdse. Hoewel het boek een ander licht schijnt op zaken die we "weten" uit bepaalde periodes vind ik sommige van de conclusies toch wel erg vergezocht of in het extreem alternatieve liggen van daadwerkelijke wetenschap.
Ondanks dat heb ik ieder hoofdstuk, op het hoofdstuk waarin enorm veel nummers genoemd werden, met veel plezier doorgelezen en kijk ik erg uit naar de serie met Graham Hancock die binnenkort beschikbaar komt op Netflix.

Ben sindsdien begonnen aan het eerste deel in de Bosch series. Dat leest an sich wel fijn weg, maar vind ik het toch er vreemd dat het tot op heden lijkt dat alles als een groot hoofdstuk is geschreven waardoor er dus geen hoofdstukken worden gebruikt binnen het boek. Inmiddels ben ik erachter dat de hoofdstukken gewoon 60+ pagina's zijn. Dus wel segmentering maar in grote blokken.
Omdat ik voorheen vaak een hoofdstuk of twee lees vind ik het lastig om een natuurlijk moment te vinden waarop ik het boek neer kan leggen tot mijn volgende leesmoment. Ben er nog niet aan uit hoe storend ik dat daadwerkelijk vind.

[ Voor 5% gewijzigd door DansPants op 08-11-2022 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Laatst online: 22:53
Bowen_HAFX schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:38:
[...]

Dat heb je snel gedaan! Ik ben nu halverwege boek 5, die blijkbaar afgelopen februari is uitgekomen. Maar had ergens gelezen/gehoord dat het de bedoeling is om tot het einde van de dungeon door te gaan, dus er komt nog volop leesplezier aan met Carl en Donut :).
Hier nog een 'dank voor de tip'. Ik had zin in wat lichts voor op vakantie, en heb nu boek 1 t/m 3 uit. Boek 3 vond ik qua setting erg creatief, wat ik niet had verwacht van 'lichte pulp-fantasy-humor'. Dus ik heb alweer helemaal zin in de volgende twee :) Jammer dat het nog wel even gaat duren voordat'ie af is, maar het lijkt er vooralsnog gelukkig niet op dat Dinniman een Geore R.R. Martin'etje gaat doen :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Niet online
Wormaap schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:19:
[...]

Hier nog een 'dank voor de tip'. Ik had zin in wat lichts voor op vakantie, en heb nu boek 1 t/m 3 uit. Boek 3 vond ik qua setting erg creatief, wat ik niet had verwacht van 'lichte pulp-fantasy-humor'. Dus ik heb alweer helemaal zin in de volgende twee :) Jammer dat het nog wel even gaat duren voordat'ie af is, maar het lijkt er vooralsnog gelukkig niet op dat Dinniman een Geore R.R. Martin'etje gaat doen :+
Hoe lees je/jullie deze boeken? Ik heb even een preview gelezen en zou de boeken ook graag willen lezen. Maar zo te zien alleen verkrijgbaar bij Amazon/Kindle? Ik zat er aan te denken om binnenkort een Kobo e-reader aan te schaffen in verband met Kobo Plus, maar daar kan ik dan weer niet (eenvoudig) Kindle boeken opzetten volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Laatst online: 22:53
GeorgeMichael schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 16:32:
[...]

Hoe lees je/jullie deze boeken? Ik heb even een preview gelezen en zou de boeken ook graag willen lezen. Maar zo te zien alleen verkrijgbaar bij Amazon/Kindle? Ik zat er aan te denken om binnenkort een Kobo e-reader aan te schaffen in verband met Kobo Plus, maar daar kan ik dan weer niet (eenvoudig) Kindle boeken opzetten volgens mij.
Volgens mij is het redelijk makkelijk om Kindle-boeken via bijvoorbeeld Calibre om te zetten naar epubs die je op een andere e-reader kan lezen :) Via Dinniman's Patreonpagina kun je ze ook downloaden.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winst
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:07
Wormaap schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:19:
[...]

Dan wil ik ook jou bedanken want heb na het lezen van deze aanrader niks anders gelezen dan deze boeken. Wat een geweldige intro voor het genre LitRPG. Had er nog niet eerder van gehoord dat dit ook in boekvorm te 'ervaren' was. Binnen een week alle 5 de boeken uitgelezen en kan niet wachten op meer.
[...]

Als je me een berichtje stuurt heb ik de ePubs voor je. Ik lees ze op een e-reader.

Winst = Papie = ZeroT0ne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lunchbox
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-12-2023

Het kan ook nooit normaal van Lieke Hester?

Bart van Loo schrijft erg leuk en lekker leesbaar. Het zijn echter dikke boeken zoals De BourgondiΓ«rs, maar zeker informatief als je van de Middeleeuwen houdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

[...]

Ik lees al mijn boeken op mijn mobiel op de app AIreader (ai dus). Veel ik te stellen, werkt top.
Vind het fijn om wanneer ik wil te kunnen lezen, want mobiel heb ik toch altijd mee. Ereader is weer wat extra om mee te nemen en dus te kunnen vergeten |:(

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Wormaap schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 16:35:
[...]

Volgens mij is het redelijk makkelijk om Kindle-boeken via bijvoorbeeld Calibre om te zetten naar epubs die je op een andere e-reader kan lezen :) Via Dinniman's Patreonpagina kun je ze ook downloaden.
Met een ereader is calibre wel een must. Converteren kan alle kanten op. Mijn vrouw heeft een Kobo en ik een Kindle. Hoef nergens naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Niet online
TepelStreeltje schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 22:26:
[...]

Ik lees al mijn boeken op mijn mobiel op de app AIreader (ai dus). Veel ik te stellen, werkt top.
Vind het fijn om wanneer ik wil te kunnen lezen, want mobiel heb ik toch altijd mee. Ereader is weer wat extra om mee te nemen en dus te kunnen vergeten |:(
Eigenlijk nooit zo aan gedacht, maar goede tip. Ik ga dit eerst eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
GeorgeMichael schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 11:37:
[...]

Eigenlijk nooit zo aan gedacht, maar goede tip. Ik ga dit eerst eens proberen.
Ik weet niet hoe het bij Kobo is, maar de Kindle heeft whispersync waardoor mijn Kindle en de Kindle app op mn mobiel altijd gesynced zijn. Ik vind zelf namelijk een ereader stukken lekkerder lezen dan een telefoon, maar zo kan ik wel altijd doorlezen als ik mn Kindle niet bij mij heb.

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Na "Bloed" van Rose George (zie boven) nu begonnen in "De Grote Boodschap", over ontlasting. Ondertitel: "Gezondheid en hygiene en waarom de nood zo hoog is."

Zuivere onderzoeksjournalistiek, maar heel vlot en grappig geschreven. Ze is echt vlijmscherp in haar bewoordingen en den NL vertaling leest prima weg zonder dat het, denk ik, af doet aan het originele verhaal en humor. (Kortom, knappe vertalers, opnieuw.) De eerste paar pagina's opent ze meteen al met een groot crescendo waardoor je meteen vol en goed in het verhaal zit. (Inleiding dus zΓ©ker niet over slaan. Als je begint bij hoofdstuk 1, mis je dat.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/STiUIJ6tDYu1FWftZijRjpujq7Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9kzdj3xdVc6rYzHvJVmUUXuy.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.bol.com/nl/nl...odschap/1001004006173884/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Van een heel andere orde, maar ook heel fijn, is "De Laatste Wildernis" van Robert McFarlane. Het wordt omschreven als
De laatste wildernis is een intellectuele en een fysieke reis door de tijd en het landschap. Aan de hand van monniken, wetenschappers, filosofen, dichters en kunstenaars onderzoekt Robert Macfarlane onze ideeΓ«n over de wilde natuur. Zijn reizen naar de uithoeken van Groot-BrittanniΓ« wekken verhalen op van mensen uit heden en verleden die een intense band hadden met hun ongerepte omgeving. De laatste wildernis is een moderne klassieker in het genre nature writing, waarvan Macfarlane een van de meest tot de verbeelding sprekende literaire vertegenwoordigers is. Zijn zoektocht naar waar we tegenwoordig nog aan wilde natuur aantreffen is verplichte kost voor iedereen die in een boek wil opgaan en verdwijnen als in een landschap.
Ik kan het niet beter omschrijven dan dat. Het is een reisverhaal, pure non-fictie dus, maar het leest als literatuur. Laatst ook "Benedenwereld" van hem uitgelezen, zelfde bijzondere schrijfstijl, ontzettend indrukwekkend en ook hier (net als in de boeken van Rose George) knap vertaalwerk. Hoewel ik het origineel niet heb gelezen, twijfel ik er niet aan dat de vertaling dusdanig is, dat het op geen enkele manier afbreuk doet aan het origineel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zLogE6MtMdGBt1iWnLoLATnkSyU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8H1DYNHQ18gzZ1RksE6CXdqm.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.bol.com/nl/nl...ldernis/9300000018628103/

[ Voor 6% gewijzigd door unezra op 05-12-2022 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

TepelStreeltje schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 22:26:
[...]

Lezen op een scherm is wel heel anders dan lezen op een e-ink scherm.
Je ogen zullen een stuk sneller moe worden van een normaal scherm, tevens is lezen voor het slapen een stuk minder prettig omdat je veel (blauw) licht te zien krijgt.

Als je van plan bent veel te lezen is een E-reader wel echt een meerwaarde, vooral voor thuis (dan hoef je hem niet mee te slepen)

Ik 'lees' de laatste tijd vooral veel audio-boeken, nog prettiger voor de ogen.
Samen met mijn vriendin luister ik nu opnieuw naar 'Mistborn - Brandon Sanderson'
Het boek is net zo goed als dat ik me kan herinneren _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door dragonhaertt op 06-12-2022 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

hellknight

Medieval Nerd

Terry Goodkind - Sword of Truth serie al eens geprobeerd? Het zijn stevige boeken, maar leest behoorlijk makkelijk - de schrijver is zelf ook dyslectisch, en toch heeft hij ondertussen al fors wat stevige boeken uitgebracht

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

dragonhaertt schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:44:
[...]

Lezen op een scherm is wel heel anders dan lezen op een e-ink scherm.
Je ogen zullen een stuk sneller moe worden van een normaal scherm, tevens is lezen voor het slapen een stuk minder prettig omdat je veel (blauw) licht te zien krijgt.

Als je van plan bent veel te lezen is een E-reader wel echt een meerwaarde, vooral voor thuis (dan hoef je hem niet mee te slepen)

Ik 'lees' de laatste tijd vooral veel audio-boeken, nog prettiger voor de ogen.
Samen met mijn vriendin luister ik nu opnieuw naar 'Mistborn - Brandon Sanderson'
Het boek is net zo goed als dat ik me kan herinneren _/-\o_
ik lees al zo'n 15 jaar alles op mijn mobiel. Sinds de galaxy S3 heb ik zo'n blauw licht filter dinges (of was het de S7?), werkt goed genoeg, heb er niet zo'n last van verder :)
En moe worden van de ogen is vaak juist het doel voor mij ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Ik lees zowel op telefoon als ereader en heb er ook niet heel veel verschil in eerlijk gezegd. Mijn telefoon heeft een OLED scherm waarbij ik lees met zachtgeel op zwart en de lichtsterkte op laag. Prima te doen en in het donker zelfs veel beter dan mijn ereader. Met telefoon kan ik in elk geval in het donker lezen zonder mijn vrouw ook wakker te houden.

Nadeel van de telefoon is dat ik eerder afgeleid ben en vaak eindig met hele andere dingen dan een boek lezen. Ik vraag me onder het lezen wat af, ga het googelen en verzand weer ergens in een rabbithole.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
hellknight schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:18:
[...]

Terry Goodkind - Sword of Truth serie al eens geprobeerd? Het zijn stevige boeken, maar leest behoorlijk makkelijk - de schrijver is zelf ook dyslectisch, en toch heeft hij ondertussen al fors wat stevige boeken uitgebracht
Hij zoekt waargebeurde verhalen, dan denk ik niet meteen aan Terry Goodkind...

Ik vond Batavia's Graveyard van Mike Dash erg boeiend.

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/S/compressed.photo.goodreads.com/books/1320528804i/128824.jpg

Gaat over de schipbreuk van de Batavia in 1628, die op weg van Nederland naar Nederlands-IndiΓ« uit koers raakte en vastliep op een groepje onbewoonde eilanden voor de westkust van AustraliΓ« (maar dat continent was destijds nog niet in kaart gebracht).

Wat volgt is een bloederig drama waarbij Nederlandse zeelieden elkaar met list, bedrog en heel veel geweld proberen uit de weg te ruimen. Verschillende groepen zeelieden verschansen zich op verschillende onbewoonde eilandjes en oefenen vast voor D-Day met strand-invasies, terwijl ze ondertussen bidden voor de expeditie die met een sloepje van slechts 9 meter lang probeert de resterende 2500 kilometer naar Jakarta af te leggen om hulp in te roepen.

Van veel hoofdpersonen wordt de achtergrond in Nederland in kaart gebracht, waarmee je ook een beeld krijgt van hoe het leven er hier destijds uit zag en hoe mensen er toe kwamen om zich bij de VOC aan te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Anakha schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:57:
[...]

Hij zoekt waargebeurde verhalen, dan denk ik niet meteen aan Terry Goodkind...

[...]

Ik vond Batavia's Graveyard van Mike Dash erg boeiend.

[Afbeelding]

Gaat over de schipbreuk van de Batavia in 1628, die op weg van Nederland naar Nederlands-IndiΓ« uit koers raakte en vastliep op een groepje onbewoonde eilanden voor de westkust van AustraliΓ« (maar dat continent was destijds nog niet in kaart gebracht).

Wat volgt is een bloederig drama waarbij Nederlandse zeelieden elkaar met list, bedrog en heel veel geweld proberen uit de weg te ruimen. Verschillende groepen zeelieden verschansen zich op verschillende onbewoonde eilandjes en oefenen vast voor D-Day met strand-invasies, terwijl ze ondertussen bidden voor de expeditie die met een sloepje van slechts 9 meter lang probeert de resterende 2500 kilometer naar Jakarta af te leggen om hulp in te roepen.

Van veel hoofdpersonen wordt de achtergrond in Nederland in kaart gebracht, waarmee je ook een beeld krijgt van hoe het leven er hier destijds uit zag en hoe mensen er toe kwamen om zich bij de VOC aan te melden.
Batavia's Graveyard ga ik even opslaan op mijn lijstje. Dat lijkt mij een goede aanvulling op Shogun van James Clavell.. Naast de boeken van James Clavell zelf :)

Ik vraag me af hoeveel het afwijkt van het verhaal van de strip Gilles de Geus - Batavia :+
Pagina: 1 ... 16 ... 23 Laatste